HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Vasárnaptól lecsukhatják gyorshajtásért

2012.04.15. 21:28 Tcomment

Címkék: kresz bírság szabálysértés

Nem mentség a szegénység, és a az sem, ha valakit még soha nem bírságoltak meg. Április 15-től hatályos az új szabálysértési törvény.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

712 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr54449177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 20:34:15

@tede: jo szard le, nalunk nem ritka, hogy hasznaljuk egymas kocsijat, csak nekunk van 3, ha most a lancerrel megyek 120-al, akkor negyszer annyit fizetek, mint ha a 14 eves grand AM-al
ertem
csak nem ertek vele egyet
ennyi
@Csák Morritz AKA Alibiman: azert nagyon sok federal torveny van, foleg a kozlekedesben, bar a buntetesek merteke kulonbozik az ketsegtelen de nem nagy a szoras, 3 allamot eleg jol ismerek...
amugy ha birosagra kerul meg allamon belul sem mindegy milyen birot fogsz ki

piara visszaterve ugy tudom a 0.8 az federal, meg talan az 5 ora fogda is, utobbi nem biztos
a jogsibevonas es a kotelezo iskola szinte tuti
sebesseghatarokban es buntetesi tetelekben vannak elteresek leginkabb, ha kozlekedesrol beszelunk
merthogy arrol beszelunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 20:36:40

@hagyma: negyszer? tizszeres a 2 kocsi kozotti kulonbseg arban
itt nem eu tax van hanem a kek konyv, de az ugyanaz:)
/majdnem/

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 20:38:07

@Traugutt: Akkor bolondok, mert egy X6 tulajdonosnak elvileg több lóvéja lehet.

Egyébként meg megint azt mondom, fel kell jelenteni, és figyelemmel kell kísérni, mi történik. Ha nem történik semmi, akkor a zsarukat is fel kell jelenteni. Ha nincs félni valód, tedd meg! Ha nem teszel semmit, akkor nem változik meg semmi.

A németeknél a legkisebb szabálytalanságra is rád hívják a zsarukat a szomszédok. Ha (pl) nem az egyezményes csütörtöki napon nyírsz füvet, az a szomszéd jelent fel (ha nem bír veled) akivel esetleg néha jókat dumcsizol.

Nem kell a dolgokat annyiban hagyni, ha zavar.

Rocko- 2012.04.16. 20:38:32

@Perillustris: oszt látod, hogy nem ez van.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 20:45:22

@hagyma: Nem az autó árát nézik Svájcban, hanem a vagyoni helyzetedet. Nagy különbség ám!

Nem tudom mióta élsz kint, de kb. 10 éve volt az hülye divathullám ott, ami nálunk a 60-as évek végén lezajlott. Jelesül átlátszó műanyag takarókat raktak a rendszámra. Volt olyan állam, ahol a színezett is engedélyezve volt, volt olyan, ahol semmilyent nem rakhattál rá. Pl. Illionis-ban engedélyezve volt, átléptél Utah-ba, ott megkeféltek érte. Vagy nézd a pótkocsikat. Van olyan állam, ahol 2 is engedélyezett a traktor után, van, ahol csak egy. Van ahol a helyszínen leróhatod a bírságot, van ahol bíró kell hozzá, van ahol elegánsan adnak egy "fine"-t, fizess be, oszt annyi. Mondhatnám még a radardetektorokat is, stb.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.16. 20:48:45

@Csák Morritz AKA Alibiman: hát akkor elég gusztustalan egy népség a német. oda se megyek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 20:53:59

@Csák Morritz AKA Alibiman: tede beszelt arrol, nem te es neki is valszoltam
a 60-as evek elejen alig volt kocsi otthon, vagy mi az a nalaunk?
\15 eve, nem emlekszem ilyen hullamra
de en sosem mondtam, hogy nincsenek elteresek, de mindenert nem basznak meg, csak mert athajtassz egy allamon....
bebaszna, carolinaban kell muszaki floridaban meg kentuckyban nem
gondolod lelonek ha athajtassz carolinan muszaki nelkul
rendszam detto, van ahol elol is kell van ahol csak hatul stb
viszont ha tenyleg koltoztel, akkor cserelni kell a rendszamot par napon belul /15/?
nem tudom
ezt a szlovak magyar rendszamvitara mondom
ahol a lakehlyed oda valo rendszam es jogsi kell
nem ordongosseg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 20:54:47

egyaltalan szlovak rendszamot kiadnak szlovak jogsi nelkul?

tede 2012.04.16. 20:55:11

@hagyma: olyan országban, ahol van némi tisztesség az adófizetés terén és nem minimálbért kap a munkavállalók fele még el is tudom képzelni, hogy az adóhivatal megállapítja a ténylegeshez közeli vagyoni vagy inkább ami még fontosabb lenne az ilyen bírság szempontjából: jövedelmi helyzeted.
Ez itt elképzelhetetlen, mert egy torz kép alakulna ki, ha pusztán csak a legális jövedelmet nézzük.

Azért javasoltam a vezetett autó árából kiindulva kellene kiszámolni a bírságot. Amivel ráadásul a fekete jövedelmeket is meg lehetne, ha indirekt módon is, de egy kicsit megfogni.

Ha nem tudod, mit jelent a nagyipari adócsalás, akkor hiába magyarázom neked a jövedelem arányos bírság kiszabásának problematikáját.

vviktor1 2012.04.16. 20:59:34

"Gyorshajtás, 1-5%-a az autó eurotax szerinti értékének meg attól függ, hogy mennyire súlyos a szabályszegés aztán csókolom, lehet a kasszához fáradni."
HA így lesz (lenne) veszek egy kispolszkit (újra, nosztalgiázni), vagy 2t trabit) Ha ez kell nekik megoldjuk. De nem így lesz.
Leülés/ledolgozás: naná hogy a ledolgozást választom, (fizetek eleget az államnak így is) mondjuk sok köszönet nem lesz benne az is biztos.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 21:01:10

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Volt egyszer egy film valamelyik ismeretterjesztő csatornán, hogy X közepes méretű német városban elég volt összesen 2 gestapos az "ügyek" kezeléséhez" mert a derék pógárok folyamatosan hordták az infót, feljelentést.

Az meg, hogy milyen országban élnél, na arra mondok mást. Amikor a németek megszállták az országunkat, akkor a Gestapo teljesen megdöbbent a feljelentés áradattól, amit derék honfitársaink zúdítottak rájuk. Állítólag 2. helyezést értünk el a német polgárok után.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:06:52

@tede: en meg ramutattam a dolog hatulutojire
vezetheti mas
a csaladban lehet tobb kocsi is
lehet lizingelt
reszletre vett
stb. nem feltetlen tukrozi a jovedelmet

a fekete penzt meg hatekony ado es vagyonosodasi vizsgalattal kell megfogni nem kozlekedesi birsaggal
/amugy nem hiszem hogy vagyunk olyan nexusban, hogy barmilyen teren Te magyarazhatnal nekem valamit is, meg en sem veszem a batorsagot ehhez, pedig lathatoan neked lenne tobb szukseged ra, amugy szolnek, Te nem a jovedelemaranyos birsagot, ha nem a vezetett auto ertekevel aranyos birsagot mondod es igyekeztem ramutatni, hogy a ketto kozel sem ugyanaz/

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 21:08:57

@hagyma: Nálunk = Mo-n.

Hát a haveromnak Chicagoban éppen kék színű takaró volt rajta, de láttam mindenféle csicsás kivételben. Csodálkoztam is nagyokat, mi ez a buziság.

Miután párszor átszeltem a Sziklás hegységet kocsival Chicago-LA viszonylatban (néha egy kis denveri kanyarral) bizony találkoztam köcsögösködő kis helyi unatkozó rendőrrel. Aki pl. képes volt 100 mérföldet autózni mindennap, hogy beálljon az Inter State pályán a sávelválasztó közepén lévő reklám tábla mögé, mert onnan kényelmesen le tud lőni a lézerrel. Vagy ha olyan botor voltam, és letértem egy kisvárosba pl. Arizonában, hogy körülnézzek, az Illinois-i rendszámmal jó esélyem volt arra, hogy a helyi Red Nack zsaru megállítson, hátha bele tud valamibe kötni.

Szerintem te Floridában élhetsz... De mindenképpen a keleti parton. Vagy nagyot tévedek?

Slope 2012.04.16. 21:13:19

Kihangosító hiányában nem szabad vezetés közben telefonálni, tessék bekötni a biztonsági öve(ke)t, sebesség korlátozásokat betartani, ittasan meg tessék nekimenni az első fának, nem pedig más egészségében / tulajdonában kárt okozni.
A túlélésünket szolgálják ezek a szabályok.
Hasonlóan szigorú közlekedési bírságokkal operálnak Európában más országok is, ott nem ragadnak kapát-kaszát a népek emiatt.
Nagyon fura gondolkodást tükröz pár hozzászólás pl.: "inkább ledolgozom, nem fizetem be" -> ne szabálytalankodj b+, egyszerűbb, olcsóbb nem?!
Kívánom hogy a töredékét szedjék csak be az előírtnak, nem politikai megfontolásból, mindannyiunk biztonsága érdekében.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:23:05

@Csák Morritz AKA Alibiman: csakis a keleti parton, de az hetkoznapi, hogy a palya kozepere beallnak es ha gyors vagy mennek utanad
erre a rendszam dologra nem emlekszem, de alapbol rengeteg szines rendszam van ahol en eltem es elek nem fotoznak, szinte mindegy a rendszam, mert jonnek utanad, ha bemernek

ok nelkul engem meg sosem allitottak meg
amugy FL, KY NC kb egyenlo elosztasban

namost nem tudom egy kocsin itt mibe lehet belekotni, mikor legtobb helyen meg muszaki sincs
najo ha nem eg a lampda, gyorsan megy, nem kotsz ovet, nem allsz meg a stopnal stb.
de engem meg mindig elinteztek forgalmi, jogositvany biztositas harmassal
sose kertek az egokeszletet:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:24:30

a rendszam termeszetesen fontos, foleg a varosban, mert folyamatosan utogetik be a computerbe ha mogotted mennek
de ha tiszta vagy ki van zarva hogy rutinbol ellenorizzen

SadBoobie (törölt) 2012.04.16. 21:26:32

jaj, de drága a kihangosító, 12V/24V-ról is megy, 8 telefont lehet vele párosítani és teljesen használható 6000-ért: www.jobbanjar.hu/auto-akciok/silvercrest-bluetooth-kihangosito-t57562/

De ha a hatezer is sok, keress meg, odaadom ingyen bazdmeg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:27:57

vagyis ez a rutinellenorzes, nem az hogy kivesz a sorbol...
@Slope: egyertelmuen az lenne a cel, hogy kovesse azt az elbaszott KRESZ-T mindenki
nem kerdes

tede 2012.04.16. 21:28:25

@hagyma: akkor, hogy még jobban megérts, leegyszerüsítem neked.
Én mondjuk így ismeretlenül és nagy vonalakban keresek hivatalosan nettóban havi 4-4500 dollárnak megfelelő jó magyar forintot. Jobb hónapban kicsit többet, vegyük a 4500-t átlagnak. De a házam hitelre (deviza, és nem luxus ház), ami mocsok sokat elvisz, most nem részletezem, de a végén nem sok marad, ezért nincs drága autóm csak egy 8 éves suzuki, mert nem bírnám se megvenni se fenntartani a drágább autót.

A szomszédom minimálbérre vagy talán még arra sincs bejelentve, de minden támogatásért és egyösszegű segélyért van képe elmenni. Meg kiharcolta a gyerekeinek az ingyen kaját.
Mellette 3-4 évente cseréli a szigorúan BMW típusú autóit, 5-ös vagy 7-es kategóriájút.

Ha a jövedelmet néznék egy gyorshajtásnál, akkor én nagyon rosszul járnék és a szomszédom meg pofonröhöghetné a rendőröket a 10+ milliós autójából. Ha az autó értékét, akkor meg én járnék jobban és ez a valós életszínvonalat is hűen tükrözné.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:30:32

@Csák Morritz AKA Alibiman: es a hatvana evek vegen szines neylonok voltak a skoda 1000 mb-ken, meg a zaporozseceken
hat igaz gyerek voltam nagyon de ilyenre nem emlekszem

civciv 2012.04.16. 21:32:43

Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni a cikkhez, hogy sajnos látszik, hogy a cikk írója egyáltalán nem mélyült bele a szabálysértési jogba, én a címre kaptam fel a fejem,
"Sztv. 17. § (1)13 A pénzbírságot meg nem fizetés esetén, ha adók módjára nem hajtható be, közérdekű munkára vagy elzárásra kell átváltoztatni."- Na ez a régi szabs. törvény, amiben ugyanúgy benne van a pénzbírság elzárásra változtatása ...Nem fogom fel, hogy hogy lehet ilyen elkapkodva, és valótlan dolgokat állítva cikket írni egy ilyen viszonylag ismert oldalra!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:32:49

@tede: en jobban ertem, mint ahogy mondod, csak mar mondtam
nem ertek vele egyet, hogy a kocsi erteke, amit vezetsz, legyen a szablysertesi eljarasban a buntetes osszegenek alapja
ennyi
most ezt meg leirhatjuk parszor
szerinted jo otlet
szerintem nem

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 21:34:13

@hagyma: Az szinte hagyományszámba megy, hogy elkapnak, ha nem állsz meg a stop táblánál. Erre van egy amerikai viccem, talán te ismered, de a többiek nem biztos.

Valahol az USA-ban a csákót megállítja a zsaru.
- Uram, nem állt meg a stop táblánál.
- De lassítottam.
- Az nem számít, meg kellett volna állnia. Szóval meg kell büntetnem.
- Azt próbálja meg. Én ügyvéd vagyok, és úgy beperelem, hogy még az unokája is fizetni fog. Még egyszer mondom, lassítottam.

Erre a zsaru előkapja a botját, kikapja a csókát a kocsiból és elkezdi mocskosul ütni. Kis idő múlva megáll és kérdi:

- Nos, lassítsak, vagy megálljak?

Egyszer Chicago körül keringtünk, csak nézelődtünk. Amolyan másodrendű úton poroszkáltunk, asszem 45-ös tábla volt. A haverom leelőzött egy nálunk még lassabb kocsit, pár száz méter múlva megállított egy zsaru. Közölte, hogy a haverom vadul vezet. Ment vagy 35-40-el, amikor előzött. Figyelmeztette a zsaru, hogy legközelebb komoly büntetésre számíthat. Ő egyszerűen úgy ítélte meg, hogy a haverom veszélyesen vezetett, pont.

Azért ezek a dolgok nem jellemzők, de van ilyen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:36:08

@civciv: ez teljesen igaz
ha nem fizettel szabalysertesi birsagot mar regesregen is le kelltt ulni
sot talan meg kozmunka sem volt
le volt irva fizetsz, vagy hany forint egy nap..

tede 2012.04.16. 21:42:56

@Csák Morritz AKA Alibiman: Voltam kint többször és tényleg nem tudom, hogyan csinálják a zsaruk, de mindenhol ott vannak.
Elkeveredtem NY-ban és Bronxban kavartam, mert a GPS lassú volt és sötét éjszaka nem akarta megállni, de nyomtak nagyon, menni kellett.
Szól a GPS hogy be kellett volna kanyarodnom egy szinte láthatatlan ferdén hátrafelé menő kis utcában, de elnéztem, továbbmentem. Satufék, pont nem jött senki, záróvonalas fordulás és bevág balra. Pár másodperc telik el és látom a visszapillantóban, hogy rendőr autó húz el a főutcán, pillanatokon múlt csak, hogy nem kapott el.
Amcsi rokon szerint kegyetlenül megb..tak volna, ha elkapnak, de megúsztam. De az az időzítés döbbenetes volt, mert előtte és utána is nem láttam rendőrt.

Meg a rohadt hídon, mikor eltévesztettem a cash-es átjárót és tolatás a száguldó autók mellett vissza. Rendőr forma odajön, ordít mint a sakál, de nem segített volna, szopjon csak a köcs.g külföldi, de azért még jól lebarmolt.

Vannak azért ott is fokozatok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:44:24

@Csák Morritz AKA Alibiman: elozgetest nem nagyon szeretk 2x1 savoson
foleg ha volt sarga is:), majdenm mindenhol van
igen a stopot komolyan veszik
haverommal esett meg nem velem
piros, jobbra kanyarodas
tenyleg majdenem megallt, de a kornyeken senki
nana, hogy nem latta a rendort, vagy ugy gondolta, ennyi eleg
ugyanez veres nelkul
-nem allt meg
- de majdnem...
-ugye hogy nem allt meg
ennyi
tickett
100 dollar
/ez olyan egysegar itt:)/
ja es nem kell 2 rendor, meg foto, meg tanuk, fellebbezhetsz es mehetsz a birosagra
de ha a rendor azt mondja nem alltal meg, akkor nem alltal meg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.16. 21:47:13

@tede: itt nem foglalkoznak vele ki kulfoldi meg ki nem
amugy menni kellett volna tovabb
tolatni egy hidon szaguldo kocsik kozott, nana' hogy ideges volt
szerencsed, hogy nem fektetett meg

tede 2012.04.16. 21:49:26

@hagyma: továbbmenni? aztán hogyan megyek át a sorompón, ahol valami kártya kéne?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.16. 21:51:15

@hagyma: Most már nincs olyan választék, mint korábban, de még lehet kapni:

www.autozone.com/autozone/accessories/Exterior/License-Plate-Cover/_/N-25dg

A 60-as években, az apám kék CM-es rendszámú trabiján volt ilyesmi, valami sztirol féleségből. Először csak megsárgult, majd megrepedezett, aztán darabokban esett le. Az öregemet nem zavarta. Így vette a kocsit, oszt kész.

tede 2012.04.16. 21:51:19

@tede: és nem bankártya a poénok elkerülése miatt, hanem valami bérletkártya vagy mi a rák. Olyanom nem volt. Az lett volna szép, ha odamegyek, még meg is lincselnek, hogy feltartom a sort.

civciv 2012.04.16. 22:22:29

@hagyma: az lenne a tényleges változás, hogy közmunkára is át lehet változtatni mostantól.
Na de a cikknek minden második mondatát lehetne cáfolni,szóval sztem tök gáz, hogy ez alapján ismerik meg az emberek az új szabályozást.

United Steaks 2012.04.16. 22:45:14

@civciv:
Ki mondta, hogy a cikk az új szabályozás megismertetése céljából íródott?
(645 komment)

djsilas 2012.04.16. 22:51:28

@tede: Egyből fellendülne az autókölcsönző piac... meg a céges autó, meg a ki tudja mi minden! Szerintem alapjában véve jó lenne az ötleted, csak épp idehaza a gyökerétől a lombjáig rohad minden - így itt nem működne...

Ha szabadna, megpróbálkoznék egy hasonlattal: nem álmegoldások kellenének, nem kátyúzni és betömni kellene a lyukakat, hanem jó alapot kellene csinálni...

djsilas 2012.04.16. 22:55:21

@Exploiter: +1
én nem javasolhatnék új államfőt!? :)

Crescendo 2012.04.16. 22:56:31

@Slope: es megis te melyik orszag torvenyeit olvastad a posztodhoz?
En embereket latok autot vezetni es ez a jogszabaly nevu dolog, meg a sulyos buntetes valahogy nem lattam meg, hogy utkozo autok koze vetette volna magat, hogy eleteket mentsen. Odafigyelo, eber es kis rutinnal rendelkezo vezetok meg nem csinalnak balesetet. Es ezt nem az 50 km/h vagy egyeb jogszabaly miatt, hanem puszta jol felfogott onerdekbol teszik.
Par eve volt a nagy "otlet", hogy a budapesti utak katyusak es ezaltal balesetveszelyesek. Erre a "megoldas" az volt, hogy az egesz varosra 30 km/h korlatozast kell bevezetni es a problema megoldodott. A katyu maradt, de nem okoz akkora serulest, hogy fizetnie kellene a varosnak erte... Na ennyit ezekrol a burokratikus megoldasokrol. Elmebeteg emberek, jo adag szadizmussal es kisebbrendusegi komplexussal kitalaljak, hogy mikent szivassanak masokat.
Ha nem jon be a buntetesi keretszam (ha 10%-al esett a benzinfogyasztas mennyi auto lett leteve) figyelj csak a tovabbi szigoritasra... Es probald betartani a sajat erdekedben. :)

Rocko- 2012.04.16. 23:37:39

@hagyma: ez se magyarország.
különben nem látnám hoyg egy hónapja rohangál valaki rendszám nélkül.

szaza 2012.04.16. 23:43:22

Miert nem mentek el kulfoldre???

En megtettem 22 evesen es nem bantam meg egy percre sem. Kivalo eletet lehet elni san diego kornyeken ahol palmafak vannak (kb 300 fele palma fajta el itt) raadasul nincs tel es a szabadban elnek pavak es papagajok mindenfele.
Tel kozepen is kint vagyunk a medence mellett napozni es furdeni a vizben ragyogo idojarasban.

Magyarorszagra mar felek visszamenni meg igy amreikai allampolgarkent amerikai utlevellel. Egy ket szivatas utan amit az ottani rendorok megtettek velem mikor ott voltam az megtanitott ra hogy a penzem el tudom mashol is kolteni ragyogoan.

Ertelmes magyar emberek- Csomagoljatok es mennyetek el mashova!!! Ha nagyon hianyzik magyarorszag es mindenkeppen vissza akartok menni latogatni akkor kozelebb koltozzetek.

Egy dolog viszont fontos- Tanuljatok nyelveket hogy ervenyesulni is tudjatok es ne ciganymunkabol kelljen megelnetek mert nem beszelitek az adott orszag nyelvet.

Olyan sok okos ember van magyarorszagon- a hatarok nyitva vannak, vigyetek az eszeteket kulfoldre es eljetek jol!

Let's go!!

f.porsche 2012.04.17. 00:54:45

sajnos a magyar az birka nep, hiaba van jobb lehetöseg inkabb megmarad otthon nyomorogni mert felnek a valtozastol pedig ahogy sanyargatjak azt a nepet, sok vesztenivalo nincsen. Munkat barhol lehet tanulni. USA nekem nem tetszett, nemetorszagban az a jo hogy az ember közelebb van a termeszethez, sok az erdö, szep es tiszta rendezett minden. Az okos nemet a fakat se vagja ki, inkabb kivagatja a magyarral meg lengyellel szlovakkal es onnan importalja, de a sajat erdejet, termeszetet megörzi megovja.
ki lehet mondani: magyarorszag nem elhetö orszag....

szaza 2012.04.17. 01:06:46

@f.porsche: Nem azt akartam mondani, hogy mindenki induljon amerikaba csak arra akartam kesztetni a nagy okos magyar nepet hogy menjenek valahova ahol jobb!
Itt is vannak merhetetlenul nagy erdok meg gyonyoru termeszet mindenfele amerikaban. Nemetorszag nem egy nagy terulet amerikahoz kepest es itt megtalalsz minden eghajlatot amit kivansz. Amugy nagyon szeretem nemetorszagot is. Sok csaladtagom ott van arrafele.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.17. 01:28:07

@szaza: mielott idecsalogatnad a kulonbozo eghajlataidra a magyarokat, szolok, olyan 60 nap utan, ugy basznak haz amindenkit mint a pimty, nehamy allamban mar elotte bortonbe is
csak szolok
nem tudom te mikor jottel, de ez ma mar nem elsosorban elhatarozas kerdese

min 2012.04.17. 02:00:21

- koszos vagy feketemosott autó 50k
- beszélgetés, ivás, evés menet közben 100k
- pohártartó az autóban 200k
- rádióhallgatás, autórádió engedély nélküli üzemeltetése 200k
- korlátozáshoz kicentizett sebesség 100k
- rendőr- vagy állami autó megelőzése, előzni nem engedése 300k + eltiltás
- esőben traffipaxozó rendőr lecsapása 300k + eltiltás
- lehúzott ablakkal vezetés 30k
- bekapcsolt mobiltelefon az autóban 100k
- indokolatlan napszemüveg-használat vagy nem használat 80k
- baseballsapkában vagy galléros felsőruhában vezetés 80k
- ásítás az autóban 300k
- mutogatás a volán mögött 100k
- sírós vagy sírásra hajlamos gyerek, illetve élőállat szállítása 200k / tétel
- felesleges dolgok szállítása 100k / megkezdett kg
- 7 napnál nem régebbi magyarországi tankolásról szóló blokk hiányzása 100k
- szabálysértésre hajlamossá tevő autó vezetése 300k
- túl korai indexelés 30k
- indokolatlan fékezés 50k
- indokolatlan fékezés rendőr- vagy állami autó előtt, mögött vagy mellett 300k + eltiltás
- lassítás traffipax előtt 200k
- gyorsítás traffipax után 300k
- ezen szabályok nyilvános bírálata 300k + eltiltás mindentől örökre

bátya 2012.04.17. 02:29:38

Úgy látom, munkát kell váltanom, ugyanis hivatásosként naponta 700-1000 km között vezetek, éjjel-nappal, sokszor félálomban,vidéken és fővárosban egyaránt. Bizony minden nap követek el szabálysértéseket, mert egyszerűen nem tudom elkerülni (utasaimat felvenni illetve kirakni,sárga lámpán való áthaladás, stb). Most akkor éljek azzal a tudattal, hogy minden hónap végén ki kellene fizetnem akár 1 millió forintot büntetésként, mikor alig több, mint egy tizedét keresem ennek az összegnek? Vagy adjam el a házamat, vagy üljek börtönben éveket? Aki ezt az egészet ily módon kiagyalta, minimum a népnyomorító gazember címet érdemli ki. Mindenki téved és mindenki hibázik, hiszen emberek vagyunk, ezért kissé talán túlzott retorzió, hogy őt és a családját tönkretegyék. A közlekedés biztonságára való hivatkozás egyenesen aljasság és kamu, kísértetiesen hasonlít arra az időszakra, amikor az inkvizíció Isten nevében ítélte lassú kínhalálra az embereket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.17. 03:48:32

viszont ezeket az ok nelkuli megallitasokat, un. rutinellenorzeseket ok nelkul, ezt itt nem lehetne megcsinalni
milyen jogon tart fel ha nem csinaltam semmit?

G Hardy 2012.04.17. 03:54:44

@Pasas: Tegnapi tapasztalat, 5oo km alatt:
Nem láttam egy rendört sem. Lakott területen mindenki ügyelt az 5okm-re.
PS: Ausztriában évente több mint EUR 4 Milliárd a bevétel közlekedési birságokbol. Ez az összeg természetesen szerepel a költségvetésben mint bevétel.

G Hardy 2012.04.17. 03:57:49

@bátya: Tévedsz. A hiba nálad van. Eleve az, hogy pl. félálomban vezetsz, egy rémálom. Téged le kellene tiltani az utakrol, különösen, mert még csak annak a tudata sincs meg benned, hogy amit csinálsz, az közveszélyes. Menj el éjjeli örnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 06:28:25

@tede: Mert a szerencsétlen NKH még azt se fogta fel, mi az az Eurotax...

Röhögnék is, megállítanának a 22 éves kocsimmal, mennyi is annak az EUTax értéke? :D

éppcsakkérdem 2012.04.17. 06:33:01

Ahogyan elnézem, a többség tényleg attól fél: mostantól őt is elkaphatják.

Talán lesz valami a kulturálTABB közlekedésből.

Ha más nem is, de bírság biztosan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 06:57:22

@éppcsakkérdem: Miből vetted ezt ki?
Több rendőr nem lesz sokkal most sem. Csak ha véletlenül elkapnak - ugyanolyan gyakorisággal, mint eddig - akkor többet fizetsz.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 07:17:17

@ColT:
Nagyon sír az a réteg, amelyik képtelen szabályosan közlekedni, mert nem is akar - sírjanak csak, jól teszik.

Több rendőr tényleg nem lesz - visszatartó erő annál inkább.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 07:34:38

@éppcsakkérdem: De mi visszatartó ereje van annak, hogy ugyanúgy 5% eséllyel kapnak el? Semmi! Eddig is azért szabálytalankodtak, mert úgysem valószínű, hogy tényleg megvágják...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.04.17. 07:42:32

@éppcsakkérdem:

"Nagyon sír az a réteg, amelyik képtelen szabályosan közlekedni, mert nem is akar - sírjanak csak, jól teszik."

Az a réteg,amelyik képtelen szabályosan közlekedni most is pont le fogja szarni az évente 2 elkapással kombinált 60.000 Forintos büntetést.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 07:56:57

@ColT:
Akkor siránkozni is felesleges itt 600 kommenten át, nem? Aztán mégis hogy nekibuzdultak sokan.
Van visszatartó ereje, úgy gondolom.
A sok okos meg majd fizet, ha mégis elkapják, bár azzal úgysem fog ide kiállni.

@közlekedési bűnöző: Lehetséges.
Majd akkor nem fogja, amikor fizet, mert ha nem is ismeri be, azért nagyon bántja a hiúságát, hogy őt, a Nagy Közlekedési Betyárt mégiscsak elmeszelték - pont emiatt rinyál itt is.

civciv 2012.04.17. 08:00:17

@United Steaks: Hm,nem is tudom, kezdve a címmel, az összes bekezdés arról szól, hogy mostantól, vagyis vasárnaptól( ami az új szabs. tv hatályba lépésének ideje)mi VÁLTOZOTT.
Vagyis arról akarna szólni. Ami meg nem túl jól sikerült.

Shadowbull 2012.04.17. 08:02:22

@éppcsakkérdem: szerintem vagyunk paran, akiknek az nem tetszik, hogy a kozlekedes biztonsaganak javitasa cimen egy ujabb lehuzogepezetetet raknak az emberek nyakaba.

Teljesen nyilvanvalo, hogy magasrol leszarjak a kozlekedes biztonsagat, a cel a bevetelek maximalizalasa.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 08:27:27

@Shadowbull:
Van ebben is igazság jócskán.

De!
Emlékszel még arra, mikor bevezették a nappal is kötelező világítást? Aj, hogy vernyogott minden autós! Merthogy ők ebbe fognak belerokkanni, meg ez veszélyes, meg így, meg úgy.

Aztán megszokták és azért nem is olyan rossz, ha látod pilácsolni a szembejövőt.

Amúgy meg főleg az elvakultan tiltakozók azok, akik belekeverik a pártutálatot (szimpátiát nem írtam, mert csak sejteni lehet az ostoba hörgéseikből, hogy hova húz a szívük és igazából nem számít) egy egyszerű módosításba, ami végre - legalábbis én így látom - rendet próbál vágni a sok idióta közlekedő agyában.

A köpködők zöme amúgy rendet szeretne - csak saját magának ne kelljen ezt a rendet betartania...

Shadowbull 2012.04.17. 08:33:00

@éppcsakkérdem: "rendet próbál vágni a sok idióta közlekedő agyában."

Ha ez igy lenne, akkor azon dolgoznanak, hogy megszuntessek a valodi veszelyhelyzeteket, hogy kiemeljek a szabalyokra latvanyosan magasrol szarokat.

Nem ez tortenik, sot erre meg kiserlet sincs.

Amig a rendoroket azert kuldik ki, hogy meglegyen a napi beveteli kvota, addig nem is fog semmi valtozni.

Nem beszelve arrol, hogy ez csak noveli a kesztetest arra, hogy a nep egyszeru gyermeke megvesztegesse a rendort.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 08:41:52

@Shadowbull:
Nem pont erre szolgálna az új szabályzás? Persze, aki képtelen betartani ezt és nem is akarja, az pénzbehajtásnak éli meg, ami természetes.

Szerintem biztosan mondták már előttem, hogy ki kell tolni velük, hajts szabályosan, a lehető legkisebb esélyt adva a büntetésre és elsősorban a saját biztonságod érdekében - ezt egyesek elképzelhetetlennek és megvalósíthatatlannak tartják, pont azért, mert tudják: ők maguk azok, akik miatt tenni kellett már valamit.

Tegnap amúgy 4 rendőrautóval hozott össze a balsors egy órán belül, az egyik kb 5 percig jött mögöttem, nem volt kellemes, mert nem vagyok valami hajdenagyhúdejó sofőr - aztán nem büntettek meg, nem tettek anyagilag tönkre, nem estek nekem ostoba kifogásokkal és nem mértek be, igazából meg sem állítottak. Biztosan látták a fényes mosolyomat, nem gondolod?
Más nem lehetett, hiszen tudjuk: a rend őrei csakis és kizárólag arra hajtanak, hogy jól lehúzzanak és kitolásból meg pénzbehajtás miatt csinálják ezt az egészet.

Ugyan már.

Shadowbull 2012.04.17. 08:51:23

@éppcsakkérdem: "Nem pont erre szolgálna az új szabályzás?"

Nem. Ugyanis ezt a buntetesi tetelek emelese nelkul is el lehetne erni.

"hajts szabályosan, a lehető legkisebb esélyt adva a büntetésre"

Nyilvan a legtobben igy probaljak, es biztos vagyok benne hogy a tobbseg nem szandekosan szabalytalankodik. Figyelmetlensegbol is lehet szabalytalan valaki. Nem mintha ez mentseg lenne persze.

De elegansan elfeledkeztel a tipikus penzbehajtos trukkokre, az atmenetileg megszuntetett 70es tablakra, a kinnfelejtett 30as tabla melle bujo rendorre, es hasonlokra. Ez penzbehajtas, semmi mas.

"a rend őrei csakis és kizárólag arra hajtanak, hogy jól lehúzzanak és kitolásból meg pénzbehajtás miatt csinálják ezt az egészet."

Napi kvóta van a beszedendo birsagokra. Hogy ertelmezed ezt maskepp.

Engem szemely szerint kulonosebben nem izgat a dolog. En foleg gyorshajtok, azt is csak autopalyan. Ha elkapnak akkor fizetek, bar ez meg Magyarorszagon nem tortent meg velem soha.

A tobbi szabalyt igyekszem betartani.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 09:04:42

@Shadowbull:
Hogyan lehetne elérni? Szépen megkéred a vadmalacokat: ugyan, ne hajtsatok már ugyanúgy, ahogy eddig, légyszi!

No igen, a figyelmetlenség, az kellemetlen, amíg csak kiordítanak az ablakon: mi van anyukám, nem látsz a szemedtől? majd intenek, hogy jóvanna, mennyémá te liba...
De tragikus, amikor valaki meghal, mert Figyelmetlen úr elnézett nagy (!) sebességnél egy sávot és telibe trafálta azt, aki vétlen volt, majd a vétlen elhalálozni méltóztatott - akkor volt egy jajneharagudjanakbocsika!

Valóban, ismerek egy csajt, aki 30-as táblánál ment 70-nel, hopp 240 ezer pénz, nem örült túlzottan, az szemét húzás volt, konkrétan lehúzás.

A kvóta azért van, mert 150 %-ra meg lehet mondani: a vadmalacok népe tutira szabálytalan lesz, mivel foci nincs, kell egy másik nemzeti sport, ez nálunk a szabálytalan közlekedés, ahol a szereplők büszkén (!) mesélik egymásnak sörözgetés közben: Tee, hallod, mekkora mákom volt és mennyire über vagyok, mert én nem hagyom ám magam holmi buta KRESZ által megvezetni! Hát ki, ha nem én?

Nekem a parkolás szokott gondot okozni, ez azt hiszem, nem főbenjáró, de fizetek, ha elrontok valamit és nem fogom másra, hogy: jajde otromba már ez a vonal, hogy alálógott a kocsinak! Hú, mecsoda egy láthatatlan tiltótábla, azannyát!

Örülök, hogy így látod, sok sikert.

Shadowbull 2012.04.17. 09:24:06

@éppcsakkérdem: a kozlekedesi moral megvaltoztatasa nem egy feleves program.

Bar azt gondolom, hogy alapvetoen nincs gond Magyarorszagon a kozlekedesi morallal.

Elso korben olyan szabalyokat kell hozni, ami a tarsadalom ertekrendjevel talalkozik. Ha a tobbseg ugy gondolja, hogy egy fel eve befejezett utjavitas mellett indokolatlan a 30as tabla kinnfelejtese, akkor az ilyeneket surgosen meg kell szuntetni. Plane azt kell megszuntetni, hogy az ilyenek melle szandekosan odaallnak merni.
Ennek a moralis rombolo hatasat nem kell ecsetelnem, es en konkretan azt buntetnem, aki az ilyen ellenorzest elrendeli.

Azon kivul ott kellene ellenorizni, ahol a balesetveszely valoban magas.

Es leginkabb a rendorseg iranti tisztelet visszanyerese erdekeben kemenyen ra kellene allni a fenn emlitett anomaliak megszuntetesere, ugymint a 6 cigany egy szakadt ladaban, es a koruton veszvillogoval parkolo sotetitett X5. A rendori vezetok dolga lenne, hogy az allomany moge alljanak, es vedjek oket akkor is, amikor ilyennel szemben kene fellepni.

Amikor mindez megvan, akkor lehet gondolkodni rajta, hogy most emeljuk a buntetesi teteleket vagy ne.

De amikor egybol ezzel kezdenek, akkor annak csak egyfele olvasata van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 09:24:25

@éppcsakkérdem: Azon háborodnak fel, hogy már megint.

Én pedig az idióta lépésen háborodok fel, hogy megint nem a következetességet növeli a rendőrség -> kilóg a lóláb, pénzbeszedésre megy. De még ezt is csak Móricka színvonalon tudják...

éppcsakkérdem 2012.04.17. 09:33:28

@Shadowbull:
Hát most legalább elkezdték.

No, erről másként gondolkodunk. Ami itt van, jobban hasonlít a Balkánra, mint a Nyugatra, nekem utóbbi jobban bejön.

Ha látsz egy kint felejtett 30 -as tálát, rúgd bele az árokba! ha meg már amúgy is lassítasz... ugye?

Ej, ez most nem volt ám PC! Ja, hogy AZOKNAK az időknek hál'isten, vége. Akkor legyen 12 és zúzdába a ronccsal! :D

Elf-társak, a rendszer még nem tökéletes, de dolgozunk rajta.

Nem fog ártani a szabályosan közlekedőknek, a többi meg le van ejtve, fizessenek, jó sokszor, jó sokat.

@ColT:

Aha. Lásd fentebb.

Rocko- 2012.04.17. 10:00:09

@éppcsakkérdem: éppcsakkérdem: vasárnap óta szigorodtak a szabályok, azóta kétszer láttam ugyanazt az autót forgalommal szemben hajtani (mert még csak kedd van ugye), és egy autót rendszám nélkül.
hol van ez a fene nagy biztonsági javulás? éppcsakkérdem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 10:08:22

@Rocko-: Itt már rend van, me' letelt a 2 hét!!! :D

tede 2012.04.17. 10:08:31

@ColT: pénzbeszedés?
Miért baj a pénzbeszedés?
Valahogyan meg kell büntetni a szabálytalankodókat és mivel nem a középkorban élünk, nem lehet azokat a kifinomult módszereket alkalmazni, pedig némely vadállat esetében alaposan indokolt lenne.
Ha lecsuknának egy gyorshajtásért, akkor az kellő visszatartó erő lenne, de akkor az AI, ENSZ meg még talán NATO-t is idehívnák a különféle liberális szervezetek, hogy milyen náci elnyomás van itt.
Tehát az elzárást, bármennyire is indokolt lenne néhány korábban említett vadállat esetében ki kell váltani egy kellően elrettentő erejű szoftosabb büntetéssel, marad a pénzbüntetést.
Logikusan gondolkodva nagyon mást nem lehet tenni. Vagy te hogyan próbálnád meg elrettenteni a szabályszegéstől az embereket?
A lelkükre beszélnél?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 10:21:29

@tede: Az a visszatartó erő, ha bármilyen szabálytalansággal nagy valószínűséggel elkapnak. Itthon ez nincs.
Nyugodtan közlekedhetsz alsóbbrendű úton, kis falvakon keresztül 100 fölött (mindig tapasztalom, hogy letolnak, ha lelassítok), és semmi bántódásod nem esik. Ja, és a jogsid se kéri el senki. (Szlovák rendszámról nem beszélve.)

Ha a kopaszbömbis azt tapasztalná, hogy minden gyorshajtás után kap egy 30 ezres csekket, a 6. után meg mondjuk jogsi el, a 10. után meg mondjuk lecsukják, az lenne visszatartó erő.

Az, hogy évente 1x elkapják ESETLEG, amit kidumál, vagy lazán kifizeti a 60 ezret akár, vagy 300-at, az nem visszatartó erő.

Perillustris 2012.04.17. 10:42:19

@Rocko-: Átok biciklis, hiába álcázza magát kocsival! :o

Perillustris 2012.04.17. 10:44:26

@Perillustris: az ujjongottért én kérek elnézést, egész este forgolódtam az ágyban...

bátya 2012.04.17. 11:01:50

@G Hardy: Biztos igazad van ebben, az éjjeliőri munkán még gondolkodom. Ugyanis ha hiszed, ha nem, folyamatos 24 órás készenlétben vagyok ősz óta, amikor csörög a telefon, akkor kell kocsiba ugranom és mennem. Pihenőidő akkor van, mikor éppen nem csörög a telefon, azt kell kihasználni. Többször volt, hogy már 18 órát kellett vezetnem egy nap. Hidd el, nem örömömben csinálom... A kollégák általában 3-4 hónapig bírják ezt, aztán lelépnek.

Rocko- 2012.04.17. 11:05:30

@Perillustris: biciklis is megy, azok nap mint nap.
csak azon nincsen rendszám. ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 11:14:15

@bátya: Az ilyen munkaadókat is be kéne szántani.

Rocko- 2012.04.17. 12:47:55

@tede: "Miért baj a pénzbeszedés?"
mert kontraproduktív.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 13:05:47

@Rocko-:
Én meg nem látom vasárnap óta a telefonozós mukit, tehát nőtt a biztonság.

Rocko- 2012.04.17. 13:13:56

@éppcsakkérdem: tehát egy pozitív változás és kettő negatív, az összevetve pozitív?
furán számolsz.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 13:18:09

@Rocko-:
Vagy nem láttad a többi pozitív változást és kihagytad a számolásból, ez esetben rosszul számolsz.

Rocko- 2012.04.17. 13:24:29

@éppcsakkérdem: talán azért nem láttam a pozitív változást mert nincs.
tudod a pozitív változáshoz rendőr kell, aki kint áll az utcán és vigyázza a rendet. tudod mennyivel több rendőrt láttam? semmivel.

Mocsári Troll 2012.04.17. 13:30:01

@tede: sok esetben nem a sofőr az autó tulajdonosa, különösen igaz ez a drága autóknál, amelyek többnyire cégesek.

amúgy meg ne a rendőröket szidjuk, ők csak végrehajtói a jogszabályoknak, azokat nem ők írják.

a jogalkotót szidjuk , elégedetlenségünknek (vagy éppen elégedettségünknek) pedig a szavazófülkében adjunk hangot.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 13:32:12

@Rocko-: Vagy talán azért, mert:

1. nem lehetsz ott egy időben minden helyen
2. eleve nem is akarod látni

Olyan rendőr, akit szerinted úgyis megvesztegetnek, igaz? :)

Kifogás mindig van.

Rocko- 2012.04.17. 13:56:18

@éppcsakkérdem: nem, nem vesztegetnek.
és nyitott szemmel járok.
nyilván nem leehtek ott midnenütt, de azt ne mondd, hogy nagy számok törvénye alapján ne láttam ovlna egy intézkedést se.

vasgyuszi 2012.04.17. 14:34:17

@rickg: "Mindkettőnk számára világos volt a helyzet, a szabálysértés tényét nem vitattam, a rendőr pedig helyesen mérte fel, hogy a közlekedés rendjét ezzel nem veszélyeztettem. A legkisebb büntetési összeget (3000.-) rótta ki rám, más szabálysértést megadva. "

Ha jól értettem, egy veszélyhelyzetet oldottál meg ilyeténképpen. Hát ezért megbüntetni, foleg, hy szembol sem jöttek éppen, elég nagy genyóság. Ilyenekért Münchenben nem büntetnek meg. Többek között az ilyenekkel lehet a rendorség tekintélyét és a belé vetett bizalmat építeni. Én biztos nem fogadtam volna el, hogy egy koccanást elkerülését büntetéssel díjazzanak. ha meg akartak valakit vágni, akkor az eléd kikanyarodó autóst kellett volna. Vagy elbambultál és nem hirtelen, hanem teljesen szabályoan kanyarodot ki? Akkor oké a dolog és nem szóltam egy mukkot sem.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 16:00:14

@Rocko-:
Honnan tudod, mit láttál? lehet, hogy azt hitted: no, megnézték az izzókészletét, miközben szénné bírságolták, mert gyorsan hajtott és épp közölték vele a jogait, mielőtt lecsukják.

Rocko- 2012.04.17. 16:12:01

@éppcsakkérdem: nem láttam igazoltatást. rendőrt is csak rendőrörsön. ;)
elmondo, hogyan javul a rend, ha nem őrzik azt?

éppcsakkérdem 2012.04.17. 16:39:03

@Rocko-: Rossz helyen voltál, rosszkor, ennyi.

Rocko- 2012.04.17. 16:44:34

@éppcsakkérdem: ja, értem, láthatatlan rendőrök őrzik az országot.
megyek is, felszállok az unikornisomra, aztán megyek az üvegvisszaváltóba az üveghegyen túlra.

éppcsakkérdem 2012.04.17. 16:50:38

@Rocko-:
Dehogy érted, azért írkálsz ilyesmiket.

Nincs is neked olyanod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 16:57:33

@éppcsakkérdem: Sajnos nem csak ő tapasztalja, hogy alig vn rendőr az utcán. Ha van, az is max. parkoló autókat büntet (szelektíven).

Slope 2012.04.17. 19:18:35

@Crescendo: Igyekszem szabálykövető lenni, persze emberből vagyok (mint sokan mások). Pont emiatt jó visszatartó erő, hogy HÚSBAVÁGÓ büntetést szabnak ki, ha pl.: 50 helyett 70-nel megyek.
Nem mellesleg: a fenti tényező segíti azokat, akik már enyhébb tételeknél is betartották a "kinnfelejtett / nem kinnfelejtett" 30-as jelzést, ugyanis sok közlekedő még mindig hülyének / bénának titulálja a szabálykövetőt.
Amúgy tallóz kedvedre: bussgeldkataloge.de/
(ne csak a pénzt nézzed, hanem az adott esetben legalább annyira fájdalmas eltiltást is).

@bátya: ha a fele is igaz annak amit leírtál, akkor remélem előbb fogy el a pénzed, mint frontálisan ütközünk!

imittto 2012.04.17. 23:01:21

Az elmúlt 11 évben 1X büntettek meg, az is a saját f@szságom volt - egy éve volt lejárva a jogsim (én marha a kártya érvényességét néztem, a kategória meg előbb járt le...) Se gyorshajtás, se piros lámpa. Persze ezzel valószínűleg őrületbe kergetem a körülöttem autózókat, de azt meg lesz@rom. Ha siet, előzzön meg, én úgy indulok el otthonról hogy szabályokat betartva időre célba érjek. Más baromsága miatt meg nem fizetek.

AudiA4FL 2012.04.17. 23:48:18

A rendőrökről csak annyit:
Otthon nagy a baj! A sötét, paraszt rendőrnek a szemében csak bűnöző lehetek, ha egy fekete új A4-el évente 2 hétre hazaugrok a rokonokhoz. Normàl munkàval, évente netto 30000 euròt simàn megkeres bàrki Ny-Europában! És ki tudsz havonta 400 euròt tolni 1 audira! ? És még megkérdezi a köcsög amikor igazoltat, hogy miből él? Menjen el dolgozni, majd ràjön!

Giczy Gergő 2012.04.18. 21:51:31

Továbbra is kérdés, hogy mi számít szabálysértésnek: amit rendőr (egy vagy kettő) "lát" vagy amit kamera rögzít.

Én az utóbbira szavazok. A rendőr=ember - így tisztességtelenek bizony közöttük is előfordulnak, így megkérdőjelezhető, hogy amit lát(nak), az valóban meg- illetve úgy történt-e, ahogy állítja. A kamera egyértelmű: ha látható a felvételen a szabálysértés, akkor "el volt követve", ha nem, akkor csak a "befejezett" (értsd: balesettel végződő és "szakértő" által megállapított) cselekmény legyen büntethető.

Crescendo 2012.04.18. 22:23:38

@Slope: csak Nemetorszagban az onkormanyzat azt jeleni, hogy on kormanyzat. Nem az allamapparatus helyi kirendeltsege. Oket meg erdekli, hogy rendben legyen a kornyek es elheto a varos. Ott egy rendort ha a "kinnfelejtett" 30-as tablanal taffipaxol meg eloveszik es alaposan rakerdeznek, hogy miert is...?
Nalunk meg az "okosak" szerint ez termeszetes. Hiszen egy ok nelkul kihelyzett tabla is szabaly, amit be kell tartani... Gondolom a kommunista mentalitast nehez kiheverni. Ha a rendor mondja, akkor az ugy van. Mert ha nem akkor rendszerellenes elem lesz az egyen es a fekete auto megy erte... De a fiatal nemzedek azert mar nincs annyira agymosva, hogy ezt bevegye.

Anders Behring Breivik 2012.04.18. 22:42:29

Remelem rongya buntetik az osszes faszszopo kocsog autost, es motorost. Az igazi buntetes persze fel ev a sitten, es a gepjarmu elkobzasa es megsemmisitese lenne. Plusz a penz buntetes. A kurvaannyat a sok geci gyorshajtonak.

E-mentális klausztrofóbia 2012.04.18. 22:54:08

@Anders Behring Breivik: Ezzel a nick-kel talán még finom is voltál.

jano444 2012.04.18. 23:24:21

@Slope:
Értem én, amit írsz, csak sajnos nem ez a valóság.
A törvénynek nevezett rabláskódex kiagyalói toronymagasról sz@rják le azt, hogy fának mész, meghalsz, sánta leszel. Az sem érdekli őket, egy pillanatra sem, hogy a kis vagy nagy gyorshajtásoddal okozol-e és milyen veszélyt.
Mi több, a pribékek sem a napi parancs szigorú mivolta miatt buziskodnak ahol csak tehetik.
Egyetlen valami lebeg a hatalomtól bevérzett szemeik előtt :
PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ, még, még PÉNZ !!!
Ennyi...
A szánalmas államkasszát, a szánalmas pribékfizetést és sok egyéb szánalmas célt kielégítendő szívják a vért. Semmi másért.
Tapasztalat.
A taplók, ha pénzszagot éreznek, minden árokparton megjelennek, azonnal.
Volt már viszont szerencsém megtapasztalni, milyen az, amikor a furkó nem remélhet pénz ,példaként, hogy ki kell mennie - mondjuk egy baleset helyszínére.
Kelletlen, unott, tenyérbemászó,stílus és modortalan, tanulatlan tanyasi tahó válaszol a telefonban és csak úgy tudod kirángatni a fajtájukat, hogy a személyi sérülésre hivatkozol.
Ennyit róluk. Még, hogy megelőzés, meg közérdek... ne röhögtessenek...

AudiA4FL 2012.04.19. 12:21:12

@jano444: Igazad van! Sajnos nekem is rossz tapasztalatom van a rendőrökkel. Visszaélnek a hatalmukkal, tahò, sötét banda. Kocsikáznak, kiràlykodnak!

dennisthemenace 2012.04.25. 07:34:40

@AudiA4FL: Ja, kocsikáznak. Meg torik oket ezerrel, mert vezetni (sem) tudnak.
süti beállítások módosítása