HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Csökkennek a bírságok, egyszerűbb lesz a kresz

2012.08.08. 06:52 Tcomment

Címkék: fidesz kresz bíró márk

A telefon ismét megszólalt, és ekkor a vonalban lévő illető kicsit határozottabban, de ugyanígy kezdte. Tényleg ő volt Orbán Viktor.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

523 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr584701107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klacus 2012.08.08. 17:56:28

@ikke i drift: Bezony... van is bevétel.
Én nem is engedném ezt a sok trafizást. A behajtáson kívül semmire se jó. tipikusan nem olyan helyeken mérnek, ahol balesetek tucatjai történnek, hanem ott ahol jól el lehet bújni.

Aztán meg csodálkoznak, hogy az átlagpolgár rühheli a szervet...

Pedig megbízhatsz bennük, előbb utóbb jól megbüntetnek. A kérdés csak az, hogy hol, mikor és mennyire.

Yagry 2012.08.08. 18:00:06

Jobbra kanyarodás USA egyes államaiban megengedett, de ott akkora üres terekben vannak kereszteződések mint a Hősök tere, és nem olyan mintha a Síp utcáról szeretnél a Dohány utcára kanyarodni.

Sajnos a sebességkorlátozásokkal az a baj h nem lehet minden utcára és annak minden szakaszára egyéni sebességkorlátozást szabni, ezért mindenre ráhúzunk egy-egy szabályt, ami 95%-ban 50 km, a maradék a többi. Egyébként is a sebességhatárok olyanok h üzemi fék nélküli autóval részegen tej sűrű ködben is biztonsággal lehet menni kétszer annyival. A baj az amikor a rendőrség mér sebességet olyan helyeken ahol teljesen indokolatlan a sebességhatár, és mondjuk iskola közelsége miatt van egy 30-as tábla ahol egyébként 80-nal lehet menni biztonságosan, és mondjuk hétvégén amikor nincs iskola bemérnek mert 40-nel hagytad hogy beelőzzenek a csigák. Ez nem kulturált közlekedésre nevelés hanem szemétkedés, és a rendőrök is azért állnak oda mérni, mert ők is tudják hogy betarthatatlan a korlátozás. És ami mégnagyobb baj az h mindig mindent csak a sebességtúllépésre fogunk, mikor annak semmi köze a balesetekhez. Nálunk a Columbus és Korong sarkán rendszeresen mennek el úgy autók h ki se néznek a jobbkezes utcába, hanem bambán néznek előre és nincsenek is tisztában vele hogy éppen ma is mint 1000-ből 999 alkalommal hatalmas mázlijuk volt h nem jött keresztbe is egy hasonló barom akinek túl bonyolult a jobbkézszabály, mert különben már lehetne is a rendőrséget meg a mentőket hívni.
Sajnos a rendőrség nem tudja mérni az igazán veszélyes közlekedési magatartást, amik valójában a balesetek okozói: elsőbbségi szabály be nem tartása (sok embernél a nem ismerete), sávváltásnál holttér nem figyelése, beláthatatlan helyen előzés, követési távolság be nem tartása, stb. Javasolnám a rendőrségnek hogy álljon ki a Columbus/Korong sarokra, és kezdje büntetgetni azokat akik lassítás és a kereszteződésbe való benézés nélkül hajtanak át, sok pénzt be lehetne így szedni. Ami a fontos különbség, hogy amikor én 50 helyett 70-nel megyek, akkor én TUDOM hogy sebességtúllépést követtem el, és úgy ítéltem meg a helyzetet hogy semmilyen mértékben nem veszélyeztetem sem magam sem senki más biztonságát vagy épségét. Míg akik be sem néznek a jobbkezes utcába, azok NEM TUDJÁK hogy mit követtek el, nem mérték fel az esetleges következményeket, és ezek alkalmatlanok arra hogy jogosítványuk legyen. Kéretik ezekre rászállni, mert sokkal veszélyesebbek mint az aki miután kifizetett 3000 Ft-ot az autópályáért és ne adj isten az M3-as Pesttől távol lévő nyílegyenes tök üres részén megy 180-nal, ugyanis ennyi pénzért haladni szeretne és nem 130-nal totyogni. Mert az autópályán sem az a baj ha 180-nal mész egészen addig amíg a 300 méterrel előtted menő is annyival megy, hanem ha mondjuk 100-zal mész, de 3 méterre az előtted menőtől, aki hirtelen fékez egyet. Kéretik a követési távolságot be nem tartókat mérni, és nem a haladni kívánókat.

poiuz429 2012.08.08. 18:06:00

A városhatárt jelző tábláknál fellépó túl nagy sebességkülönbség tényleg elég kellemetlen. Ezt úgy lehetne megoldani, ha az 50-es határ mondjuk ~150 méterrel a tábla után lépne érvénybe, ergó a táblát ~150m-el előrébb helyeznék ki -ahol nem fér bele.

A villógó zöldhöz ill. piroshoz!(elkerülvén a zöldnél a sebváltó kaparászását és ezáltal csigalassúsággal elinduló sort) is csak annyit kellene csinálni, hogy rákötik az amúgyis villogó gyalogos-zöldre az autósoknak szóló lámpát is.
Új/felújított lámpákat csak visszaszámlálóval/villogóval együtt kellene engedni üzembehelyezni.

160-an ótópályán felejtős, a vezetéskultúra még nagyon-nagyon messze van attól (auto.indavideo.hu/video/Magyar_mentalitas_az_M3-on) és nem szokott hozzá az országon áthaladó tranzitforgalom sem.
Valamint szükség sincs rá, mivel jelenleg sem büntetnek kb. 155-ig (valós sebesség, ez órán típustól függően kb. 160-170)

Ellenben ahol szükséges, be lehetne vezetni az osztrákhoz hasonló zajcsökkentett zónákat, pl. M0, M5 bevezető, M1-M7 bevezető, lakott területen haladó főutak, stb... (www.vezess.hu/hirek/600_ezres_buntetes_fenyegeti/36222/)

Gomulka Béla 2012.08.08. 18:10:30

@Rocko-: Az ember ne legyen mohó. Egy a kettobol már elég lenne. De természetesen igazad van: ha egy szabályrendszer jó, azt konnyebb betartani. Praktikusan és mentálisan is.

Iza Béla (törölt) 2012.08.08. 18:13:54

@SumQuiSum: "Lassú jármű használhassa a buszsávot! Garantált agyfaszkapás, amikor mész egy olyan helyen, ahol van buszsáv és előzni tilos hosszan (pl. Veres Péter befelé) előtted egy traktor és szabályosan nem előzheted ki! Vagy egyéb megoldást a problémára."
Az kéne még csak! A buszsávból az összes lassúságot el kell távolítani.

@ikke i drift: A lakott terület kezdete és a sebességlépcső két különböző dolog. Sebességlépcső nálunk is maximált, az ajánlott a 20, de a 30 sem tiltott.

@közösperonos átszállás: "Na várjál, itt most megakadtunk. Van egy gyalog- és kerékpárút (kezdete) tábla. Kétirányú. Ha egy ilyet lát az ember, joggal feltételezheti, hogy a tábla utáni rész (nem az előtte lévő, természetesen) kétirányú gyalog- és kerékpárút."
Általában itt a kanyarodókkal lehet gond. Aki kifelé kanyarodik (mindegy honnan), az a párhuzamos kerékpárutat keresztezi. Az adott helyen ha szabadna balra kanyarodni, onnan semmi nem jelzi a kerékpárutat (remélem ha szabadna, jelezné). A jobbra kanyarodónak tényleg semmi nem jelzi, most is így van. Az ellenkező irányba mintha tábla sem lenne, tehát elvileg az ott nem is az, ami. Épp ezért a gyalogosra számít, a kerékpárosra legfeljebb szemből, hiszen ott van kerek tábla. Ettől megtévesztő a zebra, mert nem lehet tudni, hogy most a táblát vitték el, vagy csak hátulról nem látszik, esetleg tényleg nem jön majd biciklis.

" Én ezt mondom. Nyilván, ahhoz, hogy teljesen biztos lehessen benne az ember, hogy jöhet-e rajta bringás, meg kéne nézni az adott járdavagynemjárda-szakasz másik oldalát (adott esetben több másik oldalát is, mert ezek hajlamosak el is ágazni), de ökölszabályként miért nem jogos az a feltételezés, hogy ez a szerencsétlen izé kétirányú? Tehát nem csak megy, jön is."
Lehet feltételezni, meg mindenki lassan is megy, tehát baleset nem lesz. De ettől még pont azon a helyen nem tiszta a dolog, ezért is kellene valahogy azt a kerékpárutat másképp kialakítani.

Iza Béla (törölt) 2012.08.08. 18:15:59

@osze: Azért a nem védett utakon nem olyan bonyolult a balkanyar sem. Max. nem tudja, melyik keze melyik. A védett út jó kérdés, főútvonalon meg nem mehet.

similarthings 2012.08.08. 18:17:47

Ti nem is tudjátok hogy ilyen közlekedési kultúra mellett a Critical Mass mekkora károkat okozott Budapesten. Amióta trendi kerékpározni annyi a kerékpárgázolás hogy ihaj. Mert a kerékpárhoz sem vizsga sem ész nem kell, de még csak sok pénz se, osztán máris lehet a gyalogátkelőn kerékpározni.

Rocko- 2012.08.08. 18:21:14

@ColT: "és a teljesen egyértelmű szabályokat is leszarják."
na de azért mert mások hülyék, miért az értelmesek szívjanak? ugyanaz az az eset mint amikor kitiltották amerikából a kinder tojást, mert a gyerekek lenyelhetik az apró alkatrészeket. nem ám a szülők figyeljenek jobban oda, nem, kitiltják a terméket. na, ez ugyanez a hülye félreszabályzás. sokaknak jó lenne, a hülyék miatt nem engedik. a szabályok betartását pedig a rendőrségnek kell ellenőriznie, egyetelmegesen. eddig nem írtam, lincseélstől félve, de több rendőr kéne az utcára. na nem csajok seggét stírölő, hanem aki nyitott szemmel járna és a szabálytalanságokat figyelné. azaz a szószoros értelmében RENDŐR.

"Mikor sokan amúgy sem várják ki, meg átcsúsznak az elején?"
az egy külön sztori.

wsx 2012.08.08. 18:27:06

Propaganda! En, es sokan masok is, evtizede vag annal hosszabb ideje dolgoznak becsuletesen es meg fizetesemelest sem kapnak, nem, hogy Viktorka hivogassa oket. Az emberunknek nem keves kapcsolata lehetett, hogy idaig jutott es most ot neveztek ki Batman-nek, aki majd jol megmenti az autosokat. Az egesz egy forgatokonyv szerint jatszodik. Megrettentik az embereket, majd megnugtatjak, hogy nepszerubbek legyenek. Marmint a kormany. Bizonyitva, hogy annyira fasza gyerekek, hogy be tudjak latni hibaikat es rogton korrigalnak. Ezt hivjak parasztvakitasnak!

D4D 2012.08.08. 18:36:07

@Labasmaz: Baromság.

Mondd ezt el egy olasz rendőrnek. Nem hatja meg. 400 €.

Németeknél szintén fizetős a dolog, ha megmagyarázod, akkor esetleg utasként mehetsz tovább csak.

osze 2012.08.08. 18:38:29

@Iza Béla: ha a kereszteződésben ott egy busz, jön egy hangos motoros, az egy kisgyereknek nem olyan egyszerű, mint egy felnőttnek.
Amit írtam, azt tapasztalatból írtam: eleinte én is azt erőltettem, hogy a gyerek menjen elől: de pont ő kért, hogy legyen fordítva, úgy jobban látja, mit kell tenni. (Időnként cserélük, ő megy elől és alkalmazza, amit tanult.)
Könnyebb megtanulni valamit, ha látod hogyan csinálják, mint ha egy felnőtt üvölt mögötted, hogy "menj már! húzódj be! jelezd az irányt!" :-)

Ciri 2012.08.08. 18:50:50

@Rocko-: @Shadowbull:

Azért ne állítsátok már be a sebességkorlátozást valami ördögtől való dolognak.
B@szom a fületeket, mindig azzal vagytok, hogy gyorshajtani jó és gyakorlatilag a 90-130-150 egy és ugyanaz. A lófaszt!
Amit meg (Rocko) belinkeltél a vezess.hu-ról az demagógiából veri a legdurvább TC-s cikket is. Egy csúsztatott faszság.
A kresz betartandó (lenne mindenkinek) mert jó mankó a közlekedéshez.

És igen (lehet kurvaanyázni) én hiszek a trafizásban, még akkor is ha sok esetben pénzbehajtásról (is) szól.
Ha a kommentelők közül valaki is nem tud felsorolni a környékéről legalább egy olyan útszakaszt vagy kereszteződést, stb ahol a brutál trafizás óta láthatóan kisebb sebességgel közlekedik -szinte mindenki- akkor vagy hazudik vagy vakon vezet.
Azokon a helyeken viszont javulnia KELLETT a statisztikáknak.

Bocsi a félig off-ért.

BTO11 2012.08.08. 18:54:31

@OmegaMale:
biztositásom van az 50ccm robogómra ,amugy anyádra rendszámot és müxaki vizsgát mert az is részt vesz a forgalomba ha másként nem gyalogosan is veszélyes.

Rocko- 2012.08.08. 19:11:30

@Ciri: őőő, én nem beszéltem semmiről, csak a belinkeltem a cikket. SB se tartotta ördögtől valónak a gyorsabb haladást. ;)

Reggie 2012.08.08. 19:36:46

@Ciri: Pont azert kene megemelni a hatart, mert nem szeretunk gyorshajtani.

king4aday 2012.08.08. 19:42:10

@Zuckerbrot: Jah, nekem is az MLM ugrott be először.

kopaszállat vagyok 2012.08.08. 19:46:04

@D4D: Igen kapj 2 millás bírságot, miért szabálytalankodsz! Elviszed mosatni főnök s8-át tessék azzal is szabályosan menni.Megkapnád a 2 millás bírságot ,legközelebb biztosan szépen is tudnál menni nem villogva záróvonalon át mert szaros s8 van a segged alatt és villogni szottyant kedved !
Témához:

Indokolatlanul lassan haladókat /figyelmeztetni ,ha arra hivatkozik hogy bizonytalan ,pótvizsgáztatni! Tessék stradkorlátkék bkv-ra felülni és nem kell fosni a közlekedésbe.

2.Mobiltelefon használata vezetés közben ,azonnal 100e ft ,azonnal,lassan toporog belsőben ,feltartja a forgalmat, sávot vált úgy hogy nem figyel,gyorshajtókra,szlalomozó,jonnyknak 50 db ütés nádpálcával a talpára ,kocsit lezár,gyalogolj,1 hétig nem hogy a gázpedált nem tudja nyomni de még gyalogolni se :D

king4aday 2012.08.08. 20:03:23

@GG81: Mi a tök az a parkolási tárcsázás?

Sós Marci 2012.08.08. 20:32:29

@BTO11: Igen, olyan biztosításod, ami akkor érvényes, ha kár okozása esetén megállsz és ott maradsz. De ha két kocsisor között elhúzva (véletlenül) legyaksz pár tükröt, egy kövér gáz, és egyetlen esélye a károsultaknak, ha pár autóval feljebb látták tükörben, hogy mit csinálsz és rádzárnak.

conmorientes 2012.08.08. 20:53:37

Vazeg !

Itt is a hurráoptimizmus!
Jön valaki akit már egyszer felhítt Orbán Viktor Úr !
Besza-behu, a képernyő előtt vigyázzba vágtam magam, hang fennakad, fing bennszakad, lehellet megszegik....
Hol volt jólfésültkém, amikor szarrá dolgoztátok magatokat a B125-el ?
Jé most kiderült hogy rosszak a szabályok ? Még ilyet.... Esetleg tessék elkezdeni a padtársakat kérdezgetni, hogy mennyit tudnak az új szabsért tv-ről amit automatice megszavaztak.
A tököm tele van azzal hogy úgy csinálnak mint a kezdő sebész, szétcincálja a beleket, aztán rémüldözik, hogy mindenhonnan dől a vér.
Ezt a férget is az én adóforintjaimból tartjuk fenn államilag, és mi hasznom van belőle ? Most majd Ő jól meghallgatja a véleményemet ?
Nemzeti Kresz konzultáció ?
Tessék nekem címeres és előzetesen bérmetesített levelet küldeni milliárdokért, hogyaszongya: "Van aki szerint a jelző lámpa piros színe a múlt szocialista kormányzását juttatja az emberek eszébe. Ön szerint legyen inkább rózsaszín, esetleg fekete, vagy narancssárga ? "
Esetleg ne B+...
Akármilyen szép képet is rajzol magáról, vagy éppen most a céljairól, nekem pont olyan büdös mint a többi.

Nem állandó szabálymódosítgatás kell, hanem emberség, tolerancia, és a valóság tudomásulvétele.......

Attól meg hányok hogy ennek a TC is kezd beugrani.

kose 2012.08.08. 21:06:03

@osze:
Bocs, de nem értek egyet veled, ugyanis, ha mögötted halad és valamiért bekacsázik a szélétől jobban és egy figyelmetlen autós jön mögötte, úgy elcsapja, ahogy van és Te nézhetsz hátra minden másodpercben, akkor sem fogsz tenni ellene semmit. Ellenben mögötte haladva nem több 10 méterrel, de lekövetheted a mozgását és beljebb húzódhatsz, mint ő. Ha meg balra akarsz kanyarodni, pláne fő úton, akkor megálltok körbenéztek és áttoljátok vagy áttekertek a túl oldalra. Ez lakott területen kívül, amúgy is csak így szabályos. Nekem ez a véleményem evvel kapcsolatban, de mindenki úgy tesz ahogy szerinte helyes.

Arisztogatya 2012.08.08. 21:15:12

@conmorientes: Bomlasztani jottel ide? Gratula.

conmorientes 2012.08.08. 21:38:48

Ó jaj, elnézést kérek.
Tehát ha más, esetleg egyedi saját véleményemet fejtem ki generálisan a cikkről akkor az már bomlasztás.

Tessék nekem a bácsinak megmondani, hogy hogyan viselkedjek és főképp mit mondjak akkor amikor világosan látszik hogy egy a bácsihoz hasonló szellemi szintű állambácsi falatka vattacukorkákkal próbálja nekünk gyerekeknek kibökni a szemünket amikor nekünk esetleg cipőre vagy ruhára vona szükségünk.

Tudja a bácsi én pont azért érzem most rosszul magam mert valaki nem magyarázza meg nekem, hogy ez mennyire különlegesen jó alkalom hogy végre legyen véleményem, vagy tényleg tesz valami láthatóan értelmeset, hanem csasztuskázik a médiában, és a rajongókórusa meg a felembe sulykolja ha megkérdem a miértet, hogy "negatív vagy kisköcsög".

Ebből aztán értek, inkább magam gratulálnék, ha lenne mihez.

Arisztogatya 2012.08.08. 22:14:06

@conmorientes: Mond el a velemenyed, de ne ugy mint egy frusztralt idetlen.

Faucet 2012.08.08. 22:34:04

@Iza Béla: "@Faucet: "A közlekedési lámpa "kikapcsolt" állapotban a mellékúton haladóknak villogjon pirosan, ezzel mutatva, hogy ne romboljanak át a főúton."
Akkor hogy lehet kikapcsolva?"
Akkor villogó állapotban, szövegkörnyezetből amúgy szerintem kiderül. Magyarul a főútvonal felé villogjon sárgán, a mellék felé pirosan.

""Az úttest feletti lámpákat ne a stop vonal fölé rakják, mert így két megoldás van, vagy ráfeküdsz a műszerfalra, hogy lásd a lámpát (főleg balra kanyarodó lámpánál idegesítő), vagy 2 autóval hátrébb állsz meg a vonaltól."
Nagyon ritka az a kereszteződés, ahol semelyik lámpa nem látható rendesen a kocsiból."
Azért van egy pár. Üllői út külső részén szinte az összes ilyen.

""A kereszteződés távolabbi oldalára kéne rakni ezeket a lámpákat (akárcsak a Nagykörút vagy az Andrássy út nagy részén)."
És ahogy a lehetséges esetek többségében megtörtént."
A mostanában telepített lámpáknál nem túl gyakori.

""Városban a szélesebb utakon fel kéne emelni a sebességhatárt 50-ről 60-ra."
A legtöbb lehetséges helyen megtörtént."
Van néhány 2*2 sávos, gyakran osztottpályás út, ahol simán lehetne magasabb limit, mégis 50 van. Pl. Hegyalja út.

""A kereszteződés ne oldja fel a korlátozó/sebesség emelő táblát."
Max. a 30-as táblával korlátozott helyen kapsz egy csekket, mert 47-tel mentél. Táblát ugyan kanyarodás után nem láttál, de üsse kavics, úgysem lesz gázáremelés!"
Max. a 70-re felemelt korlátú úton egy betorkoló kisutca feloldja a táblát, kapsz egy csekket, mert 69-cel mentél. Táblát ugyan a szinte észrevehetetlen utca után nem láttál, és nem lassítasz le 10 méterre 50-re, hogy aztán a következő 70-es táblánál visszagyorsíthass 70-re. Totalcaron volt is egy ilyesmi cikk: totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/03/12/a_vilag_legnagyobb_luzere/
A 30-as táblák általában úthibáknál, (2 éve tartó) "munkálatoknál" vannak, egyszerűen kötelező kellene hogy legyen a feloldó tábla kihelyezése az érintett szakasz végén.

""Jó lenne még az ellentétes irányú sávokat sárga színű felezővonallal elválasztani, hasznos lehet néha."
Sajnos az már az ideiglenes útburkolati jelek számára foglalt."
Ez igaz…

""Ha nem veszed észre a főútvonal tábla hiányát, könnyen benézhetsz egy ilyen kereszteződést."
Egyszerűen meg kell tanulni elvonatkoztatni az út méreteitől. A Tempo30-ból inkább ki kellene szedni az utólag berakott macisajtokat. A többi jobbkezes meg legyen jobbkezes, esetleg az elsőnél jelezni, hogy utána hányszor."
Nézd meg norc-on a 13. kerületi Kassák Lajos utcát. Az ilyesmi utcák túlnyomó része főútvonal, ez az út a néhány kivétel közé tartozik. Az a baj viszont, hogy sokan az út szélességéből főútvonalnak hiszik. A kertvárosi kisutcákban valóban jó dolog a jobbkéz szabály. Az a lényeg, hogy az legyen jelezve, hogy jobbkezes, amit inkább egy jelzőtábla kihelyezésével kéne megtenni, nem azzal, hogy nem rakunk ki semmit, jelezvén hogy nem főútvonalon haladunk.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.08. 22:37:49

Izé, meg a vaslőcs...az új "külföldirendszámos" törvénnyel nem akartok kicsit foglalkozni?Bocs, ha már más is felvetette, még nem olvastam át a majd 500 kommentet...

D4D 2012.08.08. 22:51:06

@Ciri:

Ahol lakom, lakotton kívül rendszeresen trafiztak egy 60-as táblánál. Volt az úton sok baleset, de a nevezett szakaszon pont semmi nem indokolta a 60-at. A tábla eltűnt, és azóta is rendszeresen eltűnik.
A balesetek egyébként az út süllyedései miatt vannak (Nem kátyú), rendszeresen nem idevalósiakkal.

Lakotton belül volt egy 40-es rész, amit előszeretettel trafiztak, míg egyszer valaki pert nem nyert, mert a 40-et rögtön feloldotta egy utca, de ezt a zsaruk évekig nem tudták. Azóta a 40 meg lett ismételve, trafi soha.

Van még egy lejtős szakasz, ahol az alján tényleg nem kell átlépni az 50-et, de a 30 az szerintem irreális, főleg, hogy egy 300 méteres nyíl egyenes szakaszról van szó. Itt rendszeresen helyszini kasszás trafi volt, de amióta egy digitálisd önfegyelmező lett kitéve, azóta soha nincs trafi. Sok ember szerint egyébként rengeteg embert lehúztak (KP-re, zsebbe), mondván 30 helyett 38-al jött.

Jelenleg egy másik lejtőre szoktak rá, aminek az egyik oldalán kőfal van, a másik oldalán egy 20 méteres füves rész a járdáig, itt a 40-et kell tartani.

Ahol sok baleset szokott lenni, ott trafi sosem volt eddig. Egy olyan kereszteződésről van szó, ahol vakon kell kimenni.

Semmi összefüggés a trafi és a balesetmegelőzés között, környékünkön a trafi mindössze a pénzbehajtásról szól.

Szólhat, de akkor ezt fel kellene vállalni.

D4D 2012.08.08. 22:53:24

@kopaszállat vagyok:

Az S8-al egy kerékpárt kerültem ki, és közben léptem át a zárót, mert féltettem a dögöt.

További kellemes előítéleteket.

D4D 2012.08.08. 22:58:51

@king4aday: Mi a tök az a parkolási tárcsázás?

Az érkezés idejét beállítod, kiteszed a tárcsát, és meg van szabva KRESZ táblkával, meddig állhatsz ott, illetve meddig állhatsz ott díjmentesen.

www.lucrin.de/image/article/original/436/parkscheibe-pic-img_4696.jpg

Itt például tárcsával két órát lehet állni, lakosok 4-es engedéllyel korlátlanul.
www.rv24.de/direkt/images/content/ueber-uns/pressebilder/schild.jpg
Ezen a linkelt képen egyébként két óra után EL KELL MENNI! És ellenőrzik, keményen büntetnek, ha trükközik valaki.

king4aday 2012.08.08. 23:02:26

@D4D: Király. Otthonra is ilyet! Az volt már hogy itt a nagy ámérikába meg bankkártyával lehet parkolójegyet venni? Persze előre, tehát szarabb mint a mobilparkolás. Ami nincs. De legalább 1 óra 1 dodó. Meg jobbra a pirosnál.

tengelecki pál 2012.08.08. 23:09:16

1. Kereszteződésekbe sárga sraffos felfestést és a fontosabbakat bekamerázni: aki adott időnél (mondjuk 20 mp) tovább tartózkodik a felfestésen, kaphatja a szombathelyi csekket.
2. Kamerát minden busz, villamos, mentő és tűzoltó orrába. Buszsávban szabálytalankodók, szirénázó elöl félre nem húzódók, mind mind szankcionálhatók lennének a felvételek alapján.

Ezzel pótolni lehetne a sunyi 30-as táblás traffipaxos bevételeket (amiket néhány korábbi hozzászólóval egyetértve én is redukálnék), valamint javítaná az úr és hölgyvezetők figyelmességét.

paszma 2012.08.08. 23:14:05

Két viccesnek tünő szabály, amik miatt még mostanában is büntetnek:
1. lakott területen kívül párhuzamos közlekedésre 3 vagy több sáv áll rendelkezésre, akkor a legbelső sávban csak személyautó és motorkerékpár mehet.
(ez így jónak tűnik, csak a teherautónak vizsgáztatott furgonok, pickupok, kis puttonyos autók (akár Opel Corsa kétüléssel, puttonnyal hiába mehetnek szintén 130-cal mint a személyautók és B kategóriával vezethetők, ha bemennek a legbelső sávba pl M7 Budapest felé, már szabálytalanok is. Jó lenne, mint a 130-as megengedett sebességet is, ezt is 3,5t súlyhatárhoz kötni
2. lakott területen belül, ha a tábla magasabb sebességet enged meg, mint 50km/h akkor ez a megemelt limit csak személyautóra és motorkerékpárra vonatkozik. Teherautók, furgonok, pickupok, puttonyos Opel Corsa és tehergépjárműnek vizsgáztatott társai számára marad hivatalosan az 50km/h.
Nem jellemző, hogy ellenőrzik, de a szabály így szól és ha a rendőr megállít, hiába mondod : hülyeség és életszerűtlen, bizony fizethetsz.

artiii 2012.08.08. 23:20:19

Magyarországnak elég hosszú jól megépített autópályája rendszere van. Ahol biztonságos az pálya, (hosszabb egyenes szakasz, vagy 2x3 sáv, könnyen belátható az útszakasz) ott legyen magasasbb a megengedett maximális sebesség (pl. 150km/h).

Dr. GGG77 2012.08.08. 23:36:40

Sokkal több helyen kéne engedni a 70 km/h-t az 50 helyett.

A világítás legyen kötelező mindig és mindenhol.

Ahol csak lehetséges autópályán töröljék el a 130 km/h-t, csak ajánlott sebesség legyen, mint a németeknél.

Piroson áthajtó bringások és kereszteződésbe beálló autósok sokkal gyakoribb büntetése.

Gomulka Béla 2012.08.08. 23:43:27

@Rocko-: De nem is valóság. Állítólag Marosán elvtárs mondta (de ha nem is, városi legendának vagy kozmondásnak akkor is jó), hogy: nem a zsomle kicsi, hanem a pofátok nagy!

@conmorientes: Nagy valószínuséggel más is rosszul van a rezsim viselt dolgaitól, illetve minden rezsim viselt dolgaitól. (Valahogy a rezsimek így mukodnek nálunk: rosszulléttel járnak.) De a rendszert tényleg nem itt, és foképp nem így kell megdonteni.

Rocko- 2012.08.08. 23:49:32

@Gomulka Béla: tehát akkor legyen nekünk szar, mert csak?

zupa 2012.08.09. 00:29:58

Uraim,

A legjobban azzal jarnank, hogy ahelyett, hogy egy teljesen uj rendszert talalnak ki, nezzenek korul kulfoldon, es vegyek at azt, ami ott jol mukodik.
Mondok par Holland peldat.
- Objektiv felelosseg: van. A kocsi tulajdonosa kapja a csekket, es majd o lezongorazza azzal aki tenyleg elkovette a szabalysertest.
- 50 cm3-as robogokon is van rendszam, sot meg az elektromos nagyimobilokon is.
- Gyorshajtas:
0-30Km/h sebessegtullepesnel jon a csekk.
30-50 Km/h sebessegtullepesnel a birosag kuldi a csekket. Itt mar figyelembe veszik, hogy volt-e 30+ -os gyorshajtas elozoleg. Ha volt a szamla egyre csak no.
50 Km/h sebessegtullepes folott ugrott a jogsi
A buntetesi tetelek, viszont nem 30KHUF-nal kezdodnek
Par pelda: 50-es tablanal:
56Km/h: semmi
57Km/h: 23 euro
60Km/h: 40 euro
65Km/h: 87 euro
70Km/h: 126 euro
75Km/h: 177 euro
80Km/h: 230 euro
Igy aki csak elbambult es 60-al belerongyolt egy 50-es tablaba, kap egy kis buntit, es legkozelebb jobban figyel, mig Mo-n egy 30ezres bunti az hazavaghatja a csaladi koltsegvetest par honapra.
(tovabbi info: iTunes Boetebase app)
Az orszag tele van telepitett trafival, de altalaban oda rakjak, ahol tenyleg szukseg is van ra. Inkabb csak varosokban es nem az autopalyan. Veszelyesebb keresztezodesekben a piros lampat is fotozzak, de nem kamera alapjan, hanem az megallast jelzo vonal utan van par hurok az aszfatban.
Ott ahol tenyleg szukseges az autopalyan a 100-as korlatozas, (varosba be- vagy kivezeto szakasz, lakott terulet kozelsege) ott atlagsebesseget mernek. Regisztraljak a rendszamot es a pontos idot, aztan par kilometer utan ujra.
- Van egy tucat kameraval felszerelt civil auto. Ezekkel is szurik, a kovetesi tavolsagot meg nem tartokat, nem idexeloket, jobbra nem tartokat, vezetes kozben telefonalokat, autopalyan levillogokat stb. Nemelyik ilyen kocsit TV stab kiseri, es hetente mutogatjak a TV-ben a szabalytalankodokat.
Ha antiszocialisan vezetsz, nem az a kerdes, hogy elkapnak-e, csak az hogy mikor. A normalisan kozlekedoket viszont nem b@szogatjak 5 ev (kb 250ezer Km alatt) egyszer se allitottak meg kozuti ellenorzes cimen.
- A szomszedos orszagokbol jovo buntit is megkapja az ember. A szlovakrendszamosoknak el kell kuldeni a csekket Szlovakiaba
- Nincs maszatolas az uzembentartoival, ugyanis a nagyobb postakon 9,25 euroert lehet a kocsit atiratni
Muszaki vizsga: eloszor 3 ev utan aztan ketevente kesobb evente
- Sulyado/utado: dizelre jovel magasabb, mert aki dizelt vesz, az biztos azert veszi, mert tobbet hasznalja
- Nagyon sok keresztezodes helyett csigas korforgalom van

Mara ennyi...

Yoss 2012.08.09. 00:33:51

Részemről kizártnak tartom, hogy ebben az országban bármi olyan módosítást elfogadnának, aminek az eredményeképpen a bírság bevételek csökkenhetnének. Ez az egész ország a lehúzáson alapul. Minden területen. És már abban sem hiszek, hogy ez az ország valaha is jobb hely lesz. Az elmúlt évszázadok alatt volt itt minden politikai és gazdasági tekintetben, de mi mindenből szarul jöttünk ki. Be kell látni, hogy ezt érdemeljük, erre vagyunk képesek. Talán nem mindenki, de ismerjük a mondást, aki korpa közé keveredik... és hát korpa az van itt rendesen.

Yoss 2012.08.09. 00:40:56

@zupa: Add csak az ötleteket. Ezzel azt éred el, hogy az új ötletek nem felváltják a mostani szabályokat, hanem hozzájuk adódnak. Tehát ahol szigorúbb az új ötlet, vagy nincs régi megfelelője, akkor bevezetik. Ellenkező esetben marad a régi. Nem hiszed, mi? Majd meglátod.

2012.08.09. 02:05:56

Ha rajtam múlna sokkal többet ellenőrizne és büntetne a rendőrség. Túl sok tapló közlekedik életveszélyesen, mert 99% úgysem kapják el. Az ilyet napi 3x kellene büntetni, vagy megtanul közlekedni, vagy eladja az autót a bírságokat kifizetni. A 30-100e tényleg sok, lehetne 10-50e, 5x sűrűbben.

fzoli77 2012.08.09. 03:04:32

1. Ez az egészségügyi doboz + láthatósági mellény csak akkor büntetendő, ha kellene??? kb. akkora logika, mintha a lejárt ételt is el lehet adni, de csak akkor büntetendő, ha fertőzés lesz belőle. Vagy emberre lövöldözni is szabad, csak arra vigyáz ne találd el, mert akkor már büntetnek. Vicc. Következetlenség.
Ez max. súlyosbító körülmény.

2.
Piros lámpánál is lehessen jobbra kanyarodni, ha zöldnél lehet :)

3.
Ne csak menetiránnyal megegyező írányban lehessen parkolni az út szélén, ha egyébként szabad

4.
A megszűnt vasúti átjárókat ténylegesen szüntessék meg, de minimum NE büntessenek.

5.
A felesleges 30/50-es táblákat, csak mert mondjuk egy 70-es úton 2km múlva lesz egy lámpa, vagy olyan kanyar jön, amit csak 90-el lehet bevenni egy modern autóval vizsgálják felül.(M3 Szerencs utca / M5 Nagykörösi út; ill. Lágymányosi híd Buda felől felvezető útrész)

6.
A sztrádákon alkalmazzanak a belső / külső sávokra le és felhajtók környékén, ahol most korlátoznak, eltérő sebesség határokat.

7.
Ha egy út télen hóesésben ill. jegesedés esetén, vagy esőben veszélyes, akkor a sebesség korlátozó tábla legyen korlátozva ezekre. Ne kelljen nyáron fényes nappal emiatt lasabban menni.

8.
A jobbra tartási kötelezettséget nem betartókat kezdjék el komolyabban / egyáltalán büntetni :)

9.
Tiltsák ki több faluból / városból az áthajtó teherforgalmat, mint jelenleg. Vagy legyenek szigorúbbak a követelmények.

10.
A műszakilag szabályos autóra / motorra / biciklire lévő szabályokat updételjék a kor vivmányainak megfelelően.

Kb. ezek.

Nekem a bírsággal nincs bajom. Büntessenek, csak a szabály legyen ésszerűbb.

Kár hogy nem az élhetőbb szabályozás iránya a lényeg, hanem a büntetési tétel maga. Vicc.

Az is kár, hogy népi túlreagálások - eű doboz miatti büntetés - fontosabb megint, mint az ésszerűbb szabályok.
Persze erre hallottam valahol azt, hogy amikor egy napilapban megjelent, hogy elköltöttünk Grippenekre 300 Mrd Forintot, meg hogy emelkedett a parkolási díj 10%-ot, hát a többséget jobban kiakasztotta a parkolási díj emelés. Éljen a populizmus, és a dilettáns hozzáállás. Ezek lesznek csak az ésszerű szabályok juhé ! :)

conmorientes 2012.08.09. 03:37:21

@Arisztogatya:

Amennyiben nem tűnt fel itt jelzem elmondtam, de csak neked megismétlem.
Műmájer propaganda az egész, nem a szabályok csiszolgatásával és széles néptömegek véleményének bevonásával kellene megpróbálni eredményt elérni, hanem azzal hogy először szétnézünk a saját portánk azaz a végrehajtó szervezetek működésében, biztosítjuk nekik a morális alapot, szakmaiságot, feltételeket és legfőképp a társadalmi tekintélyt számára. Ha ez megvan lehet már jogalkotni, azaz társadalmi igényt szabállyal kielégíteni.
Tiszta ?
No miután érdemi gondolat és vélemény nélkül először leoltottál aztán kioktattál mélyedj magadba, gatya le.

conmorientes 2012.08.09. 03:49:06

@Gomulka Béla:

Hanem hol ? Mindenhol ahol azt látom hogy kilóg a lóláb, vagy a "panem et circenses"
Itten pedig ez utóbbi alapesettel van dolgunk.

Vagy esetleg azt gondolod hogy az igazi megoldás utcán hőbörögni a sok takonnyal ?

BTO11 2012.08.09. 06:24:19

@Sós Marci: ne keverj össze a csibészekkel irtam megyés székhelyen lakom nem a székesfővárosban . nem szokásom sorok közt cikázni ál50-s robesszal.
egyedi azonositóba bent vagyok amit a biztositóm ad de rendszámot "anyádra" és a biciklisre is,sőt a talicskára is.

tehát BP-n kivül is van élet és az ott élőkét nem kéne megneheziteni a BP kissebbbség miatt hogy nekik mi a jó.

Iza Béla (törölt) 2012.08.09. 06:51:51

@Faucet:
"Akkor villogó állapotban, szövegkörnyezetből amúgy szerintem kiderül."
Nem, nem derül ki. SV állapotba úgy is kerülhet, hogy az egyik piros kiég. Kikapcsolva akkor van, amikor lenyomták az összes biztit. A SV nem kikapcsolt állapot. Ha SV-ban az egyik pirosan villogna és épp ott van a hibás fej, akkor hova térjen vissza? Sötét legyen? Az mennyivel jobb ilyenkor, mint a SV?

" Azért van egy pár. Üllői út külső részén szinte az összes ilyen."
??? Valahogy nem sikerült észrevennem.

"A mostanában telepített lámpáknál nem túl gyakori."
Pl. azért, mert félreérthető jelzést adna. A BS-nél az egyik (na jó, ott csak egy van...) kis utcánál bal oldaln van egy lámpa. Na az előtt szoktak megállni azok, akik zöldön mentek át, de olyan lassú a haladás, hogy piros lett, mire odaértek. Persze, mert feltöltés után nyit a Mogyoródi, azaz utána rendesen el lehet hagyni, hogy a mellékirányból is becsatlakozhassanak. De simán ott állnak a főúton és lehet kerülgetni a birkákat.

"Van néhány 2*2 sávos, gyakran osztottpályás út, ahol simán lehetne magasabb limit, mégis 50 van. Pl. Hegyalja út."
Fölfelé esetleg, lefelé most került ki egy 40. A Hegyalján van 2 zebra, mivel lejt, illetve az alja forgalmas csomópont, az 60-nal nem lehet annyit nyerni, hogy érdemes legyen ott engedni. Fölfelé elvileg mindegy, de ott meg a zebra nem belátható. Egyéb?

" Max. a 70-re felemelt korlátú úton egy betorkoló kisutca feloldja a táblát, kapsz egy csekket, mert 69-cel mentél. Táblát ugyan a szinte észrevehetetlen utca után nem láttál, és nem lassítasz le 10 méterre 50-re, hogy aztán a következő 70-es táblánál visszagyorsíthass 70-re."
Van ilyen. 50-nel is végig lehet menni, ha nem akarsz lassítgatni, meg lehet írni a közútkezelőnek, hogy szerinte ott mennyi a megengedett. Ha kiteszi a táblát, már sikeres ember vagy.

" Nézd meg norc-on a 13. kerületi Kassák Lajos utcát. Az ilyesmi utcák túlnyomó része főútvonal, ez az út a néhány kivétel közé tartozik."
Ismerem a helyet. Legközelebb le kell csökkenteni a szélességet. Ott pl. lehetne fordított halszálka és akkor a kerékpársáv is megmaradhat. Mellesleg a Kassákra véletlenül nem lehet behajtani, csak kifejezetten úgy, hogy nagyon oda akarsz menni.

"A kertvárosi kisutcákban valóban jó dolog a jobbkéz szabály."
A belvárosiakban is. Pont a KAssák környékén van példa jó kialakításra.

"Az a lényeg, hogy az legyen jelezve, hogy jobbkezes, amit inkább egy jelzőtábla kihelyezésével kéne megtenni, nem azzal, hogy nem rakunk ki semmit, jelezvén hogy nem főútvonalon haladunk."
Ki kell tenni egy rakás Tempo30 táblát. Elvileg a Tempo30-ban nem lehet védett út. Sajnos néha van. :(

Iza Béla (törölt) 2012.08.09. 06:53:06

@fzoli77: "4. A megszűnt vasúti átjárókat ténylegesen szüntessék meg, de minimum NE büntessenek."
A forgalom szüneteltetése pár papírdarab. A megszüntetés 10 millió körüli költség.

rekszem 2012.08.09. 07:22:27

ezek jó ötletek

egyrészt kerékpárral 1 sör férjen bele, mert az ésszerű és senkire sem veszélyes

másrészt a pirosnál való jobbra kanyarodás engedélyezése is rendben van, ha pl. stoptábla módjára kezeljük

kerékpáros témában viszont még javasolnám az elterjesztését, annak a balatonon már létező megoldásnak, hogy a kerékpársáv az úton egy szaggatott vonal, amin mehetnek az autók is, de a kerékpárosnak ott a nyomvonala, ezzel a szűkebb utakon is megteremthető a nagyobb biztonság és egyértelműsíti, hogy ott kerékpáros forgalom is van

rekszem 2012.08.09. 07:25:42

jah.. és még annyit javasolnék kerékpáros ügyben

én engedélyezném, hogy pl. forgalomlassító lámpánál, balra becsatlakozó forgalomnál és gyalogátkelő helyeknél elsőbbségadási kötelezettség mellett (akár megállási kötelezettség mellett, mint a stop táblánál) át lehessen hajtani, a kerékpár jármű, de nem gépjármű, ezt jó lenne a gyakorlatban is érvényesíteni

Rocko- 2012.08.09. 07:37:38

@zupa: "- Objektiv felelosseg: van. A kocsi tulajdonosa kapja a csekket, es majd o lezongorazza azzal aki tenyleg elkovette a szabalysertest."
tehát a polgár végezze a rendőrség munkáját, a bűnüldözést? akkor mire fel létezik a rendőrség?

Rocko- 2012.08.09. 07:38:43

@fzoli77: "Ne csak menetiránnyal megegyező írányban lehessen parkolni az út szélén, ha egyébként szabad"
látom téged se zavar hogy elinduláskor nem látod ki jön szembe.

Gomulka Béla 2012.08.09. 07:40:21

@Rocko-: Nem, ne legyen. Félreértettél. A zsemle tényleg kicsi, és a pofánk se elég nagy. A tobbit hiszem, ha látom. (És kulfoldrol tényleg konnyen jár a pofám. Majd egy hét múlva, szembesulve a valósággal, három év után, majd akkor meglátom hogy befér-e még a zsemle.)

@conmorientes: Neked is igazad van. Onnantól fogva, hogy a Viktort emlegette a szakállamtitkár-vagy-mi-is, onnantól fogva ez egy kicsit bizony circus. De mi ez a politikai sajtóhoz (Szabad Nép, leánykori nevén Magyar Nemzet, vagy éppen a Népszava - mást nem nézegetek on-line) képest? Feludulés, hejehuja, korai kilencvenes évek. (De jó is volt azt hinni egy darabig, hogy a foldesúri rendszernek most már vége. Fiatalok voltunk, naívak ...) Ennyit a KRESZ-rol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.09. 07:42:24

@king4aday: SanFranciscoban van mobil park, letoltod az iTunesrol a telefonodra csinalsz egy accountot es kesz. A legjobb dolog a bikini utan.

kopaszállat vagyok 2012.08.09. 07:45:56

@D4D: A bringást vagy az s8-at? :))))))))) hehe, egyébként nem ezt írtad elsőre.Annyi volt hogy záróvonalon nyomultál... peace!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.09. 07:46:08

Californiaban van a stop tabla, a speed limit, a one way, a no u turn, meg a parkolasi tablak meg a sarga alapu veszelytablak ( eros szel, koomlas, stb ) ennyi. Bonyolult??

rekszem 2012.08.09. 08:01:24

@Rocko-:

nyilatkozhatsz ki vezette a saját kocsidat (magyarán kinek adtad kölcsön) és akkor az kapja a büntetést

ha meg nem akarod megmondani, akkor egyben vállalod érte a felelősséget is

mi ezzel a probléma?

lesifotos_szh 2012.08.09. 08:13:38

Ha alkoholos befolyásoltság alatt álló kerékpárost gázolok szabályosan közlekedve közúton, akkor ellenem ne indulhasson eljárás, ne vegyék el három hónapra a jogsimat a vizsgálat idejére és gyorsított eljárás keretében hajtsák be a kerékpáros családján az autómban keletkezett kárt, valamint a jármű javíttatása miatt keletkező bevételkiesést. Valamit valamiért.

lesifotos_szh 2012.08.09. 08:18:10

Még egy kérdés: ha valaki vásárol 200 ezer forintért teljesen legális lézerblokkoló berendezést, mert elege van abból, hogy megvágják a kintfelejtett tábláknál, majd két hónap múlva betiltják ezt az eszközt, akkor kérhet-e kártérítést, vagy kérheti-e a boltot az eszköz visszavásárlására? Hiszen ebben az esetben tiltott eszköz van a birtokában.

Olyan, mintha vennél egy kisautót, amit hamarosan betiltanak mert vacak és nem mehetsz ki vele a forgalomba.

.Frajti 2012.08.09. 08:20:21

Kerékpárosként is ragaszkodom a zéró toleranciához. Magyarországon nem működik az, ami külföldön igen, ha itt megengednek 2 sört, abból 4 is lesz.

A másik kérésem, tiltsák ki a robogósokat a kerékpárutakról. Szigorú ellenőrzést kérnék erre, elegem van, hogy városon belül szívnom kell a füstöt, mert ott előznek a dugóban. Vagy csak egyszerűen arra rövidebb nekik. Gyakori probléma ez úgy tudom az Újpesti vasúti hídon is. De találkoztam minap az M1/M7 bevezetője alatt is a gyászon és mikor szólni mertem, én voltam a gyökér. Köszi, de tényleg nem akarom a füstöt szívni, és nem veszélyes ám..

borbpet 2012.08.09. 08:20:34

Azért az milyen már, hogy itt 1 nap alatt meg lett a "félezer" bejegyzés? :-)

rekszem 2012.08.09. 08:21:04

@lesifotos_szh:

ha iszol egy sört, akkor nem vagy alkoholos befolyásoltság alatt

de a példád szerint, ha balesetet okozol 51 km/h, ahol 50 0 megengedett, akkor nem kapsz ellátást, a családodtól elvesznek mindent, és nem fizet a köteleződ sem

akkor így igazságos lesz?

rekszem 2012.08.09. 08:23:36

@.Frajti:

már bocs, de ez hülyeség

én is iszom 1 sört néha bringa mellett, de autóval soha nem csinálnék ilyet

ez arról szól, hogy kerékpárral egy sör vagy egy pohár bor nem veszélyes még

és a törvénytervezet szerint ott engedné meg ahol földút vagy kerékpár út van, tehát nem a váci úton

ne legyen már itt mindenki olyan, mint az öregasszonyok mikor kivonultak a kendermag tüntetésre :D

Pannon Puma 2012.08.09. 08:26:41

@Shadowbull:

az autópályákon nem a gyorshajtás okoz balesetet, hanem a barom kamionosok, akik kamiont előznek gyökkettő sebességkülönbséggel úgy, hogy ezt az akciót 5 centire az orrom előtt kezdik... ha valaki száznegyevennel megy, de figyel, nem okoz balesetet.

rekszem 2012.08.09. 08:29:45

@Pannon Puma:

a gond azzal van, hogy ha más nem figyel és te 180-al mész, akkor nagy valószínűséggel halálos baleset van

egyrészt halált az sem érdemel, aki véletlen elbambul, másrészt te is otthagyhatod a fogadat, meg még 5 másik

minél kisebb a sebesség, annál kisebb a tévedések ára

GG81 2012.08.09. 08:30:55

@king4aday: látom megválaszolták már.
Németben frankón működ... ott valahogy hagyják az embert élni, pl. az ügyeit intézni.

Pannon Puma 2012.08.09. 08:32:01

a három legfontosabb az lenne, hogy
1. tisztességesen mérjenek, ha a szabály betartatása a cél, nem a pénzbeszedés (tudjuk, hogy az utóbbi)
2. csak akkor állítson meg, ha valami baja van velem (mi az, hogy közti ellenőrzés? ez nálam már majdnem a zaklatás kategória)
3. kiegészítő táblák használatára kötelezni a táblakirakókat (pl. építkezés miatt 8-17-ig), plusz önkormányzatoknak ne legyen joga 30-as táblával teleszórni a falut (jó hogy nem behajtani tilost tesznek a falu két végére)

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2012.08.09. 09:01:26

Pár pusztába kiáltott szó tőlem is:

A legnagyobb gond a megengedett sebesség mértéke, annak táblázása, ellenőrzése és a traffipax miatti stressz:

- Csak sógorokhoz kell átnézni: egyrészt a 100-as lakott területen kívüli sokkal élhetőbb, másrészt az 50 emelése sokkal gyakoribb, harmadrészt a 100 csökkentése 80-ra megy, nem mint nálunk 90-ből 60! reálisabb és élhetőbb, itt mintha direkt szívatnának minket a korlátozással.

- kitáblázás. SZAR. Pl. M0 új szakasz: elvileg autóút 110, ugyanakkor sokszor 80, de ezer kereszteződéssel, ami után nincs új tábla. Komolyan nem érteni néha. Ideje lenne bevezetni, hogy a 3 fő kategóriától eltérő esetben (lakott/nem lakott/pálya) legyen tábla a végéről is, legyen tábla kereszteződésenként is (sebesség emelő van, de autóút tábla nincs!) és legyen tábla X kilóméterenként emlékeztetőnek (ilyen is van néha..).

- Trafipaxtól való félelem. Ezzel soha nem foglalkoznak... és nem kell a duma, hogy aki gyorsan hajt az féljen, pont nem erről van szó, hanem a szar táblázás miatt (lásd előző) rendszeres, hogy nem érteni mennyivel kéne menni, illetve a másik része, hogy a táblák környékén mennek a vészfékezések, illetve mennek az indokolatlan lassan haladások, stb.

- tudom tudom, hogy higgadtan kell vezetni, de a közlekedési szabályzások agyrém jellege miatt rengeteg autósban keletkezik feszültség, amiből következnek a hirtelen hibák, balesetek. Pl: nem értelmezhető tábláknák tökörészők, trafipaxtól rettegő és ezért 30-al csorgó kocsik, illetve az táblázás általános baromsága miatt pont az a veszély, hogy ahol meg kéne ott nem veszik komolyan a korlátozást.

Más:

- egyenrangú kereszteződés, pl Kassák. Nem értem az egészet! miért kell erőltetni az egyenrangú útviszonyt, amikor 10 autósból 9 a kiemelt utat feltételezi "logikusan" a méretkülönbség miatt??? A jó hozzáállás az lenne, hogy egyenrangú útkereszteződés csak egyenrangú mérettel lehet, ha nagyon muszáj akkor kitáblázva. Ha van valami, amit a többség így érez akkor miért kell a biztonság hátrányára széllel szemben pisilni?

- körforgalmak: A körforgalom szép és jó, de az általános haladást lassítja. Felháborítónak tartom, hogy bevásárlóközpontok érdekében az áthaladó forgalmat lassításra kötelezik. Ilyeneknek csak alul/feljáróval engedném a megépítését.

- Zaj. Mikor jut el végre oda az ország, hogy a kiherélt robogók és motorok zajterhelését nézik a rend őrei pl. az eü doboz helyett?

- Roki kártya, ködlámpa, stb.

Gomulka Béla 2012.08.09. 09:14:34

@lesifotos_szh: Akinek nincs, annak nem is lesz, uvoltotte a farkas. (Hajnóczy Péter; az idézet lehet hogy pontatlan.)

Rocko- 2012.08.09. 09:18:10

@rekszem: mi ezzel a probléma?
- ártatlanság vélelme
- nekem kell a rendőrség munkáját végezni. pedig fizetjük őket
- az eljárás következményeit én viselem (nekem kell nyilatkozni, ha van költség azt nekem kell fizetni, nekem kell ügyintézni ebben a bürökratikus országban, ha van eljárási hiba az engem terhel, ha hibás döntést hoznak, az is rám hárul)
- a nyilatkozat nem bizonyító erejű (nyilatkozhatok én a rosszakarómra is, és aki elkövette a szabálysértést, az is letagadhatja. ez ellen jó a tettenérés)
- és mindezen felül: a gyorshajtás fizikai tényét nem akadályozza meg.

Zarathu 2012.08.09. 09:27:58

@zeddez:
"@Zarathu: a KRESZ azt sem tiltja bazmeg, hogy autoval kozlekedve a lampat a jardan kikeruljem, te idtota gyokerpuding"

Nem tudom miért kell "gyokerpuding"-ozni. Talán tanulmányozd a KRESZ-t.

Én semmi bántót nem írtam szerintem, és a KRESZ tanfolyamokon külön ki szokták emelni, hogy ha nincs záróvonal, akkor megfordulhadsz a Zebrán is.

A Zebra az Úttesten egy felfestés (jel) míg a járda egy, a gyalogosok számára fenntartott műtárgy.

Egyébként:

25. §
(2)178 Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
(6)182 Járda, járdasziget, gyalogút, gyalog- és kerékpárút, kerékpárút, nyitott kerékpársáv és kerékpársáv mellett tilos úgy haladni, hogy a jármű szerkezeti eleme vagy rakománya ezek fölé nyúljék.

Megfordulás:

33. §

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

U.I.:
Útolsóként reagáltam az idézett hozzászólás stílusában írt hozzászólásra.
Ezentúl csak annyit fogok reagálni: "#&@"

rekszem 2012.08.09. 09:41:17

@Rocko-:

ha kölcsön adod valakinek az autódat azzal felelősséget is vállalsz érte, még papírodnak is kellene róla lenned

vagy ne add kölcsön

balazst 2012.08.09. 09:53:08

Bíró Márk politikus, ergo nem szabad hinni neki. Valószínűleg a saját (vagy inkább felsőbb utasításra a pártja) népszerűségét akarja növelni, ennyi.

Az itt hozzászólok többsége 10 mondatban el tudja mondani mi a rossz a KRESZ-ben. Nem kell ezen éveket agyalni.

na-ki 2012.08.09. 09:55:09

Megismétlem a józan belátás miatt:
FIGYELEM az önkéntes ötletelőknek:

A közlekedés nem egy-egy ország magánügye.
CSAKIS a kontinentális EGYSÉGES közlekedési szabályok felé törekvés az elfogadható!!

Mit szolnátok, ha minden országban más és más szabályok szerint kellene közlekedni, úgy, hogy a változás helye sincs megjelölve, vagyis az országhatárok sem jelöltek?
Bődületes marhaság a MAGYAROSCH kresz felé törekvés.
Tessék leforditani egy német/francia/angol kresz szabályt és a bennük azonosakat megtartani Magyarországon! A hasonlókra pedig erőteljesen törekedni a szabályozásban!

Rocko- 2012.08.09. 09:57:08

@rekszem: tudtommal minden 18 éven felüli a saját cselekedeteiért felelős.
(kivéve ugye a cselekvőképteleneket, de ők nem is vezetnek autót.)

Gomulka Béla 2012.08.09. 10:11:38

@balazst: Egy párt népszeruségét sokféleképpen lehet novelni. Akár még józan és okos intézkedésekkel is. (Tudom, szokatlan. De hátha olvassák a Belsoséget. Sose lehessen tudni, végtére uborkaszezon van.) (Bízni természetesen nem szabad bennuk, csak négyévente. De akkor nagyon.)

Rocko- 2012.08.09. 10:18:48

@.Frajti: tehát akkor ahhoz is ragaszkodsz hogy alkoholt fogyasztott kerékpáros ne kerékpározhasson, ugye? :)

roqfort 2012.08.09. 10:19:22

Autó:
- Haladó sávban parkoló autók büntetése (pl. körutak)
- rokkantaknak kiadott ingyenes parkolási engedélyek felülvizsgálata (a rokkantak ezeket eladják másodpiacon?!)
- Kampány a parkolóhelyeken való szabályos parkolásért (párhuzamosság, oldaltávolság vonaltól ill. melletted állótól)
- értelmetlen sebesség korlátozó táblák felszámolása (építkezés 1 nap/hét de a tábla 2 hónapig kint virít - építő felelőssége)
- autópályán tartósan a belső, előző/gyors sávban haladók büntetése + kampány!
- Autópálya sebesség felemelése 140-re
- gázautók beengedése minden garázsba (azaz a garázs tulaj se tilthassa ki).

Rocko- 2012.08.09. 10:20:14

@rekszem: "ez arról szól, hogy kerékpárral egy sör vagy egy pohár bor nem veszélyes még"
dehogynem az. csak nem vagy képes felismerni.
én nem vagyok hajlandó büntudattal élni, mert elém esett egy ittas kerékpáros.

pedaz 2012.08.09. 11:12:00

@Atengerimalac: Azért a menetiránnyal szembeni parkolás tiltását egyszerűen lehet magyarázni ( nem teljesen értek egyet a szabállyal, de tény: ).
-Beálláskor nem tartja fel az ember addig a sávja forgalmát, amíg vár a szembejövőkre. A saját oldaladra tulképpen egyből meg lehet kezdeni a parkolást.
-Kiálláskor csak egy sáv forgalmára kell figyelni. Szűkebb utcákban pedig lehet, hogy nem is látni, hogy jön-e valami szemből, és az orrkidugás már zavarná a forgalmat.

De ennek is csak max az ország 5%-ában van értelme. Itt vidéken meg mindenki úgyis úgy parkol, ahogy éppen kézreáll.

Gomulka Béla 2012.08.09. 11:34:33

@Rocko-: Egy pohár bortól nem fog eléd esni. Korábbi hozzászólók utaltak a (talán) német szabályozásra, ahol a biciklistának más limit jár, mint az autósnak.

Rocko- 2012.08.09. 11:37:41

@Gomulka Béla: egyéntől függő hogy egy porhár bor kire hogyan hat.
a reakcióidőt és a koordinációt rontja, mindenképpen.

kukabuvar 2012.08.09. 11:59:53

Svájcban, ahol kb 10xszer annyi a fizetés, mint nálunk, amikor a barátom 60 felett ment városban, fizetett kb 10 000 Ft-ot! Merthogy ez volt az első. A következő drágább lesz, a rákövetkező meg nagyon...
Nálunk 30 000-től indul, míg egy középiskolai tanár keres 120-at. Azért ez elég aránytalan. Persze, ha 50 helyett 90-nel megy büntessék meg jól már elsőre.

Azt javaslom, maradjon a jelenlegi táblázat, csak az első gyoshajtásnál legyen az összeg 1/3-a a büntetés, a 2-nál a 2/3-a, és a 3-tól legyenek a táblázati összegek. És mondjuk évente vagy kétévente induljon újra a számolgatás.

Még két javaslat:
-néhány kisvárosba 1km-en keresztül hajtunk befelé, alig vannak házak is. Széles,jól belátható út(Derecske, Berettyóújfalu, Rakamaz)...miért nem lehet 70-nel menni?
-útépítés: ha nincs munka, és jó az út, legyen kötelező letakarni a táblát(akár éjjelre is)...ez szerintem pont segítené a szabálytiszteletet. Most nem vesszük komolyan, mert a legtöbbet kint hagyják hetekre-hónapokra, aztán meg lehet, amikor jó lenne lassítani a melósok miatt nem lassítunk, mert biztos kint felejtették...

etwas kultur muss sein 2012.08.09. 20:15:04

@Gomulka Béla: Konkrétan én rendesen megérzek egy pohár bort is. Magamból kiindulva, erősen támogatom a zéró toleranciát alkohol terén!

kaskala 2012.08.10. 05:44:24

A kerékpárutakat ne kelljen kötelezően használni.
Minden útkereszteződés életveszély ahol 25-30 km sebességgel halad a kerékpáros a kerékpárúton, és a vele párhuzamosan haladó autó a jobbra fordulásnál nem adja meg az elsőbbséget. Ez a jobb horog.
Az egyik legborzasztóbb példa ami most épült Budapestről Nagytarcsa felé 800 méteren háromszor kell keresztezni kerékpárral a főutat.
Aki akar felmehet rá, aki nem az pedig háborítatlanul mehessen a közúton. A kerékpár pont olyan közúti jármű, mint az összes többi.
Az összes ilyen tiltó táblát azonnal szereljék le.

titan 2012.08.14. 18:56:17

@Rocko-: ezzel az érveléssel akár egy fegyvert is bárkinek odaadhatsz gond nélkül, nem a te felelősséged, ha azzal lő le vele valakit. (Tudom, kicsit sarkos, de gondolom érzed a párhuzamot, mert egyébként értelmes kommentelőnek tartalak)

@SzélsebesVelorex: egyszerű a megoldás: ha nem extrém, de nem is 0 alkoholszintet állapít meg a rendőr, akkor "kérem sétáljon végig ezen a vonalon", majd reflexteszt. Ha megfelel, akkor az az egy pohárka még nem ártott meg. Ha meg már eleve azért állította meg a bicóst a rendőr, mert az út két széle között ökörhugyozásszerűen szlalomozott, akkor ugyancsak bünti.

Rocko- 2012.08.14. 19:10:08

@titan: szerintem más a téma, de az elvet tartom: ha kérdéses a felelősség: azt a rendőrség nyomozza ki, ne nekem kelljen eleve elítéltként tisztára mosni magamat.

titan 2012.08.15. 10:59:36

@Rocko-: hogy oldanád akkor meg a "nem én vezettem, hanem egy családtagom" típusú trükközést? Azt nem fogadom el, mint választ, hogy oldják meg ők, nem az én dolgom, mert ők megoldották, akkor is, ha ez nem tetszik. A legegyszerűbb megoldás pedig, hogy aki felelős ne bújjon el a felelősségvállalás elől, te meg ne add oda olyannak a kocsid, aki nem vállal felelősséget a tetteiért.

Rocko- 2012.08.15. 11:05:12

@titan: "hogy oldanád akkor meg a "nem én vezettem, hanem egy családtagom" típusú trükközést?"
ahogy az ojjektív felelősségig volt?
traffipax adott helyen, tőle pedig x méterre sorban veszik ki a gyorshajtót. elvégre ha magát a gyorshajtás tényét üldözik, akkor pont erre jó módszer a megállítás. plusz ha ott áll a rendőr az elkövetővel szemben, akkor elég nehéz letagadni.

titan 2012.08.15. 12:12:05

@Rocko-: mondjuk abban egyetértek, hogy a helyszíni bírság elrettentőbb lehet, ám - mint tudjuk - egyben a korrupció melegágya is, arról nem is beszélve, hogy ha megpróbál elszelelni az autós, az még nagyobb veszélyt jelent a közlekedőkre nézve. Meg ott vannak a gyorshajtó motorosok is, akiket ha ők nem akarják, akkor kb. nem is tudják elfogni, legalábbis a mai felszereléssel.
Egyébként az ojjektív felelősségig volt pont a fenti trükközési mód, ezt szűntette meg az OF. Előtte tüntették el a gyorshajtási helyszíni bírságot a mutyi miatt, és ezzel teremtették meg a feltételeit a trükközésnek.

Rocko- 2012.08.15. 13:45:50

@titan: - változatlanul: a lebukás esélye a visszatartó erő, nem pedig a büntetés mérétke. ez a mai napig működik. ezzel az ojjektíves, csekkes dologgal kvázi legalizálták a gyorshajtást, hiszen befizeted a csekket, oszt csókolom.
- léteznek rendes elfogóeszközök, aki menekül, azt jobb is hogy megfogják. létezik elfogóháló, volt is róla cikk itt a TC-n, Winkler tesztelte, illetve az útlezárás is működik. lehet bármennyi gyors a géped, ha az lassabb a rádiókommunikációnál.
- igen, valóban van esély a mutyira. ez is megoldható probléma: amerikai módszer szerint felvesszük az intézkedést, vagy: a traffi ugyanúgy bizonyítékot készít, ahogyan most (kapod a fotót, az elkvöetés tényéről), így viszont a rendőrt terheli hogy megbüntesse a gyorshajtót. a rendőr vagy mutasson fel kiállított csekket, vagy adja le az összeget, vagy bizonyítsa be, hogy az elkövető elmenekült. ha már szivatnak minket, akkor fektessenek bele energiát is. vagy visszafordítva a szlogenre: szolgáljanak.

titan 2012.08.15. 14:31:15

@Rocko-: rendőrtől hallottam, hogy ha megtörik a szolgálati kocsit, akkor az ő zsebük bánja. Ilyen feltételek mellett én se üldözném sokat a gyorshajtókat. Az meg, hogy egy utat lezárjanak - amin ugye nem csak a gyorshajtó hajt - nonszensz. Ennek pedig az eredménye, hogy akinek olyan kocsira/mocira telik, ami könnyen lehagyja az üldözőt - tudván, hogy az nem akarja összetörni a szolgálatit - az megmenekül, aki meg alig lépi túl a limitet, az szív.
Tehát: ha megvolnának a feltételei annak, amit leírtál, egyetértenék, így nem tudok.

Rocko- 2012.08.15. 20:13:35

@titan: akkor szar a rendszer. arról nem én tehetek.
"Az meg, hogy egy utat lezárjanak - amin ugye nem csak a gyorshajtó hajt - nonszensz."
meddig az? ha egy halálos balesetet meg tudsz vele előzni, akkor nonszensz? de írtam: nem csak ez az egyetlen elfogási módszer.

titan 2012.08.16. 09:05:51

@Rocko-: szar, valóban, pont erről vitatkozunk :)
És meddig nonszensz? Bármeddig. Gondolom Te se örülnél, ha rostokolnod kéne az autópályán azért, mert egy baromállatnak nem volt kedve fizetni. És más olyan megoldást nem soroltál fel, ami csak és csupán az üldözöttre hatna, csak őt akadályozná.

Rocko- 2012.08.16. 09:08:36

@titan: az hogy nem sorolom fel, az nem jelenti azt, hogy létezik.
ha új autó, akkor tuti elektronikusan is meg lehet bénítani. létezik rndes üldözés is.
nyilván nem örülnék, ha rostokolni kell, de lehet ez szervezni, attól emrt valalki az M1-en nem fizetett, azért nem kell Budapesttől Győrig lezárni.
a probléma megoldását kell keresnünk, nem az elódázását. ;)

titan 2012.08.16. 11:32:43

@Rocko-: "a probléma megoldását kell keresnünk, nem az elódázását. ;)" nagy igazság

Az elektronikus megbénításra magam is gondoltam, sajnos egyrészt nem tudok róla, hogy lenne irányított EMP (bár ettől még lehet), másrészt veszélyes lehet abban az esetben, ha nem csak a motorvezérlés elektromos, hanem mondjuk a kormány/fékszervó is. Ez utóbbiak ráadásul gyakran függenek a motor járásától is.

Ugyanakkor - mivel ugye innen indult a csevej - ha csak helyszíni bírásg volna lehetséges, nem volna értelmük az automata traffipaxoknak, pedig azok is jó szolgálatot látnak el abban, hogy visszatartsák a gyorshajtókat. Szerintem jó, ha nem csak a lövöldöző rendőrök tartatják be a limitet. A limittel magával természetesen nem minden esetben értek egyet.
A legjobb az lenne, ha megpróbálnák megállítani a delikvenst, és ha nem áll meg, akkor lépne csak életbe az objektív felelősség. Vagy ha automata lövi le, akkor - egy max. egyperces kézi ellenőrzés után - azonnal induljon meg automatikusan a csekk, illetve lehessen erről is értesítés kapni sms-ben, ha az ember regisztrálja az autójához a mobilját.

Rocko- 2012.08.16. 11:40:34

@titan: a pontos technikai megállításokat én se ismerem, tekintve hogy nem vagyok rendőr. innentől tovább csak ötletelni tudok, nem pontos infokat mondani. de ez nem is gond, azoknak kell tudnia, akik dolgoznak vele.
az automata traffit továbbra is lehetne használni, bár ha már van egy kamera, akkor lehet hozzá szoftvert fejleszteni. korábban terjengett egy video, ami nem csak gyorshajtást, hanem egyéb szabálysértéseket is vizsgált.

plusz egy ok megállításra: index.hu/belfold/hirek/2012/08/15/koccanasos_baleset_buktatott_le_egy_korozott_ferfit/
körözött emebreket is meg lehet fogni, vagy legalább vet egy pillantást a rendőr a kocsi állapotára.

"A legjobb az lenne, ha megpróbálnák megállítani a delikvenst, és ha nem áll meg, akkor lépne csak életbe az objektív felelősség."
no igen, ilyen hátsó kaput érdemes meghagyni, de nem szabad csak erre hagyatkozni.

titan 2012.08.16. 13:37:30

@Rocko-: "körözött emebreket is meg lehet fogni, vagy legalább vet egy pillantást a rendőr a kocsi állapotára."
Hát igen, erre jó lenne a közúti ellenőrzés intézménye, de azt épp el akarják törölni. Mondjuk az kéne, hogy ne a szivatás kedvéért állítsák meg az autóst, hanem azért, hogy ellenőrizzék. Mondjuk ha a lepukkant kockaladákat megállítgatnák, engem nem zavarna, persze függetlenül attól, hogy ki vezeti.
Egyébként a mai technikával sokat lehetne javítani a színvonalon, csak ahhoz az kéne, hogy a megfelelő helyekre vándoroljon a pénz (és ezt itt abba is hagyom, mert politika, abba meg nem akarok belemenni)

Rocko- 2012.08.16. 14:43:30

@titan: sok helyen, sokat kéne javítani. :)
mondjuk kíváncsi vagyok majd az ehétvégi ellenőrzés statisztikáira. hogy tényleg csak baszogatás lesz, vagy lesz valami haszna is.

NperA 2012.08.17. 20:01:04

Hallottam, hogy Svédországban átállnak szépen az átlagsebesség kamerákra. Igazából már most is van sok helyen kamera, de a távlati cél az, hogy az osztrák megoldáshoz hasonló módon az átlagsebességet mérjék. Ez teljesen passzív módszer, nem lehet zavarni (ha látszik a rendszám), nem lehet előrejelezni sem sugárzás alapján. Mivel tetszőlegesen hosszú szakaszokat is be lehet kamerázni, ezért elég komoly forgalomlassító hatása van. Vagyis fogalmazzunk úgy, hogy sebességkorlátozó inkább.

Ahogy nézem távlati cégautónak egyre inkább elég lesz a Prius is, nagy száguldozást úgysem terveztem mondjuk.
süti beállítások módosítása