HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ráncfelvarrás Sevillában

2012.04.04. 06:15 Tcomment

Címkék: renault rs megane

Teljesítményőrült Forma1-es mérnökök csiszolták a motorjait, hogy a hétköznapok racionális választása lehessen. Szép is lett, jó is lett mindegyik Mégane, de azért az RS Az Egy, Ami Mindent Visz. Renault menetpróbán jártunk.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

137 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr194362301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victor vacendak 2012.04.04. 09:52:15

Egy Renault Megane RS 250-essel én is mentem a Nordschleifén.
Az az egy kérdés csak, hogy milyen RS-t látunk a videón, tekintettel arra, hogy a bizonyítási vágytól égő, kisfarkú cégek mindig csalnak...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.04.04. 09:53:09

Biztos a tomtomot kell ekézni a navi miatt? Nem lehet, hogy eleve slendrián a spanyol térképanyag? Nem lepne meg.

Az extráktól meg nem sikerült hátast dobnom, mert egyrészt ezek már rég a piacon vannak, másrészt meg a rönó a mai napig tud olyat, hogy elektromos panorámatetöt csak sportfutómüvel együtt lehet konfigurálni és ez csak egy példa.

Tizenkettő 2012.04.04. 09:55:02

@barumka: Szerelj déjvút az még szarabb. Igazából nem nagyon izgat ki mit mond mert ha egy francia autós cikk megjelenik bárhol is azonnak jönnek ezzekkel a nagy közhelyekkel meg puffogtatásokkal, megalapozatlan hallottam meg ismerős stb történetekkel. Minden márkánál van szar. És nem akarok megbántani senkit sem mert nyilván itt is vannak tisztességes alapos szerelők akik utánanéznek a dolgokank de nagyrészük egy semmirekellő kókler és ha elbasz valamit az autót okolja. Levesznek minden laikust akik a kerékcserénél komolyabb műveletet még életükben nem végeztek az autón, bemagyaráznak mindent, és utána az autót hozzák ki hibásnak. És szerintem a többihez sem értenek alaposan csak maximum azok jobban tolerálják a kontár munkát. És ténlyeg elnézést attól a pár alapos tisztességes szakembertől aki az ellenpélda. Az meg hogy ki miylen autót lát az út szélén az meg aztán kurvára mérvadó adat. Most mondhatnám én meg azt hogy nyaralás alatt csak vw-t láttam az út szélén füstölő motorral ami egyébként igaz is de ez még nem jelent semmit sem. Ott van a cikkben is az adac utalás. Annak talán van valami alapja, és nem az ilyen ezt láttam meg azt dolognak. Sokan a mikulást is látták.....

Tizenkettő 2012.04.04. 09:57:05

@lemonlime: 3 versenyenként, és verseny előtt valamint utána még megy pár hétvégét a szabadedzéseken, majd utána több mint a felét ujrahasználják a következő motorban. Tényleg szar lehet.....

Tizenkettő 2012.04.04. 09:58:08

@Tizenkettő: És eleve megépítést követően még megy padon pár szimulált versenytávot mielőtt bármibe is bekerülne.

Koncz_János 2012.04.04. 10:00:17

@malenykij polgar:
Persze hogy a térképanyaggal van a baj. Akkor meg a TomTomnak kell mogyorózni az ő beszállítóját.
Egyébként pedig és természetesen ez a Renaultra üt vissza: egyik tulaj se kezdi el boncolgatni, hogy a beszállítói láncban ki hibázott, hanem egyszerűen csak azt mondja: szar a Rönyómban a navi.

Tavalyelőtt bejártuk autóval Korzikát, az iGo egyetlen egyszer hibázott 4000 km alatt: igaz, akkor egy szakadékba akart bevinni, egy kőkerítésen át. :-)

golf002 2012.04.04. 10:07:20

Sokan elvagytok Ti tévedve a Renault-val kapcsolatban! Egy jól működő cég, nekem ne mondjátok, hogy haldoklik! Meg az élő példa a családban a majd 600, 000-et futott dízel 19-es, meg a 265, 000-et futott ugyancsak 19-es ami benzines!
Skacok a probléma ott kezdődik, hogy kispénzű emberek veszik az olcsóbb árak miatt, és ez meglátszik a karbantartáson is! Gondolkozzon már el mindenki szépen magában, amikor nem a gyári(Elf), hanem valami szutyok szar olajat rak a motorba, a 'jólesz az ennek' alapon. A probléma tehát itt kezdődik!
Szerelhetőség, erre azt mondom megszokás kérdése, igenis lehet jól szerelni, ha már ismered a típusokat(ja és nem a katalógusra gondolok).
Ennyit szerettem volna hozzáfűzni a dolgokhoz, tévhitekhez, de aki együgyű azzal nem lehet mit kezdeni! lásd: Magyarország német autó fanatizmusát, ami nem alaptalan, de a francia is lehet jó normális karbantartás és használat mellett!

Solaren 2012.04.04. 10:08:37

Csodálatos "cikk".A hirdetés felirat miért maradt le az elejéről?
Gondolom nem vagyok egyedül a véleményemmel,hogy még gondolatban is együtt emlegetni a a francia tákolmányokat a német autókkal szánalmas.Vagy csak én láttam túl sok francia taknyot.

Tizenkettő 2012.04.04. 10:12:36

Azt nem értem, hogy a sok német fan mi a retkes picsának olvassa el egyáltalán az ilyen cikkeket? miért kell minden egyes cikk után elkezdeni a szarozást? Csináljatok jobbat bazmeg. Ne vegyetek! Csináljatok!

frenchcarfan · http://franciaautoklub.hu 2012.04.04. 10:15:54

Nagyon jó írás! Végre nincs benne az a "tudatalatti" manipulálás - mint általában -, hogy ne vegyél franciát!

Kelpo 2012.04.04. 10:17:04

Kívülről bejön, és az előző széria sem volt rossz kívülről, belül viszont még mindig olyan "lomha" az egész, olyan elfolyós. A dci pedig még mindig nagyon drága ha összepisálja magát, 2es meganában 100k kilóméter után komplett motorcsere volt ismerősömnél, nem volt egy olcsó mulatság.

ezamagyarvalóság 2012.04.04. 10:18:24

@barumka: kár ezt a vitát folytatnod, felesleges!!! Én ugyanezt elmondhatom a német elitmárkákról is(aut.váltó, motorhűtés stb.), de nem teszem, mert mindenhol vannak konstrukciós hibák. Sajnos elég sok olyan német márka idióta van, hogy ha elromlik és cserélni kell, vagy tönkre megy valami más nagyobb dolog a kocsiban, akkor is hajtogatja hogy ez így jó, meg ez biztos csak egyedi dolog volt, mert hát a jelvény, amiért kifizetett 20csillió öjjjróóót, nehogy már besározódjon!!! Ugye? Nem baj, használj már messziről vakító fényű márkajelzésű autót, mert mintha azokat nem lopnák, tőrnék fel és törne el a szelepe,,ugyan!!!Hol élsz?....na mindegy.

ezamagyarvalóság 2012.04.04. 10:22:22

@barumka: Ja és hogy megnyugodj a mai napra és ne remegjen a szempillád az idegtől, a Renault köszöni szépen jól van, gyártja ugyanúgy a kocsikat, mint a te gengszter jelvényes márkáid. Nem értem honnan veszed hogy szarul van a márka. Ja, vagy csak a te agyadban halt meg. Nem baj, a renault-nak sem kellesz te. Még mielőtt vissza írnál hogy Renault buzi vagyok, neeeem, nem vagyok. Az elvakultságot és a méltatlan elfogultságot nem szeretem.

Plumper_ 2012.04.04. 10:30:26

@malenykij polgar: nem működik jól a több százezer Ft-os beépített navigáció..
a 30ezer Ft-os viszont remekül fut, erről ennyit.

mükkemakk 2012.04.04. 10:32:51

@Plumper_: A Trianonozás vicc volt, elnézést kérek, ha érzékenyen érintett.

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 10:44:06

@mükkemakk:
Volkswagent meg épelméjű magyar ember nem vesz, mert azt Hitlerék találták ki... :D

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 10:45:22

vajon Koncz úr megkapta már a képeket?
ha komolyan gondolta a medveharcot akkor kezdhet gyúrni... :D

fistic 2012.04.04. 10:47:11

"Három decibellel, azaz a korábbi felére csökkentették a motor zajszintjét, ami a komfortosabb használatot szolgálja. "

6 decibel volt a korábbi zajszint ??? wtf ???

Hurri Kán 2012.04.04. 10:47:25

@Ironpen:
Az más. Az olyan randa, hogy ,már szép kategória. Ja, és hátul hajt ;-)

evil. 2012.04.04. 10:48:15

Ahogy nézem hamar jöttek a "fos francia" hozzászólások :)

A barátnőmék családjában 8(!) puncis van jelenleg, ls mindegyik teszi a dolgát, pedig elég nagy a szórás :)
Van Megane I, II, Senic, Espace, Clio, és furcsa mód mind működik :)
Nekem is Megane I-es van, és két és fél év alatt elvitte összesen kb 200e (pontosan nem vezetek listát)forintomat, úgy gondolom,h az nem sok, főleg, hogy ebben benne van minden, amit más autóra is költenék, mint pl. téligumi, olaj stb.

Tizenkettő 2012.04.04. 10:51:30

@fistic: Ugye az a fránya logaritmikus skála....... Trükkös egy dolog.

PiszkosFreddy 2012.04.04. 10:53:36

A mostani autók nem arról híresek,hogy nagyjavítás nélkül elmennének 350-400 ezer km-t
gond nélkül.Ez a germán autókra ugyanúgy érvényes,mint a fransziára.De azért akármikor szóba kerül a szerelőknél,nagyon köpködik a francia autókat a fentebb emlegetett szerelhetetlenség,bonyolult cifrangos technika miatt.Nem vagyok német-autó megszállott
(technikásak,szépek,jók,fejlesztésben verhetetlenek)de azért jelzésértékű lehet,hogy a francia autóvásárlók is többre tartják a német márkákat,és azt választják a hazai helyett.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.04.04. 11:08:58

@Plumper_: Van ahol meg mégis jól müködik. Akkor mi van?

zeddez 2012.04.04. 11:10:40

@barumka: cöcöcö... azért a VAG féle PDTDI is elég hirhedt volt nagyon sokáig a heroinárú PD elemek halálai miatt, meg ahogy okádták a füstöt sem mindennapi.
Közelmúltban oldották csak meg tizensokév után ezt végre, addig meg kedves júzer köhöghetett 6 számjegyű összegeket a PD elemek darabjáért
Főleg az volt szép halál, amikor a hengerfejből úgy kellett kimunkáltatni gépműhelyben a kiszereléskor beszakadt PD elemet.
Ehhez képest egy gyűrűtörés az egy filléres javítás. :P

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.04.04. 11:11:03

@mükkemakk: Nem is tudod, milyen jó ötletet adtál. Mondjuk lehetne Édition Trianon csomagot kínálni. Hiányozna az autóból a lóerök, az ülések meg az extrák kétharmada.

zeddez 2012.04.04. 11:13:16

@fistic: logaritmikusan nő, +3 decibel zajszintet az emberi fül 2x-nek hall, tehát pl 75dB helyett 72dB az fele hangerőnek hat egy humanoidnak

kitiltott, de seráfütty 2012.04.04. 11:19:19

@barumka: Aztaaaa.... De érdekes!!! Mindig akkor történik valami baj egy Rönóval -bármelyik ismerősödnél és rokonodnál- amikor még épp te is ott vagy! Most két dolog lehetséges. Vagy minden ismerősöd hülye, mert Rönókat vesznek, vagy csak te vagy ilyen rossz hatással a Rönókra...

Saaaanyiiiii, ééén vagyok a Kiráááááááály Saaaaanyiiiii :DDD

janper 2012.04.04. 11:21:43

@zeddez: nem igaz. A cikk is fajdalmas marhasagot mond. A db-skala valoban (10-es alapon) logaritmikus a hangteljesitmenyre vonatkozoan, de az emberi hallas is az.

Ergo:
3 dB kulonbseg dupla hangteljesitmenyt jelez. 10 dB hangerokulonbseg szubjektiven ketszeres hangossagkulonbseget jelent, valojaban pedig 10-szeres hangteljesitmeny-kulnbseget. Ergo a Renault mernokei a hang felet megfogjak, de szubjektive ez eleg kevesse erzodik.

kitiltott, de seráfütty 2012.04.04. 11:22:54

Na, látom a szokásos színvonal azért megvan. Megjelent egy kretén Trianonozó, egy Nekivolttízrönójaésmindfosvolt idióta és várjunk csak, melyik típusú marha hiányzik még a díszes társaságból?

evil. 2012.04.04. 11:28:19

@kitiltott, de seráfütty: Japánozás még nem volt, csak übernémet, de majd jön az is, talán még valaki bekeveri a "szar angolt" is :D

barumka 2012.04.04. 11:33:30

@zeddez: Hangsúlyozom, soha semmit nem tapasztaltam a pd előitéletekből. Pedig mentem nem keveset, a társaim is ilyennel jártak, szintén rengeteget. 116 ról 180 ra volt meghúzva a kocsi. chip, turbó csúcsok, map szenzor satöbbi cseréjével, és újraírásával. Tehát nem szar kocsikkal volt tapasztalatom, vagyis van. Olajra figyelni kell, nem az olcsót kell beletenni, és soha semmi gondja nincsen. Műhelyünk van, ezért tudom azt, hogy mennyibe kerül egy csúcs, vagy egy pd egység. Ha bemész a boltba, akkor drága, de ha jó helyeket tudsz, ott harmadáért megvan minden. Csak utána kéne járni, amihez ugye sok ember nem ért. @ezamagyarvalóság: Csak egy német érdekeltségű márkát ismersz? Okos lehetsz. Sajnos el kell vegyem a kedved,nem csak wv és audi van, de nem is magyarázom, mert úgysem fogod megérteni mit szeretnék mondani. Szar a francia, ez tuti, ha nekem nem hisztek, kérdezzétek az autószerelőket.

barumka 2012.04.04. 11:34:38

@kitiltott, de seráfütty: pont mondja ezt egy kitiltott :-) hiteltelen vagy.

barumka 2012.04.04. 11:39:10

Nem utolsósorban kedvelem a japán kocsikat is, nagy kedvencem az AE86, ha tudod miről beszélek, és csak pici bajom van az olasz kocsikkal, de a franciákat nem kedvelem.

Ironpen 2012.04.04. 11:39:52

@Plumper_: Jó, igazad van, nem száguldozok, vissza a valóságba, inkább egy ezres szuzuki, az is elmegy a-ból, b-be, alkatrész gombokért, dizájn és teljesítmény mellékes ;)

barumka 2012.04.04. 11:40:05

@Tizenkettő: látom sikerült levágni a lényeget a dévúval kapcsolatban, bár szerintem jobbak mint a franciák :-)

kitiltott, de seráfütty 2012.04.04. 11:41:56

@barumka: Mondod Te, lol :DDD

A tüsszögő turbós pdtdi család oszlopos tagja :DDD

Gondolom elfelejtettek szólni neked, hogy a
wastegate és a BOV két különböző dolog és tippelj, mi nincs a dízelekben...

corpus alienum 2012.04.04. 11:43:35

@kitiltott, de seráfütty: "ennyi pénzért veszek egy ... éves ....." :))

barumka 2012.04.04. 11:49:24

@kitiltott, de seráfütty: megtippelem: hiba nincs bennük. Ne szenvedj már....

zeddez 2012.04.04. 12:20:38

@barumka: Ez nagyon szép, csak PD-bol volt gyárilag is ekkora teljesitmenyű kivitel pl Seat-nal az Adranaline! csomaggal, ~190LE meg ~390Nm, es gyári garó is érvényes maradt rá. Úgyhogy innen nézve szeritnem nem is tuningoltál még semmit :P.
Sokat nem is kellett volna ezen szenvednetek, hiszen tö elég csak azt a setup-t lemásolni, és lőn örö é bódottá.
De ez a Te saját 100-ból egy példád nem hatja meg a többi 99-t, akik közül soknak mindíg ott van a csomagterében egy liter olaj a VAG dízelükhöz, meg amíg tizensok évig nem oldotta meg VAG a PD elemek hirtelen halálát, addig sok közülük pl pár éve még fél megaforintot tapsolhatott bele motortérbe azért a szervízben, hogy tovább spórolhasson vele egy benzineshez képest, amivel ha 12 literrel járna éppen akkor kerülne így ezzel ennyibe. Ehhez képest meg az 1.5dCi-n a gyűrűcsere a 4 dugattyún olcsóbb, mint 1db PD elem magában (ha éppen nincs vkinek erre szürke/fekete forrása okosba')
Újabban egyre több taxi-t látni, amik nem dízelek. Szerinted miért? Valszeg meguntak erre szuperpreciziós überjürgen dízel űrtechnikára keresni, meg mert a benzinüzem LPG-vel fényévekkel olcsóbb eleve is újan, meg üzemeltetni is az, és nincsenek benne azok a hatszámjegyű pénzszivattyú kreténségek sem, mint kettőstömegű lendkerék meg a változó geós csiga... stb

Tizenkettő 2012.04.04. 12:30:10

@barumka: Az csak egy példa volt és nem légből kapott hallottam láttam mesélték hanem saját tapasztalat.

kalinka55 2012.04.04. 12:50:15

@Barumka:
Mi ez a szardobálás a Francia kocsikra? Azért mert nem odafigyelésből kihullik 1-2 példány (mondjuk 50ezres olajcsere stb...) attól még ugyanolyan jó vagy éppen rossz mint a Német autó. Volt a családban egy 607-es, 2.7 hdi, 210.000ezerrel lett eladva hibátlanul.
Jelenleg van egy 2.2 hdi 607, a részecskeszűrő folyadékát kell tölteni évente, h tudjon égetni, azon kívül hibátlan és van benne 220.000 km. Van egy 206 a rokonságban, csak olaj volt még benne cserélve 80.000 km alatt.

A szerelőkről csak annyit, hogy a GYÁRI PEUGEOT FRÉDI-BÉNI szervizben, VEZÉRMŰSZÍJ cserénél, elfelejtették meghúzni a feszítőt. A szíj verte a ház oldalát. Nagy mázlijuk, hogy egy másik szerviz nem is engedett tovább.

A szuperjó német autóidról meg csak annyit, hogy add csak nekem ide egy pár órára őket! Megmutatom, hogy hogyan lehet "szar" egy német autó...

barumka 2012.04.04. 13:54:49

@zeddez: Nagyon tévedsz. Gyárilag a legerősebb pd 180 le volt, és nem 190. A skodánál is annyi az rs octi. De mivel egy szóval sem írtam le azt, hogy nekem ilyen volt, és hogy csak wv be van pd motoro, így nem értelek. Szóval egy 116 le golf volt, egy 101 le skoda, és egy 130 le dkosa volt felhúzva. Az egyik az enyém, és mérva 179 le volt, 430 nm nyomatékú. És akár hiszed akár nem, ugyanannyi olajat engedtem le a motorból, mint amennyit beleöntöttünk. Lehet kicsit értek ahhoz, hogyan lehet egy ilyen motorral sokáig elmenni? Lehet h nem egy street racingos kis pöcs vagyok, hanem szeretem és gondozom a kocsijaimat.? Most egyébként egy újabb cseh modell épül, alap a 2.5 v6 és ez is tartósra lesz húzva, nem fog megállni. Az okoskodást meg meghagyom neked. Mint látom, úgyis nagyon értesz a kocsikhoz :-)

barumka 2012.04.04. 13:56:57

@kalinka55: ha te egy német kocsit kinyírsz fél óra alatt, akkor egy franciához 3 perc is elég lesz. Akkora baromságot írtál hogy csuda. Nem beszélve a kilométerekről, ennyit még egy kerékpár is elmegy. 80 ezerről beszélsz bakker. Volt olyan év, mikor 134 ezret mentem a tdi vel. brrrrr

barumka 2012.04.04. 13:58:29

@zeddez: mint írtam már, nem a bolti árakat kell nézni, mi harmad áron cseréltünk pd elemet az újhoz képest 3-4 éve, és még mindig megy a haverom kocsijába. Ellenben a franciákat azért lopják, mert kell a rengeteg alkatrész a sok szutyokhoz.

barumka 2012.04.04. 14:00:28

@zeddez: Most hogy jön ide az, hogy sok taxis nem diesellel jár? persze hogy nem, mert már nem éri meg! már nincs akkora különbség a benzines és a diesel üzemeltetése között. Már eltörpül az a teória, hogy a diesel sokkal jobban fogyaszt, ami igaz is, de az árak nem ugyanazok már mint régen voltak.

Főtruista 2012.04.04. 14:08:03

Két dolog lenne: Szerintem a Mégane I és a II minőségét nem kellene összemosni - előbbi a világból kivisz (4 ceruzatrafóval a mellényzsebben - bár megjegyzem, a 3 eddigi saját darab (1.4e 8V, 1.4 16V 1.6 16V) egyikén sem jött ki a hiba), és számos olyan dologtól mentesek, ami az elődein még akár típushibának is mondható volt (idióta váltórudazat miatti olajfolyás a szimmeringnél, kerékcsapágyzabálás).
Ellenben a Mégane II. tényleg a típus egy sötétebb korszaka. (Itt a személyes tapasztalat egy 1.6 16V kombiig terjed,de annak nem volt túl sok ideje sem elromlani nálunk.)

A másik: az Edsel maszkot szerintem WC-ülőkéhez hasonlították, bár ezt olyan helyről tudom,ahol a puncizás nem lett volna illő. :P
-----------------------------------------
Egyébként pedig annak a kommentelőnek adnék igazat, aki szerint a francia autó semmivel nem rosszabb a többinél (személyes tapasztalataim alapján: sőt), csak éppen rosszabbul viseli az itthon jellemző izomból tákolást, mivel elég "sajátos" gondolkodásmóddal tervezik.
(Amit mondjuk 10 esetből 7x mernék zseniálisnak, és 3x feleslegesen nyakatekert szopatásnak hívni - csak én nem zárom ki, h ebben a 3 esetben is csak én vagyok kevés/alulinformált ahhoz, hogy megértsem, miért pont úgy jó, nem úgy, mint fikkantóék.)

Egy ilyen RS-t meg nagyon megzavarnék pályán. :)

zeddez 2012.04.04. 14:09:18

@barumka: Nem tévedek. 160LE-s PDTDI Ibiza Cupra a gyári(!) Ardenaline csomaggal 189LE es 396Nm volt és a gyári gari is érvényes maradt, a Seat szalonban dobták fel rá a prg-t. A prolibbakhoz is meg lehetett venni amúgy, ott 140-ből lett 166Le annak a gyári turbójával meg az abba való PD elemmel, de ezt Ti is cseréltétek.
Pár éve a több Hungaroring-i gyorsulásin PR-zták ezerrel promikkal, ez ennyire volt csak titkos, meg vannak rá cikkek is szép számmal, nézz csak utána a csomagnak :P

Főtruista 2012.04.04. 14:17:30

Ha be akarnék szállni a flamewarba, akkor valszeg még feltenném a kérdést, hogy Kelpo ismerőse hanyadik tulajdonosa volt a 100k-t mutató órájú autónak (avagy ő 300 másik K után rakta-e még azt bele).
Vagy hogy járt-e már valaki BMW szervízben (különösen X5 téren).
Vagy hogy nem lehet-e, hogy az olajat nem evő húzott TDI-hez hasonlóan bármi más is meghálálja,ha van gazdája.

De nem akarok, mert én boldogan franciázva mulatok a kidülledéseken ezen a szép napon. :)

barumka 2012.04.04. 14:18:21

@zeddez: de akkor nem gyári volt, a szalonokban tették bele a cuccot. Gyárilag nem jött ki 190 le kocsi. a 140 le motor pedig 2.0 pdtdi volt, olyan nekem sem kellene. Gyári motorokról volt szó, nem a hazai kókány szalonokban összetákoltakról.

Főtruista 2012.04.04. 14:20:41

Jaés: a japánok precizitással társuló minimalizmusát, és a mérnöki megközelítés múló marketingfasságok feletti hatalmába vetett hitét is nagyon tisztelem, csak fáj látni, hogy mennyire nem találják vele a helyüket a mai világban. :(

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 14:35:38

@Főtruista:
a 8v-ben elég izgi lett volna ha a ceruzatrafó elszáll, mivel abban még nem olyan van... :D
a 16v-ben meg teljességgel kiszámíthatatlan, hogy mennyit bír a gyári trafó, 5e km után is tönkremehet, de 90e km után is lehet jó. megfelelő márkájúra cserélve örök élet + 20 évig nem lesz vele gond

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 14:38:42

@barumka:
"116 ról 180 ra volt meghúzva a kocsi"
legalább szépen lett fényezve? minek kellett 70 mikronnyit ráfújni? ;-)
lóerőben kevesebbet lódíts :D

barumka 2012.04.04. 14:41:39

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: ???? Nem ezt mondtam én is? Idézem: a francia kocsikat lopják, mert kell az alkatrész a sok szar francia kocsikba. Szóval ne baromkázz kisfiam, hanem menj el agysebészhez.

barumka 2012.04.04. 14:42:42

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: Látszik fogalmad nincs semmiről. Tipikus eset, mikor nem az okos hülyéskedik, hanem a hülye okoskodik...

barumka 2012.04.04. 14:45:22

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: mellesleg a 180 mikron is csak lakkozást jelent, de egyes újabb típusoknál a gyári érték a 180 mikronnál magasabb. Nos?? Okostojáskám???

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 14:51:37

@barumka:
ott a sok egyéb motorral szerelt renault amiket meg nem lopnak...
nem úgy mint a kétfajta vw-t: amit már elloptak és amit el fognak :D:D:D

Tmz 2012.04.04. 15:09:15

Jót mosolyogtam a húzott tdi/pdtdi-s barátunkon,biztos hosszú életű volt a kocsija és elment vele így 300ezer km-t mert a gyárban poénból lőtték be hozzá azt a teljesítményt...meg gondolom ő 5,5 literrel közlekedett a városba..mellesleg 3 francia autóm volt most is egy megane-om van 1.6 8v és a világból kimegy ha oda figyelnek rá ahogy minden más autóra.Teszem hozzá nem vagyok se francia párti se más de imádom amikor minden második komment az hogy a francia autó szar...mindegyik gyártónak vannak típushibái vagy elfogadod vagy nem. Viszont örülök hogy a sok ember szarnak tartja mert így fele annyiért meg veszem mint egy golfot és 3szor konfortosabb mint egy golf pl..illetve szívesen ott hagynám a bezárt német kocsid mellett a megane-om nyitva mert hidd el hamarabb vinnék el a tied alkatrésznek :) hisz az én megane-om csak egy "szar francia":)))

Tizenkettő 2012.04.04. 15:09:20

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: Az a trafó nyilván nem a legbiztosabb szerkezetek egyike de miért is fosik be? Mert mondjuk a gyertyákat nem cserélik vagy ellenőrzik időben és a megnövekedett hézag miatt nem a gyertyán üt át. Persze nem szerencsés szerkezet mert elég érzékeny dolog sokszor a vízpára is lecsapódik vagy esetleg rá is folyik és attól is beszarhat de mindennek megvan az oka. Nem hinném hogy egy ilyen konstrukció eleve olyan hosszú életű lenne mint egy ikerszikrás. Sokkal kisebb helyen kell megoldani ugyanazt a feladatot sokkal nagyobb hőterhelés mellett. De az előnyei is megvannak pl a hengerenkénti kopogáshatáron, magyarul a legnagyobb hatásfokon járatott motor.

barumka 2012.04.04. 15:17:15

@Tmz: 112 nél húztuk meg, és 278 ezerrel adtam el, majd aki megvette visszatekerte az órát 130 ra, de a múltkor találkoztam a kocsimmal, és 190 ezer van benne, és hibátlanul működik. Az autónak is lelke van, ha értenél hozzá, akkor tudnád, hogy a motorok teljesítménye gyakorlatilag ugyanaz egy cm+ belül, csak lefojtják őket a megfelelő lőerőre. Nem hiszed? Nézz utána. Egy 101 lóerős pd ben a motor ugyanaz mint egy 130 lóerősben. Csak le van butítva. Ne erre egy turbó lett gyártav, ahhoz egy chip írva, plusz map szenzor, és csúcs csere, mert ugye egy 1.9 es mociba egy 2.5 csúcs simán jó, csak össze kell hangolni őket. Szóval így megy ez, és azért mert nem tudtál edidg róla, még nem biztos hogy úgy van ahogy te tudod. Méghozzá egy osztrák pali jött el a chippet megírni a kocsimba, kisíérleti darab volt, de nagyon jól sikerült. 4500 ig engedte a motort forgatni, tovább nem, de nem is kellett, mert nem gyorsulgatni akartam vele. A mostani még jobb lesz remélhetőleg :-)

Tmz 2012.04.04. 15:35:21

@barumka: van igényes tuning és kontár.Mellesleg nem írtad le hogy főtengelyt dugókat stb cseréltél..én is láttam ültem vezettem pdtdi 2-es golfot 190Le volt csak annak a motorjára majdnem egy millió volt ráköltve...a hozzáértésről meg nem szeretnék hozzá fűzni véleményt, most legyél te a nagyobb szaki :)) mellesleg megjegyzem jelenleg is van egy tdi a családba gyári 110 helyett 150LE ,de ez se marci 60-as kályhacső meg chiptuning és jó lesz alapon van megcsinálva hanem igényesen minőségi alkatrészekből. Azért maradjunk abba hogy a tartóssága az autó motorjának sok mindentől függ pl használat gondozás lehet hogy te ezt mind meg teszed de más lesz@rja és azért van annyi csodás kormóló hulladék az utakon. Mellesleg pdtdi akkor se kéne ha ingyen adják. A tdi bizonyított főleg az 1.9 és 2,5 v 3.0 v6. A motor teljesítményről meg csak annyit hogy a gyárban beállított teljesítmény értékeket nem hasra ütésből találják ki és aki belenyúl 90% csak a chip tuningot ismeri. Ennek függvényébe szerintem érthető már számodra is miért írtam hogy nem egészséges móka..

Rocko- 2012.04.04. 15:36:06

@PiszkosFreddy: "A mostani autók nem arról híresek,hogy nagyjavítás nélkül elmennének 350-400 ezer km-t
gond nélkül"
hizhatod a statisztikádat erről. de valós 400 ezer legyen ám!

papptibi 2012.04.04. 15:40:28

@barumka: Biztos kifogyott az ablakmosójuk:)

barumka 2012.04.04. 15:40:34

a legnagyobb hiba, mikor csak chippeliok a haverok a kocsit. Na az nem megy sokáig. Egy jó tunning, nem a chipről szól csak, hanem a járulékos dolgokról is. Vannak azért jó szakemberek, akikben meg lehet bízni.Én sem hagynám ott a kocsim akárkinél egy estére sem.

Rocko- 2012.04.04. 15:43:29

@fujita: keress már egy Koncz Jani cikket, ahol nem kerül elő a nő, mint téma.

@Tizenkettő: már miért ne lehetne véleménye valakinek?

zeddez 2012.04.04. 15:44:58

@barumka: franciákat "lopják", hát ez überjó. :)) És a VAG-t azt meg nem, mi? Mégis a lopási statisztikákat magasan a VAG vezeti, ez Neked nem furcsa kicsit sem, mi?

Amit ti csináltatok "tuning", az nem más, mint a gyári top szintre felhozás csak, hiszen nem is az eredeti PD elemmel meg turbóval csináltátok, hanem cseréltetek nagyobbra.
Ugyanaz a szitu, mintha fognám pl a legcsírább TJET motort, és felpakolnam rá az esseesse turbót, injektorkat, sw-t stb-t... aztán előadnám magam, hogy baazz akkora egy kerálycsávó vagyok, 120ló-ról feltuningoltam a gépet 180-ra, na-na-na, ki a khiiiráá? :P

Majd ha 200LE felett jársz a dízeleddel, akkor elmondhatod, hogy tuningoltál(!) is rajta vmit, és akkor majd megnézzük az élettartamot is mellé :P , mert oda már nincs gyári megoldás se, és ott kell csak észnél lenni igazán mit csinálsz.

Győrben meg biztos csak azért lett bekamerázva a jóisten is, mert onnan nem lopódott el soha semmi, csak véletlenül meg tele volt a net egy időben a VAG konszern modelleibe való vatta új benzin/dízel turbókkal meg pl meg PD elemmel meg vezérléssel is olyan árakon, hogy először vmi occsó kinai másolatnak hinnéd, amiket utánajárással most is lehet szerezni amúgy, csak már nem minden bokorban van, meg már nem annyiért. :P

Adranaline csomag, gyári volt.
Nem az egyik szalon egyik túlbuzgó trógere találta ki a meló után, hanem tökgyári téma. Szerinted mégis mi másért volt rá érvényes a garó is, akár 0km-s korától? Puszira, vagy mert jó arc voltál, hogy ott vetted meg az új autódat?

PiszkosFreddy 2012.04.04. 16:51:21

@Rocko-: Ne haragudj,de nem tudom megfejteni a válaszod!Ha véletlenül elírtad,kérlek írj újból!
Üdv!

Rocko- 2012.04.04. 16:58:23

@PiszkosFreddy: *hozhatod.
írd le, hogy mi alapján állítod: a mai autók nem futnak el 400 ezer kilométert.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.04. 17:37:10

szerintem en meg nem lattam itt francia kocsit, remelem nem is fogok

papa33 2012.04.04. 18:35:23

Az az ugyanaz a motor 90-110-140-170 lóerő nem biztos, mert lehet a dugó anyaga más, spriccel az olaj a dugó aljába hűteni, stb, csak nem látszik, felcsippelve és azt kihasználva... de nem érdekel, nekem közlekedési eszköz.
Az, hogy kinek tetszik és kinek nem, az egyéni. Hogy a töréstesztre gyúr, hát jó, biztosan nem papírmasé. Nem is szidom.
De engem, amíg nem olyan mint a Toyota, addig nem beszél rá még a milliós árengedmény sem, ez amúgy is a piac beárazása: az olcsóságnak oka van, a Fiat is Punto, Bravo jó árakkal operál, (már a többihez képest és itthonról beszélek), mert ugyanis ha el akarjuk/kell valamiért adni, mennyit is kapunk egy 4 éves Renault-ért, Fiatért, ami újonnan fullfapad 2.9 milla???, szóval nem olcsó összességében, ne is mondjuk.

És az a pénz nincs, amiért akár télen, éjjel az autó lerobban a családdal, nem kell kényelmes ülésben várni a trélert, legyen csak az a 95-ös dögunalmas Toyota. Már ami engem illet. Nem olyan nagy dolog az a gyűrűtörés?-hát nem, ha nem velem történik, na azt a márkát sosem veszem meg ami egyszer így otthagy. Németeknél még szokott a trafó, (Golf féle motor hengerenkénti, vagy Opel trafó híd), a japcsiknál érdekes, nem. (Hogy nő a gyertyahézag, ha jobb márkák iridium gyertyáit 100 e km-ig nem kell bántani... na hagyjuk.

Ennyi véleményem hadd legyen már a fr. kocsikról. Nem értem mért is az kellene. Számkijelzésű sebességmérő, brrrrrrrrrr.

A dízel megint nem érdekel, mert igenis befuthat gyári és egyéb okból rettenetes költség, egyébként 200 e km körül be is szokott, akkor oda a megtakarítás, sokan tudják (oktatók, taxisok) mikor kell lassan-lassan vagy épp igen gyorsan megszabadulni a dízeltől.
Egyebekben nem véletlen terjed a turbós benzines, a dízek 1-2 éven belül igen drága lesz a teljesítendő környezetvédelem miatt. Nem fog kelleni a dízel szgk.

papa33 2012.04.04. 18:40:32

Azt meg a T tuningtársak erősen lesz@rták, hogy az akár egy lépcsővel nagyobb teljesítményre gyárilag kialakított autóban esetleg más féltengely, első-hátsó fék stb... és nem csak saját magukat vágják át amennyiben közúton használják.

Jawarider 2012.04.04. 19:24:19

Nem akarok köpködni de egyik közeli barátom ÚJ Masterjában eltört a főtengely 90 km/h-nál. Igen, a főtengely. Tudom nem jelenti, hogy rossz a márka, de úgy érzem, hogy francia autót akkor fogok venni, ha nem más a Dacian kívül. Miket beszélek , ott van apám Simsonja...

RC_storm 2012.04.04. 20:07:19

@barumka: Igazad van...nem kis pöcs vagy.:) Mit kell osztanod az észt? Én beosztanám a helyedbe azt a keveset.

Húzz el, istenítsd az általad szeretett irányzatokat a megfelelő helyeken. Én nem fogok odamenni azt szapulni. Korrekt?:)

barumka 2012.04.04. 20:48:44

Tuningróül lehetne órákat mesélni. Nekem autó kellett, amivel közlekedtem. Most egy más alappal már bőven 200 le felett járunk, és még sok van benne. Csak a kisírtés nagy, mert nagy pénzt kínálnak érte, és már nézegettem egy másikat :-) Osszam be a kevés eszemet? Örülnél te még ennek a töredékének is, de nem kapsz, szerezd meg magadnak....@zeddez: Olyanról hallottál már, hogy öszvér turbó? Majd ha érdekel elmagyarázom.

RC_storm 2012.04.04. 20:54:04

@barumka: Nincs "kisírtés", tartsd meg azt a kulcstartónyi agyadat, baromka.:)

steve30 2012.04.04. 22:29:32

Mindig ez van.Ódákat zengenek a szakújságírók az ÚJ francia autókról,aztán pár év (nem 10) múlva meg jön az ellenkezője,és kiderül hogy pár évesen széthullanak.Érdemes elolvasni,a régi laguna ,vel statis ,vagy mi a rom, citroen c5,vagy akár a c4,c3 tesztjeit.Mind micsoda remek autónak találták őket,itt a TC is."Igen,most megcsinálták,ez minőség,bla-bla.bla."Pár év múlva meg? Á az nem ajánljuk használtan,ez széthullik,az széthullik rajta,elektromos probléma,nagy értékvesztés,eladhatatlan utána,nem csoda,hogy felébe kerül,mint egy kategóriatárs német.
És pár év múlva erről az autóról cem lesz más vélemény.Ja hogy még több benne a parasztvakítás? Legalább még több szar fog benne elromlani pár évesen.

attila7575 2012.04.05. 06:28:12

De tök jó, hogy több mint 100 hsz alatt érdemi dolog vagy 5x hangzott el, a többi habzó szájú gyűlölet és ellengyűlölet.

tick 2012.04.05. 07:49:41

Hehe, grafitos bevonatú dugattyúpalást, üvegkeménységű szelephimbák, 1:1 furat/löket arány. Ez a gyári promóciós szövegben volt, avagy a kedves szerző kanyarította hozzá?
(LADA felújítós korszakot juttatják az eszembe)A teflonos vezérműláncot is tolják egy ideje.

//M

PiszkosFreddy 2012.04.05. 09:44:19

@Rocko-: Ahogy írtam volt:NAGYJAVÍTÁS NÉLKÜL!
Eredeti szakmám autószerelő,kb.10 éves korom óta bújom a szakirodalmat.Sok barátomnak,
ismerősömnek van autója,belföldön/külföldön.
Akár ismeretlen emberekkel is szóba elegyedek ha kell,persze sunyi aljas módon igyekszem mindig az autós témák felé terelni a beszélgetést.Egyszóval függő vagyok,autóbuzi.
Vannak gyermekkori álmaim,egy DS-t,egy Kacsát,504-est,vagy fecskefarkú W 111 a mai napig vallási áhítattal nézek,és kellene.Itt a neten is begyűjtöm az infókat, természetesen szűrővel.Nem tartom magam tévedhetetlen vátesznek,de ha vmit többször hallok hihető forrásból,szakemberektől,annak nagy a valóságalapja nálam.Egyik németországi nőismerősömnek '94-es 306-os 1.9 D-je 450.000.
km futás után lett lecserélve,úgy,hogy semmi gond nem volt az autóval.Ellenben a mai francia autók bonyolultak,szervízigényesek,rövidéletűek
a szerelők rémálmai(tisztelet a kevés kivételnek)Na,azért a német autók sem hibátlanok,sőt!

Rocko- 2012.04.05. 09:57:10

@PiszkosFreddy: "Ahogy írtam volt:NAGYJAVÍTÁS NÉLKÜL!"
mire alapozod?

PiszkosFreddy 2012.04.05. 10:03:06

@Rocko-: Többéves szerelői,és tulajdonosi szervíztapasztalatokra.
Üdv!

Rocko- 2012.04.05. 10:07:16

@PiszkosFreddy: aha.
erre mondják, hogy a felmérés nem reprezentatív.

"streetfighter" 2012.04.05. 10:54:45

Szimpatikus ez az RS, de nálam lehet, hogy 100.000 Km után már véres lenne a torka. Én ugyan is nem villogni, hanem hajtani veszek erős autót.
A Japcsik már bizonyítottak, maradok náluk. Mellesleg a németekben sem bíznék meg sokkal jobban mint egy franciában, az olaszokról nem is beszélve. :)
Sajnos, én már csak egy ilyen előítéletes ember vagyok.

barumka 2012.04.05. 11:07:35

@RC_storm: Tanulhatnál tőlem, és szívhatnál egy kis intelligenciát, de hát reménytelen eset vagy, és buta is ráadásul . Részvétem.

RC_storm 2012.04.05. 11:20:21

Több, mint tíz év, több százezer km, hiba nélküli Renault koptatás felhatalmaz arra, hogy a "gyűrűtöréses" sztoridat megmosolyogjam. Jó pár dci-t tudnék neked mutatni szintén többszázezres, hibamentes futással.

Nem tudom, nekem az nem intelligencia, hogy idetolod az arcodat, és köpködsz mást. Oda menj, ahol dicsérni kell azt a típust, márkát, amiket szeretsz és használsz.

Dagiszabi 2012.04.05. 11:34:21

Látom még mindig nem tűnt fel a rönyó dizájnereinek a legidegesítőbb részlet.
Az, hogy minden egyes kijelző tök más színű, fényerejű és technológiájú.
Vannak egyszer ugye a mutatós fekete hátlapú órák, az egyik közepében benne a boardcomputer kékes-zöldes háttérviálgítás pontokból álló sárga karakterekkel. Aztán ott a nagy színes Tomtom navi, azalatt meg a fehér pálcikás kijelzős klíma panel. Na ezek mellé én még feltettem az Igo-s navimat is, hogy oda is talájak. Éjjel valami borzalom zavaró volt ez a kavalkád.

Az egy másik vicc volt, hogy mikor induláskor átállítottam a navit franciáról angolra, akkor pont addigra sikerült újraindulnia, mire odaértem. Kb háromnegyed óra volt. :)
Maga az autó viszont fasza, csak kilátni nem lehet.

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.05. 13:38:27

@Jawarider:
ismerősöm négyes Golfjában kiugrott a vezető ablaka a tartósínből. majd megmakkant a szellőzőventilátor. utána gondja volt a gyújtással. hopp egy szar német autó, biztos az összes az, akkor németet sem veszünk mert szar mind

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.05. 13:41:47

@steve30:
viszont ez jó nekünk franciaautósoknak, német "csodák" felárából bőven kijön pár évnyi karbantartás. ráadásul a szent német autókra is ráfér a karbantartás néha. na meg úgy hallottam azokban soha nem kell olajat cserélni csak mindig utántölteni. szépen lassan lecserélődik a teljes mennyiség... :D

Jawarider 2012.04.05. 20:17:42

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: Véleményem szerint egy főtengely törés és ablak kiugrás között van különbség. Ha azt hallom a baráti körben , hogy X autónak kiugrott az ablaka, gond volt a gyújtással vagy azt hogy Y márkának eltörött a főtengelye akkor lehet , hogy nem Y-t fogok venni. X-et sem feltétlenül. Német, japán stb. autók sem olyan überfaszák, de azokkal is van gond de tapasztalatból mondom kisebb gondok jönnek elő.

PiszkosFreddy 2012.04.05. 21:09:41

@Rocko-: Ha Neked ez nem reprezentatív,akkor maradj meg a te hitedben.
Én is megmaradok az enyémben.

Rocko- 2012.04.05. 21:17:57

@PiszkosFreddy: ja, ez hit kérdés?
tényekről kell beszélni, hitvita engem se érdekel.

de hogy egy tévhitet eloszlassak: pár autóból általánosítani többszázezerre rettentő ostobaság.

PiszkosFreddy 2012.04.05. 21:21:40

Továbbra is az a véleményem,hogy a franciák egyre nagyobb távolságból követik a német,ill.japán autógyárakat.Talán jelzésértékű,hogy otthon,
Franciaországban is többre tartják a német autókat.(Vajon miért?)
Talán jelzésértékű az is,hogy az itthoni és külföldi taxisok miért nem francia autóval dolgoznak.Meg kellene őket kérdezni.

PiszkosFreddy 2012.04.05. 21:29:48

@Rocko-: Kedves rocko!Csodálom a mérhetetlen bölcsességedet,és tapasztalatodat.
Ha megengeded,én is eloszlatnám egy tévhitedet:
soha nem írtam sem itt,sem máshol,hogy pár autóból általánosítanék több százezerre.
Ha utolsó két szavaddal engem ítéltetsz,a továbbiakban nem tartok igényt a Veled folytatott párbeszédre.

Rocko- 2012.04.05. 21:30:45

@PiszkosFreddy: "A mostani autók nem arról híresek,hogy nagyjavítás nélkül elmennének 350-400 ezer km-t"
ez mi ha nem általánosítás?

PiszkosFreddy 2012.04.05. 21:32:16

@Rocko-: Egyszerű ténymegállapítás.

Rocko- 2012.04.05. 21:44:43

@PiszkosFreddy: tehát láttál 10-20-300, legyen 100 autót, és ezt így kijelented?
hát grat.
süti beállítások módosítása