HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) egester (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Pont a Toyotával kell versenyezni?

2012.02.15. 06:15 Tcomment

Címkék: peugeot 2012 facelift 308

Ahogy lenni szokott, minél markánsabb az orrplasztika, annál kevésbé érinti a lényeget. Viszont a motorja fantasztikus.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

175 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr114110441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.02.15. 07:45:05

Meglep, hogy papptibi nem tudja mit jelent az "oldschool" szó, mint jelző (régi iskola szerinti), és többször is oldscool-nak írja. Gáz. Aszittem a bézik angol megvan. Tévedtem.

Ironpen 2012.02.15. 08:00:18

Gratulálok, elsőre sikerült egy trollt fogni. Ha nincsen véleményed böfögj otthon magadban!!!
Apámnak van a fészlift előttiből egy egynégyes benyás, szerintem nem unalmas, de megbízható és alacsony költséggel fenntartható jószág, élvezeti faktor nem túl nagy, de nálunk az autó használati cikk, másban éljük ki magunkat :)
Előtte 307-es volt és az több mint 10 éve volt, azért az sem volt sokkal rosszabb összeszerelési minőségű, 9 évesen adta el apám és nem zörgött az sehol sem, a futóműve volt rossz karakterű, kemény, de könnyen fel is ütött, egyébként az is jól bírta a szerepét.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 08:17:14

@Ironpen: és gondold el,mi járhat annak az embernek a beteg agyában aki szerint
"az összes mostanság gyártott ótó az."
tehát a suzuki swifttől a bmw m5-ig,audi r8,ferrari,lamborghini,minden.Na neki aztán nehéz megtalálni a boldogságot az életben..

victor vacendak 2012.02.15. 08:17:18

@Ironpen: Nekem is volt 1.4-es benyás. Szerelem volt, de 85 ezernél széthullott a motor. Miután azt kicserélték jópénzér, elkezdett leállni, de nem a motor, hanem cakk-pakk az egész elektronika, mert valahol beázott egy kábelköteg (hetekig nézegette a szervíz). Végül 135 ezerrel 2500 euró ellenében egy másik balekre szabadítottam rá...Soha többet francia.

GrG 2012.02.15. 08:17:21

Vezettem most par napig egy ilyet, nem volt rossz, eleg volt neki 4 liter, de egy pici jora sem emlekszem ezen kivul

Szittyakürt 2012.02.15. 08:19:02

5,4millió az 1.6-os benzines, 6,3millió a diesel. Halvány lövésem sincs arról, hogy miért sztárolják még mindig a diesel kocsikat?! Nem csak a vas kerül többe, hanem a gázolaj is drágább a benzinesnél, a magasabb szervizköltségekről már nem is beszélve. (Akinek rohadt már be porlasztócsúcs a pug/citroen dieseljébe, az sejtheti, hogy mire gondolok...) Persze, aki csak annak él, hogy hogyan gyorsul a kocsi 80-ról 120-ra, annak pont jó a repcés. De akkor is pont ugyanolyan bajuszkapcsolókat taperol, mintha Boxert vezetne. Botrányos!

Majdénmegmondom 2012.02.15. 08:19:39

Melyik Toyota modell versenytársa lehetne? A Yarisé vagy az Aurisé? Mert szerintem még a kicsire sem veszélyes.

Majdénmegmondom 2012.02.15. 08:22:39

@Szittyakürt: Asszem, a nyomatékkal szoktak példálózni az olajkályhások. Vajon mit csinálnak azzal a bődületes nyomatékkal? Hegyet másznak, vagy szántanak?

Szittyakürt 2012.02.15. 08:30:21

@Majdénmegmondom: Ja, igen fontos a nagy nyomaték! Főleg a reggeli és délutáni dugóban araszolva van hatalmas értéke. (ahol a pesti átlagautós az ideje 80%-át tölti)

golya80 2012.02.15. 08:38:13

Mivel gyakorlatilag a TC-n szinte már minden autót unalmasnak tartanak, van egy olyan érzésem , hogy nem az autókkal van a gond, hanem egyszerűen a tesztelők unják már kurvára a tesztelést és a kocsikat

Hurri Kán 2012.02.15. 08:40:30

Azon autók egyike, melyik ha fizetnének, akkor sem kéne.

sutpet 2012.02.15. 08:47:24

Ez a 8 szelepes 1.6 dízel egy rakás sz....,
Akit ismerek panaszkodik a kerregésére, zörgésére, a szakszervíz szerint ezilyen.
És zéró nyomaték induláskor.
Az előző 16 szelepes nagyságrenddel jobb volt.
Spórolásról szól az egész.

Dr. GGG77 2012.02.15. 08:48:30

Az áldiffúzort, álkipufogót be kéne tiltani... És ezen az első led-sor is förtelmes.

Térspecialista 2012.02.15. 08:50:47

@victor vacendak: Titkon súgom csak meg, hogy ha bármelyik autó vezetékkötegét beáztatod, az is szopatni fog....nem csak a francia.

Térspecialista 2012.02.15. 08:53:18

@Szittyakürt: Egyszer menj ki Pestről .... képzeld még élnek emberek azon kívül is. Nem sokan, de élnek!

Ironpen 2012.02.15. 08:54:18

@victor vacendak: A 307-est 120e Km-rel adtuk el, és teljesen óramű ketyegése volt a motornak, a beltér is csak némi műanyakopásnyomot viselt, Apámnak már a 3. francia autó van a hátsója alatt, ezeket én is használtam/használom sokat, de még soha egyiknek sem volt egy melléköhhintése sem. Biztosan van sok hibás széria, illetve a "túlelektronizálás" is megbosszulja önmagát, sok típusról olvastam már rosszakat, de én ennek ellenére franciára szavazok. Igaz ez egy szavazat csak, de van mögötte érvem. Lehet, hogy a japánok és a németek jobb minőségű autókat gyártanak általában, de sajnos néha irreálisan magasra is tolják az áraikat. Nem akarok döntőbíró lenni, csak egy véleményt írtam...

Ironpen 2012.02.15. 08:55:25

@mifolyikittgyöngyösön??: Inkább nem gondolnék bele, megvannak a saját gondjaim, az nekem pont elég. Egyébként is szeretek vidáman élni :):):):)

megvagyhadnagy 2012.02.15. 08:59:56

Le kellene már pattanni a távvezérlőről. Úgy jó ahogy van. Ha valaki nem tudja használni az az ő gondja. A kormányon csak matat az ember a sok gomb között, ránéz, hogy melyik merre? Jahhh....ez a némító...faxom...csatt...Ennél meg minden ott van egy helyen. Kb 1,5 perc megtanulni használni.

GRX 2012.02.15. 09:00:56

@Szittyakürt: Azért a fogyasztásbeli különbség továbbra is fennáll. Ha mondjuk (főleg városi használatnál) spórolsz kb 3 litert százon, akkor az kilométerenként kb 12 forint, évi 20 ezres futásteljesítménynél 240 ezerrel kevesebb üzemanyag a dízel javára. Tehát elvileg 4 év alatt behozza az árát. Persze most csak az üzemanyagköltséget nézzük, az egyéb fenntartási költségeket (szervizelés, adók, biztosítás stb) nem kalkuláltuk bele, ami valamelyest a benzines javára tolja a mérleget.
Mindenesetre kiváncsi leszek, hogy a kis turbós benzinesek elterjedésével hogy fog változni a kép, hisz elvileg a dízel fogyasztási előnye ezekkel szemben olvad (ha hinni lehet a teszteknek és tényleg annyival kevesebbel el lehet járni velük, mint egy sima benzinessel).

crix 2012.02.15. 09:01:02

Előző generációs 308 1.6 HDI. Használati eszköznek kiváló. Persze 1500-ig tökéletesen döglött, az 5 fokozat kiosztása botrányos (negyedik 50-nél épp nem remeg, 5-et hatvan alatt bűn kapcsolni). A hangja meg valami pusztulat. Szereti a fényszóróizzókat, de elég hűtlen hozzájuk. A szervízben meg sikerült rosszul berakni az izzót. Viszont fillérbaszó üzemmódban a telitankra kiírt 1560 km-t hatótávnak. 100000-es átlag 5.8 sok várossal, sok pályával(amit nem szeret, mert 5-ös váltója van). Bár kétszer már lerohadt, de mióta a használat módja közelíti a kreszt no para.

Jamieson 2012.02.15. 09:06:24

@Majdénmegmondom: Bármelyik Toyotával. A Toyota a megbízhatóság mítoszából él, valamint a tényleg elnyűhetetlen pick upokból, terepjárókból. Ázsiát, Afrikát, Dél-Amerikát ellátják a régi, jól bevált típusokkal, amelyek már a fejlett világban eladhatatlanok az elavultságuk miatt. A nálunk forgalmazott Toyoták már maximum a koreai gyártmányokkal vethetőek össze műszakilag, esztétikailag, ergonómiailag - bár lehet, hogy azok már megbízhatóbbak. A modell és motorpalettája nagyon szegényes, nagyon drága. A mai európai konkurensekhez viszonyítva egy-két generációnyi a lemaradásuk, a Toyotát persze nem lehet leírni, mert óriási tőkével rendelkezik.

Boka1 2012.02.15. 09:21:51

@Jamieson:

Annyira mítosz a toyota megbízhatóság, hogy tényleg megbízható lett. Régen a Volvo volt megbízhatóság szobra, de jöttek a japánok és más értelmet adott a megbízhatóságnak. A koreai autó akkor megbízható, ha Kia/Hyundai gyártja. A Deawoo csak a régi mérce szerint megbízható ( kis elektromos probléma, kis olajfolyás, némi kontakthiba, 20 ezer km alatt és 80 ezer km felett illetve 3 év után minden autó elromlik).

FJPO 2012.02.15. 09:23:55

@golya80: Milyen igaz!
Meg a "Ha fizetnének érte sem kellene" típusú nagyképűségek is igen jók.
A cikkek már rég nem az autókról, hanem a médiakreátorokról, és a fogyasztóikról szól.
Véletlenül sok új pözsót, fiatot, tojotát, meg folkszvágenfélét vezettem mostanában: egyik jobb, mint a másik. A többi ízlés kérdése.
Ja: a motoron, kasznin, váltón kívül mindegyikben ugyanaz az ABS, légzsák, ESP, meg az ilyen marhaságok. Csak röhögök rajta, hogy van-e USB a navihoz. Mekkora baromság!!!! És a T. FOGYASZTÓ ENNEK ALAPJÁN DÖNT! Áhhhh...

victor vacendak 2012.02.15. 09:30:32

@Térspecialista: csak titkon súgom meg, szó sem volt beáztatásról. normál használat során, soha egy autómmal sem volt ilyen gond. itt felteheted magadnak a kérdést, hogy pontosan mit kell ahhoz tenni, hogy beázzon? Nyitott motorháztatővel száguldozni? Tóba hajtani? Vagy netán elég egy a gyárban hanyagul szigetelt kábel? Hm?

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 09:32:05

@victor vacendak: és nyilván,ha veled előfordult ez a probléma,akkor mind szar..értjük...

Jamieson 2012.02.15. 09:34:16

@Boka1: Maximum átlagos, az ár/érték arány nagyon rossz. A Honda kivétel, műszakilag és formatervezésben is egyéniség.

victor vacendak 2012.02.15. 09:35:42

@Ironpen: nem vitatom, hogy sokan bíznak a franciákban, én viszont annó nem hallgattam azokra, akik rémtörténeteket meséltek a Peugeot-ról meg a Citroenről. Azóta kb. húsz különböző autót vezettem hosszabb rövidebb ideig, de semmi hasonló műszaki probléma nem volt velük. Francia akkor sem jöhetne többet szóba, ha történetesen fronthajtású autót szeretnék a jövőben.

victor vacendak 2012.02.15. 09:37:06

@mifolyikittgyöngyösön??: írtam én azt, hogy mind szar? Azt írtam, csak a te kedvedért megismétlen: franciát soha többet. Saját preferencia, mi ezzel a problémád?

tonalcar 2012.02.15. 09:38:46

Talán nem sokára eljön az ideje (az úgymond "válság" miatt)hogy valamelyik meglévő autógyártó, elkezd nagyon egyszerű, nagyon jó minőségű anyagokból, nagyon tartós (lsd. pl. állólámpás Merci) kocsikat is gyártani. Ha majd a világ szerencsésebbik felén is eltűnik a divatcikk új autókra, 3 évente elherdálható pénz, egyre inkább lesz rá kereslet. Aki most ilyet kezd fejleszteni, szerintem max. 10 éven belül komoly nyereségre számíthat. Kár hogy nem utazom autógyártásban, isten bizony kaszálnék.

asGard 2012.02.15. 09:39:27

@victor vacendak: Nem, elég egy hanyagul elvégzett motorcsere is, mint a tiédben. Azt meg Kovács Géza csinálta/csinálhatta, nem a Pug. De valóban lehetett gyári hiba is, sose tudjuk meg!

Kegyetlen 2012.02.15. 09:40:14

a szépség szubjektív, de ezt fikázni belül - kategóriához mérten, legalábbis tájékozatlanságra vall.

Majdénmegmondom 2012.02.15. 09:44:45

@Jamieson: Én hiszek az ADAC statisztkáinak, és azok azt mutatják, hogy az utóbbi pár évben újra jó lett a Toyota.A sok visszahívásos balhé után illett is ráfeküdniük a témára. Ettől függetlenül tény, hogy aránytalanul drága (a szervizelése különösen).

victor vacendak 2012.02.15. 09:45:15

@asGard: Kérlek, ne akadjunk le a kábelnél. Mi a büdös fenének kell 85 ezer km után motorcsere egy t1zezrenként szakszervizben ellenőriztetett autóban? Miért görbül el a dugattyú? Nem fogsz meggyőzni. GYönyörűek a Peugeot-k, de nem kérek többet, köszönöm.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 09:46:52

@victor vacendak: jaj bocs!úgy értettem franciázni soha többet!!!:)

victor vacendak 2012.02.15. 09:48:32

@victor vacendak: bocsánat, még hozzátenném, hogy a családban még van egy Peugeot, egy 307 sw. 6 éves, 75 ezer van benne (első gazdái vagyunk), de a klíma kétszer romlott el, a napfénytető egyszer, a bal ablakemelő egyszer, és volt egy olajszivárgás is. Biztos csak rohadt szerencsétlenek vagyunk, ugye?

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 09:53:21

@victor vacendak: neeem,mind szar!teljesen igazad van!A nővérem is vett 2hónapja egy ájfónt,a gyereke meg beleejtette a wc-be.(a telefont..)
azóta nem működik.(a telefon)
Micsida szar,biztos mind szar hulladék..

sutpet 2012.02.15. 09:56:45

@Jamieson:
Ahol az autó használati eszköz.
Sztem Európa kicsit másképp áll az autókérdéshez, itt valami önmegvalósítási eszköz.+mintha minden nap és mindenki autóversenyen venne részt.
Játék a számokkal melyik a legnagyobb, erősebb. Már a hétköznapi ember - akinek fingja nincs a fogalomról- NYOMATÉK-ról beszél, hogy az övé mekkora.
És a hatalmas autógyári lobby.........

victor vacendak 2012.02.15. 10:00:10

@mifolyikittgyöngyösön??: úgy tűnik felesleges az...várjál...irónia...ugye az akart lenni? Ha a telót bedobot a budiba az a te hibád (függetlenül attól, hogy egykori iPhone tulajként mondom, hogy az iPhone tényleg szar). De ha az autó, aminek első tulaja vagy, és sosem volt kitéve semmi extra terhelésnek kiköpi a motorját nyolcvantöt ezer km után, azt nehezen lehet megmagyarázni. De látom, próbálkozol. Mindennel, csak a lényet nem érted.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 10:02:59

@victor vacendak: bazz,csak viccelek!ne vedd má' komolyan..

tonalcar 2012.02.15. 10:06:06

Soha nem volt francia autóm. Nem előítélet miatt, egyszerűen elkerültek. Nálam olasz a meló. Vannak új (céges Fiatok) autóink, mert hiába mondom a kollégának>üljön bele nyugodtan a 24 éves Alfába, nem lesz semmi para>nem ül. Légzsákok, ABS, stb. hiányáról hablatyolnak az Olasz! csávók. Szánalom ez a világ... :)

Boka1 2012.02.15. 10:10:21

@Jamieson:

A toyotánál azt kell megfizetni, hogy nem kell imádkozni, hogy leérjünk Debrecenbe ! Nekem van hibrid toyotám is, más hibridbe nem mernék pénzt tenni. Persze a legjobb használati értékű autó a régi Swift ( ilyet is tartok mindig a cégben, mert, ha itélet idő van, azt nem sajnálom utcára vinni ), az meg elvan fényevéssel is, mint a hinduk.

victor vacendak 2012.02.15. 10:14:47

@mifolyikittgyöngyösön??: oké, akkor viszont nagy kő esett le Pözsómról.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 10:20:16

@victor vacendak: :)
Ha megbántottalak,tényleg bocs,csak vicceltem,jó a kedvem mer' szabadnapos vagyok..

Jamieson 2012.02.15. 10:29:59

@sutpet: Az autóvásárlás nem racionális döntés, még annál sem, aki így gondolja. Hiszen akkor ilyen fórumokot nem esnének egymásnak vagy éppen egymás nyakába ismeretlen emberek. Minden egyes vásárlás egy szavazat valami mellett vagy éppen ellen. Ha néhány ezer vagy tízezer forintért ruhát vagy cipőt veszel, az is az önkifejezés eszköze, ha sok százezerért vagy millióért autót veszel az meg pláne egy névjegykártya --- még akkor is ha ma (egyre többen) néhány tízezres válságautót vesznek, hiszen ott is lehet válogatni. Szerintem az "állapotot" veszek is csak mítosz, persze erősen befolyásoló tényező, de az érzelmi faktor szinte kizárhatatlan. A hosszú gyártás eredményezni az egyszerűbb elektronikával karöltve a legjobb gyártási minőséget, számos közel-keleti országban esküsznek rá, hogy az egyetlen, ami igazán bírja a klímát és a viszontagságokat az a helyi gyártású Peugeot, 504, 505, 405, vagy a Defender aminek a gyártását egyszerűen nem tudja leállítani a LR.

victor vacendak 2012.02.15. 10:33:00

@mifolyikittgyöngyösön??: megbántani? tudod te, milyen szintű személyeskedés megy a tc blogon úgy általában? dehogy bántottál meg...
ha az ember hülyeséget ír, akkor a tévedhetetlen arrogancia földi helytartói már ugranak is. most csupán meglepődtem, hogy a tényszerű, tapasztalatleírás okán a Pözsórajongók megmagyarázzák, hogy azért esik szét a kocsi, mert rosszul használom...
spongyát rá.

asGard 2012.02.15. 10:41:03

@victor vacendak: dehogy akarlak én meggyőzni :) Az egyébként tényleg szar dolog, ha 85ezer után egy motor kuka. Biztos hétfő reggel készült.

victor vacendak 2012.02.15. 10:44:57

@Jamieson: totál egyetértek. az ember önkéntelenül védi a saját döntését.
és a nagy mennyiségben gyártott modelektól én is azt várnám, hogy kiforrott legyen, az egyszerű, fapadól meg azt, hogy megbízható. ezért is lepett meg annó a Pözsó motorhibája. mert vagy a munkás szerelte össze rosszul a gyárban, vagy az alkatrész ugyanabban az erdemiri acélkohóban készült, ahol az utángyártott török alkatrész is. márpedig a török acél, diyabakirtól gaziantepig világhíres. :-)

Ironpen 2012.02.15. 10:47:26

@Jamieson: Bocsánat, de nálam mindig is racionális döntés volt. Nyilván nem csak a statisztikákat és az adatlapot bújtam előtte. Beültem egy autóba és ha jól érzem magam benne, akkor esélyes a vásárlás. Lehet, hogy ez másoknak nem racionális döntés, nekem igen, az első megérzésem nem hagy cserben. Lehet érezni egy használt autóban, hogy milyen volt az előző gazdája, akármennyire kiglancolja egy nepper, az is érződik egy beltérben. Biztosan van amikor ezzel is át lehet vágni engem, de az esetek döntő többségében megérzem a svindlit. Eddig apám is rám bízta a döntést és mindig bejött.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 10:47:45

308 sosem tetszett, volt a tesómnak céges, üvegtetős max-fullos 2 literes dízel. Egyébként 5000 km-rel az órában korrekt, uncsi autó volt. Azelőtt 307 volt a cégnél, azok a gari lejárta előtt csak szarok, utána viszont ki is lehet dobni őket nyugodtan.

kadibela 2012.02.15. 10:48:07

@Szittyakürt:
1. A Boxerban más bajuszkapcso van, mert az olasz. Nézd meg jobban!
2. Dízel autót nem az olcsóbb üzemanyag miatt és a gyorsulás miatt vesznek, hanem mert 30%-kal kevesebbet fogyaszt és ez bizonyos futásteljesítmény után megtérül. Nem véletlen hogy a sokat futó céges autók 99%-a még a jelenlegi átrak mellett is dízel.
3. Vajon mennyivel lesz kisebb egy túlhajszolt turbós benzines karbantartásigénye és költsége, mint a már bevált, majd 10 éve gyártott 1.6 HDi-é.
4. A karbantartásigényt nem a 200-ról 100-ra visszatekert órájú használt autókon kell lemérni. Taxisokkal beszélve az a valóság hogy az 1.6 HDi 150-200 ezer Km-t, de van hogy 250-et fut le nagyobb kiadások (turbó, porlasztócsúcs, nagy nyom. szivattyú) nélkül.

tonalcar 2012.02.15. 10:50:54

@asGard: "Biztos hétfő reggel készült." Hi-hi... Az olasz hétfőn be sem megy>beteg>fáradt>harmadnapos, kedden akklimatizálódik, szerdán van rá esély hogy önmagához képest jól teljesít, a csütörtöki szieszta után már csak a pénteken jár az esze, mert pénteken a hétvégéről álmodozik és szervezi a programokat. Tehát csak szerdai gyártású autót szabad megvenni>és ez nem is annyira vicc.

Jamieson 2012.02.15. 10:57:27

@Ironpen: ha jól érzem magam benne, akkor esélyes a vásárlás --- Látod, Nálad sem csupán racionális kérdés : ) , hiszen a jól érzem magam, már egy csomó a használati értéket kevésbé, de az érzelmeket erősen befolyásoló tényezőt tartalmaz, mert akkor érzem jól magam egy autóban, ha az anyaghasználat, formaterv, textúra, grafika, színvilág stb nekem megfelelő

nagyati67 2012.02.15. 10:59:10

Ha már ennyire erőlteti valaki a menő angol szakújságírói nyelvtudását, csak utána kellene néznie, hogyan is kell helyesen írni angolul az avítt, régimódi, hagyományőrző, ósdi, korszerűtlen, nem naprakész, stb. jelentésének megfelelő szót. Nagy hirtelen ennyi szinonima jutott eszembe.

Jamieson 2012.02.15. 11:10:04

@Boka1: Amiről Te írsz, az egy szubjektív biztonságérzet, ami a korábbi jó tapasztalatokból adódik, más néven márkahűség, ami szerintem tiszteletreméltó, azonban én sem vagyok hobby autós (2010. júliusi autómban 55 ezer km van, és a legzordabb időben is használom), soha nem volt Toyotám, soha nem robbantam le, eddig angol, amerikai, svéd, német, francia és japán (1db) autóink voltak -- beleértve a saját és a feleségem autóit.

kadibela 2012.02.15. 11:11:59

Mint felhasználó néhány adalék a cikkehek és az autóhoz:

- A bajuszkapcsoló tökéletes, kár fikázni. Valamiért van ez a mítosz hogy szarok a PUG bajuszkapcsolók, valszeg mert volt velük a 307-ben (10 éve!!!) műszaki probléma. Hétköznapi használat szempontjából tökéletesen teszi a dolgát.

- A kormány alatti rádió és Bluetooth vezérlő sokkal jobb mint a multikormány. Egyértelműen, vakon lehet tudni, hogy melyik gomb mire való. Ha valaki megszokja, szenvedni fog a kormányra tett apró gomboktól. Kár, hogy a többi márka már nem alkalmazza ezt a megoldást.

- E-HDi: szerintem az újságírókon kívül senki sem nevezi mikro-hibrid technikának. Az elnevezés egyébként abból ered, hogy menet közben ill. fékezéskor tölt egy nagy kapacitású kondenzátort ez segíti újraindítani a motort. Bezzeg a Hondánál forradalmi technológiaként mutatták be ugyanezt, itt csak egy fikázásra futotta. A renszer egyébként nagyon finoman működik és már 25 km/h alatt leállítja a motort. Nekem belvárosi, de nem dugós forgalomban 1,5-2 percig áll a motor a 15 perces utam alatt. Mi ez ha nem spórolás??? Tény, hogy -5 fok alatt ritkábban kapcsol be, illetve hamarabb újraindul, hogy biztosítsa a megfelelő motor és utastér hőfokot. Egyébként ha valakinek nem tetszik ki lehet kapcsolni.

- Unalmas, szürke belső: ezt nem is értem, be kell ülni egy Golfba vagy egy Aurisba, annak ellenére hogy a PUG sem mai modell, jóval frissebbnek, érdekesebbnek hat. Viszonylag konzervatív, de nagyon ízléses belső, és össze sem lehet hasonlítani az Auris műfém betétekkel tarkított UFO-gagyi belsejével vagy a Golf baltával faragott középkonzolával.

- Oldschool hátsó ülések: hát nem tudom, évente egyszer vagy kétszer ha az ember lehajtja szerintem nem tragédia. Aki sík rakteret akar, úgyis kombit vesz. Hogy miért került a cikkbe nem is tudom, talán kellett még egy fikafaktor???

- USB csatlakozó: a Bluetooth-os autókban benne van, tehát nem elérhetetlen dolog. Aki erre vágyik meg tudja rendelni. Egyébként az alap rádiót is fel lehet okosítani egy párezer forintos tartozékkal. Nyilván ha az ember magának vesz autót úgy konfigurálja, ahogy szeretné. Kár azon rugózni, hogy a tesztautóban éppen nem volt benne.

- Papp Tibi nem szereti ezt az autót, ez már a kezdetektől látszik. Jobb lett volna ha valaki olyan teszteli, aki el tud vonatkoztatni az előítéleteitől.

csuvakka 2012.02.15. 11:17:17

Dízelek pusztuljanak!

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 11:28:37

Jó máj hárt, jó máj szól,

Jéé, ájm fíling det ár lav vill gró,

Jó máj hárt, jó máj szól,

Decc dö ónli szing áj ríli nóóóó....

Ironpen 2012.02.15. 11:30:20

@Jamieson: Nálam ez a racionális döntés alapja, hiába mutatnak nekem fantasztikus adatokat az adatlapon, ha nem érzem jól magam egy autóban, biztosan nem tudom használni. Plusz a "jól érzem magamat"-ban benne van az érzés, hogy egyben van a gép és tudom, hogy nem fog otthagyni egy váratlan helyzetben. Nem akarom ezt már részletesebben elmagyarázni, nekem ez bejött, másnak más a módszere a tutira.

victor vacendak 2012.02.15. 11:34:51

@kadibela: van olyan, hogy előítélet mentes bármi? Az jobb, ha olyan írja, akinek az első pillanattól tetszik? Persze, a Pözső rajongók máját kenegetné. A kritika szujjektív...
Amúgy a fentebb már részletezett Pözsómban is szar volt az index bajusza, balra jelzés után, a kormány egyenesbe kerülésénél átlökte jobb oldali állásba. Ha nem akartam összezavarni a mögöttem haladókat, kézzel kellet mindig kikapcsolni az irányjelzőt. A szerviz azt mondta az egész blokkal együtt kel cserélni, drága. Elhittem nekik.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 11:37:02

@Ironpen: -benne van az érzés, hogy egyben van a gép és tudom, hogy nem fog otthagyni egy váratlan helyzetben.

-pizsókat akkor lapozhatod.

Dipp in máj hárt derzö fájör börning háát

Dipp in máj hárt derz dizájör for ö sztáát

domeq 2012.02.15. 11:39:44

LED sor az kell, de az ablaktörlő kezelője meg század előtti. Vérciki.

Shadowbull 2012.02.15. 11:58:28

@kadibela: " E-HDi: szerintem az újságírókon kívül senki sem nevezi mikro-hibrid technikának."

Hat ugye.

www.citroen.hu/a-citroen-vilaga/kornyezetvedelem/mikrohibrid-technologia/#

"a Hondánál forradalmi technológiaként mutatták be ugyanezt"

A Hondanal nem ugyanez van.

sb

szaporító 2012.02.15. 11:58:51

@kadibela:
Teljes mértékig egyetértek! Nekem is van az előző 308-asból, alig van pár dolog, amit nem szeretek. Pl. nyikorog az ajtóbehúzó és 2 fok alatt nem kapcsolja be a klímát. Ennyi.
Soha, semmi baja nem volt, pedig küldöm neki (ezt használom A-B-be kocsinak a bömbi helyett), ami rossz, az tőlem lett rossz.

Tavasszal és ősszel, 10 fok környékén nagyon jó szolgálatot tesz a kiegészítő elektromos fűtés, szinte azonnal langyosat fúj (télen sajnos tényleg nem érződik rögtön).
A panoráma tető egy olyan plusz élmény, ami miatt nem is vennék enélküli kocsit többet.

Ez sem rosszabb, mint bármelyik másik kocsi. Akinek nincs szerencséje vele, azzal meg nem lehet mit csinálni. Egy Merci vagy egy Toyota is lehet szar, újonnan is.

Shadowbull 2012.02.15. 11:59:31

@Jamieson: "Az autóvásárlás nem racionális döntés, még annál sem, aki így gondolja."

ez pontosan igy van.

sb

Nick_TC 2012.02.15. 12:18:26

Nagyon rossz tapasztalatom van az 1.6 turbo benzin motorral (BMW-PSA közös fejlesztés). Lehetetlen hibákat produkál, elmegy a teljesítmény: két henger leáll, mert vész üzemmódba kapcsol.
A márkaszervíz sem tudja megoldani. Garanciális javítások sora után megpróbálod az autó eladni, de gyakorlatilag nincs másodlago piaca, nem kell senkinek.
Garanciális cseréről ne álmodozz! Csak az vegye meg, akinek nincs elég baja.

Liverpool87 2012.02.15. 12:27:08

Miért hány kilós ez a fos pözsó?

Fantozzi.ie 2012.02.15. 12:41:23

Saját tapasztalat szerint a benzinmotorok tartósabbak , alapvetően megbízható autó ahoz képest hogy Francia . A futómű németesen kemény Újonnan nagyon büdösek a műanyag beltér alkatrészei A HDI ha megfekszik egy vagyon talpraállítani Sok turbó gond volt vele olyankor mindent kell cserélni ami a turbóhoz csatlakozik ( mint Peugeot szervízes írtam e sorokat )

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.02.15. 12:41:49

@Shadowbull: pontosabban:mindenkinek a saját döntése a racionális..

Főtruista 2012.02.15. 12:47:18

@kadibela: tulajdonosi szubjektivitásod annyira elvakított, h nem sikerült észrevenned, hogy a lehajtható ülőlap pozitívumként van megemlítve. (Megjegyzem, van ilyennel szerelt autóm, de a Swift II. megoldása jobban tetszik.)

@csuvakka: előbb mi fogunk. De rá se ránts, lényeg, hogy az egyéni fillérbaszás fontosabb legyen az össztársadalmi költség-haszon egyenlegnél egy luxuscikknél.

Ja és: Van _de_ Graaf generátor. ;P

Plumper_ 2012.02.15. 12:59:18

jó, és mennyibe kerül ez a halom műanyag? 3-4 millió? az lenne a plafon egy ilyen autóért, aminek több részlete kidolgozatlan, buta, sete-suta, az "extrákat" nem is említve, hogyan próbálják az embert lehúzni. 220ezer Ft-os naviban nincs USB.. mondjuk aki extraként kér navigációt új autóba, az meg is érdemli, akkora marha. 30ezerért fullost lehet már kapni külön bótban. újonnan bármilyen autót, főleg franciát venni szintén agyhalál. 2 év alatt a felét sem éri.

csuvakka 2012.02.15. 12:59:31

@Főtruista:
Így van.
Lényeg hogy sokat spóróljunk. (vagy legalább is úgy tűnjön. A megspórolt pénz meg majd mehet a csodagyógyszerekre.
Ja igen, meg a nyomaték. Az élethez nélkülözhetetlen. Kretén egy társadalmak.

Zsozé_ 2012.02.15. 13:03:47

Engem konkrétan kiver a víz a milliónyi kis biszbasz kapcsolótól, tekerentyűtűl amiket a kormányra raknak (lsd.: focus).

kadibela 2012.02.15. 13:08:04

@Shadowbull:
- A Peugeotnál nem. A "rendes" neve e-HDi. Sem az autón sem az árlistában, sem a hirdetéseken nem jelenik meg hibridként. Ez egy marketing elnevezés, de tényleg kár ezen rágódni.

- Nem a Honda mild-hibridről beszélek, hanem egy kondenzátoros "visszatápláló rendszerről", amit i-ELOOP-nak hívnak. Forradalmi újításként mutatják be, holott az e-HDi lényegében ugyanezt csinálja. A pláne az, hogy a legtöbb autós fórum bekajálta a Honda PR cikkét, holott a PSA és a Renault is alkalmazza már jó ideje ezt a technikát.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 13:10:42

A 'prémium' Citroen DS3 9 hónaposan, 19000 km-rel eladó 11000 juróért.....biztos szereti a tulaj.

Mennyibe került 9 hónapja? 6 millióba? Vagy 5be?

Plumper_ 2012.02.15. 13:12:19

@kadibela: a lényeg, hogy elromlik garanciaidőn túl 1 héttel, és mint sok minden mást, ezt is csak egyben lehet cserélni sokszázezer Ft-ért. helló.. az elektromos bizb@szoktól, főleg , ha francia, mentsen meg minket a szűzmária.

sutpet 2012.02.15. 13:16:46

@Jamieson:
Ok, de akkor a Swiftet/sedant is kellene gyártani.

Shadowbull 2012.02.15. 13:16:57

@kadibela: "egy kondenzátoros "visszatápláló rendszerről", amit i-ELOOP-nak hívnak"

Speciel a Mazdatol van, es tudtommal nem csinalja senki meg szeriaban.

sb

kadibela 2012.02.15. 13:16:59

@victor vacendak: Az hogy a te autódban 5 vagy 10 évvel ezelőtt egy gyári hibás indexkapcsoló volt, az nem jelenti azt hogy a 2012-es 308-ban és valamennyi Peugeotban szar lenne ez az alkatrész és nem töltené be a funkcióját. Épp erről beszélek, hogy a 307-ben volt egy hibás széria, azóta elkönyvelik, hogy minden PUG-ban rossz a kapcsoló, holott a 307-ben sem volt eleve rossz, csak gyártottak egy csomó hibás darabot az elején valamelyik beszállítónál. Ugyanolyan sztereotípia lett ebből is, mint sokminden másból. Kocsmában én is elnézem, de autós szakújságírónak nem kellene ebbe a hibába esni! Ha Papp Tibi konkrétan leírta volna mi a baja a bajusznak ebben az autóban akkor megértem, de nem erről van szó. Hogy mondjak én egy konkrét hibát is: szerintem az automata ablaktörlés ki-bekapcsolása nem logikus és nehéz megtanulni. Ez így korrekt. De ezzel nem tudok mit kezdeni: "miért a régi szar PUG bajusz van ebben is"

kadibela 2012.02.15. 13:18:22

@Shadowbull: Bocs MAZDA-t akartam írni, csak épp egy Hondás cikkben vagyok. Bocs. MAZDA, MAZDA, MAZDA.

kadibela 2012.02.15. 13:24:22

@Shadowbull: Ha kibogozod az áltudományos marketing szövegből, akkor ugyanaz mint az e-HDi. Persze biztos van valami különbség, hogy elmondhassák, miért világelső... Nem akarom én őket bántani, csak szerintem tálalás kérdése, egy hasonló technológiáról leírni hogy éppen "felesleges" vagy hogy "forradalmi újítás". Ha egy franciánál jelenik meg akkor "feleslegesen bonyolult megbízhatatlan elektronika", ha egy japánnál akkor a "jövő útja". Sokszor ez jön le a cikkekből, igazságtalanul. Sokmindent leírnak a konkrét műszaki tartalom vizsgálata nélkül.

Shadowbull 2012.02.15. 13:35:09

@kadibela: Hogy lenne mar ugyanaz? A Mazda kozerakott egy kondenzatort, ami sokkal nagyobb hatasfokkal kepes felvenni a visszataplalt energiat mint az akksik, ezzel noveli meg a rekuperacio hatasfokat. Nem csak a Mazda gondolt erre, de ok csinaltak belole ujsaghirt.

A PSA meg egyszeruen motorfeknel a generatorral toltoget valamennyit. A BMW miota bevezette az Efficient Dynamics csomagot (2006) ugyanezt csinalja, megsem nevezte el mikrohibridnek.

sb

Jamieson 2012.02.15. 13:36:59

@sutpet: Szerintem gyártják is, pár éve legalábbis kínai és indiai gyártók palettáján láttam valahol teljesen más néven, bár a mechanikája és az elektromos rendszere kvázi elpusztíthatatlan a keleti országok úttalan útjai tönkreteszik a gyenge karosszéria struktúrát. Ezt az 50-es, 60-as, 70-es évekbeli továbbélő Austinok, Morrisok, Peugeotok, Toyoták, LR-ek jobban bírják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.15. 13:37:42

Ne már, hogy az legyen a mérce, hogy szórakoztatóelektronika :D Más ellenérv nincs? :)
Lehet, hogy az ára is olyan lesz, hogy pont leszarják a vevők, hogy a kormányról vezérlik-e a rádiót :)

Különben meg szerintem a szokásos krumpli a külseje... Sosem tetszettek az ilyen formák.

Hogy hibrid, ez, az meg LOL.

Jamieson 2012.02.15. 13:43:06

@Shadowbull: igen, csak van aki ezt belátja és van aki nem --- aki belátja, jobban jár mert már eleve belekalkulálja a döntéseibe : )

edcsajka 2012.02.15. 13:47:15

Top 10: A legmegbízhatóbb alsó-középkategóriás autók - ADAC 2005-2010
1. BMW 1/Cabrio
2. Audi A3/Cabrio
3. Peugeot 308
4. Mercedes B
5. Mercedes A
6. Toyota Auris
7. VW Golf/Bora
8. Seat Leon/Toledo
9. VW Eos
10. VW Caddy

..ez hogy lehet?

Plumper_ 2012.02.15. 13:51:35

@ColT: szórakoztató elektronika kell a cukimuki csajoknak, unatkozó gazdagbudai asszonyoknak.
én meg pont lefosom, mi mennyire hibrid és öko. legszívesebben böszmenagy amerikai kombival járnék. amíg ennyibe kerülnek a környezettudatos (?) motorok, pláne az elektromos autók, addig fogja be a lepcsest az autógyáraktól kezdve a támogatást nem adó kormányokig mindenki.

@Silverstein: erről beszéltem. aki újonnan vesz francia autót, az meg is érdemli. vagy csak nagyon gazdag. vezettem már én is cuki Citroen kabriót: hát azt a nyekergést, zörgést, amit az művelt...egy Kamaz hozzá képest suhanó fotel. A menettulajdonságokat hagyjuk is.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 13:55:39

@edcsajka: Úgy, hogy ma már mindenki lesz*rja az ADAC statisztikát. Az ezredforduló környékén még sokan számoltak vele, de megváltozott a helyzet.

Európában, főleg a sokat eladó gyártók, tehát az európaiak, saját márkás assistance szolgáltatásokat építettek ki 2000 után, ami korábban nem volt jellemző. Ez a kisebb márkáknak nem éri meg. Igy ha a gyári assistance segít, ami ráadásul sokszor ingyen van (míg a sárga angyal fizetős), az nem kerül a statisztikába. Ezzel az új statekkal a japánok vesztettek, az európaiak feljöttek.

plephyl 2012.02.15. 13:59:27

Én kb. 3-4 éve próbáltam egy 308-ast és pozitív benyomást tett rám. Jó fogású, direkt kormány, frankó futómű, halk utastér.
A műszerfal szerintem nagyon szép, a felhasznált anyagok is jók.
a féke tényleg túl harapós, kicsit nehezen adagolható, de gondolom hamar meg lehet szokni.

Ezzel a motorral, felfrissítve simán "kéne" kategória.

Az ADAC listát el kell felejteni, mivel az nyer, ahol a tulajok közül kevesebben kérik az assistance-ot.

talán még a DEKRA vizsgálat mond valamit...

Hurri Kán 2012.02.15. 14:02:23

@plephyl:
"Az ADAC listát el kell felejteni, mivel az nyer, ahol a tulajok közül kevesebben kérik az assistance-ot."

Már bocs, de az assistance-ot szerintem szórakozásból senki nem hívja ki. Ha elindultam, és odavisz rendben az autó, ahová kell, akkor miért is hívnám ki?
Szóval ennek fuss neki még egyszer szerintem. :)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 14:06:50

@Plumper_:

Eleve szóba sem jön hogy saját pénzt adjak francia autóért, mert magyar ember ne tegyen ilyet a hazájával.

Egyébként biztosan megkapom a franca fanoktól, mert tény hogy úgy nyilatkozom hogy nekem nem volt. Cégesként volt egyébként 307SW és 308SW is.

De: És ez már objektív: Nagybátyámnak volt R19-e, még újonnan. Utána kijelentette, hogy soha többet franciát, azóta(cca. 20 éve már vagy 5 Hondát koptattak el, bár megtehetné, hogy BMWzzen). Munkatárs 1.4es benzines 206ja 3xannyi és drága hibát produkált mint az akkori Puntóm. A céges 307 M3-ason 130nál sötétben egyszerre kiment minden világítás(refi, tompitott-assistance, 20.000 Ft, 3 óra). Saját, 5-10 éves japánjaim szinte problémamentesek, 300e km körül adom el őket. A PuGban 10.000 volt amikor a fenti történt. Ez nem jelenti azt, hogy mind sz*r, de hogy nem veszek, az biztos.

Andrew460T 2012.02.15. 14:07:59

Nekem az autó beltere tetszik nagyon, a kis kerek légbeömlők meg a műszeregység is szép összképet ad. Szerintem sokkal igényesebbnek, elegánsabban néz ki mint egy mostani Opel Vagy Ford belseje, amibe ha beleül az ember úgy érzi mint ha valami űrhajó fedélzetén lenne...
Kívülről szerintem a mostani autókhoz képest átlagos, se nem rosszabb, se nem jobb mint bármelyik konkurense.

Shadowbull 2012.02.15. 14:08:11

@Silverstein: Ezzel csak az a baj, hogy Nemetorszagban gyakorlatilag mindenkinek van Assistance szolgaltatasa, es az ADAC szerint a tulajok inkabb az ADAC-t hivjak, mert sokkal gyorsabbak mint a gyari Assistance.

Raadasul az ADAC-tagoknak ingyenes a kiszallas.

sb

Shadowbull 2012.02.15. 14:09:49

@Silverstein: A JD Power meg tudtommal eleg szubjektiven vevoi elegedettseget mer, nem igazan valos meghibasodasi statisztikat vezet.

sb

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 14:15:15

@Shadowbull: ADAC szerint a tulajok inkabb az ADAC-t hivjak, mert sokkal gyorsabbak mint a gyari Assistance.

Hát ez sem objektív, mert az ADAC szerint...

DE: Tény, hogy ugyanazok a modellek az ADACnál 2 egymást követő évjáratban más-más értékelést kapnak. Elvileg semmi nem változik az autókon, max a beszállítók változhatnak, de arra elvileg ott a gyári minőségbiztosítás. Az ADACnál nem foghatjuk a kis mintavételre sem.

A JD Powert én is úgy tudom, ahogy te.

plephyl 2012.02.15. 14:18:53

@Silverstein: na, akkor nekem már nekem kell leírni :))
a lényeg: ADAC adatok felejtősek a gyári assistance-ok miatt.

Plumper_ 2012.02.15. 14:19:35

@Silverstein: nem mondod komolyan ezt a francia vs magyar haza dolgot?!:-D a legszebbek akkor már az óriásmagyarország matricás KN-rendszámos szittyák. ez f@szság. a pénz összevissza megy.
nekünk egyszerűen túl drága, ha egy autó lerohad. néhány óra kiesés, több tízezer Ft, ahogy írtad.
szinte új korukban.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 14:22:02

@Plumper_: De komolyan mondom.

Óriásmagyarország matrica meg lehet egy felvidéki magyar autóján(KN), ahogyan sokszor van is.

Shadowbull 2012.02.15. 14:23:35

@Silverstein: Igy szamol az ADAC:

www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_methodik_hintergrund.aspx?ComponentId=73429&SourcePageId=47921

Az eredmenyek korrigalva vannak az eladott autok szamaval is, nyilvan ez meg tudja valtoztatni egy adott tipus eredmenyet az egyik evrol a masikra.

Az Assistance-kerdeshez:
"Immer wieder wird die Frage geäußert, ob Pannenhilfsdienste der Fahrzeughersteller die ADAC Pannenstatistik verfälschen. Dieser Einfluss kann verneint werden, denn mittlerweile bieten alle Automarken Mobilitätsgarantien an. Zudem haben neutrale Umfragen ergeben, dass ADAC Mitglieder bei einer Panne allermeist ihren Club anrufen – und nicht die Hotline des Autoherstellers"

Tehat semleges felmeresek mutatjak, hogy a klubtagok inkabb az ADAC-t hivjak, nem a gyari Assistance-ot. Ami logikus is, mert egyszerubb.

Szerintem ez egy olyan statisztika, amire mar lehet velemenyt alapozni.

sb

plephyl 2012.02.15. 14:25:01

@Shadowbull: valami rémlik néhány évvel ezelőttről, ahol meglepődve olvastam, hogy a hondának nincs saját assistance szolgáltatása. Ha nekik nem volt, vagy még most sincs, akkor gondolom más gyártónak sem. Szóval ők az ADAC statisztikákban emiatt szívtak.

Plumper_ 2012.02.15. 14:28:23

@Silverstein: akkor bájerzsóti is felvidéki magyar.:-) nem kellett volna a Masat-1-et többbek között francia rakétába tenni, inkább irániba.:-D

Shadowbull 2012.02.15. 14:28:48

@plephyl: elolvastad amit ideztem?

sb

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 14:30:05

@Shadowbull: Tehat semleges felmeresek mutatjak, hogy a klubtagok inkabb az ADAC-t hivjak, nem a gyari Assistance-ot. Ami logikus is, mert egyszerubb.

- Meg lehet engem győzni, de minden attól függ, hogy a klubtagok vs. német autóhasználók aránya hogyan alakul. Mi a fenének fizetne vki klubtagságért, ha kap vagy vesz 5-7 évnyi assistance szolgáltatást?

- Olyat írt vmelyik fórumozó egyszer, hogy van, hogy az ADAC infrastruktúráját használja némely márka, tehát az assistance egy szerződés a gyár/importőr és az ADAC között.

plephyl 2012.02.15. 14:32:25

@gyvy: a gyári assistance szolgáltatást felhívók autoproblémái nem kerülnek bele az adac statisztikákba. remélem így már neked is világos.

plephyl 2012.02.15. 14:34:00

@Shadowbull: amit az ADAC saját magáról írt? el. És te amit én írtam? Volt/van pl a hondának saját assistance-a?

Shadowbull 2012.02.15. 14:36:55

@Silverstein: "minden attól függ, hogy a klubtagok vs. német autóhasználók aránya hogyan alakul"

Ahogy a linkben van: 17 millio klubtag 27 millio autot birtokol, ami tobb mint a fele a Nemetorszagban forgalomban levo autoknak. Megoszlas is ugyanaz.

" van, hogy az ADAC infrastruktúráját használja némely márka, tehát az assistance egy szerződés a gyár/importőr és az ADAC között."

Van, de az nincs benne a statisztikaban.

En peldaul nem tudom a Ford Assistance-telefonszamat, de az ADAC-Pannenhilfe benne van a mobilomban.

"Mi a fenének fizetne vki klubtagságért, ha kap vagy vesz 5-7 évnyi assistance szolgáltatást? "

Hasznalt autoknal mar problemas az Assistance, ami gyakran idoben es terben korlatozott, az ADAC egesz Europabol hazaviszi az autodat ingyen peldaul. Evi 80 euro a dija, es eleg sok szolgaltatas tartozik hozza.

sb

Shadowbull 2012.02.15. 14:39:28

@plephyl: van.

www.honda.de/service/automobile/70522.php

az auto 3 eves koraig, utana meghosszabithato , gondolom penzert.

sb

kadibela 2012.02.15. 14:45:29

@Shadowbull: Kicsit olvass utána és meglátod hogy az e-HDi ben is kondenzátor van! Itt még képet is találsz róla:

www.greencarcongress.com/2010/10/conti-20101014.html#tp

kadibela 2012.02.15. 14:49:42

Egyébként tőlem makrohibridnek vagy nanohibridnek is hívhatják, tény, hogy ez jelenleg az egyik legkifinomultabb Stop&Start rendszer, amit dízelmotornál alkalmaznak. Nem kell lefikázni csak azért mert francia. Egyébként érdemes kipróbálni, meleg motornál ha szól a rádió szinte észre sem venni ahogy újraindítja a motort.

Shadowbull 2012.02.15. 14:51:02

@kadibela: a leiras szerint ez nem a rekuperacios hatasfok miatt kerult bele, hanem azert hogy gyorsan be tudjak rantani a motort a start-stop fazis utan.

sb

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.02.15. 14:53:11

Azért nagy fos ez a Francia minden téren maradjunk abba!!! Csak sajnálni tudom aki ilyet hajt!!! A sok idióta Francia fannak pedig az tüzenem gondolkoddjanak el picit hogy Trianon meg a többi dolog hogy is volt!!! Gondolkodás müveltség emberek!!!

plephyl 2012.02.15. 14:55:14

@Shadowbull: ez jó a hondásoknak is és a statisztika szempontjából is. mindenesetre nem régóta lehet, meg a mazdának sem. és nem tudom, hogy saját vagy adac-s. ha azóta minden gyártónak lett saját assistance-a, akkor elvileg nem lehet emiatti torzítás.
az mindenesetre érdekes, hogy a világ egyik legmegbízhatóbb autója, a honda jazz (más piacokon fit) az adac szerint a sereghajtók között volt pl a 2009-es és 2010-es statisztikában... a 2009-es évben egyedül neki volt pirossal jelezve a szörnyű hibaaránya. Ezekután nem tudom, hogy mi számít bele és jó lenne tudni, hogy mióta van a hondának saját assistance-a.

edcsajka 2012.02.15. 14:58:13

Kitűntek a mezőnyből mindazok a Németországban jelenleg forgalmazott Peugeot modellek, amelyek a 2010-es országos járműállományban a darabszámuk alapján elérték a vizsgálati küszöböt, és ezért szerepeltek az ADAC jelentésben.

A 107, a 207 és a 308 is dobogós helyen végzett a kategóriájában. A nemrégiben bevezetett 3008 és 5008 tavaly még nem ért el olyan jelentős darabszámot a német autóparkban, amely alapján bekerülhetett volna az ADAC tanulmányába.

A 207 a második helyen végzett (23 modell közül), az import márkák között pedig első lett a nagy darabszámban értékesített « kompakt autók » kategóriájában. Az ADAC 2010-ben egymás után negyedszer is a legjobb minősítéssel (++) illette ezt a modellt.

Az alsóközép kategóriában a 308 a dobogó harmadik helyét szerezte meg az ADAC jelentésben vizsgált 29 modell közül. Az import márkák közül a legjobbnak bizonyult, és az egyetlen nem német gyártmány az első öt között. Az ADAC meghibásodási statisztikáiban 2008 óta jegyzett 308 egymást követő második évben szerzett ++ minősítést.

A szuper-kompakt kategóriában elért harmadik helyezéssel (13 modell közül) a Peugeot 107 sem marad el dicsőségben a többi Peugeot modelltől.

Ezzel a Peugeot az egyetlen importált márka, amely három dobogós helyet szerzett az ADAC 2010-es meghibásodási statisztikájáról kiadott jelentésben.

Az ADAC meghibásodási statisztikái azokat a műszaki hibákat veszik figyelembe, amelyek miatt a jármű mozgásképtelenné válik. Az autóklub 17 millió tagjának köszönhetően ezek a statisztikák Európában egyedülálló elemzési alapra támaszkodnak.

--
Nem érdekel különösebben a 308, de irtóra nem passzolnak a kommentekben elhangzó vélemények a pözsokról megjelenő ADAC statisztikákkal.
Azt értem én, hogy utáljuk a francia kocsikat, de azok akkor már nem is lehetnek jók?

edcsajka 2012.02.15. 14:59:03

Autófórum cikke, ez lemaradt,bocs.

plephyl 2012.02.15. 15:00:16

amúgy meg úgyis az számít, hogy ki mennyire érzi magát elégedettnek az autójával... itt meg a volvo nyert a németeknél, az átlag alatti vw-t pedig megveri a dacia is. :)))

de.autoblog.com/photos/jd-power-sudie-2011-diese-automarken-machen-keinen-kummer/4233939/

Shadowbull 2012.02.15. 15:05:18

@plephyl: ez meg erosen szubjektiv.

sb

Shadowbull 2012.02.15. 15:06:30

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: "A sok idióta Francia fannak pedig az tüzenem gondolkoddjanak el picit hogy Trianon meg a többi dolog hogy is volt!!! Gondolkodás müveltség emberek!!! "

ez igy nagyon mokas volt egyszerre :)
sb

plephyl 2012.02.15. 15:15:59

@edcsajka: és azt sem szabad elfelejteni, hogy ha egy autón elromlik az ablakemelő, nyikorog az ülés, letörik a könyöktámasz, kifakul 5000 km után a kárpit, nyikorognak a műanyagok, akkor ez ek a hibák NEM kerülnek bele az ADAC statisztikába.
viszont ha a 3 éves akksi egy hideg napon bemondja az unalmast az igen.
ezért mondom azt, hogy inkább JD Power.

Jamieson 2012.02.15. 15:17:42

@Silverstein:

Jó akkor vigyük végig a logikádat;

(elöljáróban leírnám, hogy nagyrabecsülöm Németországot, Ausztriát sok barátom, munkakapcsolatom van ott).
DE :

1 Magyarország 1867-et követően végre a békés és folyamatos fejlődés útjára lépett (a 3. legdinamikusabban fejlődő ország volt Európában) sok vérzivataros évszázad után, erre az osztrákok belesodortak a kizárólag a saját céljaikat szolgáló I. VH-ba, az eredmény Magyarország kétharmadát, elcsatolták, az infrastruktúra összeomlott, vörösterror, fehérterror, ásványkincseink, népességünk nagy része elveszett, a II. VH-t kirobbantották a németek, majd belesodortak bennünket, a végére Magyarország szinte teljesen elpusztult, eredmény : 45 év szovjet megszállás, egy vérbefolytott forradalom. Tehát német nyelvterületről sem vesz autót az igaz magyar.

2. Franciát Trianon miatt nem vesz.

3. Amerikait, angolt sem, hiszen hadban álltunk.

4. Japánt, spanyolt sem mert azok meg a minket pusztulásba döntő németek szövetségesei voltak.

Igaz magyar nem törődik a hazánkba beruházó idegenszívű márkák által teremtett munkahelyekkel, hazafiatlan honfitársaival,akik ezen márkák forgalmazásával, szervizelésével foglalkoznak, a történelmi események alapján csak koreai vagy svéd autót vesznek, mert velük nem volt konfliktusunk.

TÉBOLY.

Shadowbull 2012.02.15. 15:20:35

@plephyl: "ha egy autón elromlik az ablakemelő, nyikorog az ülés, letörik a könyöktámasz, kifakul 5000 km után a kárpit, nyikorognak a műanyagok, akkor ez ek a hibák NEM kerülnek bele az ADAC statisztikába.
viszont ha a 3 éves akksi egy hideg napon bemondja az unalmast az igen. "

Igy van, ezert hivjak Pannenstatistik-nak :)

"ezért mondom azt, hogy inkább JD Power. "

Azt meg torzitja erosen, hogy aki tobbet fizet az autoert, az tobbet is var, aki kevesebbet, az meg nyilvan tisztaban van vele, hogy mit kap.
de egyfajta visszajelzest ad az is, de szerintem nem a felhasznaloknak, inkabb a gyartoknak.

sb

Shadowbull 2012.02.15. 15:22:11

@Jamieson: Viszont sved autot csak buzik vesznek, a koreaiak meg kutyat zabalnak.

Nem jo ez igy sehogyse :)

sb

Neurotoxin 2012.02.15. 15:23:42

@victor vacendak: Az én 206osomban is ilyen. Egy kis műanyag pöcök tört le, ezzel együtt egy kis rugó szokott elgyengülni. Kb 50Ft-os alkatrészek, de erről a szakszervíz hallgat. Aki bátor, otthon is kicserélheti, finoman le kell szerelni a kormányt, a légzsák zsinórját nem kitépni. Van rá szerelési útmutató a neten. Engem amúgy nem zavar, már megszoktam. A gyári bajuszkapcsoló kompletten 55-60e.

plephyl 2012.02.15. 15:24:17

@Shadowbull: ez igaz, emiatt is tudja megelőzni egy dacia a vw-t... objektív műszaki felmérést még a dekra végez. ott is lehet mazsolázni, bár csak nagy erőltetéssel lehetne rámondani, hogy az megbízhatóságot is mutat. inkább megfelelő műszaki tervezettséget és masszivitást, szerintem.
bár itt a Hans és Jürgen egyéni mérlegelésén is múlik gondolom, hogy mit vesz észre, mit ír be a műszaki lapra. Szóval némi elfogultság szerintem lehet a németek irányába.

evil. 2012.02.15. 15:25:59

@megvagyhadnagy: ennyi, a nekem a megane-ban van hasonló, és a büdös életben nem nyomkodom a rádiót, mert az ott úgy jó, rokonságban van Astra multikormánnyal, nyomogassa már, mert szerintem nem az igazi :)

plephyl 2012.02.15. 15:26:24

@Shadowbull: "Igy van, ezert hivjak Pannenstatistik-nak :)"

Persze, annak hellyel közzel jó is. Viszont ha megkérdezed a példámban szereplő két autó tulajdonosait, akkor ők pont ellenkezőjét fogják mondani autójukról, mint amit az adac statisztikája mutat...

Shadowbull 2012.02.15. 15:27:41

@plephyl: Szerintem objektiv statisztikak csak es kizarolag a gyartoknal talalhatoak, de ezek magatol ertetodoen titkosak.

ezek a kulonfele kimutatasok maximum arra jok, hogy az ember megtalalja valamelyikben a sajat preferenciainak alatamasztasat :)

sb

butschq 2012.02.15. 15:37:52

nekem ez a cikk kicsit úgy tűnt, hogy próbáljunk meg mindenhonnan belerúgni kicsit az autóba, de bezzeg a Toyota...

hát ha a kettő közül kéne választani, inkább a 308...

Jamieson 2012.02.15. 15:38:45

@Shadowbull: Na igen, még jó, hogy két éve eladtam a Volvót :) A viccet félretéve mondjuk, ahogy az állatokkal bánnak Koreában azért tényleg rohadjanak meg.

kadibela 2012.02.15. 16:23:49

@Shadowbull: Gyorsan lehet tölteni és kisütni, akárhányszor, károsodás nélkül. Ezért kondenzátor. Ennyi.

Szittyakürt 2012.02.15. 16:26:36

@kadibela:
1. OK, igazad van. Akkor legyen Peugeot Partner. Igaz, ezzel sem leszünk kint a vízből. :)
2. Igen, a kérdés csak annyi, hogy az a bizonyos futásteljesítmény hány km-t jelent? Eljön-e ez a megtérülési pont azelőtt, hogy a kocsi teljesen leamortizálódna? Szerintem nem. Bár lehet, hogy bennem van a hiba, mert saját autót vezetek, nem céges flottakezeltet.
3. Ha normális használatot feltételezünk, nem pedig a szomszéd területi képviselő példájából általánosítunk, akkor szerintem és a saját tapasztalatom szerint (Volvo V70 2.0T), igen, a benzines turbó kisebb költséget jelent, mint a diesel. Feltéve, ha a tulaj az alapvető dolgokkal és az olajcsere fogalmával tisztában van.
4. Szerintem kevered a karbantartásigény és javítás fogalmát.

750iL 2012.02.15. 16:46:42

ebbol vita lesz de leirom. miert olyan nagykepu a totalcar mostanaban? miert kell lehuzni egy peugeot.t s miert ne lehetne olyan mint a toyota. mindketto egy rakas szar es nem kene. DE. a franciak tobbet fejlodtek az utobbi evekben mint a japanok. ha alkatreszellatast nezzuk nyert a francia. olyan emberek huzzak le a tesztautokat akiknek meg egy normalis autoja sincs a maganeletben. akinek nem ingje ne vegye magara. Tibi teged sem ertelek miert kellett ugy beallitani hogy ez egy szar. ne csodalkozzatok ha nem kaptok tesztautokat.

persze most en vagyok en a troll stb de azert abba is bele kene gondolni hogy flottaautonak tokeletes es az 1.6hdi jobb mint a VW diesele. kategoriajaban a legjobb motor akkor?! ha olyan szar lenne nem lenne 10eve a piacon.

GRX 2012.02.15. 17:36:17

@kadibela: mint felhasználó, hadd cáfoljalak meg:
Pug205, 1986: bajuszkapcsoló nem szar, működik rendesen
Pug405, 1989: bajuszkapcsoló nem szar, működik rendesen
Pug405, 1992: bajuszkapcsoló nem szar, működik rendesen
Pug406, 2004: bajuszkapcsoló szar, nem működik rendesen
Pug407, 2008: bajuszkapcsoló szar, nem működik rendesen
Tehát régen tudták, hogy kell, aztán sokáig nem. Tavaly kipróbáltam egy 508-ast, abban végre normálisan működött újra, pl. nem indexelt balra, amikor visszaállt a kormány jobbrakanyarodás után.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 17:57:27

@750iL: Hamarabb bíznám az életemet Papptibi 10-12 éves Avensisére mint a tesztautóra. Volt alkalmam párezer kilométert futott 307 SWhez és 308SWhez is(alcateles autók, csak én használom). A 307 úgy volt sz*r ahogy van, a 308 még nem esett szét, pedig már 9ezer van benne....:)

750iL 2012.02.15. 17:59:31

majd 10nel szetesik:)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.15. 18:10:01

@750iL: VW őj 1.6 cr tdi-je már simán van olyan jó mint a cikkben szereplő, 3 éve a piacon van. De jó az 1.6 hdi, különben sem a motorokkal van a baj a franciáknál, hanem minden mással - váltók, futómü, elektronika, extrák, illesztés(tető panorámaablak), világítás, ülések, soroljam?

vasgyuszi 2012.02.15. 18:31:02

@kadibela: Nekem pl. a Berlingo után ócseny hárásó volt, hogy átülve a C8-ba a kormány közvetlen környezetét nem kellett újratanulnom. A kocsi méretbeli eltérését kellett magamban updatelni oszt csókolom. Én nagyon szeretem a PSA bajuszkapcsolóit meg a mögöttük lévo füleket. Mind a rádió, mind pedig a tempomat kezelése teljesen ugynaz a Berlingoban és a C8-ban is. Annyi kivetnivalóm van csak, hogy az automatikus ablaktörlot nem lehet konfigurálni. Van a gyári jelleggörbe és kész. Sokszor elofordul, hogy számomra túl késon kap észbe, ugyanakkor gyakran túltöröl, mert nem hagyja abba idoben és szárazdörzsölést végez. Valami adaptív tanulószoftveres megoldás sokat dobna a használhatóságán.

A lényeg, hogy amíg nem gondolatvezérlésu a kocsi, addig én tökéletesen elvagyok a jelenlegi PSA bajuszkapcsolókkal meg fülekkel :)))

Andrew460T 2012.02.15. 19:43:59

@Shadowbull:

Kedves Shadowbull! Kifejtenéd nekem hogy ezt miért is írtad?
"Viszont sved autot csak buzik vesznek..."

Majdénmegmondom 2012.02.15. 20:09:23

@Andrew460T: "Irónia az egy olyan ország, mint Dánia, csak ott irónok élnek."

Neurotoxin 2012.02.15. 20:16:09

@GRX: Már leírtam korábban egy kis műanyag pöcök törik el(javítható amúgy) és mikor visszapozícionál a kormány, nem kattan vissza középra a kar, hanem átugrik az ellenkező irányba. 206-ban, 307-ben ilyen sajnos.

Neurotoxin 2012.02.15. 20:18:38

@Silverstein: A 307 jellemzően tele volt típushibákkal.

Szittyakürt 2012.02.15. 20:42:47

@Neurotoxin: Meg az összes Citroenben is. Xsara, C3, stb.

edcsajka 2012.02.15. 21:29:16

Jókat lehet nevetni némely erősen fóbiára hajazó hozzászóláson.
Chemnitzben nem hiszik el mennyire túlértékelik és csodásítják aVW-eket. TSI-ik fogyasztásáról meg fantazmagóriába illő adatokat írogatnak némelyek.
hmm.. tanulságos.

ommm 2012.02.15. 23:19:51

@kadibela: "- A kormány alatti rádió és Bluetooth vezérlő sokkal jobb mint a multikormány. Egyértelműen, vakon lehet tudni, hogy melyik gomb mire való. Ha valaki megszokja, szenvedni fog a kormányra tett apró gomboktól. Kár, hogy a többi márka már nem alkalmazza ezt a megoldást."

Hát nem.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.16. 00:09:46

@edcsajka: Chemnitzben 20 éve örültek volna egy Wartburgnak, de csak Trabantra tellett.

Ma 30.000 euró az átlagos összeg, amit a németek újautóra költenek. Csoda-e, hogy nem feltétlenül a VW-t választják?

Egyébként a német sorrend: 1.BMW/Benz/Audi 2.VW 3.Japán 4.Mindenmás

TSI-k fogyasztására ajánlom a spritmonitort. Szuper fogyasztásuk van.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.16. 00:20:59

Bots, a 3. hely helyesen: Opel/Ford/Japán(ez a majdnem német kategória)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.16. 23:41:23

Francia divat, francia konyha, francia tengerpart .... De francia kocsi??? Brrrrr.....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.16. 23:44:01

@750iL: Volt egyszer egy dacia tartos teszt, ott addig volt "jo kis kocsi ez" hangulat amig a teszt vegen nem kapta meg az autot olcson a szerzo, onnan indult a "szarromanozas". A TC ilyen, igy kell szeretni:)

750iL 2012.02.17. 00:49:17

@Silverstein: eletem nem biznam masra mint nemet vagy sved autora.

750iL 2012.02.17. 00:53:13

@Silverstein: a franciak sosem tudtak autot gyartani. voltak jol sikerult tipusok de nem jellemzo rajuk. en oda akartam kilyukadni hogy mit fikaz itt egy autot egy olyan valaki ,meg egy olyan "autos" oldal ahol szanalmasabbnal szanalmasabb autokkal rendelkezo "ujsagirok" vannak. meg mi lenne az a toyota amihez nem lehet hasonlitani. ha a BMW hez vagy Benzhez tennek azt mondom ok,de a toyotahoz.... alljunk mar meg picit ebben. egy kurva teszt autot nem adnek ezeknek!!!! ez nem Winkler es Karottanak szol. Tibi is tud ertelmes dolgokat irni es ert is hozza,nem ertem mi ez amihez a nevet adta.

közösperonos átszállás 2012.02.17. 11:24:39

@Shadowbull: "Az eredmenyek korrigalva vannak az eladott autok szamaval is, nyilvan ez meg tudja valtoztatni egy adott tipus eredmenyet az egyik evrol a masikra."

Akkor ez egy rosszfajta korrigálás.

Shadowbull 2012.02.17. 12:09:08

@közösperonos átszállás: Miert lenne mar ez rosszfajta korrigalas?

Csak az szamit, hogy aranyaiban mennyi meghibasodas van, nem pedig az abszolut ertekek.

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 12:11:29

@Shadowbull: normalizálni persze kell. De ha csak a normalizálástól tud ugrálni a mért érték évről-évre (és ezt mondtad), miközben amit mérni szeretnénk, az erre nem igazán hajlamos, akkor az nem egy jó normalizálás, ez ilyen egyszerű.

Shadowbull 2012.02.17. 12:13:18

@közösperonos átszállás: "miközben amit mérni szeretnénk, az erre nem igazán hajlamos, "

Mar hogy a fenebe ne lenne mar ra hajlamos?

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 12:18:52

@Shadowbull: miért lenne?

Meg akkor miért írtad ezt ni (kiemelés tőlem):

"Az eredmenyek korrigalva vannak az eladott autok szamaval is, nyilvan _ez_ meg tudja valtoztatni egy adott tipus eredmenyet az egyik evrol a masikra."

?

Shadowbull 2012.02.17. 12:22:24

@közösperonos átszállás: erre a felvetesre irtam:

"Tény, hogy ugyanazok a modellek az ADACnál 2 egymást követő évjáratban más-más értékelést kapnak. "

A kollega manipulaciot sejt a hatterben, mert azt feltetelezi, hogy egy tipus allando minoseget es ugyanannyi meghibasodast produkal eveken keresztul.

De ez nyilvan nem igaz, a meghibasodasok aranya rengeteg modon valtozhat az idovel, a gyartasi darabszamok felfutasaval, a futasteljesitmennyel...

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 12:46:57

@Shadowbull: de a gyártási darabszámok felfutásával (illetve attól) pont nem. Ha igen, akkor rosszul normalizálnak, amit meg azért nem feltételeznék. :-) (A futásteljesítményről mondanak amúgy valamit, sajna németül nem értek, és a jelek szerint a Guglitranslate se igazán, így erről nem nyilatkoznék pontosabban. Mindenesetre ez jóval nehezebb probléma, ötletem azért lenne a korrekt korrekcióra, de a darabszám korrigálása annál jóval szimplább.)

Shadowbull 2012.02.17. 12:51:15

@közösperonos átszállás: Az ADAC eleg nagy feneket kerit a temanak, es eleg nagy eroforrasok vannak mogotte, nyilvan osszeutottek egy olyan statisztikai modszert, amivel a kulonfele hatasokat figyelembe lehet venni.

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 12:53:41

@Shadowbull: ezt mondom én is. Meg azt, hogy emiatt a gyártási darabszám ugrálásának zavarását könnyedén ki lehet iktatni, nem okoz olyasmit, amit eredetileg írtál.

Shadowbull 2012.02.17. 12:57:01

@közösperonos átszállás: Miert nem?

Ha eladnak az elso evben 20e darabot, de ott meg rengeteg gyerekbetegseg van, aztan a kovetkezo evben 100e darabot, de ott mar kijavitottak a gyerekbetegsegeket, akkor pont hogy valtoznia kell az 1000 autora juto meghibasodasok szamanak.
Vagy?

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 12:58:16

@közösperonos átszállás: amúgy csodát nem tudsz csinálni nyilván, a mért adatokkal sajna ez van, amikor nem te irányítod a kísérletet. :-) Például ha A típus átlagosan évi 50e km-t fut, B pedig 10e-t, akkor mit csinálsz? Ha amúgy atomi szinten egyeznek is, 5 év és 250e km alatt akkor is több, mint 5x annyi dolog fog elromlani, mint 5 év és 50e km alatt, tíz éves távlatban meg főleg. Pont ezért lényeges mindig a módszertan, mert annak ismeretében lehet megmondani, hogy az adott statisztika (mérés) alapján mit lehet megállapítani és mit nem.

közösperonos átszállás 2012.02.17. 13:07:38

@Shadowbull: itt nem az javítja véletlenül a helyezést, hogy kijavították a gyermekbetegségeket? :-)

(Ha ugyanezt 5e-vel és 25e-vel számolod végig, nyilván ugyanezt kapod. Az a kérdés inkább, hogy egyes autógyártóknál/modelleknél hogyan változik az eladott autók aránya éves szinten, az adott modell életciklusán belül, mert ha ez ugyanaz, akkor a konkrét darabszámnak nincs jelentősége.)

Shadowbull 2012.02.17. 13:14:59

@közösperonos átszállás: Persze hogy javitja, de a "Tény, hogy ugyanazok a modellek az ADACnál 2 egymást követő évjáratban más-más értékelést kapnak. " idezet ezt a lehetoseget is magabanfoglalja, nem? :)

"hogyan változik az eladott autók aránya éves szinten, az adott modell életciklusán belül, mert ha ez ugyanaz, akkor a konkrét darabszámnak nincs jelentősége"

akkor valoban nincs, de nem hiszem hogy ugyanugy valtozna. Az egy fixre bebetonozott piaci reszesedest jelentene, es azt tudjuk hogy nem ugy van.

Mindenesetre a peldaval csak azt akartam megmutatni, hogy az adott tipusok ertekelesenek evrol-evre valtozasa nem feltetlenul amnipulacio eredmenye.

sb

közösperonos átszállás 2012.02.17. 13:32:40

@Shadowbull: "
Mindenesetre a peldaval csak azt akartam megmutatni, hogy az adott tipusok ertekelesenek evrol-evre valtozasa nem feltetlenul amnipulacio eredmenye."

Ezzel nincs is vitám. :-)

"akkor valoban nincs, de nem hiszem hogy ugyanugy valtozna. Az egy fixre bebetonozott piaci reszesedest jelentene"

Dehogy! Azt jelentené, hogy az első (tehát töredék-)évben nem adnak el sokat, utána felfut az eladás, és szépen lecseng. Mondjuk. Ez azért nem gyökeresen más. :-)

És mondom, itt is a görbe alakja az érdekes, nem az egyes értékek. Persze, a konkrét darabszámból jön ki az arány, tehát végülis függ ez attól is, de a konkrét darabszám meg függ a GDP-től, szóval ilyen alapon a GDP is befolyásolja a megbízhatóságot. Mindegy, messzire mentünk. :-)

8001A 2012.02.17. 16:33:25

@közösperonos átszállás: Sem az eladott példányszám, sem a piaci részesedés, sem a minőség nem konstans egy modell életciklusa folyamán. A számok konkrét ismerete nélkül felesleges elméleteket gyártani arról, hogy manipulál-e az ADAC.

Fefe77 2012.02.27. 23:02:23

Éljen örökké a kormány mögötti kapcsoló!! Nem kell odanézni ha használni akarom. Ha kanyarodok és elfordítom a kormányt, akkor is tudom, hogy hol van. Egyszóval sokkal biztonságosabb és kényelmesebb megoldás, mint a multikormány. Csak ki kell próbálni.

kadibela 2018.02.21. 12:02:55

@GRX:
Akkor folytassuk a sort, az általam próbált, általunk szervizelt modellekkel:
2007: Peugeot 207 bajuszkapcsoló rendben
2008-2017: új Partner: nincs bajuszkapcsoló probléma
2008: 508 bajuszkapcsoló OK
2009: régi 308, bajuszkapcsoló rendben
2010: 308 modellfrissítés. bajuszkapcsoló jó
2012: 208 bajuszkapcsoló rendben
2013: 2008 bajuszkapcsoló teljesen jó
2014: új 308 bajuszkapcsoló teljesen jó
2013-15: 3008 és 5008 bajuszkapcsolóval semmi baj
2016_ új Expert: tökételes a bajuszkapcsoló
2016-17: új 3008 és új 5008 bajuszkapcsoló rendben

Eltelt 14 év, megjelent 13 modell, amiben semmi problémát nem produkált a bajuszkapcsoló! A "legenda" mégis tovább él, a minap is olvastam valahol. A sok tudatlan meg elhiszi, és ez alapján vásárol autót. Én ezzel nem tudok mit kezdeni.
süti beállítások módosítása