HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Párizsi valóság és pár titok

2014.10.09. 13:59 Tcomment

Címkék: égéstér

Rácsodálkozunk a Nyugatra, mint x évvel ezelőtt, valamint kesergünk a drága kisautók felett.

Az Égéstér 140. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr366774547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

László Gaál 2014.10.09. 14:29:34

Lehet, hogy türelmetlen vagyok, de kérhetjük iTunes-ba is?
Danke előre is :)

Leadfoot 2014.10.09. 14:46:41

Na, most tartok a felénél.
Eddig egyszer panaszkodtam emiatt a ~140 adás alatt, de ezt az adást nyugodtan átnevezhetitek Egymás Szavába Vágós Különkiadásra.

((Adam)) 2014.10.09. 15:07:49

@Leadfoot: Egymás szavába vágnak. Három éve van lassan égéstér, mindig egymás szavába vágnak. Ha egymás közt beszélgetnek akkor is. Pályanapon, és belsőség találkozón is. Reggel és este is. Így működik, fogadd el, vagy ne hallgasd. Nekem még tetszik is, ettől lesz igazán "élő", spontán.

Jarics 2014.10.09. 16:29:32

Nem érdekel a Twingo sem a Fiat mostani szarai.

mr.poirot 2014.10.09. 17:29:42

Na, szegény Winkli sem ivott még jó kávét. :)

Mazzzzu 2014.10.09. 19:01:07

az egymás szavába vágás engem már egyáltalán nem zavar, szinte észre se veszem, csak néha egy-két nagyarc fáj a hangszóróból is... :D

Amúgy az a sport XL1 az horzsol, nekem nagyon tetszik

_jk88 2014.10.09. 20:26:40

A "Történész- és Földrajz Professzor Úrnak" üzenném, hogy a berlini olimpia 1936-ban volt, nem '38-ban...

outtatime 2014.10.09. 20:56:22

fabetét?
autóban, ami mondjuk nem morgan?
mindben röhejes.

Rocko- 2014.10.09. 21:33:58

"ez nem a nyakkendője?" :D

4 ajtós Trabant: px6.streetfire.net/0001/34/25/1024352_600.jpg

intercom. :DDDD

Tamás Gojdár 2014.10.09. 21:40:08

Tok, jo, hogy az AMG-rol nem esett szo:(

ZYLO 2014.10.10. 07:03:09

Dani és Csikós nem vág más szavába, mert kulturemberek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.10.10. 09:38:13

@Leadfoot: Ez az egyik indok, ami miatt a múlt heti Karottás adást tartom az egyik legjobbnak. Valószínüleg akkor is ütötte volna az adások 90%-át, ha egyedül mesél (mondjuk az Avantime-ról).
Kár, hogy az adott esetben érdekes témákat is agyonüti a stílus.

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.10.10. 09:39:22

az eszakiak a legfanatikusabb kavesok, pl asszem a finnek isszak a legtobbet per capita

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.10.10. 09:39:57

alighogy beirom, winkler bedobja az infot :)

wymanders 2014.10.10. 10:26:22

Szóval most nekem egy birodalmi német Ducatim van? Basszátok meg! Teljesen elvettétek tőle a kedvemet.

ma1982 2014.10.10. 10:30:08

Mondjak rosszat a Volkswagenről? Drága... Amennyibe egy hetes Golf kerül, abból olyan Mazda 3-ast veszel, hogy kinyalja a valogad, és soha a büdös életben nem fog elromlani az a Skyaktiv motor a VW fostalicska TSI-jeihez képest!
Lehet, hogy a Mazdában nem olyan puha a műanyag, és nem kattanik olyan lágyan a rádió hangerőszabályzója, de most komolyan, kit érdekel? Nem ezekért veszünk autót...

Jarics 2014.10.10. 11:19:07

@tothmaxy180: A következő autó - ha nem dízel lesz munkaügyek miatt- akkor benzines Toyota, avagy Mazda a tapasztalatok miatt.

outtatime 2014.10.10. 12:41:32

@madbalee: Nem, nem és nem. A fabetét egy fura, kitekert és nagyon gáz atavizmus, talán a szekérre, vagy nem tudom. Kevés kínosabb dolog bír egy friss, új, technikailag fejlettebb (elődjénél, bárminél, abszolút értékben) autóban előfordulni, mint a fabetét. Mégcsak nem is rendes fa alkatrész, hanem borítás, hártyavékony, lakkba fojtott ízlésficam. Ha valami a modernség látszatát hirdetné, hatványozottan gáz benne, ha a hagyományőrzés a marketingduma, akkor csak szimplán ciki, semmi keresnivalója nincs gépjárműben, ha csak ilyen dísz, mert funkciója nulla, ezerszer jobb anyagok vannak, minden mai dizájnból kilóg, mert a fa nem képviseli sem a luxust, sem a hagyományt, szimplán csak önmagát, vagy ami rosszabb, a vevő elkönyvelheti, hogy egy mahagóni, dió vagy akármilyen fa megpusztult az autójáért, miközben annak működéséhez nem tesz hozzá semmit. Öncélú, pénzlehúzós műptesztizsmarhaságnak tartom, amellett, hogy ronda.(szerintem)És ugyanilyen vadul és szenvedélyesen utálom a bőrborítású üléseket is. Túlhaladót dolgok ezek, sokkal jobb (mű)anyagoknál jár a tudomány, nem kellene ezeket a nagyon művi "régiség/kézműves" látszatot kelteni akaró dolgokat erőltetni bármilyen tömegterméknél, mert átlátszik a szándék és máris inkább kínos, mint szép. Nem tudom pontosan körülírni az érzést, amikor fabetétet látok autóban, de talán az én szégyellem magam olyankor, jó közelítéssel igaz.
Olyasmi érzés, mintha priusban/teslában látnék szalagos/tárcsás magnót, vagy bakelit-lejátszót gyári felszereltségként. Nem való oda, húsz éve sem lett volna. Mindegy, majd kinövik az autógyártók az ilyen érthetetlen ragaszkodásukat a bóvlihoz.

szabopsz 2014.10.10. 14:36:12

@outtatime:

Ezek szerint te nem láttál még szép és igényes fabetétet.

Fabetétet csak 10 millió felett érdemes autókba nézni.

Nem, nem fogják kinőni, ha nem tetszik ne nézd/ne rendelj fabetétes autót. Ezzel akarnak nagy és hatalmas presztízsű autóknak látszani.

Olcsó autó, olcsó fabetét, azok nyilván nem is jók.. de van persze kivétel.

Miért a karbon HATÁSÚ betétek sokkal jobbak? Vagy az alu hatású festék a műanyagokon?!
Ezek mind nagyobb fa*zság áll, mégis beleteszik.
Vagy az zongoralakk fekete műanyag betéteken, amiken végigmegy egy légy és össze is vannak karcolva?!

Neked az tetszik, nézegesd azt. ÉN nézegetem a BMW mocskosul igényes uszadékfából(tudod, olyan amit nem kell kivágni) készült fa betétjeit.

Bugyuták a hasonlataid!
Elavult dolgokat sorolsz modern autókba. Egy szalagos magnó nem lehet modern dolog, cserébe egy szép fa betét igen.

Dr. Kix 2014.10.10. 15:52:40

És Winklinek csak sikerült ismét előrántania a szarás témáját. Gratulálunk. :)

chubby checker 2014.10.10. 16:30:27

nem tudom miért utáljátok ennyire az 500L-t.. összességében a forma valóban kicsit bumszli, de egyébként gyönyörű részletmegoldások vannak benne. Szerbiában egyenesen imádják (pedig attól hogy ott gyártják nem sokkal olcsóbb) de pl az USA-ban is rengeteget adnak el belőle. nagyon praktikus, nagyon jól használható autó és nekem pl kifejezetten tetszik hogy a kerek lámpáival kilóg a mai autók egyen-dizájn sorából!

w a s d 2014.10.10. 20:32:06

@outtatime: "Olyasmi érzés, mintha priusban/teslában látnék szalagos/tárcsás magnót, vagy bakelit-lejátszót gyári felszereltségként."

Pedig szerintem pont passzolna az ilyen különcködő autótípusokhoz. (Persze a Prius lassan már itthon sem számít annak.)

@tothmaxy180: "Lehet, hogy a Mazdában nem olyan puha a műanyag, és nem kattanik olyan lágyan a rádió hangerőszabályzója, de most komolyan, kit érdekel? Nem ezekért veszünk autót..."

Nem ezért vesz senki autót. De van, aki ha teheti, akkor olyat választ, ami ilyen szempontból megnyerőbb. Mert jó érzéssel tölti el a hangerőszabályzó megtervezetten jó kattogása, a meghibásodással meg úgy van, hogy vagy lesz, vagy nem. Nem mindenki úgyanúgy választ.

Egyébként kíváncsi lennék, hogy sok tsi- t használó cégeknél hogyan válik be. Pl. ha jól tudom, a rendőrségnek van 1,2- es, 1,4- es és 1,8- as tsi- je is.

Fauchon (törölt) 2014.10.10. 21:12:16

@outtatime: Nézd, egyszer majd szellemileg és anyagilag is felnősz, és rá fogsz jönni, hogy nincs semmi más, ami annyi eleganciát és otthonosságot sugároz egy beltérben, mint egy jól eltalált, igényes fabetét (bőrüléssel megtoldva).
Bónusz: a fémmel és a plasztikkal ellentétben a fabetét örök, simán ki lehet polírozni belőle a hajszálkarcokat, és olyan mint az új.

mavasi 2014.10.10. 21:53:25

Lehetseges katonai ojjektum celpont:
1. nagyhársi adotorony.
www.facebook.com/media/set/?set=a.507543776006718.1073741938.362718930489204&type=3
illetve:
2. 105/2. honi légvédelmi rakétaosztály, Tardona
Es meg lehetne sorolni...

_jk88 2014.10.11. 00:02:08

@mavasi: Vagy ott van a régi szovjet nukleáris robbanófej tároló bázis Tótvázsony mellett, a.k.a. "Kis Moszkva".
goo(pont)gl/maps/6fZzt

(ui: aki kitalálta, hogy nem lehet linket beszúrni, és hogy 2 "küldés" nyomás között fél napot kell várni, elmehet, ahova gondolom.)

outtatime 2014.10.11. 08:01:17

@szabopsz: Nem tetszik a zongoralakk sem, meg a karbonszőttes-betét sem, ahogyan a festett műanyag sem.
Ám a fabetét sem.
Láttam 911-esben, hát vásári.
Bmw-kben nem sokat ültem, de amit láttam az ugyanolyan bóvli.

El tudom képzelni, hogy kifejezetten nem sport, vagy nem családi, pláne nem terep vagy hasonló tömeg- típusú autókban, épített autókban, kifejezetten sofőrös jellegű autókban jól mutat a fa, de akkor sem fabetét, hanem komplett alkatrész teljesen fából. Csak azt berendezni tényleg szépen nem átlag autótervező feladat. És nem is "illik" a modern dizájnba a fa, tehát még az épített autónak is illene kilométeróraspirált, analóg műszereket felvonultatni, vagy morganes favázas felépítést, ha már fát is, de az elektromos kütyükkel telezsúfolt autókban szerintem komplett idiótaság, amellett, hogy ronda, ráadásul nem fa, csak falemez valami műanyagra/ritkán fémre ragasztva. Most komolyan a Touareg "fabetétei" mitől tennék otthonossá, vagy meghitté a belső teret, vagy miért is lenne szükség egy ekkora rozsdaboglya belsejének erre szüksége? Annyi rajta a lakk, hogy inkább tűnik műanyagnak, mint fának (hacsak nem valóban műanyag).

@Fauchon: Anyagilag már felnőttem, szellemileg meg sosem fogok, amennyiben egy vélemény zsigeri leoltása kritériuma ennek. Az ízlésvita alapvetően hülyeség, bánom is, hogy elkezdtem, de kulturáltan is folytatható, amennyiben a másik véleményét nem mint kinyilatkoztatást kezelnéd, hanem mint egy véleményt, és mellette/ellene érvekkel kardoskodnál, nem személyeskedéssel.

Az eleganciát (figyelj!) - szerintem - nem a fabetét kölcsönzi az autóbelsőnek, hanem a jó arányok, a pontos illesztések és igen, az anyaghasználat is, de elegáns belső nem a fabetéttől nő bele a kocsiba, hanem a jól eltalált, összeillő színektől és az összeszerelésben, kialakításban, működtetésük logikájában klappoló részegységektől, az egységesség és arány érzésétől a kicsi szívedben, mikor beleülsz. :)

A bőrülés meg lehet nagyon tetszik a jobbegyben ülő macának, vagy bárkinek, aki belenéz az autóba, de lehet az akármilyen szuper, szellőztetett, kezelt irha, ha valódi bőr, hosszabb távon (mondjuk 300+km) olyan, mintha nylonon (lfszt.:nejlonon) ülne az ember (ha valami bőrutánzat, pláne). Legalábbis tapasztalataim szerint. Mindeközben olyan anyagokat/textileket fejlesztettek és fejlesztenek, amelyek mellett a bőr se nem tartós, se nem kényelmes. Jó, mondjuk szépnek tud szép lenni, de a szépség nem a használati tárgy - mert az autó azért az -, legfontosabb erénye, bármennyire is ezt akarják a fejekbe sulykolni. Ráadásul a szépség az autók esetében több mint relatív, nemcsak időben, de térben is más a szép. A jenkiknek a nagy lomok, az európaiaknak a kompaktabb, dimer-dombor vagy nagyon kocka lomok, a keletieknek a színes-szagos, csengő-bongó lomok, a távolkeletieknek meg a mangásított európai lomok.
Bőrülés meg fabetét eh?
Hővisszaverő üveg, aktív szellőztetés, állófűtés és ilyenek mellett is nagyon talán érthető, de egy tisztességes textil agyonveri a bőr kényelmét minden szempontból, a fabetét meg most komolyan...

Szerencsére nem vagyok sértődős és innen is csókoltatlak amúgy! :)

Herlock Sholmes 2014.10.11. 09:44:08

@Leadfoot: +1
Hogy négy felnőtt ember képtelen legyen úgy kommunikálni, hogy egyszerre csak kettő beszéljen, megoldhatatlan.

ma1982 2014.10.11. 10:17:59

@w a s d: Mivel én Magyarországon élek, magyar fizetésből, ezért nálam sokkal többet számít a megbízhatóság, mint a lágy kattanás. A Volkswagen köré felépült egy mítosz, miszerint "német precizitás", "megbízható márka", "legjobb minőség", stb. Ebből él a márka, de mostanában sajnos ezekből keveset mutatnak (a jó minőséget nem vitatom, a hetes Golf etalon ebben). A német precizitásról is tudnék mesélni, mivel német cég leányvállalatánál dolgozom tervezőként. Néha hányinger amit művelnek, folyton utánuk kell dolgozni, persze ha Te hibázol valamit, akkor rögtön jön a lebaszó e-mail Németországból. Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a cégünk autógyáraknak készít komplett gyártósorokat, pl a Volkswagennek mostanában elég sokat dolgoztunk, Kínai, Orosz (Kalugai), és Mexikói gyárukba készítettünk motor-összeszerelő sort.
A meghibásodás meg nem úgy van, hogy "vagy lesz, vagy nem", mert ha valamiből kétszer annyi hibásodik meg, mint másból, akkor a mást kell megvenni, mert kétszer akkora esélyed lesz egy megbízható autóra.
A mi cégünknél Skodákat használnak. Összesen van belőle 8 darab. Ebből a 8-ból eddig 2-t kellett hetekre szervizbe vinni a hibás vezérműlánc miatt (az egyiknél el is szakadt). Nyolcból kettő nálam elég szar arány!

thebigben 2014.10.11. 10:58:38

Sziasztok! Sok Égéstérben felmerül, hogy szpojlerezzünk, ne szpojlerezzünk? Szerintem ez baromság. Úgyis el fogom olvasni a cikket, meg fogom nézni a videót, sőt, még inkább, hiszen rendelkezem némi inszájder előzménnyel. A mai Mondeó tesztet is nagyobb érdeklődéssel olvastam, miután megtudtam róla ezt-azt. Megjegyzem, lehetne beszélni arról is, hogy mi lesz a következő tévés évadban, az se szpojler lenne, hanem felvezetés.

w a s d 2014.10.11. 12:02:44

@tothmaxy180: És ha valakinek úgy "működik" (így gondol rá) a meghibásodás, hogy vagy lesz, vagy nem? Elromolhat bármelyik autó, teljesen nem lehet kivédeni.
Ha mondjuk a japán tényleg olyan jó lenne, és 10.000- ből 1- nek lesz baja, VW- ból meg 9999- nek, még mindig lehet, hogy az ember azt az egy rossz japánt kapja, vagy az egy jó VW- t.
Kevésbé nevetséges példával, igaz ADAC szerint, amibe szokása belekötni sokaknak, pl. 2013- ban 2004- es Scénicek esetében 1000 autóra 69,3 db olyan esett, amihez kihívták a helyi sárgaangyalt. 2004- es Versoból 37,3 db jutott ilyen minden 1000 Versora. OK, közel kétszer akkora az esélye, hogy a Renault nem indul valamiért akkor is, ha csak ezt az adatot nézzük. De 1000- ből még mindig akad elég, amihez nem hívták az ottani autóklub segítségét. Vagyis simán lehet, hogy a Renault- val sem lesz gondja az embernek.

Engem nem zavar, ha valaki inkább megvesz egy
"kopogósabb" belterű autót, ami valószínűbb, hogy nem romlik el, vagy eleve nincs benne valamelyik drágán javítható alkatrész.
Csak azt mondom, hogy akkor is sok ember van, és joguk is van így tenni, hogy aszerint válasszanak autót, hogy melyik tetszik nekik, nem foglalkozva a megbízhatósággal. Ha a vásárlók megnyerésére nem lenne hatása a beltér ilyen jellegű megtervezettségének, akkor a gyártók sem fordítanának pénzt rá.

Ha meg az a lényeg, hogy keveset költsön az ember javításokra, akkor pl. Kiát kell venni 7 év garanciával.

outtatime 2014.10.11. 12:46:52

@w a s d:

"Ha meg az a lényeg, hogy keveset költsön az ember javításokra, akkor pl. Kiát kell venni 7 év garanciával."

Na jó, de ha a 7 év garanciaidőből 2-t a szervizben tölt, akkor most nyertünk, vagy veszítettünk? :)

ma1982 2014.10.12. 15:54:50

@w a s d: Akkor ennek fényében olvasd el ezt a mai cikket:
totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
A 20-ból 5 Volkswagen motor (6, ha a Skodát is annak vesszük). Körbe lehet magyarázni, de ez akkor is szar arány!

w a s d 2014.10.12. 20:26:17

@tothmaxy180: És ez mit bizonyít? Főleg a magyar változatra értem, amit írok, mert a csehet nem értem. Nem a szerző- fordítót akarom leszólni, mert érdekesnek érdekes cikk. De eleve nincs benne, mi alapján gyűjtötték össze, hogy ezek a legproblémásabb motorok. Márkaszervizek információi alapján? Közvélemény kutatással? Független szervizek megkérdezésével? Szájhagyomány szerint mi a rossz? Ezek összes meghibásodás számában rosszabbak, vagy a legyártott darabszámhoz képest? Ha az elterjedt típusokról szól, akkor mit keres pl. az rx8 Wankele, vagy a Subaru boxer- dízele, vagy akár a Saab turbómotorja köztük?
Annyiban jó cikk, hogy leírja több tényleg gyakori motorról, mire lehet hibaként számítani ezeknél, ha valaki ilyennel szerelt autót venne, mit lehet esetleg tenni a nagyobb hiba elkerülésére.

De továbbra sem jelenti az, hogy valami nagyobb valószínűséggel romlik el, hogy az biztosan el is romlik, a másiknak meg biztos nem lesz baja.

És a cikk még alá is támasztja, hogy nem igaz, hogy senkit sem érdekel az autó kidolgozási és működési érzete. ("Lehet, hogy a Mazdában nem olyan puha a műanyag, és nem kattanik olyan lágyan a rádió hangerőszabályzója, de most komolyan, kit érdekel? Nem ezekért veszünk autót...") Mert mégis, miért adnak el évente annyi Golfot, Polot, Passatot, amik talán ezen a téren erősek csak igazán kategóriatársaikhoz képest, miközben a népi bölcsesség és egyes felmérések szerint nem a legmegbízhatóbbak?

w a s d 2014.10.12. 20:26:55

@outtatime: Ha ott is tölti, olcsó volt a javíttatás.:D

ma1982 2014.10.13. 07:27:52

A totalcar-nál pl Novoth Tibor szokta mindig elmondani, hogy ezek a mai TSI-k megbízhatatlan szarok. De igazából nem is értem, hogy miért vitatkozunk. Én ebben dolgozom, egyszerűen látom a hibákat. Múlt héten azzal keresték meg a cégünket a Volkswagentől, hogy a főtengely végén lévő Schwingungsdämpfer-t tartó csavar beszerelésekor az egyik csavarózógépen állítsunk, mert rájöttek, hogy ez a csavar hajlamos menet közben meglazulni. Hát ez is nagyon biztató...

"De továbbra sem jelenti az, hogy valami nagyobb valószínűséggel romlik el, hogy az biztosan el is romlik, a másiknak meg biztos nem lesz baja."
De ki mondott ilyet? Ilyen a világon nincs! De ez megint ugyanolyan félremagyarázása a dolgoknak, mint pl amikor azzal kábítják az embert, hogy ne legyenek előítéletei a cigányokkal, mert nem mindegyik lop, csal, hazudik. Persze hogy nem, csak a 90%-uk. A maradék 10%-al nekem sincs semmi bajom.

"És a cikk még alá is támasztja, hogy nem igaz, hogy senkit sem érdekel az autó kidolgozási és működési érzete".
Ez is ferdítés. Persze, hogy számít egy kocsi kidolgozása, a részletek finomsága, nem mindegy, hogy az ember egy zsiguliban ül, vagy egy hetes Golfban. Viszont a Mazda 3-as, és a hetes Golf közti különbségeken kár mazsolázni, és csak amiatt kifizetni plusz 2 milliót a Golf-ra, mert lágyabbak a műanyagok. Érted mire akarok kilyukadni?
Itt egy összehasonlító teszt, ahol szó van az árakról is, nem kicsit túlárazott a Golf (11:40-nél, utána jön a többi is).
www.youtube.com/watch?v=InIQ8c4SUBY

"Mert mégis, miért adnak el évente annyi Golfot, Polot, Passatot".
Hát egyrészt nem is itt Magyarországon adják el ezt a rengeteget, én pedig alapvetően egy magyar ember fejével írtam le a dolgokat (miszerint itt Magyarországon nem racionális egy Golf-ot venni, mert drága). Másrészt, mint korábban írtam egy mítosz lengi körül a VW csoport autóit, hogy azok mennyire megbízhatóak, és szuperek. Ja, csak nehogy 30ezernél elszakadjon a vezérműlánc...

Shadowbull 2014.10.13. 07:36:49

@tothmaxy180: Na, kezdodik. Jonnek a feltudaso okosok, es lengetik a cikket.

"Novoth Tibor szokta mindig elmondani, hogy ezek a mai TSI-k megbízhatatlan szarok"

es akkor mi van, most oszinten?

" az egyik csavarózógépen állítsunk, mert rájöttek, hogy ez a csavar hajlamos menet közben meglazulni. Hát ez is nagyon biztató..."

Gondolod hogy ilyen a Mazdanal nincs? Ez teljesen termeszetes dolog, ilyen a tomeggyartas. Egyreszt. Masreszt konkretan fingod sincs hogy milyen problema lephet fel, miert, es milyen aranyban. Nagyn nem mindegy hogy valmai meglazulHAT, vagy minden masodik meg is lazul.

A TC Mazda-imadata tokeletesen megalapozatlan es irracionalis.

"csak amiatt kifizetni plusz 2 milliót a Golf-ra, mert lágyabbak a műanyagok"

nem is azert fizetsz ki tobbet, hanem azert mert egyszeruen egy jobb auto, minden tekintetben.

ma1982 2014.10.13. 08:03:43

@Shadowbull:
Én vagyok féltudású?
A válaszod elolvasása után az én féltudásom kész felüdülés a Te közhelyeidhez képest.

"es akkor mi van, most oszinten?"
Ezt jól megválaszoltad! Ne haragudj, de egy szakember véleményére jobban adok, mint egy kanapé-harcoséra.

"Gondolod hogy ilyen a Mazdanal nincs?"
Biztos van, nem tudom, nekik nem dolgozunk. A Daimlernek, az Iveco-nak, az ALCO-nak, a BMW-nek viszont igen. Náluk az ilyen sokkal ritkább, mint a VW-nél. Persze előfordul, a lényeg itt is az arányokban van.

De munkaidőben nincs kedvem vitatkozni. Amúgy bocs a lekezelő stílusért, de amilyen az adjon isten olyan a fogadj isten. Ha normálisan szólsz hozzám, normálisan szeretnél vitatkozni egy témáról, akkor én is normálisan válaszolok, de a "es akkor mi van, most oszinten" stílussal nem tudok mit kezdeni, biztos azért, mert "feltudaso" vagyok.
Ha gondolod akkor a nagyérdeműnek azért leírhatnád, hogy miért jobb autó a Golf, hátha valakit érdekel a magyarázkodásod...

Shadowbull 2014.10.13. 08:12:21

"Én vagyok féltudású?"

Bizony. Ugyanis olyan temakban engedsz meg magadnak nagyivu kijelenteseket, amikrol pusztan feluletesen van informaciod, de valojaban nem ertesz hozza.

"de egy szakember véleményére jobban adok"

Tibi nagyon jo autoszerelo es diagnoszta, en tisztelem es kedvelem, de megvannak a maga korlatai, de szerintem o ezt tudja is magarol. Epp a korlatai miatt nem lehet komolyan venni az olyan altalanosito jellegu kijelenteseit, hogy a TFSI szar lenne, ha egyaltalan mondott ilyet. Nyilvan a Volkswagennel dolgozo tobb ezer fejlesztomernok mind hulye...

"Ha normálisan szólsz hozzám"

Abszolut normalisan szoltam hozzad. Csak ezt a reakciot valtotta ki a hattertudas es tapasztalat nelkuli okoskodasod. Az meg kulonosen visszataszito a szememben hogy a kenyerado gazdaidat mocskolod.

ma1982 2014.10.13. 09:11:37

@Shadowbull:
Megint nem írsz semmi konkrétumot, csak leszólsz.
Indokold meg, miért vagyok féltudású? Miért látom felületesen? Miből gondolod, hogy nem értek hozzá? Miután ezt megindokoltad, írd le, hogy Te miért értesz hozzá jobban, mint én. Ha nem értesz hozzá jobban, akkor miért gondolod úgy, hogy én nem értek hozzá.
Mert eddig nem írtál semmi konkrétat, csak kijelentéseket teszel indoklás nélkül.

Sosem jelentette ki a Novoth általánosan, hogy a TSI szar. Én sem jelentem ki, hogy szar. Mit nem lehet ezen megérteni. Arányaiban gondolkodjatok légyszíves. Mostanában sajnos sok a TSI-kkel előforduló probléma (vezérműlánc, kokszosodás). Attól még nem szar, csak sok a hiba ebben a szériában. A vita abból indult, (és sajnálom, hogy ebbe az irányba kanyarodott) hogy megér-e egy elég komoly plusz költséget egy Volkswagen, csak azért, mert Volkswagen. Már írtam kb 3 példát, hogy ezt miből szűrtem le (pl a céges autóinkból, illetve abból, hogy a VW a legnagyobb megrendelőnk). Miért kell ezt túlmagyarázni?

"Abszolut normalisan szoltam hozzad."
Nem, nem szóltál hozzám normálisan. Ha valakivel kulturáltan vitába szeretnél szállni, akkor nem féltudásúzod le a legelső mondatodban, úgy, hogy személyesen nem is ismered, és fogalmad sincs róla ki az illető, hány éves, mik a referenciái.

"Csak ezt a reakciot valtotta ki a hattertudas es tapasztalat nelkuli okoskodasod."
Ahogy az elején írtam, kérlek indokolj is, ne csak közhelyeket puffogtass. Ezt miből szűrted le? Miből gondolod, hogy nem értek hozzá, és Te igen?
Az indoklás nélküli támadás sok mindent megmagyaráz. Pl azt, hogy Te szereted a Volkswageneket és mindenáron megvéded őket. Oké, csak akkor állíts indokokat magad mellé, ne csak okoskodj, hogy nincs háttértudásom és tapasztalatom. Pl ezt miből gondolod?
"Az meg kulonosen visszataszito a szememben hogy a kenyerado gazdaidat mocskolod"
Azért mert ő a megrendelő, még nem borulok térdre előtte. Ha a Mazda (vagy akárki lenne) a megrendelő, és tudnám, hogy problémás az aktuális motorszériája, akkor őket is ekézném. Ez is csak egy nagyvállalat. Dicsérnem kéne csak azért, mert rendelt tőlünk valamit?

Luighi 2014.10.13. 09:40:48

@Shadowbull: "A TC Mazda-imadata tokeletesen megalapozatlan es irracionalis. "

Viszont például sem a Mazda vagy netán a másik japán a Honda NEM SZEREPEL a rossz motorok "dicsőséglistáján".
Viszont az európai NÉMET(?) MINŐSÉG(?) produkálói tarolnak! Nem kicsit! NAGGGGGGYON! :-O (Fauvé rulez? Höhö)
Ejjha!?

Tényleg megalapozatlan!?

Amit a bajorok meg merészeltek tenni: az ezeréves hengertömbből a furat növelésével addig alakított motorblokk, amíg a hengerek közt csak "alufóliányi" anyag marad, nos az a fillér és ügyfél átbaszás csimborasszója!
Én "patinás" autógyártóként, már a kísérleti üzem vezetőjét is a napba rúgtam volna fel azért ha egyáltalán fel meri vetni hogy "próbáljuk meg".

Összesítve: 4 FOS! motor a 20 ból BMW produktum! :-DD (azért nevetek mert eszem ágában sincs, és soha nem is volt hogy ezekért pénzt adjak!)

A felvetett mondatodat "A TC Mazda-imadata tokeletesen megalapozatlan es irracionalis." csak a hazudnak rendületlenül (a politikusok, és az európai autógyártók) ismeretében lehet helyesen, vagyis pontosan a fordítottjaként értelmezni!

És most lehet lapítani, de jobban tetted volna, ha nem írsz ekkora ******-t!

Luighi 2014.10.13. 09:51:08

@Shadowbull: Az előbbi hozzászólásomhoz a linkek:

Az "alufólia" hengerfal: galeria.totalcar.hu/technika/2014/10/10/husz_rossz_motor/5#

Shadowbull 2014.10.13. 09:51:29

@tothmaxy180: Elmondom hogy miert vagy feltudasu. Hallottal mar dolgokrol amik az autoiparban folynak, de a pontos hatteret nem ismered, az okokat nem erted, de jelentosegteljesen megjegyzed, hogyhat a VW kerte toletek a valtoztatast a csavarozasra, mert uzem kozben meglazulhat. Fogalmad sincs hany motort erinthet a problema, nem tudod hogy hogyan derult ki, nem tudod hogy mi az oka, nem tunt meg fel hogy a csavarozasi parameterek valtoztatasa a tomeggyartasban mindennapos dolog, de tudalekosan azert beirod, hogy lam a VW milyen szar. Lelkendezel a Mazda motorok irant (sose fog elromlani, bezzeg a fos VW) de nem tudod hogy a Mazda mekkora szopasokba futott bele az elmult 20 evben, kezdve a komprex dizellel, a Wankelen at az elso reszecskeszuros dizelekig, nem beszelve a rozsdasodo elso generacios 6osokrol, es igy tovabb. Erre mondom hogy a Mazda imadat tokeletesen megalapozatlan. Nem kell ahhoz teged szemelyesen ismerni, hogy azt mondjam rad amit, amugy is leszarom nagy ivben mit csinalsz IRL a referenciaiddal egyutt, az itteni produkciod alapjan itellek meg.

"Te szereted a Volkswageneket és mindenáron megvéded őket"

Aha, jo nyomon jarsz.

A kenyerado gazdaid mocskolasat itt adtad elo:

" A német precizitásról is tudnék mesélni, mivel német cég leányvállalatánál dolgozom tervezőként. Néha hányinger amit művelnek, folyton utánuk kell dolgozni, persze ha Te hibázol valamit, akkor rögtön jön a lebaszó e-mail Németországból."

Mi a fasznak melozol ott, ha ennyivel okosabb vagy mint ok?

Luighi 2014.10.13. 09:53:34

@Shadowbull: Az előbbi hozzászólásomhoz a linkek:

Az "alufólia" hengerfal: galeria.totalcar.hu/technika/2014/10/10/husz_rossz_motor/5#

a teljes cikk linkje: totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

itt meg az eredeti cseh verzió(ha a hazai eltűnne):www.autorevue.cz/techto-20-motoru-obejdete-v-bazaru-sirokym-obloukem

Shadowbull 2014.10.13. 09:55:10

@Luighi: "Viszont például sem a Mazda vagy netán a másik japán a Honda NEM SZEREPEL a rossz motorok "dicsőséglistáján"."

es akkor mi van? valahol valamilyen ujsagiro irt egy cikket, amiben hemzsegnek a baromsagok, lathatoan azt sem tudja mirol beszel, es mivel nem szerepelt benne mazda meg honda akkor ez innentol kezdve a trollok kiskateja lesz? Ne rohogtess mar bakker.

Nem vagyok egy nagy Honda ismero, de azt en is tudom hogy az S2000-es motorja minden volt csak tokeletes nem. A mazdakrol meg fentebb irtam, es akit erdekel biztos tudna egy hasonlo cikket osszerantani csak japan termekekrol.

"4 FOS! motor a 20 ból BMW produktum! "

Perszepersze. Amit konkretan tudok az az, hogy az N63-rol baromsagokat irtak a cikkben, lathatoan teljes homaly. De te csak lobogtasd, a te szinvonaladnak valo.

Luighi 2014.10.13. 10:05:43

@Shadowbull: :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hátbakker nincs is kockafejed kisfiam vicc megvolt?

Vagy a kinek hiszel nekem vagy a szemednek!? Nos ilyen vagy, ezután egyértelmű! RÖHELYES!

Ha csak SZAKEMBERKÉNT, HOZZÁÉRTŐKÉNT megnéznéd (ezekszerint nem az vagy az tuti!) a linkelt fotót, már rí-nál, és nem a cikket írót és engem próbálnál szapulni!

Ja még annyit: a Honda-nál a minőséget BELE tervezik, nem hozzá beszélik!

További jó marketingezést a gyógyegereknek! ;-D

Shadowbull 2014.10.13. 10:16:02

@Luighi: Nem tudom milyen motorrol linkeltel fotot. Gondolom ez a 320is blokkja lenne. nem vettem reszt a fejleszteseben, nem tudom megitelni hogy mit miert csinaltak ugy ahogy. Annyit tudok az is-rol hogy egy 2600 darabos sondermodell volt, ennek a fenyeben kell megitelni, az hogy a hasznaltpiacon belefutsz egybe, eleg valoszinutlen.

Az N63-at viszont eleg jol ismerem, es pontosan meg tudom itelni, hogy a cikkben faszsagok vannak.

"Ja még annyit: a Honda-nál a minőséget BELE tervezik"

jaja. Azert volt az S2000 tele olyan hibakkal, amik a motor korai halalat okoztak, lasd hengerbevonatolas, olajozasi rendszer gyengesege, szelepek leszakadasa, es a tobbi. Annyi szethullott motor volt hogy a nemet S2000 klub statisztikat vezetett rol ahogy kinek mikor hullott szet a motorja.

de te csak gyogyegerezz batran tovabb. Mindenesetre a helyedben megfogadnam a jo tanacsot, hogy sohasem szabad fullba nyomni a kretent.

ma1982 2014.10.13. 11:06:09

@Shadowbull:
Ha nem tűnt volna fel, nem hallottam dolgokról, hanem tapasztaltam dolgokat.

"Fogalmad sincs hany motort erinthet a problema"
Nem kötötték az orrunkra, annyit mondtak, hogy előfordul ez a jelenség, szerintem még ők sem tudják a számát. Gondolom random előjön.

"nem tudod hogy hogyan derult ki"
Dehogynem. Menet közben kopogott a Schwingungsdämpfer (mindjárt meglátod a második képen), és meglazult a vezérlés oldalon a szíjhajtás.

"nem tudod hogy mi az oka"
Dehogynem! Csak neked megnyitottam az egész szerelőállomást. csak azért, hogy lásd, mennyire féltudásúan okoskodom.
kepfeltoltes.hu/141013/31803081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez a csavar kilazul.
kepfeltoltes.hu/141013/6750496972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Azért lazul ki, mert a Schwingungsdämpfer hátoldalán lévő kis rovátkák előfordul, hogy nem a megfelelő helyre fekszenek fel (tehát a nekik kitalált ellendarab mélyedéseibe), hanem a mélyedések közti dombocskákba.

"nem tunt meg fel hogy a csavarozasi parameterek valtoztatasa a tomeggyartasban mindennapos dolog"
Itt nem csavarozási nyomaték módosításról van szó, vagy ilyesmiről. Az mindennapos. Itt komoly gond van. Valahogy mérni kell, hogy a rovátka belekerült-e a helyére vagy sem. Ilyen gond nagyon nem mindennapos, és nem is könnyen mérhető.

"lam a VW milyen szar"
Nem mondtam. Abból indult ki az egész, hogy szerintem a VW túlárazott, és a mostani motorszériával sok a gond. Miért magyarázol bele más dolgokat? A VW jó kocsikat csinál, ezt korábban is írtam. csak épp nem reális az ára. Illetve most valamit eléggé elkúrtak a motoroknál.

"Mi a fasznak melozol ott, ha ennyivel okosabb vagy mint ok?"
Mert szeretek itt dolgozni, szeretek tervezni. Mi köze van ennek ahhoz, hogy a németek néha gyökerek? Elviselem őket és kész.

"Nem kell ahhoz teged szemelyesen ismerni, hogy azt mondjam rad amit, amugy is leszarom nagy ivben mit csinalsz IRL a referenciaiddal egyutt, az itteni produkciod alapjan itellek meg."
Akkor én is ez alapján ítéllek meg, és le is zárom a meddő vitát, mivel márkafanatikusokkal sajnos nem lehet érdemi vitát folytatni. Kicsavarják a szavaidat, elferdítenek mindent, és a nyilvánvaló dolgokat sem képesek elfogadni.
Szóval részemről viszlát!

Shadowbull 2014.10.13. 11:21:26

@tothmaxy180: "Nem kötötték az orrunkra, annyit mondtak, hogy előfordul ez a jelenség, szerintem még ők sem tudják a számát. Gondolom random előjön."

Hat persze hogy nem kotottek az orrotokra, mert nincs hozza kozotok. Az hogy te mit tippelsz, az irrelevans.

"közben kopogott a Schwingungsdämpfer (mindjárt meglátod a második képen), és meglazult a vezérlés oldalon a szíjhajtás."

Milyen autoban, milyen hasznalat kozben, hany kilometer utan, ki reklamalta meg, esatobbi esatobbi. Rengeteg hibalehetoseg nem is fordul elo az ugyfelnel, megis modositas lesz belole, hogy ne is fordulhasson elo. Te meg itt ugy adod elo mintha ez egy szeles koru problema lenne, holott nem tudsz rola semmit.

"Azért lazul ki, mert a Schwingungsdämpfer hátoldalán lévő kis rovátkák előfordul, hogy nem a megfelelő helyre fekszenek fel (tehát a nekik kitalált ellendarab mélyedéseibe), hanem a mélyedések közti dombocskákba."

Namost, te egeszen konkretan ezt irtad:

" Múlt héten azzal keresték meg a cégünket a Volkswagentől, hogy a főtengely végén lévő Schwingungsdämpfer-t tartó csavar beszerelésekor az egyik csavarózógépen állítsunk, mert rájöttek, hogy ez a csavar hajlamos menet közben meglazulni. Hát ez is nagyon biztató..."

Ellenben nem a csavar a problema, nem is a csavarozas, hanem a rezgescsillapito tarcsa pozicionalasa szereleskor. Latod, kicsit melyebbre asunk, mindjart kiderul hogy hat az nem is igazan ugy van. Erre mondtam hogy feltudasu vagy.

"hogy szerintem a VW túlárazott"

Szerinted. A tobb millio vasarloja szerint meg nem. Nem hallottad meg hogy mindennek annyi az ara, amennyiert el lehet adni?

". Miért magyarázol bele más dolgokat? "

Nem magyarazok bele semmit, ertelmezem amit leirtal, sot idezek.

"a németek néha gyökerek"

Ahogy minden nacioban vannak gyokerek. Ez nem a nemetseguk elkerulhetetlen vonzata. Fiatal lehetsz meg ha erre meg nem jottel ra.

"mivel márkafanatikusokkal sajnos nem lehet érdemi vitát folytatni. "

LOL. En vagyok a tipikus VW rajongo archeotipusa.

w a s d 2014.10.13. 11:22:35

@tothmaxy180: A forgalmazók hivatalos oldalán lévő konfigurátorok szerint nem több kétmillióval a Golf, ha hasonlóan van felextrázva. Egyel esetleg, de nem kettővel (igen, sok pénz ez is, és én sem hiszem, hogy könnyen kiadnék ennyit pluszban).
(Golf: 7.089.140 Ft, Mazda3: 6.259.900 Ft)

A meghibásodással kapcsolatban rendben van, hogy senki nem mondott olyat, hogy mind elromlik. Én sem mondtam, hogy bárki ezt mondta volna. De ha a különbség 1000- ből 3 elromló autó, vagy 1000- ből 40 elromló autó között van, akkor is, a rosszabb esetben is rengeteg hibátlan marad, vagyis nem megy mind tönkre, sőt, a többségről elmondható ez. Ugyan nagyobb valószínűséggel romlik el tényleg a "rosszabb". De nem olyan arányban még mindig, hogy amiatt eleve kihúzza _mindenki_ a lehetséges választandó autók listájáról a nagyobb arányban meghibásodót. Akinek ez a legfőbb szempont, az persze tegyen aszerint.

Az meg, hogy a Golf mennyivel "jobb", mint a Mazda? ("Viszont a Mazda 3-as, és a hetes Golf közti különbségeken kár mazsolázni...") A fenti Garázs tv- s videóban is elismerik, hogy jobb minőségű (gondolom, itt a minőségérzetről beszélnek, mert ugye azt lehet csak így megítélni) és kényelmesebb:
www.youtube.com/watch?v=InIQ8c4SUBY&feature=player_detailpage#t=1067

Később pedig egy 500-700ezres felárra azt mondják, hogy az szerintük is elgondolkodtató lenne:
www.youtube.com/watch?v=InIQ8c4SUBY&feature=player_detailpage#t=1235

Csak a hírneve meg közel 20 évig (mondjuk ha a Golf 4- et vesszük egy fordulópontnak 17 évvel ezelőttről) önmagában nem tartotta volna a VW- t ott, ahol van. Azalatt 2-4- szer már autót cserélt pl. Nyugat-Európában az emberek nagy része. Ezalatt tapasztalniuk kellett, hogy a VW nem olyan, mint a korábban kialakult jó híre mondja. Na meg az ilyen jellegű felmérések sem feltétlenül építették tovább azt a fajta képet a VW- ról az emberekben. Ezért szerintem ez a jó hírnév kevésbé jelentős, mint hogy mit nyújt az autó ténylegesen.

ma1982 2014.10.13. 11:41:45

@w a s d:
Persze, hogy "jobb", mint a Mazda, minőségibb, jobban össze van rakva. Amit a youtube-os videóban is megkérdőjeleznek (és én is ezt kérdőjeleztem meg az elején), hogy ér-e annyit, amennyivel többe kerül. És ők is a videóban azt mondják (pont az általad is linkelt két résznél), hogy nem éri meg egy halandónak. Nem nyújt többet annyival.

Luighi 2014.10.13. 15:30:06

@Shadowbull: "sohasem szabad fullba nyomni a kretent" Ezt hallod a jó reggelt helyett minden nap? Gratulálok! Mert megérdemled!
Hogy mit szabad NEKEM azt meg szerencsére nem egy olyan ******* dönti el mint TE :-)

szeri13 2014.10.13. 21:52:08

elolvastam ezt a szuper szajkaratet feluduleskeppen ;)

ti amugy hany evesek vagytok? kicsi a homokozo? :))))

fagyostekintet 2014.10.14. 15:34:04

Tudtok vadonba kakilni...? XD XD XD
besííírok! :D

madbalee 2014.10.14. 15:51:53

@w a s d: "Kevésbé nevetséges példával, igaz ADAC szerint, amibe szokása belekötni sokaknak, pl. 2013- ban 2004- es Scénicek esetében 1000 autóra 69,3 db olyan esett, amihez kihívták a helyi sárgaangyalt. 2004- es Versoból 37,3 db jutott ilyen minden 1000 Versora. "

A Renault pont az ADAC szamok kozmetikazasa miatt inditotta be az Assisstance szolgaltatasat, hogy a kedves vevök ne a sarga angyalt hivogassak.

nikarágja 2014.10.15. 21:57:30

@Shadowbull: az utolsó mondatod önkritika?

Rónarider 2014.10.16. 08:41:37

A szőke, és a barna a cikkbeli fotón a 2012-es párizsi rendezvényen voltak.
Vagy ott voltak most is? :)

Rónarider 2014.10.16. 09:03:44

@Shadowbull: Te ilyen politikus-fajzat vagy ugye?
Azt veszem észre semmi sem tény, hanem minden "attól függ" az esetedben.
Ki írta, mi alapján, milyen adatok milyen analízisével, stb.
No ebbe beleakadtál.

Ha egy autószerelő, akiben megbízom, legyen az akár Novoth úr is (ismeretlenül akkora bizalom nincs, de a tapasztalata miatt talán jobban hajlok a véleményét -ha nem is készpénznek venni, de elagyalni rajta, utána járni- elfogadni, mint egy anonim akárkiét, aki az is lehet, stylist, vagy női fodrász), vagy akár Borisz, aki az én autómat szereli és nyugodtan mondhatom, hogy a német márkák szerelésének Paganinije, véleménye az hogy adott motortípus gyakrabban fordul meg náluk, vagy gyakrabban fordul meg náluk "szervi bajokkal", akkor ott bizony egy vagy több rosszul méretezett, vagy rossz minőségű, vagy egy félretervezett megoldás a halleluja. Ami ELMÉLETILEG előbb-utóbb minden egyes példánynál elő fog jönni, amint futott kilométerben utolérik egymást, vagy a környezeti dolgok kiadják a meghibásodáshoz "szükséges" kombinációt (pl.: csak sós levegőn lesz zárlat, vagy 11 cm-nél mélyebb pocsolyába 15km/ó-nál gyorsabban hajtva, vagy három katicabogarat kell beszívni a szűrőbe vagy bármi). Gyakorlatban nem mindenki él tenger melletti katicabogár-populáció közepén monszun idején. :)

ONF 2014.10.16. 20:59:46

@Rónarider: "de a tapasztalata miatt talán jobban hajlok a véleményét -ha nem is készpénznek venni, de elagyalni rajta, utána járni- elfogadni, mint egy anonim akárkiét, aki az is lehet, stylist, vagy női fodrász"

Shadowbull portárs egy kóser vágóhídon (és ráadásul néger is, ez csak ront a helyzeten). Ez már régóta köztudott. (De szerintem titkon összejátszik a szabadkőművesekkel is)

Rónarider 2014.10.17. 05:21:24

@Ordasnagyfarkas: Na, hogy ez nekem nem esett le :)
süti beállítások módosítása