HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Autóval jársz? Húzz el innen!

2012.02.29. 06:15 Tcomment

Címkék: budapest

Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

1009 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr664222294

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem csak Budapesten lehet székelni 2012.02.29. 16:36:59

Azon megy a paláver az Index Totálkár fórumán, hogy Budapesten lassan lehetetlen lesz élni és autózni.  Teljesen igaza van a szerzőnek a hozzászólók többségének. Budapestet fejlesztését egy évszázaddal ezelőtt úgy tervezték meg, hogy a Magyar Kir...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ecodrive 2012.03.01. 19:16:08

@airdace: "Autózunk, meg zabáljuk az argentin szóját, még ha rá is megy..."

Nem tudom, hol élsz, átaludtad-e az elmúlt négy évet, vagy olyan erős tartalékaid vannak, hogy sem téged, sem a környezetet nem érintette meg a változás szele? AZ én környezetemben minden drasztikusan megváltozott, sehol nem látok már pazarlást.

Csak a Kossuth téren...

ecodrive 2012.03.01. 19:24:09

@tonalcar: Jó, vicc volt, de hozzáteszem, hogy egy percig sem gondoltam vagy sugalltam azt, hogy autóba üljön az, akinek nem érdemes, vagy nem szükséges.

Azt én is a közösség arculcsapásának és elítélendőnek tartom, ha valaki egy túlterhelt városba szórakozásból hajt be eltúlzott méretű járművel, választott nickem, az eco - drive is azt próbálja kifejezni, hogy az ésszel és gzdaságosan utazás híve és hirdetője lennék.

Mondjuk bele is rokkantam abba, hogy kipróbáljak minden szart, amit ilyen fórumokon, meg zöld portálokon ésszerűnek mondtak. Egy Diósd-Soltvadkert reggeli tömegközlekedésre szívesen vendégül látnám az ötletgazdákat, én kipróbáltam, közel húsz kilós hátizsákkal. Vittem torony PC-t is kézben, buszon, állva, utána egy hétig bottal kellett járnom. Mindent kipróbáltam, amire nagytudású autógyűlölő barátaink rákényszerítenék az utazva dolgozó honfitársaikat.

tonalcar 2012.03.01. 19:25:50

@airdace: Semmi értelme, ezért mi nem is így dolgozunk. Van ideje napsütésben bringázva ügyfélhez gurulni a munkatársnak. Az iroda meg konkrétan egy Tanya a város szélén! :)

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.03.01. 19:30:01

@ecodrive: Ezzel az a probléma, hogy van rengeteg pazarlás, amit észre sem veszünk. És van egy csomó olyan is, ami intézményesen van kódolva és nagyon nehéz kitörni belőle. De bőven van.
Kezdve azzal, hogy van egy iszonyatosan elavult OTÉK (országos építési szabályok), ami még mindig lakásonként egy parkolóhely építését írja elő, ezért továbbra is ezerrel épülnek az autóalapú települések (nyilván lelassult az építkezés, de a felfogás a régi). Amíg ilyen meggyökeresedett dolgok vannak a szabályokban, nagyon nehéz kitörni az ördögi körből. Amíg erre meg a (kevesebb) pénz, meg a környezetbarát autókba stb., ahelyett hogy kisebb központokra, közlekedési igényt csökkentő munkaszervezésre menne, addig sajnos tényleg nehéz lesz kevesebbet autózni... és akkor jönnek az olyanok mint a dugódíj és a lezárás.

Iza Béla (törölt) 2012.03.01. 20:29:37

@gmihaly@citromail.hu: "9. A Rákóczi-, Bajcsy-Zsilinszky-, Üllői úti villamosközlekedés megszüntetése szerintem az „autós lobby” kapitális „ősbűne” volt, vezekeljenek érte egy kicsinykét."
Lefordítom: Dögöljön meg a szomszéd tehene is. Nem az az érv, hogy azóta (az elhatározás óra kb. 50=ötven év telt el) a világ más lett és a gépkocsik állományi mennyisége kb. hatszoros lett, annyi pedig nem fér el, hanem az, hogy vezekeljenek. Látom, Magyarországon vagyunk.

@airdace: " ami még mindig lakásonként egy parkolóhely építését írja elő" Valóban, sok helyen 1,2-1,5 lenne a szükséges. Igen, erre van igény ott, ahol nem a közvetlen belvárosban épül az új lakóövezet. Persze ha a lakóövezet nem ott lenne, ahol van, az más dolog lenne. Mindenesetre egész gyorsan megjelennének a közeli bérparkolóházak is.

Perillustris 2012.03.01. 21:08:29

"ki tudja, miért, már jó ideje beton útakadályokkal teszik lehetetlenné a balra kanyarodást"

Lehet tudni. Azért, mert a kedves kanyarodók, akik úgy hajtottak be a kereszteződésbe, hogy azt nem tudták a zöld jelzés alatt elhagyni, blokkolták a keresztirányú forgalmat, beleértve a villamost is. A csúcsidőben amúgy is "szinte összeérő" 4-es/6-os járatoknak ezek nem fértek bele.

"ha olyan látomásaim lennének, amikről tudom, hogy nekem tetszik, de emberek tízezreinek az életét nyomorítom meg vele"

Nem igazán ismerek olyan autóst, akinek komolyabb lelkiismeret-furdalása lenne amiatt, hogy emberek százezreinek életét nyomorítja meg.

"Aki meg a pesti oldal alsó és felső része között szeretne valahogy közlekedni, a lehetőség szerint Csömör érintésével, az M0-son tegye."

Amíg nem épült meg a szakasz, az volt mindenre a válasz, hogy majd akkor elkerülhető lesz a belváros. Megépült, most már nem jó érv.

"Lezárják, átalakítják (közlekedésre alkalmatlanná teszik) a Ferenciek terét. "

GYK: a gyalogos is közlekedik, tehát értelmetlen a mondat.

"mozgólépcsőket, lifteket telepítenének"

Elromlanak. A zebra nem.

"Egyértelműen több hely kell a szaxofonozni vágyóknak"

Jé, egy élhető városkép.

"A buszok, autók, teherautók meg mehetnének a szervizúton, az út menti lakások ablaka alatt. "

Édes ez az aggódás. Gondolom pl. a Nagykörút mellékutcáiban áttolod a kocsid.

"Egész régiók indulnak fejlődésnek, ha autópálya épül a környékükre."

Kérnék egy pár itthoni példát erre. Merthogy százmilliárdokat öltünk közpénzből (igen, a gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpárosok adóforintjaiból is) autópályákra, a kamatterheket, a PPP-költségeit még évtizedekig nyögjük. Mi van a mérleg másik oldalán? S hogy áll?

"mikor kitűnően mutatják a plázák: ahová el lehet jutni kocsival, ahol le tudnak parkolni (az első két óra sok helyen ingyenes, csak hozzájuk menjen a kedves vevő), oda fognak menni szolgáltatást igénybe venni"

SZVSZ a Westendbe (amit főbűn volt megépíteni hagyni) min. egy nagyságrenddel több tömegközlekedő megy be, mint autós. Egyébként pontosan a pláza-probléma ölte-öli ki a (bel)városi kiskereskedelmet, úgyhogy mókás ezt érvként felhozni (oké, persze a kereskedők rugalmatlansága is hozzájárul).

Mindazonáltal örömmel nyugtázom, hogy a "kerékpár" szó leírása még mindig garancia az 1000+ kommentre.

SuperBond 2012.03.01. 21:10:36

Emberek, tudjátok mit : legyen meg az a sok zöldség amit a rengeteg elméleti idealista kitalált, de akkor tegyék is kötelezővé számukra hogy az általuk megálmodott nagy bp-i ligetben éljék le az életüket.
Meglesz a hajléktalanok nyári szállása, a budapest parádét zavartalanul megtarthatják akár évente töbször is, a critical massza meg le-fel bringázhat egész nap, (vajon mennyivel nő majd a gyalogos gázolások száma ?), a városnak egy másik részében pedig kinő majd egy új városközpont, ilyen tervek már ma is léteznek. A népek majd a csodájára járnak a nagy bp-i gyepnek ( amiben lépten nyomon kutyagumiba fogsz lépni !!), meg nekünk is lesz egy low budget turisztikai uticélunk, ha már nem futja többre. A Margitsziget , Városliget, stb. elnéptelenednek, mert az emberek inkább a sétáló Népköztársaság útján fognak kutyát legeltetni. 8-) Bár én lehet hogy akkor is inkább dobogókőre vagy normafához megyek majd ha friss levegőre vágyok.

SuperBond 2012.03.01. 21:27:21

@Perillustris: Kétség nem fér hozzá, a helyed neked is ott lenne a nagy belvárosi zöldségben.
Csak egyvalamiről felejtkeztek el zöld barátaim : a nagyvárosok nem azért jöttek létre és nem azért vonzák az embereket magukba mert annyira szeretnek az embrek több millió emebertársukkal együtt élni, hanem az iparosodás és a gazdasági fejlődés következtében. Ha úgy tetszik érdekből tűrjük meg egymást ! Mint az élsportoló aki hajlandó áldozatokat hozni azért hogy a neve bekerüljön a "halhatalanok" köze. Nézz csak utána, minden volt élsportolónak tönkrementek a leginkább igénybevett testrészei, fájdalmakkal élnek együtt, de azt mondják megérte. Persze mondhatták volna annak idején hogy nem eröltetem magam túl mert tönkremennek az izületeim , stb és milyen igazuk lett volna, de nem is jutottak volna soha a csúcsra.
Mondhatod egy nagyvárosnak is legyen olyan "zöld" mint egy vidéki kisváros, csak akkor soha nem lesz nagyváros, ugyanis a nagyvárosi lét megkíván bizonyos áldozatokat, amiket persze nem kötelező vállalni, de aki itt akar élni és élvezni az előnyeit, az legyen tisztában vele hogy mindennek ára van. Ha nem így volna akkor hencidán is ugyanazok a lehetőségek a rendelkezésedre álnának amik ma csak budapesten.

Perillustris 2012.03.01. 22:01:35

@SuperBond: hát nem! Én szándékosan nem költöztem ki, vállalva a magasabb árszínvonalat, amiért azzal "fizetek", hogy kisebb lakást tudtam venni. Igaz, ajtózárástól 17 perc a Nyugati pályaudvar (GYK: ez csak referenciaként írom, ha tehetem, elkerülöm azt a környéket). Szóval igen, cserébe nem kell kirándulásként felfognom, ha valamit intéznem kell a fővárosban, s minden itt van a számban. A kiköltöző meg "bevállalja" a nagyobb távolságot, cserébe az ugyanakkora összegért megvehető nagyobb lakóterületért, stb. Aztán persze sokallja az utazási időt, ezért autóba pattan, és mérgezi azokat, akik felelősen, előrelátóan gondolkodtak. Ezzel nincs is baj, döntsön mindenki a preferenciái szerint. Ám amíg az én döntésem nincs káros hatással az agglomerációba költöző életére, addig az övé, ha utána kocsival jár - ilyen-olyan indokkal - vissza a városba, igen.

Nem mellesleg: az ingatlanok árai jellemzően azért olcsóbbak a külső kerületekben és vidéken, mert be vannak árazva az infrastrukturális különbségek, a tömegközlekedés alacsonyabb színvonala, stb. Kiköltözés után nem kicsit visszatetsző azért sírni, hogy legyenek szép és széles bevezető utak közpénzből, hogy be tudjunk járni (hiszen az így növekvő ingatlanár az egyénnél jelentkezik haszonként, a költség pedig mindenki vállát nyomja).

Miután a szmog és a zaj, a dugók jelentős - nagyobbik - része az agglomerációs be- és kiautózók miatt van, talán lehet csendesebben is lökni ezt a sötét és bunkó szemléletet. Én azt mondom, hogy aki kiköltözött a jó (jobb) levegőre, az számoljon azzal, hogy nem három perc a buszmegálló, nem jön olyan sűrűn a busz, és tovább tart az utazás, mint a szomszéd kerületből. Jelenleg a kiköltözöttek "luxusát" a benn maradtak fizetik meg, és ez az, ami tűrhetetlen. S ugyebár ahogy nem is mindeki "kiköltöző", nem is költöztek rengetegen a belvárosba, hanem oda születtek.

Vállalj több áldozatot te, de ne az én káromra.

Perillustris 2012.03.01. 22:06:17

Az egyik leglényegesebb gond a plázákkal, pl. a Westenddel, hogy egy viszonylag kis területre koncentrál jelentős forgalmat. Ha a belvárosban, szétszórva helyezkednek el az üzletek, akár egy hosszabb bevásárlóutcán, s ezek között oszlik meg a tömeg, akkor a terhelés is kisebb.

Természetesen a kiskereskedelemre gyakorolt nyomás sem elhanyagolható, mégha a rendszeres átrendeződéssel alapvetően nincs is gond. Jómagam azért nem tudom a belvárosi üzletvezetők panaszait teljesen elfogadni-megérteni, mert kegyetlenül rugalmatlanok. Egy délután 5-ig dolgozónak lehetősége sincs máshová menni, mint egy bevásárlóközpontba. Egy-egy nagykörúti "boltszakasznak" már rég össze kellett volna fogni, s egységes, hosszabb nyitva tartással próbálkozni.

Perillustris 2012.03.01. 22:09:43

@SuperBond: Egyébként is túlzásba viszed az aggódást. Autókra (gépjárművekre) szükség van, ezt nem is vitatja senki, aki normális. A mértéken van a hangsúly. Ha olyan döntések születnek, amik az elmúlt évtizedekkel ellentétben nem az autózást preferálják, az emberek gondolkodása is átalakul.

Krisi 2012.03.01. 22:33:52

@SuperBond: a skizofrénséggel pont az írás skizofrén jellegére mutattam rá, azt a mondatot a cikkből szedtem ki szó szerint. ha nem teccik a főváros, akkor nem kell idejönni. ha csak itt van munka, akkor sem kell autózni. ha meg a munka is itt van, és munkából adódóan pedig autózni is muszáj, akkor sem azokat kell utálni, akik egy szebb és jobb levegőjű várost akarnak, hanem azokat, akik még szarni is autóval járnak. ha tényleg csak az használná az autóját, akinek munkaeszköz, akkor dugók se lennének.

"Te életed olyan egyszerű hogy naponta oda és vissza bringázol 10-20 km-rt"

bárcsak így lenne, én lennék a legboldogabb ember a földön! jelenleg napi 120 km-t ingázok. csak az emberek nagy részével ellentétben pont fordítva: Budapestről járok vidékre (ilyen is van, fejlesztőmérnök nem tud otthonról dolgozni, ott kell hogy legyek a gyárban). minden nap. amúgy 90%-ban vonattal megyek, járhatnék minden nap kocsival is, de az havi 50-60ezer forint lenne, ennyi felesleges pénzem pedig jelenleg nincs :)

szóval nem tudom honnan szedted, de bárcsak igaz lenne az, amit mondasz, hogy minden nap tudnék járni biciklivel dolgozni. és nem azért, mert környezetbarát, nem azért, mert menő, hanem azon egyszerű okból, hogy biciklizni nem kerül semmibe 30-50ezer Ft. egyszeri beruházás, és cső. két tank benzin ára. nem csoda, hogy ennyi autós utálja a bringásokat: az a köcsög gyorsabb, nem fizet semmi önkéntes különadót, és még ráadásul élvezi is a bitang, hogy rohadna meg... :)

Perillustris 2012.03.01. 22:34:53

@Mindcrime1982: "a ház előtt naponta maximum 5 autó megy el, megfizethetetlen"

Nahát-nahát. Még kiderül, hogy a fenti elképzeléseket nem űrlények találták ki. Egyébként pont erre a hozzáállásra céloztam imént.

Perillustris 2012.03.01. 22:49:53

@Dr. GGG77: "200-300 ezer autónyi biztonságos P+R-t"

Egy hozzávetőleges költségvetést esetleg tudsz írni? Meg arról, hogy milyen forrásból épülne meg.

SvenH. (törölt) 2012.03.01. 23:54:19

@Perillustris: figyu, ez csak egy erv... kifogas jobban mondva
pont mint a cserpalko is leirta hogy o annyira de annyira szivesen hasznalna az elovarosi vasutat, de hat nincsen P+R a varos hataraban (~ 6 km ) igy hat kenytelen
de utana az eszkombajn cserpalko hozzatette, hogy ha lenne P+R akkor se jarna amugy busszal mert koszos dzsuvas es undorito

hozzatennem Szekesfehervarrol jar vonat... es akar elovarosi vasunak is lehetne nevezni...

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 00:34:48

@SuperBond: "a nagyvárosi lét megkíván bizonyos áldozatokat, amiket persze nem kötelező vállalni, de aki itt akar élni és élvezni az előnyeit, az legyen tisztában vele hogy mindennek ára van."

naná!!!

megkivanja a nagyvarosi let hogy az egyenek a TÖMEGKÖZLEKEDÉST es a TÖMEGlakast valasszak!!!
nagyon jo hogy egyetertunk...

Prussian King 2012.03.02. 01:06:00

@SuperBond: Az igaz, hogy Amsterdamban csak 700 000-en laknak, de Amsterdam teljesen egybe van nove a kornyekbeli telepulesekkel, es az egesz un. holland Randstad varosi ovezetben 7,1 ember lakik. De kulonben is a rossz iranyban haladunk itten: minnel nagyobb a varos, annal megoldhatobb a bicikli kozlekedes mert annal kozelebb vannak egymashoz a celpontok. Es ha ranezel Budapest terkepere, megfogod latni, hogy tulajdonkeppen milyen kicsi az egesz varos, legalabbis a belsobb keruletek. A Lagymanyosi hidtol az Arpad hidig az csak 17 km peldaul.

New York az a tokeletes peldaja annak, hogy hogyan ne csinaljuk, bar volt valamennyi javulas az utobbi idokben. New Yorkban meg mindig az auto uralkodik, de a forgalom rettenetes, a varos zajos, koszos, az emberek idegesek, a menetidok kiszamithatatlanok, az emberek koverek, a jardara lepni veszelyes, a kozlekedok aggresszivak. Mindenben a rossz pelda. Manhattan nyugati szelen a West Side Highway-tol nyugatra epitett bicikliut az nagyszeru, meg vannak mas jelei a fejlodesnek, de osszessegeben meg mindig botranyos a helyzet.

SuperBond 2012.03.02. 08:02:38

@SvenH.: ...és megkívánja hogy ne nyafogj a zaj és nagy forgalom miatt .....meg a friss levegő és madácsicsergés hiánya miatt. Mutasson már valaki egy olyan nagyvárost amelyben nincs nagy forgalom, dugók, zaj és büdös. Nyílván szűk látókörű vagyok, hiszen európán kívül még nem jártam , azon belül viszont igen sokfelé !Annak idején , a '90-s években, hungarikum volt hogy feltaláltuk hogy a veszteséges cégek a veszetsésgük után is adózzanak, megszületőben van egy ujabb hungarikum : a forgalom és zajmentes, alpesi szellőben lengedező madárcsicsergéstől hangos nagyváros. Még hogy nem vagyunk kreatívak !

SuperBond 2012.03.02. 08:11:45

@Perillustris: Azzal hogy nem költöztél ki, hoztál egy döntést, akkor vállald annak következményeit, ne csak az előnyeit akard élvezni( minden ott van egy köpésre). Ha pedig nem bírod elviselni a hátrányait akkor mondj le az előnyeiről. Minden embernek prioritásokat kell felállítania az életben, ha számodra az egészséges környezet a prioritás, akkor tudj lemondani a belvárosi lét előnyeiről. Budapest nem a a Ny-Pu vonzáskörzetéböl ál ! Kissé one sided szemlélet hogy minden úgy legyen ahogyan nekem a legjobb, a többiek meg oldják meg ahogyan tudják és közben mégis a többiek felelőtlenségéröl beszélni és hogy ők zavarják a Te konfort szintedet!

SuperBond 2012.03.02. 08:19:09

@Prussian King: " minnel nagyobb a varos, .... annal kozelebb vannak egymashoz a celpontok."

Hú ezt kifejtenéd ... én még leragadtam a relativitás elméletnél 8-)

"Es ha ranezel Budapest terkepere, megfogod latni, hogy tulajdonkeppen milyen kicsi az egesz varos, legalabbis a belsobb keruletek. A Lagymanyosi hidtol az Arpad hidig az csak 17 km peldaul."

Veled ellentétben nem ránézni szoktam budapestre, hanem benne élek és lehet hogy egy kifogástalan egésszégnek örvendő 20-30 évesnek gyerekjáték letekerni 17 km-t, de a lakosság nagyrésze nem ezek közzé tartozik !

Dr. GGG77 2012.03.02. 08:37:44

@Perillustris: Abból a több milliárdból, amit a vezetőink egymás zsebének tömésére használnak. Mondjuk békemenetek helyett...

Dr. GGG77 2012.03.02. 08:47:00

@Perillustris: "Lehet tudni. Azért, mert a kedves kanyarodók, akik úgy hajtottak be a kereszteződésbe, hogy azt nem tudták a zöld jelzés alatt elhagyni, blokkolták a keresztirányú forgalmat, beleértve a villamost is. A csúcsidőben amúgy is "szinte összeérő" 4-es/6-os járatoknak ezek nem fértek bele."

Aha. És akkor nem az a megoldás, hogy alsó hangon 30 rugóra büntetjük a betolakodó idiótát, hanem megszopatjuk a másik 90%-ot.

"Elromlanak. A zebra nem."

Az autó és az öngyújtó is bonyolult eszköz. Valóban, térjünk vissza az ökrös szekérhez és a kovakőhöz!

Perillustris 2012.03.02. 09:04:32

@SuperBond: Nem nagyon értetted meg. Pont azt magyarázom, hogy a kiköltöző az, aki nem vállaja a következményeket, ugyanúgy szeretne mindent: jó levegőt, madárcsicsergést, stb, de legyen minden továbbra is 20 percre tőle.

Ha kimegyek, és ugyanúgy vissza kell járnom füstölve, akkor a benn maradtak szájába szarok bele.

Perillustris 2012.03.02. 09:10:40

@Dr. GGG77: Valóban nem az a megoldás, mert hiába büntetnek meg naponta akármennyi beragadó autóst, attól még a villamos nem tud haladni.

Romániai barátom mesélte valamikor, hogy Bukarestben volt egy szakasz, ahol minden ötödik autó visszafordult (egy 2x2 sávos úttesten). Csaknem minden nap történt legalább egy súlyos baleset. A büntetésekkel sem sokra mentek, ezért egy kis idő elteltével beton terelőelemeket raktak középre. Miután közlekedési kultúránk hasonló (sőt, Romániában a gyalogosokat jobban tisztelik), a megoldások se nagyon különbözhetnek.

Roltii 2012.03.02. 09:12:22

@Perillustris:
Vállaltad,amikor a városba költöztél, hogy ez lesz. Most pedig megakarod változtatni?
ez olyan, mint amikor a Ferihegy mellett élők panaszkodnak a repülőgépekre (vagy akár a Halásztelkiek..). Lehet, hogy gondolkodni kellett volna, mikor megvették a lakást/házat.

Egyébként meg mi ez a Lágymányosi-Árpád híd dolog?? Soroksár ugyanúgy Budapest része, mint ahogy Káposztásmegyer vagy éppen Hűvösvölgy.

Egyébként meg a külvárosiak is szívnak miattad, mert te meg sokszor oda mész ki vásárolni (külső plázák, bevásárlóközpontok, outletek), vagy éppen az áruszállítás, hogy te a lakásod mellett tudj vásárolni mind rajtuk megy keresztül.
Hagyjuk már abba ezt a külvárosi bejön és odafüstül dolgot..
Az, meg hogy az átutazó rajtad keresztül jár, azért meg ne az átutazót szidd és lehetetlenítsd el, hanem aki kitalálta ezt az idióta rendszert. Gyöngyösről Győrbe menve biztos nekik is nagy élmény Bp belvárosába szívni...

(a dugókhoz annyit, hogy új főutcával, 4-es metró építéssel is egyre kevesebb van, mert egyre kevesebb az autó... úgy tűnik ezt valahogy két kerékről nem szokás észrevenni..)

Roltii 2012.03.02. 09:14:33

@Perillustris:
dehogynem megoldás a büntetés. Oda állítasz egy rendőrt, és szépen elkezd büntetni. Később csak egy látható kamerát hagysz ott, ha meg már javult a morál, akkor csak a kameradobozt...

Külföldön se kulturáltabbak az emberek, csak jobban utolérik őket, ha disznóságot csinálnak. Ezért van az, hogy a magyar Ausztriába kulturáltabban vezet, míg az osztrák ha Magyarországra jön elveszti minden eszét, és tolja mint az állat...

SuperBond 2012.03.02. 09:44:24

@Perillustris: Még mindig csak a saját szempontjaidat veszed figyelembe , minden más meg csak púp a hátadon !

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.03.02. 09:49:10

@Dr. GGG77: A dolog ennél bonyolultabb. Ha a Bajcsy felől akartál a körútra kanyarodni a Margit- híd felé, két választásod volt: elindulsz a zöldre, és megállsz a síneken keresztbe (mivel az odáig érő sortól nem tudtál továbhaladni), vagy a Kresz szellemében nem indultál el a szabad jelzésre- addig a néhány óráig, amíg a csúcs tartott.
Szerinted?

Hurri Kán 2012.03.02. 09:55:34

@SuperBond:
Ne mérgelődj, ő annak a rendkívül toleráns közlekedő rétegnek (sötétzöldökohippi) a képviselője, akik lépten nyomon jajveszékelnek, hogy mennyire hiányzik az autósokból az a tolerancia, ami bennük megvan. :)

SuperBond 2012.03.02. 09:57:03

@Perillustris: Amiröl a Te romániai barátod beszélt, azt Lupa sziget és Szentendre közöt (11-es) is megcsinálták kb. 5 éve, azonos okok miatt, de a betontömböket hosszában rakták le nem keresztbe mint az ominózus Nyugati térit !
Romániában pedig csak azóta tisztelik jobban a gyalogosokat amióta a rendőr a helyszínen elveszi a jogsidat ha nem vagy jogkövető. Előtte le sem .... a gyalogosokat. Megjegyzem ott a gyalogosok úgy jönnek menek át az utcán mintha az egész egy nagy zebra volna (saját tapasztalat). Még az is szép amikor statisztikákban leírják hogy a gyalogos balesetek 30% a zebrán történik. De azon senki nem gondolkodik el hogy a fenmaradó 70% sokkal több és a statisztikán igen sokat lehetne javítani ha a gyalogosok nem csak az autósoktol várnák el hogy szabályosan közlekedjenek. A gyerekeimet következetesen tanítottam meg rá hogy piros lámpánál akkor sem megyünk át a zebrán ha nem jön autó és mindenki más átmegy rajta és zebrán pedig áttoljuk a bringát (mert igen mi is szoktunk bringázni), ugyanis most szólok a sok tudatlan bringásnak hogy zebrán TILOS kerékpározni, CSAK tolni szabad !

MilleMiglia 2012.03.02. 10:00:41

@Perillustris: ""Egész régiók indulnak fejlődésnek, ha autópálya épül a környékükre."

Kérnék egy pár itthoni példát erre. Merthogy százmilliárdokat öltünk közpénzből (igen, a gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpárosok adóforintjaiból is) autópályákra, a kamatterheket, a PPP-költségeit még évtizedekig nyögjük. Mi van a mérleg másik oldalán? S hogy áll?" Egyrészt tipikusan nem 2x2-es matekkal rövid idő alatt lehet kimutatni ezeknek a beruházásoknak a hasznosságát. De például ami látványos : M30- miskolci Bosch 3 db gyáregység, ózdi GE, M3: hatvani Bosch, egri ZF, debreceni napelemgyár, stb.

SuperBond 2012.03.02. 10:18:03

@MilleMiglia: Így van, az összes nagy beruházás ott valósul meg ahol van megfelelő infrastruktúra. Gondolja azt valaki hogy a Mercedesz épített volna kecskemét gyárat ha nem volna autópálya. Kis és nagy léptékben is igaz hogy ahol van "vérkeringés" ott van "élet".
Most az jutott eszembe hogy a középkori kuruzslók, mindenféle betegséget érmetszéssel próbáltak gyógyítani, kifolyatták a beteg "rosz" vérét. Ma már tudjuk hogy ez mekkora baromság és többet ártottak vele. Miért akarjuk "kivéreztetni" (szép zöld koporsóba rakni)a fővárost, ez nem fogja meggyógyítani csak újabb próblémákat generál. Ne adjuk kuruzslók kezére a városunkat !

5perc 2012.03.02. 10:42:03

ecodrive:
"a gazdaság működéséhez a közlekedés, a szállítás nélkülözhetetlen. Ahányszor feleslegesen megállítják, lelassítják a közlekedés mozgó tömegeit..."

Lehetne a főváros egyetlen lassítás nélküli autópálya mindenféle utálatos lakó nélkül, csak kíváncsi vagyok akkor kinek árulnád a szolgáltatásodat és kinek lenne szüksége nagy mennyiségű, mindenképpen személyautóban szállított árura és ez hogyan hajtaná a gazdaságot.

Ez pedig azt jelenti, hogy mégiscsak te vagy kénytelen alkalmazkodni, mert a vásárló a főnök!

Mindcrime1982 2012.03.02. 10:58:25

@Perillustris:
Félreértesz, ahoigy emeletes betonkockák nőnek a környéken továbbköltözöm.
Aki nagyvárosban él, az azért lakik ott, mert nem akar sokat utazni, vagy igénye van a sok büdös emberre, betonra, nagy népsűrűségre, tömegközlekedésre, zajra, "kultúrára".
Nekem ezekből max a kultúra, de azt megkapom Budapesten kívül is. Amikor ott laktam, minden este kijártam, kihasználtam a város adta lehetőséget. De egyszer mindenki felnő, és nem az a megoldás, hogy akkor csináljunk tiszta levegőjű nagy hegyi falut a fővárosból. Akinek az kell, költözzön, ahogy én. Egy pesti lakás árából 30-50 km-mel odébb jó kertes házat lehet venni és még marad is 1-2 évnyi útiköltség.

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 11:23:25

@Mindcrime1982: na megint egy naci aki elmondja hogy ki merre huzzon el a varosbol...

amugy en filozok is rajta de egy kulfoldi nagvarosban gondolkodom, ahol mar megrendszabalyoztak az autosokat

Mindcrime1982 2012.03.02. 11:40:03

@SvenH.:
Nem mondom én, hogy húzzál, de ha egy öreg, szűkutcás zsúfolt nagyvárosban akarsz élni, akkor el kell viseld a következményeit. Az más kérdés, hogy ahol van hely bőven (Melbourne, Vancouver, stb) ott lehet egyszerre jó forgalom és jó levegő. Persze ehez az is kell hogy ne traktormotorokkal szerelt hangos kormoló-porokádó dieselek legyenek többségben. Komolyan New York-ban a legforgalmasabb utakon nincs olyan zaj, mint a Rákóczi úton.

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 12:14:27

@Mindcrime1982: en tudatosan a kulvarosba koltoztem jo kozlekedes melle, viszont az autot havi rendszeresseggel szeretnem hasznalni a belvarosba menetelre...
ez nekem ugyanannyi idombe kerul mintha busszal mennek...

elmeletileg az utakat az en felmenoim is epitettek, az en adombol is javitgatjak jelenleg
elmeletileg nekem is jogom lenne az ut hasznalatahoz, viszont egyes az utakat tulhasznalo egyedek ledegradaljak az altalam igenybe vett szolgaltatas minoseget hiszen bedugitjak...
ezt en nem ertem, miert jo nekem... miert kell turnom? oruljek hogy allhatok a dugoban amikor havonta egyszer tenyleg kellene az auto?

Mindcrime1982 2012.03.02. 12:32:59

@SvenH.:
Szerintem ha megfelelő lenne a városszervezés, nem kéne a dugóban ülnöd. Ki kell alakítani egy tisztességes észak-déli átjárót (legjobb lenne föld alatt), akkor is ha nagyon fáj (bizonyos épületeket el kell bontani, hiába százévesek), és akkor csak az megy a belvárosba, akinek ott dolga is van. És akkor mehet a nagymértékű korlátozás. Az pedig, hogy mégtöbb utat vesznek el az autósoktól, az itt nálunk cseppet sem ésszerű. Most sok az autó, mert nem tudnak másfele menni, ha lezárnak pár utat, akkor mégtöbb lesz máshol. Prágában jó nagy rész van lezárva az autósok elől, de metró, számos villamos megy keresztül-kasul rajta. És a turistákon és azt kiszolgáló intézményeken kívül nincs sok minden.

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 13:41:26

@Mindcrime1982: tobbszor tobben elmondtak...
ha lezarnak utat, akkor no az egyeni utazasnak az idoigenye, igy egyre tobb embernek eri meg valtania tomegkozlekedesre
ne nevezzuk ezt kenyszeritesnek inkabb finom kesztetesnek nevezzuk...

velem amugy az igen tisztelt autostarsak ezt elkovettek, mert en most csak nagyon indokolt esetben megyek busszal be, na most az a kerdes hogyha nekik ki lehet baszni a masikkal, akkor ok miert kellene erinthetetlenek legyenek?

ecodrive 2012.03.02. 13:55:58

@5perc: Nem, nem arról írok, hogy a város egyetlen, lassítás nélküli autópálya legyen. Hát itt senki nem tud disztingválni? (különbséget tenni a különbözők között)

A brutális össztűz a probléma, a finom különbségtételek hiánya. Aki Kőbányáról megy Óbudára, az maga sem akarna megállni kiindulási helye és végcélja közt, és a város is akkor jár legjobban, ha minél kevesebbszer állítja meg ott, ahová nem akar menni, csak kénytelen áthaladni. Aki parkolóházat keres a tömbben, azt már le lehet, sőt le is kell lassítani. Ő mehet a harmincas, autó-bringa közös útvonalakon, kiállt a fősodorból, és az utazási célja környékén lassít. Aki gyalog vagy kerékpárral van (és nem csepp formájú, cápabőrbe burkolt versenyző), az mehet az autómentes utcákon, ahol csak a gyalogosok, és az értelmes kerékpárosok haladhatnak.

Nem, kedves 5perc, nem kell sem mindenkinek megállás nélkül száguldania, sem meg-megállva tötymörögni. Azt kellene biztosítani (megközelíteni, törekedni rá), hogy úticéltól, eszköztől, hatótávolságtól függően ki-ki a maga tempójában haladhasson. Abban a tempóban, ami a városnak is a legkevesebb konfliktust és szennyezést okozza.

A természet ezt olyan szépen meg tudta oldani annyi helyen. A folyó középen rohan, viszi a nagy hordaléktömeget. A partok mellett egyre lassul, vannak helyek, ahol visszafelé folyik. Minél gyorsabban megy, ott annál nagyobb terheket cipel. Ahol belassul, ott teszi le az apróságokat.

A melegvérűeknél is hasonlóan épül fel a keringési rendszer. A fő gyűjtő és szétosztó csatornák (artériák és vénák) hatalmas sebességgel, nagy tömegben viszik szét az anyagot. Ahogy szétterül az érhálózat, egyre lassul a forgalom, és a végcélnál mindig le tudja tenni a tápanyagot, és fel tudja venni a hulladékot. A futárok is működnek, hiszen a hormonokat is a keringési rendszer viszi szét célzottan, igény és szükség szerint.

Nem láttam még olyan értelmes embert, aki véget akart volna vetni a túlzott áramlásnak, és lezárta volna a fő vérereket. Ha volt is, kísérletei alanyát biztos a föld fedi már.

Képzeljétek el, ha az artériákat le kellene zárni addig, amíg a hajszálerek a végcélhoz juttatják a dolgokat. Ez így nem működik, egy élő szervezetben az összes kommunikációs és szállítási csatornának megvan a maga szerepe. Tanuljunk az élő rendszerekből, mert egy nagyváros kísértetiesen hasonlít egy élő szervezethez. Jó lenne, ha a miénk nem egy amőbához, hanem egy fejlett gerinceshez hasonlítana inkább.

etruszk 2012.03.02. 14:33:08

@Krisi: hát ha te élvezed a kerékpározást a több 10Km-t naponta, akkor jó neked. Az úszás is eshet jól, mégsem járnék minden nap úszva a munkahelyemre.

"akik még szarni is autóval járnak"
Igen, ha a WC 35 Km-re van. Különben beszarnánk.

etruszk 2012.03.02. 14:44:43

@5perc: az sem megoldás, hogy repülőről dobják le az élelmet Budapesten a fák közé.
Miért csak a végletekben tudtok gondolkodni?
Ha egy útszakaszon nagy átmenő forgalom van megállási lehetőség nélkül akkor ott kihal az utca valóban. Bezárnak a boltok.
De miért is?
Azért mert így csak az arra SÉTÁLÓK tudnak oda bemenni. Aki autóval jár a Rákóczi úton hiába látna meg egy kirakatot, esélye sincsen a környéken megállni. És mivel nem a shoppingolás, kerékpározás és kávézás az éppen elsődleges feladatuk ezért nem állnak meg. Így elnéptelenednek az üzletek.

Ugyanez igaz a sétálóutcákra: csak az fog ott vásárolni akinek amúgy is arra van dolga.
Erre nem lehet üzletet alapozni. Lehet egy kis drogériát, vegyesboltot, élelmiszerboltot üzemeltetgetni, de nagyob forgalmú szaküzletben kár is reménykedni. Egy szaküzletet ott fognak megnyitni ahol sok ember jár. Gyalog. Ez pedig a pláza.

Egy kellemes fás, bokros, parkosított lakónegyed kisbolttal, kispostával, Ferivel a zöldségessel pedig falusi idill. Leszámítva, hogy az utca végén ott egy bazi nagy fehér 2X3 sávos híd, Magyarország egyik legfontosabb és legforgalmasabb hídja. És elérkeztünk oda, hogy miért is akarunk falut csinálni a belvárosból?
Kell-e nekünk falu jó nagy hidakkal, amin senki sem mehet át?

Iza Béla (törölt) 2012.03.02. 16:42:29

Nehogy már itt abbamaradjon a kattszámláló meg a kommentszámláló! Előre az ezerért! A TC meg ne rakjon ki ilyen sűrűn kattraboló meg kommentraboló írásokat, ugyanis saját piacát szűkíti. :D

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 17:07:55

@etruszk: talan te dontod el?
az ottlako polgarmester fogja eldonteni es neki az ottlako nyugger akinek le kell dzsuvaznia a lepcson az kb 1000szer fontosabb mint az agglosok sirankodasai...
ugyanis az oreglany elmegy szavazni is :))))

ezentul ezt meg demokracianak hijjak es el lehet menni strasszburgig is sok sikert... vagy lehet anonim modon vinnyogni hogy milyen rossz, hogy a regen volt korlatlan autohasznalatot ma megregulazzak... azt a regen volt atohasznalatot amikor merkurbnal 5 evet vartak az emberek :)

SvenH. (törölt) 2012.03.02. 17:11:55

@etruszk: Firenzeben a hidon voltak a boltok... es setaltak az emberek ott...
tehat nem gond hogy ott van a Böske-hid, azt ki lehet am hasznalni!

Iza Béla (törölt) 2012.03.03. 06:37:12

@SvenH.: ...és Firenzében az a híd milyen nyílásszélességű, milyen hosszú?

"az ottlako polgarmester"
Mutass egy ilyet Pesten. Max. Budán tudom elképzelni.

Perillustris 2012.03.03. 07:56:35

@SuperBond: "most szólok a sok tudatlan bringásnak hogy zebrán"

Érdekes, ezt a szabályt minden gépjárművezető szívesen hangoztatja, amelyek viszont rájuk vonatkoznak, azt nyugodt szívvel bírálja felül. Gondolom az összes kedves gyorshajtó autósnak is szólsz (aka mindenkinek).

@Mindcrime1982: "vagy igénye van a sok büdös emberre"

Igen, bizonyára rengetegen vannak ilyenek. Ők valószínűleg a szmognak is örülnek.

@Roltii: "Vállaltad,amikor a városba költöztél, hogy ez lesz."

Roppant okos megjegyzés, hiszen budapesti családba született emberek nincsenek.

Perillustris 2012.03.03. 08:06:16

@Roltii: BTW kíváncsi vagyok, a legtöbb büszke kiköltöző hogyan reagálna arra, ha egy kis trágyafeldolgozó üzemet létesítenék a házacskája mellett. Hiszen vidéken van tehén, s ahol tehén van, ott van trágya is. Ő vállalta.

@SuperBond: Fenntartom, hogy nem érted.

@gyvy: Randi lesz?

A szuburbanizáció káros, erre kezdenek a nagyokosok is rájönni: www.torokbalintiujsag.hu/blogszemle/6102-mi-lesz-az-agglomeracioval

anti76 2012.03.03. 11:06:18

Az egész dolog, úgy ahogy van koncepcionálisan el van baszva.

A legalapvetőbb faszság, hogy kimennek a "nagyok" egy nyugati városba, és mint a gorenje láz -kori hülyegyerekre emlékeztetnek. Én is ilyen 80'-as évek végi gorenje-túra alkalmával voltam előszőr bécsben, 12 évesen. Minden autó ablakán belestünk, "mennyi van beleírva" - "Fúú ebbe 200 van beleírva ! Idess, ebbe 240 van !" -Ugye ismerős ?

Na kb. így viselkednek ezek a kretének ha kimennek.

"-Fúú odass Viktor ! Egy gyaloghíd !
- Ne bassz ! Háát (rogán)Antikám, ezzel biztos aratnál az ötbe !
- Meg nézd már ! Szines kő ! Mi is ez ?
-Díszburkolat vagy mi... vagy díszkő
- Ja, ja diszkő lesz az... Ezt is vennék a népek mi ?
-Ja, meg a zöldek is jaja !"

De azt nem látta a szerencsétlen, hogy ott 15 metro meg ne adj isten P+R-k is vannak, vagy hogy pl. ott az átlagjövedelem 500ezer Ft, és ez eléggé sarkalatos kérdés az adott ország (vagy város) gépjárműparkját illetően. Ott nem gond ha a nem Euro-2es autókat kitiltják szmogriadónál(vörös és fekete plakettre gondolok) itt magyarországon viszont katasztrófa.
Bakker, aki egy 20 éves peugeot 205 1.8D-vel megy nem azért megy ezzel, mert direkt ki akar baszni a biciklissel, meg a belvárosival, meg szarik a környezetvédelemre. Egyszerűen nem telik neki jobbra, és amúgy sokkal gyorsabb autóval, megértem miért nem békávézik. A metro ami tényleg gyorsabb, de itt Budapesten ebbe inkább ne menjünk bele (kurva anyjukat)

20 éve így vagy úgy, de egymilliószór vizionálták már nekünk a polgári-nyugatí-progresszív-stb-demokrata magyarországot, meg nyugat-európát mint követendő példát és értékrendet. Bicikliutak meg sétálóutcák ? Klassz meg minden, de ettől mitől lesz nyugati az értékrendem ? Az.. izé, nem pénzfüggő ?

Képzeljük el az elképzelhetetlent, hogy valaha elérjük az átla 1500 eurós jövedelmeket. Mondjuk 20 év múlva.
Mivan akkor ha, az addiggra tűzzel-vassal kiírtott, sétálóutas belvárosi Kisember úgy dönt, hogy ő most mégis kipróbálná ezt az autós dolgot, mert ő meg az asszony eggyütt egymilliót keres. Akkor majd visszaépítik az egészet ?

Roltii 2012.03.03. 11:32:24

@Perillustris:
"Roppant okos megjegyzés, hiszen budapesti családba született emberek nincsenek. "

költözz el! nekem is megakarjátok mondani,hogy mit csináljak, meg hova költözzek, akkor én is megmondom neked, hogy költözz el,ha nem tetszik.

"ha egy kis trágyafeldolgozó üzemet létesítenék a házacskája mellett"
most egy pályaudvar van, előtte meg szentendrei út+hév volt a lakhelyem előtt (az utóbbi közvetlenül)... Úgyhogy tudom mi az a bűz meg zaj (azért egy trágyafeldolgozó sosem lesz a városban, vagy akár a faluban sem...)

El kéne fogadni, hogy a város nem a csendről meg a nyugalomról szól mert az a falu vagy a puszta.

Perillustris 2012.03.03. 14:24:33

@Roltii: "költözz el!"

Úgy látszik te sem akarod felfogni, hogy pont ez a jelenség (a szuburbanizáció) okozza a jelenlegi közlekedési gondok oroszlánrészét.

Mert kiköltözni szeretünk, ám nap mint nap visszajárni is, hiszen a városban van a munkahely, a gyerek sulija, a színház, a mozi, stb.

Senki nem akarja neked megmondani, mit csinálj, ám adminisztratív döntésekkel, a gépjárműforgalom jelentőségének hátrébb sorolásával, ebből következően a fejlesztések irányának - gyalogos- és tömegközlekedés-központú - kijelölésével meghatározható a cél.

"El kéne fogadni, hogy a város nem a csendről meg a nyugalomról szól"

Ezt mindenki elfogadja, kár azt sugallni, hogy aki felemeli a szavát az eszement mértékű autóforgalom ellen, az egy alpesi faház miliőjét szeretné pl. a XIII. kerületben.

SvenH. (törölt) 2012.03.03. 20:22:37

@Roltii: en sose mondtam hogy kotlozz be
en csak azt mondtam hogy a magadfajta autot tulhasznalora ugy havi 20e utdijat verjenek rad... (megtett km lapjan levo utdij)

megemlitenem hogy a kozosseg szempontjabol ez lenne a legjobb, nem csak a budapestiek hanem az agglomeraciosok szempontjabol is, hiszen aki kifizeti azt a 20e -t az meg gyorsabban jut be

ezzel tulajdonkeppen mindenki nyer

Roltii 2012.03.03. 20:48:01

@SvenH.:
"magadfajta autot tulhasznalora"
na, most mellélőttél, de sebaj. Nem tudom miért van az a meggyőzödésetek, hogy aki nem ért egyet veletek, az automatikusan a túloldalhoz tartozik...
na mindegy, én befejeztem itt, faszkivan azzal, hogy minden közlekedési témájú cikknél a sötétzöldek elárasztják a hozzászólásokat.
szervusztok.

Iza Béla (törölt) 2012.03.03. 23:13:36

@anti76: Teljesen mindegy, hány €-ból nem férnek el fizikailag az autók. Persze lehet, hogy akkor a belvárosi épületek egy részének helyére parkolóházakat fognak építeni.

SvenH. (törölt) 2012.03.04. 00:28:07

@Roltii: honnet gondolod hogy en sotetzold vagyok? leirtam hasznalom az autot es hasznalnam is gyakrabban ha lehetne, de nem lehet...
mert a sok autot tulhasznalo egyed az elarasztja, elozonli az utakat... gyakorlatilag kitolt onnan, arrol az utrol amit pl. az en felmenoim penzen epitettek...

amugy meg a tipikusan azok szoktak a koltozessel riposzkodni akinek az auto a seggehez van tapadva...

SvenH. (törölt) 2012.03.04. 00:31:08

@Iza Béla: nyugaton is igy van... semmi gond vele, hiszen akkor pl. at lehet adni plusz utakat mas celra, vagy pl. a nagykoruton az igazi biziklissavot ki lehetne vegre alakitani

el kellene felejteni azt a hamis alaptetelt, hogy a belvarosban minden ottlakonak kell hogy jarjon ingyen parkolohely, mert jarni jarna de nem fussa...

anti76 2012.03.04. 07:10:54

@SvenH.:
Hogyan lehet egy autót "túlhasználni" ? Ezt fejtsd már ki bővebben...

Iza Béla (törölt) 2012.03.04. 17:25:23

@anti76: Arra is használod, amelyre nem feltétlenül szükséges.

@SvenH.: A Nagykörúton most van 2 sáv, amiből 1 használható. Ezt lehet átalakítani 1 széles sáv + biciklisáv + parkolóra (az utóbbi most is ott van), a kereszteződésekben pedig minden irányba szabadjon kanyarodni (a villamos miatt balra csak maszkossal és külön szervezve). Szerintem az utcán a (valódi...) tolókocsisokat kivéve senkinek ne legyen ingyen, csak éppen ezt nem hirtelen, hanem 10-15 év alatt kell bevezetni és a parkolóházakhoz a helyi lakosoknak akár visszatérítendő támogatást is adni. Az autó nem addig baj, amíg halad, hanem sokkal nagyobb baj, amikor áll...

Hurri Kán 2012.03.04. 17:30:13

@Iza Béla:
"A Nagykörúton most van 2 sáv, amiből 1 használható. "
???
Valamiről lemaradtam volna? A másik sáv alá van aknázva? Vagy levelibékák vonulása miatt le van zárva?
Valami rosszat ettél ma, vagy tegnap este valahol akciós volt a pálinka?

SvenH. (törölt) 2012.03.04. 18:38:18

@anti76: utat lehet tulhasznalni, es pl. amikor az agglosok minden reggel megrohanjak a bejovo utakat az egy tulhasznalas...

anti76 2012.03.04. 19:47:32

@SvenH.:
Jól kifejtetted... "utat lehet túlhasználni"
Brávó. Az előbb még autót írtál neem ? Vagy mindegy ? Vagy a kettő egy és ugyanaz ? Vagy egyik túlhasználása szükségképp determinálja a másik túlhasználását ?

Meg ha ilyeneket beröfögsz, hogy az "agglosok" megrohanják az utakat, jó lenne ha egy reális alternatívát is mondanál nagyokos.

Megy a szövegértés ? (alsótagozat) nálad a "témakifejtés" kettő darab árva sor ?? Az is baromira informatív... @Iza Béla: Ez utóbbi rád is vonatkozik.

Iza Béla (törölt) 2012.03.04. 22:59:22

@anti76: Ha ennyiből nem érted meg, akkor próbáld meg alsó tagozaton a szövegértést.

@gyvy: Nem, csak gyakran járok arra. A külső sáv a jobbra kanyarodók, a parkolóhelyre tolatók és a vészvillogóval állók miatt nehezen járható, ha odatéved egy kerékpáros, akkor annyira szűk, hogy csak nehezen lehet sávon belül megelőzni. A villamosmegállóknál a belső sáv párszor szűkített.

@SvenH.: Az egyáltalán nem az. Kb. 40 éve mindennapos használatra tervezik az autókat, kb. 20 évvel ezelőttig itthon, kb. 30 évvel ezelőttig külföldön is autóra tervezték a városokat. Az viszont túlhasználat, hogy ha van lehetőséged a sarki boltba tejért és kenyérért gyalog menni, akkor autóval mész. Más kérdés, hogy ha valaki autóval is kb. ugyanannyi idő alatt ér be a munkahelyére és vissza, mint más eszközzel, akkor válasszon mást. Vagy ha le tudja megfelelő helyen tenni és utána nem foglalja az értékes helyet, akkor tegye is le. Az az autós, aki kies pusztájától az első vasútállomásig behozza magát, jelentős költséget vesz magára - és jelentős terhet vesz le a köz válláról.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.03.04. 23:22:09

@Iza Béla: A túlhasználat nem jó kifejezés. Az autók éppen hogy alul vannak használva a beléjük fektetett anyaghoz képest. Hiszen 24 órából csak 3-4-et mozognak átlagosan és 1000 kg-os tömeget mozgatnak, miközben a hasznos teher csak 80 kg. Tehát a hasznos terhet és a kihasználtságot tekintve 2% a hatékonyságuk. Ezzel szemben egy busz vagy taxi folyamatosan használatban van, a bicikli előnye meg, hogy nagyon kevés anyagot kell belefektetni és tömegének többszörösét mozgatja meg.

Iza Béla (törölt) 2012.03.05. 05:12:40

@airdace: Egyrészt érdemes lehet jobbat találni, a színpad a Tiéd. Másrészt nagyon megengedő voltál azzal a 3-4 órával, bár sokaknál a hétvége eddig is felhúzhatja. Napi 1,5-2 órás bejárás autóval is igencsak megerőltető.

SuperBond 2012.03.05. 08:32:55

@Perillustris: Valamiért a bringások csak a jogokat illetően akarnak egyenjoguságot, a kötelezetséget illetően nem. Ha ez a kritikus massza be akarja bizonyítani hogy egyenjogú résztveveője a közlekedésnek akkor tessék úgy viselkedni. Igaz hogy "sok" autós áthágja a szabályokat, de arányaiban ez mésem sok, legyen 10-20%. Bringásoknál jó ha 10-20% betartja. Alig látni olyat aki nem megy ár a piroson, megadja az elsőbséget, cikázik a gyalogosok között, stb,stb. és rendszám híjján beazonosítani sem lehet őket. Piros lámpánál álva egyszer ellavírozott a jobbomon egy bringás aki a pédáljával kis horpadást bénázott az ajtómba. Szerinted megált ? Mire túljutottam a lámpán eltünt a házak között. Ha az arányokat nézzük a bringások sokkal fegyelmezetlenebbek és felkészületlenebbek. Magam részéröl nem csak a robogókra , hanem a bringákra is kötelezően rakatnék valamilyen hatósági azonosítót (rendszámot vagy hasonlót), hogy legalább az legyen egy visszatartó erő hogy beazonosíthatóak. Ha viszont nincsenek azonos kötelezettségek, akkor nem is lehetnek egyenrangúak !

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 10:53:26

@anti76: "Meg ha ilyeneket beröfögsz, hogy az "agglosok" megrohanják az utakat, "

1 sort se vagy kepes felfogni!!!
en ezt irtam:
"es pl. amikor az agglosok minden reggel megrohanjak a bejovo utakat az egy tulhasznalas..."

ebben 2 lenyeges dolgot nem fogtal fel...
1., "reggel megrohanjak az utakat"
2., "pl."

kifejtsem bovebben, vagy egy kis szovegertes szorult a szuk kis agyadba a fikazo agykapacitas melle?

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 10:57:38

@Iza Béla: az agglomeraciosok a maguk 300e autojaval amikor reggel megrohamozzak a bejovo utakat az igenis tulhasznalas...
olyan durva merteku hogy egynemely budapestit(pl. engem) szo szerint kitiltanak az utrol, de errol mar meseltem :)

az hogy az telki agglos megrohamozza Paty utait, hogy elerje a szamara megfelelo kis boltocskat, az engem nem izgat viszont amikor mind a ketto kommandozik be EGYSZERRE egy kis kapacitasu uton az igenis tulhasznalas...

seahawks 2012.03.05. 11:14:29

@Plumper_: tévedsz. a gdp csak kis töredékeét termelik pesten. az lehet, hogy sok vidéken termelő cég vízfejű központja ott van azon a trágyadombon, de a termelés vidéken zajlik pajtás.

Plumper_ 2012.03.05. 11:38:28

@seahawks: naná, mert itt a városban nem lehet üzem. szóval tehát itt van a központ, és ez a lényeg. (a mezőgazdaságról volt szó alapvetően)

Perillustris 2012.03.05. 11:50:54

@SuperBond: Eléggé el vagy tévedve, de ebbe a flame-be most nem megyek bele, nem is tárgya a posztnak, az autózz! blogtól a Kerékagyig mindez már százszor ki lett tárgyalva.

Iza Béla (törölt) 2012.03.05. 12:10:39

@SvenH.: Azt simán dugónak hívják. Olyan meg bárhol kialakul.

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 12:54:46

@Iza Béla: hat igen...
pl. ha mindenki megy a temetobe akkor is van dugo
de mintha az nem lenne olyan nagy jelentosegu, habar en pl. elegge megszenvedem mert itt alig lehet parkolot talalni, de hat azt az egy napot csak tulelem, viszont a hetkoznapi bedugositas az nem csak egy dugo, ami minden nap hopp veletlenul kialakul, hanem egy elore lathato es tervezheto valami, ha nem az lenne, miert is epulnenenk P+R ek a kis agglofalvakban?

SuperBond 2012.03.05. 13:11:00

@Perillustris: Attól hogy ki lett tárgyalva, még tények a tények !
A posztnak a tárgya pedig az hogy valakiknek a kárára (autósok), pozitívan diszkrimináljunk másokat (pld. bringások). A kritikus massza pedig igen ügyesen tudja magát folyamatosan eladni áldozatként, miközben tojnak a szabályokra amelyek számukra is kötelezőek volnának. Ha pedig ezt szóvá teszi valaki akkor egyszerű témaváltással átlépnek az egészen. Tényleg el vagyok tévedve !!!

Perillustris 2012.03.05. 15:04:33

@SuperBond: El vagy. Az nem zavart, hogy az elmúlt évtizedekben az autósok "pozitív diszkriminálása" folyt? Az nem zavar, hogy egyes helyeken még ma is lazán a járdára festenek egy csíkot a gyalogosok rovására? Az, hogy a Petőfi-híd átalakításakor kiradírozták a kerékpársávot, stb? A felosztható terület adott. Gyalogosoktól nem veszünk el helyet, ezért a gépjárművek, a tömegközlekedés, a kerékpárosok ezen tudnak osztozkodni.

A szabálykövetési hajlandóság, mint feltétel? Elhangzott tán valaha, hogy "autópályát akkor kapnak az autósok, ha nem gyorshajtanak"? Ugye nem? Akkor meg? A fentebbi 10-20%-os becslésed a vicc kategóriájába esik, ezt jó, ha tudod.

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 15:15:00

@SuperBond: tetszikik ez az egybites gondolkodas...
az autosok az ottlakok ellen, vagy a bringasok ellen
nem mintha nem lenne ottlako bringas, aki autos lenne, vagy nem mintha nem lenne masik autos akivel nagyon durvan es kegyetlenul kibabralt a tobbi autos...

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 15:47:37

@Perillustris: en megyek bicoval jon jobbrol a cigo gyerek tuning verdaval, ugy kellett integetnem hogy menjen mar hat megallok en megadom a jobbkezet :)
amugy a bringasokkal kapcsolatban kellene rendes kulonallo bringas kiepitett utvonal es maris kevesebb szabalytalansag lenne...

Iza Béla (törölt) 2012.03.05. 16:37:10

@SvenH.: "ami minden nap hopp veletlenul kialakul, hanem egy elore lathato es tervezheto valami"
Ez bármilyen rendszeres csúcsterhelésre igaz. Az elektromos műveknél is, a vízműveknél is, stb. De még a könyvelőknél is.

Iza Béla (törölt) 2012.03.05. 16:39:18

@SvenH.: Nem biztos, hogy kell különálló. Azt a hely és a forgalom adja. A Bajcsyn pl. teljesen fölösleges a kerékpárút, a ténfergő gyalogosok és a turistacsoportok miatt amúgy is használhatatlan.

anti76 2012.03.05. 16:53:37

@SvenH.: hát igen, ha kérhetném...
Már a hárommal ezelőtti hsz-emben is ezt szerettem volna.

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 19:43:19

@Iza Béla: igen pontosan, kialakulhat mashol is, de mashol vedekeznek ez ellen, a peldakra te magad is tudod a valaszt :)

tehat az a kerdes hogy vedekezni kell ez ellen vagy csak hagyni, hadd menjen?

SvenH. (törölt) 2012.03.05. 19:58:57

@anti76: tehat a valaszom:
1., "reggel megrohanjak az utakat"
altalaban reggel szoktak menni egyszerre munkaba, akkor a legtobb bejovo uton torlodas / dugo alakul ki
2., "pl."
ez az agglosok megrohanjak reggel az utat egy pelda volt, mas esetben is van tulhasznalas de azt nem emlitettem meg, de ha figyeltel volna irtam a belvarosiak autohasznalataval kapcsolatban is, ott pl. arra lehet rajonni hogyha minden csalad tartana 2 autot akkor nem lenne elegseges a jelenlegi parkolasi kapacitas(nagyon sok helyen 1 auto is eleg)

tudom most kapaszkodot akarsz talalni hogy hat mindenkit szopassunk meg csak engem hagyjanak... igen pontosan, en TUDATOSAN nem hasznalom az esetek nagy tobbsegeben az autot, es elvarnam hogy a fent emlitett ket esetben a magam fajta aki kevesszer hasznalna, azok tudjak hasznalni macera nelkul
amit jelenleg a mostani szabalyozassal nem tud a magam fajta elerni...

azt is hozzatennem, hogy a jelenlegi lakohelyemen is ohajtanam a fizetos parkolasi rendszer kiepiteset olyan indokbol kifolyolag hogy egy csomo occojanos ugy parkolja az autot hogy valojaban nem is kell neki... ha lenne parkolasi dij, akkor a jovendo park felszamolast meg lehetne elozni...

anti76 2012.03.05. 20:54:05

@SvenH.: Szóval nálad a túlhasználás=dugó ?
Mert az irományodból ez tünik ki.
azt gondoltam, a túlhasználáson vmi olyasmit értesz, hogy oda is autóval megyünk, ahová simán lehetne gyalog v. busszal menni.
Legalábbis a legelső "túlhasználtságot" firtató hsz-edben -amire reagáltam, még az autó túlhasználtságát említetted, a dugó az az út túlterhelése, ettől még az agglós nem használja "túl" az autóját, mert alternatíva híjján mással úgyse jöhetne. (remélem nem egy "hamindenki volánbusszal járna" című szösszenet telik Tőled csak riposztként)

Iza Béla (törölt) 2012.03.05. 21:51:58

@SvenH.: Védekezni lehet - de nem bármilyen áron. Eddig a fokozatosság helyett az "ej ráérünk arra még" volt az uralkodó. Nem kell végletekbe esni.

@anti76: "remélem nem egy "hamindenki volánbusszal járna" című szösszenet telik Tőled csak riposztként"
Lehet vonattal is járni. Ha nem tetszik, nyugodtan állhatsz a dugóban.

anti76 2012.03.06. 07:01:43

@Iza Béla: Bélám, tőled azért nem vártam választ, mert tudtam, hogy TŐLED csak ilyen volánbuszos-vonatos és társai komment telik, arra meg nem vagyok vevő.

SvenH. (törölt) 2012.03.06. 10:44:44

@anti76: mas alternativa lenne nagyon sok, csak nem megfelelo a koltsegvonzata!
emlithetnem a kapmegyer reggelre kiurult parkoloit, vagy az azsiacenter kornyeket vagy az ujpesti uszodat, ahol MINDENHOL le tudna rakni az autojat, de ugy van vele, ha mar ilyen sokat ment minek is szalljon at...
vagy esetleg az hogy egy kozeli vasutallomassal rendelkezo agglotelepulesen dobja le az autojat

amire probaltam ravilagitani, hogy a magamfajta kulvarosi, aki 20 percet beszop a bemenetelen(ne szorozzuk fel kettovel csak a bemenetellel szamoljunk), az 20 napon keresztul kapja a nyakaba az agglos aldast... tehat eleve van egy csoport aki sziv mint a torkos borz, akkor az szerintem elvarhatja, hogy az agglomeracios is legalabb hetente egyszer probalja mar meg a bejutast volanbusszal
tudod a korrekt hozzaallas az lenne, es nem az hogy hajjaj mas szivjon ezerrel o meg sose... igenis heti 1-2 alkalommal elvezze hogy messze lakik, jojjon csak vonattal vagy busszal

az aprosagok nem erdekelnek hogy a gyesznyoneveldetol messze van a vasut es ugyis olyan draga, mert eleve oket nem erdekli a magamfajtanak a kinja hogy 20 perces dugoban kell allnom ha autoval mennek, ok csak szimplan racuppannak az utra, ami nem csak az ovek

SvenH. (törölt) 2012.03.06. 10:48:58

@Iza Béla: en sem ertem amugy... fel kellene rakni kamcsikat es aki 15 napon tul jon autoval azt jol megadoztatni...

ott van az elovarosi vasut, annak sose lesz rendes szolgaltatasa meg rendes menetrendje, ha nincsen sok ember aki hasznalna...

en oslakos budapestikent igenis elvarom hogy kepes legyen legalabb heti 1 alkalommal tomegkozlekedni... vagy fizessen :) pl. a vonatjegyet meg a BKV jegyet fizethetne

anti76 2012.03.06. 14:41:16

@SvenH.: oké, értelek van igazság abban amit mondasz, de ez az álláspont elég egyoldalú nem ?

Végülis rá lehet kenni az "agglósra" hogy ő okozza a dugókat (direkt azért költözött ki, hogy jól megfingassa a pestieket), de helyette miért nem az önkormányzatokat szidod? Miért nem bővítették olyan ütemben az úthálózatot, ahogy a hazai gépjárműpark nőtt?
Jaaa, hogy a 30 milliárdos Margit híd -projekt mellett nem jutott rá ? Az amerikaiak 22 mrd -ból építették a Hoover-hidat, ami mellett még a völgyhíd is egy ócska makett.

Meg miből gondolod, hogy azért mert őslakos Bp.-i vagy, bármi előjogod lenne az úthasználatot illetően ? Ha lemész -mondjuk- Kecskemétre, akkor is ehhez tartod magad ?
"mas szivjon ezerrel o meg sose" -Igen, ő valószinűleg kurvára élvezi a dugókat. Micsoda rövidlátás !
Budapest a budapestieké ? oké. Mit szólnál hozzá, ha az lenne a szabály, hogy akinek nincs bp.-i állandó lakcíme, az fizessen útdíjjat, vagy be se jöhessen. Tetszene ? Akkor gondolom az ellen se lenne kifogásod, ha a BKV aktuális deficitjét (ez kb. 40-70 mrd. szokott lenni) a Fővárosi ill. a kerületi önkormányzatok vasalnák be a bp.-ieken. Tudod, aki "A"-t mond, mondjon "B"-t is.
Meg különben is, 20 perces dugón nyafogsz ? pff... tényleg pesti vagy?

Az általad preferált és áhitott, adminisztratív kikényszerítése a tömegközlekedés használatának egy illúzió. Jó lenne visszaforgatni az idő kerekét 1980-ra, de a múltba visszamenni nem lehet. Rendeleti úton meg végképp nem.
Anno azzal a szöveggel vezették be a parkolási díjat, a forgalomkorlátozásokat a belvárosban stb. hogy kevesebb legyen az autó. Kevesebb lett?

Ahol Bp-en jó a tömegközlekedés, az a nagykörúttól befelé eső rész, csak éppen oda el is kéne jutni, meg vhol le is kéne tenni a kocsit.
"emlithetnem a kapmegyer reggelre kiurult parkoloit, vagy az azsiacenter kornyeket vagy az ujpesti uszodat, ahol MINDENHOL le tudna rakni az autojat..."
Jól vagy te ?? hol mindenhol ? a lakótelepi házak között ? Utánaszámoltál már vha hogy ezer autó mennyi heéyen fér el ? Egy parkolóhelyre simán kell egy 5*3 as terület, az 15m2, az ezer autóra 15ezer NETTÓ m2.
Csak összehasonlításul: a campona parkolója 2000 férőhelyes, maga a parkolóház alapterülete 13ezer m2 és ez 3 szintes, és még egy jókora szabadtéri placc is van mellette és így összesen fér el kétezer autó.
Mégegy adat: amikor a 4-es metrót tervezgették (álmodoztak róla), azzal számoltak, hogy kb. 300ezer agglósnak lesz alternatíva dél-buda körzetében. Gondolom ott, észak-pesten is hasonló nagyságrendű tehermentesítés kéne, szóval az ilyen kiürült lakótelepi parkolók, meg az ázsiacenter környékén "MINDENHOL" elég komolytalannak tünik ne is haragudj.

Nem baj, már egészen hozzászoktam, az agylövött elméletekhez, ami mögött még egy hevenyészett számolgatás sincs.

u.i.: szintén Bp.-i vagyok, nem védem az agglóst (meg általában senkit se) csak nem vagyok olyan korlátolt mint Te. Pááááááá !!

Iza Béla (törölt) 2012.03.06. 19:35:16

@anti76: ...és az engem szerinted mikor fog érdekelni, hogy mire vagy vevő?
Természetesen lehet hozzáigazítani a várost a forgalomhoz, de lehet a forgalmat is a városhoz. Ez ennyit bír el. Nem tetszik? Lehet költözni. Amióta nehezebben lehet bejutni, bent jobban lehet közlekedni.

@SvenH.: Ezt hívják úgy, hogy "Dögöljön meg a szomszéd tehene". Legyenek olyan lehetőségek, hogy megérje a másiknak letenni a kocsit vagy más útvonalat nézni. Ne jusson más eszébe, mint a metró, a vonat vagy a busz. Amíg nem olyanok a körülmények, eszébe fog jutni más is és nem fél megvalósítani.

SvenH. (törölt) 2012.03.06. 23:00:40

@anti76: mi van elmentek otthonrol?
vagy asszonka nem tett kedvedre?

en csak azt JAVASOLTAM, hogy a 20 munkanapbol 5 munkanapot fizettessek meg az agglosokkal a vonat + BKVt ugyanugy mintha utaznanak...

en egyedul azt ohajtottam volna hogy az ido NEGYEDEBEN ohajtson az agglos lerakni az autojat.., ott van egy masik agglos telepules neki a szomszedban lokje le oda az autojat

meg egyszer a kulcsszo NEGYEDEBEN!!!

SvenH. (törölt) 2012.03.06. 23:02:01

@Iza Béla: en ez irtam:
"tudod a korrekt hozzaallas az lenne, es nem az hogy hajjaj mas szivjon ezerrel o meg sose... igenis heti 1-2 alkalommal elvezze hogy messze lakik, jojjon csak vonattal vagy busszal"

ja amugy 1000.

SvenH. (törölt) 2012.03.06. 23:14:45

@anti76: "Mégegy adat: amikor a 4-es metrót tervezgették (álmodoztak róla), azzal számoltak, hogy kb. 300ezer agglósnak lesz"
na hat kerem szepen, itt vannak a komoly gondok, hogy nem ismered a szamokat... es hogy olyan magabiztosan dobalozol veluk...

Arpad-hid: Ma a híd Budapest legforgalmasabb hídja, naponta mintegy 150 000 jármű halad át rajta.
ez ~ M3as, na most rogton lefelezhetjuk, hiszen 2 iranyba szamitottak, azt is tovabb harmadolhatjuk, hogy akkor a reggeli csucsforgalomban hanyan is mennek rajta, es a szam az 25.000 lesz...
a javaslatom aminek a KULCSSZAVA a negyede, az meg lenegyedelne ezt a szamot, ami igy 6000 lesz!!!
kapmegyer + ujpalota + rakospalota felszabadulo helyeit kell akkor ehhez hasonlitani...
meg pl. hozzaszamolni az agglos telepulesek vasutallomasait is...
"Véget ért az építkezés, a február 10-én megtartott záró ünnepségen Veresegyház polgármestere büszkén újságolta a megjelenteknek, hogy elkészült a 112 P+R és 40 B+R férőhelyes parkoló a vasútállomás mellett."

nem lenne am olyan tul nehez szamolni...

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 08:55:32

@SvenH.: Ettől még nem szívatni kell, hanem alternatívát adni a kezébe. Mindegy, az 1000-es vállalás teljesült, a népgazdaság ettől majd talpra áll és tovább haladunk a szocializmus építésének útján.

SvenH. (törölt) 2012.03.07. 17:35:21

@Iza Béla: ott irtam az alternativat...
aki bejon az M3on, az siman le tudna allni, es at tudna szallni...

vagy ott vannak a P+Rek a kis agglotelepulesekben, otthagyhatja az autojat...

az az idiota am sokak altal hangoztatott keres hogy legyen pl. a Varosliget egy hatalmas nagy P+R, az nem fog menni :)
igaz nem a Varosligetre mondtak hanem a masik oldalon az M1-M7 bejovo szakaszara de kb ugyanolyan magassagban van :)

na jo csak vicceltem...
ha lebetonozzak a Varosligetet en megyek fakat kivagni, remelem az atfuto utakat is rendesen meg tudjak csinalni, hogy minel tobb auto mehessen tovabb... javasolnam tovabba a belvarosi kis utcak kozul nehanynak az arkadositasat es a gyalogoknak a megrendszabalyozasat... elvegre ha az autok vegigsuhanhatnak 80 km/h -val az mindenkinek csak jobb, legfokepp az ottlakonak hiszen akkor nem allnak az autok dugoban!!!

anti76 2012.03.07. 18:55:03

@SvenH.: hogy te mekkora marha vagy...

mit gondolsz aki a másik irányba megy az hova megy szerinted ? A 2-es, 3-as stb főutakon be se lehet jönni a városba ?

Egy szellemi szinvonalon vagy ezzel a béla gyerekkel, beszélgessetek inkább egymással.

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 20:45:40

@SvenH.: ...és meg tudja oldani az eljutását legalább hasonló eljutási idővel? Sajnos nem. Akkor tudodmotiválni, ha gyorsabb vonattal. Más országokban tud gyorsabb is lenni.

@anti76: Hányszor megígérted, hogy nem írsz többet! De ha ennyire nem tetszik, miért teszed mégis? Végülis nekem jó, max. mosolygok egy jót. Akkor is mosolygok, amikor a dugóban hőbörgés helyett a többieket megelőzöm. Akár autóval, akár vonattal, akár gyalog (!), akár kerékpárral. Van alternatíva.

SvenH. (törölt) 2012.03.07. 22:14:39

@anti76: tehat azt a felezest nem fogtad fel miert kell?
"ez ~ M3as, na most rogton lefelezhetjuk, hiszen 2 iranyba szamitottak"

hmm erdekes, es a helyett hogy felfognad vagy vitaba szallnal inkabb cimkezed a masikat?

SvenH. (törölt) 2012.03.07. 22:24:49

@Iza Béla: "Akkor tudodmotiválni, ha gyorsabb vonattal. Más országokban tud gyorsabb is lenni."

ok, gyorsabb vonat kell...
viszont ahhoz kellene eleg sok ember nem?
elerkeztunk a tyuk-tojas problemahoz :)

Iza Béla (törölt) 2012.03.07. 22:33:45

@SvenH.: Nem. Nézd meg a MÁV blogot, a Desiro kisebb, gyorsabb, olcsóbb, mint az M41+3Bhv+BDt, van is tömeg Lajos felé rendesen. De egy főre tényleg csökkent az üzemeltetés - az utasok meg 30-40 percet állnak. A pályán múlik a legtöbb, illetve a városi kapcsolaton. Senkitől ne várd, hogy örüljön, amikor a Keletibe a 3-asra bejön a személy és el kell sétálnia a metróig (csak ez 15 perc, ennyi idő alatt autóval az Örsről a belvárosban lehetsz - na jó, ha vonat, akkor legyen Kőbánya-Alsó, metróval sem sokkal gyorsabb).

Reactor 2012.05.24. 23:12:27

@Perillustris: "Érdekes, ezt a szabályt minden gépjárművezető szívesen hangoztatja, amelyek viszont rájuk vonatkoznak, azt nyugodt szívvel bírálja felül. Gondolom az összes kedves gyorshajtó autósnak is szólsz (aka mindenkinek)."

Minden szentnek maga felé hajlik a keze :) Az autósok szemszögéből csak a kerékpáros és a gyalogos szabálytalankodik, neki alanyi joga azt tenni apuci kocsijával amit akar...

"Mert kiköltözni szeretünk, ám nap mint nap visszajárni is, hiszen a városban van a munkahely, a gyerek sulija, a színház, a mozi, stb."

Mert munkahelynek, sulinak, színháznak, mozinak, kiskutyafaszának karikára vágva csak a belvárosban a legnagyobb dzsumbujban van létjogosultsága? Jajnemár.
Egyébként meg nem kell minden áldott nap multiplex moziba meg Mekibe járni.

@anti76:Akkor NE járjon autóval, ilyen egyszerű. Majd a literenkénti 600 forintos benzint is hitelre fogja venni bele? Ha nem fussa az autó fenntartására, akkor adjon túl rajta, és járjon tömeggel vagy kerékpárral. Nem fog belehalni.

@SvenH.:Senki nem kényszerítette hogy autót vegyen, és még bótba is avval járjon, aztán meg sipákol hogy jajj,drága a benzin, jajj, nincs parkolóhely...menjen szépen gyalog vagy bicajjal, a városban amúgyse lehet száznegyvennel repeszteni seholsem, szóval az autónak nem sok haszna van a cityben.
Ezt a "nem fussa" tündérmesét pedig épp ideje elfelejteni. Mindenre fussa, ha szeretett kormányunk nem saját zsebét meg a cápázóhorog-orrúak zsebét tömné kilenc számjegyes összegekkel.

@SuperBond: Ha a bringás áthágja a szabályokat, általában rá is fázik - ezért nem teszi. A hülye bringás csak egyszer teheti meg hogy a kamionnak nem adja meg az elsőbbséget, utána már garantáltan csak velorexszel közlekedhet, ha marad belőle valami egy fényképes újsághíren kívül...
A kerékpároknak van alvázszámuk, csak megsúgom. Persze el lehet tünteni, de akkor induljunk ki abból, hogy autó rendszámát még egyszerűbb. Még hidegvágó se kell hozzá, csak egy erősebb rántás.
Én magam is rendszeresen kerékpározom, és pont a fordítottját látom: az autósok nekik se adják meg az elsőbbséget, a gyalogosoknak szintén nem. Még egymásnak sem.

Egyébként az autó-probléma már nem sokáig lesz probléma. Ilyen benzinárak mellett az autó lassan visszavedlik azzá, ami egykor volt: úri huncutsággá. Ha majd nem fussa benzinre a fos átlagkeresetek miatt, a kisember kénytelen lesz megválni tőle előbb vagy utóbb...