HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Előbújt egy emberarcú fideszes?

2012.04.26. 18:13 Tcomment

Aránytalanok a közlekedési bírságok? Veszélyeztetik az egzisztenciát? Egyetértünk. De mégis ki a franc szigorította nemrég a szabálysértési törvényt?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

276 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr244475130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.27. 01:09:30

@dr. Közbiztonság Szilárd: Egy ötméteres gps hogy a francba mérhetne átlagot?
Ha két egy másodpercre állítod a frissítést, és ez alatt két ellentétes szélsőértéket téved, az 36 km/s-os sebességnek felel meg. Ekkora lenne a szórása (nem hibája, a szórása) az aktuálisan mutatott sebességnek.
Ha egy kétméteres gps-t két másodpercre állítasz, akkor az is majdnem 4 km/h szórással mutatná az aktuális sebességet.

Szóval, az aktuális sebességet nem a megtett útból számítja ki a gps, hanem más módszert használ: tudjuk, hogy a műhold standard frekijéhez képesti mért frekvencia arányos a sebességgel, tudjuk, hogy a műhold geostacionárius, így a sebesség kizárólag az gps sebessége lehet, amiről pedig elhisszük, hogy egyenlő a gps mozgatójának sebességével.
Noh, ez a sebesség számítható ki a frekiből.

Karbonsai 2012.04.27. 01:10:02

@szberci: Nem érted. Úgy írsz, mintha informatikus lennél. A világ nem nem 1 és 0.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.27. 01:16:01

Hülye vok, nem geostac a műhold, de ez egy részletkérdés...

Hó apó 2012.04.27. 01:32:15

Adok ötletet az újabb lehúzásoz:
1. mindenki köteles legyen 3 évente újavizsgázni a KRESZ-ből
2. mind a 4 keréken egyforma profilmélység lehet csak a szabályos

Stratocaster 2012.04.27. 02:12:17

Én már azt "várom", amint néhány hónap kiáll Lázár Úr és magából kikelve üvölti majd, hogy vérlázítóak a közlekedési bírságok, amit Gyurcsányék hoztak és meg kell keresni a felelősöket. Az a szörnyű, hogy az emberek 90%-a addigra el is felejti valójában ki is hozta az új szabályokat és tényleg hisznek majd neki.

Komolyan mondom, fogadni mernék rá, hogy ez lesz.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.04.27. 02:28:12

@kolbászoszsömle:
Ne mutasd be, ismerem.
Ennek ellenére átlagsebességet mér, nem folyamatosan méri a sebességet.

Tulajdonképpen te is ezt írod.

rbalint88 2012.04.27. 02:46:34

@qwertzu: nem, végig a középsőben mennek. ott nyilván soroljon be oda, de addig 5-10 km-en nem tudom mit keres ott 80nal. ma is mentünk arra, egér úti felhajtótól a tesco-s körgyűrűig a külsőben akadálytalanul mentem 100zal úgy, hogy a középső sáv TÖMVE volt.

@dr. Közbiztonság Szilárd: a mobilozást már büntetik, a bringás résszel meg nem értek egyet. régebben járkáltam bringával a városban és úgy vagyok vele, hogy inkább megyek max 20-szal (az üres) járdán, mint az autók között, ahol én vagyok a gyenge láncszem és ha necces szitu van, biztos rám húzza a kormányt, mert neki kevésbé törik össze úgy az autója. az meg ugye nem szempont, hogy az ember, akit aktuálisan elüt, mennyire törik össze és pénzzel nem pótolható, ha esetleg meg talál halni.
annyi, hogy ha járdán bringázol és balesetet okozol, akkor 30e. mondjuk én nem vagyok olyan menő gyerek, hogy fék nélküli biciklivel toljam, szóval meg is tudok állni, ha kilépnek elém, főleg, hogy járdán eleve nem sietek, mert még lassan tekerve is jobban haladok, mint gyalog és legalább nem ütnek el.
szóval ezért. más kérdés, hogy biciklin talán még több alkalmatlan ember ül, mint autóban és ezért tűnik úgy, hogy a biciklis a járdán veszélyes. illetve az emberek a biciklin valahogy elfelejtik a kresz-t :)

rbalint88 2012.04.27. 03:10:20

@dr. Közbiztonság Szilárd: mindenképpen átlagsebességet mér minden, mert ha végtelen kicsi távolságon is, de két pont között méri az eltel időt. ez lehet egy kerékelfordulás ideje vagy fordítva 1mp alatt megtett út is.

melósember 2012.04.27. 03:22:36

@Stratocaster: hát ja, Lázár elvtárs csak ne dumáljon... fel alá grasszál a böhöm Audijával, sofőrrel, a kis napbarnított arcával meg zselés hajával, nem hiszem hogy nagyon szabályosan közlekedne a sofőr elvtárs vele... valahogy nem tudom elképzelni.

maistro1 2012.04.27. 03:48:02

Etikus, törvényt tisztelő állampolgári magatartást vár el az az állam, amely maga sem az.
A fegyelmezetlen és következetlen, beleszarok államvezetésnek itt az eredménye, a nagy többségben évtizedek óta az rögzült, hogy a kiskapukon és kerítésen átugorva gyorsabb és hatékonyabb a feladatok megvalósítása.
Így szociálódtunk.
Majd jön a mostani formáció, aki nyíltan és nem szemlesütve a zsebünkbe
kotorász a zéro tolarencia elvén haladva. Ha tényleg az emberek magatartását szeretnék javítani akkor enyhébb pénzbüntetéssel és sűrűbb jogsi bevonásokkal operálnának. vezetőmhöz, lehet egy államvezetés kemény, de legyen korrekt.

Visszatérek a be

maistro1 2012.04.27. 03:52:53

Olyan, hogy emberarcú politikus nem létezik.
Azaz a régi axióma érvényes: Ő is ember
volt addig, amíg meg nem választottad.

KaPé 2012.04.27. 06:13:05

@Hó apó: "1. mindenki köteles legyen 3 évente újavizsgázni a KRESZ-ből"

Ezt már nagyon régóta be kellett volna vezetni. Sokkal veszélyesebb egy kreszt nem ismerő sofőr, mint egy műszakilag alkalmatlan autó.

igazi hős 2012.04.27. 07:14:57

@szberci: "akkor kivitelezhető lenne" Pont ezt károgjuk: kis büntetés, de sokszor. A biztos 10 ezer sokkal elrettentőbb, mint a nagyon valószínűtlen 100 ezer. Ha legalább a sárgára csíkozott kereszteződésekben _minden alkalommal_ megbüntetnék 10 rugóra a beragadókat, akkor nagyon hamar leszoknának róla. Most 100 ezer a büntetés, de senkire nem verik rá.

protézisesh 2012.04.27. 07:27:53

@Autosave: nálad a pont... Ez ugyanz a game, mint amikor a skiccpali doktoriját cincálták, közben meg a fél világot kivonták a közbesz. törvény hatálya alól (=haveroktól veszünk drágán, legálisan). beeeee-beeeee, beeeee

Rocko- 2012.04.27. 07:35:23

@szberci: összefüggő dolgok. ha az emberektől elevszik az összes pénzt, akkor nem tudnak miből autózni, illetve ha rettegve ülnek be autóba, akkor egy idő után inkább nem ülnek be, kihal az autózás.
és ez nem hergelés, hanem jogos felháborodás az élhetetlenség miatt. vagy szerinted ez a rendszer így jól van?

igazi hős 2012.04.27. 07:35:31

@kolbászoszsömle: "műhold geostacionárius" Ennek nézz utána. Ha így lenne, akkor nem kéne hetente letölteni a műholdpozíciókat, hanem fix helyen keresné őket a gép. (Tudom, nem _kell_ a pozíció, anélkül is megtalálja őket a vevő, csak lassabban.) A távközlési műholdak vannak geostac pályán, kb kétszer olyan messze.

igazi hős 2012.04.27. 07:36:15

@kolbászoszsömle: Látom rájöttél, az előző akkor tárgytalan.

igazi hős 2012.04.27. 07:40:41

@rbalint88: Nem. Ami Doppler elven (frekvencieltolódásból) mér, az pillanatnyi sebességet ad.

igazi hős 2012.04.27. 07:42:26

@igazi hős: Korán van még, meg sok a magánhangzó: frekvenciaeltolódásból.

allampolgar_ 2012.04.27. 08:08:46

Sziasztok,

tegnap kaptam egy sárga lámpába belehajtok, de közben piros lesz büntetést 100,000 Ft-ról.
A tényt igazából elismerem. Ami felháborító az az összeg. 100,000 Ft... normálisak ezek? Ez egy havi fizetés??? Persze ezt a büntetést 7 munkanap alatt megkaptam a rendszámom után a lakcímemre.

Szerintetek miért van az hogy ellenben januárban ellopták az irataimat és a tárcámat, benne a Smart/Supershop kártyámmal, és az elkövető volt olyan kedves, hogy egy ÖMV kúton és a a Mc McDonald’s-ban is használta a kártyákat, ahol miután beszéltem a helyszínekkel, külső és belső kamerafelvétel is volt a kártyám használóiról. Autótípussal, rendszámmal, stb. (Elvileg és gyakorlatilag nekem nem adhatnak ki kamerafelvételt, csak a rendőrségnek, de azt a lelkükre kötöttem, hogy írják ki DVD-re...) Öröm az ürömben, azt gondoltam, na végre valami, ezek után, hogy két helyen van róluk felvétel, rendszámmal... akkor bingó...

Szerintetek sikerült a rendőrségnek bekérnie a kamerafelvételeket azelőtt hogy törölték volna őket? Szerintem nem kell segítenem a megoldással...

Már csak az a kérdésem, hogy miért van az, hogy mikor nekem fizetnem kell 100,000 Ft-ot akkor 1 hét alatt megtalálnak? Ellenben amikor az állampolgárok érdekében kellene cselekedni, akkor erre 3 hónap is kevés... :-(

csintapala (törölt) 2012.04.27. 08:27:59

@kolbászoszsömle: "Amíg én vagyok a sofőr az autóban én döntöm el, hogy meg tudtam volna-e állni, mivel én vezetem az autót."

Azért hidd el, hogy a biztonságos megálláshoz szükséges távolságot nagyon faszán be lehet határolni, aztán ami azon felül meg magyarázkodás.

finom szaftos oldalas 2012.04.27. 08:42:46

Nyavalyás pénzbehajtás ez semmi több... :-(
Én 87 óta vezetek, évente annyit mint az átlag. 95 óta összesen egyszer fizettem, tehát nem vagyok egy renitens típus. Csakhogy az az egy alkalom is olyan volt, hogy nem is volt ott korlátozás ahol mértek. Fellebezés, majd a tábla hip hopp kikerült... elutasítva... na így.Akkor is ilyen szigorúsági rohamjuk volt.(vagy akkor is szorított pénzszűke) Nagy bosszankodva befizettem a negyven ezret. Két hónap múlva rájöttek, hogy másképp kéne számolni, akkor már megúsztam volna hússzal is ugyanazt a koholt vádat. No de akkor még elég jól kerestem, nem úgy mint ma.A benya sem volt 450, hanem csak 320... Tegnap meg a buszsávot fotózták a sünök, (mert ugye jobb dolguk nem volt) Miután állt a sor hosszan, nyilván minden jobbra befordulni szándékozó sofőr kisorol és elmegy benne a parkolóig, ahol befordul. Szabályosan csak a parkoló előtt 5 méterrel lehetne kisorolni, de nyilván senki sem fog állni a dugóban 15 percet, hogy megtegye azt az 80 métert a fordulóig.
Na ők ott álltak, mert ott lehet kaszálni nagyot. Ha kijön a 100 ezer én biztos hogy leülöm inkább, de nem fogok fizetni... ha pedig arra is sor kerül, akkor másnap adok el mindent és költözöm máshová. Elég volt.
Biztosan ez is a cél, erre adhatják a tanácsokat a kormánynak a Birnbaumék...(ahogy a zindexen olvasom)
Persze az is egy dolog, hogy idióta politikai vezetők adnak egy idióta utasítást, de sajnos itt mindig akad olyan idióta ember is, aki végre is hajtja azt a többi emberen. :-((

kommentfelület 2012.04.27. 09:00:13

@allampolgar_:

Hasonlóan gázos történet. Kajabolt előtt megálltam, bementem, 5 perc múlva kijöttem, és látom, hogy beletolattak az autóm oldalába (párhuzamos és merőleges parkolás van az út két oldalán). Persze a delikvens elhúzot a p..ba. 5 méterre lévő utcasarkon térfigyelő kamera. Másnap feljelentés, percre pontosan megadtam a történet idejét, egy hónapos várakozás, majd leírták, hogy nincs értékelhető felvétel az eseményről.
- a kamera kamu és csak egy villogó led van rajta megtéveszésből
- olyan szar a rendszer, hogy nem tudják még a rendszámot sem leolvasni
- nem rögzítenek semmit, vagy csak ad hoc jelleggel
- menjenek a picsába

colonel pondró 2012.04.27. 09:07:09

"Hiszen ezek elviselhetetlen terhek, nem csak a vidékiek, de a budapestiek számára is." Az ilyen pökhendi mondatok miatt utálják nagyon sokan a "pestieskedő" pestieket. Gusztustalan ember aki ilyent leír. Tahó a mögöttes gondolat.

allampolgar_ 2012.04.27. 09:07:45

@kommentfelület:

Itt konkrétan beszéltem az ÖMV kúttal, ahol elmondták, hogy egy doboz cigit vettek a kártyára, és elmondta, hogy egy fehér színű Renault Clióba száll be a delikvens, aminek a rendszáma úgy kezdődik hogy... (de aztán rohannia kellett, és lerakta a telefont) Szóval csak rendszámtöredéket mondott, és biztosított róla, hogy kiírják a rendőrségnek...

A Mc'Donaldsban elmondták hogy 3 sajtburgert zabáltak, 2 kamera is telibe vette őket, de van kinti is, de azt most nem tudja megnézni...stb... ott is megnyugtattak hogy kiírják...

Ebből lett az, hogy a Mc'Donalds-é nem lett meg egyáltalán, az ÖMV-nél meg csak a belső kamerafelvételt kérte el a rendőrség...!!!!

Ez nekem 1 órámba került kideríteni, hogy hol kivel kell beszélni, stb... csak sajnos az hogy nekem nem adják ki a felvételt, az megálljt parancsolt a történetnek. A rendőrségnek 3 hónap is kevés volt, hogy az általam óra:perc pontosan leírt történet alapján csináljanak valami érdemlegeset...

TWK-001 2012.04.27. 09:15:23

@ebfül: ez a hsz tömör volt azért tetszett. szbercié bővebb, de az is azt hozta nekem le, amit érzek ez ügyben.
A sok hsz sajna a Zorbán-rendőrterrorállam miatt sikít. AfterÖszöd okt23 után nem sikított. Csak most.

Egyszer egy veteránkorú de sportos Opelos kolléga 170-et lépett autópályán Ausztiában, sok éve. Rendőr követte, lefilmezték. Eljárás-ügyvéd-majdnem autóelkobzás, úgy megqrták sok-sokszázezerre hogy négykézláb jött majdnem haza. Aztán beütötték a jogsijába hogy fahrverbot in Österreich! Vezetési tilalom egy pár évig Ausztriában! Nesze emberi jogokért sirámozók:-) Semmi Straßburgi emberjogi bíróság meg ilyenek nem fordult meg a fejében. Így járt. Ott ilyenért ez jár. Nálunk meg ha fele jár érte, akkor sirám van. Azért van sirám, mert közlekedési kultúra helyett a sirámot gyakoroljuk inkább. Ezzel pedig a minket veszélyeztető, seggbeqúró kihaénnemek alá adjuk a lovat még jobban. Keleten ez jobban dívik sajna. Igen is meg kell qurni a gyorshajtókat, meg a leállósávon robogó Qúheteses-emelmernyós, Szlovákrendszámos utolérhetetlen kihaénnemeket.
Nekem nem gond a trafipaxtól rettegés. Próbálom követni a szabályokat, mert a hátul a gyerekülésben ülő gyermekeimre gondolok, meg mellettem ülő nejemre. No meg a sok pénzért az összes kategóriával teleírt jogsimra.De ez mellékes az ÉLET mellett. Ettől még persze rettegek hogy egy ilyen fent említett barom belémjön az autópályán, mert nem elég neki a 130-as cammogásom.
Az újságíróknak meg az a dolga hogy: ha nincs inge, vesz magának. Ránk meg rázza a port belőle. De ő ebből él. Ez végül is elfogadható.

éppcsakkérdem 2012.04.27. 09:22:53

Szerintem ezek a csúnya kormányerők nagyon mellényúltak és túlmentek minden határon, amikor ezt a jól fésült, szabályosan közlekedő országot akarták piszkálni!

Mert a szabályosan közlekedők hada kipattan a fotelből és nyélgázzal, körforgalomból kifelé INDEX NÉLKÜL, lakott területen BELÜL 70-nel, PÁLYÁN 145-tel fog SZABÁLYOSAN haladni, csak hogy ELLENfülkeforradalmának és mélyen sértett önérzetének hangot adjon, majd igazát érvényre juttassa, és végre ne csak hőbörögjön, hanem mutatóujjával orrából kiszállva hangosan lövöldözzön és megdöntse a népnyúzó kormányt.

Mert rendre vágyik e bégető nyáj minden tagja, de imája mégis így száll az egekbe:

"B.szd meg Uram, népedet, de ha RÁM kerül a sor, hagyd abba!"

Kezdődjék a rendcsinálás mindig máson, mindenki erre vágyik, de rend, az legyen, hiszen bár MINDENKI szabálykövető, valahogy mégis MINDEN úgy rossz, ahogy van.

nem kellene inkább KITOLNI a mocskokkal és SZABÁLYOSAN közlekedni?

Épp csak kérdem

allampolgar_ 2012.04.27. 09:31:01

@éppcsakkérdem:

De igazad van, én be is fizetem a 100,000 Ft-os büntetést. (Bár kurva sok, Németországban ugyanez 90 Euró)

viszont miért van az, hogy mikor "szolgáltatni" kellene a rendőrségnek, akkor nem ügyködnek úgyanúgy? (lásd a 8:08-as és a 9:00-ás hozzászólásomat)

Ahhoz hogy változzon a közlekedési kultúra a rendőrségnek kellene legelőször változtatnia. ÉS ténylegesen szolgáltatni is valamit, nem csak pénzt lehúzni ott és azonnal ahol esély nyílik rá... Kicsit nálunk fordítva ülnek al ovon. Azt kellene megtanulni, hogy pl. nem azért kell dugódíj, hogy pénzt szedjünk be, hanem azért hogy élhető legyen a belváros...

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 09:32:38

Nincs emberarcu fideszes. Mind ugyanabbol a kottabol jatszik.
Neha eloadjajk a jo-rendor rossz-rendor szinjatekot, ezt kb annyira kell komolyan venni mint amikor Castro a sajat rendszeret kritizalta.
Deutsch is leiskolazta az MTVt, semmi semm lett belole.
A valasztokban csak a szimpatikus megmozdulas emleke marad meg, az hogy ezzel megint atvertek, az mar nem olyan nyilvanvalo.

éppcsakkérdem 2012.04.27. 09:39:17

@allampolgar_:

Garantálom, hogy legközelebb jobban figyelsz a lámpánál - ha nem? Nos, akkor fizetsz.

Attól, hogy valaki rosszul végzi a dolgát, neked kutya kötelességed JÓL végezni a tiedet, nem felmentő körülmény, hogy "dámégamásikazmilyenrosszulcsinálja"

Az amolyan "szoci tempó"...vagy csak beleszarós, nemtörődöm.

Ha imádva szeretett rendőrségünk holnaptól csak és kizárólag 5 diplomás agysebészekből és űrhajóstanoncokból, valamint szentéletű remetékből állna, ez a tetves szabálytalanul közlekedő banda AKKOR SEM TARTANÁ BE a KRESZT.

Mert, ahogy valamelyik írta, és ez az igazi énjük, gondolkodásuk: "Szabályosan csak a parkoló előtt 5 méterrel lehetne kisorolni, de nyilván senki sem fog állni a dugóban 15 percet, hogy megtegye azt az 80 métert a fordulóig."

Ezért kell őket szénné büntetni, hajrá!

Vu, de ja vu 2012.04.27. 09:45:00

Lassan 30 éve vezetek, eleinte fiatalosan sportosan (már amit a Moszkvics engedett), mostanra öregesen, takarékosan (már amennyi egy 225 lovas családi limuzintól telik: ~9 l/100 km!!!)

Ezidő alatt sosem büntettek meg, ha volt is valami, általában szóbeli figyelmeztetéssel megúsztam - kivételt képeznek a fizetős parkolások, de az megint más jogviszony.

Szóval épp tegnap beszélgettem egy buszvezetővel az eü-csomagok kapcsán, mondja hogy valamelyik rádióban 'hiteles' történtet kerestek arra, hogy valakit az EÜ-dobozért 50 rugóra csaptak meg... találtak:-(((

Amikor mondtam, hogy amikor a mostani autómat megvettem, hivatalosan megvettem az eü-csomagot, de soha senki nem mondta, hogy ezt ugyanúgy figyelni kell, mint a zöldkártyát vagy a kocsi műszaki érvényességét: olyan mint a háromszög, megvettük, örülünk ha nem kell elővenni.

Hát most elővettem: fos-anyagú cellulózszalagon olvashatatlan betűk és számok, talán a gyártás ideje 2006. A ragasztószalag szétmállva, hát felbontom: az első ami a kezembe kerül, egy mullpólya, lejárva 2008-ban!!!

Namost, ennek a buszsofőrnek újdonság volt, hogy létezik szabálysértési priusz is, vagyis lekérhető, hogy pár hónapon belül a paraszt volt-e figyelmeztetve valamiért, konkrétan miért, mikor, hol. Ha elkövetném azt a hibát, hogy 1-2 héttel a rendőr figyelmeztetése után nem rendezem az EÜ-doboz jogi státuszát, talán kevésbé gondolom azt, hogy csak a pénzem kell, nem a biztonságom.

De ugyanez a helyzet a kint hagyott, kint felejtett sebességkorlátozásokkal is: én értem, hogy az én dolgom nem mások döntésének felülbírálata, de ha 10 km-t autózok 40-es korlátozás mellett bármilyen észlelhető útfenntartási jelenség, úthiba nélkül, vajon tényleg csak én-e vagyok bunkó, hogy egy idő után 'elszakad' a cérna és 300 méterrel odébb jobb esetben trafiba, rosszabb esetben aszfaltos taligába rongyolok???

Akik külföldön járnak, azok mondják, hogy ott ezek a dolgok (Ny-Eu) elég jól szervezettek... Mi nem oda tartunk???

Még valamit az eü-csomagról: szeretném felhívni a t. autós kollégák és törvényhozók figyelmét arra, hogy a gépkocsinak bizonyos részei szintén szenvednek a szavatossági időtől, így a rendőri-KPM ellenőrzések jövőbeni iránya legyen:

- fékfolyadék cseréjének igazolása
- fékcsövek és más gumi alkatrészek anyagvizsgálata
- légzsákkal szerelt járművek esetében időszakos KÜLÖN átvizsgálás
- pedálok gumiborításának kopottsága
- üléskárpit állapota (ha már az autó színe tényező a műszaki vizsgán, legyen az a belcsin is)
- autóhifi állapota (recsegő hifi eltereli a figyelmet)
- privát feliratok elhelyezése (16V, GSi, GTi és más 'turbo' és 'R' jelölések, rallye, apámé 'oszt, öregdekivanfizetve ha túlközeljöttélnyomokegysatut stb-stb) irritálóak a közlekedés többi résztvevője számára...

Szóval, könnyesen viccország: miért büntet 50 ezerre??? Miért nem mindjárt 1 millióra??? Vagy 100 millió??? Vagy amennyi éppen az államadósság vagy az államhiány??? Hát nem mindegy, hogy ha már nem teszünk különbséget balf.sz meg ámokfutó között, akkor ne foglalkozzunk azzal se, hogy kinek mennyit jelent az adott összeg???

allampolgar_ 2012.04.27. 09:46:15

Itt nem a büntetés tényével van a gond. Mert az jogos.

1. De a mértéke nagyon eltúlzott! (100,000 Ft)
2. Miért van az hogy én 1 hét alatt megkapom a büntetésemet rendszám alapján, viszont ugyanaz a rendőrség 3 hónap alatt képtelen megnézni egy benzinkút kamerafelvételeit (rendszámmal, fényképpel) és megkeresni az illetőt?
3. Aki 100 métert megy a buszsávban, az büntetendő, ezzel nem vitatkozik senki...

Hmm...???

Solaren 2012.04.27. 09:51:00

@rbalint88: Azt hiszem,ehhez nem sokat tudok hozzáfűzni.Úgy jó minden amit írtál szerintem,ahogy van.Örülök,hogy te is így látod és nem vagyok egyedül.Köszönöm:)

éppcsakkérdem 2012.04.27. 09:51:22

@allampolgar_:

1. Állítólag elrettentés a célja - sztem a bunkókat semmi sem rettenti el jobban, mint az irreálisan magas büntetés, más kérdés, hogy megfogják-e őket?
(mindenki, még én is, igaztalannak és méltatlannak tartja, ha megbüntetik, a börtönök tele vannak "ártatlanokkal")

2. Rosszul működik a rendőrség

3. Ugye?

végbéla 2012.04.27. 09:52:44

@mifolyikittgyöngyösön?!: Valszeg valami olyasmi lehet mint az angoloknál, hogy ha valaki megsérül a balesetnél, minden költségét beperlik rajtad/biztosítódon. Beleértve a kiesett munkaidőt, lelki traumát stb.....

Solaren 2012.04.27. 09:59:41

@igazi hős: Szerintem valamelyik honatya géz meg jódbizniszt indított :D

allampolgar_ 2012.04.27. 10:00:14

@éppcsakkérdem:

Akkor a 2-3 pontot kilőttük.

1. pontban viszont a 100,000 Ft kurva sok. Majdnem a havi fizetésem. Ez nem Magyarországra van méretezve. Németországban ahol nem 100-150e Ft az átlagkereset, ott miért 30e Ft (90 euro) a büntetés? (1 mp-en belüli piros lámpa)

Illetve miért érzem úgy, hogy pl. Németországban ha teli pirosba mész akkor az 55e Ft (200 eur) + 1 hónap jogsi nélkül, annak egy kicsit nagyobb visszatartó ereje van?

Ez az egész egy puszta lehúzás nálunk.
A költségvetés foltozása.

Napi érdekek mentén eladják magukat a politikusaink, rendőreink, és nem veszik észre hogy ezzel pont ők indítanak el olyan káros folyamatokat, amelyeket évtizedek alatt sem tudnak megállítani, visszafordítani... ezen kellene elgondolkodniuk, és nem azon, hogyan lehet még több pénzt lehúzni!!!

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:01:28

@éppcsakkérdem: Vannak olyan emberek akiknek azt tetszik ha valaki masban hibat talalhatnak, es ebben odaig is elmennek hogy bar ok maguk keptelenek lennenek masokat vegzalni (bar a csaladod lehet hogy mast mond) lelkileg azonosulnak valakivel aki ezt csinalja.
Te is kozejuk tartozol.

Mikk^ 2012.04.27. 10:02:51

allamporgar_

Ne aggódj ezen. Nővérem kocsiját a rendőrség mellől lopták el (kamerázott rész). Szerdán ő "találta" meg az V. kerületben (nem kicsit kamerázott terület). Pénteken lopták el és akkor iziben csinált is egy balesetet a tolvaj, kéksárgát kitöltötték (ujjlenyomat a papíron?).
A másik vétlen felet be se hívták tanuskodni vagy fantomképet csináltatni. Fél év után megkapta a "gyanúsított hiányában az ügyet lezárjuk" levelet.

A témához.
Próbálom én is betartani a KRESZ minden részét, de lehetetlen úgy végigvezetni a városon, hogy ne vétsek ellene. Akkor meg ha megbüntetnek konkrétan a fizum elmehet rá? Mégis ki fogja a számlákat kifizetni és enni mit fogunk, most hogy a feleségem az okos állami vezetésnek köszönhetően elvesztette az állását (piaci szereplők nem állami cég, csak úgy lecsökkent a megrendelés, hogy 1-2 havonta kiraktak valakit, most ő volt a soros).
Én is támogatom a nyílvántartásba vételt és a gyakoribb ellenőrzéseket (ellenőrizzenek mindent ne csak a trafi mögött űljenek meg kampányolva büntetgessenek) kicsi majd egyre növekvő birságokkal (az elmúlt 1 év számítson a büntetésekben).

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:03:30

@allampolgar_: De a buntetessel is gond van. Eleve ertelmetnel elsosegely dobozt cipelni magaddal mert egy balesetel ugysem fogod hasznalni. Ertelmetlen legyartani, megvenni, millio kilometereken at cipelni magaddal, jogszabalty alkotni ra, rendoroket azzal foglalkoztatni hogy EZT ellenorizzek.
Sokkal tob ertelme lett volna pld megbuntetni a lezer-deketrort, es traffipaxokat telepiteni.

qwertzu 2012.04.27. 10:06:30

@allampolgar_: "3. Aki 100 métert megy a buszsávban, az büntetendő, ezzel nem vitatkozik senki..."

Hogy a faszba ne vitatkoznék. A buszsávot használhatom, ha "jobbra kanyarodásra készülök fel". Ha a következő kereszteződésben jobbra akarok fordulni, akkor miért nem mehetek a buszsávban akár 100 métert is? (Nem lépek át záróvonalat)

allampolgar_ 2012.04.27. 10:08:10

@Kakimaki0123456789:

Én aztán nem kampányolok semmiféle büntetés mellett :)

De ha valami elő van írva, jelen esetben az hogy a sárga/piros lámpán nem szabad áthajtani, azt elfogadom. És azt is hogy belehajtottam a sárgába, ami piros lett. Ok. Itt nem a büntetés tényével van a gond, hanem a mértékével, a mikéntjével, és a következetességgel.

éppcsakkérdem 2012.04.27. 10:11:15

@allampolgar_:
Gondolom, mert ott nincs ennyi tahó - ha ott csak pillantasz a zebra felé, lassítanak, netán megállnak - itt? Még rá is nyomja a gázt, de nem áll meg, mert csak.

Csak ismételni tudom magam

Ezt nem így látom, nem baj.

A rendőrök csak parancsot hajtanak végre, 2006-ban egyfélét, 2012-ben másfélét. De közben zömmel ugyanazok a rendőrök, akik néha "terroristák" máskor "hős fiaink" - már ha az útszéliekről beszélünk.

A szabálysértők is ugyanazok, akkor is, most is. Csak most jobban szívnak, helyesen.

@Kakimaki0123456789:
Csak nem te is egy vagy a nyominger bohócforradalmárok közül? :D Büdös a munka esetleg megbüntettek, mert közveszélyes vagy?

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:15:11

@rbalint88: Nem a buntetesi tetelek nagysaga a legnagyobb visszatarto ero. Hanem az hogy ha nem lehet elkerulni a buntetest. Pld piroson athajtast mekkora valoszinuseggel buntetik? 1%? 0.01%? Es hol fognak majd buntetni? Ott ahol van egy hulye lampa ami a zold hullam felenel pirosra valt (vannak ilyenek) es nem ott ahol balesetek szoktak ebbol tortenni?

Nem csak a buntetesi tetelekre, hanem az ellenorzesek miertjere is szabalyt kell alkotni es a legfobb szabaly: ott kell ellenorizni valamit ahol a szabalyszeges veszelyhelyzetet idez elo, pld tortent baleset valamilyen szabalyszeges miatt, es nem ott ahol kinfelejtenek - vagy egyszeruen beraknak egy bokor moge - egy tablat.

allampolgar_ 2012.04.27. 10:17:20

@éppcsakkérdem:

gondolom nem a rendőrség találja ki a törvényeket, de Ő hajtja/vagy mint esetemben a példa nem hajtja végre. Én a következetességet és az arányosságot hiányolom, illetve ismételve magam: eladják magukat napi érdekek mentén, ezzel visszafordíthatatlan folyamatokat generálva... És ezt neked is látnod kell!

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:19:05

@éppcsakkérdem: Mellelottel kisfiam, egyik sem. A munka meg a politikusoknak budos, nem egy ombudsmani, jogsertesi eljaras folyik a magyar allam ellen. Kulonosden az verlazito ahogy a sajat jogserteseiketet torvenyesitik (pld lezerblokkolo) kozben a kisembereket terrorizaljak - es vannak akik ehhez meg tapsolnak is, ezek az igazan szanalmas kis luzerek.

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:19:52

@allampolgar_: Latnia kellene, de nem az a dolga hogy lasson :)

éppcsakkérdem 2012.04.27. 10:23:03

@allampolgar_:

Teszik, amit mondanak nekik, ez egy ilyen szervezet.

@Kakimaki0123456789:

Nekem az ilyen siránkozó paprikajancsik tetszenek, amilyen te is vagy - túl ostoba, hogy belássa: neki is érdeke, hogy jobb legyen a közlekedés, de a saját tehetségtelensége folyamatos rinyálásra készteti - rinyálj csak, láthattad, mennyit ért a szavad 2010-ben :D

euAgWzgmmtq7K 2012.04.27. 10:24:16

addig olvastam, amig el nem kezdett arról beszélni h a "pestiek" nem figyelnek annyira a szabályokra.

Hó apó 2012.04.27. 10:27:38

@allampolgar_:
"Persze ezt a büntetést 7 munkanap alatt megkaptam a rendszámom után a lakcímemre."

Látod, ez is azt bizonyítja, hogy minden rendben van a rendőrségnél, betartják a törvényben előírt határidőket. Ja és rend van.

Ha még írok két ilyen okosat, akkor megyek a Camel utcába szóvívőnek...

Kakimaki0123456789 2012.04.27. 10:32:56

@mifolyikittgyöngyösön?!: Pld ha nem csak felfuggesztett bortont kapnal ha elcsapsz a zebran 2 gyereket, maradando fogyatekossagot okozva (lsd iho.hu/hir/felfuggesztett-foghaz-a-zebran-gazolo-autosnak-120413 ) hanem mondjuk eletjaradekot kellene nekik fizetned, senki sem gondolkodna hogy megall-e a zebranal.

Zolus84 2012.04.27. 10:41:13

A sárga lápához annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem húzható éles határvonal, hogy honnan tudtunk volna megállni, és honnan nem. Az emberi tényezőt ugyanis nem lehet figyelmen kívül hagyni. A sofőr nem kizárólag a lámpát bámulja, tehát előfordulhat, hogy az már fél másodperce sárga, mikor ő meglátja. Ekkor még jön a reakcióidő, esetleg tükörbe pillantás, hogy nincs-e valaki a seggében, majd a döntés, hogy megálljon-e, vagy sem. Ez a szabály egy faszság. Ha belecsúszol a pirosba, jogos a bünti, de a sárga lámpára büntetést egy etikátlan, gusztustalan lehúzási lehetőségnek tartom.
Egyesek félreértik a cikk és a kommentelők álláspontját. Nem az a cél, hogy támogassuk a szabályszegést, hanem hogy a szerencsétlen csóró rabszolgának ne menjen rá a gatyája, ha hibázik.
Akik pedig a sokszor indokolatlan szabályokat a "törvény szent és sérthetetlen, és ti meg mind életveszélyes száguldozók vagytok"-hoz hasonló kijelentésekkel védik, azok ideális állampolgárok ebben a rabszolgatartó társadalomban. A szarát is megetethetnék vele, ha az törvénybe lenne iktatva.
Végül hozzáfűzném, hogy még soha nem voltam megbírságolva, még mielőtt notorius szabályszegőnek állítanátok be. Ez részben a kevés megtett kilométernek tudható be, aminek töredékét tettem csak meg a fővárosban. Havonta 10-szer biztos megszegem a kreszt, mégsem veszélyeztetek senkit.

xfile 2012.04.27. 10:41:50

Sajnos ez van, de most miért nem példáuloznak a nyugattal,hogy ott nagyságrendekkel nagyobbak a fizetések, kisebbek a bírságok,nem kell börtönbe vonulni több kisebb szabálysértésért,jobban élnek az emberek,stb,stb...
Azért mert ott POLITIKUSOK alkotják a szabályokat,és hagyják érvényesülni az adófizető állampolgárokat.Érvényesül az ÉLNI ÉS ÉLNI HAGYNI elv.Közeledik a teljes kilátástalanság korszaka.Vajon hány évtizeddel ezelőttre estünk most vissza?????Szégyen.

Mocsári Troll 2012.04.27. 10:45:20

ne feledjük, hogy ezeket az extrém magas , a német szintet háromszorosan meghaladó bírságokat annak idején gyurcsány találta ki, aki nyilván magából indult ki, tekintve ,hogy a rózsadombon élő milliárdos volt,akinek fogalma sem volt soha a lent élő kisemberek anyagi helyzetéről,megélhetési gondjairól.

pintér sándor ezt csak továbbfejlesztette. persze sándorunk 2010-es jövedelme is 1,8 millárd forint volt...

TheSaurus62 2012.04.27. 10:50:39

Ha gyalogosként állok a zebránál és várom a zöldet, honnan tudom, hogy mindjárt az lesz? Igen, onnan, hogy gyorsítanak az autósok, hogy még átférjenek a sárgán vagy max. a piros elején.

Zolus84 2012.04.27. 10:53:16

@Mocsári Troll: Azért ne fogjuk már ezt is az "elmúltnyolcévre". Az sem volt jobb, de ez is pont olyan szar.

Emmett Brown 2012.04.27. 10:54:22

@éppcsakkérdem: én is szeretném, ha jobb lenne a közlekedés, csak úgy látszik számomra mások a fontos tényezők.

Nem hinném, hogy az EÜ doboz hiánya, vagy a sárgán átmenés, vagy a kanyarodásra készülő, buszsávon haladók lennének akik a közlekedést "rosszá" teszik.

Miért nem a valódi problémákra fókuszálnak? Zebrák megközelítése/féllámpás autók (tegnap volt egy tag, akinek MINDKÉT féklámpája ki volt égve, csak a harmadik világított)/kereszteződésbe beragadók (akik minden keresztbehaladóval kibasznak vö., aki kanyarodna a buszsávról, és 100 méterrel előbb kisorol)/normál EÜ vizsga bevezetése (mondjuk 50-60 év felett központi vizsgálat)/bárki, aki a többieknek hátrányt okozva szabálytalankodik (buszsávról bevágódók, lámpa előtt furakodók).

Ezek szerintem mind súlyosabb és kártékonyabb problémák, ezeket mégis magasról leszarják (pedig a lámpa nélkülieket aztán nem nehéz kiszúrni).

Foglalkozzanak normális dolgokkal, mert ezeket csak rosszindulatból lehet elkövetni, amik ráadásul a többi közlekedőnek is hátrányt okoznak, míg az első kategóriába simán belecsúszhat akárki.

Emmett Brown 2012.04.27. 10:56:53

@TheSaurus62: ha autósként állok a lámpánál, és várom a zöldet, honnan tudom, hogy mindjárt az lesz? Igen, onnan, hogy gyorsítanak az gyalogosok, hogy még átférjenek a villogó zöldön vagy max. a piros elején.

TheSaurus62 2012.04.27. 10:58:46

@Emmett Brown: Jogos. ;)
A KRESZ n+1-edik szabálya: Én is sietek.

Pirx 2012.04.27. 11:07:29

@kolbászoszsömle: A GPS átlagsebességet mér. Ugyan valóban dopplerrel, de az előző másodpercek átlagát (szoftverfüggő, hogy mennyiét). Ergo pontatlanabb, mint az autód órája, ami pillanatnyi sebességet mér, ámbár nem teljesen pontosan. (Minden mérésnek van hibája) Ráadásul ha nem csak egy összetevője van a mozgásodnak-vagyis kanyarodsz például, nem is nagy íven, akkor dobhatod ki a GPS általá mért értéket. Számtalanszor szólal meg a GPS az autómban bekapcsolt tempomatnál egy enyhe íven, hogy átléptem a sebességhatárt.
Ráadásul az autó hivatalos sebességmérője a kilométeróra. Tehát baromira nem érdekel, hogy kinek a GPS-e mennyit mutat.

GG81 2012.04.27. 11:09:37

azért azok ak ifogások, amit kedves képviselő úr mondani mert... szegény vidéki, akinek ingáznia kell, ha gyorsan hajt és elveszik a jogosítványát, hogy fog dógozni!?!?

NE TESSÉK GYORSAN HAJTANI, kéremszépen! az ilyennek a feleakkora bírság még belefér!?, csak azt kifizetné, mer' benne van a pakliban. mikor jön már el egy olyan állapot, amikor tényleg mindenki hajlandó betartani azokat a qrv@ szabályokat.

a jövedelem vagy vagyon alapú bírságolás itthon meg egy vicc lenne!!! a sok minimálbéres nagysötét és még sötétített autóssal az élen.

csintapala (törölt) 2012.04.27. 11:10:11

@Zolus84: "A sárga lápához annyit tennék hozzá, hogy szerintem nem húzható éles határvonal, hogy honnan tudtunk volna megállni, és honnan nem."

Nem is kell éles határvonalat húzni, a rendőrök sem fognak centizgetni, mert az könnyen támadható. Nem úgy fognak fotózni, hogy kiszámolják centire az optimális fékutat és nem is azt fogják büntetni, akinek az orra előtt 3 méterrel váltott a lámpa sárgára.

Mikor viszont az 5 másodperces sárgán még a 20. autó is átmegy, akkor azért arról nagyjából 100%-os biztonsággal megmondható, hogy ha akart volna, akkor meg tudott volna állni.

Pirx 2012.04.27. 11:12:38

De hogy a témához is szóljak. Nekem se tetszik az eszetlen szigor. Én is úgy gondolom, van hely a mérlegelésnek. De azt kell mondanom, hogy amióta bevezették a fix tarifát például a gyorshajtásra, azóta kevesebb wannabe autóversenyzővel találkozom az autópályákon(Városban azért a Petőfi hídon lenyomnak, ha ötvennel megyek, de nem érdekel). És azt látom, hogy a közlekedési kultúránk inkábbb közelít a (közel)kelethez, mint a vágyott nyugathoz. Ha az kell, hogy elérjük, hogy szigorúbban tartsák/tartassák be a szabályokat, akkor el tudom fogadni, még akkor is, ha most fogok fizetni, mert az M5-ön belecsorogtam a terelésnél 73-al a hatvanas táblába. De egy dolog nagyon fontos. Mindenki!!!! fizessen járműtipustól függetlenül! Az A6-tól a bringáig!

GG81 2012.04.27. 11:16:37

@szberci: sajnos jól leírod a közúti áldatlan állapotokat.

a sok boyracer szerint ez tötymörgés, neeem. a tötymörgés, amikor 30-40-nel indokolatlankodnak az 50-es, 70-es szakaszokon, de amikor tényleg gps szerint és az óra szerinti megengedett sebesség körül halad az ember, akkor ne érezze már magát útakadálynak. ehhez kéne egy tökös rendőrség, aki nem a bokorban a 30-as táblánál villant, hanem akcióban kiveszi szépen a cikázókat, az álcafüstöt eregető sprintereket, a nulla követési távolságot tartókat! tudom, ez sokkal bonyolultabb, mint gubbasztani... :-(

éppcsakkérdem 2012.04.27. 11:19:52

@Emmett Brown:

Ha már konkrétan az EÜ doboz: én sem hiszem, hogy fontos lenne, ugyanis 100 autósból egy, aki valóban képes szakszerű segítséget nyújtani baleset bekövetkeztekor, a többi 99 csak áll és bámul, sopánkodik, esetleg hisztérikusan sikoltozik, de nem cselekszik.

A sárga lámpa más tészta, ahogyan a sebességhatár nagyvonalú átlépése, meg a csomó hülye, aki úgy gondolkodik: az nem gond, ha ÉN szabálytalankodom, mert én TUDOK vezetni, csak más ne tegye, mer' az engem zavar.

Nem tudom, őket kellene megkérdezned.

Szerintem elgondolkodtató, hogy látjuk, mekkora a baj, de ha történik valami (mindegy, mi és ki kezdeményezi az adott változtatást, az nem jó, meg mindenki okos és tud egy még jobbat), akkor felzúdul a sok okos és meg sem próbál ésszerűbben cselekedni, hanem hőbörög.

Persze, mindegyik kijelenti: őt aztán még soha nem büntették meg - akkor mi az anyja kínjáért sír?! Hiszen ő eddig is szabályos volt, eztán is az lesz, nincs mitől tartania - ja, persze. Úgy kell neki, büntessék addig, amíg észhez nem tér.

Igen, jó lenne, ha nem egy vacak dobozon molyolnának, hanem a "félszemű" sofőröket szednék ki meg a valóban veszélyeseket - ha annyi rendőrünk lenne, nem lenne gond, hogy fogy a magyar, csak ugye, KI FIZETNÉ azt a sok rendőrt? S hogy ajvékolna a sok BOHÓCforradalmár: rándőrállam! Tiktatúra! Fake-ek és ELLEN sujjok! :D

És valóban, szép summát lehet kaszálni egy kis dobozka ellenőrzésével, ami KÖTELEZŐ és sajnos, hamar lejár, ráadásul könnyebb ellenőrizni, mert egységesen kötelező. De a hülyék mindig is kiváló kopasztani való célcsoportot jelentenek - nekem VAN érvényes dobozom, tegnap írtam, hogy időnként veszek. (hehe, engem majd az izzókészlet miatt vágnak meg, vagy a szabálytalan parkolásért)

Szóval nem azon kell kiakadni, hogy miért kérik számon a szabványt, hanem azon, hogy egyes idióták miért próbálják megmagyarázni, hogy az a jó, ami mindenkinek rossz. Szerintem.

GG81 2012.04.27. 11:21:13

@Pirx: a bírság és a szigor nyugati! ott is azért működik már alapból az emberekben, mert meg lettek regulázva! iszonyat mennyi fix trafi (északolaszban), piroslámpázást rögzítő kamera van pl. a benelux államokban, németben, svájcban! az, hogy a horvátok évekkel ezelőtt kőkeményen büntették a párhuzamos közlekedésnél zebrán elsőbbséget nem adókat.

és pont, hogyha kimegy a magyar ezekbe az országokba, akkor példálózik velük, meghogy milyen jó ott vezetni és, hogy mennyiredenagyon betartotta a szabályokat az iszonyat mértékű büntetések miatt! jah és a lefizethetetlen kőkemény rendőröktől, mennyire fosott.

TheSaurus62 2012.04.27. 11:23:58

Párszor már írtam itt-ott azokról a fanatikusokról, akik az utolsó fillérjüket is álmaik 10+ milliós autójára költötték, és nem maradt egy headsetre és/vagy gyerekülésre való se. Ezeket is könnyű lenne kiszúrni és büntetni.

Pirx 2012.04.27. 11:29:03

@GG81: Egyetértünk. De el kell oda jutni! Ha ehhez szigor kell, ám legyen!
Nem értem. Nem értem, hogy nap, mint nap látjuk, érezzük, hogy akik betartják a szabályokat, már-már hülyék. Hogy a Kvassay út végén, a piroslámpánál hogy kerülik ki, és hajtanak tovább, hogy a következő pirosnál utolérjük őket. Hogy gond nélkül tekerünk a járdán, hogy kóválygunk gyalogosként át a piroson... Hogy megmagyarázzuk, hogy a GPS értéke a pontos, nem az autógyár által autóba szerelt műszeré. Aki ilyennel foglalkozik, az nem is akarja betartani a szabályokat!(És fogalma sincs a méréstechnikáról) Hol láttatok már OMH által hielesített GPS-t?
Nem a kibúvókat kell keresni, és megmagyarázni, hogy az én szabálytalanságom nem is akkora, mint a másiké? Hol húzzuk meg a határt?

Agr3ssor 2012.04.27. 11:54:08

Nem olvastam végig a kommenteket, le is tojom őket...
Az vázlatos áttekintésből is látszik, hogy sokan "be kell tartani a szabályokat" című hülyeséget fújják megint...

Ezektől a nagy megmondóemberektől megkérdezném: Reggel végignéztétek az összes lámpát-izzót az autótokban a napi első elindulás előtt??
Megnéztétek a kormányholtjátékot lehúzott ablaknál kívülről? "Feszült" a kézifék, ahogy a KRESZ előírja a napi kötelező ellenőrzésnél?
És ugye ezt -20 foknál is megtettétek egész télen...
Ne legyünk képmutatóak... Kisebb-nagyobb szabálysértéseket mindenki elkövet néha! Csak az a gond, hogy ezt nem kellemetlen bírság, hanem hatósági bosszú, illetve "élet tönkretétel" követi manapság... Függetlenül a szabálytalanság minőségétől (figyelmetlenség, rossz ismeretek, vagy akár szándékos szabálysértés), és függetlenül a következményektől...
Azért egy lejárt eü-dobozos Suzukis nénit nehogy már ugyanúgy 50ezerre vágjunk meg, mint egy zebrán gyalogost megnyomorító BMW-t... Aki helyből kifizeti és még röhög is rajta...

Ha van pénzed bármit megtehetsz... Ha nincs, maradj otthon... Mert tönkreteszik az életed... Akár egy apró figyelmetlenség miatt is, még ha az égvilágon senkinek nem ártottál akkor is...

De minek is írom ezt le?!?! Akik ezeket a szabályokat meghozzák, csak anyagi oldalról közelítik meg... Leszarják ki és mennyit fizet... Tudják, hogy a hozzájuk hasonló elitnek meg sem kottyan pár százezer büntetésre, másképp meg nem vonják felelősségre őket... A kisemberekre/átlagemberekre meg eddig is szartak...

qwertzu 2012.04.27. 11:54:09

@GG81: Na ez a különbség. Nem sárgalámpázást rögzítő kamera van pár helyem sok piroslámpázást rögzítő.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.04.27. 12:03:37

@dr. Közbiztonság Szilárd: "Lakott területen bármelyik sávban lehet menni, ez nem jobbról előzés, hanem párhuzamos közlekedés."

ez azért nem egészen így van. nézd meg a kresz párhuzamos közlekedésre vonatkozó 36.§-át:

"36. § (1)212 Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2)213 A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat...."
stb.

szóval a jobbratartás városban is érvényes...

Pirx 2012.04.27. 12:11:43

@Agr3ssor: Kedves Agr3esszor. Igen. Képzeld el, elindulás előtt egy pillantás az előtem lévő autóra. Igen! Működik mindkét lámpa! Nem kattog gyorsabban az index, működik! És a féklámpa is hasonlóan! Nem tudom hol ír a KRESZ lehúzott ablakot, de jegyzem télen induláskor nem sokkal hidegebb van kint, mint bent.
És igen. Be kell tartani a szabályokat. Azért vannak. És ha el kezdesz mérlegelni, hol állsz meg? Nem azt állítom, hogy a hatóság ne mérlegeljen. De ne legyen lehetőség "mutyizni"! A zebrán gázoló BMW-s nem ötvenezret fog fizetni. EZt te is tudod, de jól hangzik. Még azzal se vitatkozok, hogy ha van pénzed, akkor több mindent megtehetsz. De ez nem ment fel az alól, hogy tartsd be a szabályokat! És nem vagyok álszent. Hibáztam én is, és előfordul mindnekivel figyelmetlenség. De ha csak amiatt kerülsz bünti helyzetbe, akkor nem annyit fogsz fizetni, és ritkán. Ha viszont hülye vagy, és állandóan leszarod a szabályokat, akkor remélhetőleg nem lesz lehetőség megmagyarázni, hogy súlyosan beteg kutyámat vittem orvoshoz(lásd autózz blog) .

Pirx 2012.04.27. 12:24:20

@Agr3ssor: Tegnap a Szabadsághídon jöttem át gyalog. Kerültem egy fényképező túristacsoportot, mikor rámcsöngetett egy bringás hátulról. Egy hölgy volt, acsoport élén de többedmagával. Megkérdeztem, hogy ugyan miért a járdán tekernek, miért nem az erre rendeltetett úttesten. Válasz: "Ott senki nem megy, mindenki a járdán!" Na most ez a hölgy fog beleülni egy autóba, és fog hátulról belédszaladni, mikor te a pirosnál(zebránál, szabadon választott) megállsz, a szabály szerint. Mikor kiszálltok, a távolodó A6-os AUDI-ra (Suzuki, FIAT, FORD, szabadon választott) fog mutatni, és ártatlanul csak ennyit mond: Ő is átment! Minek álltál meg?
Na. Ezt a pillanatot nézném meg szivesen, és baromira kíváncsi lennék az első gondolatra, ami átvillan az agyadon!

sas70 2012.04.27. 13:00:17

Mindig egyszerűbb büntetni, mint betartható, ok és célszerű szabályokat hozni! Hol mérnek a rendőrök? A kivezető/bevezető utakon, szinte soha nem a belvárosban, a lakóövezetekben, az iskoláknál ahol pontosan a balesetek történnek. Az eü-dobozzal baszakodnak, miközben a szabálytalanul előzőket, elédbevágókat stb. nem találják. Pótcselekvések tömkelege a valódi ellenőrzés helyett. Persze a szabályok betartását nem lehet mérlegelni, csak amikor tényleg hülyeszabályok vannak, egyből mindenki béna kacsa lesz és semmit nem csinál. Biztosan mindenki tud legalább két olyan helyet a lakóhelyén ahol simán ki lehetne egy 60-as, 70-es táblát rakni, máshova meg igenis a 40-es kellene, vagy simán lehetne parkolni, mégis kiraknak egy megállni tilos táblát. Szinte hetente lehet itt is olvasni az anomáliákat, értelmetlen, rossz közlekedési rendet. Ezzel (is) kellene foglakozni és akkor az emberek szívesebben, könnyebben betartanák a szabályokat!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.27. 13:10:02

@sas70: Tökéletesen egyetértek veled. A Gyömrői úton rendszeresen mérnek a disznók, mintha olyan nagy veszély fenyegetne ott bárkit is. Miért nem mennek iskolák, stb környékére inkább? Azért, mert CSAK A LEHÚZÁS A CÉL, a biztonság duma kamu.

corpus alienum 2012.04.27. 13:12:56

Még kb. 15 éve is volt egy jól érzékelhető belső összhang mind a szabálysértési törvény, mind pedig a büntető törvénykönyv szankciórendszerében, sőt, ha a két törvényt együtt néztük, látható, érezhető volt a kettőjük közötti összhang. Az egyes szabálysértésekhez, bűncselekményekhez kapcsolódó jogkövetkezmények igazodtak az adott cselekmény tárgyi súlyához, jogi, erkölcsi megítéléséhez.

Nem nagyon fordult elő az, hogy pl. egy okirathamisítási ügyben a büntető bíróság által kiszabott pénzbüntetés összege alacsonyabb egy sebességtúllépés miatti - igaz, közigazgatási - bírság összegénél.

Egy jó jogszabály, bármely jogterületről is legyen szó, szinkronban van a társadalmi viszonyokkal és elvárásokkal, az erkölcsi normákkal és az egyéb jogszabályok szankciórendszerével, konyhanyelven fogalmazva a józan ésszel.

Nyilván korábban is voltak anomáliák, de nem rendszerszinten - itt most nem a politikai bűncselekmények kategóriájára gondolok.

Nem a lejárt szavatosságű egészségügyi doboz, a sebességtúllépés stb. szankcionálásával van baj, hanem annak mértékével. Ebből ugyanis az látszik, hogy a jelenlegi jogalkotásnak nem az az elsődleges célja, hogy adekvát választ adjon a jogi szabályozást igénylő kérdésekre, hanem kijelölnek egy jól körülhatárolható csoportot és azt a bevételnövelés érdekében aránytalan szankciókkal sújtják.

Hó apó 2012.04.27. 13:34:54

@Pirx:
"Tegnap a Szabadsághídon jöttem át gyalog. Kerültem egy fényképező túristacsoportot,"

És mi volt a turistacsoport tagjainak a hátára írva? POLICE vagy RENDŐRSÉG?
És a lefotózottak meg is vásárolhatták a felvételeket?

Agr3ssor 2012.04.27. 13:50:20

@Pirx: Szerinted egy felfüggesztett börtönbüntetés mellé mennyit fizet perköltségekre az az autós, aki kinyír valakit a zebrán? Nagyjából egy árkategóriáról beszélünk... Szarul hangzik, és igaz...
Mellesleg a fekete BMW-s kihaénnem (tudod, akit védelmedbe vettél) ezt is elintézi...

Ha kicsit is utánaolvasol kimondottan zebrára szakosodott blogokon, meglepő dolgokat találsz...

Kormányholtjáték kívülről... Így tanítják rutinon, mint kötelező ellenőrzést első elindulásnál... Sajnálom, hogy te libáért vetted... Vagy belefért a hibahatárodba, hogy nem is hallottál róla...

És végül... Nem szoktad... Le se szarod Te sem az autódat félkómásan reggel... Ahogy én sem, meg a másik sem...

kommentfelület 2012.04.27. 13:51:03

Aki erre jár (Bp. Dózsa-Kerepesi kereszteződés) számítson rá, hogy bekamerázott kereszteződés, a közl.lámpákra irányítva. Napi 24 órás nyerőautomata a sünöknek, még dolgozni sem kell érte. Sárgáért is büntetnek, ha szerintük későn hajtottál át rajta.

maps.google.hu/maps?q=47.499909,19.102542&num=1&vpsrc=0&hl=hu&ie=UTF8&t=m&z=16&ei=hIaaT637IoGC_AbYibn5DA&pw=2

Agr3ssor 2012.04.27. 13:56:49

@Pirx: Mellesleg én nem a bűnt pártoltam... Aki hibázik (mert mindenkivel előfordul) az fizessen... Csak nem mindegy mennyit... Súlycsoport, és válogatás nélkül...

Éhes_ló 2012.04.27. 14:58:41

@lordhell: érdekes lenne a xenont kicserélned útközben két perec alatt....

Pirx 2012.04.27. 15:17:36

@Hó apó: Látom téged sem nyomaszt a komplex gondolkodás súlya.

Éhes_ló 2012.04.27. 15:19:07

Az a KRESZ ami alapján a sünök pénzbehajtó tevékenységet végeznek csak olyan pontokat tartalmaz, melyek betartását maximálisan automatizálni lehet. A többi pont nem releváns.
Ezért silányult a KRESZ betartatása azzá, amivé vált: pénzbehajtássá.
A rendőrök számára nem létező és betartatandó szabálysértés a közlekedés akadályoztatása, a járdán-, zebrán-, pirosban-, egyirányú utcában forgalommal szemben-, bárhol kerékpározás, motorozás, a gyalogosok inváziói a soksávos útvonalakon keresztben, az elsőbbség meg nem adása sávváltáskor, kereszteződésekben, kanyarodáskor.
Ezekben nincs eljárás, intézkedés, csak ha baleset történik. Ezek elhárításához jelenlétre és következetes folyamatos intézkedésre lenne szükség, az meg ugye nincs, mert a közeg a kamerák képeit nézegeti és küldözgeti a százezres csekkeket, vagy az elsősegélyláda lejáratát keresi...

Sorolhatnám tovább végtelen sorokban, de felesleges.

Ezért álságos a "szabálytisztelők" nyomulása is itt fennen, mert az irigységük és a korlátoltságuk miatt igazából nekik tetszik ez az automatizált fosztogatás és nem zavarja őket a közlekedés anarchiája a városokban, országutakon.
Ezért nem szabad magyar rendszámmal közlekedni.
Ezért kell elmenekülni innen mielőbb családostól.

Pirx 2012.04.27. 15:21:11

@Agr3ssor: Elég érdekes érvrendszered van, ha az ultima ratio nálad az, hogy libáért vettem a jogosítványomat. Ráadásul senkit nem vettem védelmembe, de ez se zavarjon. De ha gondolod idézd, mivel vettem védelmembe!

shwarcz bácsi 2012.04.27. 15:22:32

@dr. Közbiztonság Szilárd: be.még ha számodra nem is felfogható megosztom veled, hogy igen be.
amint az a hozzászólásomba is olvashattad ,minden államban más a szabályozás és a törvény. én ontario, és quebecben államban mozgok, elég sokat.
itt metrikus rendszer van.amúgy utána tudsz nézni bárhol.

Pirx 2012.04.27. 15:57:27

@Éhes_ló: Nem tudom miből gondolod, hogy tetszik a közlekedés anarchiája? Mintha épp az ellen írnék...

Éhes_ló 2012.04.27. 16:30:34

@Pirx: nem az anarchia, hanem az ellen írsz, hogy a teljesen elrugaszkodott pánzbehajtás kapcsán ne visítsunk.
Amellett érvelsz, hogy tartsuk be azokat az automatikus eszközökkel, kevés munkaráfordítással ellenőrizhető szabályokat amik a sünök pénzbehajtásának alapjait jelentik évtizedek óta, miközben a nyilvánvalóan anarchikus és minden rendőri kontroll nélküli szabálysértések tömegéről szavad sincs, akárcsak a sünöknek, vagy politikusoknak.

m.o.p. 2012.04.27. 16:43:00

A KRESZ az tényleg világos, meg az is, hogy be kell tartani, de az, hogy random módon kiszemelnek egy valami apró baromságot, mint most az elsősegély láda és rommá bírságolnak miatta, az a nem frankó. Legközelebb remélem kivisznek magukkal egy vizsgaállomást és helyben agyönlövés jár, ha nem a meleg motorra előírt értékeket adja a -10-ben frissen elindult kocsi...

Pirx 2012.04.27. 16:50:15

@Éhes_ló: Én azt írom, és azért úgy gondolom, ez eléggé érthető volt, hogy ha annak, hogy a közlekedésünk ne Isztambult, Bukarestet idétte, hanem Münchent, az az ára, hogy szigorúan büntessenek, akkor mellette vagyok. De - és ezt is írtam - függetlenül járműtől (autó, bringa, gyalog) és tipustól (Suzuki-Q7) mindenkit büntessenek! És ehhez hozzátartozik, hogy ott kell lenni például a híd járdáján is. Fel kell vállalni, hogy népszerűtlen lesz az ember.
Azzal egyetértünk, hogy rendőri jelenlét kell. De ha az automatizált rendszerek használata emelett segíti a cél elérését, akkor támogatom. És segíti, mert egyrészt tpasztalom, hogy az autópályán kevesebb a száguldozó, másrészt tudjuk jól, hogy nem a büntetés mértékke a visszatartó erő, hanem annak a valószínűsége, hogy lebuksz-e. És az automatizált rrendszereknél ez nem kérdés. De - és ebben egyezik a véleményünk - nem csak arra van szükség!

motorola 2012.04.27. 17:00:46

@Pirx:

Mielőtt belelovalod magad a beépített km óra által mutatott sebesség pontosságába:

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:03:31975L0443:HU:PDF

A km óra mindig kevesebbet mutat mint a tényleges sebesség - persze, ha nem más kereket használsz mint ami az előírt.

Vagyis pl. 130 km/h tényleges sebességnél az órád mutathat akár 147 km/h -t is, s még megfelel a szabványnak.

Jó, szélsőséges estben pont annyit mér mint a tényleges.......de kevesebbet nem.

Pirx 2012.04.27. 17:15:56

@motorola: Erről beszéltem, mikor a méréstechnikát említettem. Na mindegy.
Igen, a gépkocsi kilométerórája mindig kevesebbet fog mutatni, mint a tényleges sebességed. Igen, a szabály azt mondja ki, hogy a legnagyobb eltérés 10%+4km/h lehet.
De. Mit sem változtat azon a tényen, hogy
1. A jármű sebességmérője a jármű p i l l a n a t n y i sebességét mutatja, adott pontossággal.
2. A GPS mérési elve a doppler elv. Ennek a pontossága jóval nagyobb, mint a jármű sebességmérőjének pontossága.
3. A GPS jelét feldolgozó szoftver (Az autóban használatos eszközök esetén, úgymint navi, telefon, stb) a jármű á t l a g s e b e s s é g é t mutatja, ami sebesség (és irány) változása esetén jelentősen eltérhet a pillanatnyi sebességtől. (Arról a nyalánkságról már nem is beszélek, hogy ha a szoftver csak az egész km/h-át jelzi ki (Nem jelzi a tized, század km/h-át), akkor annak pontossága legfeljebb 2km/h.

Tehát nem azt állítom, hogy a GPS szerkezet, illetve annak mérési elve (doppler) a pontatlanabb, hanem azt, hogy a jelet feldolgozó szoftver visz hibát a kijelzett sebességértékbe.
És azt is, hogy a GPS ismert problémai miatt (Jelvesztés, hogy mást ne mondjak) nem alkalmazható az autóban hivatalos sebességmérő készülékként, mintahogy nem is az! Tehát baromira nem érdekel, hogy kinek mit mér a GPS-e, nekem az autóm kilométerórája az irányadó.

lanciabacci 2012.04.27. 17:27:46

OFF
ZD hiánypótló PSZÁF-os cikkének összes belinkelt anyagát levették.
ON

Pasas 2012.04.27. 19:29:02

Pont fordítva: a kilométeróra mindig TÖBBET mutat mint a tényleges sebesség.

EG0 2012.04.27. 20:13:02

Következő POFÁTLANSÁGOT nem értem: megbüntetik kollégám 30.000 -re eü. doboz miatt, mire közli a tévében főfa..rendőr, hogy csak 80 esetben bírságoltak eü. doboz miatt, és max. 5.000 Forintra.
Miért HAZUDIK a rendőrség?

Agr3ssor 2012.04.27. 23:16:08

Nekem pontos az órám... A GPS szerint is, meg a mobilos gps szerint is... Azt hiszem hagyatkozom rá...

Vu, de ja vu 2012.04.28. 00:11:51

@Pasas: Jártam olyan 'céges' Skoda Favorittal (anno), amelyik óra szerint 165 körül ment...

Gyanús volt, hogy akkor patent autókat előztünk: km-szelvény és óra alapján a Skoda Favorit 1350 tudja a 185-öt... Ritka sz.ar autó (a futóműve), amit ennek ellenére imádtam a visító motorja miatt... Ördögi!!! (állítólag kb. a korábbi S100-105-110-120 hülyén (3 helyen?) csapágyazott motorja és nem lehetett széthajtani!!!

lord75 2012.10.01. 00:00:49

Haha,rákattintottam a "bikkfanyelvre"..Nagyon jól szórakoztam Papp Tibor cikkén,de még jobban a hozzászólásokon..Tényleg érdekelne ,hogy hogyan lehet bekerülni a TC újságírói csapatába.Mi alapján választanak?legyen meg a 8 általános?Tudják bekötni a cipöjüket?
Néhány tesztben már átjött ,hogy a srác-nemcsak ö -egyszerü mint a faék.
Szerintem egyedül Karotta igazi profi,az egész oldal neki köszönheti a sikerét.
Ettöl függetlenül az ilyen írásoknak is megvan a létjogosultsága:Sötétség nélkül nem tudnánk értékelni a fényt..

Bocs a hibákért de nincs hosszú ékezetem.
süti beállítások módosítása