HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Felmennek, ha törik, ha szakad?

2013.12.20. 06:16 Tcomment

Címkék: volkswagen isuzu nissan toyota pickup mahindra

A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr865700648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Schütii 2013.12.20. 09:33:39

A Ford Ranger és a Mazda BT 50 még mindig egykutya?

szabi1983 2013.12.20. 09:37:42

@gigabursch: Kibír. A mienkben 160000 van. Csak ez nagyon balláb függő.

Nigger bácsi 2013.12.20. 09:38:51

Az ilyen "terepesek" nagy része még földutat sem fog látni soha. És ez a teszt sem volt egy túl reális a számomra.. Fogni kell pár olvasót akik nem sajnálják a kocsijukat, és hajlandóak elmenni valami erdei lélekveszejtő útra, ott pakolni bele súlyt, és megnézni, ki hogy tud kikecmeregni az országútig...

citrix 2013.12.20. 09:40:10

A Ford Ranger-t nagy hiba volt kifelejteni.Nagy,kényelmes,bivalyerős motor,pofás kinézet.Kíváncsi lettem volna mit produkál a fenti mezőnyben.

szabi1983 2013.12.20. 09:42:53

@1kutya: Ez igaz. Én is szívtam az elején, de most már teljesen természetes. Ami a navara rugózását illeti sokáig nem értettem, hogy a helyi forgalmazónak miért van olyan szakadt tesztautója. Aztán egyszer megsúgta. A navara futóműve kb 40-50000 km után megpuhul és kényelmessé válik. Ha új tesztautót tartana a kutya se venné meg mert nagyon ráz. Én most is a navarára szavaznék. Esetleg amarok de az a tdi nagyon nyomatékszegény. Kiváncsian várom a következő navarát.

szabi1983 2013.12.20. 09:46:07

@citrix: Én elmondom mit produkál, mert kipróbáltam. 12 literes fogyasztást. A ford nagyon mellényúlt ezzel az új rangerrel. Most amikor mindenki a súlycsökkentésre és fogyasztásra gyúr megcsinálták ezt az órmótlan batárt. A navarám is jó nagy de 9 literrel elmegy. 3 liter az még számít valamit. egyébként szép nagy és kényelmes de nekem ezzel a fogyasztással nem fér bele.

pickup4x4.hu 2013.12.20. 09:53:00

Kár, hogy a Ford kimaradt az összehasonlításból...
Alapjáraton is elhúzta volna mindegyiket: www.facebook.com/photo.php?fbid=584264641647035&set=a.414606831946151.95931.325891807484321&type=1&theater

karlmann 2013.12.20. 09:57:56

A Ranger és a Defender még jó lett volna ha belefér.

Hurri Kán 2013.12.20. 09:59:38

@pickup4x4.hu:
Aha... Főleg a sárvédőszélesítés miatt.

ommm 2013.12.20. 10:10:49

@citrix: ...és ez nem a mi hibánk. Csak a történelmi hűség kedvéért.

Oldm4n 2013.12.20. 10:35:13

Tök jó - HOL AZ ÚJ RANGER??? Vagy a másik Ranger a Mazda BT50 nevű Ford??? A Ford 8 MFT ellenében 3.2es 200 lovas TDCi motor, digit klíma, elektromos ablakok, AT gumi, etc -full extra! Pont ilyent nézek most itthonra, (tanyaszerű életmód, külföldi meló) de eddig ár-értékben a Ford Ranger a nyerő! Raktárkészletből, természetesen. Abból már 5MFt-ért vihetsz, 2.0TDCi-t, néhány extrával. (El. abl. távos kpzár, stb.) Sokat fogyaszt?! Lábfüggő, de létezik hozzá a pesti Fordnál egy olyan injektortérkép, amivel lemegy 10 alá - ECO mód. :/ Szerinted engem érdekel, amikor megy hetente kétszer az erdőbe fáért, meg vissza?! Nem, ez melósautó, nem csillivilli belvárosi batár. Szerintem verné ezt a mezőnyt. Néztem Hiluxot, szép, jó, de megfizethetetlen full extrával 10 fölött állna meg egy normálisabb, nagyobb motorral, de az is tán csak 2.4-es talán?! Néztem Macubacit :) az még egész jó vétel lehet, csak nem tetszik, űrhajós, a tanyára nem való, Tata-n csak röhögsz, kb a régi ZIL-ek minősége, felszereltsége - négy milla fölött alapból, Isuzu lehet még a nyerő, ízlés dolga. De az összekínlódott pénzem biztos nem ilyen szemetekre költöm. Hiába na, a paraszt már csak ilyen! Gondolkodik...

Hilux94 2013.12.20. 10:37:31

Egyik sem kellene, komolytalan mindegyik, a belinkelt muhahaha kategóriás Ford diszkó-pickup pedig pláne...

Peter Csongradi 2013.12.20. 10:41:02

Az Isuzu kellene bőrkárpit nélkül.

es125 2013.12.20. 10:43:24

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: jogos, anno olvastam is mind, én az összehasonlításra gondoltam, mivel ez már a 2. amiből kimarad..

ommm 2013.12.20. 10:47:52

@Oldm4n: OLVASD VÉGIG A KOMMENTEKET ÉS A VÁLASZOKAT. MEGTUDOD BELŐLE? HOGY MIÉRT NEM VOLT RANGER!

w a s d 2013.12.20. 10:56:01

Igazából ezt kellene gyártania a Renaultnak, még ha nem is lenne annyira keményvonalas se, mint a tesztben szereplők:

totalcar.hu/magazin/hirek/2012/11/10/jon_a_dacia_duster_pickup/

És nem csak külső céggel, kis sorozatban összerakni:

totalcar.hu/magazin/hirek/2013/12/18/kepeken_a_dacia_duster_pick-up/

(És megnéznék egy r12- alapú Dacia pickupot is 4x4- gyel, csak a vicc kedvéért.:D)

w a s d 2013.12.20. 10:56:40

@w a s d: Ja, és persze dacias áron, mert másképp nem lenne értelme.

atabi 2013.12.20. 10:58:15

szuper az írás,rég olvastam már ilyen jót,grat!
szívesen olvastam vna részletesebb hosszabb tesztet is ezekről

Polos 2013.12.20. 11:02:06

Legközelebb ha ilyenre készültök, szóljatok, és egy kakukktojással beneveznék. 2000-es 2.7T automata Allroad-al.

csillekerek 2013.12.20. 11:10:05

Én amarok-ot vezetek munkaeszközként, igaz nem annyira fapadosat mint ami a tesztben szerepelt és BGF Goodrich All-Terrain gumikkal van szerelve. De ha kemény helyzetbe kerülök, vissza sírom a régi rangert. A kollégáim már annyira nem. Ha négyen megyünk/mentünk, akkor most 1 megállással el tudok menni 250-300 km-t míg a rangerel 2-3 megállással tudta ugyanezt. Meg kellett állni, hogy a kollégák kihajtogassák magukat belőle. Elég sokat járok a géppel földutakon, és a semmi közepén, hogy a munkaterületet elérjük. A tapasztalatom másfél év után, hogy egy kicsit felázott földúton tud az autó úgy viselkedni, mint egy csónak a tajtékzó tavon, a jelzett gyenge motor miatt pedig szinte azonnal kéri a földúton a négykereket vagy a felezőt. Az öv pozíciót nem lehet eléggé leállítani, és hiányzik a teljesen lehajtható platóvég, mert amikor 1-1 nap végén azt a rengeteg cuccot be kell rakni és be kell tolni a kabinig, akkor valakinek bent kell görnyednie a dobozban, hogy el is tudjuk rendezni. A doboz zárhatósága ugyan olyan vacak mint a ranger-en volt, de az évek alatt megszoktam, hogy egy fára kell rátolatni, és akkor ha kinyitják sem lehet belőle kivenni semmit.

Rocko- 2013.12.20. 11:29:46

@Fülesmaci: "A Hilux nekem mindig is egy szétüthetetlen csataló volt."
azért nézz meg pár újabb használtat.

@KIZS: @Vyper: a 2. videóból kiderül.

@Polos: minek?

Hun_Fighter 2013.12.20. 11:29:58

@ommm: Nekem tetszett a cikk és nagyon örülök, hogy az Isuzu kenterbe vágta a többit, a tesztelt példányok közül én is azt választanám akkor is, ha a Ranger is játszana. Én egyébként a Rangert nem hiányoltam a tesztből, sőt, a Navarát is picit kakukktojásnak tartom, mert hát azért tudjuk, hogy az is csak egy DiscoSUV, platóval, városi vagányoknak, aki szédülnek a dombtetőn. Viszont másfelől jó is, hogy a Navara mégis volt tesztelve, mert bár utasként én sem éreztem túl jól magam benne, de nem gondoltam, hogy ennyire leszerepel.

Továbbá a rémült fülesbagoly-hullámlemez buszmegálló hasonlatért cserébe negyed órát fuldokoltam a röhögéstől hosszabb-rövidebb megszakításokkal. Mindig akkor kapott el az újabb roham, mikor az autó képe a szemem elé került... :D

Nem lenne rossz, ha csinálnátok egy hasonló tesztet a rendes fülkés terepjárókkal is (Pathfinder, G osztály és társai), meg a SUV-crossover szegmensben is.

Fülesmaci 2013.12.20. 11:35:14

@Rocko-: Megfelelő szervizzel gondoltam és nem extrém körülmények között.Bár az 5 év amit a Közel-Keleten töltöttem meggyőzött arról hogy jók a Toyoták.Bár lehet azok más kategória.90 százalékban benzinesek voltak de zokszó nélkül mentek 200000 kilométert.Ha közben szarabb lett a gyártás minősége az szomorú tény lenne.Nekem csak 2,7 benzines volt,itthon a 2,5 D4D van.Ég és föld a kettő és nem csak a motor miatt.

Jamesblond 2013.12.20. 11:36:27

Sokan (en is) munkas autot hasznalunk arra, amire pl egy sima szemelyauto is jo volna. Azert, mert ugy hiszem/hisszuk, a pick up mostohabb korulmenyekre, "ridegebb" tartasra van kifejlesztve igy kisebb esely van lerohadni vele valahol az ejszakaban. Sokat lehet talalni a hasznalt piacon is amik terepet szinte soha nem is lattak. Ma mar ha egy autonak nem pattog a hatulja, meg nem magas, nem is erzem jol magam benne. :) Merev hid, laprugo, nem kihegyezett motorok, kilatas, bitang eros futomu, meg kikegyeges a vilagbol...

Rocko- 2013.12.20. 11:40:44

@Fülesmaci: bár egy esetet láttam (tehát nem lehet általánosítani), magyar viszonyok közt, viszont karbantartva (!), ennek ellenére mégis olyan jelenségeket produkált, amik egy új autótól, egy tehergépjárműtől, egy Toyotától nem elvárható.
(remélem a szavam elég, ezért nem konkretizálnék, hogy mi ment tönkre, nem szeretném ha beazonosítható lenne.)

Fülesmaci 2013.12.20. 11:46:04

@Rocko-: Fura hogy megbizhatóságban a benzinesek jobbak.Oké,mondjuk ötezrenként olajcsere mert ott inkább üzemóra a sok,nem a kilométer.A dizelek hamar elkezdenek füstölni és nem csak szeliden,eddig azt hittem hogy csak a nehéz láb meg a hozzá nem értés az oka,ha nem melegiti be,nem hűti vissza stb.Nekem lehet szerencsém van,a dizelben közel 270000 kilométer van,futóműre költöttem,kormányösszekötő,motortartó stb...De nagy hibája eddig(kopkopkop) még nem volt

Rocko- 2013.12.20. 11:48:08

@Fülesmaci: pontosítok: én dízelről beszéltem.

Fülesmaci 2013.12.20. 11:55:26

Én is a dizelbe raktam bele itthon (használtan vettem) jó pár kilométert,most tartok 269500 környékén.A kintiek nem mérvadók mivel a benzinest itthon nem forgalmazzák.

Fülesmaci 2013.12.20. 11:56:57

Bár egyszer skerült menni egy Tacoma nevűvel.Na az nagy....ok nem akkora mint egy Silverado de igen szép dög.Az sincs Európában.Mondjuk a 4 literes V6 kicsit iszákos tud lenni.

repecs 2013.12.20. 12:01:19

Van egy kicsit ilyen érzésem:
Ideadták
Megteszteltük
Megírtuk
Filmeztünk is
Haladjunk tovább.

A többiek megírták hogy mivel kellet volna több.

1127ccm 2013.12.20. 12:27:46

Lehet már volt róla szó, de a toyotánál azt írni, hogy az első hajtás "később" kapcsol be?! (finoman szólva is pontatlan) Ezeket az autókat sokan vásárolják akiknek fogalmuk sincs a mechanikáról! Illene pontosan tájékoztatni őket! Pl.: a négykerék kapcsolás különbségeiről. Sőt a diffizárakról is kellene szólni. Sőt egy fél mondatot az első szabadon futókról is.

beavereater 2013.12.20. 12:38:22

Na végre, ideje volt a Nyavaját helyretenni,kb. annyit is érdemel, mit amit itt kapott.Mondjuk a D-Max fordulókör is ugyanakkora, elég esetlen mindkettő.

Nem igazán értem ezt a bohóckodást a laprugós szutykokkal enyhe terepre/kevés cuccal-paraszttal. Én Ssangyong Actyon Sports-ot vennék, igaz hogy nem túl nagy, vagy erős, de fordulékony, 5 év/100e km gari, 8-9 l-ből elmászkál, van ótómata is, és nem muszáj a csúcskivitelt se 18"-as felnikkel megvenni, opcióban kérheted 16"-ossal ingyen. Facelift óta egész pofás és NO Laprugó!!!

Kár, hogy a sorhatos 15 éves Y61-es Patrolom nem akar megdögleni,(pedig rajta vagyok az ügyön), úgyhogy egyelőre nem vagyok célcsoport.

Peter Csongradi 2013.12.20. 12:59:50

Életemben először vezettem ilyen kategóriás autót, egy Toyota Hilux volt az, 3000ccm-es motorral. Tetszett nagyon a kocsi, főleg a régi Toyotás robosztusság érzete; viszont a motor mérete ellenére iszonyú lomha volt, és sokalltam a 11.5L/100km-es értéket.

Boar... 2013.12.20. 13:16:27

Aki szerint a fellépő jó helyen van ezeken a vasakon, az próbáljon majd emelési pontot találni, mondjuk egy hi-lift emelőnek...
No meg arra is jó, hogy ha fog vele egy tuskót az ember, szépen behajlik és megnyomja a kasztnit...

srank 2013.12.20. 13:19:50

egy toyota fj cuiser (4000/v6) tesztet sehol nem találtam magyar oldalakon, csak a szahara tuningosat, meg H1-el kéne összevetni, mert az pick-up ...
olyanok ezek a tesztek mint a KenBlock gymkhana, unamassak má' ...

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.12.20. 13:40:04

hát a kedves tesztelők adják vissza a jogosítványt. havonta csak egyszer-kétszer "fanyalodom" a navarára, parkolni lehet vele még radar nélkül is (párhuzamosan és merőlegesen egyaránt), max a kib***ott nyikorgása az, ami miatt a halál f****ra kívánom...
a toyota olyan belül, mint egy személyautó a navara után, sokkal kifinomultabb.
a fosvágen meg hát rászolgált a nevére, kicsit rádobva már egy defendert is vehetek, és azért a két masina között van egy cseppnyi különbség (a landy javára, természetesen)

karlmann 2013.12.20. 14:03:39

@A munka hőse, minden kommunista őse:

Bezony így van és nem is kell olyan sokat rádobni. Arról nem is beszélve, hogy eleve manuális váltóval adják, ami azért nem hátrány terepen.

Oldm4n 2013.12.20. 14:12:10

@ommm: A CIKKBŐL nem derült ki. Hadd ne bogarásszam a kevés itthon töltött időmben végig X száz komment tartalmát. Főleg, hogy azok számomra halálosan érdektelenek. Azért kösz a tippet.

Oldm4n 2013.12.20. 14:22:33

@ommm: No, elolvastam édes öcsém, NEM DERÜLT KI. Egyvalaki említette, hogy szerinte sokat eszik. Szerintem még én is írtam, hogy létezik egy olyan gyári injektortérkép, amivel lehet csökkenteni a fogyasztást, bár -szerintem, aki dolgozom a vassal!- ostobaság ilyent számolni, mert MUNKAGÉP, ahol ÜZEMÓRA van számolva. Az meg úgy, hogy én kijövök a Rangerrel elsőre a Bükkből ott, ahol ezek kb elvéreznek a lagymatag motorjaik miatt. NEM VÉLETLENÜL írtam a 3.2-t, mert -munkagép!- van ahol kell a kraft. Szállíts fát erdőből, hegyekből, kilőtt teljes terítéket, élelmet az etetőkhöz, út nélkül, ösvényeken, rájössz, miért jó a 200 ló, 400Nm nyomaték. A DIFFIZÁR. Szóval akkor várom a választ, miért nincs benne a Ranger???!!!

ommm 2013.12.20. 14:28:41

@Oldm4n: Segítek, figyelj:
b-gabee 2013.12.20. 09:03:06
Egy Ford Rangert még nagyon szívesen láttam volna ebben az összehasonlításban.
ommm 2013.12.20. 10:09:45
@b-gabee: Mi is!

--------------------------------------

citrix 2013.12.20. 09:40:10
A Ford Ranger-t nagy hiba volt kifelejteni.Nagy,kényelmes,bivalyerős motor,pofás kinézet.Kíváncsi lettem volna mit produkál a fenti mezőnyben.
ommm 2013.12.20. 10:10:49
@citrix: ...és ez nem a mi hibánk. Csak a történelmi hűség kedvéért.

---------------------------------------

Minden egyébről kérdezd meg a Ford sajtósát. Volt rá egy hónapja.

w a s d 2013.12.20. 14:35:36

@karlmann: Nem vagyok benne biztos, hogy igaz az, hogy a manuális váltó nem hátrány a terepen.

Oldm4n 2013.12.20. 15:03:09

@ommm: Ó, bammeg. Én meg azt hittem tényleg. Figyelj, egy északi-tengeri olajfúró szigeten gépészkedem. Először vagyok itthon karira, úgy érzem, mintha ledaráltak volna. (Mondjuk megfigyelted, milyen hihetetlen, szinte nyárias az idő???!!!) Nekem rébuszokban, utalásokban -most- hiába beszéltek. Aki akar valamit, konkrétan írja le. Ne célozgasson, mert tuti nem talál! :D

es125 2013.12.20. 15:53:51

@ommm: a cikk amúgy jó lett, ne értsétek félre a nyavalygásomat. (Robinak a tehén amolyan "locsolkodós" terepjáró, hogy nem vittétek ki, vagy más oka van?)

ommm 2013.12.20. 15:55:52

@es125: Kinn volt, várd ki a holnapot

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 16:16:30

Kár volt... elhangzott néhány ordas baromság...

Minden tiszteletem Gellérték vezetési tudásuk előtt, de a terepjárókról, meg ilyesmikről sajnos fogalmuk sincs.

1. Mi az a baromság, hogy hogyan kezeli az elektronika tolatva elinduláskor a hajtást előre-hátra?
Bazmeg, egytől-egyig kapcsolható összkerekes autók, középen nincs differenciálművük, azaz összkereket kapcsolva az első és a hátsó kardánok fixen mereven össze vannak zárva, nem oszt semmi hajtást sehova, egyformán tekeri mindkét kardánt.

2. Eleve mi a pék faszát nézegettek azon, hogy felmegy-e tolatva?
Hábazmeg, naná, SŐT, tolatva megyen föl könnyebben. Főfelé menve a súlypont hátravándorol, és a feljebb lévő kerekeken lesz kisebb tömeg (ha orral főfele megyünk, akkor az első kereken, ha tolatva, akkor a hátsón), és az alul gyüvőn lesz a nagyobb tömeg. Mivel a pikápok tömegelosztása alapból egy kalap szar, így a tolatva próbálkozással lehet elérni egy normálisabb tömegeloszlást, mert a hátul lévő első keréken lesz jó sok súly, jobban tudja tolni főfele az autót. Persze az elöl haladó hátsókereken még kevesebb lesz, mint egyébként, de mivel ezekben nincsen differenciálmű középen, nem okoz problémát, mivel nem fog főfelé eldifferálni a hajtás, így ha a főfelé lévő két hátsó keréken SEMENNYI súly nem lesz, akkor is feltolja a két első kerék alulról.
Ha állandó összkerekes, zárható középső differenciálművel, akkor előfordul, hogy főfele az elöl haladó tengely elkönnyül annyira, hogy eldifferál oda a hajtás, olyankor bezárjuk a közepit, és kész.

3. Ha van felező, akkor tök fölösleges bármilyen lejtmenetvezérlő. Fél egy, dízel, nagy motorfék, lejtmenet vezérlő nélkül is le fog araszolni lépésben az autó. Ilyen meredek lejtőn eleve nem is nyomunk féket, mert ha csak egy kicsit is taknyosabb az idő, úgy keresztbevágja magát az autó 25 centi alatt, mint a szar, és már fejre is van téve a verda.
Ha meg automata, és alig van motorfék, akkor is inkább pattogva, gyorsan tempósan zúduljunk le a hegyoldalról, mint hogy fékkel keresztberakjuk az autót.

Szóval nem ártana Gellértéknek egy kis offroad továbbképzés...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 16:23:16

@1127ccm: Az első szabadonfutó agyak itt nem játszanak semmi szerepet, mivel mindegyiknél, amint összkereket kapcsolsz, maguktól be is zárják egyidejűleg azokat.

Csak abban van szerepük, hogy hátsóhajtásban ne forgassa a kerék vissza fölöslegesen a féltengőket, a difit, meg a kardánt, mert a sok sok tízkiló vas forgatása is pluszfogyasztást eredményez.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 16:37:16

@w a s d: Nem hátrány, és nem előny az automatához képest. Mindegyikkel lehet terepezni, csak mindegyikkel MÁSHOGY kell vezetni.
Van, amit az automatával jobb, könnyebb megoldani, van amit a manuálissal.

karlmann 2013.12.20. 16:38:22

@w a s d:

Nézd én nem vagyok egy off-road mágus, de vezettem már ilyen járgányt és eddig még mindenki azt mondta, hogy jobb a manuális. Persze, tudom ezek javarészt az életben nem találkoznak komoly tereppel, amint az a cikkben is szerepel, de a valódi terepezésre használt gépekben többségében most is az van, nyilván nem véletlenül.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 16:42:59

@karlmann: Már ahol az a divat. Amerikában pl. elég ritka a kéziváltós terepjáró, mint ahogy a kéziváltós BÁRMI is.

karlmann 2013.12.20. 16:47:55

@Tie:

Ez jogos. Blazert vezettem már a tengerentúli csapatból és döbbenetes, hogy mit kibírt. Csak abban "hagyományos" automata volt, ami elég jól állja a sarat. Nem tudom, hogy a mostani csodák is bírnak-e annyit?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 16:49:47

@karlmann: A mostani automaták MECHANIKÁJA fikarcnyit sem különbözik a régiektől, pont ugyanaz a bolygóműves cucc van bennük, csak több fokozattal.

w a s d 2013.12.20. 17:35:58

@Tie: @karlmann: Alapvetően abból indultam ki, hogy aki nem ért hozzá, gyakorlatlan, és nem szórakozásból jár terepre, annak pl. lehet jobb sokszor, ha nem kell a kuplunggal játszani, és azt még tönkre is tenni. Na meg a hagyományos automaták úgy tudom, elég finoman tudnak elindul, ami az előbbi esetben megint csak nem hátrány. Mármint hogy nem nekem kell olyan finoman működtetni a tengelykapcsolót, mint esetleg még soha előtte.

(A VW összkerékhajtása nem olyan egyébként, mint a rendes quattroké?
(Igazából úgy emlékszem, hogy a bemutatókor valahol mintha kétféle összkerékhajtási rendszerről is írtak volna, hogy mindkettő elérhető benne.))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 17:50:43

@w a s d: A quattro hajtásban torsen difik vannak, amik maguktól tudnak "zárni" bizonyos mértékig, de nem tudod őket 100%-os összezárni. Az amarokban ha van is középen difi, akkor az egy egyszerű zárható difi, nem torsen. Azaz vagy nyitott difi, vagy zárt. Ez a klasszikus állandó összkerékhajtás központi difizárral.

1127ccm 2013.12.20. 18:01:49

@Tie: ?ha itt nem jatszanak szerepet akkor ugyan hol a viharban jatszanak? Csak es kizarolag itt jatszanak. Es arrol eshetne szo h mi kapcsolja oket, pl vakum v mehanika. En mar tobbet is eltortem. Es mi a helyzet a keson kapcsolo toyota hajtassal?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 18:11:36

@1127ccm: Onnantól nem játszanak szerepet, hogy bekapcsoltad az összkerékhajtást, mivel az első agyakat a rendszer azonnal be is zárja, nem csak akkor, amikor "szükség volna a hajtásra", vagy amikor tolatni kezdesz, vagy akármikor máskor.
A kapcsolható összkerekes, szabadonfutó első agyas autóknál az összkerék-kapcsoláskor két dolog megy végbe: Bezárja az osztóművet, és bezárja az automata agyakat. A kéziket meg az ember kézzel bezárja magának, ha olyanok.
Onnantól viszont, hogy bezártak - márpedig az automatánál ez automatikusan megtörténik az összkerék kapcsolásakor - már nem játszanak semmi szerepet. Zárva vannak, oszt kész.
Az, hogy az első szabadonfutó agy automata, az nem azt jelenti, hogy a rendszer összkerékhajtás közben ki-be kapcsolgatja szükség szerint, hanem azt, hogy összkerék kapcsolásával egyszerre automatikusan bezárja őket, és nem kell kézzel átkapcsolni. De onnantól már csak akkor oldja le őket, ha kiveszed összkerékből az autót. Amíg összkerékben van a kapcsolható, addig az automata agyak is zárva lesznek.

Az, hogy eltörtél már párat, az csak annyit jelent, hogy az a leggyengébb része a hajtásnak, nem többet.

vidéki suzukis 2013.12.20. 18:40:26

"Viszont durván hiányos az extralista. Nincs központi zár. Nincs elektromos ablak. Feláras már az alap Climatic-klíma és a könyöklő fedele is. Nincs még csipogós tolatóradar sem. A külső tükröket nem lehet bentről állítani. Nemhogy villanymotorral, sehogy. Ha rosszul áll a jobbos tükör, ki kell szállni, megkerülni az autót, és nyomkodni a tükörlapot. Minden extránk egy kéthangszórós rádió, ezért meg kár pénzt adni, mert egy fülkehátfalra szigszalagozott Sokol is tud ilyen hangot. A tesztautóhoz kapott adatlapon az üzembehelyezéskori új ár alatt 8,5 millió forint szerepelt."

Asszem itt egyáltalán nem túlzás az a mondás, hogy ha a feléből engednek még picit, akkor tárgyalhatunk. :-)
Schmutzig schwábok, hihetetlen.

vidéki suzukis 2013.12.20. 19:19:13

Amúgy az Isuzu kéne.
Sokan hiányolták az új Rangert. Kollégának vett a cég, alánézés után azonnal megrendelték hozzá a védőlemezezést, mert gyárilag nem készítik fel terepjárásra, ezzel szemben az Isuzukban alapfelszereltség a védőlemezezés. Az új Ranger egy hatásvadász formatervű, diszkó-pick-up, max. közepes tereptulajdonságokkal. Ehhez képest a belterében botrányos, ujjnyi széles illesztési hézagok vannak. 6-ost nem lehet gyorsan kapcsolni 5-ös után, mert rendszeresen 4-es lesz belőle. Ami egy egészségesen kihúzatott 5-ös után meglepit tud okozni. :-) A hátsó helykínálat viszont nagy előrelépés az előző Rangerhez (=Mazda BT-50) képest. De ehhez b@szottnagy tengelytáv kellett, eltúlzott teljes hosszal, hogy a plató se legyen rövid. Zömmel aszfalton 10 alá vihető a fogyasztása a 2,2-es motorral. Egy Dél-Afrikában összedobott, hatásvadász kinézetű batár.

es125 2013.12.20. 19:26:00

@vidéki suzukis: pár kockarangert szereltem már. MINDNEK volt haspáncélja...és nem ketteslemez. Az újabbakon pont ezt sporolták le???

pobeda 2013.12.20. 19:28:45

Egyszer "nehéz" terepre való autókat is össze lehetne hasonlítani. Toyota hzj vagy fzj és konkurensei.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 19:30:11

@pobeda: Ja, csak azokat el is kellene vinni nehéz terepre, mert ez a krosszpálya szép, meg minden, de ölég harmatos. :)

vidéki suzukis 2013.12.20. 19:45:00

@es125: Igen, és az utólagos haspáncél sem teljesen takarja el a sérülékenyebb részeket.

1kutya 2013.12.20. 20:11:44

@szabi1983: azt én is! és valószínűleg van valami abban, amit mondasz, mert a mienkben volt vagy 45k, mikor vettük (németo. életében nem járt addig terepen) és olyan volt, mint egy nikkelbolha. mostanra inkább hajózó személyzetnek érzi magát a zember benne :)

karlmann 2013.12.20. 20:29:02

@w a s d:

Igen értem mire gondolsz és ebben igazad is van. Bár szerintem aki gyakorlatlan, az inkább kerülje az ilyen szituációkat, mert sajnos sok önjelölt "versenyzőt" láttam már, aki abban a hitben, hogy "az automata majd megoldja" végül jobb esetben csak elakadtak, rosszabb esetben még össze is törték a járgányt.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 20:36:03

@karlmann: PEdig csak gyakorlással, próbálgatással lehet megtanulni ezt is, épp mint a járást.

Ezért a legjobb egy kezdőnek a nagy baszom full size terepjáró, ha lehet, nagy motorral, automatával.
Azt ugyanis, hogy ÉSSZEL és ÓVATOSAN, ahhoz nem rutin kell, hanem csupán szándék. :)

karlmann 2013.12.20. 20:36:38

@vidéki suzukis:

Sajnos egyre több gyártó spórol le alapvetőnek hitt felszereléseket. Korábban pl. sok puttonyos kis áruszállítóhoz - Berlingo és társai - szériafelszerelés volt a fém haspáncél a motor alá. Sőt sok olyan turbós autóhoz, aminek alul van a turbója rendelhető volt fém haspáncél. Ma már vagy nem is rendelhető, vagy csak műanyag, vagy ritkán és k. drágán van fémből.

karlmann 2013.12.20. 20:38:15

@Tie:

Ez 100%-ig így van. Csak a legtöbben rögtön egyből futni akarnak, nem járni, itt a baj.

becseit 2013.12.20. 20:51:16

@csillekerek: Ezt a konfigurációváltást pár száz vasutas is átélte... :)))

1127ccm 2013.12.20. 20:51:47

@Tie: ne haragudj de ekkora sületlenseget reg hallottam!!! Ugy latom nem vagy tisztaban a mukodesevel, ami nem baj en se ertek mindenhez de akkor igyekszem nem osztani az eszt.
Na lassuk csak: a leg elterjedtebb auto agy a mechanikus automata, ez ugy mukodik h a kerek mindaddig szabadon fut tetszoleges iranyba(ez fontos lesz kesobb) mig a "feltengo" tol hajtast nem kap olyankor egy nagy menetemelkedesu ek a kulso belso ricnit ossze zarja. Mindaddig mig az irany valtozatlan(itt jon az elozo kitetel) ugyanis a nyomatek atvivo kormoknek 5-7fokos dolese van h terhelesre ne akarjon szetugrani. Oldani par meter tolatassal lehet. A fent emlitett okok miatt. De olyat h "behuzom negykerekbe oszt jo van, olyan nincs. Amugy a kezi is ugyanigy mukodik majdnem csak ott a nagy menetemelkedest egy fel fordulattal aktivaljuk. (Ezert nem torik olyan konnyen)

1127ccm 2013.12.20. 20:55:19

Oszinten kivancsi vagyok vajon egy inteligens ember elfogadja e ezek utan ha teved

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 20:57:40

@1127ccm: Igen, kell egy kicsit gurulni hozzá, hogy bezárjanak, nagyjából fél-egy kerékfordulatnyit.
De miután bezártak, nem fog kinyitni, csak akkor, amikor az összkerékhajtást oldottad.
Szép is lenne, ha a zárt összkerékhajtás hagyná időnként le-leoldogatni az első kerékagyakat tolatáskor.

És mivel itt még az emelkedőn elindulás ELŐTT bezárták a közepeket, amikor már a másik emelkedőn LEFELÉ jöttek, akkor már régesrég be voltak zárva az automata agyak is, így, amikor elkezdek visszafelé tolatni, akkor sem kellett az agyaknak csinálniuk az égvilágon semmit se.

1127ccm 2013.12.20. 21:05:19

@Tie: :)oke nincs tobb kerdesem. Habar meg egy: a te logikadat kovetve ha kiveszem a valasztokart negy kerekbol akkr ki is vannak kapcsolva?? Meg veletlenul se kell tolatni vele par metert? (Majd ha eltorsz egy parat es szetszeded akkor megismered a mukodeset, de addig ha jol figyelsz hallani fogod amikor kattan es szetkapcsol)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 21:08:24

@1127ccm: Olvasd el még egyszer, nem írtam sehol olyat, hogy nem kell tolatni, miután kivetted összkerékből.

Gyakran még az állandó összkerekes Land Roverrel is kell tolatni egy keveset, miután a középső difizárat kinyitom, hogy tényleg oldjon.

De egészen addig, amíg a kapcsolható összkerekes, automata mechanikus első agyas autó összkerékben van, nem fog leoldani az első agy tolatáskor sem. Csak akkor fog leoldani, ha leoldod az osztóműről az első hajtást, és tolatsz egy kicsit.

1127ccm 2013.12.20. 21:08:35

@Tie: kerlek ird mar le hogy mukodik szerinted. Kivancsiva tettel.

Boar... 2013.12.20. 22:10:13

Elég lehet egy motorfék is, de a tolatás biztosabb.
Az a szép, amikor az egyik old csak le. Összkerék kikapcsolva, a "bentmaradt" kapcsolón keresztül a kerék forgatja a féltengelyt mint a bajnok. Az a difin keresztül ellenkező irányba hajtja a másik oldali féltengelyt. Ott a kerék forog előre, a féltengely hátra, aztán ha ennek hatására összezár akkor lehet, reccsenés lesz a vége.
Eddig 2x...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.12.20. 22:12:05

@1127ccm: Melyik, hogy. Van pár féle automata agy.

Van olyan, amit írsz. Ez, tolatáskor valóban leold, aztán azonnal vissza is zár. Ez nagyjából lezajlik egyharmad-fél kerékfordulat alatt. De azt mondani, hogy leold, és úgy is marad, hajtás nélkül, az azért marhaság.
Fél fordulat alatt megtörténő oldás-újrazárást meg észre se veszel, mivel a kapcsolható összkerékben középen fixre van zárva a két kardán, ergo még csak egy pillanatra se tud eldifferálni a hajtás a két kardán között, úgyhogy menet közben észre se fogja venni a dógozó, hogy történt valami az első aggyal.

Aztán van, aminél nem olyan megoldás van, mint amiről te beszélsz, hanem pl. egy fogazott gyűrűt csúsztat rá egy másik fogazott részre, és ezt pl. vákum csinálja. Az a változat nem fog leoldani se tolatáskor, se semmikor, csak amikor a vákum azt mondja, eridj.

Aztán van, pl. a Land Cruiserec Power Hub-ja, amiben egy pici villanymotor zárja az agyat, az se fog leoldani tolatáskor egy pillanatra se.

Aztán van olyan, amiben egy nagy átmérőjű rugó csinálja a nyitás-zárást, olyat még nem szedtem szét, de ha jól tudom, olyan csak utángyártott motyókban fordul elő, gyáriban még nem láttam olyannal szerelve autót.

Aztán meg biztos van még pár féle megoldás, mindet én se ismerem.

Ez a kérdés amúgy kb olyan komolytalan volt, mintha azt kérdezném tőled, hogy "na, oszt hogy működik a difizár". Mert hirtelen tudok vagy 8 félét.

szoldzsa 2013.12.20. 22:24:02

Az Amaroknak, illetve egyik tesztben szereplő autónak sincs központi differenciál zárja, mint ahogy az többször hallható. Az csak az állandó 4x4-es autókban van, mint pl. G Mercedes, vagy Defender.

Amikor az Amarok tolat a videóban, és szóba kerül, hogy az eleje hamarabb, a hátulja pedig csak később kapcsol be, na ilyenről szó sincs az ilyen hajtáslánc képleteknél. Ha összezárjuk akkor eleje, hátulja hajt egyszerre.Nem összekeverendő az SUV-re jellemző alternatív 4x4 rendszerekkel.

roobert 2013.12.20. 22:38:41

Egy rangert szívesen láttam volna teszt alatt.
Nekem van és állandóan vigyorgok benne. 3.2 motor, 200 le, 470 nm. Teljesen személyautós belső, megy mint a barom, tíz alatt fogyaszt.(Most 8.3, de sokat mentem városon kívül.)
Nem mondom, hogy rommá veri a mezőnyt, mert annyira nem értek hozzá, de a d-maxtól fényévekre van. Az extra listát nem írom le, mert nincs annyi hely...

1127ccm 2013.12.20. 22:39:07

@Tie: na azert orulok h eljutottunk a "behuzom 4kerekbe oszt jo van" tol a valosagig. Bar egy inteligens ember igy kezdte volna h ja bocs tenyleg az kimaradt.
Mindenkepp egy kapcsolo korom par lesz mert ugye ez valositja meg a szabadonfutast. Ez mondjuk nagy okossag volt. Ahol az eb el van hantolva : nem az a lenyeg h a dolgozo mit vesz eszre hanem (auto) reteszeles elott a "dogozo" megtiporja a gazt mer a szakerto azt irta , pik pakk eltorik es a franya markak3reskedo nem rest 300000jomagyar forintot elkerni erte. Arrol nem is beszelve h amikor iranyvaltas van mekkorat kap. Ezert ILLENEezeketet leirni egy tesztben mert mint mondottam volt itt sokan nem ertenek a terepjarokhoz. Azert olvassak mert erdekli oket hat kapjanak hiteles informaciot.! Megegyszer: ha az elejen azt irtad volna h igazad van tobb tekintelyed marad a vegere.

NanD 2013.12.20. 22:54:58

Nem tudom írta e már valaki ,hogy az Amarok mekkora egy fostaliscska. Az országos érdekeltségű cégünk helyi kirendeltségénél több mint 10 db van. Az összes autón kettős tömegű lendkerék csere volt. (5-40 e km között.) A saját használatú autón 40 e km-nél kettös tömegű lendkerék,48 e km-nél kiegészítő vízpumpa, 51 e km-nél Egr szelep csere. Ez egy (elvileg) prémium pick up? Az igaz hogy elfér benn 5 ember téli ruházatban, befér a szerszám a platóra ,de mindig azon aggódjunk hogy mikor áll meg? Ja a helyi Wv márkaszervíz csereautója egy Ford Ranger.

Rocko- 2013.12.20. 23:40:16

@NanD: "Ez egy (elvileg) prémium pick up?"
ezt ki mondta?

ommm 2013.12.20. 23:48:11

@Tie: Ezt már megválaszoltam neked privátban, ide kár volt. Ez nem az offroad-fórum. És ezek NEM terepjárók.

ommm 2013.12.20. 23:51:32

@Tie: Szerinted melyik importőr venné örömmel, hogy az (a.) nem létező tesztautót (b) a diófának megtámasztva csörlőzzük át a szügyig érő sáron?
Ez nem az az ország sajna.

Bughi 2013.12.20. 23:53:07

miota ujra van totalcaros adas,ez volt a lgjobb felveteletek......regen ilyen volt a tv-ben is.....hianyzik!

ommm 2013.12.20. 23:54:31

@NanD: Mexikóban gyártották, lehet, most már nem ott.

bigpond 2013.12.21. 00:47:17

@1127ccm: es Tie:

Uraim !
Rengeteg autoba NEM RAKNAK AUTOMATA AGYAT ! ! Ez mar vagy tiz eve igy van.
Sokkal elterjedtebb manapsag a szabadonfuto differencialmu, es gyanitom ezekben (Toyota) is ez van. Ez ugy nez ki , hogy az elso feltengelyek allandoan forognak , de az elso kardan mar nem mert mert a tanyerkerek elforog a difiben.

4 kerek kapcsolaskor kormokkel kapcsolodik a diff es ugy is marad amig ki nem kapcsoljak az elso hajtast, tehat lehet vele tolatni hegyen felfele.

kitiltott, de seráfütty 2013.12.21. 00:50:21

Egyszer de megnéznék egy-két kakukktojást az ilyen tesztekben, pl. valami amcsi, vagy amcsi piacra gyartott gépet bedobni ezek közé (pl. Toyota Tundra).

szoldzsa 2013.12.21. 08:24:18

@ommm: Argentína volt az, de most mar Hannover

Árpádné, Pehely 2013.12.22. 09:44:57

A mai cikket sajnos nem lehet kommentelni, de nekem muszáj. Miért nem az lett a címe, hogy ehhez képest a Lamborghini: traktor?

(És ez a poén feleségemtől származik.)

magyar bucó 2013.12.22. 19:31:11

@Rocko-: Szerintem is hülyeség ennyit kérni érte.

Rocko- 2013.12.22. 19:36:30

@magyar bucó: de ettől még nem lesz prémium.

eszgyé 2013.12.23. 22:09:00

Én napi használatban egy Navarát hajtok automata váltóval. De az mintha egy teljesen más kocsi lenne, mint ami itt szerepel. Én nagyon kényelmesnek találom (főleg egy L200-al összehasonlítva), mélygarázsban sem gond vele a parkolás, erős,...
Ja és ha már kiemelték a terep gumisokat, meg kellett volna említeni, hogy a képek alapján a Navarán egy gyári Brigestone 4 évszakos alap garnitúra volt, ami leginkább nyári, országúti használatra alkalmas.

eszgyé 2013.12.23. 22:09:55

@eszgyé: Ja és igen, terepen is szoktam használni!

peta33 2013.12.30. 17:10:26

Tisztelt Szerkesztő Urak!!!!
Nagyon hiányzott a Ford Renger!!!!! Azt is be kéne vetni a legmagasabb emelkedőre,valamikkel,összevetve!!
Nagyon jó volt az előző Dáciás terepes SUV teszt is.
Sok hasonlót szeretnénk látni!!!! Minden ami 4x4,,irány Piliscsév!!! Kérlek,légyszi,,és videót,totalcar tv,terepest sokat!!!!
B.U.É.K...mindenkinek.
Üdv..Peta

Sobo 2015.03.04. 20:50:54

@ommm: Sziasztok,

Jól megkésve, de átnyálaztam a cikket mindenestűl.
Vásárlás előtt állok és képbe van az új Ford Ranger is.
Kérdésem: mi érné meg a pénzét szerintetek, melyik platós? Javasolhattok akár ezeken kívűl is.
(vmiért a uj Ford tetszik a legjobban!)

Köszi, Andy.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu