HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Új törvény: a horpadt autó roncs

2012.11.29. 05:45 Tcomment

Címkék: biztosítás roncs

Csak számlás javítást fogadnak majd el, nincs többé egyesség. Megint a kispénzű autósokat szívatják.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

160 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr784932768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2012.11.29. 10:22:40

@Giryu: a biztosito megis honnan a rakbol tudna, hogy neked pontosan milyen allapotu autod volt?

Ennek azutolagos megallapitasa lehetetlen.

gelsystem 2012.11.29. 10:28:57

lehet, hogy jobban teszem, és szólok fateromnak, hogy ne használja a kocsiját ami 6,5 éves, és van benne 8000km........nem elírás: NYOLCEZER!!!!
most volt nyáron vizsgáztatni, ahol nézik az óraállást.....MENNYIIIIÍÍÍ? NA NE MONYGYA MÁÁÁÁ?!?!?!
mondtam is faternak: mért nem fejelted meg?
.
ez most a futásteljesítmény kontra óraállásról jutott eszembe

Rocko- 2012.11.29. 10:30:48

"Aki tehát kártérítést szeretne, annak mindenképpen meg kell javíttatnia autóját és marad a hónapokig tartó ügyintézés, bizonytalanság és"
és???

Shadowbull 2012.11.29. 10:31:06

@gelsystem: iylen futasteljesitmenyre sajat autot tartani pusztan draga hobbi.

Ugyanugy mint huszoneves autokat patikaallapotba restauralni.

Aki ilyet csinal, annak sajnos tudomasul kell venni, hogy a vilag ezt nem fogja elismerni, mert nem is tudja.

bekker 2012.11.29. 10:32:09

Viszont be kell tartatni a törvényt, vagyis a kárt elszenvedett félt semmilyen joghátrány nem érheti, és vissza kell állítani az eredeti állapotot.
Van egy autóm, 1990-es, újkora óta az enyém, van benne 80e km, rozsdamentes. Ha töri valaki, honnan vegyek egy másik ilyet?
Na ugye?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.29. 10:33:08

@T-Ati: "Ebben mi a rossz nekem, ha van egy 14 éves autóm, amit kb. 400 ezerért sem tudnék eladni, és valaki belém jön hátulról?"

nekem 20 eves autom van de olyan allapotban hogy 1 millaert se tudnek olyat venni, kitorolhetem a seggem a 400e -rel amit nagy kegyesen odadobnanak

raadasul ezeknel a ~ 300e -s autoknal pl vezermuszij csere az 70e... most ha vezermuszij utan torik totalra, akkor azt a 70e -t is azonnal bukom

Giryu 2012.11.29. 10:39:35

@Shadowbull: Ugyan. Ha a kárt fel lehet mérni szakértőileg, akkor a káresemény előtti állapotot is. :) Különben az avultatás intézménye is "lehetetlen" lenne, mégsem az, ugye. :)

Egyébként a lényeg az, hogy azt a kvázi másodlagos kárt senki nem téríti meg, amit az autócsere miatt elszenvedek. Mert az autót nem akartam eladni, de lényegében el kellett, mert TK. Ha veszek egy másik ugyanolyat (és mondjuk egy métert nem kell mennem utána, egy percet nem kell telefonálnom), a kb. 100-150 000 Ft-ot, mire a nevemre kerül, ki fizeti meg? Ugye, hogy senki... Pedig az is a kár része, hiszen a káresemény bekövetkezése nélkül ez a költségem nem lenne.

Nagoen 2012.11.29. 10:39:37

Azert a tisztelt "márkaszervízeket" sem kell félteni, náluk kellene kezdeni a fehérítést! Mivel a legtöbb két óradíjjal dolgozik egy magas a biztosítós autókra, és egy alacsonyabb a halandóknak! Amúgy inkább ez eg plusz adóbevétel a számlák miatt az államnak erről szól és nem a kisembert védi. A helyi kisszervizek mindig becsületesebbek mint a nagyok ennyi ez tény!

Nagoen 2012.11.29. 10:42:36

@bekker:
A törvény ebben az országban nem létezik! Nem vetted észre?

Rocko- 2012.11.29. 10:43:51

óhh, mis is megkaptuk a saját roncsprémiumunkat. ha összetörnek, olyan áron lesz a javítás hogy inkább veszel másik kocsit.

"Már a beszélgetés elején leszögezi, hogy még nem látta az új jogszabály végleges szövegét, de a támogatja a kormány minden olyan törekvését, amellyel a lopott alkatrészek és feketebontók irányából a legális helyreállítás felé tereli az autósokat."
na, ez az intézkedés pont erről szól.

Nagoen 2012.11.29. 10:45:52

@Gyurma73:
Csak csatlakozni tudok az elötttem szólóhoz!
Tisztességes munka, jó vevőkör, biztos megélhetés. Egy gond van az ADÓ, és azt mindig az állam talaja ki nem a becsületes kisember!

Kowalski76 2012.11.29. 11:00:43

Ha jol veszem ki az uj torvenytervezet arrol szol, hogy ezentul csak szamla elleneben fizetne a biztosito barmilyen javitast. Ha intezmeny lennek en se fizetnek ki semmit bemondasra. Nem csak draga szervizeknel lehet ajanlatot kerni karambolos javitasra. Nyilvan az ugyeskedoknek rosszabb lesz, de sajnalni azert ne kelljen oket.

Netuddki. 2012.11.29. 11:03:25

@Nagoen: "Egy gond van az ADÓ, és azt mindig az állam talaja ki nem a becsületes kisember!"

A becsületes kisembernek meg kéne néznie még a szavazás előtt, hogy akire adja a voksát az mit ígér az adók terén. Érdekes módon a jelenlegi (ön)jelöltek közül ezt a nem éppen lényegtelen kérdést nemigazán akarja megoldani. Mert ha meg akarná akkor a programjában is szerepelne. Mindenesetre van még másfél év és jöhet még olyan aki valóban a többi állampolgár érdekeit akarja képviselni. Miért? talán azért mert ő is a munka világából jött és tisztában van a problémákkal. ismétlem, jelenleg (még) nem látok ilyen jelöltet...

Szittyakürt 2012.11.29. 11:04:18

A lényeg itt van, benne a nagy népi kibaszással:
"Azt mondjuk, hogy az új törvény szerint 80 forintig érdemes javítani, de ha 40 forint a roncsértéke, akkor a tulajdonos akár 120 forintos összértékű járművel is távozhat a nehéz helyzetből, ami a biztosítási alapelvek szerint nem történhet meg, ez az úgynevezett káron nyerés. Tegyük hozzá, hogy az autó piaci értéke ismét legfeljebb a korábbi 100 forint, vagyis az eladáskor nem tudja kisajtolni az elméleti hasznot tulajdonos."

Ismét kik járnak jól? Azok, akik szlovák és német rendszámmal közlekednek. Rájuk ugyanis az ottani szabályok vonatkoznak, amik kötve hiszem, hogy olyanok lennének, mint az itteniek.

sirT 2012.11.29. 11:06:51

Azt azér most elmesélem, hogy ez külföldön még rosszebbul működik. Helyszín Belgium. 2 éves autón sérülés oldalt (két ajtó +küszöb) sérülés hátul (csomagtér ajtó, spoiler hátsó nyúlvány)
se futómű se motor se belső tér nem sérült!!!
gazdasági tk. annyira drága a szakműhely, hogy inkább elbontják, te meg vegyél újat. viccc

The Good Boy ! 2012.11.29. 11:07:14

ha egy szép új álomvilágban élhetnénk, akkor ez a sztori úgy működne, hogy amikor a baj megtörténik, felhívom a biztosítómat (és nem az okozó biztosítóját), hogy baj van, az ő megbízottja az autót beszállíttatja a vele szerződésben lévő autójavító céghez (elintézi a hasonló kategóriájú csereautót!), akik úgy csinálnak az autómból "sérülésmenteset" ahogy akarnak, de pár hét múlva minden gond, idegeskedés (és ami a legfontosabb, anyagi ráfordítás) nélkül kezembe kaphassam az eredeti autóm helyreállított változatát. Vagy ha az valódi(!!!) tk, akkor az autó piaci értékét+beszerzés egyéb költségeit. Egy szép új világban, vagy csak abban a mocskos demokáréban ennek így kellene lennie, nem a biztosítónak avultatás címszóval pluszban lehúzni, miközben nekem is csökken az értéke a sérülésmentes autómnak a baleset miatt. És akkor még a gtk, tk esetén az autóhitelesek hitelből történő kirugdosásáról és ebből adódó esetenkénti milliós plusz tételekről még nem is beszéltem.
Mondjuk, ha jobban bele gondolok ilyen szolgáltatás a holdon sem lehetséges, amikor pl. a jövő évi kgfb teljes díjam -20 éves jogsival 0 baleseti előélettel) 5.000.- Ft+ 30% baleseti adó... (ez nekem jó, meg a még 2+ milkát érő 7 éves autómnak, csak ilyen összegek mellett tényleg csak trehány munkára, meg lehúzásra alkalmasak a biztosítók)

Rocko- 2012.11.29. 11:07:59

@Shadowbull: oké, de azért Te is tisztában vagy vele hogy a Csikós jelelgű hobbi öregautózás más, meg az is, hogy 10 év után csak egy 10-15 éves Toyotát tudnak egyeesek megengedni maguknak.

repecs 2012.11.29. 11:09:53

Nekem jönnek, biztosítóm az enyém elviszi az autóm ad egy kölcsön kocsit 1 hónap múlva vissza adja javítva az én autómat. Én vissza adom a kölcsön kocsit. Miközben elintézi azén biztosítóm a károkozó biztosítójával a pénzügyeket.

Én leszarom hogy a biztosítómnak hány forintjába került. Ez lenne a normális ügymenet.

Jelenleg én szívok a károkozó biztosítójával. Ezt ki találta ki? Ki engedte meg? Hol érdekel már hogy a másik kit választott? Mi ez az egész?

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 11:10:03

"hiszen a vétlen autósok 70 százaléka nem kapja meg az őt jogosan megillető kártérítést. ... Nem csoda, hogy a tulajdonosoknak rossz tapasztalatai vannak a biztosítási kártérítések kifizetése kapcsán. Sokan nem bíznak abban, hogy akár 100 százalékig kártalanítják őket"

- meg kene rancigalni mar oket, felelossegre vonni, akar vagyonelkobzast is elrendelni. Csakugy, mint minden ingyenelo, tolvaj csalonak.

"Vagyis, ha tavaly igaz volt, hogy bevételeik biztosan nem fedezik a kártérítésekből várható kiadásokat, akkor ez most még inkább igaz lesz"

- ORDAS HAZUGSAG!!!! Mibol futja milliardos palotakra es luxuslimuzinokra?

repecs 2012.11.29. 11:12:17

@The Good Boy !: Na valaki értelmesebben megfogalmazta mint én. Én is pont így gondolom.

toncsi64 2012.11.29. 11:18:01

Azért arra kiváncsi lennék, hogy ha valaki mindent számlára csináltatott az autóján, mennyire befolyásolná ezek bemutatása a kártérítési összeg nagyságát ? Gondolok pl. olyanra, hogy az öreg vasat mondjuk 1 éve fényeztette telibe ami akár 400.000 Ft is lehet. Figyelmen kívül hagyhatják ezt az értékbecslés során, ha bemutatom a számlát ?

kraffftwerk 2012.11.29. 11:21:35

Én az alábbi 3 dolgon gondolkodtatnán el a nagyokos törvényhozókat.
1. Egy 10 éves autóra kevesebbet fizetnek egy ugyanolyan törésre mint mint egy 5 éves autóra fizetnének. Megcsináltatni viszont nem kerül kevesebbe, úgyhogy szívsz.
2. Azt mondják, hogy nem fizetik az új alkatrész árát mert többet fog érni tőle az autód a javítás után. Nem hogy többet nem fog érni hanem egyenesenen eladhatatlan lesz mert kinek kell egy összetört és javított autó. Ha mégis sikerül eladni akkor meg csak kevesebbért mint egy ugyanolyat ami nem volt törve.
3. És mi van a biztosítási díjakkal. Kategórián belül mindenki ugyanannyit fizet, legyen akár új vagy régi autója. És ha összetörnek és öreg autód van akkor akkor kevesebbet kapsz mintha új lenne. Sőt új autóra még törés miatti értékcsökkenést is fizetnek. Ami rendben is van, csak akkor ne az öreg autósoktól akarják beszedni azt a pénzt amit a fiatalabbakra kifizetnek. Az nyilván nem lenne igazságos, hogy aki újjal jár az többet fizessen mint aki ronccsal de akinek csak régire futja azt ne szívassák már.

Mielőtt bármelyik oldal szidna: egy 7 éves újonnan vett alsó-közepes és egy 12 éves használtan vett -még most is prémium- autónk van.
Nekünk is volt gtk-nk pár éve, abból úgy jöttünk ki, h a pénzünknél voltunk.

Rocko- 2012.11.29. 11:30:37

@streetsta: engem az érdekelne hogy a sértettnek mi a franc köze van az avultatáshoz.
a KGFB fizetésekor nem saját magamfelé fizetem a biztosítást, hanem másfelé. akkor az avultatást miért nem a károkozó (vagyis a biztosítója) fizeti?

Rocko- 2012.11.29. 11:32:46

@Gyurma73: ez eddig oké.
ott nem az oké, hogy az ember nem tudja kifizetni, plusz egyre inkább terjed az a szemlélet, hogy mindegy milyen minőségben dolgoznak, csak olcsó legyen.

kraffftwerk 2012.11.29. 11:37:45

És még valami, amit fentebb már kicsit más megfogalmazásbana leírtak. Szarból nem lehet várat építeni/ autót újraépíteni. Amilyen alacsonyak ma Mo-on a kötelező díjak abból ne várjunk csodákat. Ami befolyik az elmegy az új autókra a régiekre már nem marad szinte semmi.
Ugyanarra az autóra amire Németországban évi 400 euró volt a kötelező, itthon évi 20e Ft. Ebből könnyű kiszámítani, hogy mit várhatunk a pénzünkért. Mondjuk az is érdekes, hogy plusz évi kb. 50 euro volt a lopáskár biztosítás és még évi 400 euróért kaptam volna teljes Casco-t is, itthon meg évi 240e Ft lett volna a teljes Casco. Évi kb. 40e Ft-ért beajánlották a lopáskár biztosítás amit meg is kötöttem volna de végül a biztosító visszalépett az ajánlattól és csak teljes cascot kötött volna.

2012.11.29. 11:44:31

@Werreg: én csak annyit mondtam, hogy ez eddig is így volt. Ebben pont semmi változás nincs. Hogy ez jó, vagy sem, az egy másik kérdés.
És még mindig igaz az, hogy ha számlával igazolni tudod, hogy mennyit költöttél a kocsira, akkor az eurotax sávnak nem az alját fogja a biztosító adni, hanem a tetejét. Erre való a kárbecslő elvileg.

RemekElek 2012.11.29. 11:49:35

Szemétség amit eddig csináltak meg az is amit ezután akarnak csinálni!
A kérdést véleményem szerint úgy kellene megoldani hogy a kárrendezés végén a vételen fél autójában eset kárt úgy állítsák helyre hogy annak használati és piaci értéke semmivel se lehessen kisebb mint a káresemény bekövetkezése előtt volt. Aztán hogy ezt konkrétan miként érik el az lényegtelen. Lehetne az is opció hogy a biztosító kiperkálja a kocsi piaci értékét. Vagy rendbe hozzák úgy a kocsit számlával igazoltan úgy, hogy annak se a használati se a piaci értéke ne legyen kisebb mint a törés előtti. (Több lehetne ha másként nem tudják a használati értéket helyreállítani.) Vagy megegyezik a tulajjal egy összegben amivel azt csinál a tulaj amit akar.

muszashi 2012.11.29. 11:51:20

Nekem egy 24 éves 120-as skodám van, vagy 5 éve használom, beleraktam vagy 90000 kilométert.
Tavasszal kapott egy gáz szettet 160.000-ért, nyáron újra lett fújva 80.0000 -ért mert szétrepedezett a régi fényezés és nem akartam, hogy szétrohadjon.
Eszem ágában nem lenne eladni /benzinre átszámolva 4,5-5,2 a fogyasztás, filléres alkatrészek, megbízható, olcsó szerelő/ még vagy 15 évig, amíg nem jár le a tartály minősítése. Tipp-topp belül is. Ha most nekem jön valaki, akkor ronccsal együtt kapnék összesen 60-70e forintot? Azért hol is kapok ilyen állapotút? (tavaly már sajnos nekem jött egy hülye aki elhajtott, így saját zsebből kellett 50-ért újraépíteni a hátulját...)

Shadowbull 2012.11.29. 11:53:30

@Rocko-: nem errol beszeltem, hanem arrol, aki azt a toyotat aranytalan magas raforditassal csillogora ujitja.

Az mar hobbi.

Az autozasnak megvannak a koltsegei es a kockazatai. Ezek koze tartozik a baleset, es az azutani helyreallitas koltsege.

Ezt is bele kell kalkulalni amikor az ember autot vesz.

Shadowbull 2012.11.29. 11:56:19

@kraffftwerk: "Azt mondják, hogy nem fizetik az új alkatrész árát mert többet fog érni tőle az autód a javítás után. Nem hogy többet nem fog érni hanem egyenesenen eladhatatlan lesz mert kinek kell egy összetört és javított autó."

Ez az a a gondolatmenet, amit egy gombnyomogato buta droid ize politikus sose gondol vegig.
Itt minden tovabbi nelkul meg lehetne baszni a biztositokat. Ha lenne valaki abban a nyomorult orszagban aki a pornep erdekeit nezne...

Nagoen 2012.11.29. 11:58:21

@Kiflitzsömlével: - ORDAS HAZUGSAG!!!! Mibol futja milliardos palotakra es luxuslimuzinokra?

Hát a te pénzedből, ez a kapitalizmus nem tudtad? :)

CorollaVVTI 2012.11.29. 12:01:00

@Shadowbull: Haat, en ezt mashogy oldom meg. A hobbiautom 30 eves, jelenleg garazsban all. Ev elejen megkapja az OT-t, aztan ha valaki lekoccol, akkor a biztosito mar egy minositett veteranra fizet, ott nem eurotaxozas lesz, hanem ko kemeny zsebbe nyulas. Tovabba nincs az a birosag, amelyik nem rohogi korbe azt a biztositot, amelyik GTK-nal probal nyilvanitani egy olyan veteran autot, amibol talan ha ketto fut az orszagban... :)

Negrogo 2012.11.29. 12:07:38

Fasza, rendorsegi karszakerto pont 2 hete nezte meg az autom (lampabura, sarvedoiv, elso lokharito serult, onhibamon kivul) alapvetoen javithato a lokos a sarvedoiv jo bontottan is ujra fenyezve a lampa bura ami cseres. Nekem pont, hogy megfelelne egy fel ajanlott osszeg es szepen megcsinaltatom. Ugyanakkor ha szamlat akarnak akkor 3x annyiba fog kerulni nekik. E39 M-es lokos nem olcso gyariban ahogy egy lampa se. Ez ki a faszomnak jo? Nekem ugyan nem mert lehet olcsobban megjavotm a kocsit mint a felajanlott osszeg meg a biztositonak se, hogy sokkal tobbet kell fizetnie. Mondhatnam, hogy koltoi kerdes de nem...

Nagoen 2012.11.29. 12:09:35

@Shadowbull: Itt minden tovabbi nelkul meg lehetne baszni a biztositokat"

A különadókkal már megtették, meg azzal hogy lenyulta a kormány a magánnyudíjadat, csak az a baj hogy mindkettőt te szívod meg és nem a biztosító!

Nagoen 2012.11.29. 12:12:55

@mennyi?husz!: Ez ki a faszomnak jo? Nekem ugyan nem mert lehet olcsobban megjavotm a kocsit mint a felajanlott osszeg meg a biztositonak se, hogy sokkal tobbet kell fizetnie. Mondhatnam, hogy koltoi kerdes de nem...

Az gondolat jó és jogos is! Ha számlára viszed javítani akkor lehuzod a biztosítot 3szor annyi lével meg persze téged is a javító, és jól jártál? Az egyezség pont arról szólt hogy mindenki járjon jól, csak több biztosít pl H, nem így gondoja, de hogy miért éri meg nekik azt nem tudom!

boom2 2012.11.29. 12:13:17

No a megoldás szerintem a következő idősebb újszerű gépekre:
30 év felett OT vizsga
30 év alatt pedig MNHJR minősítés
www.kedvezmenyesbiztositas.hu/
+ casco

sas70 2012.11.29. 12:32:37

Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?
Kinek az érdeke, kinek lesz ebből üzlet?
Na és az rendben van, hogy gazdasági totál esetén tudok venni egy ugyan olyan autót a piacon, vagy nem olyat? Egy haveromnak összetörték a Mondeóját, 4éves volt. Első gazdája, szervizbe hordta, tökéletes állapotú volt. Keresett egy másik ugyan olyat. Flottákból leadott vasak voltak, isten tudja mennyire visszatekert órával. A biztosítós mutatta neki a listát, hogy még olcsóbban is kap olyan autót, mint az övé volt. Megnézett vagy 10-et, de mind olyan volt. Mivel kellett az autó végül megvett egy jónak tűnőt, aztán két hónap után ráköltött még vagy 400 ezret a javításra. A kereskedő meg elhajtotta a picsába, nehogy lét hónap és kétezer km után ő fizesse a javítást. Akkor ez remek üzlet volt, nem?

Giryu 2012.11.29. 12:35:29

@Shadowbull: Mondjuk kikéri a biztosító a közlekedési felügyelettől azokat a fotókat, amelyeket a legutóbbi műszaki vizsgán készítettek az autóról. Igaz, hogy nem a káresemény napi állapot, de a semminél bőven több.

Nagoen 2012.11.29. 12:50:09

A flottás autók sajnos ilyenek, széthajtják őket, eladásnál meg visszapörgetik az órákat!

clior 2012.11.29. 13:09:43

magam sem tudom: nevessek vagy sirjak..., a kovetkezo lepes lesz, hogy adolevonassal terhelik a biztositasi kifizeteseket, aztan torott autosnak ne legyen joga vezetni? Ismet ekes peldaja a lobbinak. Azokenak akik szerviz epitettek (ostoban mi egy kulon EU szabaly szerint palotakban arulhattuk (vehettuk az autokat, nyugaton ez nem lett EU szabvany?) es nem birjak a versenyt, illetve a hianyzo piacot. A sajnalatos a dologban, hogy olyan versenyben kellett volna nyerniuk, amely lehetetlen kuldetes volt. A sufni muhelyekkel nem lehet versenyezni egy irdatlan magas koltseggel felepitett szalon/szerviz elleneben. A minoseg lehet azonos, de a szalonban elevel magasabb alapdij keletkezik.
A gond ott van, hogy most ezzel a szabalyozassal se a szalon sem a sufnimuhely nem lesz versenyben, mindketto megbukik.
Eljen a gazdasag felviragoztatasa. Marad a nagyflotta, mert ott minden mindegy alapon javitanak, igaz nem lesz kivel utkozni :)

tede 2012.11.29. 13:17:03

Geci dolog ez, mert ott van az avultatás és nem mindent lehet használtan, bontottan megvenni, pláne nem rövid idő alatt.

Amellett a szakszervízek olyan rezsióradíjakkal dolgoznak, hogy az nagyon durva, mégis csak röhög rajta ilyenkor a kuncsaft, mert majd a biztosító fizet. Aztán meg ő fizet, de a kis agyába ez nem tudatosul.

Nekem egyszer egy hülye gyerek belecsúszott a régi suzukimba és nem akarták a törött hátsó lökhárítót kicserélni, merthogy mit képzelek én új alkatrészt a 8 éves kocsira? Ezen már kínomban röhögtem, hogy azért is kiharcolom az új lökhárítót és utána már dobom is fel az értéknövekedett autót :) Vicc az egész, de persze értékcsökkenést a paraszt biztosító nem akart elszámolni, merthogy öreg a kocsi, de avultatni az nagyon tudnak. Végül turkáltam egy bontóban, szerencsém volt, azt hajlandóak voltak kifizetni.

Az egész javítás volt 230 ezer forint, rá 4 hónapjára eladtam a kocsit 290 ezerért. A biztosító felajánlott 150 ezer forintot LOL
menjetek a picsába felkiáltással elzavartam őket és beadtam szakszervízbe, szerintem csúnyán elátkoztak utána

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.29. 13:24:28

@boom2: 9 évesnél öregebb autóra nem lehet CASCOT kötni.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.29. 13:26:33

@Shadowbull: A törvényeket nem a biztosítók hozzák, és a PSZAF tartatja be velük azt.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:31:08

@Werreg:
"Ilyenkor mi lesz, kezdhetjük perelgetni egymást? Akkor minek fizetjük a kötelezőt?"

- Hat ez az. Sohasem fizetnek de te probalj meg kesni! Azonban ez nem a kormany hibaja, hanem a nemzetkozi biztosito es bankarmaffia (kartell, ha ugy tetszik) amelyek nyomas alatt tartjak a kormanyokat, hogy erdekeiknek megfelelo donteseket hozzanak (lasd bankmento csomagok)

"A pereskedés nagyon jó, csak így visszakanyarodtunk az alap kérdéshez, hogy akkor mi a francnak van a kötelező biztosítás?"
- minden biztositas = csalas, hiszen nem letezo szolgaltatasert szamlaz. Tehat miert is fizetjuk? Es miert kotelezo? az elobb leirtam.

@lyken: " Nem is értem miért költözik mindenki az országból... " Nem koltozik senki, csak a pofaja nagy mindenkinek. Az allampolgarsagot sem adjak vissza csak annyian, ami belul esik a statisztikai hibahataron.
Nem fog mindenki elhuzni, nem fog mindenki mas orszagban adot fizetni. A tobbseg aki szajal, ugyis marad itthon. Mert mi magyarok olyanok vagyunk, hogy csak a pofank nagy, de tenni barmit keptelenek vagyunk (vagytok). Segget meresztve fotelforradalmarnak lenni konnyu. Ezeket a tulajdonsagainkat tudjak a :
- politikusok
- bankok (A devizahitelesek mar-mar a Helsinki-bizottsagert kialtanak, ilyenkor miert nem sir az a zs. szervezet, miert csak akkor, mikor a rendor kezet emel a ciganybunozore??)
- biztositok (sehol a vilagon mashol nincs az az aljas szemetseg, hogy avultatas)

es azt is tudjak, hogy magyaros tulajdonsag az is, hogy ott vajod ki a honfitarsad szemet, ahol csak tudod. Osszefogni keptelen vagy, ezert csinaljak azt amit. Gyava nepnek nincs hazaja, de nem is erdemli, hogy legyen!!!

@Shadowbull: "A biztositonak meg valahogy kell szamolni, ezert veszi a katalogusarat.
Megis hogy kene menni a dolognak, bemondasra? "

- a tisztesseg azt kovetelne meg, hogy igen. Amikor szerzodest kotsz, a biztosito megkerdezne, mennyit er az autod szerinted, ez alapjan szamitana a biztositasi dijat, es akkor annyit fizetne amennyit te mondtal erteket neki.

@3dom'f'speech: " legalább kevesebb lesz a zugjavító, feketéző és kisebb hátrányban leszünk mi, becsületes adófizető polgárok "
- te hulye, aki szamlaval dolgozik, az talan jobb minosegu munkat vegez? Nem biztos, ami viszont holtbiztos, hogy dragabb.

@kovi1970: "A becsületes kisembernek meg kéne néznie még a szavazás előtt, hogy akire adja a voksát az mit ígér az adók terén. Érdekes módon a jelenlegi (ön)jelöltek közül ezt a nem éppen lényegtelen kérdést nemigazán akarja megoldani. "

- ha te azt hiszed, hogy a toresvonalak a partok illetve azok jeloltjeinek menten huzodnak, akkor megsugom, tevedsz. Ma a 21. szazadban ugyanis nincsen demokracia. Azok lesznek jeloltek, akik birjak fedezni anyagilag a valasztasi kampanyt (tehat te soha). Es hogyan birjak fedezni a kampanyt? Ugy, hogy a bankok fedezik/hiteleziknekik. De kinek fogja a bank fedezni/ hitelezni a kampanyat? Hat termeszetes, hogy annak, aki az o erdekeiket kepviseli. Tehat levezettem, vilagosan latod, aze a hatalom, akie a penz. (nem a politikusok, hanem a bankok, biztositok)
Mellesleg emlitem, hogy a bankok, biztositok 1 kartellt alkotnak, tehat erdekeik ugyanazok, es mivel ovek a hatalom, nem is fog soha egy politikus sem a kormukre nezni.

@Szittyakürt: "Ismét kik járnak jól? Azok, akik szlovák és német rendszámmal közlekednek. Rájuk ugyanis az ottani szabályok vonatkoznak, amik kötve hiszem, hogy olyanok lennének, mint az itteniek. "
- most irigykedsz? mi tart vissza, hogy ott koss biztositast??

Shadowbull 2012.11.29. 13:39:32

@Kiflitzsömlével: "Nem koltozik senki, csak a pofaja nagy mindenkinek."

Hat azert mostanaban eleg sokan leleptek. Valami 500.000 magyart emlegetnek, akik nyugatra mentek. Es ez csak az a szam, akik hivatalosan, bejelentve tettek.

Csak Nemetorszagba, csak tavaly 40.000 magyar jott...

"Amikor szerzodest kotsz, a biztosito megkerdezne, mennyit er az autod szerinted"

Kotelezonel? Nem is en kotottem a biztositoval szerzodest, hanem a karokozo.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:40:15

@kraffftwerk: "Amilyen alacsonyak ma Mo-on a kötelező díjak "

- te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!

@Nagoen: "Hát a te pénzedből, ez a kapitalizmus nem tudtad? :) "

- dehogynem :)))

"A különadókkal már megtették, meg azzal hogy lenyulta a kormány a magánnyudíjadat"
-nem a kormany, hanem aki nekik parancsol. Azert hogy lehessen fizetni a kamu allamadossagot, ami annak ellenere lesz mindig tobb, hogy minel tobbet fizetunk. Minden politikus hazaarulo, amelyik nem tagadja meg az allamadossag fizeteset.

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 13:42:19

@Shadowbull: "Csak Nemetorszagba, csak tavaly 40.000 magyar jott..."
- megyek en is, egy haverom kutatomernoki allast kapott a BMW-nel par honapja, pedig nem is beszel nemetul.

Emmett Brown 2012.11.29. 13:43:02

@Kiflitzsömlével: tegyük fel, hogy nincs köteleződ!

Mit teszel, ha lezúzol egy 20 millás autót?

állod saját zsebből?

Még jobb: tegyük fel, hogy te nagyon jól vezetsz, és nem okozol kárt!

Mi történik ha valaki lezúzza a te kocsidat, nincs kötelezője és nincs egy kanyi vasa sem?

Shadowbull 2012.11.29. 13:46:56

@Emmett Brown: csak ezt ne kezdjuk el elolrol, Kiflitzsomlevel kollegaval ezt mar legalabb 3x lejatszottuk , es nem tudtuk meggyozni egymast :) neki sajatos szemlelete van a biztositokkal kapcsolatban, es ugysem tudjuk meggyozni egymast.

Nagoen 2012.11.29. 13:47:31

@Kiflitzsömlével: - te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!"

Kedves Barátom! Senki nem kötelez rá hogy csoró legyél, mehetsz ha gondolod!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2012.11.29. 13:58:12

Kedves (ko..og) jogalkotó!

Mi a helyzet akkor, ha van egy 2008-as Opel Corsád, 3 M-ért vette valaki, 0 ft- kezdővel, Chf alapon, és 4 év után a tartozás kb 4 Millió- rendes havi törlesztés mellett.
Ha ezt az autót gazd. tot. kárra törik, a biztosító kifizeti a mostani, jó esetben 1,5 millás értékét. A bank meg követeli azonnal a teljes összeget (4 M-ot)
És hány ember van Mo-n aki emiatt szív?

Tehát belédmegy valaki ( ő a hibás)
Te elveszted a kocsid ( pl munkaeszköz mert pl ebédet szállítasz ki) és még varázsolj elő valahonnan 2,5 M-ot, hogy kifizesd a bankot.

Jó poénnak tűnik a történet... (ha egy Budai villából nézed és áll legalább 3 autó a garázsodban) egyébként meg siralmas, hogy ez előfordulhat. Az országra nézve meg szégyen!!!!

SZÉGYEN!! EZ NEM JOGBIZTONSÁG!

Kron 2012.11.29. 13:58:56

a biztosító, (nem gyári) szervíz és az autós mellett egy negyedik fél, a rendőrség sincs felkészítve ilyen átalakításokra. van megyénként 2-3 valóban képzett, jó szakértőjük, akiket kiküldenek a súlyos sérüléssel, emberi élettel járó balesetekhez. ezek várhatóan bírósági szakaszba kerülnek egyszer és alapos szakvéleményt készítenek hozzá. a többi koccanásos balesetnél (ha éppen hajlandóak kimenni) ránézésre, ökölszabály szerint adnak véleményt, így sokszor pont a vétlen sofőr lesz papíron elmeszelve.
tipikus pl., hogy ha egy többsávos úton elédvág valaki kövtávon belül és befékez, te pedig belécsúszól, te leszel a hunyó. nem foglalkoznak vele, hogy a csattanás előtt egy másodperccel érkezett az az autó 10 centivel a lökhárítód elé.
hátulról mentél neki, pont.

eddig, legrosszabb esetben (ha a rendőr felületesen vagy hozzá nem értve foglalkozott az egésszel) fizette volna a casco az én káromat, az előttem lévőét meg a kötelezőm. most meg retteghetek, hogy a hozzá nem értő, felületes helyszínelés miatt, még polgári perelni is fog az elém szabálytalanul bevágó, öreg, nagy értékű luxusautós suttyó.

Elijah_Baley 2012.11.29. 14:04:24

@longlife: h egy hárommilkás alapautó is megfizethetetlen idehaza, az a szégyen...

kraffftwerk 2012.11.29. 14:04:42

"@Kiflitzsömlével: - te bolond vagy? En veled fizettetnem ki az egesz varos kotelezojet te ostoba. Nemeteknel a fizetesek sem igy alakulnak am!"

@Nagoen: "Kedves Barátom! Senki nem kötelez rá hogy csoró legyél, mehetsz ha gondolod! "

Köszi Nagoen.

Kint sem jár mindenki zsír új audi/bmw/mercedessel sőt nincs mindenkinek autója sem. (Én minden héten kijárok dolgozni és 7végén otthon vagyok) Itthon sem muszáj autóval járni. És ahogy fentebb írtam a minimális befizetésért nem lehet csodát várni, sajnos. Arról, hogy te nem tudod kifizetni a kötelezőt nem a biztosító v. az autó/alaktrészgyártók tehetnek. Sajnos ez Mo. Ahogy szokták mondani vagy megszoksz v. megszöksz.

boom2 2012.11.29. 14:10:03

@Sztavrosz_: 11 éves a kocsim van rajta casco

kraffftwerk 2012.11.29. 14:13:56

És pont azért nem tart mindenki No-ban sem autót v. kisebbet tartanak mint szeretnének mert tudják/akarják kifizetni a drága biztosítást. Persze még mindig sokkal élnek mint a legtöbb európai országban.

kraffftwerk 2012.11.29. 14:14:48

kimaradt egy "nem":
mert nem tudják/akarják kifizetni a drága biztosítást.

j311 2012.11.29. 14:15:30

...egyességi...

Gratulálok.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 14:16:07

@Shadowbull: Az avultatás alapvetően egy érthető, kellemetlen, de jogos dolog. Én sem örülök neki, de nem esik nehezemre megérteni, hogy a kopott bőrlasztim helyett nem akarnak vadiúj Adidas Fifa bogyót venni.

Ugyanakkor az, hogy mennyit ért az autóm, egyáltalán nem egy megállapíthatatlan dolog. Vannak egyrészről a számlák a beépített alkatrészekről, szolgáltatásról. Ha nincs, akkor egész könnyen megmondja egy szakértő, hogy a szilented, lengőkarod, sárvédőd új volt-e vagy még az eredeti, csak négyszer újrafényezve vagy átszilikonozva. A szakértők azért szakértők, mert az ilyesmit meg tudják állapítani.
Németországban bevett szokás felértékeltetni, hivatalos értékbecslést csináltatni, ha komoly felújításon esett át az autó, vagy a szokásosnál sokkal jobb állapotban van. Pont az ilyen esetekre készülnek föl az okos friccek, igaz, egy ilyen Wertgutachten nem két Ojjróért készül el, de ezt ők a saját, jövőjük érdekében elvégzett befektetésként kezelik. Jól jön egy ilyen papír nem csak biztosítási ügyben, de eladáskor, polgári pernél, bármikor.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 14:18:56

@Kron: Ez sajnos egy nagyon kellemetlen helyzet, amit felvázoltál, egy GTK ilyen esetben felér egy azonnali artéria metszéssel. Tényleg nem vicces.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.29. 14:24:24

Szerintem is kissé átgondolatlan lett a dolog.
Egy 300 ezret érő autón egy futóműsérülés (pl. kátyú) is tud lenni elég drága...

A Becsületesnepper GTK-ja meg vicc kategória.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.29. 15:19:36

@Kron: @streetsta: Pár éve pont ezt szoptam be, az is GTK volt.

vasgyuszi 2012.11.29. 15:20:58

@Gyurma73: "Én személyszerint örülök hogy ha számlát kell adni."

Ez nekem csak jó hír, mert késobb szeretném bizonyítani, hogy nem a fészerben fújtam le az ajtókat, hanem szakérto helyen lett rendbehozva. Foleg, hogy a szerzodés lejártával esetleg visszaadom, ahogy azt a Berlingo-val is tettem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.29. 15:59:58

Amúgy tudnék mesélni melyik szakszervíz honnan veszi az utángyártot elemeket.(Bárdi,Iharos)
Aztán felszámolják gyárinak:-)
Hát 7gen a kefényezett elemnél nehéz megmondani mi van festék alatt.
Jó minőségű utángyártott sokszor nem rossz.

Roland635CSi 2012.11.29. 16:01:00

A keplet sokkal egyszerübb mint hinnetek.
Törvenyhozäsnäl mindig egy erdek ervenyesül a kapitalizmusban. Aze, aki azt meghozza. Ök leszarjäk, hogy se neked, se a biztositonak nem eri meg, hogy te nem tudod okosba megcsinälni a kocsidat, es csak jol jön nekik, hogy a bizti kurva sokat kifizet, hisz azok az alaktreszek es javitäsok mind ado vagy/es afakötelesek.
Tehät akkor ki jär jol ebböl?
Na ugye...
Az a szomoru hirem van, hogy otthon nem lesz jobb viläg, mig jopär fejbe nem röpül golyo.

Fairmelós 2012.11.29. 16:17:00

Jól beszélsz te is(egyetértek)!@gelsystem:

SwedishRunner 2012.11.29. 16:35:08

Nem létezik alvázcsere kedves cikkíró!

powerup 2012.11.29. 17:13:11

Dobott egy csontot a kormány a biztosítóknak és a GÉMOSZ-nak is ezzel az intézkedéssel, szerintem ez semmi másról nem szól.A biztosítók
a kötelező díját év közben már BÁRMIKOR módosíthatják, nem lennék meglepve, ha a most meghirdetett kedvező tarifák már februárban módosulnának, persze nem lefelé...aztán lehet káromkodni és fizetni az év végi váltásig.
A szalon és szerviz tulajdonosok csak a szerviz hasznából élnek, addig sírtak hogy nincs vevő-nincs hitel, csak dobott nekik valamit Orbán, most jöhetnek a zsíros kötelezős javítások. Persze senki se essen tévedésbe, az hogy márkaszerviz, nem jelenti azt hogy értenek is hozzá.Többnyire éhbérért dolgoztatják azt, aki erre hajlandó, ismerek olyan maszek fényezőt, aki azt mondta a segédjéről, hogy csak csiszolást csinálhat nála,másra használhatatlan, de a német prémium márkaszervizben fújkálta a tizenmillás vasakat...

SwedishRunner 2012.11.29. 17:33:01

@powerup: Évközben már bármikor módosíthatják??? Ez új, sehol nem láttam.

varaferi 2012.11.29. 17:37:05

A márkaszervizek megmentésére irányuló újabb próbálkozás! Régi de kifogástalan állapotú járművek forgalomból való kivonása. Vegyél újat-újabbat kényszerítő...Köszönjük szépen...ezt is.

etwas kultur muss sein 2012.11.29. 18:19:38

@gelsystem: 100%-ban igazad van. Aki ezt nem képes felfogni, az fogyatékos.

]{udarauszkasz 2012.11.29. 18:32:44

Eszrevehetne mar ez a kormany, hogy tobbet nem fog tudni lehuzni az emberektol, semmilyen torvennyel, es eszkozzel, mert mar nincs mit. Legfeljebb majd elrohad a kocsi a kertben. Tankolni se tud a kisember mar. A gorogoktol elteroen nalunk a kisember is el van adosodva, nemcsak az allam. Off, vagy nem, ez erre a torvenyre is ervenyes. Nem fog penz befolyni belole, mert nincs honnan.

powerup 2012.11.29. 18:41:25

@SwedishRunner:
"A piac teljesen átszerveződhet a kötelező biztosítás változások 2013 során, hiszen eddig a társaságok minden év október 30-ig hirdethették meg következő évi díjukat, amely egyszersmind az év végi szokásos kampány kezdetének időpontja is volt. Amennyiben jövő év januárjától bevezetik az új szabályozást, azzal lehetőség nyílik az évközi kötelező biztosítás tarifáinak módosítására, mégpedig a biztosítók által bármely időpontban kezdeményezhetően."

fzoli415 2012.11.29. 18:50:33

@streetsta: Azért fájó ez a biztosítói logika, mert önmagának mond ellent:

A. Ha 5 perccel a baleset után ráteszem a régi kocsira az új sárvédőt, akkor "káron nyerek," mert hirtelen értékes lesz a kocsi

B. Ha 5 perccel a baleset előtt ráteszem a régi kocsira az új sárvédőt, akkor bocsi, az csak eszmei érték, nem ér a kocsi többet az Eurotaxnál.

Magyarul ha én fizetem az új sárvédőt, az nem számít, ha a bizti fizeti, akkor az értéknövelő. Közben ugyanazt csináltam.

Ciri 2012.11.29. 19:07:49

@streetsta:

"Ha nincs, akkor egész könnyen megmondja egy szakértő, hogy a szilented, lengőkarod, sárvédőd új volt-e vagy még az eredeti, csak négyszer újrafényezve vagy átszilikonozva."

A felsorolt alkatrészek, részegységek a legkönnyebben és legolcsóbban javítható alkatrészek egy autón.
A te gondolatmeneted alapján, egy 10 éves nagyköbcentis prémium dízelautót érdemes összetöretni TK-ra, ha megáll benne a klímakompresszor és mondjuk szarok a befecskendezők meg a turbó. Netán még az automataváltója is fos.
Szinte előttem van, ahogy a vétlen autós kocsiját beviszik egy laborba a biztosítók kárszakértői és atomjaira szedik.

...na éppen ezért "átlagolnak" és nézik az értékét eurotax szerint.

"Vannak egyrészről a számlák a beépített alkatrészekről, szolgáltatásról."

Magyarországon? :))

lcka 2012.11.29. 19:18:40

mint volt kárszakértő mondom hogy elsiklotok a valós indok felett

az egyezségi kifizetés egyik lényeges pontja volt (a biztosító részéről), hogy netto téríthetett (számla nélül ugye)

namost az állam ezen már nagyon régóta tornázott, és úgytűnik mostanra sikerült az erős biztosítós lobbit legyűrnie

Faby 2012.11.29. 19:32:33

@powerup: @SwedishRunner:
Igen, módosíthatnak a tarifákon év közben is, de azt a módosított tarifát csak az új kötéseknél használhatják, a már megkötött szerződéseket nem variálhatják.
Tehát:
A bizti meghirdeti a jövőévi tarifát október 30-án, te megkötöd, január 1-től érvényesen (feltéve, hogy neked is jan 1 a fordulónap), azon a biztosító már nem változtathat. Ha módosítják a tarifát, és utána kötsz biztosítást, akkor az a tarifa lesz neked érvényben a következő fordulónapig, azaz egy évig.

gelsystem 2012.11.29. 19:39:52

@lcka:
na, itt a másik probléma... A kötelező felelősségbiztosítás mint a nevében is benne van, egy KÖTELEZŐEN igénybe kell venni SZOLGÁLTATÁS, megkerülhetetlen!
de úgy láccik, hogy nem a RÁKÉNYSZERÍTETT igénybe "vevőnek" szolgáltatnak, hanem a szolgáltató nyer rajta, meg a zállam!
vagy, ha pontosan fogalmazunk: TE SZOPSZ!
nincs ma ezen a putritelepen olyan szolgáltatás, amit ha igénybe veszel, nyugodtan kimehecc az utakra:(:((
éééÉS: innentől pont leszarom a biztosítós lobbit!

lcka 2012.11.29. 20:06:30

@gelsystem:

remélem nem értettél félre, nem vagyok egyik pártján sem

a biztosító úgy általában bőven nyereséges, nem kell félteni

de ha kárt okozol, legalább kifizeti, míg ha megnézzük az állam "baleseti adóját" ott aztán semmi nincs, tovább megyek, egy feltételezett helyzetért adózol

vagy beszélhetünk kicsit arrébbról is, hogy ha mondjuk akármelyik közüzemi szolgáltató által lefedett helyen élsz, KÖTELES vagy min. 60%ot ebből a forrásból beszerezni

tehát nem függetlenítheted magad pl az áramszolgáltatótól, mondjuk szélgenerátor segítségével

ok, ez tök más, de kb ilyen mélységekben kell az államot jelenleg elképzelni, én innen indulni efelé a törvény felé is

Pannon Puma 2012.11.29. 20:17:01

@powerup: ez az én magyarságomnak azt jelenti, hogy ha év közben veszel autót, és szerződést kötsz, nem az okt. 30-ig meghirdetett ár kötelezi a biztosítót, hanem mondhat mást. de onnan 1 évig neked sem változtathat.

seahawks 2012.11.29. 21:05:43

öszetörték a lökhárítómat, számlával rendezzük a biztosító felé, de közölték, hogy 10%-ot nekem kell fizetni, mert már kopott volt a lökhárító és mivel most vadi újat kapok, ezért az autóm értéke megnő...

azt hittem lemészárolom a kárszakértőt...

Dragan Rafajlovic 2012.11.29. 21:26:16

Ha ezzel azt akarjak elerni hogy szakszervizbe vigyem az automat az lenne az utolso ahova vinnem akkor nrm csaka biztosito huzna le hanem a szerviz is!

Dragan Rafajlovic 2012.11.29. 21:29:04

@lcka: Ezek mekkora allatok ott a parlamentbe csak takaritani engednem be oket !

Kiflitzsömlével 2012.11.29. 21:45:45

@Shadowbull: Lehel hogy sajatos szemleletem van a biztositokkal (es a bankokkal ) kapcsolatban is, de mindenkeppen humanusabb, kozelebb van az egyetemes, moralis ertekekhez, nem taposna sarba az alapveto emberi jogokat.
Es azert nem valtozik semmi e tekinteben, es remeny is elenyeszoen kicsi ra, mert az emberek (ti) tapsoltok a kizsakmanyolashoz.

balkon-úr 2012.11.29. 21:45:48

@VT Man: Igen, ha kifizetné, az jó is lenne. De nem azért járok öreg autóval, mert ez a heppem, hanem, azért mert nem tudok újat venni, meg az öregre kevesebb a teljesítményadó, nem akarok X évente átírást fizetni habokra, megszerettem, megbízható volt, amíg össze nem törték, soroljam még. Majd az lesz, hogy megcsináltatjuk számlára, és kb. ha szerencsénk van a 60% kifizeti a biztosító az avultatás miatt, a többit pedig megszívtuk. Hogy rohadjanak meg, az elba... ötletükkel együtt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 22:06:19

@Ciri: Ne bőszítsél már, csak példákat mondtam. Gondolom nem akarod azt mondani, hogy a ti szerelőitek nem tudnák pár perc alatt megmondani, hogy egy autó futóművét, aktív lengéscsillapítóit, befecskendező rendszerét NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL cserélték-e vagy sem. Sőt gyakorlatilag bármiről jó eséllyel meg tudják mondani, valóban felújították illetve új alkatrészt kapott az autó, ha a tulaj azt állítja.
Igen, számlát, mert persze sok mindenről nem lesz számlád, de azért alkatrészekről jó eséllyel lesz. Ha meg nem, így jártál, a bizonyítás pénzbe fog kerülni. Hogy megéri-e, más kérdés, mert egy igazságügyi szakértő jelentős összeget fog elkérni egy ilyen vizsgálatért.
Az meg, hogy egy lefingott, tönkrement autót leGTK-ztass, normál esetben nem túl rentábilis, hiszen amelyik összehányta magát minden részegységében, annak azért az általános állapota is sokat elmond. Van ismerős kárszakértő, nem a Marson élnek, elég jól el vannak látva információval.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.11.29. 22:09:24

@lcka: Külföldön valahogy mégis megoldható az egyezségre való kifizetés. Meg aztán ne legyünk álnaívak, oké, a szolgáltatás után esetleg nem fizeta károsult áfát (sem), de a sérült, új alkatrészekre, festékre, satöbbire meg igen. Nem hinném, hogy nettó bukó lett volna.

átlátó 2012.11.29. 22:13:53

A törvényhozásban, a seggre feszülő kiskosztümben a nemzetes urak és a tokás nyakon kigombolt ingben a nemzetes asszonyok igen nagy hányada egyszerű kretén.

Ferdinandus 2012.11.29. 23:06:43

Bezzeg a sötétített üvegű touareges hájfejű geciket, - akiknek jövedelme főként abból származik, hogy zártkörű homoerotikus "manager-partykon" elégítik különféle sátánista-szabadkőműves nagykutyák (multicégek vezérigazgatói, bankigazgatók, menő üzletemberek, politikusok, tehát a jelenlegi kortárs "elit") legperverzebb vágyait - na, őket valahogy sohasem érintik az újonnan bevezetődő pénzügyi terhek, adónemek, drágulások, megszorítások puszta árnyékai sem, megint csak az egyszerű suzukis parasztot volt fontos megszopatni, igaz? Ügyesen ki van ez találva a jogállam adta zseniális jurisztikai keretek között. Sebaj, jön még talán kutyára forradalom, népfelkelés, lámpavasra akasztás, ahogy a szólás is tartja. Komolyan, a gyermekeik beleivel kell ezeket a modernkori rabszolgatartókat, ezeket a mézes-mázas, Armani-öltönyös yuppie-kat megfojtani, akik ezt a rengeteg "költségracionalizáló-takarékossági" intézkedést kifossák magukból, mégpedig kizárólag azon beteges örömüktől vezérelve, hogy minél több embert tehessenek tönkre, és minél nagyobb tömegeknek okozhassanak szenvedést.

SwedishRunner 2012.11.30. 01:51:08

@Faby: Köszönöm, így már van értelme a dolognak :D

Emmett Brown 2012.11.30. 08:08:26

@Kiflitzsömlével: gondold végig azt a 2 kérdést amit feltettem neked, és beláthatod hogy lehet hogy a biztosítási szektorral kapcsolatban ellenérzéseid vannak, de a kötelező biztosítás speciel pont egy igencsak értelmes dolog.

Paketa 2012.11.30. 09:07:28

Miért kell ez a demagóg duma? "például mert most, pár napon belül az első hóesés idején beléjük csúszik egy téli gumi nélkül közlekedő másik autó és "
Nem elég, hogy minden közmédiában a téli gumi istent hirdetik amivel nyilvánvaló módon nem lehet balesetet szenvedni, ellenben egy négy évszakossal gyakorlatilag azonnal!

Elijah_Baley 2012.11.30. 09:47:08

@Paketa: pedig ez a szokásos mantrával ellentétben tökre objektív dolog, pesten nem tucc akkora köv távot tartani h megállj a nyráigumis autóddal a téligumis mögött :)

HOLIDAY 2012.11.30. 13:16:42

Megint egy sarkos jogszabály tervezet.

Kéretik azokat is okolni, akik a biztosítási csalásból iparágat gründolva éldegéltek eddig, mint Marci hevesen. Róluk általában előzékenyen megfeledkeznek a leghangosabban zokogók? Miért?

Lopni szabad? Ugyan kérem.

nitro1 2012.12.01. 06:01:04

@HOLIDAY: Talán azért, mert a bűnözést nehezítő törvényeket nem úgy kellene alkotni, hogy azok a becsületes és vétlen embereket is ugyanúgy, ha nem jobban sújtsák?

lcka 2012.12.01. 18:57:32

@streetsta:

aha

szerinted a racinbazáron, illetve különböző fúrumokon összevásárolgatott alkatrészek után fizet áfát?

valamint ha fényezni kell, most mondok 3 helyet ahol netto megcsinálják

szóval tényleg ne legyünk álnaivak

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.01. 20:32:33

@lcka: Aha bizony. Írtam, hogy nem mindenre. De a fényező szerinted honnan veszi a festéket, hígítót, a kamrához az áramot, a csiszolópapírt, a gittet, a satöbbit. Aztán ami pénzt esetleg megkeres a karosszériás, a fényező, az illegál bontós, azt majd elkölti a boltban kenyérre, tejre, vesz belőle otthonra gázt, villanyt, a kocsiba benzint.
Ne legyünk álnaívak, nem lehet egy egész életet megúszni okosba, áfa fizetés nélkül. Persze, sok helyen nem fizetnek az emberek, de ugyanakkor a fogyasztásuk legjavát áfásan teszik.
süti beállítások módosítása