HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nem érdemlünk ennél jobb BKV-t

2012.08.29. 06:30 Tcomment

Miért van mindenki kibukva azon, ha egy állami vállalat pont úgy működik, mint maga az állam?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

487 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr484738176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2012.08.30. 09:05:06

@Dömijani: A buszfelújítás gyakorlatilag újragyártás,

Tudom, láttam már olyat! Mindent kicserélni annyit tesz mint teljesen újat építeni.Az első nagyjavításnál még nem cserélnek ki mindent és úgy van értelme. Amikor már az egész váz szétrohadt, akkor már csak azért nem drágább mint egy gyári új mert elavultabb technika lévén olcsóbb alkatrészekből áll.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 09:12:59

@Arcturus: Passz, nem tudom befolyásolni mások hülyeségét.

@Iza Béla: Pont erre akarok kilyukadni, hogy sok esetben nem árazol, hanem muszáj.

Nekem sem "éri meg" autót tartani - az nem nagyon fejezhető ki pénzben, hogy mennyit szopsz.

Világ hülyéi egyesüljetek, komolyan mondom!!!!

sziliciumdioda 2012.08.30. 09:16:43

@ColT: "Pillanatok alatt kinő majd egy tömegközlekedési szolgáltató - ha nem valami aktuális kormánytag haverjáé, akkor sima magáncég, aki jópénzért szállítja az embereket :D Ekkora piaci rés nem maradhat 2012-ben. "

Szerintem most is ez történik, itt már a "haverok" irányítanak és lopnak szét mindent. A magáncég pedig ugyanúgy járna mint a BKV.

Kicsit off: Sosem értettem, hogy pl. a 44-es és 67-es villamost miért szüntették meg. Legalább 4-féle busz jár most ugyanazon a pályán (üzemanyagköltség + légszennyezettség). Valaki írhatna erről. Nekem ésszerű magyarázat csak az volt, hogy kevés volt az egy sáv az autósoknak, és kettő kellett. Viszont ma már a két sávból az egyik buszsáv.

seishin 2012.08.30. 09:27:23

Igaz van benne valami, de azt felejtette el a "tisztelt" cikk író, hogy a BKV dolgozokkal szerintem senkinek nincsen baja, hanem a VEZETÉSSEL kapcsolatban vannak hiányosságok, pl. ész, becsületesség, tisztesség "stbstb közhelyek blabla". És pont vicces hogy most ott dolgozom ahol szétszedik a buszokat, és közlik hogy kuka..kuka..kuka.. talán javítható...kuka... és ott állnak az új "nem kell senkinek" ikarusok szétbontva, félig megépítve vagy éppen hulladékként eladva várják sorsukat melyet a természet majd 30év múlva be is fejez. Pont tegnap kellet lemérni egy Skoda-Ikarus vagy Ikarus-Skoda (nézőpont kérdése) busz vázát melyet ugyan a bkv megrendelt volvo mintájára volvos kialakítással volvonál jobb minőségben , de hát sokallták a 14milliós pénzt érte... De a volvo 50-60millió jöhet... És az, hogy 1 hónapot utazott a bkvval.. nagy cucc utazzon 10évig minden nap kicsit idegesítő, hogy soha, de soha nem jutsz oda időbe ahova kell előre kell tervezned 1órát, ha tényleg időben akarsz érkezni...

Jöttök itt a "nincsen pénz" "közbeszerzés" blabla... székesfehérváron gyártják az új IS?ÉTLEM ÚJ!!!! ikarus 187v, 187e, 134v, 134e típusu buszokat, melyet egy osztrák cég finansziroz, 1 svájci cég(ill. bank) csak 1 a bibi ezekből az ikarusokból magyarország nem fog kapni tudtommal borsod volán rendelt 30db a 187e/v ből... a többi megy ki külföldre törökországba, svájcba,osztrákokhoz, szlovákokhoz.. érdekes lesz

Dömijani 2012.08.30. 09:39:37

A BKV esete csak egy kiragadott sejt a szervezetből, amin be lehet mutatni, hogyan nem működnek a dolgok. Összességében semmivel sem jobb bármilyen (ön)kormányzati hatáskör alatt álló feladat megoldása: helyi, helyközi közlekedés bármely ágának a szervezése (és a többi ágazatot meg sem említem, mint pl. oktatás, egyészségügy stb.) Tényleg mindent az alapoktól kellene kezdeni. Mindent lerombolni és kitalálni, hogy is lenne a legjobb. Nyilván ez csak elmélet, megvalósíthatatlan. De ott van pl. a vasúthálózat, amely 90 éve még mindig olyan, mint mikor ledarabolták róla a vonalak nagy részét: értelmetlenné vált és nemhogy bővítették volna, hanem még meg is szűntek vonalak. A településeken hol vannak a vasútállomások? Budapesten kívül hol épült az országban Duna-híd? Tisza-híd sem sok, ha egyáltalán. Gazdátlan az ország, nincs, akit érdekelne a fejlődése, mitől lenne jó bármely része?

Dömijani 2012.08.30. 09:49:16

Ja, még a kormoláshoz: az euro5-6 (akármennyi), 2,5-3,0D csoda SUV-ok (csak példaként) nem nyomják ugyanúgy tele a pofánkat korommal, mint a buszok? Miközben egyetlen embert visznek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 10:13:56

@Dömijani: Részecskeszűrő. Korommal legalábbis nem annyira.

Rocko- 2012.08.30. 10:33:25

@Knorbi: "képest tizedéért közlekedtek mégis csak szidjátok."
s a színvonal is kb. a tizede, az gondolom nem baj.

D4D 2012.08.30. 11:27:48

@scsaba1:

"A jegypénztárakon túl egy rahedli éjjelnappaliban, újságosbódéban, trafikban lehet jegyet venni. Másrészt 320 Ft/db, komoly hitelezés. Azt is nehezen hiszem, hogy valaki csak perifériákon mozog és nem érint forgalmas csomópontot, ahol meg tudná venni a jegyet. "

Mindig van egy gyüjtőjegyem a kocsiban, mert sose lehet tudni....

Múltkor Nagykovácsiban hagytam a kocsimat, szombat délelött, mert a hugomé elromlott, és utaznia kellett.
Ő elment a kocsimmal, én bementem gyerekkori pajtásomhoz, és megittunk egy kávét, dumáltunk.

A jegyemet a kocsiban felejtettem. Egész Nagykovácsiban nem tudtam jegyet venni szombat reggel háromnegyed tízkor.
Ellenben Herceghalomban meg Debrecenben lehet BKV jegyet venni, valóban.

Iza Béla (törölt) 2012.08.30. 11:33:49

@Knorbi: "Nekem nem pálya munka miatt sem és nem is szívesen laknék nagyvárosban." Valamit valamiért. Ennek az az ára, hogy drágábban közlekedsz pl.

@ColT: "Pont erre akarok kilyukadni, hogy sok esetben nem árazol, hanem muszáj.
Nekem sem "éri meg" autót tartani - az nem nagyon fejezhető ki pénzben, hogy mennyit szopsz."
Épp az a lényeg, hogy ki kell fejezni. Utána azt mondhatod, hogy neked ennyit megér. De legalább tudd, mennyit dobsz ki az ablakon. Vagy mennyit nyersz.

@D4D: Nekem a pénztárcámban van a jegy vagy a bérlet, attól függ, épp melyik éri meg.

D4D 2012.08.30. 11:36:53

@darvaskristof: Nekem agglóból még 30 km-re is megéri, igaz ha csak a puszta számokat nézed, már nem. Nálam nyom a latba, hogy a plusz pénzért napi két órát nyerek.

D4D 2012.08.30. 11:47:53

@Kiflitzsömlével:

Ertem ez alatt, hogy van mit tanulni kozlekedesszervezes tekintetben tolunk Nemetorszagnak, Franciaorszagnak, Nagy-britannianak.

- Ezen röhögök lassan húsz perce!!!!

- Tömegközlkedj egyet Münchnenben, és rájössz, hogy ott sokkal jobban meg van szervezve a tömköz.

D4D 2012.08.30. 12:04:28

@Rocko-:

"mert a Citaróval van tapasztalat"
nade budapesti tapasztalat kb. nulla.
- Credo tapasztalat meg mindössze Győrben van, meg pár másik városban pár darab. Citaro van kb 20000 db a világban. Arról jobban lehet tapasztalatot gyüjteni. A magyar viszonyokra tett kifogást elfogadom, nem tudjuk, hogy fogja bírni a Budakeszi utat, a budakeszi Fő utcát, a Kapy utat, a Bimbó utat,......

"A banknak sem mindegy, ha borul a mutatvány, akkor milyen hamar van újra pénzénél"
a banknak mi köze van ahhoz hogy ki mire költi a pénzét? megvizsgálhatja, de feltélként nem szabhatja meg.
- A _bank mondhatja azt, hogy adunk hitelt buszüzemeltetésre, 3%-ért, ha Citarot veszel. Ha Credot veszel, akkor 12%.
A bank beárazza a kockázatát.

Egyébként ez a húzás azt mutatja, hogy a bankok nincsenek meggyőzve a modell sikerességéről.
Nem kizárt, hogy itt is beleszaladunk a volános csapdába, ahol a hülye alvállalkozók adtak egy km-díjat, közben a gázolaj lassan a duplája, az alvállalkozó meg szív, mert szarul szerződött.

wsx 2012.08.30. 12:06:44

Szerintem igazad van!
A BKV tényleg nem olyan szőrnyű, mint sokan mondják. A menetrend is meglepően pontos tud lenni. Persze a dugóról nem tehetnek a buszok, és olyan járművek, amelyek nem kötött pályán közlekednek.

Ha kicsit jobban odafigyelnének a pénzügyekre a BKV-nál, és nem sikkasztanának el egy csomó pénzt, ami persze csak feltételezés, akkor még jobb szolgáltatást lehetne nyújtani, és modernebb járműparkot kialakítani. Valamint tényleg nagyon hiányzik a jegykezelő rendszer a metróban, és a többi járművön is, de leginkább metróban érné meg megcsinálni, mert hamar visszajönne az ára. Nem kéne azonnal mindenhol. Lépésről-lépésre kellene. Jobb lassan, mint sehogyan sem.

D4D 2012.08.30. 12:06:45

@ColT: A szar dízel miatt nem szoktak télen indulni, mert megfagy a gázolajban a víztartalom :D

- Komoly?
- Nem az van, hogy adalékmentes gázolajat vesznek spórolásból, és megdermed? Mert ha frankón vizes, és a víz megfagy benne.......

Knorbi 2012.08.30. 12:08:42

@Iza Béla: tehát én drágábban közlekedek de ez így van rendjén és fogjam be,de a Bp.-iek lázadhatnak agyorsabb és olcsóbb közlekedés ellenére? Ennél önzőbbet nem is írhattál volna. De ez igazán jellemző a pestiek nagyrészére(tisztelet a kivételnek) neki legyen minden szuper persze ingyen még a panelfelújítás ia nehogy má pénzbe kerüljön a saját házam felújítása......az ország többi része megdögölhet. De talán híre van ennek az önző hozzáállásnak mert a nagyobb cégek sosem ode települnek. Pl Merci Kmét. Mindegy nem kell visszaírni ennyi elég volt. Lehet hogy csak nekem jön így le és tévedek.

D4D 2012.08.30. 12:11:28

@Iza Béla:

Egy autó, ha szinte semmit nem megy, akkor 150-200.000.

- Mi kerül ennyibe? Sorold!!!

- Nekem a KGFB-m évi 40 ezer, az adóm évi 14 ezer, a vizsga évi 12 ezer. Ez évente 66 ezer.
A biztosításom lehetne fele ennyi is, de a parkolás miatt üzemben tartót kellett váltanunk, és már csak az ÜT köthet KGFB-t.

gyarló 2012.08.30. 12:34:29

@D4D: Kihagytad az amortizációt, meg a részletfizetést (ha készpénzre vetted, akkor meg azt kell arányosan beleszámolni).

kempelen10 2012.08.30. 13:02:07

@daito: És ennyi keserűség után még nem lettél "öngyi" b+?

Knorbi 2012.08.30. 13:07:13

@Rocko-: járj taxival. Meglesz a kívánt színvonal és az ár is.

Rocko- 2012.08.30. 13:40:08

@D4D: "A magyar viszonyokra tett kifogást elfogadom, nem tudjuk, hogy fogja bírni a Budakeszi utat, a budakeszi Fő utcát, a Kapy utat, a Bimbó utat,......"
erről van szó.
"A _bank mondhatja azt, hogy adunk hitelt buszüzemeltetésre, 3%-ért, ha Citarot veszel. Ha Credot veszel, akkor 12%."
valóban, de itt nem ez volt, szimplán deklaráta hogy ez van és kész.
"a bankok nincsenek meggyőzve a modell sikerességéről."
valahogy érthető, hiszen ha a megrendelő (BKK/főváros) a saját cégét, a BKV-t nem tudja finanszírozni, akkor egy haszonkulcssal megterhelt alvállakozót miért tudna?
"Nem kizárt, hogy itt is beleszaladunk a volános csapdába, ahol a hülye alvállalkozók adtak egy km-díjat, közben a gázolaj lassan a duplája, az alvállalkozó meg szív, mert szarul szerződött."
nem kizárt, de ez az ő baja. viszont nem lennék meglepődve ha lenne egy gumiszabály szerű kitétel, hogy a km-díj a gázolaj függvénye, ők pedig ennek kapcsán rángatni fogják az árakat rendesen. (láttunk nem egy ilyet ugye, hogy a projekt időben megnyúlt, aztán az alvállakozónak fizettek kötbért.)

@Knorbi: jaja, taxival. tehát nem elég hogy az adóbóm tartják fent a BKV-n, és ahelyett hogy normálisan csinálnák a dolgukat, ahelyett én járjak taxival. lehet hogy a te homlokodra az van írva hogy hülye, de hogy az enyémre nincs írva, az tuti.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 14:02:05

@Iza Béla: Nem bazmeg, nem lehet mindent "beárazni".

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 14:03:42

@D4D: Nemtom pontosan, valami ilyesmi. A lényeg, hogy ilyen jellegű gondjuk volt a téli hidegindításokkal. De járni akkor is jártak, csak gondolom a szerelők káromkodtak...

Különben a PKRT-nél is kinézem, hogy spórolásból akár adalékmenteset...

D4D 2012.08.30. 14:51:38

@pioker1933: Erről régen olvastam valamit az érdi csávó BKV-s blogján, hogy más menetrend van az utasoknak, meg más a sofőröknek.

D4D 2012.08.30. 14:56:32

@Kiflitzsömlével: Ehhez a magyar utakat méltató agymenésedhez csak annyit teszek hozzá, hogy kopott stabipálcával megjártam Kölnt. Ennek a hibának az a jelensége, hogy az autó a legkisebb egyenletlenségen ha átmegy, akkor a csomagtér felöl aprő fémes koppanások jönnek.

Hegyeshalom és Hegyeshalom között nem volt hangja a stabipálcának, mert nem volt egyenletlenség.

D4D 2012.08.30. 15:00:18

@rooklin:
Az arány nagyjából rendben van. Egy budapesti havibérlet épp feleannyiba kerül, mint egy müncheni belső zónás, és nagyjából feleannyira is fasza, sőt.

www.mvv-muenchen.de/de/tickets-preise/preise/index.html#c4276

Csak 46€. És nincs személyhez kötve. Tehát több, mint a fele.

kempelen10 2012.08.30. 15:03:05

@D4D: Annyira jó ott nyugaton. A kerítés is kolbászból van, az utak meg mint a lepedő, olyan simák.
Oszt azon gondolkodtál-e, hogy nem hallgatod a stabilpálcát, hanem kicserélteted?

kempelen10 2012.08.30. 15:04:46

@D4D: Ja. Fele annyira? nem lehet, hogy csak 2/5 annyira? De tényleg... :-)

Knorbi 2012.08.30. 15:05:00

@Rocko-: Az én adómból is eltartják és nem is használom akkor én mit szóljak? Te használod ráadásul nem is drágán.Sőt az egész ország fizeti hogy te közlekedhess 10 percenkénti járatokkal miközben van ahol 2 busz van naponta.
Annyira sajnállak.
És nem hiszem hogy sértegettelek ne tedd nem ismersz lehet hogy ate homlokodra vastagabal van kiírva :) csak kár ennyire sírnod.
Valaki írta hogy ha ennyire jó Bp-en költözzek oda.Hát ha ennyire rossz ott akkor költözzetek el ti.

D4D 2012.08.30. 15:12:16

@sfi: ha napi 800 menet van,

24 óra 1440 percből áll, tehát ha 800 menet lenne, akkor egész nap, nőn stop 108 másodpercenként menne a villamos.

A keresztirányú, és pl a Moszkva téri csatlakozó forgalom meg szív.

Pl a volánnak az új lámpaprogram éves szinten több ezer liter gázolajába kerül.

kerekagy.blog.hu/2012/08/08/beengedtek_a_bicikliseket_a_fo_utcai_buszsavba/fullcommentlist/1#c17558820

D4D 2012.08.30. 15:15:47

@Rocko-: amúgy érdekes, csak az új buszoknál ennyire szigorú a BKK, ha használt kell, akkor az utolsó kotvány fost is megveszik.

Volán is.

Etele térre az alvállalkozó csak Euro5 busszal mehet be, de a volán haszbálja még a 25 éves NDK reimport 280-as Ikarusokat. Némelyik mögött lámpát kell gyujtani.

D4D 2012.08.30. 15:25:21

@daito:

"De emögött az van, hogy a villamos megáll a Borároson, és utána a Mesternél. Minek? Miért áll meg a Blaha után a Wesselényinél? És még sorolhatnám. Mi van a Rákóczi téren? Ahol még a metró is meg fog állni? Miért kell a Moszkva tér után rögtön megállni?
És minden metró/villamos/busz/troli járatban van legalább 1 de inkább több megálló, ami tökéletesen felesleges. Ezek régóta vannak "

- Adalék. 11-esen útfelbontás. Vend utcai megálló át van helyezve. (B)

maps.google.hu/maps?saddr=T%C3%B6r%C3%B6kv%C3%A9sz+%C3%BAt&daddr=T%C3%B6r%C3%B6kv%C3%A9sz+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.520331,19.021679&sspn=0.004043,0.006899&geocode=FQUZ1QIdY0AiAQ%3BFVcb1QIdtj4iAQ&t=h&mra=dme&mrsp=0&sz=17&z=17

Ezért most 100 méteren belül újra megáll a busz.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.30. 15:50:00

@D4D: Mert a Mester utcánál indul az 51-es. Pl azért.

pmdel3 2012.08.30. 16:39:06

Bérlettel dícsérem a BKV-t.

Itt a busz! · http://ittabusz.hu 2012.08.30. 16:49:34

@D4D:

Igen, ez tényleg furcsa, a 11-esen utazók csodálkoznak is rajta, hogy miért áll meg a busz, amikor még csak most indult el.

De:
- ideiglenes állapotról van szó
- mégsem a következő megállótól kell visszakutyagolnia annak, aki a Vend utcánál szeretne leszállni

És a menetrenden sem kell változatni:
ittabusz.hu/timetable.html?routeId=BKK_0110&stopId=BKK_F00211

:)

imittto 2012.08.30. 17:04:00

@Rocko-: ""lehet vele télen és esőben is tekerni?!"
nem."

Ezt kipróbáltad? Én járok vele napsütésben, esőben, télen, nyáron...megfelelő öltözet kérdése az egész. Amikor gyalogolni lehet akkor kerékpározni is. A domborzati viszonyoknak megint nincs sok köze hozzá hogy alkalmas-e rá egy város vagy sem hogy kerékpárral járj. Persze egy ellustult társadalomnak ezt nehéz megmagyarázni...mikor Bp.-re költöztünk csak lestünk nagy szemekkel hogy minden sarkon megáll a busz, villamos stb. nehogy véletlenül gyalogolni kelljen egy kicsit. Hadházi mondta az egyik eladásában: "Mert az a magyar ember aki 30 métert gyalog tesz meg az csavargó!"

Rocko- 2012.08.30. 18:04:34

@Knorbi: jó, hát nem muszáj megérteni.

@D4D: noigen, fura ez a kettős mérce.

@imittto: hát akkor kedves egészségedre a tüdőgyulladást, izületi bántalmakat és egyéb problémákat. én nem kérek belőle.
persze hogy nincs köze hozzá, próbálj meg két hídon és egy hegyen át közlekedni kerékpárral mindennap, rájösz hogy sok jó nem sül ki belőle.

imittto 2012.08.30. 18:09:30

@Rocko-: Végigtekertem a tele, volt -17 fok is - egész télen nem voltam beteg. Az ízületeket is lehet védeni, kesztyű a kézre és térdmelegítő a lábra. Ennyi, nem több. Ha nincs gyakorlati tapasztalatod valamiben legalább ne állítsd hogy lehetetlen. Nem egyedül vagyok ezzel, a 17 km-es távon télen 8-10 állandó arccal találkozok, ami az időponthoz képest nem rossz (1/4 6)

Knorbi 2012.08.30. 18:11:35

@Rocko-: Szerintem te nem érted hogy amiről panaszkodsz az csak nyavalygás nem igazi probléma.

Knorbi 2012.08.30. 18:13:22

@imittto: előbb szedsz össze bacit a buszon utazó többi embertől,persze arra csak fel kell szállni és a cél előtt rak le (+-100m)

imittto 2012.08.30. 18:24:19

@Knorbi: Meg még össze is fagysz míg várod a buszt, a bringán meg amíg tekersz nem fázol :D Viccet félretéve: a hideg, eső, hó megfelelő öltözettel nem jelent problémát. Egyetlen ellenség van, az a mocsok szél. Mindig szembe fúj, akkor is ha 5 perc múlva ugyanazon az úton már visszafelé haladsz.

Mercel 2012.08.30. 18:42:21

Hello!

Alapjában véve és nagyjából egyetértenék a cikk mondanivalójával, de két dologgal semmiképpen sem.

1; Ilyen BKV-t érdemlünk - mert ilyen az ország.
-Igen nagyjából egy újkori pöcegödör, és ehhez képest a BKV nem is (annyira) sz*r.

De Nem, nem ilyen BKV-t érdemlünk.
Ha jegyet veszünk bérletet veszünk, várunk, ázunk fázunk megsülünk a saját időnkben a saját pénzünkért akkor igenis nem ilyen BKV-t érdemlünk.
A szerző arra hivatkozik, hogy de hiszen csak egy tizes havonta és annyit mehetünk vele amennyit nem szégyenlünk!
Ja ez igaz, de én speciel a sz*r tescos virslit se nyolcszázért nem veszem meg, se háromszázért ákciósan.
Mert SZAR.
Vagy veszek jót - igaz drágábban - vagy nem veszek.
Így vagyok a BKV-val is, csak végszükség esetén használom, és fogcsikorgatva fizetem ki egy jegy árát mert nem érzem ár/érték arányosnak a kifizetett lóvét a kapott (nem kapott?) szolgáltatással.
Pláne, hogy már kétszer jártam úgy, hogy vettem jegyet de a szerencsétlen negyven év körüli metró éppen elfüstölt.
(És nem az a baja, hogy 40 éves, hanem az, hogy hagyták lerohadni az összeset - mert amúgy kényelmesek, max kicsit hangosak)
Inkább az egyre dráguló autózás, bringázás, de pár megállót is inkább legyaloglok mint, hogy várjak, aztán fázzak/izzadjak egy szétesni készülő járművön egy rakás morcos emberrel együtt.

2; "Mert akárhogy is magyarázzák, hogy külső cég veszi őket, az új busznak ára van, a finanszírozást pedig ha áttételesen is, de a BKK fogja fizetni."

Erre csak annyit mondanék, hogy nem a BKK hanem mi nyomorult adófizetők fizetjük a vitézy klán legújabb korrup.. izé bal....ságát na hagyjuk..

A BKK maximum utalja a pénz megmaradó részét mit is mondok a vételárat na!
Amit viszont mitadisten a mi adónkból szednek össze.

"Frigyes"

Mercel 2012.08.30. 18:55:40

Csak egy tizes a bérlet?

a BKV csak így emlékezetből tavaly 32 milliárd forint állami támogatást kapott.

Leírom hátha jobban átjön - az harminckét-ezer-millió forint volt
Így még jobban néz ki: - 32 000 000 000 Ft

Elvileg tavaly 4,4 millió adózó létezett szeretett vezérünk országában.

harmickétezermillió forint osztva négyegésznégymillióval az konkrétan 7272 forint.

Ez nagyjából annyit jelent, hogy Stump András egyhavi bérlete nem egy tizes volt abban a hónapban, hanem 17.272. forint.
A következő hónapban pedig már csak 7272 forintjába került az, hogy NEM használta a BKV-t.
Ahogy nekem is aki csak végszükség esetén használom.
Sőt Rózsi néninek is Kiskunlacházán aki lehet, hogy soha nem használta és nem is fogja soha használni a BKV csodás szolgáltatásait.

Természetesen lehet, hogy tévedek és nem 4.4 millióan adóztunk tavaly ebben az esetben pár forintnyi eltérés elképzelhető.
Viszont akár nagyságrendeket is tévedhettem amennyiben nem 32 milliárdnyi támogatást kapott a BKV hanem esetleg mégegyszer ennyit.
Ha valakinek van ideje és kedve akkor gereblyézze össze a publikus adatokból, hogy az elmúlt egy évben hány milliárdot passzoltak a BKV-nak.

Elképzelhető, hogy az a hétezerpárszáz valójában tizenezer is lehet.
Havonta.
Mindenkinek.

"Frigyes"

Rocko- 2012.08.30. 18:58:39

@imittto: térjünk erre vissza 10 év múlva.

@Knorbi: valóban.
kigyulladó metro. lerobbanó busz. pontatlan menetrend. csődközeli állapot. takarítás hiánya. lumpen elemek. elöregedett hévek. élhetetlen jegyrendszer.
ezek nem is problémák, értem. ha ezek nem azok, akkor jó szórakozást ugandában, ott nem probléma, csak nyavajgás. európában probléma.

Knorbi 2012.08.30. 19:42:15

@Rocko-: Ezek nyilván nem jó dolgok.
DE:
Elvisz dolgozni? Igen
Elvisz bevásárolni? Igen
Elvisz szórakozni? Igen
Drága? NEM Az egész országban bárhol máshol drágább az utazás.
Pontatlan menetrend? Mennyit késik? 5 percet? Negyed órát? Ugyan már.
Ha vidéken lerobban egy busz vagy vonat ÓRÁK múlva jön mentesítő járat.
Semmivel nem jobbak ott sem a járművek és a jegyek legalább dupla olyan drágák.
Értsd már meg hogy így is az ország legolcsóbb leggyorsabb és legsűrűbb közlekedése a Budapesti.
Én ha ott vagyok bárhova el szoktam jutni gond nélkül.Határ útnál lerakom a kocsit mert nem akarok a dugóban pöfögni veszek pár jegyet kb egy ezresért és nyugodtan utazom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 19:51:53

@Knorbi: "Drága? NEM Az egész országban bárhol máshol drágább az utazás."

Khm, viszont pl. itt nálunk sokkal normálisabban is működik.

Meg azt se felejtsd el, hogy a PKRT-t eltartja ~200 ezer ember, mint potenciális utas, a BKV-t meg ~1 millió.

Knorbi 2012.08.30. 19:55:50

@ColT: De akkor gondold el hogy lázadnának a Bp.-iek ha még emelnének is rajta.Rögtön nem lenne olyan fontos a színvonal.

Mercel 2012.08.30. 20:00:54

@Knorbi:

Minden éve emelnek rajta.
Nem is keveset.

"Frigyes"

Knorbi 2012.08.30. 20:32:53

@Mercel: Így sem drága egy tizes egész hónapra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 20:36:45

@Knorbi: Legközelebbi emelés januárban? :D

Knorbi 2012.08.30. 20:40:05

@ColT: Biztos. De ez az egész országra vonatkozik nem csak a BKV-ra.
Én akkor is azt mondom hogy a havi bérletért nem sok a 10000. Emelés után mondjuk max 12.

erom? 2012.08.30. 20:42:37

@kaponyanyi: nem jól emlékszel. már akkor sem csak a liberális kocsibanda fosztogatta a bkv-t. elég a bkv reklámfelületeinek értékesítésére és s. lajosra gondolni.

Mercel 2012.08.30. 20:44:17

@Knorbi:

Jó akkor te járjál BKV-val egy tizesért, én pedig járok továbbra is autóval, bringával, illetve sétálok pár megállónyit akkor ÉS úgy amikor akarok kellemetlen társaság bunkó ellenőrök büdös polgártársak nélkül:)

Lásd fentebb - tescos példa - szart olcsón Sem veszek.
Mert tényleg olcsó - de szar is!

"Frigyes"

Knorbi 2012.08.30. 20:49:41

@Mercel: Mert megteheted.De akkor mit panaszkodsz az árára? Az autózás még többe van.
És igen szívesen járnék tömegközlekedéssel tízezerért a 30 ezres tankolás helyett plusz szerviz ha lenne. De vidéken nincs. Se rossz se büdös utasos se kigyulladós. Ha nem lenne akkor biztos értékelnétek.

Rocko- 2012.08.30. 21:11:43

@Knorbi: nem érted hát nem érted, semmi gond.
ne ragozzuk tovább.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 21:23:06

@Knorbi: Nem, csak azért, amit kapsz érte, meg amit még ráfizetsz adóban, meg stb.
Meg ha mellé kell autót is tartanod, mert másra is kell, akkor lehet, hogy inkább abba tolsz bele még 10 ropit.

Különben a pécsi havi, összvonalas bérlet 6700Ft.

Knorbi 2012.08.30. 21:27:12

@Rocko-: Csak annyi lett volna a mondandóm lényege hogy semmivel nem rosszabb a BKV-val közlekedni mint bárhol máshol az országban.(sőt jobb)

Knorbi 2012.08.30. 21:30:37

@ColT: Ez így már összetettebb.Csak az a gond hogy a BKV-ért lassan az egész ország adózik pedig nagy része nem is használja.Mégsem az abasári Joli néni panaszkodik miatta hanem a pestiek.
Persze szar szar de máshol az országban még rosszabb a közlekedés úgyhogy talán ott nem is annyira rossz a helyzet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.30. 21:32:53

@Knorbi: Igazából ez megy visszafele is, tehát a pestiek is adóznak a MÁV-ba.
Mondjuk az arányok, más kérdés.

"(sőt jobb) "
Azééééééért, na.

D4D 2012.08.30. 23:04:51

@detomaso:

Torontoban is lenne igény jobb tömegközlekedésre, de ennek hiányában autóval kénytelenek az emberek közlekedni, amit viszont az utak se bírnak.

- És a TKK az ottani autósokat is szopatja lámpaprogramilag?

D4D 2012.08.30. 23:17:18

@kisqtya: a németeknél pl a 2 ajtós szóló és 3 ajtós csuklós a divat. Vajon miért? Mert kevesen használják.

- Azt azért tudod, hogy ahol piros hetesre lenne szükség, ott a németek már a 30-as években S-Bahn-t építettek?

D4D 2012.08.30. 23:18:23

@kisqtya: Meg az milyen már, hogy Amerikában meg egy madzagot kell rángatni, leszállásjelzás gyanánt, ami asofőrnél valami kolompot mozgat :)) Komoly, több forrásból hallottam. NA ennél mi magyarok(az Ikarus) mér 40 éve nagyságrenddel értelmesebb megoldást tudott(leszállásjelzés) :)

A kolomp viszont működik, míg én tegnap megint nem tudtam leszállni a 91-esről, mert beszart a jelző

D4D 2012.08.30. 23:26:06

@Gyárfás:
Amikor a volánok megvették a KING LONGOKAT ......
Erre jön ez a mercedeszes borzalom.

Azért egy Citaro és egy KingLong olyan, mintha a Zaporosecet hasonlítanánk egy Lexushoz.

D4D 2012.08.30. 23:58:34

@gyarló:

Az amortizációt (Ki az a hülye, aki részletrte vesz kocsit?) úgy számolom, hogy a vételárat elosztom az eddig megtett kilométerrel.

Ez az arányszám nálam lassan 10 Ft/km alá esik.

D4D 2012.08.31. 00:01:50

@Rocko-:

szimplán deklaráta hogy ez van és kész.
- Ezt halljuk. Lehet azt mondta, ha nem ez lesz, akkor is lesz hitel, csak éppen a napi kamat 9437637842659783465982,12%

"Nem kizárt, hogy itt is beleszaladunk a volános csapdába,...
iho.hu/hir/leallhatnak-a-buszok-pest-kornyeken-111110

D4D 2012.08.31. 00:02:57

@kempelen10: nem hallgatod a stabilpálcát, hanem kicserélteted?

Megtörtént.

D4D 2012.08.31. 00:14:04

@Mercel:

Ez nagyjából annyit jelent, hogy Stump András egyhavi bérlete nem egy tizes volt abban a hónapban, hanem 17.272. forint.
A következő hónapban pedig már csak 7272 forintjába került az, hogy NEM használta a BKV-t.

Szerintem egy bérlet ára = 9800 + Állami _támogatás / Eladott bérletek száma

Ha a 32 Mrd állami támogatást elosztjuk 12 hónapra, akkor az 2,66 Mrd havonta. Havonta jó ha 500000 Ft bérletet eladnak ( bkv.hu/hu/kozlemenyek/a_jegy_es_berletvasarlas_alakulasa_az_elmult_evekben ), tehát 2,66 Mrd / 500.000 =5320.

9800+5320 = 15120 Ft / bérlet.

Ebből a dolgozó csak 9800 Ft-ot fizet, és adóban 7272 Ft-ot.

Hova lesz az a közel 2000 Ft bérletenként?

Rocko- 2012.08.31. 00:16:42

@D4D: ezt a linket eltettem, köszi.

detomaso 2012.08.31. 01:31:31

@D4D: Toronto és környéke lámpái programozásának a megemlítése is felviszi a vérnyomásomat. Én eddig az olajlobbit sejtettem a dolog mögött, de lehet, h a TTC (Toronto Transit Comission) a felelős :).

Knorbi 2012.08.31. 08:46:03

@ColT: annál jobb mintha nem lenne

BPO654 2012.09.03. 00:00:29

@Iza Béla:
Több bolgon is nyomod. Öregem egyet próbálj már felfogni; a tömközl alapja a BUSZ!!!!!
AKÁR TETSZIK NEKED AKÁR NEM, UGYANIS MINDENT BUSSZAL PÓTÓLSZ, HA LEROBBAN; trolit, metrót, hévet Combinót mindent. Mikor fogod már felfogni?? Rocko gyíkkal együtt,hmmm?!:D
Tehát mégegyszer; a hévet is a metrót is, akkor is ha a csuklós busz kapacitása tizede ezen járműveknek. Érted már?:P

BPO654 2012.09.03. 00:49:46

@Rocko-: Mi lenne ha személyeskedés helyett számokat írnál? Évek óta nyomod a kötött pályás hülyeségeidet, de még egy számot le nem írtál h t.i mi mibe kerül te nagyokos!
Villamos építés egységktg.e:(egy km vill.pálya mindenestül ha így jobban érted):
800-1000 Millio Ft/km
Trolinál uez: 140-150 millio Ft/km.
Buszhoz nem kell semmi...........:P
Egy új villamos ára (legolcsóbb -Pesa Swing alá Szöged): 500 millio Ft/db
Egy új szóló troli ára 90-100 millio Ft/db.
Egy új csuklós troli ára: 150-200 millio Ft/db
Egy új duplacsuklós troli ára: min 200 millio Ft/db. Egy új szóló busz: 50-60 millio Ft/db. (az orangeways most vesz LAZ -ukrán GÁZBUSZOKAT nem dízelt 200000 euro/db áron, kb 285 az árfolyam számold ki.
Egy új csuklós busz:80-100 millio Ft/db.
Nos kisapám olyan vonalakon mint pl: a 24-es villamos v a 37 amit most újítottak fel és alig van rajta utas, még csúcsidőben is oda minek adsz ki 200 fős kapacitást amikor nem használják, és minek beleverni a pályafelújításba egy csomó pénzt??? Meg bírnád válaszolni???
Gabz ICS kapacitása=2 kocsis Tátra vill kap.=Hess Lightram3 kapacitásával=200 fő.
www.hess-ag.ch/en/busse/trolleybusse/lightram.php
A duplacsuklós helyett kitalálta a Mercedes a Capacity-t:
www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/capacity/technical_data.html
Minden bizonnyal az összes Mercedes dolgozó tudása egy kalap szart sem ér, hiszen Rocko gyík megmondja!!! Ezzel szemben próbáld meg elolvasni a Capacity mottóját és megjegyezni:
www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/capacity/overview/economy.html
Nos, tehát gazdaságosabb a villamosnál!!! Mondja a Mercedes. Nagyot buktál Rocko gyík!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Elmondanám h négytengelyes buszt pontosabban trolit (hallod környezetbarát villanybuszt) m nem a Mercedes találta fel hanem az IKARUS méghozzá kb 50 évvel ezelőtt; az volt a neve, h IKARUS 60T csuklós trolibusz, pályaszáma; T-400. Eme fenséges jármű hátsó ikertengelye kormányzott volt tehát ezt sem a Mernyóék találták ki, IKarus világszabadalom! A hátsó tengely kormányzása.
villamosok.hu/troli/ik-60t/index.html
Dicsőítsd tovább a pályagyilkos ombinot, ami tényleg jó villamos csak betonos pálya kéne hozzá (CDM) az tán elbírná.... és nem lenne annyi pálya hiba amennyi....:DDD jah, egy Combino ára: 1 Milliárd Ft, de most már kijött az új Siemens Avenio az 1,2 Milliárd Ft/db.
Az ne zavarjon h a franciáknál van gumikerekű villamos, sőttt metró!!!! Ilyen alapon a kisföldalatti szerelvényeit is levócserélhetnénk méretre szabott trolira (30 m hosszú 2,2méter széles és max 2,6 m. magas).
például az alábbi jármű megfaragását lehetne is eszközölni a hossza ugyanis stimmel!!!!!!:
Elektromos meghajtás és kész is az új kisföldalatti jármű, kispajtás (Vossloh-kiepe pl):
Ott van az omnibuszblogon még hozzá is szóltál!
Európa leghosszabb busza (Göppel). Szerinted miért fejesztenek ki ilyen járművet? Mert hülyék?
Ja, a Van Hool Exquicity az kétirányú mielőtt belekötnél:
iho.hu/hir/bemutatkozik-a-van-hool-exquicity
Idézek a szövegből:
"Az egyre inkább elterjedőben lévő BRT (Bus Rapid Transit) technológia elsősorban a városi kötöttpályás közlekedés alternatívája. Az ilyen járművek leginkább a villamosokra emlékeztetnek, de azoktól jóval gyorsabban kiépíthetőek és olcsóbban üzemeltethetőek."
Tehát olcsóbban üzemeltethető, gyorsabban egépíthető, a Capacity gazdaságosabb mint a villamos de Rocko gyík rendületlenül nyomja h villamos kell!!! Indoklás nincsen. Még ha gyártanánk villamost, de nem gyártunk. Semmi hasznunk nincsen tehát belőle. Ezek a tények de a tények egyeseket nem győznek meg.
Nem a villamos ellen hanem a pazarlás ellen vagyok gyíkocsám!!! S ha vmit mással meg lehet oldani olcsóbban és gyorsabban a villamosnál akkor azt kéne választani!!! Mert így akár a hűtlen kezelés fogamát is kiválthatja egy 37-es villamosvonal felújítása. S ezekután csodálkozunk h itt tart ez a recesszióba süllyedt ország. Már 2011-ben teljes évben az volt, most is az van. De nem baj építsünk villamost, igaz bár h a nálunk sokkal gazdagabbak villamost kiváltó járművekkel rukkolnak elő nap nap után ez nem zaverja Iza béla, rocko gyík féléket és persze a Vitézy Dorner (Veke) féléket sem.
Ennyi. Ennek az országnak szerintem most már lőttek.
Buszgyáraink lassan végleg megdöglenek, a nyugat sem arra egy amerre mi, a kelettel meg épp most ...........áhhhh mind1.:D

Rocko- 2012.09.03. 07:24:26

@BPO654: igazán sajnálom hogy nem értetted meg amit írtam.
de nem baj, nehogy azt hidd! elfogadom hogy erre a szintre vagy képes, csakis személyeskedéssel tudod elképzelni a társalgást. remélem megtalálod a számításaidat, és bekerülsz egy olyan közegbe ami ezt eltűri, sőt mi több élvezi is.
további jó internetezést!

Iza Béla (törölt) 2012.09.03. 09:02:12

@BPO654: Örülök, hogy segíthettem elmélyíteni a meggyőződésedet. Az olyan eseményeket, mint amikor a szolgálatképtelen S-Bahnt vonat pótolja, vagy az árvíz miatt bezárt metrót villamos, légy szíves hagyd figyelmen kívül, csak zavaró lehet.

BPO654 2012.09.03. 23:46:09

@Rocko-: ÁHÁ szóval a BKK-nál dolgozol. Ott nagy a fluktuáció. Bár az ilyen anyám asszony katonák akiknak ereiben még Bólogató János vére is csörgedez, nos pont olyanokra van ott szükség. Vitézy megmondja mi legyen, ti meg rábólintotok. Mindezt milliós fizetésekért. Nem akarsz te elmenni a jó édes....... .:XD

egyébként meg GÁZBUSZ az kitűnő lenne Zalában már feltalálták...:D
energiaoldal.hu/szennyvizzel-uzemelo-busz-zalaegerszegen/
Vitézy EEV-s buszainál sokkal környezetkímélőbb, de sebaj. Dögöljön csak meg a sok asztmás, beteg, tüdőrákos. Igaz gyík?:D

BPO654 2012.09.03. 23:52:48

@Iza Béla: MELYIK ORSZÁGBAN?:P:D

Mi itt BKV-ról beszélgetünk, nem a BVG-ről:DDD
Villamos ptólja a metrót? Hja akkor már értem!!! Ezért akarja a Vitézy-Dorner páros mindenáron kiváltani majdan vmikor az 5-ös buszt villamossal! a rákóczi úti villamosvonal visszaépítésével. Tehát előszőr elqúrúnk 500 Mrd-ot a négyes metróra, majd fölé párhuzamosan épíeni fogunk újjabb 100 Mrd-okért villamost csak azért mert VD azt akrja és kész! Meg Dorner! Te az nem zavar, h 2011-ben már recesszióban voltunk egész évben és most is abban vagyunk? S az sem zavarja a fejed, h Mo. a köv időszakban az Uniós támogatásokból 20%-kal fog kevesebbet kapni???
Az 2800 Mrd Ft-nak a 20%-a az 560 Mrd Ft. ennyivel fogunk kevesebet kapni, persze ez nem biztos de h kevesebbet kapunk 2014-2020 időszakra az biztos!

BPO654 2012.09.03. 23:53:59

@Rocko-: Tehát számokat továbbra sem bírsz írni?:D

BPO654 2012.09.03. 23:54:53

@Rocko-: A számok azok neked személyeskedés? Te normális vagy?

Iza Béla (törölt) 2012.09.04. 06:00:18

@BPO654: Egyrészt nem BVG, hanem DB. Másrészt ahol van villamoshálózat, ott tud pótolni metrót. Sokkal egyszerűbben, mint a busz. Nálunk csak a busz van, így alakult, akkoriban ez egy teljesen logikus dolog volt. Az is (bár nem racionális), hogy a 80-as években is még 200-as Ikarusokat adtak a BKV-nak. Bőven 400-ast kellett volna. Ilyen döntések születtek, akkor jónak tűntek, csak a világ fordult egy nagyot.

BPO654 2012.09.04. 16:01:03

@Iza Béla: Figyelj te szerencsétlen ember! Fent írtam teljesen korrekt számokat. Váltsd ki a buszokat villamosokkal! Mennyibe kerülne??:D
DB. Oké h Németben a DB szolgáltatja a városi gyorsvasutat ami leginkább a metró és a hév keveréke, nos képzeljük el ha itt átvenné a hévet a MÁV. Akkor inkább a halál. Egyébként akarták Kóka Jancsika leginkább!!!:D

BPO654 2012.09.04. 16:03:37

@Rocko-: Köpni nyelni sem bírsz. A számokkal hadilábon állsz.
Nos a gázbusz nagy veszélyt jelent a villamosokra azért akadályozzák. Ez Mo. itt csak a kersztbetevés megy fejlődést kicsikarni ilyen körülmények közt lehetetlen. Inkább dögöljön meg a nép a füstben igaz?:D

Ezt olvasd el:
www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/gazuzemu_autobuszokat_magyarorszagra-7959

Rocko- 2012.09.04. 16:11:51

@BPO654: konkrétan hótt leszarom mit pörögsz a témán, nem ütöd meg azt a mércét hogy szóba álljak veled. csak nem vagy képes ezt felfogni.
részvétem.

BPO654 2012.09.04. 17:06:10

@Rocko-: Ez olyan gyerekes. Amikor az kis ovis nem tud mit mondani inkább elszalad. Konkrét számokkal nem tudsz mit kezdeni akkor mi lenne ha nem szólnál be?

A BKV azért tart ott ahol ,mert moindent elvitt a négyes metró aminek ára 60 Mrd Ft/km.!!!!
Vitézy Dávid azt mondta, h nincs 70 Mrd Ft új buszokra 1000 db -ra. Hasonlítsd össze a két számot.
Egy állomás min. 20 Mrd Ft, a Fővám téri ami tök felesleges az 30 Mrd Ft. Eme állomás és a Bocskai Valamint a Közt.téri (II János Pál pápa térre változott) ezek mind felesegesek ezt még az EU is megmondta ezekből pont kijönne az 1000 db új busz például.:D

BPO654 2012.09.04. 17:07:34

@Iza Béla: Demszkyvel nem találkoztál? Ott él Berlinben....... .

best 2012.09.09. 01:34:08

Ha még valaki visszanézne ide, erre válaszoljon, kérem:
Az hogy lehet, hogy a pesti 9800 forintos bérlettel használható a BKV 1150 km-es budapesti hálózata, 120 km budapesti vasútvonal és a VOLÁNBUSZ 175 km-es budapesti hálózata, míg a VOLÁNBUSZ kb. ugyanennyibe kerülő(9580 Ft) 10 km-es bérlete csak is és kizárólag arra az 5 és 10 km közé eső szakaszra érvényes amire megvásároltam?
Ez utóbbi ráadásul félóránként, óránként jár napszaktól függően, míg Pesten azért nem ritka hogy 2 percenként követik egymást a járművek.

Rocko- 2012.09.09. 14:29:38

@best: - más a fenntartási modell
- más a népsűrűség.
persze járhatsz te is metroval ökörpuszta és marifenyves közt 10 km-ene, csak akkor havi 700 000 lesz a bérleted, hogy megtérüljön.

Iza Béla (törölt) 2012.09.10. 08:40:47

@best: A VB esetében a teljes ár tényleg teljes. A BKV esetében a teljes ár kb. 50-75%. A VB esetében a bérlet 20 oda-vissza utat tartalmaz. A BKV esetében 30 jegy van benne...

best 2012.09.10. 19:09:52

@Rocko-: Kösz, hogy leökörpusztázod a Bp határától 4 km-re lévő várost. Itt a népesség az utóbbi időben megduplázódott, a VB járatai pedig a harmadára zsugorodtak. 15 éve még BKV járt ide is.
De amiről én beszélek az az, hogy a BKV-nek van környéki bérlete, ami az összes környéki járatra jó. Akkor a VB bérlet miért nem lehet jó más VB járatra is?
Vagy ahhoz mit szólnál, ha megvennéd a bérletedet és csak 10km-re lenne jó? Nem tudnál végigutazni vele a 3-as metrón, mert az már több mint 17 km-nyi utazás lenne.
Meg ha a pesti bérlet jó MÁV és VB járatokra is, akkor a neked ökörpusztai járat(ami amúgy nagyrészt pesten halad) bérlete miért nem jó a pesti járatokra meghatározott távolságra?
Ja, meg én is kérek 3x ennyi buszt, mert szeretném látni hogy itt is csak 3 ember ül a buszon mint azt nem egy belvárosi járaton tapasztaltam már napközben, és a bliccelés lehetőségét is tartsák fent számomra mint a bkv járatain - csak azért hogy tényleg minden olyan legyen.
Amúgy meg ha a BKV-nál is 20 oda-vissza utat számolnának a bérlet árának, akkor vegyünk csak két átszállást és akkor már 3x2x20jegy az 40 ezer forintos bérletet eredményezne.
Az még arányban is állna az ökörpusztai egyjáratos bérlet ugyanúgy 10 ezer forintos árával és pont beleillik a megtérülési számításaidba is.
Ugyanis ma a jegy- és bérletárak a működési költségek kb. egyharmadát fedezik. 30 ezer fedezné a működést, +10 ezer a fejlesztésre menne belőle. Álomszép lenne a 40 ezer forintos bérletár, nem?

Rocko- 2012.09.10. 19:12:24

@best: "Kösz, hogy leökörpusztázod a Bp határától 4 km-re lévő várost."
ez onnan kellett volna tudnom hogy gondolatolvasó vagyok. ugye? olvasok tovább a gondoaltaidban: nem, nem az.
"Ugyanis ma a jegy- és bérletárak a működési költségek kb. egyharmadát fedezik. 30 ezer fedezné a működést, +10 ezer a fejlesztésre menne belőle. Álomszép lenne a 40 ezer forintos bérletár, nem?"
igen. akkor eldönthetném hogy BKV-zni akarok vagy autózni. így meg fizetem adóból, ha használom ha nem.

BPO654 2012.09.10. 23:49:14

@best: Ahol jobb tömközl szempontjából oda navigálódjál. Melyik település az?
Mai hír, máshol is gond van;
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kilencbol_ot_pesa-villamos_a_remizben_all/2297012/

Ezeket 500 millió/db-ért vették s már a sokadik gond van velük!!! Férőhelye 208 fő, csakhogy ezt 5 fő/nm-rel számolták holott 4 Fő/nm az eu standard, ami azt jelenti, h 166 fő a kapacitásuk ezeknek a vacak villamosoknak.
A Mercdes Capacity szlogenje csengjen a szegediek, miskolciak, debreceniek fülébe amikor felszállnak méregdrága villamosaikra, amelyek árából kettő ilyen járművet lehetne venni troliként legyártatva!!!

www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/capacity/overview/economy.0001.html

BPO654 2012.09.10. 23:51:03

Épp most volt a Kék fényben, h nem tudnak mit kezdeni a fémlopásokkal.
Az lesz a vége, h önjáró vonatokat kell venni mint Kínában ami megálláskor felszedi a naftát és azzal tovább megy a köv megálóig. Nem kell fvezeték!!!
Vagy az egészet be kell vinni a föld alá.:D

Iza Béla (törölt) 2012.09.11. 06:15:43

@best: Lehet, hogy van a Volán társaságoknak is hálózati vagy országrész-bérlete. Régebben legalább is volt...

"Amúgy meg ha a BKV-nál is 20 oda-vissza utat számolnának a bérlet árának, akkor vegyünk csak két átszállást és akkor már 3x2x20jegy az 40 ezer forintos bérletet eredményezne."
Ezzel az a gond, hogy Te eljutni akarsz és nem átszállni. Átlagosan valahol 6 km alatt egy kicsivel van a budapesti utazás. Ebben benne van az, amikor Békás kiürül és megy be a HÉV-vel, meg az is, amikor a 15-ös busszal megy valaki 3 megállót. Jelenleg a BKV-t a tarifarendszer nem támogatja. Pontosabban Bp-n belül elvileg a Volánt és a MÁV-ot kicsit jobban, ott meg elszámolási viták vannak. Amíg nem lehet normálisan követni az utazásokat, addig ez a vacak marad nekünk.

@BPO654: Azokkal az a gáz, hogy a korábbi főnök olyan berendezéssel kérte, amellyel a PESA még nem dolgozott. Így jár, aki elétér a gyártó ajánlásától.
A fémlopásokkal pedig nem nem tudnak, hanem nem akarnak mit kezdeni.

BPO654 2012.09.11. 15:35:43

@Iza Béla:
Talán a lengyel hajtásnál a cseh Cegelec eggyel jobb, meg a knorr-bremse fékrendszer sem egy vacak...., ezért kérte a teljesen lengyel cuccok helyett! De így is gond van velük, s ez nagyon gáz. Ez már sokkal több mint Combino-szindróma!!!
Hová építsünk villamost?
A válasz a 17. de főleg a 19.oldalon van;
www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_fi_ea/kterv_II_fi_ea_8.pdf

Iza Béla (törölt) 2012.09.11. 21:29:42

@BPO654: Fogalmazzunk úgy, hogy Fi professzor előadásának értelmezése és a remélt reveláció között elfér a Mariana árok. :D

BPO654 2012.09.17. 23:01:15

@Iza Béla:
Marianna árok.... . ( 2 n).
Hallhatnaánk a helyes számokat Iza proff???
süti beállítások módosítása