HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Rossz neked, ha letolsz

2013.12.18. 06:34 Tcomment

Címkék: kamera autópálya balesetveszély letol

Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

795 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr345697447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:16:08

@dnulror: a szocialista okítókat is meghazudtolóan lenyűgöző az az elméleti és teljesen életidegen körítés, amit itt tálalsz, kár, hogy ettől még nem lesz igazad. Magadra hagylak álbölcs szofizmáiddal (csak hogy rácáfoljak a szóhasználatot illető - valóban előítéletes - kritikáddal).

qwertzu 2013.12.19. 11:20:32

@dnulror: Jah hogy úgy. Akkor megállapíthatjuk hogy az obijektív felelősség bevezetése után a probléma kb. megszűnt, még a külföldieket kéne rendesen büntetni. Komolyan, egy kezemen meg tudom számolni hány jobbra nem tartó, jobbról előző egyénnel találkoztam eddig összesen "normális" forgalmi viszonyok közt.

dnulror 2013.12.19. 11:21:10

@ö...mikó?: Aki feltart téged, az nem SZÁNDÉKOSAN cselekszik ELLENED. Ha ezt képzeled, akkor az üldözési mánia..... Te ellenben ennek hatására TUDATOSAN nekikezdesz egy VESZÉLYES és SZABÁLYTALAN manővernek.

A szándékosság egy nagyon fontos elem. És még egyszer: hülyének lenni szabad, törvényt szegni nem szabad. Szándékosan meg különösen nem!

dnulror 2013.12.19. 11:23:17

@Michel Djerzinski: Értem, hogy nem szeretsz, de konkrétan mivel nem értesz egyet? Mert azt elfelejtetted megmondani... rólam ellenben sokmindent megtudtunk a hozzászólásaidból!

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:23:45

@dnulror: te egy igazi mágus és időutazó vagy: a szocialista gondolkodást hozod el a mába! Köszönöm.

dnulror 2013.12.19. 11:25:32

@qwertzu: Ez egyébként tényleg így van... az utóbbi másfél-két évben sokat változott a dolog!

140-150-nel haladva szinte nincs gyorsabb autó és a jobbratartás is nagyságrendekkel jobb!!

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:29:46

@dnulror:

"Michel Djerzinski 2013.12.18. 14:59:40
@Roll1983:

"Ha mindketten a belsőbe mentek és feltart, aki előtted megy és te sávot váltva jobbról MEGELŐZNÉD, na az már nem szabályos! Viszont ekkor ő sem szabályos, mert ha te meg tudod jobbról előzni, akkor ő meg igazán tarthatna jobbra. Erre nincs jó megoldás, ha szabályos akarsz maradni."

Épp ezért én minimális skrupulus nélkül kielőzöm MINDIG jobbra a majmot, és hangulatfüggően jelzem neki, hogy esetleg bátorkodhatna kitakarodni jobbra. Egy idióta barom az, aki a belsőben totyog, ahelyett, hogy lemenne szépen jobbra, a külsőbe..."

Agr3ssor 2013.12.19. 11:30:39

Én roppantmód rühellem, mikor valami kispöcsű beleáll a seggembe, miközben kamiont előzök.
Ezt általában jelzem a féklámpa villogtatásával, súlyosabb esetben, ha nem veszi észre magát az illető, akkor lassítok, felveszem a kamion sebességét, és addig ott maradok, amíg nem marad le egy kicsit.
Demagóg hülye vagyok, de pont leszarom!
Én 110-körül közlekedem az M7-esen minden nap, és soha nem megyek ki előzni, ha bárki is lőtávolban van! Az, hogy ő 190-el ér utol, az már nem hiszem, hogy az én bűnöm!
Nem mondom, hogy 60 méterről kövessen amíg befejezem az előzést, mert mégiscsak ő a gyorsabb! De mikor már a lámpáját sem látom a visszapillantóban, akkor zavar a gyökér!

szennyeslelku 2013.12.19. 11:30:40

Akárki akármit is mond, az legszebb amikor egy kamion előz egy pótkocsis teherautót egy kétsávos úton úgy, hogy kb. 3km/h sebességkülönbség van köztük, és a kamion se megy többet 90-nél.... :)

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:31:46

@Agr3ssor: abszolút megértelek. Neked is egy tipp: a féklámpa villogtatásánál hatékonyabb az, ha spriccelsz egy kis ablakmosót az első szélvédődre. Meglátod, a hatás nem marad el ;-)

dnulror 2013.12.19. 11:34:50

@Michel Djerzinski: ?????

Mondom.. mindketten szabályt szegtek, csak ő hülye, amit csak a megölésével lehet korrigálni és nem ellened irányul amit csinál, te pedig agresszív vagy és tudatosan szeged meg a szabályt.

Te ott az autópályán a rosszabb, kevésbé kívánatos egyed vagy. Jó lenne ha nem lennének hülyék, de mivel vannak és ezen nem lehet változtatni, legalább úgy lehetne jó, hogy te nem vagy......:)

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:37:03

@dnulror: a kérdés csak az, hogy ki a nagyobb hülye: aki bárgyú módon totyog a belső sávban haladó autó mögött kilométereken át SZABÁLYOSAN, vagy aki belátva a másik hülyeségét, inkább biztonságosan, de szabálytalanul kielőzi őt jobbról, és megy mindenki a dolgára?!

A választ a bürokrata agyadra bízom.

dnulror 2013.12.19. 11:44:34

@Michel Djerzinski: A "biztonságos" az csak a te megítélésed............

Mi van, ha a hülye pont akkor húzódik kifelé, amikor te onnan előzöd... és nem vár onnan, hiszen onnan nem jöhetsz... ellenben addigra már jól felhúztad a seggében lógással, villogással, mutogatással, dumálással. Vagy csak nem figyel, mert hülye.

Agr3ssor 2013.12.19. 11:50:34

@Michel Djerzinski: Ez jóóóóó!!!!

Kösz a tippet!

Michel Djerzinski 2013.12.19. 11:50:54

@dnulror: majdnem 20 éve vezetek, több százezer km-t vezettem. Eddig EGYETLEN ALKALOMMAL SEM fordult elő ilyen, és ha kellően körültekintő maradok, nem is fordulhat elő. Mert én nem vagyok életidegen és bután spekulatív, veled ellentétben.

dnulror 2013.12.19. 11:59:17

@Michel Djerzinski: Persze-persze... akkor meséld már el, hogy melyik az az eset, ami miatt mégis van létjogosultsága a jobbról előzés tilalmának!

Csak mert nincs olyan ország Európában, ahol ne lenne ilyen szabály, és ha a fent tárgyalt eset sem indokolja, akkor nem igazán van rá szükség, de valahogy mégis van.

Nyilván minden szabályalkotó "bután spekulatív" mint én és csak azért csinálják, hogy téged akadályozzanak, akinek a képességei alapján sokkal gyorsabban illene célhoz érnie, ha az egyszerű arcú népesség felmérné a valódi helyét az utakon hozzád képest.

Michel Djerzinski 2013.12.19. 12:06:01

@dnulror: nem igazán van ilyen életszerű eset, és ez nem véletlen. Egyetlen szabályt kellene figyelembe venni (maradjunk az autópályánál): a jobbra tartás kötelezőségét. Ez tényleg fontos, és szigorúan büntetni kéne azokat, akik 2-3 sávos pályákon nem húzódnak ki a külsőbe AKKOR, ha semmi nem indokolja azt, hogy belül menjenek.

A jobbról előzés tilalma egy mondvacsinált szabály, ami eleve problematikus, mert - ahogyan a fenti idézetben is szerepel - ellentmondásba kerül a jobbra tartási kötelezettséggel, annak elmulasztásával, ami a szememben súlyosabb mulasztás/hiba/szabálytalanság. Semmi és senki nem veheti rá az autóst arra, hogy toleráljon egy szabálytalanságot, vagyis azt, ha valaki tartósan a belső sávban halad. Ha ez ellen csak szabálytalanul, jobbra kielőzve tud továbbmenni, akkor részemről legyen, egy ilyen manőver önmagában abszolút nem veszélyes, legfeljebb kissé szokatlan lehet, ami idővel megszokható lenne. Simán.

Michel Djerzinski 2013.12.19. 12:07:40

@Michel Djerzinski: "Ha ez ellen csak szabálytalanul, jobbra kielőzve tud továbbmenni"

Ez így magyartalan. Tehát:

Ha ez ellen csak szabálytalanul tehet, és jobbra kielőzve tud továbbmenni...

dnulror 2013.12.19. 12:11:45

@Michel Djerzinski: Értem, tehát az egész világ hülye. Merthogy egy szerinted felesleges szabályt feleslegességét képtelenek belátni. Ez egészen valószínű, hogy igaz...............

A jobbról előzés egyébként szoros összefüggésben van a jobbratartás kötelezettségével. A szabályalkotó ugyanis ezzel alapozza meg azt, hogy a jobbra visszatérés, minél gördülékenyebben történhessen. Ideális esetben így ugyanis nem kell tükörbe nézni, ha ki akarok menni a jobb szélre, hiszen ott nem jöhet senki nálam gyorsabban. Mondjuk miattad már kell... és onnan tényleg felesleges a szabály....

implacabile 2013.12.19. 12:14:58

A cikkírónak üzenném, hogy ha a belső sávban 108-cal tötymörögsz, akkor jogosan villogtatnak le. A tököm tele van azokkal, akik nekiállnak 90-nel - 100-zal előzni a tíz-húsz kamionból álló sort. Szóval azért hátrébb az agarakkal, semmi keresnivalód nem volt 108-cal a haladó sávban.

Ja és érdeklődnék, hogy mi van a Magyarországon bevezetett kamionnal előzni tilos üggyel? Mert nincs ma Magyarországon autópálya, ahol ne előzgetnék egymást a román-bolgár-nyasszaföldi rendszámú kamionok, megspékelve néhány okosmagyarral.

RS4 2013.12.19. 12:27:30

@dnulror: ha Te kisorolnál a külső sávba, akkor eleve nem is akarna senki jobbról előzni. így nem is kéne tükörbe nézned jobbra visszatérésnél.

ok-okozat, csak mindenki a villogó bmw-snél leragad, pedig az egészet az kezdi, aki nem képes betartani a jobbra tarts szabályt betartani.

RS4 2013.12.19. 12:32:17

@implacabile: egyetértek. fel van háborodva, hogy a bunkó BMW-s nem képes visszább venni a tempomatot, de Ő ugyanennyire nem képes adni egy kis gázt, hogy ne tartsa fel a mögötte haladót, mert akkor 2 cl-rel több üzemanyagot éget el és összeomlik a családi költségvetés...

phenrik 2013.12.19. 12:35:55

Ott kezdődik minden, hogy van az a bizonyos jobbra tartási kötelezettség!!! Ezt kellene betartania mindenkinek és nem "segédrendőrösdit" játszani, mondván gyorsan megy, stb.
Kinek mi köze van hozzá, hogy mikor, miért, mennyivel és hányszor szegi meg a szabályokat?
Ezt csak a rendőrség jogosult ellenőrizni, a többi közlekedésben résztvevőnek az a dolga, hogy LETAKARODJON A KÜLSŐ SÁVBA!!!!

Nem azzal kellene kockáztatnia a saját és más életét, hogy "kiugrik" egy 5 km-es előzésbe, egy 160-al érkező autó elé, mert ő gyorsabban megy 5 km/h-val az előtte haladó kamiontól és ő betartja a KRESZ azon pontját, hogy nem lépte át a megengedett sebességet. Ez a magatartás veszélyesebb, mint a gyorshajtás és én automatikusan el is venném az ilyen idióták jogosítványát.

Van itt egy cikk, amit mindenki figyelmébe ajánlok, mert nem csak jogszabályokról okoskodás van benn, hanem az élet múlik azon, amiről ír a szerző.

www.donmarcello.hu/?p=1965

dnulror 2013.12.19. 12:38:30

@RS4: Erős csúsztatás... az esetek legalább ugyanolyan százalékában a bmw-s nem azért villog, mert valaki nem tartotta be a jobbratartási kötelezettséget, hanem mert:
- messze túllépve a megengedett sebességet, folyamatosan belül haladva, utolért valakit, aki nem takarodott el azonnal előle, mert neki esze ágában sincs fékezni, pedig az elsőbbsége alapján (ha egyáltalán folyamatos belül haladásnál erről van értelme beszélni) csak "hirtelen" fékezésre és irányváltásra nem szabad kényszeríteni
- összetorlódott kocsisor "megindulásakor" ő nagyobbat gyorsul mint az előtte lévő, aki nem megy ki a jobbra mellette lévő 20 méternyi helyre, hanem még megelőzi az a kb. 3 db autót.

implacabile 2013.12.19. 12:44:51

@RS4: Most miért mondod? A cikkíró erős izgalmi állapotában 120-ra gyorsított, hátha azzal sikerül lerázni az üldözőt XDDDDDD

De komolyan: Miért nem lehet belátni azt az alapvető dolgot, hogy az autópálya belső sávja nem arra való, hogy 100-zal kocsisort előzzön valaki. Ha előzni akar, gyorsítson föl 130-ra (nem óra szerint) és akkor jogosan háborodik fel, ha le akarják tolni az útról. Ha meg nem képes a 108-nál többre és ezt még egy országos portálon meg is írja, bizonyítva a saját szánalmasságát, hát arra no comment.

Még valami. Inkább azon kellene elgondolkodnia a törvényalkotóknak, hogy
1) saját erőből 80 km/h-nál nagyobb haladási sebességre képtelen jármű EGYÁLTALÁN ne használhassa az autópályát. (lásd szippantós Praga, vázsgyűjtő Zsuk, harmincötéves Trabi, néhány Barkas, széthullott Fordsziéra, stb)
2) a belső sáv = előzősáv használatát minimum sebességhez kellene kötni. Mondjuk 125 km/h
3) Előzéshez kötelező jelleggel tudni kellene a minimum +20km/h sebességkülönbséget.

1kutya 2013.12.19. 12:47:21

nem olvastam vissza az összes hsz-t, de nagyvonalakban mindenkinek az a véleménye, az a hibás (aka. Bende), aki 100-al előzi a kamionokat, vagyis nem tartja be a jobbratartási kötelezettségét!?

akkor ugorgyunk!

ps: megyek aludni ;)

qwertzu 2013.12.19. 12:54:04

@implacabile: Hülyeség. Az autópálya elég gyakran telített annyira, hogy a tömeg miatt nem lehet 130-al haladni, akkor se ha egyedül mindenki menne annyival. Az ilyen jobbranemtratós esetek 99% abból adódik, hogy a sok sietős nem bírja felfogni, hogy a 130 egy lehetséges maximum ami az forgalmi helyzetben már nem lehet tartósan elérni.

implacabile 2013.12.19. 13:00:07

@qwertzu: Az a hülyeség amit te írsz...a leírt szituációban se nem volt tömeg, se nem volt olyan forgalmi helyzet.

Inkább olvastad volna el a cikket rendesen:
"Megyek a sztrádán vasárnap déliben, óra szerint 120-szal, ami a GPS szerint 108. A külső sávban kamionsor, a belsőben senki, amíg a szem ellát, se előttem, se mögöttem."

Nyilván nem rugózik senki a belső sávban, ha látja, hogy nyolcvankilencen araszolnak előtte ugyanolyan sebességgel. Látom, te sem vezetsz sűrűn autópályán.

RS4 2013.12.19. 13:00:26

@dnulror: ezzel is egyet tudok érteni. velem is elő szokott fordulni, hogy 130-140-nel előzök kamionokat és beleáll a seggembe, hiába látja hogy ott van mellettem a kamion és nincs hova mennem. csak ilyenkor én nem kezdek el fékezgetni (ami amúgy ugyanolyan balesetveszélyes, mint nem betartani a követési távolságot), hanem kihúzódok az első adandó alkalommal. ha valaki jól vezet, az úgysem sz*rik be ha rámásznak, mert tudja hogy a saját autóját senki nem fogja összetörni egy előzés miatt. a legtöbb mai autóban még a tükör is besötétedik ha a másik fényszórója túl közel van, szóval engem nem idegesít, ha rám másznak.

általában ilyen eseteknél bele szoktam magam képzelni a másik helyébe és az ő fejével gondolkodni, csak nem értem mi játszódhat le egy olyan ember fejében, aki 109-cel meg autópályán a belső sávban.

dnulror 2013.12.19. 13:05:22

@implacabile: És szerinted mi a jellemzőbb, hogy ilyen esetben, ha az utolért delikvens felgyorsít gps szerinti 130-ra, akkor az üldöző/villogó elégedetté válik vagy addig basztatja az utolértet folyamatosan növekedő sebesség mellett is, amíg el nem érik az előzött kocsisor végét és az üldözött kimegy, de mondjuk ekkorra már mindketten 180-nál vannak??

qwertzu 2013.12.19. 13:06:58

@implacabile: Inkább olvasd el mit javasoltál:
"2) a belső sáv = előzősáv használatát minimum sebességhez kellene kötni. Mondjuk 125 km/h"

Ha a tömeg miatt a "mindkét sáv tömött sorokban 80-al halad" lenne az optimális, akkor a javaslatod nem működne. Meg persze kíváncsi vagyok rá, hogy mit szolnál hozzá amikor 100-al bemérnének a belsőben, mert nem tudsz gyorsabban menni az előtted lévőnél, és küldenék a csekket.

Michel Djerzinski 2013.12.19. 13:10:59

@dnulror: nem, az egész világ biztosan nem hülye, te viszont feltétlenül az vagy. Részemről itt veled ennyi.

dnulror 2013.12.19. 13:18:19

@Michel Djerzinski: Ez a hozzászólás nem off nagyon??????:)

redriot77 2013.12.19. 13:18:24

@dnulror: Jó meglátások, a tolások/villogtatások általában így keletkeznek szerintem is. Ez különösen ül:
" összetorlódott kocsisor "megindulásakor" ő nagyobbat gyorsul mint az előtte lévő, aki nem megy ki a jobbra mellette lévő 20 méternyi helyre, hanem még megelőzi az a kb. 3 db autót."

Ez tényleg érdekes szitu. Mondjuk útépítés miatt összetorlódik a sáv. Mikor megindul a sor nyilván én is szeretném megelőzni a kamionokat, de az én kocsim nem gyorsul úgy 60-ról 120-ra mint egy új BMW vagy akár egy PDTDITPDTI VW.
Engedjem el? Viszont úgy nem tudok kimenni a kamion mögé hogy csak egyet engedjek el, mert ha lelassulok 95-re akkor az egész feltorlódott sort meg kellene várnom hogy kielőzzön. Azt is, akit egyébként nem tartottam volna fel. Sőt, lehet hogy miután megelőzött beáll egy 110-es utazóra és nekem vissza kell előznöm.
Úgy is megjártam már párszor hogy el akartam engedni a gyorsabbat és kijöttem a kamion mögé. Gondoltam ha rendes akkor kicsit rálép a gázra (ha már siet) és én még lendületvesztés nélkül vissza tudok jönni a belsőbe és megelőzni a kamiont. Hát egy faszt: nem gyorsít egyáltalán, pont úgy halad tovább hogy nem tudok visszajönni a belsőbe, fék 95-re.
Ne értsen senki félre, nem fogok készakarva kijönni gyorsabban haladók elé, de az udvariasságot sem fogom túlzásba vinni. Ha én fékezésre kényszerülnék azzal hogy kimegyek a külsőbe akkor felejtse el, és várja meg míg befejezem az előzést.

implacabile 2013.12.19. 13:20:45

@dnulror: Ha a mögötte haladó "értelmiségi" nyilván nem fogja akkor sem békén hagyni, viszont akkor már az elöl haladó legalább a megengedett legnagyobb sebességgel haladt, tehát mondhatja, hogy ő minden lehetőt megtett. De 108-cal haladva...hát, ismered a mondást, aki k-nak áll, ne csodálkozzon ha megb.ák.

implacabile 2013.12.19. 13:22:26

@qwertzu: Okostojás, mindenbe belekötsz, mint a modellgipsz, ugye?

Nyilván, hogy nem arra a szitura értettem, amikor eleve lehetetlen haladni egy torlódás miatt

implacabile 2013.12.19. 13:24:39

@dnulror: Nem, szerintem tök igaza van.

Nagyon teli van a sok mazsival a hócipő, akik a havonta levezett 40-50 km-rel a hátuk mögött megmagyarázzák a tutit.

dnulror 2013.12.19. 13:30:39

@implacabile: Nem, én igazából azt kérdeztem, hogy mi tapasztalat alapján kialakult elképzelésed az ilyen esetre. Egész pontosan arra gondolok, hogy ilyen esetben ha én már előzök mondjuk 3 kamiont, senki sincs körülöttünk ezért 120-szal, majd a közepénél utolér valaki 160-nal és villog és rám áll, akkor nekem eszembe se jutna 130-ra megemelni a sebességemet, mert a tapasztalatom alapján ez semmit nem oldana meg, ugyanúgy menne tovább a cirkusz a seggemben.
Ha nem ilyen ember vezette volna az autót, akkor ugyanis rám se villogott volna, hanem ad egy kis időt, amíg észreveszem és én is korrigálok magamtól az udvariassági szabály szerint, és a seggembe pedig biztosan nem állt volna be. Egyszerűen mert az akinek a 130 már megfelel, az nem is áll rád.

implacabile 2013.12.19. 13:31:51

Egyébként az egész ügy nem ér ennyi hozzászólást. A jelenség igen, mármint a letolós nyomulós autós, de egyáltalán nem mindegy, hogy a 100-zal a belső sávban rémülten a kormányhoz tapadó mamit villogod le az egyébként üres külső sávba, vagy valóban tapló vagy és nem érdekel senki és semmi.

És aki 100-zal tötymörög belül, és még jól bele is fékez, amikor valaki utoléri, az egy öngyilkosjelölt barom.

Na pá, vitatkozzatok nyugodtan tovább.

eßemfaßom meg áll 2013.12.19. 13:40:32

@Shadowbull: "a KRESZben nincs benne hogy csak akkor ha betartja a sebessegkorlatozast."

Asszem elnyerted az év legidiótább indoklása címet :)

qwertzu 2013.12.19. 13:41:27

@implacabile: Pedig egy picit nyugalmasabb életed lehetne, ha ráébrednél, hogy az átlagsebesség csökkenése elkerülhetetlen ahogy nő a közlekedők száma. Ami lehetséges az M6-on 0 forgalom mellett, az egy átlagos hétköznap délután az érdi emelkedőn már lehetetlen.

Akit te előtted tötymörgő mazsolának nézel, az a forgalom elkerülhetetlen része. Csak persze ha nincs forgalom nem tűnik fel, mert simán megelőzöd. Ha meg van forgalom, akkor ő előz még nála is lassabb mazsolákat.

Adók, halál, adatvesztés, lassulás...
Ez ilyen.

implacabile 2013.12.19. 13:42:53

@dnulror: Tudod, a tapasztalatom erről az esetről a következő:

1) Aki 120-szal előz, vagy mondjuk 100-zal halad belül, soha nem veszi észre magát, nem is tudja, hogy mit csinál rosszul, mert meg van róla győződve, hogy ő egy törvénytisztelő mintapolgár és halvány fogalma sincs, hogy mit akar mögötte az a pernahajder és egyáltalán miért villog, meg miért teszi ki még a bal indexet is.
2) Az általad felvázolt szituációban nem is érdemes nyomulni, mert megvan a Te autód, meg az előzött kamionok között a 20-30 km/h sebességkülönbség, másodperceken belül úgyis megelőzöd azt a 3 db kamiont és szépen visszasorolsz a külső sávba. Igaz?

Nézd, én napi minimum 400 km-t lenyomok, millió istenbarma van az utakon. Töksötétben találkoztam már mindenféle világítás nélkül autózó papával, akinek még feljebb is állt, amikor melléérve átszóltam neki, hogy nem ártana felkapcsolni a tompítottat (mondta, hogy majd azt ő eldönti, hogy lát-e vagy sem), vannak aztán ugye a tiszta időben hátsó ködlámpát égetők (hogy majd a szemed folyik ki), a kilométerekkel a kereszteződés előtt a belső sávba sorolók, a körforgalmat soha nem látottak (a kétsávosról nem is beszélve), az autópályán tolatók, a hídon, villamossíneken keresztül egy mozdulattal megfordulók stb. stb. stb. Csoda, hogy így három és félmillió kilométerrel mögöttem még élek, sőt még balesetem se volt.

redriot77 2013.12.19. 13:43:47

@dnulror: igaz. Vagy játsszuk el azt, hogy belemegyünk a villogtató játékába. Előzöm a kamionokat 120-al, fekete X6 utolér, xenon már olvasztja is a hátsó lökösömet. Húha, ennek a fele se tréfa, vissza négybe, padló. Felgyorsulnék mondjuk 150-re, kamionsor vége, de utána ott van pár 125-130-al haladó autó - ha már pillanatnyilag gyorsabb vagyok elmegyek mellettük is. Utána mikor visszaállnék a 120-as utazómra, akkor már őket fogom tartanám fel, ők nem fogják értenék hogy miért előz meg a hülye fasz ha utána rögtön lelassít. Utána ő fog kijönni 130-al a belsőbe hogy visszaelőzzön, és ugyanúgy feltartja a következő 150-160-al jövőt, beindul a láncreakció. Lenne akkor értelme annak hogy felgyorsítok a villogtatásra?

implacabile 2013.12.19. 13:45:34

@qwertzu: Dehogy elkerülhetetlen része. Ez egy sajnálatos jelenség. Csak az a baj, hogy ez ellen azoknak is tenni kellene, akik a jelenség okozói, nem csak azoknak, akik ezt elszenvedik.

Ne érts félre, én se szeretem a levillogtatókat, de én legalább nem adok rá okot, hogy levillogtassanak. Nézem a tükröt, haladok, stb.

qwertzu 2013.12.19. 13:50:00

@implacabile: "Dehogy elkerülhetetlen része."
További vidám küzdelmet a realitások ellen.

implacabile 2013.12.19. 13:50:07

@redriot77: Látod, pont ez a baj, amit leírtál. Előzöl, aztán még egyet előzöl, de ha már ott vagy, akkor előzöl még négyet...Ahelyett, hogy felvennéd a 120-as nyugodt utazódat a külső sávban.

A bibi a gondolatmenetedben ott van, hogy a kamionok mennek mondjuk 100-zal, ezeket megelőzöd, oké. de a 125-130-cal haladók nem is haladhatnak közvetlenül a kamionok előtt, mert annyival gyorsabbak a kamionoknál, tehát kényelmesen besorolhatnál mögéjük...

redriot77 2013.12.19. 13:55:34

@implacabile: lehet hogy a kamion előtt nem haladhatnak, de mi van ha ők is éppen 120-al előztek mint én, és még a belsőben értem utol őket. Mivel a villogtatástól "megijedtem" és felgyorsítottam, nekik már én is "toló" vagyok. Lényeg ha gyorsítással reagálok a tolásra akkor utolérhetek olyanokat akiket igazából nem is előznék meg. Nem minden eset ilyen, de könnyen előfordulhat.

redriot77 2013.12.19. 13:57:16

Azt még leírom hogy szerencsére ritkán találkozok "tolókkal" mert be tudom úgy lőni a sebességemet és az előzéseimet hogy ne keveredjek ilyen helyzetbe.

implacabile 2013.12.19. 13:59:47

@redriot77: Ja, hát kifogást találni mindig a legkönnyebb.
Mint ahogy az is könnyen előfordulhat, hogy a mögötted jövő M6-os BMW villogtatás helyett szépen felveszi a 120-as előzési sebességedet, és megvárja, amíg 50 km megtétele után kihúzódsz, mert a benzinkútnál szeretnél egyet pisilni...kacc kacc.

implacabile 2013.12.19. 14:01:03

@redriot77: Na látod, ismét hiába írtál kommenteket.

Merthogy pont erről van szó. Figyelni kell, csupán ennyi a feladat.

korrektor.blog.hirszerzo.hu 2013.12.19. 14:10:42

@qwertzu: Nyilván van ilyen is, de arányait tekintve nem ez a jellemző.

phenrik 2013.12.19. 14:46:50

Érdekes, hogy több mint 1 millió kilométer vezetése alatt, egyszer sem villogtak le.
Ez nem azért volt, mert szerencsém volt és nem jött arra senki gyorsabb, hanem időben kihúzódom a gyorsabb elől, még akkor is, ha én 160-al megyek és ő mondjuk 200-al. Nem vagyok jogosult ítélkezni felette, mert gyorsabban megy mint a megengedett, hanem a KRESZ erre vonatkozó pontja szerint lehúzódom, a jobbra tartási kötelezettség szerint.
Akkor is lehúzódom, ha fékeznem kell, mert nem tarthatom fel.
Próbáld ki a németeknél, ahol 250-el is bármikor mehetnek, hogy kimész 108-cal előzni.
Meglátja a rendőr, akkor közel 1000 eurós bírságra számíthatsz, mert az közúti veszélyeztetésnek minősül náluk és ezt be kellene vezetni nálunk is. Egy pár 2-300.000,-Ft-os bírság képes lenne hatni a közlekedési morál ezen részére is.

Michel Djerzinski 2013.12.19. 14:55:36

@phenrik: na, erről van szó. Ennyi. Az egész poszt legfontosabb és -lényegesebb hozzászólása ez.

Ajánlom dnulror-nek okulásra, hátha képes megértenie és értelmeznie ezeket a sorokat...

qwertzu 2013.12.19. 14:59:14

@phenrik: Vagy azért mert folyamatosan gyorshajtasz. Én kb 70000 kilométert vezettem, villogtak már le külső sávból megengedett sebességgel menve, autópálya felhajtóból megengedett +10-el menve.

qwertzu 2013.12.19. 15:17:31

@phenrik: Amugy alapvetően rosszul állsz hozzá. Az hogy mikor térsz vissza a külsőbe teljesen független kéne legyen attól, hogy van-e mögötted gyorsabb jármű. Ha befejezted az előzést, akkor vissza kell térni, attól függetlenül, hogy ki van mögötted, ha előzöl, vagy a külső sávba zsúfoltság miatt nem térhetsz vissza, akkor teljesen jogosan vagy a belsőben, attól függetlenül hányan tolakodnak mögötted. A belsőben érkező gyorsabb jármű csak és kizárólag az előzés megkezdését kéne befolyásolja.

phenrik 2013.12.19. 15:38:32

Én mindig vissza is térek, mint fentebb írtam is: "a KRESZ erre vonatkozó pontja szerint lehúzódom, a jobbra tartási kötelezettség szerint."
Nm autókázom a belső sávban.

dnulror 2013.12.19. 15:39:04

@Michel Djerzinski: Neked válaszolok, mert te kedveled a stílusomat és soha nem személyeskedsz....

"Nem vagyok jogosult ítélkezni felette, mert gyorsabban megy mint a megengedett, hanem a KRESZ erre vonatkozó pontja szerint lehúzódom, a jobbra tartási kötelezettség szerint."

Nem vagyok jogosult ítélkezni felette, mert lassabban megy mint én, hanem a KRESZ erre vonatkozó pontja szerint lefékezek, az előírt követési távolság szerint.

Egyébként mintha a seggbe állás, villogás német tarifáját kifelejtettétek volna a posztból... Ja, az nyilván nem "közúti veszélyeztetés", azért...

qwertzu 2013.12.19. 15:47:24

@phenrik: "hanem időben kihúzódom a gyorsabb elől"

A kihúzódásnak teljesen függetlennek kéne lennie a mögötted jövőktől.

phenrik 2013.12.19. 15:50:39

@qwertzu: Nálam független is, ennél a példánál arra céloztam, ha én is előzésben vagyok, akkor is lehúzódom a gyorsabb autó elől.

dnulror 2013.12.19. 15:51:42

@qwertzu: Pontosan! Ahogy korábban mondtam, a jobbratartási kötelezettség előírásának nem célja a hátulról érkezők elhaladásának a könnyítése. A megengedett sebesség felett meg különösen nem lehet az, hiszen az egyik jogszabálynak nem lehet célja egy másik jogszabály megsértésének az elősegítése.

A jobbratartási kötelezettség az előrébb haladók tájékozódása és az előzési döntéseik meggyorsítása és könnyítése miatt van.

dnulror 2013.12.19. 15:55:26

@phenrik: Ezt részedről maximum ésszerűségnek vagy udvariasságnak lehet nevezni, mivel ugye a KRESZ szerint a hátulról jövő nem kell, hogy befolyásolja a kihajtásom pillanatát. Ezeket aaz erényeket kéri számon rajtam valaki, aki villogva, 1 centire mögöttem, vörös fejjel éppen kitér a hitéből???

Scaleo 2013.12.19. 16:24:27

@phenrik:
"Ez nem azért volt, mert szerencsém volt és nem jött arra senki gyorsabb, hanem időben kihúzódom a gyorsabb elől"

De, ez azért lehetett, mert szerencséd volt, vagy nem jársz autópályán, vagy sohasem előzöl, vagy minden előzést fél óráig tervezel és 200-zal hajtasz végre.

Elárulnád, mit csinálsz, ha tömött a külső sáv, miközben előzöl? Soha nem volt még ilyen szituáció, hogy egymás mögött összefüggően haladó autókat előztél? Olyan se, hogy előzés közben a belső sávban beállt előtted a forgalom, és a külsőbe sem tudtál kihúzódni? Ezen előzések közben sohasem történt meg, hogy valaki mögéd ért volna? Ebben az esetben is képes vagy t=0 alatt elvégezni a sávváltást?

Nagyon pozitívnak tartom az előzékenységedet, és azt is elhiszem, hogy előzés közben, az előzést megszakítva azonnal kihúzódsz, amint nálad gyorsabb autót észlelsz. De azt nehezen hiszem el, hogy egy sávváltást 2 másodpercen belül biztonságosan kivitelezel – márpedig ennyi idő alatt éppen 49-szer fog rád villantani a mögéd érő, kopasz, szétvarratott hátú "vállalkozó" az SUV/SAV volánja mögött.

Volt olyan, hogy éppen húzódtam ki a külsőbe, mire mögém ért egy gempa egy E60-nal, és képes volt hármat villantani a féreg, miközben az autó félig már nem is az ő sávjában volt. Ezekkel nem tudsz mit kezdeni, avagy ha valaki villogni akar, úgyis villogni fog, akármit csinálsz.

Ha ezeket eddig elkerülted, akkor bizony kőkeményen szerencséd volt. Nem mondom egyébként, hogy én gyakran találkozom ilyennel, évente legfeljebb néhány alkalommal villognak le, de a jelenség attól még létezik. (És én még egyáltalán nem járok sokat autópályán.)

dnulror 2013.12.19. 16:29:06

@Scaleo: Hát igen... a "villogni akar" a lényeg. És ha eltűnnének a 100-zal tötyörgő mazsolák, akkor kapná ugyanezt a következő gárda, a 120-asok, aztán 130, 140, stb.

Scaleo 2013.12.19. 16:41:12

@dnulror: Félreértés ne essék, ha valaki elalszik a belsőben 100-zal, azt simán megértem, ha valaki villant _egyet_. Ilyet már én is tettem.

A gond ott van, amikor valaki annak ellenére villogtat vadul, hogy az előtte lévő egyszerűen nem _tud_ (és nem nem akar) kihúzódni előle, vagy pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy mielőbb biztonságosan kihúzódhasson, de ez nem megy varázsütésre. Márpedig vannak, akik akkor is őrült módjára refiznek, amikor éppen csak 1-2 másodpercre kell elvenniük a gázt, aztán már mehetnek is.

dnulror 2013.12.19. 16:56:14

@Scaleo: Én is tettem már ilyet.:) De egyrészt úgy, hogy normál követési távolságon mentem utána egy ideig, és amikor világos lett, hogy ez a helyzet magától nem fog változni, akkor finoman rávillantottam. 10-ből 9-szer ilyenkor az illető azonnal nekiállt kimenni, ha tudott, esetleg gyorsítani és 10-ből 5-ször elnézést is kér. Így teszek én is ha véletlen elfelejtek kimenni. Ezt szerintem normális emberi viselkedésnek hívják.

De aki úgy érkezik a seggembe, hogy szinte hallom a "mennyéteinnenakvaanyádbaanégymillióforintosszaroddalnemlátodhogyénvagyokitthogyjösszteahhozhogyfeltartsengem..." olyankor azért kicsit lassabbá válik a reakcióidőm.:)

Egyébként itt a hozzászólásokban úgy van beállítva, mintha a villogós típusú személyiségek egyébként a szabályok betartásának bajnokai lennének, különösen a jobbratartás tekintetében, míg én azt látom, hogy ezek az autók gyakorlatilag folyamatosan belül mennek. Az elv az az, hogy amikor nincs a környéken senki, akkor "nem mindegy a ki köcsögöknek, hogy hol vagyok?", amikor meg van, annál "úgyis gyorsabban megyek". Én meg, amikor megyek 140-nel tempomattal, akkor akármikor belenézek a tükörbe, azt látom, hogy hátul a messzeségben baszakodik valaki a belső sávban, miközben a külsőben mondjuk 200 méterenként van egy autó. Vagyis ha szigorúan veszem az elsőbbségét, akkor sosem kezdhetnék bele az előzésbe. Aztán egyszercsak elegem lesz, kimegyek, ő erre utolér (kicsit oda is lép ilyenkor "na nehogymá begyere elém...") és veszettül megsértődik, hogy feltartom.

Bende Tibor 2013.12.19. 17:04:11

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Téves a következtetésed, mert ezt írod:" tehát a lassan közlekedő 1500 előzési manőverbe keveredik, míg a gyorshajtó 667-be, tehát a kockázat a lassan közlekedőnél magasabbnak tekinthető."

A gyorshajtó 667 előzéséhez hozzáadódik minden 100-zal menő is. Úgy azért 5667 előzési manővere van.

shake_ 2013.12.19. 18:29:10

Érdekes végigolvasni a kommenteket (na jó beleolvasni párba) azután minden következmény nélkül beleönteni egy vödör eszet a topicba.
Én a türelemre szavazok. Ha meg tudom várni amíg Gézanéni befejezi az előzést, akkor az engem utolérő is megtudja. Tiszta sor ha látom (márpedig a tükör régi találmány), hogy valaki jön gyorsabban mint én, nem megyek ki, megvárom amíg elmegy (ha többen vannak akkor a következőt és a következőt...stb stb stb). Ha állandó a forgalom a belsőben is akkor megpróbálok úgy kielőzni hogy 1. Lehetőleg ne kelljen miattam fékezni 2. piszkosul iparkodok felvenni a belső sáv sebességét.
Egyébb esetben ha előzés közben utolér, megvárja míg befejezem pont. Senki kedvéért nem fogok összekuszált idegekkel megérkezni a célhoz...ennyit senki nem ér meg (kiv mentő tűzoltó katona és a vadakat terelő juhász).
Szóval Fittipaldijenőt, hiába villog pont leszarom, még arra sem veszek fáradtságot hogy az ablakmosó folyadékból pazaroljak rá.
Amikor kijöttem előzni még nem volt sehol, ha utolér szépen megvárja hogy befejezzem és szépen visszasoroljak, nem vele akarok kitolni, közlekedek ennyi.
Azzal egyetértünk, nem illik bentragadni a középső belső stb sávban, de letolni azokat sem illik akik bentragadtak. Azonkívül, hogy balesetveszélyes, nem ér célt.
Az más kérdés, hogy M7 pestfele külsősávban (általában 120-130 körül szöszmötölök) utolérem Benőkét aki a középsőben teker lassabban. Váltsak két sávot rögtön a belsőbe (ami szintén cinkes manőver) vagy ahogy eddig, nem fárasztom magam és elmegyek mellette?

na sok csokit :P

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.12.19. 18:47:16

@Bende Tibor:
1) 100-zal a példa szerint csak 1 valaki megy, a kamionok ugye 90-nel mennek, ezért őket mindenki előzi és ezért ki is lettek zárva a problematikából ("az autósok fele kamion tehát 100 alatt megy, ők nem szólnak bele az előzési problematikába") ők azért is lettek kizárva mert nem zavarják meg a belső sáv forgalmát (ideális esetben ugye a kamionok nem előznek) és e példában csak a belső sáv forgalmát befolyásoló autók lettek számontartva
2) egy óra alatt nem előzi meg mind az 5000 kamiont mert a 100 km-t ugye 40 perc alatt teljesíti. a sebességkülönbség pedig 60km/h, tehát a 40 perc alatt 40km-t ver a kamionokra, így 5000*0,4=2000 kamiont előz meg

Pufibá 2013.12.19. 19:03:10

@shake_: Szerintem nem kell sávot váltanod mert nem előzöd meg hanem elhaladsz mellette,amit megtehetsz jobbról.

Az egész dologhoz csak annyit,ha már valaki,akár én kimegyek a gyorsabb elé,akkor az a minimum,hogy nyomom neki,nem vakarózok,meg direkt betartok.
Ki a francot zavar hogy gyorsabb?Had menjen.
A tötymörgő világukat nem tudók a gond szerintem.

Fischer 2013.12.19. 19:17:50

hm...
érdekes a téma.

mostanában jobbról előzős és néha letolós lettem.
egyre gyakrabban kell iparkodnom és egyre gyakrabban találkozom belső sávban beragadó, tötymörgőkkel, akik ellett jobbról egy szabad sáv van, de nekik a belső a szimpatikusabb.

nem szeretek konfliktusba keveredni újabban, ezért ha van elég hely, elmegyek jobbról és el is felejtettük egymást.

ha végképp nem tudok megszabadulni a helyzetből, akkor elfogy a türelem és beállok a fenekébe, hátha egy kis biztatásra megoldja, hogy ne csak neki legyen jó.

valószínűleg pszichopata vagyok, vagy mi, mert úgy érzem, igazam van az adott helyzetekben és a lehetőségekhez mérten jól kezelem.
erre itt ez az írás és azt sugallja, hogy bűnöző vagyok, gyilkos, stb.

érdekes világot kezdünk el élni, mikor az a jó, aki az úton buta, figyelmetlen és fogalmatlan és aki haladni is szeretne és tudja, mit miért csinál, az meg eszköztelen marad, sőt, bűnözővé válik pillanatok alatt.

50 - 80 méter követési távolságot tartva tötymörgés, állandó fékezés - gyorsítás nélkül haladni az esetek nagy részében lehetetlen.
a probléma ismét a közlekedési kultúra, ha már annyira emlegeti kedves Bende Tibor, csak a másik oldalról nézve.
Mert egy ideális világban lehetne a sebesség felét kitevő követési távolsággal ritmusosan haladni, ha az egyén jobbra tartana. de nem tart, hiszen neki jogai vannak. kibérelte a belső sávot. vagy a középsőt, stb... menni persze nem megy és mivel megfelelő távolságból követik, azt gondolja, a tempója megfelelő, hiszen mekkora távolságból jön mögötte a másik autó!?...
csókoltatom a követési távolság huszárokat egyenruhában és anélkül.
Ha közlekedési kultúrára nevelés címszóval a belül tötymörgő beragadtakat is kitessékelik szélre és ők is csekket kapnak, akkor kellene a tolást és a jobbról előzést is szankcionálni.
Addig ez kettős mérce és a butulást segíti.

Agr3ssor 2013.12.19. 19:18:52

Az a baj, hogy a cikkre reagálva mindenki a szélsőséges kivételeket hozza fel ellenpéldának, vagy ellen-magyarázatnak!
Én az M7-esen napi szinten járok, az M3-ason M1-esen M6-oson gyakran, M5-ösön néha...
És azért nem úgy tapasztalom, hogy a 100-al a szabályosan közlekedők elé kivágó tötymörgők jelentik a problémát az utakon! Nem mondom, van ilyen is, de nem ezek határozzák meg az autópályák hangulatát!
A jellemző gond, az pontosan az, amire a cikk mutat rá! Napi autópályázóként tökéletesen egyetértek vele!

110-el közlekedve végig a tükröt kell nézni egy 90-el haladó kamion előzésekor, mert nem lehet tudni, mikor bukkan fel egy 80-90km/h különbséggel érkező prémium hátulról! Ami azért valljuk be, hamar odaér! Pedig 20-as különbséggel bőven van idő eltűnni előle, még a gázra sem kell lépni!
És nem az a baj, hogy nem tartják be az 50-60 méteres követésit, mert ez nem lenne életszerű ha egy lassabb előz... Az a baj, hogy 2 métert sem tartanak! Ez itt a gond!
Úgyhogy jöhet bárki a ritka kivételekkel, én is láttam már sok mindent közel 200-250ezerrel a hátam mögött, de akkor sem az a hétköznapi eset, hanem amit a cikk leír...

eßemfaßom meg áll 2013.12.19. 19:55:45

@phenrik: "Ott kezdődik minden, hogy van az a bizonyos jobbra tartási kötelezettség!!!"

Ott kezdődik, hogy van az a bizonyos sebességhatár. Érdekes, hogy mennyire szelektiven kell betartani a kreszt egyesek szerint :)

antika13 2013.12.19. 21:49:20

@implacabile: Tökéletesen igazad van.
Sőt tovább lépek: Akinek farokhosszabbítóra van szüksége, vagy az IQ szintje kevesebb mint a tied, küldjük Madagaszkárra.

poiuz429 2013.12.19. 22:25:01

@Shadowbull: "Annyit varhatnak el toled, hogy haladj a megengedett sebesseggel..."

szerintem ezzel nincs is gond, a 105-öt az megengedett autópályán (az összes sávban, még a belsőben is előzés közben)

Azzal viszont nem értek egyet, hogy föl kellene gyorsítania a megengedett max.-ra. Miért neki kellene felgyorsítania, amikor neked ugyanannyi lelassítani...

Ebben a szituációban az dönt, hogy ki van előnyösebb helyzetben -nyilván az aki elől van, azaz az előzendő-, a másiknak (előző) pedig alkalmazkonia kell(lene) hozzá. Ez minden fejlett közlekedési kultúrával megáldott országban így működik.

poiuz429 2013.12.19. 22:41:59

@Shadowbull: "...arra hasznaljuk a kozlekedesi infrastrukturat amire valo..."

itt önzőséget vélek felfedezni, mert csak a saját szempontodból nézed a dolgot (nyilván minden szentnek magafelé hajlik... :).

El kell fogadni, hogy az autópályát mindenki másra használja, te arra, hogy a lehető leggyorsabban eljuss a célodig, másvalaki megelégszik azzal, hogy az országútinál gyorsabban, takarékosabban, biztonságosabban és kényelmesebben jusson el a céljáig.

Egyik módszernek sem élvez előnyt a másikhoz képest.

antika13 2013.12.19. 23:23:37

@poiuz429: A számbók vetted ki a kanalat:)

redriot77 2013.12.20. 07:43:38

@dnulror: "Én meg, amikor megyek 140-nel tempomattal, akkor akármikor belenézek a tükörbe, azt látom, hogy hátul a messzeségben baszakodik valaki a belső sávban, miközben a külsőben mondjuk 200 méterenként van egy autó."

Ezeknél a gyengeség jele a külső sáv használata, egy true magyar alfahímnek alanyi jogon jár az örökös belsősáv.

redriot77 2013.12.20. 08:03:33

@poiuz429: "El kell fogadni, hogy az autópályát mindenki másra használja, te arra, hogy a lehető leggyorsabban eljuss a célodig, másvalaki megelégszik azzal, hogy az országútinál gyorsabban, takarékosabban, biztonságosabban és kényelmesebben jusson el a céljáig. "

Normális országokban az autópálya is csak egy közönséges út, amin az emberek eljutnak A-ból B-be és kész. Nálunk meg valami régi beidegződés miatt páran úgy érzik hogy az autópálya az a hely ahol gyorsan KELL menni, a lehető leggyorsabban.
Én is emlékszem, mikor 25 éve jöttünk fel 'pestre a szüleimmel: 3-as út, pótkocsis IFÁk, Nysák, Trabantok mögé többször is beragadt az ember, 2x1 sáv. Mindig felszabadító érzés volt kihajtani Gyöngyösről az M3-asra, ahol már szabadon tombolhatott az ezerkettes mind a 60 lóereje, és félelmetes 120-al száguldhattunk. :)
Akkor én is úgy gondoltam hogy igen, az autópálya a hely ahol gyorsan lehet menni! Aztán rájöttem hogy az autópályákat nem azért építették elsődlegesen hogy 120-al mehessünk rajta az ezerkettessel, hanem hogy a forgalom lakott területről kivezetésével és a párhuzamos közlekedéssel csökkentsék a balesetveszélyt.

dnulror 2013.12.20. 08:30:26

@eßemfaßom meg áll: Miközben teljesen igazad van, annyit tennék hozzá, hogy valójában itt 3 dolog összhangja kell, hogy meglegyen: ha a jobbratartási kötelezettség és a jobbról előzés tilalma kőkeményen betartásra kerül a közlekedők részéről, akkor lehet szó a sebességkorlátozás megszüntetéséről a német példa szerint, úgy hogy az nem veszélyezteti jobban a közlekedők összességét, mint ha az első két szabályt nem tartják be sebességkorlátozás mellett.

Ezen az alapon van kitalálva maga az autópálya.

A követési távolságról meg, mint szabályról, azért nem érdemes beszélni, mert egyszerűen ép eszű embernek ezt nem jut eszébe nem betartani. Aki ezt nem tartja be az egyszerűen beteg.

dnulror 2013.12.20. 08:42:36

@redriot77: Tovább is mennék. Az autópálya az az út, ahol csináltak egy olyan sávot, amit úgy használhat a rajta közlekedő, mintha a normál 1-1 sávoson éppen senki nem jönne szembe. Ennyi. És az érvényes szabályok is pont erre az üzemre vonatkoznak.

Egyébként esküszöm, hogy tulajdonképpen a neve a rossz... kisgyereknek összemosódik az "autópálya" fogalom a versenypályával.

dnulror 2013.12.20. 09:01:24

@eßemfaßom meg áll: Magával a sebességhatárral, mivel az még jó sokáig lesz az egyéb szabályok betartatásának hiánya miatt nálunk, pedig a következőt kellene csinálni:

Be kellene vezetni a szakaszra vonatkozó sebességmérést, vagyis megnézik, hogy az autópálya egy adott szakaszára mikor léptél be, aztán hogy mikor mész ki onnan. Van egy idő, aminél gyorsabban ugyebár az adott szakaszt nem lehet teljesíteni a sebességkorlátozás megsértése nélkül. Aki ennél gyorsabb, automatikusan csekk. Túllépés mértéke szerint sávosan és exponenciálisan.
Emellett én meghagynám a konkrét helyeken a sebességmérőket is néha, mert azzal meg ki lehet szűrni azokat a betegeket, akik úgy akarják "kijátszani" a fenti rendszert, hogy mennek egy darabot 190-nel, utána megállnak kávézni, hogy a szakaszméréses rendszeren ne bukjanak be. Ők ugye biztos nem a beteg gyereküket viszik újraélesztésre, meg szül a feleségük bármelyik ülésen... hanem csak egykedvűen a másik ember veszélyeztetésére szakosodott kártékony és rosszindulatú vagy buta lények. Már persze, ha elfogadjuk azt a tényt, hogy a szabályok, amiket MI hozunk, azok jók nekünk össztársadalmi szinten és be nem tartásuk pedig káros.

Természetesen ennek a rendszernek nem kellene, hogy a 130km/óra legyen a sarokköve feltétlenül.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.20. 09:07:13

@qwertzu: "Az belterületre és üres külső sávra vonatkozik"

Sajnos nem. Nincs ilyen kitétel. És tudod, itt van a kutya elásva az egész magyar közlekedésben:
Bár a jogszabály ez esetben (IS) egyértelműen leírja a dolgokat, mindig akad valaki, aki megmagyarázza, hogy deaznem... De! Deazde!
És pont erre találták ki, hogy a belső sávban lehessen haladni. Nem követési távolság, nem demivanha.
LE. KELL. HÚZÓDNOD, AMINT. BIZTONSÁGGAL. MEGTEHETED, HA. UTOLÉR. EGY. GYORSABB. Mert ez a jogszabály. Ha megelőz, lett volna annyi hely, hogy lehúzódj. PONT. Honnan tudom? Mert ha ő át tudott menni a külső sávba MÖGÜLED, akkor neked előle bőven lett volna helyed. És nincs, hogy de 160-al jött, de piros, de a következő városban nekem ez a sáv kell. AKADÁLYOZOD, amit KÜLÖN tilt a kresz.
(Amúgy hogy kijavítsalak, lakott területen kívül pölö akkor is vissza kell húzódnod, ha nem ér utol senki.)

Ne vitatkozz konkrét paragrafussal, nem szégyen megnyitni, elolvasni.

Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

dnulror 2013.12.20. 10:46:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
A KRESZ helyzet: A 37.§(2) kimondja, hogy az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Arra pedig a következő vonatkozik:

"36.§(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

Tehát.. Ha indulás előtt otthon eldöntöm, hogy én több járművet.. praktikusan MINDET meg kívánom majd előzni az autópályán, akkor ha mindenkinél gyorsabban megyek, vagyis nem merül fel, hogy én magam feltartanék valakit, akkor "megmaradhatok" a belső sávban.:)
Vagyis a Bajor Motorgyár nevű folyamatosan belül haladó, könnyen felidegesíthető autó szigorúan szabálykövető módon jár el.

Gyanítom, hogy a szabályalkotó nem pont ezt akarta... nincs ezzel a szövegezéssel baj kicsit???

**ADAM** 2013.12.20. 15:46:53

Gyerekek. Hagyjátok abba a vitát, mert parttalan. Tipikusan a két tábor közötti átkiabálás folyik:

1. tábor: élete árán is szabálykövető istenbarma, aki ha a sivatag közepén elromlott piros lámpához ér, ott áll és szomjan hal.
2. tábor: normális emberek, akik tapasztalatból mondják amit mondanak

Felesleges a vita. A 2. tábor tagjai (köztük én is) majd megoldják az 1. tábor tagjai által okozott idióta helyzeteket. Ezt csináljuk évtizedek óta. Az írogatás itt nem segít.

Boldog karácsonyt
Puszika

dnulror 2013.12.20. 22:17:45

@**ADAM**: Ahogy "ti", 2-es tábor, "normálisan" megoldjátok, az azt eredményezi, hogy közel és távol nincs olyan ország, ahol annyira szar érzés lenne autózni, mint itthon.

Gondolom ehhez gratulálni is illenék.....:):)

jézus_szive 2013.12.21. 12:04:19

Ezt megint ezért az egy mondatért volt értelme megírni, könnyesre röhögtem magam.
"Hozzá lehetne csapni egy matricát is a Baby on board mintájára, amin csak közelről lehet elolvasni a szöveget:

Kamera rögzíti, hogy meg akarsz ölni. A felvételt átadom a Totálcárnak. "
Keresztbe hosszába fosom magam, hogy majd 2-300 szerencsétlen frusztrált irodai rabszolga, aki egyébként megmukkani sem mer, majd itt aztán jól megaszondja. :):)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.24. 04:13:49

Óóóhh, hogy bökje meg, hogy későn olvasom ezt a posztot.Most meg már minek kommentelni, mikor úgyse olvassa senki... fákk.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.24. 04:16:08

Azért ez az osztrák tízezer ojrós büntetés elég meredeken hangzik.Én meg lazán mentem fel a Glocknerre és kameráztam, mer' nehogymár ne...Meg rögzítve sokkal balesetveszélytelenebb.Igaz, nem a "dash"-on volt a kamera, hanem a tetőn...lehet, megúsztam volna? :D

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.24. 05:53:12

@vdkvdkvdk: Na eeeeeeez a nagy kérdés, részemről is.Nagyon sokszor van ez, hogy rengeteg idióta mellett megyek el jobbról(nem előzök, elhaladok!) mert képtelenek kihúzódni a külsőbe...Ezért nehogy már én legyek a hibás...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.09. 16:41:16

@dnulror: Az értelmezéssel van. Előzésről van szó. Előzni akkor tudsz, ha van ott valaki, akit előzöl. Ha közben téged megelőznek jobbról, akkor fájdalmasan egyértelmű, hogy nincs ott senki, akit épp előzöl...

2014.01.12. 19:06:56

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Kivéve ha a szélső sávban a követési távolságba rántja ki_ majd be vissza

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.14. 16:49:52

@mioporfeszosz: Több mint egy autó távolságnak kell ott lennie, különben nem fér el. Előtte is. Az már kettő. És minimum ott van még az előzni kívánt autó. 4 méterekkel számítva ez még akkor is minimum 12 méter, ha mindhárom autót súrolta.
süti beállítások módosítása