HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan reklamáljunk a szervizben?

2012.04.04. 06:15 Tcomment

Címkék: reklamáció szerviz

Már pont nem garanciális az autó, de azért ilyen hibának nem kellene előfordulnia. Kihez forduljak, keressek rögtön ügyvédet?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

99 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr714362309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.04. 06:27:48

"akkor nincs túl sok aggódni valónk, a márkaszerviz meg fogja javítani, ez törvényi kötelességük."

Ööööö, azért láttunk már karón vajrjú, meg cikket az ellenkezőjéről a Totalcaron, meg a TH-n is.

qmatch 2012.04.04. 07:10:04

Egy helyen sántít az érvelés:
ha az ügyfél "paraszt", az ügyintézőnek akkor is tisztában kell lennie az arculatfényezés előnyeivel, ügyfél modorától függetlenül kellene ugyanúgy tennie a dolgát.
Ha az ügyintéző nem motivált, akkor pszichológus?
Vagy tényleg tökmindegy, hogy mit csinál a pénzéért?
Szerintem: a sikeres kimenetelű ügyek hátterében az ügyintéző megkenése áll, ha nem, akkor az ügyintéző jó barátom, és B.Zoltán-nak hívják - 3 gyerekkel panelban lakik, méltatlanul a szakma szegmensében realizálódó haszonhoz képest, régebben mindig a hülye ügyfelekről mesélt nekem, jó ideje már csak a hülye főnökökről hallani...

bigwhite 2012.04.04. 07:16:39

Minden nap megteszem oda-vissza a Mosonmagyaróvár-Bécs-Mosonmagyaróvár távot az autópályán. Találkozom szinte minden nap román, ukrán, bolgár rendszámú trélerekkel, amik KIFELÉ, tehát Bécs felé visznek ugyanannak az országnak a rendszámát viselő nagy értékű luxusautókat. Nyilván a garanciális, vagy nem garanciális szervizekre viszik őket Bécsbe. Pedig a legtöbbnek amit látok van Budapesten is szervize. Talán a két hete látott bukaresti rendszámú McLaren F1-et tényleg csak a bécsi Denzel-nél javítják legközelebb, de Bentleyt, S-Klasset, Porschet, ilyeneket ? És én megértem őket, lehet hogy gengszter a tulaj, de nem hülye.

qmatch 2012.04.04. 07:28:24

...hülye fönökök:
akik jobb esetben még a "régiek", a rendszerváltás előtt sufniműhelyből meggazdagodó, a 90-es években spórolt pénzéből autókereskedést nyitó, többnyire egyszerű autószerelő. Rafinált, jó emberismerő - a kérdés csak az, hogy akar-e még egy negyedik házat is építeni a második feleségének, vagy nem.
...rosszabb esetben a főnök már a fent említett úr, többnyire az eltelt 20 év alatt rendesen elkényeztetett fiacskája. Kamaszkorának emlékeiből csak az elejtett megjegyzések maradtak meg, miszerint "ütni kell a melóst...". Hozzászokott a jómódhoz, ez az egyetlen prioritása. Pedig az üzlet érdeke nem mindig azonos a tulajdonos magánszámlájának gyarapításával. De ezt ő nem érti, nem tanulta soha ezt a szakmát, egyszerűen beleszületett a tutiba.
Még rosszabb esetben nem csak a főnök ilyen, hanem felsőközép vezetői szintig közeli/távoli rokonokkal van feltöltve a management.

Na, ha ezen a szartengeren átszűrődve nem olvad icipicivé egy garancián túli javítási ügy, akkor azért tényleg tenni kellett valamit valakinek - mert a jól felfogott érdek majdnem minden szinten a saját pénztárca tömése, és nem a cég érdeke. Ismét mondom: e kettő nem ugyanaz.

Nesebar 2012.04.04. 07:33:40

6 évig dolgoztam márka szervizben, az asztalom a szerviz mellett volt, én voltam a legközelebb ülő hozzájuk. A cuncis márkánál és a legközelebbi tesójánál. Amit láttam és hallottam, azt könyvben kellene leírnom, de tényleg. Talán még vennék is, ha lenne jó írókészségem, de a Kepes Andrásra csak külsőleg hasonlítok.
Ha más mesélné el, el se hinném.
Nem traktállak benneteket vele, a fantáziátok úgyis gazdag.

Rocko- 2012.04.04. 07:35:46

valahol 50 és 100 komment közé teszem, hogy jön az első, aki szerint "az is azért van, mert a gyárak..."

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.04.04. 07:36:42

Nálam a paraszt ügyfél nem sok jóra számíthat.

qmatch 2012.04.04. 07:42:34

@Csumpi Hálidéj: na, látod, ez az...erről írtam kicsit feljebb.
Nincsenek valódi üzleti érdekek, az ügy minden egyes szereplőjének lelkületén gellert kapva pattog az enyészet felé.
Nem Téged bántalak ezzel - egyszerűen ez az igazság.

Littlerock 2012.04.04. 07:42:56

Nem mai sztori, hanem 10 éves, de:

Egy Pajero forgattyús-tengelye eltört. 107 000 km után... Az autó végig ebbe a márkaszervizbe volt hordva. Ekkor is az egyenetlen járás, és olajcsere miatt jött be az ügyfél. A javítás kizárólag az ügyfél költségére történt. Csúnya sztori volt, mert ha már kint volt a motor, egy tengelykapcsoló csere is belekerült az ügybe, és ezen kis elszámolási vita is keletkezett.

Volt még egy rozsdásodási probléma, és itt jött a legszebb megfogalmazás amit valaha hallottam: A garanciális javítás, az ügyfél költségére történik...

protézisesh 2012.04.04. 07:48:45

Abban igaza van a szerzőnek, hogy fenyegetéssel nyitni hülyeség. Normális hozzáállással (a vevő részéről) sok mindent el lehet érni. A citroenen (C5-III, az elsők közül) sajnos kellett gyakorolnom, de végül mindig korrekt eredmény született. Két év alatt 75ekm pörgött bele, ráadásul januári autó, így pl. a klímahűtő elcsoffadását esélyem nem volt garanciaidőben észrevenni, csak márciusban. A motor olajfolyása szintén elhúzódott, ráadásul közben észrevették a két első gólyaláb olajfolyását is. 2 éven túl, 100.000km-en jócskán innen.

Elsőre persze hárított a munkafelvevő, de miután összeszedtem a gondolataim és írtam nekik meg a citHungáriának egy udvarias hangú levelet, sikerült megegyeznünk.

Némi fórumozás, népítélet olvasás segített kideríteni, hogy aki írt, azok közül sokban cseréltek gólyalábat, klímahűtőt. Sorozathiba? Nekem nem kell, hogy elismerjék, de cseréljék ki az enyémet.

Az autóiparban (majd sb megerősít) rengeteg beszállítói alkatrész van. A lemezeken kívül szinte minden, még a fődarabok is. A hibákat pedig nem csak a beszállításig, hanem azon túl, sőt a garanciaidőn is túl márkafüggően a kocsi 3-4-5 éves koráig figyelik, sőt a hibás darabokat gyakran vissza is küldik 8D-analízisre.

Ezzel az érvvel, illetve a gólyalábnál bőven 100ekm alatti futással sikerült elérni, hogy a 2 év gari lejárta UTÁN is tök ingyen cserélték a gólyalábakat, a klímahűtő cserénél csak a gáztöltetet kellett fizetnem (hűtőt+munkadíjat nem), illetve a motor olajfolyásának megszüntetése (hátsó főtengelyszimmering csere) is csak 50%-ban lett az én költségem.

Szóval hátrább az agarakkal, mégha fel is vagy háborodva, hogy a minden pénzeden vett autód elromlott és csinálják meg.

1kutya 2012.04.04. 07:54:37

Murphy törvénykönyve, I. passzus: "Ami el tud romlani, az el is romlik!"

Semper Fidelis 2012.04.04. 07:55:05

Kattintékony poszt lesz.

Amúgy meg a szolgáltató szolgáltasson. Nem hiszem, hogy ha valaki megfelelő színvonalú szolgáltatással, esetleg empátiával találkozik, akkor egyből ügyvéddel vagy veréssel fenyegetőzik. Ide mindig út vezet, általában várakozással töltött hetek-hónapok illetve méretes, de megoldást nem nyújtó szervizszámlák....

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.04.04. 07:55:09

@qmatch:
Egy alkalmazott vagyok egy cégnél. Ettől függetlenül egy ember. Ezt senki ne hagyja már figyelmen kívül.

Himoto 2012.04.04. 07:59:20

Platós transporter, az olaj állandóan összefolyt a hűtővízzel. Az autó alig 1 éves garanciális, 3x lett kicserélve az olajhűtő, 2x a hengerfejtömítés. Egy évig állt a műhelyben mert a Porsche Hungária nem akarta elismerni a blokkcserét. Végül 50-50 fizetősbe kapott új blokkot és lám az autó jó lett.
Tiszta szégyen...

Tomi1973Wien 2012.04.04. 08:03:39

ufvariassaggal, esetleg egy kis aproval sokkal tobbet el lehet erni, mint uvoltozessel... persze az sem hatrany, ha addig is oda hordta az ember szervizbe a kocsit, esetleg ott is vette, es eselyesnek latjak egy ujabb megvetelere...

guba72 2012.04.04. 08:05:39

"Ne támadjunk az EU csoportmentességi törvénnyel, amely kimondja, hogy nem kötelező márkaszervizbe vinni még a garanciális autót is, mert csúnya zsákutcába futunk."

A jótállásra kötelezett erre hivatkozással csak akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba a más által szakszerűtlenül elvégzett javítás okán keletkezett. Tehát a jótállás nem szűnik meg, és a bizonyítási teher sem fordul meg: az továbbra is a forgalmazó márkaszerviz oldalán van a kötelező jótállási időn belül.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.04. 08:07:52

"Ha garanciális az autónk és minden garanciális feltételnek megfeleltünk, akkor nincs túl sok aggódni valónk, a márkaszerviz meg fogja javítani, ez törvényi kötelességük"

Sajnos ez sem mindig valósul meg. Példa, ha egy Common Rail rendszer tönkremegy, és mondjuk a javítás összege meghaladja az egymillát, simán elküldenek a francba, hogy pancsoltad a gázolajat. Hiába van ott a bepecsételt szűrőcsere, leszarnak.

Motordoktor 2012.04.04. 08:22:47

@qmatch: A minőségbiztosítási rendszerek és az összes ügyfélkezelési tréning arra törekszik, hogy az emberi tényezőt minimalizálja, de ez csak részben sikeres. Az emberi tényező nem zárható ki.

Motordoktor 2012.04.04. 08:24:47

@novothauto: garanciális autónál ezt nekik kell bizonyítani, nem kell elfogadni minden véleményt, amit egy (nem is biztos, hogy tökéletesen képzett) munkafelvevő mond.
A garancia sok dologhoz kötött, de a javítás összeghatárához (összegéhez) semmiképpen.

Phrascarica 2012.04.04. 08:26:09

Érdekes, nekem mindig bejött a fenyegetős sült parasztos stílus, pedig de sokszor bepróbálkoztak 20-33-50%-al :))
Ekkor azt kell mondani hogy ok rajta csinálják, de utána úgyis per lesz ;)

Traktoros Z 2012.04.04. 08:28:40

Toyota Avensis dízel hengerfejes. 5 éves az utolsó 2 olajcsere nem márkaszervizben csináltatva, hosszabbított garancia ami a tönkremenetel előtt 3 hónappal lejárt. Végig egy tulaj, de én hajtom 3.ként.
Bukta, javíttatás saját zsebből.
Ami a legfelháborítóbb: a márkaszervizben nem voltak hajlandóak előzetes kalkulációt adni (mondtam: minimális munkadíj+kalkulálható alkatrészek és javítások, azért, h tudjam honnan indul a javítás), és amikor említettem, h a Toyota az előzmények alapján (hosszított gari stb) segíthetne valamennyit, akkor azt mondta a munkafelvevő, h ők (mint szakszerviz) is tudnak adni a munkadíjból 20% kedvezményt (persze a végén annyit ír rá amennyit akar).
Levelezés az importőrrel stb, közben elhozattam a kocsit és megjavította agy nem Toyota szerviz. Elutaztam másik szervizbe, ahol kikértem a garanciális javításokat, mert hála Istennek azokat tudja a computerük: kiderült, ha 2 évvel a javítás előtt garanciában meggyűrűzték a motort és mindezt kb. 150000 km-es óraállásnál. Nem motorgenerál, hanem gyűrű-, csapágy-, tömítések-, katalizátor- és EGR csere. Ebből az EGR a tuti mivel amitt tényleg állt sokáig a kocsi, a többi valószínüleg csak papíron, és egy másik tisztelt ügyfél kocsijába vándoroltak az alkatrészek... bár ez csak feltételezés.
Újabb levél az importőrnek, akik magasról tettek rá. Mondjuk egy gonddal kevesebb nekik, meg sok potenciális vevővel is. Mert azóta mindenkinek hirdetem. Na nem azt, h rosszak a Toyoták, hanem a hozzáállás mint kb a NAV-nál!
Szép napot!

StZ 2012.04.04. 08:34:09

Én ha szép szóval nem megy, a leírtak dacára igenis fenyegetni szoktam. De legalább ütőképes kártya van a kezemben: "Ezt most vagy bevállaljátok, vagy a következő cégautó vásárlást nem a konszernnél intézzük." Mindjárt sokkal elnézőbbek szoktak lenni. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.04. 08:35:28

@Motordoktor: Kérik a tankolásokról a számlákat. Ki az, aki ezeket összegyűjti, ha nem cégautó?

Nagyon jó, hogy megemlítetted a csoportmentességi törvényt, mert az emberek óriási tévedésben vannak ezzel kapcsolatban. Még midig azt hiszik sokan, hogy a kötelező szerviz egyenlő az olajcserével. Rengeteg kampány van, amit csak a márkaszervizben kap meg az autó. Csak két példa: Fiat Grande kormánycsukló nem megfelelő nyomatékkal meghúzva, vagy 2.3 Ducato kis gumibizbaz beépítés a vezérmű burkolat alá. Ez utóbbi hiánya télen okozhat egy hatszázezres javítást.

El kell fogadni, hogy aki új autót vesz, az keressen egy megbízható márkaszervizet, és vigye oda a kötelező szervizekre.

Az Utolsó Csillagharcos 2012.04.04. 08:45:44

Csak 1x vettem új autót, de a márkaszervíz hozzáállása megyőzött, és azóta ilyesmi meg sem fordul a fejemben. Messziről kerülni őket! Méghogy udvariasan győzzek meg egy csicska ügyintézőt, hogy a fél éve kompletten cserélt kormányművet ugyanazzal a hibával talán gariban kéne javítani... Köszönöm nem. Szenvedjen ezzel az akinek két anyja van.

keseruimre (törölt) · http://jogiq.com 2012.04.04. 08:49:41

Nagyon helyesen említi meg a cikk, hogy a javító-karbantartó munkákra is van kötelező jótállás, aminek az időtartama 6 hónap, valamint nem csak gépkocsik javítására van, hanem többféle dologra is (lakás, háztartási gép, stb.) Bővebben: jogiq.com/javito-karbantarto-szolgaltatasok-jotallas-garancia/

Lova 2012.04.04. 09:01:11

Teljesen igaza van a cikkírónak, emberi, normális hanggal sokkal többet el lehet érni mint paraszt stílussal.
Nekem eddig mindig működött a tisztelettudó, barátságos hangnem. Legutóbb akkor, amikor a már nem garanciás Octavia RS-emen a négy darab PD elemet cserélték méltányosságból tök ingyen. Ha magam fizetem 400 000 forint lett volna!
Megérte normálisan beszélni a munkafelvevővel? Megérte. Nagyon.
Bár mindenki belátná hogy az emberi hangnem az alap, a szolgáltató - ügyfél viszony csak ezután kezdődik.

Amanitin3 2012.04.04. 09:04:37

@Tomi1973Wien:
"ufvariassaggal, esetleg egy kis aproval sokkal tobbet el lehet erni, mint uvoltozessel..."

nagy tétre menő autós tapasztalatom még nincs, de a magyar építőiparban tuti, hogy nem igaz a kijelentés.

Littlerock 2012.04.04. 09:08:29

@novothauto: Szia Tibi! Vannak kivételek :) Egy volt kollégám az összes számlát elrakta minden tankolásáról. Bár ez valójában két okból történt:
1 - a munkahelyén áttételesen köze volt üzemanyagokhoz, és ezzel védte magát, ha esetleg megvádolnák.
2 - Egy francia dízele volt amit nem tudtak megjavítani semmilyen szervizben, még garanciaidőn belül, és elege lett. Vett egy Toyotát, és minden tankolásról elrakta a számlát, ha esetleg hasonlóan lakul az ügy.

de természetesen ez csak egy érdekes kivétel...

230e 2012.04.04. 09:08:34

Tehát, annak az ügyfélszolgálatosnak a seggét kell nyalni, akit a márkaszerviz fizet, és bár van pénz elkülönítve erre egy kvázi szívességi
alapon kerül sor?

Az ügyfélszolgálatost pedig azért fizetik, hogy bírja a kiképzést, ugyanúgy ahogy egy mentőst, egy más ügyfélszolgálatost, vagy bárki mást, aki szolgáltatást végez. Ő az adott céget kell hogy képviselje, annak minden pozitív vagy negatív vetületével. Egy ilyen esetet objektíven, a rendelkezésre álló adatok alapján kellene eldönteni, nem pedig úgy, hogy "paraszt" volt az ügyfél dögöljön meg.

Ha lekezelő, és flegma, akkor ne csodálkozzon, hogy elhajtják. "Ennek ellenére számos szubjektivitást is bele lehet vinni az elbírálásba, a szimpatikus ügyfélnek elnézzük, hogy nem minden szervizt nálunk csináltatott, az okoskodó és fenyegetőző parasztnak pedig bekérjük az összes számlát és munkalapot a karbantartásokról."

Ammenyiben már a posztírónak is ez a hozzáállása, akkor nekem meg az a véleményem, hogy már az első találkozóra érdemes egy érdekeit megfelelően képviselő emberrel menni.
Hogy miért? Lehet "parasztozni" az ügyfelet, és ezt egy vidám sörözés közben még meg is állja a helyét.
Csak éppen nem egy cikkben, mert nem szabad elfelejteni, hogy az a "paraszt" ugyanúgy vett egy új autót, mint az aki érdekeinek érvényesítésére nem biztos hogy olyan vehemensen reagál.

Nem a forgalmazónak, és rajta keresztül az adott márkakereskedőnek kellene haladéktalanul értesítenie minden olyan hibáról, amit esetleg a nem megfelelően, selejtes alkatrészekből összerakott autója okozna, és kézzel-lábbal törekedni arra, hogy az ügyfél elégedett legyen?

A gyári hiba nem azért fog felmerülni, mert nem márkaszervizben szereltetek, hanem azért mert nem kellő gondossággal jártak el az adott alkatrész beépítése, minőségellenőrzése során.

(A Ford Pinto esete jutott az eszembe a baleset esetén robbanó benzintartályról, ahol kiszámolták, hogy olcsóbb azt a pár pert benyelni, mint mindegyiken kicserélni.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.04.04. 09:16:51

Egy apróság kimaradt. Mindkét félnek érdemes a helyzetet írásban rögzíteni, mert hónapokkal késöbb igen érdekes verziókban képes a márkaszervíz meg az ügyfél is elöadni a szóban elhangzottakat.

MaCS_70 2012.04.04. 09:20:35

Halihó!

Volt néhány ilyen ügyem, akad némi tapasztalatom.

A cikk egyébként teljesen korrekt, és nagyon-nagyon helyesen hangsúlyozza a hangnem, az emberi tényező jelentőségét.

Amit azért hozzátennék:

1. A magyar, és főként fővárosi szervizek nagyságrendileg szemetebbek, mint az azonos márka szervizei a Lajtán túl. Ezt nem a hasamra ütve mondom, találkoztam már pár esettel.
Volt, hogy garancián és az akkor még három éves szavatosságon túli, de makulátlan szervizkönyvű nagyon nagy hibás autót három magyar szerviz is harsányan kacagva hajtott el (pedig a tulaj határozottan úriember, és a hangnembe semmiképp se lehetett belekötni), a vezérképviselet ocsmány módon kioktatott a magyar jogszabályokról -- az első osztrák szerviz félnapos türelmi időt kérve nevetségesen alacsony önrésszel vállalta a cserét/javítást, a végén még bocsánatot is kértek a márka nevében és elmondták, hogy ez nem típushiba, de a magyar kollégáknak is tudniuk kellene, hogy többször előfordult már, a gyár tud róla, csak éppen minden esetet egyedileg kell elbírálni.

2. Idehaza főleg a 3/1 éves rendszerben nagyon gyakori volt, hogy a szavatossági ügyintézést méltányosságinak tüntették fel, és bizony ma is előfordul, hogy a szerviz a gyárral elszámol az utolsó fillérig, a kuncsaft mégis fizet valamennyit, mert baromi méltányosak vagyunk, de teljesen ingyen azért ugye mégse...

Üdv: MaCS

MaCS_70 2012.04.04. 09:22:47

@230e:

Unsafe At Any Speed...

Motordoktor 2012.04.04. 09:34:32

@230e: Az, hogy valaki vesz egy autót nem jogosítja fel arra, hogy ajtóstol rontson be a házba, még akkor sem, ha úgy véli igaza van.
A képzett ügyfélszolgálatos nem fog parasztozni, de ha feszítjük a húrt az emberi tényező előjöhet itt is. ;-)

protézisesh 2012.04.04. 09:52:08

@230e: "Tehát, annak az ügyfélszolgálatosnak a seggét kell nyalni, akit a márkaszerviz fizet, és bár van pénz elkülönítve erre egy kvázi szívességi alapon kerül sor?"

Nem, nem a seggét kell nyalni, csak EMBERSZÁMBA VENNI. Tetszik vagy sem, nem ő rontotta el az autódat, nem b@szta meg anyádat, akkor miért kezdenél vele egyből "izomból"? Ha ő az első megnyilvánulásod alapján úgy könyvel el téged, hogy "az a kötekedő köcsög", akkor kevesebb vehemenciával fogja az érdeked képviselni az importőr felé.

Ezt kéne már megérteni: mindenki nyíg, hogy mekkora paraszt a boltos, a taxis, a buszsofőr, az üfsz, a szomszéd, stb. TE IS valakinek a szomszédja, ügyfele, stb vagy, ha te paraszt vagy, ő is viszi tovább. Kies fővárosunkban ez gyönyörűen koncentrálódik, vidéken emberebbek az emberek.

Rádaásul egy garancián túli hiba javítása soklépcsős: a kereskedő nem fogja magára vállalni (a munkadíjat mindenképp ő állja, tehát bukja vele azt az időt, amit a te kocsidon dolgozik ingyen, más fizetős munkák helyett), az alkatrészt meg csak akkor téríti meg neki az importőr, ha ott fent is elismerik a reklamáció jogosságát. Vagyis az az ügyintéző, akinek te esetleg nagy svunngal ütöd az asztalát épp a te érdekeidet (kellene) képviseli felfelé.

Ha elsőre lepattan az importőrről (mert ez is előfordulhat), akkor két út van előtte: 1.)megmutatja neked a levelet, hogy sorry.
2.)tovább küzd, mert meg akar tartani ügyfélként

ha sötétparasztként nyitottál, szerinted melyiket választja?

protézisesh 2012.04.04. 09:54:12

@isssti: akkor én biztos rosszul csináltam, mert nem kentem meg senkit, mégis működött...

ChPh 2012.04.04. 09:54:23

@Motordoktor: Igen. Ez igaz, csak szomorúnak tartom, hogy itt is és szinte bárhol a magyar szolgáltatóiparban, felmerül az, hogy ilyennek kell legyünk, mert másképpen nem tudjuk érvényesíteni a jogainkat.
És gondoljunk bele, mi van azokkal akik nem is értenek az autókhoz.
Volt új autóm, vittem márkaszervizbe, ahol lehet cseréltek olajat meg szűrők egy részét, mert pl. a 2000 Ft-os pollenszűrőt nem cserélték, ami a következő nem márkaszervizes látogatás után derült ki.
Ott meg fékolajat felejtettek el cserélni, pedig direkt annak a márkának a garancián túli szakszervize volt...
Akkor van jó szerviz? Egy átlagember honnan tudja melyik a jó? Jobb esetben sűrűbben van új autója, az átlagnak maximum egyszer. Nem jó ez így ahogy van, az biztos...

Én nem 2012.04.04. 09:57:45

Kb. 8 éves eset, nem egészen egy éves 3 gyémántos autó, ott vásárolt ahol szervizelt. Két első lámpa párásodott az első ablak és mind két első ülés lapján a kárpit szakadásig kopott kb 25 ezer km-nél. Kérdezem, hogy ezekkel mi a szitu ki kellene cserélni garanciában, erre a válasz ez típushiba, nem cserélik garanciába. A lámpák elkezdtek belül foltosodni kérdezem a szervizt, hogy műszaki vizsgán megfelel e ez így, mondják hogy nem, kis vita , telefont kaptam az importőrtől, hogy mégis hogy képzelem nekik ez mennyi pénz lenne. Ok mondom akkor rajta, két újságcikk és egy fogyasztóvédelmi vizsgálat után láss csodát, mindent szó nélkül kicseréltek.

isssti 2012.04.04. 09:58:17

@protézisesh: Kivétel erősíti a szabályt, ill. ordító gyári hibát nyilván alapból elfogadnak.
Az én esetemben egy méltányos kenőpénz csodákat művelt..

Semper Fidelis 2012.04.04. 09:59:33

@protézisesh: Én fenntartom, hogy épeszű vásárló esetén az emberszámba NEM vevés akkor kezdődik, amikor már az ötödik kört futtatják vele. Szerintem nagyon kevés kivételtől eltekintve az emberek pontosan tudják, hogy ha ajtóstól rontanak a házba attól még a kocsijuk nem fog megjavulni.

Aztán lehet rá mutogatni, hogy milyen a "stílus". Ja persze...

relhist 2012.04.04. 10:09:13

megér pár szót a garanciális feltételrendszer is. Ford Mondeo 2002-2007, 12 év átrozsdásodás garancia, mely csak úgy él, ha a kötelező karosszéria átvizsgálási lap is pecsételve van a szervizkönyvben. A gép végig márkaszervizben revíziózva, de egyik szerviz sem pecsételt automatikusan karosszéria ellenőrzési lapra. Mindezt úgy, hogy a gyári szerviztervben minden ellenőrzésnél szerepel a karosszéria átvizsgálási lépés. Szivatás? Az. Rohad? persze, mert a 2002-2007 közötti mondeoknál technológiai hibából fakadóan előbb-utóbb rohad az ajtók alja. :D

protézisesh 2012.04.04. 10:28:52

@Én nem: az én autómban vezető oldali biztonsági övet cseréltettem, mert bolyhosodott (sorjás lehetett a csat belseje és a hogy csúszkált, szedte az anyagot). 30ekm-nél. A márkaker csinált róla két fotót, elküldte az importőrnek, aztán egy hét múlva hívtak, hogy ha legközelebb arra járok, cserélik, ingyen, garanciában.

protézisesh 2012.04.04. 10:29:43

@isssti: A garanciaidőszak lejárta után 3 hónappal szivárgó klímahűtő vajon ordító gyári hiba?

230e 2012.04.04. 10:50:52

@protézisesh: Sajnos bármennyire is kellemetlen dolog, de Ő az ütközőpont.Ez pedig nem a személynek, hanem a státusznak szól. Tetszik/nem tetszik. Különösen ebben a frusztrált világban.

"Rádaásul egy garancián túli hiba javítása soklépcsős: a kereskedő nem fogja magára vállalni (a munkadíjat mindenképp ő állja, tehát bukja vele azt az időt, amit a te kocsidon dolgozik ingyen, más fizetős munkák helyett), az alkatrészt meg csak akkor téríti meg neki az importőr, ha ott fent is elismerik a reklamáció jogosságát. Vagyis az az ügyintéző, akinek te esetleg nagy svunngal ütöd az asztalát épp a te érdekeidet (kellene) képviseli felfelé."

Megint fenntartom, hogy az ügyintéző a szerviz érdekeit képviseli. Időt, munkát és pénzt kell hogy nyerjen munkáltatójának, a kereskedőnek, azaz nem érdeke, hogy igazat adjon, hiszen akkor a munkáltatója érdeke ellen cselekszik.

@Motordoktor: Az a baj, hogy végletekről beszélünk mind a ketten.
Egy szolgáltatásnál nem azon kellene gondolkodni, hogy miért volt az adott ügyfél ajtóstul berohanó, és miért volt "paraszt" hanem azon, hogy valóban mindent megtett-e azért az adott szolgáltató, hogy ne ajtóstul rohanjon, és hisztizzen, és ennek a kockázatát csökkenteni.
Azonnal odaküldték? Hányadik kört futtatják vele, azonnal hülyének nézték, játszadoztak vele, visszahívást, időpontot ígértek amit nem tartottak be stb., széttárták a vállukat, lerázták? Megfelelően képzett a személyzet az ilyen problémák kezelésére? Van a márkának egy központi telefonszáma amit felhívsz, elküldöd az anyagot, átirányítanak egy szervizbe ahol meghatározott, ellenőrizhető instrukciók alapján kezelik az adott problémát?

light 2012.04.04. 10:58:35

Jaj de kár, hogy ezt a cikket nem 2 hónappal ezelott raktátok ki, talán megspórolhattam volna egy kis pénzt a DSG váltó javításával.

isssti 2012.04.04. 11:09:47

@protézisesh: Nem tudom, nem vagyok szerelő, másrészt nem ismerem a körülményeket.
Harmadrészt utalnék vissza előző kommentemhez: "kivétel erősíti.."

Térspecialista 2012.04.04. 11:19:37

Nekem egyszer volt ilyen ügyem, hogy az 1 éves (tíz éve ennyi volt :( )garancia után két hónappal a kinyomócsapágy kuka lett. Márkaszerviz 140ezerért cserélt komplett kuplungszettet. Az autóba 30.000 km volt akkor. Természetesen ki kellett fizetni, nem akartak egyetérteni azzal, hogy ennek többet kéne bírnia.... Maradt a fogyasztóvédelem, a kivett alkatrész szemléje, stb, és láss csodát néhány hét múlva hívtak a márkaszervízből, hogy adnának nekem úgy 140ezer forintot! Én azon háborodtam föl, hogy egy 7000ft-os (kinyomócs.) alkatrész miatt miért nem cserélnek másfél-két milláért egy komplett motort váltóval ha éppen az az egyszerűbb....? Tudom a kuplung kopó alkatrész, meg, hogy szar a lábam....de a lábamról annyit, hogy a szerkezet még össze se volt kopva rendesen. Talán ezért is adtak vissza mindent.

pdw (törölt) 2012.04.04. 11:24:02

@novothauto: En egy eve vettem ujautot, azota megvan az osszes szamla. Nem egy nagy erofeszites ratuzogepezni egy A4es papirra majd elrakni.

Térspecialista 2012.04.04. 11:24:50

@protézisesh: Azért egy "parasztnak" körülményektől függetlenül, előítéletekkel áll neki az ember tárgyalni....emberek vagyunk mi is.

pdw (törölt) 2012.04.04. 11:27:56

@relhist: es ezt miert is nem vetted eszre?

misi107 2012.04.04. 11:45:38

@pdw: mondjuk azért,mert ha belülről rohad kifelé mire észreveszi az ember,már rég rossz.Másrészt meg tökön szúrom magam,ha te (ön) minden elindulás előtt szétszeded az ajtót,hogy megnézd rozsdásodik-e.De gyanítom,hogy én és még a földön pár millió ember nagyívben tojik rá,milyen az ajtó alja és nem lesi minden nap,éppen milyen az állapota.

pdw (törölt) 2012.04.04. 11:49:08

@misi107: Bocs felreertheto voltam! Arra gondoltam h a szervizkonyves rozsdasodasvizsgalat pecsetet mert nem vette eszre mikor hozzakerult a kocsi.

misi107 2012.04.04. 11:53:23

@pdw: ez igaz,lehet figyelmetlenség is.Csak épp aki nem tud róla,hogy erre is figyelni kellene...(ami feltételezem jelen esetben nem áll fent,ha a mondeo klubbos relhist kommentjéhez van szerencsénk :) )

relhist 2012.04.04. 11:55:39

@pdw: hogy nem pecsételnek? mert nem az enyém volt az autó korábban. Mióta nálam van, mindig kérem a kasztni átvizsgálási lapot, de most sem pecsételnek.
Elvileg ha rendelkezésre állnak a korábbi kasztni lapok, akkor is él a garancia, de mivel a korábbi márkaszerviz a válság (és saját kóklerségük) áldozata lett, így nem beszerezhetők a munkalapok. :(
De a lényeg az, hogy kérik a korábbi kasztni átvizsgálások igazolását, miközben az a kötelező szervizekre vonatkozó gyártói előírás része, tehát ha márkaszervizben volt szervizelve az autó, és erről pecsét is van, akkor elvileg _el_kellett_végezniük_ a kasztnivizsgálatot is.

Lova 2012.04.04. 11:59:02

Sokan félreértitek a cikket. Nem azért kell emberként viselkedni, hogy megkapd azt a kiszolgálást, ami neked JÁR (ezt hej, de nagyon tudja mindenki, hogy mi JÁR neki....) hanem azért, mert emberrel beszélsz.

A sokat emlegetett Lajtán túl mindenki tisztelettel beszél még a boltossal meg a kukással is, innen jön a kölcsönös tiszletel.
Paraszttal paraszt módon fognak bánni mindenhol.

Ez hiányzik idehaza, a mások tisztelete. Az, hogy elfogadd hogy a másik is ember, hangulattal, véleménnyel, érzelmekkel. Márkaszerízben, boltban, buszon, mindenhol...

pdw (törölt) 2012.04.04. 12:25:34

@relhist: szoval tehat a Ford szervizek a koklerek.
Nekem (Hyundai) kulon resz van ennek a szervizkonyvbe es a garanciacsomag reszekent is agyon van marketingelve.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.04.04. 13:07:04

@ChPh:

"És gondoljunk bele, mi van azokkal akik nem is értenek az autókhoz."

Azok beszopják.

Érdekes, hogy például a hitelkárosultak esetén senki nem védte őket, hogy "és akik nem értenek a pénzügyekhez?"

kewcheg 2012.04.04. 13:08:16

Én a szervízhez vettem az autót.Kb. megvolt az elképzelésem, de mivel ÉK.Mo.-on egy kezemen meg tudom számolni a korrekt márkakereskedőket, kb. kizárásos alapon maradt egy.Szerencsére most már még egy márkát is árul, ily módon legközelebb nagyobb választási lehetőségem lesz....

Főtruista 2012.04.04. 13:10:24

@Lova: Ehhez nincs mit hozzátenni.
+1

sefer_k 2012.04.04. 13:14:18

A cikkben leírtak nem csak az autókra érvényesek, hanem bármi másra. Én mindig normálisan állok az ilyen ügyekhez, elvégre a saját munkámban én is hibázhatok. Ha én normálisan közelítettem és a túloldal mégis paraszt, akkor jöhet a fyogy.véd., ügyvéd, bíróság, stb. De mindenkinek jobb, ha békjésen elrendezik a dolgot. Gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb.
Annak idején kialakult egy jó kapcsolat a márkaszervíz karosszériás részlegével. Tök normális a munkafelvevő, vittem oda munkát bőven (sajnos). És volt olyan eset, amikor a munkafelvevő is elismerte, hogy az adott hiba típushiba, DE csak az autó 4-5 éves korában jön elő, mikor a garancia már lejárt. Nem kellett ordítanom, asztalt borogatnom, sőt a markaképviseletig se kellett eljutnom, márkaszervízben kezelték a problémámat, csak KÉRNEM kellett, hogy oldjuk meg. Semmi mást nem kellett tennem. Senki nem volt feszült és idegbeteg. Ez mindenkinek jó volt. Nekem nem kellett kifizetni egy szélvédőcserét anyaggal és munkával együtt kb. 100e Ft-értékben, a szervíznek meg jó volt, mert pontosan tudták, hogy megmaradt a bizalmam. Egészen biztos vagyok benne, hogy ez annak volt köszönhető, hogy mindig, minden esetben normális voltam velük, ha volt korábbi munkával gond, akkor azt is normálisan KÉRTEM, hogy nézzék már meg és javítsák ki.
Agyilag ezt itthon sok embernek fel kellene fogni, hogy attól, hogy valami JÁR az ember pénzéért, az nem jogosítja fel arra, hogy büdös buknó paraszt legyen a másikkal.

protézisesh 2012.04.04. 13:23:17

@Főtruista: @Lova: valami ilyesmiről vartyogok én is, konkrét példákon keresztül levezetve...

qmatch 2012.04.04. 13:37:59

@Motordoktor: Az emberi tényezőt én nem csak az ügyintézőnél vélem felfedezni.Valóban a júzer őt "látja" a cégből, és múlhat rajta valóban sok minden...
Amiről én beszélek az az, amikor a fejétől büdös az a hal.
Sőt, amikor a generál importőr, vagy regionális márkaképviselet szívatja a márkakereskedőket: olyan helyzetet teremt, olyan mérőszámok mentén "kényszeríti" mozogni a szervízeket, ami voltaképpen a pillanatnyi vagy rövidtávú helyzetkezelést célozza, és teljesen elvész egy üzlet valódi jól felfogott érdeke.

Egyébként az ilyenolyan tréningekről az a véleményem, hogy egy szarul fizetett, megélhetési satuba fogott alkalmazottat meg még tudományos(kodó) alapon sem lehet "rendes" munkára rávenni. Nem arról beszélek, hogy a melós telhetetlen - hanem arról, amikor napi gondjai vannak....miközben a főnök a sokadik házát építi, vagy a második lovasfarmot veszi meg, mert teljesen egyértelmű, hogy nálunk aki vállakozó, az éljen kurva jól, aki alkalmazott, az meg menjen a p..csába, ha meg rosszul megy az üzlet, akkor biztosan lop, de legalábbis kirúgjuk, mintha homokzsák lenne a léghajón.

newmin 2012.04.04. 13:51:52

háát ha a képen látható hölgy ülne a pult másik oldalán, jó darabig szóhoz sem jutnék....

Motordoktor 2012.04.04. 13:52:25

@qmatch: Millió dolgot tudnék én is hozzátenni, összességében egyetértek az általad leírt dolgokkal.

relhist 2012.04.04. 14:09:05

@pdw: olvasni tudol-e? :)
Nem a ford szervizek kóklerek, hanem arra az egyre mondtam, ahol korábban szervizelték.

Értem, hogy marketingelve van a garancifüzetben, de kvázi b@szhatom, ha nem 0km-től nálam van a gép. Továbbá a külön kasztni pecsét csak azért kell, hogy legyen mire hivatkozni, ha nincs meg. Mondom még1x, a kasztni átvizsgálás a rendszeres kötelező szerviz része (külön ügyfélkérés nélkül is!), tehát ha megcsináltatod a rendszeres szervizt szakműhelyben, átnézik a kasztnit is (kötelező!). A kötelező szervizre vonatkozó szervizkönyv pecséttel pedig azt igazolják, hogy a gyári szerviztervnek megfelelő átvizsgálás, csere megtörtént. Tehát átvizsgálták a kasztni is.

Gabenpetit 2012.04.04. 15:01:42

Bevallom, en a fooladalon levo csaj miatt klikkeltem a cikkre. Bunko nem szoktam lenni, udvarias vagyok, amig velem is azok, de en mindig megadom a lehetoseget az emberi csevejre. Ugyvedhez nem fordulok, mert csak atver o is... Magamnak kalapalom ki a hibat. :)
Szoval jo a cikk, hatha a sok ostoba, hurkasnyaku olvassa, magara ismer es megterve peace jelvennyel a homlokan lesz majd udvarias... de jo lenne!

Rocko- 2012.04.04. 15:11:18

@novothauto: "Kérik a tankolásokról a számlákat. Ki az, aki ezeket összegyűjti, ha nem cégautó?"
én. :)
na jó, elismerem, ez ritka dolog.

Hurri Kán 2012.04.04. 15:16:42

Sajnos itt is úgy működik sokszor a panaszkezelés, mint szinte bármely más szektorban...

VJani 2012.04.04. 15:17:05

Én mindig elteszem a tankolásról a számlát (gyüjtöm a kocsiban, évente egy borítékba beteszem és elteszem). Egyszerűen megszokásból.

Történt velem, hogy garancia lejárta után két hónappal behalt a benzinszivattyú! Természetesen ki kellett fizetnem a csere minden költségét... Gondoltam egyet, az összes sárgakagylós számlát aznapig összeraktam és a döglött szivattyúval letettem a fiatmagyarország műszaki osztályán. Kértem, nézzék meg... nincs semmiféle ráhatásom, ez nem vezetői hiba... Nem szentségeltem, nem szidtam senkit. Egy hónap után kérték a számlaszámom! Nagyon korrekt társaság!

ChPh 2012.04.04. 15:25:38

@Csumpi Hálidéj: egyértelmű, hogy be****k
a pénzügyes dolog kissé más tészta, mutat hasonlóságokat ez tény, de ne keverjük most bele.
Ha van egy autóm, akkor ne kelljen már értenem minden egyes részéhez. Elég legyen bevinnem az autót időpontra, amíg átnézik és/vagy megszerelik, nyugodtan igyak egy kávét és utána hajtsak el elégedetten.

Persze tudom, bili és társai, mert akár ez lehetne is, ha nem számítana minden fillér, mert ugye ennek lenne ára...

protézisesh 2012.04.04. 16:02:26

@qmatch: az első bekezdéssel egyetértek (hülye célszámok fentről).

A másodikkal kurvára nem. Tudomásul kellene végre venni, hogy:
1.) aki "vállalkozó", az a saját bőrét viszi a vásárra, a saját életszínvonalának fenntartása/emelése érdekében indított vállalkozást, kockáztatott, hagyta ott a saját alkalmazotti munkáját. Ideális esetben a törvényeket (többnyire) betartva.
2.) nem minden vállalkozó halmozza a lovardákat, adriai nyaralókat, kastélyokat és veteránautókat.
3.) nem minden vállalkozó veszi kutyába az alkalmazottait
4.) van alkalmazott is bőséggel, aki a lehetőségekhez képest meg van becsülve anyagilag is, erkölcsileg is. Mégis nagy ívben szarik bele a munkájába (de csak abba, mert a wc-csészébe pl. nem képes beletalálni...)

Arról nem beszélve, hogy a köcsög alkalmazott rontja/borítja a céget, így a főnök szívatásán keresztül önnön sorsát is nagyban rombolja. He?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.04. 16:30:09

hat ezek nem erzelmi dolgok
egyaltalan nem
most vettem kocsit minden le van papirozva, 5 evig full garancia, 10 evig valto es motor, a gumira semmi:)
3 evig ingyen idoszakos szervizek, atnezes olajcsere
na most ezek utan nekem nem fognak ingyen csinalni semmit, akar mosolygok akar verem az asztalt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.04. 16:47:17

@VJani: bazmeg akar vezetoi hiba akar nem, ha nincs lifetime garancia akkor nincs, hat akkor viheted vissza a 40 eves kocsidat, hogy behalt a benzinpumpa...
hat be
ez van
makod volt, valami hulye megsajnalt, nezd mar ez gyujti a csekkeket a tankolasrol:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.04. 16:48:06

@VJani: mondjuk azt nem irtad le, miert kertek a szamlaszamodat:)

sporting1.6 2012.04.04. 16:48:34

Ezer+1 éve foglalkozom panaszkezeléssel, közeli témában, vezetőként.
Amikor tiszta sor, hogy ki a hibás, akkor nincs mese. Legyen az ügyfél bármilyen paraszt is, az lesz amit szeretne, meg kell oldani a problémát, ha a szolgáltató/közvetítő hibázott. Ha fáj a zsebnek, ha nem. Egy felügyeleti bírság sokkal jobban fog fájni, a PSZÁF pl. olyanokért szór százezres nagyságú bírságokat, hogy el sem hiszi az ember. Még akkor is, amikor egyébként neked ad igazat, az ügyfélnek nem jár semmi, csak picit hibáztál. Hátmég, ha az ügyfélnek van igaza...
Ha egyértelműen az ügyfél a hibás de esetleg lehet méltányossági megoldás, igenis számít, hogy az ügyfél emberszámba veszi-e az asztal túlfelén ülő alkalmazottat. Ez emberi dolog, így lesz mindig. Nem lehet minden ügyben méltányos az ember, főleg, ha közvetít. Bármennyi ügyet nem tud elintézni. Vagy nála, vagy a szolgáltatónál igenis van egy keret, van egy összeg, van x számú szívességkérési lehetőség. Ezzel kell sáfárkodni. Persze, hogy az kapja, aki normálisan fordul a panaszkezelőhöz. Őt még meg lehet tartani ügyfélként. Aki üvöltözéssel, káromkodással indít, azt pozitív hozzáállással sem tudod megtartani. Az a legnagyobb siker, amikor egy ilyet mégis vissza lehet fordítani, de erre nagyon-nagyon pici az esély.
Aztán van szürke zóna, amikor mindenki hibás valamennyire. No ilyenkor kell ügyesen megosztani a felelősséget, illetve annak költségét. Az ügyfél kapjon egy picit többet mint amekkora hülye volt (amikor pl. egyszer sufniban javíttatott), de tudatni kell vele finoman, hogy mekkora hülye volt és ehez képest mégis mennyit kap. No akkor elégedett lesz.
Külön szakma ez.
Ja, az alkalmazott: Az tisztán a tulaj/ügyvezető felelőssége, hogy kit ültet oda. Ha alkalmatlant, akkor is ő a hibás, bármit is csináljon az alkalmatlan alkalmazott.

MoxNox 2012.04.04. 17:58:33

A cikket nem olvastam el, viszont kiderült már azóta hol van a főoldalon kirakott mézesmadzag csöcsökről a nagyobb kép? :D

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.04. 18:02:33

@Rocko-: Há jó hogy nem úgy írtam, hogy "ki az a marha"...

csakazértistotalcar 2012.04.04. 18:30:53

@protézisesh: Ugyan az a márka (Citroen), a garanciális idő után 5 (öt!) nappal elkezdett búgni a jobb eleje az autónak. Kerékagy csapágy. Irány azonnal a márkaszervízbe, ahova rendszeresen lett hordva. A jelenség észrevétele előtt 3 héttel volt kötelező szervízen az autó! A márkakereskedés és szervíz tulajdonosa közölte: lejárt a garancia. Vezérképviselet, műszaki vezetőig eljutva, aki közölte: keveset fut az autó ez a hiba oka, különben is ugye 5 nappal kifutottunk az időből. Mondtam, valószínüleg azért van ez, mert kb, 2 hetente használja az autót az apám, így esett meg, hogy most vette észre a hibát. Tény, csupán 9 ezer volt benne, de vajon milyen agycsapágy az amelyik ennyit bír? Az autó nem volt ütve, minden szinte szalon állapotban volt, kivéve a jobb első agycsapágy. Műszaki vezető mondta, próbáljunk egyezkedni a márkaszervízzel, mert az egy nagyon szakszerű, korrekt cég. Biztosan így volt, de akkor miért vonta vissza fél év múlva a márkakereskedés és márkaszervíz jogot a Citroen Hungaria? Nos, ezek után SOHA TÖBBET Citroent, pedig eddig az esetig 5 db volt a családban. Ja, és semmi agresszió nem volt, nagyon jól megkávéztattak/teáztattak, csak éppen tojtak az egészre.

Rocko- 2012.04.04. 18:35:10

@novothauto: értettük anélkül is. ;)

indapass90210 2012.04.04. 19:00:55

@novothauto: jó az emilcím, ami kint van az oldaladon?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.04. 19:38:03

@Dövan: Jó. Viszont tele van távgyógyításos, meg mindenféle levéllel, általában egy hónapon belül válaszolok.

mikerbiker 2012.04.04. 19:38:10

@VJani: Sokévig dolgoztam a Fiatnál munkafelvevőként. És azt mondom tökigaza van a cikk írójának, ugyanis minket külön oktatásokon képeztek,különös tekintettel a reklamáló ügyfelekre!Éshiggyétek el megérte...
A Három aranyszabály:
1. Ügyfél=Pénz(tökmindegy hogy gari vagy sem!)
2. Kb. minden tizedik ügyfélnek a szar se elég büdös!Ezeket szard le,törődj azzal aki a pénzt hozza!
3. Mindíg légy udvarias,megértő,de sosem lekezelő!A jattodon észreveszed majd amikor jól csinálod!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.04. 19:45:14

@Dövan: Viszont van telefonszám is, ha paraszt módon nem válaszolok.

Phrascarica 2012.04.04. 20:02:35

@mikerbiker: "A jattodon észreveszed majd amikor jól csinálod! "
Egy időben én is megpróbáltam, de rájöttem hogy sajnos semmit sem ér. Amikor jattot adtam, akkor 100%-ban szarabb volt a munka.
pl volt olyan hogy a jatt átadása után a munkafelvevő -gondolom, hogy megdolgozzon a jattért- azt mondta hogy majd Ő kiáll a kocsival, aztán teli gázzal nekitolatott a mögötte álló nullkilométeres ML-nek a tolatóradar hangos tiltakozása ellenére.
Gondolom azt hitte D-ben van, mert közben előre nézett :DD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.04. 20:26:42

@Phrascarica: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁáá :D És kifizette? :D

indapass90210 2012.04.04. 20:42:12

@novothauto: :D

Ok, ma este már nem akarlak zaklatni. Majd holnap. :)

agobela 2012.04.04. 22:02:22

@relhist: Ha megengedsz egy tanácsot: írj az inform@ford.com címre, részletezd az ügyet. Biztos vagyok benne, hogy együttműködőek lesznek. Kód: TC

A poszt/cikk egyébként gyakorlatias és nagyon jól leírja a mai magyar helyzetet. Köszi Doki

akira2 2012.04.04. 22:03:03

A magyar társadalomban jórészt azért alakult ki az egymás tiszteletét nélkülöző viselkedésforma, mert a garanciális/szavatossági jogszabályok valójában sok esetben gumiszabályok, amelyet leginkább a szervíz oldal használhat ki az ügyféllel szemben, így az ügyfelek frusztrációja a mély megalázottságukból és tehetetlenségükből fakad.

Pl. ki az, aki meg tudja őritni a hidegvérét akkor, ha pl. egy garanciális javítás nem készül el 15 nap alatt sem, a szervíz ügyintéző csupán egy vállrándítással és azzal intézi el, hogy a törvény nem ír határidőt, csak azt, hogy törekedni kell rá...

vagy ki az, aki meg tudja őrizni hidegvérét akkor, amikor a szervíz ügyintéző azt mondja a keveset futott, rendszeresen szervizelt, ámde motorhibás kétésfél éves autó esetén, hogy a szavatossági kérelemhez kéri csatolni annak bizonyítékát, hogy a hiba már az autó eladásakor is benne volt...

Aki nekem bemutat egy hasonló esetre bizonyítékot, az kap tőlem egy láda sört.

Noooormááááliiis... a jogalkotó? Hogyan tudná bárki is bizonyítani bármilyen három évesnél kicsit fiatalabb műszaki cikk esetén - amely addig hiba nélkül működött -, hogy a hiba már az eladáskor is benne volt?

Aki pedig azt meg tudja magyarázni, hogy mi a lótúró célja van egy ilyen szavatossági jogszabálynak atekintetben, hogy a jótállási időn túli, de szavatossági időn (3 év) belüli ún. rejtett hibák esetén megfordítja a bizonyítási terhet az ügyfél terhére - annak két láda sör a jutalma...

Jogászok előnyben... :)

akira2 2012.04.04. 22:12:01

"Hogyan reklamáljunk a szervizben?"

Ja a poszt címéhez is volna egy aprócska hozzáfűznivalóm...

Miért is kellene bárkinek reklamálnia? Hacsak azért nem, mert általános gyakorlat, hogy valamit mégse csinálnak meg hiba nélkül a szervízben?

Ha mindig mindent (de legalább majdnem mindent) jól megcsinálnának, ezzel kényeztetnének, azt se tudnánk, hogy milyen szavaink vannak az elégedetlenségünk kifejezésére...

De jó világ is volna, ha valóban elfelejthetnénk...

...ja, de Magyarországon vagyunk, ahol az elegédetlenkedés nemzeti sport...!

agobela 2012.04.04. 22:25:09

@akira2: Te ezt nagyon jól látod. Valóban korszerűtlen és főleg "állami" felépítésű a szabályrendszer. Az egész jellemzően még az 1990 előtti viszonyokra való. Doki cikke a jelenlegi szabályrendszerre ad néhány tanácsot, persze írhatna egy másikat is, ami az általad kifogásoltakat elemzi.
Pl. a javítási időhatár bevezetésének is komoly ára van/lenne. Egy SW hiba kijavítása (pl.: motorvezérlő) minimum 3 hónap.(új SW fejlesztése és nem a kész feltöltése) Tesztekkel, jóváhagyásokkal stb. A Lajtán túlról nézve persze Balkán vagyunk, de az autógyárak központja, tulajdonosai is a Lajtán túl vannak. Ott többet költenek a hírnévre, talán éppen a Balkánon megspórolva. Sokat lehetne erről írni: akár disszertációt, vagy doktorit is :-)

Phrascarica 2012.04.04. 22:35:05

@ColT: az enyémet igen, azaz megcsinálták,de azóta inkább nem erőltetem náluk a szervizt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.04.05. 00:55:53

Hiába a normális hangnem, hiába minden észérv, a gyárilag szar ablaktörlőgumit is basztak kicserélni, még bőven a gariidő elején. Lengették a könyvecskét, hogy nem garanciális, nem garanciális.
A 4. toronycsapágynál, amit kénytelen volt cserélni, mert SZAR konstrukciós hibás már megmondta, hogy ne jöjjek többet, mert ha a fejem tetejére állok sem cseréli, hiába garis.

És hogy a márkahűség így kialakult-e a FIAT-hoz? Nem annyira.

wartowski 2012.04.05. 09:03:04

QMATCH, mekkora igazad van, bazz!

"...hülye fönökök:
akik jobb esetben még a "régiek", a rendszerváltás előtt sufniműhelyből meggazdagodó, a 90-es években spórolt pénzéből autókereskedést nyitó, többnyire egyszerű autószerelő. Rafinált, jó emberismerő - a kérdés csak az, hogy akar-e még egy negyedik házat is építeni a második feleségének, vagy nem.
...rosszabb esetben a főnök már a fent említett úr, többnyire az eltelt 20 év alatt rendesen elkényeztetett fiacskája. Kamaszkorának emlékeiből csak az elejtett megjegyzések maradtak meg, miszerint "ütni kell a melóst...". Hozzászokott a jómódhoz, ez az egyetlen prioritása. Pedig az üzlet érdeke nem mindig azonos a tulajdonos magánszámlájának gyarapításával. De ezt ő nem érti, nem tanulta soha ezt a szakmát, egyszerűen beleszületett a tutiba.
Még rosszabb esetben nem csak a főnök ilyen, hanem felsőközép vezetői szintig közeli/távoli rokonokkal van feltöltve a management."

Több márkaszervizben is dolgoztam már szerelőként, és ez a mai napig egytől-egyig igaz. Az általában nem tisztességes úton meggazdagodott tulaj berakja a sleppjét és a seggnyalóit, mindegy hogy olyan hülyék a szakmához mint a segg, nem baj! A melós meg szarért-hugyért hétvégén is ingyen, stb, stb....és amit írtál az általában a felsőközép-vezetőkre igaz. Oké hogy például közgazdász a nagyfőnök, de legalább ne okoskodjon bele abba amihez szart se ért. Dolgoztam egy "N" betűvel kezdődő márkánál ami a "H" betűvel kezdődő márkacsoport tagja, ott is valami diplomás pöcs a góré, (nem gépész) nem tudja megkülönböztetni az autó hátulját az elejétől, de ő a király, bármilyen nagy szart csinál nem számít, ottlétem alatt több milliós kárt okozott a cégnek, olyan használt autókat vett meg és adott tovább garanciával, amiket épeszű hozzáértő (nem feltétlenül autószerelő) ember véletlenül se vásárolt volna meg...aztán persze hozták is vissza szépen a verdákat, milliós összegeket nyelt be a cég a javításra és az alkatrészekre. Ez a helyzet, és az autószerelő szakmának persze nulla a becsülete...pont az ilyen "H" betűvel kezdődő márkacsoportok miatt...

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2012.04.05. 12:57:38

Én leszek a közellenség, és ez a vesszőparipám, tehát hosszú lesz, előre bocsánat. Még mindig reménykedek abban, hogy ha egyszer felhívok egy magyar céget, nem úgy fogják felvenni a telefont, hogy hallóbazmeg, hanem hogy xy céget hívta, wz ember vagyok, miben segíthetek - mindezt vidáman. Volt alkalmam tartósan naponta ezer ilyet hallani külföldön, és remek volt ügyfélnek lenni volt.

Bónusz, hogy amikor mosolygós közegben vagy, rád is hat a mosolygás, visszamosolyogsz te is, ami a többiekre hat, és ez a ciklus szépen görög tovább, és mindenki jobban érzi magát. És igen, telefonon is lehet mosolyogni.

Szerintem egy szolgáltató szolgáltasson, kedvesen, udvariasan, vidáman. És igen, a szolgáltatással sajnos együtt jár az is, hogy bunkó az ügyfél. Azt is udvariasan, nyugodtan kezelje a szolgáltató, épp azért, mert szolgáltató.

Kommunikációs alapszabály, hogy a szolgáltató (meg akárki) épp azzal nyerhet meg minden egyes konfliktusos helyzetet, ha minden bunkóságra a lehető legnagyobb kedvességgel reagál. Ami nem könnyű, mert az első reakció, a zsigeri reakció az lenne, hogy elküldi a picsába, de ez tanulható, gyakorolható. És egy idő után visszaüt a bunkóság a bunkó ügyfélre, mert csak azzal lehet bunkózni, aki ugrik a dologra. (ez nem vonatkozik a genetikailag tahó ügyfélre.) Azzal nehéz veszekedni, aki kedves és segítőkész. Azt nehéz utálni, aki szeret minket.

Autós történet: egy-két hete felhívtam egy autóhirdetés gazdáját, és megvettem volna a kocsit, ha az illető nem bunkó. Elnéztem volna, hogy a hirdetésből nem derült ki, hogy nepper, mert tetszett a járgány (Ford S-Max.) Simán köthetett volna üzletet, de úgy vette fel, hogy hallóbazmeg, foghegyről válaszolgatott, egyenként kellett belőle kihúzni a szavakat (hogy lehet így eladni bármit?), és amikor megkérdeztem, hogy megadja-e az alvázszámot, azt bökte oda foghegyről, hogy ma már nem (fél 6-kor volt a beszélgetés.) Normális viszonyok között egy ilyen "szolgáltató" éhen hal.

Bocs a hosszú kommentért.

Kisbuszos 2012.04.05. 19:52:41

Egyszer vettem egy Husqvarna fűkaszát 200 E Ft-ért. Nem sokat használtam (kb.20 nap) mire beszart. Elvittem a szervizbe, szétszedték és azt mondták h elkopott a kuplung. Az egy éves gari már lejárt és amúgy sem cserélnek kopó alkatrészt gariban. Felhívtam Bp-en valami műszaki vezetőt, elmondtam neki h vigyáztam a gépre és szakszerűen használtam nem úgy mint a közmunkás brazilok. Megcsinálták ingyen , azóta vettem egy másik gépet is szintén 2 kilóért náluk. Ez volt kb 6 éve. Azóta is mindkét gép hibátlan.

papa33 2012.09.11. 10:58:53

Na még egyszer, mert elszállt
Azt, hogy az előtte, meg ezutáni autóit, meg az ismerősei autóit is itt veszik meg, itt javíttatják... meggondolandó a márkaszarviz hozzáállása...
régi mondás: egy autó annyira jó, mint amennyire a szervize...

Reszelő Aladár 2013.06.25. 10:50:21

Szomorú, hogy így van. De így van. Vagy mégse?
Tulajdonképpen emberszámba venni a másikat szégyen? Gáz, hogy valakire nem borítjuk rá az asztalt? Tárgyalás az ahol csak az a jó amit én akarok? Egyezkedni kell, így mennek a dolgok.

Reszelő Aladár 2016.01.26. 20:01:42

Aki csak egy területet tud mondani, ahol a türhőség beválik...
süti beállítások módosítása