HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan indítsunk kemény mínuszban?

2012.02.16. 06:15 Tcomment

Címkék: hidegindítás

Állandó a vita, bemelegíteni álló helyzetben vagy elindulni? Mi a jobb a motornak és mi a jobb a környezetnek? És a pénztárcánknak?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

512 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr374115883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Jankove 2012.02.16. 22:15:31

Kiváncsi vagyok, vajon a cikkíró vegyészmérnök, és otthon van a kémia témában, vagy csak egyszerűen talált egy cikket a neten, amit valaki valahol megosztott, és azt adta nekünk tovább?

Én megmaradok inkább az ostoba ókonzervatív paraszti logikám mellett: minél rövidebb köszörülés, indításkor tehermentesítés (kuplung ki) indítás után 1 perccel, váltót is hagyjuk pörögni. Üzemmeleg közeli állapotba járatás helyben, majd lassú közlekedéssel finiselem a folyamatot. Nem hinném hogy a motor szeret minusz húsz fokban uszkve 800 fordulat megtétele után (kb 1 perc) terheléssel bemelegedni. Kétségtelen tény, hogy terheléssel hamarabb bemelegszik. Járjunk 7000-es fordulaton 1-esbe 100-zzal, és akkor még a szibériai cidriben is meglepően hamar megforralhatjuk a vizet. Kondenzvíz kérdése. Szerintem a motort kurvára nem érdekli a kipufogó rendszerben, égéstérben lecsapódott kondenzvíz, mert kábé az első ütem után repül az égéstermékkel kifelé. Azmeghogy ne induljunk el télen egyáltalán, azzal kicsit átlendülünk a ló túloldalára. Használati tárgyról beszélünk, amit időközönként javítani kell. A hosszú motor-élettartam titka, rendszeres olajcsere, minőségi folyadékok, rendszeres légszűrő tisztítás, mindennapi használat, néha egy kis autópályázás.

Shadowbull 2012.02.16. 22:16:06

@Doubledecker: "rendes kenőfilm kialkulásához meleg és sok olaj kell, nem pedig méz. "

Rendes keneofilm kialakulasahoz megfelelo olajnyomas es viszkozitas kell . Tobbek kozott. Ami akar -20 fokban is megvan. Ha olyan olaj van a motorban, amit bele kell tenni.

Gondold mar vegig, a fotengely, vagy hajtorudcsapagyak sokkal nagyobb terhelest kapnak mint a turbocsapagy, es azok is mukodnek gond nelkul, megfelelo a kenes. Ha nem lenne az, pillanatok alatt beragodnanak a csapagyak.

sb

Jankove 2012.02.16. 22:25:26

@kultúrpesszimista: "Franciaországba"

Hát franciaországot azt pont nem sorolnám ide. Ők pont az az igénytelen befele forduló nép, akiknél nemzeti termékeken (pözsó rönő, citrom)kívül más nem létezik. Egyébként jöttek magyarországra francia kollégáim, pont az volt az első, hogy mennyi szép kocsi van itt. Persze nálunk inkább az optika megy... Ha már európai országot kell említeni, akkor én Angliát mondanám, ott még van hagyománya az autótuningnak, és veterán gépeknek. 500 lóerős Sierra Cosworthok és más legendás gépek napi használatban, máshol európában ilyet keveset látni.

Rol340i 2012.02.16. 22:29:18

A 300-as indítózási fordulatszámot kicsit soknak érzem. Szerintem jó ,ha a fele megvan.

CoIie 2012.02.16. 22:32:58

@Rol340i: nálam jó, ha 2-3 / mp.

tonalcar 2012.02.16. 22:56:06

@CoIie: Az Hihetetlenül jó! És Nem cinikusan, mert pont itt oltott le nemrégen egy faragatlan (vagy faragott) tuskó, miszerint lehetetlen, hogy a 2L szívó benzines 160km/h átlagos tempó mellett 8,4L fogyaszt. Milyen gép ez, mert ez egy ilyen teljesítményű mai dieseltől is szép mutatvány.

Astalavista 2012.02.16. 22:58:23

@papa33:
"Sok kamionos utálja gazdáját, sokkal kevesebbet töltenek egy-egy vállalkozónál, mint amennyi idő alatt meg lehet ölni a motort. Max 2 perc, utána baromság, sosem lesz álló helyben üzemmeleg."

Ezen mosolyogtam, biztos csak kívülről láttál eddig kamiont. :)

Rocko- 2012.02.16. 23:10:04

@McK: mert nincs visszatekerve? :)))

Rocko- 2012.02.16. 23:20:57

@GabikA: pedig van ott sok csoda. elktromso turbo, bödön, hho generátor. :)

HakapesziM 2012.02.16. 23:21:55

@Astalavista: Nem szoktuk, legalábbis én szoktam sokáig melegíteni a kamion motorját. Csak amíg lefő a kávé, reggel indulás előtt, kb. ennyi idő a jellemző. Legjobb lehetőség szerint kis terheléssel megindulni, ez a leggyorsabb módja a felmelegítésnek. Inkább az jellemző, hogy extrém időben - persze ennek függvénye az akksik állapota is - kb. -25 fok alatt nem állítom le hosszabb időre, ilyenkor, tetszik vagy sem, ketyegni fog éjszaka. Hétvégi veszteglésnél szoktuk télen, általában naponta kétszer egy órára berúgni a motort, hogy töltse az akkut, állófűtés, hűtő, TV, laptop miatt. A jó akku a kulcskérdés, akkor biztos az indítás.

Szabványok 2012.02.16. 23:22:00

@Suttora: Kösz.
Ilyeneket én is próbáltam, itthon is, külföldön is. De amit keresek az soha sincs. Vagy nem megfelelő minőségben van. Vagy gányolásra buzdítanak. De legalábbis annyi utánajárással, amit nem tudok ráfordítani.
Most például tetőablakot keresek a Sierrához. Nem bontottat, kopott tömítésűt. Hanem olyat amitől olyan lesz, mint újkorában. Hosszú évekig könnyen tekerhető, jó tömítésű, nem beázó, szép.

Sajnos az öreg autó azoknak való, akik időmilliomosok, ismerik az underground autójavítás/alkatrészbeszerzés csínját-bínját és minőségben kompromissumkészek.(Ahhoz képest, hogy 20 éves, ahhoz képest, hogy indiai utángyártás, ahhoz képest, hogy a Tóni bácsi szívességből csinálta...)
Elmegy a kedvem, a különben igen jó autótól!

A Ford márkaszerviz (nem olcsón!) a következő minőséget produkálta:
picasaweb.google.com/107547797642576002020/Desktop#
Ilyen nincs egy pár éves autónál.

varadij 2012.02.16. 23:39:18

A cikk nagyon jó, de például én hegyen lakom és kíváncsi lennék, hogy mind a benzines, mind a dízel motort, hogy befolyásolja a rövid járatást követően a motorfékes gurulás. Volna erre vonatkozóan is hasznosítható javaslata vagy tanácsa?

Astalavista 2012.02.17. 00:02:46

@HakapesziM:
Én a max. 2 perces periódusra reagáltam, ennyi idő alatt az enéymben még a levegő sem épül fel, nem hogy melegedjen. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.17. 00:04:20

Hát, ja, ez magyarázza a hatvanezret futott, napi hússzor elindított autó és a háromszázezret autópályán ingázó autó közötti különbség.

Árban, értékben...

MaCS_70 2012.02.17. 00:06:59

@Shadowbull:

Biztos vagy benne?
Én valamiért úgy emléxem, hogy a víz keringetése nem lenne elég, de ténylegesen nem értek hozzá.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.02.17. 00:10:13

@Jankove:

Emlékeim szerint gépészmérnök és a tribológiához valami szorosabb kapcsolat fűzi.
Szóval nagyon ért hozzá, és nem magazinokból.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.02.17. 00:12:19

@Shadowbull:

Köszönöm, köszönöm!
Végre valaki hajtórúdnak hívja a hajtórudat!

MaCS

adrozoo 2012.02.17. 01:16:35

@dr. Szabványok: Köszi a választ bár kissé lemaradtam róla. Valszeg pontatlanul írtam a kérdést: Az állófűtés (üa.rendszerre kötött) nekem drága. Ugyanakkor a 220V túl messze esik az gk.-tól(utcán éjszakázik), de mégis szeretnék valami előmelegítés. Ezért gondoltam az aksiról történő elekt. melegítésre(teafőző), hiszen a kocsiba bőven befér 2db 100A-es aksi.
Köszi

Shadowbull 2012.02.17. 06:43:53

@MaCS_70: "Biztos vagy benne?"

Meglehetosen. Persze nem zarom ki, hogy valahol valaki az olajat keringeti, de en meg olyat nem lattam. A problema azzal van, hogy huzamosabb hasznalat, ill. hajtas utan a leomlok, a turbinahaz, meg esetleg a kozvetlenul utana epitett katalizatorok nagyon atforrosodnak, es mivel egyreszt ezek nagy nehez vasak, masreszt meg leallitas utan megszunik a menetszel hutohatasa, kezdik csunyan atfuteni a kornyezetuket. A turbinahazban levo csapagyazas korul ha keringetjuk leallitas utan is a vizet, akkor az meg tudja akadalyozni az olaj kokszosodasat. Az ilyen utankeringeto rendszerek akar a leallitas utan negyed oraig is forgatjak az a keves vizet, ami ott van. eleg bele egy akkora 15 wattos kis vizpumpa mint a fel oklom.
A kokszosodas meg azert nem jo, mert kemeny reszecskek kepzodnek, amik a kovetkezo inditasnal szerencsetlen esetben nem mosodnak ki, hanem beragnak a csapagyfeluletbe. Az meg hosszutavon nem jo.
Persze ez nem egy egzakt dolog, lattam mar olyan turbot, ami viz nelkul kapott nagy terhelest, es semmi baja nem lett a csapagyaknak.
Dizelben meg eleve nem is szokott lenni hutes a turboban, bar ritkan elofordul.

"Végre valaki hajtórúdnak hívja a hajtórudat!"

Hat ha egyszer az hajtorud :) Mondjuk en nem harapok annyira, ha valaki hajtokarozza a hajtorudat, mint a volt BME-sek :)

sb

Shadowbull 2012.02.17. 06:46:14

@Hó apó: Ahhoz kepest, hogy kihivasokkal kuzdesz nemetbol (is) eleg nagy arccal osztod az eszt :)

sb

CoIie 2012.02.17. 07:22:38

@tonalcar: pályán azért több, főúton kevesebb, de városban 'értelmesen' vezetve jön ki a honda 1.8 l-esével - konkrétan az utolsó elötti civic.

ikke i drift 2012.02.17. 08:24:16

@Kifordított kacagány:
Műszakilag sok minden megoldható lenne, csak soha nem hozná vissza az árát. De utólagos szettel is lehetne gázzal indulni legalább nyáron, mégsem ajánlott (ill. a profi szettekkel nem is lehet normál üzemmódban). Próbaképpen kipróbáltam vészüzemmódban, 10°C körül már simán működik, de ettől függetlenül nem jó a motornak.

dhzsiga 2012.02.17. 08:36:33

Jó reggelt Urak !
Engedelmetekkel nem volt türelmem az összes hozzászólását visszaolvasni, főleg mert nagyon zavar amikor valaki úgy kezdi az irást hogy Én....
A hideginditás szerintem ma már nem téma ( kivéve turbó ). 10e Km.-ként olajcsere és minimális müszaki érzék, hogy hidegen ne pörgessük maximális fordulaton az autót. Sok éves tapasztalatok alapján a gyárak olyan fémeket és technológiát kisérleteztek ki, hogy a motorok főtengelye és csapágya "az örökkévalóságnak készül". Sok minden elromlik az autókon főleg a sok exra miatt de legritkábban a motor hibásodik meg normális karbantartás mellett. Gáznélkűli indítás
, félperces "lomolás " / biztonsági öv stb ) és mehet a legnagyobb hidegben is.....

Mérges 1234 2012.02.17. 08:36:37

@ikke i drift:

Értsd már meg, hogy a motornak semmi baja nem lesz a gázos hidegindítástól.

CSAK, a gázüzemanyag ellátó rendszer nem működik hidegen, kell a reduktornak a fűtés. Igen az inyektorosban is van reduktor, és igen annak is kell fűtés.

Enyimet is át lehet kapcsolni vész üzemben gázra, de hidegen nagyon alacsony a nyomás a gáz railba, így el sem lehet indulni a kocsival.

Tornado86 2012.02.17. 09:08:51

Ha már hidegindítás, lefilmeztem hogy én miként oldom meg, -10 alatt még rázavarok 1 újabb izzítást: www.youtube.com/watch?v=vXG0xYkpIgw&list=UUoQZFTHu2rn1vD5x_AXnhEw&index=1&feature=plcp . Még mielõtt erre is kiterjedne valakinek a figyelme, kb. 1 héttel és 200 km-rel azelõtt kapott friss olajat, egész egyszerûen lemaradt a számítógép resetelése. Hagyni pedig addig hagyom járni, amíg jól hallhatóan "betörik" benne az összes folyadék, ami után jellemzõen kis gázon 1600 és 2200 között melegítem be.

szabi1983 2012.02.17. 09:10:19

@papa33: Azért álljunk meg egy szóra. Itt lehet elhiszik amiket irkélsz de aki ért hozzá az tudja, hogy nem igaz. A traktormotorok nem mennek 20000 üzemórát pont. A gyengébbek 5-6000-et mennek, a jobbak elmennek 10-12000 üzemórát és egyszer láttam egyet 15500 üzemórával de már nagyon sok olajat kellett utántölteni. Aztán meg a mai traktorok sem használnak olyan nagy lökettérfogatu motorokat már mert a fogyasztás számít. Pl 7.7 literből 396 Le. Az már nem 70. És elsősorban a nyomaték miatt használnak nagyobb lökettérfogatot.

ikke i drift 2012.02.17. 09:31:17

@Doubledecker:
attól eltekintve, hogy az egyébként is nulla közeli hidegindításkori kenés tovább romlik, más hatása valóban nincs. Nem véletlen, hogy vészüzemnek hívják.

Mérges 1234 2012.02.17. 09:47:03

@ikke i drift:

Mond már meg nekem, hogy mi a lófaszt ken a benzin egy autóban?????

Vészindításnak azért hívják, mert ha a benzines üzemanyag ellátó rendszer hibája esetén, van lehetőséged mégis elindulni és továbbhaladni.

Szar dolog ez az Internet mert az emberek mindent szart elhisznek, és mindennek az ellenkezőjét is....

kultúrpesszimista 2012.02.17. 10:03:32

@Jankove: Anglia persze, de ez valahol egyértelmű is. Az olaszok utàn a britek gyártották minden idők legszebb, -különlegesebb autóit, és régi kultúrája van annak, hogy számosat látni az utakon is. De ez a nem brit autókra is áll a szigetországban. Franciaországot ezügyben megvédeném, látni sok szép érdekességet arrafelé... Bár Hollandia vagy Svájc jellemzőbb.

Rekspa 2012.02.17. 10:08:57

Ezt nem 1-2 hónappal korábban kellett volna megírni????

ikke i drift 2012.02.17. 10:32:07

@Doubledecker:
Foglalkozz egy kicsit tribilógiával, mást nem tudok mondani. A kenés nem abból lesz,hogy odab@szol olajat 'szt jól van, hanem abból hogy az adott üzemeltetési környezetben legyen megfelelő kenés minden olyan negatív hatás ELLENÉRE, ami a kenés ellen hat. A gázüzem általában nagyobb kihívás a kenőrendszernek, hidegen pedig hatványozottan. Szerinted biztosan az is véletlen, hogy a gázműhelyek mindegyike épít be külön kenőrendszert is gázüzemhez, ha kéred - szerintem nem. Eleve ott kezdődik, hogy magasabb lesz a hőmérséklet a hengerben, ami minden esetben higítja az olajat, de ez csak egy faktor.

ikke i drift 2012.02.17. 10:37:53

@ikke i drift:
a higítja értelemszerűen itt azt jelenti, hogy nő a viszkozitás.

ikke i drift 2012.02.17. 10:42:22

@ikke i drift: azaz csökken, hiszen folyósabb lesz, bocs

pizo 2012.02.17. 10:42:54

@Doubledecker: 1,5 km a munkahely? Nálunk (16. ker, és nem a vége) a HÉV megálló 800 méter...

Zoli

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 10:45:13

Üdv

1.0 B Corsám sajnos télen, nyáron 80%-ban 2-5 km-es utakon futkos a városban, és bizony sokszor leállítom úgy, hogy még nem melegedett be. 10.000ként kapja az olajat, 168ezernél tartunk(első 150ezerről nincs info). Nyáron bemelegszik 2-3 km-en, de télen még a duplája sem volt elég a mínuszokban(fogyi így 7 télen, 6 nyáéron, országúton 5 alatt).
Hidegen nem hajtom meg, egy minimális müszaki érzékü ember pedig érzi a gázon, ha a túl alacsony fodulat miatt szenved a motor.
Tehetek-e még valamit?

PiszkosFredi 2012.02.17. 11:08:23

Ajaj.
Megint népellenség leszek, mert le merem írni az igazat.

Mindegy, az élet kegyetlen.

Nem semmi. Közel ötszáz hozzászólást hoztak össze a "jajmentsükmegazautótmotorjátaviláglegprofibbindításával" topikban azok, akik pl. a nepperes riportokban bevallottan tojnak az autójukra, mert úgyis 2 év múlva eladják.

Életszagúak ezek a viták.
Húzzatok bele, jobb mint a kabaré.

UNCLEBEN 2012.02.17. 11:32:11

5W-30-as szintetikus olaj, nekem ez a megoldás,
benzines turbóhoz.
De a tutit most írom le: GARÁZS!!!

Gyűrött Papír 2012.02.17. 11:34:07

A 20 mp-nyi járatást az elején benyomott vagy kiengedett kuplunggal célszerű?
Csak műszakilag érdekelne, nem feltétlenül a gyakorlati haszna (ha lenne bármi is :)

MaCS_70 2012.02.17. 11:37:19

@Shadowbull:

Halihó!

Valami olyasmi rémlik, hogy a hűtővíz keringetése nem tudja elég hűvösen tartani a csapágyakat, ezért a legbiztosabb, ha magát az olajat nem hagyjuk egyhelyben maradva odakozmálni -- de lehet, hogy ez egy meghatározott típusra vonatkozott.

BME-s meg sajnos nem voltam, viszont nagyon ugrok arra, ha olyasvalaki hajtókarozza le a hajtórudat, akinek érteni kellene hozzá és/vagy sokan hallgatnak rá -- tipikusan újságírók. (Ezt a hajtórúd-hajtókar megkülönböztetést egyébként még éppen Motordoki verte belém.)

Üdv: MaCS

borigabi 2012.02.17. 11:40:15

A kommentek olvasása nélkül csak egy rövid megjegyzés. Kazanyban élek - Tatárföld -, itt télen nem ritka a -25, -30 fok. Senki nem ül hideg autóba, szinte mindenki bentről, távirányítással indítja az autót és 10-15 perc múlva indul maga is.

Kiegészítés: 1) A luxusautókat sem tartják garázsban, mindenki kint áll vele a hidegben. 2) Dízelt csak elvétve látni az utakon. 3) A 92-es benzin ára 26-27 rubel (Mai MNB árfolyam: 1 Orosz rubel = 7.46 Forint.)

UNCLEBEN 2012.02.17. 11:42:19

Szerintem kinyomott kuplunggal inditsunk - még nyáron is- beindulás után finoman engedjük fel, érezni hogy megmoccan az autó, a sűrű váltóolaj miatt.
Egyébként erről hallgat a cikkíró de hidegben a váltót sem illik úgy tépni min üzemmelegen

UNCLEBEN 2012.02.17. 11:45:11

Bocs: "mint üzemmelegen."

MaCS_70 2012.02.17. 11:45:22

@UNCLEBEN:

Halihó!

A garázs sokszor rosszabb az autónak, mint a szabad ég -- a légcsere hiánya, neaggyisten meleg remek táptalaja a korróziónak.
Az optimális az oldalak nélküli vagy éppen csak körbevett, de jól átszellőző tető lenne.

Üdv: MaCS

S8 Phantom 2012.02.17. 11:46:01

A cikk csak nem arról szólt mint a címe. Én arra gondoltam a cím alapján, hogy hagyan fogjunk neki egyáltalán a le és megfagyott motor indításához, figyelembe véve az müszaki kialakítását, üzemi tulajdonságát, annak érdekében, hogy nagy valószínűséggel még az akku halála előtt beinduljon. Ez inkább a bemelegítésröl szól amit már inkább a türelmünk, időnk esetleg hangulatunk fog majd befolyásolni.
Én speciál a kinti hőmérséklettöl függően ha a szabadban áll az autó 5-30 perccel indulás előtt beidítom, így mire beülök meleg van és jég/pára mentes. Más paraméterrel nem nagyon törődök, az legyen a mérnökök gondja.

MaCS_70 2012.02.17. 11:47:21

@Gyűrött Papír:

A kuplungot lehetőleg nem tartjuk kinyomva járó motor mellett.

üdv: MaCS

UNCLEBEN 2012.02.17. 11:50:14

MaCS, ezt nem mondod komolyan, hogy a garázs GYAKRAN rosszabb...
Egyébként most a hidegindítás volt a téma, nem
a korrózió...

MaCS_70 2012.02.17. 11:50:40

@PiszkosFredi:

Kedves Troll!

Esetleg példát említenél? Kik azok a tömegek, akik amott azt hangsúlyozzák, hogy leszarják az autójuk műszaki állapotát, emitt meg komolyan aggódnak érte?

MaCS

UNCLEBEN 2012.02.17. 11:54:01

A garázs amúgy is tág fogalom, sokféle van,
én pl. teremgarázsban állok, szerintem ideális.
Szellőztetett, nem hideg, nem meleg, árnyékos.

MaCS_70 2012.02.17. 11:58:16

@UNCLEBEN:

Teljesen komolyan mondom.
Az autók jó ideje már megfelelően védettek felülről -- alulról rohadnak. A korrózió pedig másra se vágyik, minthogy kellemes dunsztos, meleg környezetben működjön.
A családban az összes autó régebben Werling-féle kerékdobokat kapott, na, a szakival ilyenkor beszélgettem erről, aztán számos, hiteles helyről kaptam megerősítést: az autónak szellőzés és hideg kell ahhoz, hogy ne egye meg a rozsda.
De amikor apám még 81-ben vitte lobakonoztatni az aktuális 1500-ös Ladát, a maestro ott is azt tanácsolta, hogy ne tartsa garázsban a kocsit.

Az pedig, hogy itt a hidegindítás a téma, nem látom be, hogy miért zárná ki, hogy reagáljak valamire, ami ezzel kapcsolatban elhangzik -- és amúgy témába vág: tudniillik, hogy hogyan kíméljük meg az autónkat.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.02.17. 12:00:37

@UNCLEBEN:

Igen, az tényleg nem rossz, de a GARÁZS gyakran nem a TEREMGARÁZSt jelenti, hanem szűk légterű helyiséget, amin csak ront, ha meleg is.

Üdv: MaCS

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.02.17. 12:03:48

@Gyűrött Papír: A kuplungot csak az indítózás idejére nyomjuk be, de akkor mindig. Utána üres, és felenged.

MaCS_70 2012.02.17. 12:08:07

@S8 Phantom:

Halihó!

Onnan, hogy kifizetted, a mérnökök már nem foglalkoznak vele, onnantól a Te gondod.

Én változatlanul állítom, hogy a hosszas járatás hidegindítás után sokkal rosszabb a motornak, mint ha a kenés felépülése után kíméletes üzemben elindulnánk vele.

Üdv: MaCS

Szabványok 2012.02.17. 12:28:05

@UNCLEBEN: Nem 5W-30! 0W-40. Az 5W-30 egy olyan durva hidegben, mint amilyen most volt túl sűrű induláskor. (Pl. jobban terheli az olajszivattyút, lassabban jut el mindenhova.)
Másik oldalról a 30 nyáron, különösen, ha délre utazol, hegyen völgyön keresztül, jól megrakott autóval, vagy egyszerűen szeretsz hülyülni, kevés. Nem mondom, hogy 50-s, 60-s kell nyárra, az inkább hobbiversenyre szánt autókba kell, de a 30 kevés. Mi nagyon szélsősége körülmények között autózunk!
Szerintem.

MaCS_70 2012.02.17. 14:18:28

@dr. Szabványok:

Halihó!

Előre megmondom: rohadtul nem értek az olajakhoz, úgyhogy tisztán az általam hallottakról van szó.

Van énnékem egy 1.8-as Civicem. A volt tulaj, aki azért ért hozzá és a szerelő is egybehangzóan állítja, hogy 0W30-as olajat érdemes tenni bele, a 0w40, 5W40 a tapasztalatok szerint fogy belőle.
Nagyon nem értem a dolgot, az én logikám szerint a 40 meleg oldalon vastagabb kellene, hogy legyen, de ők állítják, hogy a W-számok már nem feltétlenül úgy kezelendőek, mint tíz éve, a korszerű olajok nagyon mások lettek, olyan tulajdonságaik vannak, amik a hagyományos paraméterezéssel nem értékelhetőek.

A léghűtéses motoromba azért megy továbbra is a 20W50...

Üdv: MaCS

8001A 2012.02.17. 15:42:02

@MaCS_70: "viszont nagyon ugrok arra, ha olyasvalaki hajtókarozza le a hajtórudat, akinek érteni kellene hozzá és/vagy sokan hallgatnak rá"

És az nem lépi át az ingerküszöbödet, amikor te beszélsz egy nyilvános fórumon baromságokat arról, hogy bármelyik projektoros lámpatestbe kendácsoljunk bátran házilag xenont, vagy ezek az elvárások csak az újságírókra érvényesek?

Lucky Larry Silverstein 2012.02.17. 16:14:46

@MaCS_70: Az autók jó ideje már megfelelően védettek felülről -- alulról rohadnak. A korrózió pedig másra se vágyik, minthogy kellemes dunsztos, meleg környezetben működjön.

Akkor azt tessék megmagyarázni, hogyan lehet, hogy a dunsztosüveg Kubában nem porladtak el a minimum 50 éves amerikai vasak, amik az autópark 80%-át alkotják. Köszönöm előre is.

MaCS_70 2012.02.17. 16:24:13

@8001A:

Idézetet kérnék, mert ilyet SOSEM írtam.
Ezt hívják ocsmány csúsztatásnak.

MaCS

MaCS_70 2012.02.17. 16:26:35

@Silverstein:

Nem tudom, hogy a Kubában futó matuzsálemek milyen állapotban vannak, mennyit javítgatták őket.

Egyébként pedig mi nem igaz abban, hogy a rozsda a párás, meleg levegőben jobban "hat"???

MaCS

S8 Phantom 2012.02.17. 16:26:37

@MaCS_70: Én sem mondtam, hogy jobb üresen járatni, de nem indulok el hideg autóval.

MaCS_70 2012.02.17. 16:37:10

@S8 Phantom:

Ez is egy szempont, Nálad ennek van prioritása.

Üdv: MaCS

papa33 2012.02.17. 17:59:50

Pedig felénk is a garázsos Ladák rozsdásodtak, már azok, aki naponta használta: Beáll a sós lével a meleg garázsba, a hőmérséklet és a saját páratartalom meggyorsítja a kémiai folyamatokat. Egy ismerős vitte el a pálmát, kazán volt a kocsi mellett, minden nap ott olvadt le a sós lé, meleg kocsiba ült reggel, két évesen lyukadni kezdett a küszöb, ajtó alja, stb.
Na itt a tél ki lehet próbálni, esp hírből sem volt olvastam, hogy (ugye Lada volt AZ autó) ha elkapar, óvatosan behúzni kéziféket indulási kísérlet közben. Nos, a tökéletesen esetlen autó úgy indult el, többször próbálnaom kellett így is, nagyon bejött. Volt különben -25-nél kurblival átfordítottam, de másnap anélkül is ugyanúgy beindult. Céges Moszkvicsot szoktunk viccből bekurblizni (rántani kell nem átfogott hüvelykujjal).

Azt tudjátok-e, volt olyan ruszki repülőmotor, nagy, ezer lóerő körüli, amit be lehetett kurblizni, mert ha leszálltak Alaszkában, másnaptól ott fagytak volna meg.
És a nagy, -40 alatti olaj mitől nem dermedt meg?
Benzint lehetett az olajhoz engedni egy szelepen át. Gondolom kicserélték valamikor... De volt itt a totalon régebben.

Naezatutti?! 2012.02.17. 21:57:05

Nekem ezzel az általánosított fordulatszám tartományokkal van gondom. Mert ugye egy 2000-es fordulat nagyon nem az egy 20 éves 8 szelepes benzinesnél hidegen és nagyon más egy 3 éves 100 lóerős, 16 szelepes autón. Pont ezen két motortípust van szerencsém felváltva vezetni, és míg az egyiknek sok a másiknak kevés. A 8 szelepes 1600 fordulaton sem erőlködik, elvan, nem kéri a pörgetést és az egyel nagyobb fokozatot sem (2000-en már "száguldás" van). A 16 szelepes japán motor a német motorral szemben piszkosul pörög, vvti, nagyon menne mindig, kéri a nagyobb fokozatot (50 ötösben simán, németnek ez négyesben is sok), a 16 szelepes nagyon pörög azonos sebességtartomány és fokozat esetén igazán feltűnő a különbség. Tehát ez a 2000 alatt semmiképp (3000 felett semmiképp) nekem fura általánosítás...

Naezatutti?! 2012.02.17. 22:06:50

Ja igen, a másik dolog: a modern autók (mint már írta valaki előttem is) nagyon tökéletesre lettek tervezve, nincsenek túlméretezett rendszerek, minden nagyon ki van "centizve", minden optimálisra van belőve. Ez igaz egy modern masinánál. Azonban pl a 2 évtizeddel ezelőtti kocsikon a tartósság kérdését nem bonyolult tervezéssel, informatikai programokkal és mindenféle teszteléssel és speckós alapanyagokkal oldották meg hanem mezei túltervezéssel.
Arra gondolok, hogy amíg a 3 éves kocsi egyik lakótelepről hidegről indítva szinte üzemmeleg lesz átérve egy másik lakótelepre, addig a 20 éves kocsi a túltervezett (túlhűtött rendszerével) még ki sem mozdul a mutatója, azzal kell vagy 5-10km legalább (ha nem több). Pedig megnéztem, 2-3km-t haladva (mutató meg sem moccant még) a szelepfedél már meleg a kezemnek, a csövek is melegszenek át...

gasztronigger 2012.02.17. 22:25:53

@dhzsiga: Örülök,hogy felvette Valaki a turbó kérdését,mert férfiasan bevallom,hogy hiába van turbós autóm,nem tudom vele milyen inditási procedúra jár!? Mikor átvettem a szalonban,akkor azt mondta az átadó,hogy ha visszaesik a fordulatszám,akkor kíméletesen már lehet indulni,de a turbóval kapcsolatban vannak kétségeim!!! Tudna esetleg Valaki segíteni ebben nekem? Elöre is köszi!

Rocko- 2012.02.18. 00:22:04

@Motordoktor: javaslat érdekelne a következő helyzetre: autó a hegy tetején áll, indítás után energia csak a megmozdításhoz kell csak, onnantól csak legurul a hegyről magától. mi javasolt? motorfékkel legurulni és ezzel melegíteni a motort, vagy üresben hagyni a váltót és üzemi fékkel lassítani?
gondolok itt arra, hogy hideg a motor, mikor kevesebb a fogyasztás, mikor több a kopás, és ilyenek.

kompakt 2012.02.18. 10:03:06

Sziasztok,

Tulajdonságaim:
- 23 éves nő, 6 éve vezet
- teljesen laikus ("lányom, ez milyen autó?" "piros.")
- 1.2-es 15 éves Clioval... :-)
- nem olvastam végig a 400 kommentet

Tanácsot szeretnék kérni!
Mélygarázsban tartom az autót, tehát nem kimondottan mínuszokban kell indítanom, viszont szegény kisautónak eléggé nagy gázt kell adnom, hogy feljöjjön a mélygarázsból, méghozzá egyesben. Másképp NEM jön fel, vmi gebasz van a "befecskendezéssel" (?), fater mondta, nem értek hozzá, nincs delej a kocsiban.

Szóval kellene egy kicsit járatni indulás előtt a motort, hogy ne kínozzam a hidegben? Vagy nem számít milyen motorhővel jövök fel a mélygarázsból?

Köszönöm szépen előre is a tanácsokat! :-)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.18. 10:34:55

@kompakt: Vmi minimális melegítés nem árt, de 30 mpnél ne legyen több, mert mindenki meghal a mélygarázsban...:)

Szerintem kissé túl van spilázva a posztban a kérdés, a családi Mazda 300.000et elfutott (és most másnál tovább fut) úgy, hogy az életben nem volt melegítve 10 másodpercet se. Igaz pörgetve sem volt, hidegen pláne.

Neked: Használd az egyest nyugodtan, mert a nagy terhelés kettesben kis fordulaton még többet árt. Nyilván gyere fel a rámpán a lehető leglassaban, max 10zel.

Hurri Kán 2012.02.18. 13:30:48

@kompakt:
Indulj el szépen, rámpán gyere fel bátran, nem kell padlógázzal, ahogy az autó adja, érezni, utána meg ne száguldozz vele üveghangon, amíg hideg a motor.
"Valami baj van a befecskendezéssel" feltételezem a kocsi rövid, városi utakon van használva, lehet egyszerűen el van koszolódva a motor, lehet, gyertyát kéne cserélni, bármi. Vagy kergesd meg kicsit pályán, esetleg ha egy szerelő ránéz, az sem árt meg neki. :)

kompakt 2012.02.18. 14:12:13

@Silverstein: ne viccelj, csak amíg felnyílik a garázskapu az egy fél perc, aztán lendületből felhajtok... sose néztem még, hogy mögöttem túlélték-e...:-)

@gyvy: ennek a kocsinak alapból is üveghangja van. Mondták már, hogy néha nem árt kihajtani a belét. Ezzel csak az a baj, hogy 70-nél már visít az 5-ösért, 80-nál meg keresem a 6. sebességet :-)))
Valami cső megrepedt és nem izél (egyszerűen nem tudom hogy fogalmazzam :-D) a motorban, minek következtében néha olyan, mintha túl alacsony fordulaton mennék és le akarna fulladni, holott nyomom a gázt mint a hülye.
"esetleg ha egy szerelő ránéz" A szerelők eleve indokolatlanul gonoszak, mikor meglátják "jaj istenem, francia...", azután megnézik és azt mondják adjam el.

Hurri Kán 2012.02.18. 14:15:48

@kompakt:
Nem a belét kell kihajtani, mondjuk kicsit menni vele max. fordulatszám 80%-a körüli tempónál autópályán 100-120 kilométert. Azzal a motornak nem ártasz, viszont kitolja magából a sok lerakódást / truttyot.
HA még szeretnéd hosszabb távon is használni a kocsit, akkor érdemes lenne pedig megnézetni. Létezik egyébként normális szerelő is. Vagy nem ismersz olyat? :(

8001A 2012.02.18. 16:14:14

@hirtelendi: "Namost modern autót nagy hidegben úgy indítunk, hogy bentról fél órával indulás előtt bekapcsoljuk a webasto kályhát, és a már közel üzemmeleg blokkot indítjuk."

A topik egyetlen helyes megfejtése :)

Vagy ha olcsónak kell lennie, akkor a szegény ember állófűtése, az elektromos motormelegítő:
www.waeco.com/de/4194_1282.php
Ladához sanszos hogy nincs adapter, de meglepne, ha valamelyik jobb képességű CNCs nem tudná megoldani a problémát.

8001A 2012.02.18. 16:32:26

@MaCS_70: Erre az ámokfutásodra gondolok:
totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2010/07/06/kiszedetne_a_rendor_a_xenont/

Egyébként a mai napig várom, hogy felsorolj néhány olyan gyári lámpatestet, amibe izzószálas mellett gázkisüléses izzó is rakható, legálisan. (Én úgy érzem, elég részletesen leírtam ott mindent a témáról, de te rendületlenül okádtad a faszságaidat tovább.)

Shadowbull 2012.02.18. 17:21:29

@kompakt: Ha valami cso megrepedt es nem izel, akkor mindenkeppen meg kell nezetni, mert esetleg valamit meg jobban szet fog baxni a motorban, es akkor a komplett auto nem fog izelni.
sb

MaCS_70 2012.02.18. 17:51:38

@8001A:

Konkrétan melyik "faszságomra" gondolsz ilyen kulturáltan?
Egyébként nem változott volna a véleményem, bár volt szerencsém némi többletismeretet is beszerezni, ami ez én véleményemet támasztotta alá: tudniillik hogy lehet jó az utólag beszerelt xenon, még ha hivatalosan tiltott, de egyben tűrt is.

MaCS

8001A 2012.02.18. 20:53:56

@MaCS_70: Ott van a topikban, olvasd el. Megint nem reagáltál érdemben, és - tudás híján - a kérdésre sem válaszoltál. Tipikus obstrukciós jogásztrükkökkel operálsz, vagy visszakérdezel, vagy fosod a szót a semmiről; ezek után a másik fél már nem a saját álláspontjának kifejtésével van elfoglalva, hanem a védekezéssel és a TL;DR-litániáid kivesézésével.

Szeretném jelezni, hogy erre nem fogom az időmet magukat szakértőnek gondoló, de legjobb esetben is csak féltudású internetes pistikékre pazarolni. Veled vitatkozni olyan, mint egy angolnával szkanderozni, ezért tisztelettel filterbe tettelek. Halihó.

MaCS_70 2012.02.18. 22:22:14

@8001A:

Nomégegyszer:

1.
Konkrétan melyik faszságomra gondolsz? Az egy négyszakaszos vita volt, jópár beírásom van benne (amiket egyébként változatlanul felvállalok).

A te nevedet egyébként nem látom ott, csak sejtem, ki lehetsz.

2. Ott tipikusan nem arról beszéltem, hogy mi a legális, hanem arról, hogy mi a (szerintem) jó.
Nem írtam olyan izzószálas lámpatestről, amibe szabályos lenne kisüléses fényforrást beépíteni, csak arról, hogy jól működhet. Ha mégis, megkövetlek, de akkor jelöld meg, hogy írtam ilyet.

3. Az miért gond, hogy visszakérdezek, hogy egyáltalán tudjam, hogy mit akarsz, mire hivatkozol? Anélkül nehéz válaszolni.

4. Én nem sértegettelek, kérlek, te se tedd velem.

MaCS

dhzsiga 2012.02.19. 10:53:00

@gasztronigger:
Szia! Semmi különöst nem kell tenned a turbós motorral induláskor. Azt vedd figyelembe, hogy a turdó azt hisszem 20-30e fordulaton megy ezért hidegen kicsit jobban kell kimélni az autót, kerűlni kell a magas fordulatszámot.

mikolas 2012.02.19. 12:35:48

@dhzsiga: az a 20-30e inkább 200-300e lesz.

Korkki 2012.02.19. 17:28:02

Sziasztok!

Az a gondom, hogy kb. 2-3 napja a motor járása közben olyasmi hangot hallok, mintha lyukas lenne kipufogó cső valahol, de hangot az első kerék környékéről hallom. Ez attól lehet, hogy igazából a katalizátor nincs kellően felmelegedve - hiszen van az autóba szekunder légbefúvó, ami elvileg ezt a célt szolgálná - és a sok elégetlen anyag lerakódik is kikezdi a csövet?
Mert igazság szerint 2-3 napja követem azt az eljárást amit itt olvastam. Viszont így az a gondom hogy a motor nem igazán éri el a üzemihőfokot, mert 3 km-t megyek hazáig...és ugyan meleget fúj, de akkor ez gondolom nem jelenti az üzemihőfokot, mert a mutató nem igazán mozdul :( :( Vagy valamit én csinálok rosszul? Mert eddig én úgy tettem, hogy kb 5 percig járt motor, míg a cigit elszívtam, meg letakarítottam a szélvédőt, és utána indultam haza...addig ezt a hangot nem is hallottam.
Mellesleg ezt a lyukat hangot, mennyire költséges megszüntetni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Peti

Korkki 2012.02.19. 17:35:42

Jah amúgy egy 96-os Opel Astra F sedánról van szó - 1.4 16V EcoTec

gasztronigger 2012.02.20. 09:41:35

@dhzsiga:Köszi a választ,de sajna nálam specifikus a töltése a turbónak,mert a skodáknál/Octavia/a nyomaték kedvéért már 1500-as fordulatnál tölt a turbó.Ez alatt autózni pedig elég nehéz,nem húz,erőtlen.Persze nem szabad az alapmotorral/1.2-es tsi/megvenni egy autót,erre már rájöttem,igaz késön.Nem kell készpénznek venni az eladó dumáját,bár meggyöző volt,mert anyagilag közelítette meg a kérdést.Az egyel "föntebb"/1.4 tsi/ 300.000 ft-al lett volna drágább,és csak kb.20 lóerővel,9 nm-el lett volna több,sőt a próba uton sem éreztem komoly különbséget a kettö között,így"spóroltam".Lehet,hogy ez hiba volt?

dhzsiga 2012.02.20. 19:37:18

@gasztronigger:
Sajnos nem vagyok egy nagy spiler az autószerelésbe, csak hajtom a mercimet(V8 benzines ). A turbó hidegen érzékeny ezt hallomásból tudom. Van három céges turbós dizel amit a kollegák hajtanak, még nem volt a turbóval probléma. Itt irta egy kommentelő, hogy 300ezret fordúl percenként a turbó ami nem semmi.

rATdrAgOn 2012.02.20. 20:44:58

Hmmm... most már jó idő van. Ezt onnan vettem észre, hogy tökig kihúzott szívatóval első pöccre beröffen az öreg roncsom. Aztán egyből tolom is vissza 1/4-re, majd 1/8-ra. Sajna +10 celsius fok alatt csak így hajlandó beindulni, mert karburátor egy három hasonló (de nem egyforma) darabból épített darab, a motorhoz fúvókázva, de a venturi pl. egy sokkal kisebb motorra valóra darabból jött. Ez van, ezzel még arra a pár évre, míg az egész reménytelenül elfárad, még bőven elég lesz. :D

gasztronigger 2012.02.22. 20:19:45

@dhzsiga: Köszi,ez megnyugtató,hogy semmi komoly a turbóhoz.Sajna én is csak az"ülj be,és vezess"typusú soför vagyok,müszaki analfabéta,viszont szeretném a legjobbat az autómnak.Köszi még egyszer!

DocBulywood 2016.12.06. 07:42:22

@Jeno1:
"Ezzel nyugatom magam, miközben a motor fordulatszáma leesik 8-9k rpm-re."

8000-9000-re???

HaCS 2017.01.08. 14:22:28

Az a helyzet, hogy telibesz*pattak mindenkit az autógyártók a könnyűfémekkel, és most az egyszeri autós, a motorolajgyártó, de még inkább az egyszeri szervízes kétségbeesetten keresi a legkisebb károkkal járó, a felhasználónak még elfogadható kényelmetlenséggel járó megoldást.
(Tökéletes eredmény borítékolhatóan esélytelen, ha megszakad a tulajdonos, akkor is.)

A gyárak, meg faszán röhögnek a markukba.

guy2 2017.01.08. 14:54:25

A megoldás a tartós bérlet. Kb. nem érdekel, mi történik az autóval,ha elromlik, majd adnak egy másikat.

szepipiktor 2017.01.08. 15:38:09

Nem tudom mi lett az írás vége, mert az elején olyan sokszor írta le a szerző a "fázis"-t, hogy azt hittem, valami villanyszerelős írásba ütköztem...
.
A témához meg:
Nincs annál butább dolog, mint egy összetett, szerteágazó és rengeteg változótól függő témában átlatános tanácsot adjunk!
Nincs általános tanács, sőt az általános tanács elég nagy arányban kárt is okozhat a gyanútlannak.

zsírvezér 2017.01.08. 15:56:29

Szvsz a cikkíró érthet a témàhoz, vagy csak szerencséjére talált egy jó forrást,de hogy a tömegsexről nem lenne képes érdekesen írni az is világossá vált számomra.
Már csak képletek, és a Descartes felé koordinàta rendszerben való ábrázolásuk kellett volna.

1127ccm 2017.01.08. 16:42:07

Tisztelt Doki, egy kérdés: a diesel motorok nem lassu eges miatt jarnak lagyabban? (legalabbis lagyabban, mint a hirtelen langterjedes eseten)
A hideg "kemeny" jaras inkabb a gazolajcseppek osszeallasa (kicsapodasa a hideg dugatyu teton) es hirtelen egese miatt van?!

Mr. Waszabi 2017.01.08. 19:43:13

Lehet, hogy vótmá, de azért eleresztem. Nagyon lényeges szempont az alkalmazott olaj minősége. Bár már 20 év óta szinte csak 5W30 olajra gyártják a gyártók átlagos benzines motorjaikat, ennek ellenére a szervizekben még mindig az a szokás, hogy olcsóbb 10W-s olajat használnak és ajánlanak is ügyfeleiknek, azaz lényegében meg sem kérdezik őket. Pedig a felhasználói kézikönyben is benne van, mi való az autóba, tehát az ügyfél tisztában lehet vele. Ha esetenként rákérdez, vagy szóváteszi, akkor gyakran lehurrogják, hogy mit ért ő ahhoz.
A lényeg, hogy ha szintetikus olaj van előírva gyárilag, az nem véletlenül van, ugyanis annak kenési tulajdonságai extrém hideg időjárás mellett sokkal jobbak - folyósabb az olaj, és hidegben is kevéssé dermed meg - , ezáltal segít a kopás csökkentésében.

fifibá55 2017.01.09. 00:10:20

A villanyautók terjedésével ez a kérdés is okafogyottá fog válni..

gigabursch 2017.01.09. 07:53:29

Kedves cikkíró!

Baromira nem mindegy, hogy szívó vagy turbós motorról szól a történet és baromira nem mindegy, hogy dízel vagy benzines.

Namost ez eddig 4 variáció.

Ezt fokozza a még a közvetlen befecskenedezés léte/nem léte.

Egyébként..
Szinte terhelés nélkül addig, amyg az ablakról lekaparom a havat/jeget, közben az ablakra belső keringés+minden elektromos fogyasztó bekapcsolva (ablakfűtés, lámpák, ködfények, belső világítás, rádió, szivargyújtós ülésmelegítő, stb... az pont annyi többletterhelést ad a generátoron kerezstül, hogy a motor már mérhetően terhelt.

Aztán kb két perc múlva beszállás és hállelúja...
A belső keringtetést meg addig kell hagyni, amíg el nem kezd a pára megjelenni, amivel szinténa motor mielőbbi üzemm

Egyes esetekben (pl. Niva) ahol a felező váltó üresbe tehető és a sebesség váltót egyesbe tesszük elérjük azt, hogy a bedermedt váltó is érdemi terhelés nélkül eljut a kenésre. AMi ugyebár a erősen nem mindegy szinkron gyűrűknek.

gigabursch 2017.01.09. 07:56:40

@gigabursch:
Elnézést kérek mindenkitől a sok elgépelésért...
Még nem vagyok bemelegedve.

cdtrack 2017.01.09. 09:47:17

Professzore >> dízel autóknál nem szükséges a tompítottat felkapcsolni indítás előtt, az áramlökést megteszi az izzítás is ;)
Amúgy szerintem általános szabály hogy 20 év körüli dízelt ilyen mínuszokban 2x izzítunk 1-1 izzítás legyen 10-15 másodperc, majd az indítózáskor ne legyünk türelmetlenek ha az első pár másodpercben nem sok minden történik > ne hagyjuk abba az indítózást. ( az akku és az indítómotor + a motor legnagyobb ellensége ilyenkor ha pár másodpercnyi indítózás után feladjuk és kezdjük előröl ) amikor már érezzük hogy besegít az öngyulladás, és érezzük hogy na már kezd indulni > ezen a ponton tilos megállni. Na jó azért két percig ne tekerjük mert lehet üres a tank :).
Autómata váltós autóknál érdemes a váltót D-be tenni amikor a motort bemelegítjük, ezzel is segítjük a kenést, olajmegtörést. A fékre lépjünk rá eközben.

Dízel autóknál tilos hidegindítóval próbálkozni, az öngyulladása töredéke mint a gázolajé, szakavatlan emberek másodpercek alatt tönkretehetik a motort. Ha már végképp nem indul és a legközelebbi tanya is 100km-re van, akkor féktisztítóval nagyon keveset adagolva, valakit megkérve próbálkozzunk.
Egy benzinesben bármilyen rossz is a kompresszió, de ha van szikra és benzin akkor beindul, ha nehezen is de befog.
Hosszabb állás után pedig érdemes lehet még az akku sarukat meglazítani kicsit megmozgatni majd meghúzni.

Mindenkinek minden hidegben induló autót kívánok!:)

sealard 2017.01.09. 14:17:14

@Professzore: de bizony figyeltek. Automata klímás VW csoportos gépek ezt 20 éve tudják ;)

gigabursch 2017.01.09. 15:58:46

Jájjj és ami kimaradt!

A MaHaRTnál az uszályokon vannak a régi kétütemű horgonycsörlős dízel csühögők. (Általában egy hengeresek)

Az indítás előtt a jelszó az volt, hogy:
KOKTÉL, SZIVAR, CHEMOTOX.

Kis fantáziával mindenki tudhatja, hogy melyik micsoda...

Persze, ha a TC erről is szeretne írni egy cikket, mint a a Sopronról, akkor segítek a témában jártas gépészekhez és motorokhoz eljutni.