HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Na de hogyan nyelt el 650 ezer forintot egy új dízel C’eed?

2012.01.12. 06:15 Tcomment

Címkék: dízel kia ceed

Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került.

Mai cikkünk blogposztja.

462 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr653533816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sópipa 2012.01.12. 20:44:58

650 ezer? Aki van olyan szemétláda, hogy a rákkeltő dízel kipufogógázát mások orra alá pufogtatja, az minimum megérdemli.
De ez semmi ahhoz képest, amit gyógyszerekre el fog költeni az elkövetkező években, csak azért mert vett egy 1-2 literrel kevesebbet fogyasztó kerregő csodát.

BUBISBUBLEK 2012.01.12. 20:49:34

@8001A:
valahol úgy olvastam hogy cserélni kell. eltudom képzelni hogy miért mondjuk esetleges sorja a meghúzáskor ami bele mehet a fejbe. mondjuk 120 ezres tételnél ez nálam is "ugrana" :) vissza heckeelném a régit :) a szenzorok meg igen ahogy írod azok kényesek. anyag nyíródás stb... csere sajnos.

én láttam nem egy sokszázezret futott ilyen "csodadieselt" és remekül működtek. mondjuk nem idehaza használták őket. sokszor a fene tudja mi nincs, vagy van az itthoni üzemanyagokban. mukucsolnak itt mindennel...

127_sud 2012.01.12. 20:54:03

@sópipa: Azért akárki akármit mond ebben van igazság. Valahogy senkit nem érdekel, hogy szinte mind rákban fogunk meghalni? Meg a gyerekeink is...
És a modern diesel technológia bizonyos elemeit is rendre iktatják ki egy csomóan az autóikból (DPF, EGR).
Persze én nem autózok sokat de valószínű soha nem vennék dieselt. Biztosan nagyon jók ezek az új csodák, meg jól mennek ez nem vitás de maradok a benzinesnél.

Shadowbull 2012.01.12. 20:57:03

@Harkov: 35eur? Annyiert adja a beszallito a gyarnak?

Sokallom.

sb

Shadowbull 2012.01.12. 20:58:56

@Harkov: Ja hogy szett? En a darabra saccoltam 5 eurot, nem is tevedtem akkor sokat.

sb

Shadowbull 2012.01.12. 21:00:14

@BOSCHtechnikus: Maradjanak az arak, az is hozzatartozik a tortenethez.

Semmi szegyellnivalo nincs benne.

sb

Shadowbull 2012.01.12. 21:03:10

@Főtruista:

1. Mibol gondolod hogy a regi dizelek nem bocsatottak ki kismeretu reszecskeket?
2. Mibol gondolod hogy a modern benzinesek nem bocsatanak ki kismeretu reszecskeket?
3. Mibol gondolod hogy a kismeretu reszecskek csak es kizarolag modern dizelmotorbol johetnek? (Es nem mondjuk gumikopasbol, fekkopasbol, es hasonlokbol)

sb

8001A 2012.01.12. 21:03:54

@BUBISBUBLEK: Attól ,hogy egyszer lekapod, nem lesz sorjás. Egy enyhe nyomot látsz hogy hol feküdt fel, de ennyi.

BUBISBUBLEK 2012.01.12. 21:05:09

kb. 2 hete adtam el a csodadiesel mercimet (CDI) kerülendő ezeket a finomságokat :) egy harminc éves japán diesel a napi társam . hiba lista : egy szelepdekli tömítés,termosztát. meg a kötelező.

(pedig én magamnak nem számolok fel munkadíjat és az alkatrész sem bolti áron jön)

úgyiselfelejtem 2012.01.12. 21:10:21

Örülök a cikknek.
Van egy Hyudai Accent 1.5CRDi-m, pont ugyanilyen problémával. Tavaly év végén volt márkaszervízben, ott "megjavították", kicserélték a gyertyákat (összesen 130e volt, de sokmindent csináltak). Amikor oda vittem, kipróbáltam a leállítás utáni indítást, remekül ment. Elmondtam bent a problémámat, de valószínüleg nem tudták reprodukálni, ezért nem nyúltak az EGR-hez.
Miután hazahoztam, a 2. héten újra kezdte produkálni a bajokat, pont ma is eljátszotta.
Már sakkoztam az idôvel, hogy mikor tudom elvinni újra a szervizbe (30 km).

A benzin/dízel vitához:
Volt egy benzines, 1.5-ös Pony-m (régi). Vigyázva 6.2-6.5l/100km, nem vigyázva 7-7.5 volt a fogyasztás.
A mostani dízel Accent(6 éves) vigyázva 5.4-5.5, nem vigyázva 5.7-6l/100km (6 már utánfutóval volt).
Szóval 1-2 liter a különbség. Árban 250-400 Ft a különbség. 100km-en. Ilyen árak mellett.
Szóval azt kell mondanom, hogy ROHADTUL NEM ÉRI MEG. Most biztos nem vennék ilyet. A szervízdíjak miatt sem.

Harkov 2012.01.12. 21:10:49

@Shadowbull:
Igen a szett.4 injektor-leitung és 1 pumpenleitung kerül kb 35 eurba.Vagyis mi ennyiért adjuk a gyárnak.Persze évi több szárezres darabszámoknál ennyi.
A többieknek:
ha egyszer lehúzol egy ilyet(beszereled) a következő oldásnál kuka.Elméletileg...
Bár vannak akik a vezérmű-szíjat is visszateszik....

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2012.01.12. 21:10:53

@sópipa: Mert a benzinesből friss és üde alpesi hegyi levegő pufog ki?
Járjon mindenki gyalog vagy kerékpárral, vagy lóháton....ááá, az nem jó, a ló is pukizik (csak hogy elbírja a nyomdafesték:-) )
Találja már fel valaki a teleportálást!!!

thebear 2012.01.12. 21:11:28

@lwcolors: kezdek türelmetlen lenni. Hány kiló a quash? Hány lóerő az 1,6? Hagjyuk már a marhaságokat. 150LE 320 Nm a 2.0 dci. Ha mondasz egy benzinest ami az 1627 kilót megmozgatja az én taposós tempómmal 8,6 literrel akkor azonnal odaadom a kocsit.

Harkov 2012.01.12. 21:14:45

@8001A:
Én úgy tudom a zömített fej is tömít és az oldás után már nem fogja funkcióját ellátni.
Persze attól még visszarakhatod és valószínűleg működni fog. De mi van ha mégse...:-)

BUBISBUBLEK 2012.01.12. 21:16:28

@8001A:
pár hónapja le kellet 1 ilyet kapnom. valóban 3 jó volt még. de a negyedik necces volt. féltem vissza tenni. ha nem drága én a kockázatok miatt a cserénél maradok nyugodtabb leszek. amúgy így van ahogy mondod! feltételezve hogy korábban nem járt ott avatatlan kéz. sajnos a drága kuncsaftok (érthető csóróság van és nagyobb is lesz ez sajnos)otthoni vasárnapi fakultatív programként be-be iktatnak egy kis autó heckelést. volt hogy pl. fejegység csere után vezérlőegység csere is lett és volt hogy utastérben lefüstölt kábelkötegtűz miatt segély hívás , kérdés: "ég a verda műszefala mester mit csináljak?" jobbat nem tudtam mondani mint hogy pisáld le . oltókészülék nem volt. de ez már más tészta :)

thebear 2012.01.12. 21:19:00

@thebear: ismételve magam. Ez a kocsi benzinessel ennyivel kevesebbet fogyaszt. Nyilván kisebb kocsi kisebb motorral, tömeggel kevesebbet. Csak pl. a Quashnál én bevertem a fejem az ajtőnál a tetőbe. Nekem kicsi. 194 cm....

Rocko- 2012.01.12. 21:20:16

ismét egy remek írás, remek megoldással, köszönjük!

aeroller 2012.01.12. 21:23:33

Érdekes írás, én mondjuk értetlenül állok az előtt, hogy honnan lehet ennyi szennyeződés a tüzelőanyagban.
azt most hagyjuk, hogy mennyibe kerül, de egyáltalán nem tartom elfogadhatónak a dolgot. Már régen észrevettem, hogy pl. Labanc, vagy germán gázolajjal jobb a dízel autó. kisebb étvágy, ugyanaz a menetteljesítmény. Érdekes lenne tudni, hogy hol tankolt az ügyfél, mert lehet, hogy onnan a szennyeződés. Sajna az van, hogy ezek a cr dízelek sokkal jobbak, mint a benzines motorok, de nem tolerálják a szutykos gázolajat.
Bár akkor lehet, hog nem is jobbak????

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.12. 21:25:01

na, korrekt a cikk, profi is a szaki, körültekintő, meg minden, de lenne pár kérdésem:
1. mit jelent az, h rail? vasút, sín?
2. a kiára nem 7 év gari jár?
3. nem mondtátok a kiásnak, h ne buszból meg traktorból tankoljon ezután?
amúgy meg elszomorító az az 5 cső ára. oké, h annyi rengeteg bart kell tartania (melyik húzott cső púposodna ki? talán az ólom), meg űrtechnika, meg common rail, meg gyári, meg babámtöke. azért az 5 csőért piszok nagy rablásnak tartok 120 ruppót elkérni, sztem anyag+munkadíjból kijön az ára egy tízesbe. na jó, legyen 20. ha össze kéne rakni egy 5 milkás kocsit gyári alkatrészekből, akkor mennyiből lehetne? 50-ből? nonszensz ez a mesterséges ár, ha a befecskendezőt is feléért odaadták volna, eszébe se jutott volna senkinek se felújítani. nem értem ezt. mindenkinek jobb lenne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.12. 21:25:23

@thebear: ahogy nézem a kocsikat nem a tiéd az átlag.de az biztos minél nagyobb a tömeg anál jobban kijön a különbség.fiat panda 1,1 benzin 5 körül fogyaszt a 1,3 dízel me 4,5 et viszont a gázolaj drágább. a mondeóm 1,8 9 et városban,tdci meg 7 et.itt már nagyobb a különbség.a benzines viszont sokkal csöndesebb,egyenletesebb a teljesítményleadása.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.01.12. 21:31:11

ha lenne cng s kút az lenne a legjobb, a legkörnyezetbarátabb,de sajnos nem sok van.energia egységára a legolcsóbb.kevesebbet eszik mint a dízel mert kg ban lehet venni.

Mérges 1234 2012.01.12. 21:33:48

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Rail az a közös nyomocső, amiben jó k. nagy nyomáson tárolódik az üzemanyag, arra kapcsolódnak a szintén drága csövek.....

Van ilyen benzinesben is, csak tán nem pont ez a nve, meg ott csak kb 3 bar van....

DEGEC 2012.01.12. 21:51:17

Jól tudom, hogy a CEED-ek re 7 év gari van?
akkor a szerencsétlen júzer miért fizetett ki 650e et?

ok, elismerem koplikált hiba volt, és a szakszervízben tuti nem találták volna ki, max elkezdik egyesével kicserélgetni az alkatrészeket...

CsGergo 2012.01.12. 21:58:35

@Béla, tudod a Béla: Tudom, tudom,nagyon érzékeny a technika, nem egy 5 perces meló volt az biztos.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.01.12. 22:08:10

@Modell Mánia: Én most váltottam benzines négyes golfra. :)

@BOSCHtechnikus: Egyébként a cikk nagyon jó volt,köszönjük a felvilágosítást!

papa33 2012.01.12. 22:12:03

Kitűnik: nem az autó és az alkatrész ára sok, keveset keresünk. Végül is egy havi fizetésből meg kéne lenni e felújításnak a lendkerékkel együtt. Nem normális azon aggódni, mikor mi hal be.
A hibásan működő benzinmotor, főként a közvetlen befecskendezéses ereget szilárd részecskéket. Meg lehet nyugodni, a dízel sokkal veszélyesebb, szgk tekintetben jelentősen csökkenni fognak 2-3 éven belül a gyátás tekintetében.

Jó a cikk. Sokan nem tudták azt a kód betanítást, szerintem szerelők se mind...
Szerintem is, ha valamely alkatrészből vált le a fémszemcse, akkor az egészet garanciálisna...
Nekem az éves átlagom benzinben 6.5, akkor minek kéne dízel, igaz nem tolom neki.

B.GY. 2012.01.12. 22:13:31

Az én autóm annyit ér mint ez a 4 darab cső:)De lehet nem adnám oda egy szaros Kiáért.Voltam eleget a Kia Lurdyba:)

kAndrás 2012.01.12. 22:16:57

@B.GY.: nekem mindkét autom teletankolva se ér ennyit!

chris_tian 2012.01.12. 22:19:08

Miért fáj az néhány embernek, hogy valakinek a dízel tetszik és olyat vesz? Még ha soha nem is térül meg a felára a benzineshez képest? Ha komolyan belegondolunk sokkal több pénzt költünk el hülyeségekre, amiknek semmi értelme és sosem térülnek meg, pl. félévente új mobil, új lcd, kifforratlan 3d tv, ami fél év múlva felét sem éri, vagy netán 1 év alatt ha valaki több pénzt elszív cigi formájában, mint a dízel felára? Ezek nem számítanak, ez mindenkinek a magánügye, csak a dízel a probléma?

mükkemakk 2012.01.12. 22:20:04

Remek írás, még, még ilyet. A garanciának erre a meghibásodásra is vonatkoznia kell, a kereskedő (importőr) a gépjármű forgalomba hozatalakor a rendszeres szervizelés melletti kifogástalan működésre vállalt garanciát. Ennek a nem megfelelő üzemanyag tankolásnak és ebből eredő meghibásodásnak a bizonyítása szakértői kérdés, bíróságra vinném az ügyet.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2012.01.12. 22:22:21

OFF
@BeeTm: Benzines 1.6-os négyes golf. Pont erről beszélek. Szívott már vele szegény sógor eleget.
Ami csak van azon a szörnyűségen már minden előjött. Legutóbbi hibáját júniustól decemberig javítgatta valami kutyaütő, de még mindig nem jó. Elhozta decemberben a szerelőtől, aztán okoskodtunk, szétkaptuk, most szívósor tömítésre vár, aztán meglátjuk. De cseréltek már légtömeg mérőt, gyújtás kábelt, trafót, meg az isten tudja még mit az elmúlt pár hónap alatt.
Állítólag komplett vezérlést átraktak egy másik autóból ami szintén ott volt fékjavításon.
Ha rögtön elviszi egy BOSCHtechnikus tudású szakihoz, már rég elfelejtette volna.
Most azt mondta sógor hogy ha készen lesz azonnal eladja és marad a suzuki. Pedig tavasszal még a swiftet akarta eladni.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2012.01.12. 22:24:44

Ja, igen. Ez persze nem jelenti azt hogy minden benzines négyes golf hulladék lenne. Neki sajnos kijutott a jóból.

Picc 2012.01.12. 22:26:51

Most látom ismét, hogy mekkora üzlet is a diesel. Pláne, hogy drágább a benzinnél a gázolaj. Mindent egybevetve mikor is jön be a különbség, ha ilyen meglepetések várhatnak?

Fan-tom 2012.01.12. 22:31:38

Emberek!
Kapjatok már a fejetekhez!!Nagy nyomású csöveket legyártani/gyártatni???Indításnál 250-300 bar a nyomás ,nagy fordulaton 2k bar körül dolgozik,ha egy ilyen nyomáson a cső szét reped ,akkor a gázolaj kettévágja az éppen a motort nézegető emberkét!!
A cső ára tényleg nagyon drága ,de elméletileg minden bontásnál ki kellene cserélni az más kérdés,hogy szinte senki sem cseréli.
Másik:
A KIA-k 7 éves garanciája nem teljeskörű és üzemanyag szennyezés okozta hibákra egyébként sem fizetett volna.
A régebbi /Ceed előtti/KIA-knál előfordult ,hogy a nagynyomású szivattyú lapátja megkopott és ezek a fémdarabkák bekerültek az üzemanyag rendszerbe a visszafolyó ágon egyenesen a tankba is és innen vissza az injektorokba.
Ilyenkor gariban cseréltünk minden érintett alkatrészt, de ezzel a problémával találkoztam Fordnál és BMW-él is.
A KIA-k diesel rendszerét kár szidni mert a Bosch szállítja az alkatrészeket ugyan úgy mint a Mercikhez meg a BMW-k hez:)

Egy a lényeg:
Az autó benzint fogyaszt,a traktor meg a teherautó,gázolajat:D

Fan-tom 2012.01.12. 22:37:15

Még annyit,hogy a jó minőségű gázolajszűrők kb 4 mikronos szennyeződéseket képesek kiszűrni,az injektor viszont 2 mikronos illesztésű.:D

pimpike_ 2012.01.12. 22:43:48

@Picc:
Neked sohasem, mert csak fantáziálgatsz az egésztől :)

Fan-tom:
Egy a lényeg:
Az autó benzint fogyaszt,a traktor meg a teherautó,gázolajat:D

Bazmeg, kapjál már a fejedhez!!! Még csak csütörtök van, a troll homokozó pedig csak PÉNTEKEN DÉLUTÁN nyit ki itt a totálkáron -szokás szerint!

Schütii 2012.01.12. 22:46:38

Azt kell(ene) belátnunk hogy az autó üzemeltetése egyre inkább luxus-kiadásnak számít. Ha meg munkaautó és a cég egyébként nem túl sikeres, mármint az éves mérlegét tekintve, akkor meg a "legjobb" adózási formát jelenti. Üzemanyagért, alkatrészért, szervizért úgyis fizetni kell. A többi "teherről" nem is beszélve.
Viszont az is baj lenne, ha mindenki letenné. De még mekkora. Na ez a baj.

peta33 2012.01.12. 23:03:52

Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P..........

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.12. 23:18:47

@peta33: mimimííí? lehet dízelautót gázosítani? gázolaj mellé gázt adagolni, azt lehet, itt is írtak már róla. miért nem inkább egy klasszikus benzines gázosításon agyalsz?

Fan-tom 2012.01.12. 23:19:17

@pimpike_:

Ja azt még elfelejtettem ,hogy AUTÓ=BMW :DDD

8001A 2012.01.12. 23:29:56

@BUBISBUBLEK: Lehet, hogy a negyediknél letérdelt már párszor az injektor, vagy egyéb okból szétszedték már párszor. Ez az, amit utólag már az életben nem derítesz ki, hogy ki, mikor, mit berhelt.

A műszerfaltűzzel mi lett? Ott ha az alulméretezett kábelek miatt elektromos tűz keletkezik, szinte elolthatatlan, mert nem férsz hozzá. Vagy csak a fejegység füstölt el?

SwedishRunner 2012.01.12. 23:58:13

Imádom ezeket a cikkeket olvasni, pofonvágják az embert az összegek, dehát az autó kényelmi cikk és összességében minden kis hiba, vagy személyes mulasztás sokba kerül. A 650 000 Ft-os ár olyan sunyi dolog, soknak tünik, de ottvan vele a rengeteg meló, utánakutakodás, fúvokatisztításra szállítás, áfa, mire levonjuk a sok lóvét belőle, plussz a műhely fenttartásának szerelési időre vetített költségeit, nem is olyan sok az. Voltam már, a Teleki téri műhelyben, relatíve sokszor. 3 saját kocsink van nekem és a páromnak, plussz 2 autó amit mi gondozunk mert a szülők nem értenek hozzá. Az 5 autóbol 4 volt már a boschszervizben, 20 évestől a párévesig. Én sosem vertem a tamtamot, hogy legyen egy szükséges tennivaló olcsóbb. Megbeszéltük, megcsinálták jól. Én nyertem további nyugalmas km-eket, ők meg tisztességesen megkapták a pénzt. Lehetett volna a sarokra menni, lehetett volna kevesebbet fizetni, csak én nem lettem volna nyugodtabb...ennyi..a túlzottan kölcségérzékeny viselkedés bizony a minőség rovására megy előbb útóbb...ha meg valamire nincs pénzünk, akkor tartsunk egyszerűbb olcsóbb üzemeltetési költségű eszközt, ennyi!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.13. 00:07:06

@SwedishRunner: ja, hogy neked nem sok a 650. aha, oké. autóból, költség, utóbb.

8001A 2012.01.13. 00:29:21

@Fan-tom: dizelgaz.hu/calc_diesel.php

"Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy a vegyes üzemű rendszer beépítését csak 10L dízelolaj fogyasztás és havi 50.000km futásteljesítmény felett javasoljuk!"

1.3 CDTi-t gázosítani LOL
Jóhogy nem rögtön az 50 köbcentis Babettát :D

Desert Eagle 2 2012.01.13. 00:30:38

@Doubledecker: a régi soros adagolók szállítási nyomása 600 bar felett van... a teherautóké 1200 bar felett... amire te gondoltál, az a porlasztók nyitónyomása... jóreggelt'

Desert Eagle 2 2012.01.13. 00:31:38

@Doubledecker: a régi soros adagolók szállítási nyomása 600 bar felett van... a teherautóké 1200 bar felett... amire te gondoltál, az a porlasztók nyitónyomása... jóreggelt'

Desert Eagle 2 2012.01.13. 01:18:27

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Az alkatrészárak mindig durvák. Csak néhány példa anno 2000-ből egy Mitsubishi L200 kb 4 M + áfa volt (alap jármű) ebből csak az első híd 1,5 M + áfa a hengerfej 300 000 + áfa egy fűzött blokk 750 000 + áfa az első szélvédő 120 000 az oldalsó 40 000 a vízpumpa 135 000

És a legszebb a dologban az volt, hogy normális utángyártott alkatrész nem volt, a gyárit meg csak az osztrákokon keresztül lehetett hetente megrendelve beszerezni...

azóta egy picit változtak a dolgok...

SwedishRunner 2012.01.13. 02:17:21

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ez a melo ennyi. Cr-dízelt nem szabad igénytelenül javítani, főleg mert ha valami hozzákapcsolódó elem meghibásodik mondjuk 5 hónap mulva, akkor garanciába rá kell költeni a javítást végző cégnek mégegyszer félmillát, azt meg ne várd el, hogy bevállalják! Megcsinálják jó is lesz, és megsugom olcsóbb mint a márkaszervizben, plussz ezek a megszállottak még tán jobban képzettek is....(sőt biztos)

BUBISBUBLEK 2012.01.13. 08:19:47

@8001A:
szerencséje volt a tagnak kitépte a középkonzolt (VWJettaMK1) és valóban bele pisslantott :) nem volt nála csak egy deci ásványvíz,meg a "sajátja" szerencsés volt. ja és egy felüljáró tetején mind ezt ! nem kicsit kínos :D
akku saru le aztán némi tépkedés a fejegység körül,így aztán nem égett ki komolyan semmi . a legszebb amit láttam egy Alfa Romeo (talán33 as volt) fűtő motor tűz ami szépen átterjedt a műszerfalba is. ezen már csak a tűzoltók segítettek. hamar megy az nem is gondolná az ember.persze itt is házilagos kendácsolás volt.

BUBISBUBLEK 2012.01.13. 08:31:03

@SwedishRunner: "ha meg valamire nincs pénzünk, akkor tartsunk egyszerűbb olcsóbb üzemeltetési költségű eszközt, ennyi!"

bizony. de ezt sokan nem értik, nem mérik fel kellő kép!

nem egy ismerősömnek van olyan autója amit egyszerűen nem tud fen tartani!
ha valami tönkre megy ,futkosás bontott cuccokért(nem ezzel van a nagy baj) persze ebbe beletartozik náluk egy pár féktárcsa is ! "leszabájozvajójazmég" alapon. ez főleg egy utolsóméret: 20mm nél, ami már 17. persze a szerelő lehúzós köcsög amikor azt mondja hogy :kellene ide egy fétárcsa+betét kombó hogy nyugodt legyél ha úgy adódik hogy fékezned is kell ,mi több, meg állni is!

Advocatus Diaboli 2012.01.13. 08:38:44

@BOSCHtechnikus: Nem így emlékeztem a cikkre, de ha így volt, akkor elnézést kérek. Ebben és csak is ebben az egy esetben ha én lettem volna a tulaj, akkor engedtem volna az akkucserét.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.13. 09:35:06

@Advocatus Diaboli: A Peugeot-os cikkben volt. Nem írok le minden momentumot, aki akar, úgyis beleköt valamibe. Engem ez nem zavar.

peta33 2012.01.13. 09:59:35

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Mert hát eleve 1 diesel kocsim van,és lecserélni nem akarom,meg nem is tudom,hitel mellett! :-(

PG the Driver 2012.01.13. 10:14:57

@Doubledecker:
Suzuki Swift 1,3GC 1,3 8v (2000)

új első fék, komplett, 4980Ft-tól (7460Ft-ért gyárival megeggyező tartóság (saját tapasztalat))

axiál csukló, 1260 Ft

összes szűrő + olaj, kb.7999 Ft

A feltüntetett árak nem kedvezményesek bárki számára elérhetőek és az ÁFA-t tartalmazzák.

Na akkor hányszázalék van az alkatrészen??? és ez még mindig nem a törzsvásárlói ár!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.13. 10:54:59

@Doubledecker: Lécci, írd meg nekem, akár itt, akár privátban, hol vizsgáztatsz most, 20.000 Ft-ért, nem NKH-s helyen? 16,700 Ft a hatósági ár. Nekem itt 22.000 alatt nem csinálják meg, NKH-s helyre meg nem viszem.
@PG the Driver: :-)) LOOOL! Tehát ebből az árból még jön le kedvezmény?
Szuper cucc lehet. Axiál csukló 1260 Ft:-)))))))

Látjátok, megmondtam! :-) Még ez is drága volt! Hiába no, mondtam, nincs az az alacsony haszonkulcs, hivatalos céggel, számlával, amit a magyar vásárló el tudna fogadni. Ez csak a nulla lenne.

Akkor lehúztam az ügyfelet:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.13. 10:58:59

@BOSCHtechnikus: Nagyon irigyellek a türelmedért. :-))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.13. 11:01:11

@PG the Driver:OFF és bocsánat! Ezen nem tértek észhez:-) Tehát a Swifthez két tárcsa és a betét szett:

"új első fék, komplett, 4980Ft-tól (7460Ft-ért gyárival megeggyező tartóság (saját tapasztalat))
" 4980 Ft-tól??? Annyiért mér van két tárcsa és egy betét szett, kiváló minőségben???? :-))))
Ebből még van további kedvezmény???? :-)))))
ON!

Mérges 1234 2012.01.13. 11:03:06

@PG the Driver:

Most miért kötekedsz velem???? :)

Én összeszámoltam és azt írtam, hogy szerintem egy korrekt érték volt, amit kihoztak a cuccon.

Nyilván lehet olcsóbban csináltatni vidéken.

Egy jó autót meg igenis lehet vinni a NKH is.

Más kérdés, hogy 12 év alatt egyszer voltam ilyen vizsgán..... :D

Azt írtam, hogy korrket az a 70, pláne ha le is volt adózva.

És én szerintem nomrális alkatrész árakat írtam, csak sacra, mert nem ismerem a típust.

Biztos van olcsóbb is, de csak vidéken, itt pesten szerintem korrekt ár.

Illetve akkor olcsóbb ha az ember maga csinálja meg, amit tud.

Bár ez is vicces, mert pl. még a carismámon 4 órát szoptam az axiál kicserélésvel, aztán elvittem fútóműveshez beállításra, és ott röhötek, hogy náluk ez a művelet 2000 Ft, mert célszerszámmal 20 perc.....

Mérges 1234 2012.01.13. 11:04:59

@Desert Eagle:

Nem akarok kötekedni, de ha a porlasztó csúcs kinyít 120-150 BAR-on akkor, hogyan lesz a rendszerben 600 BAR????

De akár lehet is.

utalok minden motorost 2012.01.13. 11:15:55

Mivel az üzemanyag tartály és a nagynyomású szivattyú között van az üzemanyagszürő,szinte kizárt hogy a tankból származzon a szennyeződés!A munkájára valamiféle garanciát vállaló porlaszto felújitó ellenőrzi a magasnyomású pumpát,ami az esetek nagy részében felelős a fém szennyezésért!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.13. 11:19:02

@PG the Driver: Minden viccet félretéve, ha adnál egy elérhetőséget, nagyon megnézném azokat a cuccokat, szakmai szemmel, érdekel!

SwedishRunner 2012.01.13. 11:22:48

@utalok minden motorost: barátom, itt első körben elég ha a mm ezred részénél kisebb részecskék átjutnak, a nagynyomású rendszer elemei iszonyú kis illesztésekkel, furatokkal vannak megáldva, (ezért nem sikerül egyik sem ugyan olyanra, és ezért kell megadni az ima kódot a vezérlőnek csere után, mert ekkora méretben a világ leg fáintosabb gyártó eszközeivel sem lehet precizen ugyanugy dolgozni)szóval a mikronos részekben lerakódik a mikronos szennyező szemcse!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.13. 11:23:44

@utalok minden motorost: Ez megtörtént, szerintem benne van a cikkben.

PG the Driver 2012.01.13. 11:36:15

@Doubledecker:
Nem kötekedtem.
Leírtam nekem mennyibe kerültek ezek a dolgok a saját szutyukimba. 11,5 év alatt, 270 ezer km tettem bele így van némi tapasztalatom a kopó alkatrészekről amikett magam cserélem.

amero-r.hu/oldal/86.Uzleteink

PG the Driver 2012.01.13. 11:38:31

@alfagumi:
Tessék:
amero-r.hu/oldal/86.Uzleteink

"Egyépként a 70 ezer munkadíjjal jogos és semmiképpen sem szemtelen összeg."

PG the Driver 2012.01.13. 11:51:50

Pl. Vettem itt "Valeo" márkáju kuplung szettet ami olcsóbb volt mint ha a Bárdinál vagy az Unixnál vásároltam volna 30% kedvezménnyel.

PG the Driver 2012.01.13. 12:04:31

Kb. fél éve vésároltam itt a Fusion 1,4 TDCi-mhez veszérmű szettet "Continentál" (made in germany)plusz valami angol gyartmányú vízpumpát 38000 Ft-ért ugyan ezek alkatrészt akkor a Bárdinál 71000 Ft-ért akarták adni.

Úgy hogy bátran ajánlom a linket miden érdeklődőnek.

Persze szemét minőségű dolgokat itt is árulnak, mint bárhol máshol.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.13. 12:22:01

@PG the Driver: OFF: Ezt ismerem. Csak nem találom a komplett első féket (két tárcsa+ a betét szett)annyiért, amit írsz. Valóban van ott egy olcsó tárcsa, valami 2800 Ft/ db körül. Én azért nem vásárolok innen, mert rendszeresen hoztak rossz alkatrészt és a Bárdinak a nyomába sem értek az árak legtöbbször.Ráadásul pont a saját autómnál égettem meg magam velük:-) Olcsó Audi lengőkar, szilentekkel, kétszer kellett cserélni és harmadikra lett jó. Persze, lehet, hogy Suzukiban erősek. Ilyen mindig van, de összességében nekem a Bárdi jött be.
ON
Témához visszatérve, autójavítás, mint olyan, elég gáz, hogy mindennek emelkedik az ára, nekünk is, folyamatosan, de valamiért, ha pl. én most óradíjat mernék emelni, négy év után, vagy gumiszerelés árakat, kitörne a háború. miközben mindennek az ára drasztikusan emelkedik, az autójavítók csak csendben nyelik be:-) A fenti Suzukin nem kerestem bruttó 16.000 Ft-ot. Nem akartam gagyit tenni rá, nem szoktam, ne járjon vissza az ügyfél, garanciában. Jöjjön, mert elégedett. Csak , ha a munkám nem tudom megfizettetni, ha egy közepesen jó munkabért nem tudok megkeresni, mi az értelme? Ha meg követem az áremeléseket, a svarcolósok alám mennek árban:-)

PG the Driver 2012.01.13. 12:43:46

@alfagumi:
Én csak saját részre vásároltam tőlük így egyértelmű, hogy olyan nagy a tapasztalatom nincs az alkatrészek minőségét illetően mint egy rendszeresen több autóhoz vásárlónak.
A az előző kommenteimben leírt árak valósak.

Az autójavításról leírt véleményeddel, teljes mértékben egyetértek. Én a szállítmányozással foglalkozom alkalmazottként amire szintén igazak az általad leírtak: a költségek jelentősen emelkednek (autó ára, üzembentartása, adók stb.)egyre nagyobb igények vannak a megrendelőktől de árat nem emelhetsz csak csökentel a talpon maradásért.

utalok minden motorost 2012.01.13. 14:12:33

Az esetek többségében!!!A buvárcső durva szürőjén levő szmötyi nem egészséges,és ráfér a tisztitás,sőt ilyen beavatkozásnál kötelező!!Itt nem a beavatkozás szükségessége volt a téma!

utalok minden motorost 2012.01.13. 14:19:54

Az üzemanyagszűrőn átjutó x-mikron méretü szilárd részek nem okozhatnak kárt,hiszen a szürő (a jó szűrő)igy,és ezért van kitalálva!!!

klacus 2012.01.14. 06:05:05

Azért kerül sokba az a szar, mert rohadt pici furatok vannak, benne, elég hosszan. Ezekhez elég spec gépek kellenek. Gyanítom, hogy minden harmadik a kukában végzi, mert nem lesz jó. Vagy valamelyik limitált szériában, ákcíósan itt a keleti végeken... :-)

Valamint sok kézen átmegy mire hozzád jut. Olcsóbb beszerezni valamelyik gyári melóstól. :-)

klacus 2012.01.14. 06:10:21

@utalok minden motorost: "Az üzemanyagszűrőn átjutó x-mikron méretü szilárd részek nem okozhatnak kárt,hiszen a szürő (a jó szűrő)igy,és ezért van kitalálva!!! "

Ez azért butaság, mert a nagy nyomású rendszerben az üzemanyagban lévő szilárd testek gyaluként működnek. Mint a homokszóró. Szép lassan kikoptatja a fémet. Ezek a cuccok meg huss átsuhannak a szűrőn mert kicsik. Ha a szűrési technika még kisebb lenne, akkor meg állandóan eltömődne. Ezért szarok az ilyen rendszerek. Kompletten. Mint ahogy minden rendszer szar ami ki van hegyezve.

Az utolsó értelmes belső égésű rendszer a karbis, és a szívó dízel volt. :-) Az az örökkévalóságnak készült, javítható, egyszerű olcsó. Onnantól, hogy laptop kell, minden bizonytalan....

p226 2012.01.14. 07:13:20

@BOSCHtechnikus:

"A nagynyomású szivattyú szét volt szerelve, kitisztítva, próbapadon bevizsgálva. Semmilyen gond nem volt vele. A befecskendezőkből származtak a fémdarabok."

Az előszállító szivattúban látható méretű fémrészecskék nem eredhetnek a befecskendezőkből,ahhoz túl nagyok.

Egyébként az AUDI gyárban a rengeteg ilyen jellegű meghibásodás miatt a szivattyúk és a befecskendezők beszállítójával együtt közösen megvizsgálták az autókat.Arra a következtetésre jutottak,hogy a rossz minőségű(kenőképeségű)üzemanyag miatt a nagynyomású szivattyúból leváló fémrészecskék okozzák a befecskendezőkben az akadást és ezáltal a magas résolaj veszteséget.
Mivel egy korábbi tankolás következménye is lehet ez a meghibásodás és ezt nem lehet bizonyítani,garanciában elfogadja a nagynyomású szivattyú hibaokozóval a komplett rendszer cseréjét(még a visszafolyó rendszerben a nyomástartó szeleppel eggyütt is).Csak az üzemanyag tank- és csövek maradhatnak tisztítás után.

Ezek szerint az általad elvégzett javítás csak tüneti kezelés volt.Tudom,erről csak az fog meggyőzni,ha ismét ezzel a hibával fog megjelenni az autó.Nem kívánom,de akkor majd lehet saját zsebbe nyúlni vagy ráfogni a rossz üzemanyagra és ismét kifizettetni az ügyféllel,csak akkor már szivattyúval eggyütt.

Desert Eagle 2 2012.01.14. 14:18:30

@Doubledecker: ha jobban belegondolsz megérted... az adagoló többet szállít, mint ami a porlasztócsúcson, a "véleményed szerint állandó" nyitónyomáson átáramlani képes időegység alatt.

Desert Eagle 2 2012.01.14. 14:21:31

@p226: Az autó előélete nem ismert. Lehet volt már rajta cserélve alkatrész, nem sikerült jól megcsinálni, aztán ment piacra... ennyi...

Ha a cikk írója bevizsgálta amit be kell, és a végeredmény jó is lett, akkor a nyakamat teszem rá, hogy megfelelő körülmények esetén ezzel a kocsival nem lesz baj egy darabig...

Dannerson 2012.01.14. 15:36:40

Ezek a legjobb cikkek, csak kicsit ritkák! :(

Mérges 1234 2012.01.14. 16:26:32

@klacus:

Na ne vadíts már egy hagyományos befecskendezéses szívó benzines motor is megfútja az 1 milló kilómétert mielőtt a befecskendező maga felfordulna.

A CRDI tényleg egy kibaszott érzékeny szerkezet.

p226 2012.01.14. 16:39:33

@Desert Eagle:

Kár lenne a nyakadért....de te tudod...

Nálunk kb.havonta javítunk ilyen autót és már láttam szétszedve befecskendezőt és nagynyomású szivattyút is.A képeken látható fémreszelék nem jöhet a befecskendezőkből.Azokban csak egy mozgó alkatrész van,a tű,ami kb századmilliméteres mozgást végez.
Szerinted a fémreszelék onnan jön?!
Egyébként ez az info belső műszaki infoként jelent meg az AUDI-nál,ezalapján lehet garanciális elszámolást végezni.
Nem tudom,hogy hol vizsgálták be az alkatrészeket,de gondolom itthon,valami komoly javítónál.Talán nekik higgyek vagy a nagynyomású szivattyú és a befecskendező gyártójának,aki megtervezte.

SZERINTED?!

p226 2012.01.14. 16:40:54

@Desert Eagle:
Ja lehagytam :

ENNYI.........

Desert Eagle 2 2012.01.14. 17:04:49

@p226: Az, hogy honnan került oda a fémreszelék, az tényleg fogas kérdés, mert - kérlek hidd el - láttam ilyen tüzelőanyag ellátó rendszert közelről én is, pár hibás befecskendező elem megfordult a kezemben, bár nem javítás céljából. A cikk írója kényes a munkájának a minőségére, illetve leszögezte, hogy a jármű előélete nem ismert.

Amúgy minden kötekedés nélkül: a következő ilyen cikket te is megírhatod, a saját meglátásaid, és módszereid szerint.

Desert Eagle 2 2012.01.14. 17:07:47

@klacus: "Az utolsó értelmes belső égésű rendszer a karbis" - ezzel azért vitatkoznék..

8001A 2012.01.14. 17:16:39

@klacus: "Onnantól, hogy laptop kell, minden bizonytalan...."

Amihez te nem értesz, az nyilvánvalóan mind hülyeség, és "bizonytalan".

Desert Eagle 2 2012.01.14. 19:45:26

@8001A: még az internethez is köll laptop, és az is bizonytalan...

Fan-tom 2012.01.14. 22:49:49

@klacus:
"Az utolsó értelmes belső égésű rendszer a karbis, és a szívó dízel volt. :-)"

Azért a K-jetronik is odab@sz...:)
Egyszerű mint a faék...

p226 2012.01.15. 07:48:05

@Desert Eagle:

Akkor szerintem abban megegyezhetünk,hogy a fémreszelék nem a befecskendezőkből került a rendszerbe,ahogy a cikk írója az egyik hozzászóláshoz válaszolta.Kizárásos alapon marad a nagynyomású szivattyú.

Egyébként a "nem kötekedésre" válaszul:egy korábbi kommentben megdicsértem a cikket,de az valószínűleg nem olvastad.A hiányérzetem a hibamegállapításra vonatkozik,nem a cikk alaposságára és színvonalára.Tökéletes ismeretterjesztő cikk,a kellő elmélettel megtámogatva.
Egy példa:kicseréltünk egy PD motort,mert a csapágyak és a turbó is tönkrement,vitte magával a főtengelyt és egy dugót is,hengerfallal együtt.Próbaúton ismét megállt a motor,ugyanazzal a hibával.Nem volt megfelelő a hibamegállapítás,a hengerfejen lévő üzemanyag szivattyú belő tömítetlensége miatt az olajtérbe bekerült gázolaj felhigította az olajat és szevasz,saját zsebből új motor+turbó.EZÉRT FONTOS A PONTOS HIBAMEGÁLLAPÍTÁS!!!!Jelen esetben ha a nagynyomású szivattyú a hibaokozó,azt takarítással nem lehet megjavítani,csak idő kérdése a fémreszelék ismételt megjelenése.

Tudod,nekem nincs ingerenciám arra,hogy a neten mindenki megtudja,mekkora ász vagyok és ilyen,egyébként jó cikket irogassak.Bőven elég nekem,hogy napi szinten ezekből a szakokból próbálok várat építeni.
De ha már valaki veszi a fáradtságot,hogy egy ilyen cikket megírjon,legalább SZAKMAILAG kifogástalan legyen,vagy csak magamutogatásnak veszem egy olyam embertől,aki munkaidőban nem kapja meg az általa elvárt elismerést,ezért azt a neten keresi és megsértődik,ha valaki esetleg rámutat a hiányosságokra.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2012.01.15. 09:58:39

@p226: Szia!
Értem amit írsz, hidd el, hogy nem ez volt az első ilyen hiba, amivel találkoztam. Javítottam haszongépjárműveket, kis túlzással ott heti jelenség volt ez. Éppen ebből a megfontolásból a nagynyomású szivattyú is be lett vizsgáltatva. feltették próbapadra, tisztították, tömítéseket cseréltek rajta a Filepék, és szakvéleményezték, hogy jó.

"a neten mindenki megtudja,mekkora ász vagyok "

Nincs erről szó, egyszerűen csak szeretem amit csinálok, és ezt szívesen megmutatom a nem szakmabelieknek is.

Üdv: NT

Ja, és nincs sértődöttség, kicsit több, mint egy éve karcolgatok ide, már megszoktam. Eleinte majdnem monitort kellett cserélni (vagy hármat), de már megszoktam. Kiálltam a sarokra, tehát...
Lehetünk más véleményen, ilyen a demokrácia.

Bubu82 2012.01.16. 20:58:51

@thebear: Igaz nem benzines de 1700 kg és max 6,2l de ezek szerint jó a dci is! Gratula jók az adatok! A benzineseket meg nem akarom bántani de ez van jobb a hatásfokunk! Egyébb költségek meg legyenek a mi problémáink!:) hiszen tudtuk mikor vettük! Nah bumm!

sur5al 2012.01.31. 11:16:51

"a Kia problémájánál már elgondolkodtató, hogy esetleg az üzemanyagtank ellenőrzése, a búvárcső tisztítása nem előzte volna-e meg ezt a borzasztó kiadást"

Itt leakadtam. Üzemanyag szűrő? Nem volt, vagy lyukas volt vagy mi volt? Hogy jut el ennyi mechanikai kosz a befecskendezőkig?

Jólfelhúztammagam 2012.11.26. 20:58:08

AUTÓtechnikus:
Pont azért néztem be ide, hogy felmerült-e a fémforgács származásának kérdése. De ezek szerint igen.

A cikkben leírhattad volna a nagynyomású szivattyú ellenőrzését, felújítását is, mert a tankból nehezen kerülhet fémreszelék a nagynyomású rendszerbe, fordítva annál inkább.

Vittorio S. 2013.10.16. 20:09:43

Kell neki a kannas gazolaj! Az valo a pd vagy cr tdi.kbe. Mellesleg olyan auto nem letezik amit csak tankolni kell, es termeli a penzt.

Vittorio S. 2013.10.16. 20:12:21

Egyebkent hasznalhatott akar tisztito adalekot, ami rosszul alkalmazva lemarhatja a dolgokat... S lam lesz belole femforgacs, ecc...

badboy70 2014.02.04. 17:16:16

@CsGergo:
Nekem anno(2008) nyelt el a négyes Golfon 6kilót.
Egy hónapig nem tértem magamhoz.Egy évre rá meg még 250e-t a vátója.Na akkor eladtam a p..csába. Pedig második gyermekem volt.Mennie kellett.

Lala Rasmussen 2017.01.04. 12:11:27

Üdv segitsèget kèrnèk , kia carens 2004-es 2000 crdi, magasnyomásu szivattyú picit ereszti a gázolajat . Nem találok hozzá tömitèst meg valami utmutatót a cserèjèhez.
Köszi előre is

póétabár 2017.11.05. 14:19:14

Kedves Kia Sportage szakértők, segíteni tudó autós Társak!
Vettem 3 éve egy KIA SPORTAGE 1989-es évjáratú 1980 köbcentis Mazda motoros, felújított
elektromos ZEXEL EDC adagolóval rendelkező városi kis terepjárót. Semmi gondom nem volt vele, ám egy éve szívat piszokul. Nem akar életre kelni. Autószerelőhöz elvittem,mondta adagoló hiba. Felújítattam az adagolót kb. 2 hete amivel ment kb. 40 percet a városban a verda. Megint megállt. Semmivel nem tudtuk beindítani. Adagolóba még bemegy a gázolaj, de onnan nem akar tovább menni. A felújítást végző adagolós azt mondta ez elektromos hiba,nézessem meg szakemberrel. Olyan elektromos szakembert keresnék,aki ért eme adagoló elektronikájához. Sajnos ezen a szérián, nincs olyan csatlakozó ajzat, amelyre rá lehetne csatlakoztatni egy hibajelző készüléket. Bármilyen szakmai segítséget,egy hozzáértő szakember telefonszámát,elérhetőséget nagy tisztelettel megköszönök! De el is adnám így ahogy van! Tel: 0620 5994804, vagy e-mail: kontaktmailbox@gmail.com

hari69 2017.11.18. 08:45:11

Hát szerintem az a helyzet, ha a tankból jött ki a sok fémreszelék ami szemmel látható, azt már egy 5 mikronos szűrőnek is ki kellene szedni a gázolajból. Az a kérdés, hogy me, volt -e elrontva a javítás kizárólag a porlasztó felújítással... mert szerintem igen.

t.zsolti 2022.08.04. 22:48:10

És hol van a gázolajszűrő. Mert OK hogy a magasnyomású meghibásodása miatt tönkre mennek a csúcsok, de hívatkozik a szennyezett gázolajra. Koszos tankszűrőre,
süti beállítások módosítása