HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész
  • ikke i drift: Kb. évente-kétévente én is visszatérek, és mindig könnybe lábad a szemem az olvasás során. Ez az ... (2019.07.07. 21:54) A zöld Merga titka
  • ketmolnarauto: ketmolnarauto.hu/ (2019.06.23. 12:18) Gyári vagy utángyártott alkatrész?
  • okleveles naiv: @mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vez... (2019.03.12. 20:56) Majdnem megölte egy kátyú

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Gyári vagy utángyártott alkatrész?

2011.10.19. 06:19 Tcomment

Az biztos, hogy a világ nem fehérből és feketéből áll. Létezik borzalmasan pocsék utángyártott alkatrész is, mint ahogyan gyári is, hiszen utóbbiak nélkül egyáltalán nem ismernénk a garanciális javítás fogalmát

184 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr773313797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 12:53:51

@Shadowbull:
"mit ertesz minosites alatt?"

Egész konkrétan azt, hogy a kereskedelemben kapható, közlekedésbiztonság vagy környezetvédelem szempontjából kritikus alkatrészeknek (tehát szinte mindennek) rendelkeznie kell egy megfelelőségi tanúsítvánnyal. Ezt hívták régen H-engedélynek, ma már ugye elfogadnak számod európai tanúsítványt is.

Amikor utoljára közöm volt ilyenhez (vagy tíz éve), akkor az etalon a gyári alkatrész volt, azzal hasonlította össze a tanúsítványt kiadó szervezet.

Gyári alkatrészre nyilván nem kellett ilyen akkor sem, most sem, hiszen gyári, és a gyárisága ugye biztosítja, hogy az minden kívánalomnak és előírásnak megfeleljen.

Én arra lennék kíváncsi, hogy a megfelelő előírások betartása és a "gyáriság", mint önmagát minősítő jelző elegendő-e ahhoz, hogy egy importőr gyári alkatrészeket értékesítsen, és abban a végletekig megbízzunk, vagy valaki, valahol ezekre is elvégez valamilyen utólagos minősítést a már kész alkatrészre?

Véletlen se vedd ezt csesztetésnek, csak erről nincs infóm, és érdekelne.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 12:57:13

@Buncog:
"És ez az anyagminőség különbség minden alkatrészre vonatkozik, a gömbfejtől a visszapillantó tükörig. "

Azt gondolom, ez nagyon erős általánosítás.

Reszö 2011.10.19. 13:00:14

@P12_dCi: Az egyik fele nem, de sokminden az már. Sajnos... És az egyik dobozba made in france van, a másikba meg 20fajta ország is lehet. Itt van elöttem 2 törlö:

kepfeltoltes.hu/111019/K_p0080_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Flak 2011.10.19. 13:00:40

Az "utángyártott alkatrész" szókapcsolattól már a hátam is borsózik. Wartburgom van (veterán) és általánosságban elmondható, hogy az utángyártott alkatrészek minősége a gyárit meg sem közelíti (pedig már gyári alkatrészből is olyat lehet találni ami 30 évvel ezelőtti technológiai szintet képvisel és sok esetben "megfáradt" néhol! Az alap, hogy amikor váltórudazathozz vettem kiemelővillát, akkor az 3 cm-el hosszabb volt mint kellene, nem volt megfelelő helyén egyik furat sem és a hajlata sem egyezett az eredetivel (a halálbéna felületkezelésről nem is beszélve). Inkább vettem bontóból használtat, máig jó. A sor folytatható: bolgár trafók (ipari hulladék mind), utángyártott sárvédők (hosszabbak a kelleténél, így a lökhárítóba beleérnek), utángyártott sebváltó-bak (kb olyan szar mint egy szakadozott gyári), kuplungtárcsa (a kopott gyári tárcsánál is vékonyabb újonnan - gyakran kelljen cserélni), kipufogórendszer (borzalmas fazék-hang), stb. Van kivétel is persze: kellemes csalódást okoztak a magyar trafók (kiválóak!) és a magyar vízpumpa-felújító szett (ilyet visznek Németországba is).
Tudom, ez egy extrém példa, de ez egy viszonylag egyszerű szerkezet és ha ehhez nem sikerül normális alkatrészeket gyártani, akkor a modernebb autók esetében erősen szkeptikus vagyok. Oké, erre mondhatja valaki, hogy jó jó de ezeknek a gyártása nem kisipari hanem nagy volumenű. Erre is van egy szomorú példám, bár nem autós: teóm profi fényképezőgépéhez vett nagy akkugyártótól vett de nem gyári akksi egy évig sem bírta ki, tizedét sem bírta egy gyári akksi élettartamának.
Én úgy vagyok a dologgal: mindenből gyárit még ha "zsebbenyúlós" vagy nehéz is.

Shadowbull 2011.10.19. 13:01:42

@Reszö: igazan nem akarom elvinni a topikot egy teljesen mas iranyba, de egy alkatresz tervezesenel az ar csak egy szempont. Ezen kene egy kicsit elgondolkodni.

sb

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 13:02:25

@P12_dCi:
A Valeo nem kínai, ellenben van egy koreai divíziója - aki mellesleg gyári beszállító a Kiánál és a Hyundainál, konkrétan gyári alkatrészeket is gyárt -, aki gyártat Kínában.
Igaz, jórészt erőátvitellel foglalkoznak.

A Valeo csoportnak azonban 34 partnere és telephelye van Kínában, akik részt vesznek a világítótestek, a hűtőrendszeri alkatrészek, erőátviteli elemek, komfortelektronikák fejlesztésében, gyártásában.

Üdvözlünk a globalizált világban :)

románc cuvée 2011.10.19. 13:04:52

PEX márkáról mit tudtok? Volvo V40-be raktam ilyen görgőket (vezérléshez), és egyelőre jónak tűnik.

P12_dCi 2011.10.19. 13:07:02

@prokee: Tudom, én is felkerestem a honlapjukat.:)

Viszont kötve hinném, hogy a Mercedesbe egy kínai gyárában készült világítótestet hozna, nem pedig egy olyat, amit a kb. 60 darab európai üzemének egyikében gyártott.

Buncog 2011.10.19. 13:08:16

@prokee: 20 éve foglalkozom autóalkatrészekkel, hidd el, hogy ez így igaz.

gumi és gumi, fém és fém, műanyag és műanyag között óriási különbségek tudnak lenni.

Érdekes módon akkor hihetetlen igényessé válik a legtöbb autótulajdonos, amikor gumiabroncsot akar venni. Akkor tudja, hogy a kínai abroncs kerülendő és csak a Michelin, Dunlop, stb. a jó.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 13:08:44

@Flak:
Ez tényleg extrém példa, itt már a piac egyszerű törvényei miatt nem találsz "rendes" alkatrészeket. Ha egy adott termékre ennyire alacsony a kereslet (mert beláthatod, Wartburg trafóból nagyságrendekkel kevesebb fogy, mint egy X16XE Opel-motoréból), akkor komoly gyártónak egyszerűen nem éri meg foglalkozni vele. Ötvenezret úgysem ad érte senki, ilyen kis példányszámnál meg ötezerből nem jön ki.

P12_dCi 2011.10.19. 13:09:25

Egyébként ameddig a minőség-ellenőrzés azonos, addig a fogyasztónak szerintem mindegy, hogy hol készült.

Buncog 2011.10.19. 13:10:46

Gyári sárvédő: kibír tizen- huszon évet. Utángyártott: lerohad két év alatt.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 13:11:02

@Buncog:
Üdvözlet, kolléga.
Nyilván te sem állítod, hogy a Fordokba a gyárban épített Luk lendkerék és/vagy kuplung és az utángyártott vonalon érkező Luk lendkerék és/vagy kuplung között akkora differencia van, mint amekkora az árak különbsége.
(Mondhattam volna számos más példát, vagy P12_dCi kolléga autóján ugyanezeket...)

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 13:12:48

@Buncog:
Na az durva lenne, ez egyértelműen kókány lakatosra utal.

Mutatok neked olyan utángyártott, olcsó, noname sárvédőt, ami felszerelés nélkül állt itt tíz évet konkrétan az eresz alatt, mert egyszerűen ott felejtettük. Ahol a pakolás közben megkarcolódott, ott van felületi rozsda, egyébként meg csak koszos.

Reszö 2011.10.19. 13:15:40

@Shadowbull: Ez konkrétan igy müködik! Jönnek a pénzügyi osztályrol,hogy ennyiért nem kell, olcsobb anyagokbol hozzák ki. Más led, más vezeték, stb. 1millio autonál számit 1EU is.

Sok dologban nem kötnek kompromisszumot, de rengeteg olyan dolog van,amiröl már tudják új korában,hogy 5évig müködik.

Erröl tudnának mesélni magyar alkatrészgyártóknál olyanok,akik ezt csinálják.

Szószerint beleépitik a hibát gyárilag az autoba. És ezt Ök is tudják...
Csak akkor van gáz,ha beakad a gázpedál és meghalnak páran. Akkor majd visszahivnak minden autot ilyen. :)

Buncog 2011.10.19. 13:17:51

@prokee: Szia!

Nem a LUK, Bosch, ZF, Lemförder stb. vonallal van a bajom. Azokat nem utángyártottnak nevezem, hanem gyári beszállítóinak. (De azért ott is vannak érdekes dolgok...)

Én a legalja szemetet utálom, ha látnád, hány köbméter tud felhalmozódni belőlük, mint garanciális elbírálásra váró példányok...

Mészáros Laci 2011.10.19. 13:21:35

suzuki ignis 4wd alkatrészek (osztómű, hátsó híd) honnan származnak?

itt BÁRMILYEN utángyártott alkatrész csak jobb lehet, mint a gyári sz*r.

zarquon 2011.10.19. 13:24:42

@prokee:

Magyarországon a gyári pótalkatrészekre és gyári tartozékokra (extrákra) tudtommal még ma is automatikusan kiterjed az adott típusra vonatkozó magyar típusbizonyítvány érvényessége. Nem tudom, erre gondoltál-e.

Hogy az EU-ban kell-e valahogy minősíttetni egy gyári pótalkatrészt, azt nem tudom. De szerintem biztosan.

yenoee 2011.10.19. 13:25:07

@Buncog: nem az alkatrész, hanem a robot, meg a Hetrovics-Hacker Bjélla plen-air lakatosművész közti különbség lesz az.

Buncog 2011.10.19. 13:26:37

@Mészáros Laci: A Subaru bangladesi gyárából.

LanciaBacci 2011.10.19. 13:31:31

Ha fel is tételezzük, hogy ugyanolyan minőséget gyártanak a beszállítók az autógyáraknak és a boltoknak, én azért azt gondolnám, hogy az alkatrészgyártóknál is van pl minőségellenőrzés. És bár nem jártam még egyetlen ilyen gyárban sem, de úgy tudom különböző minőségi kategóriák léteznek ráadásul az ugyanolyan termékekből is (A, B, C stb). Az ott már nem megfelelő, de még alacsonyabb minőségosztályban eladható darabokból dörgölhetik ki pl a logót, ahogy valaki feljebb írta is. Vagyis bár látszatra ugyanolyan, mégsem elég jó, hiába néz ki ugyanúgy.

Aztán persze ha ugyanazt kicsit jobb vagy kicsit rosszabb alapanyagokból készítik, akkor is hatalmas különbségek adódnak, ez pedig gyakorlatilag láthatatlan különbség. A gyárak valószínűleg időközönként alkudoznak az árról és olyankor felmerülhetnek ilyen kérdések, függően pl. az adott márka pillanatnyi marketingcéljaitól/lehetőségeitől is.

Kisebb/tőkehiányosabb gyártók pl. időnként javítják a minőséget a túlélés egyik eszközeként, mint a Fiat 2002 környékén, vagy a franciák pár éve. Mások pedig nagyobb darabszámot szeretnének eladni éppen és a mennyiség kedvéért hajlandóak engedni a minőségből, mint a Merci 95 táján. Ilyenkor pedig gyakran megrendelik ugyanazt az alkatrészt az addigi túlbiztosításos, über minőségű helyett az "éppen jó" kategóriából.

Meg aztán tapasztalataim szerint évjáratonként is vannak nagy eltérések. Egy új modell a bevezetési időszakban, amikor a legtöbben veszik meg, gyakran jobb minőségű (már csak garanciális okokból is), mint amikor már lecsengett és csak az új verzióig tölti ki az időt a gyártásban. Nagy hasznot már úgysem nem fog hozni, de még épp nyereséggel vegetál. Nyilván egyébként az ilyen fajta döntések akár nemzeti karakter szerint is változhatnak és nem biztos, hogy egy japán igazgató ugyanazt megengedi magának mint egy olasz direttore, még ha a globalizált piac is az úr persze.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 13:32:10

@zarquon:
Igen, erre gondolok, csak nem értem. Már csak azért sem, mert a típusbizonyítvány az autóról szól, nem az alkatrészről. Különösen nem arról az alkatrészről, amit másodbeépítésre forgalmaz az importőr, és nem feltétlen azonos az első beépítésűvel.

_fű a szénakazalban 2011.10.19. 13:36:49

És műszaki ember műszaki cikkben le bír írni olyat, hogy "magas minőség"?

Mert bölcsésztől még elmegy, lévén hogy azok úgysem értenek semmihez, miért pont a nyelvhez értsenek...

De legalább a prospektusfordító (lásd: kép) nem volt ennyire idióta, és tudta, hogy a minőség magyarul jó, kiváló stb. lehet, magas nem. Az bizony az angol high quality tükörfordítása.

kovászosUbukla 2011.10.19. 13:37:57

ha nem kapsz garanciát a beépített cuccra akkor szál felesleges ugyanattól a gyártótól megvenni 20%-al drágábban ugyanazt a cuccot amin annyi a különbség hogy rányomták a maguk logója mellé az adott autómárkájét is.
De ott a cikk közepén a lényeg, a nagy darabszámú mai napig népszerű modellekhez könnyű jó cuccot szerezni, és neves gyártótól, mint pl Febi, Hepu, Gates, Continental, Bosch, Mannfilter, EBC, Walker, stb nem lehet túl szart kifogni. De annyira nem is olcsók.
Épp ezért a legtöbb kis szarjóska bt. boltban nem lehet márkás utángyárit kapni, ott a kínai, olasz, indiai, meg fasz tudja milyen 3. világbeli cég szarát sózzák oda képtelenül alacsony áron.
Én pl nem tudtam boltban venni normális vízpumpát, de olajszűrőből is valami nevetségesen olcsót tartottak csak. A vízpumpa nos az nem fog nálam annyit futni h csere előtt beszarjon, szűrőt valszeg kikapom azt lecserélem amint találok normálisat.
de ha valaki jót akar akkor megbarátkozik a netes boltokkal, mert ott mindenből van választási lehetősége és jó beszállítótól vannak cuccok. Pl ezeknél van minden mint a búcsuban:
www.fekmester.hu/fooldalunk/
www.maximizeronline.com/?action=main

De ha valaki tud még bevált, megbízható webshopokat dobálhatja a linket, nem kell magadban tartani!

kovászosUbukla 2011.10.19. 13:46:20

kurva fasza ez a blog is, a kommentzabálást prímánt tudja már újkorában. Mi a faszért nem lehet blog.com-os oldalon egyet csinálni?
Szponzorál titeket ez a kibaszott blog.hu vagy mi a szar?

Shadowbull 2011.10.19. 13:48:06

@prokee: roviden: fogalmam sincs.

Nem foglalkozom ilyesmivel.

sb

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.19. 13:51:10

@LanciaBacci: "Egy új modell a bevezetési időszakban, amikor a legtöbben veszik meg, gyakran jobb minőségű (már csak garanciális okokból is), mint amikor már lecsengett és csak az új verzióig tölti ki az időt a gyártásban."

Erre nem vennék mérget. Egy kifutó modell már túl van egy (két) ráncfelvarráson, akár visszahívásokon is, így már nem szerelik azokkal a megbízhatatlan, túlságosan alulméretezett alkatrészekkel, amivel a bemutatkozásakor.

Aki zsírúj modellt vesz, az nem más, mint autóipari bétatesztelő.

nsumax 2011.10.19. 13:54:42

Nem olvastam végig az összes kommentet, ha már valaki felvetette bocsi, de már az úgymond jónak mondható márkáknál sem lehet biztosra menni konkrétan a hamisításra gondolok, (pl.:NGK,SKF) úgyhogy elég nehéz okosnak lenni, de az biztos hogy ami utángyártott nem feltétlenül jelent rossz minőséget.

asdf 2011.10.19. 14:01:39

@Ranx: "Ezt nem mondod komolyan! Próbáltál te már vitatkozni a szervizzel, aki passzolt az alkatrész kereskedőhöz, aki az importőrhöz, aki a gyártóhoz, aki vissza a beépítést végző szervizhez? És utána jön az a kör, hogy nem is az az alkatrész a hibás, hanem valamelyik kapcsolódó rész okozta annak a meghibásodását, ami szintén utángyártott és maszek beépítésű, és azzal is futhatod ugyanezt a kört.
Genuine esetében ha vitád van, akkor te vitázol és a gyári szerviz. Más esetben pattoghatsz több tucatnyi cég között."

Meg a lonak a nemesebb szervet. Javasolt olvasmany: A Kormány
249/2004. (VIII.27.) Korm.
rendelete az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról

Roviden kivonatolva: az autoszerelo (javitasi dijjal egyutt) 20 ezer forintot meghalado szamlaosszeg eseten a munkara es a beepitett alkatreszre kotelezoen fel ev jotallast kell adjon (es jotallasi jegyet is!!!, na ilyet hanyan kaptatok mar? ;)). Ergo amig jotallasos a cucc, addig kurvara nem kuldozget o engem sehova, hanem majd maga elintezi, nekem semmi kozom hozza.

kovászosUbukla 2011.10.19. 14:05:40

@Flak:
te azért azon már ne csodálkozzunk hogy szinte egy 0 piaci jelentőségű kocsihoz ilyen cuccokat lehet kapni.
Elárulom, hogy az összes NDK-s vacakhoz ilyenek az alkatrészminőségek, sőt megkockáztatom, hogy a kgst-s vackok majdnem mindegyikéhez hasonló szintű.
Én pl az MZ-kbe Simsonokba más már nagyon bele se vagyok hajlandó építeni mintha valaki hozza az egésszel együtt a bevizsgált bontottat, ha sikerül neki használható bontottat szerezni akkor azt felhasználom.

_fű a szénakazalban 2011.10.19. 14:11:24

@kovászosUbukla:
Ha nem is szponzorálja őket a blog.hu, de ugyanaz a cégcsoport, mint az Index, aminek része a TotalCar.

Gondolom, innentől egyértelmű.

Mészáros Laci 2011.10.19. 14:14:10

@Buncog:

Ez most valami vicc?

Gyalázatosan gyenge minőség. Nem is terepezés, egyszerű, takarékos, tehát finom gázpedálhasználat melletti üzemeltetés közben törnek, kopnak a fogaskerekek és horribilis áron lehet beszerezni a cseredarabokat.

Buncog 2011.10.19. 14:20:20

@Mészáros Laci: A Subaru talán nem vicc, Banglades vicc. Ugandában készül.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 14:28:34

@asdf:
Fontos, hogy ez abban az esetben igaz, ha az alkatrészt a szerelő hozta. Ha te veszed meg magadnak, és odaviszed, hogy építse be, akkor neked kell intézned az alkatrész-garanciát.

Hilux94 2011.10.19. 14:28:44

TOYOTA --- CSAK SZOPTUNK AZ UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSSZEL! A VÉGÉN MINDIG OLCSÓBBAN JÖTTÜNK KI AZ EREDETI GYÁRIVAL!!!

Dömperigyon 2011.10.19. 14:31:07

Két példa: anno a propelleres német prémiumgyártó adott a villámos német tömeggyártónak a csúcsmodelljébe 2.5 sorhatos tádé motort; a vízpumpa, márkakereskedő(k)nél propelleres dobozban lényegesen olcsóbb volt, mint villámosban, tehát igaz lehet az a gondolatmenet, hogy mindenki keresni akar rajta, ezért lehet drágább az (egyébként azonos minőségű) "gyári", mint a jónevű, első beszállítótól származó.
Másik példa: kipufogó-dilatációs (flexi-) cső, márkakereskedőnél, "gyáriként", csak előtte-utána egy méter csővel, leömlővel, mindennel együtt 100E körül, plusz beszerelés (vastag óradíjjal), alkatrész-nagyker-nél csak hosszot meg csőátmérőt kell mondani, és 5-10E között van, aztán a régit kivágva, ezt behegesztve, biztosan nem csak tizedannyit fog bírni...

asdf 2011.10.19. 14:36:37

@prokee: teljesen jogos eszrevetel, ennyire nem kellett volna kivonatosan irnom ;) (bar a logika remelem ugy diktalja mindenkinel, hogy ertelemszeruen a szerelonek csak a sajat cuccara kell jotallast vallalnia).

biohazard 2011.10.19. 14:36:44

Mindig márkaszerviz és gyári alkatrész, bajom még nem volt, és így posztban sem kell magyaráznom,, hogy miért rakok szart az autóba/motorba.

shinny bayaar (törölt) 2011.10.19. 15:02:58

Csak poénból néztem be ide, hogy majd biztos ömlik az okosság a sok "szakértőből" meg internetező műhelytöltelékből, akik csak úgy verik a retkes billentyűzetet az olajos kezükkel, de ahhoz képest elég kevés a hozzászólás. Húzzatok bele geci, merhogy mejikk is a jobb, mer nem a gyárinak nints párija?!!! Mer nem akkor csak vedd a utánnagyártottat???:DDD Azér!!

protkova 2011.10.19. 15:24:13

@zarquon: Részemről meg annyi, hogy elég pontosan leírtam a hozzáállását az importőröknek és márkakereskedőknek azt miért is nem vontad kétségbe?
Miért is vagyok előrébb ha egy nagy szerviz a márkakereskedőnél 260ezer, az utángyártott szett )ami ugyan az mint a gyári (alkatrészek cikkszáma szerint meg gyártója alapján is) meg 58ezer??
Ottmaradt nálam minimum a 2kiló amiből akár egy ügyvédet is kifizetek akár megfinanszírozok még egy cserét ha kell félidőben(persze nem kell, de azért játszunk el a gondolattal).

Eddig kb. 70 autó fordult meg a cégünk flottájában eltekintve a ténytől, hogy a saját szerelőnk nem nagyon hibázik akkorát, hogy baleset legyen belőle, eddig még legalább is nem volt rá példa.

Az összes garanciális jellegű meghibásodás anyázásba torkollott -a legdurvább a lyukas, peremezési hibás olajszűrő volt ami után kiakarták fizettetni, hogy visszahúzták a szervizbe az autót 4saroknyit kb.!
De volt már 3xi generátor csere 1hónap alatt, dupla vízpumpa csere stb.
Ezek mindegyike súlyos anyázások és jogi útra terelések miatt nem került csak pénzbe, de ügyvédet ott is fizethettem néha.

Akkor mi is a baj azzal ha az utángyártott vízpumpa beszarik egy hónap múlva és vissza viszem a számlával, mert eddig még nem volt gond a cserélése igaz ritka eset ha nem a legszarabbat veszi az ember.
A szerelő meg berakja.

Amiről te beszélsz az félre magyarázása a dolgoknak nyilván a másik oldalról vagy érdekelt ez a probléma kezeléseden is látszik.

Kerálsz egy nemlétező problémát amire megoldást ígérsz csak a szavaidra nincs fedezet. Leírsz valamit aminek köze nincs a hozzászólásomhoz és részedről ennyi, hm gondolom a kezed alá kerülő problémákkal is ilyen nagyvonalú vagy.
Hogy mire is gondolok:
Ha károkozás történik egy alkatrész miatt akkor ott eleve két részre válik a történet.
Van egy büntető és egy polgárjogi rész.
A büntetőjogi rész lezárul ott hogy megállapítható a szakszerűtlen munka végzés vagy sem, ha igen az főleg annak a baja aki végezte főleg ha pénzt is kapott érte.
A polgárjogi rész pedig nem rám tartozik ha van biztosításom mert akkor a károsult és a biztosító között áll fenn a vita.
Mielőtt félremagyaráznád újabb közhelyekkel hogy " hm? fizet a biztosító" stb. légyszíves konkrétan írd le melyik részben nincs igazam.
Jogilag ez így működik ugyan is.
Egy hónapja még legalább is így volt, mert akkor egy defekt miatt kivitt egy villanyoszlopot egy kocsink.

A gyári garancia lejártáig márkaszervizbe hordjuk az autókat mer muszáj, de lassan csak úgy hogy a mellette áll a szerelőnk amíg ott van, mert utoljára a teljes méretű pótkerekünk tűnt el /cserélődött ki mankókerékre és érdekes módon a kamerarendszer a szervízben pont meghibásodott.

LanciaBacci 2011.10.19. 15:33:26

@Hammer: Valóban, de szerintem ez paradoxon vagyis a két állítás csak látszólag mond ellent egymásnak. Tervezési hibák jobb minőségű alkatrészekkel is előfordulhatnak sajnos. Az azonban kétségtelen tény, hogy egy modell életciklusában nem az első 1-2 év a legjobb pillanat a vásárlásra, de szerintem a spórolás miatt a vége sem, bár nyilván vannak kivételek. Nagyon sok függ az adott modell eladhatóságától. Ha ületileg sikeres, akkor spórolni sem annyira kell rajta.

shinny bayaar (törölt) 2011.10.19. 15:33:48

Na erről van szó, tovább, gyia!

tonalcar 2011.10.19. 15:38:00

@shinny bayaar: ezt Te is megérdemled, de nagyon > :)))))))

zarquon 2011.10.19. 15:43:56

@protkova:

Ez rettenetes. Kellett nekem egyáltalán írni valamit! Protkovát napközben jól felidegesítették, úgy látom, és itt akar felrúgni valakit. Elmondtad a véleményed, köszi.

Én termékfelelősségről beszéltem, ami azért nem feltétlenül egy villanyoszlop helyreállításáig terjed. A szerelőd nem fogja tudni kifizetni a kártérítést, ha a kocsid nem egy villanyoszlopot visz ki, hanem egy híd lábát, és néhányan mondjuk még meg is sérülnek. A gyár meg ki tudja fizetni, bár nyilván nem önként és dalolva.

Egyébként pedig állításod ellenére SOHA, semmilyen körülmények között nem kell márkaszervizbe vinni az autót fizető javításra vagy karbantartásra.

Nem a "másik oldalon" állok, csak álltam már ott is és láthatólag több fogalmam van arról, hogy mitől is drágább a gyári alkatrész. Attól még vannak szar szervizek vagy szarul sikerült gyári alkatrészek.

Jamesblond 2011.10.19. 15:44:15

Ez aztán a legárnyaltabb téma az autózás világában: Milyen alkatrészt, honnan, mennyiért...
Na ez az amit még talán az atyaúristen sem tud megmondani. A KGST autókhoz pl utángyártottból szinte semmit nem lenne szabad venni, de muszáj jobb híján. Bár inkább kisipari cuccok ezek, mint utángyártottak. Pl trabi főtengely: Képes ugyanabból a gépműhelyből érkező 2 főtengely közül az egyik 50.000-t elmenni, míg a másikat be se lehet szerelni. Órákig tudnám sorolni a listát nem működő megszakító kalapácsokról, vízpumpákról, kasznielemekről, stb... Ellenben pl a Lada alkatrész ellátottsága jobb. Német kuplungszettek, futóműalkatrészek, Hall-os gyújtás...
De új neves márkák esetén is vásárolhatunk gagyi alkatrészeket az új autóval együtt. Rengeteg pár éves autónál látom a kifakult gagyi minőségű fényszórókat, bemattuló plexiket, olcsó hullámos üvegeket, koszló-foszló porladó gumi bevonatú autóbelsőket, pl múlkor láttam egy X5-öst, le volt kopva a kormánya közepe és a fekete alól fehér műanyag világított. Kopó kormányok, leeső váltógombok, elálló kesztyűtartó ajtók, olajfolyások gagyi tömítések, gagyi szimeringek miatt, széthulló zárak, nem nyíló, nem záródó ajtók, halott műszerek, meg új korukban egyáltalán nem induló motorok, halott elektronikák. Leírom a különbségeket a "javuló autókról" az újságírók- és felhasználók szemszögéből:
Ami az író szerint: Nagyobb, biztonságosabb, divatosabb, erősebb, csendesebb, kényelmesebb, jobban vezethetőbb, felszereltebb...
Az a használóknál a minden napokban: Nehezebb, többet fogyasztó, vagy ha nem, kiforratlan, döcögős, holtteres, sok meghibásodási lehetőséges lakkdoboz. Gagyi beszállítók, alkatrész másolók ezrei várják a megrendeléseket szerte a világban, rabszolga sorsú melósokkal, ahol a mennyiség olcsón sokkal fontosabb mint a minőség. Integrált alkatrészek, amiben mindig van egy gyenge láncszem, stb... Az alkatrészezés mára már-már nagyobb biznisz mint az új autó készítés. Az a bibi, már a gyárak is utángyártott minőséget árulnak sok részletében a terméküknek. Hol van már olyan autó, ami otthoni "szeretgetés" mellett megy 10-20 évet? Régebben olaj-fék-csapágy cserékkel ezek simán elképzelhetők voltak. De már a Merci, meg a BMW is vissza fogja a mérnökeit. Inkább az "olcsóbbság" útján járnak még ők is. Ez persze az áron nem látszik.

2011.10.19. 15:49:57

"Miközben állandó szereplő a vezérműszíj, még senkinek sem jutott eszébe, hogy gyári gumiabroncsokra próbálja meg rábeszélni a Tisztelt Ügyfelet."

Pedig de: www.peugeot.hu/teligumi

Harkov 2011.10.19. 15:58:37

@P12_dCi:
Azt gondoltad volna, hogy a prémium német autógyártók az alkatrészek nagy részét Magyarországon gyártatják?A győri Audi sokallta a közös nyomócsőgyártás árát és inkább a törököktől rendelte meg mint tőlünk akik 100km-re vagyunk a gyártól?Pár eurós különbségről van szó egy több ezer eurós rendszer esetén...

Mérges 1234 2011.10.19. 15:58:50

Faszom, egy csomóan elolvasták a cuccot és mégsem értik.

Sokszor tényleg csak az ár a különbség.

A gagyi szar kinait meg kár megvenni.

Pl. Volvóba vettem Monroe lengéscsillapítókat, kivettem a gyárit ugyanolyan cikkszáma volt, ugyanaz a szar, cssak volt még rajta egy Volvo felírat.

Milyen jó is lett volna ezt megvenni márkaszervízben több, mint a duplájáért..... :D

Aki hülye fizessen csak a márkaszervízeknek, de nem baj ha a többség észerveszi, hogy a márkaszervízekben végzik a legszarabb és legdrágább munkát is kishazánkban. Ja legalább van garancia, nos erre is lenne ezer egy történetem......

Shadowbull 2011.10.19. 16:01:25

@Harkov: Az Audi a vilagon mindenhol ad el autokat, miert kellene a gyartast foldrajzilag korlatozni?

A minoseg es az ar a ket lenyeges szempont.

Honnan tudod, hogy a torokok nem csinaljak nalatok sokkal jobbban?

sb

Harkov 2011.10.19. 16:10:54

@Shadowbull:

Lehet, hogy jobban csinálják nem tudom.
A mostanában megnőtt ERSTZ-sos szállítások nem ezt mutatják.:-)
A lényeg ugyanazt csinálják és ugyanoda szállítanak mint ahová mi(Győr)

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 16:14:38

@Bermuda:
Ezek Michelin, BF Goodrich, Kleber gumik. Szerencsére nem "Peugeot gyári gumiabroncsok" :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.10.19. 16:17:10

Lassan gimibe megy a Saab-om, de a gyárira esküszöm, vagy Európa legnagyobb Saab alkatrész-kereskedője által ajánlottra (ők nem engedhetik meg maguknak a szart).

Ezt tanácsolom más márkák esetén is. Amúgy nem mindig drága a gyári. Pl. 20 fontért vettem pár hete komplett vízcsöveket a motorba, szalonból. A görgőket pl. az utángyártott ár alatt vettem akciósan.

Harkov 2011.10.19. 16:19:10

A másik kérdés ,hogy milyen lesz az az autó amit csak utángyártott alkatrészekkel szervizelnek?Mondjuk a rosszabbik fajtából?
Egy gagyi cuccokkal felújított motor ugyanolyan lesz mint a gyári?Nem hinném..
De a futómű se fogja ugyanazt tudni gagyi lengéscsillapítóval szilentekkel,gömbfejekkel.
A beltérről ne is beszéljünk...

Rekspa 2011.10.19. 16:26:04

pl a lángék webshopjában az termékek mellett ott van, hogy prémium ill jó ár/érték arányú az alkatrész vagy sem.

ecch 2011.10.19. 16:49:09

Mi a helyzet a turbóval? néhány PSA dízelmotort nézegettem, leggyakrabban KKK, BorgWarner vagy Garrett márkák szállítanak gyárilag. Ugyanakkor jóval olcsóbban léteznek itt is az utángyártottak. Turbó esetében mennyire javasolt az utángyártott? Ezen márkák közismerten eléggé vezető szinten és gyakorisággal szerepelnek. Ami így hirtelen eszembe jut, pl. a volvo S60R 300 lovasában KKK visít, ahogyan az 1.6-os motort 1000 lóerőssé őrültködő egyik Hondás brutáltuning esetében is egy KKK-t vettek elő. Úgy gondolom a turbókérdés talán kicsit megitélés alá eshet, mint a fékbetét, futómű, szijj kategóriák. Bár itt is elég megoszló vélemények vannak.

Flak 2011.10.19. 17:01:26

@prokee: Igazad van, de továbbra is fenntartom, hogy az utángyártott soha nem olyan minőségű (semmiből) mint a gyári (egyszerűen mert többsége noname, másrészt pedig úgyis elkél, a gyárinak pedig az a lényege, hogy pont olyan mint ami a kocsiba is kerül, minőségre is. És azért odafigyelnek hogy ne érje presztízsveszteség a márkát.)

Flak 2011.10.19. 17:04:05

@kovászosUbukla: Örülök, hogy ilyen negatívan itéled meg a régi technikát. Kíváncsi vagyok 30 év múlva ki fog fedélzeti számítógépet gyártani utángyártva a mai kocsikhoz és hogy tudsz-e majd a szomszéd garázsának polcáról egész fényszórókat, gyári motorblokkot, stb. menteni. Nem. Az én autóm még akkor is vígan bűzölve fogja szelni az országutakat. :D :D

Tsaby601S 2011.10.19. 17:18:45

Regényt lehet írni arról mennyi árnyalata van ennek a témának.
2 megye több alkatrészkereskedésében fordulok meg elég rendszeresen veterán kocsik alkatrészeitől kezdve az új típusokig.
Eszméletlen milyen árkülönbségek és bénázások vannak. Pláne alkatrész beazonosítás terén tapasztaltam bizonyos "anomáliákat". Ebből az aspektusból TÖK MINDEGY, hogy gyári, vagy utángyártott!

Példák a közelmúltból:

-'93-as Suzuki Swift 1.0 GL üzemanyagszűrő:
ahány fajtát elémraktak egy sem volt hozzá való. Már a végén a kezemben a szűrővel házaltam. 4 kereskedésben állították, hogy ez nem Suzuki cucc, ilyen sohasem volt SWIFT-ben.
Márkakereskedés: "Nem rendelhető"...
Útszéli, ismeretlen autósboltban polcról vágták hozzám.

- 1998-as VW T4 2,5 TD szelepfedéltömítés
"Nincs ilyen!", "Nem VW alkatrész!", "Nem rendelhető.", stb.(vittem a robbantott ábrát is pedig).

Kabaré:)

akiak 2011.10.19. 17:31:05

Meg kell nézni melyik az olcsóbb a gyári, vagy a jó minőségű utángyártott,és azt kell venni.

Pl Mondeo főtengely szíjtárcsa, gyári:35e, utángyártott: 52e. de a szűrők is olcsóbbak mint az utángyártottak

kovászosUbukla 2011.10.19. 17:41:48

@Flak:
nem a régi technikát ítélem el öreg, sőt olvasni kéne a többi postban is a kommentjeimet. Pusztán a szart ítélem el, aztán az lehet új vagy öreg baszok rá. Momentán a kgst az elég szar volt.
Aztán felőlem lehet fröcsögni én átengedem az élvezetét másnak, tőlem elkopni se fog egyik se, de azt is leszarom ha az utolsó is eltűnik.

2011.10.19. 17:43:49

@prokee: ...és milyen gumit raknak gyárilag a Peugeotkra? Szerintem nem Peugeot márkájút, ahogyan a VW-kre sem VW gumi kerül :) Lehetne vitatkozni ezen hogy milyen az a gyári gumi, de szerintem ha ugyanolyat raknak fel rá mint a gyárban, akkor nevezhető "gyári" guminak (igaz mostmár Bridgestonet kapnak a Peugeotk, de ezt most felejtsük el, hiszen az új gumit igénylő kocsik töredékét teszik ki az elmúlt 2 évben elkészült autók).

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 18:06:30

@Bermuda:
Nyilván igazad van, de a gumiabroncsot senki nem próbálja meg "Peugeot eredeti gyári gumi"-ként marketingelni, ellentétben a vezérműszíjjal. Valószínűleg azért, mert előbbin látszik a gyártó logója, utóbbin meg nem, mert fedél alatt van.

Ciri 2011.10.19. 18:34:26

@prokee:

"de a gumiabroncsot senki nem próbálja meg "Peugeot eredeti gyári gumi"-ként marketingelni, ellentétben a vezérműszíjjal. Valószínűleg azért, mert előbbin látszik a gyártó logója, utóbbin meg nem, mert fedél alatt van. "

Egy kicsit fordítva ülsz a tévének.
Ha a szíj szakad, a garanciális ügyintézés egyszerű, hiszen azt azonnal az importőri hálózat/gyár kezeli.

Egy abroncsra az autógyártó nem is vállal garit mert semmi köze nincs hozzá, csak közvetve. Ha szétmegy a két hetes autón az abroncs, azt rögtön küldi a kereskedés (az importőr nem is kezeli problémaként)a gumi gyártójához bevizsgáltatni, aki majd eldönti, hogy ad e csereabroncsot vagy sem.
Annyiban egyezik csak meg a szíjjal, hogy az ügyfél szemszögéből a reklamáció helyszíne ugyan az. A végkifejlet már nem biztos, hogy ugyan az..

Remélem érzed a különbséget.

Másrészt egy picit gusztustalan, hogy egy félig meddig TC-s osztja az igét a nem gyári alkatrészekről, aki nem mellesleg autóalkatrész kereskedelemmel foglalkozik...

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 18:49:07

@Ciri:
Azt gondolom, ha évek óta zöldségesként, angoltanárként, okmányirodai ügyintézőként írtam volna ebben a témában, nem volna hiteles. Úgy érzem, az a jó, ha valaki olyan témában ír, amelyben tájékozott.

Ezzel együtt nem hiszem, hogy ez bármilyen irányban torzítaná a képet, hiszen a galéria egyes képei akkor készültek, amikor gyári alkatrészek forgalmazásával foglalkoztam. A másik fele pedig mostanában, amikor gyári alkatrészek forgalmazásaval IS foglalkozom. A teljesség kedvéért pedig leírtam, hogy nem kevés esetben a gyári jobb, olcsóbb vétel.

Shadowbull 2011.10.19. 18:49:47

@prokee: a gumi szabvanyos tomegtermek, a vezermuszij meg nem, ez ilyen egyszeru.

sb

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 19:01:59

@Shadowbull:
Ok, te legalább érted, miért vetettem ezt fel :)
(Persze az ablaktörlő, az akkumulátor, az olaj is szabványos tömegtermék a legtöbb autó esetében, mégis van belőle Gyári Eredeti Szuperjó.)

Ciri 2011.10.19. 19:09:32

"Azt gondolom, ha évek óta zöldségesként, angoltanárként, okmányirodai ügyintézőként írtam volna ebben a témában, nem volna hiteles."

Attól nem vagy hiteles -persze jó néhány dologban egyetértek a cikkel, hogy közben felhozod (lehető legrosszabb példaként) a garancia kérdését is.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.19. 19:48:22

@Littlerock:
Szia! Valószínűleg félreérthetően fogalmaztam. Az Alco a vakok között a félszemű óriás.
Viccen kívül: a Mannfiltert több gyártó beépíti, ezért én bízok benne. Ugyanígy vagyok a Bosch szűrőkkel. Ha valaki olcsó szervizt kér, az Alcot tudjuk javasolni, de én a saját, vagy a család autóiba az előbb említett két mátkát építem be.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.19. 19:54:07

Remélem, azért mindenki megérti, hogy (szerintem) a cikk nem azt jelenti, bármilyen szart be lehet építeni az autóba, és minden szerelő, aki nem a legolcsóbbat ajánlja, az tolvaj.
Pl egy légtömegmérő esetében érdemes megkeresni a gyárival megegyező márkát.

Kutykuruty 2011.10.19. 19:55:30

Én ezzel az egész problémával nem szeretek foglalkozni. Beviszem a márkaszervízbe kocsit és az ő felelősségük, hogy milyen alkatrészt tesznek bele. Ha a cserélt alkatrész elromlik, garanciába javítják, vagy teszik bele az újat. Amíg garanciás a kocsi, addig meg pláne így van. 10 éve járok ugyanabba a márkaszervízbe. Valahogy mindig tudnak adni elfogadható árat. Ha az alkatrész drága, kicsit kevesebb munkaórát számolnak és máris elfogadható az ár. Az is igaz, hogy az országban elterjedt szokással ellentétben én mindig egy kicsit olcsóbb autót veszek, mint amit megengedhetnék magamnak, így a fenntartása nem jelent gondot.

Fantozzi.ie 2011.10.19. 20:15:18

Peugeot szervízben dolgozom Írországban.
Mivel a garanciális ügyintézés is hozzám tartozik, elég gyakran találkozom a helyi területi képviselővel.Ő mondta hogy volt az egyik franciaországi gyárban gyárlátogatáson és ott mondták neki hogy pl a Michelintől is lehet rendelni nagy tételben "olcsósított keverékű gumiabroncsot" Ezzel a Peugeot él is mivel ha csak 1 euróval olcsóbb egy gumi az 200 000 legyártott autónál (ha a pótkereket is számoljuk) 1 millió euró! Ennyit lehet szakítani -:)) Ennyit a gyári meg a nem gyári alkatrészekről dióhélyban

encore 2011.10.19. 20:22:04

Csak úgy mellékesen elmondanám mi a meglátásom a gyári és nem gyári alkatrészekkel kapcsolatban.
-Van hogy amit megveszel gyáriként ott porosodik a polcon évek óta, ez lehet igaz nem gyárinál is- ha vezérműszíj, már nem is kéne.
-Van hogy a gyári és a nem gyári ugyanazon márka de más cikkszámmal mégis jobb a nem gyári mert az újabb fejlesztés, pl lengéscsillapító de sorolhatnám.
Rengeteg beszállító versenyez, van amelyiknél még van rugó a szimmeringben van amelyikben már nincs, na melyik jobb????
Az új olcsobb gyárthatóságú technológia vagy a régi bevállt?????
Én jelenleg éppen most egy autógyárban dolgozom senki 3-ként de autószerelő vagyok és nagyon úgy néz ki hogy a sok tudatlan okoskodó "szakács" úgy véli műszaki szakember, de a frissdiplomás gépésznek hívott "szak"ember is tojással a fenekén mindent tud.
Én csak nevetek :))))) nem is szólok, nálam mindenki okosabb, persze ha komolyabb szakmai kérdés merül fel, csak bámulnak mint aki beszart.....
Az elektromos kulccsal meghúzott csavarok nyyomatékáról csak annyit hogy tudod te hogy hogy működik a nyomatékszabályzó a villanynyomatékkulcsban????
Én nem. mert még nem szedtem szét villanyosat, de azt állíthatom hogy a sok ezer csavar nyomatéka nem lesz ugyanannyi, beállított kulcsnál sem, mert gondolom ezt is csak mindig újra kéne kalibrálni, ugye ami nincs.
Még a szaros gyártórobot is beleszakítja a csavarokat.
Gyakorlatilag az én meglátásom az mint egyszerű kis autószerelő hogy a gyártás során úgy hánnyák össze a motorokat.
Van is rendesen utómunka, meg javíthatatlan blokk.
A norma ki van tűzve, az a fontos a "szakácsoknak" meg a majdnemszakács főnököknek is elsősorban.
Ez tény, saját szememmel látom nap mint nap.
Az alapos, más műszaki vagy nem műszaki végzettségű emberkék a tisztelet a kivétel számomra, őket nem nevezem szakácsnak.
Szóval ennyit a gyáriról mega különböző beszállítókról.
A gyártási minőség és a technológia a lényeg és pont.

kovászosUbukla 2011.10.19. 20:50:01

@prokee:
megközelíthetjük onnan is hogy normális gumit, olajat, akkut többen gyártanak mint normális vez.szíjat. Én ezért maradok meg a Gates mellett, vagy Continental.

ommm 2011.10.19. 20:56:52

@tonalcar: Dolgoznak a videós problémádon de jelezték, hogy a kitöltött lapon nem volt válaszcím, amire írhattak volna.
ON

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 20:57:16

@kovászosUbukla:
Jogos, mint ahogyan - gondolom - gumiból sem teszed fel a Yingcsuk Sange 3000LX Mingtao-t, csak mert akciós a Teszkóban :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 20:59:12

@Ciri:
Ez most nem világos, az eredeti cikkben épp csak érintettem a garanciát, itt pedig nem én hoztam fel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.19. 21:10:58

@prokee: Pedig jó lenne, ha valaki érintené ALAPOSAN a csoportmentességi törvényt is. Sokan félreértik.

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 21:17:12

@BOSCHtechnikus:
Na az egy nehéz téma. Lehet belőle alapos, részletező és unalmas cikket írni, amit aztán senki nem olvas el, meg lehet fogyaszható, rövid, nem túlzottan körbemagyarázott olvasónaplót, ami után kommentek hegyein át cincálják a vesémet ;)

DrSzoke 2011.10.19. 21:17:33

@Hilux94: Tucatnyi Hiluxra tettem mar fel 2LT meg 1KZTE utangyartott kinai hengerfejet,a legelso ilyen mar 200e km tajan jar hiba nelkul.

DrSzoke 2011.10.19. 21:26:05

@prokee: Gabor! Joconak 8-9 eve otthagytam egy Renault gombfejet ami 2 het utan kotyogott.Aszonta elkuldi megnezetni.Tudsz rola valamit hol tart az ugy?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.19. 21:36:52

@prokee: Harley Davidson gumik?
http://www.harley-davidson.com/browse/browse_products.jsp?WebLogicSession=HuqDH3rMvrxojzi9bKgl2w7lhvoXv5AlN77NPkOxeplXX2QHkLPP!43630603!181237810!7005!8005&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302490565&bmUID=1202596419893&bmLocale=en_ca
:))))

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 22:09:56

DrBarna, persze, jóváírtuk, szaladj be! :)

cziklotron 2011.10.19. 22:19:20

Van benne valami, bár a cikk nagyon kihegyezte a sztorit a fékbetétekre. Nem helyes! Tény, hogy a vw konszern beszerzöi szivesen kóperáltak a Textar-al mint fékbetét beszállítóval és az is tény, hogy ezekböl létezik vw szimbólum nélküli is ami ugyanúgy beépíthetö helyette. A sors furcsa fintora, hogy az elözö autóm mindkettöt koptatta (kétszer a gyárit, kétszer az "utgy" gyárit), és míg a "gyári" gyári esetében lemez felnivel télen IFA zörejeket halatott tolatás utáni fékezés esetén, ez nem volt tapasztalható az "utgy" gyárinál. De ott a normál fékhatás érezhetöbben gyengébb volt. Cserében nem kopott olyan gyorsan, viszont a tárcsát másfél fékbetét megette (hátul). Hogy van-e különbség talán igen, talán nem.

Fantozzi.ie 2011.10.19. 22:39:55

@cziklotron: Én is azt vettem észre hogy a gyári gyári fékbetétek keményebbek ,épp ezért a betét lassabban kopik de a drága (és puha) tárcsákat gyorsabban koptatja mint az utángyártott gyári puhább fékbetétek

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.10.19. 22:49:04

Audi RS2-höz gyűrű garnitúra Audi zacskóban 105 ezer volt a gyári beszállítóé az autósboltból 26 ezer. A 26 ezerben már jóllakott a gyártó, az importőr nagykereskedő és az autósboltos.

@prokee: az is megérne egy posztot, hogy mi alapján találják ki a gyárak az alkatrészek árát. Vettem egy C Vectra-hoz gyári hátsó dobbetétet 3.200-ért, (bontott 3-5000ft), lökhárító tartó műanyag profilokat 2.500 és 3400-ért, kb. 15-20 centis relatív bonyolult forma (bontott 1-3000ft), ezzel szemben a vonószem takaró műanyag korong 6.400! Egy 200 forintos nagyságú műanyag korong! Ezt nem vettem meg.

DrSzoke 2011.10.19. 22:55:30

@prokee: Ha legkozelebb arra jarok...

prokee · http://prokee.blog.hu 2011.10.19. 22:56:43

@DrSzoke:
Hát apám, nem én tehetek róla, hogy nincs egy rendes autód, ami lefutja azt a pár kilométert ;)

DrSzoke 2011.10.20. 00:09:23

@prokee: durvan 19000. Nem veletlen irta mar sok kommentelo mas posztokban hogy az Audi az szar de nagyon.Itt a pelda,meg uszni se tud.Telleg szar.

esef 2011.10.20. 07:38:54

@Flak:
Megcáfollak:
Renault gyújtótrafók. A "gyári" Sagem és Valeo mindkettő egy nagy kalap meleg kaki, a "szar utángyártott" Beru sokkal de sokkal jobb...

tonalcar 2011.10.20. 08:55:59

@ommm: Először is, hála és köszönet! :) Amúgy volt, plusz az említett Úriemberrel, arról a címről leveleztem. De nem kötözködöm inkább örülök, hogy történik valami. :))

Flak 2011.10.20. 12:13:16

@kovászosUbukla: Fröcsögés? :D Olvasd már vissza mit írtál itt össze! Én kultúráltan leírtam a véleményemet, erre ilyen stílusban kapom a választ. Grautálok, épp ez az ami miatt teljesen fölöslegesen érzem néha hogy kommenteket olvassak. Vagy hogy hozzászóéjak. Nem tudom "élőben" valóban ekkora szád lenne-e. Szerintem hagyjuk is, belőled tizenkettő egy tucat itt és az összes többi fórumon. Csak trágárul beszólni tudtok.

Flak 2011.10.20. 12:14:06

@Flak: Bocsi a helyesírási hibákért, kicsit kapkodva írtam. :)

Flak 2011.10.20. 12:15:52

@esef: Na igen, vannak esetek amikor a gyári jobb, van amikor az utángyártott (pl. nálam a Wartburgban a gyújtógyertyák esetén). Ahogy én is leírtam korábban. De ez nem azt jelenti, hogy csak az egyik vagy csak a másik preferálandó.

Jancsika81 2011.10.20. 14:03:34

Ugye a cikkíró azt tudja hogy a gyári beszállítóknak a szerződéskötés pillanatában garantálniuk kell a gyártás befejezése után 15 évig az azonos minőségű és árú termék korlátlan számban történő biztosítását...? A "gyári" alkatrészek egyébként a töredékébe kerül annak amennyiért bárhol bármilyen néven árusítják őket. Csak egy egyszerű példa a 10 évvel ezelőtti valóságból. Ford Escort önindító kisker ár Mo 120e huf, beszállító eladási ára 40-80 usd típustól függően...

Geza Figlar 2015.06.11. 21:29:42

@yomsisi: Anno a Pandába bele esett a gyertya :) Ledarálta a ventillátort. A FIAT szervizben 25k volt , mert "csak motorral együtt lehet kapni". A Bárdinál 2500Ft-ért szereztek csak lapátot, úgy hogy 3 nap múlva felhívtak, hogy én vagyok aki lapátott keresett? Mert ha igen, akkor 2 nap és meghozzák Németországból. Vették a fárdságot és utána néztek, pedig elsőre ők sem tudtak segíteni.
Szóval a Bárdi jó hely.

ketmolnarauto · www.ketmolnarauTo.hu 2018.01.20. 14:20:33

Több kis városban működő autóalkatrész kis- és nagykereskedőként elmondhatom, hogy sokkal egyszerűbb a kérdés, mint sokan gondolják.
Az már lerágott csont, hogy az autógyártók nagy része nem gyárt autóalkatrészt. Beszállítóknak elismert gyártókat választanak. Kis hazánkban inkább azzal van gond, hogy amit egy német átlagember rá tud költeni egy évben az autójára, ezért Magyarországon autót veszünk.

Nálunk a cégnél 100 emberből 90 a legolcsóbb alkatrészt keresi. Kb. kilenc már közepes minőséghez ragaszkodik. És van egy százalék aki a csúcsminőséget. Esetleg előfordul olyan „fehér holló”, akinek csak a gyári kell.
A gyári alkatrészek ára között lehet valamennyi árkülönbség országonként. De a lényeg, hogy egy német vagy egy svájci átlagembernek meg sem kottyan. Míg egy átlag magyarnak, ha kimondjuk a gyári alkatrész árát, akkor egyből kirohan az üzletből. Sok esetben, ha a magyar átlag keresethez képest nagyon drága alkatrészt keresnek és esetleg több százezres alkatrészről van, szó akkor ki sem merjük mondani az árat. Inkább küldjük bontóba.
Azt azért le lehet szögezni, hogy a gyári alkatrész általában jóval drágább, mint az utángyártott. De az utángyártott alkatrészek között is nagy árkülönbség lehet. Gondoljunk csak bele, például a BOSCH az autóalkatrész gyártásban mennyi innovatív terméket jegyzett be. Ezek kifejlesztéséhez komoly laboratóriumi fejlesztések szükségesek, amit a termékekre áthárítva a vásárlóknak ki kell fizetnie.
Egy kínai beszállítónkkal közös beszélgetésünkön említettem, hogy a magyar ember, ha meghallja, hogy kínai márka, akkor nem feltétlenül jó minőség jut eszébe. A „kis” kínai erre azt a választ adta, hogy ő bármilyen minőségben le tud gyártani autóalkatrészt. Csak a magyar embernek általában a legolcsóbb alkatrész kell. Úgy gondolom, hogy teljesen igaza van. Szerintetek a kínai gazdaság azért van az élvonalban, mert minden olcsó és rossz, amit gyártanak? Nem! Velünk van a gond. Nálunk sajnos erre van a legnagyobb kereslet.
A cikkben csak a saját tapasztalataimat írtam le, ami nem minősül országos átlagnak! Legalábbis bízok benne…

Molnár László
ketmolnarauto.hu/