HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Dízel vagy benzin? Döntse el most!

2014.08.19. 06:09 Tcomment

Címkék: dízel benzin

Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához.

Mai közélet-cikkünk kommentposztja.

255 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr326616081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XXL 2014.08.19. 21:16:21

@srank: Biztos nagy élmény lehet:-)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.19. 21:19:42

@V12 Power: Gondolom nem olvastad az előző hozzászólást, amire én reagáltam. Ott a srác kifogásolja, hogy a cikkben nem lett megemlítve a az LPG gázüzem lehetősége. Erre reagáltam, hogy átszámolva 6 litert evett a 3.0 v6. Gázból 12-t, de ott 208 ft 1L gáz, viszont egy liter benzin kb 470. Tehát 12*208=2496ft/100km 2496/470=5,3. De mivel nem mindig 120-al mentünk + volt város, meg néha klíma is, így kb 13-14L gázfogyasztás 6L-es benzinfogyasztásnak felelt meg. Plusz a CO 0. Itthon sajnos rosszabb az arány, mert drágább a gáz és olcsóbb a benzin, tehát többre jön ki az átszámolt fogyasztás. Így érthető?

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.19. 21:22:10

@BeZol: Bele a 35i-be a gáz és már el is tűnt a különbség, sőt. A környezetvédelemről nem is beszélve.

kultúrpesszimista 2014.08.19. 21:29:25

@stone pit(er): Bravo. Egy dilettáns okoskodó vagy, szóra sem érdemes... maradj akkor a dízeleknél, hajrá. (Almát almával kéne összehasonlítani, nem körtével. És az sem baj, ha a másik alma épp kukacos.)

V12 Power 2014.08.19. 21:29:32

@akos696: ááá, így már értem! Köszi!:-)

kultúrpesszimista 2014.08.19. 21:30:48

@stone pit(er): igenis nagyobb a hasznos fordulatszám-tartomány a benzineseknél, éspedig általánosan is igaz. De azért a köbcentik stimmeljenek már, ha már összehasonlítás...

Seca81 2014.08.19. 21:56:22

Véleményem szerint: Japán V6 avagy V8 szívómotor, az se baj ha automata, és természetesen nem tucattermék... Gondos kezekben örök élet plusz egy nap.
Gondolok itt elsősorban a használt autókra, egyben nagy kedvenceimre is, úgymint; Sigma, Legend, LS400, Maxima.

kultúrpesszimista 2014.08.19. 22:05:36

@Cyber Hunter: bocs, de nem győztél meg. Amiket írtam: tények. Az ízlést nem vitatom, és elismerem többedszerre: évi 30e km körül és felette egyértelműen a dízel a nyerő, ez vitathatatlan. De a benzin mellett jóval több érv szól.

Ecotrans 2014.08.19. 22:07:00

Szerintem az a legfőbb gond, hogy egy csomó ember elhisz azt a hülye dumát hogy van költségmentes autó.
Hát nincsen.
Van drágán fenntartható, meg még drágábban.
Nekünk a családban egy 15 éves 1.2 punto van, meg egy 10 éves 1,9dCi Megane. Újkoruktól nálunk vannak, a punyeszt leginkább asszony használja városban, a meganet pedig én mert az kombi és a nők nem annyira mesterei a parkolásnak a "nagy" autóval. Megyek vele kb napi 30 kilométert, és évente 3-4 alkalommal autópályázok olyan 400 km-eket, plusz nyaralások ilyesmik. Eddig van benne 180E kilométer, természetesen fogyó-kopó alkatrészek már voltak benne cserélve, van ami többször is, pl fékek gátlók szíjak, ilyenek. Se a turbó, se a kettőstömegű nem ment még el, és a részecskeszűrő sem tömődött még el. Rendszeresen van szervizelve, mosva takarítva, stb.
A punto kicsit mostohább körülmények közt használódik, azon volt már küszöbcsere is, meg egy két elem amit anyának sikerült megzúznia, de azért a punto is megkapta a kellő törődést.
Eddig még egyik autó sem hagyott cserben sehol. Fater audijával, öcsém bömösével már nem is egyszer álltunk útszélen kattogó elakadásjelzővel. Azok sem rossz autók, csak igen keveset fordítottak a gazdáik hibamegelőzésre, javításra, karbantartásra.
Vagy lehet hogy csak szerencsés vagyok?

srank 2014.08.19. 22:54:38

@Gyurma73: 20 éve nincsen olyan ...

L G 2014.08.19. 23:04:57

@XXL: gyári, igazi TSI, tehát kompresszor és turbo is van benne, 1,4-es 160 LE, ahogy kijött a gyárból. Nem ért hozzá senki. Végig márkaszervízben polírozva... Párom levitte 7 L ig a fogyasztást, igaz vegyes használatban. Ami fura volt, hogy erősebb használatnál kevésbé ugrott fel a fogyasztás, mint a másik egyszerűbb 1,4 tsi motornál. 8-8,5-es átlag jött ki 160-170-es pályánál, illetve amikor egész nap nyüstöltem kanyar + hegyekben lényegében csak gyorsítva, akkor is ez jött ki. Mintha nem akarna feljebb menni :-) De még nem telt el elég idő, úgyhogy egyelőre tetszik, később fog kiderülni, hogy én voltam-e az a madár, aki 5 év után 120 e km -el tsi-t vett, vagy mégis műxik a downsizing. Nagyon bízom benne, hogy a német mérnökök vágják, hogy mit kell csinálni.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.20. 03:18:02

Hogyaszondja: "A nehéz, nagy dögök azok, amikben nemigen alternatíva a benzinmotor. Egy családi kombi vagy hétüléses egyterű vidáman elmegy hét-nyolc literrel, ha egy jó dízel van benne, míg ugyanaz egy kellően erős benzinessel tíz-tizenkettőt vagy többet is bekajálhat. "

Nem tudom, honnan számít nagy dögnek, meg családi kombinak, de egy V70 2.4L benzines motorral, 140 lóval, 1600 kg önsúllyal eljárogat szabályos sebességekkel (országúton 90, pályán 110) 7-8 liter között.Szerintem ez azért nem 12, meg fölötte.Igaz, elég papásan vezetek, nem gyorsulgatok (lusta vagyok gyerekhányást takarítani...), de forgalmat nem tartom fel.Az is igaz, hogy ebben remek segítség a tempomat, amit errefelé ki is lehet használni, a megfelelő forgalomritkaság miatt... :D De amúgy nem rossz cikk, főleg, hogy bizonyos helyzetekre ad konkrét tanácsot is.Csodálkozom viszont, hogy még csak 170 komment van, valszeg az igazi trollok nem találtak még ide.Sebaj, majd holnap... :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.20. 06:33:09

@geegee.: és városban?
Ott jön ki a különbség,az emberek nqgyrésze városban lqkik ezért ott hasznélja a gépet.

Seca81 2014.08.20. 07:56:49

@Gyurma73: Dehogynem, csak mára már elég ritka, illetve az általad említett GT-R nem illik eme cikk mondandójába.
Én egyébként azt nem értem, hogy aki 10+ misiért tud autót venni (persze kp-ra), miért vesz dízelt? Gondolok itt a nagy suv-sokra, prémium szedánokra, pl 7-es bömös... Ekkora összegű autónál kb szarnék a fogyasztásra. Aki ilyen autóval rendelkezik felvilágosíthatna.

rahsol (törölt) 2014.08.20. 08:09:23

@XXL: Rosszul hiszed. A kettőstömegű lendkerék tönkremenetelének semmi köze az indítás/leállításhoz, annál több viszont ahhoz, hogy összevissza jár a motor, táncol a bakokon, a tulaj meg letudja azzal, hogy "ez dízel, ez ilyen". Akksiból és indítómotorból meg erősebb kivitelt kapnak a start/stop-os autók, semmivel nem megy tönkre hamarabb, mint más autóknál.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.20. 08:12:32

@Gyurma73: Városban, sok dugóval biztos lenne 12-14.De mi nem használjuk városban, illetve csak minimálisan.Ha nagyon kéne, akkor vagy helyette, vagy mellette lenne valami kis sz@r kocsi.De inkább robogót akarok.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.20. 08:14:41

@Seca81: Ezt én se értem.Eleve a dízel luxusautó már magában egy vicc...Ahol spórolni kell, meg belefér a traktorhang, ott nem beszélünk luxusról.

Cyber Hunter 2014.08.20. 08:55:28

@kultúrpesszimista:
Nem akartalak meggyőzni, csak arra utaltam, hogy mások által tényként közölt dolgok elfogadása helyett inkább kipróbálom, és úgy döntök.

srank 2014.08.20. 09:08:01

@Seca81:
a külvilágnak veszik nálunk a kocsit és amiket látsz prémium autókat azt már 90%-ban használtan jön be, vagy szlovák rendszámos, stb. mert pont annyi pénze van , hogy abba a kocsiba befektesse, ha megy tárgyalásra ne röhögjék ki , hogy egy 3-4 millás astra-val jött, és mivel, hogy nincs pénze tankolni sem lenne pénze napi több tízezerért benzint ...
az a baj hogy itt európába valami nagyon el van b*szva, sok adót kell fizetni , mert menekülteket kell befogadnunk, segélyt kell osztani a naplopóknak, és ezért drága az üzemanyag, na de ázsiába , amerikába, ausztráliába, afrikába ki használ dízelt a kamionokon kívül ?

midnight coder 2014.08.20. 09:28:58

Szerintem a dízel autókat már rég be kellett volna tiltani. Vagy legalábbis a városokba nem szabadna beengedni őket - a mezőn elvannak a többi traktorral, és senkit nem zavar a bűzük. Mellesleg benzinesből is csak hibridet szabadna gyártani.

BeeKnight86 2014.08.20. 09:37:42

@c: Akkor most sajat magad meg is valaszoltad miert vasarol a legtobb ember leheto legujabb modelt, miert akarjak a fejlettebb autokat. Ay oka tehat nem feltetlenul magamutogatas...

BeeKnight86 2014.08.20. 09:49:56

@srank: Annyira egyszeruen latod eyt a vilagot, hogy valoszinuleg halvany lila gozod sincs felole.
Peldanak okaert mondjuk az legyen eleg, hogy nagyon sok amugy szlovak rendszamos premium auto, valoban szlovakoke/vagy felvideki magyaroke. A multkor ket kocsival lementunk egy hetvegi cslaadi kiruccanasra a Balatonra. Mindenki argus szemekkel nezett a kocsikra, csak azert, mert szlovak rendszamjuk volt... Nana, milyen lenne, ha ott elunk.
Ami meg a masok zsebeben kutakodast illeti, szinten rosszul latod a dolgot. Jo ismerosom, vallalkozo, pont az altalad leirt profilba beleillo. Ket kocsit vasarolt kulfoldi rendszammal, egyet szlovakkal (amugy szlovakiaban jegyzett legalis vallalkozasra, a masikat meg eszakabbra, az ott bejegyzett cegre), egy uj premium SUV-n igy mire rendszammal a garazsaban tudhatta tobb mint ketmillio forintot sporolt meg, a masik kocsin, nagy premium szedanon, amit kifejezetten utazoautonak vasarolt hasznaltan nemetorszagbol, majd egy milliot. Ez ket auton 3 millio, es hogy megertsd, 3 millio 3 millio annak is, aki havi 200 ezret tesz zsebre, es annak is, aki sokkal tobbet. Mondj egy jo okot, miert ne maradhatna a zsebeben az a penz amit a vallalkozasaba tud befektetni, ahelyett, hogy kidobja az ablakon?
Persze en megertem, hogy az "ugyis havi egyszer tankolnak, mert tobbre nincs penzuk" duma kivalo a lelek megnyugtatasara, csak koszonoviszonyban sem kell hogy legyen a valosaggal.

BartiS2 2014.08.20. 09:53:54

@BeZol: volt nekem 6 hengeres diesel BMW-m és valóban elismerem, hogy a legszebb a hangja a dieselek között. Talán csak a V8as dieselek jobbak egy fokkal de láncszakadás történt már unokatesóm 2006 os 730D-jében is. A másik, hogy 70 nél valóban elnyomja a menetszél a hangot egyenletes haladásnál de ha nyomsz egy kövéret akkor azért ott még bőven hallod az autót is. Sőt még sokkal később is. Persze ha valaki szereti jelen esetben éppen a sor6 diesel hangját akkor ezzel nincs is semmi baj.

BeeKnight86 2014.08.20. 10:04:40

@geegee.: ultel mar mondjuk 5hengeres Volvo dizelben? Vagy negyhengeres dizelben?
Kulonben milyen sporolasrol beszelsz? A legtobb okos ember gazdasagosan gondolkodik, ha 4-5 ev hasznalat utan par millio az ember zsebeben marad, mindenkepp plusz, es a 6hengeres benzineshez viszonyitva, nem kulturalatlanabb, nem is gyongebb, es sokkal takarekosabb. 30 ezres eves futasteljesitmenynel nincs mirol beszelni.
Az meg nem fordult meg a fejedben, hogy az amugy jobban elo emberek, ilyen "aprosagoknak" koszonhetoen is gyarapitjak vagyonuk?

BartiS2 2014.08.20. 10:08:24

Mondjuk egyre inkább azt hiszem, hogy ahogy én gondolkozom azzal igencsak egyedül vagyok mert az egyre újabb autók egyre kevésbé érdekelnek. Sokkal inkább megdobogtatja a szívem egy e32, e31, e28, W124, W140 stb mint a mai autók. Így én nem vagyok a tipikus fogyasztó. Életemben egy új autót vettem valamikor régen, na többet nem veszek azt hiszem. Nem érdekelnek....

kasu 2014.08.20. 10:10:07

@Ikukám: A legkevésbé függ a kmtől, önmagában. A használat módja és a karbantartás. Használat alatt azt értem, hogy a egjobb BMW is turbós lesz, ha hidegen tapsod rendszeresen és ha 2 óra hajtás után azonnal leállítod az izzó turbót/motort. Karbantartás alatt pedig a tesco olajokat, az elmulasztott olajcserét, az EGR szelep, az ü.a. szűrő tisztítását, cseréjét. De sorolhatnám. Ez drága, a csóri és leszarom magyar nem csináltatja meg, úgyis vesz másikat, te megveszed és szívsz. Vagy ha céges batár volt, na tisztelet a kivételnek, a szervizek is szeretik drágán felszámolni, de alig nyúlnak hozzá, vagy ami még rosszabb, beöntik a szart a motorba. Arról nem beszélve, hogy a német magáénak kezeli és vezeti / többnyire/ a magyar meg sokszor üti-vágja a céges kocsit.

BartiS2 2014.08.20. 10:11:56

@geegee.: Ez érdekes, de itt a környezetemben van olyan elég vastag ember akinek tökmindegy mennyit eszik viszont az előző gen Cayenneből a turbós csúcsmodellt vette majd mikor kijött a mostani akkor már a dieselt vette. Azt mondta unta, hogy pl egy olasz úton 250-300 kmerenként tankolni kellett. Neki elhiszem mert neki a fogyasztás valóban mindegy.

BartiS2 2014.08.20. 10:14:10

@BartiS2: illetve a pénz mindegy na éppen a fogyasztás nem a megállások miatt

madbalee 2014.08.20. 10:26:05

@Seca81: "Én egyébként azt nem értem, hogy aki 10+ misiért tud autót venni (persze kp-ra), miért vesz dízelt? Gondolok itt a nagy suv-sokra, prémium szedánokra, pl 7-es bömös... Ekkora összegű autónál kb szarnék a fogyasztásra"

Azert nem mindegy, hogy egy tank üzemeanyaggal mennyit tudsz menni. 500km, vagy 1000km-et. Valamint a diesel-benya arban is van különbseg EU legnagyobb reszen vagy 10-15%. Ha ezt összeadod akkor mar nem kis összeg jön ki egy benyas es diesel SUV eves fogyasztasa között.

Egy nagyobb premium SUV atlagban elvan 10-12L (sporolosak akar 7-9L-re is levihetik) diesellel, mig benyabol ugyanilyen hasznalat mellett kell neki 15-20L.
Egyszerü matekkal eves szintem ez kb 2500-3500€ különbseget jelent, ami szerintem mindenkinek eszrevehetö összeg mar.

madbalee 2014.08.20. 10:39:14

@Seca81: "Japán V6 avagy V8 szívómotor, az se baj ha automata, és természetesen nem tucattermék.."

Hat szerintem az azert nem art, ha sokat adtak el egy tipusbol, mert akkor az alkatresz ellatas valamivel egyszerübb.

madbalee 2014.08.20. 10:45:42

@XXL: "Szerintem amit megspórol a benzinen, gázolajon" A start-stop nem az üzemenyag sporolasra van elsödlegesen, hanem a katalogusban a CO2 leszoritasara:)

troni 2014.08.20. 10:55:54

Az átlag magyar azért mégiscsak A-ból B-be elérésre használja az autóját. Mondjuk 6 év 100ezer km. Érdemes kiszámolni, hogy minden költséggel (adó,szerviz,üzemanyag,értékvesztés,biztosítás..stb) mivel jön ki olcsóbban. Azt hiszem, hogy egy esetleges motorgenerál is bőven belefér a megtakarított összegbe, ha kevéssé használt kis dízelt vesz az ember. De lehet hogy tévedek.
Szerintem nagy autó csak annak kell, akinek a munkája vagy hobbija megkövetel sokszáz kiló plussz vasat (kutya, Kemping,bringa, üzleti megjelenés, sztráda-biztonság). Az átlagnak bőven elég az alsó közepes 2+2 személyes.

Tirpákium 2014.08.20. 11:47:23

Amióta beleultem egy Honda Insight Hybridbe, azóta nem kell a dizdel.

Helyszíni zsemle 2014.08.20. 12:15:01

Egyik sem, az auto, az csak elektromos lehet.

XXL 2014.08.20. 12:35:25

@madbalee: És mivel lehet a Co2-t lecsökkenteni? Az üzemanyag nem elégetésével, kvázi spórolsz a benzinnel és gázolajjal. Visszatértünk a kályhához.

kultúrpesszimista 2014.08.20. 12:40:03

Az EGYETLEN reális alternatíva Tesla autója lehetne:

www.euromagnet.hu/nikola-tesla-es-az-uzemanyag-nelkuli-motor

A Totalcar hasábjain is szívesen olvasnék róla...

XXL 2014.08.20. 13:02:19

@kultúrpesszimista: Én már alig várom az elérhető árú, egy feltöltéssel 500-600 km-t megtevő, gyorsan max. félóra alatt feltölthető autókat. Gondolj bele 2 vagy 4 villanymotor egy kis elektronika, oszt büfé. A villanymotort szinte alig kell szerelni,a direkt meghajtású erőátvitelben nincs váltómű, nincs diffi, nincs olajcsere, az emberiség csak jól járhat vele.

kultúrpesszimista 2014.08.20. 13:05:46

@XXL: Én nem várok semmi ilyesmit. Az autó az autó: benzines. Egyetlen radikális fordulatot üdvözölnék szívesen: az univerzum éteri energiáját korlátlan mértékben kicsatolni képes Nikola Tesla-féle autó elsöprő mértékű elterjedését. Minden más merő kompromisszum és nem a kollektíven felfogott emberiség érdekét szolgálná, hanem szűkebb csoportok érdekeit. Még a villanyautók is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.20. 13:07:05

@Seca81: akinek ennyi pénze van az sosem szarik a pénzre ,azért van annyi.
Ha te milliomos leszel te is azon leszel hogy meg is meradj annak,és nem fogod szétszórni hülyeségekre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.20. 13:12:00

@kasu: a bmw-t nyugodtan elállíthatod 3 órás üvegelés után mert a turbója vízhűtéses és tovább hüti miután leállítottad.
Külön vízköre van.
A mai autókat egyre inkább bolondbiztosra csinálják a garqncia miatt ami egyre hosszabb
Lesz.

XXL 2014.08.20. 13:14:34

@kultúrpesszimista: Nézd nekem két bivalyerős benzines autóm van, de úgy vagyok vele, hogy az autó egy közlekedési eszköz és ha olcsóbban nagyobb teljesítményt lehetne elérni, akkor miért is ne. Egy elektromos autó bármelyik modern autót ( na nem az egzotikus benzineseket ) teljesítményben lepipál, és még ráadásúl fillérekbe kerül a fenntartása. Tesla éteri energiáját felhasználó autójáról annyit, hogy mivel rajta kívül senki nem ismerhette meg a működését, az egyetlen példány pedig megsemmisült, mondhatjuk azt is, hogy HOAX. Ennyi erővel én meg várhatnám a térhajtőműves Ladákat is, abban is van annyi ráció mint az éteri energiás autóban.

hummel8 2014.08.20. 13:15:34

@XXL:
igen, de ilyen auto ma nincs es belathato idön belül nem is lesz...
Addig pedig az elektrmos auto nem alternativa a mai parameterekkel, es ar ertek aranyon...
max sötetzöldeknek...
ill esetleg egy nagyon szük retegnek, akinek tenyleg megfelel... de az autohasznalok 99%-nak nem...

Manarola (törölt) 2014.08.20. 13:16:32

A gazdag ember nem a pénz miatt, hanem a megtehető hatótáv miatt vesz nagy köbcentis dízelt. Autópályán nem jellemző rájuk, hogy 130-cal mennek, mert tojnak a büntetésekre. Van blokkoló, stb. A lényeg nekik az idő.

hummel8 2014.08.20. 13:19:16

@troni: hat nem tudom...
nekem 2 gyerekkel szempont a biztonsag is...
most volt varosi balesetünk, belenkjöttek hatulrol allo autoba lampanal.... Egy olyan autoban hol a hatso üles hattamlaja majdnem az auto hatfala is (matiz, Arosa stb) eleg csunya vege lehetett volna...
a 2,2 onnas vason lett egy kis kar, d enem sok... E nalam a gyerekek a hatso ülesen ülnek..
inkabb kifizetem a pluszfogyasztast, adot st...

kisvidra 2014.08.20. 13:20:24

...én már húsz éve csak benzin/gázos autókat veszek illetve alakíttatok át gázüzemre is...szerintem minden szempontból ez most a legmegfelelőbb üzemanyag, esetleg még szóba jöhetne a CNG is, csak otthon kevésbé fejlett a kúthálózat, bár nem kizárt, hogy a következő autóm ilyen lesz...a modern LPG rendszerek nem okoznak érezhető teljesítmény növekedést és én bizony beletetettem a Civicbe is akármilyen szentségtörésnek is hangzik...itt most 67 cent a gáz literje, 4.5 euroból megyek 100 km-t (miután átváltott ;) ), s nem kell félnem a hatalmas szervízköltségektől...

kisvidra 2014.08.20. 13:21:49

@kisvidra: teljesítmény csökkenést akartam írni, de így is igaz ;) ...

w a s d 2014.08.20. 13:33:05

@BeeKnight86: "Mondj egy jo okot, miert ne maradhatna a zsebeben az a penz amit a vallalkozasaba tud befektetni, ahelyett, hogy kidobja az ablakon?"

Közteherviselés?

Ennyi erővel minek adót fizetni, ha azt is megtarthatná magának az ember.

XXL 2014.08.20. 13:40:00

@hummel8: A technológiai fejlesztések hónapról-hónapra, újabbnál-újabb meglepetésekkel állnak elő. Én bízom benne, hogy 10 éven belül mindenkinek elérhető, mindennapi dolog lesz a villanyautó.

w a s d 2014.08.20. 14:02:00

@XXL: Nem biztos, hogy annyira megveri a benzines autókat egy elektromos. Pl. a Tesla Model S- nek rugalmasságban van előnye, azon kívül nincs igazán:

www.caranddriver.com/reviews/2013-tesla-model-s-test-review

www.caranddriver.com/reviews/2013-audi-s6-test-review

www.caranddriver.com/reviews/2011-bmw-550i-instrumented-test

www.caranddriver.com/reviews/2014-bmw-x5-xdrive50i-test-review

www.caranddriver.com/reviews/2014-mercedes-benz-e550-4matic-test-review

Németeknél pl. a Teslának ez a leggyorsabb változata 95.900, az S6- os 73.850, az 550i 72.900, az x5- ös 79.100, az E500 (ami ugyanolyan erős mint az USA beli tesztben szereplő E550) 76.249,25 Euro. (Német árakat írtam, mert ott árulnak Teslát.)

Ami igazán érdekes, hogy ha 60 mph- ig 0- ról még gyorsabb is esetleg a Tesla, 0-100mph mérésénél szinte mindtől kikap, pedig nagyjából mind egyforma teljesítményű.

XXL 2014.08.20. 14:06:46

@w a s d: De azt se felejtsd el, hogy ez a jelen. A villanyautók hány éve terjedtek el? A jövő útjai kifürkészhetetlenek. Gondoltad volna tíz éve, hogy akkori áron több milliós tévé lesz a nappalidban alig százezerért?

hummel8 2014.08.20. 14:09:11

@XXL:
OK, de ezt senki nem tudja... ma mindenesetre napi hasznalatra alkalmatlanok...

Es az is kerdes, ha minden auto elektromos lesz, miblk lesz anyi elektromos aram ? köolajbol ? :-)

mert azt csak a greenpeace hiszi, hogy az elektromos aram a konnektorbol jön...

XXL 2014.08.20. 14:19:54

@hummel8: Azért, hogy napi használatra alkalmatlanok, igencsak túlzás. Az rendben, hogy nem megy el egy tankolással ezer kilóméret, de városi használatra kíválóan alkalmasak. Hogy honnét lesz energia a töltésükre? Nézd meg a BMW i-sorozatának töltőit.

BeeKnight86 2014.08.20. 14:44:51

@w a s d: Milyen kozterhet visel azzal, hogy befizeti az allamnak a penzt extrakent, azonfelul, hogy a vallalkozasai is adoznak, a bevetelet is adozza, es eleg sikeres ahhoz, hogy premium kocsit vasaroljon, nyilvan sokkal tobb osszeget kolt a boltokban, valahogy sokkal tobbet adozik mint a 10 evente hasznalt tragacsot vasarlo polgartars, sokkal tobbet rak be a kozos allamkasszaba, es Te meg kozteherviselesrol beszelsz?

hummel8 2014.08.20. 15:10:02

varosi hasznalatra alkalma, de masra nem.. Es az autok többsege nem varosban mozog... nem veletlenül minimali talan 1% a reszaranyuk az uj autok közt... Attöres kellene az akkzumulatorok teren... mind kapacitasban mind töltesi idöben.. ja es arban is... szoval ez meg erösen a jövö zeneje...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.20. 16:39:26

@BeeKnight86: Nem érted, ezek szerint.A Volvo az nem lukszusautó.Biztos szuperek a dízeljei, még nem próbáltam csak benzinest.Ha marad évi pár milla az még szintén nem számít lukszusnak.Átlag ember szintjén persze lehet jó gazdasági döntés, ezt nem vitatom.De a luxustól nagyon messze van.Számomra az a luxus, hogy jön a lepedőbe öltözött olajsejt a Maybachjával, 7er Bömbikéjével, stb; és az se érdekli, hogy ha a csomagtérbe vagy az utastérbe tankolnak neki, mert mellényzsebből fizeti.Ha már gondolkodni kell a fogyasztáson, az nem luxus.

@BartiS2: Hát, nem tudom, ez is csak olyan "szegényember" problémája... :D Lehet azt az autót nagyobb tankkal is rendelni és akkor nem kell sűrűn megállni.Számomra a dízelhang, meg a nagy gázra kibúvó füstpamacs semmiképp nem egyeztethető össze a luxussal.Mondom, átlagember szintjén lehet jó anyagi döntés, 40 ezer km felett én is valszeg dízelt vennék.De sose mondanám rá, hogy luxus.Na.

w a s d 2014.08.20. 17:12:05

@BeeKnight86: Ugyanolyat, mint pl. az ÁFA, amit szinte minden után fizet az ember a már adózott pénzéből.

Emellett pl. az erősebb autó általában többet fogyaszt, így több CO2- t bocsájt ki, nagyobb terhet jelent mindenki közös környezetére.

Meg lehetne ennyi erővel azt is kérdőjelezni, hogy aki 2.000.000 Ft- ot keres, az miért kell, hogy 16% szja ként ebből 320.000 Ft- ot fizessen be, míg aki 200.000- et kap, az csak 32.000 Ft- ot. Mert ugye a 320.000 az sokkal több, mint a 32.000. Pedig ha a kétmillió után is csak 32.000- et kellene adózni, akkor mennyivel nagyobb összeget költhetne el a jólkereső, ezzel pörgetve a gazdaságot.

BartiS2 2014.08.20. 19:58:55

@geegee.: én sem preferálom a dieseleket de azért füstpamacs nem jön a cayenneből talán :-) meg én is inkább megállnék többször tankolni. 2 éve használok egy v6 viano dieselt de most vettem egy 3.2es benyást és a dieselt eladom. Szóval ja....

BeeKnight86 2014.08.20. 21:30:32

@w a s d:
Teljesen mas dolgokat hasonlitsz ossze. Epp azt mondom, azonosan viseli a terheket mindenben, Miert bantja epp az a csoret mindenkinek, hogy a kocsit EU-n belul barhol mashol vasarolja meg es jelenti be. Teszem hozza, teljesen legalisan!
A jovedelemado mas kerdes, csak epp azert hoztam fel, hogy koztyeherviselessel vagdalozol, mikor sajat maga tobbet befitez ugyis mint masnak az egesz csaladja. Arrol nem beszelve, hogy tobb tiz embernek munkat ad, akik szinten adoznak. Namost az a lenne az oriasi gond, hogy kulfoldon vasarolja, esa kulfoldi cegre jelenti be a kocsit? Istenem, hat verjuk meg azt a szegeny szerencsetlenet, mert mer sikeres lenni.

BeeKnight86 2014.08.20. 21:36:43

@geegee.: Csakhogy itt senki nem olajsejk, ha jol tudom, es ha mar fikazas megy itt, akkor leginkabb a dizel premiumok fikazasa.
Ami a luxuskategoriat illeti, ott ertelemszeruen valoban nincs dizel.
DE, te a luxusozast egy olyan kommentre valaszolva kezdted, ahol 10+ millios kocsikrol van szo.. ez messze nem luxus kategoria meg, inkabb csak a premium allja. Es en ugy gondolom, foleg manapsag vastagon bele tartozik pont peldaul a Volvo is. Magukat mindigis a subpremiumba pozcionaltak, az utobbi idoben nem csak arban, de modellvalasztek szelessegevel, szinessegevel es minosegevel is ott vannak.

Kegyetlen 2014.08.20. 21:55:04

gondolom, a parasztok jókat röhögnek az itt leírtakon... persze, nem csak ők, csak ez olyan kézenfekvő.

kultúrpesszimista 2014.08.20. 22:21:49

@BeeKnight86: A Volvo és a Saab mindig is prémium volt, ez vitán felült áll, függetlenül attól, hogy a gyártók maguk hova sorolták magukat, ne okoskodj már itt...

VOGAben 2014.08.20. 22:46:51

Érdeklődöm, hogy a VW 1,6 crtdi motoroknak derült-e már ki valami konstrukciós nyavalyája? A tsi témát ismerem, de ha kihal az 1,9d Skodám, akkor valószínűleg egy ilyen motoros használt gép lesz az utódja. Nem a közeli jövőben.

madbalee 2014.08.20. 22:58:15

@BeeKnight86: "kocsit EU-n belul barhol mashol vasarolja meg es jelenti be. Teszem hozza, teljesen legalisan!"

Ez nem így van, ahol életvitelszerűen élsz oda kell bejelentened az autót. Német rendőr ugyanúgy piszkál ezért, mint mondjuk a magyar.

w a s d 2014.08.20. 23:29:07

@BeeKnight86: Bizonyos szempontból más, igen, amit az autó költségeihez hasonlítok. Mert amíg más dolgok esetében nincs ilyen jellegű plusz költség, az autóéban van valamiért. Valahol megvételkor, valahol az éves költségekben kell valamilyen szempontok szerint többet fizetnie az autótulajoknak, jellemzően méret, teljesítmény, károsanyag kibocsájtás, fogyasztás alapján, és így általában egy bizonyos szempontból hasonló, de drágább autó esetében nagyobb lesz az ilyen jellegű költség. Nálunk ezt pont így sikerült kitalálni. A mikéntjét, vagy hogy miért pont a gépjárművek esetében kell így fizetni, az biztos vitatható.
De ha egyszer meg van szabva, hogy fizetni kell, akkor nem etikus a kibúvót keresni. Ha sajnál rá annyi pénzt kiadni, vegyen olyat, ami után kevesebb az ilyen teher.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.21. 00:16:29

@geegee.: A BMW.k többsége sem luxusautó, legalábbis itt Európában. Ők prémiumgyártók, tömegeknek bár igényes megoldásokkal, de a lényeg pont a széles kínálat 100 LEtól 500+ LEig, minden karosszériváltozatban és rétegmodellel. És a 3er BMWket vásárló átlag Jürgennek igenis meg kell feleljen a fizika törvényeinek, ha magasabb adót fizet és rámegy a gatyája a fogyasztásra akkor inkább nem vesz ilyen autót.

Idejött az Infiniti, nagyon pöpec modellkínálattal de európába alkalamtlan motorokal (igen 240LE dízelek sem azok), meg persze röhejes árakkal, aztán néztek hogy hol maradnak az eladások... Hát igen, európában a 150 ill 177 LE alatti dízel létkérdés...

kultúrpesszimista 2014.08.21. 00:24:30

@Ződ2000: egyetértek, de azért annyit hozzátennék: az Infinitik sikertelenségének nemcsak az árak és a motorkínálat jelentik az okait, hanem a külsejük. Hipermodern és/de nem szép autók. Még annyira se, mint a Lexusok.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.21. 00:36:01

@kultúrpesszimista: nekem az EX37 személyes kedvencem. Érik egy poszt a blogba, csak nem volt időm megírni. Európába egy kifejetten korrekt méretű autó lenne,egy rendes 2.0 dízel mocival. De így?

kultúrpesszimista 2014.08.21. 00:39:38

@Ződ2000: az EX37 is csak egy a sok böszme, autószerűtlen, kivagyi SUV közül. Valamirevaló autóbolond nem tud lelkesedni egy ilyen guruló böszmelákért, de lelked rajta. ;-)

BeeKnight86 2014.08.21. 02:08:31

@w a s d: De eenek semmi koze sem a karosanyag kibocsatashoz, sem egyeb hasonlo dolgokhoz. Egyszeruen plusz sarc az amugy mar az arban levo AFAn felul.
@madbalee: Ha nekem nemet allapolgarkent van egy cegem mondjuk csehorszagban es arra veszek es jelentek be kocsit a cseheknel, a semmi belepofaznivaloja nincs a nemet rendornek. Legalis, semmi koze az eletvitelszeruseghez, mivel ceges auto.

BeeKnight86 2014.08.21. 02:17:06

@kultúrpesszimista: koszonom a szent kinyilatkoztatast, irj a volvo fohadiszallasara, hogy nyugi van, szerinted vitan felul all a premiumsaguk, nem kell mar hajszolni az egyertelmu besorolast...
Barmennyire is hihetetlen, sose volt annyira egyertelmu a volvo premiumsaga, premiumszegmens kozelsege mint manapsag. Mindigis kivalo minosegi es relative draga kocsikat gyartottak, de edekesmod maga a cegvezetes is evtizedek ota a premium szegmensbe valo egyertelmu besorolast hajszolta...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.21. 05:49:51

@BartiS2: Én nem mondom azt, hogy nem preferálom, csak a luxus szóval nem fér össze nekem.Egy munkás, céges kocsit, ha sokat kellene menni, simán dízelbe venném meg.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.21. 05:54:53

@BeeKnight86: Nem, én csak ennyit mondok, amit te is: "luxuskategoriat illeti, ott ertelemszeruen valoban nincs dizel." Az első kommentemben is csak azt mondtam, hogy a dízel és a luxus nálam nem fér össze.Ennyi, de télleg.Ettől még egy dízel Bömbike, vagy Merga a 6 méteres kategóriában is lehet jó autó.

A Volvo meg olyan félprémium nálam, a németek után.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.21. 05:58:47

@Ződ2000: Jó, oké, végül is lehet; valóban néha nehéz tudni, hol a határ prémium és luxus között.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.21. 06:40:41

"Nagyon kevesen vannak, akik nyolc-tíz évig vagy még tovább megtartják az autójukat, inkább jellemző a három-négyéves ciklus."
Akkor nincs itt semmi gond, ha ilyen úri dolga van it tmindenkinek :) Mondjuk a 3-4 év alatt azért lehet is bukni a dolgon... 8-10 év használat után már oly' mindegy, mennyiért tudod eladni.

Tamás79 2014.08.21. 08:21:02

Elolvastam a cikket és a kommenteket is. Sajnos azt kell, hogy mondjam, el vagyok képedve. Dízeles vok, az autómat kizárólag hosszabb távon használom, nincs tuningolva, boxolva, optimalizálva és nem okád fekete füstöt terhelés alatt sem, igaz megkapja, ami jár neki szervíz és alkatrészek tekintetében, újonnan vettem, 8. évében jár a gép és még nem szándékozom eladni, sőt az is lehet, hogy én leszek az első és egyetlen tulaja. Ésszel használom, nem ütöm-s vágom, átlagban eljárok vele 5-6,5 között, hasonló teljesítményű benyás elkér 2-2,5 literrel többet és az sem hegyi levegővé alakul át a szénhidrogén láncokat elégetve...tök mind1, hogy benyás a gép vagy dízel, mindenképp környezetszennyező vagy, ezt tudomásul kéne venni.
Fel kéne már ébredni, sem városban, sem azon kívül egyik motorváltozat sem arról híres, hogy hegyi levegőt bocsát ki. Senkinek nem kéne, hogy leessen a karikagyűrű az ujjáról egy kis gyaloglástól, vagy tekeréstől, vagy tömegközlekedésről, ha városi közlekedésről van szó. Ha a kölyköt nem az iskolaajtó előtt teszed ki az sem akkora gáz (szerintem)...ha kisebb bevásárlásról van szó, az sem feltétlen igényel autót, de beszélhet az ember, hisz egyesek nem látják a fától az erdőt, csak kategorizálnak, ha dízeles vagy, akkor ki kéne "írtani", jól megadóztatni, etc...
Na pont ezen hozzáállás miatt tudnak velünk minden téren elbánni és jól körberöhögni. Bocs, ha hosszú volt.

Tamás79 2014.08.21. 08:30:43

Jah s még egy adalék...ha váltanék, vagy később veszek majd frissebb gépet e jelenlegi mellé. valószínű akkor is dízelfronton keresgélek majd, csak megválogatom a piaci szereplőket az anyagi lehetőség függvényében s a műszaki tartalom szerint döntök majd az adott márka mellett...(lefordítva: Mazda vs. Subaru)

w a s d 2014.08.21. 11:01:57

@BeeKnight86: Miért nincs köze a károsanyag kibocsátáshoz, meg hasonlókhoz? A regisztrációs adót pl. lökettérfogat és környezetvédelmi besorolás szerinti sávokra osztották. Az utóbbi ugye adott, hogy miért, a lökettérfogat pedig csak megközelítőleg függ össze a károsanyag kibocsátással (co2- t beleértve), de valamiért ezt találták jó alapnak.
Vagyis elvileg a szennyezőbb autóra kellene pl. nagyobb regisztrációs adót fizetni.

BeeKnight86 2014.08.21. 12:12:32

@w a s d: Egyszeru, akkor minden kocsit, ujat, oreget sarcolnanak, mondjuk egy bizonyos eves osszeggel. Ennek csak egy celja van szerintem, kornyezetkimeles moge bujtatva sarcolni.

peter3374 2014.08.21. 13:15:02

Megy állandóan itt a nepperűzuőben is a tanács osztogatás, hogy jaj dízelt nem szabad, mert amint megveszed azonnal tönkremegy egyszerre az adagoló. porlasztó, kettőstömegű, szivargyujtó, meg minden más és ez annyira drága, hogy senki nem tudja kifizetni és még az unokáid is nyögni fogják a javítást... és csak az idióták vesznek használt dízelt.
Persze tönkremehetnek ezek az is lehet, hogy mondjuk 2 év megtakarítását az üzemanyagon elviszi a javítás, de ezt bele kell kalkulálni.
De mivel azért nem az az általános dilemma, hogy akkor most V12 BMW vagy 1.2 corsa, így a ahasonló árkategóriájú, méretű autók között van azért egy nagy különbség, az olcsó kis benzinesek, általában nem mennek és nem is esznek keveset, mindenki ismeri a fillérbaszó kisuatóst, aki 10 perc alatt gyorsul fel 50-re, aki miatt nem megy el csak 3 autó a zöldnél, mert ő aztán nem nyomja, a klímát csak turbógombnak hívják... miközben egy kis dízellel, nyugodt, normális tempóval lehet közlekedni, klímázva, nem azon kell parázni, hogy mennyit eszik, de nagyobb dízelekre is igaz ez egy 2.0 körülivel is elautózol 6L körül.

A másik amit itt is felhoz egy csomó ember, hogy akinek pénze van miért vesz dizelt... azért mert ha van vállalkozása, akkor sokkal olcsóbban jön ki, ilyen a magyar adórendszer... úgy számoljátok ki a megtakarítást, ha a dizelből még az áfát is levonjátok... Egy 2.0 dízel eszik 6l-ert ez kerül 1900Ft-ba egy hasonló teljesítményű benzines eszik 8-10l-ert ez meg kerül 3800-ba...
Ezért van rengeteg pickup is, mert az az egyetlen autó ami elszámolható, kényelmes, befér a család is

a klan 2014.08.21. 15:26:52

a dizel kormol
meghalunk

zerge44 2014.08.21. 18:14:41

Természetesen az adóforintokból és lenyúlásokból 'ingyen' utazgató politikusok nem tehetnek arról hogy az emberek inkább a dízelt választják, hogy a befizetett adóforintjainkból pont a környezet látja a legkevesebbet, hogy még euro999-re sem kapnál magyarisztánban lófax kedvezményt se, ezeknek a szemét dízeleseknek örömet okoz ha a rákkeltő füstöt a levegőbe okádhatják. Természetesen mindenről a dízelt választó autós tehet, lényegtelen hogy az üzemanyagra dobott sarcba belerokkan az ember és rákényszerítik a dízelre.A lényeg, hogy a dízelesek rohadékok! :-)

kultúrpesszimista 2014.08.21. 18:16:23

@geegee.: Lófaszt. A Volvo MINDIG is prémium volt. Ahogyan a Saab is. A "németek" MELLETT. Nem után.

boom2 2014.08.21. 18:19:51

@peter3374:
"dízelt nem szabad, mert amint megveszed azonnal tönkremegy egyszerre"
Nem, nem azt mondják. Hanem: hogy a dízelek jellemzően 2x, 3x többet futnak adott korukra, mint a benzines társaik. Ezért nagyon nagy a valószínűsége, hogy pont olyanba futsz bele, amin 5, 10, 20e km múlva a kocsi árával megegyező vagy azt meghaladó költségek merülnek fel.

"kis dízellel, nyugodt, normális tempóval lehet közlekedni, klímázva"
benzinessel is ha tudsz vezetni

"az olcsó kis benzinesek, általában nem mennek és nem is esznek keveset"
Nem. A kis benzinesek ugyan úgy tudnak menni, mint bármelyik ÁTLAG autó, mert: jóval könnyebbek és a gyártók rövidebb áttételeket használnak. Nincs szignifikáns eltérés sem lóerő/súly arányban, sem gyorsulásban.
De a kis benzinesek keveset is tudnak enni, ha valaki megtanul vezetni.

"mindenki ismeri a fillérbaszó kisuatóst"
Ismerem. El kéne mondani annak a dilettánsnak, hogy akkor fogyasztana az autója keveset, ha intenzíven gyorsítana, aztán egyenletesen tartaná a sebességet.

"azért mert ha van vállalkozása, akkor sokkal olcsóbban jön ki, ilyen a magyar adórendszer"
Nem nem ilyen!
- üzemanyagok áfáját nem lehet visszaigényelni még most sem személygépkocsi után és magának a kocsinak az áfáját sem.
- dízel üzemanyag jövedéki adóját kizárólag mezőgazdasági(terület függő mennyiség), teherfuvarozási(7,5t felett), személyszállítás(busz M2, M3) céllal felhasznált gázolaj után lehet.
- a 2,5t meghaladó, de 7,5t el nem érő össztömegű kisteherautók esete túlontúl bonyolult, hogy itt részletezzem.
- a cégautó adót teljesítmény és környezetvédelmi besorolás alapján határozzák meg, így sincs semmi eltérés az alapján, hogy milyen üzemanyaggal megy a személygépkocsi.

Szóval semmi sem indokolja, hogy az egyes cégek a személygépjárműveiket dízel kivitelben válasszák!

"Egy 2.0 dízel eszik 6l-ert... hasonló teljesítményű benzines eszik 8-10l"

Nem a benzines is kijön 7,0- 8.5l-ből

"Ezért van rengeteg pickup is"
Nem. Azért van sok pick-up, meg SUV, mert sok a kretén ember. Nagyon kevés azok százaléka, akiknek mezőgazdasági, vagy vadászati/erdő gazdálkodási feladatokat kell végeznie a munkaautóval. A hobbisták meg rendes terepjárókat használnak.

boom2 2014.08.21. 18:31:41

"magának a kocsinak az áfáját sem." lízingnél már igen, de ott is mindegy, hogy mi az üzemanyag

boom2 2014.08.21. 18:51:14

Kedves TC!
Kb fél éve javasoltam, hogy Hartlein Károllyal vegyétek fel a kapcsolatot ismét, vagy a Közlekedés Tudományi Intézettel, hogy teljes körű gázelemzést végezzenek, különböző euro besorolású és üzemanyagú autókra.
Szeretném megkérdezni, hogy lesz-e belőle valami, ha igen mikor?
Van egy film a "Szkeptikus film -Kételkedem, tehát vagyok" 7. perctől ajánlom, megnézni..

Innentől kezdve nem lesz mellébeszélés..

Kész vagyok egy jelképes összeggel is támogatni, ha szükséges.

Üdv

boom2 2014.08.21. 19:15:00

Valaki felhozta a sprintmonitort, mint referenciát fogyasztás értékekre.
Na ahhoz két megjegyzésem lenne:
- ha értesz az autókhoz és ismered az adott modellt, akkor ki lehet olvasni a valóságot belőle.
- az is látszik, hogy 10 emberből 9 eszement barom és a pénze ellensége. Gőze nincs, hogy a saját felhasználói profilja mellé mi volna az ideális autó, hogy a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználással jusson A-ból B-be.

Jó példa rá: a relatív kis teljesítményű motor 100LE, az autógyártás történetének legrövidebb váltóáttételével és 80%-ban autópályán használja a barom. Aztán meg csodálkozik a 14-15l-es fogyasztáson.. reménytelen

BeeKnight86 2014.08.21. 19:42:31

@boom2:
De a cegnek, ahol van 10 dizel kocsi, evi 40 ezres futasteljesitmennyel, jelentos par millios megtakaritas evente...
3er BMW 185 loeros 2 literes dizel. Tobbnyire autopalyas hasznalat mellett 5,4l atlagban a megengedett sebessegnel mondjuk 15-20%-kal meghaladva, hasonlan eros 2 literes benzines szivobol nem igen van, csak turbos tobbnyire, sehol nem jonne ki 7,5 alatt de legyen 7liter, akkor is bo 1,5 liter 100 kilometere. Ez nem tunik soknak, ezi par ezerrel szamolva nem, de ha tobb tizezret fut a kocsi, mar erdekes.

boom2 2014.08.21. 20:03:57

@BeeKnight86:

OK pontosítok
Magyarországon 2013-ban 95%(KSH) körül volt a mikro vállalkozások aránya.
Sem 10 autójuk nincs, sem 40e km nem futnak évente.
Akár hogy maszatoljuk, a cégek többségénél NEM indokolt a dízel autó.

Annak az elhanyagolható kisebbségnek, amit említesz, ott meg a dízel autó a megfelelő.. de annál sokkal sokkal több van.

kasu 2014.08.22. 14:24:36

@colymbus: Ezért szokott az átlag magyar egyterűt venni, dizel motorral. Amibe pakolnI tud, befér a gyerek + cucc, ha kell a konyhaszekrény, a fél piac, az összes itthonhagyhatatlan kempingcucc, és elmegy 6-7 literrel, hegyen-völgyön, az Alpokban is felmegy rendesen, lehet előzni is. De ezek nem szeretik az ovikört, iskolamenetet, a hideget és a bemelegedés nélküliséget, tehát EGR szelep tísztítás, időben JÓ minőségi olaj bele. Egy 2.2-es japán dízel megfelel kb. 3 l-es v. nagyobb benzinesnek, és minden egyéb költsége is kisebb.
Idehaza ez az egy autó a családban is egy jó közepesen élő közegnek felel meg... Sajnos.
De már mondtam itt, a kicsi városi rohangáló Nissan micra is megköveteli a rendszeres kiégetést, mert a kis benzinmotor is kokszosodik, meg a részei: nagyon ajánlják a szervízben... Ok. teszünk rá egy dobozt oszt, hajrá:-) írta valaki, ezzel kész a túraautó! De ez tényleg vicces is :-)

kasu 2014.08.22. 15:00:55

@Gyurma73: a legmodernebb turbósok valóban, vízhűtéses turókkal szereltek, meg a kis benzines turbóknál is mesterkednek, a start/stop rendszereknél is, muszáj figyelni (nem felengednia kuplungot,hogy leállítsa a motort) de ez még nem minden tipusnál általános...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.22. 19:08:29

@kultúrpesszimista: :-))) Hát jó, rendben, ezen nem veszünk össze.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.22. 19:46:29

@boom2: visszalehet 7gényelni a kis tgk dízel üzemanyag áfáját.
A kis tgk lehet pl opel corsa van,vagy combo.

srank 2014.08.23. 17:09:57

@peter3374: felvilágosítlak, hogy már alig látni pickup-ot az utakon, amik még vánszorognak azok meg elavultak, hátul, kicsik, 10L-t esznek és lomhák a komfortérzetük egy rakás sz*r, stb.
a válság óta a 320d a klasszikus magyar vállalkozó autó, fele annyit eszik mint a pickup, a menetteljesítménye összehasonlíthatatlan a presztizsről nem is beszélve ...

Arcade Macho 2014.12.03. 18:32:39

@boom2: "Kb fél éve javasoltam, hogy Hartlein Károllyal vegyétek fel a kapcsolatot ismét, vagy a Közlekedés Tudományi Intézettel, hogy teljes körű gázelemzést végezzenek, különböző euro besorolású és üzemanyagú autókra."

www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/69635/pb13837-aqeg-fine-particle-matter-20121220.pdf

"The main traffic sources of PM2.5 are exhaust emissions from diesel vehicles
(cars, light goods vehicles and heavy goods vehicles), together with tyre wear,
brake wear and road surface abrasion from all vehicles. A broadly similar picture
prevails across the European Union. There are significant uncertainties attached
to some of these emissions estimates and particularly to the estimates of PM2.5
from non-exhaust traffic sources. With reductions in exhaust emissions of PM,
the non-exhaust components of traffic emissions will become much more
important, emphasising the need to develop measures to control emissions from
these sources."

kb 2 perc gugli

miszlik 2017.08.04. 10:25:51

Basszus,engem a laikust teljesen elijesztettél ezzel a cikkel. Jövő tavasszal szándékoztam használt autót venni, max 8000 eurót szánok rá, de most teljesen bizonytalan lettem... Mazda 6 volt a kiszemelt, 7-8 éves. Lehet, hogy megtartom a 10 éves Loganom..

Prednizon · http://munkahet.hu 2017.09.13. 21:01:08

Valahogy ezek a dízelek még mindig nem képesek rendesen károsanyagot kibocsátani, már csak ezért se venném meg őket:

munkahet.hu/hirek/magazin/a-legujabb-dizelautok-is-erosen-kornyezetszennyezoek

Axnix 2018.02.02. 13:31:43

@Seca81: Nekem a Nikon D80-as 10MP-s tetszik. Keveset fogyaszt.

Axnix 2018.02.02. 13:39:09

@boom2: Nekem 10 éves, de csak 87 ezer km-t futott 1,6 dízel egyterűm van. Az utolsó műszaki vizsgára felkészítés során nem egy összegben 820 e Ft-ot fizettem. Majdnem mindent utángyártottal (katalizátor, turbó, stb.) kellett pótolni. Márkát nem mondok. Sokat megyek városban. Akkor is, ha ezt tudtam volna...
süti beállítások módosítása