HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A szar autót is lehet szeretni

2015.03.25. 06:16 Tcomment

Címkék: szar saját

Ha valóban érdekelné őket, mivel járnak, a vásárlás előtt okosították volna ki magukat, és valószínűleg másképp döntöttek volna. Legközelebb örüljön, ha leszarozzuk a szarát.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

238 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr227302290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Lacko68 2015.03.25. 12:15:47

@LoveKills: Igen,van igazságod,de nem kéne mindenáron negatívnak értelmezni az írást. Én értem amit mondani akar a Bandi,és mem értem félre. Nem feltételezem a fikázást,és a szarozást, példákat hozott fel,amit a végtelenségig sorolhatott volna. Abból kiindulva,hogy nincs tökéletes autó ugye.de szerintem ez az egész sztori,az autóval való társadalmi helyzet sokkal összetettebb,és sokkal súlyosabb gondolatokat is felvet! De ez egy másik nagy történet.

Rónarider 2015.03.25. 12:19:28

@Hauptmann74: Ők beleszólnak hogy végezd azt amiért azt a pénzt kapod, amiből a családot eteted? Olyat lehet mondani, hogy nem tetszik, de olyat, hogy kategorikusan nem jó, kicsit erős.
Zách az utóbbi időben több dolognak utánajár -legalábbis nekem így jön le a cikkekből- mint a komplett társaság. Ha van olyan, hogy oknyomozó autós újságíró, akkor azt pedzegeti és jól teszi. Az eredmény meg vagy tetszik, vagy nem, a munka mögötte van, nem csak MTI-s copypaste a színvonal és legalább ez becsülendő.

LoveKills 2015.03.25. 12:19:46

@Rónarider: "Azért nehéz ügy, mert leszarozni egy típust nem lehet objektíven. "

Ó, dehogynem. Yugo, Tavria, Aleko, Oltcit. Soroljam?! :-)

Rónarider 2015.03.25. 12:26:16

@selgir: "az asszony rönója, soha semmi baja, hozzá se kell nyúlni"
lehet beteg vagyok, de az "asszony rönója" hehehehe és akkor a többi ami utána jön :D

Gondolom nem úgy értetted, de profi!

Yaesu 2015.03.25. 12:26:58

@LoveKills:

Volt a szüleimnek Olctitja, ha jól emlékszem '87 körül hozta be a Merkur, az első 60 közül került ki a mienk. Úgy rémlik, hogy semmi baja nem volt az autónak, csak úgy egy éves korában totálkárra írta egy Volga.

selgir 2015.03.25. 12:29:54

@Rónarider:

:D süketnémák előnyben...

Omlas01 2015.03.25. 12:34:32

Nahát ebben a cikben kiborult a bili, ömlik a sok szar :-D

peter3374 2015.03.25. 12:50:50

Az a baj ezzel a cikkel, hogy felesleges volt. Akinek szólna azok úgysem fogják megérteni, egyszerűen sötétek hozzá.
Csak szajkózzák, hogy az nem is szar meg a többi baromságukat.
Sokszor úgy, hogy maximum az utcán láttak olyan autót, de mivel ők látták, hogy megy ezért nem lehet szar.
Ha meg a sajátjuk, akkor meg pláne nem lehet szar, akkor ez az egész személyes sértés...
Erre a Michael Dj idiótára is igaz ez, az lejön az írásaiból, hogy nem csak félig hülye...
No meg ezek azt sem értik meg, hogy egy autó nem csak attól szar, ha nem megy, hanem attól is, ha szar a futóműve, rosszul irányítható, pontatlan a váltó, stb. stb.
Ezek az agyatlan trollok azon a szinten vannak, ha egy autó működik, akkor nem lehet szar...

V12 Power 2015.03.25. 12:55:44

@m.o.p.: Ugyanabba a hibába esel, mint néha a cikk írója (akivel egyébként ezen cikk kapcsán többé kevésbé egyetértek). Kipróbáltál egy (1) vélhetően gyatra állapotú 200sx-et, és ezen élmény alapján szarozod a típust. Félreértés ne essék, régiBMW kedvelőként legkevésbé sem vagyok Nissan-kedvelő, de elismerem a jó autókat típustól függetlenül. És a 200 SX nagyon jó. Én egy 70ezret futott, 2gazdás, igazi patika példányt próbáltam, és nagyszerű volt, arra, amire csinálták. Kevés autóban éreztem ezt az azonnali barátságot, amikor pár méter megtétele után tudod, hogy az autó veled van, pontosan azt csinálja, amit szeretnék. Az 1M Coupéban éreztem ezt, meg az E36 M3ban. Szóval jó az, hidd el.

ommm 2015.03.25. 13:02:37

@Hauptmann74: Szerintem nem kell kimoderálnom, mert önmagáért beszél a kommented, drága kis értelmes olvasó.
Tudod, van a trollkodás, amikor beírod, hogy "szar", és van az a kritika, amit alátámasztasz tényekkel.
Nem tudom, érzed-e a kettő között a különbséget.

ommm 2015.03.25. 13:04:42

@LoveKills: Bocsánat, mégis, hány típussal rendelkeztél a felsoroltak közül?
Ugyanis - szerencsére - mi személyesen találkoztunk azokkal a nem elvakult tulajdonosokkal, akik ismerik az adott típus hibáit és gond nélkül kijelentik, hogy amúgy egy szar, de szeretik és költenek rá.
Talán ezt hívják felnőtté válásnak, amikor végre lemászik a falról a poszter.

ommm 2015.03.25. 13:06:28

@LoveKills: Amilyen az adjonisten...
Vagy legyen kettős a mérce? Amit lehet az egyiknek, azt nem a másiknak?

ommm 2015.03.25. 13:10:01

@decompression: Fentebb próbáltam rámutatni az építő jellegű, vitaindító kritika és a nettó szarozás közötti különbségre. Ennyi az egész.

Ha pedig valaki figyelmes, akkor talán észreveszi, hogy ez a VÉLEMÉNY rovat egyik cikke és te magad mondtad, hogy az szabad. Hát tessék, ez egy és ha nem értesz vele egyet, akkor nyilván a legkönnyebb azzal elintézni, hogy hülye a szerző, nem ért hozzá (mondjuk pont erről szól az írás), vagy hogy a cikk "szar".
Ennyire futja, többre nem. Az ilyenre pedig nem vagyunk kíváncsiak, mert semmit nem ad hozzá, csak elviszi a kommentfolyamot egy primitív, buta irányba.

ommm 2015.03.25. 13:14:28

@Hauptmann74: Ideje, hogy megismerj, van rá mindig lehetőség, eddig valahogy nem láttalak egyik rendezvényünkön sem, nem jöttél oda hozzám, hogy megigyunk egy sört és nem kerested a "senkit".
További jó kommentelést, nekem most dolgom van, munkaidőben.

m.o.p. 2015.03.25. 13:14:40

@V12 Power: Próbáltam fellelt állapotban majd újjáépítve, de nekem iszonyatos volt. Aztán próbáltam egy célra építettet, na arra, dritfre, jó. Városban soha nem mennék vele. Aztán volt szerencsén az utódjában is ülni, jobb volt, de jó nem. Azért a prekoncepciód kedves. Mindenki, aki beszél, egy szar alapján beszél. Mint te ugye. Aki próbált egy (1) patikát és neked tetszett, tehát az autó jó.

Yaesu 2015.03.25. 13:16:03

@ommm:

Elvakult tulajdonosok? Ebben lehet valami. A tapasztalatom szerint a legelvakultabbak a japánfanok. A márkáról csak szépet és jót, a hibákról meg mélyen kussolunk. Amikor Lexus-oztam, volt a fórumon egy SC400 tulaj, aki talicskával döntötte a pénzt a szarjába, ami soha nem volt az igazi, de azért a Lexus a legjobb autó... :D

ommm 2015.03.25. 13:16:15

@LoveKills: Na, öregem, ne haragudj, de ez volt aztán az igazi, veretes butaság.
Szerintem ne is mérgezd magad többet a Totalcarral, olvasgasd a "szakmai" oldalakat, ahol "szakértők" írnak neked cikkeket, elfogulatlanul.
Üdv

1127ccm 2015.03.25. 13:20:19

Smart-om van, lehet fikazni...

selgir 2015.03.25. 13:27:58

@ommm:

na az ilyen tulaj ritka. ha tényleg szar az autó (tipus), akkor sztem addig ugrálna rajta míg matrica lesz belőle, vagy felgyújtja, ledarálja...

ha meg szereti, akkor nem mond ilyet, legfeljebb azt, hogy szar a csapágyazás, mert hidegen két gázfröccs és mehet a műhelybe. persze ettől még szerethető az autó, pláne ha az kultuszautó:)

a szartól meg messze van! szerintem...

V12 Power 2015.03.25. 13:30:24

@m.o.p.: igen. Mivel a patika, az olyan, mint amilyennek lennie kell. Abból elég egyet kipróbálni, hogy tudd, milyennek gyártották. Ha kipróbálsz egy "fellelt állapotút", aztán egy ki tudja ki által, hogyan "újjá" építettet (nem akarom leszólni, lehet profi építette, és minden gyári, új alkatrészből került bele, de még mindig nem tudjuk, milyen volt a fellelt alap), meg egy driftre építettet normál használatra, akkor ne csodálkozz, hogy nem tartom megalapozottnak, ha ez alapján lleszarozod a gyári állapotú autót.

Prérifarkasz 2015.03.25. 13:46:23

@korzo: Nem értem miről beszélsz!... :D :D

De tényleg, nézem a hasonlókorú távol-keleti meg sógori "szarokat", vagy bármi mást, én nem érzékelek lényegi eltérést... Kognitív disszonancia ide vagy oda... Ha meg tényleg az lenne,akkor nyolc év használat után nem veszek magamnak egy ugyan olyan márkájú "szart"! :D Ha mégis, akkor az a kognitív disszonancia disszonanciája lenne... :P

De most tényleg, ha 20 évesen javítani kell a hátsó kerékjárati íveket, 22 évesen meg a küszöbnél a padlólemez egy részét, az akkora nagy meglepetés, és teljesen összeegyeztethetetlen egy öreg autó életével?... A szétesésről nem tudok nyilatkozni (Lándzsa)... :D

Thomas Dantes 2015.03.25. 13:52:05

@Yaesu: Had kérdezzek valamit. Lehet neked rossz tapasztalatod van, a Lexus-al. Lehet van még olyan aki szintén csak szívott vele. Viszont lehet van 98 másik ember, aki beletesz a kocsiba pár százezer kilométert , probléma nélkül. Akkor most szar a Lexus vagy sem?
Én nem tudom nincs Lexusom, ülni se ültem benne, ismerni se ismerek senkit akinek lenne.

Csak a logikát nézzük: Ha neked rossz tapasztalatod van egy adott márkával, akkor az szar, akkor is, ha 98 másik embernek meg jó tapasztalata van vele, és ők akkor elvakultak?

Vettem pár éve egy mobilt. Volt nem egy ember, akinek sok baja volt azzal a típussal. Nekem semmi. Akkor most kinek van igaza? És ha azt mondom, az a telefon jó, és nekem semmi bajom vele, akkor én tévedek és elvakult vagyok, amiért másnak meg volt vele gondja?

2015.03.25. 14:08:23

Én elfogadom bárkinek a véleményét, és ezt most nem csak az autókról mondom, ugyanez igaz IT eszközökről, mobiltelefonokról, bármiről, kivéve két esetet:

1. Ha az autóm alapján akar megítélni.

2. Ha a véleménye kategorikus kijelentéseken alapszik. Mert szar, és kész. Meglepő módon gyakran hangoztatnak ilyen véleményt az adott dologhoz elvileg értő emberek. Informatikai területen még durvább a helyzet, mint autóknál.

Yaesu 2015.03.25. 14:15:11

@Thomas Dantes:

Én megszoptam a Lexus-al, és sok más japán márkával, miközben a japánfanok által lefosfranciázott C6 teszi a dolgát gond nélkül, de ismerek olyat, aki szív vele.

Itt csak a japánfanok elborultságára akartam rávilágítani, hogy akármennyire is fáj, a japán autó is elromlik, annak ellenére, hogy sokan ezt szeretik elrejteni a véka alá, illetve nyomják ezt a hülye megbízható dumát.

Sok autós-motoros fórumon voltam járatos régebben. A legtöbb helyen tisztában vannak az adott márka hibáival, problémáival, ellentétben a japános fórumokkal. Na ott fényesre nyaljuk a márkát, a hibákról meg nem beszélünk, mert ugye a Honda-Toyota-Lexus-Mazda-stb. soha nem romlik el. A Subaru-sok élnek talán leginkább a Földön.

Emmanuel Goldstein 2015.03.25. 14:16:56

ezzel a szarozással csak az a gond, h a legszarabb szar ma itt szalonból kigurítva kétévnyi átlagfizu, szal adódik az analógia, az autónál nagyobb szar mi is lehet mifelénk..
hát nem, ez annyira megalázó :)

Arcade Macho 2015.03.25. 14:43:08

nezzuk meg a cikk keretet!!!

felsorol egypar szarsag kategoriat, lassuk!!!
"szetesik es ugy szar": Oltcit (masik jellemzo pelda lenne erre a Dacia, de ezt erdelyi ismeros cafolja)
"csak megy elmenytelenul A->B es nincsen semmi izgulas a szervizben, es ezert szar": F astra
"valamiert kultauto lett, de valamiert kicsi/silany es igy szar"
"szep de szar": alfa

csak nekem tunik ugy hogy ez valojaban az F astrat dicsero cikk volt?

Thomas Dantes 2015.03.25. 14:43:32

@Yaesu: Elhiszem hogy te megszoptad, de a te egyéni rossz tapasztalatod, nem releváns, mondjuk 10.ezer eladott autóhoz képest. Az számít mondjuk 10. ezerből mennyivel volt gond.

És mégis mit mondjak? Neked van igazad,a Honda szar, igaz a miénknek semmi baja, de ha azt mondom nem romlik el, akkor én elfogult vagyok? De hát mégis mit kéne mondanom? Ha akkor is azt mondjam, hogy szar és elromlik, ha közben meg nem? Ez nem elfogultság, nekem meg ez a egyéni tapasztalatom.

Mellesleg, a statisztikák szerint, márpedig a Lexus példának okáért igen megbízható. Na most akkor minden statisztika hibás, sőt ők is elfogultak? Vagy hogy?

mno.hu/autopult/a-jaguar-es-a-lexus-a-brit-elegedettsegi-lista-elen-1229510

Jaguar és Lexus az élen. Ja, az angolok tuti a japán márkával szemben elfogultak? Még a Jaguar-al szemben biztos azok, azt megértem, hazai márka. De biztos van hibás Lexus, meg hibás Jaguar is, de nem véletlen, hogy a legtöbb statisztikában elől szerepel. Ez nem elfogultság kérdése, és igen a statisztikák se mindent mutatnak meg, ez is igaz.

Inner Circle 2015.03.25. 14:54:51

@Emmanuel Goldstein: "a legszarabb szar ma itt szalonból kigurítva kétévnyi átlagfizu"

Hát igen, az Audi R8 egy igen szar autó, nem lehet beleülni és nem visz el sehová - mert nincs rá pénzem :D biztos az Alfa Centauri B24-es bolygón kurva jó, nullemissziós, térugró verdák vannak, csak semmit nem érek velük, mert NINCSENEK ITT :D

Yaesu 2015.03.25. 14:56:08

@Arcade Macho:

Nem érted, miről írok. Arról, hogy van rengeteg japánfan, aki annak ellenére, hogy önti az autójába a pénzt, mert szar, fényezi a márkát kifelé, hogy mennyire megbízható.

Ha ellátogatsz egy BMW, Citroën, Alfa, Audi, vagy akármilyen más topicba, ott ha kérdezel, elmondják, hogy az adott típusnál mi a gond, mire kell figyelni, mi a megoldás. A japán fórumok viszont többnyire nem ilyenek. Amikor először lerohadt a Lexus, és írtam, hogy trélerezni kellett, mert elgyengült, az volt a válasz, hogy kamuzok, a Lexus nem rohad le. Na, innentől annyira nem vettem komolyan a társaságot.

A megbízhatósági statisztikákat meg a helyén kezelem, mint ahogy az Év Autója díjat is.

Dömijani 2015.03.25. 15:08:26

Szeretik az emberek az autójukat? És a hűtőszekrényüket? Vagy az ágyukat? Esetleg a fűnyírót? Ha megfelel arra a célra, amire szánták és kellően megbízhatóan teszi a dolgát, miért ne! Mi fontos szempont az autónál? Attól függ, hogy a gazda milyen testalkatú, hány éves, mekkora a család, vagy a gazdaság, hol lakik, mire használja a verdát, mennyi pénzt szán rá, stb. Vagyis több millió változat lehet.
Mint olvasót, nem csak azért érdekelnének egy autó valódi, mérhető, tapasztalható, összehasonlítható tulajdonságai, mert vásárolni szeretnék és jó lenne a döntéshez valami segítség, hanem simán csak kíváncsiságból is.
Ami viszont nekem hiányzik az autós újságírásban: a tárgyilagosság, a pontosság az igényesség, az aprólékosság, a lényeglátás, az elfogulatlanság, az eredetiség, a hihetőség, a hitelesség, stb. Bár nyilván az olvasottság-központú bulvárvilágban ez nem lenne kifizetődő.
Hozzáteszem, hogy az etalonnak tűnő német autós zsurnalisztika is már rég elrúgta nálam a bogyót. Az AMS-ben olvastam egy összehasonlító tesztet a 80-as években az akkor már éltes 1-es Golfról, a friss D Kadettről és a fronthajtású Escortról. Az amúgy aprólékos és igényes, több szempontú (menettulajdonságoktól a költségekig - de szépség nem!), mérési eredményekkel, adatokkal és fotókkal gazdagon alátámasztott műben a Golf úgy tudott néhány nyögvenyelős ponttal a Kadett előtt végezni, hogy abban 1,5-ös motor volt, míg a másik kettőben 1,3-as, így a rugalmasság, meg a nyomaték vitte a motor pontokat, ahhoz még hozzátettek néhány mókusvakításos győzelmet a kivitelezés gondossága, az üléspozíció, komfortérzet és egyéb ellenőrizhetetlen szempont alapján. Persze ettől még egy nyitott szemmel olvasó helyére tudja tenni magában az eredményeket.
A magyar sajtóban még csak kísérletet sem igen láttam hasonlóan igényes bármiféle írásra.

Palcsikov 2015.03.25. 15:08:37

Engem úgy tanítottak, hogy így kell mondani: "NEKEM nem tetszik (valami) mert, ..." és nem így:" Az a (valami) rossz."
A két verzió között pont annyi a különbség, hogy senkit nem bántok meg vele, ellenben a véleményem ugyanúgy kifejtem.
Az észrevételem nem cikkre vonatkozik, mert azzal egyet értek, hanem az autó tesztekre. Talán a zúgolódás is jóval kisebb lenne, de az lehet, hogy nem szempont.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.03.25. 15:08:58

@Michel Djerzinski: nézd meg a tesztjeimet (autossagok.blog.hu/tags/Tesztek), nem vagyok az hatalmas Nissan fan, kivéve az infintiket... A legutóbb próbált XC60 pl igen jó példa hogy mennyit fejlődött az autógyártás úgy is hogy a modell maga még nem került lecserélésre.

@Inner Circle: ezt a hülyeséget minden héten leírja valami kocavadász. Aztán ha kimegy az utcára vagy megnézi az eladásokat kiderül hogy az egyetlen ilyen purisztikus autót gyártó gyár (Dacia), a legtöbb nyugati piacon marginális tényező.

Keleten meg amint nem muszáj új autót venni 10 éves hitelre, máris megindul a 15 éves BMW áradat. Megjegyzem, ezek újonnan is rendesen fogynak tőlünk nyugatabbra.

Amúgy érdekes látni hogy amint tehetik, a csotrogánygyártók is inkább elkezdenek jó autót gyártani, így múlt ki Lanos, a Hyundai Pony, vagy a Felicia.

Ami inkább meredek hogy a nyugati családi autóknál mennyire kiütötték a prémiumgyártók a tömeggyártókat, Ford Mondeo, Opel Insigna, Renault Laguna Mazda 6 helyett inkább futnak a 3erek és társaik.

A 70es évek óta történt igazán forradalmi változás, elektronika, biztonság, anyagminőség változása, 6-8 évente megfordult körülöttük a világ.

Thomas Dantes 2015.03.25. 15:13:10

@Yaesu: Ezt inkább nekem akartad nem? :)

Azért nincs igazad, mert általánosítasz. Minden márkánál vannak elfogult rajongió. Ez egy dolog.
A másik dolog, hogy a személyes tapasztalatodból vonsz le általános következtetést.

Nem mondtom ,hogy a statisztikák teljesen igazak. De mutatnak egy dolgot, és nem véletlenül vannak elől bizonyos márkák. Nem túl hihető, hogy minden ember elfogult meg téved, szerte a világon, de te mivel lerohadt a Lexus, jobban tudod.

Bármilyen autó lerohadhat. Még egy Rolls is, pedig azt általában jó autónak tartják. De lehet csak elfogultak?

Amúgy meg:
totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/

Szerinted, ő véletlenül ajánl japán márkákat? Vagy nem ért hozzá, vagy elfogult? Ugyan.

Palcsikov 2015.03.25. 15:14:38

@Dömijani: Ebből látszik, hogy neked a Kadett tetszik jobban, az írónak meg a Golf. :)
Szerintem nem baj az, ha az író személyes érzése (véleménye) is benne van egy összehasonlításban. A szépség nem pontozható, de nálam spec visz mindent.
Ha mérhető és hihető paraméterekre vagy kíváncsi, akkor még mindig az AMS.

Rónarider 2015.03.25. 15:16:30

@Yaesu: Ja, nehogymár nphány év spórolt pénzét olyanba tolja a hazánkfia, ami utólag nem bizonyult jó döntésnek. És amikor erre fény derül, akkor nem tud mást kitalálni, támad, mert addig tart a tudománya. Holott senkit sem feszítenek meg, ha annyit mond, nézd, már bánom hogy megvettem, eztaztamazt cserélgetni kell, utángyártott alkatrésszel öngyilkosság, de ha jó, akkor jó... Nagyjából aktuális adatokkal behelyettesítve bármelyik gépre igaz, és micsoda különbség a kommunikációban!

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.03.25. 15:17:47

@Michel Djerzinski: amúgy tény, a Jag inkább luxusmárka, és hagyományosan inkább a Porsche ellenfele, mindazonáltal a Zuffenhauseniek is araszolnak lefelé, sokkal ügyesebben mint 30 éve.

@LoveKills: a helyi odltimer szabályok speciálisak (én speciel a belgát ismerem): kevés szívatás, de cserébe nem használhatod napi autóként. A rendes autókra viszont olyan szabályok vannak amelyek miatt kevés éli túl a 8-10. életévét. Viszont a 25 év feletti oldtimer kultúra virágzik, mint a Beneluxban, mind a németeknél.

@Hauptmann74: ha jártál francia nyelvterületen, ott gurítják az autókat parkolás közben. A franciák mind úgy parkolnak mint Frank Drebin... Ráadásul hiába vannak jó utak ha gyilkos fekvőrendőrök keresztezik.

@Thomas Dantes: vannak visszatérő típushibái a Lexusoknak is, nem nagyok de nem is filléresek. Aki úgy vesz magának lexust hogy az aztán japán minőség és sosem kell hozzányúlni az nagyot fog csalódni.

Emmanuel Goldstein 2015.03.25. 15:19:53

@Inner Circle: a legjobb autó amúgy a cégautó...

decompression 2015.03.25. 15:23:14

A kommentfolyam buta, primitív irányba való elvitelével kapcsolatban pedig annyit, hogy ezért bizony te is sokat teszel. És az egy nagyon rossz kifogás, hogy "az ilyenre pedig nem vagytok kíváncsiak", mert ez kb olyan, mintha a pék leszarná, hogy finom-e a kenyér amit süt. Amennyiben nem vagytok rá kíváncsiak, mint reagálnak erre a véleményre az olvasók, nemes egyszerűséggel nem kell hozzá blogposztot létrehozni. Pláne ne azért, hogy adott esetben majd a szerkesztőségben a leghangosabb trollokon röhögcséljetek. Még mindig ezekből az emberekből éltek, ezt nem szabad elfelejteni. Ha tetszik a stílusuk, ha nem. Egyébként nem gondolom úgy, hogy bármelyik mondatommal is személyeskedtem volna, vagy primitív irányba kényszerítettem volna a fórumot. Sőt. Szeretnék egy érdemi beszélgetést kezdeményezni, ha hagyjátok.

Thomas Dantes 2015.03.25. 15:23:19

@Ződ2000: Nincs autó amihez nem kell hozzányúlni. Még a legjobb márkában is ki lehet fogni egy épp hibás darabot. Aztán meg sok függ a karbantartástól, hogy bánik vele a tulaj. Hiába akarok én egy híresen megbízható használt kocsit, ha a előző tulaj szétnyírta, de lehet sikerül venni egy sokkal jobb, kevésbé megbízhatót, mert azzal meg hímes tojásként bántak.

decompression 2015.03.25. 15:26:07

@decompression: a blogmotor meg szar (ha már szarozunk), gondolom tudjátok. Hiányzik a fele annak amit írtam, meg a címzett, @ommm... Na majd később leírom még egyszer.

Dömijani 2015.03.25. 15:34:39

Más szempont: nem csak azért lehet szar (nem szerethető) egy autó, mert elromlik és sokba kerül, hanem bizonyos tulajdonságait nem tudom elfogadni, megszokni, elviselni. Pl. a lusta és megbízhatatlan gázreakció, a használhatatlanul érzékeny fékpedál, a kényelmetlen üléshelyzet, lábtér (alkatfüggő), a beállíthatatlan fűtés, a dinamika teljes hiánya (vérmérsékletfüggő), a véletlenül is kapcsolható hátramenet, a bonyolult kezelőszervek, a kihasználhatatlan alakú és méretű csomagtér, a zaj, a rezgés, a rugózás, stb.
A vezetési élmény meg nekem sokszor csak annyi, hogy eljutok A-ból B-be gyorsan, egyszerűen, anélkül, hogy a totojázókat kellene kerülgetni, az előzéskor gyorsítókkal küzdeni, a nyomuló tahók gyilkossági kísérleteit hárítani, az úton a gödröket kerülgetni, a táblák és térkép útmutatásai alapján eltévedni, na meg persze autómentőt hívni. És még sorolhatnám.
Ha igazán autózni akarok, akkor kimegyek egy pályanapra, vagy egy kihalt szerpentinre és élvezem a "száguldást" szinte autótól függetlenül.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.03.25. 15:38:46

@Thomas Dantes: en is kifejezetten tipushibakrol beszeltem...

Dömijani 2015.03.25. 15:42:28

@Palcsikov: Szerintem ebből az látszik, hogy a Golfnak kellett nyernie. Ahogy azóta is szinte minden tesztben az az etalon. Amúgy meg sosem vettem észre azt az elérhetetlen színvonalat egyik VW-ben sem, amit valamelyik másik autó nem tudna megugrani. Lehet, hogy kevés a tapasztalatom...

vasutasrendőr 2015.03.25. 15:49:33

@Rónarider: Hááát, az MTZ-t nem venném ide, de a többi stimmt ;)

Thomas Dantes 2015.03.25. 15:55:44

@Ződ2000: A típushibáknál is az van: oda figyelés. Ha tudom mi lehet egy adott márkánál gyakran előforduló hiba, időben ellenőriztetem, ha kell cserélem, és rendben van az autó. Ha nem, akkor szívás. Jó ez is általánosítás így.

decompression 2015.03.25. 15:56:07

@ommm: Na akkor ami az előző kommentem elejéről eltűnt: Szóval a nettó szarozás és a vitaindító kritika közötti különbség. Szerintem akadnak itt rajtad kívül páran, akik ezt szeretnék - köztük magamban remélem én is -, csak az a baj, hogy ez a cikk fordított hatást ért el. Ezt nem lehet vitatni, valami félrement, az emberek többségében vagy szimpla elégedetlenséget vagy csalódást, vagy rosszabb esetben épp azt a trollkodást váltotta ki, ami ellen (helyesen) irányult volta. Ezt azért remélem nem nehéz belátni. A másik dolog amire még reagálni szeretnék, az a "ha pedig valaki figyelmes, akkor talán észreveszi, hogy ez a VÉLEMÉNY rovat" megjegyzésed, amit ha jól sejtem rosszmájúan nekem szántál. Nos mivel sajnos a mobil böngészőre optimált oldalatokon ennek a cikkek (meg gondolom másiknak sem) a kapcsán sehol nem lehet látni, hogy vélemény lenne, se a főoldalon, sem a cikket megnyitva, ezért nem érzem jogosnak, hogy ezt számon kérd rajtam. Jelen esetben ez a weboldalatok hiányossága, nem pedig az enyém. Hidd el, mindig akkurátusan végigolvasom a cikkeket, majd a kommenteket is, és akkor szólalok meg, ha valóban olyat tudok mondani, ami érdekelhet másokat, és eddig még nem került említésre. Ha gondolod nézd meg, eddig hány kommentem volt itt, valahogy biztos lehetséges, de nem sok. Szóval ennek okán sem ezt, sem az ez után következő véleményedet nem tudtam a magamévá tenni, utána is összemosol szerintem más kommentelőkkel, gondolom az indulat. :-) A többi meg valahol ott van pár hozzászólással feljebb, képzelje mindenki ide: _____________

Thomas Dantes 2015.03.25. 15:57:22

Egyébként ez is érdekes, belenézve találomra a népítéletbe: Honda jó pár nagyon lehúzó ítélet. Lexus szintén. Oké japók megbízhatatlanok.

Akkor némtek: merci, BMW, Passat, szintén akad nem egy , és nem két lehúzó ítélet, hogy mennyire hibás, rossz soha többé ilyet, borzalmas kocsi volt.

Következtetés: Minden márka szar, jobb lesz gyalog járni, esetleg lóval :)

Inner Circle 2015.03.25. 16:05:24

@Ződ2000: ugye csak vicc, hogy szerinted egy új Dácia és mondjuk egy 1980-as Mercedes 2015-ben történő használata BÁRMILYEN szempontból rokonítható?
Továbbá senki nem mondja, hogy egy mai autó nem jobb, mint egy 30-40 éves. Azzal viszont teljesen fölösleges vitatkozni, hogy egy jó 30-40 éves autó már nem az automobilizmus olajoskezű hőskorát idézi, hanem tökéletes közlekedési eszköz volt. Ezeket nem kellett az út szélén szerelni, nem vágta agyon a kuplung a bal lábadat, tökéletes kényelmet nyújtottak. Mit érdekel engem, hogy miből fröccsöntik az új műszerfalakat vagy hogy miket tettek a motorházba? Jó lenne, ha valaki végre megértené: onnantól kezdve, hogy egy autó tökéletesen kiszolgálja azt a célt, amire tervezték, vagyis hogy kényelmes, megbízható autó legyen, és ne kelljen állandóan szerelőhöz rohangálni vele - szóval onnantól kezdve az egy jó autó. Vicces, de pont tegnap este, mikor még meg se jelent ez a cikk, jutott eszembe hazafele menet, hogy milyen érdekes, hogy a mindennapi autózás kellékei már negyven éve is adottak voltak.

Yaesu 2015.03.25. 16:09:33

@Thomas Dantes:

De, Neked szántam. Ismerős a nicked, sg, WoT? :)

Nem általánosítok, hanem leírtam a tapasztalataimat a márkafórumokról, hogy a japánfanok csak azt tudják mondani, hogy mennyire megbízható a japán autó, közben messze nem annyira az, mint amennyire szeretnék beállítani. Mint ahogy BN is kijelentette többször, hogy a japán autó soha nem romlik el, Innentől kezdve a szememben annyira nem szavahihető.

Yaesu 2015.03.25. 16:13:39

@Thomas Dantes:

Na, a Népítéleteket kb. 4-el kell elosztani, talán úgy emészthetőek. Nagyon kevés ott a reális írás, de pl. a digó limó ilyen.

Thomas Dantes 2015.03.25. 16:22:26

@Yaesu: Persze, nincs autó ami soha ne romlana el. Nyilvánvaló. Japán autó is elromlik. De az én személyes tapasztalatom meg az, a japánok a legmegbízhatóbbak. Család, és ismerősök autoó alapján. Nem mondom ,hogy ez általános igazság, de most mit mondjak? Csak azt állíthatom amit láttam.

Fiat-ok, Reanult-ok, Passat, Seat, Dewaoo, Lada, Suzuki, Opel , Ford márkák vannak az ismeretségi körben, és a két Hondával, a Jazz és a Civic eddig a legmegbízhatóbb. Lehet, jövő héten mind kettő bekrepál, de eddig szinte semmi bajuk.
Meglepő módon, az egyik Fiat is remekül szuperál, igaz a gazdája jól is bánik vele.

Szóval, újra azt mondom, a személyes tapasztalat is egy dolog. Meg a statisztika is. Egyik alapján se lehet általánosítani. És minden márkának vannak fanjai.

Elvittük a Jazzt szerelőhöz-nem romlott el, riasztót tett bele- és ott csodálkotak emberek a szervíznél, hogy Hondát? Szervízbe? Nahát. Persze ez is túlzás, biztos vannak kimondottan rossz Hondák is. De az arányok amik számítanak.

És a személyes tapasztalat +statisztikák (és igen, egyik se szent írás, nem 100%-os bizonyosság) azt kell mondanom igenis nagyon megbízhatóak, és ez nem elfogultság.

Bizonyára ,,Becsületesnepper" és ezért mond ilyeneket,hogy japán nem romlik el- jó persze lehet kicsit elfogult is. De hát mindenkinek van kedvence.

Thomas Dantes 2015.03.25. 16:23:55

@Yaesu: Ez biztos, azért hoztam fel, mert minden márkánál találok kapásból olyan lehúzókat, hogy mennyire ócska, mennyiszer elromlott, stb, és ellenpéldát is, hogy mennyire isteni. Akkor is, ha havonta rákölti a kocsi árát, csak azért hogy elinduljon egyáltalán.

st81 2015.03.25. 16:32:23

@Katana750: Igen, nagyon visszarettentett. Pedig sakkoztam egy darabig. Először csak a 3.2 V6 automata jöhetett szóba. Olvasgattam, hogy az automata szo-szo. Na, akkor legyen 2.0T. De hát a turbo... Hm...jó, akkor legyen a 2.4 szívó kézi váltóval. Oké, de az elektronika... Aztán végül lemondtam és elkanyarodtam erről az útról.

Rónarider 2015.03.25. 16:49:33

Annak valaki mondja már meg az értelmét, hogy miért hátul hajt alapból a hilux, ahol könnyű (van ilyen tranzit is). Nem az alapból elöl hajtásnak lenne értelme kapcsolható hátsóval?

Yaesu 2015.03.25. 17:02:24

@st81:

Én is Thesis-t néztem, csak nem volt belőle V6, amikor kerestem, emiatt lett benzines C6 V6, ami aztán világszerte fehér holló kategória. Szarfos francia a sztereotípia szerint, semmi baja, pedig rakom bele a kilométereket.

Yaesu 2015.03.25. 17:04:35

@Rónarider:

Nem akarnak teljesen új hajtást tervezni alá, szerintem. Van egy jól bevált, ezeréves megoldás, aztán ezt nyomják, ameddig csak lehet.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.25. 17:04:39

@LoveKills: nem haragszom senkire, mert aki ide benéz, az már jó ember.
csak nem biztos, hogy egyet is értek :)

tartson régi autót az, aki milliomos! ennyi..

st81 2015.03.25. 17:09:18

@Yaesu: A másik kedvencem a C6:-) Persze az is benzines változatban, de hát én ilyen őskövület vagyok.

Yaesu 2015.03.25. 17:10:40

@Thomas Dantes:

De nem is rólad van most szó. Te láttál a környezetedben jó japán autót, rendben. Egy rokonnak az Accordja problémamentes, én az enyémmel szoptam, ez is helyénvaló. Én azokról írok akik habzó szájjal üvöltik, hogy a japán autó soha nem romlik el, mellette a saját autóik hibáit meg elhallgatják, mert az nem tesz jót a márka fényének. Minden márkafórumban vannak ilyenek, de a legtöbbet a japán márkák topicjaiban találtam.

Yaesu 2015.03.25. 17:16:11

@st81:

A dízel V6-al valóban vannak gondok, de ha találsz egy benzines V6-ot véletlenül, gondolkozz el rajta. Semmi baja sem az automata váltónak, sem a hidraulika rendszernek. Igaz, hogy több törődést, és emiatt nagyobb anyagi ráfordítást igényel, de ha mindezt megkapja, kevés kényelmesebb tömegautó van nála.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.25. 17:16:21

@Hauptmann74: várjál, tehát majd Te mondod meg, aki egy kerek mondatot nem tudsz leírni írásbeli suksük nélkül :) értjük

Yaesu 2015.03.25. 17:20:20

@st81:

Míg valaki félremagyarázná, a szerkezeti megoldások miatt igényel többlet törődést. Vagy nem is többlet törődésnek mondanám, hanem szakszerű törődésnek, nem minden utcasarkon értenek hozzá.

st81 2015.03.25. 17:52:25

Szeretném, ha egy hidrós citroen (C5 v. C6) beleférne az életembe a köv. 10 éven belül:-)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.03.25. 19:21:30

@Thomas Dantes: ja... mondjuk nem kapcsolod fel a 10+ millás Lexuson a lámpát, ha lejár a gari?

Mondjuk olcsóbb fizetni a bírságot a fel nem kapcsolt lámpáért mint fizetni a trafócserét...

@Inner Circle: bő 15 éve megnéztük az akkor új S klassén az első hátsó tolatóradart, hogy mekkora májerság. 10 éve az oktávia IIhöz volt első hátsó radar optikai visszajelzéssel. 10 éve a Grande Punto már kapható volt precízen szabályozható kétzónás klímával (emlékeztetőül, az E46oson nem volt felárért sem 2 zóna). A 80as lévekben vagizni lehetett a zsinóros telefonkagylóval a yuppie cápa 7esben. Most alapáron van lassan connected Car, és a mobilodról tudod előmelegíttetni a hidegben az autódat, hogy főtve és leolvasztott szélvédővel várjon. Egy átlagos mai középkategóriás autó kis felárért magától érzékeli hogy ott állsz és nyitja az zárat, ha kéred csak a tiéded/ vagy a te oldaladon lévőt. Nem csak az S klasse hanem pl Ford Focus...

Biztonságban pedig íme egy tanulságos video: autossagok.blog.hu/2014/11/16/toresbiztonsagi_fejlesztesek_fontossaga

Ennyit arról hogy bármiben jobb/több egy öreg merci. Mondjuuk masszírozós ülés továbbra sincs a Focushoz sem a Golfhoz, és még az 5ös bimmer se húzza be villanymotorral az ajtaját, abban még nem érték utol a bálna mercit...

dhrbikes 2015.03.25. 19:32:34

Srácok, leírom a tutit :) új autót kell venni, felezni-kétharmadolni a gyári karbantartás ajánlását és akkor bármelyik márka elfut 200000-et hibátlanul. (A kopó-fogyó alkatrészeket nyilván időnként cserélni kell mindenben) példák a családból: új Peugeot 207 1,4 hdi, 170000 km után hibátlan és a beltere is újszerű. 207 SW 1,6 hdi 180000 km, szintén, bár a bőrkormánya kicsit fényesedik, Dacia Logan 95000 km, ezzel egy probléma volt, elfelejtették, hogy ebben nem hidraulikus a szelephézag kiegyenlítés, így meg kellett csinálni, mert egyenetlen lett az alapjárat, de ez nem az autó hibája, hanem nyilván a hiányos karbantartási ismeretek miatt lett. Az összes többi általam ismert autó vagy törött volt, vagy tekerték és a hibák valójában 500000 km körül jelentkeztek. Szóval szerintem nincs igazán szar autó.

statik 2015.03.25. 19:37:55

Hát a mai cikkhez nem lehetett hozzászólni. Megpróbálom itt.
"Tízszer annyit bírságohatnánk"
Dániel, el kéne gondolkozni Trollkodásain, és neki kéne állni autós újságíróként viselkedni. Ja, hogy az autóhoz nem ért, akkor más munkát kell keresni.
A címet rosszul adták meg, ez azért van mert Dániel nem tud olvasni, vagy a Dr Böjtös Úr írta el. Ez rejtély marad.
Nem közterület felügyelő vagyok, a kapott bírságoló csekkeken kívül semmilyen kapcsolatom nem volt velük.
De amilyen jó cikkeket írt Dániel korábban, mostanság elszaladt vele a ló, és átment kötekedő trollba.
Javaslom Dániel nézzen magába, és a levelet olvassa többször át, amelyet kapott.
Én láttam troli által fellökött babakocsit, melyet kénytelen volt az utcán tolni az anyuka, mert az autók elállták a járdát. Ilyen helyre is menjen ki és kérdezze meg az autóst hogy miért áll ott szabálytalanul.
Most menjen el és kezdjen a másik oldalon trollkodni, és szabálytalan autósokat inzultáljon. Ja hogy azoktól nem mailt kap hanem be(ki)ütést....
Szeretnék látni egy olyan cikket, melyben tolakodó autósokat, piros lámpán áthajtókat, tilosban parkolókat, iskola előtt - megállni tilosban - gyereket kirakó autósokat, gyorshajtókat inzultálna. Ja hogy ez Önnek is munka, tehát ebbe több energiát kell belerakni mint a közterületes megfigyelésének. A leírása szerint a közteresnek ez az egyszerűbb, ha hébe-hóba kimegy és megbünteti az bolt előtti tilosban parkoló autót. Ő ugyan olyan lusta mint Ön, semmilyen különbséget nem látok önök között.
Valóban a tolakodó, a szabálytalanul parkoló, a gyorshajtó, és más szabályszegőkről nem jó cikket írni, mert az nem népszerű, és valahol lehet hogy totalcar olvasó, akit üzleti érdekből nem szorítanak sarokba, nem írnak róla cikket, ezek az emberek az Önök fogyasztói, vevői.

Rocko- 2015.03.25. 20:00:52

"Különben is, a vélemény nem egy univerzálisnak kikiáltott igazság. Mi sem szánjuk annak."
ebben nem vagyok meggyőződve.
és nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel.
pedig örülnék, ha így lenne.

ss26 2015.03.25. 21:22:10

Újabb bizonyítéka, hogy mennyire sötét emberek szerkesztik és olvassák az ország "legmenőbb" autós médiumát. Az utóbbi 5 évben egyre kevesebbszer találok elolvasni valót, a színvonal nagyot zuhant. Néha akkora baromságokat olvasok, hogy leesik a hajam. Ezt a cikket meg kár volt megírni csak azért, hogy legyen valami.

w a s d 2015.03.25. 21:23:24

Az a legrosszabb abban, amikor az újságírók valamit nagyon leszólnak, vagy nagyon dicsérnek, hogy utána a sok netes fórumozó azt mondogatja egyetlen igazságként. Pl. a kis turbós motorok szarok, a Skyactive a legjobb, stb.

nick papagiorgo 2015.03.25. 21:29:32

@statik: mondjuk ez a Dani-féle érvelés is eléggé érthetetlen:
"Szeretnék engedélyt kérni a levél eredeti formában történő megjelentetéséhez a Totalcar.hu olvasói levelek rovatában".
válasz:
"Ön arra sem méltat engem, hogy rendesen megszólítson. Nem járulok hozzá semmilyen általam írt levélnek, véleménynek, magyarázatnak a Totalcar.hu oldalon való közzétételéhez."
majd a cikk elején a magyarázat:"Íme Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet vezetőjének a cikkel kapcsolatos levele, aki ezt hivatalos titulusával írta alá – ez az oka annak, hogy nem kezeljük magánlevélként."

Ha sikerült volna normálisan megszólítani, akkor vajon hozzájárult volna levél közléséhez, vagy akkor nem sikerült volna közölni, mert nem hivatalos titulusával írta volna alá? :)

Tippszmix 2015.03.25. 21:30:40

@1127ccm: Hogy vehettél ilyen Smart?!
:-)

subtotal 2015.03.25. 21:40:42

@Ződ2000: az 5ös bimmer behúzza azt az ajtaját szervóval, ami számít: a kombi 5ik ajtaját az E39-től kezdődően alapból. Nem a parasztvakító gombnyomogatós nyítás-zárásról beszélek.
E46-ot üzletpolitikai okokból nem kínálták kétoldalival, ami azért érthetetlen, mondjuk hibának.

A cikkhez hozzászólva: értem mit akar mondani, de elfelejti, hogy egy átlagos tulaj legalább 5 évig egy autóban ül, kötődni kezd hozzá, nem érzékeli úgy a hibáit a kocsinak, mert alkalmazkodik hozzá. Ha valaki rávilágít, nem érti, kötekedésnek veszi.
Egy 90-es évekbeli Opel váltóhoz is hozzá lehet szokni, pedig...
A japánfanok istenítik a megbízható technikát, de azt nem veszik hibának, hogy lerohad a tuti technika körül a héj...nem hiába írja minden japán ajánláshoz a BN, hogy rozsdamenteset!
A német prémium tulajok (köztük én is) értékelik az összhangot és funkcionalitást, de sokszor nem veszik hibának a nagy futásteljesítményből eredő hibákat és az elektronikai hibákon is hajlamosak túlnézni. Ugyanakkor egy igazi BMW tulaj egy rossz teljesítmény motort vagy suta futóművet, egy Audi tulaj egy zörgő csálé utasteret és kasztnit, egy Merci tulaj egy rohadó kasznit nem bocsát meg...

És a végére: szerintem

Teshow 2015.03.25. 22:30:43

@Aranyba mártogatott étnyúl: "a cikkíró kihagyta a kognitív disszonanciát"
Dehogy hagyta ki, sőt az egész cikk arról szólt - csak szokás szerint alig értette meg valaki.
Mindenesetre a kommenteken jól elszórakoztam! :)))

butschq 2015.03.26. 03:13:50

@Ződ2000: "még az 5ös bimmer se húzza be villanymotorral az ajtaját, abban még nem érték utol a bálna mercit... "

Az E osztály sem, ellenben az e65-ben már volt soft-close.

"az E46oson nem volt felárért sem 2 zóna"
Holott az e36-ban már igen. Érdekes döntés volt, hogy kihagyták az e46-ban.

butschq 2015.03.26. 03:18:43

@subtotal: Szerintem jól összefoglaltad a lényeget. Ezért is felesleges mindenféle hitvita a különböző autókról, mert minden típusba mást látunk bele, vagy mást akarunk belelátni.

butschq 2015.03.26. 03:22:15

A cikkel kapcsolatban, értem én, hogy mi a mondanivalója, de teljes mértékben céltalan.

Aki megértette, az eddig is úgy gondolkodott, aki meg nem, az ezután sem. Ez a kommentekből tökéletesen leszűrhető volt.

Ha ez a cikk papír alapú lett volna, sajnálnám a kivágott fákat. Így az internet világában elfér, de felesleges hangulatgenerátor.

Shadowbull 2015.03.26. 06:58:24

@Ződ2000: "és még az 5ös bimmer se húzza be villanymotorral az ajtaját"

Dehogynem.

Shadowbull 2015.03.26. 06:59:33

@w a s d: Tenyleg, tenyleg :)

A generalis TCs Mazda felszopast meg nem is emlitette senki :)

subtotal 2015.03.26. 09:19:42

@Shadowbull: ez azért érdekes, mert a német AutoBild is folyamatosan isteníti az új Mazdákat (annyival kiegészítve, hogy a rozsdásodási hajlamukat is mindig elmondják, legutóbb egy 2009-es!! Mazda kapcsán.

Fferkó 2015.03.26. 09:34:52

A cikk szerintem jó.
Az ember a "betalálós" kritikát bírja legkevésbé,
így vagyunk konstruálva sajnos.
Nap mint nap mondják nekem,hogy ennyi sok százezerből
mért nem egy rendes motort veszel, nem egy ilyen posztszocialista szarba kéne dönteni a pénzt meg a munkaórákat.Ilyenkor hajlamos vagyok kurvára megsértődni. De minek...?
Lehiggadok és rájövök, hogy az én életemet én élem és nem más, így a vélemény = segglyuk elvet követem.

A -KOMMENT- ekből pedig a következőt szűrtem le:
1-Minden szar-
2-Mindenki hülye-
3-Mindent jobban tudok mint más-

Ennyi.

Csalfa Romeo 2015.03.26. 09:42:15

@Yaesu: Thesis és C6-os? Végre valaki túllát az AudiBMWMerci hármason. Írtad, hogy már megvan a C6-os, irigyellek érte, szép kocsi. Gondolom, ezt azért jól összerakták a francik. A Chrysler 300C, Caddy CTS/STS, vagy a Jag S-Type is ott lett volna, mint alternatíva, esetleg valami koreai nagykocsi, pl. Hyundai Grandeur, Chevrolet Epica, Kia Opirus. Vagy valamilyen Saab. Ezeket nem nézted? Vagy nem tetszenek? Ez komolyan érdekelne. De további sok problémamentes km-t a C6-ossal.

Lacko68 2015.03.26. 09:47:58

Megmondom én mire jöttem rá a nagy okos kamionos agyammal!

Shadowbull 2015.03.26. 09:52:20

@Ződ2000: szerintem mar az E60hoz is lehetett soft close automatic neven kerni, de az F10hez az elejetol kezdve van.

Rónarider 2015.03.26. 10:17:04

@Ződ2000: Én azt értem, hogy vannak akik buknak az elektronikára, nem is kevesen. De az megvan, hogy olyanok is vannak, akiknek ez teljesen huszadrangú, vagy egyenesen nyűg. A biztonság is olyan, hogy persze, jó ha biztonságos egy autó, de alapvetően nem karambolozni veszi az ember, ha meg mégis sikerül, akkor az 50-60-nál tört és kapott csillagokon kívül inkább magasabb tömegre és oltári mákra van szükség a túléléshez.
Megkockáztatom egy kéttonnás harmicéves, meg egy alig egytonnás mai gép közül korántsem biztos, hogy az újból szállnának ki egy 90 körüli frontális esetén. Ami mondjuk mindegy, a baleset azért baéeset, mert véletlen, arra meg hadd ne vegyen már autót a tulaj. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.26. 11:39:32

@LoveKills: most az a szegénységi bizonyítvány RÓLAM, hogy a mai világban egy 944-es Porschét játszós autónak tartok?
te beteg vagy, b+

Katana750 2015.03.26. 12:27:14

@st81: Igen ezek a sztereotípiák. Csak a turbósról tudok nyilatkozni, semmi baja(160000km.) Annyi a helyzet,hogy felejtős a két olajcsere közti rá sem nézek felfogás. A 20 éves dízel Omegámon 15000km után cserélek és közben nem kell után tölteni. A Thesisen 10000 km és kell. Kb ennyi amire figyelni kell, meg a visszahűtés komoly vágta után. A V6 jó,hogy nem sikerült. Hallomásaim szerint, 20-22litert is bekap városban. Az azért már egy 5-6literes motor étvágya szerintem. De ez nem ellenőrzött infó részemről.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.03.26. 13:26:15

@Rónarider: hiába kockáztatnád, van aki ki is próbálta, és bizonyította az ellenkezőjét: autossagok.blog.hu/2014/11/16/toresbiztonsagi_fejlesztesek_fontossaga

@Shadowbull: valahol sejthettem volna, a 7essel közös alapokból. Mindenesetre amit én próbáltam azon nem volt.

Prérifarkasz 2015.03.26. 15:00:27

@motor77sport: Jól látom, hátul dobfék funkcionál? Nagyon komoly... ;) Végül is illik a témához ;)

LoveKills 2015.03.26. 16:28:07

@Yaesu: Kivételek mindenhol vannak, és nem személyesen bántanálak meg ezzel, de ettől még a tény tény marad: az Oltcit, Tavria ipari hulladékok...

ommm 2015.03.27. 09:44:39

@LoveKills: " Egy közszereplőnek, újságírónak többet kell elviselni, mint egy civilnek. "

Ez mégis hol van kőbe vésve? És miért is kéne? Pláne, ha ilyen alaptalan beböfögés csupán? Hogy is van ez a kettős mérce dolog?

Még valami: törődj bele, hogy sok legendásnak gondolt típus nem a megbízhatóságának vagy kimagasló menetteljesítményének köszönheti a legendáját, ezt nem meglátni tipikusan az a tulajdonosi majomszeretet, amiről már párszor szóltunk. És nem igazán szoktunk személyes tapasztalat híján bármiről ítéletet mondani.

Ez lett volna Bandi írásának lényege, de látom, nem sikerült megtalálni, vagy éppen ellenkezőleg: pontosan neked szólt.

Az pedig, hogy egy nyilvános blogon, ami ráadásul a saját kommentblogunk, melyik kollégám (vagy én) moderálunk ki és kit, az pedig hadd legyen már a mi gondunk. Vannak bizonyos alapelvek, melyekről sokan megfeledkeznek és van egy sajtótörvény is, melynek hatásait az egész on-line média megérezte.
További jó Origo-böngészést kívánok és egy nagy zsáknyi toleranciát azok iránt, akiknek esetleg eltér a véleménye a tiédtől. Ne akard őket meggyőzni, mert csak vergődés lesz a vége.

® snɯıɹd snɔlns. 2015.04.01. 10:31:43

Hamár...
Az volt már, hogy
PINA... ? :)
(bár ez egy remete blogon jobban mutatna, de nem találok)

Rónarider 2015.04.05. 14:28:06

@Ződ2000: Na igen.
Itt nem volt nagyon nagy különbség a tömegben, az évjáratban meg nagyon is.
Két másféltonnás közül, jóhogy az új a jobban védett.
Viszont nagyobb tömegbeli különbség szerintem egy részét elfedi az új építésű autók előnyének.
Persze biztosat nem tudok.
Mindenesetre tanulságos.

Rónarider 2015.05.24. 18:47:04

@Fferkó: Tudom hol lehet találni talán eladó 2 hengeres boxerrel Ural-t es Dnyeper-t (utóbbi márkában nem vagyok biztos, majdnem ugyanúgy néz ki, mint az Ural, azt hiszem az általam Dnyepernek hitt gép amelyik oldalkocsis és meghajtja annak is a kerekét, de nem vagyok egészen biztos benne hogy nem az Ural az. Nem értek a motorkerékpárokhoz, de mindkettő szép és szerintem mennek is).

wolves84lb 2017.06.19. 09:56:43

@Yaesu: Ez azért még két évvel később is baromság :)
"Más a játszóautó, és más a közlekedőedény. Pl. én a fos Lexus-tól elvártam volna, hogy nem rohad le kint németben fél évesen, vagy nem merül le az akkumulátor a kontakthibás gyári riasztó miatt. Ja, hogy japán autó soha nem romlik el? Hát kedves japánfanok, higyjétek csak azt. :D"
Toyota Corolla AE86, Suzuki Swift, Mitsubishi Colt 1.6, Mazda 323 és Lexus IS200. Ezek összesen 20 évig voltak meg, ebből 8 év a Colt és már 3 és az IS200-as számláján. Egyetlen egyszer nem indult a Colt - kilopták a gyújtáselosztóját. A Mazdaban egyszer megfőztem a motort, mert nem vettem észre időben, h miért szivárog a víz, és elfogyott az autópályán.

De tudod mit, elhiszem neked, hogy a japán autó sosem romlik el :D

wolves84lb 2017.06.19. 10:13:53

@Yaesu:
"Ha ellátogatsz egy BMW, Citroën, Alfa, Audi, vagy akármilyen más topicba, ott ha kérdezel, elmondják, hogy az adott típusnál mi a gond, mire kell figyelni, mi a megoldás. A japán fórumok viszont többnyire nem ilyenek. "

Naja, hozod az igazi "hater" figurát. Pont egy BMW-s, egy Alfás, vagy egy Citroenes mondja majd el, mi a baj a kocsijával? Muhahahahahaha...Ezek közül kettővel max a Hondások versenyezhetnek (BMW és Alfa) elfogultság tekintetében. A Citroen meg...mindent elmond róluk, hogy a Mitsu Coltommal húztam haza bátyám CX-ét hóviharban 140km-t. A CX azóta is ott áll az udvarban, már mozdítani sem lehet, mert szétrohadt.

wolves84lb 2017.06.19. 10:27:16

@Yaesu:
"A dízel V6-al valóban vannak gondok, de ha találsz egy benzines V6-ot véletlenül, gondolkozz el rajta. Semmi baja sem az automata váltónak, sem a hidraulika rendszernek. Igaz, hogy több törődést, és emiatt nagyobb anyagi ráfordítást igényel, de ha mindezt megkapja, kevés kényelmesebb tömegautó van nála."

Na, itt váltál végképp nevetségessé...neked a kényelem a legfontosabb, cserébe bevállalod, hogy a többinél többet költesz a kocsidra - ami ugye egészen véletlenül Citroen C6. És szerinted a japán autótulajdonosok meg mind kamuznak, mert ők nem vallják be, hogy elromlik a kocsijuk. De te persze tudod, hogy nekik is elromlik, mert. Mert a te C6osod igaz, több törődést igényel, mint egy átlag autó, de az megéri, mert kényelmes.
Ez a hét vicce (lenne, ha nem két éve írtad volna ez a baromságot).

HaZs 2017.06.20. 15:52:18

Egy újabb japán fanboyocska, aki képes egy két éves poszthoz hozzászólni, mert valaki kételkedni merészel a japán csodák megbíthatóságában. Röhej. :DDD