HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Legrútabb autók: inkább a napba nézek

2014.07.09. 08:43 Tcomment

Címkék: ronda csúnya top10

Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív!

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr396486905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TurboRudi 2014.07.09. 19:24:36

En speciel az uj generacios Lanciakat Deltakat latom lefittyedt szaju ebihalnak, ellenben egy szep allapotu, regi Delta Integrale-ert a fel karomat odaadnam. Na jo maset, nem az enyemet. Aztan a volt autokam, a bekaszemü Corolla sem egy szepseg, az uj 4 ajtos Impreza sem valami tetszetös, a g3 Ibiza/Cordoba eleje bün ronda, aztan a masik kocsim a 146 Alfa seggevel nem voltam sokaig kibekülve, ott mintha elfogyott volna az idö a tervezesre, holott az eleje gyönyörü, de -ugyan nem mai auto- a toplista elen al: a Polonez. Igazi kommunista lengyel design.

spellbinder 2014.07.09. 19:54:39

talán egyedül a 156-os alfa segge az, amit szépnek lehet mondani az utóbbi 20 évből. Minden más ronda.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.09. 20:00:57

Nem értem miért csúnya az 5gt ,nekem kéne.
De az az amcsi honda is:-)
Igaz én szeretem aferde hátú modelleket :-)

Schütii 2014.07.09. 20:12:54

BMW X3 1. generáció

Tippszmix 2014.07.09. 20:12:57

Csoda, hogy hozzá lehet szólni! Amúgy a Dacia Sandero, vagy a 1310 szerintem messze túlmutat a kategória győztese címen!

Tippszmix 2014.07.09. 20:18:51

@hisztivan: Érthetetlen ízlésed van.

Pepejoe 2014.07.09. 20:24:38

Nálam az örökös első helyet lestipistopizta a Multipla. Minden más feleslegesen nevez be a versenyre az elkövetkező 100-150 évben. Nem érdekel, hogy milyen jól átlátható és vezethető, elhiszem anélkül is és nem is erről van szó. Hanem arról, hogy szép, ill. nem szép és szerintem nem az. A 2. helyet holtversenyben (de utcahosszal lemaradva az 1. helyezettől) kapja a Wagon R+, a Vel Satis, a PT Cruiser (főleg amikor arról akarnak meggyőzni, hogy milyen utolérhetetlenül jól lehet vele krúzolni amerikai módra, hahaha) a Nissan Cube, a Toyota Yaris Verso, az X6...ja, a Suzuki X90 is úristen...hát még gondolkozhatnék.

Schütii 2014.07.09. 20:42:20

Amerika igazán kitesz magáért, pl az AMC Pacerrel is.

Scaleo 2014.07.09. 20:46:31

Hát a Multipla hol marad? Vagy a SsangYong? :)

Amúgy ez az FCV nem lenne ronda SZVSZ, ha a hátulja nem lenne. Az tényleg merénylet az emberiség ellen. Legalább csak a lámpacsík lenne hátul... Az a két oldalsó lámpatest felfoghatatlan.

Scaleo 2014.07.09. 20:50:56

@Michel Djerzinski: Speciel bizonyítékot még egyet sem láttam, baromságokat összefüggéseket értelmezni képtelen elmebetegektől annál inkább. Úgyhogy erről ennyit.

galaxiscsirke 2014.07.09. 20:53:12

Az előző kommentek visszaolvasása nélkül (ezért bocs,ha már volt) szerintem az emberi közlekedéstörténet 3 legrondább képződménye a Renault Thalia, a Fiat Multipla meg a Nissan Juke. Mondjuk, a Multiplának van egyetlen mentsége: kényelmesen,jól ki lehet látni belőle mindenfele,emellett természetesen elképesztően ronda. A Thalia szimplán nyomironda,és nincs hozzá előny, a Juke meg lehetetlenül undorító,semmi autóformája nincs.

Schütii 2014.07.09. 20:54:52

@galaxiscsirke: "A Thalia szimplán nyomironda,és nincs hozzá előny"

De. 500 literes csomagtartó.

Scaleo 2014.07.09. 20:59:40

@Michel Djerzinski: "Az Opel egyik jellegtelenebb autót hozza ki a másik után."

Kurvára nem. A J Astra (főleg GTC kivitelben) és az Insignia kifejezetten jól néznek ki kívül-belül. De az Adam se rossz. Az utóbbi 15-20 év legjobb formáit hozza most ki az Opel.

Vicces, amikor valaki a saját ízlését megpróbálja abszolút mérceként alkalmazni, és aki nem ért egyet vele, annak nyilván hiányzik az "esztétikai érzéke". Mert neked aztán nem hiányzik, ezt te eldöntötted. MegaLOL. :)

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:00:42

@spellbinder: ez komplett baromság. Az Alfa 156 egy ikon, az utóbbi évtizedek egyik legszebb autója, Alfa viszonylatban is. A 156-os egy mestermű, az utolsó csavarig gyönyörű és örök forma. Volt pár ilyen azért, pl. a Rover 74-ös vagy a Saab 9-5, Volvo S60 I. De pl. a Lancia Thesis is egy szobor, amely részleteiben is csodás.

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:05:04

@Pepejoe: Szinte betűről betűre egyetértek. De azért a posztban említett autók nagy része tényleg szemétdombra való selejt.

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:07:12

@Scaleo: talán rossz helyen keresgéltél. De aki keres, talál, hát ha még segítenek is:
www.youtube.com/watch?v=nMmZC4z5BcI

misinator 2014.07.09. 21:08:00

Vékony jég az esztétika...
Pl. a facelift előtti Albea tulajok szemében a ráncfelvarott Albea a csúnyább, és vice versa.
Az összes többi ember szemében meg mindkettő:-)
Én próbáltam az enyémet esztétikusabbá csalni:
nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40645.jpg
Mielőtt belekezdenétek gyalázni a műkrómot, jusson eszetekbe Cyrano de Bergerac:
"...Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el!..."
:-)

Összeségében a jelenséget szemlélve, bennem az fogalmazódott meg, hogy a probléma - mindamellett, hogy igen sokrétű - leginkább két dolog.
1, Akiknek van egy terméksora, azok érthető módon szeretnék a drágább modellek felé terelni a kedves vevőt.
Amikor sikerül egy kifejezetten esztétikus, harmonikus formatervet alkotni a csúcsmodellnek, akkor nem marad más hátra...mint elrontani a kisebb családtagokat szándékosan rácsempészett diszharmonikus részletekkel.
Számomra erre példa a jelenlegi 3-as és 5-ös orra.
Másik eset azoké a gyártóké, akik hiába is készítenek netán esztétikus, elegáns formatervet, ha a célközönséget ez nem fogja meg /lásd még beszart gatya dizájn.../.
A Lancia is hiába erőlködött, az elhibázott alapkoncepciót - Fiat technikát elsózni szebb köntösben - nem kompenzálta az igényesebb formaterv.
Ekkor lépnek az autógyártók a vékony jégre: Ne szépet, hanem szokatlan/érdekes?/meghökkentő/megbotránkoztató formatervet vessünk be.
Ezzel csak az a gond, hogy a legmeghökkentőbb formaterv is pár hónap alatt beleszürkül az utcaképbe.
Az én panaszom az, hogy még ezután jó 20 évig végzik alattomos esztétikai környezetszennyezésüket, ízlésrombolásukat.

Ja, s még egy: Ha egy széria netán szépre/esztétikusra sikerül, akkor a következő generációnál ez már nem megy, hát marad a szándékos formai diszharmónia...

killercsiga 2014.07.09. 21:21:22

én az Enzo Ferrarit hiányolom, trehányul, aránytalanul összedobált valami volt, messze kiesik a többi Ferrari közül

Mondeoman 2014.07.09. 21:22:50

2005. Ez volt az utolsó év amikor még viszonylag sok normális formatervű autót dobtak piacra: Grande Punto, Alfa 159, Honda Civic. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy azóta hány szép autót mutattak be: Lancia Delta (2008), Renault Clio (2012), Mazda 3 (2013)... És nagyjából ennyi.
Ha én terveztem volna a mostani Ford Focust, égne a pofám! Mi a f*sz ez az 1998-as Focushoz képest? Vagy a Skoda Roomster... Hihetetlen, hogy ugyanaz a Skoda dobta piacra, amelyik 10 évvel korábban megjelentette a harmonikus, kellemes megjelenésű első Octaviát. A mai francia autók többségétől sírni lenne kedvem... Értem én, hogy inkább a minőség fejlesztésére koncentráltak az utóbbi években, de miért nem tudnak ma is olyan egyszerű, de jó formaterveket készíteni, mint pl. a faceliftes Renault 19 vagy a Peugeot 406? Miért kell a többi gyártót majmolniuk az üvöltő harcsapofával (ami egyébként szerintem baromi ronda)? Ráadásul a Peugeot valamiért mostanában előszeretettel alkalmaz mindenféle konkáv formákat az első és a hátsó lámpákban, a 2008 első fényszórója konkrétan úgy néz ki, mintha egy öt éves gyerek firkálta volna. Az Alfa Mito és Giulia ugyanez a kategória: a régi típusokhoz képest hatalmas minőségi ugrás, a formatervükből azonban kiveszett minden vonzó egyediség. A Fiat detto... Az 500-as még elmegy, de a belőle fabrikált mindenféle változattól, aminek az eredeti 500-ashoz semmi köze, azoktól forog a gyomrom. A Pandát nyugodtan átkeresztelhetnénk Rondának, nála már csak a napokban bemutatott Punto-facelift rusnyább (itt is visszaköszön a manapság oly divatos elnyújtott lámpa és üvöltő hűtőmaszk... Sikerült a gyönyörű 2005-ös formatervet addig csűrni-csavarni, amíg ez is ocsmány lett). A Bravo is elmegy, de igazából olyan egyénisége közel sincs, mint mondjuk anno a Ritmonak vagy a Tiponak.
És még írhatnám a Seatról, az Opelről, és sok más gyárról, hogy pár év alatt milyen "szépen" elsemmilyenedtek a formaterveik. Olyan igazán szép és kívánatos autó, mint pl. az 1994-es Laguna, az első Focus, vagy az Alfa 159, mostanában nagyon kevés született. Nagyjából az a néhány típus, amit a hozzászólásom elején felsoroltam...

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:23:20

@Scaleo: J Astra? A legújabb? Ugye viccelsz. Olyan, mint bármi más: lehetne Kia, Hyundai, Mazda. Ráadásul nehéz is, magas is, egyáltalán nincs benne semmi megkapó. A H Astra Coupé abszolút vállalható, de amúgy belülről az is eléggé silány lett, minden procikájából süt a GM-filozófia (vagyis a spórolás).

Az Insignia egy igazi marketingtermék, amelyre megint sokan rábuknak, mint gyöngytyúk a fényes takonyra. Valójában csak egy magasépítésű, felfújt szappantartó. Ha már egy valóban szép, némileg előremutató és arányos autót kellene említeni a mostani autók közül, akkor a Mazda 3 és 6 jut eszembe, de ezek sem szakítják le az eget. A Toyota új kupéja is egészen kívánatos, de az más kategória. Be kellene látni, hogy egy jobb kezű nímand különb, szebb, arányosabb autót tud rajzolni/tervezni, mint a nagy konszernek designerei, csak hát ugye a tömegízlés diadala az, amit látunk és aminek sokan örömmel tapsikolnak.

Opel Adam? Arra a kis marketing-görcsre gondolsz, ami a Fiatot és a Minit plagizálja?! Meg ami apró kis csillagokkal a beltér tetejében akarja megfőzni az Y és Z generációsok agyát? Akik előszeretettel használják a hetyke "MegaLOL" trendi kifejezést, mert saját ötletük és más magyar kifejezést nem tudnak?

Lehet, hogy én vicces vagyok, de te meg szánalmas.

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:25:29

@Michel Djerzinski: "mert NINCS saját ötletük és más magyar kifejezést nem tudnak? "

Mondeoman 2014.07.09. 21:29:39

@Mondeoman: jah, és a Roomsterről jut eszembe napjaink egyik legbutábban alkalmazott formatervi eleme: a rejtett hátsó kilincs. Van pár típus, aminek nagyon jól áll (pl. Alfa 156, jelenlegi Clio), de sok típusra valamiért ráerőltetik, pedig oltári hülyén néz ki vele. Tipikus példa erre a Roomster, de szerintem a Peugeot 206 SW-n és a cikkben említett Jeep Compasson sincs túl sok keresnivalója...

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:29:56

@misinator: "Amikor sikerül egy kifejezetten esztétikus, harmonikus formatervet alkotni a csúcsmodellnek, akkor nem marad más hátra...mint elrontani a kisebb családtagokat szándékosan rácsempészett diszharmonikus részletekkel."

Ez általában igaz lehet, de korábban azért akadtak kivételek. Pl. az Alfa (145-155-164, 147-156-159), a Rover (a 25-45-75 mind harmonikus és szerethető modell volt), a Honda (Civic-Accord-Legend) vagy épp a Mazda (3, 6).

Scaleo 2014.07.09. 21:30:33

@Michel Djerzinski: Ingyenenergia? "Több energiát bocsát ki, mint amennyit felhasznál"? Ez neked a bizonyíték?

Na, most itt két lehetőség van:

1. egy kibaszott nagy troll vagy, és szórakozol;

2. annyi közöd nincs a fizikához, mint egy óvodásnak.

Mindenesetre köszönöm ezt a filmet, még nem láttam. Azt hittem, gróf Spanyol Zoltánnál nagyobb mókamesterek már nincsenek a világban, de valahogy mindig akad valaki, aki bedob egy újabbat. :)))

Egyébként látod, pontosan ez a gond: a konteóhívőkről mindig két perc alatt kiderül, hogy valami világrengető ostobaságra építik a nézeteiket. Egyszer látnék már egy konteóhívőt, aki értelmes érveket hoz, nem pedig annak az ígéretét, hogy könnyedén megbaszhatnánk a termodinamikát, ha a gonosz világcégek hagynák. :)

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:40:08

@Mondeoman: a Lancia Deltával nem értek egyet: az egy szimplán nagy, böszme, maníroskodó dög, amely csak szépnek akar tűnni, de valójában nem az. Ráadásul botrányos visszaélés a "Delta" névvel, ami ugye egy legenda és nem utolsósorban etalon a wedge designban (a másik etalon az Audi Quattro Coupe).

Már írtam, de szerintem az új Focus egyáltalán nem vészes, engem az első Focus taszított, de nagyon. Az új Focus hátsó lámpája az, ami egy elmehábor (oldalról nézve), de magával az autó formatervével nincs bajom. Ne felejtsük el: ez egy kommersz volumengyártó legsikeresebb modellje. Ehhez képest az autó eleje kifejezetten karakteres, markáns, összetéveszthetetlen, harmonikius és szerethető, ami önmagában is nagy erény, pláne ha a többi Ford modellt nézzük.

Mutatom a kedvencemet a mai autók között:

www.autopult.hu/galeria/1103teszt/saab/saab_95_28_aero_a1.jpg

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:42:41

@Scaleo: Aha. Szerinted akkor Egely György is troll, és még csak nem is fizikus. Aha. Nem vagy méltó a párbeszédre.

Scaleo 2014.07.09. 21:45:39

@Michel Djerzinski: Szerintem meg az a szánalmas, aki úgy képzeli, a saját ízlése a non plus ultra, és aki attól eltérő véleményt fogalmaz meg, az "beszopta a tömegízlést", meg "megfőzött agyú Y generációs".

Mi van, ha én meg azt mondom, hogy neked a régi, neked tetsző autókkal főzték meg az agyadat? Bezzeg a Benz-Patentwagen, az még jól nézett ki! Hiába, akinek a Monza tetszik, az már beszopta az akkori tömegízlést. :)

Hogy ki hány magyar kifejezést tud, meg ki mennyire tartozik a trendi Z generációba, arról jobb, ha nem nyitunk vitát. Főképp azért, mert fogalmad sincs, kivel vitázol. (De azon azért elgondolkodhatnál, az általad szóba hozott egyedek vajon olyan írásképpel és helyesírással szoktak-e írni, ahogyan én teszem.)

Mérlétezikmáranick? 2014.07.09. 21:48:41

Rodius egyértelműen az egyik legocsmányabb.

misinator 2014.07.09. 21:50:01

@Michel Djerzinski: Egyetértek Veled. Még a példáidban is abszolút.:-)
A téma attól sokkal sokrétűbb, hogy az ember bármilyen hosszú hozzászólásban is hiányérzet nélkül "letudná zárni a kéziratot" :-)

bandika57 2014.07.09. 21:50:13

@Michel Djerzinski: A Mitsuokáért odaadom az S60 Volvomat :-)

Scaleo 2014.07.09. 21:54:06

@Michel Djerzinski: Egely konkrétan jól átbasz téged, meg a többi, magát kurva okosnak képzelő, valójában a fizikához egy hikomatos kukabúvárnál többet nem konyító szerencsétlent.

Majd egyszer nézd meg Orosz László előadását, amiben kivesézi az úriember marhaságait. Hátha megértesz belőle valamit.

www.youtube.com/watch?v=pEC4kYyeiPI

A sportág nagy és színes egyénisége 2014.07.09. 21:55:11

@Scaleo: egyetertek az izlessel, az ugye szubjektiv, igy en nem is eroltetem sem a peldak mondasat rondasagra, sem nem vitatkozom azon, masnak mi a szep. Nalam a gond ott lezdodik, amikor a design kizarolag oncelu, praktikumot nem akar celozni. Szamomra a mufaj jeles kepviseloje a bmw x6. Minek van???

misinator 2014.07.09. 21:56:51

Én mindig azzal okítom a kislányomat(16), hogy ne érdekesen próbáljon öltözni, hanem elegánsan.
A divatos a kor bohóca.
Igen, az elegáns is; Jockey Ewing Mercije mai szemmel inkább rokokó, mint elegáns.
De az elegáns formai jegyek adott korszakban talán hosszabb életűek, mint a divatos és a "sportos" formák.
Ja, sportos...ez a másik halálom.
Pl. sportülés, sportos forma...Nooormális!?
Ma már pl. szénné röhögjük magunkat a 80-as évek - nem is olyan régen volt(!)- kompaktjaira aggatott spoilerek láttán:-)

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:57:17

@Scaleo: azt mondom, hogy rossz válasz, gyatra próbálkozás. Az autók a Nagy Uniformizálódási Bumm előtt karakterrel bírtak. Minden nációra voltak csak rá jellemző autók. Ennek semmi köze ahhoz, hogy hozzám amúgy közel áll a '70-es, '80-as évek autói. (De még a '60-as évek autói is kis mértékben.) Egy autóról messziről lerítt, hogy francia, olasz, német vagy angol. Ez az, ami elveszett az elmúlt uszkve 15-20 évben, nekem ez fáj. És bárki, aki kiáll a mai autók mellett, az uniformizált tömegízlés mellett kardoskodik.

Michel Djerzinski 2014.07.09. 21:58:26

@misinator: a divat változik, a stílus örök. És ez mindenre igaz. ;-)

misinator 2014.07.09. 22:03:35

@Michel Djerzinski: Való igaz.
Jó éjt mindenkinek!

Globetrotter2014 2014.07.09. 22:03:37

@Michel Djerzinski: ma is megvannak a különbségek, a BMW ugyanúgy BMW, a Volvo ugyanúgy volvo. Csak nem E30 vagy 960as hanem egy modern interpretáció.

A japánoknál volt egy érdekes hullámzás de azért voltak nekik is zseniális darabjaik.

Persze attól még érthetetlen hogy egy soktízezer alkalmazottat foglalkoztató cég olyan autóval nyrja ki egy márkáját mint az Aztec...

AZ is igaz hogy nem mindegy milyen múltú a cég, Zetsche pár év alatt kinyrta a Chryslert, a Mercedest meg nem siekrült még csak meggyengíteni sem. Ennyit számítanak a nyugdíjasok... :)

Mondeoman 2014.07.09. 22:12:02

@Michel Djerzinski: ízlésről vitatkozni ugyebár felesleges, bár akkor a cikk sem születhetett volna meg, mert pl. azt is írták páran a kommentekben, hogy szerintük az S-Cross nem gáz.
A legutóbbi Delta szerintem is a Delta név meggyalázása, de az autót ettől függetlenül én szépnek tartom.
A Focusról pedig épp képeket nézegetek. Most hogy mondod, nem is olyan ronda :) De az első és a második generációhoz képest én akkor is visszalépésnek érzem...

Erykson 2014.07.09. 22:14:25

Nekem csak egyetlen kérdésem van ...
Fiat Multipla ??? Nálam simán befért volna a top 10 be .

Michel Djerzinski 2014.07.09. 22:38:12

@Mondeoman: Az, hogy ízlésről vitatkozni felesleges, meg az, hogy az ízlés szubjektív, egy közkeletű tévedés, amit előszeretettel hangoztatnak azok, akiknek tényleg nincs semmilyen intellektuális, esztétikai képességük arra, hogy érveljenek valamilyen tárgy (vagy műalkotás) szépsége mellett vagy ellen. De hát ez van, sajnos a közhelyek erősek és működnek, még ha nem is feltétlen igazak.

(Érdemes nézegetni az új Focust képeken és élőben is, tényleg nem csúnya autó, sőt, szerintem kifejezetten harmonikus, már-már szép. Soha nem hittem volna, hogy egy Ford legnépszerűbb tömegautója el tudja nyerni a tetszésem :-))

Michel Djerzinski 2014.07.09. 22:41:29

@ZF2: a BMW és a Volvo 2 prémiummárka és ellenpéldák. Mindig is erős márkaarculatok volt, ez kétségtelen. De ettől még tudtál meggyőzni: ma az autók többsége jobban hasonlít egymásra, mint valaha az autógyártás történetében.

bali08 2014.07.09. 23:01:01

Sok magyar családot megbántottak már azzal, hogy becsmérelték az I. generációs thaliájukat, de azt kell mondjam joggal. A világ talán legpocsékabb sedanja. Hozzáteszem 2 hónapig volt céges autóm és igazából hibátlanul üzemelt. Még majdnem megkedveltem. Hiányolom a listából. :)

mex900 2014.07.09. 23:11:22

a noveremnek volt egy sarga Pontiac Aztekja. Imadta mert nagyon praktikus es jo auto volt es annyira nem volt csunya, mint ahogy itt lesajnaljak. Kulonben nem gyartottak volna annyi ideig.

Michel Djerzinski 2014.07.09. 23:31:04

@bali08: Az első két és fél sorodon hangosan felnevettem! :D

3gb 2014.07.09. 23:35:05

giulietta, am cygnet, baic c70 g, buick encore, chery, daewoo nexia, jeep cherokee, lincoln mks, mahindra e20, mitsubishi i-miev, opel combo, saipa tiba, dr1, de ez csak a 2013-14-es autókatalógus átfutása alapján...oh

Michel Djerzinski 2014.07.09. 23:37:44

@bali08: egyébként a pocsék sedán koronázatlan királya címre nemcsak a Thalia pályázhatna, de a Honda City, a Fiat Albea (bocs Misinator!), és a Dacia Logan is..

Scaleo 2014.07.10. 01:01:29

@Michel Djerzinski: A mostaniakban is bőven megvan a karakter. Vannak kevésbé sikerült, unalmasabb formák; de nem szabad általánosítani itt sem.

Nekem a régi autók között is kurva sok volt az egyforma; szerintem egy Opel Käpitan se hasonlított kevésbé egy Volgára, mint egy J Astra ma egy Kiára. És ma is ugyanúgy bőven megvannak az egyes gyártókra jellemző stílusjegyek, és retró autók is születnek dögivel.

Volt erről az uniformizálódásról a Papp Tibinek egy vezércikke az Autó Magazinban, valamikor az ezredforduló környékén. Már akkor is sokan ezzel jöttek, és ő szépen levezette, hogy ez nem igaz. Linkelném, de nincs a neten.

Scaleo 2014.07.10. 01:09:29

@A sportág nagy és színes egyénisége: Nézd, amíg megveszik, addig nem kérdés, hogy minek van. Legalábbis a gyártójának biztosan nem. :)

Egyébként ha ez megnyugtat, az X6 szerintem is kikúrt ronda, engem a SsangYong Actyonra emlékeztet. :)

Scaleo 2014.07.10. 01:41:44

@Michel Djerzinski: Jó, ha szerinted nem szubjektív az ízlés, akkor add meg a mértékegységét. Vagy legalább jelölj ki egy abszolút skálát, hogy mi számít szépnek és mi rondának, hogy mindenki el tudja dönteni, mit kell szépnek vagy rondának tekinteni.

Tudod, ha valaminek a szépsége mellett érvelni kell, az már régen rossz. Ránézek, és eldöntöm, nekem tetszik-e. Nekem pl. a Monza csak egy szögletes kupé, semmi több. Nemhogy lázba nem hoz, de unalmasan legyintek rá. Elölről mintha egy Omega A lenne, hátulról meg valami '80-as évekbeli japánnak is nézhetném. Halál unalmas, semmi extra. Ehhez képest egy J Astra GTC számomra százszor izgalmasabb forma, még a nyálam is elcsöppen, ha meglátok egyet.

Gondolom, most aztán reggelre lófejet fogok találni az ágyamban. :)

rahsol (törölt) 2014.07.10. 01:44:25

@A sportág nagy és színes egyénisége: Megdöbbentő dolgot mondok, de sokan ívben szarják le a praktikumot, mert megtehetik, ugyanis nem az az egyetlen autójuk (vagy legalábbis nem arra használják, mint amire te). Szerinted hány ember nézi meg, mekkora egy Ferrari csomagtartója? Hányan kattognak azon, hogy a Porsche designja nem követi a praktikumot?

A sportág nagy és színes egyénisége 2014.07.10. 06:56:11

@rahsol: Jogos. Viszont én nem erre gondolok, egyrészt ne a szélsőség legyen a követendő példa, másrészt egy sportkocsinál a praktikum nem azt jelenti, hogy sok teszkósszatyrot lehessen beletenni, hanem azt, hogy gyorsan lehessen vele menni. Ami ellen én ágálok, az a cél és értelem nélküli design, egy sportkocsi (elvileg) nem ilyen, az azért olyan alacsony, áramvonalas, stb, mert ilyennek kell lennie, hogy a célját elérje.
Egy "kategóriateremtő", vagyis kitalált baromság autónak nincs értelme, ilyen például a cikkben is szereplő Murano CC, az általam ekézett X6. Azon kívül, hogy valami kokainista rajzművész erre gondolt mámorában, nincs indok a létezésére.

A sportág nagy és színes egyénisége 2014.07.10. 06:57:30

@Rocko-: Együnk szart, tízmilliárd légy nem tévedhet :) Félreértés ne essék, nem akarok szélmalomharcot kezdeni.

Shadowbull 2014.07.10. 06:57:32

@Michel Djerzinski: "Számos ún. "összeesküvés" bizonyítottan létezik, ahogyan a tervezett avultatás is. De te csak csukd be a szemed és álmodd tovább bugyuta kis (lidérc)álmod."

Tudom, a zsidogyikemberek avultatnak tervezetten. Nekem nem tudsz ujat mondani kispajtas, en idologiailag kepzett vagyok!

este ne felejtsd feltenni az aluminiumfoliabol keszult kis arnyekolosisakodat.

Shadowbull 2014.07.10. 07:03:10

@Michel Djerzinski: Egely speciel gepeszmernok, nem fizikus.

Raadasul gepeszmernoknek sem valami nagy szam, mert nem figyelt fizika eloadason.

Shadowbull 2014.07.10. 07:06:27

@A sportág nagy és színes egyénisége: "a bmw x6. Minek van??? "

Profitot termelni. A BMW lathatoan felfedezett egy olyan szegmenst, ami elotte nem letezett. Sokkal jobban alakult mint barki varta, lassan a versenytarsak is masolni kezdik, es elkezd lefele is bovulni (X4).

Egyeb kerdes?

A sportág nagy és színes egyénisége 2014.07.10. 07:13:40

@Shadowbull: Nyilván. Értem. Köszönöm. Attól még céltalan és értelmetlen lehet (szerintem)? Mégis, mire jó egy olyan autó, ami SUV-nak néz ki, ami terepjárónak néz ki, de nem az, kupénak néz ki, de nem az, azon kívül, hogy lehet benne mutogatni magunkat? Hülyeség? (szerintem) Az.

Ettől még nem vitatom, hogy ömlik a pénz. De a nem létező piaci szegmensek kitalálása... Hagyjuk már. Az Apple-t szokták azzal fikázni, hogy kitalál valamit, amire onnantól kezdve sokaknak szüksége lesz, és úgy érzik, nem tudják, hogy tudtak eddig anélkül élni. Ilyen alapon ki kéne találni a bosozokut a nagyközönségnek.

Shadowbull 2014.07.10. 07:29:33

@A sportág nagy és színes egyénisége: Lehet mindenfele racionalis magyarazatot keresni (magas ulespozicio mint az X5ben, de megis stilusosabb auto) de felesleges. A vasarlok azert veszik mert tetszik nekik. Ezt el lehet toluk vitatni, de ertelmetlen.

A ceg oldalarol meg mas magyarazatot nem kell adni azon kivul hogy profitot termel.

Amikor megjelent mindenki karogott hogy mekkora bukas lesz, nem lett az, sot. Nyilvan elkezdhetjuk a fogyasztoi tarsadalmat is ostorozni, de annak mi ertelme? Mintha az idojarast szidnank kabe.

Scaleo 2014.07.10. 09:05:36

@Shadowbull: Ja, mi több, ő maga is határozottan cáfolja a weboldalán, hogy fizikus lenne. Na, hát ennyire van képben a kolléga. :)

Morph29 2014.07.10. 09:06:46

Az én szubjektív listám:
BMW:
- Aktuális és előző 7-es
- Aktuális 1-es
- 3-as Compact (E46)
- X6
- 5 GT

Ford:
- Aktuális Focus/C-Max/Grand C-Max (utóbbi különösen)
- EcoSport

Mazda:
- Jelenlegi 5-ös

Ssagyong:
- Rodius

Toyota:
- Yaris Verso (förmedvény)
- Előző Auris, mondjuk a jelenlegi sem egy matyóhímzés
- kb. az összes modelljük kivéve GT86

Mercedes:
- Kettővel ezelőtti S-osztály
- Vaneo

Renault:
- Thalia

Dacia:
- Lodgy

Fiat:
- Palio
- Multipla

Suzuki:
- SX4 sedan
- SX4 S-Cross

Ennyi így hirtelenjében.

Lord heckman 2014.07.10. 09:44:48

Jól összeszedtétek :)

Amúgy sokan írtak itt Multipláról, dévú takumáról meg ródiuszról, de azok már nincsenek, ha jól értem, ez kimondottan a mostani mezőnyről szól.

Amúgy a Lincoln szerintem nem rossz, benne van az amerikai pökhendiség és elnagyoltság. Az a warsava kinézetű Honda meg olyan, hogy tök el tudom képzelni, hogy 20 év múlva rajongani fogok érte, és veszek egyet, ha találok :)

átlátó 2014.07.10. 10:05:03

Hat, nem dugni viszem az autot...nekem csupan egy hasznalati targy...nem erdekel a kinezese, ne alljon meg soha...ez a lenyeg sracok. Meg elmondom meg, hogy mi. Legyen penzetek teletankolni. Latom, ahogyan 3 litereket tankol a jonep. A szep autoiba.
Ehhez mit szoltok? Csunya mi?! :D
Kuplung 1:
www.youtube.com/watch?v=Z78PjvfCVTQ
Kuplunk 2, ertitek, nem volt fürdöruhas szett, mert csunyak voltak a csajok...na. Vegyetek szep autokat, meg nöket magatoknak. :D
www.youtube.com/watch?v=jC_boSzk8Lg
Mondtam mar, hogy ne szep autot vegyetek, hanem hazias nöt, Nem mondtam...akkor most mondom...ne szep autot vegyetek, hanem olyat, amit tankolni is tudtok, meg nem is szarik be sose az agyba...peldaul Suzuki Wagon R...esetleg Ignis. Szigoruan automataban. :D
Most eriggyetek az utatokra bekevel.

AndrewT 2014.07.10. 10:23:08

@átlátó: A kedvencem az elmult idökböl: Subaru imprezza WRX STI. Sräc 2000Ft-ert tankolt. En meg telilöktem a szutyok 3as Golfot. Ö ment vagy 20km-t , en mentem 750-t :). De szep volt a subaru pirosban, nagy szarny, Sräcon Ray Ben szemcsi, 20as kar...

Ez csak ugy:
A Juke nekem tetszik!!! Es leszarom ki mit gondol!

rahsol (törölt) 2014.07.10. 11:59:33

@A sportág nagy és színes egyénisége: "Mégis, mire jó egy olyan autó, ami SUV-nak néz ki, ami terepjárónak néz ki, de nem az, kupénak néz ki, de nem az, azon kívül, hogy lehet benne mutogatni magunkat?"

Például arra, hogy valakinek pont ez a forma tetszik? Ilyen alapon azon is rugózhatsz, hogy az egész SUV kategóriának semmi értelme.

"De a nem létező piaci szegmensek kitalálása... Hagyjuk már."

Ahol van fizetőképes kereslet, az egy nagyon is létező piaci szegmens. 20 éve amúgy a SUV sem létezett, mint piaci szegmens. 40 éve meg az otthoni számítógép. Közben meg lett rá kereslet. És?

átlátó 2014.07.10. 12:37:40

@AndrewT: Tök vilagos minden es mert ez egy szubjektiv rovat, - hat a fünyironak is az a dolga, hogy nyirja a füvet, ne attol elvezzek el, hogy gyönyörü. :D Persze, minden nöt megdugni meg en sem tudok, hat meg a legszebbeket... az is a baj velük, hogy kivetel nelkül, naluk van az összes pina.
A fentiektöl függetlenül, tovanbbra is az a lenyeg, hogy a VW Golf is, miközben dzsal is, meg fogyaszt is, ne dögöljön le soha es sehol, - ez mondjuk a Boszborusz hidon valo athaladaskor fokozottan ervenyes...es persze, tele tudjam tankolni, de azt megszakitas nelkül...amugy meg a mar igen regota aktualis babam seggbe dugva is elelvez, ilyen szokasai is vannak...megtovabba, Koppany kipufogot vennek. Nem arra, hanem hatha van valakinek olcson. Valami extra is legyen azon a nem szep vason, amit eppen megvettem egy burgenlandi gazdatol...van benne vagy 39.000 km, automata,azt hiszem Ignis. Viszont mar 9 eves es elöször kicsit tulmeretezte az eladasi arat, de vegül megegyeztünk. 3.800-ban es majdnem tele volt a tank. :D Kicsit a hatso lökharito meg van valami akactüsketöl karmolva es ez azert skandallum.
A dikheszeket csipazom meg...Beemve, meg Merkedes, szep autok nem mondtam, hogy csunyak, de ahogyan emlitetted, 2.000-ert tankolni es forintert, - valoban legyen szep az auto...en inkabb belenezek a Napba. Biztosan irigy is vagyok a sargasagtol. :D
Nem mondom, egy ilyen magancelu, tarsas es közuti gepjarmüvekben en is feszülnek. Egy kicsit, hogy lassak, szeretem a szepet. Csak a benzin lenne annyi, mint a Zaraboknal. Ott Dubajban. Akkor minden mas lenne, talan meg a Som is inna tovabb. :D
www.youtube.com/watch?v=tGHS6lWf-O4

átlátó 2014.07.10. 12:45:18

@deepdiver: :D Tudom, hogy szubjektive nem tudod mit beszelsz. :D
Nem vezettel te Volga M21-t se soha.
Kraz 214/B? Az megvolt? Dobozos Barkas? Trabant 500? Zaporozsec? Nekem mind adott valami hozzaadott erteket az eletemhez. :D

átlátó 2014.07.10. 13:18:34

@deepdiver: Ühüm. :D Hat meg a kopoltyui. Meg a külön fütesrendszer.

Lomha 8V 2014.07.10. 13:44:34

Hatalmas cikk volt, szétröhögtem magam a dumákon. :D

w a s d 2014.07.10. 15:24:53

@Mondeoman: Szerintem a 156 sokkal szebb lett volna hátul is a rejtett helyett szép fém kilincsekkel, mint amik az első ajtón voltak.

pedaz 2014.07.10. 15:31:51

Lehet, hogy szerencsésebb lenne a képeket a hozzájuk tartozó részbe helyezni ( aktuális címtől a következő címig tartó rész ). Ezt a "cím előtt a hozzá tartozó kép" elrendezést sokszor láttam már a totalcar-on. Mindig összezavar, mert sehol máshol nem találkozok ezzel.

datbenik 2014.07.10. 16:13:03

Meg egy par ocsmany auto:

Suzuki Liana:
2.bp.blogspot.com/-vYiM_fID9ME/UJiLD5Jz4DI/AAAAAAAAB4o/npWGz1smExY/s1600/Suzuki_Liana_5_d1f.jpg

BMW X6:
www.stunningvehicles.com/wp-content/uploads/2014/03/BMW-X6-8.jpg

SsangYong Rodius (ez uberel mindent):
en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Rodius#mediaviewer/File:Rodius2.JPG

Nem ronda, csak jellegtelen (szerintem):
- VW Golf III - VII
- Opel Astra
- Ford Focus

Rondasaga ellenere is erdekes, bevallalhato forma:
- Chrysler PT Cruiser
- Daihatsu Materia
- Kia Soul

mojoking77 2014.07.10. 17:26:56

Iszonyu szubjektiv a lista, egy csomo auto hianyzik rola (Fiat Multipla, Daewoo Tico, Hyundai Atos, Nissan Cube -hol van ahoz kepest a Juke), mig nehanyat gond nelkul valalnek hosszu idore is napi hasznalatra (az 5GT-t szerintem szimplan divat sznobsag szidni, a Crosstour meg marha jol nez ki, es nagyon kenyelmes vezetni is. Kar, hogy Europaba nem jott at. A lincoln meg foleg...)

Michel Djerzinski 2014.07.10. 22:12:42

@mojoking77: az 5GT-t nem azért szidják sokan, mert divat volni (egyébként sem hallottam még olyat, hogy valaki divatbol szid egy autót vagy ajnároz éppen), hanem mert egyszerűen ronda, esetlen, böszme, felesleges, kivagyi.

Shadowbull 2014.07.11. 06:26:22

@Michel Djerzinski: hogy mi a felesleges meg mi nem arrol tenyleg ne kezdjunk el vitatkozni.

Szerintem egyaltalan nem felesleges, szamomra jelenleg az idealis auto.

mojoking77 2014.07.11. 10:19:56

@Michel Djerzinski: Es gyonyoru, es elbaszott kenyelmes, es tokeletes vezetni. (bar ezt kb 150km vezetes utan mondom, ugyhogy lehet hosszabb tavon kijonne egy ket hibaja)..
Az osszes SUV ronda es esetlen es boszme es kivagyi. Az igazi amerikai batarokrol meg nem is beszeltunk, rajuk ez hatvanyozottan igaz. Ennek ellenere imadom a CR-V-met, es kicsi a valoszinusege, hogy nem SUV lesz a kovetkezo gepem.
Tudod, szubjektivitas...

Rocko- 2014.07.12. 17:06:08

@A sportág nagy és színes egyénisége: nekem nem tetszik az X6. aki megveszi, annak tetszik. ennyi a lényeg, és nemis kell ennél tovább ragozni.
(max captain obvious-ként leírni, - mert nem mindenkinek világos - hogy az egyéni ízlést nem kell és nem is szabad az egész világra extrapolálni.

Michel Djerzinski 2014.07.13. 11:59:12

@Shadowbull: Ideális autó egy BMW 5gt?? Hova ideális? Városba? Sztrádára? Terepre? Erdőbe vadászathoz? Ne nevettessed már ki magad. Nincs olyan legitim élethelyzet, indokolható felhasználási helyzet, amelyben egy 5GT ideális lehet. Leszámítva az ízlésletelen parvenük rongyrázó, undorító, virtuális péniszhosszabbítási vágyát, mely épp egy BöszMelákWágen 5GT-ben manifesztálódik.

Michel Djerzinski 2014.07.13. 12:05:19

@mojoking77: Gyönyörű?! Ó, te megvezetett szerencsétlen! Gyönyörű egy Aston, egy Jaguar, egy Maserati, egy Lotus... 5643 olyan autót tudok mondani, amit tökéletes vezetni és kényelmes, mégsem olyan ízléstelen, minegy 5GT, vagy bármilyen SUV. 30-40 éve is voltak autók, amiket pazar élmény volt vezetni, akár 1000-1500 km-én keresztül. Jössz itt a szánalmas 150 kilométereddel. Egy hitvány WagonR-ben is lenyomsz ennyit gond nélkül!

mojoking77 2014.07.13. 12:57:04

@Michel Djerzinski: Nem szivesen zavarlak, de ha valakiben ennyi frusztracio van, azertarrol celszeru konzultalni szakemberrel.
Nem mondom, hogy hulye vagy (bar annak tartalak), de epeszu ember nem reagal igy, ha valakinek mas a reakcioja, mint az ove. Ha az elso alkalom lenne, mondanam, hogy OK, valoszinuleg nem volt szex este, vagy volt, csak a rosszabbik oldalat kaptad, de ez mar a sokadik eset.
Nincs benne semmi szegyen, el sem kell mondanod senkinek, de keress egy orvost es beszelgess vele ket harom alkalommal, hidd el mindenkinek, aki a kozvetlek ornyezetedben el, jobb lesz.
Meg mielott valalm tenyleg nagy hulyeseget nem csinalsz....

mojoking77 2014.07.13. 18:31:32

@Michel Djerzinski: Haat, ha szamodra az amit irtal, teljesen rendben volt, egy velemeny, ami az elozo hozzaszolasra adott valasz volt szimplan.....
Nos, remelem nem leszek a kozeledben, mikorra a frusztraciod eleri azt a szintet, hogy a kozvetlen kornyezetedre is kihat..
Ismertem egy ilyen sracot, o sem igazan erezte, hogy baj van, es nagyon butan nezett, miutan kirugtak a munkahelyerol, egy hasonlo konfliktuskezeles utan.
Halalosan komolyan javasoltam a pszcihiatert, mielott tenyleg bajba kerulsz..
Mar csak azert is, mert szamodra lathatolag meg mindig a GT5 a problema forrasa.
Segitek, azon mar nagyon reg tul vagyunk.

Shadowbull 2014.07.14. 06:46:13

@Michel Djerzinski: nekem/nekunk idealis lenne. Kellemesen magas az ulespozicioja, de maga az auto nem tulsagosan magas (SUV-os ules, de az auto relative alacsony)belul bazi nagy, lehet benne terpeszkedni, viszont egy jo motorral megy rendesen, hosszu uton ettol nincs jobb. (ertsd: 600+ km egyhuzamban).

Vegigprobalgattam eleg sok autot, 5er limuzin, 6er coupe es gran coupe, X5... A csalad egyertelmuen az X5re szavazott, szerintuk az volt a legkenyelmesebb. Mivel a "csalad" rajtam kivul ket noi tagot szamlal, ezert a peniszhosszabitasi igenyt talan ki is vehetjuk a tenyezok kozul.

Namost az X5 egyszeruen tul magas, terepre nem akarok menni,viszont a magassaga miatt feleslegesen nagy a legellenallas. Deviszont: ha ugyanolyan kenyelmes autot akarsz, csak az 5er GT marad. A 5er limuzinnak nehany centivel pl. alacsonyabb az ulespozicioja. (nekem jo lenne, de pl. az asszony kifejezetten utal alacsonyan ulni. Ertsd: a padlohoz kozel, neki nem kenyelmes, inkabb a foteles ulespoziciot preferalja. Persze jo a 5er is, de a GT jobb)

Amugy meg azt akartam mondani, hogy egy frusztralt barom vagy. Es valoszinuleg a pöcsöd is kicsi, mert mindenkirol a faszhosszabbito szandekot tetelezed fel.

közösperonos átszállás 2014.07.14. 11:53:55

@Shadowbull: "Namost az X5 egyszeruen tul magas, terepre nem akarok menni,viszont a magassaga miatt feleslegesen nagy a legellenallas. Deviszont: ha ugyanolyan kenyelmes autot akarsz, csak az 5er GT marad."

A BMW-palettán belül, mármint. :-)

(Ezzel amúgy nincs baj, csak érdemes hozzátenni, mert nem mindenki van képben belőled annyira, hogy azonnal tudja.)

Shadowbull 2014.07.14. 12:06:47

@közösperonos átszállás: ja hat igen. latod eszembe se jutott hogy ezt le kene irni :)

Michel Djerzinski 2014.08.05. 22:49:17

@Shadowbull: szánalmas ez az önigazolás. Írhatsz bármennyit te szerencsétlen, de csak egy bohóc maradsz, akinek nincs ízlése, és megpróbálja védeni a védhetetlent. Egy tipikus rossz ízlésű parvenü vagy, aki BMW-t vesz stílusos autó helyett, és megpróbálja egy sült agyú konzumidióta módjára el- és bemagyarázni, hogy az általa választott típuson kívül minden autó szar és/vagy pl. nem kényelmes. Ez eleve hamis, torz gondolatmenet (mert önigazoló), másrészt itt kínos is, mert épp egy 5GT-t veszel a védelmedbe, ami egy gnóm szörnyszülött. Nem fogom felsorolni az összes olyan típust, ami stílusban, kényelemben, és nem utolsósorban még belső méretben is simán nyerőbb az 5GT-nél vagy bármelyik buta SUV-nál.

A pöcsöm, köszönöm, eléggé méretes és frusztráltságra sincs okom, hiszen körülöttem minden szép és jó, nem pedig otromba és kivagyi.

Globetrotter2014 2014.08.06. 10:20:15

@Michel Djerzinski: speciel a Merci és az Audi is eléggé önálló arculattal bír, mégis hallom az ú.n. hardcore rajongókat (tipikusan a szakadt régi xarok tulajai akik egyébbkétn jközelről ssoem szagoltak új autót), hogy ez már nem uggyanaz a volvo bmw mercedes stb.Szerintem ez nem igaz, és itt nem csak formákról van szó.

Ha 5-6 éve kerestél új autót a prémiumligában akkor bizony senki sem fedte le az összes igényt (részben azért mert mindenki gőzerővel fejlesztett de mindenki más irányba). A BMW sportos volt de nem biztonságos. A volvo biztnságos volt de nem sportos (ez egyébbként a klegtöbb Mercire is igaz volt), az audi valahol a kettő között. A japánoknak is megvolt a saját erőssége és gyengesége.

Ez azóta kicsit megváltozott. Együttműködések, piaci és egyéni válságok, sok tényező közrejátszott ebben.

De ettől függetlenül meredek azt mondani hogy nincsenek önálló modellek a paicon. Legfeljebb az együttmködésekkel csökkentették a hiányossűgokat.
süti beállítások módosítása