HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) Égéstér (5) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az autózás őrültség

2012.12.12. 09:29 Tcomment

Címkék: luxus költség autózás

Aki használja az autóját, ne gondolja, hogy ötvennél kevesebből kijön. Ha még mindig azt hiszi, kezdje el írni, és majd beszélünk egy hónap múlva.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

255 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr874961099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pamutpamlag 2012.12.12. 15:59:50

@Shadowbull: Lehet, hogy igazad van.

Igazából kijövök a pénzemből, tehát nem létkérdés, hogy menyit költök pontosan autóra.
Csak érdekelt, mert érezhetően nagyobb pénzösszeg megy el, mint ahogy becsüli az ember.

Ezzel sokan nincsenek tisztában, vagy struccpolitikát folytatva nem hajlandóak tudomást venni arról, hogy mennyi az annyi.

Ezért írtam le, hogy az én esetemben ez hogy alakul.

Egyébként szerintem az 50-60 Ft/km nem kirívóan sok. Egy komolyabb, 20-30 milliós autóra simán kijöhet 200 Ft-os kilométerenkénti költség is.

Gondoljunk bele: egy Budapest-Miskolc kiruccanás oda-vissza kb 70.000,- Ft!
Ütősen hangzik :-D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.12. 16:00:27

@Rocko-: Akkor már a kevésbé kényelmetlen módot válaszod.
Ketten már majdnem ugyanott vagy egy kis fogyasztású verdával, mint a tömegközlekedés. Három személy, egál. Négynél, ha fizetnek az utasaid, akkor kereshetsz is :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.12. 16:01:25

Ja meg! Fagyálló ablakmosót benzinkúton? Hülye vagy? :D Fele annyi a teszkóban...

H_M_CS 2012.12.12. 16:02:44

Külföldi nagyvárosban lakom. Nincs autóm, csak motorom(utálom a tömegközlekedést, mert lassú és többször kellett már aggódnom a testi épségemért). Magyarországon vidéken lakom, szinte nélkülözhetetlen lenne az autó, mivel 3-4 település között kell ingázni naponta(szerencsére mindig kapok kölcsön verdát, ha otthon vagyok). Ha újra csak Mo.-n laknék, azonnal vennék autót megint. Kivitelezhetetlen és sokkal drágább az élet nélküle.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.12.12. 16:03:35

pontosan.

ezert van az, hogy ha talalkoznek az emberrel, aki ellopta negy eve az automat biztos megkoszonnem neki, miutan eltortem a labat....

havi 50-60 penzzel vagyok beljebb:-)

pamutpamlag 2012.12.12. 16:08:32

@Popeye76:
"Megkérdezhetem, milyen autó és hány éves?"
Leírtam mindent pontosan, olvass vissza.

"Komolyan érdekelne a Ti becsléstek. (az én hasalásom már megvan)"
Nem igazán tudnék becsülni...

A saját adataimat sem hasaltam, hanem feljegyeztem, összeadtam és osztottam az adott időszakban megtett kilométerrel.
Egy adatot nem tudtam valós kiadásként belevenni a számításba: az értékcsökkenést. Ezt számoltam a vizsgált időszakra, évek összege módszerrel (18 év alatti nullára avulással).
Azon lehet vitatkozni, hogy ez mennyire pontos, de nem tehettem meg, hogy kihagyom az értékcsökkenést.

Ha mindenképpen hasalnom kéne az autódra, 50 Ft/km-t mondanék, +- 50%
:-D

Elijah_Baley 2012.12.12. 16:12:02

amúgy nekem soknak tűnik a 2 lityi szélvédőmosó hetente, esetleg be kéne állítani a fúvókákat h ne a mögötte jövőre spriccelje a lét vagy mi...

pamutpamlag 2012.12.12. 16:12:45

@decens:
A biztosítás, adók szerintem hozzátennének egy egyszámjegyű forintösszeget a kilométerenkénti költségre.
Értékcsökkenést számoltál?
Ez akkor érdekes leginkább, ha viszonylag új (volt) az autó.

cenzuratroll bosszanto 2012.12.12. 16:20:06

@Zsoo:

Hagyjuk ki a képletből az unatkozó gazdag pics..kat, akik a barátnéhoz mennek, ezek amúgy sem kelnek korán, nem a dugót szaporítják.
Nem értetted meg a kérdést.

"ülnek a dugóban értelmetlenül"

Ezt kifejtenéd? Miért értelmetlen?

kicsit bővebben:

Miért értelmetlen?

------------------

Aki manapság autóba ül, az nem urizálásból furikázik fel-alá a városban.

Szóval miért értelmetlen? Ha a buszon ül a dugóban akkor értelmes?

Próbáld meg figyelemebe venni azt az apróságot, hogy az ember a helyváltoztatással a pénzét keresi meg, ergo azt mondani rá, hogy értelmetlen, elég nagy butaság, és sznobéria.

Kiváló Brigád 2012.12.12. 16:20:15

Sosem gondoltam volna, hogy "szélvédőmosó-trollok" is vannak... :)))

cenzuratroll bosszanto 2012.12.12. 16:24:15

@lyken:

Mert több a büntetés, amit az első kirúgás után a helyére felvett koma miatt fizetsz, ha az zokon veszi a kipaterolást. Nem olyan egyszerű kitenni valakit.

decens 2012.12.12. 16:25:53

Miféle értékcsökkenést? 13 évesen vettem! Most húsz!
kepfeltoltes.hu/101209/28_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Pepejoe 2012.12.12. 16:26:30

Nem kell ezen ennyit rugózni, hisz' egyszerű az egész. A magyar ember úgy van vele, hogy az az övé, ami..az övé. :D Na ezt jól megmondtam. A lényeg, hogy míg külföldön nem ragaszkodnak az emberek még a saját lakáshoz sem és rengetegen élnek albérletben (hozzáteszem, hogy könnyen fizetve a költségeket) bérelnek autót, mennek nyaralni a "helyi Balatonnál" bérelt nyaralóba, addig a magyar ember saját házat/lakást akar és hajlandó érte 20 évekre eladósodni olyan szinten, hogy miután kifizette, talán már nem is élvezheti hosszasan, mert lejár az ideje és a végén megörökli a gyerkőc. Saját kocsit akar, mert ugye nehogymár mástól függjön az ember, eleve ne is függjön senkitől és semmitől. Meg nem ártana, ha saját nyaraló lenne, mert a saját mégiscsak saját, ahol azt csinálsz, amit akarsz. Ilyen a mi országunk, hogy ragaszkodunk a tulajdonláshoz, ez van és ez így szerintem jó. A probléma ott van, hogy a cégünk managementje (annak a cégnek, ahol 10.000.000-an vagyunk alkalmazottak) szarul vezeti a Zrt.-t és ezért kell évről évre kisebb osztalékkal beérni a nyereség után. Azért az röhejes, hogy immáron mélyen benne a XXI. században pár tízezer ft.-n kell izgulni. Megintcsak a TV.-t tudom felhozni példának: régen egy fekete-fehér Orion esett 5 családra, hát együtt nézték, amikor volt adás. Aztán már minden családban volt egy Orion, de valakinek már volt Mátra is. Aztán mindenhol volt képcsöves-színes, akár családonként 3-4, valakinek meg volt már LCD meg plazma. Most meg a nagy válságban 60 méter sor (írd és mond a saját szememmel láttam a madarasteszkóban) a vevőszolgálatnál a műszaki cikkek végett, jórésze plazmával. Baj ez? Határozottan nem. 8-9 éve 100rongy volt egy valamirevaló Sony DVD-játékos, most 10, max. 15 rongy. Ez a fejlődés. 2012 van, XXI. sz. Az autó miért nem ilyen? Tényleg akkora luxus ez? Annak kell lennie? Miértmiértmiért?

Dezső bácsi 2012.12.12. 16:28:24

@renz: Uram ön sem ült még vonaton. Mert ha késik is, 5-10 perc az a maximum.Naponta Gödről (25 km) járok be belvárosba. Költségek: autóval 25 ezer forint, vonattal 10 ezer (bérlettel)
Idő: autóval 1 óra, vonattal 40 perc a belváros! Szerintem egyértelmű a helyzet. Persze minden eset egyedi, de aki nem tud számolni..

Ja és az a gyakran előforduló komment, hogy a tömegközlekedési eszközökön a sok beteg, TBC-s embertől elkapott betegség miatti kiesés micsoda költség.. Ha így lenne, akkor az ország 80% állandó betegség miatt otthon feküdne..szóval butaság.

De jelzem ezek az állapotok lesznek még rosszabbak. (Élelmiszerköltségek esetében ugyanez a helyzet!) És azok ,aki nem tudnak alkalmazkodni, kompromisszumot kötni, azoknak annyi. Ők azok akik eladósodnak, vagy csak panaszkodnak reggeltől estig.

cenzuratroll bosszanto 2012.12.12. 16:32:11

@Rocko-:

Nem tudom hányadik h.sz., de ez tartalmazza az első normális meglátást.

piettro 2012.12.12. 16:34:49

A fő kérdés szerintem az: neked megéri? Ha igen, nincs az az excel tábla, ami eltántorítson. Mert lehet riogatni a hatalmas költségekkel, de nem tudod számszerűsíteni azt, amit már sokan le is írtak: szükségletek: pl. n+1 gyerek szállítása vidéken (heló, pl. Esztergomban 1,5 éve nincs busz sem, hegy meg van!); szabad élet: pl. színház nem Budaesten/nagyvárosban lakóknak, üzleti út akár Budapesten belül(sok a belvárosi iroda) - már a külső kerületek is fizetősek, hol szállsz BKV-ra? És ha kigyullad/tolni kell/nem jön?
A dugókban ülőket ekézőknek pedig üzenem követeljenek több P+R parkolót, vagy szálhassak villamosra a parkolójeggyel...

decens 2012.12.12. 16:38:45

@Pepejoe:
Nem az autó drága, hanem az üzemanyag a keresethez képest!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.12. 16:57:37

@De gustibusaut bene, aut nihil: Hát hetente nekem is... Nekem fél évente ha elfogy 3-5L. Igaz, mint mondtam, akkor megyek autóval, ha muszáj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.12. 16:58:21

@cenzuratroll bosszanto: Dugó téma : Az Pesten van. Itt, ahol én lakom (Pécs), hát nem nagyon van dugó. Ritkán, főleg mostanában.

Zsoo 2012.12.12. 17:03:44

@Rocko-: Állítom, hogy minden második ember sznobériából autózgat a belvárosban. Persze teljesen megértem őket. Hiszen: átlagban minden járművön van egy hugyos-szaros hajléktalan, minden járaton van egy vagy több tucat lepukkant büdös ember. Másrészt ha olyan a járat akkor a sznob autósoktól ugyanúgy dugóban vesztegel. Harmadrészt a kimaradó járatok, és a zsúfoltság elveszi az ember kedvét a tömegközlekedéstől.

d4w84 2012.12.12. 17:08:28

Azt gondolom, hogy autót az alábbi esetekben célszerű tartani:

1. Vidékről jársz napi szinten dolgozni más településre
2. városban laksz, és nem napi jelleggel használod az autód (pl. heti 1-2 út, bevásárlás, stb.)

Az első ilyenkor létszükséglet. A második kényelem. Minden más eset szerintem luxus.

Gondoljatok bele, ha pl. 1-2 év múlva 1000 Ft lesz egy liter benzin, akkor is így fogsz autót használni?

Sumdraxx 2012.12.12. 17:10:23

A havi 50-100 ezer forintot nyugdíjcélú megtakarításra is lehetne fordítani... évi 600-1,2 millió, 10 év alatt 6-12 millió, 20 év 12-24 millió.
És ha ez még kamatozik is...

Zsoo 2012.12.12. 17:22:45

@Sumdraxx: Ki mondta, hogy mindenki 50-100 ezreket költ havonta autóra? Aki nem milliomos az beéri 20 ezerrel is. Akinek meg van pénze az szarik a nyugdíj takarékosságra. Másnak meg nincs rá pénze.

hopptarisznya 2012.12.12. 17:40:15

A kiadások felírásának semmi értelme. A bevételen kell agyalni! Ha összeszámolnám mennyit költök egy évben nőre, másnap vennék egy lidokain spray-t meg egy ollót.

pamutpamlag 2012.12.12. 17:42:07

@Zsoo:
"Ki mondta, hogy mindenki 50-100 ezreket költ havonta autóra? Aki nem milliomos az beéri 20 ezerrel is."

Ez nem "beéri - nem éri be" kérdés. Egész egyszerűen többe kerül, ha használod.
Ugyanis havi 20.000,- Ft-ból nem sokat lehet autózni.

Feltételezzük a következőket:
- az éves fix költségei az autónak (biztosítás, adók) 48.000,- Ft-ot tesznek ki. Az havonta 4.000,- Ft
- 16.000,- Ft marad, amit teljes egészében eltankolunk (már ez egy nagyon megengedő számolás, mert nyilván másra is kell költeni, elkerülhetetlenül)
- Ha 7 literes fogyasztás és 420 Ft-os benzinár adott, akkor az annyi mint 540 km havonta, azaz évi kb 6.500 km.

Aki évente csak ennyit autózik, annak kb nincs is szüksége rá ;-)

.com 2012.12.12. 17:53:29

@nemjogasz: tok konnyu
28-as noi Csepel, az a fekete fajta
Mifelenk taptulo a becsuletes neve
laposvas csomagtarto, arrol log ket 35kg PB palack, rajta a kenyereslada az aproholminak...:o)

hopptarisznya 2012.12.12. 17:54:24

@d4w84: Ha 1000Ft lenne a benzin... Én megfogadtam, hogy az első alkalommal, amikor nem tudom fizetni a napi autóhasználatot, lelépek ebből az országból. 15 éve nyomom. Évi 1-2 szer vagyok kénytelen BKV-ézni, de nekem valahogy nem jön be. Nem azért dolgozom magam halálra (napi 12-14 óra), hogy aztán még 1-2 órát szopjak az utazással, amikor autóval 15 perc. És ugye kötöttségek sincsenek. Van benne pár váltás ruha, úgyhogy ha edzeni van kedvem odamegyek, ha moziba, akkor meg oda. Lefekvés (=elájulás) előtt van 2-3 órám, és ezt a lehető legjobban szeretném kihasználni. Nem beszélve arról, hogy emberemlékezet óta nem voltam beteg. Ezt is a BKV mentes életnek tulajdonítom.

CorollaVVTI 2012.12.12. 18:12:26

@lyken: Ez igaz, en csak arra probaltam ravilagitani, hogy sokszor tomegkozlekedesre is kozel ugyanennyit koltenenk. Nyilvan dragabb az auto, csak epp az alternativ koltseg sem sokkal kevesebb. Aki mondjuk evi 50-et elkolt autozasra, az tomegkozlekedesre is elkoltene 30-at.

CorollaVVTI 2012.12.12. 18:13:24

@mis: Madridbol, angol billentyuzettel sajnos nem men, bocsanat! :) Nem a divat teszi...

Mumia 2012.12.12. 18:14:56

Mindenhol mások a közlekedési és forgalmi viszonyok. Mindenkinek egyénileg kell eldöntenie, hogy neki mi éri meg jobban. Nekem még a kerékpár is gyorsabb mint a bkv. A lakás - munkahely távolság ~18km, bkv-vel ezt az akadályt 1 óra alatt tudom lekűzdeni átlagosan ha nincs semmi gond (jár a villamos, nem lopták el a hév vezetéket a hétvégén) Ugyanez kerékpárral 45 percet vesz igénybe. Autóval pedig 25 percet.

Vagyis napi 40 percet tudok nyerni az autóval bkv-hez képest. Kerékpárral meg napi 1 órát nyerek simán, mivel aznapra így már le van tudva a testmozgás is :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.12. 18:26:12

312 ezer ft volt az autóm, és havi hetvenezret tankolok bele...

Jobb ezt nem számolni.

pdw (törölt) 2012.12.12. 18:28:40

@lyken: Bar nem emlekszem az osszesre, de a legutobbinal a HEV es a metro jart, a tobbi meg nem erdekel :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.12. 18:33:21

@hopptarisznya: 2012.12.12. 17:54:24

Leírtad a véleményemet :)

Annyi különbséggel, hogy az oszcilloszkópomat, meg pár értékesebb holmit mindig bedobok a táskámba. Jól néznék ki, ha leakasztaná a vállamról a BKV-n valami sutyerák ......

lr 2012.12.12. 18:39:23

Most nem azért, de ez még van, akinek hír?

Nem írom apróra, de teljesen alap, hogy ha megy az autó, akkor minden kilométer üzemanyag-költségére rá lehet tenni ugyanazt még egyszer (újabb autónál ennek a nagy része értékvesztés, régebbinél meg a karbantartás, de ökölszabály - szinten igaz), hogy a realitás kijöjjön.

(Persze ha áll, annak is vannak fix költségei, de ez ma még nálunk az átlag 10e km/év mellett is elenyésző. Aztán ahogy egyre inkább meg lesznek fizettetve a valós költségek (internalizálódnak az externáliák, szép szóval), úgy fog a költséghányad a fixek irányába tolódni. (ld. északi országok)).

mis 2012.12.12. 18:44:07

@CorollaVVTI: Sorry, Te vagy talán az 1 a 1000-ből...

Pepejoe 2012.12.12. 18:45:56

@decens:
Így van! Komoly fizetéssel nem kell alkudozni a szerelővel, ami amúgy is égő dolog. Olyan, mintha lebecsülnéd a munkáját. De ááááá, folytathatnám a végtelenségig...ezért mondom, hogy rosszul vezetik a cégünket...

BZS'77 2012.12.12. 19:27:11

Én is mazochista vagyok, évek óta írom ilyen részletességgel, még a gyorshajtási bírságot is belevettem. Havi átlagok egy 1999-es, napi használatban lévő Felíciára, ami 12 évesen (2011-ben) kezdett nyűglődni:
2010: 46410 (Ebben még két teljes gumiszett is van!)
2011: 63258 (nyűglődés kezdete)
2012: kb. 67000 (nyűglődés folytatódása).

Két év alatt ráment a szervizekre kb. a kocsi értéke, és a benzin se lett olcsóbb. De ha eladom, max. biciklit tudok venni a kapott pénzből, úgyhogy egyelőre marad.

Zsoo 2012.12.12. 19:28:03

@pamutpamlag: Kb jól számoltad. Talán kicsit kevesebb az adóm, és csak 5-6 között fogyaszt az autó. Nekem nem mindennapi használatra kell, mert a városban felesleges. De néha jó ha van, és kirándulni, vidékre leugrani tartom. Szerelése otthon, alkatrészárak filléresek. Azért írtam, hogy kinek mire kell. Az autó típusa, állapota, tulaj vezetési stílusa mind fontos tényezők.

Sirius01 2012.12.12. 19:38:47

Egy régi barátom már évek óta így csinálja.
Ezres Suzuki gázzal.Az olajat maga cseréli,a kopó alkatrészekkel együtt ,téli gumik külön felnin,és nincs évi 2x5 ezer forint,ablakmosót Tescóba véve. És minden évben lekeni az egész autó alját Bonobittal.Nem is rohad sehol. Értékvesztés már minimális,adók kedvezők. Ja hogy nem kényelmes? Az lehet,de a BKV -nál azért mindenképp.Na neki nem kerül 50 ezerbe az autó havi szinten .Annó még én is mosolyogtam rajta,a minimalizmusa végett,de azt hiszem neki van igaza.

rekszem 2012.12.12. 19:39:38

Nekünk volt egy suzukink, meg egy corsánk. Nem volt velük baj. Csak az egyik héten megbasztak egy tizesre, a következőn mégegyre. Lelopták az abltörlőt 3800 Ft, kellett új gumi 40 ezer, biztosítás 12000, casco 5000, mosó 900 ft, jégoldó 1200 ft, olajcsere 12000 ft, vizsga 25 ezer, stb stb plusz üzemanyag.

És akkor nem romlott el semmi, nem kellett lakatolni, fényezni.

2 éve végleg eladtuk az autót és megoldjuk kerékpárral azt, ami a többségnek valamiért megoldhatatlan. Dolgozni járunk, szórakozni, heti nagybevásárolni, télen is, kirándulni is el tudunk menni szinte bárhová, vidéken többet járunk vonattal, mint kocsival (visszük a kerót is).

És azóta anyagilag is sokkal beljebb vagyunk, mert bár a bringára is kell költeni, az azért töredék ár.

Rocko- 2012.12.12. 19:50:04

@ColT: igen, ez az autó.

@Zsoo: "Állítom, hogy minden második ember sznobériából autózgat a belvárosban."
biztonyítsd az állításodat!

lyken 2012.12.12. 19:51:00

@Popeye76: Az az igazság, hogy bármit mondanék, az erőteljes közgazdasági becslés lenne(mérnökféle volnék, nálunk így hívjuk a hasraütést :P ). Függ a kocsid fogyasztásától, hogy mennyit mész, hol laksz, stb. Én egy '89-es német kombit vezetek, viszont még első tulajdonosnál van, úgyhogy ismert az előélete és műszakilag rendben van tartva. A fogyasztása 5 liter alatt van valamivel. Télen 1-2 km-es utakon 8 literes fogyasztása van, de ha 10 km-nél többet megyek vele, bemelegszik és visszaáll 5 literre.

Szerintem írd le az éves kgfb-det, az idei szervízköltségeidet, a súlyadót, illetve a benzinszámláidat. Ha másképp nem megy, akkor csinálj egy gyors közgazdasági becslést arról, hogy szerinted kb mennyit mész évente. :D
Ha 2007-es a kocsid, érdemes szétdobnod az árát mondjuk 15-20 évre és számolni amortizációt is.
Google maps útvonaltervezője a te barátod, ha fel akarod mérni a gyakori útvonalaid valós távolságát. Ez alapján már simán összedobsz egy excell táblát ahol bármilyen értéket simán kiszámoltathatsz vele a nyers adatokból.
Szerintem marha kellemes elszórakozni a képletekkel és kihozni egy olyan táblázatot ami minden szempontból megmutatja a téged érdeklő számokat.

lyken 2012.12.12. 19:56:04

@CorollaVVTI: Persze, ebben teljesen egyetértünk.

Zsoo 2012.12.12. 20:11:29

@Rocko-: Mi vagyok, tán nyomozó? Csak egy adalék: mióta megdrágult az üzemanyag, Pesten csökkent míg Budán nőtt az autó forgalom.

para'zslo' pacikaki 2012.12.12. 20:23:58

Teljesen igaza van a cikk írójának, nekem egy ezres swiftem van 5 és fél hónapja, friss diplomás pályakezdő vagyok, bonus-mentes biztosítással.
Vezetgetem a költségeket, innen tölthető le az excel: data.hu/get/5932503/Auto_koltsegei.xlsx
Ha kiszámoljátok, az öt és fél hónap alatt a vételáron kívül 188e Ft-ot költöttem rá, igaz ebben volt felni és gumi szett is, valamint az átíratás költsége, viszont amortizációt, valamint a műszaki erre az időszakra eső hányadát nem számoltam el, azzal kb. 45e Ft körül lenne. És ennél "olcsóbb" autó nem nagyon van, csak dízel.
Erről jut eszembe, dízel. Elvből nem vettem dízelt. Sokan nem tudják, de a dízel motorok a gázolajat annyira elporlasztják, hogy az orr nem képes megszűrni, így egyből a tüdőbe jut belélegzés során. Ettől van ennyi rákos ember itthon. Amerikában (ugyan hülyék az emberek, de) ilyen szempontból okosak, ott csak árufuvarozásra vásárolnak dízelüzemű gépjárművet. Lehet anyázni!

Rocko- 2012.12.12. 20:33:30

@Zsoo: azt mondtad: "Állítom, hogy minden második ember sznobériából autózgat a belvárosban." valamire alapozod az állításod. mire?

TaaT 2012.12.12. 20:37:07

@para'zslo' pacikaki: "Sokan nem tudják, de a dízel motorok a gázolajat annyira elporlasztják, hogy az orr nem képes megszűrni, így egyből a tüdőbe jut belélegzés során."

Ezen a megfogalmazáson jót mosolyogtam :)

PluginPrius 2012.12.12. 20:37:53

Vegyetek Priust.

Az csak a vásárláskor ürití a zsebet, utána semmi..

km költség bárminél kevesebb!!!

para'zslo' pacikaki 2012.12.12. 20:39:01

@TaaT: Jó, a megfogalmazás nem tökéletes, de lényeget szerintem mindenki érti.

fraki 2012.12.12. 20:47:34

Presztízskérdés is az autó, státusz. És ugye rendelkezésre állásban verhetetlen. Tehát nagyon könnyen számíthat rád a nő, ha érte kell menned, és ez nem egy utolsó dolog.

TaaT 2012.12.12. 20:49:43

@para'zslo' pacikaki: Annyit azért tegyünk hozzá hogy a korom az ami öl butít és nyomorba dönt, úgy már tényleg mindenki érteni fogja :)

rekszem 2012.12.12. 20:50:22

@PluginPrius:

mert arra nem költesz biztosítást, adót, ablakmosót, gumit, takarítást, cascót, vizsgát, olajcserét, ablaktörlő lapátot, olajat, szűrőket és nincs amortizációd sem?

Béla, tudod a Béla 2012.12.12. 20:51:15

@Rocko-: a idiótaságra, mire másra, arra mindig lehet alapozni.

Béla, tudod a Béla 2012.12.12. 20:56:49

@para'zslo' pacikaki: "Amerikában (ugyan hülyék az emberek, de) ilyen szempontból okosak, ott csak árufuvarozásra vásárolnak dízelüzemű gépjárművet. Lehet anyázni!"
Jah, meg talán a gázolaj drágább mint a benzin, a benzin meg szinte ingyen van (az itteni árhoz képest), de amint drágul a benzin áttérnek a dízelre ők is, ne aggódj. 20 éve még Svájcban sem volt dízel, most meg durván elterjedt.
Mellesleg ilyen alapon Ausztriában és Németországban, valamint Franciaországban 2X annyi ilyen jellegű rákos megbetegedésnek kellene lenni, mert náluk a dízel aránya kb ilyen arányú hozzánk képest.

lyken 2012.12.12. 20:59:54

@PluginPrius: 2010-ben majdnem átálltam rá. Aztán jött a számolás és kiderült, hogy valósan annyit eszik, mint az enyém, de cserébe átlagosan két és félszer annyi a szervízköltsége.
Lehet venni priust a fogyasztásért. Csak hát legalább kétszer annyiba(prémium verzióban majdnem háromszor) kerül mint más kocsi. Az meg, hogy lejtőn lefele, elektromosan előtöltve 2 litert fogyaszt nem túl vigasztaló. Ha évi harmincezret megyek vele, meg is spórolnék ~400.000 ft-ot üzemanyagon. Ha 10 évig nem törik össze, és nem ázik be, hogy cserébe leégjen, akkor megéri. Csak nyakába ne szakadjon az embernek 10 év után a lejárt garis akkupakk cseréje aminek per darab legyártása több károsanyagkibocsátással jár, mint a kocsi egész élettartama alatt megtakarított üzamanyagkibocsátás. És ugye akupakkból a kocsi nagy valószínűséggel kettőt fog elfogyasztani.

lyken 2012.12.12. 21:04:45

Ja, még a prius 3-ashoz annyit: városban megeszi a 4,5-5 litert, míg pályán 130-on 6,7-7 litert. Szóval az a lejtőn lefele hátszéllel lendületből 2 liter nem irónia.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.12. 21:13:09

Suzuki 250ért tescós olaj 20 ezfenként.
Használt gumi ,lomtalanításkor,biztosítás évi 10 ezer ft.
Értékvesztés????

Rocko- 2012.12.12. 21:23:48

@Béla, tudod a Béla: én nem ítélkeznék előre, de abban egyetértünk hogy a tények hiánya az csak egy feltételezést, "hiszemet" ad, nem pedig a valóságot tükrözi.

TaaT 2012.12.12. 21:29:26

@lyken: "aminek per darab legyártása több károsanyagkibocsátással jár, mint a kocsi egész élettartama alatt megtakarított üzamanyagkibocsátás."

És az emberek nem akarják elhinni hogy a H3 környezetkímélőbb mint egy prius...

Rocko- 2012.12.12. 21:41:01

@novothauto: ... ránézne, és helyből vissza is akasztaná. :D

andand 2012.12.12. 22:19:41

Megjegyzem, hogy Berlinben elo kollegaim kozul csak egynek van sajat autoja. Meg egynek volt, de o eladta, mert nem kell. Viszont videken ott is jol fog az auto, ezt o is belatjak. De nagyvarosban a tomegkozlekedes fejlesztese a megoldas, kuloben a varos belefullad a sok autoba.

B.GY. 2012.12.12. 22:24:50

Én sosem számoltam havonta mennyit költök kocsira,nem is érdekel.Gyerekem nincs,házam nincs.A fizum felét az állatokra költöm a másik felét meg a kocsira.Leszarom ha havi párezerrel több maradna ha gyalog járnék.Akkor sem lenne soha semmim,max.50 év múlva.

dukeekud 2012.12.12. 22:49:04

Havi 50 ezer, az 10 ev alatt 6 millio, plusz 2 millio egy auto. 8 milliobol, mar boven lehetne venni elektromos autot. A kezdeti beruhazas nagyobb lenne, 10 eves tavlatban, biztos hogy olcsobban lehetne kijonni vele a nagysagrendileg olcsobb uzemanyag es karbantartasi koltseg miatt. Es a lenyeg, ami megfizetethetetlen, hogy nem szennyezi a varos levegojet.

Lökött Tigris 2012.12.12. 22:55:51

Mellesleg a cikknel leirtak is rosszabb a helyzet. Peldaul nem is szamol az autopalya hasznalat koltsegeivel. Ez egy ismerosomnek aki videkre ingazik rendszeresen evi tobb mint 60 rugoba faj az eves "matrica", vagyis havi 5000; fel felnott BKV berlet. De a legnagyobb tetel foleg ujabb autok eseten az az autoba fektetett toke lehetosegkoltsege illetve az amortizacio. Ezekkel egyutt 50 bol rendszeres autohasznalat eseten lehetetlenseg kijonni.

DonPrego 2012.12.12. 23:05:55

készítettem egy statisztikát az excel táblámból, mert én vezetem (97-es Corolla, 2011 márc végén vettem):

-Gépkocsi vételára: 700 000, átírás, első bizti 68 000
-Szervíz: 502 000 Ft
-Üzemanyag: 542 775 Ft
-Pályamatrica: 41 880 Ft
-Adók, biztosítások: 62 595 Ft
-Parkolás: 304 905 Ft
-Gumik, szerelés/tárolás/futóműállítás: 164 520 Ft

Futott km: 20 000

egeresz 2012.12.12. 23:09:20

Vezetem folyamatosan. Nem lep meg.

Nálam 75 ft egy km. (értékvesztés számítása nélkül, de minden egyébbel.)
Értékvesztéssel eggyütt havi 107 ezer.

Másképp számolva: Munkanaponként a BKV-hez viszonyítva 100 percet takarítok meg az autóval, ami havi 2000 perc. A fenti költség alapján minden egyes megtakarított óra 3210 forintomba kerül.

Konlúzió: akkor érné meg a 10 éves olcsó fiatomat fenntartani, ha a fizetésem (nettó) meghaladná a havi 619 ezret. Nem haladja meg. Gazdaságilag értelmetlen autót tartanom.

betm3n 2012.12.12. 23:16:04

februárban lesz 3 éve, hogy minden centet írok.
minden alkalommal fáj ránézni, hogy azt az autót, amit akkor megvettem már kétszer újra megvehettem volna....

van az opelosok közt egy fanatikus srác, aki nagggyon pöpec excel táblát csinál azoknak, akiknek nincs okostelefonjuk és arra letölthető fogyasztást és egyéb költségeket összesitő alkalmazása.

tessék erre guglizni: "gépkocsi üzembentartási táblarendszer"

(aki meg nem szeret guglizni, annak itt a direkt link, freeze utólagos engedelmével: dl.getdropbox.com/u/1009646/opelforum/auto3.zip)

átlátó 2012.12.13. 00:26:29

Én beleszámolom azt is, amit megeszek... ha már én vezetem... ettől persze nem csak üzemanyag költségben mérem az autóhasználatot, de olyan még nem fordult elő velem, hogy kúton bármilyen tartozékot is soppingoltam volna. Tehát soha. Rágógumit sem.

Pasa01 2012.12.13. 00:37:03

Micsoda faszság! Mekkora úri fasz! Madaram, te nem tudsz számolni, vak vagy vagy teljesen hülye? 890 Ft. 5 liter Motul (!) ablakmosó. Ja, hogy te a kúton vásárolsz? Én is ott vettem ennyiért!
50 vagy 100? Mivan? Láb nélkül vagy halottan? Na ne már! Gondolkodj kicsit a kedvemért, meglátod, nem fáj az annyira.

purplehaze 2012.12.13. 05:16:46

:) :( Az egész dolog lassan már ott kezdődik hogy megéri-e megszerezni-e a jogosítványt? Egyébként vicc nélkül kérdezem a fentiekből kiindulva.

Shadowbull 2012.12.13. 07:07:36

@pamutpamlag: "Ezzel sokan nincsenek tisztában, vagy struccpolitikát folytatva nem hajlandóak tudomást venni arról, hogy mennyi az annyi."

Ez egyertelmu. Bar aki a homokba duggja a fejet, az ugysem olvassa ezeket a cikkeket. A 120 havi nullas hitel idejeben voltak rengetegen, akik ugy vettek autot, hogy megneztek, mennyi havi torlesztot tudnak kiszoritani a csaladi koltsegvetesbol, es megvettek a legdragabb autot, amit ugy odaadtak.

Aztan meg jott a csodalkozas.

Shadowbull 2012.12.13. 07:13:42

@PluginPrius: aham. szoval azt nem kell tankolni, nincs biztositas, ado, szerviz, gumicsere, ertekvesztes :)))

Béla, tudod a Béla 2012.12.13. 08:46:38

Nekem a két autóm kb. havi 300 ezret visz el (értékvesztéssel is kalkulálva). Problem?
Most menjek villamossal, aztán gazdagon halljak meg?

lyken 2012.12.13. 09:07:51

@TaaT: Az emberek utálnak komplex számításokat végezni. A többség már egy sok adatot tartalmazó táblázattól is sikítva menekül. Pedig az csak sima összeadás. Félnek szembesülni a költségeikkel. Ezért nem vezetik a költségeiket és nincsenek tisztában a valós kiadásaikkal. Így vesznek fel karácsonyi hitelt, így tartanak kocsit és így vezetik a családi vállalkozásukat. Aztán megy a megdöbbenés, mikor egyszercsak kiderül, hogy a lakáshitel, meg a személyi kölcsön meg a két hitelkártyája meg az asszonyé fullra ki van terhelve és megy az izzadás, hogy hogyan tovább.

Béla, tudod a Béla 2012.12.13. 09:29:18

Aztán még valami, spórolással még senki sem gazdagodott meg, de az is igaz hogy herdálással már sokan szegényedtek el.

lyken 2012.12.13. 09:37:58

@dukeekud: "Havi 50 ezer, az 10 ev alatt 6 millio, plusz 2 millio egy auto. 8 milliobol, mar boven lehetne venni elektromos autot. A kezdeti beruhazas nagyobb lenne, 10 eves tavlatban, biztos hogy olcsobban lehetne kijonni vele a nagysagrendileg olcsobb uzemanyag es karbantartasi koltseg miatt."
Kell rá kgfb-t fizetni, szerintem valamennyi súlyadó is vn rá, a szervízköltsége két és félszerese a hagyományos kocsiénak.
Cserébe nincs töltési lehetőség szinte sehol(benzinkutakon sem), a hatótávja annyi, hogy még a megyén belül se tudsz megtenni egy rendes oda-vissza utat. Mivel nincs üzemanyagot égető motorból származó hulladékhő, ezért a fűtése a 80-as évekbeli Trabantéval ekvivalens. Be tudsz tenni 4 ülésfűtést, így esélyes, hogy a 400 watt befűti egy óra alatt a kocsit, de ez elég rendesen a hatótáv kárára megy. Nem szép télen a feleakkora hatótáv, mint nyáron. A valós költséged 10 évre energiaárakkal és fenntartással valahol 14 millió körül alakul. Cserébe megkapod egy mopedautó "kényelmét".
Mindeközben az akkupakkjaid előállítása károsabb lesz, mintha egy sima 6 milliós benzinpöfékelő octaviát vagy superbet vettél volna. Arról nem beszélve, hogy az elektromos áram előállításe is szennyez, csak nem nálad, hanem tőled 100 km távolságra. Ami viszont idővel hozzád is elér. Tehát azon túl, hogy szerinted elektromosautófuckohyeah, a valóság az, hogy környezetszennyezőbb mint a benzinpöfögők, de cserébe legalább kétszer olyan drága.

Krisi 2012.12.13. 09:50:08

a cikkből kimaradt a legnagyobb tétel az összes közül: az autó vételára! Ez újautó esetén 3 milliónál kezdődik, ami azért már szép összeg.
illetve a másik, ami szintén nem egy embert érint, a törlesztő, jellemzően deviiza alapú. ami anno 30ezer volt, most 50-70ezer, de nem ritka esetben csak ez egy havi százas. és akkor még egy métert se mentünk vele.

Béla, tudod a Béla 2012.12.13. 09:50:18

@lyken: Az akkumulátorok előállításához és megsemmisítéséhez szükséges energia és környezetszennyezésről van valami konkrétum, vagy csak "exhas"?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.13. 10:01:33

@hopptarisznya: Na ennyi. Amikor 12 órás műszakos melóm volt, akkor nekem is, nyáron bringa, ősz-tél-tavasz autó.

decens 2012.12.13. 11:32:55

@BZS'77:
Ha így állsz hozzá, akkor akár köthetsz egy nagy követ a nyakadba és ugorhatsz a Dunába!
Mi az, hogy ennyit költöttem javításra x év alatt?
Én megvettem a 13 éves kocsit 500 ezerért és felújíttattam +500 ezerért egy hónapon belül. Azután kezdtem el használni magán használatra +munkához és azóta is használom már 7 éve, és most sem ér többet 3-400 ezernél, de kit érdekel?
Folyamatosan karban tartom és használom...
Gyakorlatilag 0 értékcsökkenéssel.

Sayniqua (törölt) 2012.12.13. 11:44:27

Erre én is kíváncsi lettem, januártól elkezdem precízen könyvelni az utolsó forintig a gépjármű kiadásaimat, aztán havonta beszámolok a felmerülő költségeimről. Nekem is tanulságos lesz.

lyken 2012.12.13. 13:35:03

@Béla, tudod a Béla: Van. Én anno prius, battery, ecological footprint szavak nyomán túrtam át a netet és találtam bőven releváns cikkeket. Egyébként menj el Prius tesztvezetésre. Ha sikerül túlmenni az akku kapacitásán, kiábrándítónak fogod találni az 5 liter feletti fogyasztást egy 8-11 milliós kocsitól amit azzal hirdenek, hogy gazdaságos, mert 2 litert fogyaszt(csillaggal és apróbetűs résszel persze).

BZS'77 2012.12.13. 13:59:56

@decens:

Félreértettél, az csak egy megjegyzés volt, nem panasz. Főleg azért írtam be, mert előtte évente 50 környékén volt a szervizköltség, most az utolsó két évben meg több, mint 150. Tíz éves koráig a kötelező körökön kívül a következő, igen komoly műtéteket kellett végrehajtani rajta, ráadásul nem egyszerre: féktárcsa-, fékbetét- és kipufogódob-csere, egyszer elromlott a generátoron a feszültségszabályozó, a megemelkedett feszültség elrontotta a diódasort, és kiégett néhány izzó. Most, az utóbbi két évben egyszerre jött ki minden, volt hengerfejtömítés-csere, 4 lengéscsillapító, hátsókerék-csapágyak stb. Jövőre még kijavíttatom rajta azt az egy-két alkatrészt, amire eddig nem került sor, meg van egy-két hiba a karosszérián, azt kijavíttatom, és szinte olyan lesz, mint az új. Nem mellesleg arra, amire én használom (napi 40 km, +bevásárlás, + belföldi nyaralás), nincs értelme drága autót venni, erre a célra egy használati tárgy kell.

Béla, tudod a Béla 2012.12.13. 15:23:15

@lyken: én valami konkrét linket vártam ahol lehet látni hogy mégis mennyi és mihez képest, ez olyan nesze semmi, kutasd ki, ha tudod, de ezek azt a nézetet erősítik bennem mely szerint csak urban legend az akkupack, legyártásáról/megsemmisítéséről elhangzott adatok.
Félreértés ne essék, nem vagyok hibrid hívő, -sőt csak dízel autóim vannak- csak olyan sok sületlenséget olvasok a témában.

cso zsi 2012.12.13. 17:24:18

@Lökött Tigris: "Ez egy ismerosomnek aki videkre ingazik rendszeresen evi tobb mint 60 rugoba faj az eves "matrica", vagyis havi 5000; fel felnott BKV berlet."
Tehát nem éves matricát vesz, ami drasztikusan olcsóbb (bár még úgy is drágább, ahogy az osztrák éves aránylik a kisebb időszakosokkal szemben), mint 12 darab havi matrica.
A BKV-bérlet emelkedik januártól, a pályadíj meg nem. :D
Ha még az utazási kedvezmények is megszűnnek, akkor tényleg nem lesz értelme vonatra szállni.

GSX-R (törölt) 2012.12.13. 18:59:22

Kíváncsiságból elkezdtem összeadni egyhavi költséget, csak a tankolásból 120-nál jártam amikor abbahagytam. Mondjuk nekem egyértelműen KELL, naponta kb. 2 órát nyerek tömegközlekedéssel szemben (ami egy fos, és ugyanannyiba került mint a benya arra a távra), ennyi idő pedig nekem minden pénzt megér.
A havi 2-4 1000km-es külföldi ingázáshoz meg végképp kell.

daito 2012.12.13. 19:20:39

@közösperonos átszállás: végülis ki támogatja az autózását az embernek?
Remélem az utakat, meg az autópályát sorolod ide - amelyek ugye nem lennének, ha kevesebb autós lenne. :)

KTM 2012.12.13. 20:12:55

Sziasztok

Az autó tényleg sokba kerül, de élvezzük.
A feleségemmel és mostanában a pár utcával odébb lakó kolléganőjével megyünk reggelente Dunaharaszti-BP viszonylatban.
Hazafelé ő sokszor BKV-val és vonattal jön, ha én 18-ig dolgozom, ügyelek. Napi 70 km, nem számolom km-re de mindennel együtt 60.000 Ft lehet havonta. Az évi 720.000, szép.
Cserébe:
Kapok majd egy bérletnyi benzin hozzájárulást a cégtől, a nejem ingyen kapja a bérletet, így a gyalogos hazajövetele nem kerül sokba, nekem meg nincs bérletem.
4.00 helyett 5.00-ig tud aludni, szépen, kedvesen mosolyog rám ha erre gondol. A kolléganőjével olyan jól érzik magukat a hátsó ülésen útközben, hogy öröm hallgatni. Mintha nem is munkába mennénk, hanem 2 barátnő a presszóban egy kávé mellett pletykálna vasárnap délután. 90 perc BKV utazás helyett 35 perc kényelmes beszélgetés. Hazafelé este 18-19-ig kényelmesen, kis forgalomban vezetek, a buszok villamosok megállóiban vacogás helyett. Gyakorlatilag szeretek ügyeletes műszakban lenni, nem gond, ha fél órával tovább tart a munkaidő. A mai világban ez talán jót tesz a munkaviszony megtartásának. A bérlet megspórolása és a céges hozzájárulás az 20.000 Ft, tehát 40.000-el több havonta a tömegközlekedéshez képest. Amíg ilyen munkahelyem van, megtehetjük és a párom nem hisztizik a kiadások miatt, sőt, figyelmeztet, ne felejtsem el a karbantartásokat elvégezni, végeztetni.
Ha pedig belegondolok, mennyi hasznot hajtok autózásommal a NAV-nak, büszkeséggel gondolok arra a 10.000 Ft jövedéki adóra, ami a tankba csurog alkalmanként.

drifterboy 2012.12.13. 20:14:36

Nem perverz dolog két liter ablakmosóért 2000 forintot adni? Ha kell a napi munkába járásra az autó, hiába közel a melóhely (de más nem jár arra...), akkor nem fogom számolgatni az autóra költött forintokat. Aki autót vesz az automatikusan vállalja ezeket a költségeket és tudnia kell milyen anyagi felelősséggel jár egy autó fenntartása. Aki üresfejű az pedig ne sírjon.

oadrcm 2012.12.13. 20:24:21

Akinél az autózás létkérdés, kifizet annak költségét.
Akinél nem, az meg mérlegel....értelmetlen volt nekiállni megírni ezt a cikket.

lyken 2012.12.14. 12:25:40

@Béla, tudod a Béla: 2010-ben merült fel a prius, mint alternativa, ezért olvastam alaposan utána. Ezt te is nyugodtan megteheted. Az, hogy nem jegyeztem meg minden olvasott cikk linkjét, hagy ne az én problémm legyen. Odaírtam a kulcszavakat, hogy merrefele keresgélj ha tényleg érdekel. Én arra jutottam, hogy ugyanannyit fogyaszt mint az amit le akartam váltani. Valahogy a Prius fogyasztása azóta sem javult(kivéve ugye, ha rendszeresen konektorra dugjuk és csak városban használjuk). Ráadásul emellett volt az akupakk probléma a maga szennyezési paramétereivel.

közösperonos átszállás 2012.12.14. 14:45:43

@Lökött Tigris: "Ez egy ismerosomnek aki videkre ingazik rendszeresen evi tobb mint 60 rugoba faj az eves "matrica""

42980 Ft az éves "matrica", ha havonta egyszer jár az ember autópályán, gyakorlatilag már akkor megéri (2975 a "heti").

@daito: "végülis ki támogatja az autózását az embernek?
Remélem az utakat, meg az autópályát sorolod ide - amelyek ugye nem lennének, ha kevesebb autós lenne. :) "

Így van, tehát ha nem lennének autósok, nem lenne kit támogatni. :-)

lyken 2012.12.14. 17:32:31

@közösperonos átszállás: Nem akarlak elkeseríteni, de emlékeim szerint a súlyadó és a benya után fizetett orbitális mértékű jövedékiadóból kell az utakat építeni/felújítani/foltozni. (Más kérdés, hogy jellemzően elverik másra.)
Azt, hogy befizetek kétfajta adót amit deklaráltan útépítésre fordítanak a mi pénzünkből, nem nevezném támogatásnak.

Támogatás az lenne, ha valamelyik politikus felsóhajtana és azt mondaná, hogy "Jaj, ezek az autós gyerekek fizetik a jövedéki adót, akkor támogassuk már meg őket egy kis adócsökkentéssel/csináljunk több autóútfelújítást/építsünk biztonságosabb utakat/stb., ahelyett, hogy nyugdíjemelésre/közgépfinanszírozásra/2000milliárdos grippenekre/egyéb korrupcióra költjük."

decens 2012.12.16. 14:12:33

@lyken: Megérdemled, hogy soha ne legyen nyugdíjad!

renz 2012.12.20. 17:44:26

@Dezső bácsi:
Vonattal jártam naponta középiskolába, aztán munkába is éveken át. Még hogy maximum 10-15 perc késés? Volt amikor egyszerűen KIMARADT a vonat, így 2 órát nyomorogtunk a fűtetlen váróteremben. A 25 km-es MÁV bérlet meg nem 10000, hanem 17800 forint. Még számolni se kell tudni ahhoz, hogy egyértelmű legyen az, hogy minden állítása hatalmas baromság.
süti beállítások módosítása