HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Soha többé BMW-t!

2013.10.10. 08:56 Tcomment

Címkék: bmw hajtókar v10

Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

1158 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr575561502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scaleo 2013.10.11. 23:07:50

@Shadowbull: Dettó így jártam én is egy másik fórumon. A moderátorok a moderátorszobában (saját, számunkra nem látható topikjuk) könyörögtek az adminnak, hogy basszon már ki engem a picsába, de az admin meg csípte az írásaimat, így maradtam. :)

Nem tetszett a modiknak, hogy én nekik is ugyanúgy megmondtam a véleményem, mint bárki másnak. :)

Scaleo 2013.10.11. 23:12:00

@Shadowbull: Hát mert te képes vagy elcsicseregni magadról mindent. :D

www.youtube.com/watch?v=4PoZgesIpVs&t=48m50s

Én is tudom, hogy nézel ki, egyszer beraktál valami videót, amin egy M3 GTS-nek kented. :) Épp csak a nevedet meg a lakcímedet nem tudják még azok, akik követik a kommentjeidet. :)

Shadowbull 2013.10.11. 23:15:20

@Scaleo: hat ez az, nekem is torolnom kene magam rendszeresen :)

manta-z 2013.10.11. 23:24:07

@Shadowbull: A hasonló állapotban lévő motorban a dugattyúk meg lettek mérve, elég erőteljesen össze voltak esve, dettó így nézett ki az egész.

Scaleo 2013.10.11. 23:29:55

@Shadowbull: Csak vigyázz, nehogy egy reggel arra ébredj, hogy a házad előtt tüntet a sok kommentelő, élükön mondjuk a Telós Bandival meg a Hírszerkesztővel. :D És kiherélt motorú BMW-ket fognak odavinni magyarázatot követelve. :)))

Én egyszer egy vitában amúgy felajánlottam ezt a lehetőséget a vitapartnereknek, akik nagyon egy követ fújtak, hogy jöjjenek el tüntetni a házam elé, de nem akartak élni vele. Papírkutyák. :)

Shadowbull 2013.10.11. 23:40:11

@manta-z: az oke, csak a folyamatot nem ertem. Megy Jozsef az autopalyan, es nem erzekel semmit, hanem belepillant a tukorbe es latja hogy suru fekete fustfelhot huz.

Ezt nem ertem sehogyan sem, a "nem erzekel semmit" es a"suru fustfelhot huz" esemenyeket egyidejuleg.

Mert amikor mar beallt a csapagy, es nehany fordulaton belul, sot lehet hamarabb leszakadt a hajtorud es zuzodott a dugattyu, akkor mar oke, de addig?

Shadowbull 2013.10.11. 23:41:25

@Scaleo: hat igen, ok nem a kedvenceim :) Kozben meg egyebkent lehet hogy tok kedves emberek, csakhat nem egyforman latjuk a vilagot.

poiuz429 2013.10.12. 00:03:02

@Shadowbull: ez a legfelháborítóbb komment az összes közül

"Egyedul azokat nem akik nem vettek fel hitelt, most megis az o adojukbol fogjak kartalanitani a devizasokat. Milyen alapon?"

Hitel helyett gyüjtögettem és most azért kell fizetnem súlyos "tranzakciós illetéknek" keresztelt sarcot, hogy hozzájussak a saját pénzemhez...
Értem én, hogy azt a lovat üssük amelyik hajt, de mi lesz majd, ha ezek a lovak szépen mind odébb állnak a nyugati zöldebb mezőkre? Itt meg maradnak a birkák, bár igaz, őket még könnyebb lesz terelgetni.
Még hozzáteszem, hogy (egyebek mellett) a jövedékiadó emelés előtt rakattam gázt a kocsimba és máris egyértelmű: én vagyok az elmúlt pár év legnagyobb lúzere.

Shadowbull 2013.10.12. 00:45:25

Na, kivancsisagbol megneztem, a mobile-n jelenleg Nemetorszagban 257 darab ilyen motorral szerelt M5/M6 van elado. (2005-2010 kozott gyartasuak)

Kilometer futas tekinteteben
100.000 folott 67
100.000-125.000 kozott 40 darab
125.000-150.000 kozott 18 darab
150.000 felett 12 darab

Sajna kategoriaszuresnel van amelyik autot ide is meg oda is besorolja, azert nem stimmel ha osszeadjuk.

A legtobbet futott auto egy 225.000 kilometert bevallott M5.

100e kilometeres futasnal tobbet vallott be az osszes elado auto ~25%-a.

Figyelembe veve az oratekergetest, az autok legalabb fele tobbet futott mint 100e.

Erdemes egy-ket kepet megnezni, hogy hogyan nez ki egy 200e kilometert futott kocsi.

Csak az erdekesseg kedveert:

Nemetorszagban 78 db Nissan GT-R van elado. 100e kilometer felett egy sincs, a legtobbet futottban van 89.900 km. Igaz lehet mindegyiket visszatekertek.

Lexus LF-A-bol egyet sem kinalnak.

Szabványok 2013.10.12. 01:40:30

@becseit: Ahogy én néztem nagyon sok mindent tárol. Az enyém pl. a hibáknál tárolja az első előfordulást, az utolsót és a darabszámot.
Statisztikát vezet arról, hogy milyen motorterhelés, milyen akkutöltöttség, stb. az üzemidő hány százalékában fordult elő.

Szabványok 2013.10.12. 01:55:58

@Speedman: "Azoknak az embereknek a pénzét akiknek épp nincs szükségük rá (betétesek), odaadja azoknak, akiknek épp szükségük van rá (hitelt felvevő magán emberek, cégek). Mivel a betétekre kamatot kell fizetni, a hitel kamatja mindig is drágább lesz, mint a betét kamatja. A kettő közötti különbséget mint közvetítői hasznot zsebreteszi."

2005-ben nekem 10% kamatot fizetett a bank a betétemre. A kolléganőm 4%-ra vett fel hitelt. Nem értettem. aztán megnéztem, hogy ez egy CHF alapú szerződés. Áhá! Szóval ez 4% kamat, ha nem változik az árfolyam. De valószínű, hogy változik. Kockáztatott. Nem jött be.
Én is kockáztattam, mert inkább Ft-ban hagytam a pénzem. Nem jött be.

Mi? De hiszen ez egy autós poszt? Minek ide banki ügyeket keverni, enélkül is rekordszámú hozzászólás érkezett.

butschq 2013.10.12. 02:01:19

@Shadowbull: "sajna rossz hirem van: a szexualis erdeklodesem hetero, ugyhogy ha oralis szexre vagysz, ne engem fuzogess :)"

Mert nem voltál vegyiparos :D

becseit 2013.10.12. 05:16:14

@Szabványok: az elejét olvasd el, megérted; legalább egyszer, nem tudni hányszor és mennyi ideig átlépték a megengedett fordulaszám határt. Szóval itt valami szőr van a karburátorban.

becseit 2013.10.12. 05:26:26

@Shadowbull: Már nem stimmel valami, pedig ....
A kereskedelmi bankoknak szerinted mi köze van ahhoz, hogy mennyi pénz van forgalomban és az honnan származik.
nagyon régen nincs már kötelező fedezet a kibocsájtott pénz mögött. (aranyrudak, stb.)
Jelentős egyszerűsítéssel a kereskedelmi bankok a 'nemzeti' bankok pénzmosodái.

aprogondolat 2013.10.12. 07:28:04

Karcok a bőrön.....
lakás kulcs hátsó farmer zsebe napi 4 kilométer
egy hónap alatt 120 mekkora szemét egy autó gyártó a BMW mert sikerült a bőrt tönkre tenni egy 120 kilométert futót autóban.

Tönkre ment egy 8 éves utcai versenyautó........
v10 közel 8000rpm

Valaki megveszi 30 millió forintért szuper jó neki gratula használja 3 de inkább 2 évig a garancia végéig (ennyit ígér/vállal rá a gyártó)
vesz egy másikat ha tetszett neki akkor ilyet ha nem akkor mondjuk egy c63mat....
Valaki megveszi féláron valaki 15 millióért egy versenyautót használja nyilván csak 50nel megy mindig 5-6 évesen tovább adja 9 ért belefért neki 3 év 6 millióért évezte szerette semmi baj...
Aki megveszi az nincs tisztában vele,hogy ez bármikor tönkre mehet????
Ha nem akarnék kockázatot akkor újat,vagy újabbat kellene vennem?

Kihegyezett sport autó kitudja mit kapott már mikor mennyi és milyen olajjal mit ment senki nem lát bele a motorba ez ilyen játék....

Egy megbízható Suzuki Splash 80 ezernél hengerfejes lehet pedig nem teljesítmény orientált model :)

Az M6-ot bármelyik fórumozó haza tudná vágni 500 kilóméter alatt..
Ezért a gyártó a hibás????

A cikknek a mondani valója...

1. Nagy igénybevételnek kitett alkatrészek tönkre mehetnek.
2.Ha verseny autót veszel az anyagilag és racionálisan nem jó döntés
3.A cikk írója megkérdezett 3 embert és azok azt mondták már láttak rossz ilyet...

ha F1-ben versenyenként lehetne motort cserélni mindenki rátolna a teljesítményre kicsit 'növelné a rizikót",hogy végig megy-e de a konkurencia miatt szükségesé válna.

Az utcai versenyautók piacán is nagy a harc....

becseit 2013.10.12. 07:34:44

A sok bába közt elvész a gyerek:

"A gépkocsi motorjának első forgattyús tengelycsapon lévő hajtókar csapágyak és a forgattyús csap között az illesztési hézag kopás miatt és minden valószínűség szerint az olajnyomás kismértékű csökkenése miatt (VANOS szabályozás működtetése) megnövekedett. Ennek következménye, hogy a forgattyús csapon nem jött létre megfelelő kenés, a csapágy elfordult, a forgattyús csapra ráégett, a hajtókar eltörött, a dugattyúszem megrepedt. A forgattyús csapokon lévő csapágyak egyenletesen elkoptak, a hordozók a bronz felületig elhasználódtak, amely már magában hordozta az észlelt meghibásodás lehetőségét, tekintettel a motor magas fordulatszám-tartományban való üzemeltetésére."

"....a gyári szervizintervallum sem a mostanában szokásos 20-30 ezer, csupán 10 ezer kilométer..." Igaz, nem említi, hogy konkrétan olajcsere miatt kell 10000-enként meglátogatni a szervízt, de tegyük fel, hogy igen.
Ezt nehéz kimagyarázni a mai tribológia műszaki színvonalán. Mi nem bírja? A kenőolaj? Az olajszűrő? Levegőszűrő?

Ez sajnos nem az a motor, amit a BMW kitesz "Amire büszkék vagyunk" tablójára.

Amúgy csodálkozok, hogy senki nem említette meg a Ferrari 9250-et forgó, 6262ccm-es 789LE-s szívómotorját. Szerintem az olaj abban is kihúz egy huszast -ellenben közel 2000 dollár egy olajcsere.

becseit 2013.10.12. 07:57:42

@becseit: Igaz, az (autóval együtt) 1.7millió USD ez meg 0.104millió USD.
Ár/tartósság szempontjából a német a jó választás; a Ferrari árából kijövő 16 BMW motor még így is szinte biztosan tovább húzza, mint az egy Ferrari. :))))

Ez egy vicc, de azért kíváncsi lennék csak a motorok árára! Szerintem ott nem biztos, hogy ekkora lenne a különbség.

Shadowbull 2013.10.12. 08:09:49

@becseit: amit a szakerto irt a vanosrol butasag. olvasss vissza leirtam reszletesen hogy miert.

becseit 2013.10.12. 08:41:52

Amúgy nem lehet, hogy valamelyik f kalap valami tvshopos olajadalékot öntött bele, hogy jobban pörögjön.

A teflonon 'megcsúszhat' a motor, így érthető a csúcs fordulatszám is, meg az is, miért nem tapadt meg az olaj a forgattyús tengely csapágyakon. :)))

Rocko- 2013.10.12. 08:56:54

@misinator: @novothauto: mindketten jól tudjátok, hogy a veszettül kurvaanyázók soh a büdös életben nem tolják le a képüket találkozóra. :)

@Shadowbull: www.youtube.com/watch?v=h4kj0eZWGh4
:))))

Shadowbull 2013.10.12. 09:00:09

@becseit: figyi, mi lenne ha leirnad mit gondolsz, nem pedig ilyen ravezeto kerdesekkel probalkoznal.

utana megbeszeljuk.

egybekent meg a penz mogott a kibocsato orszag gazdasagi potencialja es kibocsatasasa a fedezet. Az aranystandard novekvo gazdasagban nem mukodik, nem veletlenul szuntettek meg, es a megszuntetese elotti hosszu evtizedekben sem mukodott mar.

becseit 2013.10.12. 09:03:40

@Shadowbull: Te azt írtad, -ha jól értelmezem- hogy két olajszivattyú van a motorban, egy a kenésnek, egy a VANOS-nak. Ezért nem lehetséges, hogy a VANOS olajszükséglete miatt nyomásesés történjen a kenési rendszerben.

"....a sérült hengerhez tartozó hajtórúd alsó csapágya jelentősen deformálódott, a csapágy a fészkében elforgott, és jelentősen megkopott. További három hengerben károsodtak kisebb-nagyobb mértékben a hajtórúd-csapágyai. Miután a márkakereskedés segítségével kiolvasták a BMW motorvezérlőjének tárolóját, egyértelművé vált, hogy az olajszint rendben volt, az azt figyelő szenzor is megfelelően működött, mivel ennek hibáját is jelzi a rendszer. A vizsgálatok szerint az M6-ost nem tuningolták, és a szakértők szerint az sem okozhatta a katasztrófát, hogy az elektronikus fordulatszám-korlátozás ellenére egyszer a maximális 8250-es értéket túllépve, 8545-öt forgott a motor. Ez nem minősül jelentős túllépésnek, írják egy helyen."

Olajszint rendben -kielégítő olajnyomásról senki nem szól egy szót sem!- 10 hengerből 4-ben károsodtak a hajtórúd csapágyak, ebből egy szétszakadt. Mi ez, ha nem kenésre -illetve annak hiányára*- visszavezethető probléma?

*az olajjáratok átjárhatóságáról sem ír senki semmit, meg az olajszűrő(k) bypass szelepéről sem. Gondolom, ha már határozottan állítod, hogy a VANOS független a kenéstől, külön szívóágon is vannak -akárcsak a kocsi -ebben az esetben- nem túl szerencsés tulaja.

Rocko- 2013.10.12. 09:06:31

@Shadowbull: "Namost ha ilyenkor jon valaki, aki megboritja egy kicsit az elmeletet, amitol repedezni kezd a belso kis vilag, akkor a frusztracio a felszinre tor, es az ellen fordul, aki kizokkentette a joembert a komfortzonabol. "
hahaha, hogy ez mennyire, de mennyire igaz!
(meg még vagy 35 felkiáltójel.)

@Scaleo: az régen rossz, ha egy fórumon szubjektív módon ítélnek a moderátorok.

Shadowbull 2013.10.12. 09:13:29

@becseit: "Mi ez, ha nem kenésre -illetve annak hiányára*- visszavezethető probléma?"

Tulterheles is legalabb ugyanugy lehet, ill. elegtelen kenes (peldaul szar olaj) + tulterheles.

Irtam az olajjaratokrol is.

" A vizsgálatok szerint az M6-ost nem tuningolták,"

Milyen vizsgalatok szerint? Ami nem vette eszre a vegsebessegkorlatozo kiiktatasat, vagy amelyik nem tudja hogy a VANOSnak kulon olajpumpaja van? Ha megcsippeltek az autot, majd eladas elott visszaraktak az eredetit, azt nagyon nehen megallapitani, valoszinuleg erosen meghaladja a vizsgalatban reszt vevok tudasat.

Egyebkent ha hagyomanyos VANOS lenne, akkor sem allna meg a helyet amit a szakerto irt.

Az elso gondolata mindenkinek az olajnyomas, de azzal elvileg nem volt gond, nem volt visszajelzes, az olajpumpa is mukodott. Raadasul olajnyomasgondoknal a motor nagyon hamar beall, hengerfej pl. nem pedig szepen elkopik a csapagy.

becseit 2013.10.12. 09:20:03

@Shadowbull: A világ pénzforgalmának döntő többsége még mindig USD alapú.
No, az milyen értékteremtés, ha egy állam kiad egy fizetési kötelezvényt (darab papír pecséttel) ennek ellenében egy maszek cég* (FED)ad egy másik darab papírt pecséttel, amit -először- a jegybankban be lehet váltani.
Mi adott értéket annak a pénznek, amit erre a sajtpapírra kiad a jegybank?

"Növekvő gazdaság" köszi, hogy te említetted meg. Tehát a jelenlegi pénzügyi rendszerrel szerinted sem lehetne fenntartani egy 'csupán' rentábilis/önnfenntartó gazdaságot, csak a növekvőt.

A növekvő gazdaság feltétele a -k. egyszerűen fogalmazva- jobban pörgő pénz. A pénz akkor pörög a legjobban, ha minél többet költesz:
-orvosra, gyógyszerre, háztartási gépekre, szórakoztatóipari termékekre, járművekre, stb.

Hogyan költesz többet? Ha drágán vásárolsz és/vagy sokszor vásárolsz. Hogyan lehet elérni, hogy a paraszt sokszor vásároljon?
Szart kell adni a kezébe és gyakran fogja cserélni.

Tehát alapjaiban véve a pénzügyi rendszer maga és a vállalatok profitmaximalizálási igénye teszi létjogosulttá az ún. tudod mit. :))))

Remélem nem veszed túl komolyra a témát, mert h ate haragszol, én is megharagszom ám! ;)

*land.netonecom.net/tlp/ref/federal_reserve.shtml

becseit 2013.10.12. 09:22:00

@Shadowbull: És miért csak 4 a tízből? Ez is hengerlekapcsolós? Vagy mi?

másik oldalon 2013.10.12. 09:33:40

@Shadowbull: Engem az érdekelne, hogy egy ilyen motornak mennyit kell minimálisan kibírnia (km vagy üzemóra).

becseit 2013.10.12. 09:38:16

@becseit: Lehet, hogy elbaxták, mert kis terhelésnél a benzinbefecskendezés helyett a kenést kapcsolták le, a benzin meg lemosta a hengerfalról a maradék olajat. :))))

Viccet félretéve: kompresszió hiba esetén egy nagysűrítésű motornál megy a tüzelőanyag lefelé a forgattyúsházba, oszt' hígítja a kenőanyagot emberesen. Ez a tüzelőanyag, ha benzinből van motor megűzése után elpárolog a forgattyúsházból.
(Sok elvtárs a n+2 db. 2km-es használat után meg van elégedve a WRC-jével, hogy egyáltalán nem eszi az olajat, azután meg ha meghajtja egy kicsit, be van szarva, hogy 150km-en megevett egy fél litert)

Ez egy bő vérű -de kopott- motornál ilyenből bőven lehet egy ciklikus húzd meg-ereszd meg játék. Ami jó hatással van a motorra. :))

Shadowbull 2013.10.12. 09:39:53

@becseit: mert nem minden csapagynak van ugyanakkora terhelese, minden motorban vannak jobban terhelt, ill. kevesb terhelt reszek. Tulterhelesnel mindig a leggyengebb lancszem adja meg magat.

Shadowbull 2013.10.12. 09:42:53

@Ikukám: nehez megmondani, en a sajat tapasztalataim szerint azt mondanam, hogy utcai hasznalatban, rendesen karbantartva 200 ezret rohogve ki kell birnia.

Utcai hasznalaton azt ertem, hogy nem allandoan versenypalyan vagy gyorsulasi vagy driftversenyen koroz, de attol meg a kozut adta lehetosegeken belul neha kihasznaljak a lehetosegeit.

Az SMG-ben a kupplung peldaul hamarabb megadja magat. Plane ha gyakran rajtautomatikaznak.

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2013.10.12. 09:43:52

@Shadowbull: "100.000 folott 67
100.000-125.000 kozott 40 darab
125.000-150.000 kozott 18 darab
150.000 felett 12 darab"

ad.1:jó értelmi fogyatékos vagy megint,

100k km felett :67

40+18+12=70 , 3 hibázik mester

ad.2: megnéztem én is m6,100k km< , 2005-2010 közt ahogy a mester is nézte!
és láss csodát csak 27 db-ot dobott ki gép ,szemben a te 67 -eddel szemben

kamumasterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Shadowbull 2013.10.12. 09:43:58

@becseit: mivel szivocsobefecskendezeses, ezert ez elegge kis valoszinuseggel tortenik meg :)

Amuyg ne felejtsuk el, hogy ennek a motornak a muszaki alapjait tobb mint 10 eve tettek le, 2000 korul indult a fejlesztese.

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2013.10.12. 09:44:39

@Shadowbull: többször is bebuktattad magad
de én átlátok a szitán

Shadowbull 2013.10.12. 09:46:23

@kutyaaszarpor_a_szembe: ketto dolgot nem olvastal el, vagy nem ertettel meg, egyreszt leirtam hogy M5/M6-rol van szo (hajtaslanc csavarra ugyanaz) masreszt azt is leirtam hogy a szureskor nehany autot ide is meg oda is besorol a rendszer, ezert nem stimmelnek az osszegek, de jelentosen nem befolyasolja az eredmenyt.

Peldaul amelyik pont 125e kilometerrel van hirdetve, az bekerul a 100e-125e kilometeres meg a 125e-150e kilometeres csoportba is.

másik oldalon 2013.10.12. 09:52:38

@kutyaaszarpor_a_szembe: Már megint write only üzemmódban szórod a kutyaszarport.
Az a baj hogy a szövegértésed egy általános iskola 3. osztályának megfelelő, de legalább szorgalmasan égeted magad.

Sam8888 2013.10.12. 10:35:22

@M6 TULAJ:
Ha eladod, vegyél az árából egy E30 M3-at. Ha tényleg az élmény számít, akkor imádni fogod! Az értéke nem csökken, hanem egyrecsak nől, motorja tartós. Ha kevés a LE, akkor beleraksz egy S50-et vagy egy S54-et és máris 320(340) lovad van.
Esetleg S38B38-at, az 318 ló.

Én legalábbis így tennék. :)
Van erre ember is ugye Pécs közelében, aki átépíti a motort, ha kell. :) (Baksa city)

Mindemellett megjelenni sem ciki vele, M6-osa mindenkinek lehet, de azért ilyen M3-a nem sok embernek van. ;)
www.youtube.com/watch?v=BpPH3xzXPoo

Sam8888 2013.10.12. 11:03:12

Egyébként mutassatok egy SZÍVÓ 500LE-s motort ami többet bír 100.000Km-nél. Komolyan érdekel ha van ilyen. :)
Hangsúlyozom: SZÍVÓ. Nem turbós, nem kompresszoros.

becseit 2013.10.12. 11:56:48

@Sam8888: Például a 6.4 (525LE) és 7 (590LE) literes HEMI blokkok.

Shadowbull 2013.10.12. 12:13:32

@becseit: literteljesitmenyuk es maximalis fordulatszamuk a kozelebe sincs ennek a motornak.

Ennyi erovel kamionmotort is mondhattal volna :)

Shadowbull 2013.10.12. 12:29:39

@becseit: "az milyen értékteremtés, ha egy állam kiad egy fizetési kötelezvényt"

Ki mondta hogy ez ertekteremtes?

"Mi adott értéket annak a pénznek, amit erre a sajtpapírra kiad a jegybank?"

Az USA gazdasagi es katonai ereje.

"szerinted sem lehetne fenntartani egy 'csupán' rentábilis/önnfenntartó gazdaságot, csak a növekvőt."

Nem ezt mondtam, hanem azt hogy a novekvo gazdasag nem kepzelheto el aranystandardal. Stagnalo gazdasagban szimplan nem novelik a penzkinalatot.

becseit 2013.10.12. 13:33:37

@Shadowbull: Amire válaszoltál, annak a hsz-nek az első része totális hülyeségnek volt szánva ezért nem foglalkozunk vele.

Azt nem értem, hogy a második részben leírtakhoz mi köze van a befecskendező szelepek elhelyezésének?

Mindkét esetben van valamennyi idő, ahol a benzin-levegő keverék sűrítésnek van alávetve -a robbanási szakasz előtt.
Ha ekkor ebből a keverékből valamennyi "le tud menni" a hengerfal mellett, ott a tüzelőanyag kicsapódik és elkeveredik a kenőolajjal a forgattyús házban.
Ezért a motorban lévő motorolajokat a benzin 'hígítja', a gázolaj pedig 'sűríti' -de alapvetően rontja a kenőhatását.
Ha egy ilyen, tipikusan csak rövid távon használt, -a hidegben jelentkező nagyobb résveszteségek miatt- egyébként nagyon jó állapotban lévő motorral rendelkező autónak megnézik az olajszintjét, akár magasabb is lehet, mint amit eredetileg beleöntöttek -motorolajból.

De ha megküldik, mint Singer a varrógépet, akkor ez a benzin a forgattyúsház szellőztetésen keresztül elpárolog a motorolajból és az addig motorolajat egyáltalán nem fogyasztó gépkocsi hirtelen 0.5-1 liter olajhiányban fog szenvedni -az elpárolgott benzin miatt-(nívópálca alja) és a kedves tulaj be lesz szarva, hogy gatter a motornak. Pedig az autó azt az olajat az elmúlt 2-3000km alatt ette meg, hideg üzemben.

becseit 2013.10.12. 13:37:25

@Shadowbull: Akkor miért értékelik 'gazdasági csődként' azt, ha stagnál a gazdaság?

Ha valóban az USA általad felsorolt potenciáljai jelentenék a fedezetet, akkor érdekes módon miért áll fenn fordított arányosság a kibocsájtott dollárok össz számszerűsége és a dollár árfolyama között? Mondjuk csak 50 évre visszamenőleg. Az USA általad felsorolt dolgai egy irgalmas sóhajtást sem érnek?

becseit 2013.10.12. 14:08:14

-Két válogatott futballista kerékpározik egymás mellett. Melyik a magyar?
-?????
-Amelyiknek nyolcas van a kerekében.

Shadowbull 2013.10.12. 14:30:17

@becseit: nem ertekelik gazdasagi csodkent, stagnalaskent ertekelik.

Nyilvan a gazdasagi novekedes az amit el akarunk erni.

pedaz 2013.10.12. 22:05:02

@Béza Dániel: :D:D:D Ez jó, tényleg. Bár egy kicsit övön aluli, de el tudom fogadni :D

vviktor1 2013.10.12. 22:23:50

@poiuz429: Na ebből van egyeseknek 30+ millás bmw-je. Ha lépnénk innen akkor nekünk lenne ilyen gondunk, hiányzik ez nekünk ? örüljünk hogy élünk... :)A tulaj meg vegye meg azt a bontott motort azt legyen vele boldog, vagy adja le a méhbe az egészet ócskavasnak (a vankelessel együtt) és nézzen valami olaszt vagy egy igazi japánt (gondolom telik bármire a nagy jólétben) Egy tipp csak, a most bemutatott ghiblivel egy kör és a bmw-t a trágyadombra se kívánná :)

kószanova 2013.10.12. 23:17:00

@becseit: Ennek a szösszenetnek csak annyi a szépséghibája, hogy itt nincs "robbanás", és a hideg motor azért engedi le a benzint az olajba mert kicsapódik a még hideg alkatrészekre a benzin, és a réseken lefolyik. Ezért is kell dúsítani (szivatni) hidegen... Ennek semmi köze a tömitettséghez, mert csak hidegen csapódik ki a benzin.

becseit 2013.10.13. 05:32:52

@kószanova: A szösszenettel kapcsolatban megfogalmazott kritikáddal kapcsolatban egy összetett kérésem lenne: gondolkozz el azon, hogy egy hidraulikus munkahenger működése szempontjából (kizárólag a tömítettségre kihegyezve) lehet-e különbség akkor, ha munkafolyadéknak
-motorolajat
-benzint
-hidraulika olajat
-emulziós folyadékot

használnánk. Második lépcsőben pedig azon, hogy mi van akkor, ha ezt a munkahengert egy motor egy dugattyú-henger párosával próbálnád kiváltani. (szigorúan az üzemi hőmérsékletre kihegyezve)

Ha erre a két kérdésre sikerült választ adni, akkor már nem olyan nehéz elfogadni, hogy létezhet olyan határmezsgye, ahol az egyik közeg már nem tud 'felmenni', de egy másik még 'le tudhat menni', illetve az a 'munkahenger' amit tömítettség szempontjából 'meleg' üzemre tervezetek, hidegen nem működhet ugyanolyan jó hatásfokkal, mint az üzemi hőfokán -jó falusiasan.

Abban teljesen igazad van, hogy ez a jelenség tipikusan hideg motornál következik be. De ennek az ellenkezőjét én sem állítottam. Úgyhogy nem értelek; miért kellet megkontrázni.

kószanova 2013.10.13. 14:52:19

@becseit: Mert tipikus példája vagy annak mikor a tag tud pár részletet a motorok működéséből, de mégsem látja át az egészet, ettől függetlenül mindent tud (vagy inkább hiszi).
Nem kell a rizsa, ilyen csak akkor fordul elő ha a benzin folyadékként van jelen a hengerben, tömítettségtől független, hisz ezt még te is példáztad a tökéletes, újszerű autókkal. Ha mellé kellene beszélni akkor én is tudnék szélsőséges példát hozni rá, hogy melegen is előfordulhat, de ez "talán" nem az az autó...
Szóval nem kell bizonygatnod, hogy ez a motor nem a BMW sikerültebbjei közt van, mert láthatóan nem te vagy az az ember aki ezt meg tudja ítélni.
A többi okostojásról meg nem is beszélve, akinek halvány fogalma sincs ezekről a dolgokról!
Honnan tudják, hogy összesen hány órán keresztül füstöltették a gumit tiltáson (amit még feljebb is emeltek) ezzel az autóval egyesben? Mint már írtam, azt még a "híresen" strapabíró japcsi motorok sem bírják sokáig, teljesen szérián, mert a tiltás nem azért van benne, hogy folyton ott használd...
Itt a kérdés inkább az lehetne, hogy a hibátlan gyári M6 csapágyai károsodhatnak-e attól ha rálépek a gázra és ész nélkül tökig nyomom percekig?
Mert én itt erre (is) tippelek.

Shadowbull 2013.10.13. 17:48:33

@kószanova: "a hibátlan gyári M6 csapágyai károsodhatnak-e attól ha rálépek a gázra és ész nélkül tökig nyomom percekig?"

Nem.

becseit 2013.10.13. 18:12:52

@kószanova:
1; Azt írtam, hogy ez egyébként jó állapotú motoroknál IS előfordulHAT

2; Miért? Szerinted a legsikerültebbek közül való? A "Nem zárható ki a kenőrendszer konstrukciós hibája" hivatalos széljegyzettel?

3; Az ECU-ból 1 (azaz egy) alkalmat olvastak ki. Számszerűsítve van. Igaz, lehet hogy az az egy alakalom több tank tüzelőanyag hosszban kitartott.

Mellesleg ha valóban olyan nagy szakember vagy, amilyennek beállítod magad miért nem azt kérdezed meg inkább, hogy miért nem írt senki az olajfuratok átjárhatóságáról? Ezek a hiper szuper motorok már annyira érzékenyek a koszra, hogy gyári technológia szerint szétszereléskor azonnal minden -olajozással kapcsolatos- lebontott csövet, szeget-szemetet külön-külön vadiúj "zippzáras" nylon tasakba kell helyezni, a motoron nyitott réseket meg azonnal ledugózni. (mellesleg már a Dci motorok is ezt kívánják) Nem pedig az alkatrészeket véletlenszerűen szétgórni a dzsuvás pankon. Sok motort kifektettek már így a szakértők.

Shadowbull 2013.10.13. 19:17:32

@becseit: " A "Nem zárható ki a kenőrendszer konstrukciós hibája" hivatalos széljegyzettel? "

Amit olyasvalaki irt, aki azt sem tudja hogy mukodik a VANOS ebben a motorban.

Egyebkent szamomra ott lesz tokeletesen hiteltelen egy szakerto, amikor odaall barmi melle (tortenetesen itt egy szethullott motor melle) es komolyan arrol kezd el beszelni, hogy o most itten meg fogja allapitani hogy konstrukcios hiba van-é. Rohejes, komolytalan.

becseit 2013.10.13. 21:07:45

@Shadowbull: Honnan tudja a dolgozó, hogy mennyi motorolajat kell utántöltenie egy ilyen pálca nélküli gépbe? Az alsó és felső nívó között hány liter olajat nyel be?

Mert az az apró részlet elkerülte a figyelmemet, hogy egyrészt
-4800km-t tolt bele a kocsiba
-az akció előtt egy héten belül töltött utána a motorolajnak

tehát:
-4800 km alatt legalább egyszer kenőolajat kellett bele önteni. Ez a 10000km-es szervízciklus alatt jó eséllyel 2db utántöltés, ami már hordoz magában némi rizikót, mert például a Castrol nem feltétlenül ugyanazt tudja, mint a Makpetrol.

De nem erre akartam kilyukadni.

A kedves tulaj azt írja, nem volt megijedve az olajszint jelző sárgától, mert a múlt héten töltött utána (mennyit, miből?). Nem egy rugóra jár az agyunk, de én pont emiatt fostam volna körbe a bokámat, és sovány disznó vágtában azonnal leállítottam volna a verdát.
De ez megint nem az én dolgom.

Egy hivatalos törvényszéki szakértőt minősíteni úgy, hogy a szakértői véleményét -szerintem- csak részben közölték le, elég kockázatos, főleg, hogy ezzel nem csak az adott szakértőt, hanem az egész magyar törvényszéki gépjárműszakértői rendszert minősíted.

kószanova 2013.10.13. 22:04:18

@becseit: Hát nem csak előfordulhat, ha az olajszakemberek ezt tényként kezelik, és ugye főként a pár km-re sok alkalommal "el autókázunk" felhasználásnál jellemző.
Olyat meg sehol nem írtam, hogy én szakértő lennék, de azt látom az írásaidból, hogy te nagyon nem vagy az, ennek ellenére felülbírálod a gyárat (holott még csak halvány elképzelésed sem lehet hogyan működnek a dolgok)!
Olajfurat meg nem érdekli a csapágyakat, azokat tömören két dolog érdekli, az olajnyomás és az olaj minősége. Na ha most ezekre van szenzor akkor miről is akarsz beszélni, ja és minek? :-)
Az amit itt előadtál az jó elméleti eszmefuttatásnak, de gyakorlatban már egyszerű hibakeresésnél is megvezetnéd magad ilyen jellegű tévedésekkel ha pl csak autószerelést veszünk alapul. Ha mindezt egybekötnénk tuningolással is, akkor döbbennél rá az új hibajelenségeknél, hogy valójában milyen keveset is tudsz, hiába voltál osztályelső meg olvastál el mindent a neten. Na ezt nem tudom hánnyal kellene megszorozni ha a komplett autót terveznéd és gyártanád, mert erre már nincs rálátásom. Én tuning alkatrészek gyártásáig jutottam el eddig, ezért tudom a legutóbb felsoroltig lépcsőnként a nagyságrendnyi különbségeket, mert végig jártam.
Arról nem is beszélve, hogy azt megint csak több éves gyakorlattal tudod meg, hogy a mások által megbuherált járgányokon mennyire más kategória a hibakeresés, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak :-)

Shadowbull 2013.10.13. 22:10:36

@becseit: "ezzel nem csak az adott szakértőt, hanem az egész magyar törvényszéki gépjárműszakértői rendszert minősíted."

en nem minositek senkit. Azt minositem ami itt le van irva. Ha nem a szakerto irta, akkor azt aki irta.

Amit a konstrukcios hiba felismereserol irtam, azt meg tartom.

Azert egy kicsit gondolkodjunk mar: egy ilyen motort tobb szaz ember fejleszt evekig, koztuk nem keves olyan, akinek pont ugyanugy, vagy meg inkabb van doktori cime, mint a szakertoknek, de ha nincs is nekik, evekig, evtizedekig foglalkoztak motorfejleszessel, tobb szazmillios eszkozparkkal a hatuk mogott.

Nyilvan mindegyik olyan hulye, hogy a szakerto egy teljesen roncsolodott alkatreszbol felismeri hogy rosszul van tervezve.

Anelkul hogy akar egy betut vagy vonalat latott volna a tervekbol.

Ha a fejlesztes soran egy ilyen eset tortenik, akkor tucatnyian dolgoznak azon hetekig, hogy megallapitsak, mi tortent is miert, bevonva anyagvizsgalo laborokat, beszallitokat, egyeb szakertoket. Nem tudjak elso pillantasra megallapitani, pedig lehet hogy mar evek ota annak a motornak a fejlesztesen dolgoznak amit vizsgalnak, kivulrol fujjak minden nyugjet-bajat, gyenge pontjat, korabbi meghibasodasait.

Es meg ilyen hatter mellett is elofordul, hogy nem tudjak biztosra megmondani, mi volt a gond.

Na ezert tartom teljesen komolytalannak azokat a szakertoket, akik komolyan ezen filoznak, hogy az most konstrukcios hiba-e vagy sem. Ennek megallapitasa egyszeruen tulmutat a kompetenciajukon, es mar az is sulyosan degradalo, hogy ezt nem ismerik fel maguktol.

Shadowbull 2013.10.13. 22:11:27

@becseit: a hasznalati utasitasban az van, hogy alacsony olajszint kijelzesenel 1 litert tolts utana. Az auto ki is irja szoveggel ugyanezt.

becseit 2013.10.13. 22:21:33

@kószanova: "Olajfurat meg nem érdekli a csapágyakat, azokat tömören két dolog érdekli, az olajnyomás és az olaj minősége."

Ezen azért még dolgozz egy kicsit.

becseit 2013.10.13. 22:25:08

@Shadowbull: Köszi!

Nem a te igazadat vitatom, csak valami nekem itt nagyon büdös. Vannak cégek, akik csak ezzel foglalkoznak. Nekik elküldetném a motort a benne lévő maradék kenőolajjal együtt.

Reklám nélkül, hátha olvassa a tulaj; Tribologic kft. Szigetszentmiklós

becseit 2013.10.13. 22:45:55

@Shadowbull:
Amit még nem értek, hogy ilyen bő vérű motorokban a hajtórúdon keresztül szokták kenni a dugattyúcsapszeget és akár a dugattyú palástot is. Miért csak a hajtórúd alsó csapágyazása károsodott? A dugattyú csapszeg pedig nem -vagy legalábbis az írásból számomra nem jön le.

Arra megkérnélek, hogy ha nagyon ráérsz, nézd már meg légy szíves, hogy ebben a motorban a forgattyús tengely olajfuratain keresztül volt-e külön kenve a dugattyú csapszeg, illetve még a dugattyú palást is.

Ha ez mégis így lenne, akkor már akár be is fonhatod a 'miért füstölt a verda' témakörbe.
A sérült dugattyún -a hajtórúdon- keresztül nyomta a rendszer a kenőolajat az égéstérbe.
Onnan priccolt a katalizátorra.
A fojtás hiánya miatt helyileg leesett az olajnyomás az adott hengerhez tartozó hajtórúd csapágyban, valamint a kenési körben utána lévő kenési pontoknál is. Ha az elmélethez gyakorlatban köthető helyeken van bibi, akkor ennek lehet köze a valósághoz, de ezt sohasem fogjuk megtudni.

Ellenben a kenési rendszert -részedről- megismerhetjük.

Szerinted lehetséges, hogy egy dugattyú kisebb sérülése okozzon ilyen balhét?

kószanova 2013.10.13. 23:43:47

@becseit: @becseit: Értem én, hogy próbálkozol a demagógiával, de szép lassacskán akkor is elfogynak azok a szalmaszálak amibe kapaszkodsz :-)
Amit típ. hibaként a cikkben említettek, hogy az olajteknőben a szivattyúhoz vezető járatok deformálódhatnak, sérülhetnek, ebben az esetben lényegtelenek, mert amíg megvan az olajnyomás addig nincs baj, az meg ugye elmondás alapján volt. Eltömődés megint csak kizárva, ha minden az előírtak szerint volt.
Ha esetleg arra próbálsz célozni, hogy a csapágyakhoz vezető nyomás alatt lévő furatok dugultak el (ami szintén majdnem kizárt)de a szakértők nem vizsgálták meg, ezt is kizártnak tartom. Azért mert nem írták, még egész biztosan megnézték. Egyébként meg ott követik el legtöbben a legnagyobb hibát (köztük te is), hogy ezt a cikket készpénznek veszik. Ez egy bulvár szintű cikk.

becseit 2013.10.14. 05:15:41

@kószanova: igen, abban igazat adok neked, hogy a konstruktív vita, vagy esetleg beszélgetés helyett sokan, magukat übermeins-nek gondolva, nem ebben az irányban mennek, hanem személyeskedés felé terelik a dolgokat. Én sohasem szégyelltem egy 'okosabbtól' kérdezni, illetve nem hiszitek, ha valaki megpróbál kijavítani.
Ellenben a látatlanban leírt "mert te ehhez nem értessz" válaszokat nehezen kezelem. Mert egyrészt úgy gondolom, hogy az ilyen válaszok mögött a saját egóval van inkább probléma, illetve az illető életében nem csinált semmit, mert aki dolgozik, az szokott hibázni is.
Emiatt abból nem csinál hisztit.
Az ötletelésről meg annyit, hogy ha nem mártod be a kezed a vízbe, sose fogsz halat.

becseit 2013.10.14. 05:19:23

@kószanova: Neked azon kívül, hogy padlógázon szétesik-e a BMW, mi jutott eszedbe? Ezek közül melyiket merted felvállalni?
Pedig az a motor elromlott valahogy.

Shadowbull 2013.10.14. 07:46:45

@becseit: Az S85-ben nincsennek atfurva a hajtorudak, a csapszegeket kulon iranyitott olajsugar keni, ill. ugyanez huti a dugattyut is.

Nem tudom elkepzelni hogy ha a dugattyu kilyukadt volna, akkor abbol nem vett volna eszre semmit a tulaj. Persze attol meg megtortenhetett. De szerintem a karosodas alulrol indult el, eloszor a hajtorudcsapagy adta meg magat, megszorult, fenn a dugattyu mar nem volt rendesen pozicionalva, megszorult az is, eltort, a hajtorud meg csapkodott a hengerben es az is eltort. De ez eleg nagy zajjal jar.

becseit 2013.10.14. 08:00:38

@kószanova: Ne haragudj, de ha egy jegyzőkönyvet, vagy jelentést írok, akkor azt a lehető leg-hülyebiztosabban írom azért, hogy nehogy vissza tudjon ütni rám.

Mások által írt szakvéleményeket átemelve pedig azt lehetőleg nem 'tömörítem', vagy csonkolom.

Tehát, szerintem vagy nem szerepel a jelentésben ilyesmi, vagy a cikk írója ezt nem tartotta fontosnak átemelni belőle. Ennek ellenére én nem tartanom jelentéktelennek az itteni megemlítését akár pro, akár kontra.

becseit 2013.10.14. 09:30:53

@Shadowbull: Hol, mert én nem találtam?

Én azt olvastam, hogy -saját értelmezésemben- alapvetően a motor egyszerűen szétkopott.

A BMW adatai szerint nem lehetett a meghibásodás:
-a tervezettnél nagyobb terheléstől
-a nem megfelelő kenőolaj alkalmazásától
-a nagy teljesítményhez és fordulatszámhoz, illetve a teljesítmény gyakori kihasználásához nem illeszkedő csapágyméretektől

nem lehet viszont kizárni a forgattyús csap kenési rendszeréből következő hibát.

Ellenben nem értem, amikor a 1300TLX Dacia-ban is volt olajnyomás mérő műszer (mondjuk az magától is szét tudott esni), akkor ezt az adatot egy ilyen verdában miért nem bízzák a parasztra? Ha valóban szénné volt kopva az autó, amikor a paciens megvette, akkor ennek az olajnyomás -újkori állapothoz képesti- esésében meg kellett volna nyilvánulnia nem? Ha meg igen, akkor computer miért nem jelez, hogy csikánó, "lehetőleg ne pörgesd a gépet", vagy "ugyan, nézz már be a szervízbe" , esetleg "várható teljes motorfelújítás 3000km-en belül"...

Szerinted?

Shadowbull 2013.10.14. 09:44:42

@becseit: olvass vissza mit irtam az elejen.

"
A BMW adatai szerint nem lehetett a meghibásodás:
-a tervezettnél nagyobb terheléstől
-a nem megfelelő kenőolaj alkalmazásától
-a nagy teljesítményhez és fordulatszámhoz, illetve a teljesítmény gyakori kihasználásához nem illeszkedő csapágyméretektől

"

A BMW adatai szerint? Ezt meg honnan vetted?

"nem lehet viszont kizárni a forgattyús csap kenési rendszeréből következő hibát.

"

ezt nyugodtan kizarhatod.

Miert gondolod hogy ebben nincs olajnyomasmero? Ne viccelj mar.

becseit 2013.10.14. 09:54:41

@Shadowbull: Félreértettük egymást.

Az elejét arra a cikkben szereplő mondatra alapoztam, hogy a "...a BMW vezérképviseletétől, illetve a szerviztől kapott adatok alapján kizárható..."

A második részben nem azt gondoltam, hogy nincs olajnyomás mérő, hanem az, hogy annak a mért értéke nincs kivezetve a gépkocsivezető elé.
Valamint arról szerettem volna érdeklődni, hogy az általánosan vett olajnyomás értékből -motorspecifikusan- lehet következtetni a motor kopottsági szintjére.

Ebben az esetben a paciens rögtön bekajáltatott néhány liter motorolajat, pedig -állítólag- nem is hajtotta. A nem hajtás miatt -szerintem- nem kophatott így szét a motor pár ezer futott km. alatt.

becseit 2013.10.14. 11:04:10

@Shadowbull: Ezt azért kérdezem, mert elméletileg az is lehet, hogy szeleppel szabályozzák az olajnyomást -a motor kopottsági állapotától szinte függetlenül, közel ideális értéken tartva azt.

No de ekkor meg egy áramlásmérővel lehetne kinyerni az okosságot.

kószanova 2013.10.14. 12:58:47

@becseit: Értem, most már konstruktív vita, nem rég pedig még erős kijelentéseket tettél a gyár termékére amit nem is ismersz ... :-) Sajnálom, de csak az igazságot írtam le erre : az ilyen emberek nem értenek ahhoz amibe beleszólnak.

Az esetről nekem az ugrott be, hogy elég érdekes ebben a helyzetben a gyárat okolni és kibújni a felelősség alól. Mert ugye ha vagyok annyira önálló, hogy felülbíráljam a gyárat a saját tuningommal (plusz elektronika beépítése) akkor aztán annak viselem a következményeit. Szerintem ez elvárható mindenkitől, és nem is olyan érthetetlen a dolog, mert bele tartozik a felnőtté válás folyamatába... :-)
Ha pedig nem tudtam róla és most szembesülök vele, hogy az eladó átvert, akkor szintén nem keverem össze a dolgokat és megint csak nem azt okolom aki nem hibás.
Ja és ha nem értek valamihez, akkor abban nem akarom megmondani a tutit (rossz kenési rendszerrel nem megy el 90 ezret semmi).

Maga az eset megtörténte is érdekes, mert a leírás szerint elkezdett gyengülni, aztán füstölni.
Szerintem beállt a csapágy, felizzott és égette az olajat, ami emiatt füstölt és a cartergáz elvezetésnél kijött (mert gondolom csak ki van vezetve valahova). Teát ha nem addig nyomja neki amíg szét nem hullik, hanem minden apró hibára figyel (mert a finom gépek érzékenyek, főleg az erősek) és átnézi/nézeti igazi profival, aki érti a típust, akkor jó eséllyel nem szakad szét alatta.
De ez csak vélemény, én sem tudom megmondani a tutit, az még akkor is nehéz lenne ha láttam volna az esetet és napi szinten ismerem a kocsit...
A fő problémát én a tulaj és a cikkíró hozzáállásában látom, ha a "megmondóembereket" kivesszük a képből, teccikérteni? :-)

becseit 2013.10.14. 14:08:48

@kószanova: Ne haragudj, de ez meg miért zavar ennyire téged?
-Személyes sértésnek veszed az említett gyártó negatív véleményezését?
-Szerinted a potenciális új M-es szériát vásárlók itt olvasgatnak?
-Ez a rendkívül szűk réteg pont az én szavamra fog adni valamit is?
-Szerinted múlik bármi is ezen a fórumon?

Szerintem az, ami számít az, hogy a motort látva a gyártó méltányosságból felajánlott egy valamilyen kedvezményes valamit, amit egy valamilyen mikiegér doboz beépítése miatt azonnal visszavont.
Azután azt is gondolja a paraszt, ha megvesz egy prémium autót a gyártó pillanatnyi csúcstechnológiájával, akkor legalább -ha másért nem is, a saját presztizséért- ilyen gazdasági totálkárnál, garanciális időn túl is kiküld egy mérnököt, aki a gyártó álláspontját képviseli -valahogy (akár a szakszervizek, vagy az előző tulajdonos részleges felelősségét is megállapítva)
Személy szerint úgy gondolom, hogy sokkal megnyugtatóbb lett volna a végeredmény, ha a gyártó műszakilag véleményezte volna az eredményt, nem pedig egyszerűen lepattintotta volna szerencsétlen faszit.
Ez nem egy tízezer Ft-os botmixer és nem a Dzseki Kft. terméke.

Hasonló helyzetben szerintem mindenki el lett volna keseredve. Leginkább azon, hogy abban/azokban a márka szervízekben (amik egy márka arculatához azért nagymértékben hozzájárulnak) ahol a gépkocsit eddig szervizelték, nem jegyezték be sehol, hogy a gépkocsi motorja kopott/szénné van kopva és hogy a gyártó által nem támogatott beavatkozást végeztek el rajta. Mert gondolom nem túl valószínű, hogy az új tulajdonos fektette le az egyébként a vásárláskor kitűnő állapotban lévő motort.

A tulajdonos felelőssége persze ettől nem múlik el; ha világított az a lámpa, azonnal le kellett volna állni és az általa oly büszkén emlegetett 2liter szervizes motorolajból bele kellett volna priccolni legalább egy flakonnal. De hát amíg ez egy Ladánál még elmegy, az egy ilyen kocsival, a haverok előtt 160-al hazafelé nem igazán.

A forgattyúsház szellőztetés a szívótérbe van visszavezetve. Ha az a füst mennyiség oda megy, annak nyoma lenne, mert egyrészt mind a 10 henger azt szívta volna levegő helyett (ilyen mennyiségű olaj füsttől némi teljesítménycsökkenés/gyújtási nehézség/azonnali olajminőség romlás /valami hibakód azonnal elvárható lett volna nem? Főleg alacsony fordulatszámon.)
A hajtórúd csapágy kapja a forgattyús tengelyből az olajat, fentről meg a csapszeg kenő olajsugár maradékát. Igencsak nagy dolgoknak kellett ott történnie, hogy az az alsó szem fel tudjon melegedni ilyen mennyiségű olajfüst termeléséhez elegendő hőmérsékletre. Konkrétan tartósan 200°C felettire úgy, hogy közben még a főtengely és a hajtókar is viszi el a hőt.
Ezzel nem az elméletedet akarom megkontrázni, csak nem értem, mi is volt itt?

Ami meg a személyes véleményem, az az, hogy egy ilyen, félig számítógép motoroknak illene hamarabb észrevenni a bibit. Van hozzá elég jeladó benne.
Szélsőséges esetben, lehet, hogy egy full computer-es technika, "hagyományos motorként" be sem indulna.

becseit 2013.10.14. 14:09:43

@Shadowbull: Miben nem feleltem meg a kérdező paramétereinek?

becseit 2013.10.14. 14:15:07

@Shadowbull: Jó, akkor kamionmotor: ViperSRT 8.4liter 640LE :)

droland 2013.10.14. 16:49:18

A BMW egy nagy rakás szar (habzik a szám), a BMW egy nagy rakás szar (még mindig habzik a szám).

Jaj gyerekek, mondjatok EGY, egy olyan autót, ami sorozatgyártású, több, mint 1000 darab eladás 1 év alatt és 0, azaz 0 darab hiba az első 100.000km-ren vagy 4 évben.

Ha valaki mond egyet, akkor kussoltam. Ha senki, akkor kussoljon mindenki.

Üdv.

becseit 2013.10.14. 19:34:31

@droland: Azért nem mindegy, hogy az ablakemelő romlik el, vagy szétesik a motor.

Ha évjárat nem számít, könnyen lehet, hogy buktad a témát. Pl.: Volvo P1800S,

Végül egy kis statisztika egy brit műszaki biztosítótól (szinte mindegyik 'kismókus' kategória, véletlen?):
Az elmúlt 15 év legmegbízhatatlanabb autói ( Warranty Index):

1. Audi RS6 (02-11)
2. BMW M5 (04-11)
3. Mercedes SL (02-)
4. Mercedes V-Class (96-04)
5. Mercedes CL (00-07)
6. Audi A6 Allroad (00-05)
7. Bentley Continental GT (03-)
8. Porsche 911 (996) (01-06)
9. Land Rover Range Rover (02-)
10. Citroen XM (94-00)

kószanova 2013.10.14. 21:25:43

@becseit: A véleményed engem nem zavar (mert az a te bajod, hogy ezt olvasod ki az egészből amit...)viszont én is leírom a véleményem ezzel kapcsolatban, ami láthatóan inkább téged zavar.

De nem akarok én veled vitázni. Ellenkezőleg, bátorítalak, hogy ha ennyire érted a dolgokat akkor alapíts gyárat, tervezz jobb autót, jobb marketinggel és vevő barátabb kiszolgálással.
Mert így könnyű bárkinek bármit beugatni, amíg hasonló dolgokat még kicsiben sem próbáltál meg (ezt úgy általában az okoskodókra, reklamálókra írtam).
Fogalmatok sincs mennyire kiborító dolog a "mindenhez kurvára értő" emberekkel megértetni, hogy azért mert csak 1 apróságon változtatott azzal borította az egész jól megtervezett rendszert. Tudnék mesélni rengeteg vicces történetet(a tapasztalatom szerint a legtöbb ilyen ember még hálátlan is).

Ez törvényileg így működik, hogy ha okos voltál és hozzápiszkáltál akkor csináld meg ha elbaszódik, de ne reklamálj, mert a gari ugrott. Szerintem nem vagy te annyira félkegyelmű, hogy ne tudd ezt felfogni. Viszont ha szerinted ez így nem jó, akkor csináld másképpen, garantálom nagy lesz a forgalmad mert az összes kontár nálad fog kikötni :-)

Shadowbull 2013.10.14. 21:57:38

@becseit: "annak a mért értéke nincs kivezetve a gépkocsivezető elé."

Es meg ezer parameter nincs kivezetve a vezeto ele. A vezetot kurvara nem erdekli, hany bar a nyomas. Ha a kritikus ertek ala csokkent, akkot a kepebe nyomnak egy nagy piros felkialtojelet.

"az általánosan vett olajnyomás értékből -motorspecifikusan- lehet következtetni a motor kopottsági szintjére."

Nem. Esetleg az olajpumpa kopottsagi szintjere lehet kovetkeztetni. A kopottsag nem igazan tud olyan szintet elerni, hogy erdemben befolyasolja az olajnyomast, mert hamarabb szetmegy a motor.

" A nem hajtás miatt -szerintem- nem kophatott így szét a motor pár ezer futott km. alatt."

Nagy valoszinuseg szerint nem is nala kopott szet. Az elozo tulaj haza tajan kell keresgetni.

"szeleppel szabályozzák az olajnyomást"

Az olajnyomas felso erteke korlatozott, maga az olajpumpa allitja be.

"a motort látva a gyártó méltányosságból felajánlott egy valamilyen kedvezményes valamit"

nana. Nem a gyarto, a kereskedo. Ne keverjuk a kettot.

"ilyen gazdasági totálkárnál, garanciális időn túl is kiküld egy mérnököt, aki a gyártó álláspontját képviseli "

Jaj ne vicceljunk mar. Majd biztos minden garanciaidon tul szethullott motorhoz kulon mernokot fognak delegalni, aki ugyanugy nem fogja tudni egy pillantasara megallapitani hogy mi volt a konkret baj, mint az un. szakerto.

Egyebent meg azzal, hogy bekototte a "mikieger"dobozt, a tulaj lemondott minden garancialis igenyerol. Innen indulunk. De ha nem is tette volna, jocskan tul vagyunk a garancian, meg meltanyossagi szempontbol is, jogilag meg plane. A kereskedo azert volt kompromisszumkesz, mert o vizsgalta at az autot, es o mondta ra az ament. addig amig ki nem derult a mokolas.

"egy ilyen, félig számítógép motoroknak illene hamarabb észrevenni a bibit. Van hozzá elég jeladó benne."

Akarmennyi jeladot zsufolsz be, a lehetosegeid a diagnosztikara erosen korlatozottak. Nyilvan jopar jelet figyel es hasonlit ossze a referenciaertekkel a vezerloegyseg, de kopasokat o sem tud merni. Meg nem is kell, a gyarto nagyjabol tudja, hogy a motorja normal hasznalatban hogyan fog elkopni.

Shadowbull 2013.10.14. 22:08:34

@becseit: majd ha hozol mindegyik gyartotol egy belso statisztikat, ami hitelesen mutatja a meghibasodasokat a gyartott darabszam fuggvenyeben, akkor majd beszelunk statisztikaktol.

Mivel ilyet nyilvanvaloan nem fogsz tudni hozni, mert ezek a statisztikak titkosak, igy ezt a fejezetet szerintem le is zarhatjuk.

becseit 2013.10.14. 22:12:13

@kószanova: Tegyük félre a műszaki részt, csupán egyetlen részre koncentráljunk; a hivatalos BMW szakszervízben történt átadás-átvételi átnézésre.

Bizonyára irreális elvárásaim vannak, de ha egy ilyen, vásárlás előtti teljes generált kérek, jogosan várnám el, hogy hülyebiztosan átnézzék az autót.
Ha átnézték miért nem szóltak neki a mikiegér dobozról. Ha mégis szóltak, minek vette meg az autót/ miért próbálja utólag ''becsapni'' a BMW-t? Sőt ebben az esetben minek ez a panaszkodás is.

Igen, jogilag szigorúan igazad van, de mi történt volna, ha az események a tulaj számára kedvezőbben alakulva, a mikiegér dobozt a vásárlás előtt, vagy a csúfság megtörténtekor azonnal eltávolítják a gépkocsiból? Akkor az, visszaütött volna a BMW-re. Csak nem határolódik el a saját szakszervizétől, nem?

Persze - a szervízt védve- ennyi erővel az is belefér, hogy az első, sárga lámás kapubejárós sztorinál verte be a koporsó szöget a gépbe. Bizonyára emlékszik rá, hogy akkor lehörgette-e a motort -kétszer. Vagy esetleg a bizományos tárolás alatt érezte magát valaki Fittipaldinak.

Ráhibáztál, amit írtál. Valóban bőven vállalok garanciát a dolgaim után. Nem is vagyok milliomos. Ezzel együtt elég gyalázatosnak és jellemzőnek tartom az egyik előző fórumtárs bejegyzését, amiben azt ecseteli, hogy a világ legtermészetesebb dolga az, ha egy gépkocsi még a garanciális idejét sem bírja ki komolyabb hiba nélkül. Sajnos, igazat kell, hogy adjak neki!

becseit 2013.10.14. 22:29:20

@Shadowbull: injektor.hu/index.jsp?id=2&main=225&akt=2

Szóval, másnak is hasonló véleménye van, mint nekem.

Shadowbull 2013.10.14. 22:51:18

@becseit: hat akkor biztos neked van igazad.

Shadowbull 2013.10.14. 22:55:16

@becseit: mondom, gyari statisztika. ez nem sokat er, legfeljebb topikokban lobogtatni.

Shadowbull 2013.10.14. 23:06:46

@becseit: beleolvastam, kar volt, tele van koteos baromsagokkal. Talan maradtak volna szigoruan az olajtemanal.

becseit 2013.10.15. 04:30:06

@Shadowbull: Ne haragudj, ez egy kicsit cinikusra sikeredett. Mi a problémád vele?
Komolyan érdekelne!

Statisztika: Igazságod lehet, nem vitatom. Ellenben én meg manapság inkább hiszek egy biztosítási statisztikának, vagy népítélet szerű valaminek -típusonként legalább 2-300 user hozzászólása alapján- (az említett oldal e kettő kombinációja)mint egy gyári, vagy akár ADAC teszteknek, statisztikáknak. Mert tudod, egyrészt minden szentnek maga felé hajlik a keze, másrészt mindenkinek meg van az ára, csak nem mindegy mennyi az.
Úgyhogy igazad van, ezt a részét inkább hagyjuk.

injektor.hu: Csak címkézve, milyen koteos baromságokat olvastál rajta?

olajnyomás: Csodálkozik a cikkíró, mag a tulajdonos is, hogy "csak" mit tudomén milyen alacsony fordulaton adta meg magát a motor, nem is volt hajtva. Holott tipikus, hogy az olajnyomás (kenési) problémák -kopott motornál- először meleg motornál, alacsony fordulatszámon jelentkeznek. Ha kicsit jobban pörgette volna, lehet hogy kibírta volna hazáig.

becseit 2013.10.15. 14:13:47

Túlzott motorolaj fogyást elég sok minden okozhat, erről sem olvashattunk semmit, pedig elég széles a repertoár. például:

-külső olajszivárgás
-sérült főtengely szimmering
-kopott, vagy sérült főtengelycsapágyak
-kopott forgattyúcsapok, főcsapok a főtengelyen
-eltorzult hengerek
-forgattyúház szellőzőszelep eltömődés
-kopott dugattyúgyűrű hornyok
-tűrésen kívüli méretű dugattyúgyűrűk
-nem megfelelő anyagminőségű dugattyúgyűrűk
-kopott szelepszár és szelepvezető
-eltömődött olajjáratok a dugattyúzónában
-túl sok olaj az olajtérben
-beragadt dugattyúgyűrűk
-rossz olaj viszkozitás
-turbó tömítés hiba
-túl erős szívóhatás (szennyezett/vizes levegőszűrő9
-motorolaj tüzelőanyaggal való felhígulása
-motorolaj párolgása
-rossz vezetési stílus

Azt hiszem, lett volna miből válogatni....

madbalee 2013.10.15. 16:34:51

@Desmond77: "Porsche Cayaenne-t csak a buzik és a kopasz impotensek vesznek."

Ezek alapjan mivel fogod illetni a Macant vevöket?

madbalee 2013.10.15. 17:04:13

@nortonvincent: Mitsubishi evo, subaru wrx sti, porsche..egyik sem bírja ki a 100k kilométert"
Hat ezt meg honnet vetted? Mindet ki lehet nyirni, de ha rendesen foglalkoznak velük ennyit siman elmennek.

LeviM5 2013.10.16. 00:57:58

Van a cikkben pár furcsaság. 9 liter helyett 12 litert töltöttek bele.(?)(könyv szerint 9,25l) Figyelmeztető lámpa nem fontos, mert töltött bele a múlt héten. (?) Decire lemérhető az olajszint, az indexkar végén lévő gomb azonnali mérést mutat, menet közben is. De folyamatosan mér és mutatja is a műszerfalon. Nincs fals riasztás, ha ferdén áll akkor sem, ez a legnagyobb butaság. Talán a rossz jeladó rossz értéket mutatott és azt látta rendben az olajszint, közben nem volt benne elegendő olaj, ezt eltudom képzelni. Bemelegítés és visszahűtés, ami ha elmarad szintén károsodáshoz vezet. 110-120 fokos olajnál, ami ennél a motornál üzemi hőfok ajánlatos megállás előtt visszahűteni. Az autó pécsi tulaja pedig híres: gyorsulási versenyek, közlekedési stílus, stb. Összetett probléma lehetett, nem megfelelő kenőanyag, kopott motor, trehányság, vezetési stílus. Bármit kilehet nyírni, ha az a "cél", nem csak az S85-öt. Szerelők tudnának erről mesélni... Persze ha bevisz a tréler egy Opelt, Skodát, Volvót hajtókarcsapággyal az nem hír. De egy "33milliós" M6, az már elég a kárörvendő, kisebbségikoplexus-os, irigy embernek, és ugranak, hogy na, ennyit tud egy BMW.

madbalee 2013.10.17. 09:10:24

@Shadowbull: "10e? baszki ennyit elbasztam az eletembol erre?

En tenyleg tiszta hulye vagyok."

Dehogyis, nagyrésze melóidőből ment el:)

kószanova 2013.10.17. 18:09:51

@becseit: Eddig ez a legmeggyőzőbb érved! "Nincs igazam, de legalább sokan vagyunk vele..." :-)

kószanova 2013.10.17. 18:12:06

Hol vagy "kutyagumiaszádban"? Csak nem rád húzták megint a zubbonyt? :-)

becseit 2013.10.17. 18:40:38

@kószanova: Vicces gyerek vagy! :))

Amúgy igazad van, aki ért hozzá az elgondolkodik az itt olvasott dolgokon, aki meg nem, annak úgyis mindegy.

turbo2 2014.10.29. 20:03:52

Mert király a BMW:
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/28/igy_nezne_ki_a_remalom-auto/
A lényeg:
"hogy M5 pörgős V10-es motorját négy autóból egyben biztosan javítani kell, "
mert bmw motor nem lehet hibás...:
azért van belőle a listában...
totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2018.12.07. 18:49:05

Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell.
süti beállítások módosítása