HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Öreg autó, sajnos már vén autó

2013.05.08. 05:47 Tcomment

Címkék: közlekedés öreg youngtimer

Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

316 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr735287429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tökösmákos 2013.05.08. 16:11:15

Kb. tíz éve volt a hírekben egy trabantos aki az őt leszorító kamionost a lámpánál utolérve, agyonlőtte. Több ilyen trabantos kéne az utakra, lenne rend seperc alatt :P

karlmann 2013.05.08. 16:21:33

Azért pár dolgot szét kellene választani. Mert lehet, hogy egy bogárral, vagy pláne Csikós Bianchnájával ma már nem lehet felvenni a forgalom ritmusát és van sok olyan régi kisebb autó még amivel szintén nem nagyon megy ez. De egy 30 éves 1.3-as D Kadettel, vagy Golffal gond nélkül meg lehet ezt oldani, ettől "nagyobb" autókkal pláne.

A dolog másik fele az, hogy '80-as évek elején volt szerencsém egy augusztus 20-i felvonulás után utazni az 1920-as évekből származó autókkal. Nos azok a járművek akkoriban éppúgy feltartották a korabeli forgalmat, mint ma egy bogár. Ebben nagyon nem változott semmi.

Sirius01 2013.05.08. 16:25:05

@Szabványok:
" 2101-s csak jó minőségű utakra való autónak számított az alacsony építése miatt.
Na ugye ez nem komoly ?
A 30-as évektől,mondjuk a 70-es évekig,a autók technikai fejlődés mellett ,arányosan az úthálózat fejlesztése is hozzájárult az egyre dinamikusabb közlekedés eléréséhez.
Ma viszont nincs már meg ez az arányosság,és bizony ,ma döcögősebben,közlekedünk,mint mondjuk a 80-as években.Bátran állíthatom,hogy a mai városi közlekedéshez,bármelyik 80-as évekbeli autó menetdinamikai mutatói elégségesek.
És az autópálya? az tudtad,hogy már nem is trafiznak,hanem a megtett táv/idő átlagát nézik? És nincs kivétel. Benne vannak a táblákban stb a szenzorok.Tehát marad a 120-km /o mint max, sebesség,vagy igen hamar ugrik a jogsi,és nem lesz autózás . és ha jól emlékszem,ezt a tempót,még édesapám Wartburga is nagyszerűen teljesítette. Akkor meg hol is a probléma? Tulajdonképpen sehol,csak ma a specifikációknak élünk,és hajlandóak vagyunk hinni a legújabb fogyasztói társadalom demagógiájának.

prunoki 2013.05.08. 16:25:23

"Az autót önmagáért szeretjük, nem pedig azért, amit vele tudunk kifejezni."

Én semmit se szeretek, ami elromlik, autóban főleg nem. Az oldtimer-rel pedig pont kifejezel valamit, nem?

JaxTeler 2013.05.08. 16:35:53

épp a múltkor olvastam egy cikket, hogy az Opel az új Astrákba már 1.6os új fejlesztésű turbos 170 LE-s motorokat fog tenni. Akkor gondolkodtam, hogy hol van már az 1.4-es 60Le-s F Astra ehhez képest. Még is, azzal is szépen el lehet közlekedni. Nekem is F Astrám van,amúgy már ezzel is letolnak pedig azért még mindig egy normál méretű kocsi. Ez van gyerekek

-trogerone- 2013.05.08. 16:38:27

@McKinney: Egyetertek, haboru es drama neha ugy tudom azt irigyelni azt aki nem kotodik "szerelmetes fosahoz".

Meg kellene tanuljuk vegre, hogy ha rohanunk sokszor csak az erzes olyan mintha gyorsabbak lennenk. Valojaban csak kevessel haladunk gyorsabban mint mas de kozben tobbet stresszelunk es kockaztatunk. Ha hajtok nem UTAZOK.

Sirius01 2013.05.08. 16:47:00

@ColT: Ez inkább a 90-es évekre volt jellemző.Ma már nagyon "leszabályozták" a gyorshajtást.
Nekem is volt egy-két mániákusan száguldózó ismerősöm,akik a második 300-ezres bünti után "megtért" .
Mondták is.: - mi a f...k vettem 160le autót,amikor úgysem lehet már sehol sem menni,mert egyből lekapcsolják az embert.
És képzeld,ez a baromarcú előadó azt mondta,hogy a következő ilyen súlyú szabálysértésért már számíthatok az elzárásra,és búcsút mondhatok a jogsimnak végleg.

Persze ettől függetlenül,idióták,mindig is voltak,és lesznek is,akik akár egy Marutival is képesek lennének tömegbalesetet okozni.

Zebrateve 2013.05.08. 16:58:57

@autokatalog: Most erre a fröcsögésre mit válaszoljak? Te a használókról beszélsz, én a járműről írtam. Hülye vezetői, használói minden járműnek vannak.

emmaTTi 2013.05.08. 17:13:27

@Shadowbull: Ezt te tudod...Nem fogok vitázni. Én szeretem az öreg autókat is, sőt...

Avatar 2013.05.08. 17:16:53

"Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gázos forrasztópisztollyal szeretnénk egy mai áramkörben IC-t cserélni. Mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt."

Szerintem épp fordított a helyzet, legalább is hazánkban. Az új autó a DVD lemez az úthálózat infrastruktúrája pedig a gramofon korából származik. Na jó, talán a sztráda hálózatunk korszerűnek mondható, hiszen nem rég épültek, de a közutak... Vannak olyan utak, ahol a gödrök és barázdák akár azt is eszünkbe juttathatják, mit él meg a lemezjátszó tűje a lemez barázdáin...

Egyébként szerintem új autóval se lehet sokkal gyorsabban közlekedni, mint egy régivel. Nemrég váltam meg egy Kadettól, ami 75 pacival is vígan tudott 160-at. De még egy Seicento is tud 130-140-et padlógázon 900 ccm-ből kipréselt 29 lóerővel. Sztrádára se kell több, és így tempomat se kell bele. :)
No persze a Seicento nem gyorsulja le a holdrakétát, meg az érdi emelkedő tetejéig visszalassul kb 110-120-ig, de arra hogy elvigyen 1-2 embert bőven elég az is. Persze menőzésre kevéssé alkalmas.

kuroi inu 2013.05.08. 17:22:47

A megbízhatóságról, elromlásról, öregautó-fóbiásoknak:

totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/05/07/budapest-ulanbator_egy_45_eves_opellel/

Nem kicsinyítve a főhős emberfeletti képességeit, próbálja meg ezt bárki egy mai (nem japán terepjáróval) autóval utánacsinálni! Az ő választása sem véletlenül esett a Rekordra. Lehet, hogy nem olvastam figyelmesen, de a motor feltételezésem szerint N-es, tehát olyan oktánszámű löttyökkel is elmegy, amivel egy mai járgány egy métert sem tudna megtenni, kopogásérzékelő ide vagy oda.

A legtöbb mai autót a gazdasági totálkárt jelentő költségeken - és az út szélén sehogyan sem - javítható elektronika fogja bontóba küldeni. Ehhez jön még a brutálkemény rugózás, ami ilyen extrém körülmények között hipersebességűre gyorsitja a leépülést (kasztnira szerelt berendezések, elektromos panelek, burkolatok, szenzorok), nem beszélve a ropivékony stab'pálcákról, lengőkarokról, amik még a pesti terep tesztpályát sem tolerálják, nemhogy az aszfaltot sosem látott, öklömnyi kövekkel borított utakat.

A Ladával való példálózás is marha unalmas már. Ne hasonlítgassuk a kopott gyártósoron, anyagában szennyezett, nyúlós acélból, már '64-ben elavult, kóválygós, érzéketlen kormányművel készült, 30-40000 km után csattogósra hézagosodó erőátvitelű csak szoc. hiánygazdaságban életképes valamit (nyugatra másik gyárosoron készültek a Ladák) például egy C Rekordhoz, MK1-es Granadához, Rover P6-hoz vagy akár Volvo Amazonhoz.
DE! Még egy Ladával is nyugodtabban vállalnék egy civilizáción kívüli túrát, mint egy új kocsival.

dzsedi 2013.05.08. 17:28:04

nem valók ezek már a mindennapokra.

Avatar 2013.05.08. 17:34:08

@Sirius01: "az tudtad,hogy már nem is trafiznak,hanem a megtett táv/idő átlagát nézik?"
Mo.-on tudtommal még nem fogadtak el olyan jogszabályt, ami ezt a fajta ellenőrzést, bár technikailag a sztrádákon minden feltétel adott lenne a dologhoz.

"És nincs kivétel. Benne vannak a táblákban stb a szenzorok.Tehát marad a 120-km /o mint max, sebesség,vagy igen hamar ugrik a jogsi,és nem lesz autózás . és "

Az a 120 eleve 130, és a kismértékű sebességtúllépéssel nem is nagyon foglalkozik a rendőrség, csak az objektív felelősség kategóriásakat bírságolják meglehetős könyörtelenséggel, de ahhoz legalább 20 km/h-val túl kell lépni a limitet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.08. 17:35:09

Azert nem mindenhol az idegbeteg kozlekedes az alap. Van ahol 110 a limit es 150nel bevisznek a sittre. Nem tudom melyik a jo. Oke hogy nemetben nincs limit de en annyira nem orulok amikor par evente egyszer megyek az autobahnon 120 al es mellettem elrongyol 250 el egy ranezesre tizenot eves bmw... Fene tudja mi a jo.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 17:40:59

@Sirius01: Dugók Pösötn elég sokáig voltak, most is csak azért nem annyira, mert már sokkal keveseben autóznak -> drága a benya :D

Különben még nincs is annyira ellenőrzés... gyorshajtásra is csak pár helyen, de Somogyban pl. alig látok rendőrt.
Azzal is lehetne valamit kezdeni, hogy piroson átmenés, index használata, tahó parkolás...

retye 2013.05.08. 17:43:37

Az a helyzet, hogy ez már szinte az élet minden területére igaz. Már több időt/pénzt/energiát fordítunk a kütyük beszerzésére/cseréjére/fenttartására mint amennyit segítenek nekünk. Halálra bonyolítottuk az életünket, most meg nem akar megállni a malomkerék mert az egyre gyorsabban gurul lefelé. Akkor leszek nyugodt ha az autók tökéletesen mennek maguktól, mert már ma is sokan azt képzelik, hogy így van és állnak is fejre egymás után. Inkább ezt kellene megoldani.
A félhülyénél nincsen rosszabb mert az kiszámíthatatlan...

Sirius01 2013.05.08. 17:44:08

@krokodilo 1:

Én csak a nejem újonnan vásárolt aveóját tudom példának összerakni az Audival.
Igen újkorába jobb volt a féke,de 50-ezer után már nem.
Az Audi kapott új tárcsát,betétet ,munkahengert,és olajat.
Aztán az aveó is kapott.
A 80-nas nak szuper lett a féke,az aveójé,meg már soha nem lett olyan mint volt.

hogy jobb,és korszerűbb fék lenne a több mint 20-évvel frissebb fejlesztésű kis kocsin,mint a jó öreg Audin,? Hát ez valahogy nem jött át nekem.persze,lehet hogy a suzuki más.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 17:47:46

@retye: " Már több időt/pénzt/energiát fordítunk a kütyük beszerzésére/cseréjére/fenttartására mint amennyit segítenek nekünk."

Fogyasztói társadalomnak hívják :)

etwas kultur muss sein 2013.05.08. 17:53:45

@m3246: Nem magamról írtam, csak nap mint nap látom, hallom ismerőseimtől a tökölés okát. Én megyek sebességhatárokon. ;-)

etwas kultur muss sein 2013.05.08. 17:56:06

@ColT: Én sebességhatárokon autózok, de nyilván nem mindig. Vannak felénk olyan utak, ahol jó, ha el tudok menni 60-al, anélkül, hogy a kátyúk megzabálnák a kocsi alsó felét. Vannak szakaszok, ahol csak lépésben. Ezt leszámítva nem igen tartok fel senkit, én is szeretek haladni.

FPeter 2013.05.08. 18:01:43

Érdekes érzés ez a kis xarral járás... Ha az ember normális autóval jár, hamar elfelejti a régit... Március közepén kilökték alólam a superb-emet, totálkáros lett, azóta édesanyám régi swift-jével járok dolgozni, és rá kellett jönnöm, hogy amikor a superb-ben ülve szidtam magam előtt a szüttyögőt, mondtam hogy menj már b*meg, f*szomért kell bénázni, akkor tulképp nem bénázott, hanem ez a kis konzervdoboz ennyit tud...

Amelyik autópálya lehajtó kanyarba a superb-el még a ballonos téligumival is csak azért lassítottam 60-ra, mert úgy láttam be biztonságosan az ívet - nem az autó miatt - ott a swifttel azért megyek 40-50-el, mert már érzem hogy a kis virsligumik a határukon vannak, ha nagyobb tempóról kellene fékezni akkor garantáltan elszállnak a kerekek. Az is furcsa érzés az 1.8 turbó motor után, hogy vannak olyan emelkedők ahol vissza kell váltani? Jön a domb, az 1.3-as swift meg elkezd lassulni... Hiába nyomom a gázt, vagy visszaváltok forgatom kínzom, vagy benyelem hogy kicsit esik a tempó a domb tetejére. A superb-el meg még 5-ösben is gyorsult ugyanott, és nem értettem hogy miért alszik előttem a mazsola, tudod ott jobb lábnál van egy pedál amit nyomni kéne! :)

Ugyanez fordítva a nagyobb emelkedők előtt: neki kéne futnom, szeretnék 100 helyett 120-al nekimenni hogy a végére meglegyen a 110, ne csak a 80-an, de a "nagyautós" betartja az emelkedő előtti 100-at hiszen ő utána lazán gyorsul erőből, és nem érti hogy miért akarja "letolni" a swift...

Régen kezdő jogsival ezzel a swift-el sokat jártam, de utána 3 autóm volt ami mind nagyságrendekkel AUTÓBB volt ( nem trollkodni akarok, csak az igazat írom :) ) és bizony a 200e+ km alatt sikerült elfelejtenem, hogy milyen érzés egy ilyen... Országúton utólér egy furgon, ránézek az órára és látom visszaesett 80-ra - fene, pedig zúg rezeg mint állat, azt hittem megyek rendesen - a superb-ben 160-nál nem volt olyan géphang, mint ennél 80-al :)

Tehát abszolút igazat adok az írónak, mindenkit be kéne ültetni néha egy ilyen kis gyenge zörgő konzervdobozba, hogy utána tudjanak toleránsan közlekedni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.08. 18:09:01

@KezitCsókolom: Látod, ennyi. Ha valaki lassan megy, annak általában oka van.
Az általam említett esetben pl. az, hogy nem tudom, ezek mérős táblák-e?

@FPeter: Egyáltalán értékelni, hogy jó autója van, és felfogni, hogy azért még nem lett félisten, mert vett egy prémiumautót.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.05.08. 18:13:55

Én néha azon gondolkodom, hogy valami gengébb autóba kéne visszaülnöm (mondjuk kb 110 le alatt), mert a legtöbb autó ilyen, és én a saját autóm erőssége miatt inkább szenvedek városban, hogy mirt kell tojásgázzal indulni mindnehol és ígyis letolok mindenkit szinte.

Van egy 1.6 Xsara Picassonk is, na abban kevesebbet idegeskedem, mert kb a forgalom ritmusához kényelmesebben igazodik.

Ez valami olyasmi lehet mint a chopper meg a speedmotor. Chopperral nézed a fákat meg ilyenek, 70-el mész közben.
Egy speedmotoron ha nem hajtod, akkor kezd fájni csuklód pl., mert nem emel ki a szél, meg egyszerűen akkor lesz kényelmes ha tolod neki.

Swind 2013.05.08. 18:36:01

Nem mindegy milyen yougtimerről/oldtimerről van szó. Például Csikós Bianchija már újkorában is egy országúti akadály lehetett, szent őrület azzall kimerészkedni mai forgalomba. Nézzünk egy w123-as zöldséges merci 200D-t azis egy lassú fos volt 1980-ban, de ugyenebből a 280-as simán megszívat vadiúj autókat is.

bda 2013.05.08. 19:06:19

Vittek 1974-ben gyártott Jaguár E-typel 5300 ccm, v12, 270 LE, 7 s/ 100 km/h. Egy biztos itt a gyorsulás az adott volt. A gazdája rendszeresen ezzel és 1970-es xj-kell közlekedik, balesetmentesen. Szerintem az alapprobléma, hogy mindenkit meg kellene tanítani normálisan közlekedni és képezni magunkat ezen a téren.

Dzsafar 2013.05.08. 22:11:27

JA,persze,a furgon lealáz..ki írta ezt a baromságot???Az 1982-es öthengeres kétezres Audimat megnéztem volna,hogy 25évesen,(több mint 400000km-el) ki előzte meg??Ugyan már.....most is egy "öreg"1,6-os 16Voltos Opel G Astrával bármikor fogócskázok az említett furgonnal....Hülyeség...de van a baráti körömben II Golf,amit 1,9 turbódiesel szív dobogtat,na furgon,gyere...szívás lesz!!

dirige 2013.05.08. 22:15:33

Ez az egész egy nagy hülyeség.

autokatalog 2013.05.08. 22:22:20

@Szabványok:

"?? Évente egyet látok."

Hat ez az.Ugy latszik nem esik le,hogy en is azt akartam erzekeltetni,hogy ma sincs tobb kerulgetni valo 40 eves,napi hasznalatu auto a forgalomban mint akkoriban.Sot! A hetvenes evekben akar heti rendszeresseggel "csodalhattal" evtizedes matuzsalemeket.(No persze veltlenul sem azert mert egy kicsit is tartosabbak voltak hanem mert a kronikus jarmuhiany miatt elkepeszto trukkokkel es gannyal igyekeztek minden,akarcsak guruasra kepes fost a legeslegutolso lehelletig eletben tartani.)

"Az átlagnémet nem 180-nal tépett a belső sávban, mert az átlagnémetnek VW1200-e volt. Aminek meg 600-s MB-je, az nem méregette a farkát a pórnép lóerőihez."

Ki a fene beszelt itt 180-rol??
Az atlag nemet 73-ban mar reg nem a kinalat legeslegaljat jelento bogarral,jart maradjunk annyiban.Mint ahogy mar akkor sem a 100-as "kafertempo" volt a normal autopalya-sebesseg,hanem 130-140.Ami egy 200D-nek komoly kihivas,no meg a frissen lehuzodo kamion 80-jarol odaig torteno felgyorsitashoz szukseges fertalyoranyi intervallum.:)

"Feldolgozza..."

Hatha megsem...Mert akkor nem peldalozna 40 evvel ezelotti allapotokkal es nem csodalkozna uj kaput lato bamba borjukent a vilag torvenyszeru es a mas idoknel cseppet sem gyorsabb valtozasara.
Mit kell beszarni ill.csodalkozni pl. a tempomatra allitott 26 tonnas kamiontol? A hetvenes evekbeli benzines billencs ZIL-ek pont olyan dinamikaval birtak es kozlekedtek allatmodra,mint amire a harmincas evekben csak a szuperlativuszokban merheto,hipergazdagok altal megfizetheto luxus vagy sporkocsik voltak kepesek.

autokatalog 2013.05.08. 22:41:49

@Dzsafar: "Az 1982-es öthengeres kétezres Audimat megnéztem volna,hogy 25évesen,(több mint 400000km-el) ki előzte meg??Ugyan már.....most is egy "öreg"1,6-os 16Voltos Opel G Astrával bármikor fogócskázok az említett furgonnal...."

Nem egy Sprinter vagy Crafter TDI ugy mossa le ezeket a fele annyi nyomatekkal sem biro szarokat a palyan elsztikussagban mintha csak szembol csak jott volna, e felol egeszen nyugodt lehetsz.

vilagpolgar 2013.05.08. 23:19:56

Hát szerintem aki élményautózni akar, az menjen el versenypályára vagy keressen valami elhagyott hegyi szakaszt. Szerintem elég balesetveszélyes a forgalomban ezekkel a 30-40 éves csodabogarakkal...

Szabványok 2013.05.08. 23:32:36

@autokatalog:
"Pontosan."
Akkor egyetértünk, hogy a biztonság másfélszeres sebességnyit fejlődött?

"Es akkor nem beszeltunk azoknak a milliardoknak es evtizedes fejlesztomunkanak a kenyelemben es foleg megbizhatosagban mutatkozo hozadekarol"
Hát, ebben már nem vagyok olyan biztos.
Régen is tudtak megbízható autót csinálni. Ráadásul a régi autók tizedannyi, jól látható, könnyen szerelhető alkatrészből voltak. Faluszélén megjavították. (Vagy éppen a tulaj javította meg.)
Egy igaz: karbantartásigényesebbek voltak a régi autók, tipikus az 5000km-kénti szerviz.

Kényelemben sem volt hiba. Amiben sokkal gyengébb volt, az szolgáltatások. Elektromos tükör, ablak, légkondi? Csak a luxuskategóriában. Mindenféle automatikák hiánya, mindent a vezetőnek kellett csinálni, ha esett az eső bekapcsolni az ablaktörlőt, stb. Sőt, ülésfűtés sem volt. Viszont nagyon szépen szóltak a Grundig és Becker rádiók.

"ami nem masfelszeres sebessegkulombsegben hanem fenyevekben merheto."
Nem hiszem. Pl. a zaj és rugózáskomfort nem fejlődött többet másfélszeres sebességnél.

"Egy negyven evvel ezelotti autoba beszallni majd az ulesnek nevezett locan elhelyzkedve egy emberhez melto ulespoziciot elfoglalni is kinszenvedes nemhogy az uton tartani vagy megallni vele."
???? Milyen autókat próbáltál? Nekem nagyon is kényelmesek voltak a 40 évvel ezelőtti autók. Kényelmes volt a beszállás, kényelmes az ülés. Az említett Peu504-nek hihetetlenül jó ülései voltak. A Zsiguliknak nem, de a Skodáknak megint jó volt. Még ma is kellemes a Skodába beülni és hosszabb úton az üléskényelem összeérhető egy mai autóval. (Persze vannak jobbak, de vannak rosszabbak, keményebbek, seggzsibbasztóbbak is.)
Igen, úttartásban, fékekben volt fejlődés.
Hogy másfélszeres sebességnél több, nem hiszem.
Lassan 40 éve járok haza nap, mint nap ugyanazon a szerpentinen. (Pusztaszeri út). Kezdtem diagonálgumis Zsigulival. Nem tudok a mai autókkal sem több, mint másfélszeres sebességet menni.

Azonos lassulásnál másfélszeres sebességnél, több, mint kétszeres a fékút. Ekkora különbség biztos nem volt. Szerinted egy BMW2002 hány méter alatt állt meg 100-ról? 70m? Egy mai hármas 100-ról megáll 35m-en. Szerinted a 2002-s 75km/h-ról nem állt meg 35m-en? Szerintem megállt.

"Nem, hanem egy követségi Volvo jött keresztbe."
Hat persze.:)Az iment meg meg frontalisrol vakerasztal..."
:-) Én mentem neki frontálisan! Nem mindegy, hogy a másik autó mijének?
Szerinted az EURNCAP-nál hogyan csinálják a frontális ütközési tesztet? Eléje tesznek egy nagy (defonrmálódó!) alumínium szerkezetet, aztán nekiengedik. Igaz ők félátfedéssel, én meg teljesen telibekaptam a Volvot.

"Na, adsz egy slukkot nekem is?:)"
Nem, mert irigy vagyok.

Szabványok 2013.05.08. 23:46:26

@autokatalog:
"Ki a fene beszelt itt 180-rol??
Az atlag nemet 73-ban mar reg nem a kinalat legeslegaljat jelento bogarral,jart maradjunk annyiban."
Én elég sokat láttam. Igaz, többségébe már 1302-esek, de volt még 1200-s is bőven.

"Mint ahogy mar akkor sem a 100-as "kafertempo" volt a normal autopalya-sebesseg, hanem 130-140."
A gyors autóknak.

"Ami egy 200D-nek komoly kihivas,"
Annyire, hogy el sem érte. Barátom apjának volt 220D és 135-nél(óra szerint!) vége volt, mint a botnak.
Most akkor ki is ment szerinted 130-140 "normal autopalya-sebesseg"-gel? A bogarak nem. A zsír új merci csak akkor, ha hoszú sík út volt és talpzsibbadásig nyomták neki.
A Peu504 tudott 160-t. Na jó az NSU Ro-80 200-t, Jag-E meg 240-t. Végsebességben. De annyian mentek akkor is ezek végsebességével, mint manapság a leszabályzási 250-nel. Elhanyagolható kisebbség.

Szabványok 2013.05.09. 00:11:16

@Sirius01:
" 2101-s csak jó minőségű utakra való autónak számított az alacsony építése miatt.
Na ugye ez nem komoly ?"
De. mindössze 17cm szabadmagasság, független, nem is túl robosztus első futómű, önhordó karosszéria, ezek nem épp a földutakon, vagy hiányos macskakövön való rohangászásra lettek kitalálva.

"A 30-as évektől,mondjuk a 70-es évekig,a autók technikai fejlődés mellett, arányosan az úthálózat fejlesztése is hozzájárult az egyre dinamikusabb közlekedés eléréséhez."
Persze. De 40 éve még elég sok földút volt, macskakőről nem is beszélve. Pl. Nagymaroson minden mellékutca földút volt.

"Ma viszont nincs már meg ez az arányosság,és bizony ,ma döcögősebben,közlekedünk,mint mondjuk a 80-as években."
Vidéken azért '80 óta nagyon sok utat aszfaltoztak le. Budapesten meg (szinte) eltűnt a macskakő. (Emlékszik valaki, hogy pl. a Nagykörúton mikor lett aszfalt? Gyerekkoromban még macskakő volt.)

"Bátran állíthatom,hogy a mai városi közlekedéshez,bármelyik 80-as évekbeli autó menetdinamikai mutatói elégségesek."
Normál közlekedéshez Természetesen. De ha lámpától lámpáig előbbre akarsz jutni pár autóval, akkor oda 200LE+ kell.

"És az autópálya?"
Ott is. A 130-t tudja egy '80-s évekbeli autó. Még a szocik is, azokkal az volt a baj, hogy 100 felett hangosak voltak, ráztak. Lementem a Balatonravégig 140-nelés amikor kiszálltam zsibbad a kezem a vibrációtól, zúgott a fülem a zajtól.
Az érdi emelkedő volt az, ahol nem minden szoci autó tudta a 130-t. (Később, amikor meglett én az M1 bicskei emelkedőjén teszteltem az autókat mennyit tudnak. Még a skoda is tudott ott 130-t.)

"az tudtad,hogy már nem is trafiznak,hanem a megtett táv/idő átlagát nézik?"
Pici túlzás. Nem régen, hanem fognak. És nem Mo-n, hanem Olaszországban.

"És nincs kivétel. Benne vannak a táblákban stb a szenzorok."
Akkor miért kell külön kamerákkal figyelni a rendszámot az autópályadíjhoz?
Az utóbbi pár évben kaptam néhány csekket. És bizony, azok mind kitelepült radarosoktól származtak. Pl. az M1 kisbéri leágazása környékén szoktak a felüljáróra állni. A siófoki rendőrök egy fekete skodából kétszer mértek be.

"Tehát marad a 120-km /o mint max, sebesség,vagy igen hamar ugrik a jogsi,és nem lesz autózás."
Nem, nagyon nem.
Először is 130.
Másodszor is, 150-ig nincs büntetés. A határ 150+a műszer hibája.
Harmadszor hacsak el nem kapnak, akkor az objektív felelősség alapján közigazgatási eljárásban csak pénzbüntetést tudnak kiszabni (Mi van, ha a vak és süketnéma nagymama nevén van az autó, akkor melyik unokájának veszik el a jogsiját.
Negyedszer a büntetés szépen, fokozatosan növekszik, még 200-nál sem a maximum.

"és ha jól emlékszem,ezt a tempót,még édesapám Wartburga is nagyszerűen teljesítette. Akkor meg hol is a probléma?"
Az, hogy ma gyorsabban közlekedünk. A Wartburg 130-t már csak óra szerit tudta. Ma meg a sógornőm a GPS szerinti 150-re rányomja a tempomatot és azzal megy fel az érdi emelkedőn.
Mentél már Wartburggal egyhuzamban 1200km-t?
Mert egy mai autóval lehet.

Szabványok 2013.05.09. 00:20:53

Utolsó hozzászólásomként egyet szeretnék még mondani:
Az öreg autókat nem szeretem. Egy 40 éves autóval már sok baj van, háromszor újraépítették, mert elkopott, eltört, elrozsdásodott, karambolozott és mindig rosszabb és rosszabb alkatrészekkel, technológiákkal.
Fájó szívvel adtam el (számomra!) tökéletes 13 éves autómat, mert fenntarthatatlan volt. (Nem, nem anyagilag. Hanem műszakilag. A gyár nem szállít alkatrészt(Ford), az utángyártott gagyi, a szerviz nem ért hozzá, csak gányolnak, stb.)

De a régi autókat szeretem. Egyszerűek, őszinték, nem tudnak sokat, de azt stabilan tudják, közvetlenek, könnyen javíthatók.
Ha a fent említett autót, vagy egy 30 éves jaguárt, mercit, E30-s BMW M3-t a gyár újra gyártani kezdené én bizony vennék egyet!
Mert nekem ezek elég jó autók.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 00:54:15

Nekem most nincs 303LE alatti autom, megsem mentem evek ota gyorsabban mint 120km/h. Ha megis azt ossze tudnam szamolni egy kezemen. Az utcai motorom 173 loeros, sosem kaptak el gyorshajtasert, az a titka hogy mindig kiirjak egy tablan az ut mellett mennyivel lehet menni es ha az alatt mesz nem allit meg a rendor. Ki lehet birni. Mondjuk ha 20 eves lennek lehet mas lenne a helyzet.

butschq 2013.05.09. 01:35:09

Sosem fogom megérteni, hogy ott ahol lehet menni 90-el, miért kell csak 80-al, ahol 130-al, ott 110-el menni?

Nem öreg autósok, hanem aránylag fiatalabbak is, 90-es, 2000-es évekből is akár..

Én még ha a Ladát is vezetem, azzal is tempósan haladok, igaz a Simson is meg van buherálva, hogy tudjam tartani a forgalom tempóját :)

De ismerek olyan young meg old meg mindenféle timereket, ami a mai átlagautónak is felköti a gatyáját..:)

butschq 2013.05.09. 01:42:08

@Dzsafar: "most is egy "öreg"1,6-os 16Voltos Opel G Astrával bármikor fogócskázok az említett furgonnal"

Biztos azért megy az az Astra annyira, mert az átlag autótól 4Voltal nagyobb a feszkó...
De a teherautókkal én vigyáznék, azok 24Voltosak :))

Dzsafar 2013.05.09. 05:39:27

@butschq: Ja,jó a szóvicc,oksa!!:)Amúgy,az "öregopel" megy ,mint a szél,megáll,mint a csapás,és semmi huncutság benne....igen,1,6 16szelep,semmi ördögi..ja,mondjuk,megkap mindent időben....tehát,a cikk semmit nem ér....jártam életemben itt-ott,és sok öregvasat láttam,nem vetették meg őket,sőt,sokat napi használatban gyötörtek....tudnak meglepiket okozni..:)s a teherautókat nem félem...:)Sokszor fordult már elő,hogy megpróbálták....mondtam,hajrá,a gyorsabb elől....a tükröt mindig néznem kellett...:)

Minden Áron 2013.05.09. 06:29:32

Nem tudom, hogy volt-e már, de szerintem aki ivott poharas kakaót az mindent ért...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 06:46:20

@visszakettopadlogaz: De akkor mi a repedt fasznak kell 303 paci? :D

@Minden Áron: +1

@butschq: Meg azért a G Astra, mint öreg autó... az enyém '91-es, na az öreg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 06:50:48

@ColT: egy auto legyen eros es hatsokerekes :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 06:55:14

@ColT: ezert jo a krosszpalyan. Ott csak uveghang van es batorsag. Nem szolnak rad ha gyorsan mesz, es aki nagyon lassu azt leszedik es megy konnyebb palyan. Pl az M7-es rol nem terelnek at valakit a 7-es utra mert trabantja van es lassu :)))

lehet ezert is birom ki kozuton hogy nem duhajkodok mert hetvegen koppig tudom csavarni a markolatot zart palyan. Erre mondjak hogy konnyu ugy birni az ehezest ha valaki azert eszik is neha :)

Krisi 2013.05.09. 06:57:08

Nekem is hasonló gondolataim voltak abogy jöttem haza este 9kor az autópályán a most 22 éves gépemmel, hogy baszki, ez a modell (Alfa 75) 80,as évek végén egy csúcsmodell volt, ma voszont már éppencsak elmegy. gondolok itt arra, hogy közel végsebességgel megyek 170-es tempóval - a 120 lóerős szívó egynyolc i enyit tud, és a kettőnullás blutek passattal ugy megy el mellettem a családapa, mintha állnék. Slusszpoén hogy neki közben még így is 7litert kajál a kis dízele :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 08:38:46

@visszakettopadlogaz: Erős és hátsókerekes -> szép elv, csak közúton mindegy. Főleg ha nem használod ki.

Amúgy igen, nem azt kéne pályára zavarni, aki lassú, hanem aki túl gyors. A közút a biztonságról szólna, a pálya meg a menésről.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 08:47:04

@ColT: a tudat hogy hatul hajt eleg :) amugy teljessen mindegy tenyleg a hetkoznapi hasznalatban hogy hol hajt. A 4x4 nek van ertelme ha kell, de boltba menni ugyanolyan jol lehet elso vagy hatsohajtassal is.

a kozut a biztonsagrol KELL hogy szoljon

Rocko- 2013.05.09. 09:04:22

@visszakettopadlogaz: számomra értelmezhetetlen az amerikai sebességhatár plusz a muscle car együttese, de hát ez amerika.

dr. trafik nomac 2013.05.09. 09:50:41

Szerintem rossz a megkozelites, az elso sajat autom egy 72-es zsiguli volt, azt ha nem is, de masikat volt alkalmam mostanaban vezteni, es egy fiatal F astraval osszehasonlitani. Mindegyik szar, de ha autopalya nem szempont , akkor inkabb a zsiguli, megint mas, hogy karbantartani a zsigulit egy remalom, de errol nem a kor, hanem az oroszok tehetnek.
Vagy az ulesek, sok uj autoba szvsz kenyelmetlenek, nyilvan mert fapad model amiben ultem, de regen is azt vettuk.
Egy jo auto 40 evesen is jo, nem a kor szamit. A M0-an 80-al lehet menni, engem nem zavarnak a kamionok, mivel mar szamtalanszor megbuntettek, szepen vegivonatozom, aztan ennyi.

hdnctrl 2013.05.09. 09:53:49

@ColT: nem ,ez nem csak a pálya. Lakott területen ugyanez van, és sokan tudják ugyanúgy rosszul, mint te.

Mákos 2013.05.09. 10:04:55

@m3246: "viszont nekem egyből nem egy szaros bogár jut eszembe egy veteránautóról... az amit már alapból zúzdába kellett volna küldeni amikor kijött a gyárkapun... "

Volt neked gyerekszobád, Bobikám, a bajor-propellerrel a homlokodon születtél, vagy csak nincs esztétikai érzéked ? :D

A bogár/911 forma a legharmonikusabb, legszebb forma, amit valaha kitaláltak. Az összes bajor dizájnra 3 téglalapból összerakott legoautó hozzájuk képest.

Félreértések elkerülése végett, nekem mindkettő van, úgy írom ezt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 10:14:42

@Rocko-: nem az utakon kell "izmozni" :) Ahol lakok innen pl egy oran belul 3 zart palya van plusz 2 ora ide Laguna Seca. Par dollalert barki osszetorheti magat ellenorzott korulmenyek kozott sajat felelosegere, akar padlogazon, par dollalert. A kozuton viszont ha a megengedettnel lenyegessen gyorsabban vezetsz az autot is elvehetik. Vas szigor az utakon, a zart palyan meg mehetsz amennyivel tudsz.

Rocko- 2013.05.09. 10:15:47

@visszakettopadlogaz: jó, nem izmozni, csak kicsit gyorsabban haladni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 10:27:26

@Rocko-: 65mph ig mehetsz barmennyivel! :))) amugy 7am-10am ig es 3pm-6pm ig ugyis dugo van mindenhol :D:D:D

Sirius01 2013.05.09. 10:31:33

@antman: @Avatar:
Igen igazad van,elírtam. Állítólag már van olyan szakasz ahol működik a rendszer,illetve tesztelik.

Sirius01 2013.05.09. 10:35:45

@Krisi: Ne izgulj,majd a szervizben otthagyja a különbözetet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 10:36:16

@Szabványok: ugyanmar, emberek, 120-al a nyolcvanas evekben napokig autozhattal a nemet bahnon mire megelozott valaki, az atlag melosnak kadett D je volt meg kislampas egyes golfja. A forgalom meg ... este tizkor ures volt a bahn.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 10:51:36

@visszakettopadlogaz: Na látod...

@scuynat: Nana. Mit is rosszul? Hogy mehetsz a belsőben, ha az útra engedett legnagyobb sebességgel mész?
Vagy hogy a belsőben nem léphető túl ez?
Figy, ha nem tartja be a szabályokat, leszarom. Ha sávot váltanék, és jön, gyorsabban, akkor elengedem, mert a belsőben jövőnek elsőbbsége van.
De ha megyek a belsőben a korlátozás tetején, és utolér, azt nem kell elengednem. Mi mondja ki, hogy el kéne? Mi mond olyat, hogy jöhet valami megkülönböztető jelzés nélkül, ami gyorsabb, mint a megengedett sebesség?

Pepejoe 2013.05.09. 11:02:38

@Knorbi:
Na, ebben mondjuk van igazság...:D
Mert persze akkor sem magamtól, hanem másoktól kell félteni, sajna.

froton 2013.05.09. 11:06:13

Szetm a poszt nem teljesen igaz. Elhiszem, ha az öreg autó a 127-es vaqy a bianchi, akkor ilyen érzés fog el bennünket. No de akkor is ilyen érzésünk van, ha sparkban ülünk vagy citigo/UP!/seat valami trióba vagy akár smartba, vagy akár IQ-ba. A méret és a teljesítmény a lényeg, nem az életkor.
Egy W126 560 SEL ma úgyanúgy tekintélyt tud parancsolni, mint 30 éve....

hdnctrl 2013.05.09. 11:09:52

@ColT:

Nincs jogod elbírálni, hogy gyorsabban jön-e mint a megengedett. El kell engedned. Lásd 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet :)

Egyébként azzal nincs is gond, ha valaki úgy megy a belsőben, hogy közben tele van a külső, és ilyenkor tartja a megengedettet, de az általad vázolt téves elképzelés miatt sokan csinálják, hogy töküres külső sáv mellett mennek a belsőben a megengedettel. Pedig a fent leírt erre is vonatkozik. Mondom, az oktató külön felhívta erre a figyelmemet, többször is ('96-ben szereztem jogsit, nem hinném, hogy azóta ez módosult volna). Én azóta is ehhez tartom magam, és ha biztonságosan megtehetem, elengedem, aki a "seggemben" jön, nem azon gondolkozom, hogy van-e joga annyival jönni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 11:28:05

@scuynat: " de az általad vázolt téves elképzelés miatt sokan csinálják, hogy töküres külső sáv mellett mennek a belsőben a megengedettel."

Lakott területen belül szabad.

Amúgy nincs jogom megítélni -> azért ésszerűség határain belül maradjunk. Neki meg különben nincs joga szabálytalankodni... Ez nem rendőrködés amúgy, mielőtt rám akarnád húzni, hanem csak nem foglalkozás a szabálytalankodókkal.

Amúgy az én jogsim 98-as, az én oktatóm meg azt mondta, amit leírtam neked :D (Ez is benne van a kreszben amúgy.)

Meg mondjuk néhol a külső sáv annyira szét van b*va kamionok által, hogy akkor sem megyek ki, ha fejbelőnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 11:38:00

@scuynat: Amúgy ha nincs jogom megítélni, hogy gyorsabban jön-e, akkor honnan tudom, hogy gyorsabb, mint én? :) :P :D

Különben belenéztem a törvénybe, de nem látom benne, hogy nem ítélhetem meg, milyen gyorsan jön.

macitalp 2013.05.09. 11:38:32

1. Nem kell ráhangolódni az idegbetegekre.
Ha mondjuk piros a lámpa gáz le, gurulás. Az idióta villog, gázt ad, előz, majd a sor végén satufékkel megáll. És 1 max. 2 autóval előrébb van a sorban.
2. A nagy, erős és drága autó nem mentség az idegbajra. Amerikában amikor felhajtasz az autópályára, az olyan mintha feltetted volna egy futószalagra. A sebesség sávonként eltérő lehet - bár nem feltétlenül - de állandó. Nincsnek cikázva sávot váltogató, villogó, dudáló, mutogató barmok. (Az ilyeneket egyébként a rendőr, ha éppen arra jár, pillanatok alatt kikapja a sorból.) Akkor vált sávot, ha szükséges. És ez igaz az ezer meg az 50 ezer dolláros autókra egyaránt. Nemcsak a filmekben van így, jártam arra, láttam.

hdnctrl 2013.05.09. 11:39:13

@ColT:
Ha csak ennyit emelsz ki a szövegemből, igazad van, de úgy néz ki, ez kettőnkön kívül mást nem érdekel, úgyhogy részemről befejezve :D

Bocs a többiektől!

Globetrotter2014 2013.05.09. 11:46:16

@visszakettopadlogaz: 3 hete szeltem át német országot. Láttam egy Kadett E-t a "bahnon", oldtimerként is ment vagy 140nel...Erről ennyit.

A németek valahogy minden körülmények között gyorsabban mennek, de tudnak is...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 11:46:43

@scuynat: A korábbiakban is jeleztem, hogy lakott területről van szó. Pályához nem nagyon szólok hozzá, mert olyanon nem nagyon járok.

Avatar 2013.05.09. 12:15:10

@butschq: "Sosem fogom megérteni, hogy ott ahol lehet menni 90-el, miért kell csak 80-al, ahol 130-al, ott 110-el menni?
Nem öreg autósok, hanem aránylag fiatalabbak is, 90-es, 2000-es évekből is akár.."

Mert az autók km órája csal. Azt mutatja: 90, de ha van egy GPS a kocsiban, az megmondja, hogy igazából 80 vagy 85. Általában 5-15%-kal mutat többet az óra, ezzel is védik a sofőröket a gyorshajtástól, de mivel nem egyformán vannak félrekalibrálva mindenki más sebességgel halad, ha mindenkinél pont a 90-en áll is a tű. De persze aki nem tudja, hogy az óra többet mutat a valóságnál, és nagyon parázik a büntitől, annál inkább 80-90 közt mocorog a mutató.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 12:20:57

@Avatar: Azért 90 -nél 10km/h-t nem szokott csalni. Megnéztük GPS-sel az autóm óráját, 50-nél 1km/h-t csal.

A legtöbb autóban pedig a 90-100 a skála közepe, és a legtöbb műszernek a skála közepén a legkisebb a hibája. Persze ez kalibrálástól is függ.

Avatar 2013.05.09. 12:27:37

@ColT: "De ha megyek a belsőben a korlátozás tetején, és utolér, azt nem kell elengednem. Mi mondja ki, hogy el kéne? Mi mond olyat, hogy jöhet valami megkülönböztető jelzés nélkül, ami gyorsabb, mint a megengedett sebesség?"

Lakott területen kívül a KRESZben szereplő jobbra tartási kötelezettség. Persze ha te is előzésben vagy, akkor nyilván a belsőben kell legyél. De ha valaki téged jobbról előz meg, akkor mindketten szabálytalanok voltatok...

Még az is lehet, hogy mindkettőtöknél pont 130-on áll a mutató, csak az ő órája kevesebbet csal. Vagy ő GPS szerinti 130-cal halad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 12:28:48

@Avatar: Lakott területen belülről beszéltem már sok kommenttel korábban is :) Kint egyértelmű.

Avatar 2013.05.09. 12:33:20

@ColT: Minden autónál más. Van, amelyik 50-nél pontos, de 130-nál valójában csak 120 a tempó. Másikban meg az 50 is csak 45, de 130-nál 125 a valós sebesség.
Ha a tiéd pontos, akkor érthető, hogy furcsállod a te órád szerint 80-nal "tötymörgőt", de lehet hogy az ő órája szerint épp csak nem lépi át a 90-et.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.09. 12:45:01

@Avatar: Nem furcsállom, csak azért ekkora pontatlanság már gáz (megvan ám törvényben, hogy mennyit csalhat, bár abban nincs benne a kisfelni, ilyesmi).
Amúgy nem szoktam rohamot kapni, ha valaki nem pont annyival megy előttem, mivel én is tudom, hogy pontatlanok az órák :)

Krisi 2013.05.09. 13:09:27

@butschq: naponta ingázok a 60km-re lévő munkahelyemre pályán, én is csak 100 körül szoktam tötyörögni a külső sávban, 450-es benzinárnál és havi 2500 km-nél sajnos nem mindegy hogy 11 vagy 8 liter a fogyasztás :(

közösperonos átszállás 2013.05.09. 14:37:10

@Zebrateve: Nem jelzett be a trolldetektor? :-) Pedig látod, az, ezután veled nem is foglalkozott, mert látta, hogy nem harapsz rá a csalira.

760kodnék 2013.05.09. 17:36:47

@Loona: Egyetértek! Meg a cikkel is!

Már alig várom, hogy kész legyen az idén 34 éves vasam, mert akkor végre átülhetek a 23 évesből (amibe 5 év használat után az akkor 8 évessé lett modern dobozból ültem át és nem bántam meg). :-)
És egy kb 12 éve megálmodott dolog válik valóra!
És remélem, hogy - ahogy a "fiatallal" sem kell soha - a "serdülővel" sem kell majd feltartanom a forgalmat sebességileg (persze ha amiatt alakul ki dugó, mert bámulnak az nem számít... :-) ). Mert körültekintően olyanokat sikerült választanom/véletlenül kifognom, amiknek a korabeli gyári értékei ma sem olyan silányak azért...
Régi autó = jó autó (megfelelő törődéssel) - szerintem.

760kodnék 2013.05.09. 19:42:15

@Hammer:
Nagyon egyet értek.
"Saab - tehát ütközésbiztonság szempontjából kb. mindent üt, ami 10-15 évnél idősebb." - Ja, kábé. Kábé mindent, ami nem svéd. :-)
"2 literes Turb0, ami 145 lóerőt és 220Nm-t jelent, vagyis menetdinamikában simán lenyomja a mai átlagautót." - szívó 147 LE/235 Nm is, hihi!

Hiába, no. Kardot is svéd acélból jó készíteni.

Éljen minden jángtájmer/oldtájmer/gőzautó!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 19:47:21

@ZF2: azert nem ez az atlag azt gondolom te is tudod.

Apropo E kadett: a Calibras cikkhez nem lehetett kommentelni es azert ki kivankozik belolem: amikor '83ban megjelent a "csepp" kadett az nagyon nagy durranas volt. Tessek megnezni a tobbiek milyen kocka kocsikat gyartottak... Urhajonak nezett ki.

760kodnék 2013.05.09. 19:49:24

@redriot77:
Még meredekebb, mikor balra teszi rá...index nélkül, mondjuk háromból egy működő féklámpával a tetűje...

760kodnék 2013.05.09. 20:50:25

@rekszem:
Magyarország a külső sávok országa!
A legjobb dolgom akkor van ha 3+3 sávos az út, mert akkor mindenki (MINDENKI) a belsőben, meg a középsőben megy/küzd és a külsőben simán lehet elhaladni az összes közlekedő mellett, azok zavarása (legtöbb észre se vesz!!!) nélkül.
:-)

760kodnék 2013.05.09. 21:03:02

@ColT: Párhuzamos közlekedésre alkalmas 2x2, vagy 3x3 sávos úton a belsőben? De.

Globetrotter2014 2013.05.09. 21:20:10

@visszakettopadlogaz: márpedig ez pont a teljesen átlag. A németeknél mindenki valahogy gyorsabban megy. Az átlag günther az átlag 3as BMWvel 160-180-nal nypomja (ahol megengedett), az 50 éves konszolidált hölgyek VW polókkal úgy viszik a 130at min nálunk a hasonló korúak a 100at az új Swiftekben. Én spec a kadetten azért lepődtem meg, mert több fiatal old timert láttam nagyon kímélő tempóban a 'bahnon... PErsze ezek nem kadettek voltak hanme pl R129 SL merci vagy szép állapotú fekvőlámpás mercik.

És akik még kilógnak lefelé azok a francia belga holland turisták, a beégák megszoktűák hogy 120 a megengedett és ők nem is mernek föléje menni. A franciák úgy űtlalában xarnak minden szebályra és egységes 130at mennekakár több a megengedett akár kevesebb. A hollandok meg rendszerint lakókocsi húznak.

A többi keleti vagy déli népek általában felveszik a németek tampóját. HA látsz egy belgát 124 feltt hajtani az biztos nem bennszülött...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.05.09. 21:24:36

@ZF2: ja en az E kadettre gondoltam hogy az mar nem atlag auto. A nemet/belga kozlekedesi moralt nem ismerem nagyon, nem laktam ott, aki ott el biztos jobban tudja mint en. Az mondjuk igaz hogy a "benszulottek" mindig jobban szabalykovetok mint a bevandorlok.

en nem vagyok a kozuti nagy szaguldas hive mert veszelyes - barki, barmit mond. A fizika es reflexek nem ismernek kozlekedesi szabalyokat.

760kodnék 2013.05.09. 22:01:20

@scuynat:
De nagyon igazad van!!!
És a belsőbe kurva lassan kijövőknek még egy kicsi adalék: ha végre észrevetted, hogy mögötted valaki beérkezett a seggedbe sokkal gyorsabban (már régóta villog, hogy nagyon hamar ott lesz, csak BustaRhymes a tükörbe nézni, ugye), akkor tessék rálépni arra a qurva gázra, hogy kevesebb ideig tartsd fel a belsőben és légyszi ne kezdj el azon filózni, hogy mennyi a max. sebességhatár, hanem, hogy mihamarabb kimenj a gyorsabb elől a belsőből! Szabad hibázni, csak minél hamarabb tedd jóvá, ha még lehet! És semmi esetre se kezdj el autópályán a belsőben ráfékezgetni/féklámpát villogtatni, mert az a hátsóban agyeldurranást és jogos "visszaköcsögölési-retorziót" (ha nem durvábbat) vált ki!

Globetrotter2014 2013.05.09. 22:32:25

@visszakettopadlogaz: kivéve a franciákat. Ott a tőzsgyökeres benszülöttek is úgy vezetnek mintha sak az számítana amit ők gondolna.
ÉS a beszülött belgák is ilyenek. Csak az egyik 120at isemri a másik a 130at, aztán jöhet korlátozás vagy mindent szabad tábla, ők mennek azzal a sebességgel...

A bevándorló belgákra nem azt értettem hogy szabálytalanok hanem hogy alkalmazkodnak a helyi német szabályokhoz. Ahol lehet ott mennek 160nal. Egy igazi átlag belga sosem fog 120 fölé menni...

760kodnék 2013.05.09. 22:46:30

@alfax:
"Bocsáaa meg, hogy ne haragudjak, de:"
Sajnálatos, ami történt, nem kellett volna, de a híradások alapján a Punto kijött a "szlovák milliomosnő luxusterepjárója" elé úgy, hogy nagyon nagy volt a seb. különbség, kvázi kurvára nem nézett a tükörbe és fingja nem volt, mi van mögötte egy autópályán... Ez sajnálatos, de bennem inkább a vért forralja, mert eszembe juttatja azt a halálközeli élményemet, amit egy bézs kombi Wartburgos tata okozott nekem (és három utas haveromnak (nem, nem, mint a hangszóró... :-) )) olyan 1997-98 körül, amikor is volt szerencsém egy 525ix bömöst hajtani (egy 3.0 MV6 Omega és egy 850 T5R Volvo sedan között, majd egy 4.2 A8 jött, de mindegy, hisz' alig voltam 20 éves... :-)) az M7es érdi emelkedőjén, amikoris olyan 180-nál minden előzetes nélkül kijött elém szerinten kb 70-nel, lassulva (tetőcsomin festőlétra, jobb egyen ősz mammer, ahogy kell) és foggalma nem volt, hogy mit csinál/mi van körülötte/hol is van. Reakcióm: nagyfék/balra rántás/dudára tenyerelés/iszonyat anyázás... Mai napig bennem van, ahogy a bal tükör kb 1 centire a középső szalagkorláttól suhan, a tükrökben iszonyat porfelhő, semmit nem látni, mert a bal kerekekkel a füvön mentünk, haverok halálra vált arccal és...mikor a pappert elhagytuk, látszott rajta, hogy az egészből semmit, de SEMMIT nem fogott fel!!!
Örök igazság azóta: TÜKÖR!!! És ne tarts fel senkit.
Sokszor nem az a veszélyes, aki gyorsan hajt és figyel, hanem, aki andalog és kb fingjas nincs, mi zajlik körülötte a forgalomban...........
Kívánom, h mindenki tudjon megállni akkor, amikor akar.

760kodnék 2013.05.09. 22:59:40

@ColT:

Akkor téged előzlek rendszerint jobbról...

Viszlát.

:-)

760kodnék 2013.05.09. 23:05:06

@Hargita Nándor:
- 2 sávosra van felfestve és te a belsőben vagy, de lassabban?
- Igen!

Donor 2013.05.10. 07:45:54

Jó cikk ez, de első ami beugrott, hogy nem az autó az öreg a forgalomhoz, hanem te öregszel...akár azt is kérdezhetném hogy kalapot beszereztél már a vezetéshez? ;-)))))))))))

Donor 2013.05.10. 07:50:04

@ColT: Engem csak az zavar amikor a "kalapos" öregurak Hungária körút belső sávjában (mert ugye ott lehet haladni) 40-el poroszkálnak aztán rázza az öklét mint Doki, hogy sok SUVos, meg Opelasztrás ámokfutó :D

Kezitcsokkolom, lehet menni a megengedett sebességgél, de mégjobb ha az aktuális forgalom ritmusát vesz fel az ember és akkor töredéke probléma sincs a közlekedéssel. Városban még egy Trabant is bőven képes erre.

Donor 2013.05.10. 08:07:49

@Knorbi: M3-ason szoktam közlekedni, ott pont azt veszem észre hogy vagy 130 a belsősávban, vagy 80 a külsőben. Nekem is 110nél kezd jól fogyasztani az autó, szóval én szeretnék ennyivel menni, de 80-al nem, így marad a 130 és és a literrel több benzin.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2013.05.10. 09:51:18

@760kodnék: ugyanaz mint lakott területen... két sávosra van felfestve, a külsőben is haladnak sokan, de én a belsőben haladok. mindketten 80-al.

ha nagyon akarnék biztos be tudnék furakodni jobbra (ha van bőven hely, akkor ott megyek), de akkor kinyílik a bocska a zsebemben mindig, ha 80-al vagy akár 100-al lehet menni mert korlátozás van, de valakinek zabszem van a seggében és nem akar lassítani ennyire, és próbál nyomulni a fénykürtjével.

lakott területen ugyanez, amíg én 50-60-70-el megyek (amennyivel lehet), nem fogok lehúzódni annak, aki tépni akar előre.

kurvára a jobbratartás híve vagyok, az egyik legfontosabb szabály, három sávos úton az basz fel a legjobban ha valaki középen megy mint egy birka, utolérem a külsőben és két sávot kell váltanom hogy szabályosan megelőzzem (bár úgy vélem az is szabályos, ha elhaladok mellette - ami nem ugyanaz mint a jobbról előzés...)

szóval, az olyanok akik nem bírnak a seggükön ülni, és engem a szabályosan haladót sávváltásra vagy sebességtúllépésre kényszerítik, azokra vagyok dühös.

de a cikk nem ezekről szól igazából, hanem arról, hogy mindenkinek ki kéne próbálni hogy milyen egy öreg autóval közlekedni ami nem bírja a mostani "versenytempót".

Knorbi 2013.05.10. 10:39:10

@760kodnék: 20 évesen 180-al........ nem kérdés hogy a papa volt a hunyó. De te sem úgy vezettél ahogy kellett volna.

Avatar 2013.05.10. 10:59:01

@760kodnék: Azért ahhoz is kell egy elmeállapot, hogy olyanokat kommenteljen az ember, hogy "én szándékosan szarok a szabályokra, de ez így jó, bezzeg ha valaki véletlenül hibázik, az hülye". A saját és utastársaid életét legalább annyira veszélyeztetted te, mint a Warbis tata. Ő nem számított rá, hogy 180-nal jössz mögötte, te meg nem számítottál rá hogy elsőbbségadás nélkül kijön eléd. Egyik se szabályos, de csak egyik szándékos. De úgy tűnik az esetből te azóta se fogtál fel semmit. Ha baleset lett volna belőle a gyorshajtás miatt mindenképp legalább részleges felelősség terhelt volna téged.
Rezešová kisasszonynak már volt ideje gondolkozni a saját esetén az előzetesben töltött ~8 hónap alatt, és jó esélye van, hogy a böriben folytathassa. Vajon megérte-e az a 180 feletti tempó a több hónapos kényszerpihenőt?
Talán egyszer te is ráérsz majd gondolkodni.

Minden Áron 2013.05.10. 11:29:51

Szoktam 250 km/h-val is menni, mégsem jöttek még ki elém, talán mert ésszel csinálom...

közösperonos átszállás 2013.05.10. 12:02:34

@scuynat: "Nincs jogod elbírálni, hogy gyorsabban jön-e mint a megengedett."

Egyébként az eléggé vicces, hogy ezt már többször olvastam, de ennek a párját, hogyaszondja nincs jogod elbírálni, hogy indokolatlanul lassan halad-e vagy se, azt valahogy soha. :-) Pedig ha ezt nincs, akkor azt sincs...

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.14. 20:23:00

Nekem egy Peugeot 206SW (2003)van, benzines 1,4-es 75 lovas. Falun élek, eljárok vele 6 - 6,5 között. Ha autópályára megyek, ott már bizony meglódul a fogyasztás, de akkor is tartom a 120-130-as tempót, mert alatta kifejezetten nyomasztó vezetni. Látszik, hogy az ember feltartja a forgalmat, ami veszélyesebb szerintem, mint az az 1-2 liter benzin. Oké drága a benzin, de akkor nem kell autózni.

bogyesz84 2013.07.07. 18:48:19

Háááát tényleg az van, hogy az utóbbi időben, akár hányszor kitévedek a kis MK4-es Escortommal az úta, tuti, hogy valamelyik faszparaszt az életemre akar törni. A legutóbb épp a Táblás utcában rángattam ki egy kulagép anyuci kedvencét a céges 5-ös Golfjából... Én próbáltam meg szabályosan közlekedni, és én törtem össze kétszer is... A sávja elfogyott, 50-es szakaszon 80-nal beesett elém, de előtte már állt egy nagyobb tgk, tehát fékezni kellett erősen... Persze neki jobbak a fékjei, mint nekem a kis 240-esek... Szóval feltartottam, hogy mégis megkérdezzem, mi volt ez a manőver... Először adta a hülyét, hogy mimimi, mondom az előbbi, jaaaa hogy az, hát az nem direkt volt... Nah itt szedtem ki majdnem a kocsiból...
IX. Illatos út, a Nagykőrösi irányába, elhagyod a Mester végét, jönnek a vasúti felüljárók. Azon a rövid szakaszon 2x2 sáv van, a Nagykőrösi irányába a belső elfogy. Majd, ahogy kijöttél a vasúti hidak alól, ismét nyílik balra egy kanyarodó a Táblásba... Na ezt egyenesítette ki a farok, miközben én már soroltam volna be...

Egyébként meg a rájahtogatás is olyan, hogy az újabbak egy kisebb kocc után is képesek TÉKÁra törni, merhogyenergiaelnyelés... Nekünk meg nincs gyűrődő zónánk... :S

Szakyster 2017.09.13. 09:46:31

Ha 180-al mész, akkor a te felelősséged arra figyelni, hogy le tudj lassulni, ha kisorolnak eléd. Valamit valamiért. Ha nem jön össze, akkor teljesen jogosan mész a börtönbe, és remélhetőleg max dodgemet vezethetsz.

Amúgymeg olyan hogy "jogos "visszaköcsögölési-retorziót"", nem létezik. Éppen úgy, ahogy jogos büntetőfékezés sem.
süti beállítások módosítása