HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az utolsó nyolc guriga, aztán már spórolok

2012.02.13. 06:36 Tcomment

Címkék: opel insignia

Mint ilyenkor mindig, most is letaglóz, mennyire komikusan drága lett itthon az autó.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

239 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr174099245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 07:10:58

Hát ha már 7-8 guriga, akkor inkább egy Toyota Avensis vagy egy Honda Accord. Szerintem.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 07:11:57

Persze kizárólag 426-os HEMI motorral! :-)

Rókakígyó 2012.02.13. 07:21:26

adnak erre jócskán kedvezményeket. Megvenni nem olyan drága. minek vegyen az ember toyotát, ha van opel is?:)

békaapu 2012.02.13. 07:26:04

Igenigen...
Nekem sem sikerült összespórolni.
(a tizedét sem)

:-)))

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 07:26:21

Mert például a Toyotára/Hondára is adnak kedvezményeket.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 07:36:36

@békaapu: Akkor 10 %-os önrésszel megveheted. Más kérdés, hogy 50 éves leszel, mire kifizeted. :-)

plephyl 2012.02.13. 07:46:11

megjelenése óta tetszik az insignia (kívül-belül), de valszeg mégsem választanám.
belső tér és csomagtartó mérete nem nagyobb mint egy tágasabb kompaktban, prezstízse pedig kevés ahhoz, hogy csak a méret miatt megvegyem.
egy új astra kombi szerintem józanabb döntés, ha már opel.
amúgy inkább egy prius, annak is van ekkora beltere és szinte fele ennyit fogyaszt. és az alapjáratról húz, mert a villanymotor nem viccel.

abc 2012.02.13. 07:54:59

Nagyon szép autó az Insignia csak rettentő kicsi belül, de ez sajnos manapság divat hjogy kivül nőnek belül szükülnek az autók.
Ára meg nevetséges pár éve +2 millióval 5-ös BMW-t vagy alap E-Mercit lehetett venni.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.02.13. 07:59:26

Annyira jó olvasni, hogy az USÁ-ban annyiért adják a nem rosszul felszerelt Passatokat, mint Európában a kicsit jobban felszerelt Polo-kat.

Vajon ezt az autót mennyiért adnák az USÁ-ban? 3,5 millió?

maistro1 2012.02.13. 08:00:14

Opel az a márka számomra, mely feleslegesen használja a föld erőforrásait. Ha holnapra kimúlna nem sírnék.
A végletekig kigrammozott, silány GM-Opel változatok az autógyártás szégyenfoltjai über Deutsch.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.13. 08:00:59

Ez így van, pl olyan vw buszt adtak majdhogynem fullosan 3.5-ért az usaban, h eszméletlen!

Ironpen 2012.02.13. 08:02:20

Lehet, hogy vicces az ára, de Opelék komolyan gondolják, hogy prémium kategóriába akarnak tartozni. Egyrészt ezzel a teljesen unpraktikus, de kellemes vonalvezetésű Insigniával jó útin haladnak. Az egy másik dolog, hogy ezt a begyöpösödött agyú magyar piacon nem sokan fogják még fel, szerencséjükre a magyar piaci szemlélet a tehetősebb országokban nem jellemző. Egyébként ez az autó nekem sem kéne, de elismerésem az Opelnek...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 08:08:40

Akkor 60 éves korodra.... manapság simán van esélyed megélni! :-)

Überspannung 2012.02.13. 08:16:19

@békaapu: És mire 80 évesen nyugíjba mész, lehet egy saját veterán autód garantált km-rel :)

eMJe 2012.02.13. 08:16:31

opelem van, szeretem is, de az is biztos, ha lenne pénzem, akkor sem adnék érte ennyit

mikrovp 2012.02.13. 08:25:15

Ennyi pénzért semmiképpen sem vennék olyan autót, amiből ennyire rossz a kilátás. Nem mindenki autópályán éli az életét, egy városi közlekedő a sok beguruló bringással, lelépő gyalogossal, meg egyáltalán, az araszolgató forgalommal ugyan mit kezd egy ilyen bunkerral???

1kutya 2012.02.13. 08:28:50

tipikus flottás cégautó

...lesz, ha elkezdenek kikopni a dízelek az üzemanyagár ilyentén alakulása miatt (nálunk már kezdik).

Plumper_ 2012.02.13. 08:32:11

8.000.000 Ft-ért pár éves Mercedes-Benz, és az tutira jó autó. Erről ennyit.

8-9 millió Ft-ért Opelt venni öngyilkosság. Pár év alatt a felét sem éri.

Palcsikov 2012.02.13. 08:32:48

Fura, hogy az autó biztonságosságához (ADAC csillag) csak a törés teszt tartozik, meg a gyalogos gázolás.
De azt, hogy egy ilyen autóval mennyivel könnyebb ütközésbe kerülni, mint mondjuk egy A-osztályúval (W169), azt nem mérik.
Nem normális, hogy mennyire fogynak az ablakok, és mennyire nőnek a lemezek.

Pasas 2012.02.13. 08:33:20

Tényleg nagyon elszálltak az autóárak. A prémiummá válást pedig az Audi is így kezdte.

Plumper_ 2012.02.13. 08:36:23

@Kiszámoló: ha az USA-ban élnék, simán amerikai autót vennék, közepesen nagyot újonnan 4 millió Ft-ért, és abban nem grammozzák az extrákat.
A műszerfalat meg kopogtassa a dobsuliba járó rockersrác.
Azért jóval olcsóbbak az USA-ban az autók, mert az amcsik nem engedhetik meg maguknak a drága autókat, ellenben velünk..

@Ironpen: a nyugati fizetés szerencsére Magyarországon nem jellemző..:-P

zöldi 2012.02.13. 08:37:05

Örülök hogy Karotta újra aktív. Jó cikk!

Otto von Bolschewich 2012.02.13. 08:40:59

Ez az autó annyira izgalmas és szép, mint egy F Astra Classic. :) Kár, hogy ez utóbbi legalább olcsó igáslónak tökéletes. Valahogy nagyon izzadtságszagúnak tűnik ez az Opel nekem.

SLX-350 2012.02.13. 08:41:36

Új Insignia? Örülök ha a 10 éves C Corsám részleteit ki tudom fitetni!

ben1988 2012.02.13. 08:51:16

Egynégy turbó. Kíváncsi vagyok 15 év múlva menni fognak-e ezek még. Az egynyóc szívó biztos.

miskagyerek 2012.02.13. 08:52:35

Van három éve egy 2-es,200 lovas négykerekes turbó Insigniám, nemcsak érzelmi alapon tudok hozzászólni. Rég volt ilyen utat fogó,jól vezethető, dinamikus autóm, talán csak a hasonló perverziótól vezérelve vett Alfa 156-os. A rossz utak ellenére nem zörög , nyüszög, kívül szép, belül tényleg csak kisméretű embereknek, üzleti célra használható. Az árához képest sok apró, néha a szervízt megoldhatatlan kérdőjel elé állító gond volt vele. De ami végképp eltántorított tőle,az a fogyasztása. Ha tényleg ki akarjuk használni az adottságait, akkor télen játszva produkálunk városban 20 (!) litert, amit manapság veterán Ford Mustangtól elnéz az ember, de ma elfogadhatatlan egy modern autótól. Hosszú távon, barna-szkájkalapos tempóban, tojáshéj talpú cipőben, a lejtőn üresbe téve megoldható a 10 liter. Arra meg tényleg ott a Daewoo Tyco. Nem javasolom ezt a modellt, pedig jó volt vezetni, de az nagyon zavaró tud lenni, hogy folyton a benzinórát nézi az ember, hogy csak eljusson a következő kútig. A költséget meg szándékosan nem mondtam, nehogy a csövönfosás vádja érjen...
Alternatívaként a hasonlóan szép VW CC jobb választás, de a Honda Accord is jó opció. Magam céges autóként egy mindennel televásárolt 4-kerekes dízel Superb mellett döntöttem, ami még a sok parádéval együtt is jóval olcsóbb. Kicsit bumfordi, de a kredenccel is megpakolva még fallabdázni lehet benne a hátsó sorban. És eljutok egy tankkal Varsóig.

igazi hős 2012.02.13. 09:04:28

Az Insigniáról nem is , de a Vectráról hibátlan a cikk: "ennyi érzéki örömhöz egy Vectrában kamionparkoló kellett, és feslett erkölcsök"
Egyébként meg nem kell az Opelt fikázni az 1,4T miatt, csak beállt a többiek mellé. Lassan a kisautókban kéthengeres, a nagyokban háromhengeres motor lesz és olyan vezérlés, ami GPS pozíció alapján felismeri a tesztlabort és 3 literes fogyasztást produkál. Utcán meg nem a másfélszeresét, hanem a háromszorosát, mert valahogy menni is kell.

Shadowbull 2012.02.13. 09:05:31

@miskagyerek: "Ha tényleg ki akarjuk használni az adottságait, akkor télen játszva produkálunk városban 20 (!) litert"

Miert szerinted mibol jon a teljesitmeny, a levegobol?

sb

prérikutya 2012.02.13. 09:13:18

@miskagyerek: Azért egy benzines autót ne hasonlíts már össze egy dízellel fogyasztás tekintetében. Gondolom a Skodában nincs 200 ló, meg öszekerékhajtás.

A Superb jól néz ki, már annak aki ízlésficamos. Kicsi kerekek, összeérő hátsólámpák, az egész egy nevetséges látvány, az Insigniához hasonlítani tényleg vicc.

"Ha tényleg ki akarjuk használni az adottságait,"

Kezdd el sportosan vezetni a Superbet, majd meglátod, ott is simán 10 fölé ugrik a fogyasztás, főleg városban. Dízellel, is csak okosan, finoman éri meg autózni.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 09:15:11

@miskagyerek:
"És eljutok egy tankkal Varsóig. "

Az is valami? A Wehrmacht többezer tankkal jutott el Varsóig és még tovább! :-)

mallac 2012.02.13. 09:18:17

Swachta szókratész(vagy Knapp)Mintha ő találta volna fel a portable rendszerű, hordozható villamosszéket.Vagy zsámolyt. A kocsi egyébként kimondottan jól néz ki,persze ízlések és pofonok különböznek.

tomnemtom 2012.02.13. 09:20:19

a "levesestányérnyi"-t utoljára mellbimbókkal kapcsolatban hallottam, de hogy jön ez ide.

redriot77 2012.02.13. 09:26:44

@Kiszámoló: "Vajon ezt az autót mennyiért adnák az USÁ-ban? 3,5 millió?"

Azért nem egészen. A Buick Regal lényegében az Insignia amerikanizált változata: 27000 dollárról indul 2.4-es 180 lóerős benzinmotorral. Meg gondolom több extrával mint az alap Insignia.

Eredetileg a Saturn márka forgalmazta volna az USA-ban, és mivel az volt a GM ócsó márkája így biztos még alacsonyabb lett volna az ára. Viszont a Saturn 2010-ben megszűnt, így lett belőle Buick Regal.

Mental Militia 2012.02.13. 09:27:05

Szerelmes nem lettem az Opelbe, de nagyon jó hangulatú írás, nem csak egy teszt, gratulálok!
Az, h a Balatont bárki is megkapja, viccnek is rossz, rémálomnak is elképzelhetetlen, de csak humor-ugyeeeee??! :)

Mental Militia 2012.02.13. 09:29:04

@Shadowbull: is. Benzin-levegő keverékkel műxik a történet.

EzVan:) 2012.02.13. 09:32:32

@Kiszámoló: www.buick.com/regal-luxury-sport-sedan.html 27000$-ről indul a vele azonos Regal, persze a felszereltséget nem hasonlítottam össze.

DDrummer 2012.02.13. 09:34:36

Ha megvenném, akkor inkább egy 2.0 CDTi lenne a megfelelő, valamint ha a felextrázott listaár bő 2-3 millióval olcsóbb lenne.

EzVan:) 2012.02.13. 09:37:37

@redriot77: megelőztél. tegyük hozzá, hogy a Buick a drágább autó a palettán.

Plumper_ 2012.02.13. 09:40:40

@közlekedési bűnöző: továbbá, ott volt az első motoros találkozó.:-) by Wehrmacht

750iL 2012.02.13. 09:41:59

ennyiert mar nem opelt vennek,de ketsegkivul minosegerzete van az Insignianak. bar ez a kis cm3 es turbo nekem szurja a szemem. Ha mindenkepp ilyet akarnek akkor csak is kombiban.

mizie 2012.02.13. 09:42:43

@Mental Militia: Én annak örülnék a legjobban ha a teljes ország vezetését átadnánk a németeknek.

Rocko- 2012.02.13. 10:02:45

micsoda szóképek, micsoda szóképek uraim!

az Insignia pedig egy fura vizen evez. elég karakteres, hogy ne lehessen mással összetéveszteni a forgalomban, de nem túl extravagáns, nehogy a kirívósága elrettentse a vásárlókat.
(a seggét jellemző hasonlattól most megkímélném a nagyéredműt.)

miskagyerek 2012.02.13. 10:09:47

@prérikutya: "Azért egy benzines autót ne hasonlíts már össze egy dízellel fogyasztás tekintetében. Gondolom a Skodában nincs 200 ló, meg öszekerékhajtás."
Mert? Nem összevethető két autó, ár-érték aránya ha más folyadék hajtja? Ha figyelmesen elolvasod, a Superb-ből is a négykerekesre esik a választásom (nagyon jó, Haldex), és bár nem 200 lovas, a városban bőven elegendő 170 lóerő mellett a másfélszeres nyomaték sokmindenért kárpótol. Ha meg sportosan 10 liter fog enni, az , ugye, még mindig nem 20?
A Superb valóban nem szép autó, ahogy én is bumfordinak tituláltam, amiért másik százezer ember fog nekem esni. Megnyugtatásodra: én is aberráltan az esztétikát és a finomságokat szeretem. Ezért választottam akkoriban az Insigniát. Tetszett, ma is tetszik, de sajnos a topmodell szája büdös picit. Üzleti célra jó lesz az ápolt dagadt bula, aki még hálás is , ha szeretik. Magáncélra meg veszek egy szép állapotú DS Pallast , amibe a későbbi keresetemet ölhetem.

kewcheg 2012.02.13. 10:18:58

Ugyanezt tudja a Suzuki Kizashi is, 2.4-es motorral , összkerékkel, némiképp hasonló, de egyedibb külsővel,talán párszázezerrel drágábban....Nem is kérdés, melyik éri meg jobban, hozzátéve hogy amaz hetekig utazik különböző tengereken vagy tízezer mérföldet+ vám, és még így is majdnem ugyanennyi....

miskagyerek 2012.02.13. 10:20:33

@Shadowbull: "Ha tényleg ki akarjuk használni az adottságait, akkor télen játszva produkálunk városban 20 (!) litert"

"Miert szerinted mibol jon a teljesitmeny, a levegobol?"
Úgy tudtam az is kell hozzá. De örülök, hogy nem bután döglök meg, van aki felvilágosít, hogy 20 liter egy mai középkategóriás személyautónál evidens.
Azért csak picit kiegészítésképp: az adottságok kihasználásán szabálykövetés-közeli vezetést értettem. Nem hótt szabályosat, de nem is a keljfeljancsis, arrogáns stílust.
Mindenkinek szép napot

Boka1 2012.02.13. 10:20:43

Ha az ember el tudja fogadni, hogy üzletkötőknek fenntartott flotta autóban ül, akkor nem rossz választás. Ha 8 millió, akkor már legyen automata váltós !

miskagyerek 2012.02.13. 10:24:18

@közlekedési bűnöző:

"És eljutok egy tankkal Varsóig. "

Az is valami? A Wehrmacht többezer tankkal jutott el Varsóig és még tovább! :-)

Jót vidultam

Valaki megszámolta, mennyivel jött vissza?

tede 2012.02.13. 10:29:37

8 milliót egy autóért? Aztán csodálkoznak, hogy nem veszik a népek, amikor még jóáras hitelek sincsenek.

Buncog 2012.02.13. 10:30:02

Volt szerencsém Insignia kombiban utazni és körbenézni benne: a hátsó szélvédő mérete vetekszik az osztott hátsó üveges VW bogarakéval, csak annyi a különbség, hogy az Insigniában azt plusz másfél méter távolságból nézed. Vagyis mintha egy középkori vár lőrését nézném több lépés távolságból. A hátsó ajtóknál is meredeken emelkedik az övvonal, a h. sárvédők üvege pedig egy üvegtégla méretével és átláthatóságával vetekszik. Tolatni, parkolni nagy élmény lehet vele.

prérikutya 2012.02.13. 10:32:45

@miskagyerek: Szerencsés ember vagy, hogy válogathatsz, hogy milyen céges autód legyen.:-) Én alapból nem hasonlítok dízelt benzinessel, mert akkor ide keverhetnénk a hybridet is, és az győz fogyasztás tekintetében.

A fogyasztást befolyásolhatja sok dolog, így a kerékméret és a súly is. Míg a Skoda dízele elfut 17-es kerekekkel, addig az Opel 19-20-as kereket használ az erősebb modelleken. Súlyról nincs infóm, de lehet, hogy az Insignia valamivel nehezebb.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.02.13. 10:37:01

Sokan dízelkillernek hívják ezeket a kisebb 1,4-eseket. Ha ugyanúgy szeretnél velük egy ilyen cégautó kategóriás jószágban haladni, mint egy 1,6-1,7-2,0 dízellel, a 6-7 liter helyett inkább a 8-10 a jellemző, közvetlen befecsi, kis turbo és a többi ide vagy oda.

Altea XL-t hajtottam nemrég 1,4 tsi-vel, jól mozdult (persze egy akkora busszerűség a tömegével és a magasságával sosem lesz sportos), tetszett a hangja, stb, de mire letettem 10 liter/100 körül volt az átlagfogyasztás... Később kiderült, hogy az olajat is csípi, nem is rosszul, a pálca nem érte el az olajat 17000 km után. :D

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 10:42:50

@miskagyerek: Hát azt mondjáék néhány Tigris maradt belőle azért a múzeumok számára. :-)

Igaz lehet, mert Messerschmitt 262-ből például sokkal kevesebbet gyártottak, mégis láttam egyet Washingtonban a Smithsonian Museumban.... :-)

Dr. GGG77 2012.02.13. 10:56:57

Az ülések kényelme, a beltér kifinomultsága azért sokat javít a közérzeten az Insigniaban. Viszont több száz kilométer után már tényleg jön a klausztrofóbia benne.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 11:01:47

Vectra csak 1.6 fapad volt 5 millióért. Ez meg 1.8 szint. Csak B Vectra volt 5 milláért.

Még ha a ráncfellvarottat veszem, akkor is 11 éve...

Évi 4% inflációnál az több mint 50%(kamatos kamat).

Szóval az autó nem drágább mint az 1.6 16v B Vectra, csak erősebb és jobban felszerelt. Sajnos akinek a bére nem emelkedett, megszívta.

DOKKOLÓ 2012.02.13. 11:11:39

Feleségednél a pont! Akármennyire is feszül a gyártó, hogy többnek látsszon, mint amit, ez akkor is csak egy gagyi opel marad..

tiramiska 2012.02.13. 11:12:21

Drága-Drága-Nagy-Nagy! Érdekes, én azt vártam hogy egyre kisebbek és könnyebbek lesznek az autók hogy kevesebbet fogyasszanak... továbbá, úgy gondolom, ha az embernek van egy gyereke akkor még a fele ekkora autó is bőven elég.... csak hát, van a presztízs meg a büszkeség.... Így is ki lehet dobni néhány garast az ablakon... ;)

Plumper_ 2012.02.13. 11:12:48

@miskagyerek: LOOOL, hogy mennyivel és hogyan jöttek vissza Fritz-ék, 10 pont!:-)

nekem is a Skoda SuperB kombi a kedvencem, TD és persze automata váltóval. Mit nem adnék érte... Nem kéne azon agyalni, mit hová teszek és hogyan férnek el a barátok, rokonok.

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: soha a büdös életben nem térül meg a dízel, hacsak nem évi minimum 30.000 km-t teszel meg vele.
gázolaj ára, dízelautó magasabb ára, dízel alaktrészek magasabb ára

@kewcheg: a Suzuki Kizashi totál agymenés. 8milláért muzukit? bruhahahahah
már a 4milla is sok muzukiért
nagyon jó kis autók, de egy bizonyos ár felett az ember nem azt vesz.

csorsza 2012.02.13. 11:13:28

Csilivili, ám alulmotorizált autó.
Óva intenék mindenkit az ilyen 1,2-es, 1,4-es turbós ígéretektől, akár dízel, akár benzines variációban. Kevesebbet fogyasztanak, tény, (bár a tesztbeli 7,7l nem is olyan kevés), viszont nagyon lomhák, leszámítva egy 1500-as középső fordulatszámtartományt.

Hurri Kán 2012.02.13. 11:24:37

A kombi és az ötajtós nem néz ki rosszul, az első sportüléssel tényleg nagyon kényelmes, jól beállítható, ugyanakkor a hátsó lábtér egy rossz vicc, ötajtósnál a fejtér is, ahogy a kombinál a csomagtartó mérete is.

nagyonnagyon 2012.02.13. 11:31:19

Az ára miatt a "nagyjából átlagmagyarnak" egy teljesen érdektelen autó, hogy került ez a téma Mr Karotta billentyűzete közelébe ez talány. Lehet büntetésből ;)

kewcheg 2012.02.13. 11:33:11

@Plumper_: Miért a 8 mill. nem sok egy opelért?
Ráadásul ez úgy 8, hogy innen jön Rüsselsheimből, uniós termék, a Suzuki meg úgy lesz 9 , hogy átutazza a fél világot, plusz vám. Tehát az valójában 4-ből meglehetne, és meg is van pl. USA-ban....
Amúgy meg amelyik autó nem csillagos, propelleres vagy Lambo, Aston Martin és a hasonszőrű néhány ismert márka, az az én értékrendemben mind egy presztízs, azaz egy Kizashi ugyanott áll, ahol egy Insignia vagy egy Citroen C5, tisztességesen megcsinált tömegautók és kész....

gsc 2012.02.13. 11:35:22

De hát ez egy gagyi Opel – mondja a feleségem...
és milyen igaza van :)

A kis turbómotorokat pedig titsák be. Igaz hogy forgalomban elviselhető, de mikor nem bír hidegen felmenni a rámpán a mélygarázsban akkor legszívesebben bezúznám.

mallac 2012.02.13. 11:47:06

Ez csacsiság hogy egy márkanévhez automatikusan hozzárendeljük a minőséget is.Egy márka különböző modelljei eltérő minőséget is takarnak.A kizashit sem lehet megítélni a 92-es fapados swift tapasztalatai alapján,magasabb minőségi osztályba szánt járműnél mindent gondosabban csinálnak,a tervezéstől a kivitelezésig.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 11:47:22

Azért aki azt mondja hogy a 7,7L nem nagy szám, annak elmnondanám, hogy a családban van egy B Corsa 1.0 12v, az most így télen 7L-t eszik egy személlyel, kizárólag városban(jó nyáron 6L). Karotta is városban ment, gyaníthatóan Bp-en, míg a Corsa nem bp-i. A Corsa 840 kg, 18 alatt van 100on.

Szóval rendben van az a fogyasztás, vegyesben biztos simán 7 alatt tartható.

963kto 2012.02.13. 11:52:44

Volt szerencsém múlt év nyarán az amerikai kontinensen járni. Ott ua. autó 3 literes motorral is sokkal olcsóbb.Különbség semmi, ua. gyártósor. Mivel van egy focusom, a detroiti szalonban megnéztem egy Ghia titán felszereltségűt: 6 seb aut, 2.5 l. turbó igaz bőr nélkül. Ára adóval volt 17900 Usa dollár.A megjelenése pont, mint az európai.Akkor most ez az autó miért is 6.5 milla nálunk? Miért ilyen drága Európa? És meddig tűrhető?

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 11:54:50

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Nyilván, csak a spritmonitor elnézve az 1.4 tsi-k átlaga 7 L benyából, pedig a németek kitolják a szemét az autópályán még az 1.2eseknek is. De elhiszem hogy ha akarja valaki meg lehet etetni 10et is városban....

A dízel kényszerpálya, gusztustalan. Az autó benzines, ha meg spórautó akkor gázos, az a dízelnél sokkal olcsóbban és környezetbarátabban fut.

Az elmúlt évben 1.3ról 1.5 euró lett a benzin erre felénk, az LPG meg 70 cent volt most ugyanannyi.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 11:57:29

@963kto: Én kint Ford Fusiont béreltem, az kb. a hazai Mondeonak felel meg. Egy rakás fos volt, van összehasonlítási alap mert itthon is Mondeózok. Egy gagyi giccstenger az egész, még a müszerfalvilágítás is egy okádék a kinti Fordnál. Minden anyag szarabb az autóban.

pimpike_ 2012.02.13. 11:59:29

@963kto: "Akkor most ez az autó miért is 6.5 milla nálunk? Miért ilyen drága Európa? És meddig tűrhető? "

Rosszul látod.
Nem Európának drága, hanem csak K-Európának,ezt pedig vastagon leszarják Brüsszelben...
("Valami" miatt az óriási bérkülönbségekről nem akarnak tudomást venni)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 11:59:37

@963kto: Ha szerinted a kinti Ford ugyanaz hozass magadnak a szlovák céged nevére, csak a vámot kell kipengetned más nincs.

Plumper_ 2012.02.13. 12:02:25

@kewcheg: teljesen egyetértek veled. A Kizashi kib@szott jó kis autó, csak az árát nem sikerült belőni ide Mo-ra. Annyiért itt senkinek nem kell.
Az Opel és a többi sem jobb nála.
Hozzáteszem, hogy nekünk az 5 millió Ft-os autó ilyen békaschegge fizetésekkel arányban annyi, mint egy átlag nyugati emberkének egy 1,5 millió Ft-os autó. Ha annyiba kerülne nekem is arányosan, 2 évig gyűjtenék rá, vagy hitel 2 évig, aztán jónapot.

963kto 2012.02.13. 12:17:13

Hm nem akartam senki lelkivilágába beletaposni. Amit én kint láttam, az egy focus feliratú gép volt, és mivel ua van nekem, láttam, hogy semmi különbség nincs.Egyébként igaz,a fusionnak nevezett az tényleg gagyi,primó, úgy hogy van.Az nem kellene. Egyébként vezettem bérelt Toyotát. Az is kopp műanyag az egész, úgy látszik a puha műszerfalat nem szeretik arrafelé, pedig egy aránylag jól felszerelt automata volt.
" Téptem" vele mint a golyó, 1.4 liter, 4 seb automata, el lehet képzelni. Szóval ott is van aki "tud" vásárolni.Viszont ezzel kellett beérni, egy kisebb városban éltünk, ez volt elérhető a közelben pár napra. Szóval egy a lényeg, szerintem: eddig én sem láttam normálisan összerakott, mondjuk úgy németes színvonalú autót kint. A focus és opel másképp nézett ki. Kell is, mert a keletiek megeszik őket, Az egyterűek fele távol keleti volt már így is.

Shadowbull 2012.02.13. 12:19:11

@963kto: "Miért ilyen drága Európa?"

AFA+regado.

USAban egyik sincs benne az arban + az osszes ado- es jarulekteher sokkal magasabb europaban.

sb

963kto 2012.02.13. 12:20:34

JA és nem hozatok, mert se cégem, se szlovák rendszámom. Egyszerűen jobb minőségűek az eu. autók, de a mi keresetünkhöz drágák.

megint 2012.02.13. 12:24:13

Az opellel az a baj, hogy egyre nehezebb autókat csinál, lassan oda jutnak, hogy egy A8-as könnyebb lesz mint egy dízel insignia, ugyanis a többi gyártó könnyebb autókat gyárt, ők meg kiöntik ólommal.

moslekzabalo.il 2012.02.13. 12:24:22

"Látom magam előtt, ahogy 2030-ban, az addigra az államadósságunk fejében Németországnak átadott Balaton partján,"

He-he-he.Az mar elkelt:

www.youtube.com/watch?v=dU3v6N3N9d0

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 12:30:19

@963kto: Tegyük hozzá hogy sikeres ember nem jár amerikai autóval kint. Legfeljebb truckkal. A személyautóból a spórolós átlag japánt, akinek csak egy kicsit is jobban megy, európait vesz.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 12:32:53

@Shadowbull: A fos autóikat megtarthatják még olcsón is, de a benzinár miatt pipa vagyok rájuk! Azért fizetjük a dupláját mert nincs elég tankunk....:))

Shadowbull 2012.02.13. 12:35:19

@Silverstein: Az is az adok miatt van.

sb

Brevis 2012.02.13. 12:36:04

Karotta, ugye ezentúl rendszeres cikkíró leszel? Nagyon hiányozták már az írásaid!:)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 12:36:57

@Shadowbull: Hát szerintem nem kizárólag az adók miatt, mert jövedék az ott is van.

lwcolors 2012.02.13. 12:46:33

Volt cégautó Insignia.
- Utáltam mert balra-előre annyira egyszerűen nem láttam ki. Egy egész zebrán haladó gyerekcsoportot képes volt kitakarni, ezért városban mindig előre-hátra-oldalra kellett mozgatnom a fejem, hogy a holttér mögé lássak. Kínszenvedés volt.
- Elöl a hely egy A Astrában sokkal nagyobb, egy Yarisban is sokkal több, mint magasságban, mint szélességben. 175 cm vagyok, de engem is zavart a kis hely. _Egyszer vittem, egy 190 cm-es utast, ő egyszerűen nem fért be a normál üléspozícióban.
- Télen -8 fok volt. Beültem a kocsiba, elindítottam a motort. A szellőzés rajt maradt, elkezdte fújni az üvegre az amúgy hideg levegőt. Hogy ettől-e vagy mástól kb. 5 másodperc után szétrobbant az első üveg.

conmorientes 2012.02.13. 12:51:34

Jól mondja, jól mondja....

Biztos szép, meg modern, meg csilivili, és van benne gomberdő, eco funkció, seggrázogató, meg fekáliaszinű műanyagborítás, de véleményem szerint majd 2 tonnás autó hajtását nem bízzuk 1.4-es turbómotorra. Ez ugyanis nem úri eljárás.

Fogyasztásról meg annyit hogy az üzemanyag neve benzin, ezért kisautóval kisfogyasztást, nagy autóva nagy fogysztást lehet elérni. Ugyanilyen teljesítményű 10 éves 2 literessel ami felsőhangon ma mondjuk 2M-ból elérhető fogsz hasonló lábállás mellett mondjuk 10 litert fogyasztani, ami a köztes kiszórt 6M jó magyar forintot számítva mai benzinárat is figyelembe véve jó 600.000 km. elteltével térül meg. Ez a lényeg....

Dr. GGG77 2012.02.13. 12:51:57

@963kto: "Miért ilyen drága Európa?"

És miért még szarabb a helyzet itt? Mert itt a nyugat-európai benzin, kaja, autó árak mellé kapunk egy fizetésnek nevezett lóf@szt.

Plumper_ 2012.02.13. 12:52:32

@963kto: ez durva. 4 millió Ft-os autó egy amerikai átlagfizuhoz képest nem sok. új autóról beszélünk, és még nem néztük meg a használtpiacot. ott egy átlagfizudhoz képest csokitallérért hozzád vágnak bármilyen tökjó használt autót. a kaja sem drága a boltban, a jó ruha szintén olcsó, az eBay által már rendeltem amcsi motoros boltból alkatrészt. feleannyiból itt volt szállítással együtt, mintha Mo-on vettem volna meg. csak NEKÜNK drága itt minden, mert mi megengedhetjük magunknak, hogy a qva annnnyukat a balkáni fehérgalléros bűnöző-politikusoknak és az EU-s hivatalnokseregnek.

@Silverstein: öhöm, persze, azért ebben van egy adag sznobizmus is.
arany WC víztakarékos tartállyal.
ha én az USA-ban élnék, simán vennék valami batárnagy kombit, ami a garázsomban áll, de az utca végéig ér el, és rollerrel kell a csomagtartóhoz vinni a 3 bőröndöt a vakációra.
tudod ki venne kis fostalicska ökodobozt..

Shadowbull 2012.02.13. 12:56:13

@Dr. GGG77: "nyugat-európai benzin, kaja, autó árak"

ezt azert ne hidd el.

sb

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:02:38

@Dr. GGG77: Mert itt a nyugat-európai benzin, kaja, autó árak

- van benne valami de minden amit nem soroltál fel az drága kint. Nem kicsit, nagyon.

- USA sem fenékig....Times Squre-en beülős hambibárban 1 hambi 20 dollár(4-5000 Ft) volt a múlt 7en....persze lehet hogy a város szélén 4-5 dollár, de azért kemény.

janper 2012.02.13. 13:05:39

@Silverstein: en a Times Square kornyeken eleg sokat ebedelgettem gyorskajaldaban, jellemzoen 10 dollar kornyeken, ami szerintem teljesen jo. A 20 dollaros hambi egyaltalan nem altalanos, azon a kornyeken sem.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:09:40

@janper: Bazzeg nem sikerült leírnom a tér nevét normálisan....:)Én nem a Square környékéről hanem a térről beszélek és most 2012 februárban. Jó burger volt különben és volt hozzá üdcsi is. Másik véglet Long Island K-Markt éttermében 5 dodó volt egy különben kiváló Steak. Azért különben kiváló, mert a kínai személyzet meg a fekete vendégek rém büdösek voltak, de a husi finom volt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:10:18

@Silverstein: most jövök Londonból, egy jegy 2 font, egy szendvics 2 font, kávé szintén.

Egy sima colgate fogkrém, kis kiszerelés, akciós, 1 font.

Az üzemanyagot 1.3 font. Egy doboz cigi 9 font.

Lakásbérlet horribilis.

Frankfurt, fél évvel ezelőtt:

Doboz cigi 8 eur, kávé 2 eur, kenyér 1.20 eur, szeletelt fél kilós. A benzinre már nem emlékszem, de minimum 20%-kal felette. Lakás havonta 800 eur + rezsi.

Éljen a tájékozatlanság.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:11:45

@janper: az is dupla ár az itthonihoz képest, megfejelve párezres havi lakásbérlettel (ami inkább egy lyuk, nem lakás).

Dr. GGG77 2012.02.13. 13:12:07

@Silverstein: Ne a Time Square-ből indulj ki. 4 éve barátomék pár nap New York után elmentek Orlando-ba. Sokkoló volt az árak közötti különbség.

"minden amit nem soroltál fel az drága kint."

Igen, a rezsi, az orvos, egyéb szolgáltatások drágábbak. De 4-5x jövedelemről beszélünk.
Viszont ruházkodás, műszaki cikk jelentősen olcsóbb.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:15:35

@vau: Én 9 fontért nyomtam pizzát az Amanoban(London), de azt meg kell adni, hogy életem legjobbja volt, Mo-n közel sem ettem olyan jó pizzát soha. És nem is sokalltam érte. Egyébként London kiemelkedően drága az Nbr-en belül, Frankfurt pedig kiemelkedően drága Németországon belül.

Dr. GGG77 2012.02.13. 13:16:59

@Shadowbull: "ezt azert ne hidd el."

Nem kell hinnem, tudom. USA-ban, Németországban, Angliában, Olaszországban, Franciaországban, Ausztriában vannak rokonok/barátok. Az általam felsorolt tételek esetén nincs jelentős különbség. Ellenben a jövedelmek...

Shadowbull 2012.02.13. 13:17:24

@Dr. GGG77: "Viszont ruházkodás, műszaki cikk jelentősen olcsóbb."

Hol?

Nemetorszagban ezek kabe annyiba kerulnek mint otthon. Minden mas dragabb. Van ami jelentosen.

Nyilvan a fizetesek is magasabbak.

sb

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:18:53

@Silverstein: Ez nem így van. Stuttgartban ugyanez a helyzet. Jó tudom, az is kiemelkedően drága Ingolstadt-külsőhöz képest, vagy Passauhoz képest, mit bánom én.

Lényeg, hogy kurvára nem nyugatiak az áraink.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:20:14

@Dr. GGG77:

Színtiszta kamu. Rettentőek a lakásbérletek, az üzemanyag mindenhol drágább, az élelmiszer is jóval, a szórakozás hatványozottan, a tömegközlekedés is többszöröse mindenhol.

Hol élnek a rokonaid, Szicíliában?

okoskodó 2012.02.13. 13:20:23

Én mindent elhiszek mindenkinek. De ezt a kismotor-kisturbo időszakot át kéne lépni, és jöjjön minnyárt a vellanymotor!

Nekem Hondám van fele ekkora motorral, fele ennyi kerékkel. Na, aaaz jól megy!!!

És fele ennyit sem fogyaszt. :-)))

Dr. GGG77 2012.02.13. 13:21:01

@Silverstein: 2009 őszén voltam utoljára Londonban. Sohoban, az Oxford Street-től 2 saroknyira hatalmas adag fish & chips plusz korsó Carling 7 GBP. Itthon 50%-os akcióban 12500 Ft-os Puma melegítőfelső 30 GBP (akkor 295 Ft volt 1 font).

Shadowbull 2012.02.13. 13:21:24

@vau: München detto. Ahol olcsobb az elet nemetorszagban ott meg a fizetesek is szarabbak.

"Lényeg, hogy kurvára nem nyugatiak az áraink."

Nem hat. Az aranyok viszont tenyleg szarabbak. De nem lehet egyszeruen csak szorozgatni.

Sok embert ismertem, aki hirtelen felindulasbol elment kulfoldre, merthogy milyen sok penzt lehet keresni, utana meg rovid idob belul hazament, talan meg kevesebb penzzel mint amivel kijott.

sb

S1980 2012.02.13. 13:22:18

"Kétségtelen, az Insignia 1,4 turbó bőven van másfélszer olyan jó autó, mint az 1,6-os Vectra volt. Remélem, ön is csinált ennyire jó karriert az elmúlt 8 évben."

Nagyon tetszik! Hadd reagáljak egy idézettel:
"Attól tartok, maga gúnyolódik velem, Safranek."

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:23:04

@Shadowbull: Az tény, hogy ha valaki a legújabb okostelóra vagy MacBookra pályázik, akkor spórolhat ha NYC-ből vagy Londonból szerzi be, vagy mint a tesóm barátnője most valami Dior menyasszonyi ruhát, de hát ezen árucsoportok szerény részt adnak ki a fogyasztói kosárból ügye...

Dr. GGG77 2012.02.13. 13:23:45

@Shadowbull: "Sok embert ismertem, aki hirtelen felindulasbol elment kulfoldre, merthogy milyen sok penzt lehet keresni, utana meg rovid idob belul hazament, talan meg kevesebb penzzel mint amivel kijott."

Ismerek ilyet is, de az én szűk körömben ez a kisebbség.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:24:45

@Dr. GGG77: !?!?

1. Nézz már rá a font árfolyamra, akkoriban egyébként majdnem parításon volt az euro egy hónapig. Tudom, a fél világ onnan vásárolt mindent. Ez kurvára nem általános, érvényes volt kb két hónapig.

2. 7 fontért te az oxford streettől egy fél adag codot ehettél, de hogy sört nem kapnál most hozzá csak ennyiért, az is ziher.

Három napja ettem 16 fontért egy fish and chipset, eléggé kieső helyen.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:26:17

@Silverstein: Tudnám még példának hozni a nálunk menő, mondjuk 40e ft körüli napszemüvegeket, amiket neten kell rendelni NYC-ből a feléért, de ez sem létszükséglet...:))

janper 2012.02.13. 13:27:35

@Dr. GGG77: nem biztos, hogy ezt ebben a topicban kell megbeszelni, de multkor voltunk borozni harman, tobb mint ketszaz font volt (kaja nelkul). Egy sor itt a lenti (nem tul luxus) barban 5.5 font. Egy 400 grammos kenyeret 1.5 fontert veszek (a Tescoban egyebkent, bar jo minosegu).

Persze, lehet 7-ert is enni+sorozni, de az nagyon ritka (es nem is csucsminoseg).

Persze mindenkepp magasabb az eletszinvonal, de _nem olcsobb_.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:27:55

@vau: Még1. A PlayStation játékaimat 9-19 fontért rendelgetem Londonból, az itthon 10-20eFt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:28:29

@Shadowbull:

Lakhatással nem számol egyik se. Azt meg mindenki hajlamos elfelejteni, hogy középszar fizetéssel egy munkásszállóra ha beköltözöl huszadmagaddal, itthon is tudsz félretenni.

A kolbászkerítés az nem annyira realitás.

Megjártam én is ezt, jó az, de nem csodaország. Ez a nyugati áras, itthon minden szaros baromság meg nevetséges.

Arányaiban többet lehet keresni és félretenni, cserébe le kell mondani arról a komfortról, amit a hosszú évtizedek alatt felépített mikrokörnyezeted jelent. Valamit valamiért.

Germánoknál a kocsi is drágább egyébként.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 13:30:07

@Silverstein:

Ez aztán igazán reprezentatív. A pecacucc is olcsóbb, de ez annyira nem tartozik a szűken vett megélhetéshez.

Shadowbull 2012.02.13. 13:30:19

@Silverstein: Ahogy mondod. Ahogy az akcios puma melegitok is, meg a fish and chips.

Ketsegtelenul lehet olcson elni kulfoldon, lepukkan lakast berelni, gyalog jarni, gyorsettermi meg fagyasztott teszkos kajan elni.

De aki egy kicsit is tultekint ezeken, az nagyon gyorsan szembesul a keseru es draga valosaggal.

persze ha van hozza fizetes, akkor semmi gond. es kulfoldon eppen lehet is.

sb

Shadowbull 2012.02.13. 13:34:05

@vau: "Lakhatással nem számol egyik se. "

Nem hat.

Münchenben egy 3 szobas, 86 negyzetmeteres, 76-ban epult lakas, atlagos kornyeken 840+rezsi, havi vegosszeg olyan 1200 korul...

A penztaros neni meg a sarki boltban jo ha keres 1000 nettot...

sb

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:37:51

@Shadowbull: Tesómnak egyszer mákja volt, mert talált informatikus állást Londonban. Első megbízatás Budapest. Úgy jó hogy kint van állásod és 6 hónapig Pesten nyomod a kinti fizuval...de a 4000 font sem elég túl nagy királykodásra Londonban, bár asszem az már több mint az angol átlag.

csorsza 2012.02.13. 13:43:39

@vau: Közepesen külvárosi részen, londonban (Camden), pub-ban, 8-9 font egy kaja (vmi hús-krumpli-saláta, ilyesmi), 4 fontért iható angol sört kapsz.
Sainsbury-ben olcsón van szendvics+üdítő+csipsz kombó.

Ez a kocsi meg parasztvakítás a vicces motorjával. Mint az 1.6-os A6 Audik voltak, managgereknek...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 13:45:25

@vau: Az üzemanyag drágább max. 30 % -kal, a lakás max 250%-kal. A bérek meg 400 % -kal jobbak.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 13:45:57

@vau: Az üzemanyag drágább max. 30 % -kal, a lakás max 250%-kal. A bérek meg 400 % -kal jobbak.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:47:22

@csorsza: Sainsbury-be nem láttam még fehér embert, a pult túlsó végén legalábbis. De olyan is volt Londonban, hogy a banki(!) desk clerk afro gyerek angolul nem tudott rendesen.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:47:55

@csorsza: Sainsbury-be nem láttam még fehér embert, a pult túlsó végén legalábbis. De olyan is volt Londonban, hogy a banki(!) desk clerk afro gyerek angolul nem tudott rendesen.

Hurri Kán 2012.02.13. 13:48:28

@csorsza:
Tudtommal A6 nem volt 1.6-os motorral, csak A4, igaz, az is egy rossz vicc. Mint ahogy az Insignia is az a sima 1.6 szívóbenzinnel. Új Astrát vezettem, 1.6-ost, az is totálisan döglött volt, jobb nem belegondolni, milyen lehet ez a motor az Insigniában, mikor ülnek benne négyen+ csomagok.

Hurri Kán 2012.02.13. 13:48:28

@csorsza:
Tudtommal A6 nem volt 1.6-os motorral, csak A4, igaz, az is egy rossz vicc. Mint ahogy az Insignia is az a sima 1.6 szívóbenzinnel. Új Astrát vezettem, 1.6-ost, az is totálisan döglött volt, jobb nem belegondolni, milyen lehet ez a motor az Insigniában, mikor ülnek benne négyen+ csomagok.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 13:49:53

@Shadowbull: A pénztáros néni keres 1000-ret , a férje a pénztáros bácsi szintén 1000-ret, akkor az kétezer, mínusz 1200 = 800 marad megélhetésre.

Nálunk meg a pénztárosnéni keres 70.000-ret, a bácsi 70.000-ret, a lakás havi 60, a rezsi 40 és marad 40.000 megélhetésre.

Szóval 800 EUR vs 40.000 Forint és a megélhetési költségei legyenek mondjuk 30 %-kal drágábbak Németországban. Akkor vonjunk le a 800-ból 240-et, még mindig marad 560.

És a pénztáros néni egész biztosan többet kap, mint nettó 1000. Nettó 1000-ret itt Ausztria keleti felén a bejelentetten dolgozó magyar vendégmunkások kapnak, akik a legalja mezőgazdasági munkát végzik.

Hurri Kán 2012.02.13. 13:50:14

@csorsza:
Tudtommal A6 nem volt 1.6-os motorral, csak A4, igaz, az is egy rossz vicc. Mint ahogy az Insignia is az a sima 1.6 szívóbenzinnel. Új Astrát vezettem, 1.6-ost, az is totálisan döglött volt, jobb nem belegondolni, milyen lehet ez a motor az Insigniában, mikor ülnek benne négyen+ csomagok.

Shadowbull 2012.02.13. 13:51:35

@közlekedési bűnöző: ketsegtelen hogy jobb aranyokat lehet elerni.

Nem veletlenul magasabb az eletszinvonal.

De ez nem automatikus, es nem "jar" mindenkinek aki bir venni egy repjegyet.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 13:54:52

@Shadowbull: Hát aki beszéli a célország nyelvét, az tudni fog magának munkát szerezni, még ha alantasabb is, mint otthon. (nem mintha Mo.-n nem a megalázó munkahelyek lennének többségben)

Persze aki csak magyarul tud vagy hajlandó, annak nehezebb lesz.

jujdejo 2012.02.13. 13:56:07

mi a helyzet a tulipánnal a cikk utolsó képén?

nopánick (törölt) 2012.02.13. 13:56:26

@redriot77:

Nade az USA listaár az csak azért van, hogy
tudd minek a 70%-a az eladási ár.

27000*0,7*220 az most csak ~4,2 milla
az elszállt árfolyamon is...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 13:56:58

@közlekedési bűnöző: Azt hagyod ki a számításból, hogy csak nagyon kevesen dolgoznak kint olyan poziban, mint amit itthon itthagytak. Szerintem a kivándorlók 10%-a. Ezzel a 400% bér+ máris kevesebb.

A lakás meg nem 250% max., hanem 250% minimum.

Shadowbull 2012.02.13. 13:57:41

@közlekedési bűnöző: "a pénztáros néni egész biztosan többet kap, mint nettó 1000. "

ebben ne legyel biztos. Rengeteg ember dolgozik ettol akar kevesebb fizetesert is.

sb

jujdejo 2012.02.13. 13:58:50

az is vicc, hogy az elmult 8 évben egész szép karriert futotta be, de most sincs kilátásom új autóra(hitel kategorikusan kizárva), pedig az átlagnál joval jobban keresek...ilyenkor kerdezem magamtol, hogy ki is vesz uj autot...?

Shadowbull 2012.02.13. 14:02:38

@közlekedési bűnöző: De tegyuk fel, hogy ugy van ahogy mondod. Ketten megelnek mondjuk szukosen havi 4-500 eurobol, 1200 elmegy a lakasra, es meg marad is par szaz eurojuk.

Namost ok relative ugyanolyan szarul elnek Nemetorszagban, mint a magyar penztarosok Magyarorszagon.

Es akkor nem ment nyaralni, nem vett autot, nincs gyereke.

Az a nagy kulonbseg, hogy Nemetorszagban van egy nagyon szeles kozepreteg, aki jobban el mint a magyar kozepreteg.

Aki be tud kerulni a kozepretegbe Nemetorszagban az tegye.

Az atlagos gyari munkas ugyanolyan szarul el mint a magyar. Viszonylagosan nezve. Meg akkor is ha mondjuk ájfónt tud venni maganak, a magyar meg csak Samsung okostelefont.

sb

kewcheg 2012.02.13. 14:07:40

Még annyit a témához, bár tényleg nem ide tartozik, hogy nem feltétlenül az olcsóság és a nagyobb jövedelmek ami vonzó lehet, hanem a javak igazságosabb elosztása.(Milyen furi, hogy a tőkés társadalom igazságosabb, mint az itteni posztkádár)Az ugyanis mindenkire jó hatással van, ha azt látod, hogy a társadalom gerincét alkotó réteg: tanár,de mindenféle pedagógus, orvos és mindenki aki a közegészségügyhöz tartozik,a rendőr, a tűzoltó, a katona meg van becsülve mindenféle értelemben, míg a piacon szerepet vállaló értelmiségnél a határ a csillagos ég.(mérnök, ügyvéd,közgazdász)És pont emiatt a fizikai melós juttatása is "fel van húzva" egy bizonyos nívóra.
És nem a dologtalan semmierekellő tudja azt a jószágot megszerezni, amire a dolgozó, adózó csak vágyakozik....

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:09:52

@jujdejo: Miért neked úgy tünik hogy vesznek? Ha csak a magánautókat nézem, nem a cégautókat, akkor tavaly Mo-n annyi új ment el, mint Izlandon. Csak ott 300.000 ember él. De idén jobb lesz.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:11:33

@jujdejo: Miért neked úgy tünik hogy vesznek? Ha csak a magánautókat nézem, nem a cégautókat, akkor tavaly Mo-n annyi új ment el, mint Izlandon. Csak ott 300.000 ember él. De idén jobb lesz.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 14:16:14

A blogmotor meg kapja be.... írtam egy hosszút, de elnyelte. Még egyszer biztos nem írom be.

Plumper_ 2012.02.13. 14:17:16

@Silverstein:

A mázlistának kínai a szakácsa, japán a felesége, angol a háza és amerikai a fizetése.

A pechesnek angol a szakácsa, amerikai a felesége, japán a lakása, kínai a fizetése.

@vau: csak tudnám, hogy a p-ba kerülnek annyiba a házak, lakások Nyugaton? itt, Mo-on is drágák, de ott tényleg esélytelen vásárolni. ott legfeljebb örökölhetsz. (vagy qrvagazdag vagy)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:21:08

@kewcheg: Még annyit a témához, bár tényleg nem ide tartozik, hogy nem feltétlenül az olcsóság és a nagyobb jövedelmek ami vonzó lehet, hanem a javak igazságosabb elosztása.

Gyakori frázis, kár hogy nem igaz. A klasszikus középosztálybeli társadalmak bajban vannak mindenhol, az USAban, NBr-ban, Ném-ban, Fra-ban, mindenhol. Egyre nő a szakadék az alsó és felső közép között, és ez a szakadék nagyobb, mint a mai Mo-n(itt 7xes jövedelemkülömbség van). Oka, hogy öregedik a társadalom, és a kevés fiatal miatt a ma jómódú középosztálybeli nyugdíjasként el fog szegényedni/vagy nem fog nyugdíjba menni.
Az egyetlen kivétel Skandinávia, gyakorlatilag tisztán középosztálybeli társadalom, kis jövedelmi különbségek.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:23:24

@kewcheg: Még annyit a témához, bár tényleg nem ide tartozik, hogy nem feltétlenül az olcsóság és a nagyobb jövedelmek ami vonzó lehet, hanem a javak igazságosabb elosztása.

Gyakori frázis, kár hogy nem igaz. A klasszikus középosztálybeli társadalmak bajban vannak mindenhol, az USAban, NBr-ban, Ném-ban, Fra-ban, mindenhol. Egyre nő a szakadék az alsó és felső közép között, és ez a szakadék nagyobb, mint a mai Mo-n(itt 7xes jövedelemkülömbség van). Oka, hogy öregedik a társadalom, és a kevés fiatal miatt a ma jómódú középosztálybeli nyugdíjasként el fog szegényedni/vagy nem fog nyugdíjba menni.
Az egyetlen kivétel Skandinávia, gyakorlatilag tisztán középosztálybeli társadalom, kis jövedelmi különbségek.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:24:38

@kewcheg: Még annyit a témához, bár tényleg nem ide tartozik, hogy nem feltétlenül az olcsóság és a nagyobb jövedelmek ami vonzó lehet, hanem a javak igazságosabb elosztása.

Gyakori frázis, kár hogy nem igaz. A klasszikus középosztálybeli társadalmak bajban vannak mindenhol, az USAban, NBr-ban, Ném-ban, Fra-ban, mindenhol. Egyre nő a szakadék az alsó és felső közép között, és ez a szakadék nagyobb, mint a mai Mo-n(itt 7xes jövedelemkülömbség van). Oka, hogy öregedik a társadalom, és a kevés fiatal miatt a ma jómódú középosztálybeli nyugdíjasként el fog szegényedni/vagy nem fog nyugdíjba menni.
Az egyetlen kivétel Skandinávia, gyakorlatilag tisztán középosztálybeli társadalom, kis jövedelmi különbségek.

janper 2012.02.13. 14:25:47

@Plumper_: de, vehetsz, ugyanugy, mint otthon (azaz ha legalabb kozepesen jol keresel, es nem orokolsz, akkor egy 80 nm-es lakast kifizethetsz 25 ev hitellel).

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 14:26:29

Szerintem az egy jó jel az autó sikerültségére utalóan, hogy simán képes irigységet kiváltani, ha a szomszéd vett egyet, 3 éveset. Van kiállása.

Shadowbull 2012.02.13. 14:28:35

@Plumper_: "ott tényleg esélytelen vásárolni."

ez nem igaz. ha nem pizzafutar vagy, akkor vehetsz sajat ingatlant, sok hitellel, ha akarsz.

Az mar mas kerdes, hogy a sajat ingatlan nyugaton nem annyira kozponti kerdes, mint Magyarorszagon.

sb

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 14:29:59

@kewcheg: Még annyit a témához, bár tényleg nem ide tartozik, hogy nem feltétlenül az olcsóság és a nagyobb jövedelmek ami vonzó lehet, hanem a javak igazságosabb elosztása.

Gyakori frázis, kár hogy nem igaz. A klasszikus középosztálybeli társadalmak bajban vannak mindenhol, az USAban, NBr-ban, Ném-ban, Fra-ban, mindenhol. Egyre nő a szakadék az alsó és felső közép között, és ez a szakadék nagyobb, mint a mai Mo-n(itt 7xes jövedelemkülömbség van). Oka, hogy öregedik a társadalom, és a kevés fiatal miatt a ma jómódú középosztálybeli nyugdíjasként el fog szegényedni/vagy nem fog nyugdíjba menni.
Az egyetlen kivétel Skandinávia, gyakorlatilag tisztán középosztálybeli társadalom, kis jövedelmi különbségek.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 14:33:09

@Shadowbull: @közlekedési bűnöző:

Meglehetősen jó nyelvtudással, cégcsoporton belüli mozgással sem tudom ugyanazt a pozíciót megtartani.

Huszadrangú senki vagy kinn, akármennyire is feszülsz. Lehet ezzel élni, sokat kell bizonyítani, de soha nem fognak annyira megbecsülni. Aki dolgozott/dolgozik kinn, az tudja, hogy miről beszélek. A legmagasabb megbecsülési státusz az "aranyos külföldi gyerek".

Szóval kisebb fizetés garantált, mint az ottaninak. A lakásbérlet meg akárhogy számolom, de nem két és félszeres.

A jelenlegi munkámnak megfelelő pozícióban sem tudnék olyan jól keresni, hogy arányaiban ugyanott legyek. De tény, hogy a tartalékom feltehetőleg többre lenne elég, de az is csak hazai viszonyok között.

Házat például, ahogy fentebb írta @Plumper_, a büdös életben nem vennék belőle.

Plumper_ 2012.02.13. 14:33:28

@janper: óhh, micsoda kegy.
25 év hitelfizetés után lesz vkinek egy (nem akkora, hanem) 55 hm-es panelje. Köfiiii....

@Shadowbull: sok hitellel.
de miért is ne birtokoljunk egy nyamvadt lakást, minek kelljen 70 évesen is albérletben laknom?

@Silverstein: és az, hogy az állam a törvényei miatt 1,5 millió ember adózik, lát el 10 milliót.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 14:35:03

@Plumper_: Vagy ugyanúgy 15-25 év hitelre veszed és törleszted 600-1200 eurójával...

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 14:36:27

@vau: egyébként többször próbáltam, most már sokadszorra fogom nagyon körmönfontan megtenni, de nem valószínű, hogy a világlátáson és látókör-szélesítésen kívül arányaiban baromi sokat fogok belőle profitálni. Persze, van szufficit, de az én szakmámban (IT) nem látványos.

zootyo 2012.02.13. 14:39:30

@közlekedési bűnöző: Annyira szánalmasan gáz már ez HEMI-zés, hogy rosszul vagyok ha olvasom. Ugyanolyan mint az elsőzés, amit ha jól tudom nagyon helyesen itt tiltanak! Ezt sem ártana!!!

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 14:43:23

@zootyo: Kb. 2- szer írtam be eddig. Egyébként nem én kezdtem. Majd ha tiltják, akkor biztos nem írom be többször. Addig meg annyiszor írom be, ahányszor nekem tetszik. Ha neked nem tetszik, akkor nem olvasod el és kész.

Shadowbull 2012.02.13. 14:43:42

@vau: "Huszadrangú senki vagy kinn, akármennyire is feszülsz."

Hat ezt cafolnam, ha megengeded.

"Szóval kisebb fizetés garantált, mint az ottaninak."

ezt is.

sb

Shadowbull 2012.02.13. 14:44:53

@Plumper_: "miért is ne birtokoljunk egy nyamvadt lakást, minek kelljen 70 évesen is albérletben laknom?"

en is inkabb sajatban szeretnek, de ismerek egy csomo embert, akit ez nem erdekel.

van a berlesnek is elonye.

sb

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 14:47:12

@Shadowbull:

Lehetnek helyi sajátosságok, meg országok közti eltérések, de gondolom abban igazat adsz, hogy nem az az általános, hogy azonos poziba helyeznek és egyenrangú félként kezelnek.

Én is szerencsés helyzetben vagyok/voltam, de szerintem én képviselem a minoritást.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 14:48:29

@vau: "Huszadrangú senki vagy kinn, akármennyire is feszülsz. Lehet ezzel élni, sokat kell bizonyítani, de soha nem fognak annyira megbecsülni. Aki dolgozott/dolgozik kinn, az tudja, hogy miről beszélek. A legmagasabb megbecsülési státusz az "aranyos külföldi gyerek".

Szóval kisebb fizetés garantált, mint az ottaninak. A lakásbérlet meg akárhogy számolom, de nem két és félszeres."

Ismerem a helyzetet, de még mindig jobb ez, mint a magyar fizetés (jellemzően minimál + zsebi). Mondjuk én viszonylag könnyen vagyok , mert 10 km-re van az osztrák határ.
Persze ez hátrány is egyben, mert Bp. meg 220 km és én főleg értékesítéssel foglalkoztam eddig Mo.-n, de külföldi cégeknek. Szóval Budapest sajnos kikerülhetetlen számomra.

Viszont nem kellene már úgy beállítani a dolgokat, hogy micsoda rossza az élet nyugaton! Azt nem értem, hogy akkor miért akar fél Kelet-európa oda menni...

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 14:50:06

@Shadowbull: @Plumper_:

Egy közeli barátom mondta nekem a minap (válás után), hogy elege van, ő többet nem vesz házat/lakást, csak a szar van vele, eladáskor, költözéskor, új munkahelykor, család bővüléskor, váláskor, mindig.

Nyilván nem kohómunkás a srác (elnézést a kohómunkásoktól), de teljesen meg tudom érteni az álláspontját.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 14:55:02

@közlekedési bűnöző: Nem rossz az a nyugati élet, mindenki megmondhassa, de nem 4x jobb és 4x szebb. Hanem 1.5x-2x jobb és sokkal érdekesebb (mert nem láttál még olyant). :)

De ezt mondjuk nagyon nem lehet megtapasztalni akkor, ha elmész 400ér dolgozni, laksz huszadmagaddal egy szobában, amiért kifizetsz 100-at, otthoni konzerven élsz és gyertyával világítasz és olvasol és nem hagyod el a házat.

Márpedig a többség nem így képzeli a kolbászt meg a kerítést, pedig ez a valóság.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 14:55:23

@vau: Ha nem veszel, akkor meg mindig ki vagy szolgáltatva a tulajdonos kénye-kedvének. Akkor majd azért kell állandóan költözni. Szóval ha ezt harapom ez fáj, ha azt harapom az fáj.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 14:56:27

@vau: Hát nekem a 1,5 X - 2 X jobb életszínvonal pont elég.

Rocko- 2012.02.13. 15:01:13

@csorsza: mutatnál 1.6-os A6-ot?

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2012.02.13. 15:01:38

Itthon már a Volkswagen is prémiumautóként él a köztudatban, ennyi erővel az Opel is lehet az.

ommm 2012.02.13. 15:07:25

@kewcheg: Viszik is, mint a cukrot.

Plumper_ 2012.02.13. 15:08:13

@vau: ha mondjuk a nettó 1.000.000 Ft-os fizetésemből 100ezer menne el lakbér + rezsire, nem annyira izgatna, hogy vegyek magamnak lakást.
viszont 150ezer nettónál nem mindegy, hogy a havi kötelező pénz lakbérre folyik el a semmibe, vagy egyszer legalább, lesz belőle lakás.

@Shadowbull: a hátránya viszont, hogy egy fokon túl nem izgat, mi hogy néz ki, úgysem az enyém, és kimegyek onnan egy idő múlva. nem izgat, hogy a hűtő mögött áll a por vagy kicsit repedt a reggelizőasztal, mert nem az enyém, majd a tulaj megjavítja, feltakarítja.

@kitiltott, de seráfütty: az aztán a mesés kilátás..
azt nem értem, miért nincsenek állami lakásprogramok. olyan drága felépíteni egy házat? akkor közmunkából legyen, a telkeket pedig államosítani.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 15:09:29

Btw, a németek nagyon szeretik az Insigniát és odaát nagyon megy. Opelnek dolgoztam, de egy fél éve már nem.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 15:14:43

@Plumper_:

Havi nettóból elmenne 400 lakbér + rezsire, napi két óra utazgatás, ha nem, akkor még több a lakbér.

Jóesetben a fele marad meg és akkor még nem hagytad el a házat.

De ha havi 150 a B) opció, akkor nyilván egyértelmű a döntés.

janper 2012.02.13. 15:15:19

@Plumper_: "viszont 150ezer nettónál nem mindegy, hogy a havi kötelező pénz lakbérre folyik el a semmibe, vagy egyszer legalább, lesz belőle lakás"

Mivel soha nem ultel meg le atszamolni, mibe is kerul a hiteled, ezert azt gondolod, igy jobban jarsz. Lelked rajta.
(Csak egy erdekesseg: ma egy lakas arat berakva a bankba joval tobb kamatot kapsz, mintha kiadnad. A hitelkamatok joval a betetkamatok folott vannak. Kerdes: ha 20 evig fizetsz egy hitelt (+karbantartod a lakast) es az elejen X onerot raktal bele, akkor a lakas erteke 20 ev mulva nagyobb lesz-e, mintha az X penzt befektetted volna, a hiteltorlesztesbol pedig alberletet fizettel volna + befektetted volna? Elarulom: nem. De ez persze teged nem erdekel, jo erzes azt gondolni, hogy ugyes voltal. :) )

Dr. GGG77 2012.02.13. 15:17:59

@Shadowbull: "De ez nem automatikus, es nem "jar" mindenkinek aki bir venni egy repjegyet."

Ezt nem is mondta senki.

VOGAben 2012.02.13. 15:18:04

Ezért 8milla??? Pf! Felénk ezért már normális lakást kapni. Hatot ér max. Nehogy már kétszer annyit érjen mint két db alap Polo. Tudom ez egy számmal nagyobb kategória. de a szememben akkor is egy csomagtartós kompakt ami nagyobbnak akar látszani. Ha itthon nemhogy 1000 de csak 650-700 euró lenne a vidéki átlagfizu, akkor vigyorogva közlekednék egész nap, tán még a hajam is kinőne.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 15:21:23

@Plumper_: Én most az ír helyzetből tudok kiindulni, mivel itt élek két és fél éve. Mivel a minimálbér itt a legmagasabb az EU-n belül, nyilván hozza magával a költségek növekedését is egy építkezés során. Viszont ehhez mérten vannak belőve az egyéb árak is, tehát mondjuk ha bemész egy Teszkóba, a németekhez képest mondjuk 5-10%-kal magasabb árak vannak. A lakásárak viszont kegyetlenül el voltak szállva, ami még 4 éve 320 ezer euró volt, az most 200-240 ezer, ami még mindig túlzó az EU átlaghoz képest, figyelembe véve a lakások minőségét is. Emiatt borult a bili a válság idején itt. Ugyanis nem ér a lakás annyit, mint amennyi hitellel van terhelve.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 15:28:39

@kitiltott, de seráfütty: Átlagos sorház lakásokról beszélek ezen az áron, semmi extra. Betontégla keretben könnyűszerkezet, legolcsóbb egyen-ajtók, ablakok és kapcsolók. Általában ilyen paraméterek:

-két szint, felül a hálókkal. A legnagyobb kb. 12 nm, a másik 9,5 nm, a harmadik olyan 6 nm. Egy külön fürdő+WC a szinten nem nagyobb 8-9 nm-nél. A legnagyobb szobából nyílik egy luk, benne zuhanytálca, klotyó.

-alul egy nappali, mely kisebb 15 nm-nél, egy konyha, hasonló mérettel, egy klotyó és egy WC.

Szóval az összegzett (két szint) alapterület nem több 100 nm-nél. A kert jelképes méretű.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 15:29:22

@janper: IX ker-be van kiadva 90nm-es lakásunk külföldi diákoknak. 600 eur+rezsi. Ugyanolyan lakás ugyanabban az épületben 80eFt+rezsiért is kivehető. Tudni kell kinek/hogyan/milyen berendezéssel kell kiadni. Azt qrvára nem tudja senki hogy 10-20 év távlatában hogy fog mozogni a hitel+betéti kamat, úgyhogy ilyeneket ne számolj.

Plumper_ 2012.02.13. 15:31:57

@kitiltott, de seráfütty: úhh, Írország.:-D csúnya, punnyadt hasú, szeplős lányok, leányanyák 3 gyerekkel (apa sehol), részeg matrózformák a kocsmákban. na, szóval..
nem értem, mi a bré kerül egy lakáson annyiba? aranyból vannak a kilincsek és a WC-deszka, brilliánsból a TV-állvány széle?

@VOGAben: 4-ért megkapod néhány éves korában, nem kell izgulni.

@janper: de ha vkinek nincs egyben annyi pénze berakni a bankba?

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.13. 15:32:34

@Silverstein: hiéna-e vagy.

Én erre nem lennék büszke.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 15:42:05

@Plumper_: Mo-n szerintem hülyeség 8 millás autót venni, hacsak nem keresel tényleg sokat. Ezt úgy értem hogy évi 30-40 M-t minimum(bérből élők tehát gyakorlatilag kizárva).

Körút környékén nem leélt, de felújítandó 3 szobás polgári 80-110 nm-es lakások már 15 misiért vannak. Mondjuk felújítod 18-20. Kérsz 500 jurót, az bőven fedezi a 10 milla hitelt+felújításokat. 10 év múlva a tied. Az Insignia 10 év múlva nem ér 1 millát se.

Autónak meg veszel vmit 1-2 millerért, Magyarországra tökéletes. Legalább nem fognak utálni.

korosla 2012.02.13. 15:46:44

Van egy 13 éves f astrám, amely már 10 éve nálam van. (Az hogy miért tartok itt az más kérdés, előre is köszönöm kedves kommenteket.) Számomra pont aktuálisan jött a cikk, mert pont ezt a fajtát nézegetem magamnak, gondolkodtam octaviában is. Mi lesz a vége nem tudom, de nagyon szívesen beleülnék egy insigniaba. Természetesen van agyam és nem újban gondolkozom. Szóval nekem kéne, de nagyon, persze nem ezzel a motorral.

Egyébként a Csikós vs. Ponton projektbe is szerintem szépen teljesített az Igsignia.

Szóval és b..tul szeretnék egy ilyet, persze használtan.

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 15:50:11

@Plumper_: Hát szerencsés vagyok abból a helyzetből, hogy a fent említett életkép nem igaz erre a környékre :) Se részeg matróz formák, se csúnya nők :) De a lakások minőségét fentebb már ecseteltem. Meg a táj is nagyon szép :) De nem otthon, na.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 15:55:25

@kitiltott, de seráfütty: A cégünk(ügyvédi iroda) anno azzal foglalkozott, hogy íreket hajtottunk fel, akik tervrajzról megvették a 20-40 millás újépítésü lakóparki lakásokat. Befektetésnek. Voltak tömbök, ahol 3ból 2 lakás ír tulajdonú lett.

Szerintem nem jött be, mert most sokan eladják, olcsóbban mint vették. Vagy kell a lé, vagy nem úgy ment a kiadás ahogy kellett volna.

Fred74 2012.02.13. 16:34:31

Astra kombi 1,4 Turbo 140Le Cosmo (igen jó)felszereltséggel 5 misi, ami belül nem kisebb, mint az Insignia, viszont könnyebb, tehát ezzel a motorral jobban megy és fogyaszt. Ja és még olcsóbb is 1-2 misivel. Kinézete is hasonló, tehát inkább a kisinsignia...

vasgyuszi 2012.02.13. 16:46:41

@Shadowbull: akkor beszélnünk kell, mert nekem a jelenlegi albérletem csak 76 nm-es, igaz 2007-es építésu, de 890+rezsibe kerül. Havonta 1200-at vonnak le és eddig minde évben ki kellett pótolni a futés, és/vagy hideg-meleg víz miatt. Nem mellesleg évekig szenvedtünk a falakban lévo nedvesség miatt, mertugye pikk-pakk fel kell húzni a házakat, nehogymá kiszáradjanak a falak rendesen. Nopersze a parketta is szereti, hogy izzdó lakásba lett letéve. 3 évnek kellett eltelnie, mire úgy tudunk hazamenni, hogy nem csap meg a fülledt levego, pedig nincsenek növényeink. A fosch muanayagkeretes szarulszigetelo párásodó ablakokról ne is beszéljek. Szóval kezdem fontolóra venni a költözést... Egészében véve hemzseg a ház a szakszerutlen, kontár, hanyag munkától, meg a szar minoségu beépített anyagoktól. Zajlik egy csomó per ide-oda (építteto, lakók, kivitelezo között).
Ennyit a kolbászkerítésrol.

android165 2012.02.13. 18:00:55

Renault Fluence, 3,7 millióért vagy fullosan 5 millióért vagy full elektromosan 7 millióért.

Röhej, hogy ehhez képest 8 millióért képesek emberek egy Opelt(!) venni. A Fluence tágas, kényelmes, remek a futóműve és ugyanúgy törökök rakják össze, mint az Opelt (az Opel mellett ugyanott készül a Hjundáj), annyi különbséggel, hogy a Renault csarnokaiban nincsenek kurdok.

Le kéne szokni a németautózásról (csehszlovákot nem is említem), máris tágasabb lesz a világ.

Andrew460T 2012.02.13. 18:04:15

Szép autó az biztos, de ez van emberek, nem a mi kis nevetséges átlagfizetésünkhöz van szabva az ára...
Tőlünk nyugatra bizonyára viszik mint a cukrot, de nálunk nem fog belőle tömegautó lenni az tuti!
Mellesleg én kényelmesen elvagyok a jelenlegi 20 éves kocsimmal is, és a legfontosabb hogy szuperül kilátok belőle!:D

B.GY. 2012.02.13. 18:17:19

Lassan már robogómotort tesznek ezekbe a nagy szarokba.Kiváncsi leszek mennyit mennek el ezekkel a fűnyíróba való motorokkal:)

korosla 2012.02.13. 18:42:51

Fluance úgy nézki mint egy hányás

BAwagon 2012.02.13. 18:51:20

@vasgyuszi:
LOL lassan màr többen irogatunk itt mint az iranyirorszag.com-on
ON

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 18:57:04

@android165: Fluence jó ronda, meg legalább 4 ajtós ami semmire sem jó, persze az áráért jó vétel, azaz az lenne ha magyar ember francia embernek adna pénzt önként. De ez ciki.

Milyen Opelt raknak össze Törökországban? Amúgy a németek nem nagyon tartják németnek az Opelt és a Fordot, igazából az első német a VW, meg attól felfelé. Rönyóhoz képest persze bármi jobb, az olasz is.

Shadowbull 2012.02.13. 19:20:38

@vasgyuszi: Ez a lakas ha minden jol megy, nehany honapon belul szabad lesz :) De nem tudnam jo szivvel ajanlani, mert a szigetelese szar. Telen egyszeruen hideg van.

sb

kitiltott, de seráfütty 2012.02.13. 19:40:53

@Silverstein: Ez nem újdonság nekem. Ismerek egy nőt, annak idején valami horro pénzért vett egy hatalmas házat Corkban, a 80-as évek végén. Aztán eladta 2000-ben a régi érték négyszereséért és abból vettek Franciaországban egy orbitális, full extrás házat, alpesi kilátással, stb. Ezen felül Berlinben befektetett egy tetőtér ráépítés projectbe (ugyanígy, egy tervrajra), most van ott még így 5(!) garzonlakása, ebből az egy bizniszből. Hozhat némi pénzt...

kaskala 2012.02.13. 20:03:21

sikmum houmvava gen
ou vej je nouma náj csunáj
oszil szil vojam bikicsunáj
Óóó de bikicsunáj – csunáj
bikicsunáj vicsáj
bikicsunáj – tú rilisz tú szín szamdú
bikicsunáj – ó rájsz
szialájszí májoszáj
venszorízi vinyó bénking csunáj
ó rö bikicsunáj

vrezso 2012.02.13. 20:10:07

Fred74
Amit leírtál, annak a listaára 5.830.000 Ft.

vrezso 2012.02.13. 20:18:05

Kis adalék: Astra ST: 500l, Insignia 5 ajtó: 530l

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 20:20:18

@kitiltott, de seráfütty: Ügyesen csinálta. Kis hazánkban amikor befektetésre keresték az íreket, szinte mindenki megszopta közülük. Szerintem ez volt a lényeg, a magyar(sic) építtető cég jól járt. Meg aztán az ingatlanpiac nem csak emelkedni tud...de ilyen a showbiznisz.

suzukis001 2012.02.13. 20:22:08

Sajnos az opel is arra megy,amerre a nyamvadt vw,és nagyarc audi. Ez a "tsi" motor teljesen agyatlan dolog,a japánok a hasukat fogják a röhögéstől.Autót építeni nem így kell... . Nézzétek csak meg a kategória társait...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.13. 20:22:43

@vrezso: Kit érdekel a 30 L? Kombi praktikuabb. Listaár meg listaár, nem sokat jelent, még normál piacon sem. Most pedig döglött piac van. A PUG/CITrom szalonokban a 6-8 millás kategóriában köszönésre lemegy 1 misi az árból. Mondjuk ingyen se kéne. Na jó, de.

vrezso 2012.02.13. 20:32:37

Pl. engem érdekel. Lehet, hogy a kombi praktikusabb, de szvsz. rondább is. 5 ajtós Astra meg 370, ott a különbség meg 160 liter.
A listaár csak a pontosítás kedvéért volt, nincs olyan nagy különbség a két modell között.

8001A 2012.02.13. 20:47:16

@közlekedési bűnöző: "Hát aki beszéli a célország nyelvét, az tudni fog magának munkát szerezni, még ha alantasabb is, mint otthon. (nem mintha Mo.-n nem a megalázó munkahelyek lennének többségben)"

Tudod, egy fejlett társadalomban az a szép, hogy még a legrosszabban fizetett melósokkal szemben sincs tahó hangnem.

A megalázó munkákat az emberek maguk kreálják, saját maguknak.

Suttora 2012.02.13. 20:51:19

Gyönyörű ez a szín, a vajszínű belső meg mindig is a gyengém volt. Szóval ez így kéne, de 2 millióval olcsóbban legalább :)

8001A 2012.02.13. 20:58:07

@Suttora: Valóban gyönyörű, de ha majd egyszer lesz autód vajszínű belsővel, az első takarítás után kigyógyulsz :)
Farmerfoltokat sikálni a világos bőrből nem egy népünnepély.
(Bár az Insigniában szerencsére csak egy ócsósított változat van; mind a doorboardokon, mind a kárpitokon fekete a lábtér.)

Ironpen 2012.02.13. 20:59:31

@Plumper_: Nem erre utaltam, hanem ha valakinek mégis van ennyi pénze inkább vesz inkább VW-t mondjuk, mert azt már a nagyapja is kitűnő márkának ismerte, az Opel meg nemrég még tucatmárkának számít. Csakhogy a mai Opelek már többet nyújtanak, VW-val egy szintet, a népautó a GM-nél Chevrolet. Na ezt reagálja túl lassan a magyar piac, volumenben nem vitás, hogy a nyugat-európai piacok sokkal erősebbek...

Spiritmonger 2012.02.13. 21:40:07

@miskagyerek: tavaly, amikor a szolgálati autómat megkaptam, első választásom nekem is a superb volt, aztán az insignia, ami sajnos már a menetpróbáig sem jutott el...bent a szalonban amikor megpróbáltam beszállni a volán mögé, akkor látszott már, hogy ezt a modellt az opel valószínűleg középfölde designereivel terveztette, szigorúan csak hobbitoknak, egy első generációs puntoban sokkal nagyobb a hely, az astráról nem is beszélve, úgy éreztem, hogy a férfiember méretű, 190cm/100kg+ jellemzőkkel bíró potenciális vásárlókat eleve nem tekintik célcsoportnak...aztán persze superb se lett, mert tavaly májusban a japán esetek miatt a porsche hungária a dízel-összkerék párosra, napfénytetővel, meg némi extrával bemondta a 9 hónap várakozási időt, így másnap lett egy használt, 1,5 éves, garantált előéletű E60 bömös, ami ugyan drágább volt, de megérte, el lehet benne férni többek között

Shadowbull 2012.02.13. 21:55:07

@suzukis001: "a japánok a hasukat fogják a röhögéstől."

Hehe, ez aranyos volt :)

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.13. 21:58:31

@8001A:

"Tudod, egy fejlett társadalomban az a szép, hogy még a legrosszabban fizetett melósokkal szemben sincs tahó hangnem."

Dehogy nincs. Csak legfeljebb nem annyira tahó, mint a fejletlenebb társadalomban.

nikó 78 2012.02.13. 22:24:43

Sokan leszólják, mert hogy opel, de ez az autó egyszerűen gyönyörű. Szedán, kombi, kupé, tök mindegy milyen színben nagyon mutatós. Egyetlen nagy szívfájdalmam, hogy nem készül hátsókerékhajtással, ami szerintem hatalmas hiba. Íj módon ki is záródtam a leendő használtautó vásárlók köréből.

hallari 2012.02.13. 22:25:26

"Ilyenkor ugyanis van pár ólomcsizmás másodperc, amíg a elérjük a mágikus 1850-es fordulatot, alatta meg nem nagyon van semmi a nyomatékgörbén,"
Nem ezt hívják turbólyuknak? :D

Hurri Kán 2012.02.13. 22:36:00

@hallari:
De igen, de egy PR-cikkben ilyet nem írhatnak le :D

8001A 2012.02.13. 23:02:14

@közlekedési bűnöző: Megnyugodhatsz, hogy nagyon ritka. Tapasztalat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.13. 23:20:26

@Shadowbull: Na jó, de mi az oka annak, hogy az usákoknál sokkal kevesebb az adóteher?Mer' ezt eddig senki se tudta megmondani..."Mértéktartóbb" az állami gépezet (LOL!), vagy mi? (Ja, és tudom, az Oka egy ruszki kiskocsi, illetve folyó...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.13. 23:30:48

@Shadowbull: üdv, megint én vitatkozok.Szerintem kb helytálló.Itt a svédeknél a kaja már olcsóbb és jobb minőségű, a benzin még kicsit drágább, de nyárra partiban lesz a magyar az itteni árral, az autó pedig kb hasonló.És mivel a németeken keresztül járunk haza ha kocsival megyünk; szerintem ott sem jelentősen drágább (amilyen árakkal én találkozom).A szolgáltatás, na az idekint kurva húzós áru, szinte semmit nem érdemes megjavíttatni (hurrá, itt a fogyasztói társadalom...); a németeknél passzolom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.13. 23:56:16

@Plumper_: "A mázlistának kínai a szakácsa, japán a felesége, angol a háza és amerikai a fizetése.

A pechesnek angol a szakácsa, amerikai a felesége, japán a lakása, kínai a fizetése."

LOL, ez nagyon jó... :D

Van valami olyasmi is, hogy a mázlista autóját olaszok tervezik, németek rakják össze, angol az elegancia és japán a strapabírás.A pechesnek meg németek tervezik, angolok rakják össze, japán az elegancia és olasz a strapabírás...vagy valami ilyesmi. :D

miami vice 2012.02.14. 00:31:07

a valtokoruli kromhatasu muanyag ugy zorgott, h menekultem a gagyitol! vicc 9M egy 1.4 kopelert, megerdemli az aki kifizeti. amiban ezt a bovlit Buicknak aruljak,de az sem jobb.

miami vice 2012.02.14. 00:35:39

11 sec 0-100az meg milyen rohejes szvsz egy tgk jobban gyorsul, 1850 ala egy kis kuplung pocc nagy gaz froccs,es mint a villam .

Főtruista 2012.02.14. 01:56:25

Meg kell mondjam, szép a gép, és ezzel a motorral sem lehet különösebb baj, főleg ilyen fogyasztás mellett.

Na de:

-1600+ kg egy középkategóriás autó?!?! utána meg rinyálunk, hogy szarok az utak ?!?!? Meg hogy de a benzinben benne van?!? És aki 800 kilóssal jár ugyanekkora fogyasztással, annak szerinted hogy fizeted a 16x-osát?!?! (Igen: a tömeg 4. (negyedik!) hatványával arányos az útban okozott kár.)

-ami a nanorészecskék kibocsátását illeti: ami a közvetlen befecskendezésű benzinesekből kijön, arra autópályatempónál már kb. ugyanúgy rá lehet könyökölni, mint egy euro 4-5-ös dízel foséra.

(Kétségtelen, h emberek között járva (városi tempónál) kb. egy nagyságrenddel(!) tisztább a dízelnél- de egy PFI meg még ugyanennyivel (!) tisztább a GDI-nél-és nem csak kis tempónál!)

Főtruista 2012.02.14. 02:11:43

Ja még annyit, hogy a 6 hónapos ökölszabály (+ amit a listaárből alkudni lehet) alapján évi 15 millás bevétellel bevállalható már ez - más kérdés, hogy a hazai átlagfizu inkább az 1 milla körüli használt kategóriát teszi lehetővé reálisan.

@geegee: egyrészt az, hogy ott a lakosság 53%-a adófizető (nem pl. 15%-a, mint nálunk)

-másrészt (ami már egy következmény)ők már eljutottak odáig, hogy a nemzeti vagyonuk fele a lakosság 50%-a kezében van. Errefelé még próbálnak ez ellen valamelyest küzdeni, bár az északi demokráciákat leszámítva inkább kevesebb,mint több sikerrel.

Főtruista 2012.02.14. 02:13:11

Bocsánat, elírtam. a nemzeti vagyonuk fele a lakosság 1 (egy)%-a kezében van. A többiek (99%) osztoznak a másik felén - a bevételekhez hasonlóan.

qmatch 2012.02.14. 02:30:37

Na, látom, más sem alszik... :)

qmatch 2012.02.14. 02:50:57

Szóval, szemezgetve a fentiekből:
- szűk
- gyenge
- nem látni ki belőle
- szűk, és magas fordulatszám tartományban hajlandó
- ... de ott legalább annyit fogyaszt, mint egy szuzuki...
- ...behúzott kézifékkel
- szép a bőr belső
- k.rva drága
- kívülről is nagyon szép
- ...bár benne ülve ez SEM látszik
- a bőr belső nagyon faja(ja ez már volt...)
- nehéz vele elindulni(szuzuki+kézifék)
- van benne navigáció(ami azért jó, mert ha kinézel ÚGYSEM LÁTOD, hogy hol vagy)
- a bőrcucc egyszerűen fantasztikus

suzukis001 2012.02.14. 05:08:39

Vagyis német autó... Ennyi. Nem való semmire.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 06:17:03

@qmatch: Fél milláért autókárpitos olyan kárpitot csinál bálnapéniszbőrből és négerfanszőr varrással+monogrammal, hogy nemhogy ez, de a prémiumtrojka extrapénzes nubukbőr belseje elbújhat mellette. Ennyit a nagyüzem olcsóságáról+minőségéről.

Opel/Ford/Volvo ugyanazt a bútoripari hulladékbőrt használja mint pl. az IKEA.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.14. 07:17:44

@8001A: Megnyugodhatsz, hogy nem olyan ritka. Tapasztalat.

Nem biztos, hogy abban a körben, ahol éppen te dolgozol, de mondjuk én dolgoztam korábban építőipari segédmunkásként Bécs környékén (még a főiskola nyári szüneteiben és korai álláskereső koromban) és hidd el, hogy olyan környezetben sokkal többször fordul elő. Persze ez itthon is így van. Építőipari segédmunkásként jellemzően nem az intelligensebbje dolgozik. (Tisztelet a kevés kivételnek)

8001A 2012.02.14. 08:35:36

@közlekedési bűnöző: A normál, fix, szerződéses állásokról beszéltem, nem pedig a vendégmunkások feketén foglalkoztatásáról egy építkezésen. A jogkövető magatartás szobrát nem a közvetítőcégekről és azok megbízóiról szokták mintázni.
Itteni lakosként elmehetsz akár árufeltöltőnek vagy recepciósnak, nem fog csicskáztatni a kutya se.

8001A 2012.02.14. 08:46:48

@geegee: Mert egy jópár dolgot nem biztosít neked az amerikai állam. Például egészségügyi és fogászati ellátást.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.14. 10:50:07

@8001A: Nem.... te a nyugati , fejlett társadalmakról beszéltél.

csorsza 2012.02.14. 11:39:20

@Rocko-: bocs, A4-re gondoltam, csak az 1.6 megzavart :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.14. 13:55:48

@Főtruista: Nincsenek adataim, de szerintem Nyugat-Európában is azért a nagy többség fizet adót.Ennek ellenére a nyugati kormányok sem hagyják ki a benzin durva adóztatásának ziccerét...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.14. 14:00:47

@8001A: Hát nem tudom...azért olcsó a benzin, mert nincs ingyenes egészségügy??Itt a svédeknél sincs ingyen, olyan vizitdíjak vannak, hogy csak úgy füstöl, a benzin mégis kétszerese vagy több, mint usákiában...Valami kézzelfoghatóbb válasz kellene

salkibá 2012.02.14. 16:17:36

@Shadowbull: mégiscsak kigyúrtad magad okostelefonból?:)

golya80 2012.02.14. 19:30:00

Mondjuk ebben is van egy jó nagy adag magyar mentalitás,hogy mindig azok győzködték a legjobban a kiutazni vágyókat arról, hogy nyugaton nincs kolbászból a kerítés és kibaszott nehéz és drága az élet (ugyanolyan mint otthon,sőt cudarabb!) ,akiket aztán valamiért erőszakkal sem tudnak hazarángatni:D

Én a saját tapasztalataimmal azt mondom, hogy mindenkinek érdemes megméretni magát, szarabbul nem fog kijönni , aztán ha tényleg jó a szakmájában az illető,akkor majd itthon is megtalálja a pénzét:)

8001A 2012.02.14. 20:35:13

@geegee: Svédországban elég komoly szociális háló van. Azt szerinted miből finanszírozzák?

8001A 2012.02.14. 20:44:53

@közlekedési bűnöző: Pontosan. Az adócsalók és feketemunkások pedig a nyugati társadalmakban legkevésbé sem az átlag. Sokkal inkább a ritka kivétel.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.15. 02:58:48

@8001A: Oké, ez igaz.De pusztán ennyi lenne a válasz a kérdésre?Nem szívatják halálba az egyszerű honpolgárt a benzin adóztatásával, csak hogy legyen annak pénze az egészségbiztosítására...?Nekem ez akkor is valahogy bűzlik, nem hiszem el, hogy egy kormányzat ennyire humánus lenne a polgáraival szemben.Remélem azért egyszer valaki nagyfejű csak bevall ezt-azt vagy a dolog ellen, vagy mellette...

Shadowbull 2012.02.15. 06:40:37

@salkibá: á, csak pofazok itt osszevissza, hogy ne latszak olyan sotetnek ebben a fontos temaban :)

sb

Shadowbull 2012.02.15. 06:43:03

@golya80: "mindig azok győzködték a legjobban a kiutazni vágyókat arról, hogy nyugaton nincs kolbászból a kerítés és kibaszott nehéz és drága az élet (ugyanolyan mint otthon,sőt cudarabb!) ,akiket aztán valamiért erőszakkal sem tudnak hazarángatni:D"

ez pusztan arrol szol, hogy aki mar kinn van ideje, az tisztaban van a valos viszonyokkal, es azokat mar nem lehet megetetni azzal, hogy nyugaton egy pizzafutar is megkeres havi egy millat. Mert otthon ezzel hulyitik egymast a nepek.

"mindenkinek érdemes megméretni magát"

Igy van, okosan csinalva ebbol csak profitalni lehet es nem csak anyagilag.

"szarabbul nem fog kijönni "

Na erre viszont lattam mar nem egy ellenkezo peldat.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.15. 07:50:26

@8001A: Kivételnek kivétel, de hogy ritka lenne, azt nem mondanám. Egy rakás embert ismerek itt a határszélen, akik bejelentetlenül dolgoznak Ausztriában.

Szóval abban megegyezhetünk, hogy nem olyan gyakori a fekete foglalkoztatás, mint itthon, na de abban is, hogy bizony nagyon is létezik.

golya80 2012.02.15. 08:44:15

@Shadowbull: Hát igazad van, ésszel él az ember! aki itthon hülye az külföldön is az marad, csoda nincs

8001A 2012.02.15. 09:04:03

@közlekedési bűnöző: Aki eleget tesz az adófizetési kötelezettségének, annak jogai is lesznek. Aki meg adót csalni megy külföldre, az ne csodálkozzon, ha a fasz túlsó végén a saját fajtájával találja magát szembe. Tudod, zsák a foltját.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.02.15. 09:47:45

@8001A:

Én személy szerint fizetek adót, de
tudod, az úgy van, hogy ha az illető nem talál fehéret, akkor a feketét fogja elvállalni, mert nem akarja, hogy éhenhaljon a család. Még mindig mérföldekkel jobb, mintha segélyért állna sorba - akár itthon, akár külföldön!

De a nyugati társadalmak tanulmányozásától már elég messze kerültünk. Úgy látom, hogy most már csak azért harcolsz, hogy valamiben igazad legyen és tiéd legyen az utolsó szó. Hát legyen.

8001A 2012.02.15. 20:45:15

@közlekedési bűnöző: Nincs ezzel gond, csak a feketegazdaságból ne akarjuk levezetni, hogy a fehér is ugyanígy működik.
süti beállítások módosítása