HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Lopnak ezek mindent

2012.11.07. 05:55 Tcomment

Címkék: lop

Néha nem is értem: folyamatos a panaszkodás, az állampolgároknak sem jó, a törvényhozás is bajban van, pedig a megoldás több, mint egyszerű.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

238 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr924894532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

longlong 2012.11.07. 13:07:59

Ha nem magam olvasom, azt hittem volna, hogy valami emberélet és nemtudom milyen védő oldalon vagyok....

Gyerekek! Csapjatok már a homlokotokhoz! Ma Magyarországon egy autó vásárlása luxuskategória, fenntartásáról nem is beszélve. Van, akinek ez a munkájához kell, van, aki kedvtelésből tartja...

De! Mindenképpen nagy érték! Ha rajta egy 200e Ft-os kardán vagy egy 20e Ft-os tükör SZERINTED nem érték, akkor adj egy elérhetőséget, mert akkor sorolnám, hogy miket fizess meg nekem...

A lopást igenis kézlevágással kellene büntetni! Ezt régóta hangoztatom ismeretségi körömben. Az arab szemet szemért, fogat fogért elv szerint... Akiről egyértelműen bebizonyosodik, hogy ő tette, azt büntetni kell.
Milyen felderítésről beszéltek? Milyen tettenérés? Ezek visszatartó erők?
Ti is csak a rózsadombról magyaráztok a kényelmes fotelből, egy 10 éves éppen derengő emlékkel a fejetekben, hogy egyszer ellopták az ablaktörlődet vagy a lámpádat stb...

A mai magyar valóság a Dunától keletre az, hogy minden reggelre ellopnak tőled valamit. Vagy az autódról -ha nem az autódat-, vagy a kertedből, esetleg álmodban a házadból.

Akik ezeket végrehajtják, azoknak nem visszatartó erő a tettenérés... Sem a megszégyenítés. Sem a börtön, ahol haverok várják és a smasszerokat sakkban tartják...

Közelmúltbeli eset: vidéki házamat feltörték. Szomszéd felismerte az elkövetőt, rendőrt hívott, bement tanúskodni. Az elkövető pigmentált édesapja a rendőr előtt életveszélyesen megfenyegette a tanút, hogy lógni fogsz...

Na akkor most szálljatok magatokba, ne a cikk íróját osszátok, hanem nézzetek ki az ablakon. A mai elkövetők törvényen és mindenen felül helyezték már magukat, így felesleges arról vitát nyitni, hogy nekik milyen ellátás jár a börtönben. Semmilyen! Az jár!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 13:10:57

@SzélsebesVelorex: OK, fogadtassuk el a Parlamenttel :D
Mondjuk a környező országok gyorsan megutálnának minket...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 13:15:15

@magyar_ellenállás: Szerintem csak megunták a dolgozók takarítani a lábtörlőt :D A bankok tahót,, azt tudjuk. NAgy cégek mindig a kis dolgokon spórolnak.

etwas kultur muss sein 2012.11.07. 13:15:42

"Mondjuk a környező országok gyorsan megutálnának minket..."

Nem kötelesek befogadni, sőt, jobban teszi, ha meg sem áll a Holdig. ;-)

szita szita péntek 2012.11.07. 13:20:12

@ColT: Nem kell betartatni. Ha nem jár el a megállapodás szerint, akkor te jelented azt és életbe lép a keményebb bünti - ennyi. (Nem példa nélküli ez, kisebb súlyú ügyekben hazánkban is van erre lehetőség, bár nem pont úgy, ahogy leírtam, egyszerűsítettem pár ponton)

waldorfbalcon 2012.11.07. 13:20:32

Fejben már megérkeztünk ázsiába, a törvények majd csak követik ezt.

augustiener 2012.11.07. 13:20:37

A kézlevágás nem jó. Dolgozni nem fog tudni utána, hasznára nem tud lenni a társadalomnak.

Ha valakit egyszer elkapnak, ott a böri. Épp ki tudja milyen helyzetben volt, rosszul döntött. Ha jól tudom kapnak a rabok a börtönben elvégzett munkájuk után zsebpénzt. Annyiban változtatnám a börtönbüntetés rendszerét, hogy akár az ítélet letöltése után is bent kellene maradni, egészen addig, amíg annyi pénzt össze nem gyűjt, hogy az általa okozott kárt megfizesse. Perköltséggel, kamattal, kártérítéssel és mindennel együtt. Valamint önfenntartó börtönök kellenek. A napi kényszermunka után még a börtön udvarán dolgozzanak a börtön kertjében, hogy legyen mit enniük. Megtanulnák mi az a munka.

Ha viszont valakit másodszor is elkapnak, akkor azt lőjék le. Akkor is, ha csak csirkét lopott. Az ilyen nem fog megváltozni sose.

boldogito 2012.11.07. 13:26:18

Bízom benne, hogy OMM ironizáltál is egy kissé.
Börtön kérdésben csak azt tudom mondani, hogy mindenki, aki kételkedik abban, hogy a börtönben mennyire kutya rossz lenni, menjen el egy börtönlátogatásra.
Nekem két óra elég volt, hogy rájöjjek, kevés rosszabb dolog lehet annál, mint hogy nem vagy szabad.

_csanesz 2012.11.07. 13:27:34

@waldorfbalcon: na-na ezek csak veszélyesek, önmagában nem okozol kárt vele senkinek! Csak oka lehet a károkozásnak...

lutria 2012.11.07. 13:28:50

A testvérem vidékről vett egy hiánytalan állapotú huszonéves opelt,itt Budapesten 2 hét alatt kinézte magának egy márkatárs a parkolóban és 2-3 alkalommal is visszatért hozzá hajnalonként hogy leszereljen róla néhány kurrens alkatrészt-műanyag küszöbtakaró alkatrészek,gyári alufelni közepéből a műanyag takaróelemek,(pótlása darabonként pár ezer lenne),valszeg nem kisebbségi volt mert úriember módjára csípőfogóval vágta el a legvastagabb kábelkötözőt is,pedig le is téphette volna az egész spoilert...
Ha esetleg saját célra lopta,bizonyára nagyon büszkén mutogathatja a haverjainak hogy neki gondos gazda módjára milyen szép, eredeti,hiánytalan kocsija van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 13:28:52

@szita szita péntek: Azért a magyar állam működését ehhez képzeld hozzá :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 13:29:52

@boldogito: Khm, nézd meg az elkövetők otthoni körülményeit is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 13:30:31

@SzélsebesVelorex: Na jó, de mégsem teleportálódik odébb a csávó, először a szomszédban kötne ki a matéria :D

3 gb 2012.11.07. 13:35:23

1. Szerintem, az ugasson itt kézlevágásról, meg főbelövésről stb., aki még életében semmit, de semmit nem lopott el. Sehonnan. Semmikor. Semmit. Nem károsította meg az államot. Soha. Semmikor.
2. Aki a börtönviszonyokat jónak gondolja, az előbb töltsön el ott 24 órát.
3. Ha levágják lopásért a kezet, akkor, hogy a picsába fogják ezek ott megnyomni az igen gombot a T. házban?

szita szita péntek 2012.11.07. 13:37:09

@augustiener: Pár éve olvastam, hogy egy börtönlakó napi ellátása 7eFt. Nyilván van valamiféle amortizáció, fűtés és kaja költség, nem is beszélve az őrszemélyzetről. Drága ez no. Mivel eltelt pár év, hát fel kell tételezzem, hogy ez mára legalább 10 eFt/nap. Tehát ha azt akarom, hogy a rab kitermelje az ellátásának költségeit és még emellett "hasznot" is hozzon, amivel aztán kártalanít, hát legalább napi 15.000 Ft-ot kéne megkeressen. Igen ám, de nem minden nap dolgozik, mer' ő is lesz beteg, neki is legyen már valami pihenő napja is - mondjuk 25 napot dolgozik a 30-ból. Akkor még 5 nap ellátása 30 eFt, amit napra elosztva a napi elvárt termeléséhez hozzácsapjuk: Némi egyszerűsítéssel akkor napi 16 eFt nettót kell megkeresnie, azaz havi 400.000 nettót. Nem érzem azt, hogy neki ne kéne adóznia meg nyugdíj járulékot fizetnie, szóval az legyen kb havi 700.000 bruttó. No ha kerül olyan munka, ami mindenki által végezhető (mer ugye a rab lehet 6 általánost végzett csak) és ennyit lehet vele keresni, akkor inkább valami rendes ember végezze azt...

szita szita péntek 2012.11.07. 13:40:49

@szita szita péntek: "Akkor még 5 nap ellátása 30 eFt, " - ja nem, 50, de lesz*rom

waldorfbalcon 2012.11.07. 13:56:30

@_csanesz: Kedves csanesz,

igen, de ezt a logikát akár meg is fordíthatjuk: a katalizátorlopás nem okoz halált. Viszont évente közel ezer ember hal meg az utakon, és a vezető ok a gyorshajtás. Engem is loptak már meg, viszont összehasonlíthatatlan azzal, amikor meghaltak a rokonságomban gyorshajtó miatt.

Szvsz a posztoló szomorúan primitív. Ennyi, van ilyen, túl fogjuk élni, bár nem túl szívderítő. Írjon autókról, mindannyian jobban járunk.

augustiener 2012.11.07. 14:03:22

@szita szita péntek: éppen ezért írtam, hogy önfenntartó börtönök kellenek. Azt egyék, amit megtermelnek. Ha fűteni akarnak télen, akkor a napi munka után menjenek a szénbányába. Annyit fűtenek télen, amennyit tavasztól dolgoztak érte. Legfeljebb megfagynak. Kaja ugyanez. Termeljék meg maguknak. Ha nem, akkor haljanak éhen. Lehet az udvaron is fürdeni hideg vízben a tartályból amibe beleesik az eső, meg a hó. Szarni is lehet pottyantóba is. Ott vannak, tudnak gödröt ásni hozzá. Gyönyörű börtönépület sem kell. Faviskó, amit maguk összeraknak, vagy alhatnak az ég alatt is. A szökés lehetőségét régen megoldották már. Vasat a lábára 20 kilós betondarabbal. Csak egy pár darab őr kellene, akik lelőnék őket azonnal, ha valamivel próbálkoznának. Jelentősen lehetne csökkenteni egy börtön fenntartási költségét. Valamint, ha csak egy olyan munkát végez el, amiért napi 50Ft nettó marad neki, akkor dolgozik négy évig, hogy egy ellopott lökhárítót kifizessen.

A tolvaj, amikor lop nem gondol rád, hogy te mennyit dolgoztál azért, amit ő ellop. Nincs emberség benne. Pontosan ennyi emberséget érdemel a börtönben is.

Exploiter 2012.11.07. 14:14:33

@rekszem:

MINDIG veszek autópálya matricát.

Egyébként, aki nem vesz, az nem követ el lopást, tetszik érteni? Még a BTK szerint SEM. Akkor hogy jön ide?

Jön mindenki az adócsalással, matricákkal, letöltésekkel, kutyafaszával, minden hülyeséggel.

Kurva unalmas ez, minden hasonló témánál előjön.
Mondom, akinek ez tetszik, csinálja, hajrá, adjátok oda a pénzeteket, kocsitokat, házatokat akárkinek aki elvenné, dugassátok meg a feleségeteket idegenekkel, veressétek össze a gyerekeiteket, mert hát abba se hal bele, meg senki se tökéletes, okoskodjatok, hunyjatok szemet, mindenért. A ti dolgotok, a ti életetek, a kutyát nem érdekli.

De attól ez még nem lesz erkölcsös, vagy emberi, vagy akár jófejség. Ez egyszerűen csak ostobaság.

V12 Power 2012.11.07. 14:15:11

Megerősíteném a BMW-s tükörlopásokat, kiegészíteném ködlámpa-lopással, és PDC-szenzor lopással (E65)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 14:24:09

@Exploiter: Különben inkább a pályamatrica a lopás, mivel közpénzből + EU pénzből épült a pálya.
Tessékmondani, mi a faszomnak én fizessek érte, ha rámegyek?

jujdejo 2012.11.07. 14:24:47

nekem Debrecenben törték fel, az akkor 24 éves golfomat karácsony elött 2 nappal, nem a magnót sajnáltam, inkább az út volt kellemetlen haza romániába(itt nem lopták MÈG el semmim, Debrecenben egy biciklimnek is nyoma veszett) a betört ablakkal, a fagyban, meg a szélben, na én levágtam volna szívesen akkor emberünk kezét akinek szemet szúrt az én autóm(H rendszámmal volt a félreértések elkerülése végett)

jujdejo 2012.11.07. 14:25:44

Kollégám passatjáról ugyancsak Debrecenben lopták el a ködlámpát, több alkalommal.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.11.07. 14:29:40

@ommm: Pistám, legalább egy "Szerény javaslat..."* címet idézhetnél hozzá, mert ez így nem vicces.

* gy.k.: hu.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Swift

daito 2012.11.07. 15:20:26

Igen, kimaradt 2 dolog.

1. A börtön drága dolog. Feljebb valaki már számolgatja; de pl. az USA-ban egy rab évente átlagosan 47 ezer dodóba kerül.
Persze, lehet csökkenteni dolgokon - plazmatv, laptop, jacuzzi; de csomó dolgon nem lehet. Pl. azért nem, mert akkor ki fog jönni az elítélt a falon, vagy kinyírják egymást, az őröket.

2. Milyen munkát adnátok nekik? Tudom, hogy sokan arra gondolnak, hogy ássanak árkot, meg útépítés, bányászat - csak ennek a feltételeit is meg kell valahogy teremteni - 100 bányászó, ásó elítéltre ööö biztos kell vagy 20 puskás őr. Arról nem beszélnék - mivel érintőlegesen ilyen munkák környékén dolgozom; a rabokra bízható ilyen ásó-lapátoló-bányászó munkát munkagéppel/szivattyúval/szállítószalaggal gyorsabban, pontosabban, olcsóbban lehet végezni - és bármikor.
Aztán ott van az, hogy nem sokkal vagyunk előbbre, ha a rabok (valójában nem) "ingyen" végzett munkája mennyi becsületes, normális ember munkáját veszi el... Konkrétan azzal, hogy most jó pár állami szervezetnél közölték, hogy a börtöncégek termékeit ELŐNYBEN kell részesíteni (ruha, étel) - ezzel pár beszállító cég beleállt a földbe rendesen.
Gyk. amikor kitaláljuk, hogy ők is dolgozzanak, akkor kőkemény versenytársakat állítunk magáncégeknek. Akár nektek is.

Meg van pár szempont, ami a munkánál számít: szakképzettség, garancia, gyorsaság. Nem biztos, hogy jobb, ha az az autópálya 2,5 év helyett 4,5 év alatt épül meg, és spóroltunk 15%-ot.

Persze, tudom, lehetne itt folyót szabályozni, meg utat építeni - de részben nem véletlen, hogy ezeket ezzel foglalkozó cégekkel végeztetik el - drágán. Ha én meg tudnám csinálni a Tisza szabályozását a faterral, akkor már biztos megtörtént volna.

Shadowbull 2012.11.07. 15:29:19

@waldorfbalcon: "Viszont évente közel ezer ember hal meg az utakon, és a vezető ok a gyorshajtás"

Korrigalnek: a sebesseg helytelen megvalasztasa az egyik vezeto ok.

hdnctrl 2012.11.07. 15:35:00

"nincs hentes, aki ráérne az év 365 napján a Parlament előtt hentelni."

ezt azért megoldjuk!

Grifter 2012.11.07. 15:53:27

Szaúd-Arábia lakossága 26-27 millió fő, vagyis 'pont' annyi autót lopnak arányaiban, mint nálunk.
Vagyis a visszatartóereje vitatható, márpedig a cél mégis csak ez lenne és nem az, hogy büntessünk.

Viszont biztos vagyok benne, hogy ott utána nem kapna szociális segélyt meg rokkantnyugdijat az illető élete végéig, ellentétben kishazánkkal, ahol még Strasbourgig is elmehetne az illető, mert aogy a halál büntetést, ezt sem lehetne bevezetni, amíg EU tagok vagyunk.

Véleményem szerint a kárt kellene megtérítettetni (annak minden járulékos költségével), illetve nem TV nézésre és bűnelkövetési továbbképzésre ítélni az illetőt, hanem mondjuk munkatáborba küldeni. Ha már 9000-be kerül naponta, csinűáljon is vmit.
Áshatnának, hordhatnák az akármit, stb. Készítünk elég autópályát, árvízvédelmet, vasútat, netán építhetnének házat a bedölt hiteleseknek.

Aki akarna, kaphatna vmi rendes szakmát amíg bent van és abban gyakorlatot is szerezhetne. Vagyis előbb-utóbb lennének szakképzettek is, akik komolyabb munkákat is elvégezhetnének állambácsinak.
Cserébe ők kaphatnának jobb cellát, TV-t, rendes ellátást, többl átogatást, stb.

Vagyis az általuk elért és megtermelt javakhoz kötném a jólétüket.

Mellesleg, bevezetném, hogy aki az eltulajdonítással másokat veszélyeztet (kábel/nemesfém/akku tolvaj, de még a poénból táblát kiszedő hülyegyerek is ide soroható) arra 3× akkora büntetést szabjanak ki, lévén ezzel aránytalanul nagyobb kárt okoz ill. mások testi épségét veszélyezteti.

LanciaBacci 2012.11.07. 15:53:46

@ommm: Meg kellene tanulnod nem zsigerből reagálni és nem csupán közhelyekben gondolkodni. Kitilthasz innen, de attól még nem leszel kultúrember, csak strucc.

Ha pedig mindenképp azt akarod gondolni hogy ez rólad szól és nem arról az éppenhogy magyaros, zsigerileg motivált érzelmi megosztásról amit épp te teszel ezzel a rosszul megírt, a Blikknél is alacsonyabb színvonalú, ha jól értem viccesnek szánt index-címlapos véleménnyel, akkor igen nagyot tévedsz. Én nem utállak és nem is személyesen ellened drukkolok. Még tehetségesnek is tartalak, de az infantilis ámokfutásaidért felelősséggel tartozol. A kultúrálatlanság nem jelent felmentést bizonyos kor fölött.

Másfelől nézve ez talán még inkább a főszerkesztőd hibája, hiszen indulatból mindenki írhat időnként, csak ennek nem lenne szabad mindig kijutnia.

Na de gondolom megy ez a nickem is a levesbe mint a másik. Ne aggódj, egy darabig biztosan nem fogok újat csinálni. Bátran személyeskedj tovább egyoldalúan.

terribletibi 2012.11.07. 15:59:35

Nekem van elegánsabb megoldásom. Repülőjegy Szaúd-Arábiába. Olcsóbb, mint a börtön és kevésbé botrányos, mint a csonkolás.

Vagy, ha már mindenképp csonkolni kell, akkor ne vágjuk már le a kezét szegénynek. Nem vagyunk mi arabok. Elég lesz az ujja is. Hogy ne tűnjön kegyetlennek az eljárás, kapna még egy utolsó esélyt is. Egy öngyújtót.

www.youtube.com/watch?v=QaYDLIswEV4

waldorfbalcon 2012.11.07. 16:02:01

@Shadowbull: Igen, köszönöm a pontosítást.

waldorfbalcon 2012.11.07. 16:03:55

@LanciaBacci: Pontos megfogalmazás, mélyen egyetértek vele.

jarics 2012.11.07. 16:09:29

@hopptarisznya: majdnem igazad van. Mehetnének oda a maffiatagok, csak kellene 5x3-as körárok a barakk körül - szigorúan a rabokkal kiásva - és kellene pár morcos németjuhász, akik sajnos olyan buták, hogy az emberi jogokat még nem tanulták meg. Peace. :-)

longlong 2012.11.07. 16:24:44

@Grifter: Sajnos ezt le is felejtettem a hozzaszolasombol.

Araboknál a lopást kézlevágással büntetik. De azzal, hogy lopott, örökre kiírta magát a társadalomból. Azaz onnantól kezdve nicns semmilyen szociális ellátás, nincs egészségügy neki, semmi. Ha a rokonság eltartja akkor él, ha nem, akkor a város melletti sivatagban elporlad majd...

tükörfúró 2012.11.07. 16:39:06

ujabb idióta kattintásgenerátor poszt:(

tükörfúró 2012.11.07. 16:42:53

jé kiment a kommentem, MUHAHAHA

pedig 1-2(?)hétig számomra érthető ok nélkül ki voltam tiltva..

nagyon kellhet a fijjuknak a kattintáspénz, mostanában nulla alatti cikkek voltak a semmiről, még a trollokat is visszaengedték, mindegy, csak jöjjön a lé...szánalom

szita szita péntek 2012.11.07. 16:48:41

@Grifter: "Vagyis az általuk elért és megtermelt javakhoz kötném a jólétüket." - A helyzet az, hogy a börtön körülmények között végzett mindenki által elérhetővé tehető munkával szerintem nem lehet annyi bevételt termelni, ami a börtön fenntartásához kel. Eccerűen drága a börtön, na. Most verhetjük itt a nyálunkat, hogy akkor aludjanak a szántásban, meg egyenek rovarokat, ha éheznek, de ez nem több, mint a kisebbrendűségi komplexusunkon végzett maszturbáció. Vazacc ótót? Sohasemnem hibázol? Mer' ha igen, akkor lehet baleset lesz a vége, ami után akár börtönbe is kerülhetsz. Mivel az ítélet börtön és nem halál, hát gondolom örülnél neki, ha nem fagynál meg, nem halnál éhen és nem beleznének ki a rabtársaid. No ehhez mind pénz kell - és ha mindent összeadunk, akkor a végén kiderül, hogy még a minimál börtön is sokkal többe kerül, mint mondjuk a minimál bér... Szóval a börtönmunka alkalmas lehet arra, hogy mérsékelje a fogvatartás költségeit, de szerintem arra semmiképp, hogy kiváltsa azt.

Alfonz83 2012.11.07. 16:48:42

@el-enor: Kedves Barátom!
Ha csak tisztességes, becsületes emberek lennének, nem lenne szükség a jogászokra. Ebből viszont logikusan következik, hogy ők mennének lopni, rabolni, hogy legyen miből a jelenlegi színvonalon megélniük. Ott lennénk, ahol a part szakad, vagy még rosszabbul is járnánk, mert ezekből annyi van, mint a pelyva. Sajnos a kör bezárult.

kovacs55 2012.11.07. 16:52:09

Thaiföldi börtönökbe befizetni a delikvenseket.....Nyelvet is tanul, önellato is lesz......

tükörfúró 2012.11.07. 17:16:03

@szita szita péntek: Valójában ez nem teljesen igaz.

Az elítéltmunka az egyik aranybánya lenne, az elitéltfoglalkoztatás a legolcsóbb munka, kisebb bűnökért elitéltek dolgoztak valaha külső munkahelyen (fegyveres őr felügyelete alatt, zárt "körletekben"), nagyobb bűnökért elitéltek pedig teljesen zárt őrzött helyeken, illetve egyes büntetésvégrehajtási intézményekben is volt belső elitéltmunka, pl asztalosműhely.

Az elitélt szószerint gombokért gályázik, ilyen havi párezet ft-ért...örül hogy nem a cellán rohad egésznap, és még pénze, kávéja, cigije is van, az idő is méshogy telik értelmesen és máshogyan a falat nézve egésznap.

Voltak olyan vélemények is, az elitéltmunka fénykorában akár nyereséges is lehetett volna, legalábbis a dolgozó rabok fogvatartásának és ellátásának összes kökltségét fedezte. Volna. Elméletben.

Természetesen ez is magyar módon ment, megjött a fejpénz amiből ellátták az elitéltet (egyik zseb) majd a munkáért számlázott pénz mire befolyt, nagyrészt magánzsebekbe szétfolyt, sosem jutott vissza a költségvetésbe.

Természetesen evvel a módival szétlopták és tönkretették az egészet, nem nagyon tudok róla, hogy ma bárhol is érdemben dolgoznának az elitéltek.

Pedig rájuk férne, s ez nem kényszermunka, maguktol jelentkeznek százszoros mennyiségben bármifajta munkára, gombokért, a legrohadtabb, legmocskosabb, legnehezebb melókra is. (s nagyrészük valljukbe leginkább ezekre vagy csak ezekre alkalmas)

Az ennek az oka röviden, hogy az egy hulladék ember, egy megtévedt pária, aki ellopja másnak a katalizátorát, a kocsiját, a tükrét, de csak egy rimitiv nyomorult igazábol, egy minimális kárt okozni képes nulla.

Az igazi nagy multi-milliárdokat lopó-sikkasztó gazemberek ebben az országban (is) fent ülnek, ahol csak röhögnek magukban a sok lúzeren.

És persze a kézlevágást ugyanezek sosem szavaznák meg, egyből eszükbe jut, hajaj, volt már aki a politikai játszmák végén közülük, kisebb gazember létére is a rövidet huzta, oszt milyen lenne már élni kéz nélkül.

Sikonya Gyula 2012.11.07. 17:23:11

Itt max. gyorshajtásért, lejárt forgalmiért, vagy mikuláscsomag helyett lesz kézlevágás.

etwas kultur muss sein 2012.11.07. 17:26:03

@Sikonya Gyula: Ezekért biztosan nem, ugyanis szeretnék, ah ezeket minél gyakrabban elkövetnéd... $$$

The Good Boy ! 2012.11.07. 17:40:23

Én már régóta ezt mondom. aki lop, annak kézvesztés. Az én módszerem humánusabb: Az első alkalommal még nm élnék a módszerrel, még ott elnézőbb lennék, hátha tanul belőle az élőlény (tudjuk, ezek nem emberek, az állatvilág egyetlen faját sem szeretném megsérteni). Első esetben csak kényszermunka 1-5 évig, attól függően,hogy 100.000.- Huf alatt van a lopott (rongált, csalt stb.) összeg (1 év), vagy fél milka felett (5 év, vagy ráhúz annyit, amíg a kőtörésből be nem jön a teljes költség (lopási kár, plusz felmerülő bűnügyi és egyéb költség).
Aztán a második,harmadik eset után hadd szóljon a flex, vagy a bárd a szaúdi tankönyvben jelölt módon.
Valamint, aki közpénzt nyúl, vagy egyéb huncutságokat csinál állami vezetőként, az persze kínai módszerrel kivégezni, hadd tanuljon a helyére beválasztott utód, hogy mi az amit szabad és mi az amit nem.
És a végére még egy autós vonatkozású ötlet. Aki utat, autópályát a piaci ár felett (eu átlagár) felett épít vagy építtet nyilvánvaló visszacsurgatás, lenyúlás céljából, vagy aki a kivitelezés során kispórolja az anyagot, minek következtében pl. 2 év után már kátyúzni, nyomvályútlanitani kell, meg aki ezeket a minősíthetetlen munkákat műszaki ellenőrként átveszi, azokat a következő útépítésnél nyilvánosan beledarálni az aszfaltba (rokonok és üzlettársak, konkurens cégek vezetői szeme láttára amolyan tanulmányútként). Azt hiszem a második ilyen eset után a többi utunk az örökkévalóságnak készülne.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.07. 17:50:05

Én nagyon egyszerűen és kulturáltan büntetném őket. A mostaninál akár kényelmesebb börtönt is elérhetővé tennék, akár olyat is ami tulajdonképpen "virtuális börtön" mert kijelölt lakhelyből, GPS alapú követésből, és a riasztásra reagáló őrségből áll, de majdnem egy rendes falu. Egyetlen egy apróbetűs csillagos kitétellel.

MINDENÉRT fizetnie kell. Ha nem tud celláért fizetni, akkor a szabad ég alatt alszik. Ha nem tud kajáért fizetni, akkor nem eszik. Segélyt nem kap. Pénzt is csak akkor fizethet kinti vagyonából, akkor kaphat családtól, stb., ha a bűncselekményből származó kár megtérült.

A börtönben szerzett fizetés minimum 1/3-a letiltva, kártérítésre, és csak a maradékból fizetheti az extrákat.

Ahhoz, hogy kijöjjön a büntetés lejárta mellett az okozott kárnak is meg kell térülnie. Testi sértésnél, emberölésnél, stb. a kárt kb a biztosítók által alkalmazott kártérítéshez kell kötni, de ott úgyis megkapja minimumnak a sok sok évet.

Innen a megoldás egyszerű: Ha valami szar munkához sok munkaerő kell, amit nem akarnak túlfizetni, akkor azt börtön mellé lehet tenni.

Mivel ők nem utaznak, nincs egy csomó apró dolguk, ezért azonos bérért több munkaórát kell teljesíteniük mint a szabad embernek, így a munkaerő ára olcsóbb lehet...

Ahol munkát kap, oda helyezik a BV intézetek közül, stb.

Nyilván aki veszélyes az mehet szigorúbb, keményebb helyre.

Ha szigorúbb akarok lenni: A kárba a bűnügyi költség is beletartozik. Meg egy kis felár, hogy a felderítetlenül maradó ügyekért is fizessen valaki.

Kombináljuk ezt azzal, hogy a bűnügyi költség kapcsán az őt megfogó rendőr jutalma is benne van, és legyen egy kemény jutalmazási és prémium rendszer. Az elfogást végző rendőrök is kapjanak jutalmat, de az adott rendőri szerv is kapjon fejlesztésre egy kis pénzt.

Ez csak elég, nem? :)

makkmarce (törölt) 2012.11.07. 17:50:44

szita szita péntek:
azt ertem, hogy nem jonne ki, ha tenyleg 10k/nap a koltsege egy rabnak (bar azert az eleg kerdeses, hogy ez hogy jott ki, minden rabra jut 1 or?)
Ettol fuggetlenul dolgozhatnanak. Erdok tele vannak szemettel, van munka boven. Onkormanyzatok milliokat koltenek ra, ha eppen van mibol, ehelyett siman lehetne rendelni a bortonokbol takarito brigadokat.
Evekig lenne munkajuk mar most is.

2011-ben kb 12000 fogvatartott volt atlagosan a bortonokben.
10000 forintal szamolva ez napi 120 millio koltseget jelent(evi ~44 milliard), ezt ha csak napi 1000 forintal csokkentenek a munkaval(ez napi 8 oras munkaidovel 125 forintos oraber), akkor az eves szinten ~4.4 milliard forint megtakaritas, amibol akar lehetne egy kartalanitasi alap, es raszorultsagi sorrendben kartalanitani a sertetteket.
Meg elvenni par milliardot a wellnesbol, meg nem bortonszinhazat es konditermet epiteni, hanem helyette arokasast, akkor egybol akar 10 milliardot sporolhat a nep.

tailor13 2012.11.07. 17:55:42

Valaki sérelmezte itt a kommentelők közül, hogy az emberek félrefordulnak, meg hasonlók, ha lopást, hasonlót láttam.

Én a saját bőrömön tanultam meg, hogy jobb az egészből kimaradni, hacsak nem rokonom/barátom/ismerősöm az érintett. Szívjon gázt az egész rohadt bürokratikus szemét...

tailor13 2012.11.07. 17:56:26

@tailor13: Izé, látnak...késő van már

ncc1701 2012.11.07. 18:22:43

@daito: Nem kell annyi puskás őr, nyakba/lábra/kézre egy csinos perec, ha eltávolodik túlságosan az őrtől, akkor lerobbantja a fejét. Ha piszkálja, akkor is.

ncc1701 2012.11.07. 18:24:11

Amúgy rettenetes aszályok vannak, lehet árkot ásni a dunától-tiszától... Azzal ellesznek egy darabig.

Nigger bácsi 2012.11.07. 18:30:52

semmi kézlevágás vagy börtön.. az sok problémával és költséggel jár...megásatni a saját sírjaikat az erdőben és simán tarkón lőni mindet oszt' csókolom.

Grifter 2012.11.07. 18:36:59

@szita szita péntek: A elítélt ugyan annyiba kerül, akkor is ha nem csinál semmit. Vagyis minél többet csinál (hasznot termel/amúgy kifizetendő munkát végez el), annál kevesebbe kerül. Netán még a végén nullszaldós lesz, csak jól kell csinálni. Ha meg még pluszt is termel, azt megkaphatja a végén.
Vagyis meg van bűntetve, mindez nem kerül az állampolgárnak pénzébe, sőt, még valóban visszatartó erejű is, mert ha nem lenne büdös a munka... sztem érted.

ncc1701 2012.11.07. 18:39:36

@Grifter: Ha más nem, egy veséje csak van feleslegben. :)

fzoli415 2012.11.07. 18:41:49

Ez volt a két legjobb hozzászólás:

@Exploiter: Ha valaki éveket dolgozott egy nyomorult kocsiért, akkor a másik éveket lop el az életéből, ha lenyúlja. Pénz = idő = az életed egy része.

@augustiener: A tolvaj, amikor lop nem gondol rád, hogy te mennyit dolgoztál azért, amit ő ellop. Nincs emberség benne. Pontosan ennyi emberséget érdemel a börtönben is.

Igen. Az a cucc az _enyém_ és kész. Itt nem kéne, hogy tovább tartson bármi magyarázat.

Fel nem foghatom, hogy valaki úgy szerez meg egy dolgot, hogy tudatos tervezéssel összegyűjti rá a pénzt, más meg úgy, hogy _elveszi_ az előbbitól. Ez nem méltó az ember névre, ez állatias viselkedés.

A mai modern civilizáció sajnos nem védett a deviáns egyedek alacsonyrendű, orv fosztogátásaival szemben (tankfúrás, kábellopás) - egyszerűen nem így találta ki az emberiség alkotó része, mikor ide fejlődtünk.

Netuddki. 2012.11.07. 18:46:37

Mint ahogy valaki az elején rávilágított, mi lenne ebből az országból ha csupa félkezű ember lakná? Vagy csak ha az ótódat lopják el akkor jáccik a kézlevágás? Adócsalásért, zsebből-zsebbe fizetésért már nem? Pedig az is lopás.
Bírom amikor a fideszesek mindig azzal jönnek, hogy a cucik többet loptak. Pedig mindegyik tolvaj egytől-egyig.

Mi a megoldás? A teljes kártalanítás és 100%-os felderítés. Sajna kb. annyi az esélye mint a kézlevágásnak. Majd talán egy másik kormány, amelyik becsületes emberekből áll...

Netuddki. 2012.11.07. 18:49:32

@kovi1970: Ja, és ha kevés a férőhely a börtönökben, akkor talán a felcsúti futballakadémia helyén lehetne börtönt építeni. Meg BP-re,Debrecenbe is a stadionok helyett. 1-2 év múlva ha felépült akkor az orbánék mindjárt be is lakhatnák...

Tökösmákos 2012.11.07. 18:50:52

Az állam a legnagyobb tolvaj, a bruttó kereset 75%-át elviszi a jövedelemadó, ÁFA, jövedéki adók. A maradékot elviszi a rezsi. Kajára már alig marad. Így él a magyarok nagy része.
A többi aki ebbe az országba lakik vagy lop, rabol vagy sikkaszt és eltartja az állam (politikusok).

Netuddki. 2012.11.07. 18:55:36

@fzoli415: Talán majd legközelebb ha szavazol akkor ezen is el kellene gondolkodnod, és olyanra szavazni aki megvédi az értékeidet és nem segít kifosztani, és nem tolvajt csinál az ország nagy részéből. Magánnyugdíj, 27% ÁFA, baleseti adó, jövedéki adó áfája, adó adója...

Netuddki. 2012.11.07. 18:57:31

@Tökösmákos: Bizony, és már csonkolva is vagyon. A magyar állam félkarú óriás ezekkel a megélhetési politikusokkal az élen...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.07. 19:09:32

@Grifter: Sok dologban hasonlót mondunk, de nem azonos az alap megközelítés. Pl. azért, mert a munkahely létesítésének is lehet költsége, a kapun belüli munkanélküliség kint is vesztességes volt, nem itt még őrizni is kell. Azaz közel sem biztos, hogy egyszerű ez. HA nem csökken a börtönök fenntartási költsége a NEM dolgozó emberek viszonylatában.

Ezért indulok ki máshonnan. Pl. onnan, hogy szándékos bűncselekményért elítélt elkövetőnek ne járjon sem segély (ezt eljátszotta), sem más juttatás. Pláne nem olyan ami nekünk nem jár.

Amíg egy nem bűnelkövető magyar állampolgárnak nem jár alanyi jogon TV, étel, fűtés, stb. azt ki kell fizetni, és van akinél ki is kapcsolják, addig a bűnelkövető se kapjon semmi ilyet ingyen.

Azaz míg Tent Cityben ingyen van a sátor, valami kaját automatikusan kap, addig ezzel nem is számolnák.

Cserében nem költünk feleslegesen a szívatására sem. Amire nincs szükség ahhoz, hogy hasson a büntetés, azt a szívást nem kapja meg. Azaz nem az elvégzett munka teszi olcsóbbá a fogvatartást, hanem a kevesebb költség.

Sokan azt mondják: De a szigorítás, sok gondatlan elkövetőt is súlyt aki nem feltétlenül rossz ember. Viszont az ilyen költségcsökkentés hova vezetne?

Egy átlag, veszélytelen gondatlan elkövető megtéríti a kárt, megkapja a GPS nyomkövetőt, elvettük vele a szabad mozgáshoz való jogát, engedélyezett útvonalon, engedélyezett időpontban lehet, de dolgozhat tovább. Az eddigi rezsije mellett fizeti a GPS nyomkövetés költségét, stb. valamint képezzük is ne legyen mégegyszer gondatlan. A bérének egy részét ez elviszi, a helyzet kötés, sok jogának elvonása a büntetés. Ne adj isten még a bankszámláját is monitorozza a hatóság, nagyobb költéseket jóvá kell hagyatni, kpt is alig vehet ki...

A GPS követés cella helyett, a hiányzó extrák, a kevesebb nevelőtiszt a kötelező oktatáson, stb. sokkal olcsóbb, mint egy mai fogház.

Jéé, a megélhetése, pont mint bárki másnak, a munkájához lesz kötve. Olcsóbb is. Kisebb is a zsúfoltság.

Amint látod, ebben a helyzetben nem a munka okozza a költség csökkenést, hanem a falak, a fűtés hiánya, a kevesebb őr, kevesebb bent biztosítandó program, a kötelező étkezés hiánya.

Ha a nem túl veszélyes tolvajok a GPS mellé szögesdrótot is kapnak, és egy mára gyakorlatilag kihalt zsákfaluban kell megélniük, megfelelő őrséggel, stb. de a bevételből fűthetnek, stb. akkor az ő őrzésük, elhelyezésük, stb. is olcsóbb. És innen csak az kerül jobban, drágábban ellenőrzött helyre akinél indokolt...

A keményebb helyek, stb. ahol akár fegyházakra jellemző fegyelem van kapcsán már nehezebb a munkát megoldani, de ott meg dolgozzon napi 12 ótát, heti 6 napon át... 72 óra. Majdnem 2 ember munkaideje. Ebből a munkahely plusz költségét levonva is jut neki kajára, fűtésre, stb. Hogy szórakozásra kevesebb jut? Na és.

És aki fegyházban van nem tud más munkát választani. Azaz el fogja végezni ennyiért. Nincs pocsék volumenhatékonyság.

Tökösmákos 2012.11.07. 19:15:23

@TheElf: Ez ellent mond a Cion Bölcsei Jegyzőkönyveinek azon pontjának hogy "a gójok társadalmát addig tesszük egyre élhetetlenebbé míg végül bele nem egyeznek az általunk létrehozott Világállamba". Vagyis Rothschild cionista érdekeivel ellentétes, ezért Soros Gyurka sose engedné Orbáncnak vagy Libajnainak se senki másnak.

fzoli415 2012.11.07. 19:20:35

@kovi1970: Ki a rák beszélt erről? Nem pont ez volt a lényeg. De, a felvetésedre: Hogy engem ne fosszanak ki, szavazzak egyből olyanokra, akik automatikusan elveszik a pénzem, és szétosztogatják az ilyenek között? ("Több pénzt az embereknek!") És ezt csakis így lehet?

esőman 2012.11.07. 19:47:28

teljesen egyetértek a cikk írójával!

rognork 2012.11.07. 20:10:14

@ommm: figyu te egy nagy látogatottságú oldalon írtál ilyen baromságot, ami szvsz csökkenti az általános színvonalat. sokan persze erre nyálazni fognak, de van egy olyan szint, amit emiatt nektek folyamatosan meg kell ugrani. amit leírtál, az haveri körben, vagy a szerkesztőségben füstölögve normális. de nem 40e ember előtt.

Semper Fidelis 2012.11.07. 20:44:56

@ommm: Ne törődj velük, marhára igazad van. Az, akit már tucatszor elkaptak, és még mindig nem ért belőle, bizony, hogy megérdemelné a kézlevágást. Mondjuk harmadik bizonyított alkalom után.

Amúgy pedig a sok károgóhoz csak annyit, hogy szerintem sokan a saját "erkölcsi magasságukat" próbálják hirdetni azzal, hogy mindenféle bűnözőt, tetvet védenek. Azt hiszik ettől különbek pedig pont nem. A kárt szenvedővel, áldozattal meg a kutya sem érez együtt, csak szegény "rabló úr"....

Q-match 2012.11.07. 20:52:53

nehéz úgy törvényt ülni a tolvajok felett, hogy a törvényt hozók is látványosan, gátlástalanul, arcátlanul lopnak.
nekünk, nem-tolvajoknak és nem-törvényhozóknak fáj ez egyedül, de aki nem okoz és nem is old meg problémákat, az nem is létezik igazán.... csak szív.

ommm 2012.11.07. 21:07:36

@rognork: Engedd meg, hogy a saját kis szociográfiai felmérésünket a saját oldalunkon csináljuk, ne szpemmeljünk vele másokat.

Tökéletesen látszik a kommentelők véleménye, ami különösen érdekes az az, hogy alig pár napja még egyként akasztott volna az ország, most pedig barbarizmust emleget a kommentelő.
Látod, ilyenek vagyunk. Tökéletes, görbe tükör, ha komolyan vetted, magadra vess.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.07. 21:21:16

@_csanesz: Úgy gondolod, hogy nem okozol kárt vele? Akkor elmesélek valamit, hátha megérted a problémát.

A gyorshajtás kapcsán nagyon sokszor hangzik el, hogy baleseti ok. De ez csak egyik fele a dolognak.

Azzal, hogy gyorsan hajtasz, már nem éri meg az elkerülőre menni, átmész a településen. Nem éri meg a pályán menni, mész a sima főúton. Ugye ismered a jelenséget?

Namost ez a plusz forgalom az összes ott lévő ingatlan értékét csökkenti. Nehezebb ott fizető vendéget fogadni, az idegenforgalom bevételeivel együtt adóbevételünk is csökken.

Nem feltételes módban, hogy HA baj lesz belőle. Kijelentőben.

De beszéljünk még kijelentő módban: A gyorshajtás befolyásolja a forgalom ritmusát. Ha más nem alkalmazkodik hozzád, akkor nála lesz balesetveszélyes helyzet. Ha viszont az egész forgalom gyorsul, akkor minden nap van olyan akinek ez sok, akinél baleset lesz belőle. Pedig, ha a forgalom ritmusa, sebessége a szabályos, nem lett volna. Ehhez a balesethez minden gyorshajtó hozzátesz egy kicsit. Nem feltételes, hanem kijelentő módban.

Amikor ezzel egy kicsit nyer a gyorshajtó, de sokat veszít mindenki, azzal nem csak a közvetlen kár a gond. Hanem az is, hogy az a társadalom ahol normális a "nekem kicsit jobb, másnak sokkal rosszabb, a törvényt meg leszarom" bizony lebontja a törvény és az erkölcs jelentette védelmet.

Pont azt, ami kapcsán téged a katalizátor lopástól kellene megvédeni. A különbség az, hogy a tolvaj a családja ételéért, életéért ássa ezt alá, és te már ellehetetlenítetted. Te passzióból ásod alá ugyanígy az erkölcsöt a gyorshajtással, de nincs rá súlyos okod. Akkor ki is a rosszabb?

@Semper Fidelis: Itt szó sem volt a szegény rabló úrról. Arról van szó, hogy ahol kézlevágás van, ott sem kap vissza semmit az áldozat, és ott még többet is lopnak. A büntetés célja pedig elsősorban nem az, hogy elég vért láthasson egy populista marha, hanem az, hogy megelőzze a bűncselekményt.

Hidd el nekem, ha mindegyik kapna VALÓS büntetést, akkor nem lopni egyik sem.

@rognork: Nem hiszem, hogy a színvonalat ez a cikk sokkal lehúzná. És nem azért mondom ezt, mert a cikket jónak tartom.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.07. 21:48:26

@ommm: Pár napja valóban egyként akasztott volna az ország, de nem hiszem, hogy ez az ország bűne. A facebook is a gyűlöletet tápláló klikkvadász csapatok pártján áll, sokszori bejelentés, és azok egyértelmű jogsértései ellenére is.

Csak nekem tudod mi jut eszembe? Annak idején az Indexnek is megérte kicsit csúsztatni. Ez mindig kicsit tolt a közvéleményen. Sokat tett hozzá a 2/3hoz. Ebből lett a várható médiatörvény. Ami kapcsán mindenki sírt, és sok más szívás miatt van panasz most is. De egyik sem mondja azt: Igen, ezt mi, újságírók is csináltuk.

Ha legközelebb a gyűlölet kap 2/3-ot hála az ilyen klikkvadász kísérleteknek, akkor nehogy te legyél a "szlovákrendszámos zsidócigány médiamaffia" akinek már megígérték a politikusok után jönnek a Dunába lövésnél / akasztásnál.

Ha a kézlevágás nem hatékony, és ezt adatok alapján látjátok ti is, és lenne bőven olyan megoldás ami után kevésbé lopnak, akkor inkább az utóbbiért érné meg kampányolni szerintem.

rognork 2012.11.07. 22:05:18

@ommm: ez esetben sorry, nem gondoltam, hogy ebből valamit is ki akartok hozni. arra már rájöttem, hogy bizonyos oldalak hogyan hergelik az embert, de ahogy az öreg parasztbá is mondja, na erre nem számítottam.

mellesleg nemtom minek akartok szociográfiai felmérést, hiszen:
1: az eredmény borítékolható
2: bizonyos médiumoknak igenis be kell tartani egy gentlemen's agreementet, legalábbis szerintem

ommm 2012.11.07. 22:25:32

@rognork: Semmi gond, de magad látod most már, mennyire változik a köz vélekedése, pedig mindkét esetben a tízparancsolatban foglalt bűnről esik szó és ott egyforma bűn mindegyik. Tudjuk nagyon jól, hogy akkor már rég rossz, amiután megtörtént a dolog, a fejekben van itt a nagy gond és a túlzott társadalmi toleranciában, a legyintésben és a hitetlenségben, hogy bármi változhat még. Anélkül pedig nincs cselekedet és tényleg semmi nem is fog.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.07. 23:14:10

@rognork: Sok médiumtól sokmindent el lehetne várni. Szakszerűséget, pontosságot, korrektséget, többoldalú tájékoztatást, stb. De jelenleg ebből sokminden hiányzik.

De egy autós újságírótól kevésbé várom el, hogy az általa írt társadalmi kérdéseket feszegető cikkek kapcsán gondolja végig azok hatását, legyen pszichológus.

Inkább elvárnám, hogy amikor Nm-ről, kW-ről, Lóerőről van szó, akkor jusson eszébe pl. hogy váltó is van az autóban, és nem mindegy milyen fordulaton pörög az a motor és ne egy-egy számból következtessen átgondolatlanul.

Mert ők autós újságírók. Ha itt írnak marhaságot, mást félrevezetnek, ez alapján nem a legjobb autót választja, az súlyos, drága kérdés. És ez az ő szakmájuk, hivatásuk.

A politikai, társadalmi kérdésben, nem hozzáértőként, hanem egyszeri emberként írnak. Lehet őket figyelmeztetni a következményekre, de nem ez lesz a meghatározó szempont a TCn.

@ommm: Nem hiszek a túlzott társadalmi toleranciában. Itt is van aki a véres megoldást támogatja. Facebookon is volt aki az ellen szólt, csak ugye facebook nem volt az ügyben sem korrekt sem törvényes.

Annál inkább hiszek abban, hogy számos kérdést hatékonyabban kellene kezelni.

Pl. hiszek a büntetőjogi mediációban. És azt látom, hogy aki azon esett át az kevésbé lesz visszaeső. Hiszek abban, hogyha a mediációban valamilyen szinten sikeres, a roma társadalomban elismert romák is részt vennének, az ő elítélő véleményük, és az egyezség miatt elvégzendő munka (amiből megtanulja a dolgok értékét) nagyobb visszatartó erő mint a jelenlegi.

Nem hiszek abban, hogy ne kéne büntetni. De hiszek abban, hogy pl. egy gondatlan autósnak nem felfüggesztett vagy letöltendő a jó. Hanem GPS karperec, és kötelező oktatás. Amiből megtanulja a KRESZt, a fizikát, a forgalomszervezés okait. Ami kapcsán vizsgázik. Az államnak is olcsóbb, neki is jobb, és nem képzik a börtönben bűnözővé, nem bűnözésre szoruló munkanélküliként jön ki.

ommm 2012.11.07. 23:23:04

@TheElf: Tény, és ötlet is lenne rengeteg, modell is példaként, de mindezt ingyen vagy olcsón megtenni nem lehet. És akkor még nem beszéltünk arról a paradigmaváltásról, amelyre a legnagyobb szükség lenne: hogy az emberek érezzék, hogy az államapparátus, a jog és a rendőr velük van, nem ellenük.

BitPork 2012.11.08. 00:05:05

Tudjuk h vannak ilyenek, de könyörgöm, ne reklámozzátok már, mert aki eddig nem csinálta és legalább olvasni tud, elkezdi!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.08. 01:19:48

@ommm: Nem tudom.

A Mediáció olcsóbb, mint a tárgyalás + börtön. A bővítés befektetés igénye igen alacsony.

A GPS karperecet megvenni is egyszerűbb mint új cellát építeni.

Sok extra szolgáltatást fizetőssé tenni a börtönben sem hiszem, hogy drága lenne.

Abban viszont egyetértek, hogy a fejekben van baj. Úgy gondolom, hogy a demokrácia alapja a tájékozott választó felelős döntése. Amíg ez nincs meg, addig a gondolkodásban, stb. sem lesz paradigmaváltás.

A tájékozott választóhoz pedig jó tömegtájékoztatás kell. Itt pedig szidhatom az Indexet, ahova azért kötődtök. De nem csak politikáról, bűnökről kéne jó tájékoztatás... De KRESZről, szabályok okairól, autókról, mindenről.

Ha megengeded akkor ennek kapcsán egy keményebb kritika: Nyisd meg a Totalcar főoldalát, akár fenn a menüt.

Én úgy gondolom, jót tenne ott is, TotalBike oldalon is, az autózással, motorozással kapcsolatos szabályok összegyűjtése, magyarázattal, időrendben.

Sokan a rendeletet nem értik meg, a sajtó eleinte nem volt pontos, új könyvet nem vesznek magyarázatokkal.

Ha a TC-n egy kattintásra ott lennének ezek a változtatások, tag cloudból lehetne keresni egy-egy kérdéssel kapcsolatos szabályokat, milyen jó lenne! Nem az hozza a kattintást. De az után érzed azt, hogy te tettél valamit azért, hogy jobb legyen. Nem várni kell a változásra, hanem tenni érte.

Ennek kapcsán említem a pontosságot.

Talán láttad, utóbbi időben sok kommentben kötök bele ugyanabba az apró dologba: A nyomatékos autók dicséretébe. Félre ne érts: Pontosan tudom, hogy a nyomatékos autókat sokan valóban jobbnak érzitek, és a tapasztalatból igyekeztek korrektül írni. Csakhogy annak a számnak ott nincs sok értelme önmagában. Engedd meg, hogy csúnya fotelfizikus troll legyek.

A newtonméter fetisizmus pedig egy újabb értelmetlen számháborúhoz vezet amivel az egyszeri autóst meg lehet vezetni. Mi a bajom a nyomaték adattal?

Mindig azt teszem hozzá, hogy a váltó / sebességváltó az "nyomatékváltó" is, más a forgatónyomaték a két oldalán. Sőt, minden olyan áttétel ahol a fordulatszám változik a nyomatékot is változtatja. Ugye tudsz még egy helyet ahol van ilyen.

Ha visszaváltasz, és jobban megy az autó nem a nyomaték szokott megnőni a motornál. Hanem a fordulatszám, és vele teljesítmény. Olykor csökkenő nyomaték mellet. És mégis jobban megy az autó. Bizony bizony, a lóerő kerül elő.

Csakhogy nem a katalógusban szereplő maximális lóerő, hanem az adott fordulaton leadott lóerő. De lehet még fizikus trollkodni, hogy abból sem a teljesítménygörbén leadott dolog. Hiszen a fordulat pl. motorféknél is stimmel.

Közel sem mindegy, hogy mekkora gázadásnál, mennyi üzemanyagot elégetve, mennyire dinamikusan gyorsulsz. Pedig adott sebességfokozat, adott sebesség esetén a fordulat többnyire azonos lenne.

Igen, ezek olyan jelenségek amiket minden nap tapasztalsz. Amiből, és akár általános iskolai fizika anyagból is, tudod, hogy az az egy Nm adat amit látsz nem jelenthet semmit.

De ti sok autót kipróbáltok, sokféle motorral, gyártóval. Sok helyre bejártok, beszélhettek mérnökökkel, versenyzőkkel, stb. akik nem csak ilyen fotelfizikus szinten értik a problémát. És ebből lehetne nagyon sok jó cikk.

Amiből megértenénk, miért van olyan, hogy egy gyengébb motor sokszor elég (pedig nyomatékban sem világbajnok), míg egy erősebbet egy hasonló súlyú autóban kevésnek éreztek. Pl. mert a használt fordulat tartományban mért teljesítmény esetében mégis a gyengébbnek látott motor a jobb :)

Ha a miértet tudjuk, linkelitek a cikket, akkor a tapasztalatotok többet érne, mint a megismételt katalógus adat. Sokkal többet mondana a cikk.

Sokszor írtam, láttad, nem vagyok éppen autóbuzi. Szerintem akinek "a taxi is olcsóbb mint verdát fenntartani, mert nem megy annyit, az a rutintalanságával ne veszélyeztessen rendszeresen másokat." Ha már mindenképpen vezetnie kell utazáshoz, akkor is elég a bérautó. A világban egyre több fiatalnak nem kell autó, velük is egyet értek.

De sok technikai érdekesség is van az autók között. Csikós baromi jól ír, és jól átjön miért fontos a veteránozás, miért fontos. Sok olyan érték is van itt ami mindenkinek fontos.

Sőt: Vallom a KRESZszel, az autók dolgaival, stb. nem csak az autóbuzinak, hanem minden olyan közlekedőnek tisztában kell lennie aki autóval találkozik. És sok biztonságos közlekedést érintő kérdésben együtt kell megvitatni a dolgokat, mert mindenkit érint. A közlekedésbiztonság meg olyan terület ami igencsak érdekel. Akár egy kicsit a forgalomszervezés is.

De ha a visszaváltás kapcsán is, fizika kapcsán is, én is tudom mi nem stimmel a nyomaték adat fétisizálásában, mi történik visszaváltáskor, akkor a hiteles tájékoztatás kapcsán tőletek is elvárnám, hogy ne egy Nm érték bűvöletében éljetek.

És azt is, ha közéleti rovat van, akkor beszélgessünk, vitatkozzunk sokat a közlekedésbiztonság, közlekedéspolitika, forgalomszervezés, stb. kérdéseiről is. Lássam, hogy itt a szabályokról, az okokról, magyarázatokról könnyen tájékozódik az autós.

Egyszerűen azért, mert TI ezt tudjátok hozzátenni a tájékozott választó mindennapi felelős döntéseihez. És ahhoz, hogy megértsék miben lehet, és miben kell, hogy partner legyen a hatóság. Mert a paradigmaváltásra valóban szükség van.

Grifter 2012.11.08. 04:04:32

@TheElf: Részletkérdések. Az alapelv az, hogy dolgozzon. Most is vannak rabok, akik hétvégére hazajárnak, meg kimenőt kapnak, netán évekkel később kezdik meg büntetésük letöltését, mert nincs hely.

Ahogy az is könnyen 'szabályozható', hogy aki visszaél ezzel és mondjuk megszökik egy útépítésről, az után sokkal komolyabb retoziót kapjon.

A trükk egyszerű: Első lépésben az elitélt számára biztosít a rendszer egy utat, amiben a társadalom számára 'hasznot hajtva' tölti le büntetését, ennek módja másodlagos. (Persze fontosak a részletek, de az elméletünkben másodlagos)
Csak fántzia kérdése, hogy a büntetés lehet-e vagyonelkobzás, magsabb adó, teljes körü segély megvonás, és stb.
A második lépés, hogy ha ez így nem volt elég/nem vált be, akkor bizony kőbánya. De a kőbánya lehet mezőgazdasági munka is állami földön, vagyis termelje meg a saját ételét pl., egy amúgy zárt rendszerben.

Aki pedig se az első lépéshez (tisztességes és nem szükségszerűen megalázó módon tölti le büntetését), se a másodikhoz (már majdnem embertelen, de még mindig túlélhető módon) nem megfelelően áll hozzá, be lehet rakni egy 3×2-es cellába tök egyedül. Ott gyorsan megjön az ember esze.

Valójában oda kéne eljutni a büntetőjognak/büntetésvégrehajtásnak, hogy a büntetés személyreszabott legyen.
Hiszen kinek mi a büntetés ill. mivel jár jobban a társadalom?
Pl. aki ellop 10 milliárdot, azt ne két évre ültessék le. Mert annyiért bárki ülne két évet.
Ő (azon tól, hogy teljes vagyonelkobzás tőle és mindenkitől, akihez a szállak vezetnek) egyrészt szedjen krumplit 5 évig, majd élete végéig essen át rendszeren átvilágításon és számoljon el minden forintjával.
Aki pedig a kisboltból lop tejet meg cukrot, azt szintén ne két vére ültessék le, mert lehet nem poénból csinálja.

Vagy még két remek példa:
- A sok helyen érvényes módi, hogy a büntetés arányos a büntetett vagyonával, nagyon is helyénvaló. Hiszen nem mind1, hogy egy 1.3-as Suzukival, vagy pedig egy SL65AMG-vel hajtasz gyorsan és szabnak ki rád pár száz ezer bírságot. A birság mindig idomuljon a vagyoni helyzethez.
- Amennyiben valaki állami alkalmazottként, netán felelős beosztásban az állampolgárok komolyabb csoportjának kárára követ el vmit, annak büntetése legyen jóval drasztikusabb. Vállalat igazgató vagy és ezrek életével játszol? Akkor a nagy fizuhoz nagy felelőség is járjon.
Ha meg netán politikus vagy és a lakosság egy komoly hányadának megélhetésével játszol? Álljon csak mögéd a csuklyás bácsi, hogy tudd mit kockáztatsz.

Természetesen ezek nem egyszerű dolgok, sőt, engem kifejezetten irritál, amikor egyszerű megoldást kínálnak egy nagyon is komplex problémára, ugyanis az nem létezik, illetve garantáltan igazságtalan.
De sok módja lenne annak, hogy igazságosabb legyen. Tökéletes meg sose lesz, arra csak törekedni kell - ugye.

Grifter 2012.11.08. 04:14:50

@TheElf: Szépen elkalandoztál, de bizonyos részeken teljesen egyet tudok érteni. Az is fontos lenne, hogy a társadalom előre is fel legyen készítve a világ nagy dolgaira. Legyen kötelező a KRESZ már általánosban (meg 5-10 évente újra), legyen elmagyarázva miért fontos az adózási morál és minden állampolgár legyen azzal tisztában, mit is kockáztat.

De ne legyünk naivak: A jelenlegi rendszer pont arra épül, az a célja, hogy nagyon sok buta droid csordákban terelve csinálja, amit a különböző érdekek diktálnak. A többi csak járulékos 'veszteség'.

rámenős 2012.11.08. 05:30:50

@Grifter: Bocsássatok meg, hogy képtelen voltam elolvasni a rengeteg bejegyzést és csak erre reagálok.
Én már azzal is megelégednék ha a jelenlegi törvényi kereteket helyesen / az emberek igazságérzetének megfelelően / használnák.
Éppen most háborodtam fel, hogy az Érdi rendőrverőket kiengedte a bíróság. Hogy a fenébe akarunk így rendet?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.08. 06:22:03

@Grifter: Omm hiányolta a paradigmaváltást, szemléletváltást, gondoltam felvetem az ő szerepüket :)

Hozzáteszem, pontosan tudom, hogy a váltót, motor karakterét, stb. emlegető kritika egy autós újságíróval szemben övön aluli ütés. Mert ezt valószínűleg tudja, kezében van a visszaváltás, érti, stb. de mindenki figyelmen kívül hagyja. Megy a nagyszám fétis, a marketing megkajálása.

rognork 2012.11.08. 06:33:32

@ommm: szóval ennek még előzménye is van. OMG. és melyik az a cikk, mert manapság már túl feinschmecker vagyok, nem olvasom el mindet.

@TheElf: ha egy internetes újságban normális emberek dolgoznak, és jó példát mutatnat (szerelés, jogász, tanácsadás, felvilágosítás), akkor elvárom, hogy az újságot megszemélyesítő emberek ne menjenek le egy olyan színvonalra, mint a politikai blogok írói. ta holnap a csikós nekiáll orbánozni, akkor elhányom magam, és többet nem olvasom. egyszerű.

gbalint 2012.11.08. 08:09:15

Ház elött parkoló Lexus-ból vágták ki a katalizátort. Miután 3 alkatrészt tettek tönkre a kár 480.000 Ft. A k. életbe. És ezek nem cigányok és nem kenyérre kell nekik. Nem hiszem el hogy a rendőrség nem tudna ez ellen valamit tenni, hiszen a cuccokat el kell adni valahogy. Ha a játékgépeket be tudták tiltani egy nap alatt akkor erre is ki lehetne találni valamit.

Szabó F. Balázs 2012.11.08. 08:45:05

@daito:
1. Az USA-ban drága a börtön? Jól van, nem egy olcsó mulatság az fix, de az a 47.000 dollár ott még mindig az átlagbér alatt van (egy átlag rendőrjárőr éves fizetése 62.000 dollár). Itthon egy rab ellátása egy napra 7.000 forint (nettóban persze). Egy harminc napos hónapra ez nettó 210.000 forint.

Persze megértem, hogy ebben benne van a fűtés, a víz, a villany meg persze az őrök bére is, de ha jobban belegondolsz te a saját fizetésedből szintén ilyesmikért fizetsz (az őrök bérét ki kell cserélni benzinre/közlekedési bérletre). Na most vessük össze a magyar rögvalóságot a napi nettó 7000 forintos költéssel. Nem hiszem hogy sokan tennék fel a kezüket, hogy "igen, nálunk van erre pénz" és itt nem csak a bevallott, hanem a valós nettó jövedelemre is gondolok.

A börtönök elszívják a pénzt, mert nem termelnek gyakorlatilag semmit, és amennyiben mégis az is többségében eladhatatlan a piacon. Emellett persze ezekből is kilopnak mindent amit lehet.

Senki ne mondja nekem, hogy a heti háromszori hideg zuhany, meg a napi kétszeri (a gyomorrákosok menüjénél is szegényebb) ételadag olyan sokba kerülne. Ahogy az is nonszensz, hogy a 18-19 fokos cellahőmérséklet (még ha távfűtéses is) szipkázná el az állami vagyont. Lámpaoltás nyolckor van, a raboknál a legnagyobb fogyasztó a villanyborotva vagy a rádió (közel sem mindenkinek jár tévé mint a Csillag életfogytosainak). A börtönőrök fizetése sem verdesi persze a magas mennyeket.

Egyszerűen a magyar állam a rabok fogyasztásával teszi semmissé a saját felelőtlen gazdálkodását, elvégre az új autóflotta nem létszükséglet, de a rabokkal nem lehet mit csinálni...

Szabó F. Balázs 2012.11.08. 08:52:07

2, A másik meg az, hogy nem kell oda 20 őr. Elég öt. Fogsz tíz rabot, a lábuknál összeláncolod mindet és csatárláncban dolgoznak. Ha valamelyik ki is akarna ugrani a sorból, a másik 9 visszatartja, mert egyszerűen nehezebbek és kész. Két ilyen csoportra elég egy puskás őr.

Aztán kimehetnek, kikotorhatják a csatornákat, rendbe hozhatják a másodlagos árvízi töltéseket, szemetet szedhetnek, törhetnek követ. Azt meg le kell szarni, hogy ez drágább mint a gépi murvaőrlő. Miért? Mert az állam a rabok fenntartását már fizeti, ha ez meg is drágul a fuvarozásukkal még akkor is olcsóbb, mintha az alapszituációban egy másik céget bíznának meg a dologgal.

Abba meg már nem is kezdek bele, hogy az ilyen megbízásokat nem a te céged, meg a szomszéd Józsié fogja nyerni, hanem a börtönigazgató, vagy a megyei valaki rokonának, haverjának, csókosának cége (aki persze annak rendje s módja szerint le fog kanyarítani egy kövéret az összegből magának, amit lehet te is megtennél, de talán nem ennyire gerinctelenül).

Garp 2012.11.08. 08:59:53

csak azt nem t'om, hogy fognak a képviselők kéz nélkül szavazó gombot nyomni a parlamentben? á, rossz, ötlet, hagyjuk!

ommm 2012.11.08. 09:48:08

@TheElf: Persze, igazad van, de gondolj bele, hogy mekkora volumenről, logisztikai háttérről, jogszabályi változásokról beszélünk, ha bármit változtatni akarunk. Látod, ez egy akkora - megoldásra/változásra váró - problémakupac, hogy nincs az a lapát, amelyikkel elhordod. Vagy ha van, akkor hamarabb elkopik, mintsem a végére érjen.

A KRESZ-magyarázó ötlet nem rossz, de mivel rendszeresen foglalkozunk a TC/TB-n mindennemű módosítással, így nem nehéz kiguglizni azt, ami érdekel. Bár tény, hogy egy gyűjtőoldal jól jöhet. Persze ehhez az is kell, hogy a programozók belenyúljanak az oldal struktúrájába, márpedig olyan kevesen vannak és olyan sok a dolguk az Index-médiabirodalomban, hogy ihajj.

Amit pedig a belső emberekkel, mérnökökkel való beszélgetésekről említesz, az szintén igaz, amikor csak lehet, le is írjuk (mint pl. a mai cikkben) az érdekes infókat, amiket tőlük kapunk a vacsoraasztal körül, de javarészt azért csak négyszemközt beszélgetünk és nyilván minden apró, esetleg nem publikus részletet vagy összefüggést nem tehetünk közzé, hiszen mégis úriemberek vagyunk valamennyire, egyszerűen nem illik. Ráadásul akit újságírók közé engednek, az fokozottan vigyáz arra, amit mond, csak nagyon direkt kérdéssel tudod megfogni (pl. az Audi R8 váltója a Porsche PDK-n alapul?) ilyenkor muszáj konkrét választ adnia.
Hidd el, sokszor kérdezni nehezebb, mint válaszolni :)

halor 2012.11.08. 10:20:18

Tudom, Pista, hogy nem vagy te ilyen barom, csak hangulatkeltésnek írtad a cikket, felindultságból.

krj 2012.11.08. 10:32:23

elég szánalmas, hogy kimoderálta a tegnapi hozzászólásomat, mert azt találtam írni, hogy érdekesen indult, de primitív szöveg lett a végére...gyenge idegzetű ember ne írjon blogot.

zeger 2012.11.08. 10:37:53

Péntek esti koncert a budai II. kerületben. Odaérkezés 7-es BMW-vel, GPS-es riasztó, makulátlan állapot. Kocsi meg is maradt, csak a két visszapillantó lett kiszerelve (tökéletzes szakszerűséggel) és a két ködlámpa (szintén tökéletes szakszerűséggel). Mindkettő pótlásakor "csak vissza kellett pattintani a helyére" az új alkatrészeket. 92 eFt/tükörlap (fűtött, sötétedő). A ködlámpák 30 eFt/db. Összesen 250. Kösz. Szóval ennyit a BMW tükörről. Igazolva a hír. Két napig közlekedni tükör nélkül, egy feledhetetlen élmény. (A többit a MasterCard fedezi.) Kézlevágás párti vagyok.

_csanesz 2012.11.08. 11:38:01

@TheElf: Értem én amit írsz, meg nem is... Olvasd vissza, mit írtál a "kijelentő módhoz". Rengeteg a "ha"...
A lopásnál egy sincs... Ezért az egyik bűncselekmény, addig a másik (és én csak erről beszélek-nem minősített esetről) szabálysértés!
Természetesen mindkettő erkölcsbe ütközik, mert előre deklarált szabályokat sért. Ezt elismerem. De akkor is van különbség! A lopás esetén 100% a károkozás, gyorshajtás esetén csak egy csomó "ha" teljesülése esetén.

A forgalom miatti értékcsökkenés, pedig szvsz inkább hang és környezetszennyezési probléma, mint gyorshajtás. Ami persze összefügghet, HA...

_csanesz 2012.11.08. 11:41:44

@waldorfbalcon: Az, hogy a posztoló milyen, azt szerintem egy posztból nem szabadna megmondani, általánosítani.
A gyorshajtás minősített esetei egyértelműen okozhatnak halált, de azok már nem is szabálysértések, hanem gondatlanság esetei, amik már bűncselekmények...
A lopásban , nem a katalizátor a lényeg, hanem az, hogy az nem az övé! minthogy a rokonságodban történt tragédia esetén sem volt a gyorshajtóé az az élet amit elvett...

Luighi 2012.11.08. 13:46:33

A legelsőhozzászólás már hozza a megoldást. A többit most kivételesen nem olvasom végig. Plusz a siten a (CSAK!) kenyér+víz kombo sokat segítene plusz valami szénbánya(k!) újranyitása a költségek fedezésére...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.08. 16:14:43

@_csanesz: Egy helyen volt ha, de ha megnézed akkor rögtön két lehetőséget vetettem fel, egy olyan helyzetben ahol nincs 3 opció. Azaz megteremtesz egy olyan helyzetet amire a többi közlekedő ugyan választhat, hogy hogyan is reagál, csak éppen mindkét választása balesetveszélyes. Azaz a probléma, a másnak okozott veszély már a te gyorshajtásod pillanatában biztos, csak a milyensége között lehet választani.

L 300 2012.11.08. 17:48:58

Ezekben az emberekben van egy csomó érték:
Vese 2x,retina 2x, máj, hasnyálmirigy stb.
Aztán ha elfogyott akkor már úgysem kell etetni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.08. 19:08:13

@ommm: A kevés programozót értem :) Az Nm fetisizmus kapcsán gondolom egyetértünk.

A várt paradigmaváltás (politikai) kapcsán magam is írtam ezt-azt, örülnék, ha elolvasnád: kalandmester.com/entry.php/12-A-m%E1smilyen-politika

Pl. azért, mert az ott felvetett kérdések egy része kapcsán, a nyilvánosság, a média nagy hatalom. Ha a hatóságok bizonyos jogsértései ellen nem csak politika, de a sajtó is összefog, az változásra kényszerítené hatóságokat, és hosszú távon megalapozná a bizalmat is :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.11.09. 23:20:48

Kifejteném: annyira, de annyira olcsó, proli, populista duma mifelénk lopás kapcsán a szaúdi kézlevágást emlegetni, hogy egy magára valamit is adó lapírónak illene mellözni.
Tetszik a csonkolás? Akkor ne csak a mazsolákat válogassuk ki, hanem nézzük meg, mennyire faja dolog ott élni. Ha helyi vagy, akkor úgy házasodsz, ahogy a bövebb családod jónak látja. A lányod, feleséged és nö rokonaid csak férfi hozzátartozó hozzájárulásával utazhatnak. Koncert, mozi, színház, zenés rendezvény kilöve, mert nincsen, tilos. Esti program? Vagy leiszod magad házon belül haverokkal, kockáztatva, hogy megcsesznek a rendörök vagy a vallási rendörség a hazaúton, vagy elmentek egy étterembe, ahol a férfiak reggelig meccset néznek és mellé gyümölcslevet szürcsölnek.
Ha a családdal mennénk, akkor paravánok mögött eszünk, vagy a szeparált family szeksönben, mert nö van velünk.
Persze emelett odafigyelünk arra, hogy a megadott idöben félrevonulunk imádkozni. Férfiak, nök külön, naná.
Satöbbi, satöbbi. Nem, nem akarjuk a kézlevágást és nem is emlegetjük, mert egyszerüen nem releváns. Egy másik kor és egyik másik kultúra morzsája.

rámenős 2012.11.15. 04:40:40

@malenykij polgar: Jó, igazad van, de te is mellébeszélsz. Nem olvastam el az összes kommentet, mert csak idegesítem magam.
A léényeg, hogy megoldást kell találni a jelenlegi helyzetre. Pl. kiengedték a rendőrverőket a börtönből. Szerinted ez helyes?
Messzire vezetne a téma boncolgatása, de a lényeg a mai tarthatatlan helyzet.
Az is igaz, hogy nem a csendőrség visszaállítása lenne a megoldás. Ugyanannyi jogot, kötelességet és elvárást kell követelni a ma rendőreitől is. Akkor majd beszélhetünk. Nem két hét múlva.

rámenős 2012.11.15. 04:42:12

@rámenős: Vicc, hogy a riasztólövés után nem meri fejbelőni azt aki összetörte a csontjait.

magyar01 2013.03.02. 20:13:26

Én ezt nem értem!
Miből gondoljátok, hogy Ti nem börtönlakók vagytok?...
Gondoljatok bele, hogy mennyi rendőr, ügynök, besúgó, köztisztviselő, stb. dolgozik azon, hogy neked minél nehezebb legyen és ne tudd emberi jogaidat és az igazságodat érvényesíteni az uralkodó osztály és a hatalom felett. Ezeknek mindegyikének fizetés, illetve mit is mondok, zsold jár az aknamunkájukért és nem is kevés, amit szintén neked kell megtermelni. Ahogy mondta egyik rablónk -aki még mindig szabadlábon van a fentiek segedelmével-, 47.000 forintból meg lehet élni, azaz lakbért (törlesztőrészletet), fűtést, villanyt, vízdíjat, közlekedést, adót és élelmezést lehetséges fizetni, ami lássuk be, jóval kevesebb költség, mint egy börtönviselt eltartása úgy, hogy közben veled elhitetik, hogy kurvára szabad ember vagy, sőt a rabok, amikor szabadulnak, csakis az ő rablásukat segítik így vagy úgy.
Összegezve tehát elmondható, hogy a hatalom számára a legkönnyebben és legolcsóbban fenntartható börtön azaz ország, ahol az. ún. szabad polgárokat ellenőrzésük alatt tudják tartani mindenféle hazugságokkal és a hivatalosan jogokkal védett lopásaikkal.
És végül megjegyezném, hogy minden módszer, ami a lopások megakadályozását szolgálná egy egészséges társadalomban, az a globalista rendszer szerint nem liberális.
süti beállítások módosítása