HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Két szakértő megy a sivatagban

2014.08.28. 10:48 Tcomment

Címkék: égéstér

Egyre büdösebb a Rezesová-baleset, ráadásul újabb tragédia borzolja a kedélyeket. Bónusz: autók!

Az Égéstér 134. adásának kommentposztja.

Direklink a letöltéshez.

144 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr116644045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pirx 2014.08.29. 11:20:23

@Rocko-: Reggelenként soha nem kapo Pest felé pirosat az AGIP kútnál, legfeljebb a szaálygtalanok miatt kell lassítanom, mert ott várakoznak a pirosnál, hogy újra száguldhassanak a következőhöz.
És nem ezt kéne vizsgálni, hanem az összes barmot naponta megbüntetni. Szerintem egy hét múlva rend lenne. Utána már csak jelzésszerűen hetente, kéthetente. Jól mondta Winkler, ehhez olyan rendősrség kell, amelyik akcióképes.
Addig meg magyarázd nyugodtan, miért szegnek szabályt az emberek. Ez folyik az egész országban, nem kell csodálkozni. No persze nagy a felháborodás, ha valaki épp a fasznak rossz végére kerül, vagy épp a hatóságnak eszébe jut valami jó pénzgyűjtési hely, és kihasználja, Aztán egy két hét múlva ugyanúgy gyorshajtanak, parkolnak a tilosban, aztán egy hónap múlva újra büntetnek egy kicsit. Bohócország. Következetesség kellene ide, és az, hogy ne megmagyarázzuk, miért vagyunk szabálytalanok, hanem egy viszonlyag egyszerű szabályt, hogy a mutató (nem a GPS) nem menjen egy adott érték fölé, betartsunk. Erre nagyjából egy idomított csimpánz is képes lenne, de hát mi emberek vagyunk.

László Gaál 2014.08.29. 12:07:10

Aki még esetleg nem látta volna:
index.hu/video/2014/08/28/m7_autopalya/

És nagyon finom volt mindenki és visszafogott.

Amúgy meg a sok tolóst, a fogalmatlant, megszokásból belsőben menőt, hétvégi huszárt, és még sorolhatnám a csoportokat, kiküldeném tanulmányútra a németekhez, hogy ott eszközöljenek véleménycserét az ottani rendőrökkel, hogy mit hogy kéne...

A troll, aki meg megsértve érzi magát, akár a videón, égéstérben elhangzottakon, attól megkérdezném: Külföldön voltál már? Ott hogy vezettél? A tanultak nem vámkötelesek, át lehet ám hozni... :)

2014.08.29. 12:30:15

ne menjen senki gyorsan, a 90-120 bőven elég, a legtöbb halálos vagy súlyos baleset a gyorhajtás miatt van

Conan The Librarian 2014.08.29. 13:06:38

@László Gaál: Teljesen egyetertek veled, de azert a nemeteket sem emelnem piedesztara.

Tobb, mint negy eve tolom itt a szekeret, napi szinten autopalyazom kicsit meloba menet (Stuttgartbol-Weissachba), azert tortennek itt is am erdekessegek. Nem altalanositok egesz Germaniara, csak en itt ezt latom. Az index hasznalata sokszor opcionalis szamukra, a gyorshajtas tendenciozus (ugye az autopalyakon is csak bizonyos szakaszokon lehet itt dongetni), neha vannak letolasok, villogtatasok is, de az igaz, hogy nagyon ritkan. Pedig a "ramming"-ot itt k*rvara buntetik. A szimpla gyorshajtast viszont nem igazan, es a rendori jelenlet sem eros. Mondjuk ha van, akkor tenyleg mindenki bekussol kicsit. Kb ketnaponta latok balesetet az autopalyan (kisebb koccanasok), pedig 20 percet megyek csak rajta.

Ettol meg az altalanos vezetesi kultura kituno, foleg zebran engedik at a gyalogost elozekenyen. Nekem ezt tunt fel elsore. Meg kevesebb az idegbeteg barom, nagyobb a tolerancia, stb stb. De azert eszetlenek itt is akadnak azert rendszeresen.

Jarics 2014.08.29. 13:20:22

@László Gaál: Olaszország és köszönöm szépen gyorsan tudtam alkalmazkodni a szervezett szervezetlenséghez.:-)
Záróvonal jelentése:
- egy záróvonal : óvatosan előzz
- dupla záróvonal: esetleg itt talán mégsem kellene.
Duda: én előzök.
:-)

Jarics 2014.08.29. 13:21:25

@Barát Csaba: Van előtted 200 km és mögötted két kisgyerek, amelyek közül az egyik 1,5 óra autós utazásra van hitelesítve maximum.
Na, ekkor menjél 110 km/h sebességgel!

Pirx 2014.08.29. 13:41:19

@Jarics: Igazad van. Akkor inkább 100. És időnként megállok. Ahogy tettem ezt egy klíma nélküli autóban Bp-Grenoble útvonalon 2002 nyarán, két gyerekkel.
Ráadásul az Olaszok sem a régiek már, ott is eléggé figyelnek, ha másra nem is de a gyorshajtásra, még átlagsebességméréssel is.

Shadowbull 2014.08.29. 14:09:13

@bbrrr: en nem gondolom hogy szabad, megis gyorsan hajtok.

A 150 meg lofax. Jo hogy nem mar agyonlovest kovetelsz a helyszinen :)

kisörDög 2014.08.29. 14:11:30

Csehország: Itt az autópálya letolós azt hozza fel érvnek, hogy mert hisz a németeknél is lehet ilyen gyorsan vezetni, akkor meg miért lenne ő a hibás. (Ezt egy olyan mondta nekem aki így jár az autójával.) Nem értik meg, hogy Németországban mindenki járhat gyorsabban, az átlagsebesség más, emiatt nem tűnik agresszívnek az illető. Nyugodtabb a levegő. Viszont Kelet-Európa más, jobban spórolnak az üzemanyagon, kisebb sebességhez vagyunk szokva emiatt a reakciónk sem olyan, és hamarabb ilyedünk meg, amiből aztán veszélyes helyzetek alakulhatnak ki. ...Más: Nemrégiben kilométereken át nem tudtunk megelőzni egy Rapid-os fiatal srácot, mer az út közepén ment. Másodosztályú út, nemvolt részeg, csak nemérezte a kocsit és nem mert szépen az út szélén menni. Remélem még él, mert kanyargós útvonalon volt, beláthatatlan, BMW-sek (is) kedvenc szakaszán. De ciki volt vennie egy ablakra felragasztható jelzést hogy kezdő vezető.

Én egyébként a nagyon nagy pénzbírságok híve vagyok, ha tellik rá ha nem, mert ha csak fillérekbe kerül a dolog, soha az életbe nem lessz rend. Másik dolog, szerintem a rendőr a rend őre, tehát a dolga a figyelmeztetés, nem pedig a sunyiból lecsapás. Számomra ez a dolog teljesen ellentétes a rendőr fogalmával, és nem értem hogy mehet át ilyesmi bármely ország törvényén.

kisörDög 2014.08.29. 14:26:20

Volvo: Számomra a forma csalódás. Szép autó, a gazdag a részletekbe belemenni nemfog, presztizst vesz szóval tök mindegy, de a Genfi autószalon után többet vártam, semmiképpen sem egy olyan oldalsó élt a hátsó lámpáig amiről elölről nézve a Skoda Octavia jut eszembe. (akár a 2-ik generáció is).

bbrrr 2014.08.29. 15:12:43

@Shadowbull: de ha tudod hogy nem szabad, és nem is hiszed azt, hogy neked szabad, akkor nem gondolod, hogy neked úgy valójában nem járna jogosítvány?

A 150 épp csak annyival több, hogy időben semmit nem nyersz (ezért inkább 170-180-nal megy az idióta), de jóval veszélyesebb, mert senki nem várja azt, hogy ennyivel mész. 130-ra számítanak. Nem tudják jól felmérni, hogy mikor fogsz odaérni, bemennek eléd 120-szal előzni, mert úgy látják, hogy beférnek, mert még messze vagy.

200 km 130km/h átlaggal: 92 perc
200 km 150km/h átlaggal: 80 perc
És 130-as átlagot sem fogsz tudni menni, mert nem háztól-házig megy az autópálya. de ennél többet csak jóval hosszabb úton tudsz nyerni. Indulj 10 perccel előbb, és nem kell száguldozni.
50 km alatt meg olyan szinte mindegy, maximum 2-3 percet tudsz nyerni, akármilyen gyorsan mész. megéri?

@Jarics: hamár 2 gyerek, akkor pláne inkább biztonságosabban, mint 10 perccel hamarabb (vagy 30 évvel hamarabb...)

rashy729 2014.08.29. 15:17:57

@sunblind: +1

Annyit még hozzá, hogy a visszapillantó tükör a sminkelésen/borotválkozások kívül arra is jó hogy a forgalmat figyeljük benne. Elég sokan nincsenek vele tisztában.
Másik, a _jobbra_ tartás.
Azt sem igazán értem hogy ha látom hogy valaki jön és gyorsabban, akkor miért nem lehet kicsit nyomni neki? Mire odaér befejezem az előzést.
Élni és élni hagyni...

bbrrr 2014.08.29. 15:23:50

@rashy729: Azt nem értem, hogy ha 100-zal megy egy kamion (ennyivel mehet), én haladok mellette el 130-cal (ennyivel mehetek), akkor egy mögöttem 160-nal jövő miért nem tud lassítani, és kivárni, amíg a szabályosan közlekedők lezárják a szabályos manővert.

Az, hogy X szabálytalankodik, még hagyján, de szabálytalankodjon más is, hogy X folytatni tudja a szabálytalankodását? Nem érzed egy kicsit nonszensznek? Szegény szegén gyorshajtó, akadályoztatva van a gyorshajtásban.

bbrrr 2014.08.29. 15:26:35

@rashy729: arról nem beszélve, hogy ha én a maximális megengedett tempóval haladok, akkor _nem kell_ arra számítanom, hogy érdemben gyorsabb jármű jön mögöttem megkülönböztető jelzés nélkül.

Imbolygó Hollander 2014.08.29. 15:30:14

@Conan The Librarian:

"foleg zebran engedik at a gyalogost elozekenyen."

De valahogy nincs náluk minden sarkon 2 zebra...

mindstorm 2014.08.29. 15:35:40

Hallgassatok meg a hetimeteor.hu podcast 100. adasat a 11. perctol. Novot Tibi negativ reklamja?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.29. 15:43:16

@bbrrr: Egyfelől nem alanyi jog a vezetés, nem is kell arról beszélni. És a probléma az, hogy a vizsgáztatót, az alkalmatlan ember alkalmasságát megállapító embert sem veszik elő, ha nyilvánvalóan alkalmatlan embert enged vezetni. Ha pár gyanús jogsi után menne hozzá bedrótozott ember is, rávernék a mulasztást, ülne pár évet... Az egészségügyi alkalmasság kapcsán házidoki mellett pszichológus / pszichiáter.

Viszont érdemes különbséget tenni a menthető okból való szabálytalanságok, és mások szándékos veszélyeztetése között. Aki ugyanis az elsőt követi el, annál indokolatlan az, hogy ami egy bűncselekménynél büntethetőséget kizáró ok, és indokolna mindent, az az objektív felelősségnél nem az.

Viszont a külföldi rendszám, stb. kapcsán a bírság tapadjon a verdához, foglalják le még aznap.

A P rendszámhoz pedig legyen kötelező megfelelő GPS követés, az utak regisztrációja. És oldják meg, hogy ne lehessen összetéveszteni több évhez valót. Ha nem regisztrált úton előfordul a rendszám 1 kamera látja: Menjen a bírság a rendszám tulajdonosának is, de szedjék is ki a forgalomból és a sofőr is kapjon bírságot. Azaz ne nagyon lehessen megúszni.

De akkor se, ha mondjuk a gyalogosnak nem adod meg az elsőbbséget. Vagy, ha szerinted ugyan megadtad, de a másiknak mégis irányt kell változtatni...

És igenis ilyenkor el kell magyarázni a delikvensnek miért gond a szabálysértés. Semmibe sem kerül az, hogy amikor megkapod a határozatot, akkor az indoklásban benne legyen az is, hogy a gyorshajtás miatti sebességkülönbségek miatt kockázatos a sávváltás... Ezt sokan kerülni akarják, így lesz a te gyorshajtásodból pozícióharc arrébb, és egyre több baleset. Ha sok az ellenőrzés, nem csak a pillanatnyi sebességet nézik, stb. előbb-utóbb rend lesz.

Másfelől aki szándékosan veszélyeztet másokat az bűncselekmény. Ezt a jogot elsőre is alkalmazni kell. A bíró majd elveszi a jogosítványt, lesz némi befizetni való egyik része a költségekre, másik része büntiként... Mellette egy kis felfüggesztett már elsőre is egy sima egyszerű veszélyeztetéses bűncselekményért. És mivel a bűncselekmény elkövetésének eszköze elkobozható, bye-bye verda azt az állam elvitte.

Ha így az állam Porsche-hez, Ferrarihoz jut... Kék lámpát rá. Lesz belőle "Police Interceptor". Az üzemanyagot, a szervízt és a többi költséget az fizeti aki ellen be kell vetni. Ugye itt, ha már van egy felfüggesztett, egy büntetett előélet és tilosban vezet akkor ugye nem az a fenyegetés, hogy "akkor már börtön". Akkor szépen leüli a feltételesét az utolsó napig, és kap még egy letöltendőt. Visszaesőként hosszabbat.

De nem szabad itt megállni.

Ha nem a tulajdonos vezet, a verda akkor is ugrik. Kivéve akkor, ha maga az elkövető is vallomást tesz arról, hogy ő "átverte" a tulajdonost és nem tudhatta milyen embernek adja kölcsön a verdát. És ugye vállalja az ügyet. "Nem kell eszközt biztosítani bűncselekményhez".

Külföldi rendszámos autót is gyorsan megállítani és elvenni. Akkor nem megy a "szlovák rendszámmal lehet tolni" történet sem.

+ kirívóan veszélyes magatartásnál egy erős törvényi vélelem az eshetőleges szándékra (tudtad mi van a várható körülmények között, és belenyugodtál). Így sok ilyen baleset kapcsán ne merüljön fel, hogy pár apróságon múlik, hogy 2-3 évvel több.

Aki szórakozásból versenyez az utcán ne tudja megdönteni a vélelmet. Akinek tényleg rendkívüli oka volt a veszélyes manőverre, stb. és amúgy nem csinálna ilyet, most is azért imádkozott ne legyen baj... Ott megy vissza gondatlanságra a story.

Versenyzés és sok más kirívó vagy rendszeres eset kapcsán amint tudtad, hogy ölhetsz, de leszartad... Onnan ugye az eshetőleges szándék is szándék a jogban, szóval szándékos bűncselekmény. Így a vád:

Több emberen, sok ember veszélyeztetésével elkövetett emberölés (kísérlete)... Persze a sérültek kora, stb. miatt is lehet még minősítő körülmény, meg pár másik.

Lássuk be az illető azért sem vezet évekig, mert nem csak jogsija nem lesz, hanem ül. Ha ugye még nem volt csattanás de már megfogták azon, hogy sok ember van veszélyben miatta, akkor a kísérlet is pont úgy büntetendő, mint a befejezett bűncselekmény.

És amikor a bírónak elkezdi magyarázni, amit neked is (pedig te túl lazán vennéd), hogy amit csinált mennyire kis stikli, akkor a bíró hozzá fogja tenni magában, hogy nem volt meg a megbánás, a minősítő körülményből is sok volt, így a "csak egy van" helyzethez képest súlyosabb ítélet indokolt.

Pirx 2014.08.29. 15:57:19

@rashy729: Miért legyek szabálytalan azért, mert más sietni akar. Vagyis miért menjek én gyorsabban, azért, hogy eltakarodhassak egy szabálytalan útjából? Tipikus Kelet Európai gondolkodás. Igen. A tükör arra van, hogy belenézzek. És ha kimegyek 130-cal előzni, anélkül, hogy zavarnám <( Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki másnak a közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőit megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti (pl. zavar az a járművezető, aki a kürtöt, fénykürtöt, vagy a távolsági fényszórót indokolatlanul használja. Zavar az a járművezető is, aki a járműve sebességével megtéveszti az elsőbbséggel rendelkezőket). www.kreszdoktor.hu/iii_a_kozuti_forgalommal_kapcsolatos_fogalmak.php >
és cak akkor megyek vissza, mikor az biztonságosan végrehajtható. Nem biztonságos két kamion közé bemenkülni. Majd ha megelőztem, visszamegyek.
Tudom, ma Magyarországon nem ez a felfogás, csak annak a mantrázása menő, hogy "jobbratartás", "önkéntesrendőr". És persze mindenki megmagyarázza, hogy miért NEM tartja be a szabályt. A "GPS szerint" a legszebb. Jó esetben a GPS 5-10km/h-val mutat kevesebbet. Ez a különbség gyakorlatilag időben elhanyagolható, mégis mindenki azzal jön, hogy GPS szerinti 140-el!!!! megy. Ami óra szerint kb 150. A szabványok meghatározzák, hogy egy kilométeróra mennyit csaljon, lefele. Ezért a legtöbb autónak ugyanakkora sebeeégnél mutat 130-at. Aztán jön a GPS-es marha, a maga 150-jével. Normális ez? Ráadásul a GPS nem pontos. Csak akkor ha egyenes vonalú egyenletes mozgást végzek. Minden más esetben csal, mert átlagértéket mér. De tudom ez nem zavar senit, aki ugyan maga szarik a szabályokra de másoktól persze elvárja, hogy vele szemben tartsa be.

rashy729 2014.08.29. 16:05:33

@bbrrr: @Pirx: Félre értettétek, nem arra gondoltam hogy gyorsíts 180-ra mert mögötted annyival jönnek, hanem ha pl. kamiont előz a delikvens, ami 90-el megy, 100-110-el mert nem siet.
Lehet hogy nekem defektes a felfogásom (én rugalmasságnak hívnám inkább), de nekem az sem esik nehezemre ha arra a 200 méterre 130 fölé kell gyorsítanom.
A "GPS szerint..."-től meg én is herótot kapok.

Pirx 2014.08.29. 16:11:35

@rashy729: Itt egyetértünk, ámbár azt gondolom, még az sem ördögtől való (meg is teszem gyakran) ha le kell lassítanom 110-re valaki mögött, míg befejezi az előzést. Tény, sokszor bennragadnak a "B"első sávos jogosítványosok, de akkor se az a megodlás, hogy fél méterrel a háta mögött tolom. Villantok egyet, kettőt, ere általában észbekapnak(kivéve a középsősávozók az M7-en Fehérvár után), ha meg nem, akkor én ki szoktma menni a külsőbe, megvárom, míg jön az X5, aztán megelőzöm. Az, hogy 130 fölé gyorsítsak, elveim ellen való, ennek ellenére meg szoktam tenni, mert az ember csak válogatott elvek miatt haljon meg, ez nem tartozik közéjük.
Szóval értem amit mondasz, és nem is áll egymástól nagyon távol a gondolkodásunk.

bbrrr 2014.08.29. 16:13:42

Azt nem értem, hogy miért nincs olyan büntetési tétel, hogy végleg ugrik a jogsi. Többszörösen visszaeső gyorshajtó vagy alkoholos befolyásoltság alatt vezetőre én simán azt mondanám, hogy itt nem "véletlenül becsúszott egy kis hiba". Szándékos és többszöri szabálysértésre egyértelműen az a válasz (kéne hogy legyen) hogy többet lehetőséget sem kap, mert nem képes betartani a szabályokat. Lehet élni jogsi nélkül, nem arról van szó, hogy valami alapjogtól fosztanák meg. Max, ha nagyon engedékenyek akarunk lenni, akkor progresszív növekedés: fél év, 2 év, 5 év, 20 év, 50 év. És persze ha az eltiltás alatt vezet (jogsi nélkül), akkor amikor a tiltás lejár, akkor egyből indul a köv lépcső. Ha egyszer volt fél év eltiltása, akkor akár 30 év múlva is a 2 éves eltiltás jön.

Kicsit utánanézve még 1-2 évre se nagyon vonják be a jogsit, általában 6 hónap után lehet újra vizsgázni. Ez tényleg így van?

Az a szomorú, hogy sokan erre azt mondják, hogy ez azért már túl durva lenne. Az agyukban fel se merül, hogy esetleg be is lehetne tartani a szabályokat, és akkor nincs semmi durva következmény.

Pirx 2014.08.29. 16:19:16

@bbrrr: Az én véleményem az, hogy nem a büntetés mértéke a visszatartó erő. Gondolj bele! RÉgen is büntették a gyorshajtást, de nem voltak telepített kamerák az autópályák mellett. Kicsi volt az esélye, hogy pont téged ényképezzenek, mentek is tökön-paszulyon. Vagy például nézd meg a Szabadság hidat. Boldog-boldogtalan a járdán kerékpározik. Jó esetben ez lehet egy 30 ezres bírság. Szerinted? Viszont ha a négy végén ott állna egy egy járőrpűr, és minden jáerdán bringázót megbüntetne 5000 forintra egy háten keresztül, szerinted hányan bringáznának ott a járdán? Aztán már tényleg csak kéthetente, havonta kéne megtenni, és maradna a rend.
Tehát inkább "enyhébb", de biztosabb büntetés, mint villamosszék, de szökőévente. Az egyértelműen csak rokonszenvet, sajnálatot váltan ki az "áldozat" iránt.

bbrrr 2014.08.29. 16:21:03

@rashy729: Erre írtam, hogy aki szabályosan közlekedik, az más eset. De aki 130-nál gyorsabban megy (akár csak 'GPS szerint' 132-vel), és azt várja, hogy más is gyorsítson fel miatta, annak bizony a '"+!%/ =/%!-t
pláne úgy, hogy az egész procedúrán talán ha 15 mp-et veszít. (le kell lassítania 130-ra kb fél km távolságra)

Ha üres a jobb oldali sáv, akkor lehet mondani hogy "jobbratartás". Amúgy nem. Mindenki előzhet, és nincs a gyorsabbnak elsőbbsége.

rashy729 2014.08.29. 16:23:02

@Pirx: Látom hasonlóan gondolkodunk :)
Nincs annál rosszabb, mikor előttem kamion, egyik oldalt korlát, másikon másik kamion és jönnek villogva... (Villogott már le így Swiftes illető is, úgy hogy kb. 2 km-rel előtte előztem meg tempomattal, valamivel 140 alá állítva...)
Szerintem a probléma kezelését lehetne ott kezdeni, hogy az autós iskolákat kötelezni "X" óra autópályás vezetésre. Persze ez sem feltétlen garantál semmit.

Pirx 2014.08.29. 16:24:00

@bbrrr: Abban persze igazad van, hogy vannak olyan szabálysértések, amiket "véletlenül" (háááát..) is el lehet követni, De nem lehet véletlenül ittasan vezetni, véletlenül valaki mögött méterekre menni és villogni. Ezek a szándékosságot feltételezik, és valóban szigorúbban büntetném. De a lényeg, hogy kurva nagy esélye legyen, hogy például egy civil rendőrautót villog le. Ez egy nap 3120 km lenne, ami üzemanyagköltséget tekintve egy autóra 100 ezer forint lenne (24 órás szolgálat, ami felesleges) Ennál többet elszórnak felesleges kampányokra, plakátokra, nem beszélve arról amit ellopnak.

bbrrr 2014.08.29. 16:25:32

@Pirx: a büntetés mértéke itt annyiban visszatartó erő, hogy az ismétléstől véd. Elveszed a jogsit jó hosszú időre, addig sem fog gyorshajtani és másokat veszélyeztetni. Ha csak 1 ismerőse van mindenkinek, akit már egész életére eltiltottak a vezetéstől, akkor mindenki gondolkodni fog.

Conan The Librarian 2014.08.29. 16:27:53

@mindstorm: Karottanak oda kellett volna szolni, hogy kezeljek kiemelt ugyfelkent. :)

Pirx 2014.08.29. 16:29:23

@bbrrr: Ez igaz, de ahhoz, hogy elvedd a jogsit, meg kell fogni. Hány emberről hallottál már, hogy megbüntették a követési távolság be nem tartás miatt autópályán? vagy akárhol? Mert én egyről sem. Persze borul a bili egy Rezesova esetnél, vagy a boyracernél, aztán minden megy a maga útján tovább. mondogatjuk a jobbratartást, önkéntesrendőrözünk, letolunk másokat, és pesze azt kívánjuk, hogy rozsdásodjon Rezesovára a műenyagbilincs, Miközben szó szerint két méterre vagyunk a börtönajtótól. Vagy a koporsótol.
Cselekvő rendőrség kell, és utána gondolkodhatunk a büntetés mértékén, ha nem jön be a büntetés gyakorisága.

rashy729 2014.08.29. 16:29:29

@bbrrr: Az ittas vezetőkre, ha rajtam múlna, még a műanyag lakat is rárohadna, nemhogy autót vezethet utána.
Nem tudom elképzelni azt az eshetőséget, hogy muszáj vezetni ha ittam. Ha autóval megyek nem iszok, ha ittam nem vezetek, hívok taxit.

A jobbra tartást azokra értettem akik felmennének Debrecentől Pestig a belsőben.

bbrrr 2014.08.29. 16:36:09

@Pirx: Erre mondjuk megoldás, hogy ösztönözzük a népet, hogy tegyenek közlekedésfigyelő kamerát a kocsikba (ahogy az ukránoknál van, asszem ott kevesebb a kötelező, ha van kamerád). Egy ilyen felvétel után a veszélyeztető kocsi tulajdonosa szépen kapja az idézést, vagy körözést adnak ki a jogsijára, és a köv ellenőrzésnél elvette a rendőr.
Lesz erre technika hamarosan, sok fix közlekedésfigyelő kamerát raknak fel mostanság, de a kocsikba is mehetne.
De amíg egy magánfelvétel alapján (pl tilosban forgalmat akadályozva parkolót lefényképezem, és küldöm a rendőrségnek) nem indul eljárás, addig semmit nem lehet várni.

Pirx 2014.08.29. 16:42:34

@bbrrr: Én nem tartanám szerencsésnek arra buzdítani az embereket, hogy folyamatosan eljelentsenek. Egyrészt nagyon hamar a személyes bosszú eszközévé válhatna, másrészt még rosszabb lenne a hangulat az országban. A kamera kétélű dolog. A bicajosoknál is mindig arra gondolok (lásd a szerencsétlen, akit a busz ütött el), hogy vajon végignézve a felvételt, hány büntetést lehetne NEKI kiosztani? Én magam egy GPS loggerrel szoktam hosszabb utakra elmenni, bárki találomra kiválszthat egy tracket, sebességtúllépést nem fog találni rajta, 10 másodpercnél hosszabbat biztos nem. Ennek ellenére azt gondolom, ez legyen a rendőrök dolga! Telepített kamera, civil rendőrautó, motorosrendőr, átlagsebességmérés... Más országokban működik. Nálunk miért ne működne?

Pirx 2014.08.29. 16:45:46

@bbrrr: Nem beszélve arról, hogy egy szélvédőkamera hiteles felvételt nem tud készíteni. Erre ott vannak a rendőrautók eszközei. Szóval lehet, kötelezőt csökkenteni, nem bánom, de bizonyítékként cask korlátozottan, és szakértő vizsgálata után fogadnám el. Úgy meg annyibe kerülne, hogy gyakorlatilag egy Rezesova szintű esetnél érné meg a használata.
Én is gondolkodtam rajta, de nem sok értelmét látom.

Tiboa 2014.08.29. 17:16:09

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy mindig említitek a hangos nyelvkönyveket amiket menet közben hallgattok, tudnátok ajánlani valamit ami az angol nyelv elsajátítását segíti elő? Nemigen találtam értékelhető forrást a neten. Előre is köszi!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.29. 18:32:20

@rashy729: A GPS Szerint az autó valós sebességét méri. Ha ott a 130 az 130,0 vagy alacsonyabb akkor nem gyorshajtás. Ha meg 130,0001 akkor meg tökmindegy miszerint megy, gyorshajtás.

Arra, hogy az ő órája pontosabb, és lényegtelen, hogy GPS alapján dolgozik, vagy kerékelfordulás alapján, fel kell készülni mert nem egyformák az órák.

És a GPS szerint, ha pontban betartja a sebességhatárt csak tervezhetőbbé teszi az utat, aminek van előnye hosszabb távon.

Aki meg nagy távolságra, gyorsan akar odaérni az csináljon minimum PPL-t, de nem árt, ha lesz hozzá IFR vizsga, Multiengine, stb. és vezessen repülőgépet.

Akár egy használt Cessna 210 sem vészes sok felextrázott prémium telekjáróhoz képest árban...

rashy729 2014.08.29. 19:48:22

@Válasszunk: Én értem, hogy egy drágább, prémium navi pontosabb mint az óra.
(Lehet, hogy tévedek) De nem merném kijelenteni hogy tesco-s 10-20 ezer forintos navi annyira megbízható lenne.
Telefonos navik (gyanítom egyre többen ezeket használják), ha jól tudom eleve pontatlanabbak, mivel ha betájolta a pozíciót, utána nem is kommunikál a műholddal.
Tévedés jogát fenntartom, ha van aki okosabb a témában javítson ki! :)

Rocko- 2014.08.29. 20:25:22

@Pirx: "Vagyis miért menjek én gyorsabban, azért, hogy eltakarodhassak egy szabálytalan útjából?"
mert az erősebb kutya baszik. nem kell szeretni ezt, csak elfogadni, hogy így van.

Rocko- 2014.08.29. 20:29:42

@bbrrr: "Azt nem értem, hogy miért nincs olyan büntetési tétel, hogy végleg ugrik a jogsi."
mert akkor nem tud újra belefutni a traffiba, és nem fog fizetni.

@Pirx: "Az én véleményem az, hogy nem a büntetés mértéke a visszatartó erő."
sose volt. a lebukás esélye az ami vissztartja az embereket. vagyis inkább nem tartja.

Tíz kicsi indián 2014.08.29. 20:53:39

@rashy729: O.o
Nem, a telefonos navi is teljesértékű GPS és használja a műholdat. Sőt, további előnye, hogy mobiltelefon lévén a GSM hálózatot is be tudja vonni a helymeghatározásba és szükség esetén ún. háromszögeléssel be tudja magát tájolni. Ezért talál egy telefon akár néhány másodpercen belül jelet, míg egy sima GPS-nek ez akár 1-2 percébe is belekerül.

heptakontanonaéder 2014.08.29. 22:02:59

@Barát Csaba:
Ne feküdj ágyba, a legtöbb haláleset egy ágyban történik!

heptakontanonaéder 2014.08.29. 22:05:31

@Shadowbull:
Pedig ettől aztán VALÓBAN csökkenne a gyorshajtók száma!

LuxiMFP 2014.08.29. 23:33:40

Agyfaszt kapok ettől az állandó "miért nem látok a szántásban X5-öket" dumától.

Az X5-ök NEM terepjárók.
Igaz hogy nagyok, összkerekesek, magasak, nehezek, de azért, mert ez jön be a népeknek.

Akik csinálják, NEM terepjárónak szánják.
Akik veszik, NEM terepjárónak veszik.

Semmivel nem kell a szántásban az egy hektárra eső X5-ösök számának nagyobbnak lenni, mint a syncro Passatok, STI RA-k, vagy Subaru Justy-k számának.

De ez már nagyon régen átjött mindenkinek, úgy látszik egyedül az autós újságíróknak nem...

Fishi 2014.08.30. 13:43:16

Papp Tibi:
Sőt, meglepő módon biztonságossági szempontból még káros is tud lenni a túl alacsony megengedett sebesség. Drámaian lecsökkent az egyik amerikai autópályán a balesetek száma, amikor megemelték a sebesség korlátot. A konkrétumokra sajnos nem emlékszem, talán egy TED(x) videóban beszéltek róla.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.30. 15:36:05

@rashy729: elnézést, de ez hosszú lesz. Igen hosszú. Fizika órán tanultuk azt, hogy a sebességet viszonyítási ponthoz képest mérjük. A GPS esetén a viszonyítási pont a föld. A repülésben ahol fontos az átesési sebesség, és a "never exceed speed" ami felett a repülő elkezdene szétesni a levegőhöz képest mért sebességet kellene nézni.

A sebesség vektormennyiség, nem csak egy mennyiséggel, hanem az irányával is jellemezhető. És a megtett út, és az eltelő idő hányadosa.

A GPS nem kommunikál a műholddal, a kommunikáció két irányú kapcsolatot jelentene. a GPS a műholdak által folyamatosan sugárzott jel alapján igyekszik megállapítani, hogy:

A: Melyik műhold jelét tudja venni.
B: Ezeket a műholdak (a saját óráik) szerint mikor adták le.
C: A műholdaknak hol kell lennie jelenleg...
D: Ezek alapján te magad hol vagy a műholdakhoz képest...
E: Ez alapján mely műholdakra érdemes figyelni...
F: És következtet a mérést befolyásoló tényezőkre (légkör, terep, hibák), milyen adat hogy lesz pontos.

Mivel ezt nem éri meg újra csinálni, a GPS innen folyamatosan dolgozik, ráadásul sok esetben összehasonlító mérésekkel még pontosabb lehet (F). Ehhez kell ismert hely (ha a térképen a tetteid és más adatok alapján is el tud helyezni az jó), onnan már sima.

Innen nagy pontossággal tudod a pontos helyedet mindig, és azt is pontosan mikor vagy ott. A két hely kapcsán már tudod a két pont közötti utat, a megtett távolságot. A két idő adatból pedig az eltelt időt...

Innen a sebesség az egy egyszerű osztás lenne.

A GPS már ezzel is meglehetősen pontos lenne. De egy telefonos GPS kapcsán vannak még gyorsulásmérők, hosszabb és rövidebb szakaszok megtételénél mért sebesség is rendelkezésére áll. És a software is tudja azt az alapvető szabályt, hogy ilyenkor a valósnál nagyobb sebességet írhat, de kisebbet nem.

Oldm4n 2014.08.30. 15:49:16

@GG81: Rohadjon meg az összes szüttyögős barom, akinek 90-nel kell a sztrádán a belsőben tötymörögni, mert a szuzuki ott fogyaszt jól???!!!

Lord Ickenham 2014.08.30. 20:17:05

Nem vagyok nagy világjáró, de életem legrosszabb vezetési élményeit Csehországban éltem át. Mindenki legalább a megengedett legmagasabb sebességgel ment, útviszonyoktól függetlenül. Egy kis keskeny útra tereltek minket, ami erdőn át ment, és néha még kamionok is jöttek szembe, akiket szintén eltereltek. Mögöttem egy idióta jött, és 90-nel tolt, merthogy lakott területen kívül vagyunk. Még elengedni sem tudtam, mert nem volt hely félreállni. Az út meg kegyetlenül kanyargott.
Néha fantáziálok olyan James Bond autós rakétákon. Megnyomod, és probléma megoldva. Csak azt nem értem, hogy miért egyre agresszívabb nálunk is mindenki? Az utóbbi időben mintha rosszabb lenne a helyzet. Pedig mintha lett volna javulás egy időben.

Neurotoxin 2014.08.31. 01:45:19

@sunblind:Nem értek egyet veled:Elég gyakran használom a pályát Szeged-M0-Győr viszonylatban. Mondjuk az M5ön mehetsz Kecskemétig akár 90el is ha akarsz (persze hülyeség, minek), utána nagyobb a forgalom, kamionok, muszáj 120-140 között menni, ha nem akarod a kamionokat vagy a 110el közlekedőket kerülgetni. Én is 110-120al közlekedek ha "tiszta"a pálya, jobb a fogyasztás. DE!, senkinek a kedvéért NEM vagyok hajlandó besatuzni 2 kamion közé, mikor 135el haladok a belsőben, előzök és megjelenik egy villogtató barom a seggemben morcosan 150el. Ettől a németektől eltanult balra indexelgetésektől a villogtatás mellett meg egyszerűen hülyét kapok. Teljesen egyetértek Papp Tibivel. Amúgy lehet hülyézni, egy 1.4 75LE-s 206osom van.

Neurotoxin 2014.08.31. 02:35:37

Az előzőt kiegészíteném annyival a topik végigolvasása után, hogy tegyük fel, a tolós baromállat miatt besatuzok 90re 120-130ról a 2 kamion közé, majd miután ő elment, visszagyorsítok 120ra. Ez az üzemanyagveszteség nem jelentős, de sok kicsi sokra megy, ezt nekem senki nem téríti meg-mint más is írta csorbul a jogom, hogy egyenletes sebességgel haladnak, pedig miután befejeztem az előzést, visszahúzódók a külső sávba.

Imbolygó Hollander 2014.08.31. 11:38:30

@Neurotoxin: "csorbul a jogom, hogy egyenletes sebességgel haladnak"

Szerintem ez a jog sose létezett....

"Ettől a németektől eltanult balra indexelgetésektől a villogtatás mellett meg egyszerűen hülyét kapok. "

Ha tisztes távolságból (nem túl nagy sebességkülönbségnél) csinálja a delikvens, akkor semmi baj vele. Jelzi, hogy gyorsabb (nyilván, mivel utolért), szeretne haladni.

Persze lehet minden gesztust félreérteni, mellre szívni, aztán hisztizni.

csárlszbrunzol 2014.08.31. 14:29:41

@Imbolygó Hollander: Minek jelezgetni?
Két eset lehetséges: 1) észrevett, tudja hogy mögötte vagy. Ez is kétfelé bomlik: 1a) elenged, amint tud, ahogy azt kell 1b) nem enged el
2) nem vett észre

1b és 2 esetében jelezgethetsz, amíg csak akarsz.
1a esetben meg megint csak fölösleges.

Imbolygó Hollander 2014.08.31. 14:52:40

@csárlszbrunzol: Az értelmén vitatkozhatunk, viszont nem tilos az előzési szándékot jelezni...:)

csárlszbrunzol 2014.08.31. 15:28:41

@Imbolygó Hollander: Az a baj, hogy ez az egész tolós dolog pont az értelmen alapulna.
Mivel az nincs, ezért van topik is.

Imbolygó Hollander 2014.08.31. 15:32:10

@csárlszbrunzol: Azért a tolás meg a szándék jelzése (legyen az irányjelző, reflektor vagy duda)között van pártíz méter:)

csárlszbrunzol 2014.08.31. 15:47:57

@Imbolygó Hollander: Értem.

Akkor legyen így:
Tolni értelmetlen, prosztó, alja dolog.
Jelezgetni meg szimplán csak buta.

Pirx 2014.09.01. 08:45:52

@Válasszunk: Lehet ez is hosszú lesz.
A GPS a sebességet nem a helyzeted alapján méri. A doppler effektust használja - fizika óra, mozdony síp, változó hangmagasság - és azt figyeli, hogy a jel frekvenciája mennyire változik meg. Természetesen ha nem pontosan a műhold irányába mozogsz - márpedig ritkán van a horizonton úgy műhold, hogy ezt ki tudjad használni -ezt még korrigálni is kell. Maga a mérés nagyon pontos. Gyakolatilag 0.1 km/h pontosságnál jobbat lehet elérni vele. Amíg egyenes vonalú, egyenletes mozgást végzel. Ha változik a sebességed, vagy ahogy nagyon helyesen említetted, a sebesség vektorod (irány, nagyság) akkor újra kell számolni az egészet. És itt van a gond. A GPS-ek általában egy másodperces időközökkel mérenk, számolnak, jeleznek. Átlagsebességet. És ez utóbbi fontos. Az autó műszere, pillanatnyi sebességet mutat (a mutatós!!! Nem a számkijelzésű!), ami jól láthatóan a sebeség változását valós időben követi. Nem pontosabb ettől, de például a sebességváltozás megjelenését hamarabb mutatja ki.
A GPS gyakran 10-15 km/h különbségbe is belekarcolhat egy egy durvább gyorsítás/fékezés, vagy irányváltás esetén (Ne menjünk bele, hogy a doppler számítás ilyenkor milyen bonyolult, de nagyon). De még ez se lenne baj.
A gond ott van, hogy nem a GPS a rendező elv. Az autók kilométerórái azonos módon "csalnak", lefelé. HOgy véletlenül ne hajthass gyorsan. Erre van egy képlet, plusz ott van a műszerhiba. De nagy általánosságban elmondható, hogy egy gyári kerékkel felszerelt mercédes, és focus nagyjából ugyanannál a sebességnél mutat 130-at. Ha mindenki ezeket a műszereket használja, és még az a sci-fi is megtörténik, hogy mindenki szabályos akkor elenéyző különbségek vannak a sebességek között. Majd jön a nagyokos, aki "GPS szerint" 140-el tolja, merthogy azt hallotta a flottakezelőtől, hogy ők még nem kaptak büntipapírt 145-nél kevesebbről autópályán, és rögtön 10-15 km-er nagyobb sebességével belerondít a normálin müktethető rendszerbe. Mindezt azért a kb 10 perc nyereségért, amit egy BP-Debrecen útvonalon elérhet. OK! Tudom! Rohanni kell a pöcshosszabító műtétre.

Pirx 2014.09.01. 08:59:45

@Rocko-: Gondolom ezt a elvet akkor is vallod, mikor majd Rezesovával szomszédos cellát választhatod az elv alkalmazása miatt.
Amúgy én is tudok ilyeneket mondani:
Sok lúd disznót győz!

De annyira jól mutatja a mi kis keleteurópai szánalmasságunkat, hogy ez az elv érvként jelenik meg.

Rocko- 2014.09.01. 09:00:53

@Pirx: ki mondta, hogy én ezt az elvet vallom?

Pirx 2014.09.01. 09:12:31

@Rocko-: Te. Érvként hoztad fel, mintegy jelezve, el kell fogadni, az erősebb kutya baszik.
"...nem kell szeretni ezt, csak elfogadni, hogy így van."
Én nem szeretem, és nem fogadom el. Nem fogok emberkedni az autópályán, az utakon. Vannak ennél fontosabb dolgaim is, de nem fogom elfogadni, hogy ez legyen az elv, ami a közlekedést szabályozza.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.09.01. 10:08:11

@Pirx: A dopler kapcsán okkal nem értek egyet veled, részben a vonatkozó API-k, részben más ok miatt.

A lefelé csalás kapcsán az egyetlen képlet arról szól, hogy más műszereknél mondjuk "+/- 5%" hibahatár van, a sebesség mérő csak 1 irányba tévedhet, akár 10%ot is.

Pirx 2014.09.01. 10:25:30

@Válasszunk: Nem hinném, hogy technikai topikká kéne változtatni a csevelyt. Lehet egyet nem érteni, de olvasd el ezt :
www.aprs.net/vm/gps_cs.htm
És gondolj bele! A GPS helymeghatározása polgári felhasználásnál 10m-es nagyságrendű. A hiba iránya teljesen esetleges. 130 km/h sebesség esetén, ami kerekítésse 36 m/s, a két mérés között a legrosszabb esetben, akár 20m hiba is lehet. Vagyis 56 m/s-ot mérne, a valós 36 m/s helyett. Mi történik akkor ha ha jelentős irányváltozás történik? Az elmozdulás vektora, ha csak másodpeces mintvétellel dolgozom, rövidebb is lehet a valóban megtett útnál, tehát kisebb sebességet fogok mérni az elmozdulás-idő módszer alkalmazásával. Míg a doppler elvvel kiszűrhetem a helyzethibákat, "mindössze" - persze nem igaz teljesen - a frekvencia váltzását kell figyelnem. Többek között ezért mér a GPS dopplerrel sebességet.

csárlszbrunzol 2014.09.01. 10:28:28

@Pirx: Ugyan jobbára egy véleményen vagyunk, de ha nem gond, árnyalnám a képet picit:
GPS: az én módszerem az, hogy tempomatos, egyenletes sebességű haladásnál megjegyeztem, mi a különbség a GPS és az autó által mutatott értékek között. Most pontosan tudom, mennyi a "valós" 50-60-90-130. Azóta a tempomatom ezekre az értékekre állítom be. A szórás kvázi elhanyagolható, mert ilyenkor maximum egy digitet téved mindkét műszer (az autóé meg tudja jeleníteni a tempót digitálisan is) és mivel hosszasan figyeltem az értékeket, így az időbeli szórás is elég minimális lehet. Nyilván ez nem tudományos, de ekkora pontossághoz azért legyen elég. Természetesen keréknyomás, téi, nyári gumi ezt befolyásolja, de a jelenlegi adatok nyárival mennek. Nem sokára megnézem télivel is. :-)
Nem mellesleg jegyzem meg, hogy négy autón tapasztaltam különböző mértékű csalást eddig, mióta figyelem. A négyből kettő azonos típusú, de különböző évjáratú autó volt.

A másik része viszont sokkal izgalmasabb.
Annak idején talán Papp Tibi írt egy bejegyzést hasonló témában (tolás), ami generált vagy hétszáz kommentet. Sajnos Ő is idekeverte a sáv- és tempóválasztást, holott szerintem pont nem az a lényeg. Itt is sokan abban látják a lényeget, szerintem tévesen.
Szerintem a tolás ezektől független jelenség, legalábbis a pár éves tapasztalatom ezt mondatja. Aki tol, az tolni fog, menj előtte bármennyivel is. Ha megengedett maximummal mégy, akkor is tolni fog. Ha fölötte, de Ő MÉG gyorsabban menne, akor is. Szóval a GPS tök lényegtelen szempont, mivel a tolós fajta embernek csak annyi a fontos, hogy GYORSABBAN menne. A sávválasztás is lényegtelen ebből a szmepontból, mivel 2*1 sávos úton is ezt csinálják sokan. Van, aki tudatosan és még agresszívebben; van, aki tudatlanságból és kevésbé közel jön. De az utakon lévők 90%-a ezt csinálja. Ha utolér valakit, már áll is bele a seggébe. Az még a jobbik eset, ha meg is előz. De hányan vannak, akik nem tudnak/akarnak/mernek előzni. De azért akkor is 1mp-en belül követnek (0,3-0,5, 0,7 kilencvenes tempónál is). Számít akkor az, hogy mi a tempó? Nem, fikarcnyit sem.
Ahogy akkor is írtam, fel kéne végre nőni, kihúzni a fejünket a saját seggünkből és partnerekként tekinteni egymásra. KÖZlekedni, nem pedig egyénieskedni. Egy közlekedési pszichomókus (vagy ilyesmi) mondta egyszer, hogy olyanok vagyunk jelenleg, mint a kamaszok: ha nem lát a tanárbácsi (randér), akkor szabályt szegünk. Nem jutottunk el odáig még fejben, kulturáltságban, hogy egymásért csináljuk. Azért, mert értelme van és így van értelme. ha ez meglesz, akkor nem lesz gond az indexeléssel. Akkor nem lesz gond a többsávos utak megfelelő használata, egyáltalán, a sávváltás. A sok középsősávos most azért megy ott, mert ilyenre konídícionáljuk egymást: én sávom, nem jössz be ELÉM. Ennyi, meg is van az eredménye: beáll a középsőbe, mert ott nem kell konfrontálódnia. 80-nal menjenek a teherautók, neki meg nem kell sávot váltania. Kényelmesség, kudarckerülés. Meggyőződésem, hogy ha előzékenyebbek lennénk, akkor már csak a lustaság miatt lenne ez tényező. Most a konfliktuskerülés miatt is az. Magunknak csináltuk, most meg csodálkozunk. El kéne gondolkodni; sokszor a másik fejével is. De még a sajáttal se megy.

Pirx 2014.09.01. 10:40:57

@csárlszbrunzol: Egyetértünk. Ezért is írtam, hogy nem akarom technikai topikká silányítani a beszélgetést. A GPS úgy jött elő, hogy sokan sérelmezik, hogy valaki a kilométeróra szerinti 130-cal kölekedik.
De teljesen igazad van, a tolós leszarja a sebességet, ő menni akar. Igaz, gyakran jön a "GPS szerint" érvvel.

Igen. Erre írtam, hogy nem tudom elfogadni az erősebb kutya elvet, viszont a hétköznapokban nem fogok az erősebb kutyákkal vitatkozni. Igaz, pánikszerűen menekülni sem.

Igazad van, és mélyen egyetértünk abban, hogy a rendőr - vagy a rögzített sebességmérő megjelenése (hányszor történik meg egy ilyen trafinál, hogy aki előzőleg 500 méterrel hamarabb letolt, satuzik, megy 130-cal, majd újra száguld) az, ami rövid időre normálisá tudja tenni a közlekedést.

Valóban fárasztó a háromsávos autópályán állandóan sávokat váltani, és kimenni. Ráadásul a középsőben közlekedőnek, eszébe se jut segíteni a külsőböl az az előzést, még akkor se, ha gond nélkül behúzódhatna addig a belsőbe. Godnolom sokan ezért nem választják a külső sávot.

Pirx 2014.09.01. 10:48:07

@csárlszbrunzol: Az jutott eszembe, hogy ez pontosan ugyanaz a jelenség, ami a postán, közértben, bankban is megjelenik. Ha véletlenül fél métert hagysz az előtted lévő mögött, már beállnak ("Azt hittem nem sorban áll") eléd.

madbalee 2014.09.01. 10:52:32

@Conan The Librarian: Weissach :)
Index tenyleg nem az erössegük a nemeteknek sem.

csárlszbrunzol 2014.09.01. 10:53:35

@Pirx: "De teljesen igazad van, a tolós leszarja a sebességet, ő menni akar. Igaz, gyakran jön a "GPS szerint" érvvel. "

Ezért is írtam ezt a hosszút. Tök mindegy, mi az érv, mert IQ kérdése csak és valami érv lesz. Ha más nem, akkor az, hogy mennyi időre van "hitelesítve" a gyerek. Vagy valaki rosszul van. Szül az aranyhörcsöge. Kakilnia kell, bármi. A lényeg, hogy nálunk a szabályszegés a norma. Nem az a lényeg, hogy valahová gyorsan odaérjen a gyorshajtó, hanem hogy gyorsABBan mehessen. Ürügy lesz sok hozzá.
Az meg totál vicc-kategória, hogy másoktól elvárja a szabályok betartását (pontosabban annak egy részét), magától meg nem annyira. Innentől kezdve tök mindegy, miért, de JOGA lesz gyorsabban menni. Kész is a helyzet, toljuk le a parasztot. A "feltartás" a kicsi fejében azonnal egyenló a közúti veszélyeztetéssel. Legalábbis ezzel reagál, de szinte reflexből. Neki sem kell sokat törnie a kis buksiját, csakúgy mint a középső sávos embernek sem. Megártana.

csárlszbrunzol 2014.09.01. 10:56:45

@Pirx: :-)
Ejj, de régi vesszőparipám ez. Ilyenek vagyunk, így szocializálódtunk. Ilyen a táradalmunk jelenleg. Individualista. Nem tudunk együttműködni, nem teszünk semmit a másikért.

madbalee 2014.09.01. 10:56:52

@bbrrr: 200km-en tenyleg nincs ertelme, de 1000-1200-on mar orak is lehetnek. Es nekem pl van olyan szerencsem, hogy 1000km-eren összesen 20km a nem autopalya.

Pirx 2014.09.01. 11:04:47

@csárlszbrunzol: Pontosan. Pedig sokkal jobban működne minden, ha csak egy kicsit is a másik fejével gondolkodnánk. És nem csak a közlekedésben. Ott csak legfeljebb markánsabban látszik.

bbrrr 2014.09.01. 11:18:59

@madbalee: 1000-1200 km esetén pláne nem értem. Úgy tervezed az utat, hogy 7 óra alatt odaérsz?
Azért kell 150-nel menni?
Eleve rossz az időterv, ha azon alapul hogy _végig_ gyorshajtásban haladsz.

madbalee 2014.09.01. 11:25:42

@bbrrr: Nem lepem sehol tul (tudatosan) a megengedett limitet.

Shadowbull 2014.09.01. 11:30:43

@madbalee: en jellemzoen 650 kilometeres etapokat megyek, es marhara nem mindegy hogy 5 vagy 6 ora alatt erek oda. A 150 amit jellemzoen Magyarorszagon meg Ausztriaban megyek, teljesen kenyelmes, biztonsagos es vallalhato sebesseg. Nemetorszagban aztan autotol fuggoen 180-200-as utazot megyek, ha lehet. Meg az is kenyelmes.

Pirx 2014.09.01. 11:35:47

@Shadowbull: 600 kilométeren az időnyereséged 42 perc. Közben folyamatosan szabálytalan vagy.

Pirx 2014.09.01. 11:36:30

650 kilométeren.

csárlszbrunzol 2014.09.01. 11:38:50

@Pirx: Elgondolkodtam azon, hogy egyszer nekiülök és összeszedem, melyik szabály miért van, mi a haszna, mi történik, ha nem tartjuk be. Ilyesmi. De nincs időm rá, vagyis hát másra szánom nmindig inkább.
Pedig vannak frusztráló dolgok dögivel.
Az is biztos, hogy nyilván lmearadtam az egyedfejlődésben, mivel nem alakult ki bennem a gondolatolvasás képessége, míg a rengeteg nem indexelőben ez nyilván megvan, csak kevéssé empatikusak a bénább polgártársaikkal szemben.
Akár az olyan apróságok is, hogy balra nagyív, jobbra kis ív (hányszor látni, hogy "kispolszkival" is úgy kanyarodnak, mintha kamion lenne); balra kanyarodáskor behúzódom a rohadt felezőhöz. De jobbra tarts (sávon belül is, igen), vagy akár még az olyan nüansz, hogy helyzetjelzőre kapcsolok, ha nem veszek részt a közelekedésben éppen, nme pedig tompítottal világtva teszek úgy, mintha mennék, közben meg vidáman _brunzolok_ ( :-) ). Főútvonal kanyarodik, kanyarodási szabályok, stb.
Na, talán majd egyszer... :-O

madbalee 2014.09.01. 11:43:25

@Neurotoxin: "Ettől a németektől eltanult balra indexelgetésektől a villogtatás mellett meg egyszerűen hülyét kapok. "

Ha engem valaki gyorsabb utoler kamion elözes közben altalaban magamtol jelzem, jobbra index-kszel, hogy mielöbb le fogok menni elöle. Altalaban ilyenkor nem jönnek a fenekembe.

Pirx 2014.09.01. 11:45:37

@csárlszbrunzol: Rengeteg ilyen van. AMit józan ésszel be lehetne látni. De nem teszik. Ma Magyarprszágon tényleg az a lényeg, hogy "én jobban tudom". Jó a szabály, mindenki más tartsa be. Én meg jól kihasználom. És persze folyamatosan megmagyarázom, miért nem tartom be. De a legrosszabb az egészben az, hogy nem is tartatják be a szabályokat. Hogy ad hoc jelleggel kiválasztanak egyet-egyet, büntetnek miatta egy darabig, majd hagyják a fenébe. A lényege, hogy soha nem tudhatod, éppen mikor melyiket választja ki a hatóság. Isztanbulban láttam egyszer a kompkikötőben, hogy megérkezett a rendőrbusz, a rendőrök kiszálltak A mobilárusok, és minden hasonlók szanaszét futottak. A rendőr futott tíz métert, megállt, röhögött, majd elment, Az árusok meg 10 perc múlva ugyanott voltak. Ez van már nálunk is. Semmi következetesség, rendszeresség.

Shadowbull 2014.09.01. 11:51:32

@Pirx: forgalomtol fugg hogy milyen atlagsebesseg adodik ki. Megtettem mar ezt az utat 4,5 ora de 7 ora alatt is.

Pirx 2014.09.01. 11:57:36

@Shadowbull: Nekem mindegy. Magam részéről mindenki azt tesz amit akar. Te azt írtad, 150-el Magyarországon, Ausztriában, 200 kényelmes és vállalható Németországban ahol lehet. OK! Csak a 150 sem Magyarországon, sem Ausztriában nem szabályos. A nyereség, amit hoz elenyésző, még ha 42 percről beszélünk, akkor is. Szerinted ez vállalható, szerintem meg nem. Te megteszed, én nem. De ha te megköveteleted, hogy a szabélyszegésedet tartsam tiszteletben, és álljak el az utadból, akkor te i tartsd tiszteletben az én szabálytartásomat, és várd meg, míg ezt normálisan meg tudom tenni. Ha ez így van, felőlem úgy mész ahogy akarsz. A te dolgod, te pénzed, te életed.

madbalee 2014.09.01. 11:59:32

@Pirx: Szerintem SB nem azt irta, hogy nem tartja tiszteletben a többi autost, es kegyetlenül levillant mindenkit:)

Pirx 2014.09.01. 12:02:01

@madbalee: Lényegtelen. Szabályt szeg, megmagyarázza. Felőlem teheti, nem érdekel. Teljességel irreleváns, hogy azért hajt gyorsan, hogy 40-50 perccel hamarabb érkezzen, meg.

Shadowbull 2014.09.01. 12:10:33

@Pirx: en mindig megvarom. Sem tolni, sem villogtatni nem szoktam. Legfeljebb akkor ha valaki tenyleg bealszik a belso savban.

Shadowbull 2014.09.01. 12:13:22

@Pirx: szabalyt szegek, nem magyarazom meg, az en dolgom.

150 egyebkent gyakorlatilag Magyarorszagon es Ausztriaban is legalis, tobbszor mertek mar be ennyivel, soha nem allitottak meg. Ha meg is allitanak, a buntetes osszege nem jelentos. A szabalytalansag veszelyessege is minimalis.

Az a fel-egy ora amit nyerek vele nekem boven megeri.

Pirx 2014.09.01. 12:20:07

@Shadowbull: Mondom, hogy nekem mindegy.
Alapvetően akkor lenne biztonságos a közlekedés, ha a sebességkülönbségek kicsik lennének. Így hosszú idő maradna arra, hogy a gyengébb képességűek is jó döntéseket hozzanak, egy-egy váratlan eseményre is több idpő maradna reagálni. Ebből se felfele, se lefele nem jó kilógni. Viszont könnyebb igazodni lefele, mint felfele.
De nem ez történik, hanem mindnki-te is - megmagyarázza, miért is megy gyorsan. A te ultima ratiod, hogy 650 kilométeren nem egészen egy órát tudsz nyerni. Másnak az, hogy a gyerek két órára van kalibrálva türemleügyileg, így annyi idő alatt oda kell érni. Akárhová is.
De nem csak a sebességtúllépést lehet/szokták megmagyarázni. Bármi mást. A "park anywhere" gomb, vagyis a vészvillogó használata, mert "csak beugrottam egy zsömléért", én nem érzem meg az egy (két, három) üveg sört, és sorolhatnám.
Majd végül kibökjük, hogy a rendező elv ma Magyarországon az erősebb kutya elve. Akár tetszik, akár nem. Nekem nagyobb az autóm (faszt már mégse méregethetünk az utcán, és nem hugyozhatjuk körbe az autónkat), gyorsabb az autóm, és különben is...
Persze én magam soha nem szegek szabályt, csak hallottam. Na jó! Szegek, de azért nem agresszíven. Na jó! Néha villogok, de csak a nagyon hülyékre akik nem veszik észre...
De a rohadt kurva anyját a Rezesovának!
Hát tudom, hogy én vagyok a hülye, de itt mintha némi disszonanciát vélnék felfedezni.

Pirx 2014.09.01. 12:22:37

@Shadowbull: Nem pajtás. A 150 nem legális sem Magyarországon, sem Ausztriában. Mindössze a hatóság "jóindulata", hogy ha egy előzéssel, vagy elbambilással belekarcolsz a 140-be, akkor ne kapj azonnal csekket. Túl sok mérőeszköz van a rendszerben ezért inkább adnak egy nagyobb tűrést, minthogy olyamtosan bíroságra vigyék ezeket az ügyeket.
Szóval attól, hogy megteheted, attól még nem legális. Csak kihasználod a rendszeregy biztonsági elemét.

Shadowbull 2014.09.01. 12:53:47

@Pirx: az elet minden teruleten szabalyok, eloirasok, torvenyek iranyitjak az eletet. Nincs olyan ember, aki mindegyiket szigoruan betartana, te sem. Az ember ilyen, a buntetes merteketol, a lebukas eselyetol fuggoen szegi meg azokat a szabalyokat, amik neki nem tetszenek.

Legalisnak semmikeppen sem legalis a 150, de a "turt" zonaban van.

Rezesova balesetet sem az okozta onmagaban hogy gyorsan hajtott, hanem az hogy tokreszeg volt meg be volt love. Jozanul idoben ralep a fekre es nem tortenik baleset.

Pirx 2014.09.01. 14:26:52

@Shadowbull: Persze, hogy én se tartom be mindegyiket. De egyrészt nem dicsekszem velük, másrészt, a szabályszegéseim nagy része nem tudatosan történik. Viszont véletlenül nem lehet gyorsan hajtani. Hosszútávon semmi esetre sem. Azért az elmond valamit, hogy harminckét éve vezetek és eddig kétszer fizettem bírságot, mindkét esetben tilos parkolásért. Meg lehet úszni a trafit, de nem ennyi ideig. Illetve ennyi ideig is lehet. Nem kell gyorsan menni.

Tehát szerinted úgyse tartjuk be a szabályokat, lényegében mindegy is. Ki ezt, ki azt szegi meg. És téged az feljogosít arra, hogy az általad éppen kiválasztott szabályt ignoráljad.

Shadowbull 2014.09.01. 14:38:27

@Pirx: en sem dicsekszem vele, egyszeruen elmondom, mint tenymegallapitast. Azt sem mondtam hogy veletlenul teszem: teljesen tudatosan allitom be 150-160-ra a tempomatot. Az oka pedig az hogy en ennyivel akarok menni. Nem jogosit fel ra semmi azon kivul hogy en igy akarom.

tobb mint 20 eve vezetek, eddig 3x fizettem gyorshajtasert, egyszer Nemetorszagban (elbambultam a varosban egy elkerulo szakaszon, nem volt szandekos) es 2x Ausztriaban (autopalyan). Magyarorszagon soha nem fizettem meg, bar ott talan az is kozrejatszik hogy 8 eve nemet rendszammal kozlekedem.

Pirx 2014.09.01. 14:48:44

@Shadowbull: Nem dicsekszel, csak elmondod, hogy tudatosan állítod a tempomatot 150-160-ra, mert leszarod, német rendszámod van. OK! Remek! Te megteheted, és ha előtted vannak, akkor nem agresszívan, de azért csak levillogod, mer mia' faszért nem tartja be a szabályt, lásd jobbratartás.

Shadowbull 2014.09.01. 16:36:57

@Pirx: igy valahogy. bar villogni tenyleg csak vegso esetben szoktam, egy evben max. ha ketszer.

Rocko- 2014.09.01. 21:24:20

@Pirx: akkor ne fogadd el, nekem mindegy.
csak ne csodálkozz, ha valaki megRezeskováz. (nem én.)

///M_Straight_six 2014.09.01. 21:40:27

@Pirx: de nem azért villogja le, mert "mi a faszér nem tartja a jobrratartást". Hanem ha elbambul, ő meg menni akar, akkor jelez hogy felkeltse az alvó sofőrt. Most Ha valaki hosszasan nem enged el, mikor megteheti, mert a tükröt nem nézi, miközben nem is tart jobbra, akkor már ne "én" legyek a geci szerintem.

egyébként az álszent ajvékolás is legalább olyan szánalmas szerintem, most lehet hogy te éppen mindig betartod, bár kétlem, hogy soha nem szegtél még semmilyen szabályt. De a pályán tök általános hogy az autók max fele megy megengedettel, a másik fele megy tolja a belsőben jobb esetben 140-160-nal, de elég gyakran 180-al, meg ott van az a néhány százalék amelyik állva hagy. Ehhez képest egy autós poretálon ha feljön ez a téma, a kommentek 80%-ban megy az ajvékolás, hogy így úgy ez a balkán ország, dögöljön meg aki 150-el megy, meg a rezesova...

///M_Straight_six 2014.09.01. 21:47:43

Más: Mindig hallgatom a műsort, és frankó, szórakoztató, de feltűnt hogy sokszor önmaguknak is ellemntmondanak abennt ülők. Ha éppen rezesovás jellegű téma van, akkor megy a Tamásbátyja szöveg, mit kezdjünk a boyracerekkel, stb stb. Ha meg épp mondjuk spotautós téma van akkor Így toljuk úgy toljuk, meg hogy de vennék újra megint golf GTI-t, a másik meg subaru-t próbál, persze bevallja hogy bizonyos szakaszon nyomta neki. Most név nélkül csak pár szösszenet a szerkesztőségből.

Én nem szoktam ész nélkül száguldozni, de mikor 2 kilóval hasítottak az M6-ossal, ferrarival, meg tökömtudja hol és mennyivel az évek alatt, az bizonyára tök oké. De a boyracereket tiltsuk be. egyátalán mitől boyracer valaki? attól hogy az apja A6-osával idióta módon száguld és kilátástalan helyzetekbe belemegy, vagy hogy néha 70-80-ig meghúzatja a sportkipufogós golfot a városban? Szóval én ezt nem szeretem, most attól mert megkomolyodtak, mert már nem 20 évesek, visszamenőleg tiltsuk be a szerkesztőséget is, mert annak idején GTI golffal meg tökömtudja mikkel hasított. Vagy az ő kihágásaik el vannak fogadva, mert ők már kinőttek belőle? Aki meg most fiatal és néha elerestzi magát az meg rohadjon meg? Vagy most ez hogy van, komolyan nem értem...

///M_Straight_six 2014.09.01. 21:49:15

@///M_Straight_six: aki érti a poblémámat nyugodtan válaszoljon!

nikarágja 2014.09.01. 22:45:51

A bent ülök szerintem tudjàk mit, miért mondanak, de kissé kaotikus mòdon teszik, ezért inni kell elötte egy sört...

Pirx 2014.09.02. 08:25:56

@///M_Straight_six: Nem gondolod, hogy ez is "álszent ájvékolás"?

csárlszbrunzol 2014.09.02. 08:28:52

Mai kis színes így reggelről, még mindig tolás témában:
Ismét kétszer egy sávos út, reggeli forgalom sodródik megyeszékhely felé. Egy jó darabig tudom tartani a 90-et, párat előzök csak. Aztán nem sokkal később kezd feltorlódni a sor. A 90-ból inkább olyan 85 lesz. Nézegetek, hosszú egyenes, de látom, hogy nem tudok elmenni (aki ismer, tudja, hogy nem szoktam gatyázni az előzésekkel), így be is fejezem a nézelődést. Mögöttem emberünk szép lassan rámcsúszik. Egyre csak közeledik. A végén már annyira, hogy középre húzza. Mivel sávon belül is jobbra tartok, ezért már mellém ér; a két autó már össze is érne, ha nem egymás mögött lennénk. Nagy nehezen elhessegetem, mire csak néz boci szemekkel. Engem meg tudott előzni, aztán beállt a sor végére és onnan no way. Nem az a baj, hogy megelőzött; sőt, kvázi én kértem. Ne mögöttem gyakoroljon. Ha kakilnia kell, menjen. Hanem az, hogy ilyenkor miért nem lehet normális kövtávot tartani. Ezt nem értem. Semmit nme "veszít", ha már úgy dönt, hogy beáll a sorba, akkor 2-3 mp-et tart. Ha meg előz, menjen, én nem bánom. De sem előzni, sem kövtávot tartani egyszerre rohadt buta dolog. Szóval a mai IQ-light díjat eddig ez a személy viszi.

gigabursch 2014.09.22. 13:45:55

@Leadfoot:
Este 10-től reggel hatig előzhetnek jogszerűen.
Általában.

Leadfoot 2014.09.22. 14:35:21

@gigabursch: Egész biztos, hogy megértetted a sztori lényegét?
süti beállítások módosítása