HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ilyet se látsz sokat

2012.04.21. 06:15 Tcomment

Címkék: nsu ro80

1967-ben a világ döbbenten cövekelt le előtte, mert még csak hasonló autó se létezett akkor. Aztán jött a tragédia.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

133 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr574462953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uki 2012.04.21. 09:52:40

Es ne felejtsuk el hogy megjelenesekor az ev autoja lett, teljesen jogosan. (Nem ugy mint manapsag nehany esetben)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.21. 09:56:51

Jól néz ki ez a vas. Mondjuk az Ascona sokkal jobban bejön. De ezért kár, 67 -ben tényleg nagyot üthetett.

uki 2012.04.21. 10:01:36

@corpus alienum: en is a Leier fele.bibliban lattam eloszor meg gyerekkoromban es nagyon bejott mar akkor is a gep.

uarempty 2012.04.21. 10:19:13

@Gomulka Béla: Semmi mellék íze nincs, a zöldek ezt maguknak köszönhetik.Még szerintem túl finom is volt a Csikós.Én jól szórakoztam rajta.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.04.21. 10:19:51

@porchmonkey: annyiszor cseréltek motort, így szól a legenda.

lujo22 2012.04.21. 10:29:42

én emlékszem erre a kocsira, meg a VW K-70-re is, mert Hévízre német vendégek közül egy-egy ezzel jött. Csak abból sejthettem, egy műszaki csődök voltak, h alig láttam őket ilyen kocsival. A Ro-80 megkockáztatom, ma is megállná formailag a helyét. Csodálkozom, miért nem forgalmazták négyütemű motorral is, akkor nem lett volna akkora az üzleti bukás.

Q-match 2012.04.21. 10:32:06

Kár, hogy az EGÉSZ autó ment a levesbe a kezdetleges motor miatt. Bár a 100% innovációból kb. 30...40 maradt volna, ha bele kerül egy hagyományos motor, de jó lett volna...

Nekem egyszer egy málladozó 100-as AUDI-hoz volt szerencsém, de a pofám szakadozott tőle, még a rohadás(ok) miatt szitáló hátsó futóművével együtt is. ...és az a K-jetronic-os motor, ment mint a barom.
Örök hála az akkor idióta barátaimnak, akik félévente adták/vették mindenféle kitérdelt német autóikat :).

Hurri Kán 2012.04.21. 10:45:32

Nagyon jól esett ez az írás így szombat hajnalban. :)
Ámde a közös piálást Zwack inkább Wágner úrral finanszírozza. ;-)

Poita not Peter! 2012.04.21. 10:49:22

Azért az vicces, hogy a zseniális német mérnökök a Mazdától vették vissza a működőképes technikát...A cikk eleje túllihegett, a nyelvezet túlontúl vulgáris. Ez lenne az a sokat követelt Csikós színvonal???

Roll1983 2012.04.21. 11:06:33

Wankel nélkül kéne, de vele sosem! Még az RX8-akban is egy vicc, 100ezernél cserélik, zabálja az olajat és az benzint.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.04.21. 11:07:36

@Poita not Peter!: senki nem tudja a Mazda mit lát még benne. Annyi pénzt beleöltek amit a németek nem engedhettek meg maguknak. Ha nincs a Mazda, nincs Wankel, mert ennek körülbelül a '70-es évekre ki kellett volna halnia. Olvastam pár eszmefuttatást hogy miért vannak beleszerelmesedve; talán reménykednek egy hidrogén infrastruktúrában, abban létezik zéró emissziós wankel. Olyan ez mint a másik halvaszületett német technológia, a G-feltöltő, csak az el is tűnt, nem karolta fel senki. És amíg még futottak G-laderes Volkswagenek, addig is ritka volt a hely ahol fel tudták volna újítani. De egy példa technológiára amivel próbálkozott a Mazda és nem folytatták, mert ott valaki mert az asztalra csapni: comprex.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.21. 11:09:06

Pedig milyen nagyszerű találmány,de megvalósíthatatlan.

ando1888 2012.04.21. 11:14:35

@porchmonkey: Én úgy emlékszem ahányat mutattak, annyi motorcsere volt.

ando1888 2012.04.21. 11:14:36

@porchmonkey: Én úgy emlékszem ahányat mutattak, annyi motorcsere volt.

Mitya Ivanov 2012.04.21. 11:15:24

az autóskártyában ez volt a titkos kedvencem. Élőben sohasem láttam

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.21. 11:22:18

@Make Valamit: Szerintem szerelemből.
De a cikk végére kiderül, hogy azért lett olyan anyagminőség a végére, hogy már megbízható lett a motor.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 11:26:11

Ez egy igazán élvezetes cikk volt. :)
Az autó is érdekes,eddig nem is hallottam róla.Winkler motoros. :)

CybOrg 2012.04.21. 11:31:12

Jó kedvre derített a cikk,de a képgaléria működése el is vette azt a plusz jókedvemet, már máskor is írtam,de ennyire egy instabil és rossz felépítésű rendszert...a képaláírás belóg a képbe...ha egyáltalán betölti...vagy csak engem zavar a dolog?

esoutankoponyeg 2012.04.21. 11:55:23

régen rengeteg hirdetést néztem ro80-ról. a k70 volt a másik befutó, mivel szerettem volna egy veterán jellegű autót. elolvasva a cikket azt hiszem le kell tennem róla.

a 20 literes fogyasztás több mint riasztó, de nyilván egy ilyen autót nem mindennapos használatra vesz az ember. a képek között a motortér hihetetlen, nem is tudom mi micsoda. nagyon szépen fel lett újítva, minden elismerésem.

nekem a zöld és sárga színben jobban tetszik, a kék túlságosan beleolvad az új autók közé. nagyon remélem lesz olyan aki beleszerelmesedik, van rá pénze, megveszi és gyakran jár vele. legalább az utakon élvezhessük a látványát. :)

még több ilyen cikket! jöhet a k70. :)

Ciri 2012.04.21. 11:57:47

@Gomulka Béla:

Egyetértek.

@bonfred:

"@Gomulka Béla: Gondolom az iróniáról nem hallottál még."

Bocs, hogy belevaú, de ezt nagyon rossz embernek címezted :)

@50peregy4:

"Ez eröltetett kissé."

Nem csak ez mostanában az egyetlen ilyen írás Zsolttól.
(Azért a kritika, mert nem ilyen anyaghoz vagyunk szokva a szerzőtől -építő jelleggel baszomalássan-)

kewcheg 2012.04.21. 12:00:37

Nem kötekedésképpen, de a lábtérben nem hiányzik egy téli(gumi) szőnyeg adott esetben, február lévén?

Ciri 2012.04.21. 12:02:55

@Make Valamit:

"szerintem túl sok időt töltesz a palóccal, a cikk stílusa kissé... köhmm. Vályis"

Van a két tévés majom, illetve CsZs és Ommm. Aztán valahol nagyon messze a többiek.
Nem tudom, hogy ez kritika vagy dicséret volt részedről :)

redriot77 2012.04.21. 12:04:18

A formája tényleg jövőutazó időgép lehetett '67-ben. Az eleje azokkal a formába simuló keretnélküli lámpákkal 1980-ban is újszerű lehetett. A tetővonal, a hatalmas ablakfelületek, az esőcsatorna hiánya is nagyon modern hatású.

Kár hogy a Wankel-motor lerontja az összképet, mert minden más részlete hibátlan az autónak. Ebből korszakból inkább egy finom Alfa kéne: harapós motor, tárcsafékek, már akkor is ötfokozatú váltó.

Csikós úr: néha nem hiányzik az a gyönyörű szürke Giulia? Nem volt fílingesebb mint az állólámpák?

Csikós Zsolt 2012.04.21. 12:09:28

@FJPO:

Köszi, beleteszem, én se tudtam!

ratsche (törölt) 2012.04.21. 12:11:14

@corpus alienum: Narancsban brutális, mindjárt elôások pár képet.

Csikós Zsolt 2012.04.21. 12:11:21

@Akos74:

911 egyáltalán nem volt formabontó - ami a formáját illeti. De igazából másban sem, egyszerűen csak iszonyat jó lett.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 12:12:10

@Csikós Zsolt: Net tedd, mert nem igaz:
de.wikipedia.org/wiki/NSU_Motorenwerke

"Entgegen einem weitverbreiteten Irrglauben leitet sich der Name NSU nicht von „Näh- und Strickmaschinen Union“ oder „Neckarsulmer Strickwaren Union“ ab. Eine Firma, die einen dieser Namen getragen hätte, gab es nie."

karlmann 2012.04.21. 12:12:27

ÁÁÁ,irigy vagyok, mint az állat! Amikor először láttam ezt a kocsit a Liener könyvben (1983-ban) kivertem a dilit, hogy apám vigye be a könyvet a munkahelyére és fénymásolják le azt az oldalt, ahol az Ro80-as van de a legnagyobb méretben kinagyítva. Évekig volt a szobám falán.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 12:17:13

@malenykij polgar: Én ugyanezt a rosszmájú viccet éltömítés-szettel ismertem, de utánaolvastam, és tényleg motorcserét jelent:
www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,209073,00.html

Rocko- 2012.04.21. 12:26:11

@lujo22: a wankel is négyütemű. :)

négykarika 2012.04.21. 12:27:21

@malenykij polgar: nem legenda, valóban motorcserét jelentett.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 12:29:37

@négykarika: Nem legenda, hanem korabeli vicc.

Csikós Zsolt 2012.04.21. 12:30:32

@ratsche:

Köszi, nagyon politikusan javítottam... :-)

ratsche (törölt) 2012.04.21. 12:33:21

@corpus alienum: Minden tiszteletem Liener úré (nekem is van pár örökölt Liener-könyvem), de az Ro-80 esetében mai értelemben vett utascella, mint olyan, nincs:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Schnittmodell_des_NSU_Ro_80.JPG
Ez egy padlólemez, az oszlopok helyén meg A-, B-, és C-pálca.

FJPO 2012.04.21. 12:38:36

@Csikós Zsolt: hú de klassz képek kerültek még bele! Kamasz fejjel egyszer vezettem NSU1000C-t (nem rally kivitelt, mint a képen :-), nagy élmény volt a Moszkvics 403 után! Pláne, hogy a gázpedál csak egy, a padlólemezbe csúszó rudacska volt. Az a kis 1000-es ment mint a rakéta, még hangos se nagyon volt (akkoriban), pedig léghűtéses, farmotoros. Én sajnáltam, hogy eltünt az NSU, főleg az 1000 meg a Princ4 miatt (jó, jó, állítólag reinkarnálódott a Zaporozsecben :-)))

FJPO 2012.04.21. 12:50:59

@Csikós Zsolt:
Megnéztem a nevet, még a német wiki is találgat:

Der Name NSU, der ab 1892 als Markenname bzw. Markenzeichen verwendet wurde, ist ein Kurzwort für den Stadtnamen Neckarsulm, der sich wiederum von den beiden Flüssen Neckar und Sulm ableitet, die hier zusammenfließen. Die drei Buchstaben NSU standen anfangs in einer der Hirschstangen des württembergischen Staatswappens. Entgegen einem weitverbreiteten Irrglauben leitet sich der Name NSU nicht von <b>„Näh- und Strickmaschinen Union“ oder „Neckarsulmer Strickwaren Union“</b> ab. Eine Firma, die einen dieser Namen getragen hätte, gab es nie

forrás:
de.wikipedia.org/wiki/NSU_Motorenwerke

Szóval én is tévedtem a névvel...

ratsche (törölt) 2012.04.21. 13:03:54

@FJPO: Hol látsz ebben találgatást? Konkrétan leírják, hogy ilyen nevû cég sohasem létezett.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 13:08:46

Köcsög blogmotor nem engedi át a kommentet ha túl sok link van benne, megpróbálom részletekben.
Elölrôl:
tinypic.com/view.php?pic=34eri9d&s=5
Hátulról:
tinypic.com/view.php?pic=x4kvwj&s=5

ratsche (törölt) 2012.04.21. 13:18:31

Még egy utolsót, ahogy kikandikál a bak a fal mögül, aztán nem spammelek tovább:
tinypic.com/view.php?pic=egaff7&s=5

Hurri Kán 2012.04.21. 13:30:44

@ratsche:
Ami az előtérben van, az sem rossz. :)

papa33 2012.04.21. 13:34:54

Az NSU meg a Zaporozsec csak a hangjában hasonló, meg levegőhűtés. Tévedés a harckocsiindító is, mert akku vagy sűrített levegő, meg akkor nem lenne kiegyensúlyozó tengelye a zapinak. Mint a cigi 7.62-es mérete...
NSU soros szép sima léghűtéses motor, zapi V, aki látta köze nincs egymáshoz.

Ez az NSU RO 80 igazi kuriózum: motor, váltó..

Emlékszik valaki az első fronthajtású VW-re:

K70

Csikós Zsolt 2012.04.21. 13:48:00

@papa33:

Csak a fürdőkádforma meg a farmotor miatt keveri mindenki :-)

Pasas 2012.04.21. 14:11:29

Ez a forma elment még a 90-es évek elején is, Buick Regal néven. (4 ajtós sedan). Persze más lámpával és lökössel, úgymond ráncfelvarrottan.

FJPO 2012.04.21. 14:22:02

@ratsche: bocs, nem értek igazán németül, emiatt tévedtem.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 14:24:27

@gyvy: Na azt már nem fotóztam le, mert felmatricázott CSL-batmobil manapság már minden második múzeumban van :)
tinypic.com/view.php?pic=2edpd7t&s=5

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.21. 14:37:22

Manapság ez olyan mintha egy kocsit egyféle motorral hoznának ki és vagy bejön vagy nem.Hiba volt hogy nem terveztek hozzá másik motort.19 re lapot húztak és nem jött be.kár érte,de akkor már voltak injektoros motorok.

kerdesek05 2012.04.21. 14:42:02

A második övvonalat innen lopta Bangle?:)

Vágási Matyi 2012.04.21. 14:45:41

Szép. Oldalról a mai Audikra hasonlít.

Super aGyuri 2012.04.21. 15:10:22

Nagyon jó cikk, Herr Tschikosch, mint mindig! Gratulálok! És elképesztően irigyellek, hogy vezettél egy ilyet. Az autótörténelem talán legnagyobb csodája, de csak a Tucker után és hajszállal a DeLorean előtt persze ;)

ratsche (törölt) 2012.04.21. 15:23:01

@_____________: Legjobb tudomásom szerint bár sorozatgyártás volt, de kereskedelmi forgalomba nem kerültek, az összeset a GAI és a KGB kapta. Eddig az összes Wankel-Lada, amit láttam, rendôrautó volt:
www.ro80club.de/new_forum/viewtopic.php?t=110
www.der-wankelmotor.de/Fahrzeuge/Fahrzeuge-VAZ-LADA/fahrzeuge-vaz-lada.html

Ha vannak valakinek képei egy civil példányról, ne tartsa vissza.

Super aGyuri 2012.04.21. 15:40:14

A környezetvédőkről szóló részen pedig konkrétan könnyesre röhögtem magam, de mondjuk én értem az iróniát. Aki nem érti, annak biztosan bántónak tűnik, de ahogy volt gimis magyartanárom mondta: aki ezt nem érti, annak pakk. :)
[Nem pont így mondta, hanem a szájával pukkantott egyet, de nem tudom írásban reprodukálni, sajnos.]

kozlekedo 2012.04.21. 15:42:31

Megnevettetett ez a cikk. Az a pénzügyes jutott eszembe aki a céges bulin bár eddig kerülte a társaságot most viccelődni szeretne. És nem kinevetik hanem sajnálják szegényt. De szakmailag ott van a toppon.

Az NSU meg kívánatos, ott a helye a Volvo 164, Saab 99 mellet.

...az egész autó alja egy undorító, rozsdás-kátrányos-olajos, gyanús massza volt,...pár hónapnyi megfeszített tempójú munka így is ráment, hogy FIVA-képes, jó autóvá váljon.
Örülök hogy megmarad az utókornak sok szép legenda, gondolom nem kevés szabadidő lett beleölve.

steve30 2012.04.21. 16:00:03

Jó írás lenne,csak egy picit túl lett spirálozva ez a zöld téma.Na meg a levegő munkacsoport.Unatkozó idióták.A hülye állatok megtorpedózták többek között a 10-es út elkerülő szakaszának terveit.Azóta is fulladozik Piliscsaba,Vörösvár.Az nem baj nekik,hogy az emberek akik ott laknak,ki vannak téve a zaj,ill.szogszennyezésnek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.21. 16:56:06

Szóval ha megvették nem értem miért nem csinált bele az Audi egy rendes motort.Ez az autó az akkori audiknál sokkla modernebb kinézetű volt.
Nagyon kár érte.

Hurri Kán 2012.04.21. 17:14:29

@ratsche:
Ezek a fotók egyébként melyik múzeumban készültek?

Akos74 2012.04.21. 17:49:22

A Wankel szisztéma licencét egyébként egy csomó gyártó megvette a hetvenes években, és igen a szocialista táborban is akadtak vételek. Abban az időben ismerték a Wankel motor gyengeségeit, de úgy gondolták, hogy előbb-utóbb sikerül kiküszöbölni azokat. Tényleg nagy ígéret volt és az is maradt. A licenc eladásokkal az NSU (VW-Audi) azért szép pénzt keresett és maga Wankel professzor is meggazdagodott, de egésszen máshogyan , mint azt eredetileg szerették volna.

Csikós Zsolt 2012.04.21. 18:04:08

@Gyurma73:

Mert a Wankel helyére nem fért be más. Láttál már ilyen blokkot élőben? El se hiszed, hogy egy egész motor, olyan picike. Még az 1,7-es Taunus-motoron is csodálkozom, hogy tudták betenni. És akkoriban egy 1,7-es motor nem 115, hanem inkább 60-75 lóerős volt.

A Wankelnek az egyik legnagyobb előnye az volt, hogy nagyon kis méretből nagyon nagy teljesítményt lehetett kihozni.

Gomulka Béla 2012.04.21. 18:05:32

@bonfred: Hallottam, de az nem ilyen. Egy bébifóka: irónia. Bébifókák hosszú, tomott sora: frusztráció.

@uarempty: Csikós se túl finom nem volt, se túl enyhe, ugyanis a cikk nem errol, nem a fókákról szólt.

@Ciri: Azt azért hozzáteszem, meghatódva kissé, és talán a nevedben is, hogy a cikk fókamentes része jó. Én leginkább a Motordoktor véleményére volnék kíváncsi RO 80 ugyben. VW-kozeli téma, és a kocsi rákfenéje ugyebár a motor meg az olaj voltak.

MT21013 2012.04.21. 18:10:25

Csak érdeklődöm, hogy a cikkben példaként jelzett Opel Ascona A-hoz képest hogy lehet 20 év különbség az NSU javára? Az Ascona A 1970-ben jött ki, az NSU RO80 1967-ben. Zsolt biztos az A Asconára gondoltál?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.21. 18:14:44

@Csikós Zsolt: pedig elég hosszú az eleje.oda akár egy nagyobb motor is beférne természetesen egy más elrendezsben.

Szabványok 2012.04.21. 18:29:34

Csodálatos autó volt!

Nem tudom ez milyen zajos volt, de anno a többi között szokatlanul csendes volt. Autópályán nagy sebességgel is lehetett zenét hallgatni, ami egy akkor Merciről nem volt elmondható, a 220D-nek 120-nál volt annyi hangja, mint az Ro80-nak 180-nál. Arról nem is szólva, hogy a 220D megállt 135-nél, míg az Ro80 kényelmesen tartotta a 180-t.

Ha már hang, akkor igazán ide tehetnétek a Cream NSU című számát, eredeti(!) előadásban.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 18:36:09

@gyvy: EFA-Museum, Amerang:
www.efa-automuseum.de/automobilausstellung/ausstellung.htm
Profi magángyûjtemény, de a gyártók és a Deutsches Museum is adott nekik autókat tartóskölcsönbe. Vonatbuziknak is megéri, mert van egy hatalmas terepasztaluk és modellvasútgyûjteményük is.

A környék is szép, nincs messze a Chiemsee, nyáron sokan kabrióznak arrafelé:
tinypic.com/view.php?pic=sndx7r&s=5
Mindenképpen érdemes megnézni.

Hurri Kán 2012.04.21. 18:38:18

@ratsche:
Köszönöm, így megvan. Kb. huszon-pár éve voltam benne. Meg is van a múzeum könyve, az a kis fekete borítós. Mai napig csorgatom rá néha a nyálam.:)

Dr. GGG77 2012.04.21. 18:43:38

A Wankelért sosem voltam oda, szerintem egy zsákutca.
De ennek az autónak a formája valami döbbenetes csoda!

I3aldrick 2012.04.21. 19:31:29

Nekem a cikkel semmi bajom, inkább picit kurta, olvastam volna még na.:) Viszont a képek alapján nehezen értem ezt a FIVA minősítést. Félreértés ne essék, nagyon szép az autó, de a hullámos lemezek, a lógó díszlécek, a helyenként eltérő méretű csavarok azonos elemen, a futómű védelméül szolgáló fekete festék folytonossági hiányainak és a SKODA vízkiegyenlítő-tartály látványa alapján picit erősnek érzem ezt a minősítést. Haver 65-ös, gyári fényű, 40e km-t futott autója (ami tényleg nem látott havat és nem is legenda) az előminősítő szerint nem menne át ezen a csodán, mert a motortérben a gyárilag betett bitumenes hangszigetelőn a gyári festék meg volt repedezve :) Mondjuk csak egy sz@ros MB-ről beszélek...

corpus alienum 2012.04.21. 20:00:47

@ratsche: megkövetem Lienert, én emlékeztem rosszul. Elővettem a könyvet, kikerestem. Amire gondoltam, egy VW ESV kísérleti modell volt 1971.-ből. Ennél írja, hogy "az előírás szerint 80 km/h sebességű ütközésénél sem deformálódhatott ... a 100 lóerős motorral épített autó..."

Viszont ugyanez a könyv - Autótípusok, 1977-es kiadás - részletesen bemutatja az Audi/NSU Ro 80-ast. Érdekes, hogy noha csak 3 fokozatú a váltó, de a 3. áttétele 0,788:1.

Úgy látszik, a régi fogyasztási adatok sem voltak pontosabbak a maiaknál, mivel 11,2 liter/100 km.-et ad meg.

Érdekes a fogalmazás: "bolygódugattyús konstrukció szelepek nélkül, résvezérléses működés a négyüteműhöz hasonló munkafolyamattal."

Csak mellékesen: a szemközti oldalon ír az Audi 100-ról, annak hossza akkor 4.59 méter, súlya 1.050 kg. volt.

ratsche (törölt) 2012.04.21. 20:27:38

@corpus alienum: Ez pedig az 1971-es kiadás, ha érdekel:
tinypic.com/view.php?pic=1j7vc6&s=5
Kattintásra nagyobb lesz, és olvasható.
(Szkennerem nincs, sorry vagyok.)

Béza Dániel 2012.04.21. 21:14:35

wankel hívőként nagy öröm volt olvasni ezt a cikket. Lehetne több wankeles cikk. Egy új zélandi vagy amcsi 4 tárcsás tesztjét nyilván hiú ábránd remélni, de úgy tudom (pont valamelyik tc cikkből), hogy magyarországon is van valaki aki a wankelek mestere és versenyautókat is épít.

ZapikaZapika 2012.04.21. 21:17:25

Csak pár szó az NSU-ról... Volt szerencsém a valamikori NSU, ma Audi gyárban dolgozni Neckarsulmban. Onnan tudom, hogy a rövidítés a Näh- und Strickmaschine Union, azaz a Varró és Szövőgép Egyesülés betűiből áll. A város neve ered a folyókból, mivel a Neckar, és az Ulm folyó között felszik, ezért Neckarsulm. Az előbbi folyót át is úsztam párszor... Nem rossz dolog a Wikipedia, de mivel én is írhatom, lehet bene nem valüs infó is...

ZapikaZapika 2012.04.21. 22:05:30

Amúgy az autó ténylegnem rossz, nekem is ilyen gyerekkori álmom... De a "Küszöbben a fűtés" c. képen látható kis befúvó rögzítésére találhattak volna két egyforma csavart is... meg van még egy-két apróság,a mi nekem, mint leendő old-timer-tulajdonosnak nem tetszene....

sosemkopel 2012.04.21. 22:06:18

Több ilyen is van a sinsheimi Auto und Technik Museumban. Ez tényleg egy olyan kocsi, amilyet tulajdonképpen vagy húsz évvel később csináltak. Nekem az első szappanforma-Audi ugrik be róla, csak éppen az már a 80-as évek közepi termék... Ez meg nem.

Pasas 2012.04.21. 23:45:39

Bocs az offért, most megy az rtl-en a 'halálra jelölve' című film, és szégyen, nem szégyen, nem ismerem azt a Mustang elejű valamit amivel Steven Segal szaladgál. Valaki tudja?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.22. 00:09:26

A videó sose ment, de most már a képgaléria se. Köszi, jót szórakoztam.

Az elején a zöldek túl vannak spilázva, Csikóstól sokkal jobbat várnék.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 02:50:23

@Akos74: Zsiguliban es volgaban is volt wankel, 180(!)loeros...

protézisesh 2012.04.22. 07:12:31

A zoldes- bebifokas resz huen tukrozi egy igazi autobuzi hozzaallasat, es ez JO (mielott valaki felreertene). A zoldek csak maguknak koszonhetik, hogy a normalis emberek tobbsege utalja oket...a magas kornyezetvedelmi szempontok miatt nem epul a Budapestet eszaknyugatrol kerulo MO szakasz, miattuk kiszaradt a Szigetkoz, ok ellenzik az atomenergiat (sugaroz), a szelenergiat (nekirepul a madar a szelkereknek), a vizienergiat (vizlepcso pfuj), a barmit eltuzelo eromuvet (co2), a hulladeklerakast, a hulladekegetest, stb. Szoval a f@sz kivan veluk, es a bebifokazas az en olvasatomban ezen gunyolodik. Ennyi, nem frusztracio, nem erolkodes. De ha csak ugy siman leirod, hogy ez egy 20 litert evo auto, aminek 800g/km a co2 kibocsatasa, akkor az nem cikk, hanem adattabla.

A magyar wankeles versenyzo a Kincses Istvan, aki anno kincses turbo team neven epitett es versenyzett H- csoportban turbos zsigulival is, meg rx7-es wankel mazdaval is. Győri az ember.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 07:23:58

Uhhhh, kivert a viz az elobb. Kiszamoltam ( kb ) hogy mennyi co2 pufog ki a ford f250-m. 8miles per gallonnos fogyasztasnal kb 1750g/km. na ezen ledobbentem.

Drive_alive 2012.04.22. 07:25:00

Több, mint 6 éve láttam először ilyen autót a grazi januárban. Egy idősödő úr szállt ki belőle néhány perccel a kép készítése előtt, tehát feltételezem az autó téli-nyári napi használatban volt. Az állapotát és a rendszámát elnézve szerető gazdája volt.
www.tigercomp.ro/temp/ro80.jpg

¿Qué tapas hay? 2012.04.22. 09:29:55

A galéria 54 fényképéből nekem 24-et sikerült megnyitnom, a restaurált autó részleteit mutató (leglényegesebb) harmincat viszont nem. Se tegnap, se ma. Ezen lehetne javítani?

Kiwicake 2012.04.22. 09:32:34

FÚ, de jó volt látni, olvasni ezt az autót. Gyerekkoromban nekem is az egyik álmom volt, a Rover 2000 mellett persze. Liener György hatása, gondolom :)
Köszi, Csikós, te mázlista!

Rocko- 2012.04.22. 11:30:02

@ratsche: ez melyik múzeum, hol?

Rocko- 2012.04.22. 11:38:56

@Csikós Zsolt: kéne csinálni öttárcsás Wankel motrot. :]

w a s d 2012.04.22. 12:00:14

@Rocko-: Így jár, aki (én) régen (ami relatív, mert kommenteket olvasva akár az 5 perc is lehet régen) frissített oldalt olvas.:D

Hurri Kán 2012.04.22. 12:04:37

@Rocko-:
Válasz fent, ha jól viselkecc, megmutatom a múzeum egyik régebbi kiadványát. :)

Rocko- 2012.04.22. 12:28:31

@w a s d: :)
én is így. ;)

@gyvy: ja, megleltem közben. :)
még meggondolom, hogy jól viselekdjek-e. :D

Pasas 2012.04.22. 16:46:12

Kösz szépen! Jó oldal, nem ismertem.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.22. 17:30:19

Zsolti, vazze, mint egy nagyra nőtt gyerek :)

Béza Dániel 2012.04.22. 20:11:19

Rocko Az új zélandi pulse performance most épít egy 6 tárcsás wankelt.

l.peter 2012.04.22. 20:22:19

H-B. megyei Komádiban a 80-as évek elején a Róna étterem főnökének ilyen verdája volt citromsárga színben,újonan vásárolva!!!Az nem semmi volt abban az időben!

Rocko- 2012.04.22. 23:09:27

@Béza Dániel: az sok. :)
amúgy amikor az öttárcsásat kerestem, akkor találtam 12 tárcsásat. 4 darab hármasat építettek össze.

Béza Dániel 2012.04.23. 09:11:09

Igen olyanok is vannak, de ez a társaság komplett blokként épít 3-4-és most 6 tárcsás gépeket. saját főtengelyt, és közdarabokat gyártanak hozzá meg egyébb kiegészítőket,m de komplett blokkokat is lehet tőlük venni, a 4 tárcsás, feltöltő nélküli motorjaik 600 lóerősek

ez az egyik első 4 tárcsásuk: www.youtube.com/watch?v=HWTULnclu6Y

közösperonos átszállás 2012.04.24. 15:29:17

@protézisesh: ", miattuk kiszaradt a Szigetkoz, ok ellenzik az [...] a vizienergiat (vizlepcso pfuj)"

A Szigetköz amiatt száradt ki, mert megépült a vízlépcső, szóval döntsd már el. :-)

Incho77 2012.04.25. 13:13:41

Epp ma reggel lattam egy gyonyoru peldanyt a Frankurt West mellett. Narancssarga volt es ha jol emlekszem HS-es rendszama volt. Gyonyoru allapotban volt. Eloben tenyleg gyonyoru. Fel se tunt volna igazan, ha nincs ez a cikk :)

Mad Mind 2012.04.25. 13:58:30

Azért a Mazda is majdnem ráment a Wankel motorra, mire rájöttek az alapprobléma kijavítására. Dokumentum film japánból róla.
youtu.be/qjOauoU6t3M
süti beállítások módosítása