HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hát a kisf...om nem kéne?

2011.12.07. 08:45 Tcomment

Címkék: adó megatököm

Itt az ideje rendbe tenni a dolgainkat, ha már így is benne vagyunk a slamasztikában nyakig. Kérem, a Népnyúzás 2.0 legyen már ésszerű!

Mai publikációnk blogposztja.

191 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr243444839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.07. 13:54:29

@erik ssonfan:

A valóság nem ez. Illetve ez, de miértek is vannak:

- Miért szünteti meg a kormány azt az EVA-t, mely bavallottan sokkal több adóbefizetést hoz (Ft/adóalany), mint a nem EVA-s?
- Miért szünteti meg a kormány azt az EVA-t, melynek ellenőrzése sokkal egyszerűbb, ezáltal költséghatékonyabb?
- Miért szünteti meg a kormány azt az EVA-t, mely sikertörténet volt, nagyon szerették, míg elviselhető, könnyen kiszámítható és tervezhető adó volt?

Nem az adózási hajlandósággal van a legnagyobb gond. Szerintem.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.12.07. 13:54:52

@Érdekes: sajnos nem mo-n élek,havonta fizetek 250chf-et,plusz 1000chf önrész..

Érdekes 2011.12.07. 13:56:20

@gigabursch: legalább a természet "igazságot" szolgáltatott.

mement 2011.12.07. 13:57:02

@mifolyikittgyöngyösön??: Az extremsportoloknak nem jar TB serulesnel, (peldaul a barlangaszoknak sem), alltalaban kulon biztositast kotnek, a meglevo TB melle (az okosabja)

Teljesen jogos a felvetes, egy bizonyos merteku szabalytalansag utan, ne a tarsadalom allja a paraszt oszeferceleset.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.12.07. 13:58:22

@mement: csak példa volt.bármit írhattam volna.
mellesleg igazad van.

Érdekes 2011.12.07. 13:59:31

@mifolyikittgyöngyösön??: Értem, és mennyivel szálsz be az általad védett "elesettek" megsegítésére?Nem csodálkoznék, ha esetleg jól keresnél és még így is 0 lenne a válasz.Mert, akárhogy nézzük mégis csak mindenki saját magáért felelős, miután kilép az ajtón..Nem várhatja el, hogy mindenki más fizesse az ő eszetlenségét.

gigabursch 2011.12.07. 14:01:26

@daito: Bocs, kicsit már OFF-os lesz - de mégse
Tudom, hogy a kutyák ugatása nem hallatszik az égig, de már volt pár alkalmam arra aktuális kormányzattól függetlenül, hogy kifejtsem az egyik bürokreténizmus gyorsító és javító intézkedést. Jelesül a lakcímnyilvántartó használatát.

Adott egy közigazgatási eljárás, ahol adott hatóság kiértesíti mind a 200 tulajdonost, mert ugye a közhiteles nyilvántartásból kell kiindulni. Itt szembesül azza, hogy vannak tulajdonosok akik még mindig Vöröshadsereg útján laknak, de szabály az szabály, hát lepötyögi egyesével az összes nevet-címet, mert ugyebár nem lehet ezeket valamilyen tbálázatos formában kinyerni a TakarNetből, még hatóságnak sem.
Visszajön 50 levél elköltözött-ismeretlen-maghalt jeligére.
Akkor Ügyintéző Lajosunk ezt az 50 nevet, a tul. lapon szereplő adatokkal mégegyszer lepötyögi és kér egy belföldi jogsegélyt a hivatal címe szerinti jegyzőtől. A papírt bent a főnöke átnézi, aláírja, kimegy postázóba, majd a titkárságon az ügy gyűjtőjét visszaküldik hozzá. A levél beérkezik jegyzőhöz, iktatják, kiszignálják, ügyintézik, válaszolnak rá, majd ott is elolvassák, aláírják, postázzák, leiktatják. A visszajövő belföldi jogsegélyt iktatják, kiszignálják és utána az ügyintézőhöz kerül, aki végre ismét dolgozhat az ügyön.

az alábbi események történtek:
- 11-szer tartja fel a saját munkatársait
- 5-ször a társhivatal munkatársait
- kiszór az ablakona Posta lélegeztetőgépen tartásáért a két hatóság 2 db. tértivevény árát (1000 Ft)
- és három hétig áll az ügy.
- mindenki szídja a lassú tetű hatóságot, aki szeretne jogszerű is maradni meg ügyfélbarát is maradni.

Na most ha hatóság vezetője mindezt felsőbb szinten előadja, akkor Politikus Pál és jogalkotó társai húháznak, hogy:
- De hát mi lesz az adatvédelemmel?
- Hogy ez mennyibe kerülne (segítek 0 Ft-ba, sőt a postázások kihagyásával - (mínusz) rengeteg Mrd Ft-ba
- Meddig akar még az adott hatóság vezetője maradni.

S ezért (is) áll az ügymenet, s megy az iszonyatos humán erőforrás és gazdasági pazarlás.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.12.07. 14:03:30

@Érdekes: dehát mindenki fizet saját maga után tb-t nem?!hát abból kap segítséget.pont ezért nem értem az indulatokat.

gigabursch 2011.12.07. 14:03:34

@mifolyikittgyöngyösön??:
A mindenki által utált fogalom, a relatív gyorshajtás.

Ezt a helyszíneléskor pl. egy ónos folt esetében nem lehet értelmesen és rendesen figyelembe venni. De a 90 helyett 120-at igen.

Tehát a relatív gyorshajtást azt ilyen esetben meg se kérdezzék, de a biztonsági öv bekötésének tényét azért kérjék már számon - ha lehetne

d.j 2011.12.07. 14:07:24

@daito: Végre egy normális ember, aki normálisan látja a dolgokat. Ha indulsz egy választáson, szóljál. Odaköltözök, hogy rád tudjak szavazni.

gigabursch 2011.12.07. 14:08:24

@mifolyikittgyöngyösön??:
De arra ne szóljon a TB, hogy önmagamat felöklelem 150-nel egy fára!!!
Ha 90-nél leesek az útról, és ott annyi a megengedett sebesség, és még jég sincs, de épp tüsszentettem és a kormány elrántódik - akkor legyek összerakva, de a jaszkarizó faszjancsik TB-ből történő összevarrása szűnjön már meg. (meg a drogosok harmadik kezelése, és még sorolhatnánk)
Ezeket a fölösleges pénzcsapokat kell elzárni, és rögtön lesz az orvosnak-ápolónak keresete, nekem szakszerű ellátásom, és Kanalas Géza felhőméretűvé nőtt felesége szüljön purdét Kanalas Géza költségére.
Érthető már?

gigabursch 2011.12.07. 14:10:01

@mifolyikittgyöngyösön??:
Mi ne mondjak ez is sok esetben vállalhatóbb lenne, de kétségkívül tény, hogy többen keresnek ma Magyarországon rosszabbul nála, mint jobban, pedig az én gatyámból is kilóg minden.

Érdekes 2011.12.07. 14:11:28

@mifolyikittgyöngyösön??: Igen, ez látszólag humánusabb és jobb megoldás, mint az egyéni biztosítás.Viszont, ha jobban belemegyünk lehet látni a nem létező minőséget és a TB műtétek "sebességét"..szánalmas, hogy magánorvossal jár jobban az ember, az esetek többségében.De itt végülis az lenne a lényeg és ami kiváltotta az indulatot, hogy aki effektive tudatosan tesz kárt, az ne kapjon segítséget.

Wolfhering 2011.12.07. 14:15:42

Részemről maradjon minden ahogy van, leszarom, elég volt. Lelépek ebből a tetves balkáni országból.

GG81 2011.12.07. 14:20:52

jön az állami mobilcég, az devizaidiótáknak az állami szárny oltalma, ócsa, meg aztán jön az állami biztosító!!! újra...

jó az irány, azaz ba...

GG81 2011.12.07. 14:27:37

@is: lesz állami mobilszolgáltató! sőt az állami autóknak állami KGFB-je lesz már most is, nem kell rájuk piaci kötelezőt kötni... szép kis személyi kúltusz felé araszolunk, központosítva...

GG81 2011.12.07. 14:31:35

@gigabursch: erre volt nemrég egy történet. az nem autó, csak biciGli, de a kis pöcs ittasan elesett, összecsavarozták a térde kalácsát szegénykémnek és most vagizik a kis csavarral a nyakláncán. amikor viszont a műtét költségét és jogcímét kérdezték gondolom qrvára elsunnyogta a féreg, hogy nem kíván élni a TB adta költségtérítéssel... lévén pár nap múlva kezdett fájni az eset után, azaz nem múlt és akkorra már a pia is elillant a kis szervezetéből.

GG81 2011.12.07. 14:38:44

@mifolyikittgyöngyösön??: az egészségüket károsítókat már itthol is elkezdték büntetni! csipszadó.
mer'há ez a péz is állítólag az egészségügyi dolgokra fog fordítódni... és a nagybüdös nyugaton sem ismeretlen a kockázati csoport magasabb TB részvállalása. fizessenek csak többet azok, akik majd feltehetően több munkát fognak adni a szektorban dolgozóknak...

gigabursch 2011.12.07. 14:39:43

@GG81:
Erről - ezekről beszélek.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2011.12.07. 14:39:50

Az 5let király és pont annyit ér amennyi megvalósúl belole. TESSÉK MEGVALÓSÍTANI !!!

szita szita péntek 2011.12.07. 14:43:48

A cikkben felvetett alapvetéssel egyetértek, ha már fizetni kell fizessünk hát minél egyszerűbben. Ugyanakkor az felvázolt alternatíva (egy db egységes adó, ami fedezi az üzemeltetés most kirótt ezerféle tételét) a felvetett formában sajnos azokat sújtaná inkább, akik a legsoványabb pénztárcával rendelkeznek. Szerintem nem ez volt az a post író célja...

Miért is mondom ezt?
- Jelenleg van mód az adó kerülésre, ha máshogy nem, hát úgy, hogy ritkábban cseréli az ember az autóját. Nyilván azok tesznek így akik kevésbé módosabbak. Az egységes "autó adó" elvenné ezt a lehetőséget.
- A teljesítmény adó rendszere (bármely torz is) általánosságban mégiscsak azt jelenti, hogy az olcsóbb (kisebb) autó tulajdonosai kevesebbet fizetnek. Egy általános adónál ugye ez sem valószínű, hogy így történne - illetve lehet úgy is csinálni, de akkor ugye már nem egységesen ugyan akkora mindenkinek a kiszámlázott díj...
- A kötelező biztosítás díja ugye most elég nagy szórás mutat (lakhely, életkor, típus, előélet, stb.) Egy egységes díj hátrányosan érintené a vidékieket, illetve a biztonságosan közlekedőket. No most akkor lehet azt mondani, hogy az egységes adó is tegyen ilyen különbségeket, de akkor ugye már megint nem is olyan egységes az az adó. Ráadásul az az elképzelés, hogy az állam globálisan kösse meg a biztosítást óhatatlan torzuláshoz fog vezetni. Az a rögvaló, hogy forradalom kirobbantásához (illetve bármely komolyabb elégedetlenség kifejezéséhez) a kritikus embertömeg a nagyvárosokban, elsősorban Budapesten áll rendelkezésre. A politika célja, hogy ennek elejét vegye - ennek hozománya lenne, hogy (miként az élet számos egyéb területén is) e biztosításnál is azt az ajánlatot díjaznák, ami - szakítva a valós kockázat becsléssel - a nagyvárosi autósnak lenne jobb, a vidékinek pedig rosszabb.

Langsamer 2011.12.07. 14:54:42

@d.j: @daito: két normális ember, örülök,hogy itt voltatok.van még remény...

Luighi 2011.12.07. 14:55:54

A cím MINDENT elmond!

A "rendszerválás" "adórendszer reformja" MIND csak a terheket akarja, akarta növelni!

A BAROMARCÚ KÚRMÁNYOKNAK az az utóbbi kb.60 évben az "nem jutott eszébe" hogy ÖNMAGÁT KORLÁTOZZA A KÖLTÉSBEN! És a sok semmirevaló szervezetét megszüntesse, felszámolja, az ott dolgozó haverokat meg ahogy kell(ene) a megfelelő helyre tegye (Igen baxa ki mint a macskát...)

Mer a feneketlen kút/vödör egtöltéséhez ISTEN PÉNZE SE ELÉG!

És az állam miért költ egyáltalán többet mint amije van!? Ossza be ugyanúgy mint a minimálbéres háziasszony.

Ja és hogy miért minimálbéres "mindenki"!?

Majd válaszoljanak erre a "rendszerváltó" kormányok, akik az EU melletti agitáláskor Európai Únióhoz FELZÁRKÓZTATOTT BÉREKET ÍGÉRTEK!

Lehet vissza kellett volna kérdeznünk, csak maguknak (MERT AZ MEGVAN!)vagy nekünk is?

Összefoglalva:ha mindenki ötször több adót fizetne (persze nem tudna) sajnos ilyen KORMÁNYOK MELLETT AKKOR SEM LENNE LÁTSZATA!!!ű

Akkor meg minek is??? Féreg ez mind!!!!!

Én is ki vagyok akadva! :-((((((

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2011.12.07. 15:35:22

Mondjuk én azt sem értem, hogy a kötelező miért nem olyan, hogy a belémcsattanásokat fizeti nekem, de legalább a baleseti adót sikerült "beépíteni" a tavalyi áron:
jacint.blog.hu/2011/11/23/olcsositottam_a_kotelezon

cso zsi 2011.12.07. 15:37:32

@Brownfinger: "Kilométerenként 100 Ft korrekt lenne. És demokratikus."
Mielőtt megkérdőjelezném elmeállapotodat, vagy pártállásodat, számold ki ezt a "demokratikus" és "korrekt" összeget egy 120 kilométer távolságra lévő családlátogatásra.
Fogyasszon az autóm 10 litert, akkor az jelen áron 9-10000 ft benzin. A négynapos matrica rátesz még kb 1700-at, ennyi pénzből oda vissza megjárja egy 3-4 tagú család az utat. Vegyük el a matricát, és adjuk hozzá a 2x120x100 forintodat. Az 24000. Azaz háromszorannyiba kerülne egy utazás, mint egyébként.
Vasúton jelenleg:
125 km 1. oszt. 3.500 Ft 2. oszt 2.880 Ft 1 főre, 1 irányba, kedvezmények nélkül. Lehet szorozni. És akkor nem háztól házig jutottál, hanem állomástól állomásig.

heliox 2011.12.07. 15:38:22

"Sőt. Ezt az egész kötelezőbiztosítósdit is felejtsük már el a francba! Novemberben legyen biztosítóváltási időszak, amikor az állam átköti az ország összes autójának a kötelezőjét ahhoz a biztosítóhoz, amelyik a legjobb ajánlatot teszi. "

És legyen állami az internetes újság is! Sokkal egyszerűbb lenne, nem kellene válogatnom, hogy totalcart olvassak, vagy mást. Minden évben az állam kiválasztaná a lejobb ajánlatot tevő portált, és azt olvasná mindenki.

Nem is kerülne a szemem elé ilyen marhaság!

Gomulka Béla 2011.12.07. 15:40:33

@Érdekes: Egyidejuleg tiltsuk be a reklámokat is. Nem védem a bagósokat, de a korcsoporti nyomás és a konzumterror nagy hatalom. Nem vesszuk észre, mert megszoktuk, de az. (Nemrég olvastam valahol, valakitol, hogy ha a dohányt ma hoznák be Amerikából, mint újonnan felfedezett potenciális élvezeti cikket, minden kormány azonnal betiltaná.)

Atengerimalac 2011.12.07. 15:40:48

Ki gondolta volna még akár 2 éve is, hogy ez lesz? Bár … Szóval nekem mindig gyanús volt ez a banda. Merthogy nem bírtam elfelejteni a benzinárba beépített útalap-hozzájárulás lenyúlását. Ugye ez az ár egy része volt. Aztán jöttek a rablóhordák és kifundálták, hogy olyan nincs, hogy útalap. És lőn. De ettől egy petákkal sem lett olcsóbb a benya. Csak eltűnt vagy 200 milliárd, amit útépítésre kellett volna fordítani. Ami különösen pikáns az ügyben, hogy a repülőbenzinnek is volt útalap része. Amikor felbuzdulásomban az illetékes minisztériumtól ezt némi telefonálgatás után megtudtam azzal indokolták, hogy a repülőbenzin olyan kis tétel, hogy nem érdemes rá kitérni a törvényben, és különben is visszaélésre adhatna okot, ha kivétel volna. Szóval a hatóságok, az állam és a kormány (különösen ez a hiéna falka) határtalanul kreatív, amint sanyargatni kell. Ámbár nagyon megnyugtató, hogy legalább nem eltékozolódik ez a pénz. Elolvasva az orbán gazdagodásának minden bizonnyal aljas és rágalmazó történetét teljesen megnyugodtam. Ez a faszi 12 év alatt nullából a politikusi lét maximálisan kihasználva milliárdos vagyont halmozott fel. Természetesen nem a saját nevére, hanem népes pereputtya javára. Örülök, hogy adómmal, járulékaimmal, eltapsolt magánnyugdíjpénzemmel támogathatom őt, és haverjait most is. Mert megérdemli, megérdemlik. Aki aljas demagógiával, populizmussal 2,7 millió embert át tud verni és a lebukása után, a lelepleződése ellenére még mindig hatalmon bír maradni az tényleg érdemes minden javunk megkaparintására! Olyan jó, hogy pénzeink tökéletesen hasznosulnak. Terek, repülőtér átkeresztelést finanszírozunk belőle. Kicseréljük összes okmányunkat, feliratainkat, ahol a Magyar Köztársaság név szerepel. (Külön pikáns, hogy a külügy, mivel a haveromék Írországból Karácsonyra hazajönnek, de már januárban vissza is menekülnek nem bírta megmondani, hogy vajon az irataik miatt mi történik velük. A fogadó nemzet hatóságain múlik, hogy miként ítélik meg azok hitelességét. Ha baj adódna, akkor a konzul majd segít, nyugtatták meg őket.) És amikről még fogalmunk sincsen! Csak úgy 3000 milliárdot úgy eltüntettek, hogy semmi eredménye (hisz bóvlik vagyunk és újra jön az IMF). Na ezt csinálja utánuk David Copperfield! Trallalla-trallalala orbánia! Világszám!!!!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.07. 16:06:08

Most igazad van Tibi.
Én csak azt nem vágom, h miért kell a MÁV-osoknak prémiumot kapniuk? így is magasabb a bérük, mint nekem mérnöknek, copjanak már le! még a gázolajat is lopják.

Rák Attantam 2011.12.07. 16:09:16

Nem értem. Már megint egy olyan cikk, ami valahol mélyen, a legnagyobb titokban azt feltételezi, hogy az állam gépezetében pislákol némi értelem, létezik csipetnyi esély a meggyőzhetőségre.

Arra nem is gondoltok, hogy ez nem egyszerű elbénázása a dolgoknak, hanem direkt van így? Jó, legyen: nem direkt van így, de ha már így alakult, akkor direkt így hagyják. Mert ők a sarokszámokat nézik: több jön be így? Több. Akkor marad.

Én akkor döbbentem meg, amikor a legellenszenvesebb, legrohadékabb, legarrogánsabb kis ge.i, a rogánantal javaslataként került megtárgyalásra a regadó csökkentés. Mondom: ilyen nincs. Ez gombát evett, hypót ivott, befüvezett, ledöntött pár liter kerítésszaggatót és így, bebaxva ment be a Szentséges Hivatalba "dolgozni". Az nem lehet, hogy Arogáns Tóni az emberek számára hasznos dolgot javasolt!

Hát nem is: rá talán két hétre jött az egységes közút adó tervezete.
Ja, így már rögtön értelmet nyer a dolog: mivel gyakorlatilag megszűnt a magyar autópiac, ezért regadó sem igazán csordogált. Hát akkor vegyük elő a szögesebbik korbácsot és adózzon minden autós. Azok is, akiknek már régóta megvan. Csodás.

Szerintem az állam nem arról szól (de Magyarországon semmiképp sem), hogy a polgárai közös érdekeit képviselve a polgárok hasznára váljon. Lófaxt.

A magyar állam (helyi viszonyok között) egy "dögös" verda volt, amit mindenki (minden politikus) el akart vinni egy körre. Nem érdekes, hogy mennyit zabál, nem gond, hogy mindenki riadtan vagy éppen utálkozva menekül az útjából ha csak meghallja. Az utóbbi majdnem száz évben mindenki csak kitaposta a szemét, a benzint meg mi fizettük, olajcsere, karbantartás sosem volt. De mára eljutottunk odáig, hogy nincs nagy baja, csak MVK-zni kell (motor-váltó-kasztni), mert annyira lerongyolódott szegény. A magyar verda már nem dögös, ótvar, rozsdás, rohad, ki-kihagy, csörög, zörög, feketét puffog, hol balra hol jobbra húz (attól függően, hogy melyik oldalon van mélyebb szakadék az út mentén). A spéci gyári cuccokat már kilopkodták belőle és tele van kispócki meg trabi alkatrésszel (bontott utángyártottal persze). Ha a rendszáma nem esett volna le már rég, akkor a legéjfeketébb környezetvédelmi plakett lenne rajta. Vagy az sem, mert az ilyen csotrogánynak a bontóban (de inkább a kohóban) a helye.

Gondolom még emlékeztek, hogy "lesajnáltuk" a szlovákokat, románokat meg úgy általában mindenkit körülöttünk. Hát igen, akkor még egy kis polírpasztával, óra visszatekeréssel, lábszagelnyomó wunderbaummal el lehetett hitetni a világgal, hogy a magyar verda még mindig dögös és jobb mint a szomszédé.
De ezek ott fent egyre gátlástalanabbul hágják át, hágják meg az értelmes, emberi közlekedés szabályait. Nemhogy a fekvő- de már az álló rendőrön is áthajtanak. Nem csoda, hogy már rég a felnin döcögünk. Azon a hármon, ami megmaradt, ugye.

És persze, hogy a többi verda kikupálva, generálozva, nem újonnan-nem fényesen, de azért úgy otthagy minket, mint eb a szaharát. De figyelem: ők se képesek 40-50-nél többel "hasítani"! Ők is szarban vannak. De akkor mi mekkorában vagyunk, ha az ő vánszorgásuk fénysebességnek tűnik a mi álldogálásunkhoz képest?

Igen, a szlovák-román-akármilyen fagyi visszanyal...na, ha lenne gusztusa a mocskos, olajos, kormos pofánkhoz. De így csak röhög rajtunk. Úgy kell nekünk.

Így kell nekünk?

Az a baj, hogy a magyar az egy birka nép. Leírták ezt már sokan és sokszor. Meg talán nem is feltétlenül rossz dolog ez. Aki mindig ugrál, az előbb-utóbb kifárad.

Na de mi speciálisan vagyunk birkák: akár 2x - 3x többet vagyunk képesek tűrni az átlagbirkánál. De ha egyszer elszakad a cérna, akkor visszük a karámot tanyástól, traktorostól, földutastól, műbőrkalapos téeszelnököstől, községházástól, körzeti megbízottastól mindenestől. 10 forintos bajunk volt, de 10 milliós kárt csinálunk miatta dühünkben (amit megint csak mi fizetünk meg).

Én nem azt mondom, hogy az lenne a megoldás, ha minden magyarországi párt első ezer emberét a Dunába lőnénk (bár talán a politikai kultúra vagy legalább a vízszint emelkedne tőle egy kicsit, szóval meggondolandó). Épp csak azt mondom, hogy már annyi módon szopattak minket, hogy lehetne már egy kis rutinunk és észrevehetnénk, hogy az álomszép-zöld, kövér legelők ígérete mögött mindig ugyanaz a saras-trágyás-büdös, egyre szűkebb karám húzódik meg realitásként minden választás másnapján.

Nem lehetne, hogy a következő választáskor ne a szívünkkel, hanem az eszünkkel szavazzunk? (ennek előfeltétele: legyen eszed...)
Jó, tudom, lehet, hogy akkor nem csak néhány, hanem minden szavazólapra fasz vagy kétfarkú kutya lenne firkálva.

Bár ki tudja? Lehet, hogy pl. a Kétfarkú Kutya Párt jobban csinálná és legalább baleseti adó meg hasonló baromságok nem lennének.

Bocs, nem politizálni akartam, de ez az ügy kb. a politika mentén kavarog. Viszont jó lenne, ha a gyökerénél kezdve oldanánk meg a problémákat. Az nem megy, hogy az egyre nagyobb levet eresztő, egyre jobban bűzölgő trágyadombra dobunk mégegy fóliát és utána befújjuk légfrissítővel. El kéne lapátolni mostmár azt a kupacot. Végleg. (nem vagyok radikális, a probléma nőtt azzá)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.07. 16:27:22

Volt már olyan a történelem során, hogy meghatározták mennyi adót kell fizetni, és a kutyát nem érdekelte, ha nincs annyi jövedelme az ipsének. Úgy látszik megint lesz...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.07. 16:31:20

@Rák Attantam: de én már a legutóbb se voltam szavazni, mert kire kéne? ötletem sincs. fidesz mszp kilőve, lmp impotens, hozzánemértő, jobbik meg bohóc blődségekkel kampányolt. tényleg csak Dr. Mogács marad? legyen :)

chubby checker 2011.12.07. 16:38:40

tudom hogy ezért virtuális ..ggbekúrás lesz a jutalmam, de meg kell osztanom: kettős állampolgár révén Szerbiában bejegyzett autót használok, ott veszem a benzint és ott szervizeltetem is az autómat és ezzel éves szintet abszurd mennyiségű pénzt spórolok meg.. hihetetlen hogy még egy olyan elbaszott balkáni országban is mint Szerbia mennyivel olcsóbb mindez és mennyivel egyszerűbb is!!

tlantos 2011.12.07. 16:49:23

" (Tudom, új autó után nem fizetünk illetéket, de a használtpiaci árakat is befolyásolják ezek a tételek.) "
Nem a lof.szt nem. Uj autora ugyanugy ki kell csengetni az illeteket, csak a tc-nel senkinek sem szokasa uj autot venni.

Dzsok 2011.12.07. 17:04:15

Többen linkelték itt az útdíj témát, amivel majd az alkalmi úthasználó magyar autósókat próbálják majd megszivatni, ennek a témának a másik oldaláról írok néhány infót.

Hazai viszonylatban az árufuvarozó lobbi tevékenységének köszönhetően, Magyarország 2013-ban sem lesz képes bevezetni a tehergépjárművekre vonatkozó elektronikus használatarányos útdíjrendszert.

Európában a gyorsforgalmi úthálózat 80%-án megtett úttal arányos díjfizetési rendszert alkalmaznak a tehergépjárművekre vonatkozóan.
Csehországban 2007-ben vezették be a teherszállító járművekre vonatkozó elektronikus útdíj rendszert, amely 2010-ben kb. 55milliárdFT-os bevételt hozott a Cseh költségvetésnek. Ugyanilyen rendszert alkalmaznak Ausztriában és Szlovákiában, Lengyelországban is.

Ehhez képest Magyarországon még D4-es kategóriában is 3000FT-os napidíjjal használhatják a tehergépjárművek az autópályákat. (Ausztriában D4-ben 0,386€/km díjtételt számítanak fel)
Ha Ausztria úthasználatban kb. 35000FT-ot kér egy 330km-es Hegyeshalom-Röszke útnak megfelelő tranzit úthasználatért, akkor a 3000FT-os magyar napidíjjal mekkora veszteségünk keletkezik minden egyes tranzitban áthaladó D4-es kamion után, mennyivel támogatják őket az adófizetők?

A teljes magyar autópályahálózaton évente összesen kb. 45milliárdFT autópályamatrica bevétel keletkezik , ebből kb. 25milliárdFT-os a személygépjármű használók fizetnek be, többet mint az utakat valójában romboló tehergépjárművek.

Becslések szerint évi kb. 50milliárdFT bevételtől esik el a Magyar állam azzal, hogy nem hajlandóak bevezetni azt a rendszert amely Csehországban már 2007 óta sikeresen üzemel (meg Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban is).

Lehet számolni, hogy összesen mennyi pénz hiányzik így a hazai útdíjkasszából csak emiatt. Ezt a pénzt nem a 3000FT-ért az országon 'ingyen' keresztülmenő D4-es Román kamionostól fogják beszedni, mivel nincsenek meg a megfelelő eszközeink rá, hanem a gépjárműhasználóktól.

Érdekes 2011.12.07. 17:09:41

@károly szántana: Vszínű el kell menni az országból, ha a nép nem képes csak ilyen impotens rablóbandákat kinevelni magából.Kíváncsi leszek a nyuggerek,gengszterek meg cigóktól meg pár szakmunkástól, akik ittmaradnak milyen ország lesz.

mi nem foglalt még 2011.12.07. 17:30:59

Az összes népnyúzó, elkúró tolvaj politikus teljes vagyonát a családtagokét is beleértve el kellene a népnek kobozni, a delikvenseket önellátó börtönbe zárni és visszafizetni belőle az irszág adósságát.
Majd új választást kiírni azzal a feltétellel, hogy aki elbassza az az életével fizet.
Na akkor lehetne egy jobb és olcsóbb országban élni.

mifolyikittgyöngyösön?? 2011.12.07. 17:39:58

hm..előbb még 133hozzászólás volt,most meg 55..
ki érti ezt?

rodeo 2011.12.07. 17:53:11

"Legkésőbb év végéig át kell dolgoznia a gyorshajtási bírság elleni biztosítását a Közlekedési Biztosító Egyesületnek (KÖBE), mivel az a jó erkölcsbe ütközik - közölte határozatát a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) pénteken az MTI-vel."

A baleseti adó az viszont az erkölcs mintaképe

Dseries 2011.12.07. 18:02:34

@Érdekes: Mondtam én ilyet? Nem? Akkor meg mit olvasol bele olyat, amit nem is említettem? 90 helyett 110ről volt szó. De ha valaki 150-el megy (teszem azt autópályán, mert nem volt kikötés, hogy hol) abban sincs semmi halálra itélendő. Azzal bírsz dobálózni, hogy te fizeted az adódból az ilyenek ápolását, de arra nem gondolsz, hogy aki megsérül, meghal az is fizetett be folyamatosab tb-t. Az pedig egy halálos balesetnél teljesen ráfordítatlan marad, hogy így mondjam. Nagyon szűk látókörű vagy. Azt pedig egyik álszent majom se merje idehazudni, hogy ő sosem ment a megengedetnél gyorsabban. Mindenki mélyen nézzen magába és döntse el, hogy ilyenkor helyes lenne-e az azonnali halál. Mint egyesek álláspontja szerint. Ezerszer ki lett tárgyalva, hogy nem a plusz 10-30 km/h sebesség öl, hanem a figyelmetlen, alvó, vezetni képzelen sofőrök. Rengeteg van, főleg városban könnyű őket észrevenni. Na ők országúton hatványozottan veszélyesebbek még 90-el is, mint egy rutinos, ügyesebb, figyelmesebb sofőr 110-el.

Dseries 2011.12.07. 18:04:42

@Dseries: Továbbá nem értem azt sem, hogy miért kell haraggal és indulattal irogatni. Miért nem lehet a különböző álláspontokat fröcsögés nélkül felsorakoztatni és megvitatni. Aki idejön hisztizni meg "baromarcúzni" meghalt embereket az szerintem nyugodtan húzodjon kicsit beljebb a sötétbe. A társadalom nem véletlen tart ott ahol. Képtelenek vagytok a toleranciára.

encore 2011.12.07. 18:17:41

Én mostmár az ilyen dolgokra csak ugyanazt a választ adom mindig.
Lesz másik kormány, mert ha nem, akkor is lesz egy dolog biztosan, az pedig az akasztás, ahol a magyar tömegek éljenezni fognak.
Az egész amit művelnek az végett.
Nem is értem miért járnak szemellenzővel politikusaink? Talán nem hiszik el hogy eljön az idő amikor őket is felelősségre vonják a tömegek?
Biztos úgy gondolja mindegyik hogy ő megúszhatja.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 18:21:03

@károly szántana: amiko megírták ezta cikket ez még ki sem jött:-))
ha tudták volna:-)
Lett volna még nagyobb anyázás.
Orbán Takarodj!

IntelCorei5 2011.12.07. 18:37:05

@Dseries: a gőzt ki kell engedni meg nem kéne herrrrgelni a népeket

és talán jobb itt puffogni mint felgyújtani a fél várost nemdebár ?

gaen 2011.12.07. 18:54:17

Örülök, hogy végre leírta valaki, hogyan is lehetne az adókon spórolni. Teljesen egyet értek a cikk íróval. Azt kéne még kitalálni, hogy az egyszerűsítés után kirúgandó 300 ezer felesleges "dolgozóval" mit is kezdjünk. Ezek csak az állami naplopók, meg kb. 150 ezer "szakértő" és "üzletkötő" is keresné a helyét...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 19:45:55

megszűnik a 4 napos matrica a 10 napos meg 3000 forint lesz .
vagyis majd 3 szoros emelés a régi 4 naposhoz képest ami okt-áprilisig volt érvényes.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.07. 20:00:47

@Dzsok:
Bocsi, hosszú leszek.

"Ha Ausztria úthasználatban kb. 35000FT-ot kér egy 330km-es Hegyeshalom-Röszke útnak megfelelő tranzit úthasználatért..."
Kerülik is, ahogy lehet pl. a magyar fuvarozók, mintha rádióaktív sugározás lenne ott...

"...amely 2010-ben kb. 55milliárdFT-os bevételt hozott a Cseh költségvetésnek."
A fentiekben írtak miatt (Ausztria elkerülése) szinte járhatatlan és az EU egyik legbotrányosabban szar autópálya szakasza a Brno-Prága.

"Lehet számolni, hogy összesen mennyi pénz hiányzik így a hazai útdíjkasszából csak emiatt"
Nem lehet számolni.
1. Sosem tudjuk meg, mennyi fordítódik a magyar utakra ebből a kasszából.
2. Nem biztos, hogy az x-szeres útdíj egyenesen arányosan x-szeres bevételt is generál.

"Ehhez képest Magyarországon még D4-es kategóriában is 3000FT-os napidíjjal használhatják a tehergépjárművek az autópályákat."
Igen, de éves viszonylatban már több, mint ötszörös a különbség. arról nem is beszélve, hogy egy tgk. egy nap alatt jóval kevesebb km-et tesz meg. Szerintem a kötelező pihenőidőket beleszámolva simán lehet fele távval számolni. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy azért 2 napont egy le/felrakodással is lehet számolni. Oda a pályáról és onnan a pályához is el kell jutni, tehát az autópályát még kevésbé használja.
azt meg kifelejted a számításból, hogy 100 km-enként, az üzemanyagba beépített adóban kb. 4x annyi díjat fizet meg egy kamion. Persze, csak ha Magyarországon tankol. Arról viszont nem ő tehet, hogy az EU egyik legjobb (és biztosan ezért a legdrágább) üzemanyagát nálunk mérik...

Ezzel az egésszel csak érzékeltetni akartam a helyzet bonyolultságát.

stealthbomber 2011.12.07. 20:06:23

Lőni kellene már, nem pofázni...tenni kellene már, nem szájkaratézni.....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.12.07. 20:22:05

Három hete még csak tervként, illetve találgatásként merült fel a hír, az [origo] információi szerint azonban egyre biztosabb, hogy drasztikusan átalakítja a kormány az útdíjfizetés rendszerét. A döntés hátterét ismerő minisztériumi forrásból úgy tudjuk, hogy a nemzeti fejlesztési tárca infrastruktúráért felelős államtitkársága által kidolgozott tervek szerint végleg megszűnik a négynapos (D1) autópálya-matrica, és újabb, az útpénztárba épülő, árnövelő tétel épül be az üzemanyagárakba.

Crescendo 2011.12.07. 20:31:51

@daito: Nagyon jol vazoltad a problema gyakorlati lenyeget.
Szerintem a tevedes minositett esete all fenn, ha az egyszerusitesre gondolsz. Ezek a dolgok nem veletlenul mukodnek igy. Az allamszervezet osszefonodott kulonbozo cegekkel es lobbikkal, hogy a tankonyvi kartelleket letrehozzak. Ezzel a szemelyes profitot (politikus + haveri cegek, csoportok) szepen biztositjak a te karodra. Ez egy oriasi biznisz es csak azert mert te, meg a tobbi adofizeto ennek nem orul, meg nem fogjak abbahagyni.
Amugy az ilyen politikai rendszernek neve is van, ugy hivjak fasizmus (aka nemzeti szocializmus). Welcome to Hungary.

Netuddki. 2011.12.07. 20:47:34

Tudok jobbat. Amíg a "kedves" "politikusok" nem találják ki hogyan szedjenek be mindenkitől minden adót kivétel nélkül, és nem számolnak el forintra a beszedett adókkal és pártpénzekkel, addig ne találjanak már ki semmiféle +adót.
Vagy ha ezt nem tudják teljesíteni EZEK az ostoba, megélhetési "politikusok" pedig nem fogják tudni, akkor húzzanak a véresbe.
A legnagyobb tévedés, hogy a balf.sz "politikust" csak 4 évente lehet elzavarni...

Netuddki. 2011.12.07. 20:50:36

@Gyurma73: "drasztikusan átalakítja a kormány az útdíjfizetés rendszerét"

Lófaszt alakít bammeg, új adót talál ki, adót emel, sarcol, stb...

Netuddki. 2011.12.07. 20:57:41

@chubby checker: Teljesen igazad van. Csak itt ostoba, megélhetési "politikusok" hozzák a törvényeket. Eddig még egynek sem jutott el a tudatáig a következő közmondás jelentése.
"Aki sokat akar markolni az keveset fog"...

Crescendo 2011.12.07. 21:04:24

@kovi1970: igaz, ha megragadunk pusztan a magyar fejlemenyek vizsgalatanal.
Egyreszt:
szabadeuropa.shp.hu/hpc/web.php?a=szabadeuropa&o=heti_tema_2011_12_06__GBkv
Masreszt meg ugyanez a program megy Europaban is (Goldman Sachs epp kormanyokat hoz letre Olaszorszagban es Gorogorszagban hasonlo modon) ugyan ez a musor megy...
Sot amerikaban is, itt egy humoros osszefoglalo:
http://www.youtube.com/watch?v=P4hVZYHW2So&feature=player_embedded#!

monyon le 2011.12.07. 21:14:27

És most az új pálya díjak 2012-től, még jobban emelkednek!

www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium/hirek/az-arfolyamvaltozashoz-igazodnak-januar-elsejetol-az-e-matrica-dijak

Összehasonlításképpen az osztrák díjak:
8,00 EUR / 10nap
23,40 EUR / 2 hónap
77,80 EUR / év

F.... k

kissfero 2011.12.07. 21:22:44

A tisztelt politikusainknak!

Elmentek ti a jó francba, az egész lenyúlós népnyúzó ötleteitekkel. Az új autópálya matrica rendszerrel is csak a maradék pénzt akarjátok kilopni a zsebünkből. Szemtelenebbek vagytok az uzsorás cigányoknál, hiszen ez is pont oly aránytalan mint az ő bizniszük. Mi a jó fenének vegyek egy egész hetes matricát, ha csak egy napig akarok azon a korrupcióban dupla áron épített autópályán közlekedni? Ez nektek tisztességes és méltányos dolog? A mi adó forintunkból kapjátok a fizetéseteket, mi tartunk el benneteket, hogy pöffeszkedhessetek a hivatalotokban és ezért azon töritek a fejeteket, hogy miként tudnátok bennünket lenyúlni? Nem elég a pénz, amit zsebre tesztek? Ti bele pöffeszkedtek a szintén a mi általunk a farotok alá tett szolgálati kocsiba és mit érdekel titeket az, hogy olyanok vagytok mint egy here? Rosszabbak vagytok a segélyezett cigányoknál, mert ők csak szimplán a markukat tartják a pénzért,de ti nagy okos politikusok még meg is akarjátok magyarázni, hogy miért loptok! Micsoda duma: a módosítások az úthálózatok üzemeltetésével, karbantartásával járó feladatok fenntartható finanszírozása érdekében szükségesek. Ha nem elég a pénz, akkor ki lehet vonulni a minisztériumból egy kis melóra az út mellé, legalább megdolgoznátok végre a fizetésetekért, végre végezhetnétek egy kis értékteremtő munkát is. Ezért áll itt az ország, mert ilyen ingyenélő, népnyúzó lopós politikusok ülnek rajtunk.
Egyébként elnézést az indulatosságomért, de ne higgyétek azt, hogy egyedüli vagyok ezzel, csak nem mindenki írja ezt meg nektek. Talán ki kéne lépnetek néha az utcára a köznép közé, hogy megértsétek végre, hogy mi a helyzet.

nikó 78 2011.12.07. 21:37:54

A baleseti adónak nevezett lehúzással egy problémám van csak!Nem szokásom, balesetet okozni.Egy balesetem volt a 20 év alatt, amióta gépjárművet vezethetek, az is megosztott felelősség volt.Apró figyelmetlenség részemről,(túl sok Mariskával eltöltött este után, kissé szedáltan)de ennek is már 10 éve.Ha már ilyen jól kitalálták ingyenélő idiótáék, nem kéne őket megfingatni azoknak akik nem okoznak balesetet? Hiszen ha nem okozok balesetet miért is fizessek? Tegyük fel, hogy hátha? Akkor aki kitalálta az volt betéve? Utálatos és gusztustalan övön aluli ez az egész! Alapítok egy szlovák céget, aztán örüljetek buzik, ha erre van szükségetek!!!!!!!!!!!!

cso zsi 2011.12.07. 21:44:11

@kamionmentés: "azt meg kifelejted a számításból, hogy 100 km-enként, az üzemanyagba beépített adóban kb. 4x annyi díjat fizet meg egy kamion. Persze, csak ha Magyarországon tankol."
500 km az országunk. Ezt a távot bármilyen mai jármű megteszi egy tankkal, nemhogy egy kamion. Csak a határon túl tankolnak. Nem véletlen, hogy ennyi román, és jugó baleset van nálunk, mert mind "át akarja ugorni" hazánkat pár óra alatt.

brob 2011.12.07. 22:02:20

Elsőre nekem is kinyílt a bicsak....aztán másodjára akkor, amikor közölték, hogy az államig járműparkra viszont nem fog vonatkozni a balasetei adó, mert ezen gépjárművek balasetes dolgaival egy erre létrehozott hivatal fog foglalkozni....Pofátlanság netovábbja
Már maga az ÁLLAMFŐ is megmondta megoldást ezekre a problémákra: a népnek joga van eltávolítani a kormányzó hatalmat, ha úgylátja, hogy szükséges.és most már igencsak szükség lenne rá...

nikó 78 2011.12.07. 22:12:06

Volna egy javaslatom! Mivel az erre szakosodott szervezetek pl:autóklub évek óta a kisújját sem mozdítja az autóstársadalomért,(erre az akcióra sem történt reagálás részükről)viszont a TC kellőképpen agresszívan folytatta le a B125-kampányt.A megszóllaltatott ingyenélők, szerintem meg is lepődtek ezen.Pl: jó lenne összevetni, különböző autókategóriákban az autózás költségeit, nálunk, és Európa boldogabbik felén. Csak egy ötlet, de a számszerű összevetés komoly gondolatébresztő lehet.A médiának komoly ereje van. Ki kell használni, mert ezek a tetvek egyre pofátlanabbul rugaszkodnak el a magyar-valóságtól!

antimason (törölt) 2011.12.07. 22:26:26

Hát az Autóklubos épp egy riportban magasztalta a matrica változásokat.
Ő szerette volna a svájci példát, hogy csak éves legyen...

cso zsi 2011.12.07. 22:55:50

@antimason: Legyen, de 10db 10 napos, vagy 3x2havi áráért, mint sógoréknál.

drebinf 2011.12.07. 22:58:12

Nem tudod, mennyire felüdített a cikked!
Annyi gyagyás ember van ebben az országban, hogy féltem, velem van a baj, amikor arra gondoltam, hogy ennél ezerszer lehetne egyszerűbb, átláthatóbb, racionálisabb az életünk. Én is utálom, hogy hülyének néz az összes kormány, és kitalál sok ökörséget, hogy legyen mire hivatkozni, mikor le akar nyúlni. Ráadásul ésszerűtlenül, otrombán, hazug módon.
Sajnos azonban mindez nálunk nem fog változni, mert elmondhatatlanul széthúzó, egyénieskedő, túlokos nép vagyunk, akik képtelenek a kompromisszumokra, hogy összefogjanak bármiért. Ezért tud velünk BÁRMIT megtenni minden kormány.
Nekünk még mindig túl jó dolgunk van, még mindig nem elég rossz ahhoz, hogy végre összefogjunk. Nem forradalomra gondolok (a legtávolabb áll tőlem), hanem az Tiédhez hasonló értelmes elképzelések véghezvitelére.
Amíg bármi változás elindul, szívesen olvasunk.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.07. 23:27:22

@drebinf: én is azt érzem, h a többségnek még mindig jó. de ha a történelemben keresel példát a forradalmakra, felkelésekre, sose a parasztok indították el, ill sose egy parasztlegény volt a vezetőjük. akkor minden évben 3x lázadtak volna, ha így lett volna. Dózsa, Rákóczi, mind nemes, akkor gyűjtötte maga köré a népet, amikor már neki is szar volt. na majd ha a mostani dzsentriknek meg újgazdagoknak szar lesz, akiknek van vmi tisztségük is, akkor lesz itt vmiféle megmozdulás. 56-hoz képest meg annyi előnyünk van, h nincsenek itt a ruszkik, sőt, még a magyarok se nagyon, azzal az elenyésző gárdával. tankok nincsenek, eladtuk vasba, pár vízágyús kocsitól meg vizesek leszünk. de nem ma! meg nem is mostanában.

lwcolors 2011.12.07. 23:29:50

Úgy gondolom a cikk egy jó posztgenerátor lesz, de egyetértek vele...
Mit érnek el az emelésekkel nálam:
- Úgysem sok dolgom volt magyar autópályák közelében, ezentúl úgy intézem, hogy elkerüljem azokat (németo-anglia, ingyenes a pálya, itt ez a nyúlfarknyi darab miért nem?)
- Januártól a cég, ahol melózom, átköltözik Ausztriába (telehelyestől, autóstól), mert kint akkor is kevesebb a lenyúlás (adók, járulékok), ha az osztrák szintű fizetéseket kapják a dolgozók. Plusz egyszerű és átlátható, évek óta változatlan szabályok vannak. És elég sok vállalkozó tervezi ezt a kiköltözést a környezetemben.
Szóval elég sokat bukik rajtam az állam 2012-ben.
Szerintem egyszerűbb lenne a 89 óta bebetonozott és továbbfejlesztett bürokráciát szétverni, de azt nem lehet, hiszen oda bújtattuk a rokonokat...
Jó példa, hogy 89 előtt kis falumban 3 ember dolgozott az akkori tanácson. Ma 12 ember dolgozik az önkormányzatnál, nagyrészt főelőadói minősítésben.
Másik példa: Ausztriával összehasonlítva 130%-nyi egészségügyi dolgozó jut egy emberre. Csak nincs összehangolva, hihetetlen a fejetlenség.

V12 Power 2011.12.07. 23:41:34

Rengeteg igazság van ebben a cikkben. Az igazi baj nem is azzal van, hogy sok a sarc (mert még mindig fenékig tejfel pl. Ausztriához képest), hanem, hogy a feneketlen kútba megy. Míg ausztriában valóban az úthálózatra, az autósra, a szolgáltatásra költik. És így jobban esik kifizetni a többet is. Főleg, hogy futja is rá az átlagembernek.

mostka 2011.12.07. 23:57:24

Köszönet a Levegő Munkacsoportnak és a kerékpáros klubnak a sok adócskáért. Ügyesen kiharcolták!

Secnir 2011.12.08. 09:45:58

a baleseti adóról még néhány gondolat:
ez egy előre fizetendő adónem, ezért a NAV-nak megy, az indoklás szerint azért, mert balesetet fogok okozni tárgyévben. namármost.

:ha egy adott évben NEM okozok balesetet, akkor tárgyévben visszaigényelhetem?

:mivel mindenki fizeti, mennyiben állapítható meg a kollektív bűnösség elve, ami alapján fizetjük?

:ütközik-e azzal az alkotmányos (mindkét alkotmánnyal) tétellel, miszerint mindenki ártatlan, míg nem bizonyítják? tudniillik a kormány vélelmezi, hogy én balesetet fogok okozni, ezért megadóztat!

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.12.08. 11:14:32

Imádom ezt az országot, az egyszerű lakóit, és magát a vidéket.

DE! Ettől a kantáros mocskos vezetéstől már hányingerem van.
Hányingerem van akik vezetői posztot töltenek be és nagy ívben tojnak az egészre, holott pont az ilyen pozícióban lévő vezetőknek lenne nagyobb felelőssége az emberekért küzdeni...

Ha nem lenne itt a családom a rokonságom, és nem szeretném ennyire ezt az országot, már tényleg rég elhuztam volna én is a g-cibe.

Borzasztó ami itt megy. Jövőre még drágább lesz minden, aki keveset keresett még kevesebbet fog.
Megáll az ész.. Hova még hova???

Ez az egész tudatos népírtás, ne mondja nekem senki hogy így adósság úgy adósság!!!

mement 2011.12.08. 11:15:01

`mivel mindenki fizeti, mennyiben állapítható meg a kollektív bűnösség elve, ami alapján fizetjük?`

Ugyanagyiban mint az AFA nal es az SZJA-nal.

`ütközik-e azzal az alkotmányos (mindkét alkotmánnyal) tétellel, miszerint mindenki ártatlan, míg nem bizonyítják? tudniillik a kormány vélelmezi, hogy én balesetet fogok okozni, ezért megadóztat! `

Nem, nem utkozik, mert ez egy adonem es nem birosagi hatarozat, vagy hivatali eljaras.:)

mement 2011.12.08. 11:16:33

@nekend: `Ez az egész tudatos népírtás, ne mondja nekem senki hogy így adósság úgy adósság!!! `

Marmint az hogy dragabb lesz autozni, az neked mar nepirtas:D? Nem tulzol te egy kicsit szemelyes erintettseged okan:)?

Zsolti9014 2011.12.08. 11:23:11

Alapvetően nem szeretek politizálni, de most mégis kikívánkozik (laikusként így látom):

Most néztem meg X képviselő jövedelmét, amely bruttó kb. 400 ezer Ft + kb. 500 eFt választókerületi pótlék (+ egyéb béren kívüli juttatások).

Ha pedig a tervezett változásokat nézzük, kb. 750 ezer Ft bruttó + üzemanyagkártya + ingyenes tömegközlekedés + telefonszámla térítés + lakhatási költségek. (nem pontosan néztem utána, kb. 1 hónapja hallottam ilyesmit a rádióban)

Ergó a fizetésükből enni-inni-ruházkodni kell csak szinte. Azért az nettó kb. 4-500 ezer Ft-ból nem nagy kihívás.

Így tehát könnyű ilyen dolgokról dönteni. Ja, és 2010-től X képviselő hozzászólásainak száma: 10. Kemény... (jó, persze, azon kívül is csinál valamit biztosan, de akkor is)

Ezzel szemben egy átlagosnál kicsivel jobban kereső házaspár nettó havi jövedelme kb. 220 ezer Ft (kettőjüknek összesen).
Mi marad ebből, mire kifizetik a rezsit, meg a kaját? És ha vannak gyerekek? Ha tömegközlekednek, akkor az is nagy kiadás, ha autót tartanak fenn, az is. A végére a nullát közelíti az összeg, amit esetleg félre tudnának tenni.

Jelenlegi formájában az autóst (a teljesség igénye nélkül) a következő dolgok terhelik:

- vagyonszerzési illeték
- forgalmi
- törzskönyv
- eredet...
- műszaki vizsga
- kötelező biztosítás
- teljesítményadó
- autópályadíj
- regisztrációs adó

erre jönne még rá a baleseti adó, meg az újabb útdíj.

És akkor még egy kva kilométert nem mentél az autóval, ha szeretnél, akkor 400-430 forintos üzemanyagárak mellett megteheted.

Namost:

- eredetvizsga semmit nem ér, amikor a mostani autómat vettem, kimutatták hogy lopott... persze nem az, ki is derült később.
- átírás? mivan? papptibinek igaza van! A forgalmit (esetleg törzskönyvet) kifizeti az ember, de hogy még plusz egy 20-30 ezres adót?
És a törzskönyv és eredetvizsga nem üti egymást? Szerintem de! Ha van törzskönyvem, azzal azt bizonyíthatom, hogy az autó származása rendben van. Ennek nem is névre kellene szólnia, hanem csak autóra, és tovább örökíthető lenne. Ha nem stimmelnek a törzskönyv adatai, akkor lehet eredetet /eredetiséget, ahogy tetszik/ vizsgálni.

- kgfb az úgy gondolom rendben van, mármint maga az, hogy fizetni kell. a rendszerben ott a hiba, hogy ha az utóbbi években ennyire le tudtak menni árban a cégek, akkor eddig miért rabolták ki az embert?

- teljesítményadó? hát bmeg...
telefonra ne fizessünk térerő-adót?
nyomtatóra erdőirtás-adót?
ha egyszer az ember megvesz valamit, akkor annak az üzembentartásán kívül miért kell még ilyenekkel bombázni? De jó, tőlem maradjon meg, csak akkor ne kelljen már egy új, elvileg környezetbarát autóra 5x annyit fizetni, mint egy huszon X évesre, legyen egységes (évjárat szempontjából), függjön tényleg csak a teljesítménytől, de mondjuk a mostani régiautós szinten. Attól hogy valakinek erős gépe van, nem feltétlen gazdagabb!

- műszaki vizsga az kell, aláírom, bontószökevény ne szaladgáljon, mert veszélyes lehet. itt mondjuk lehetne az árakon faragni akár.

- autópályadíj? az ember adójából építenek valamit, aminek a használatáért fizettetnek vele.

- a regadót, baleseti adót és az újabb útdíjat nem is kommentálnám.

OKÉ, NEM KELL mindenkinek autóval járni, aláírom. De már többször leírtam én is, mások is, hogy sok helyen a tömegközlekedés egyenlő a nullával. És ha valaki meg tud venni egy autót, fenn tudja tartani, akkor azt ne szívassuk már újabb és újabb sarcokkal addig, amíg nem lesz képes arra, amit pl. 3-5-10 éve megtehetett (azonos bérszínvonal mellett).

NE MINDIG ugyanazok szívjanak már! Akinek meg van, azt úgysem vágja földhöz.

Sokan azzal jönnek, hogy máshol magasabbak az adók. Na ja, csak mondjuk a fizetések is. (oké, nyilván a világ jelentős részénél így is jobban élünk, de akkor se azzal példálózzanak, hogy pl. a skandináv adók milyen magasak. egyrészt ott környezetvédelmi megfontolása van, és van mivel helyettesíteni az autózást, másrészt sokszor annyit keresnek, harmadrészt meg az adóért kap is az ember valamit).

Baleseti adót meg akkor fizethetne a gyalogostól kezdve mindenki, mert közlekedik (persze istenments, csak akkor az autós se!).

Akik meg ilyenkor is az autóst támadják, gondoljanak bele, hogy hogy esne a tömegközlekedőknek (köztük nekem is), ha a bérlet mellé kellene fizetni plusz biztosítást (azon kívül, amit beleépítenek az árba), üzemanyagdíjat, sofőrpótlékot, álló- illetve ülőhelydíjat (jó, pl. IC-ken van helyjegy), kézitáskafelviteli adót, szemüvegespótlékot, csíkosszatyor-díjat. Na ugye!

Nem azt mondom hogy ne legyenek adók, nyilván anélkül sem lehet, de:

- legyen átíráskor fizetendő a forgalmi
- a törzskönyv szóljon autóra, és továbbadható legyen
- szükség esetén (lsd. fentebb) legyen eredetiség-vizsgálat
- legyen kgfb
- jó, maradjon a teljesítményadó, de akkor cserébe ne a kátyúk között kelljen szlalomozni, és ne 400+ legyen az üzemanyag
- legyen műszaki vizsga

Így lenne az átírás kb. 6 eFt, a jelenleg 50+ helyett.
Lenne a mostanihoz hasonló kgfb.
Lenne egy tényleg csak teljesítményre szóló telejsítményadó, amely a régi autóknál kb. változatlan lenne, az újaknál a jelenleginél alacsonyabb.

Jó, tudom, kár ezen még csak gondolkodni is, úgyse lesz ilyen.

Lehet velem egyetérteni, lehet más állásponton lenni, csak leírtam a véleményem, kicsit indulatból, kicsit túlzóan talán. És bocs a terjedelemért, lehet senki nem is olvassa el. :)

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.12.08. 11:25:56

@mement:

Szerinted az nem népírtás, hogy az emberek 80%-át akit valójában megüt az áremelés, megadóztatjuk orrba szájba minden téren (és itt most nem csak az autóval kapcsolatos adókat értsd).

Tudod mit generál a kevés pénz?

Ez lesz a válasza egy fiatal párnak, ha megkérdezed: ,,és gyereket mikor vállaltok?'' (eleve a kérdés: vállaltok, a mai világba ezt is a pénz határozza meg, nevetséges)
Erre a válasz: ,,ilyen világra ki akar gyereket szülni?''

Nagyon sokszor hallottam ezt a párbeszédet.

Kevesebb gyerek, egyre öregedő társadalom.

Tovább is ecseteljem? Érthető?

Ehhez semmi köze a személyes érintettségemnek.

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.12.08. 11:29:07

@mement:

,,Nyomtatóra erdőirtás adó'' :DDDD

Ne adj ötleteket nekik!!! :)

A kicsivel jobban kereső házaspár 220 000 nettó.

Ezzel az a baj, hogy sokkal többen vannak mifelénk Kelet-Magyarországon akik 140 vagy még kevesebb nettóból kénytelenek megélni....Nem vicc tényleg így van!!

Zsolti9014 2011.12.08. 11:34:23

@nekend: tudok róla sajnos, ugyanis ózdi vagyok.
Azért is írtam, hogy az átlagostól jobban keresők.
Azt meg, hogy két dolgozó ember összjövedelme 140 ezer, azt nem is kommentálnám, mert becsuknak.

mement 2011.12.08. 11:43:11

@nekend:`Szerinted az nem népírtás, hogy az emberek 80%-át akit valójában megüt az áremelés, megadóztatjuk orrba szájba minden téren (és itt most nem csak az autóval kapcsolatos adókat értsd).`

Nem szerintem nem nepirtas:) Dehogy az, szukseges lepesek sorozata, a menovekedo terhek eloszlasan lehetne vitatkozni(meg kene is, de a kormany erre nem hajlando) de a szuksegszerusegukon es helyenvalosagukon kar.

`Ezzel az a baj, hogy sokkal többen vannak mifelénk Kelet-Magyarországon akik 140 vagy még kevesebb nettóból kénytelenek megélni`

Jelenleg 7 honapja kevesebb penzbol elek mint havi 140.(Joval kevesebbol) Budapesten, az orszag egyik legdragabb telepulesen. Azert ki lehet birni, bar neha nekem is kivan a faszom, sok munkaert keves penzt kapok, de a nepirtas aldozatanak messze menoleg nem erzem magam.

Rocko- 2011.12.08. 11:50:49

@Secnir: a kérdések jogosak.

Zsolti9014 2011.12.08. 11:55:13

@mement: a 140 ebben a kontextusban 2 ember összkeresete volt. ha te is így értelmezted, akkor ne szóltam.

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.12.08. 12:27:45

@mement:

Nem tudom, hogy direkt vagy véletlen akarsz félreérteni, vagy nem érteni amit beszélek, de nem is érdekel, mert itt úgyse tudnálak meggyőzni, és nem is akarlak.

Én arra értettem, hogy mifelénk KETTEN azaz 2 ember visz haza 140 alatti nettót és még az is jónak számít!!!!

,,Nem szerintem nem nepirtas:) Dehogy az, szukseges lepesek sorozata, a menovekedo terhek eloszlasan lehetne vitatkozni(meg kene is, de a kormany erre nem hajlando) de a szuksegszerusegukon es helyenvalosagukon kar.''

Ezt a médiadumát... Át van már mosva az agyad szerintem.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 12:36:08

@Secnir:
A baleseti adóból a "baleseti" szó egy orbitális mellényúlás. Hivhatják bárhogy, a sarc a lényeg.

Megemelhették volna a teljesítményadót is és akkor senki nem lovagolna a "baleset"-en.
Azt meg azért nem tették, mert az a bevétel a helyi önkormányzaté, ez meg állambácsié.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 12:39:35

@Secnir:
":ha egy adott évben NEM okozok balesetet, akkor tárgyévben visszaigényelhetem?"

Adót nem lehet visszaigényelni, szerintem.

":mivel mindenki fizeti, mennyiben állapítható meg a kollektív bűnösség elve, ami alapján fizetjük?"

A KGFB-t is "kollektív bűnösség elve" alapján fizeted. Egy picit módosít rajta a B/M, de az alap az.

:ütközik-e azzal az alkotmányos (mindkét alkotmánnyal) tétellel, miszerint mindenki ártatlan, míg nem bizonyítják? tudniillik a kormány vélelmezi, hogy én balesetet fogok okozni, ezért megadóztat!

Szintén KGFB a példa.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 12:41:28

@mement:
Akkor neked kb. 110 eFt/hó/fő a bevételed.

A példában említett családnak meg 35 eFt/hó/fő.

Még mindig ki lehet jönni belőle?

HOLIDAY 2011.12.08. 13:33:13

Kedves Mindenki!

Anélkül, hogy állást kívánnék foglalni a dolog jogosságában, szeretném a figyelmetekbe ajánlani, hogy a biztosítási díj Európa számos országában, a többségben adóköteles. ÁFA terheli.

Nálunk nem, illetve most egy adott módozat esetében igen. A többiben még mindig nem.

Minden jót!

Secnir 2011.12.08. 13:44:32

@kamionmentés:
"Adót nem lehet visszaigényelni, szerintem."

szerintem (meg párezer könyvelő szerint) igen. Lásd például a gázolaj jövedéki adójának vállallkozó utáni visszaigénylése. Pont egy kamionmentős nem tudja?

"A KGFB-t is "kollektív bűnösség elve" alapján fizeted. Egy picit módosít rajta a B/M, de az alap az."
nem. a KGFB egy szerződés köztem és egy társaság között. A társaság (biztosító) vállalja, hogy az énáltalam okozott kárt (ha lesz) megtéríti, ezért cserébe én fizetek egy havi (negyedéves, éves) díjat. Ha nincs káresemény, akkor ezt a biztostó honorálja is (bonus-malus kategóriamódosítás, kisebb önrész).

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 14:28:16

@Secnir:
Igazad van, a jövedéki adó visszaigénylése tényleg működik. 6,5 Ft literenként...a több mint százból...
Mondjuk nálam pont nem működik. De ez más tészta.

A KGFB számítás alapja egy biztosítási matematikusok által felállított "egyenlet". Annak az alpjai a statisztikai eredményekből származóan vannak lefektetve. Az alapok nem különböztet meg 2 embert, ha egyforma korúak, lakóhelyűek, hasonló autót vezetnek, stb. Azaz kollektív vizsgálja a veszélyt, nem egyénre szabottan.
Igen, a KGFB-ért kapsz cserébe valamit, de ezt nem is vitattam.
Egyébként, ha nincs káresemény, azt az állam is fogja honorálni, hisz alacsonyabb lesz a KGFB-d, ezáltal az erre vetített 30% is.

Félre ne érts, semmilyen porcikám nem kívánja a baleseti adót.
Csak úgy érzem azért ilyen bicskanyitogató ez, mert "baleseti"-nek hívják. Szívunk így is, úgy is.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 18:39:02

@cso zsi:
Csak éppen Dzsok azt bizonygatja, hogy összehasonlítva az szgk-tgk arányokat, mennyivel többet fizetnek be a személyautósok.
Én erre reflektáltam. Viszont, ha feltételezzük, hogy az autók nagy része Mo-on tankol, akkor ne zárjuk már ki, hogy a tgk. egy bizonyos hányada is ezt teszi.

cso zsi 2011.12.08. 19:48:26

@kamionmentés: A bizonyos hányad főként a hazai állomány. Azok főként olyan fuvarozók, akik kénytelenek lesznek belföldön ráterhelni a költséget a vevőre.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.08. 21:08:28

@cso zsi:
Ez is igaz. Nem is állítottam az ellenkezőjét.

Az eredeti reakcióm Dzsok eme hozzászólásához ment:
"A teljes magyar autópályahálózaton évente összesen kb. 45milliárdFT autópályamatrica bevétel keletkezik , ebből kb. 25milliárdFT-os a személygépjármű használók fizetnek be, többet mint az utakat valójában romboló tehergépjárművek."

Ő állítja, hogy az szgk. jóval többet fizetnek autópálya matricában, azaz, ha a tgk-nak bevezetnék az elektronikus, km arányos fizetést, akkor jóval nagyobb lenne a bevétel. Én próbáltam érzékeltetni, hogy nem biztos, illetve, hogy senki nem számol semmilyen szinten az üzemanyagban befizetett adókkal.

Dzsok 2011.12.09. 07:24:24

@kamionmentés: A hozzászólásodban annyi igazság van, hogy valóban sokkal bonyolultabb a helyzet mint gondoltad. :)

"Ha Ausztria úthasználatban kb. 35000FT-ot kér egy 330km-es Hegyeshalom-Röszke útnak megfelelő tranzit úthasználatért..."
Kerülik is, ahogy lehet pl. a magyar fuvarozók, mintha rádióaktív sugározás lenne ott..."

Mi a véleményed a 86-os út forgalmáról, amin az osztrák kamionosok vidáman közlekedhetnek a kemény 3000FT-os magyar díjtétel miatt, így elkerülve az osztrák díjfizetést és szétverve a magyar utakat? Mi a véleményed az ő magyar állami támogatásukról?

"A Legfelsőbb Bíróság is jóváhagyta azt az ítéletet, amely szerint a közút kezelője köteles jelentős összegű kártérítést fizetni egy házaspárnak az életüket elviselhetetlenné és az ingatlanukat eladhatatlanná tevő hatalmas kamionforgalom miatt. "

Véletlenül itt is a magyar állam, az autóút kezelője és az ottlakók vesztettek.

"A fentiekben írtak miatt (Ausztria elkerülése) szinte járhatatlan és az EU egyik legbotrányosabban szar autópálya szakasza a Brno-Prága."
Nem emiatt, hanem amiatt, hogy Csehország jóval nagyobb arányban fejleszti a közösségi közlekedését az autópályákkal szemben. Ez az ő stratégiai döntésük, semmi köze nincs az útdíjakhoz, az útdíjakból beszedett pénzek többszörösét költik el így is utakra.

"Nem lehet számolni.
1. Sosem tudjuk meg, mennyi fordítódik a magyar utakra ebből a kasszából.
2. Nem biztos, hogy az x-szeres útdíj egyenesen arányosan x-szeres bevételt is generál."

Már mire gondolsz, magyarország közúti fejlesztésekre fordított forrásai kb. 15 évre visszamenőleg elérhetőek. De fogalmazhatok egyszerűbben, csak az M5 és az M6 autópálya PPP konstrukcióban megszületett és EUR árfolyamhoz kötött díja kb. 110milliárdFT lesz jövőre, miközben a teljes magyar autópályahálózaton beszedett összdíj kb. 45 milliárdFT lesz idén.

"Igen, de éves viszonylatban már több, mint ötszörös a különbség. arról nem is beszélve, hogy egy tgk. egy nap alatt jóval kevesebb km-et tesz meg. Szerintem a kötelező pihenőidőket beleszámolva simán lehet fele távval számolni. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy azért 2 napont egy le/felrakodással is lehet számolni. Oda a pályáról és onnan a pályához is el kell jutni, tehát az autópályát még kevésbé használja."

Valamit összetévesztesz, de itt elsősorban a tranzitban közlekedő kamionok által befizetett pénzről van szó, akik nem tankolnak magyarországon, és nem két nap alatt mennek át az országon.

Azt, hogy mekkora bevétel fog keletkezni nyilván nem te fogod itt levezetni, miközben az összes visegrádi országban és ausztriában is üzemel már a rendszer ismertek a tapasztalatok, rendelkezésre állnak a magyar forgalmi adatok is.
Ezeket az anyagokat olvasd el, és konkrétan cáfold a forgalomszámlálók, és a külföldi tapasztalatokon alapuló adatokat:
www.3k.gov.hu/servlet/download?type=file&id=1105
kkk.gov.hu/servlet/download?type=file&id=1041

"Az eredeti reakcióm Dzsok eme hozzászólásához ment:
"A teljes magyar autópályahálózaton évente összesen kb. 45milliárdFT autópályamatrica bevétel keletkezik , ebből kb. 25milliárdFT-os a személygépjármű használók fizetnek be, többet mint az utakat valójában romboló tehergépjárművek."

Ő állítja, hogy az szgk. jóval többet fizetnek autópálya matricában, azaz, ha a tgk-nak bevezetnék az elektronikus, km arányos fizetést, akkor jóval nagyobb lenne a bevétel."

Itt megint kevered a szezont a fazonnal. Nem én állítom, hogy nagyobb lenne a bevétel, hanem konkrétan Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban és Csehországban is többszörös lett a bevétel miután bevezették a rendszert.

Konkrétan Csehországban közel 3X annyit fizet be a D2-D4 kategória mint Magyarországon.

"Én próbáltam érzékeltetni, hogy nem biztos, illetve, hogy senki nem számol semmilyen szinten az üzemanyagban befizetett adókkal."
De az összes kalkuláció számol a forgalom és az utak amortizációjának a csökkenésével is (amivel meg te nem számolsz) amit szembeállítanak az üzemanyagfogyasztás csökkenésével is. A végeredmény az, hogy valamennyi fent említett ország bevezette a használatarányos útdíjat, és az európai gyorsforgalmi utak 80%-án már üzemel ez a rendszer.

Dzsok 2011.12.09. 07:33:25

Magyarország tranzitország, a legjelentősebb tranzit folyosókról (Ény-D; Ény; Dk) az előző hozzászólásban belinkelt doksikban találhattok térképeket is.

"Ugyanakkor a tranzitforgalom dönt mértékben ezeken az utakon zajlik és az ország méreteinél fogva a külföldi jármvek az itthoni tankolás gyakori elkerülésével az üzemanyagok árába épített adót sem róják le az úthasználatkor. Ezért fontos érdekünk, hogy az útdíjban, a megtett út és a pályaszerkezet használatának arányában járuljanak hozzá az okozott
költségek viseléséhez!
A jármpark folyamatos korszersítése miatt szintén csökken az üzemanyag fogyasztás, a futásteljesítmény viszont növekszik, ezt a tényezőt is a megtett úttal arányos díjfizetéssel lehet a költségek kompenzálásánál érvényesíteni."

Az üzemanyagárak és tgk futásteljesítmények időbeli alakulására, a használatarányos útdíj bevezetésének a hatásaira is ismertek a tapasztalatok, és számolnak is vele minden kalkulációban.

Dzsok 2011.12.09. 07:39:50

kamionmentés mondta korábban, hogy a Magyarországot az útdíj hatására elkerülő forgalom hatásával nem számolnak, és a fő tranzitfolyosóinkon pl. Hegyeshalom - Röszke / Arad / Nagyvárad / Ljubjana útvonalon majd kikerülnek minket. De konkrétan merre, és mit nem vettek észre a direkt ezzel a témával foglalkozó előzetes anyagban?
kkk.gov.hu/servlet/download?type=file&id=1041

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.12.09. 10:07:31

@Dzsok:
Nem emlékszem, hogy ilyet mondtam volna.
Csak annyit, hogy Csehország nagy arányú útdíjbevételét jelentősen befolyásolja, hogy Ausztria rettenetesen drága, ezért Csehország felé kerülnek.

Dzsok 2011.12.09. 20:49:41

@kamionmentés: Ausztria valamennyi gyorsforgalmi útján forgalomszámlálók vannak telepítve, a használatarányos útdíj miatt km-re meg tudják neked mondani a kamionforgalmat.

Ezen a linken megtalálod az ausztriai autópályakezelő részletes adatait havi bontásban:
www.asfinag.at/unterwegs/weitere-services/dauerzaehlstellen/2011

Annyit elmondhatok összegzésképpen, hogy a tehergépjárművek által megtett út a 2007-es bevezetés után a 2006-os adatokhoz képest kb. 5 %-al nőtt 2007-ben és 2008-ban is.

Tehát nem tűnt el a forgalom jelentős része Ausztriából, így a jelentősen befolyásolja szöveg nálam nem állja meg a helyét.
süti beállítások módosítása