HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Bukik az öreg autó, leszámolnak a tuninggal

2013.08.07. 06:50 Tcomment

Címkék: nkh műszaki vizsga korupció

Félmillió forintos bírság jár, ha a rohadó autó megkapja a műszakit. Kétszázezres, ha üvölt a kipufogó. Kemény idők jönnek.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

346 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr435448768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV reszelő 2013.08.07. 19:38:27

@Solct: Hát...kicsit bort iszol és vizet prédikálsz...te dolgod, de okosabb lennél, ha mélyen hallgatnál. Ez a duma meg, hogy: "~800e km óta végzem az autóim sajátkezű műszakira felkészítését." hát, klassz. Egészen addig, amíg valami rejtett hibát be nem építesz mint hozzáértő szakember. Az első gázolásig, koccanásig, mindenki szívesen használja ezt a mondatot. Utána ugye okafogyott lesz.

ZsoltBalla 2013.08.07. 19:41:07

Akinek 10en éves Suzukija van vagy Opel-e esetleh (van pár százezer ilyen ember az országban)azok most vihetik a méh be a sok éve hőn szeretett autójukat? :S Csak mert már egy 10en éves autó ne mtudja azt a környezetvédelmi megfelelést mint anno uj motor állapotában,aztán sorolhatnám még... Ezzel is csak azt érik el hogy mégtöbb pénzt beszednek a szegény emberektől és akinek esetleg idősebb autóra volt eddig pénze ellehetetlenitik,mert ergo pár évesre nem futja,az övét meg lehetetlen lesz levizsgáztatni,holott nem életveszélyes... miles za Ladákkal Kis polákokkal Skodákkal régi mercikkel bmw kkel sorolhatnám? mindenki bontsa eldobja ki? :D Hát ez ne maz az ország ahol ezt megteheti az emberek nagy %a... szerintem

Pepejoe 2013.08.07. 19:41:27

Ebben az iparban dolgozó kedves szomszédom csak annyit mondott, hogy a "nagyobb kockázatra" való tekintettel (és mert többet kell adnia a vizsgasoros embereinek) többet tud elkérni majd a defektes kocsik után, persze a saját "ügyintézési tiszteletdíja" is emelkedik.

Ennyi az egész. :)

TaaT 2013.08.07. 19:45:49

@ZsoltBalla: "Csak mert már egy 10en éves autó ne mtudja azt a környezetvédelmi megfelelést mint anno uj motor állapotában,aztán sorolhatnám még..."

Ne sorold, inkább maradj csendben -.-'

ZsoltBalla 2013.08.07. 19:48:10

Az a baj ,hogy mindenki csak csendben marad és a végén járhat az ember gyalog csak mert nincsenek milliói autóra..

Pepejoe 2013.08.07. 19:51:44

A régi (itt az elhasznált, nem az eltelt évek szerint régi) autókba pedig a vizsga idejére felébe-harmadába E85-öt kell tenni, ennyit az autók 99%-ának gyújtása és keverékképzése tolerál minden egyéb műszaki belenyúlás nélkül.
Zuhanórepülésbe kezd a CO és a CH (az pláne értelemszerűen), az 1.6-os Kadett kibelezett katalizátorral úgy ment át, hogy mindenki a műszerét ütögette.
Amit valaki nagyon akar, az forgalomban is marad.

TaaT 2013.08.07. 20:07:05

@ZsoltBalla: Arra gondoltam hogy ha csak hülyeséget tudsz beszélni akkor maradj inkább csendbe...

Tökösmákos 2013.08.07. 20:12:18

Én itt és most megmondom a tutit: új szabályozás ide vagy oda, SEMMI nem fog változni.
Mert ahogy a BKVnak nincs pénze új buszokra de a tömegközlekedés nem állhat le ezért illegálisan vannak forgalomban a buszaik, ugyanígy ha a vizsgaállomások nem engednék át "okosba" az autókat, LEHÚZHATNÁK A ROLÓT ők is. Ahogy a BKV is. Ez az egész büntetősdi csak újabb rókabőr, még egy adófajta. Gondolom elfogytak a gyorshajtók :P Rozsdás a kocsid? A rendőr megállít, fizess 50 ezret. Nincs annyid? Akkor csak 20at. Mehetsz tovább. Ha holnap megint megállít? Fizess újra ha már peched volt. Magyarország NEM jogállam. Itt az állampolgároknak joga csak a szopáshoz van. Az uralkodó rétegnek meg minden máshoz.

butschq 2013.08.07. 20:49:01

@BKV reszelő: Hülyeség. Az autószerelők is emberek, nem pedig kiborgok. Az akinek van affinitása a műszaki dolgokhoz, szereléshez, és felszerelte a saját kis "műhelyét" miért lenne veszélyes.
Sőt, a sajátodra csak jobban figyelsz, nem immel-ámmal gyorsan összedobom, hogy jó legyen. Mint az autómosók nagy része, gyorsan le, 20 perc alatt kész, te meg otthon egy napig takarítod. Meg is látszik az eredmény, előbbinél szép, szép de közelről látszik a kosz, utóbbinál még a legkisebb hajlatban sincs kosz.

Így jártunk legutóbb mi is. Futó ment műszakira, elvittük a szerelőhöz, mert szar volt az elektromos rendszere. Megcsinálták, lett műszaki, két napja meg darabokra szét kellett bontanom minden kábelt, mert ilyen tipikusan gyorsan csináljuk meg szerelés volt. A kábelek összesodorva, még egy szikszalag sem volt rátekerve...

De a motort is szétkapom secc-perc alatt. És nem vagyok autószerelő, meg villamossági ilyesmi.

djsilas 2013.08.07. 20:56:10

@pantomimes: Nem tudom, hogy Te vagy a hülyébb, hogy ilyet írsz... vagy én, mert válaszolok rá!? Minden esetre az látszik, hogy nem vagy tisztában a dolgokkal. Egy Astra természetesen nem egy BMW árában szerelhető, de nem annyival több, mint amennyivel többet nyújt! ;)

djsilas 2013.08.07. 21:04:05

@Laci_85: ennyi ésszel, ennyi pénzből vehettél volna akkor gyárilag annyival jobbat, és nem magadat kellene igazolni a 10-15 éves verdáddal, lol... :D

lcka 2013.08.07. 21:06:49

@Schütii:

nemtudom írták e neked azóta, de a körök keresztben működnek, tehát teljesen rendben lévő jelenség volt hogy felpumpálás nélkül beesett a pedál

gondolj csak bele, egy kizárólag hátul üzememlő fékkel hogy állnál meg (segítek, sehogy)

victor vacendak 2013.08.07. 21:20:20

@Frankye_budapest: az egyik az STi. a másik a Megane RS. Bennük ülve is idegbajt kap az ember, de a szomszéd ablaka alatt rotyogtatni is halálos bűn (egyesek szerint).
De biztos vagyok benne, hogy a Camaro V8, vagy az M-es BMW-k húzatva szintén nagyon hangosak (tudom, ez nem egy pontos meghatározés). És akkor még csak az óccsó kategóriában járunk. Nem ismerem a jogszabályt, ez mind szubjektív megfigyelés illetve dB mérés. Szerintem ezek legeálisan kurva hangos autók.

Mérges 1234 2013.08.07. 21:22:59

@lcka:

A fékkörök, manapság nem keresztbe vannak beötve, és valóban ha az első szál el az iegn szar, de valamennyi fékhatás marad.

n53 (törölt) 2013.08.07. 21:23:04

@MC_Pite: A 80%-os foliaval semmire nem mesz, mert szinte az osszes gyari uveg eleve szinezett, igy a B-oszlop elott ervenyes 70% ala mennel (uveg + folia).
Utolagos gagyifolia helyett vegyel inkabb egy gyari klimakomfort-szelvedot, jobban jarsz.

Mérges 1234 2013.08.07. 21:29:52

@butschq:

Egyetértek, nekem eddig szinte csak az lett jó, amit én magam csináltam meg.

Az elmúlt 8 évből, van profi dugókulcs készletem, rugóösszehúzom, gömbfejkinyomóm, csillagvillás készlet, á vettem egy nyomaték kulcsot is, sőt van egy ODB olvasóm is.

Ez az egész fenti móka nem volt több, mint 60 ezer Forint, és ezzel már bármit megjavítok, a fontosabb dologohoz kikeresem a nyomatékokat, a csavarokat ha kell drótkefével tisztitom, majd megzsirózva hajtom vissza......

PL mikor legútóbb a négy féktárcsát cseréltem, leszedtem a féknyergeket is, meg a tartókat, majd egy napig tartott, mire mindet ledrótkorongoztam fém tisztára, majd többször átfújtam alapozóval, majd hőálló ezüst. Patyolat tiszta lett, na ilyet sehol az életben nem csinál egy autószerelő, még ha megfizeted akkor sem találni ilyet. Fékpadon is kurva jól teljesített a cucc, minimális eltérés volt, ütni meg nyilván nem ütnek a féktárcsák, pláne, hogy a felfekvő felületeket is ledrotkorongoztam, erre sem tdod rávenni a bugris szerelőket, de a márkaszervizet sem.

MC_Pite 2013.08.07. 21:42:55

Na akkor mégegyszer fuss neki annak amire válaszoltál.
1, digitklímás autóm van, hővédős üveggel, mint már írtam
2, veled ellentétben használtam az előző Picasson is ilyen IR fóliát (nyilván gagyi, a mostani is, csak 10év garancia van erre a szarra) és tudom mennyi a különbség, főként (mint írtam) pinpongasztalnyi, lapos szögben álló szélvédőnél.
3, ha meg is jegyzed hogy a színezett üveggel nem ok(hővédős) miért akarsz ugyanilyet vetetni?

Egyébként ha van módod próbáld ki mennyire gagyi érzés a napenergia 60%át kint tartani - pl leengeded az ablakot és azonnal erősen égeti a karod a nap... Drágább autókban elég komoly hővédelmű üvegek vannak, ezzel eléri/meghaladja azokat a mezei 'klímakomfort' üvegre applikálva.
Ezen az autón hátra is került, a gyári sötétebb színű üveg sötétségét éri el(gagyi 10év garos)-sokkal jobb a komfortérzet, így már hátul is simán elég az elölről jövő levegő ha odatűz a nap is. De kinek a pap, kinek a papné (nekem inkább a lánya ;) )...

Smith Racing!!! 2013.08.07. 22:18:56

Azért az a mai világban egy érdekes tény hogy a fiatalság az autók világába csoportosul és rengeteg ismerösöm azon fáradozik nap mint nap hogy az autóját szebbé jobbá tegye nah már most ha a teljesitmény növekedést is szemelött tartják akkor jönnek a kipufogó sportrendszerek hengerenkénti leömlövel meg az egész saválló acélból készül ami után meg van a különbség de ez már nem gyári hangú viszont elég komoly összegbe kerülnek az öreg szar ezeréves autó alá meg futomüre is elég sok pénz van forditva és ezek miatt utánna nem engedik át az autót müszakin ,nah és hol van az NKH tol az ezen dolgokra a forgalomba beiratási eljárás ? Kettö ha egy autó a német Tüv -ön megfelel akkor azt magyarországon miért nem fogadják el mert a magyar értékek magasabban vannak mint máshol és ebben az autósokat baszogatni a legegyszerübb akik meg egymásnak ugranak.Mondjuk én le is tettem hogy agyarországon autot helyezzek forgalomba ezek a kedv szerinti adozások meg fizess mindenért és szög gyári patika autod legyen amivel a 130 at ne lépd tul . Aztán ha már M.o. ha mész az utcán megvernek ,megeröszakolnak ,kirabolnak ,megölnek ..te hibád minek mentél arra ...házadba betörnek és ott történik ez ejnye-bejnye ,hogy mik vannak ,de ültett tuningautoval lassan büncselekménynek minösül közlekedni .

bagkri 2013.08.07. 22:28:30

@Mérges 1234: Teljesen egyet értek. Mi is otthon szerelünk mindent, bár azt hozzá kell tegyem, hogy édesapám szakmája autószerelő, de nem akként dolgozik. De mi szereljük otthon a tesóm vw polóját (2003), az én fiestámat (2000) és még gy fiat uno-t. Egyedül a karosszéria munkákra és a vezérműszíj/lánc cseréket végeztetjük szakszervízben.
Nem tudom ki írta már, hogy az 10-15 éves autók nem tudják teljesíteni az újkori környezetvédelmi normát. Hát ezt is megcáfolnám, a fent említett fiesta 13 éves. Újkorában euro3-as volt és az április vizsgán is simán hozta ezt a szinten. (a vizsgabiztos a fékeket pedig igencsak megdicsérte, azt mondta, hogy az előttem levő 5 éves astráénál sokkal jobb) Néha egy kis injektor/karburátor tisztító,a szűrők cseréje, folyadékok rendszeres cseréje, gyertyák karbantartása, na meg ha néha becsületesen kikormoljuk az autót az csodákat tud tenni. Bár rozsda nálam is kezdi felütni a fejét, mivel a ford drága mérnökei szövetet tettek a hátsó kerékjáratokba zajcsökkentőként, de rövidesen ez is orvoslásra fog kerülni. Lényeg a lényeg, minden csak karbantartás kérdése. Ha nem foglalkozunk a autóval az 4 év alatt is tud öregedni 12 évet.

bagkri 2013.08.07. 22:33:33

@Smith Racing!!!: Szerintem sokan nem értjük, egyszerű pénzbehajtás az egész. A tuning alkatrészek nagy részének minősége pedig jóval felülmúlja a gyáriakét, ahogy írtad. Én sem értem miért ne lehetne egy igényes tuning járgányt cseszegetés nélkül használni.

dragvas 2013.08.07. 23:02:11

Nem volt időm végig olvasni a kommenteket, de azt is felháborítónak tartom, mire az alkatrészek a helyükre kerülnek az autókban, több mint a duplájukba kerülnek. A szerelők /ill. a kereskedők/ duplán leveszik a tulajokat az 5-10000 ezer forintos rezsióradíjakkal és még az alkatrészekre is 100% feletti hasznot tesznek. /nagyon érdekük minél több és drágább alkatrészek cseréje/

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.07. 23:48:02

@GrenAbla: szerintem a zsaruk parszor mar felleptek sotetitett ablaku autoval szemben, azert gondolom hogy a ketto ugyanaz... marmint az ablakfolia es "sport" kipufogo

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.07. 23:48:57

@dragvas: szerintem te eltevesztetted a blogot, menjel a kerekagy -ra, ott hazilag is meg tudod csinalni a dolgokat

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.07. 23:52:09

@MC_Pite: mentegeted a sajat ablakfoliat?
hajra ember...
csak tudod majd egyszer beledszallnak, az a mogotted levo biztositojanak szar lesz, na meg neked...
de mentegesd csak a foliat, minek lasson a mogotted levo barom naladnal elorebb? hat max beledmegy :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.07. 23:56:05

@victor vacendak: "És akkor még csak az óccsó kategóriában járunk. Nem ismerem a jogszabályt, ez mind szubjektív megfigyelés illetve dB mérés. Szerintem ezek legeálisan kurva hangos autók."

az ugye beugrik, amikor Zugloban volt valami szabadteri party, oszt a retardalt zsaruk ott pironkodtak (mint szuzlany a seprunyelet tapogatva) hogy hat nincsen decibelmerojuk?
"a szabál az meg szabál"

barcsak a sok kocsog boyracer egy helyen lakna, odamennek reggel 6kor az utcajukba veszfekezest gyakorolni

D4D 2013.08.08. 00:17:32

@abcd1234:

Ezek miatt a kipörgetések miatt az NKH már több motorcserét kifizetett már.

Vento tdi 2013.08.08. 00:23:08

Büntetés és felfüggesztés eddig is volt, inkább nagy hírverést csinálnak az embereknek. Sajnos pedig szerelőként sokszor kell megoldani dolgokat az embereknek mert nincs pénz sehol, de ragaszkodnak az autójukhoz, persze nem széthullós kocsira gondolok, csak inkább küllem,kavicsnyom üvegen stb. Cselezni meg lehet, nekem az egyik kocsimon fólia van, vettem két sima üveget a vizsgára és kész, a másik chippes,nagy turbo stb, de műszakira visszarakom a gyári computert 10perc és nincs füst, a turbo meg nem feltünő. A magyar ember mindig feltalálja magát a világban! :-)

D4D 2013.08.08. 00:39:12

Anno volt egy 17 éves jól karban tartott japán dieselem.

ZK-n valósan mérve olyan értéket hozott, amit a vizsgáztató nem mert beírni.

Előző évben egy másik helyen le akartak húzni. A csóka befogta a kipufogót, nem ereszt-e valahol, majd azt a kipufogót mérte meg.

Volt olyan vizsgám, ahol az állomás előtt a napon álltam. A vizsgáztató kinézett, majd azzal nyitott, hogy a fólia plusz tízezer lesz. A baromja! Nem akarta elhinni, hogy a hátsó három üveg gyárilag sötétedik a napfényre.

TaaT 2013.08.08. 01:30:46

A kocsimnak mondjuk most lesz esedékes a műszaki pár hónapon belül, kíváncsi vagyok jelent-e majd plusz problémát a sportfutómű, a nagy alufelni, a lökhárítók/küszöbök, a kipuff rendszer, és az utólagosan berakott gyári xenon...

MC_Pite 2013.08.08. 06:02:12

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Vicces mekkora hülye vagy :)
Azt gondolom fölös mondanom hogy a 35ös fólián hátul (így olyan mint a gyári) a trollokon kívül senki nem akad fenn ;) Például ha egyszer te is eljutnál a családalapításig lehet meggondolnád a hátsó rész hővédelmét...

KriszRai 2013.08.08. 06:43:13

@Plumper_: Normák, meg egyre szigorúbb előírások... Ettől ne érezd olyan jól magad. Ahogy más is írta az új dízel autó is káros, csak sunyi módon, láthatatlanul. Ezt olvasd el:

totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

SadBoobie (törölt) 2013.08.08. 06:53:00

Na, akkor remélem az NKH-s urak a BKV és az FKF telephelyeken kezdenek az ottani vizsgaközpontokban. Először is minden jármű után beszedik a 200+500 ezer bírságot - mind rohad és mind füstöl -, utána pedig bezáratják a telephelyi vizsgaállomásokat....mert ez egy vicc.A BKV szabadon füstölhet akkor mi miért nem füstölhetünk meg rohadhatunk szabadon !? Főleg mert egésznap a városban fel és alá közlekednek a buszok és egyéb súlyos műszaki problémák kis gyakoriak és akár az utasokat is veszélyezteti. Ja, vagy állam bácsi a saját kezét nem harapja meg !?!?

Shadowbull 2013.08.08. 07:24:16

@victor vacendak: minden autora ugyanugy ervenyes a tipusengedelyezeshez szukseges zajemisszios hatarok betartasa. (azt konkretan nem tudom, hogy az egzotikus, kis darabszamban keszulo sportkocsik felmentest kapnak-e, lehetseges, de az STi meg az M-es BMW biztosan nem kap).

Ez persze nem jelenti azt, hogy ezek az autok nem hangosabbak mint az atlag. De gyari allapotban mindegyik siman elviselheto, es nem kulonosebben zavaro. Adott esetben, bizonyos uzemmodokban nemelyik autonal mechanikus modon, a kipufogoban levo csappantyuval oldjak meg hogy hangosabb legyen. Es nagyon komoly fejlesztomunka szukseges ahhoz, hogy az auto teljesitse az eloirasokat, de attol meg sportos hangja legyen. Ezek az autok nagyon a hataron billegnek. Raadasul globalisan nem ugyanazok az eloirasok, a gyarak meg nem csinalnak kulon kipufogot Kinaba meg az EUba meg az USAba.

c 2013.08.08. 08:23:40

26 éves 320i-m idáig trükközés nélkül átment, és még párszor át is fog menni.

Schütii 2013.08.08. 08:32:20

@Shadowbull: " Raadasul globalisan nem ugyanazok az eloirasok, a gyarak meg nem csinalnak kulon kipufogot Kinaba meg az EUba meg az USAba. "

Micsoda? Még külön autókat is csinálnak a különböző piacokra, nemhogy nyamvadt kipufogót. Nem is értem ezt a kijelentésedet.

Schütii 2013.08.08. 08:34:26

@c: Csak győzzed lakatolni! Nekem is volt 320i-m, szerettem, imádtam, de a rohadásait látva, inkább elengedtem a kezét. Még ott is rohadt (már) ahol nem volt törve.

Shadowbull 2013.08.08. 08:38:00

@Schütii: csak akkor ha elkerulhetetlen. Az aktualis M5-ben peldaul ugyanaz a kipufogo megy globalisan mindenhova, es Kinaban nagyon necces volt a tipusengedely.

The Good Boy ! 2013.08.08. 08:39:22

3 éve, amikor az ablaksötétítés elleni harcot megindították a műszaki vizsgákon, pont akkor, pár nappal később járt le az asszony autójának a műszakija, és az autónak hivatalos műbizonylatos sötétítés volt az első oldalablakon is. A szerelő ismerősömet (aki az autót műszakira készítette fel, meg vizsgáztatta) megkértem, hogy noha hallottam, hogy ez így ezentúl nem lesz jó, azért nem lenne baj, ha rajta maradhatna a vizsga után is a fólia. Ő közölte velem, hogy nincs a megyében olyan vizsgahely, ahol át lehetne tolni így az autót, és a fóliát leszedve vizsgázott a gép (nagyon helyesen). Egy hét múlva, amikor legközelebb találkoztam az ismerőssel, mosolyogva közölte velem: képzeld, megvan az egyetlen hely a megyében, ahol a fóliázott autót átengedik. A megyeszékhely NKH-s vizsgabázisán, hétezer atomkemény magyar pénzért. Azt hiszem, no komment.
Hát ennyit az nkh óriási ellenőrzéseiről, főleg, ami saját magukat érinti.

Schütii 2013.08.08. 08:39:46

@Shadowbull: Ezt én értem, de általánosságban nem igaz amit állítottál.

c 2013.08.08. 08:43:59

12 éve nálam van.
2 éve ahol kellett javították. Nem volt vészes.
Garázs + télen nem használom csodákra képes. ;)

Én nem tudom elengedni a kezét. Valószínűbb, hogy inkább betolom egy fészerbe az utókornak - ha már tényleg nagyon beteg lesz.

Sor 6 szívó motort nem tudom mikor fognak legközelebb gyártani. Talán soha.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.08. 08:57:08

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Miért, attól, hogy te nem tudsz kicserélni egy lámpatestet, más még ki tudhat. Azt még talán én is megoldanám.

Shadowbull 2013.08.08. 09:04:50

@Schütii: a kifejezetten az adott piacra gyartott tomegmodellek nyilvan elteroek, de a globalis modellek csak akkor, ha muszakilag elkerulhetetlen.

merida001 2013.08.08. 09:22:35

Elszomorító ez a cikk és főleg a tartalma és az, hogy fent egy irodai pisti aláír valamit, hoz egy adott akta szektor egy döntést és ezrek szívnak miatta... Azért öreg autó és öreg autó között is van különbség. És nem csak az O.T-s öreg autó létezik.. Vannak szép hobby járművek is amelyek ízléses tuninggal elvannak látva és a tulaj valóban télen nem használva csak nyáron talikra jár vele, meg max kisebb utakra. A tuningot meg büntetik...röhejes! Adózott pénzből megveszi az ember pl.: az ültető szettet amit egy adott boltos hivatalosan forgalmazhat és akkor "én" vagyok a hibás, mert nem "műbizonylatos"...ugyan már! De a boltost meg a gyártót nem büntetik meg, gyárthatja, értékesítheti kedvére... Valahol nem stimmel ez. A fóliákról nem is beszélve. B oszloptól B oszlopig tetszés szerint sötétíthető. Engedélyes fóliára gondolok..aztán valaki azt sem fogadja el. Ez megint egy nagy felfújt cirkusz! Az utólagos air ride sem műbizonylatos...pl. Azzal mi a helyzet?

victor vacendak 2013.08.08. 09:40:30

@Shadowbull: hát nézd, hogy mi elviselhető az szubjektív. A telefonom zajszintmérője szerint - elismerem, hogy ez nem egy standardizált, hivatalos mérőműszer - az STi és a Megane 100 decibel felett van gázadáskor, ha odatartom a kipufogóhoz. A gyakorlatban a kutya sem méri, maximum a gyárban, mielőtt lekerül a szalagról.

n53 (törölt) 2013.08.08. 09:55:40

@TaaT: Ha beraktad melle a mosorendszert es a szintallitot is, semmi gond nem lesz. Ha barkacsoltal, akkor meg jogosan vagnak meg.

n53 (törölt) 2013.08.08. 09:57:23

@victor vacendak: "A gyakorlatban a kutya sem méri, maximum a gyárban, mielőtt lekerül a szalagról."

Hulyeseg. A gyarban nem mernek zajszintet, mig az engedelyeztetesi eljaras soran igen.
Es nem egy szaros mobiltelefonnal.

Shadowbull 2013.08.08. 10:04:57

@victor vacendak: a zajmerest a tipusengedelyezesi eljaras soran vegzik el, standardizalt meresi metodussal, ennek reprodukalasara egy kipufogohoz tartott mobiltelefon nem alkalmas.

Nyilvan nem mernek meg utana minden legyartott autot, nade ez a lenyege a tipusengedelynek. a gyarto a sajat jol felfogott erdeke miatt nem fog suttyomban modositgatni, ezt nagyon komolyan veszi mindenki.

kepkontakt 2013.08.08. 10:11:28

@kopaszállat vagyok: Pedig úgy kell...és nem ott csinálták meg RENDESEN,ahol nem így csinálták..

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.08.08. 10:20:00

engem csak az érdekel, hogy azokat hogyan tervezik kiszűrni, akik "kölcsön alkatrészekkel" vizsgáztatják le az autóikat, aztán ha átment, megy bele vissza a kopott féktárcsa, stb.

illetve ha egy kocsi gond nélkül átmegy a műszaki vizsgán, aztán pár hónap múlva egy rutin ellenőrzésnél kiderül, hogy most már túlságosan kopott a fék, megbüntetik-e a vizsgaállomást?

kepkontakt 2013.08.08. 10:24:35

Teljességgel elszomorító,hogy mennyi gyökér takarózik a pénztelenséggel egy trágyadomb kamu műszaki vizsgáztatása okaként..
Az autózás NEM alanyi jog. Az autózhat,aki annak a feltételeit képes anyagilag IS megteremteni.Ebbe beletartozik,hogy az TÖKÉLETES műszaki állapotban legyen! Jó gumikkal,hibátlan fék,és kormányrendszerrel,futóművel. Aki azt írja,hogy nem azért jár szar fékkel,mert úgy akar,hanem mert nincs pénze,annak javaslom,hogy gondolkodjon rajta,hogy az a 20 ezres vígasztalja-e majd a ravatalozóban állva a családtagjai temetésén..GYÖKÉR!
Nincs pénzed,nem utózol,PONT! Nem kötelező tevékenység. Ürrepülni se állhatsz nek papírsárkánnyal,ülj biciklire,ha nincs pénzed fentartani egy autót,de devizahtitelkárosult agyhalott! Azzal legalább csak magadat nyírhatod ki,nem más ártatlanokat!

kepkontakt 2013.08.08. 10:25:44

@panaszmuki: :D Az a hülye,aki kétszer szerel szét és össze egy fékrendszert egy féktárcsáért,az meg is érdemli..:D Több az elbaszott idő ára,mint az alkatrészé..:D

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.08.08. 10:34:40

@kepkontakt: igazad van, nem volt jó példa.
de több olyan illegálisan átalakított autóról tudtam régen, amire műszaki vizsga idejére visszakerültek a gyári alkatrészek, utána meg vissza a "tuning" cuccok.

kepkontakt 2013.08.08. 10:40:21

@panaszmuki: Az más eset. Sajnos az valóban komoly,-egyben kivédhetetlen-probléma,hogy a szar,szétrepedezett tizenéves gumi helyett a szomszéd kölcsön téli szettjével mennek műszakira.

bagkri 2013.08.08. 10:43:00

@kepkontakt: Kicsit nyersen fogalmaztál de teljesen igazad van. Kanyarodjon, fékezzen, gyorsítson, világítson normálisan. Az alkatrészeket pedig kis utána járással normális áron meg lehet venni és nem a leggyengébb minőséget. Nem kell mindenkinek brembo fék és koni lengéscsillapító.

kepkontakt 2013.08.08. 10:45:07

@kiffarkany: "Azt mondjátok meg hogy hogy az istenbe megy át a műszakin egy ZSUKKK ! felénk 2-3 is előkerült és szaladgál..??!!! eddig ilyen kocsi itt nem volt....5.6 éve nemláttam felénk ilyen kocsit.. idén előjöttek.. rendes rendszám és nap mint nap fel le mászkálnak.. nem kerülik a rendeőrőket.."

Úgy ahogy az Auditól a Volvóig minden más. Jó rajta minden. Ennyi.

Rocko- 2013.08.08. 10:55:10

@victor vacendak: milyen gyakran teszed az utcán a fejed a kipuffogóhoz?

Laci_85 2013.08.08. 10:59:38

@Shadowbull: Többletteljesítmény nincs károsanyag kibocsátás növekedés nélkül vagy mindenki járjon 1.0 vagy 1.2-es 50 lovas gépekkel?

Hurri Kán 2013.08.08. 11:03:45

@Laci_85:
"Miről beszéltek én bármelyik új szar hibrid autó mellé odaállítanám az enyémet 1,9 pd audi GTB2260 csigával 70-es rozsdamentes kipuff rendszer 60-as rozsdamentes coolerezés új 1043-as csúcs új Pd elemekkel, patyolat tiszta motortér kegyetlen erős motor."

Mindenki, csak te ne, ugye? Vagy ezt így hogy?

Laci_85 2013.08.08. 11:07:29

@vasgyuszi: Sajnos akkor még nem láttál rendes kipufogó redszert, mert a turbós autókon a folytás szerepét is ellátja a turbó magyarán egy jól beállított nagy turbó geometriával nem hangosabb az autó mint egy gyári nem beszélve az utazó tempónál meg ugyan olyan halk.
Megint az igényesen megcsinált tuningokat egy lapra veszitek az otthoni barkács szarral.
Pedig köszönő viszonyba sincsennek.
A munkahelyemről kilépve a főnök is ugyan olyan ember mint én húsból van és az ólom is fogja...

Laci_85 2013.08.08. 11:10:54

@djsilas: Van fogalmad arról mennyi a fentartási költsége meg persze az összes többi költsége egy 1,9 meg egy 3,0 Tdi motorral szerelt autónak mert úgy látom semmi azért írsz ekkora hülyességet.

Laci_85 2013.08.08. 11:12:40

@djsilas: Nem tudom milyen idős vagy nem hiszem több lehetsz 15-nél mert akkor tudnád hogy egy autót nem csak megvenni kell tudni hanem fenntartani is...

zsebpiszok1973 2013.08.08. 11:23:28

Idestova 9 éve foglalkozom gépjárművek vizsgáztatásával,mint vizsgabiztos.Ez az intézkedés nem a gépjárművek műszaki követelményeinek a szigorításáról szól,hanem a vizsgabiztosok és vizsgáztató telephelyek korrupció gyanús eseteinek a kiszűréséről és elrettentő büntetéséről.Én ezzel teljesen egyetértek.Tapasztalatom szerint is sok az illegális,szabálytalanul átalakított autó valamint az életveszélyes "roncsautó".Ezen gépjárművek forgalomból való kizárására a feladat.Vannak sajnos olyan "kollégák" és vizsgahelyek melyek pont az ilyenekre specializálódtak,természetesen térítés ellenében.Környezetemben is ismert pár ilyen hely,köztük az NKH megyei vizsgabázisa.Ez az intézkedés szerintem érdemben nem éri el a hatását,roncs és tuning akkor is lesz!

zsebpiszok1973 2013.08.08. 11:28:16

@Laci_85: Szia!

Kérdésem lenne!Ha a te átalakításod,szerinted szuper jobb,mint egy gyári szereltség....akkor miért nem rakják gyárilag ezeket az alkatrészeket az autókba?

victor vacendak 2013.08.08. 11:34:08

@n53: @Shadowbull: mint írtam, tisztában vagyok vele, hogy nem a mobilteló a megfelelő eszköz. De bármilyen hihetetlen számotokra - többszáz eurós zajszintmérőhöz képest nem sokat téved a mobil (nem okostelefon app).
Egyébként meg, hogy mikor mit mivel mérnek irreleváns, mert az én két példám bizonyítja, hogy vannak legális utcai autók, melyek zajszennyezők.

Többet érne a törvényhozó, ha a dízeleket korlátoznák, egészségesebb világban élnénk. Arról nem is beszélve, hogy a dízelek többsége nagyon irritálóan kerreg...

zsebpiszok1973 2013.08.08. 11:44:41

@TaaT:
"A kocsimnak mondjuk most lesz esedékes a műszaki pár hónapon belül, kíváncsi vagyok jelent-e majd plusz problémát a sportfutómű, a nagy alufelni, a lökhárítók/küszöbök, a kipuff rendszer, és az utólagosan berakott gyári xenon... "

-Sportfutómű......engedélyköteles(ha forgalmiba be van jegyezve,nem lesz gond vele)
-Nagy alufelni......ha a gyári típusbizonyítványba szerepel ez a méret....nem lesz gond
-lökhárítók,küszöbök......a gépkocsi gyári méretét 20 cm-nél nagyobb mértékben nem növeli,akkor maradhat
-kipuff rendszer.....ha jóváhagyási jellel,műbizonylattal rendelkezik és teljesíti a rendelet által előírt max decibell alatti értéket nem lesz gond vele
-utólagos gyári xenon......ilyen nincs,mert vagy gyári vagy utólagos....amúgy,ha van automatikus magasság állítás és fényszórómosó valamint ebbe a típusba szereltek gyárilag akkor nem lesz gond vele

De ettől függetlenül lehet találsz olyan helyet,ahol bevállalják kis zsebpénzért így is

dukeekud 2013.08.08. 11:56:17

@victor vacendak: "A gyakorlatban a kutya sem méri, maximum a gyárban, mielőtt lekerül a szalagról"

Nalunk szerencsesebb orszagokban, a trafipaxok mar zajt is mernek. Es ha a jarmu tul zajos, nem szamit hogy mitol, mechanikai, kipufogo, vagy hifi, akkor fenykepez, es buntetnek.
Jo lenne, ha a nalunk telepitesre kerulo 500 trafipax, mar zajt is tudna merni, nem csak sebeseget.

Shadowbull 2013.08.08. 12:25:20

@victor vacendak: a zajszintmeres egy pottyet bonyolultabb annal minthogy egy kipufogohoz tartott teloval relevans eredmenyre tudjal jutni :) Eleve van egy szures a frekvenciakra, ami az emberi ful szamara zavaro, azt jobban figyelembe veszik, a tobbit kevesbe.

Amig van olyan jarmu amelyik hangot bocsat ki mukodes kozben, addig mindegyik zajszennyezo lesz. Az hogy ki mit tart zavaronak, az egyeni beallitottsag kerdese, szerintem a jelenlegi EUs eloirasok tokeletesen megfeleloek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.08. 13:00:38

@zsebpiszok1973: "-utólagos gyári xenon......ilyen nincs,mert vagy gyári vagy utólagos...."

Rendelhető extra volt a xenon, az övében nem volt, de vett egy bontottat, és beletette. Gyári, ÉS utólagos.

vasgyuszi 2013.08.08. 13:17:14

@Schütii: Köszi, hogy helyre raktad a dolgokat, mert az eddigi hozzászólásaidból, nem az jött le, hogy komolyan gondolnád a tákolást ;)

dukeekud 2013.08.08. 13:54:50

@Shadowbull: " a zajszintmeres egy pottyet bonyolultabb annal minthogy egy kipufogohoz tartott teloval relevans eredmenyre tudjal jutni :)"

Hagyjuk ezt a mellebeszelest. Nem az a gond, hogy az autok esetleg nehany decibelel tullepik a megengedett hatarerteket, vagy gyari beallitasokat. Hanem 50-100 decibeles hatarertek tulepesekrol van szo. A dolog kurva egyszeru. Amikor egy gepjarmu hangjat 1 km sugaru korben siman lehet hallani, akkor semmilyen meresre nincs szukseg. Ott egyertelmu, hogy a gepjarmu, egy roncstelepre valo szemet, amit egyszeruen elkene kobozni, es azonnal bezuzatni a roncstelepen.

Hurri Kán 2013.08.08. 14:03:10

@dukeekud:
Megint hozod a formád, de nálad akkor lepődnénk meg, ha nem így lenne. Az megvan, hogy ugyanakkora zajt egyik helyen észre sem veszel, másikon meg kiugrasz tőle az ágyadból? okostóni.

uarempty 2013.08.08. 14:24:32

@Schütii: Ja ez lemaradt.Szóval, dízelem még nem volt, de benzinest nem túráztatták még..másrészről, úgy tudom, hogy dízeleknél max 3000rpm és csak egy elég kis ideig, persze csak hallottam, ha van erre vonatkozó szabály a vizsgáztatási procedúrában, azt elő lehetne kaparni.Nyilván egyébként bírnia kell, de pl. télen, ha nincs messze az állomás és oda érsz, ott hagyod a gépet, és hidegen forgatják 4000-ig mondjuk, mert szarik rá, hogy csak 3000ig szabad pár mp-ig, akkor úgy gondolom, h nem biztos, hogy megköszöni a motor.Persze, aki szarik rá, az gondolom nem érdekli, h forgatják szét :)

uarempty 2013.08.08. 14:28:41

@uarempty: Persze, lehet az én vizsgáztatóm csinálja f@szul, h nem forgatja szét :D nem tudom :D Mindenesetre bajom még nem volt belőle...eleget forgatom én szegényt :( Persze, hidegen soha.

Frankye_budapest 2013.08.08. 14:58:13

@panaszmuki: Úgy ahogy nyugaton: rendőr látja, hogy alkalmatlan a közlekedésre (gumi, világítás, "kipuff" stb) rendszám le, gépkocsimentővel a vizsgaállomásra. Utána tuti, hogy legközelebb nem szerel vissza semmi szabálytalant a "boyricer".

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.08.08. 15:01:12

@Frankye_budapest: igen ezt valóban így _kellene_

de az én kérdésem az az volt, hogy reggel a srác levizsgáztatja a kocsit, este megfogják a rendőrök a már átalakított autóval, meg fogják-e büntetni a vizsgabiztost annak ellenére, hogy az autó, amit ő vizsgáztatott, az valóban szabályos volt.

Hurri Kán 2013.08.08. 15:06:11

@panaszmuki:
A vizsgabiztost legfeljebb akkor büntethetnék meg, ha bizonyítani tudják, hogy az autót szabálytalanul átalakítva engedte át. Legalábbis normális országokban.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.08.08. 15:07:44

@Hurri Kán: normális országban igen.
de egy normális országban nem lenne ekkora korrupció a vizsgáztatás körül, és nem lenne ennyi műszakilag nem megfelelő állapotú autó sem az utakon.

bagkri 2013.08.08. 15:08:53

@dukeekud: Oh, hogy telepítsenek olyan traffipaxokat, amelyek sebességet és zajszintet is mérnek. Ha erre sor kerül remélem hetente többször bemérnek a csendes autóddal, hát meg vagy te őrülve?????

zsebpiszok1973 2013.08.08. 15:16:02

@uarempty:

"Szóval, dízelem még nem volt, de benzinest nem túráztatták még..másrészről, úgy tudom, hogy dízeleknél max 3000rpm és csak egy elég kis ideig, persze csak hallottam, ha van erre vonatkozó szabály a vizsgáztatási procedúrában, azt elő lehetne kaparni."

Minden vizsgaállomás rendelkezik egy adatbázissal,mely tartalmazza a gyári értékeket a környezetvédelmi mérés adatainak összehasonlítása végett.Konkrétabban.....minden gépjármű típusához tartozó motorpaletta,fordulatszám és károsanyag kibocsájtási határértékét,mely alapján kell végezni a mérést.Ez dieseleknél szabad kigyorsítást(terheletlen) jelent leszabályozási fordulatszámig.A max 3000 fordulat vágyálom....ilyen nincs,ha csak a gyártó nem ezt szabta meg max-nak.

Frankye_budapest 2013.08.08. 15:22:26

@panaszmuki: Miért a vizsgabiztost büntetnék meg? A "srác" alakította át. A fényképezőgépet is elég régóta feltalálták. A kocsimat az NKH-nál több szögből (nagyon helyeslem) lefényképezték.

Az elkobzás intézményét is bevezethetnék.(Jellemzően angolszász országokban van.) Nagyon súlyos közlekedési szabálysértésnél elkobozzák az autót egy pár napra (persze a szállítást fizetni kell) addig vissza sem kapja amig ki nem fizeti a büntetést és természetesen napi tárolási díj is van.

tükörfúró 2013.08.08. 15:36:18

@panaszmuki: Tudnám ezt honnan a jóistenből veszi bárki?!?
Ki és hol látta azt a rengeteg "nem megfelelő állapotú" személyautót?
Ugy a 90es években, mikor a taxidrosztokon feékkel megszögelt zőcségesek álltak, bejöttek a nyugati roncsok, de már tényleg roncsok, mert még a nyugati is 10-15évig, szinte abszolut elhasználódásig hajtott mindent, alkatrész nyugati gépekhez alig-alig valamihez volt, az ember szinte szétesésig használta a kocsiját, és még akkro is elvitte egy kisebbségi a faluszélre menőzni boldogan...na akkoriban megértem, ha sokan kikittelt életveszélyes kőművesverdákról, füstöt okádó millioszor tekert rommá hullott dieselekről és több olajat eszik mint benzint benzinesekről beszéltek.
De manapság, hol ez a sok roncs?
Megyek bármerre pesten, vagy egy kelet mo.(!) vidéki kisvárosban akár, ugy kell kikeresni a tömegből, ezer és sokezer kocsi közül egy-egy füstölő vagy lemattult, esetleg láthatóan rozsdafoltos agyonjavítgatott öreg autót.
A válság igazi beütése óta tuti kocsik vannak már 1-2 százezerért is, olyanok ,hogy nemrég még milliós kategóriában lehetett valami járóképeset venni belőle.
Nemcsak a rozsda nem kandikál ki, nemcsak a műszaki állapot combos, de még a kárpiton sincs nemhogy luk, igazán még a nap sem szedte szét.
Evvel a párszázezeres összeggel már a vizsga, a kötelező, a kopófogyó, a használtgumi, az egész üzemeltetésben minden összemérhető, akinek nincsen 2kilója autóra, az sosem fog venni semmit, vagy ha igen, ugysem fogja tudni tankolni, kihal az aksi, nem adnak másikat 10-15alatt, lehet járni szemétbe való gumin, de ez megint olyan, nyári tűkörradiálon amilyen teleink vanank, két sarkot jutsz el, az nem autózás hanem kamikaze önszopatás.
Szoval lehet, hogy van valahol valami alsorendű utakon és a faluszélen mozgó roncsokkal autózó leszakadó réteg, de hogy ez lenne itt a központi kérdés, vagy ezek annyira veszélyesen sokat lennének "közúton" és szem előtt, azt én nem igazán hiszem el.
Itt megint az van, ki kell valamit találni, hogy indokoljuk, hú mekkora kikvagyunkmi Tekintetes Közlekedési Felső Hatóság, mi aztán a dógozó népért élünk és szopatunk akit tudunk. És már nem elég alapjáraton szépenkussba ellenni a jogszabályok biztositotta keretek közt, kétévente vizsgaxopatás, stb. nem, időről időre verni kell a tamtamot, mint a "nagyoktol" láttuk, itt mindig helyzet van, harcot hirdetünk valaki-valami ellen, itt mindig fennforgás van elvtársak...ehh...szánalom, okádás.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.08.08. 15:53:21

@tükörfúró: Pesten (direkt Pestet írok) bármelyik lakótelep parkolójában gurlulj néhány kört.
Utána gurulj egy kört olyan házak környékén, ahol sok az önkormányzati bérlakás.
Egy halom roncsot láthatsz.
És ezek nem tipikusan azok az esetek, akinek nincs pénze eltüntetni az autóról a horpadás vagy nyúzás nyomokat. HAnem akik szarnak az egészre.
Gyerektenyéri rozsdalyukak.
Karcos, bemattult plexi lapokkal pótolt üvegek.
Az autó hátulja ül az aszfalton.
Szétrohadt kipufogó.
4 keréken legalább 3 féle mintázatú és állapotú (jellemzően slick és semi-slickre koptatott) gumi.
Stb.
Jellemzően kiszerelt hátsó üléssel és állandóan felszerelt tetőcsomagtartóval, hogy több lomot tudjanak vinni.

De valahogy azokat sem tolerálom, akiknek nincs pénze, és szétkopott gumival jár.
Ha nincs pénze fenntartani egy autót, adja el.

És igen, szopassák ezeket, mielőtt megölnek valakit a ramaty állapotú autójukkal.

uarempty 2013.08.08. 16:22:06

@Frankye_budapest: melyik nyugaton?Nem mindegy.USA-ban pl. le se szarják, csak ha gyorsabban mész a megengedettel..elég csak ráguglizni, milyen gépen gurulnak gond nélkül legálisan.Nem mindenhol férgeskednek ilyen hülyeségeken, mert ugye, nem mindenhol csalják el ennyire a pénzt, hogy már ilyen kis hülyeségekért is 10x szedjenek be pénzt, meg még büntessenek is.

Egyébként még mindig kipuff-hoz : minden sportos verzió, minden márkából, de a 300-350 ló fölöttiek legfőképp nem halkak.Szerintem ezen fölösleges ugrálni, mivel ha azt nézzük, akkor minden motorral és kipufogóval rendelkező autót be kellene tiltani, az ilyen nyámnyila emberek miatt.Mert, mi van, ha engem a folytott normális kipufgó zaja és a gumi súrlódási zaja is rohadtul zavar?
És zavarnak a villámok is, jó lenne már betiltani őket, zavarnak a repülők is, és a hangoskodó részegek is.TilCSunk be mindent, ami zajjal jár.

uarempty 2013.08.08. 16:26:30

@zsebpiszok1973: Hivatalos link?Jó lenne róla, beszélni én is tudok, amint látható.

dukeekud 2013.08.08. 17:32:29

@bagkri: "Oh, hogy telepítsenek olyan traffipaxokat, amelyek sebességet és zajszintet is mérnek. Ha erre sor kerül remélem hetente többször bemérnek a csendes autóddal, hát meg vagy te őrülve????? "

Hamarosan elektromos autoval fogok jarni, azt aztan meregethetik ahogy akarjak.

Frankye_budapest 2013.08.08. 19:01:17

@uarempty: "melyik nyugaton?" konkrétan Anglia.
Európai országokhoz kéne hasonlítani Magyarországot hisz Európában élünk. De ha már USA:

"USA-ban pl."
USA nagy részén nem is fogyaszthatsz alkoholt az utcán egy részében pedig az utas SEM fogyaszthat alkoholt az autóban ill. nyitott alholos üveg sem lehet a kocsi utasterében.
en.wikipedia.org/wiki/Open_container_law

"300-350 ló fölöttiek legfőképp nem halkak" Rengeteg 300 Le feletti autó csendes: Audi, Bmw, Mercdes, Saab, Volvo a teljesség igénye nélkül.

"és a gumi súrlódási zaja is rohadtul zavar?" Ezért vannak zajvédő falak és ezért van Nyugat Európában sebesség korlátozás este az autópályákon sok helyen lakó övezeteknél .

"zavarnak a repülők is,"

Ezért nem szállhatnak fel 6 óra előtt Budapesten a repülőgépek és Nyugat Európában sok helyen este 10 után se le- se felszállás nincs.(Jellemzően kisebb reptereken)Ha késik a gép átirányítják egy nagyobb reptérre. (Tapasztalat)

Nézz meg egy lakótelepen hány "sport kipuff"-os
feltűnési viszketegségben szenvedő parkoltatja a 60-80 le-s szarát.

Nagyon enyhék sajnos a szabályok nyugathoz képest.
Remélem kielégítő választ kaptál.

D4D 2013.08.08. 20:57:06

@SadBoobie:

"utána pedig bezáratják a telephelyi vizsgaállomásokat.."

- kb 12 éve bezárták őket.

D4D 2013.08.08. 21:05:17

@dukeekud:

Mekkora baromság!

Hogyan állapítod meg, melyik autó zaját mérted meg?

n53 (törölt) 2013.08.08. 21:55:49

@victor vacendak: "De bármilyen hihetetlen számotokra - többszáz eurós zajszintmérőhöz képest nem sokat téved a mobil (nem okostelefon app)."

Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Eleve fogalmad sincs, hogyan kell a merest elvegezni. Muvelodj egy kicsit:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:01:31970L0157:HU:PDF

"Tobbszaz euroert" pedig legfeljebb kalibralhatatlan hobbikeszulekeket kapsz, amivel eleve kivagnak a tipusvizsgalatrol.
www.conrad.de/ce/de/product/122532/

Gezuka, berelj batran egy ilyet, aztan majd meseld el, mennyit tevedett a mobiltelefonod 20 centes hulladek kondenzatormikrofonja ehhez kepest :)

lacimadmax 2013.08.08. 21:56:19

Nem a műszakiztatáshoz tartozik, pedig arról is tudnék mesélni pár dolgot...
Ezen hozzászólásom egy másik hasonló kényes témát érint mégpedig a Fingást
ugyanis szerintem jó lenne bevezetni a fingási engedélyt a sok problémás fingó ember miatt. A legváratlanabb pillanatokban és helyen finganak.
Az engedélyt csak a háromelemű oktatás után lehetne megszerezni két vizsga után.
A háromrészes oktatás moduljai:
1. Fingási alapismeretek és elméleti oktatás
2. Záróizom-gyakorlatok a fingás helyes kivitelezése előtt
3. A fingás gyakorlása biztonságos körülmények között
A kétrészes vizsga moduljai:
1. Elméleti vizsga a fingásról (a gyakorlat megkezdésének feltétele)
2. Oktató és két fingásvizsgabiztos jelenlétében gyakorlati fingásvizsga
A sikeres vizsgát követően két héten belül kézhez kapja az ember a hivatalos fényképes Fingási Engedélyét és ezután már bármikor finghat az ember az erre kijelölt több ezer fingóhelyen.
Na és persze ne feledjék a fingásra kijelölt területeken kívül történő fingás 5000-től 150000 forintig terjedő bírságot vonhat maga után, amennyiben egy helyszínen tartózkodó Fingásellenőr ezt tapasztalja.

A vonalkódos alsógatyák és fingás közben bekövetkezett balesetek tekintetében keresse fel fingásoktatóját vagy fingásvizsgabiztosát a legközelebbi fingásvizsgabázison!!!

uarempty 2013.08.08. 23:25:12

@Frankye_budapest: "USA nagy részén nem is fogyaszthatsz alkoholt az utcán egy részében pedig"

Ez sehogy sem jön ide.Mondom keress rá a 24" colos megpimpelt szarokra.Autókról beszélünk.De ha már alkoholizmus.Minden fajtájában tiltanám az alkohol fogyasztást.Több rendőrt az utcára, aki utcán hugyozik, hangoskodik - 50-100 ezerre, meg pár nap hűvösre raknám, ott üvöltözhet meg hugyozhat a szájába.Na vissza.

Szóval, még sosem hallottál gyári tuningolt sport gépeket padlózva.Ez nyilván való, mivel én hallottam S8,CLS AMG,M5,M3 és rohadtul nem halkak, csak FYI.Ezt itt le is zárhatjuk.

"Ezért vannak zajvédő falak"

Hülyeség, több ezer km-es zajvédő falak nincsennek (kb, annyi kellene MO-ra), a váci elég hangos és sehol sincs ilyen fal, csak az m3-as bevezetőjénél.

"Ezért nem szállhatnak fel 6 óra előtt Budapesten"

Ettől még zavar(hatna), mert egyébként itt repkednek nem messze a fejem felett.Ha betiltatunk valamit, akkor ne legyünk elnézőek mással, tiltassunk mindent be.

"Nézz meg egy lakótelepen hány "sport kipuff"-os
feltűnési viszketegségben szenvedő parkoltatja"

Még1x mondom, semmiben sem különbözik az 1.3-as autók 110db-je a sport autók (nagy köbcentis) 110db-jétől, maximum hangszín ügyileg.

Az, hogy az ilyen fóbiás emberek, mit ideologizálnak bele, az már más kérdés.PErsze, bele lehet ideologizálni, hogy nincs szüksége neki erre, mert úgyis kicsi a motorja, meg nincs szükség arra a foyltás nélküli sport dobra, ami plusz 2-3 lót ad max.Ha ezen a fóbiás elvi síkon futunk végig, akkor az összes 70ló feletti autót be kellene tiltani, mert az bőven elég közútra.Ja és a 2 kerekűek között is max simsonnal lehetne közlekedni, de innen már nincs is messze a lovaskocsi, az kell ide és a fóbiások is megnyugodnának :D

jk88 2013.08.08. 23:32:26

Csinálhatnak ezek bármit, a sumákolást soha nem fogják tudni megszüntetni. Ha valahol egy ajtó bezárul, máshol kinyílik egy másik...

Frankye_budapest 2013.08.09. 11:08:32

@uarempty: "Még1x mondom, semmiben sem különbözik az 1.3-as autók 110db-je a sport autók (nagy köbcentis) 110db-jétől, maximum hangszín ügyileg."

Egy "apró" különbség van: Kókány 1.3-as "sport kipu"-s "autóból" (van aki már kipu-nak nevezi azt a szart amit rárak)enyhén szólva is több van mint a szuper erős ritka kocsikból.

"ami plusz 2-3 lót ad max."
+ 1-3 lóerő miatt kell felverni több száz embert és zajongani egész nap, taxikat is látni átalakítva. Gratulálok!
Akarsz 300 Le-s csendes autót hallani? Szivesen megmutatom az enyém. 2.5 collos GYÁRI kipufogó van rajta, nem hallani, hogy jár a motor üzem közben.
De semmi gond úgy is be lesznek szüntetve a "tuning kipu"-k, lévén EU-s ország vagyunk és az EU-ban nem divat ez a majomkodás..

Egyébként a repülőgép zaja is a közlekedés zaja is sajnos rossz dolog dolgoznak rajta, csendesebb repülőket csinálnak, a gumigyárak csendesebb gumikat gyártanak. (EU label ) A feltűnési viszketegségben szenvedőnek csak annyit kelenne tenniük HOGY NEM szerelik le a gyári kipufogót.

zsebpiszok1973 2013.08.09. 11:44:34

@uarempty: Nem link,hanem egy Környezetvédelmi Adatbázis(ez is a neve)CD-n,melynek licensz joga van és évente meg kell vásárolni minden vizsgálóállomásnak.Aki ezt nem teszi meg,az nem kap vizsgáztatási jogot.Ezen található a gyártók által megadott típusra és motorra vonatkozó minden adat pl alapjárat,co max érték,K max érték,leszabályozási fordulatszám,motorkód.....stb...stb.

Ha van kérdésed,tudok segíteni vizsgabiztos vagyok.

dukeekud 2013.08.09. 17:25:40

@D4D: "Hogyan állapítod meg, melyik autó zaját mérted meg? "

Hat nem olyan tavolsagrol, mint ahogy lezer vagy a radar meri a sebeseget. Hanem kb 50 meterrol, iranyitott mikrofonokkal merik be a zaj forrasat.

D4D 2013.08.09. 23:11:16

@dukeekud:

Egysávos úton esetleg működhetne.

Rögtön az első buktató, mikor vizes úton mész. Sokkal nagyobb az alapzaj, mint a motorzaj.

Hogyan szűröd ki az alapzajt?

.
.
.
.

Suttora 2013.08.10. 20:02:44

@uarempty:

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0900077.khe

Konkrétan:

"6.2.3. Leszabályozási fordulatszám [min.-1] (min./max.) vagy tűréssel - ha rendelkezésre áll, egyébként an az első gyorsítás során felvett átlagos érték +/- 5% tűréssel.

6.2.4. A szabadgyorsítás ütemezett végrehajtásához szükséges legnagyobb (leszabályozási) fordulatszámon való tartás előírt ideje, tx (s), vagy előírt adat hiányában

- M1 és N1 kategóriájú járművek esetében 0,5 s < tx < 2,0 s; (ajánlott idő 1 s)

- M2 és M3 valamint N2 és N3 kategóriájú járművek esetében tx ≥ 2,0 s, (ajánlott idő 2 s)."

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2013.08.11. 16:39:08

A fóliaellenzőktől kérdezem:
Ne tiltsuk be a buszokat/kamionokat/kisteherautókat is?
Azokon sem lehet átlátni?

djsilas 2013.09.16. 16:00:52

@Laci_85:
I, mivel nekem is van egy 1,9-es PD-s Passatom, így közelről és igen jól tudom, hogy mennyibe kerül a fenntartása. Valahol 356.000 km környékén áll az órám, és valóban egy nagyon jó és megbízható autó. Remélem kibír még egyszer ennyit, nem is tudom, hogy mire cserélném le, ha egyáltalán... Szóval éppen ezért látom jól, hogy ömlengésed mennyire túlzó és nem tudod hol a helyed/helyünk ;)

II, ha a _85 a születési évedre utal, akkor nyugodtan magázhatsz... :D
süti beállítások módosítása