HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Feljelenthetsz, de akkor nem leszünk jóban

2013.10.04. 06:15 Tcomment

Címkék: késés autósiskola

A bunkóság a sikeres üzlet titka. Egy kis késés belefér, hiszen az ügyfél semmit nem tehet.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

97 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr575550828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pista bá 2013.10.04. 07:08:41

Nincsenek hozzászólások.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.04. 07:11:19

A probléma megoldásának kulcsa az oktató bar arcfelére elhelyezett úgynevezett ökölcsapás. Szívesen, máskor is.

Cockroach 2013.10.04. 07:12:06

már a cím eleve azt sugallta bennem, hogy egy igazi magyar sztori lesz, ha már feljelentgetésről van szó.

szerintem egyszerűen bence, huszonéves fiatalemberként - már ha mindez igaz és nem lett a sztoriban megváltoztatva - pusztán béna és a manapság jól bevált sémát alkalmazza.

emlékszem, anno alig várta minden kölyök, hogy jogsihoz jusson - én is. összesen 4 órát vezettem rutint és 6-8-at forgalomban - az oktató látta, ki az, aki tud vezetni, ki az, aki nem.

lehet, bence olyan srác, mint az én cimborám. aki a vizsga napján az első jobbkezes kereszteződésben megbukott, a másodikban meg fordult vissza - értem. :)

bacpenszer 2013.10.04. 07:43:44

Már bocsánat de nem az lenne az "oktató" feladata hogy mondjuk urambocsá, neadjisten, esetleg MEGTANÍTSA vezetni azt aki hozzá kerül? Nem mindenki születik kormánnyal a kezében és az a baj hogy ezek a nulla pedagógiai érzékkel bíró tahók nincsenek felkészülve arra hogy néhanapján beesik valaki akit tényleg tanítani kellene...

karlmann 2013.10.04. 07:46:07

Tény, hogy az autósiskolák fordítva ülnek a lovon, ez nem is vitás. Mint ahogy az sem, hogy mindig többet kellett és kell most is fizetni, mint amennyit az ember levezet. A gond ott van, hogy autósiskola és autósiskola közt is van különbség, méghozzá nem kevés. Meg lehet találni azokat a helyeket az élet minden területén, ahol nem, vagy csak egészen kis mértékben húznak le.

Ehhez csak némi tájékozódás kell. Ha Bence ezt nem tudja megtenni, mert "ő nem olyan", akkor van, szülő, rokon, barát, barátnő és még sorolhatnám, aki segít. Az ilyen átverésre alapozott üzleti stratégiájú vállalkozásokból azért van nálunk sok, mert az emberek birkák és nagyon nem nézik meg mire adják ki a pénzüket. Lehet papolni a szigorú hatósági ellenőrzésről, de ha nem megy oda senki, akkor vagy a cégnek kell váltani, vagy be kell csukni a boltot. Ez ilyen egyszerű.

szarvasvadász 2013.10.04. 07:52:18

Én '93-ban tanultam vezetni. Az oktatóm jó volt, az órák pontosan kezdődtek, ezzel nem volt semmi baj. Vezetni már "tudtam", igazából csak közlekedni kellett megtanítani.
Emlékeim szerint akkor 35 óra volt a minimum. Kifizettem és vizsgáztam huszonvalahányból. "Bennragadt" vagy 8-10 órám. Akkori árakon egy fél havi fizetés. És? Örültem, hogy megvan a jogsi.
Persze én még komcsi világban szocializálódtam, biztos így volt természetes:) A poszttal amúgy egyetértek, de sok olyan élethelyzet van amikor egyszerűen kisebb gond nyelni egyet. Azért is, mert nem a tanuló fogja a helyzetet megoldani, max. a saját igazát tudja megvédeni. Ér ez ennyit? Úgysem találkoznak többet. A másik tanulóval ugyanúgy el fogja ezt játszani az oktató. Ezt az egészet magasabb szintről kell(ene) kezelni.

PaOntan 2013.10.04. 07:55:46

Mar a cimrol meg lehet allapitani, hogy ez Daniel cikke lesz. Daniel, Teged szivatnak, hogy mindig az ilyen temaju cikkeket kapod, vagy ez valami fetisizmus nalad ? :)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.10.04. 08:04:48

Végig sem olvastam, mert felesleges dolgokon vitatkozik a Bence! Ha a késéseken kiakad, akkor a gyerek Önmagában életképtelen! Most 1-2 óra összesen összejött a késésekből és ezáltal azt érzed, hogy 5-10 ezerrel megrövidítettek, akkor még tedd össze a két kezed, hogy ilyen jó autós iskolában vagy!

Véleményem szerint tanítsanak meg arra, hogy felvedd a forgalom ritmusát és a nem várt élethelyzeteket! Tanítsanak megfelelően parkolni!

Nekem anno kb 1.5 szerese volt az eredeti árnak a végösszeg és úgy, hogy volt kb. 2 darab plusz órám, de mindenből elsőre átmentem!
Itt van jelenleg barátnőm, az oktatóját egyszer meglátom és megölöm! Egy nyomorult saroktolatásra nem volt képes megtanítani... De azért csengessünk be kb 40 ezret a plusz órákért! Köszönöm, inkább adom egy másik oktatónak ezt az összeget! A jogsi vége így 200 felett lesz :)

Cobra. 2013.10.04. 08:10:12

Nem értem "Bence" problémáját. Attól, hogy késik az oktató, még ugyanúgy le kell vezetni a minimum 45 percet egyhuzamban. Ha esetleg dolgozik, akkor meg ne munka előtt menjen vezetni, hanem munka után és nem lesz gond a csúszás.

Gazsi bácsi lótetű 2013.10.04. 08:13:27

Nem mostanában volt, amikor tanultam vezetni. Az volt a módi akkoriban, hogy két tanuló ült az autóban, és egyszerre csak 1 órát vezettünk, a másikon a másik tanulót figyeltük. Jó xar volt, de ez volt... Szóval vártunk a hidegben 20 percet az oktatóra, aki lazán bepöfögött a Skodájával, majd közölte, hogy még az asszonyt el kellett vigye fodrászhoz. A másik tanuló beült, elindult, majd kissé kihúzatta az egyest, és kuplung nélkül nyomott egy kettest, majd a váltóból jövő zajok hallatán lazán benyögte, hogy kissé elgémberedtek a lábai a hidegben...

Mondeoman 2013.10.04. 08:15:36

Sok a kiégett, munkába belefáradt, "nekemtenepampogjá" mentalitású ember az autósiskolákban...
Áltanulókat kellene küldeni a tanfolyamokra rejtett mikrofonnal (esetleg kamerával) felvértezve, és sztem kiderülne még egy pár cifra dolog. Hullhatnának a fejek.

Bence meg ne aggódjon, csak egy borítékot kell adni a vizsgán, és meglesz a jogsija :) (Lehet, hogy egy pár álvizsgázóval ezen is lehetne javítani?)

Mondeoman 2013.10.04. 08:21:05

Ja, és amin jót röhögtem: "Egyszer azért indítottak vizsgálatot, mert egy autósiskola hirdetésében, ahogy ők írják, veszélyes helyzetben, egy autó volánja mögött ábrázoltak egy gyereket. Állítólag nem volt vele felnőtt a képen, nem ült gyerekülésben, és testmagassága nem érte el a 150 centit."

Álló autó vezetőülésébe miért ne ülhetne bele egy gyerek? Ez annyira tipikusan magyar dolog, hogy ilyen kicsinyes baromságokon lovagolnak, de a valódi problémákat nem oldják meg...

Kiskoromban egyébként én is beleültem a Daciánk vezetőülésébe, azt játszottam, hogy vezettem. De apám nem ült mellettem, úgyhogy most gyorsan fel is jelentem...

mt-03 2013.10.04. 08:23:28

nekem egy oreg tata volt az oktatom, fiatal csajoknak fogdosta a terdit (mintegy veletlenul;) amikor meg en mentem akkor allandoan aludt (forgalomban kulon jo volt hogy elaludt, en meg mentem amerre gondoltam, alvas kozben meg ahogy beakadt a laba a pedaljaiba ugy nyomta oket;)

egyebkent nalunk is az volt, akin lattak hogy van erzeke hozza azzal nem szivoztak, gyorsan lezavartak, aki folyamatosan benazott azt meg ugye szopattak (ez mondjuk nem volt feltetelen hatrany). a vizsgan nem kellett kenni senkit, fel se merult, kb 5 perc alatt megvolt a forgalmi, szintan hasonlo hozzaallasa volt a vizsgabiztosnak is, akin latta hogy megy azzal nem szivozott.

Schütii 2013.10.04. 08:31:16

Menjen a picsába az ilyen oktató/iskola. Ha az helyzet valóban hogy sok a vadász kevés a fóka, akkor nem értem hogy hogy lehet így szétcsúszva egy oktató hogy állandóan késik. Az meg azért nem teljesen igaz hogy nyugodtan a fejére lehet szarni a tanulónak mert úgyse jön vissza. Nem ebből kéne kiindulni mert visszajöhet, ha másik kategóriát is akar csinálni a későbbiekben, vagy elég ha az ismerősi körben elterjeszti az iskola rossz hírét, az se fog odamenni, aki egyébként egy egyszeri "eset" lenne/lett volna. Még az MHSZ időkben talán elment (volna) ez a magatartás, de a piacon az marad meg úgyis hosszabb távon aki minőségi szolgáltatást nyújt.

protézisesh 2013.10.04. 08:34:04

"Sokan még mindig nem olvassák el elegen a szerződést"

Te lenni újságíró? Ez b+ az első mondata az írásodnak...

A témához meg annyit, hogy ez a világ megérett egy atomháborúra. Abban az országban, ahol a mainstream média vezető híre, hogy egy rektor hosszúnadrágot ír elő az egyetemi vizsgákra, ahol a hallgatók azért tüntetnek, hogy nyelvtudás nélkül kaphassanak diplomát, a tanulóvezetők azon pampognak, hogy (őőő, min is pontosan?) és közben mindenki azt hiszi, hogy neki JOGAI vannak, miközben a kötelezettségeire nagy ívben szarik, ott semmi remény nincsen. :(

Kedves Bence, nem feljelentőset kell játszani, hanem emberi hangon, nem fenyegetőzve MEGBESZÉLNI az oktatóval, hogy hány órát késett, és hogy te nem a balhét keresed, hanem a megoldást, hogy ezek az órák meglegyenek és sikeresen levizsgázhass.

Tudod, amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Ha köcsög módon elkezdtél fröcsögni az oktatónak, ahelyett, hogy értelmesen beszéltél volna vele, akkor mit vártál? Hogy sírva a válladra borul és minden pénzed visszaadja?

Persze az oktató is lehet tahó, ez simán benne van a pakliban. De ez sajnos az az ország, ahol a pék rinyál, hogy milyen bunkón bántak vele a benzinkúton, a kutas nyafog, hogy a fodrász milyen tapló volt, a fodrász meg a pékre panaszkodik. Vajon mi lenne a megoldás? Nem akarok nagyon Coelho lenni, de azt kapod vissza, amit te sugárzol kifelé. Nem véletlen, hogy vannak, akiknek minden kerek, meg vannak, akik szarból szarba nyúlnak...

Acrocercops 2013.10.04. 08:45:05

Az enyém pontos volt, csak óra közben intézte el a dolgait. Volt hogy fél órát ültem a kocsiban egy sétáló utcában, minden tekintetben szabálytalanul:)

karlmann 2013.10.04. 08:46:18

@Gazsi bácsi lótetű:

Ilyen élményem nekem is volt, mert én is 120-on tanultam. Volt egy srác, annyira nem volt érzéke a vezetéshez, hogy kuplung helyett többször is satuféket nyomott, az oktató arca többször is rákenődött a szélvédőre. A hidegben várakozás is ismerős, sőt én párhuzamosan csináltam a személyt és a tehert, ott még bejött az is, hogy amikor csúszott az út, akkor kőkeményre fagyott homokzsákokat raktunk az Avia platójára, hogy egyáltalán el lehessen vele indulni. Ha jobb idő lett, persze egyből le kellett venni, mert úgy többet fogyaszt a járgány. 1993-94 telén ezt eljátszottuk vagy 6-8 alkalommal...

Martinicske 2013.10.04. 08:46:42

Amikor én jártam egy 40 -es nő volt az oktató, 10-12 gyakorlati óránál nem volt több, de akkor is babaruhát válogatott, ügyet intézett, meg mindent csinált ami nem az oktatás. Vizsgára +5k -t kért, hogy az kell a vizsgabiztosnak ha jót akarok. Nekem elsőre sikerült a vizsga, de egy ismerősöm ugyanennél a nőnél hiába adta oda az 5 -öst, mégse ment át (nahát, ha ilyet csinálsz baszki, nem lehet átengedni...) aztán visszaadta az oktató, majd a következő vizsgánál megint elkérte. :)

Schütii 2013.10.04. 08:48:13

@Acrocercops: Hát persze, hisz melyik az a "hülye" oktató, aki saját pénzén szaladgál ide-oda, ha van aki ezt fizeti?...

Loona 2013.10.04. 08:48:43

Három autós iskolát jártam végig a "B"-s jogsihoz. Az elsőben bunkó volt az oktató, ütött vert, szívta a büdös gyógycigijét. A végén meg közölte, hogy kér egy 100-ast, akkor lesz jogsim, ha nem, nem. Ja, meg írjak alá egy papírt, hogy 2 évig csak felügyelettel vezetek. Könyörgöm, ha nem tudok még vezetni, mondja azt! Ott hagytam. Jó pár hónap kihagyás után (mivel addigra a vezetés gondolatáltól is gyomorgörcsöm volt) jött a következő autósiskola, rendes, kedves oktatóval, aki elkezdte kidolgozni belőlem a stresszt. Sajnos a forgalom meghúztak egy semmiből előkerülő száguldozó barom miatt. És mivel addigra pont letelt az egy év és mindent újra kellett volna kezdenem, hagytam a fenébe az egészet. Harmadik sulit több év múlva kezdtem, rendes oktatóval, szuper autóval (olyan magasra emelték az alapjáratát, hogy lejtőn felfelé magától elindult, nem kellett a kézifékes baromkodás! :D ).
Motorjogsinál már körültekintőbb voltam, az első helyen ahol érdeklődtem, lekaptak a 10 körmömről, pici, sovány nő ne akarjon motorozni. Elpanaszkodtam ezt egy motoros fórumon, pár perc múlva már kaptam is címet, telefonszámot, hova menjek tanulni. Igaz, messze volt, majd 100km-re, de megérte. Rendes oktató, olyan motor amiről sacc per kb. leért a lábam. Meg is lett minden elsőre. (Rutinból meg akartak vágni, mert a vizsgabiztos szerint kihagytam egy indexet, de az oktató ott lobogtatta a papírt, hogy ott nem kell indexelni. Annyi "gond" volt, hogy aznap még senkit nem vágtak meg, úgy voltak vele, hogy na, majd a csajt, az tuti elrontja, de azt leshették! Mit rontottam volna el? A 8-ast? Amikor az volt a kedvencem? Mivel a lábam alig ért le és amúgy is akkoriban 42 kiló voltam, meg se fordult soha a fejemben láb letétel...)
Lényeg: ha bunkó az oktató, ott kell hagyni! Nekem motornál nagyon megérte 100km-rel arrébb menni.

fegyorgy (törölt) 2013.10.04. 08:49:14

Félelmetes alakokkal van teli ez a szakma. Én most jártam C kategóriára és komolyan mondom, leültem röhögni ezeken a fószereken a gyakorlati pályán. Ennyi köpcös, zsíros, buszvezető-szandálos, előző rendszerből itt ragadt, tahó, paraszt, nyegle, nagyképű, gyenge jellemű, büdös szájú, gennygombócot máshol egyben nem látni. Talán olyan autókereskedő-nepper-lehúzósszervizes barmokhoz hasonlítanak leginkáb. És sok nyeretlen 17-18 éves tanuló ezek között persze, hogy nem rúghat labdába. Itt kérem a selejt oktat, aki máshol nem tudna érvényesülni, esetleg taxishiéna még lehet, de hát abból is túltelített a piac, mint tudjuk.

Schütii 2013.10.04. 08:54:58

Micsoda mázlista lehetek én? Három kategóriát csináltam meg külön-külön és soha nem buktam, se elméletből se gyakorlatból meg még a "kenésről" se kellett gondoskodnom. Jó, mondjuk az autós az régen volt, motornál meg valószínűleg kisebb a korrupciós játéktér.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2013.10.04. 09:14:08

Vannak végletek. Még az sem garancia, ha az első gyerek sikeres vizsgája után a másodikat ugyanahhoz az iskolához viszed, bár esetünkben nem az oktatóval volt gond, magával az iskola munkaszervezésével. :(

faterpolo 2013.10.04. 09:23:16

@Schütii: A visszatérő-nem visszatérő témában igazad van! Pont erről akartam írni:
DE IGEN, számít az elégedettség. Vegyük az én példámat: AZ első oktatómmal a KRESZ-vizsgáig nem volt gond. A rutinnal már akadtak bajok, ugyanis nem haladtunk, viszont minden áron el akarta velem hitetni, hogy semmi érzékem az egészhez, és ne tegyem le a sarkam csúsztatott kuplungolásnál (44-es lábam van), mert összegyűröm a szőnyeget (!). 10 óra után még mindig itt tartottunk. Na jó, iskolaváltás (ismerős ajánlotta az újat), és jött Jani bácsi... :) Elölről kezdtük az egészet, plusz órák nélkül elsőre meglett minden. Késés, bunkózás - ezek ISMERETLEN fogalmak voltak. Két új ügyfelet irányítottam hozzá. (Az akkori barátnőmet nem tudtam rábeszélni, mert a ... autós iskola olcsóbbért hirdette magát, mint a Szentendrei ATI - végül a ...-nál két KRESZ-, egy rutin- és négy forgalom-bukásból meg kb. 350 ezerből lett is jogsija.) Szóval, de, számít, hogy milyen szájízzel jön el az ember az oktatójától. Mert az első oktatómról idő közben lebeszéltem jó pár embert, Jani bácsihoz pedig mindenkit jó szívvel irányítok, akinek nem gond Szentendrére kijárni.

erdomester2 2013.10.04. 09:56:52

Az enyém nagyon jó oktató volt de 10perccel később kezdtük és 5-10perccel mindig előbb befejeztük. Már rég ott vártam a kocsiban amikor még dohányzott a haverjaival. Összesen kb. 4 órát csalt így el, ha összeadom a perceket, de nem tehettem semmit.
Aki pedig kitalálta h 12ezer legyen egy vizsgaalkalom az meg dögöljön meg mert nem kevés stresszt okozott h ha megbukom a korábbi 3 vagy hányezer helyett egy vagyonba kerül a következő.

McZozo 2013.10.04. 09:58:14

@Cockroach:
Nem lehet mindenki Schumaher. Nekem vilag eletembe volt erzekem pl vezettem faterom autojat tinikent mar mellekutakon balatonnal es aztan a jogsimat usaba tettem le minden elogyakorlas nelkul. vizsgan adtak autot beultem korbementem megkaptam. Es azota mar majd husz eve vezetek es nem volt soha balesetem se. Viszont Pl parom Nem egy talentum benne nincs meg az erzek igy vert izzadtunk mikor o jogsizott, viszont ehez hozzajott hogy az iskola meg ennel si rosszabb volt mint amit itt leirnak. Hirdettek hogy milyen autokkal milyen oktatok csokkentett garantalt aron ... na ebbol semmi nem volt igaz. alig kapott oktatot akinek 20 eves lepukkant opelje volt amiben a valto nem mukodott. az elso 3 oran be se engedte ulni az autoba csak az auton kivul mondta neki az elmeleti mantrat es csak akkor ulhetett be mikor en jeleztem, hogy most mar eleg ne szorakozzon a draga idonkel. Utana trukkoztek a dijakkal ugy itelte meg hogy parom nem felkeszult igy sajat hataskorben adott neki plusz potorat amirol akkor meg nem tudtunk de mondom ugyis elore x ora ki van fizetve a kedvezmenyes dijon de kiderult hogy nem azt elkulonitettek es elore mar dupla potora dijakat szamoltak. Aztan elindult a sexualis zaklatas hogy folyamatosan celozgatott neki hogy csak akkor megy at ha lefekszik vele aztan el se ment orakra aztan a vizsgan se jelent meg, ahol persze megbukott mert nem volt eleg gyakorlata a hianyzo orak miatt. Na ekkor miden letezo forumon panaszt tetteunk es legalabb annyi szerencsenk volt hogy talatunk egy masik oreg bacsit (masik iskola) aki lelkiismeretesen segitett es jo orakat tartva pikk pakk felhozta a parom tudasat is igy az o oktatasa folyaman potora nelkul elsore atment.
A benragadt dijakat meg asztalborogatast kovetoen de kivertuk a az elso iskolabol. Azota is felhivom minden tanulni vagyo ismeros figyelmet hogy mindenkivel tanuljon de ezzel az egyik legnagyobbal ne.

_sir_tom_capsa_ 2013.10.04. 10:01:31

De miért nem lehet autósiskola neveket mondani? Így ennek sincs semmi értelme....

Huszonnégyes Autós Motoros Iskola 2013.10.04. 10:03:56

Szeretnénk egyszer végre egy olyan cikket is olvasni, ahol elégedett tanulók szólalnak meg! Mert ilyen is van ám! Csak az nem hír... sajnos.

szecska 2013.10.04. 10:07:10

@protézisesh: Zseniális komment, minden pontjában! Félve jöttem ide a komment részhez, hogy majd mindenki mélyen felháborodik ez élet ilyen kemény igazságtalanságain. Jó látni, hogy a hozzászólók többségének azért helyén van a realitásérzéke. Kár, hogy ez nem egy reprezntatív mintája a társadalomnak.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.10.04. 10:12:01

"Sokan még mindig nem olvassák el a szerződést, mielőtt hónapokra elköteleződnek egy autósiskolának"

Dani, szerinted mit szolnanak hozza, ha elkezdened atirogatni a szerzodesben a neked nem tetszo szakaszokat?

Schütii 2013.10.04. 10:14:02

@Huszonnégyes Autós Motoros Iskola: A kommenteket olvasva tényleg inkább az lenne a hír... sajnos.

Netuddki. 2013.10.04. 10:26:03

"Bencének azt javasolják a hivatalok, hogy tegyen bejelentést, ha panasza van, és küldje el az iskola által kiadott szerződés teljes szövegét. Ő viszont nem fog bejelentést tenni, és nem küld el nekik semmit. Nem erkölcsi győzelemre vágyik, hanem jogosítványra."

B+ Bence! Akkor mégis mi a tökömet panaszkodsz? Mástól elvárnád, hogy tegyen bejelentést? Ha nem tesztek semmit, nem fog változni semmi...

Schütii 2013.10.04. 10:27:55

@szecska: Aki lehülyézi a "pampogó" tanulót, az gyakorlatilag azt nyilatkoztatja ki, hogy ő jól elboldogul és jól is érzi magát a szemétdombon kapirgálva. Ez dícséretes dolog is, biztosan nagyobb a túlélési esélye itt a nyugat-balkánon, de azért ne legyen már objektíve életképtelen aki rendet szeretne maga körül. Hisz ebből a szempontból a bezzegnyugatiak is mind csak táposcsirkék, nem igaz? Kinek is jobb akkor?

HakapesziM 2013.10.04. 10:30:09

'93 - ban vizsgáztam személykocsival, tizenhét éves későn érő tacskó voltam. A B,C kategóriát idegbetegek mellett csináltam, B - ből meg is húzott egy vén kommunista marha, a pótvizsgán, akkor még 2 ezer forintért plusz javadalmazásért - ugyanő - nem győzött dicsérni. Az E - nél végre kifogtam egy volt sofőr oktatót, az jó csóka volt, olyan mint egy kolléga, nem volt gond.
Nagyon kíváncsi lennék egy tesztre, odaülne valaki, egy áltanuló, amúgy milliós gyakorlattal, fogadok, tízből nyolcszor - kilencszer meghúznák.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.04. 10:40:23

Létezik valamilyen minoség ellenorzési rendszer az autósiskolák munkájára?

randomuser1 2013.10.04. 10:45:45

tegye fel akezét aki oktató mellett tanult meg vezetni!
naugye.
azt köll választani aki a legolcsóbban biztosít plasztikkártyát a közlekedni vágyónak.

protézisesh 2013.10.04. 10:47:13

@Schütii: Nagyon rosszul látod a helyzetet. Egy szóval nem mondtam, hogy akit méltánytalanság ér, az fogja be a száját. Nem a "pampogás" TÉNYÉÉRT, hanem a "pamopgás" MÓDJÁÉRT hülyézem a szóban forgó illetőt.

Olvass bele a munkahelyiterror blogba, ugyanilyen síró faszokkal van tele, akiknek milyen szemét a főnöke, megatöbbi. Olyanok vagytok, mint a c*gók meg a csokik: azt hiszitek, itt mindenkinek CSAK jogai vannak, a ti kötelességeiteket meg elegánsan elfelejtitek. Gondolom ez a Bence gyerek is olyan stílusban nyitott, hogy az apja egy ilyen beszólásért szájon kapta volna. Aztán csak les, hogy az oktatójának meg nem gyűltek könnycseppek a szeme sarkába. Hm? Igen, azt gondolom, hogy a volt a rendes világ, amikor a faluban MINDENKINEK ELŐRE és HANGOSAN, ÉRTHETŐEN kellett köszönni, amikor az iskolában kapott pofonnak a párját megkaptad otthon. Nem hiszem, hogy akkor a gyerekek 99,7%-át naponta bucira verték, viszont az emberek többségébe beleszorult némi erkölcsi érzék. Most meg? Tényleg nem akarom túlmoralizálni, de az alekoszok, győzikék és hajdupetik világában az a hős, aki 3 rokkanthelyet is el tud parkolni (mert ő megteheti), nem az, aki átadja a helyét a buszon a mammernek. Hidd el, minden mindennel összefügg, a tiszteletet ki kell érdemelni, rikácsolással nem lehet elérni. :-/

Macropus Rufus 2013.10.04. 10:52:23

1994-ben amikor vizsgáztam már akkor köcsögök voltak az oktatók. Azóta úgylátszik semmi nem nem változott.

Ezeknek az oktatóknak is a nyakára kellene már lépni. Első körben: ha pl. egy T betűs vezető balesetet okozz és ő a hunyó, akkor mind az oktatója mind a vizsgáztató felel. Első körben ejnyebejne. De a másodikban már komoly szankciók, akár végleges eltíltás az oktatástól /vizsgáztatástól. Mert az nem járja, hogy nímand senkik képzik a srácokat azok meg kinyírnak minket mert nem tudnak vezetni.
Igenis legyen felelősségük az oktatóknak is abban ha nála vizsgázott tanuló a vizsga után egy éven belűl balesetet csinál.

Schütii 2013.10.04. 10:57:55

@protézisesh: Mondasz valamit, bár a gyerek stílusa az csak feltételezés továbbra is, viszont tény (vegyük annak a leírtak alapján) hogy a gyerek rendesen fizetett, az oktató meg többször is elkésett. A történetnek itt vége is lehetne akár.

meow? 2013.10.04. 11:03:28

A legjobb az, hogy az itt kommentelok nagy resze oltja szegeny huszoneves gyereket, hogy o elsore atment, meg meg kezet is csokoltak neki olyan jol vezetett. Akkor hogy a picsaba' van az ,hogy naponta futok bele olyan helyzetekbe, hogy az automat elig tudom megmenteni a sok retardalttol, mert korbenezes nelkul valt savot, holtterrol fogalma nulla, indexet nem hasznalja csak a gazpedalt, stb. Azert kicsit sok a fittipaldik aranya a forumon ahhoz kepest, ami az utakon van mostanaban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 11:04:28

Nemtom amúgy, az autósiskola miből gondolja, hogy ha kibaszik a tanulóval, az jóban akar vele lenni?

Schütii 2013.10.04. 11:06:55

@protézisesh: Mindazonáltal, a szolgáltatóiparban nem járja az (még ha nem is ritka dolog) hogy a szolgáltatást nyújtó fél "megleckézteti" a fizető ügyfelet (mondom ezt úgy hogy én is szolgáltatóként dolgozom és van amikor a bicska kinyílik a zsebemben). Az hogy mára nagyon megszaporodtak a győzikék, meg a hajdúpéterek egy külön misét megérne, de a fenti esetben mindkét fél a saját érdekében kötött szerződéses viszonyt, aminek a pénz az alapja, tehát a moralizálás egy teljesen felesleges mellékszál.

Cockroach 2013.10.04. 11:07:52

@McZozo: értem.

NEM MEGSÉRTVE SENKIT A VÉLEMÉNYEMMEL!

szerintem a vezetői képességek, és az azt bizonyító jogosítvány, egy vizsga.

ha én szeretek autót szerelni, de a szakmunkásvizsgát nem vagyok képes letenni, ezért még nem jár nekem alanyi jogon a mestercím.

de ugyanez a diploma is, nem kell mindenkinek.

és nem is jár!

Szabó F. Balázs 2013.10.04. 11:09:10

Nekem jó tanárom volt anno, igaz az hozzá tartozik a sztorihoz, hogy a vén kujon az esetek többségében inkább lányokat vállalt és "gazdaságossági okokból" sosem használt légkondit, hadd kerüljön le az a textil.

Pontosnak pontos volt, igaz néha volt kis ügyintézés, főleg mivel nem latunk messze egymástól, így sokszor utolsó delikvens voltam. Egy óra árából legalább ilyenkor másfelet csinált, nekem addig ellenőrizgetnem kellett ezt-azt amíg bevásárolt a családnak.

Alapból jó fej volt. És tényleg vezetni tanított, a gyakorlópályán még azt is megmutatta mit csinálunk ha nedves/havas, sáros/latyakos úton megcsúszunk, illetve, hogy veszélyhelyzetben hogy ússzuk meg az útról lecsúszást árok nélkül, ha a szembejövő előzése után nem fér be és nem elég a fék. Szóval jó tanár volt.

De hallottam cifraságokat más oktatókról, húszperces órákról, "megosztott" órákról (egy óra több diák, szétosztott vezetés), agresszív barmokról, ilyesmik...

Schütii 2013.10.04. 11:10:57

@ColT: "nem leszünk jóban" Ez burkolt célzás arra hogy kurva nehéz lesz levizsgáznia a delikvensnek, mert tesz róla az oktató.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 11:17:54

@Cobra.: Persze, tehát tök rendben van, hogy valaki csak úgy állandóan szarik rád, és te ezért még fizetsz is. Ez attól eltekintve, hogy mennyit vezet a késés után.
Mert ha 1-2 alkalommal késik, oké. De ha rendszeresen, az azért már khm.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 11:19:27

@Schütii: Érteni, de tökös ember ettől nem ijed meg.
Én is váltottam oktatót, mert az első egy tahó volt. (1997-ben esett.)
Mondjuk nálunk kb. mindenkit meghúztak a forgalmin 1-2 alkalommal, lehetett is tudni, hogy az NKH kapja a pénzt, ezért buktatnak. De kenőpénzt rohadtul nem adtunk, még az kellett volna.

randomuser1 2013.10.04. 11:20:01

@meow?: hámer akik idejárnak, azok jó eséllyel érdeklődnek az autózás iránt, szal valszleg csinálgatják is, hanem is túl ügyesen, az atlagtól kicsit összeszedettebben?

Hurri Kán 2013.10.04. 11:35:57

Miért nem csinál valaki egy olyan oldalt/adatbázist, ahová leírnák a jó tapasztalataikat, azaz a megbízható autósiskolákat, és ugyanígy a tróger cégeket/oktatókat is?

Hun_Fighter 2013.10.04. 12:13:02

Vihar a biliben, töltelékcikk. Bence nyilván konfliktuskerülő srác és az ingerküszöbe alacsonyan van. Dániel lenagyképűzi a cikkben az oktatókat, de csak mert tudja, hogy az oktatók nem írnak cikkeket, hogy lenagyképűzzék az "újságírót", aki azért néhány helyen tévedésben van. Illetve a szubjektív véleményét igyekszik általános igazságként tálalni.

Én magam háromszor jártam tanfolyamra: egyszer '86-ban segédmotor. Aztán '89-ben "B". '95-ben "A". Mindháromszor más-más iskolába (köztük egy rendszer, ill. módszerváltással), s bár egyetértek a cikkíróval, hogy vannak különbségek az iskolák közt, összességében katartikus különbségek nincsenek. Mindegyik profitorientált és nem riad vissza egy kis lehúzástól. Mindenhol vannak léhűtő oktatók, mint ahogy lelkiismeretesek is, de akármelyik fajta, mindegyik trükközik többé-kevésbé, természetesen mert "rá van kényszerítve" és "szar a rendszer". Késnek, csalnak az idővel és a megtett úttal, lebratyiznak a vizsgabiztossal (na AZOK érnének meg még egy komolyabb cikket), hogy aztán a tanulót sakkban tarthassák (pajtikám, egyet intek és meghúz vizsgán akkor is, ha mindent jól csináltál), próbálják játszani a maffiát (pajtikám, minden oktatót ismerek a városban, ha átmész, rosszabbul jársz), szándékosan nem oktatnak normálisan, hogy a pótórák borítékolva legyenek (pajtikám, nem rossz ez, de azért a biztonság kedvéért még pár órát le kéne nyomni, mer' azé' az a párhuzamos parkolás, meghát a jobbkezes, tudod).

Kevés olyan oktató van, aki abból csinál szakmai hiúsági kérdést, hogy minél több tanulója vizsgázzon le elsőre, pótórák nélkül, minél kevesebb hibaponttal. Kevés olyan iskola van, aki úgy premizálja az oktatóit, hogy minél több tanulója vizsgázzon le elsőre, pótórák nélkül, minél kevesebb hibaponttal. És itt van a cikk másik tárgyi tévedése: Lehet, hogy az ember "egyszer tanul vezetni" és "nincs visszatérő ügyfél", viszont ha egy iskola nagyon trehány - vagy épp jó -, annak azért híre mehet az adott városban. Gondolom az meg már nem lenne mindegy az iskoláknak, hogy hány ügyfelet szerezhetnek, hogy mit mondanak róluk azok, akik már jártak ott. Ugyanis nagyon sokan nem úgy választanak iskolát, hogy bemennek az elsőbe, amelyik szembe jön, hanem utánakérdeznek, érdeklődnek az ismeretségi körükben. A trehány iskolák pedig azzal próbálják kompenzálni a csökkenő tanuló létszámot, hogy még pofátlanabbul csal és lehúz, ahelyett, hogy átgondolná a dolgait és a valós okokat keresné.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 12:25:09

@Hurri Kán: Mer' akkor jönnének hisztizni hogy hitelrontás...

Hun_Fighter 2013.10.04. 12:42:57

@Hurri Kán: Miért nem csinálsz egyet?

vittore 2013.10.04. 12:46:44

@Loona: hát ez mega LOL:"lejtőn felfelé " Nem vagyok egy nyelvtannáci, de ezen besírtam.

Slobodan_ (törölt) 2013.10.04. 13:14:50

"Bence" egy gyökér gyerek.Nem kellene akadékoskodnia és talán normálisan kezelnék.Én pont leszartam ki késik,mi meddig tart,és meglett elsőre minden.utálom az ilyen szarkavaró kis pöcsöket...

Palex 2013.10.04. 13:16:05

@Cockroach: Egyetértek.
A vezetés nem jog, hanem kiváltság.
Sokan nem alkalmasak vezetni, mégis van jogsijuk, mert boldog, boldogtalannak is adnak, maximum kicsit többe kerül a vizsga.
Pedig a vezetés veszélyes üzem, és nap, mint nap látni a forgalomban, hogy a sok béna miatt vannak a veszélyes szituk legnagyobb része, illetve a dugók is sokszor e miatt alakulnak ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 13:16:56

@Slobodan_: Tök jó, hogy neked van ennyi időd, lehet, hogy neki nincs.

Reszelő Aladár 2013.10.04. 13:25:58

ismét egy jó példa arra, hogy miért nem működik a piacgazdaság sok területen. Ha jól megnézzük, itt tényleg a lehúzásra lehet üzletet alapozni.

Ezzel az erővel a maga a NKH is szervezhetne tanfolyamot, ahol a külsős oktatókat alkalmaznának. Ekkor megjelenne a rendszerben a visszatérő ügyfél fogalma, és talán javulna a morál is. Hiszen ha nem volt jó az oktató, lesheti a következő szerződését.

A középiskolákban is téma volt már jogosítványszerzés. Ha ez mehetne hivatalosan pályázati alapon is, akkor talán tovább is tisztulhatna a kép, hiszen 1 iskola minimum 30-60-90 tanulót hozhatna évente.

További javaslat, hogy fix összeg legyen egy tanfolyam és ne óránként legyen meghatározva. A vizsga és annak értékelése szintén legyen a képzés része. Legyen videofelvétel, amit együt elemezve lehet a hibákból tanulni.

Oda kellene eljutni, hogy a tanuló ne vizsgázni tanuljon meg, hanem vezetni.

3gb 2013.10.04. 13:31:49

Van ismerősöm, aki autósiskolában utazik, nos a tanulók egy része igen link paraszt. Odahugyozhatsz a tesco közepébe, de biztos kivezetnek, hiába vagy te a vásárló. Amúgy meg nem értem, az emberek egy részét, mindenki tudja, mondjuk Bp-en melyik autósiskola basz át, mégis odamegy és elhiszi, hogy 70 ezerből rögtön jogsija lesz, bár, amelyik országban legálisan árulhatod a pénzenergiát és meg is veszik, mit várunk? Ha holnap nyitok egy pékséget és meghirdetem, hogy nálam 50ft egy kiló kenyér és nekem még így is megéri, odacsődülne a fél város, mert ennyire tompa az emberek nagy része.

Kámasuka 2013.10.04. 13:57:06

Már a TC is ilyen kommentvadász fikaposztokat promózik?

Nem kell a hiszti, ha egy oktatónak rossz híre megy, akkor hamarosan nem lesz oktató. Van belőlük több mint elég.

Az a hülye, aki nem olvassa el mit ír alá aztán sír hogy rossz helyen költi a zsetont.

Its_me 2013.10.04. 14:05:43

A kommenteket olvasva szinte kinyílik az ember zsebében a bicska...
Döbbenet, hogy néhányan még a tahó oktató pártjára állnak, a Bence meg húzza meg magát, mert mégis mit várt, meg szarkavaró, meg kis pöcs. Hát ez gyönyörű.
Bakker, a pénzéért elvárhatja, hogy az oktató benyaljon neki meleg sz@rig, hogy őket választotta, ő ugyanis az ISTEN, akarom mondani az ÜGYFÉL, akiből él.
Ha sokáig köcsögösködik, annak híre megy, aztán szépen elkopnak a tanulói, s majd akkor ő fog rinyálni, hogy milyen szar a piac..
Nemhogy nem késhet, hanem olyan pontos legyen az Ügyfél pénzéért, hogy órát lehessen igazítani hozzá!
Az ilyen suliknak a süllyesztőben van a helye - még hogy beletörődni? Lóf@szt.

Its_me 2013.10.04. 14:12:24

@Hurri Kán: pont erre gondoltam én is. Az oldalon önként regisztrálhatnának be az oktatók, vállalva a megmérettetést, a tanulók meg kaphatnának egy egyszer használatos reget, amivel szavazhatnának.
Amelyik oktató nem regisztrál, eleve leminősíti magát.
Mellesleg iskolai tanarakra is megcsinálnám (iskola, város, megye, ország, tantárgy, stb legnépszerűbb tanára címek)

Elveszett Angyal 2013.10.04. 14:36:14

Na, a 93-as sztorikhoz. A barátnőmmel mi is akkor próbáltunk jogsihoz jutni, Egerben. Akkor az ment, hogy az oktatók a fiatal lányokat fogdosták, megpróbálták felcsípni és hasonlók. A legszebb az volt, hogy egyik óra végén megkérdezte, felmegyek-e hozzá takarítani. Mondtam, hogy nem, erre megsértődött.

Egyébként télleg irreális elvárás, hogy az oktató időben ott legyen és elvégezze a munkáját? Annyi a feladata, hogy a pénzért, amit kap, elvégzi a munkáját, amit elvállalt. Ahogy a szolgáltatóknak kell.

Hun_Fighter 2013.10.04. 15:15:32

@Elveszett Angyal: Ismerős sztori, nekem a TERHES feleségemnél próbálkozott az oktatója, jártam is a bíróságra emiatt. Mert bár utálom az erőszakot, és nálam békésebb, béketűrőbb ember nem sok van, viszont az én tűrőképességemnek is van határa. Úgyhogy egy napon nem vártam meg, míg a feleségem átül hozzám és elkezd megint panaszkodni, hanem elébe mentem a dolgoknak és a szépen szólás és kérés utáni flegma, igazi tahó válasz után be találtam ütni a lehúzott ablakon. Feljelentett. Belebukott.

Mondeoman 2013.10.04. 15:16:05

@Its_me: Ne aggódj, ha ezek a kommentelők járnának Bence cipőjében, akkor nem lenne ekkora szájuk...

@Elveszett Angyal: az oktató is kerülhet dugóba, vagy épp meghibásodhat a kocsi, közbejöhet neki valami, stb. Nem is ezt nehezményezi a cikk elsősorban (bár a sorozatos késés is igen bosszantó), hanem a pótlás mikéntjét és főleg a hozzáállást.

Elveszett Angyal 2013.10.04. 15:27:09

@Mondeoman: értem én.
És ez a kérdésem: egy szolgáltatónak nem a dolga, hogy elvégezze a munkáját, időben, pontosan, (dolgozni csak pontosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen, ahogyan a költő is mondja) ha kiesése van pótolja? Ne adj isten udvarias és előzékeny legyen? Az ilyesmi ma valóban túlzott elvárás errefelé?

Flaggx 2013.10.04. 15:56:04

Igazság szerint egy autós-motoros iskoláról már az is sok mindent elmond, hogy egy érdeklődő mail-re hogyan reagálnak.

Tavasszal 10nek néztem át a weboldalát (ahol az A korl. nem volt átírva A2-re, alapból kiesett), 4-nek küldtem mail-t, abból kettő válaszolt, az egyik olyan lekezelő stílusban, hogy égnek állt a hajam, a másik pedig a péntek este 7kor küldött levelemre minden kérdésemre válaszolva fél órán belül.

Ez utóbbinál tanultam, vizsgáztam, késés, probléma, bunkóskodás és kenőpénz nélkül. Óra sosem maradt el, mindenről időben maguktól tájékoztattak (pl. NKH összeomlás). Következőt is náluk csinálom és mindenkinek őket ajánlom a továbbiakban.

wolfnet 2013.10.04. 15:58:06

Ez valóban így van. Legjobb amikor bizonyos cégek oktatói egy az egyben bevételi forrásként kezelnek nem pedig embernek. "Jópofiznak" meg minden, de amikor kérnél valamit le vagy ejtve.

WLaci 2013.10.04. 16:15:41

@protézisesh: Jó volt a kádárizmus, igaz, komcsi?

purplehaze 2013.10.04. 16:18:48

Az egész történethez azért hozzá kell tenni hogy sok autós iskolában panaszkodnak hogy egyre kevesebb a tanuló. Talán a pénz vagy hogy nem érdekli a fiatalokat, végül is mindegy.
Ebből kiindulva tesznek a hírnevükért? Hogy minnél több ember menjen hozzájuk? Az ilyen sztorik csak rontanak az iskolák (tisztelet a kivételnek) helyzetén.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 16:25:42

@protézisesh: "olvass bele a munkahelyiterror blogba, ugyanilyen síró faszokkal van tele, akiknek milyen szemét a főnöke"

Mert akinek nincs baja a munkahelyével, az esetleg nem ír oda.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.04. 16:46:10

a jó kis MHSZ de jó is volt, 6000 ért BC kategória 91 ben:-)
kb fél havi fizetés volt,ma ez mennyi lenne,500ezer?

Sturmge 2013.10.04. 17:32:58

Srácok én nem tudom... lehet, hogy az én figyelmemet kerülte el de eddig mindenki vagy ezt vagy amazt szídta. ( okkal ok nélkül )
Azt gondolom, hogy ha valaki fizet valamiért akkor azért jár szolgáltatás. Pont. Ennyi. Nincs mit mellédumálni. Ami viszont a legfontosabb!
Azért mennek az emberek az autóvezetői tanfolyamra mert meg kell ( bocsánat: kellene ) tanulniuk vezetni. Ez nem hobby szakkör ahonnan ha elkésik az oktató akkor aznap csak a repülőgép propellerét makettoztuk össze. Bakker itt aki majdan jogsit kap, az gyakorlatilag ugyanolyan résztvevője lesz a forgalomnak mint aki 20 éve benne pezseg. Ergo: rohadtul az élete meg másé is múlhat azon, hogy az oktató milyen színvonalú oktatást produkál. Én spec. kalap szarnak tartom az egészet.. emberek nem tanulnak meg parkolni, nem tanulnak meg közlekedni, elsőbbséget adni jobbkéz stb. Azaz rosszul mondom! Nem tanítják meg nekik. Micsoda különbség. A vezetési kultúra az egy másik kávéház.. az külön mise.

salekovics jozsef 2013.10.04. 18:19:03

1.a cikk "szerző"je is tahó. 2.tájékozatlan és elfogult.Szokás szerint-

Flaggx 2013.10.04. 18:32:02

@Sturmge: "Vezetési kultúra" - erről az én oktatóm jut eszembe! :)

Történt hogy már forgalomban vezettem, és lejtőn felfelé lámpánál lefulladtam, mögöttünk meg neki állt dudálni egy tőlem tán 1-2 évvel idősebb csaj neki állt dudálni. Fogaim között elmorzsoltam egy "anyádnakdudálj"-t, erre az oktatóm rám szólt:

- Te tanuló vagy, nem idegeskedsz, azt én fogok helyetted ha kell, a vezetésre koncentrálj! - Erre kiszállt a kocsiból, hátra sétált a csajhoz és röviden leüvöltötte a fejét.

etwas kultur muss sein 2013.10.04. 18:37:20

@protézisesh: az oktató adja a szolgáltatást a tanuló pénzéért, hahó

etwas kultur muss sein 2013.10.04. 18:54:15

@ColT: Én sem adtam kenőpénzt, és párszor meg is basztak forgalmin teljesen mondvacsinált indokokkal. Ha ma kellene újra végigcsinálnom első körben adnám a borítékot. Nem kell az én időmet rabolni...

Persze az lenne a normális, ha korrekt szolgáltatást kapnék a pénzemét, de amikor én csináltam másfél évtizede vidéken, eléggé kevés iskola közt választhattam, és balfaszkodva az utolsó pillanatban jelentkeztem, ezért ahogy kell a legszarabb oktató jutott nekem.

Nyugodt típus vagyok, de párszor kedvem lett volna szarrá verni a kis seggdugó kommunista parasztot. :/

etwas kultur muss sein 2013.10.04. 18:58:41

@Slobodan_: Örülök, hogy te ráérsz elkéső emberkékre várakozni, és szerinted rendben van, hogy a pénzedért szolgáltatás helyett szart kapsz.

Cockroach 2013.10.04. 19:59:01

@Palex: így igaz.

belegondolni is szörnyű, mi lesz, ha minden így le lesz degradálva, mint pl. a jogosítvány.
milyen orvosok, mérnökök, stb. lesznek......

igaz is, mondta valaki, atomot nekünk! :D

[ Error ] 2013.10.04. 20:11:26

@Mondeoman: Tetszik a neved. :) (mondeo.hu szintén? ;))
2. Nekünk is Daciánk volt az első "autónk", rengeteget ültem benne és "vezettem" én is, szóval akkor én is jelentem fölfelé apámat ! :D

Hogy ne csak off legyen, teljesen jó, amit "anyahajókabinajtóhajtogató" ír, bele kell b@szni egyet a pofájába és sulit váltani. Jó, sok pénz, de szerintem megfizethetetlen. :D
(vagy elviselve "végig kell szenvedni" az oktató farokságát, majd mikor megvan a jogsi, "szépen meg kell neki köszönni, privátban")

butschq 2013.10.04. 20:58:57

@Huszonnégyes Autós Motoros Iskola: 2006-ban csináltam a jogosítványt. Középiskolába jártam, májusban hirdettek autóstanfolyamot (akkor voltam 3.-os), jelentkeztem.
Júniusban kezdődött tanszünetben, aláírtam a papírt, el se olvastam a szerződést, tudtam, hogy nagyjából 100 körül mennek a jogsik (abban az időben. A legnagyobb problémám az volt, hogy anyáék nem engedték meg, és meg kellett puhítani a szívüket :)
Elkezdődött, a suliba kellett járni kresszre, szerintem jó volt az oktató, normálisan, érthetően magyarázott. Lehetett hülyéskedni vele, tényleg semmi probléma nem volt.
Műszaki oktató tőle is jobb humorú volt. Első órán bejelentette, hogy mivel kevés az idő, csak a lényeget fogja mondani. 10 perc múlva a sugárhajtómű működésééről beszélt :)
Elsősegély oktató egy volt mentős volt, stand up-osokat megszégyenítő humorral. Minden óra jó kedvűen telt, elmondta amit tudni kellett, kiemelte a fontos dolgokat. Mondta melyik nap menjünk vizsgára, mikor a vizsgabiztosok "jókedvűek".
Elsősegély, kressz meglett, jelentkezett az oktató. 4-ünknek szólt, hogy velünk kezdené az oktatást. Első rutin óra, kezünkbe adott egy jegyzetet, elmondta, hogy ez az elmélet, tanuljuk meg vizsgán ezt kell mondani.
Kettesével vezettünk, már rutinon is részt vettünk a forgalomban, mert egy kisebb városból mentünk a nagyobba át. Utolsó órákra nem tudtam menni, jeleztem neki, mondta no gond, menjek vizsgázni. Vizsga meglett.
Forgalom is laza volt, én reggelente vezettem, 5-kor keltem, 5:40-re értem be, oktató jött 6-ra, szóval aki nem tud várni meg is érdemli szerintem. Jól magyarázott, nagyon sok szituációt elmagyarázott, hogy kell, hogy helyes. Tényleg úgymond az életre tanított. Soha nem lehetett a sodrából kihozni, türelmesen magyarázott, ha csináltunk (és csináltunk) hülyeséget, nyugodt hangon elmagyarázta mi volt a probléma.
Vizsga harmadjára lett meg, mindkétszer én hibáztam: az elsőn elbénáztam egy kereszteződést, a másodikon zebrán megelőztem egy bicajost.
130 ezerbe került a jogsim, plusz utazás, kaja, pia cigi stb :), kenőpénzt sosem adtam.
Igaz, én általában elég lazán állok a dolgokhoz, ezért is lehet, hogy nem tűnt fel olyasmi, ami másnak kiverte volna a biztosítékot. De az oktató a környéken legenda volt, sajnos már nem tanít. Egyik cimborám ugyanabban a kisvárosban, de egy másik oktatónál tanult, katasztrófa volt, de az egy másik sztori :)

Mondeoman 2013.10.04. 21:01:38

@[ Error ]: Hát valamikor a paleolit korban regisztráltam a mondeo.hu-ra, de ma már más típust hajtok, úgyhogy rég léptem be oda :)

Hogy én se csak OFF legyek, én viszont nem értek egyet azzal, amit anyahajókabinajtóhajtogató ír. Ha csak beb@szunk egyet a pofájába, attól még ugyanúgy praktizálhat tovább. Lebuktatni kell, és elzavarni melegebb éghajlatra. Erre írtam az első hsz-emben az áltanuló, álvizsgázó dolgot.

butschq 2013.10.04. 21:10:18

Ja igen anyagiak. Nekem a 2 bukással 130 ezer volt, tehát ha elsőre mindenből átmentem volna 110 ezer. 3600 Ft. volt a vizsgadíj, kresszből, rutinból, forgalomból, talán még az eü. vizsga is. Bukás után kötelező 2 órát keleltt vezetni, ez került 6000 Ft.-ba, így jön ki a bukások utáni +10 10 ezer. És ez 2006-ban, akkori vizsgadíjjal, akkori benzinárak mellett.

Szóval aki manapság 100 ezer alatti hirdetésre jelentkezik, nem tudom, hogy hol él.
:)

vackorazelsőbében 2013.10.04. 21:48:13

Amikor én tanultam (1997), az volt a helyzet, hogy (1) az csinált autósikolát, aki jókor volt jó helyen, volt pénze (2) neki voltam oktatói, akik általában kényszerből csinálták, gyakran kényszervállalkozóként (3) ennek ellenére ismerek jó oktatókat, az enyém is ilyen volt (4) bár én a szőlőhegyen megtanultam az autót - most meg a barmok eltörölték a rutint, minek következtében ott szerencsétlenkedik előttem gyökkettővel, mert keresi a sebváltót a négysávos közepén...

kissiú 2013.10.04. 21:49:00

Szegeden történt jópár éve. Volt egy vizsgáztató nő, akinek fő hobbija a vizsgázók szívatása, és buktatása volt. Mindenkit lenézett, lekezelt, és megtehette, mert hatalom volt a kezében. Egyszer egy forgalmi vizsgára kb fél óra késéssel érkezett meg. Ezt szóvátette a vizsgaalany, és az alany férje is, aki ott volt. "Jó, akkor ki van rúgva!" Intézte el a biztosunk. Rászabott, ui. a házaspár mindkét tagja ügyvéd volt. Azóta csak rutinpályán vizsgáztathat, amíg valaki újra fel nem nyomja.
Érdemes néha visszaszívatni a szemeteket.

nikó 78 2013.10.04. 22:29:32

Nekem szenvedés volt, az életemben a garantáltan utolsó jogosítvány megszerzése.21 éve vezetek,18 éves a B-s, és az A1-esem. Motorral jó 15000 km felett jártam amikor A-ra jelentkeztem az igaz, hogy 2000-ben leszáltam róla tehát újrakezdőnek számítottam.
Mivel valami gyökér kitalálta (2012-ben), hogy nem lehet külömbözetit tenni( rutin + város), illetve csak annak akinek nem telik el a két kategória között ha jól tudom 2 év. Szerintem ilyen ember nem is létezik, már csak a korhatárok miatt se. Belevágtam 140000-ért a külümbözeti csak 60 körül alakult volna, "nem voltam kicsit sem ideges". Kresz negyedszerre, hála a jó égnek online. Némi rutin, 4 óra ebből valós 1,5. Majd város 3 alkalom, nagyjából 1,5 óra alkalmankét.Mindannyian tudtuk, az oktató én is, sőt még a vizsgabiztos is hogy ez szenvedés nekem. Ezt az aki mindennap tanulóvezetőkkel dolgozik pillanatok alatt felismeri.4 hónap alatt lett meg, ebből 3-at a kresz vitt el se kedvem se időm nem volt rá.+ 1 hónap a jogsi kiállítása, szezon közepére került a kezembe, nevetséges a 21. században. A 20. században 1 hét alatt kiállították "FEJLŐDÜNK csak valamiért visszafelé".Velem, nagyon jól járt az iskola gyakorlatilag kaszáltak.Voltak még páran akiknek gyorsan meglett.De volt egy csaj aki még a mai napig küzd, mikor megláttam rutinon "vezetni" kétségeim merültek fel, hogy egyáltalán biciklizni megtanították-e. Azért be-becsúszik ilyen is.

Soman 2013.10.04. 23:32:21

Ha csak egyszer kell megtanulni vezetni az életben akkor talán nem kellene sajnálni a pénz rá! 1x

dobzse.laci 2013.10.05. 00:44:35

@Slobodan_: Nem akarsz az ügyfelem lenni?
Tízet fizet, kettőt kap.
Csak most, csak neked :)

dobzse.laci 2013.10.05. 00:50:33

@Gyurma73: Úgy megdrágult?
'88-ban ABC 2200FT :))

ClarkGriswald 2013.10.07. 10:50:55

Sziasztok! Elöljáróban azzal kezdeném, hogy a szegedi Csillag Autósiskolától írok, vegyük úgy, hogy a fenti cikket szakmai oldalról szeretném megközelíteni, ugyanis rengeteg a tévhit, és az egyoldalú megközelítés a hazai autósiskolákat illetően. Ellentétben a cikkben közölt történet szereplőivel („Névtelenséget kér és azt, hogy az iskola nevét se hozzuk nyilvánosságra.” – Nem értem miért?!), a hozzászólásomat névvel, és az iskola nevével nyilvánosan vállalom, vállaljuk. A téma évek óta aktuális, és sokkal komplexebb annál, mint ami a cikkben megjelent. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a cikk írójának már nem ez az első negatív megnyilvánulása a gépjárművezető-képző szakma, és az autósiskolák irányába, ugyanis nélkülöz midenféle objektivitást, szigorúan egy oldalról közelít meg, egy bármelyik szolgáltatási szektorból bármikor kiemelhető példát, általánosítva egy egész szakmára ráhúzva az esetet.
Ezúton szeretném megcáfolni azt a tévhitet, hogy a fenti eset minden autósiskolára jellemző! Szeretettel várjuk Zách Dánielt bármelyik tanfolyamunkon, elméleti képzésükön, és gyakorlati óránkon, hogy élesben, saját bőrén megtapasztalva írjon egy cikket a korrektül működő autósiskolákról egyszer. Ugyanis ahogyan ez más szakmákban is jellemző, mindenhol vannak kirívó esetek, felháborító ügyfélkezelés, átverések, megtévesztések. Mindenki tud mondani olyan élményt, amikor étteremben, taxiban, kereskedelemben negatív tapasztalata volt, de ugyanígy biztos vagyok abban, hogy emellett van kedvenc étterme, taxitársasága, kedvenc kisboltosa.
Szegedi iskolánk 1989 óta működik, tanfolyamaink javarészt „teltházasak”, évente átlagosan 500 beiskolázásunk van B kategóriában, és az ügyfélreklamációk bár előfordulnak, de összességében az évi 10-12 esetet is alig érik el. Ilyen esetben is iskolavezető által teljes körű kivizsgálást tartunk, és törekszünk a korrekt megoldásra, a tanulónk elégedettségét szem előtt tartva. Felméréseink alapján tanulóink 90%-a ajánlásra választja iskolánkat, vagyis átlagosan 10 tanulónkból 9 tanulónknak van egy már nálunk végzett, és elégedett ismerőse.
Az elméleti képzésünket (KRESZ) modern, minden szükséges technikai eszközzel felszerelt szemléltető eszközzel, több évtizedes szakmai rutinnal rendelkező szakemberekkel, klimatizált belvárosi tantermünkben tartjuk. Gyakorlati oktatóink magas szintű követelményeknek kell, hogy megfeleljenek, a problémás kollégáknak már évekkel ezelőtt megköszöntük a munkáját, és elváltak útjaink.
Ami a cikkben leírtakat illeti:
1. Ha Bencének ilyen problémái vannak, nem értjük a névtelenséget, és hogy az iskolát miért nem meri megnevezni. Az ilyen esetekben általában mindig kiderül, hogy az éremnek van egy másik oldala is. Nem értem Bence félelmének az okát.
2. „Feljelenthetsz, de akkor nem leszünk jóban!” – Bencét ezúton szeretném tájékoztatni, hogy van egy olyan joga, hogy iskolát váltson. Az iskolaváltás előtt javaslom neki, hogy érdeklődjön ismerőseinél, tájékozódjon, biztos vagyok benne hogy Pest megyében is fog találni korrekt, megbízható iskolát.
3. „Vezetni mindenki csak egyszer tanul, ezért a nagyképű autósoktatónak nem kell attól tartania, hogy elpártolnak tőle az ügyfelek” – ez egyáltalán nem így működik. Az ilyen oktatónak hamar híre megy, és senki nem fogja ajánlani másoknak. Általában a magukra igényes autósiskolák, az ilyen oktatóktól haladéktalanul megválnak.
4. „A nyilvántartás továbbra is papíralapú, de tervezik, hogy áttérnek az elektronikus rendszerre” - Több éve elérhető a piacon az e-oktaméter rendszer, ami GPS alapon, a futott km-eket figyelembe véve méri az oktatást, mindenfajta visszaélést kizáró módon. Magyarországon a hatóság ezt a rendszert nem fogadja el hivatalos rendszernek, így marad az elavult, papír alapú rendszer a maga összes visszásságával, betarthatatlanságával egyetemben. Mi évek óta várjuk ennek bevezetését, készen állunk rá, sok iskolával együtt.
5. „Bencének azt javasolják a hivatalok, hogy tegyen bejelentést, ha panasza van, és küldje el az iskola által kiadott szerződés teljes szövegét. Ő viszont nem fog bejelentést tenni, és nem küld el nekik semmit. Nem erkölcsi győzelemre vágyik, hanem jogosítványra.” – A történet számomra itt válik hiteltelenné. Egyszerűen nem értem miért nem akar bejelentést tenni. A problémára van megoldás, de Bence ezt nem szeretné. Abszurd helyzet.
süti beállítások módosítása