HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan ne bízz az utángyártottban. És a gyáriban se

2012.03.22. 07:13 Tcomment

Címkék: opel astra

A márkaszervizben visszahőköltek a bedöglött motorú, cserébe vészesen vijjogó és a tetejét fenyegetően nyitogató, beteg Astra kabrió láttán. Hozzám került.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr694328190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifrance 2012.03.22. 07:33:26

mindig élvezettel olvasom az írásaidat, most sem volt másképp! hanem az üzleti korrektséged miatt már-már gyanakodni kezdtem, hogy nem is Magyarországon élsz.
ha lesz problémás autóm, hozzád fogom vinni. és ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek is. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.22. 07:34:25

Grat! Szép munka, és főleg a hozzáállás dícséretes.

Az alátétes műsor epic, a gyújtásmodul csatlakozókja még nagyobb, ezért szeretjük a gyári adatbázisokat...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.03.22. 07:35:47

"Ez nem jelenti feltétlenül, hogy selejtes az alkatrész, inkább azt, hogy ehhez a motorkódú 2,2-es motorhoz nem való. Az Opel alkatrészüzlet adatbázisa hibás volt ebben az esetben, mint ahogyan az előttem javítást végző márkaszervizé is, hiszen ők is egy hasonló utángyártottat építettek be. "

En jartam ugy, hogy valtoolajat csereltunk, erre kiderult, hogy mindenhol a rossz viszkozitasu olaj szerepel (75W80 helyett 75W90). Nem is ertettem, hogy miert lett "rosszabb" a valtasi erzet, mint a gyari olajjal. Szerencsere meg idoben ki lett cserelve megfelelore, azota ugy valt, ahogy kell (franciahoz kepet, persze :)

Amugy szep munka :)

Isgyu 2012.03.22. 07:37:25

Szép munka!
Élvezet ilyenet olvasni. Oly egyszerűnek tűnik itt pár perc alatt elolvasni, de el tudom képzelni mekkora szívás lehet ilyet felderíteni. Márkaszerviz meg... no comment.

Amúgy volt már hogy nem stimmeltek az alkatrészek akár egy egyszerű pollenszűrőben is, ugyanis a vasat kétfajta rendszerrel szerelték és adatbázisban csak egy létezett.

sunblind 2012.03.22. 07:44:02

.. én még mindig fogadnék rá, hogy ilyen autószerelő ebben az országban konkrétan nem létezik, miután annyi ostoba balfaszt láttam már, aki a vonóhorog végén keresi az obd aljzatot, aztán nem találja, és közli, hogy a keresgélés egy órányi munkadíj lesz akkó, de lehet nettóba is.
Ezeket a posztokat a Csikós generálja stikában valami tableten a klozetból, miután elolvasott egy csomó sci-fit, és tudathasadt lett.

protézisesh 2012.03.22. 07:45:17

gondolom látjuk, hogy az autóipar azért akkora foglalkoztató, mert az ÖSSZES alkatrész folyamatosan változik a modellciklus alatt is, aminek a nyomonkövetése horrorisztikus feladat. Ha jól megnézzük, nem az alkatrészek legyártása és autóvá összeszerelése a bonyolult, hanem az egésznek a logisztikázása, a mindenféle világváltozatok kifejlesztése, készletezése, kombinálása...

Az ilyen fokú komplexitás miatt CSAK az alvázszám/VIN ismeretében van némi esély eltalálni, milyen alkatrész is lehet az adott autóban. (nem) Kis szerencsével el is lehet találni.

Illetve az ehhez hasonló történetek is megmutatják, miért nem lesz egy mai autóból sem 40-50 évesen is működő veterán. Csikós Pontonjához mindent ki lehet kalapálni, le lehet esztergálni. Egy ilyen gyújtómodult honnét fogsz beszerezni 20 év múlva? :(

A szerzőnek grat a kitartásáért!

gonosz999 2012.03.22. 07:48:46

Helló !

Nagyon jó ilyet olvasni ,hogy vannak még "hősök"
akik ki hívásnak veszik ezeket a problémákat.
Ja és nem a lé a lényeg hanem a eredmény :-).
Remélem még lesz sok tanulságos írásod.
Gratula.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.03.22. 07:58:04

Számomra csak egy dolog nem világos ebben a történetben: ha nem volt meg az utángyártott elektronikánál a szükséges kontrolljel, akkor hogy ment el 60 km-t check engine lámpa nélkül?

Egyébként nice job.

2012.03.22. 07:58:13

Grat a szerzőnek. Szép és izgalmas munka.
Ha ott lett volna a régi eredeti már az első alkalommal a megvásárlás előtti összehasonlítással egyből gyanús lett volna.
Akkor viszont elmaradt volna az izgalmas nyomozás. :-)
Egyszer kellett egy felújított generátort vennem.
Az eladó javaslatára bevittem a régit és mielőtt megvettem tüzetesen összehasonlítottuk, tolómérővel minden részletet megmértünk, hogy tuti beépíthető legyen. A kódok úgy tűnik sajnos nem mindig elegendőek.

Öngerjesztő Erg 2012.03.22. 08:01:45

@protézisesh:
Azért egy ilyen gyújtásmodul nem az elektronika csúcsa. Simán reprodukálható, ha van rá kereslet. Most még nyilván nem érné meg, hiszen a boltban kapható. De ha már 20 éve nem gyártják majd (és lesz rá fizetőképes kereslet) ki fog alakulni az a kisipar, ami legyártja neked. Ahogy most is létezik az a kisipar, ami a sok évtizedes, mára elfelejtett technológiákkal készült alkatrészek reprodukálásából él. Persze aki ilyen utángyártást akar, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, de a veteránozás már csak ilyen.

zöldi 2012.03.22. 08:03:09

Tiszta izgalom volt, még ilyet, szép munka!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 08:03:11

@Hooshee: Ez a motormenedzsmenttől függ. Lehet, hogy hamarabb betárolta a hibát, de a "vészjelzést" csak bizonyos menetciklus után aktiválta.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.03.22. 08:06:31

@novothauto: Érdekes... Opelekben nulla tapasztalatom van etéren, tehát simán lehet is igazad, én főleg amerikai autókon olvasgattam ki ilyen jellegű hibákat, de ott ha valami jel nem volt jó, mindig azonnali volt a MIL meggyújtása.

Stockton12 2012.03.22. 08:08:41

Akárhogy is volt a vevő szempontjából, ez a fajta autószerelés az igazi, eredmény centrikus és élvezetes mivolta miatt a legjobb, becsülendő a hozzáállás! Sok sikert a továbbiakban!

korzo 2012.03.22. 08:09:52

Ilyen az, amikor a GM a saabtól lenyúlt technológiát xarul alkalmazza... :-(

Öngerjesztő Erg 2012.03.22. 08:16:38

@protézisesh:
Azért egy ilyen gyújtásmodul nem az elektronika csúcsa. Simán reprodukálható, ha van rá kereslet. Most még nyilván nem érné meg, hiszen a boltban kapható. De ha már 20 éve nem gyártják majd (és lesz rá fizetőképes kereslet) ki fog alakulni az a kisipar, ami legyártja neked. Ahogy most is létezik az a kisipar, ami a sok évtizedes, mára elfelejtett technológiákkal készült alkatrészek reprodukálásából él. Persze aki ilyen utángyártást akar, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, de a veteránozás már csak ilyen.

Littlerock 2012.03.22. 08:23:11

@ifrance:
ezt a fogadást szerencsére elvesztetted, mielőtt megkötötted volna...

@sunblind: Ezzel már személyesen megfenyegettem a mestert :)

vojtech 2012.03.22. 08:23:58

Kunde ist König!
Ahogy a német mondja. Maximális elismerésem az ügyfélközpontúság és az anyagi nagyvonalúság miatt. Más hibáját is magunkra vállalni, az az igazán nagy dolog!

Schütii 2012.03.22. 08:25:08

A pokolba is Holmes, maga egy felettébb jó szak-ember. :)

Alfaboy 2012.03.22. 08:25:41

Hol is van ez a szerviz? Alfákkal nem foglalkozol? 1996 os 146 os boxer gépem csinál néha olyat, hogy motor leállítása után továbbra is megy a belső szellőztetés. Sőt, néha a motor ventije is bekapcsol mellé. De ha a bal lábamnál található reléjére rákoppintok kikapcsol. Már kipucoltam a relét nem történt semmi, kicseréltem akkor a koppintással sem szünt meg. A gyárival megy, de nem ütni kell, csak finoman koppintani. Hihetetlen egy hiba, tudom olasz, tudom alfa, de egyszerűen imádom minden bűne ellenére. :)

Schütii 2012.03.22. 08:26:41

Öö.. és a tető miért élt önálló életet?

SKKR 2012.03.22. 08:26:48

Én egy első szériás H Astrával szívok... 4 éves korában, 70.000-nél besz.art a trafóhíd, kicserélték - 70ezerbe fájt...
most 8 éves a kocsi, és 170.000-nél megint beszart a trafóhíd, megint sokba fájt...
az elmúlt fél évben egy valag pénzt költöttem rá - 150-nél hengerfejezni kellett a szakszervíz szerint (elszállt hengerem, valag motorkódhiba stb.), de utána sem volt százas szerintem a motor járása, ők váltig állították, hogy minden OK. Aztán egyszer csak elszállt egy hengerem - bevittem, trafóhíd...
És most megint van valami, mert időnként gázadásra a CHECK ENGINE felvillan...

kezd nagyon elegem lenni belőle...

Littlerock 2012.03.22. 08:27:57

@vojtech: Csak ebbe a magyar vállalkozó, itt Magyarországon az esetek többségében belefullad... Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, a munka értékét ismerő, és elismerő ügyfelek kellenek... Abból meg kevés van

csongiaparaszt 2012.03.22. 08:28:27

Tisztára Dr.House. Gratula.

Atengerimalac 2012.03.22. 08:28:52

De kár, hogy ez a makacs és eredményorientált munkafelfogás kihalóban! Hosszú és nyugodt életet, illetve kéne pár nebuló okítási célból, hogy magába szívja ezt a munkamorált! Arról pedig szót se ejtsünk, hogy a „ha elégedett, akkor kifizeti” módszer utolsó mohikánja. De tartok tőle, hogy nem is multimilliomos!

Barnabigyó 2012.03.22. 08:33:59

@Trainer2000: Na te biztos tuti 100%,hogy magyar vagy! A legszarabb fajtából.
Helyetted is szégyellem magam.

tonalcar 2012.03.22. 08:34:14

Még több elektKronikát mindenbe! Természetesen műanyag (szelep)fedéllel lezárva... :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 08:37:55

@vojtech: Ez arról szól, ha én szerzem be az alkatrészt. Ha az ügyfél hozza, egészen más a szitu.

Megszeppent kisgyerek 2012.03.22. 08:40:12

Barnabigyó: Miért is? Mi az, hogy nem mehet vissza a márkaszervizbe, mert elveszette a számlát? Mindennek ott kell lennie a szerviz rendszerében. Nekem is felmerült a fejemben, hogy az első kör minimum okosban volt megoldva, ha nincs számla...

akos696 · www.focusauto.hu 2012.03.22. 08:40:16

Kedves Tibor!

Jó írás, ennek tükrében feltennék egy kérdést, hátha találkozott már Ön vagy itt valaki hasonlóval. Opel Corsa C 1.2 Van Z12xe motorral. Hidegebb időben 3 hengerrel indul és kivillan a motorelektronika visszajelző lámpa. Ilyenkor leállítva és újraindítva a motor egyenletesen jár, a lámpa elalszik. Többet aznap nem is jön elő, még újabb hidegindításkor sem, csak másnap. De amióta ilyen szép tavaszi idő van, reggelente is 4 hengerrel indul és semmi gond. Kompressziót mértünk, kapott 4 új gyertyát (az egyik szemmel láthatóan kormosabb volt a többinél). Kompresszió egyforma mind a 4 hengerben. Diagnosztika nem volt még rádugva.

Ada 2012.03.22. 08:41:34

Jo, hogy vannak hozzaerto szakemberek...
Az ugyfel helyeben fognam a szamlat es atfizettetnem a markaszervizzel, mondvan:

Ez a ti feladatotok kellett volna hogy legyen, B+, perkaljatok a ki a nemhozzaerteseteket.

S8 Phantom 2012.03.22. 08:42:44

Ez a tanulságos írás is példázza azt a szomorú jelenséget, hogy a mai autószerelők és alkatrészkereskedők nem éretenek a szakmájukhoz. Nem teljesen ők a hibásak, ezt hozta az ide behelyettesíthető globalizáció. Bevett, előre gyártott sablonok alapján végzik a munkájukat, teljesen ráhagyatkozva a számítógépekre és másokra. Egyszerű alkatrészcsrélő droidokká váltak, a kereskedők pedig könyvtárossá és csak a forgalmi adatai alapján tudnak "EZ A JÓ!" alkatrészt adni. Az, hogy a sokéves autóm már kényszerűségböl nem a gyári eredeti alkatrészeit hordozza, nem tehetnek, miéret nem tartottam rendben. A szakemberek is starwarsos számítógépeikkel sebészi pontossággal állitják be a gyári paramétereket nem törödve azzal, hogy sok százezer kilómétert futott motorom már nem ezeket az adatokat kívánja meg agyongyötört, kopott alkatrészei miatt és veszteségei mellett nem tud gyári beállitottsággal üzemelni. Az alkatrész gyártók is idővel butaságbol és főleg sporolásbol egyre egyszerübb alkatrészeket állitanak elő, "jó az" felírattal csak érteni kell hozzá. Kinek? Azoknak akikről fentebb írtam? Sajnos ez egy folyamat ami ellen nem lehet mit tenni, csak szívni a kocsival és átkozódni.Egyre kevesebb a gondolkodó szakember és ha végleg kihalnak egy ilyen, leírt kis hiba miatt új autót kell venni mert senki nem tudja, hogy mit is kell tenni.

pizsama 2012.03.22. 08:44:05

@SKKR:
Használtan vetted? Csak mert egy haverom szívott hasonló módon a H Astrájával. Ráköltött egy valag pénzt, de mindig előjött valami motorhiba. Végül kiderült, hogy az előző tulaj belepiszkáltatott valami kókler chiptuningossal, érdemes leellenőrízni, ki tudja. Ha újként vetted, akkor nem szóltam.

SKKR 2012.03.22. 08:49:05

@pizsama:

szalonból vettem, kvázi újként - demoautó volt, elvileg 15e km-rel...

Littlerock 2012.03.22. 08:57:27

@akos696: Elviszed Tibihez, és jó esetben elégedetten távozol... Ezer oka lehet a dolognak, lehet, hogy az injektor ragad meg hidegen stb... kézrátétellel nem lehet javítani...

kowalski 2012.03.22. 09:00:39

"Mivel a motoron nincs vezérműtengely-helyzetérzékelő, az elektronika visszacsatolást vár a gyújtásmodultól, hogy megtörtént az adott hengerekben a gyújtószikra kisülése. Ezt az információt az integrált elektronika küldi vissza valamilyen értelmezhető jelként a motorvezérlő elektronikának."
Tiszta sor.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 09:01:31

Mindenek előtt el kell, h mondjam, nagy tisztelettel olvasom ezen írásokat, mert ez számomra annyira kínai, hogy őszintén csodálom azokat akik ennek a tudománynak a birtokában vannak.

De.

Jól értem, hogy az igazi probléma az volt, hogy az utángyártott doboz nem ehhez a motorhoz volt való? Ezen vacakolt egy komplett opel markászérvíz és te, mivel többször visszavitték az autót? (bár abban igazad van, h hozzád már elrontva vitték, így sokkal nehezebb rájönni arra, hogy hol és mit gányoltak benne el korábban).

Szóval csak azt akarom mondani, hogy:

a., aki az alkatrész boltban kiadta a láb nélküli dobozt, aki azt megvette és hazavitte
b., az az szerelő aki azt csuklás nélkül betette

egy igazi idióta volt. Mondom ezt úgy, hogy halvány lila gőzöm sincs az autóelektronikához, de annyira jó megfigyelő vagyok és van annyi műszaki érzékem, ha valami még csak nem is úgy néz ki, mint ami nekem kell az autóba azt nem veszem meg, pláne nem építtetem bele az autóba. Ez egészen biztos. Akkor inkább álljon a kocsi egy hónapot, vagy inkább keresek olyat ami biztos, h jó, minthogy szívassak másokat, a pénztárcámat, meg főleg magamat.

A kitartásodért és a hozzáállásodért, valamint a hiba feltárásáért viszont nagy tiszteletem, de én tuti, h azt mondtam volna, h: jóbarát, ez az autó azért rossz, mert hülyeséget adtak bele, így itt a szakvéleményem, sétálj el oda, ahol ezt adták és fizettesd ki velük az én munkadíjam. Pont. Nem értem, h miért te akarod lenyelni a békát...

Easy Player 2012.03.22. 09:06:07

Maximális tiszteletem a szerelő hozzáállásáért!

Régóta tartom: egy szerviz attól még nem szakszerviz, mert márka logo alatt dolgozik. A márka által biztosított előnyökkel és lehetőségekkel tudni kell élni. Ehhez szakember kell, a szakember motiválásához és megtartásához pénz kell, a pénzhez ... nos ahhoz az kéne, hogy 1., az ember ne vállalja túl magát autóvásárláskor 2., ne kerülhessen önhibáján kívül a fillérb@szók táborába.

Szerintem

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.22. 09:06:58

igazából milyen pitiáner hib egy test hiba egy ilyen kocsinál.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.03.22. 09:11:11

@Littlerock: Tibi nekem kicsit messze van, annyit nem ért az egész. :) Kap egy injektor tisztítót, ha nem segít így marad. :)

Abfangjaeger 2012.03.22. 09:16:50

Maximális tiszteletem a mesternek. Én is dolgoztam (dolgozok) szerelőként, de ezt az autót konkrétan felgyújtottam volna kb. 5 órás szívás után.
Számlán lovaglóknak: öcsém kapott karácsonyra ajándékot. Tönkrement (1 hét kb.), vissza akartuk vinni garanciában cserélni. Hát a karácsonyi pénztárca-takarítás közben a többi papírral az a számla is ment az égetésbe. Úgyhogy maradt az ajándék. De lehet, hogy csak a tulaj meg én vagyunk ilyen töketlenek...

átlátó 2012.03.22. 09:19:40

Én konkrétan bírom az szent őrülteket... :)

Morgó Muki 2012.03.22. 09:19:50

Elsősorban is csodálatom! Egyrészt nagyon élvezhető az írásod, másrészt hihetetlen jó lelkiismeretes ember munkájáról olvasni.

Engem, már csak amiatt is mert ezzel foglalkozom, az alkatrész része érdekel. Jó lenne tudni, milyen gyártmány volt az amit beszereltél és nem lett jó, mert az adatbázis elég sok kevéssé megbízható gyártó termékét sorolja, de azért van néhány, amiről eddig azt gondoltam, hogy érdemes nekik hinni. (pl.: Delphi, Vemo) Ráadásul gyári szám ismeretében is ugyanda jutok, mintha csak típusra keresek, tehát nem tűnik pontatlannak az adatbázis.

Littlerock 2012.03.22. 09:21:32

@klarky:

Tisztában vagy azzal, hogy most idiótáztad le azt akit épp elismersz a hozzászólásodban?

idézet tőled:

"a., aki az alkatrész boltban kiadta a láb nélküli dobozt, aki azt megvette és hazavitte
b., az az szerelő aki azt csuklás nélkül betette

egy igazi idióta volt."

idézet a cikkből:

"A gyári alkatrészt a kedvezményem megosztásával is majdnem 100 ezer forintért tudom beszerezni, míg az utángyártott kevesebbe kerül, mint a fele. Természetesen az utángyártottat építettem be, hisz sosem volt semmilyen minőségi problémám az általam látogatott, Opel-alkatrészekre szakosodott üzlet termékeivel."

illetve később:

"A csomagtartóban még megvolt az eredeti, de háromhengerezős alkatrész, azt is szétszedtem, hogy összehasonlítsam az utángyártottal. A kép önmagáért beszél, hiányzik a lábkivezetés, aminek a fentebb említett jel küldése lenne a feladata."

Lehet, hogy én értelmezem rosszul az írásokat

Morgó Muki 2012.03.22. 09:25:43

@klarky: Az a baj, hogy a műszaki érzéked mellé nem társul értő olvasás!

"...utángyártott gyújtásmodul nem megfelelő. Ezért szét is szedtem. A csomagtartóban még megvolt az eredeti, de háromhengerezős alkatrész, azt is szétszedtem, hogy összehasonlítsam az utángyártottal. A kép önmagáért beszél, hiányzik a lábkivezetés,"

Tehát miután szétszedte az alkatrészt derült ki, hogy hiányzik a lábkivezetés. Addig nem is látszódott az a csatlakozó!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 09:25:48

@Littlerock: Nézd. Ha így van, akkor azt kell hogy mondjam - és tényleg nagyon sajnálom - de így van.

Hát a vak is látja, hogy nem ugyanaz a két dolog! Hacsak nem létezik valami olyan technikai megoldás, amit a szakember ismer, a laikus meg nem, (nevezetesen, hogy kevesebb lábon is ugyanazt az eredményt lehet produkálni).

Ha így van elnézést. Ha nem így van, akkor tartom az állításom.

Sorry

Littlerock 2012.03.22. 09:26:40

@akos696: Sajnos elég sok Opel injektoron csak a csere segíthet...

Asszem anno a Pécsi (már nem létező) Opel szerviznél volt egy próbapad, amire az injektorokat felszerelték, és Pro-Tec adalékkal járatták... Ha nem segített, akkor alacsony üzemanyagszint mellett nagy dózis tisztító, és padlógáz a 6-os főúton... ez volt a szakszerű javítás, amíg az ügyfél kávézott, és nézelődött a szalonban... De lehet hogy csak legenda.

Csabby 2012.03.22. 09:27:55

Ez igen! Ez a hozzáállás hiányzik az embereknek...EMBERSÉGBŐL dicséretes ötös!
(szakmailag is!)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 09:28:43

@Morgó Muki: Ezek szerint te sem vagy jó szövegértésből!

Azt írtam, h neki sokkal-sokkal nehezebb dolga volt rájönni a hiba okára, mivel ő kapott anyagból dolgozott!!!

Én nem a cikk szerzőjét hibáztattam, hanem aki először betette a rosszat.

Amúgy az előző komentelő meg azt írja, hogy a posztoló vette a rosszat és utángyártottat, te meg ha jól értem azt mondod, hogy nem. Akkor most döntsük már el, h ki tette a láb nélküli egységet ELŐSZÖR az autóba, ami a hibák egy részéért volt felelős!

Littlerock 2012.03.22. 09:33:04

@klarky:
részemről semmi gond, mindenki benézheti...

Mint laikusnak mondom, hogy van olyan "szaki" aki azt sem tudja mire jók azok a lábak... Tibi, legalább ha szétszedi az alkatrészt, akkor megmondja mi az...

Nos ezt a szaktudást nem tanítják (legalábbis nem sok helyen) ezt inkább tanulni kell, önállóan...

Értettem mit szerettél volna leírni, csak illedelmesen szóltam, hogy nem sikerült.

FJPO 2012.03.22. 09:38:13

Minden tiszteletem a Tied! Igazi szakember maradtál ebben az elektronikus gépészvilágban!
Gyerekkoromban Karácsonyi Jani bácsi javított így (igaz akkor P70, Trabant500, Warszava, és Moszkvics volt a típusválaszték)ő volt a "jó szaki". Akkor persze más jellegű hibák voltak, főleg a fülét, orrát, tapintását használta műszerként. Nekem ő is csoda volt.

alprazolam 2012.03.22. 09:38:38

Hát, Tibi bácsi, neked nagyon sok türelmed van!
Én egy szaros babettából nem tudok 1 hónapja szikrát csiholni.

Morgó Muki 2012.03.22. 09:38:40

@klarky: Ebben az esetben senki sem tett be "rosszat". Mindenki jóhiszeműen berakott egy újat, aminek a rossz csatlakozója csak akkor látszik, ha szétszeded az alkatrészt. De ilyet senki sem csinál, tökéletesen mindegy, hogy gyári vagy utángyártott.

Littlerock 2012.03.22. 09:39:58

@klarky: Szerintem rossz irányba halad a téma...

Ha elromlik egy alkatrész, és veszünk helyette másikat, ami kívülről ugyanolyan, az adatbázis ezt hozza, illik a helyére, akkor azt az ember beépíti... ez független attól, hogy az első szaki tette, vagy a következő...

Ha tojást veszel a boltban, és nem büdös, amikor feltöröd, majd rántottát csinálsz, te is csak akkor jössz rá, hogy rossz volt, amikor épp rohansz a budira, és reméled, hogy odaérsz...

Ez a probléma nem adja magát, az eredményről meg mint láttuk cikket lehet írni.

Mérges 1234 2012.03.22. 09:40:00

Azért ilyenkor a márkaszervízen bevasalnám azt a 100.000 150.000 Ft-ot, amit a javításért elkértek.

Döbbenet mekkor szavások vannak, és döbbenet mennyire nem értenek az autokhoz a márkaszervízekben.

Kurva hülyék, kurva sok pénzért, és persze még mindig sok embert beszívatnak....

EzVan:) 2012.03.22. 09:40:32

Azért a javítási útmutatót érdemes lenne megnézni, hogy írja-e a testelés ellenőrzését csere után... ha TISben benne van, akkor márkaszervizzel fizettetném az egészet.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 09:41:19

@Littlerock: Tényleg nem akartam senkit megbántani, különösen nem azt, aki valóban megoldotta a problémát (egyedül azt hibáztatom, aki a nyilvánvaló rosszat megvetette az ügyféllel és bele is építette a kocsiba).

Amúgy eszembe jutott egy dolog, ami annyira magyar, hogy még. Cabrio Astra az kell, de nincs pénz gyári alkatrészre, ezért oldjuk már meg okosba utángyártottal. A múltkor volt a homáron egy csávó, aki sérült, panorámatetős gtc astrát hozott be külföldről és ő volt felháborodva, h az opel azt mondta neki, hogy persze: hoznak ők szívesen gyári szélvédőt, de 1., várni kell rá, mert az nincs minden bokorban; 2., ára 295 ezer forint.

Hát döntsük el, hogy urizálni akarunk, vagy praktikusan autózni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 09:43:03

@klarky: Semmi gond, ez tényleg csak a szétszerelés után volt látható. A gyújtótrafóba szerelt végfok elektronika egy külön egységet képez, bele van csavarozva. Az ilyesmit azért nem szeretjük mi szerelők szétbontani, mert utána nehezebb érvényesíteni a garanciát, hisz azt is mondhatják, hogy szét lett barmolva. Ez esetben szóba sem került ilyesmi, olyan szakvéleményt csatoltam, amit szerintem nem is nagyon értettek.

Tizenkettő 2012.03.22. 09:43:14

@korzo: Hehe:D Nekem is pont ez jutott eszembe :D

The Good Boy ! 2012.03.22. 09:45:45

@klarky: "Jól értem, hogy az igazi probléma az volt, hogy az utángyártott doboz nem ehhez a motorhoz volt való?"

Ez volt az egyik probléma, a másik benne van a szövegben, képpel együtt:

"...Multiméterrel megmértem a trafó testpontját az akkusaruhoz képest, és a feltételezésem beigazolódott: megaohmnyi a két pont közötti ellenállás(...)Mivel a szelepfedél műanyagból van, a gyártónak máshogyan kellett gondoskodnia a trafó testpontjáról – ezt a képen látható rézlemezzel biztosította(...)Hézagoló alátétet tettem a trafó stiftje és az átvezető lemez közé. Ez után multiméterrel megmértem az akkusaruhoz képest az ellenállást, ami nulla ohm lett, tehát tökéletes..."

Remélem sokáig nem lesz szükségem arra, hogy az autóimat ilyen jellegű szaktudást igénylő javításra kelljen vinni, de boldogít a tudat, hogy ha eljön ez a pillanat, akkor lesz hová vinni!

karlmann 2012.03.22. 09:46:07

Az első autóm egy 1991-es C20NE motoros A Vectra volt. A vásárlás után ki akartam cseréltetni a vezérmű szíjat, biztos ami zicher alapon. Telefonon körbekérdeztem az árakat és igen nagy szórás volt, de nem az alkatrészek minősége miatt, hanem azért, mert a három üzlet szerint háromféle kialakítású motor van a kocsimban. Teszem hozzá, megadtam az alvázszámot is, ez alapján, a Láng-nál csak szíjat és vízpumát kellett cserélni, mert az utóbbi egyben a szíjat is feszíti, a Bárdi szerint kell még egy külön vezetőgörgő is, az Unix szerint vezető és feszítőgörgő is. Aztán kimentem az udvarra, lebontottam a burkolatot és konstatáltam, hogy a Láng a nyerő. Azóta először megnézem mi is kell, felírom az azonosító kódokat és úgy megyek a boltba. Szomorú, de jobbat nem tudok.

malkolmcole 2012.03.22. 09:46:43

Rezsióradíj: 4800 Ft + ÁFA gyóóóóóóó!!!!

Vidám élet a falusi élet! :-D

karlmann 2012.03.22. 09:48:50

@novothauto:

Több olyan autósboltot tudok, ahol a pult felett nagy táblán jól láthatóan ki van írva, "Elektronikai alkatrészt nem cserélünk vissza".

ratsche (törölt) 2012.03.22. 09:49:22

@ColT: "Az alátétes műsor epic, a gyújtásmodul csatlakozókja még nagyobb, ezért szeretjük a gyári adatbázisokat..."

Te sem sok gyári adatbázist használtál életedben. Nincs az az isten, hogy alvázszám alapján rossz találatot adjon. főleg nem egy ilyen fontos elemnél.
A leggyengébb láncszem mindig az ember: vagy a munkafelvevő, aki VIN helyett kattintgatással rendelt alkatrészt, vagy rosszul írta fel a cikkszámot, amit a kolléga diktált neki.

Akik azt hiszik, hogy ők okosabbak a gyártónál, valójában segghülyék.

Morgó Muki 2012.03.22. 09:52:39

@klarky: A Cabrio Astrás valóban idétlen volt. Mielőtt hibás terméket veszek megnézem, mennyibe kerül megjavítani, függetlenül attól, ha faék vagy autó.

Viszont az utángyártott alkatrész nem önmagában szarrágás, hiszen az elsődleges beszállítóktól gyakorlatilag gyárit kapsz. (pl.: Bosch). Ez akkor válik szarrágássá, amikor a legolcsóbbat keresi egy kabrió autó tulajdonosa. Ezt viszont jelen esetben nem tudjuk.

Dr. Robin Masters 2012.03.22. 09:53:17

Bosch-e benne az elektronika? Mert van a mondás, hogy az autó elektronikája vagy jó, vagy Bosch. Persze sajnos a legtöbben ez van...

Morgó Muki 2012.03.22. 09:53:24

Mármint a szélvédős kabrió tulaj volt idétlen.

Hurri Kán 2012.03.22. 09:53:43

Továbbra is elismerésem hozzáállása miatt a cikk írójának.

2012.03.22. 09:55:30

@csongiaparaszt:

az én laptop szervizem pont ezért www.doctorhouse.hu :) azokkal is van ilyen szívás bőven

egyébként régebben foglalkoztam BOSCH jármű diag rendszerek értékesítésével és javításával, szörnyű, hogy a szerelők mekkora százalékának fogalma sincs az egészről. a legtöbb esetben én mint saleses-szervizes többet tudtam mint a szerelők...

grat a kitartáshoz, én is pont kerestem autószerelőt, de így már nem kell tovább kutatnom :)

Steve31 2012.03.22. 09:56:37

Korrekt megoldás található a végén!

Cég neve elmentve, ha gondom lesz akkor tudom hova kell fordulnom.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 09:57:56

@ratsche: Minden rendszerben van lyuk. Amit én vásároltam, azt is Opel gyári adatbázisból választották ki, mint behelyettesítő alkatrészt. A cég nevét direkt azért nem említem, mert egyébként nagyon elégedett vagyok velük.

Morgó Muki 2012.03.22. 09:59:05

@karlmann: Sajnos 1991-es Vectrához hiába diktálsz alvázszámot, mert azokból az évekből származó autókat az Opel gyári adatbázis sem ismeri fel alvázszám alapján.

Dr.Beverneki 2012.03.22. 10:02:35

A hiányzó érintkező csak szemmel látható különbség vagy lehet-e tudni,hogy milyen értéknek kellett volna rajta mérhetőnek lennie?Mondjuk egy módosítás miatt nem feltétlenül ebben lenne keresendő a hiba oka,hacsak nem tudod hogy minek kellene lennie azon a lábon.

csoncsoj 2012.03.22. 10:02:39

Őszinte elismerésem Novoth Úrnak! Szakértelme és korrektsége ritka mind a szakmában, mind bárhol máshol (országon belül és kívül egyaránt).
Bízom benne, hogy ez a korrekt hozzáállás elég ügyfelet csábít oda ahhoz, hogy ne csak a jelleme kényszerítse a becsületre, hanem anyagilag is megérje, és így sokáig működhessen.
Sok sikert! És örömmel várom a további írásokat :)

Negrogo 2012.03.22. 10:03:03

Ilyen Opel selejtes gyari alkatreszekrol mar nem eloszor hallok vagy, h adminisztracios okok miatt a gyari nem az a gyari es az utangyartott meg szar ha meg jo tipushoz is valo.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:08:02

@csoncsoj: Köszönöm, optimista vagyok. Most úgy hozta a sors, hogy két Opeles cikk volt egymás után, de ezt mindenképpen publikálni akartam. Azért minden kifejezés nem fért bele szóról szóra...

Abfangjaeger 2012.03.22. 10:11:21

Opel motorikus alkatrészekhez a keresést érdemesebb MOTORKÓD alapján kezdeni, nem alvázszámmal.
Értem én, hogy VIN, meg alvázszám az isten, az én autómhoz is megmondták Amerikából az első tengely típusát VIN alapján, de itthon ne szarakodjunk alvázszámmal, mikor az alkatrészláncok webáruházaiban (UNIX, Bárdi, Láng, START) motórkód alapján is lehet keresni. Sőt, az alapján lehet kiválasztani a pontos típust pl. UNIX-nál. Opelnál meg ugye a motorkóddal kezdődik a motorszám (legalábbis benzinesnél).

Cpt. Flint 2012.03.22. 10:13:27

@klarky: azért egy tizenéves kabrió nem akkora urizálás, hogy ne választhassuk hozzá az utángyártott alkatrészt... főleg, hogy azért a rendes, országos hálózatos kereskedőknél nagy, precíz cégek alkatrészei vannak, nem valami sufniban forrasztott/hegesztett vackok. a gyári alkatrészek 2-3-szoros ára többnyire vastagon pofátlan lehúzás.

az meg, hogy egy csatlakozón eggyel kevesebb láb van, nem feltétlenül jelent valamit. az Ulyssém tele van olyan n+1 lábú csatikkal, amikben a lábak fele be sincs kötve. olyan is van, ahol a helye megvan több érintkezőnek, de a fémérintkező már nincs belesütve a műanyagba. nyilván van olyan alkalmazás meg modell, ahol az összes láb/érintkező kell, de nálam meg éppen nem; aztán egyszerűbb egyfélét gyártani és a lehetőségek egy részét nem használni, mint totál különbözőt csinálni.

és jelen esetben, ahogy már többen is leírták neked (csak te valahogy mindig átsiklasz felette) a csatlakozó lábhiánya nem is látszott, míg az alkatrész szét nem lett szedve.

semmicico 2012.03.22. 10:14:10

Elképesztő ... de jó, hogy ilyen szakemberek még vannak.

sc.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:14:46

Motorkód alapján is ezt hozta, elhiheted, hogy megnézték, amikor visszavittem.

_____________ 2012.03.22. 10:17:27

Nagyon élvezetes írás és dicséretes, becsülendő hozzáállás, respekt.
A Sherlock Holmes-os hasonlat után mondjuk hiányoltam legalább egy hullát a csomagtartóból, de legyen ez az én bajom... :-D

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:20:05

Lehet, hogy befért volna még egy kép a cikkbe, de az elsőn látszódik a maga valójában az egész egység. Közkábelek beiktatásával csak így vizsgálható a szekunderkör, viszont ilyenkor adni kell neki egy direkt testet (ez nem látszódik jól a képen). Tehát maga az első vizsgálat ilyenformán "eltakarta" a testhibát. Ezért kell minnél többet mérni, az viszont idő, az idő meg...

Abfangjaeger 2012.03.22. 10:22:25

@novothauto: akkor itt a rendszerben van a hiba. Nekem eddig bejött a motorkód, bár tény, hogy inkább maradok a mechanikus vonalon. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:27:17

@_____________: Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy ez esetben nem halálozott el senki.

karlmann 2012.03.22. 10:29:30

@Morgó Muki:

Ühüm, ezt elhiszem, mert a számítógépek korában bármi lehetséges, sőt akár az ellenkezője is, csak az átlag júzer ezt honnan a p...ból tudja?

Rocko- 2012.03.22. 10:38:10

@sunblind: én már láttam Novoth urat, sőt, asszem kezet is fogtam vele.

Szkotti 2012.03.22. 10:39:36

1., Maxirespect a kitartásért az ügyfélközpontúságért
2., Utálom az autósboltos nagykönyveket, meg adatbázisokat, meg azt, hogy oda kell vonszolni a lecserélt darabot összehasonlítani, csak akkor tudod, hogy jó-e. Nehogy előre tudjál bevásárolni, és otthon nyugiban kicserélni, mert pont az a csavar nem lesz jó méretű, ami az össze többi motyót összetartja...
3., Írtad, hogy a tető hibával nem foglalkoztál, de mégis az mitől lehetett?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:41:48

@akos696: Ezt csak mérésekkel lehet biztosan behatárolni, és akkor, ha éppen produkálja a hibát.

Dr.Beverneki 2012.03.22. 10:42:39

@novothauto: Valóban,én voltam a figyelmetlen.További sok sikert az ilyen nem kis fejtörést okozó hibákhoz!

tlacka 2012.03.22. 10:44:35

"Mivel a szelepfedél műanyagból van". Mondjuk az azért csak nem. :) De ügyes munka és téged biztos nehéz felhúzni. :)
Az utángyártott alkatrészek néha gázosak. Nem kicsit.

Rocko- 2012.03.22. 10:46:43

@S8 Phantom: én ezt oda tenném, hogy aki az adatbázist készítette, az volt balfasz, és ott kellett volna elfolytani a hibát.
ott még le leht elelnőrizni, de boltban már nehéz, nem fogják tudni hogy jó vagy sem, nekik meg kell bízni az adatbázisban.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:48:23

@tlacka: Inkább azt mondanám, hogy az autók nehezebben hoznak ki a sodromból, mint az emberek. Meg azt mégsem mondhatom, ha már elvállaltam, hogy vigye el egy szerelőhöz...

Morgó Muki 2012.03.22. 10:49:27

@karlmann: Természetesen sehonnan. Csak mint tényt közöltem. Vannak gyártók, ahol még ennél régebbi gépeket is nagy biztonsággal lehet azonosítani alvázszám alapján (pl.: Merci, BMW), de jellemzően 2000-től alvázszámpontosak a gyári alkatrészkatalógusok. Alapvetően nem tudom, mi lehet az oka.

G_y_u_r_i 2012.03.22. 10:49:54

Kedves Tibor,

Olyan volt a leírás, mint egy jó krimi, élvezettel olvastam végig. Tiszteletem a hozzáállásért, a szaktudásért, gratulálok a sikeredhez! Kívánom, hogy kapd vissza a világtól az ezért járó méltó jutalmat, legyen sikeres a válallkozásod, aamíg világ a világ :-)
Ahogy mások is leírták, szinte mesébe illő, hogy ilyen létezik.

szép napot: gyuri

Tapmancs 2012.03.22. 10:52:09

Hozzáértőtől kérdezem:

Adott egy 3-as Golf, aminek az ablaktörlői néha maguktól elkezdenek menni, legtöbbször az első és a hátsó együtt. A hátsó szakaszosan megy, és csak akkor hagyja abba amikor újra "rányomok" miközben a lapát kint van (azaz nem a nyugalmi helyzetében). Nagyrészt nedves időben produkálja a jelenséget de nem csak akkor. Hol lehet a hiba? Nem vagyok elektromos szakember, de az alapdolgokat tudom. Van pár multiméterem is amiket fel tudok használni a diagnózishoz. :)
Relét már cseréltem, és egy koccanás miatt hátsó ajtót is ablaktörlővel együtt, de nem változott a dolog, tehát a gond nem a hátsó ablaktörlő(motorban) található úgy néz ki.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:55:15

@G_y_u_r_i: Szia! Köszönöm, de nagyon sok lelkiismeretes szakembert ismerek magam is. Sajnos a köztudatba a lehúzó szerelő épült be az utóbbi években, de szeretném hangsúlyozni a szakma védelmben, hogy ez csak általánosítás.

Netuddki. 2012.03.22. 10:57:01

Ezek szerint az Opel szervizben is megemlítették, hogy számla nélkül utángyártott alkatrész mehet-e. Akkor nem 200ezer lesz csak 100.
Na mindegy ezzel csak a mindenkori kormány balfasságára szeretnék rámutatni ahogy egyre nagyobb és nagyobb adókat szeretnének beszedni tőlünk...

roomster 2012.03.22. 11:01:05

Akkor már csak azt had tudjam meg, a tető csapkodás is ettől volt?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:02:12

@Rocko-: Ott szétvertem mindenkit pingpongban. Legalábbis SABC-ot biztosan.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:03:25

@roomster: Nem. Azt csak a Jóisten tudja. Én motorokkal foglalkozom.

Rocko- 2012.03.22. 11:04:52

@novothauto: akkor miért nem lehetett lecsukni a tetőt? :)))))

Rocko- 2012.03.22. 11:05:40

@novothauto: egészen biztosan. úriember biztosra nem fogad: én nem játszottam, mert vesztetem volna. :)

The Good Boy ! 2012.03.22. 11:05:45

@novothauto: = Boschtechnikus? vagyis ex boschtechnikus?:D

csak kérdezem:)

Rocko- 2012.03.22. 11:07:10

@FJPO: "Igazi szakember maradtál ebben az elektronikus gépészvilágban!"
dehogy maradt. ez nem egy kiiindulási állapot, ilyen szakemberré fejlődni kell. sok és nehéz munka árán.

@The Good Boy !: ő az.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:09:10

@The Good Boy !: Persze, csak azzal a névvel törvénysértést követtem el, mint az kiderült.

Manatwork (törölt) 2012.03.22. 11:22:01

Persze az is megesik időnként, hogy a márkaszervizben gyári alkatrészt számláznak ki, de utángyártottat raknak be. Nagyon ajánlott mindig elkérni a beépített alkatrész üres dobozát is :) Ha nem akarják odaadni a szervizben akkor az már igencsak gyanús....

Dzsafar 2012.03.22. 11:34:27

Sziasztok!!!Nos,az Opel G Astrára felkaptam a fejem,hátha.......Az enyémben 12 évesen van 100000km,garantáltan,sosem ütve-rúgva,de azért vigyázva rá!Az elektromos hibákat HEGYEKBEN HORDTA ÖSSZE,volt már egr szelep javítás,(aztán egy lemez segítségévek kiiktatva),majd komplett elektronkia cseréje,mert először háromhengerezés,majd kéthengerezés,majd egyhengerezés,és végül NEM HENGEREZÉS!!majd Kb.10000km után kezdődtek a trafócserélgetések,ez is rendezve,három a magyar igazság,egyszer sem bontott,nem utángyártott!!Kb.két éve világit a légzsák lámpája,és!!plusz 7 fok után,ha egyszer visszaveszem a lábam,a gázról,kigyullad a sárga szopáslámpácska!!Vittem jobbra-balra,azt tanácsolták,hiba nincs,járjak vele inkább télen,akkor sosem világít!!Szóval,maread a Golf 2,vagy az F Astra,sima nyolcszelepes csodája,mert ezek csak azért vannak túlbonyolítva,hogy ne merjen vele az ember messze menni!!

karlmann 2012.03.22. 11:35:58

@Morgó Muki:

Persze világos, csak az a durva ebben, hogy a hiba elég régen ismert, ám mégsem foglalkozott vele senki, nem javították ki.

Littlerock 2012.03.22. 11:37:49

@Manatwork:

Anno egy Mitsubishi vezérműszíj feszítőgörgő esetében lehet, hogy elkövettük ezt a hibát, ugyanis amikor a raktáros a kezünkbe adta a gyári, és az "utángyártott" alkatrészeket senki nem tudta megmondani melyik melyik, fennáll a veszélye a cserének, mert lehet, hogy összekevertük.
Volt olyan is, hogy egy váltó akkor kezdett akadni, amikor jött érte az új tulaj, egy raktáron lévő autóról szedtünk le egyet, hogy az ügyfél elégedett legyen. A váltócserét le kellett játszani garanciába, de erről az ügyfél mit sem tudott...

Az általad említett esetek veled hányszor történtek meg?

A márkaszerviz mit csinál majd a megmaradt alkatrésszel? A vaterán árulja?

Biztos, hogy történt már hasonló eset, de az általánostól igen messze van...

Gubo77 2012.03.22. 11:40:27

Na végre egy bonyolultabb hiba ebben a cikksorozatban.

Manatwork (törölt) 2012.03.22. 11:50:48

@Littlerock: Az nem gond természetesen, ha az ügyféllel egyeztetve utángyártott alkatrész van beépítve. Az a problémás amikor a gyári vagy kiszámlázva de nem az van beépítve. Ez legtöbbször szinte ki se derül, max. akkor ha ugyanazzal az alkatrésszel gond van és más szervizben javítják újra. Egy ismerősöm járt igy amikor az ország más részén lerobbant és az ottani közeli márkaszervizbe vitte be a kocsi és mondta nekik, hogy gyári alkatrész van benne és kiderült hogy a pár héttel gyáriként kifizetett alkatrész bizony utángyártott. Abban a szervizben hívták fel a figyelmét arra a doboz dologra amit írtam.
De természetesen én elismerem, hogy a márkaszervízek alkalmazottai egytől egyig ügyfélcentrikus grál lovagok.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:51:22

@Gubo77: Nehéz kitalálnom, hogy mi az az eset, amit még az átlag autós esetleg kétszeri elolvasásra megért. A TC olvasóinak szerintem csak kis hányada autós szakember, ezért dilemma, hogy mi fér még be ide, és mit tudok ha felületesen is, de átlagember számára érthetően elmagyarázni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 11:54:33

Kedves kartársak!

Még egyszer leírom, h hova szerettem volna kilyukadni, mert lehet, h nem voltam világos és szeretném elkerülni a félreértéseket.

Nem hibáztattam egy szóval sem a poszt szerzőjét. Ez fontos, sőt, elismerem a munkáját. Számomra is világos, hogy egy már beépített alkatrész esetében nagyon nehéz kitalálni, h melyik láncszem a ludas, és hála az égnek ez sikerült.

Én annyit mondtam, h ha elmegyek a boltba és szeretnék venni egy szép zöld almát mert én azt szeretem, akkor nem veszek pirosat, csak azért, mert a kereskedő szerint ez ugyanolyan finom és ráadásul olcsóbb is.

Más példával illusztrálva a dolgot: Ha van egy hiper-szuper tintasugaras nyomtatóm és abba kifogy a patron akkor két dolgot tehetek. Vagy megveszem a gyárit 10 ezerért, vagy veszek egy utángyártottat 900-ért, de akkor nincs panaszkodás, hogy csíkosan nyomtat a printer, mert hopp, a millió kis érintkezőből nem mind érintkezik és/vagy a 100 fúvókából a 20 nem megy. Az pont annyit tud, ezért sem a nyomtató, sem az nem felelős, aki beletette a nyomtatóba a rosszat.

A cabrió kérdéshez: Az lehet, h egy majd 10 éves cabrió astra nem értékes, de az alkatrészárakat sajna nem így számolják, h mit ér az autó. Aki nem hiszi, az próbáljon felújítani egy 20-25 éves Jaguárt. Piaci értékékéhez képest az alkatrészek árait nagyon aranyáron fogják mérni.

Én jelen helyzetben a tulaj helyében annyit tennék, h megkérném a szerelőt, h írja le, h ez nem ebbe a kocsiba való, ez és ez a baja és szépen visszavinném a boltba, azzal, h ezt adták de nem jó. Nekem, mint laikusnak baromira nem kell tudnom, h melyik alkatrész a jó, vagy a rossz, de azt továbbra is fenntartom, hogy ha ott van a kezemben mindkettő és látom, h nem egyezik a lábszám, akkor nekem hiába mesélik, h de higgyem már el, h ez jó nem fogom elhinni a fentiek miatt.

Mindenkinek minden jót, szép napot!

Littlerock 2012.03.22. 12:00:29

@Manatwork: Értem én az iróniát, de én is csak voltam "grál lovag"... Amúgy ha benne van az ember egy szakmában, akkor látja ki kicsoda ott valójában...

Nehéz ügy az is, amikor egy ügyfél melldöngetve, ajtótcsapkodva akarja kifolyatni a véredet, aztán kiderül, hogy bár téged megalázott, de ő volt hülye...

@novothauto:

Tibi! te akkor vagy felületes, ha én királykisasszony (mondjuk annak csúnya lennék)

Littlerock 2012.03.22. 12:02:18

@klarky:

Szerintem már felfogtuk... aki meg később jön, az nem biztos, hogy mindent végigolvas... ne rugózz ezen, mert felesleges.

Rocko- 2012.03.22. 12:16:31

@Manatwork: "Nagyon ajánlott mindig elkérni a beépített alkatrész üres dobozát is
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/19/gyari_vagy_utangyartott_alkatresz/"

evil. 2012.03.22. 12:16:42

@vojtech:
"der Kunde ist König"
és sajnos erre nagyon rá tudnak játszani...nem egy szimpatikus népség ebből a szempontból :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.22. 12:19:35

@ratsche: Nem hiszem azt, hogy okosabb vagyok.
Kb. azt akartam válaszolni, amit novothauto már megtett helyettem.

Amúgy eddig szerencsére csak normális boltosokkal találkoztam, akik amikor odamegyek, hogy kell ez-az, és többféle van, akkor visszakérdez, hogy melyiket, és ha nem tudjuk eldönteni, akkor nem tukmálja az egyiket, hogy biztos jó lesz. Meg nem ad oda/rendel be találomra "valamit", hogy majd az.

zuulululu 2012.03.22. 12:25:04

@gergo: "Az Opel alkatrészüzlet adatbázisa hibás volt ebben az esetben, mint ahogyan az előttem javítást végző márkaszervizé is, hiszen ők is egy hasonló utángyártottat építettek be. ""

Hat ezert mondom mindig: utangyartottbol csak tomor vasdarabot, azt nem(?) lehet elrontani...

Bele se merek gondolni ha nem hozzad viszi, menyit gomboltak volna le rola ugy, hogy nem tudjak "javitani"

tailor13 2012.03.22. 12:37:11

@tlacka: Már miért ne lehetne műanyagból? :) Emlékeim szerint PSA csoportban a 2.0HDi már 2000-ben is műanyag szelepfedéllel ment, sőt, úgy emlékszem a Volvo D5 is olyan. :) Én is csak lestem először, hogy az ott most mégis mi, de igencsak műanyagnak tűnt. (nem próbáltam megolvasztani, hogy tényleg olvad-e, de kopogtatásra határozottan műanyagnak tituláltam)

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.22. 12:42:36

Nem akarok be OFF-olni az a helyzet.Ezért nem is OFF-olok be :)

Nani24 2012.03.22. 12:51:16

Ismét egy tanulság: a szakszerviznek mondott márkaszervizekben szinte soha nem a képzettebb szerelők dolgoznak(tisztelet a kivételnek), ők anyagilag jobban járnak ha egyénileg szerelnek. Eddig valahogy csak a lenyúlási képességét láttam a szervizeknek :(
Jó hogy van még olyan szaki aki nem csak azt érti hogy gőzmozdony de tudja azt is mitől megy xd.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.03.22. 12:58:26

Hogy a fészkes francba' van az, hogy egy autószerelő bácsi ért ahhoz, amit csinál???!
Mi lesz így ebből az országból?
Húzzál el gyorsan vízügyesnek, vagy elletőkanásznak!

Legközelebb a kőműves boltívet fog építeni???!

Szal csitulás!

traxx 2012.03.22. 13:45:39

Jártam már úgy, hogy az autómhoz rossz alkatrészek érkeztek, illetve rossz értékbeállítások miatt cserélnem kellett alkatrészt. Az ok: Anno amikor egy új típus érkezik hazánkba, akkor az első regisztrációért fizetni kell. Az importőr azon spórolt, hogy "hozzácsapta" az autót ugyanazon márka másik típusához(tipusváltozatként, mint a sedan/kombi). De a két autó csak 90%-ban eggyezik meg. Szerencsére többé-kevésbé megvan a maradék 10%, de sajna még így is küzdenem kell néha, mert az eladók szerint ":-De hát nem ezt hozza a katalógus!"

W123qp 2012.03.22. 14:28:21

Minden tiszteletem a szakié!!! Elismerésem.

Alkatrész:
Most vettem a Golfhoz, amit használok egy első zárhidat. Gondoltam, mivel erre van felszerelve minden alkatrész ez legyen gyári, mert különben lógni fog minden, mint tehénen a gatya. A gyári 5x annyiba került, mint az utánbontott. Minden fasza, illeszkedik minden, az összerakásnál a 2 utolsó csavart akartam bekapatni, de beestek a helyülre, gondoltam de hülye vagyok, rossz lyukba dugtam, előfordul ez! :-) De nem a lyuk az jó volt csak a gyári alkatrészből, ennél 2 pontnál kihagyták az beöntött anyákat!

Szóval nem jellemző, de ilyen is előfordul.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2012.03.22. 14:31:42

A seal sem véletlenül szokott más színű lenni a csatlakozókon, ez is afféle színkód. Mégha a terminálok stimmeltek is volna, lehet, hogy beázott volna. Ránézésre két különböző alkatrész, ezt tényleg nagyon elnézte valaki :O

Morgó Muki 2012.03.22. 15:17:55

@klarky: Mi értjük, te mit mondasz, de az alábbi mondatod alapján te nem érted, amit mi mondunk.

"Nekem, mint laikusnak baromira nem kell tudnom, h melyik alkatrész a jó, vagy a rossz, de azt továbbra is fenntartom, hogy ha ott van a kezemben mindkettő és látom, h nem egyezik a lábszám, akkor nekem hiába mesélik, h de higgyem már el, h ez jó nem fogom elhinni a fentiek miatt."

Tehát veszel egy fekete dobozt, aminek a neve: sortrafó. Ezen van egy kilenc lábas csatlakozó. Jól látható helyen, a külsején. Ám a fekete dobozt szétszerelve találsz egy elektromos egységet, aminek a lábszámai nem stimmelnek. DE ezt nem látod, amíg szét nem szeded! És szétszedni TILOS, mert elvész a gari! Ha veszel egy TV-t, ami egy villásdugóban végződik, még nem ellenőrízted le, hogy a TV-ben is stimmel-e minden csatlakozó és nem is kezded szétszedni a TV-t a Media Markt-ban, hogy ezt ellenőrízd! Itt most pontosan ez trötént. Egy a terméken kívűl nem látható csatlakozó volt rossz!

mtk001 2012.03.22. 15:22:52

Megint egy szépen, érthetően levezetett hibajavítás. Bár a szakszervizekben hallanánk ilyen világos, érthető magyarázatokat !

kewcheg 2012.03.22. 15:43:49

Ilyen szakemberből sokat, s a haza fényre derül...:)

Polly-pudli-pötty 2012.03.22. 16:31:56

Nekem olyan okkult hibás autóm van,amihez egyre inkább körvonalazódik,hogy ördögűző kell,nem diagnosztikai szakember.
x16sz központi injektor,DIS gyújtás. 4000 fölé nagyon keservesen pörög,de csak néha. Torpan. Mintha elvenném a gázt,pedig nem.Mindenféle durrogás,remegés nélkül. Hibakódnak nagyon örülnék,de nincs. Szerelőm próbakörön akárhogy taposta semmi hiba,sosem ment olyan jól,ahogy ez lenni szokott ilyenkor. :)
Kölcsönalkatrészekkel játszottam már:
-gyertyák,kábelek,trafó,nullpont jeladó
-lambdaszonda,map szenzor,kopogásérzékelő ezek lehúzásával vész üzemben is ugyanaz,de cserélve is.
-ECU,benzinpumpa szűrővel,az aktívszéntartályban szétesett a szén,ennek cseréjéhez nagy reményeket fűztem,komplett vákuumrendszer tisztítás,benzincsövek átfújkálása.
-injektorfej csere kompletten,de befecskendező,fojtószelep poti több is meg lett próbálva.
-utoljára benzinpumpa relét is cseréltem,amivel 200km-ig boldog voltam,hogy megtaláltam,de a harmadikkal és az eredetivel is pont olyan gyakran torpan,szóval ez sem.
-egr-t lefalazva és szabadon is próbáltam.
-légszűrő is új, természetesen.
Motorhőfok jeladót még nem próbáltam,de szvsz az keveréket szegényíteni nem tud üzemi hőfokú motoron csak dúsítani. Tudtommal már mindent kicseréltem aminek szikrához és benzinhez köze van.
Ha nincs hibakód,akkor mi látszik a Tech 2-n? Maximum,hogy kicsit szegény a keverék ilyenkor,de az én is tudom.

GRX 2012.03.22. 17:06:03

Kedves Tibor, lenne egy régi elektronikus jellegű problémám, amin eddig minden szervíz elvérzett, de esetleg Te tudnál segíteni, el tudlak érni mailben? Tudom, hogy látatlanban, távgyógyítással nehéz bármit is monddani, de hátha...
Előre is köszi.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.03.22. 17:29:22

Erdekes, erdekes.
A megfelelo alkatresz hasznalata fontos. :)

tn@ 2012.03.22. 17:32:45

Ismét egy remek cikk!

papa33 2012.03.22. 17:43:27

Komplikáltak az autók, nem mi kértük.
Még a márkaszevizeknek is komplikáltak, itt kezdődik a baj.

Littlerock 2012.03.22. 17:43:50

@Polly-pudli-pötty:
@GRX:

A lehetőség adott. Írtok neki egy mailt, a gúgli megmondja a címet...

a verda önmagától ritkán gyógyul...

B.GY. 2012.03.22. 17:49:35

@karlmann: Nekem is ilyen autóm van csak 90-es évjárat.A Csergő még eddig mindig jó alkatrészeket adott.

Bubu82 2012.03.22. 18:11:41

@tailor13: Hát a D5 az bizony alu! De jah sok muanyag van ami nem biztos hogy jo!

powerup 2012.03.22. 18:45:35

Tapasztalatom szerint Opelhez elektromos cuccokból csak a gyárit szabad megvenni, esetleg bontott gyárit kell megpróbálni szerezni. Utángyártottal sose lesz jó, vagy csak rövid ideig. A fillérbaszás mindíg megbosszulja magát..:-)

tn@ 2012.03.22. 20:22:22

@novothauto: A Bosch fenyegőzött, vagy mi a szösz a jogsértés tárgya?

Mérges 1234 2012.03.22. 20:29:57

@Polly-pudli-pötty:

Lehet alacsony üzemanyag nyomás is.

Ha szegényedik a kevrék annak oka van!

De itt jön a lényeg ezt cserélgetős módszerrel nem tudod kiszúrni, tec-2 vel taln, ha írja az injektor nyítási időket.

Ha azt tapasztalod, hogy a keverék szegényedésekor az nyítási időnem csökken sőt nőm akkor az elektronika jól dolgozik, mert pont szeretné dúsítani a keveréket.

Ha a nytási idő csökken (nagyobb gáz ellenére is) akkor elektromos problémával állsz szemben.

De itt jön még olyan para, hogy a kevrék összetételét külső cuccal kellene mérni, mert lehet a lambdaszona is fideszes....

tailor13 2012.03.22. 20:46:35

@Bubu82: Ez esetben rosszul tévedtem, köszönöm a javítást :)

Solaren 2012.03.22. 20:56:06

Fantasztikus a cikk,öröm ilyet olvasni és gratulálok a megoldáshoz!:

Én is ilyen vagyok,csak az én szakterületemen a számítógép javításban.:)

Az autósboltokról,meg annyit,hogy világosan elmondtam hogy egy darab 2000-es W210-es faceliftes Mercedes-Benz típusú autóhoz kérek egy darab jobbos első ködlámpát.Megadtam a gyári kódot is a töröttről,biztos ami biztos.Erre hoztak egy facelift előttit. Nem sok esély volt,hogy elszúrják mégis sikerült.:D

Polly-pudli-pötty 2012.03.22. 21:40:58

@Doubledecker: Kösz az iránymutatást!
Nos vagy a keverék szegényedik vagy az előgyújtást veszi el,ami azért kevésbé valószínű,mert lehúzott kopogásérzékelővel is ugyanúgy torpan. Knock szenzorjel nélkül meg nem tudja ha kopog szvsz. De amúgy is csúnya lenne ha a 100-as benzin elkoppanna.
Lambda szondából volt benne három is. :) Mind1,holnap kicserélem a kopogásérzékelő erősítőjét is meg a vízhőfok jeladót is aztán gondolom ez sem fog segíteni rajta.De akkor már tényleg MINDEN cserélve lett. Ezért elviszem egy diag. szakihoz,akinél azzal indítok,hogy mindent kicseréltem már miérttorpantessékmondani. Azért viszek magammal egyet mindenből opel bontós havertól,ha kezdődik a higgyeelazleszaz. Gondolom valami test,kontakt probléma lesz,ami szép feladványnak néz ki.

Mérges 1234 2012.03.22. 21:55:46

@Polly-pudli-pötty:

rendban van, hogy szegényedik a keverék csak tudni kellene, hogy az elektronika miatt vagy, más probléma van.

Aztán gasz se tudja, kollégámnak, a fordja nem ment nha fordulaton meg rőtlen lett, de nem volt baja különben, és nála egy új trafó oldotta meg a problémát.

Szoval a cserebere nem segít (tudom én is jétszottam már ilyet autón), kell szisztéma és sok sok mérés közben.....

Sok sikert azért, ajánlom az inyektor.hu bár nem éppen olcsóak, de végső soron lehet olcsóbb lesz.

Kopogás szenzor nem hiszem komoly változást okozna.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 21:58:45

Hölgyek-Urak!

Ismét köszönöm mindenkinek, aki időt szánt rá, és elolvasta a cikket. Örülök, hogy sok embert érdekel a téma.

NT

ne most 2012.03.22. 22:25:28

"rossz a trafó testelése, ezért a beszerelt elektronikán keresztül veszi fel a primer áramot." Te jó ég, de azért ügyes vagy.

A földelésen is jól látszik milyen tervezési nyomorból nőtte ki magát az Opel mára.

ratsche (törölt) 2012.03.22. 22:57:55

@novothauto: "Amit én vásároltam, azt is Opel gyári adatbázisból választották ki"

Tisztelettel, te nem aktuális adatbázisból dolgozó márkakereskedésnél vásároltál, hanem egy független alkatrészboltban, akik *valamilyen* adatbázisból dolgoztak. A nevüket felesleges közzétenned, a kutya nem akarja bántani őket, nyilván nem direkt adtak rosszat.
Ha egy Speedsterhez rendeltél volna küszöbpatentet, és rosszat köp ki a gyári adatbázis, simán elhittem volna - ritka autó, ritka alkatrész, évekig lappanghat ott egy cikkszámhiba anélkül, hogy bárki észrevenné.
Egy ilyen gyakori autó gyakori alkatrészénél viszont kórusban ordítana többezer márkakereskedő egy ilyen hibánál - biztos lehetsz benne, hogy nem az Opel gyári adatbázisa a hibás, hanem az az adatbázis, amiből az alkatrészkereskedőd dolgozott. A kettő nem feltétlenül ugyanaz.

Ha nem nagy fáradtság, dobd már át légyszíves a hibás és a jó cikkszámot, valamint az autó alvázszámát:
pulsewidth1 (kukac) gmail
(Nevemre hiába nyomsz, nincs mögötte mail.)

ne most 2012.03.22. 23:12:43

@ratsche: Utángyártott, a gyári adatbázis nem játszik.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2012.03.23. 00:34:10

@novothauto:
Már századik alkalommal emelem kalapom. Ha egyszer Pest felé járok, biztosan megállok egy alapos oszcilloszkópos mérésre. :-)
Szerencsére autópályán BP nincs messze.

ratsche (törölt) 2012.03.23. 08:42:42

@ne most: Igazad van, ráadásul konkrétan az előző versenyző is utángyártottat rendelt, valószínűleg ugyanabból a hibás, de nem gyári adatbázisból:
"Az Opel alkatrészüzlet adatbázisa hibás volt ebben az esetben, mint ahogyan az előttem javítást végző márkaszervizé is, hiszen ők is egy hasonló *utángyártottat* építettek be."

A hiba a független adatbázis gyári/utángyártott cikkszámhozzárendelésében lesz. Ennek fényében elég hatásvadásznak érzem a címet. Pláne hogy a végén a gyári lett a jó.

kverti 2012.03.23. 13:16:15

Még egyet árulj el a megoldás mellé. A Te bolygódon milyen a klíma..? ;)

Szomjas77 2012.03.23. 21:08:48

Az nem lehet,hogy a fedélzeti számítógép öntudatra ébredt? 8-o
süti beállítások módosítása