HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Golf2: Vályi a király,több posztot tőle! (2017.10.08. 18:34) Karikás zsebcsatahajó
  • Prednizon: Valahogy ezek a dízelek még mindig nem képesek rendesen károsanyagot kibocsátani, már csak ezért s... (2017.09.13. 21:01) Dízel vagy benzin? Döntse el most!
  • Szakyster: Ha 180-al mész, akkor a te felelősséged arra figyelni, hogy le tudj lassulni, ha kisorolnak eléd. ... (2017.09.13. 09:46) Öreg autó, sajnos már vén autó
  • wolves84lb: @merida001: "@Blindmouse: De akkor is a japánok tervezték hozták létre, csak más piacra." Ha e... (2017.08.26. 22:02) A japán autó legendája
  • kuf: Ha ez lenne a totalcar utolsó cikke, tökéletes lezárás egy nagyszerű embertől. 40 évesen elpityere... (2017.06.25. 09:01) A zöld Merga titka

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Daewoo, a csalfa céda

2011.11.25. 14:05 Tcomment

Címkék: pontiac izé daewoo céda

Az autóipar egy nagy swingerklub, a Daewoo pedig az a magányos férfi, aki alig várja a pénteki szóló napot, ahol végre minden szabad vödörben megmárthatja a szobafestő pemzlijét.

Mai cikkünk blogposztja.

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr373410916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

farönk 2011.11.25. 14:33:24

A Doninvestekről tudtam, még egy 2001-es német Autokatalogban láttam őket. Ezek a FÁK-tagok mindenből kihozzák a maxot.

fzr1000 2011.11.25. 14:35:49

Hm. Kb félig elolvastam az eszmefuttatást de ott feladtam. Elég is volt.

Tomi1973Wien 2011.11.25. 15:00:02

jopofa iras volt, hatarozottan tetszett. +like

IFA_L60 2011.11.25. 15:00:17

Ha pedig kezdenének kifáradni a régi magyar Suzukik, hozhatunk Kínából:
www.changansuzuki.com/cars/newly/
Vagy Pakisztánból:
www.paksuzuki.com.pk/Automobile/Pages/AutomobileProducts/CultusProduct.aspx

Mondjuk lehet, hogy a büdös életben nem kaphatnának magyar rendszámot..

GregDzsi 2011.11.25. 15:30:03

A cikkben említett Pontiac LeMans ... ha azt nem kellett volna. Így múlik el a világ dicsősége:
en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_LeMans

Lanos nekem is jutott anno, soha nem kellett félteni:)
Ha bírja üzgegisztánt, tán a pesti utakon is elmegy :-P

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.25. 15:31:26

@IFA_L60: Mondjuk a pakisztáni gyárból vennék Lianát meg Jimny-t.

Azt is hozzátenném, hogy mi is gyártottuk a 80-as évek technikáját képviselő Opel Astrát és Suzuki Swift-et, csak még a cég sem a miénk volt.

Teljesen normális, hogy az üzbégek nem a legújabb B osztályos Mercikre izgulnak, mert úgysem tudják megvenni őket. Az autógyárak meg addig gyártanak egy típust, amíg van rá kereslet valahol. Nem olyan nagy szentségtörés ez.
Ha üzbég, paki, indiai, orosz vagy kínai lennék én is olyan géppel futkosnék.

hétszűnyű kapanyányimonyók 2011.11.25. 15:36:29

Ja, a Daewoo Racer egy kifejezetten élvezhető Kadett klón volt. Akinek volt, az szerette.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2011.11.25. 15:41:30

én is azt mondanom, hogy akár érdekes cikk is lehetett volna, de ez a kurvás hasonlat nem jó. A felénél feladtam.

nyuszy 2011.11.25. 15:50:12

Prokee, te teljesen hülye vagy :)

@IFA_L60: Ez genyódrága, a CNG nélküli pakisztáni modell 2.437.165 Ft aktuális árfolyamon. Ennyiért nem akad ott értelmesebb választás?

IFA_L60 2011.11.25. 15:56:22

@GregDzsi: Hehehe ahogy végigpörgetem a wikipédián az amerikai modelleket és ott van a végén ez az átcímkézett Kadett, nagyon kemény a kontraszt :-D

gabo9201 2011.11.25. 16:16:09

Számomra az nem derült ki a cikkből, hogy a Daewoo Racer és többi típusban található igen elterjedt 1,5-ös (1498ccm) motor honnan származik.

Egyébként a cikk hangvétele és a hasonlat is igen jó lett :)

pnegyesi 2011.11.25. 16:18:40

Huh, látszik, hogy a szerző igyekezett felkészülni, de azért maradtak a cikkben pontatlanságok, pongyolaságok, tévedések.

A dél-koreai autóipar szövevényes történetébe most ne menjünk bele, de a lényeg, hogy a GM már régóta ott van Koreában, s virágzó kapcsolatokat ápolt a Saehan Motors nevű vállalattal. A '80-as évek elején a Daewoo iparvállalat megvette a Saehan Motors üzemét, a GM meg, amely tudta, hogy kisautókat olcsón nem tud Észak-Amerikában gyártani, ezért Ázsiában épített ki hídfőállásokat. (Japánban Isuzu és Suzuki, Koreában Saehan/Daewoo). Szóval ez nem egy alkalmi kapcsolat vagy mittomén minek titulálta a szerző.
És ez a válaszom a "mi sodorta a Daewoo-t Amerikába" kérdésre is. NEM a Daewoo, hanem a GM akarta így, az egész a GM ötlete volt, hogy így adjon olcsó autókat a saját vásárlóinak, így versenyezzen az olcsó japán autókkal.

Miután a Daewoo összeomlott a GM nem egyedül vette meg a céget, hanem kínai partnere, a SAIC és a Suzuki is besegített. Ezt azért fontos elmondani, mert a SAIC az utóbbi években minden GM-mel kapcsolatos ázsiai sztoriban benne van.

Az UzDaewoo, mielőtt a GM felvásárolta volna remekül elvolt. Nem csupán a Nexiát, de az első generációs Matiz-t, illetve a Damas kisbuszt is készítették/készítik. A GM meg rájött, hogy Közép-Ázsiát meg tudják hódítani innen. Azóta Lacetti is készül náluk, s nem a régi, hanem a nemrég nyúgdíjba küldött Spark. Illetve van már saját motorgyáruk is.

Az FSO nem "lépett szövetségre" az AvtoZAZ-zal, pont fordítva. Az AvtoZAZ, pontosabban annak anyacége, az Ukravto vásárolta meg az FSO-t. Ja és ma már nem készül sem Tavria, sem Slavuta. Soha nem készült és nem is fog, Chery motoros Tavria-Slavuta.

Az meg nettó marhaság, hogy az "együttműködés nem tart tovább néhány évnél". Igen, az FSO-ra keresztet vethetünk.
De a ZAZ hamarosan megkezdni a legfrissebb Aveo összeszerelését, saját neve alatt.
A ZAZ nagyon sikeres együttműködést folytat a legkülönbözőbb autógyárakkal. Nem kéne leszólni e céget. Mondjuk amit a Lanos variációkkal művelnek, az elemzői szempontból jelentős fejfására ad alkalmat, de tény, hogy egy olcsó, használható családi autót kínálnak - igencsak sokféle variációban.

És ha már Daewoo. Hol maradt a liszenszben gyártott Honda Legend?

von staufen 2011.11.25. 16:48:07

Kár volt a sz@r stílusért. Ebből az anyagból egy jó írás is kifutotta volna... :)

gabo9201 2011.11.25. 17:04:52

@gabo9201:

Közben nézelődtem és úgy látom, hogy a Kadett D 1,6-os motorja nagyjából egyezik a Racer 1,5-ösével.

Autószerető 2011.11.25. 17:13:59

Sziasztok!

Végigolvastam a cikket. Kicsit értetlenül állok (ülök).
Ezt most miért kellett? Az a probléma, hogy vannak gazdasági társaságok, amelyek próbálnak megmaradni és továbbra is autót gyártani?
Vagy azzal van gond, hogy azok az autók, amiken Daewoo logó szerepel(t), más márkanéven is megjelentek?

w a s d 2011.11.25. 18:48:21

@gabo9201: Ami meg nagyjából egyezik az E Kadett vagy az F Astra 1,6- osával...

w a s d 2011.11.25. 18:50:07

@w a s d: Legalábbis ránézésre.

svw 2011.11.25. 19:48:33

Egyszerűbben ahogy én látom :
-A lanos Zaz megkapta a "samara" jól bevált motorját. A gyárat az akkor külföldről behozott "jó állapotú nyugati" gépjárművek importja egy kicsit visszavetette....
-A lanos készült "puttonyos" dobozos , platós és sok variációban.
www.avtozaz.com/files/auto/images/image/1/239.jpg
-www.zaz-forza.com/poslednie-novosti/prezentatiya-chery-fulwin-2-zaz-forza-s-avtomatom-foto egyesek szerint a kínaiak itt tesztelik az autókat, amik később Európába készülnek.

Elijah_Baley 2011.11.25. 20:07:37

monnyuk ez marhaizgi lehet annak, aki még nem dolgozott multinál :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.11.25. 20:48:21

Nem értem hogy a Dkadettból kalapálták kia pontiak lemans-T?
Amikor az pont úgy néz ki mint egy E kadett.
De furcsállom azt is hofy a Nexia ia D kadett alapú,pedig E kadettre hasonlít.

Elijah_Baley 2011.11.25. 21:23:51

amúgy a GM névválasztási móccere is megér egy cikket, ugyanazt a tizenöt szarrákoptatott modellnevet használják a világ négy égtája fele dobálva vagy ötven éve...

soproni1 2011.11.25. 21:28:58

Most fut egy rádióreklám, hogy vásároljon eredeti Chevrolet alkatrészeket ! Ez már eleve utángyártott Opel !

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.11.25. 21:30:19

Primitív írás.
Mondjuk ha erre jár a cikkíró esze, lelke rajta. Gondolom a saját munkája során önmagát is kurvának látja, aki mindenkinek lefekszik, aki kellöen megfizeti. Aki meg nem, azt csak leszopja.
Miért kell ez?

Elijah_Baley 2011.11.25. 21:42:33

@soproni1: és? a milkacsoki is amerikai, a sportszelet édestestvére :)

gabo9201 2011.11.25. 22:09:43

@w a s d:

Elírtam az "E" Kadett 1,6-osára gndoltam :)
Opel fronton nem vagyok túl tájékozott és ezért kevertem össze.

Rocko- 2011.11.25. 22:39:47

fúúúú, köszönöm szépen, ezer éve szeretnék ilyenekről olvasni!
köszönöm.
lesz majd VW/VAG ki-kivel s hogyan összeállítás?

Rocko- 2011.11.25. 22:43:49

@malenykij polgar: "Gondolom a saját munkája során önmagát is kurvának látja, aki mindenkinek lefekszik"
hát bezony a piac javarésze az ilyen.

betm3n 2011.11.25. 23:16:43

én nem teljesen értem az elejét.
a wikipedia szerint a passport optima (ami az irás szerint egyenlő a pontiac-al) az egy E kadett.
a szerző szerint a daewoo racer meg egy D kadett.

ööö... most akkor ki van kivel? sehol nem találok forrást arra, hogy a daewoo racer vagy a pontiac lemans vagy bármelyik kanadai klónja a D kadettből származna. tessék adni linket kérem.

deak.atti 2011.11.26. 00:16:13

Hali!

Nekem echte koreai Daewoo-m van. Nubira. K-s alvázszámú. Egy rossz szót nem mondok rá, leszámítva hogy igen szereti a benzint, és minden vizsgának 2 új első lengőkarral futunk neki. A cikk számomra érdekes volt, a stíluson nem lepődtem meg, Prokee régi ismerős, az irodalmi stílus lepett volna meg inkább ... :o)

A Daewoo csődjét nemcsak a keleti terjeszkedés okozta, hanem az is,hogy a főgóré nem kis összeget síbolt ki az üzletből. Dollármiliókról vagyon szó ... Ezért később el is ítélték "hosszabb ideig tartó körülzárt helyen történő tartózkodásra" (Moldova Gy.). A GM meg nem hülye, már korábban is azt csinálta, amit a Cruze-zal most: mindig csak második-harmadik lépcsős technikát adott át Koreába, mert az autók jó minőségűek (a Lanos-tól kezdve), ellenben olcsók is voltak. Nem támasztott magának házon belül konkurrenciát. PiZo barátom szokta mondani, hogy Ő az Epica 2.0 V6 motorját már a 2000-es évek elején látta Koreában Nubira II-be szerelve. Csak éppen nem hajózták át Európába ... Szóval, nem kell lenézni ezeket a gépeket, egy belpiacos Lanos még mindig különb autó, mint az ötször átfaragott Polonez vagy a Tavria.

DA

spapda 2011.11.26. 07:38:41

A Daewoo számomra teljesen közömbös (és amúgy érdekes a téma, mindig érdekelt az autógyárak egymás között áramló technikája, mibe honnét mi került stb), de nálatok a Totalcarnál ennyire nem áll föl senkinek, hogy minden második cikket kurvás, swingeres, orálisan kielégítős stb. hasonlattal kell nyitni, már rögtön a bevezetőben is? Legyen az motor, régi autó, új verda, személyes történet vagy teszt? Azt szokták mondani, hogy akinek megy, csinálja, akinek nem megy, beszél (vagy ír) róla...
Vagy csak (hogy stílusosan fogalmazzam meg) bulvár prostitúcióról van szó (többen kattintanak, kommentelnek)?

morcosboci 2011.11.26. 08:18:56

Az ausztrál Holden is árul egy pár típust saját néven, a legjobban a Holden Barina tetszik: Suzuki Swift MK1,SwiftMK2,Opel CorsaB,Corsa C,Daewoo Kalos majd Chevrolet Aveo

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.11.26. 09:35:17

Caddy Cimarron, Opel Ascona... vannak még ilyen jól sikerült GM sztorik.
Ja ahol lakom, van egy fekete Suzuki Reno, jó állapotban. Csak azt nem értem, miért? Minek kellett ezt behozni? Nincs az az isten hogy ezt itthon forgalmazta valaki...

deak.atti 2011.11.26. 10:02:30

... amúgymeg a végén említett autók: Anadol Otosan=csőrös Transit, 2.5-ös dízelmotorral, a Tofas Murat és Dogan meg a 131-es FIAT török licencei. Próbálták a Murat-ot itthon bevezetni a rendszerváltás idején, de abszolút nulla volt rá az érdeklődés ...

De ha már licencek: az Index-es veterános topicjában felmerült jó pár hónapja, hogy melyik a legkisebb darabszámú szocialista autó,természetesen a sorozatban gyártottak közül? Ugyebár az első, ami beugrik, az a 313-as Wartburg Sport, a maga 469 darabjával. De a "konszern-testvér" Melkus RS 1000 mindjárt übereli is, 101 (plusz azóta még 10) darabbal. Aztán 504 LACI elárulta a megoldást: Bulgarrenault Alpine A110! 80 darab készült a bolgár Renault összeszerelő üzemben, ahol R8-akat gyártottak licencben. Ugyebár az A110 R8 alapú autó, az 1300-as motor is a szintén ott is gyártott R12-ből megvolt, hát összedobtak néhány 10 darab A110-et is. Gyárthattak volna többet is ... meghozhattak is volna ide, nemcsak uborkát...

DA

deak.atti 2011.11.26. 10:07:29

@deak.atti:

...bocs, az utolsó 2 mondatban kicsit sok lett az "is", meg kimaradt egy space ...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.11.26. 10:12:15

Nemtom, nekem azért pl. a Nexia nem tűnt rossz autónak. Ment, egyben volt, stb., igaz, csak utasként ültem benne.

tlantos 2011.11.26. 10:32:43

A ki-kivel kurt (meg meg durvabb esetek) azert kinaban meginkabb jelen vannak.
Amugy ott is lattam lanost, csak nem emlexem, milyen neven futott, arrol pont nincs foto.
De egyebirant eleg erdekes allatfajtak vannak arra (mindenfele autokbol szedanok, de pl. a B corsa asszem shanghai automotive neven volt szedan es KOMBI! fazonban)

deak.atti 2011.11.26. 11:39:34

@tlantos:

Szia!

Ámerikában meg a III-as Nubira (Lacetti) futott Suzuki Forenza meg Buick Reno néven. 2 literes, automata váltós kivitel. Forenzából itthon is van pár darab, még vennék is egyet, csak az a 2 liter + automata váltó fogyasztása riaszt meg a 400+ forintos benzin esetében ...

A kombi Corsa meg inkább brazil vagy argentin kivitel, mint kínai. Csepelen szokott egy példány szaladgálni, többször láttam már. Sedan is létezett dél-amerikai gyártású B Corsából, nemcsak kombi. Azt se értem, hogy miért nem hozták ide ezeket, elég jó Fabia kombi és sedan konkurrens lehetett volna, illetve dehogynem értem.:o(

DA

DA

tlantos 2011.11.26. 12:13:48

@deak.atti: A Suzukira cimkezetteket ismerem, de azokat kinaban is gyartottak Buick logoval.
Sot, meg koppintast is csinalt a BYD rola :)
A kombi meg a szedan corsa az garantaltan kinai kivitel volt, ott lattam, ott is gyartottak :)
Szedanbol valoban eljutott hozzank is par, de azok delamerikaiak voltak.

Akad par erdekes kinai fotom, lehet, hogy majd egyszer felrakom valahova.
A legutosebb a pug206-bol faragott citroen c2.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.11.26. 14:03:11

Tök jó volt az írás.
Meg az is, hogy az információ be volt öltöztetve.

spapda 2011.11.26. 15:44:17

@Csumpi Hálidéj: Ennyi kielégítetlen prolit...

Gomulka Béla 2011.11.26. 16:06:38

Egy lehetséges kovetkeztetés, illetve egy sor. Azt tudtuk, hogy a Kadett meg ez a Daewoo nemtudommi mukodokepes és használható autók, és hogy emberek számára készultek. Azt is tudtuk, én legalábbis biztos voltam benne, hogy az ukránok, uzbégek, pakisztaniak etcetera: emberek. Így aztán teljesen logikus, hogy a fentemlített szekezeteket olcsón tovább gyártsák és árulják a fentemlített nációk polgárainak. Ha nem romlott el, nem kell megjavítani, ugye? Ami nem igazán logikus, hogy máshol miért nem lehet olcsón kapni ezeket az autókat. Léteznek, gyártókapacitás van, és az emberi faj evolúciója sem ugrott akkorát az elmúlt két évtizedben, hogy ami húsz éve jó volt, az ma már kibírhatatlanul rossz legyen. Plána,mert valószínulegbaz uzbégek és az etceterák is fejlodnek, pont úgy mint mi, evolúcióilag. Szóval akkor miért kell mindenkinek úgy tudni, hogy amit nem fél éve dobtak piacra, az rettenetes, életveszélyes, és rákot okoz a kísérleti egerekben? Néha elfog az érzés, hogy valaki valahol hulyére akar venni bennunket. És, hogy ez megy is neki.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.11.27. 13:05:28

Kedvencem a Daewoo FSO Roy 1.9D
Ugye az olasz FIAT125 alapjain képzett pickup, koreai daewoo névvel, francia peugeot dízel motorral.
Codálatosssz.