HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogyan ne bízz az utángyártottban. És a gyáriban se

2012.03.22. 07:13 Tcomment

Címkék: opel astra

A márkaszervizben visszahőköltek a bedöglött motorú, cserébe vészesen vijjogó és a tetejét fenyegetően nyitogató, beteg Astra kabrió láttán. Hozzám került.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

163 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr944328190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karlmann 2012.03.22. 09:46:07

Az első autóm egy 1991-es C20NE motoros A Vectra volt. A vásárlás után ki akartam cseréltetni a vezérmű szíjat, biztos ami zicher alapon. Telefonon körbekérdeztem az árakat és igen nagy szórás volt, de nem az alkatrészek minősége miatt, hanem azért, mert a három üzlet szerint háromféle kialakítású motor van a kocsimban. Teszem hozzá, megadtam az alvázszámot is, ez alapján, a Láng-nál csak szíjat és vízpumát kellett cserélni, mert az utóbbi egyben a szíjat is feszíti, a Bárdi szerint kell még egy külön vezetőgörgő is, az Unix szerint vezető és feszítőgörgő is. Aztán kimentem az udvarra, lebontottam a burkolatot és konstatáltam, hogy a Láng a nyerő. Azóta először megnézem mi is kell, felírom az azonosító kódokat és úgy megyek a boltba. Szomorú, de jobbat nem tudok.

malkolmcole 2012.03.22. 09:46:43

Rezsióradíj: 4800 Ft + ÁFA gyóóóóóóó!!!!

Vidám élet a falusi élet! :-D

karlmann 2012.03.22. 09:48:50

@novothauto:

Több olyan autósboltot tudok, ahol a pult felett nagy táblán jól láthatóan ki van írva, "Elektronikai alkatrészt nem cserélünk vissza".

ratsche (törölt) 2012.03.22. 09:49:22

@ColT: "Az alátétes műsor epic, a gyújtásmodul csatlakozókja még nagyobb, ezért szeretjük a gyári adatbázisokat..."

Te sem sok gyári adatbázist használtál életedben. Nincs az az isten, hogy alvázszám alapján rossz találatot adjon. főleg nem egy ilyen fontos elemnél.
A leggyengébb láncszem mindig az ember: vagy a munkafelvevő, aki VIN helyett kattintgatással rendelt alkatrészt, vagy rosszul írta fel a cikkszámot, amit a kolléga diktált neki.

Akik azt hiszik, hogy ők okosabbak a gyártónál, valójában segghülyék.

Morgó Muki 2012.03.22. 09:52:39

@klarky: A Cabrio Astrás valóban idétlen volt. Mielőtt hibás terméket veszek megnézem, mennyibe kerül megjavítani, függetlenül attól, ha faék vagy autó.

Viszont az utángyártott alkatrész nem önmagában szarrágás, hiszen az elsődleges beszállítóktól gyakorlatilag gyárit kapsz. (pl.: Bosch). Ez akkor válik szarrágássá, amikor a legolcsóbbat keresi egy kabrió autó tulajdonosa. Ezt viszont jelen esetben nem tudjuk.

Dr. Robin Masters 2012.03.22. 09:53:17

Bosch-e benne az elektronika? Mert van a mondás, hogy az autó elektronikája vagy jó, vagy Bosch. Persze sajnos a legtöbben ez van...

Morgó Muki 2012.03.22. 09:53:24

Mármint a szélvédős kabrió tulaj volt idétlen.

Hurri Kán 2012.03.22. 09:53:43

Továbbra is elismerésem hozzáállása miatt a cikk írójának.

KárászAti 2012.03.22. 09:55:30

@csongiaparaszt:

az én laptop szervizem pont ezért www.doctorhouse.hu :) azokkal is van ilyen szívás bőven

egyébként régebben foglalkoztam BOSCH jármű diag rendszerek értékesítésével és javításával, szörnyű, hogy a szerelők mekkora százalékának fogalma sincs az egészről. a legtöbb esetben én mint saleses-szervizes többet tudtam mint a szerelők...

grat a kitartáshoz, én is pont kerestem autószerelőt, de így már nem kell tovább kutatnom :)

Steve31 2012.03.22. 09:56:37

Korrekt megoldás található a végén!

Cég neve elmentve, ha gondom lesz akkor tudom hova kell fordulnom.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 09:57:56

@ratsche: Minden rendszerben van lyuk. Amit én vásároltam, azt is Opel gyári adatbázisból választották ki, mint behelyettesítő alkatrészt. A cég nevét direkt azért nem említem, mert egyébként nagyon elégedett vagyok velük.

Morgó Muki 2012.03.22. 09:59:05

@karlmann: Sajnos 1991-es Vectrához hiába diktálsz alvázszámot, mert azokból az évekből származó autókat az Opel gyári adatbázis sem ismeri fel alvázszám alapján.

Dr.Beverneki 2012.03.22. 10:02:35

A hiányzó érintkező csak szemmel látható különbség vagy lehet-e tudni,hogy milyen értéknek kellett volna rajta mérhetőnek lennie?Mondjuk egy módosítás miatt nem feltétlenül ebben lenne keresendő a hiba oka,hacsak nem tudod hogy minek kellene lennie azon a lábon.

csoncsoj 2012.03.22. 10:02:39

Őszinte elismerésem Novoth Úrnak! Szakértelme és korrektsége ritka mind a szakmában, mind bárhol máshol (országon belül és kívül egyaránt).
Bízom benne, hogy ez a korrekt hozzáállás elég ügyfelet csábít oda ahhoz, hogy ne csak a jelleme kényszerítse a becsületre, hanem anyagilag is megérje, és így sokáig működhessen.
Sok sikert! És örömmel várom a további írásokat :)

mennyi?husz! 2012.03.22. 10:03:03

Ilyen Opel selejtes gyari alkatreszekrol mar nem eloszor hallok vagy, h adminisztracios okok miatt a gyari nem az a gyari es az utangyartott meg szar ha meg jo tipushoz is valo.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:08:02

@csoncsoj: Köszönöm, optimista vagyok. Most úgy hozta a sors, hogy két Opeles cikk volt egymás után, de ezt mindenképpen publikálni akartam. Azért minden kifejezés nem fért bele szóról szóra...

Abfangjaeger 2012.03.22. 10:11:21

Opel motorikus alkatrészekhez a keresést érdemesebb MOTORKÓD alapján kezdeni, nem alvázszámmal.
Értem én, hogy VIN, meg alvázszám az isten, az én autómhoz is megmondták Amerikából az első tengely típusát VIN alapján, de itthon ne szarakodjunk alvázszámmal, mikor az alkatrészláncok webáruházaiban (UNIX, Bárdi, Láng, START) motórkód alapján is lehet keresni. Sőt, az alapján lehet kiválasztani a pontos típust pl. UNIX-nál. Opelnál meg ugye a motorkóddal kezdődik a motorszám (legalábbis benzinesnél).

Cpt. Flint 2012.03.22. 10:13:27

@klarky: azért egy tizenéves kabrió nem akkora urizálás, hogy ne választhassuk hozzá az utángyártott alkatrészt... főleg, hogy azért a rendes, országos hálózatos kereskedőknél nagy, precíz cégek alkatrészei vannak, nem valami sufniban forrasztott/hegesztett vackok. a gyári alkatrészek 2-3-szoros ára többnyire vastagon pofátlan lehúzás.

az meg, hogy egy csatlakozón eggyel kevesebb láb van, nem feltétlenül jelent valamit. az Ulyssém tele van olyan n+1 lábú csatikkal, amikben a lábak fele be sincs kötve. olyan is van, ahol a helye megvan több érintkezőnek, de a fémérintkező már nincs belesütve a műanyagba. nyilván van olyan alkalmazás meg modell, ahol az összes láb/érintkező kell, de nálam meg éppen nem; aztán egyszerűbb egyfélét gyártani és a lehetőségek egy részét nem használni, mint totál különbözőt csinálni.

és jelen esetben, ahogy már többen is leírták neked (csak te valahogy mindig átsiklasz felette) a csatlakozó lábhiánya nem is látszott, míg az alkatrész szét nem lett szedve.

semmicico 2012.03.22. 10:14:10

Elképesztő ... de jó, hogy ilyen szakemberek még vannak.

sc.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:14:46

Motorkód alapján is ezt hozta, elhiheted, hogy megnézték, amikor visszavittem.

_____________ 2012.03.22. 10:17:27

Nagyon élvezetes írás és dicséretes, becsülendő hozzáállás, respekt.
A Sherlock Holmes-os hasonlat után mondjuk hiányoltam legalább egy hullát a csomagtartóból, de legyen ez az én bajom... :-D

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:20:05

Lehet, hogy befért volna még egy kép a cikkbe, de az elsőn látszódik a maga valójában az egész egység. Közkábelek beiktatásával csak így vizsgálható a szekunderkör, viszont ilyenkor adni kell neki egy direkt testet (ez nem látszódik jól a képen). Tehát maga az első vizsgálat ilyenformán "eltakarta" a testhibát. Ezért kell minnél többet mérni, az viszont idő, az idő meg...

Abfangjaeger 2012.03.22. 10:22:25

@novothauto: akkor itt a rendszerben van a hiba. Nekem eddig bejött a motorkód, bár tény, hogy inkább maradok a mechanikus vonalon. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:27:17

@_____________: Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy ez esetben nem halálozott el senki.

karlmann 2012.03.22. 10:29:30

@Morgó Muki:

Ühüm, ezt elhiszem, mert a számítógépek korában bármi lehetséges, sőt akár az ellenkezője is, csak az átlag júzer ezt honnan a p...ból tudja?

Rocko- 2012.03.22. 10:38:10

@sunblind: én már láttam Novoth urat, sőt, asszem kezet is fogtam vele.

Szkotti 2012.03.22. 10:39:36

1., Maxirespect a kitartásért az ügyfélközpontúságért
2., Utálom az autósboltos nagykönyveket, meg adatbázisokat, meg azt, hogy oda kell vonszolni a lecserélt darabot összehasonlítani, csak akkor tudod, hogy jó-e. Nehogy előre tudjál bevásárolni, és otthon nyugiban kicserélni, mert pont az a csavar nem lesz jó méretű, ami az össze többi motyót összetartja...
3., Írtad, hogy a tető hibával nem foglalkoztál, de mégis az mitől lehetett?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:41:48

@akos696: Ezt csak mérésekkel lehet biztosan behatárolni, és akkor, ha éppen produkálja a hibát.

Dr.Beverneki 2012.03.22. 10:42:39

@novothauto: Valóban,én voltam a figyelmetlen.További sok sikert az ilyen nem kis fejtörést okozó hibákhoz!

tlacka 2012.03.22. 10:44:35

"Mivel a szelepfedél műanyagból van". Mondjuk az azért csak nem. :) De ügyes munka és téged biztos nehéz felhúzni. :)
Az utángyártott alkatrészek néha gázosak. Nem kicsit.

Rocko- 2012.03.22. 10:46:43

@S8 Phantom: én ezt oda tenném, hogy aki az adatbázist készítette, az volt balfasz, és ott kellett volna elfolytani a hibát.
ott még le leht elelnőrizni, de boltban már nehéz, nem fogják tudni hogy jó vagy sem, nekik meg kell bízni az adatbázisban.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:48:23

@tlacka: Inkább azt mondanám, hogy az autók nehezebben hoznak ki a sodromból, mint az emberek. Meg azt mégsem mondhatom, ha már elvállaltam, hogy vigye el egy szerelőhöz...

Morgó Muki 2012.03.22. 10:49:27

@karlmann: Természetesen sehonnan. Csak mint tényt közöltem. Vannak gyártók, ahol még ennél régebbi gépeket is nagy biztonsággal lehet azonosítani alvázszám alapján (pl.: Merci, BMW), de jellemzően 2000-től alvázszámpontosak a gyári alkatrészkatalógusok. Alapvetően nem tudom, mi lehet az oka.

G_y_u_r_i 2012.03.22. 10:49:54

Kedves Tibor,

Olyan volt a leírás, mint egy jó krimi, élvezettel olvastam végig. Tiszteletem a hozzáállásért, a szaktudásért, gratulálok a sikeredhez! Kívánom, hogy kapd vissza a világtól az ezért járó méltó jutalmat, legyen sikeres a válallkozásod, aamíg világ a világ :-)
Ahogy mások is leírták, szinte mesébe illő, hogy ilyen létezik.

szép napot: gyuri

Tapmancs 2012.03.22. 10:52:09

Hozzáértőtől kérdezem:

Adott egy 3-as Golf, aminek az ablaktörlői néha maguktól elkezdenek menni, legtöbbször az első és a hátsó együtt. A hátsó szakaszosan megy, és csak akkor hagyja abba amikor újra "rányomok" miközben a lapát kint van (azaz nem a nyugalmi helyzetében). Nagyrészt nedves időben produkálja a jelenséget de nem csak akkor. Hol lehet a hiba? Nem vagyok elektromos szakember, de az alapdolgokat tudom. Van pár multiméterem is amiket fel tudok használni a diagnózishoz. :)
Relét már cseréltem, és egy koccanás miatt hátsó ajtót is ablaktörlővel együtt, de nem változott a dolog, tehát a gond nem a hátsó ablaktörlő(motorban) található úgy néz ki.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 10:55:15

@G_y_u_r_i: Szia! Köszönöm, de nagyon sok lelkiismeretes szakembert ismerek magam is. Sajnos a köztudatba a lehúzó szerelő épült be az utóbbi években, de szeretném hangsúlyozni a szakma védelmben, hogy ez csak általánosítás.

Netuddki. 2012.03.22. 10:57:01

Ezek szerint az Opel szervizben is megemlítették, hogy számla nélkül utángyártott alkatrész mehet-e. Akkor nem 200ezer lesz csak 100.
Na mindegy ezzel csak a mindenkori kormány balfasságára szeretnék rámutatni ahogy egyre nagyobb és nagyobb adókat szeretnének beszedni tőlünk...

roomster 2012.03.22. 11:01:05

Akkor már csak azt had tudjam meg, a tető csapkodás is ettől volt?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:02:12

@Rocko-: Ott szétvertem mindenkit pingpongban. Legalábbis SABC-ot biztosan.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:03:25

@roomster: Nem. Azt csak a Jóisten tudja. Én motorokkal foglalkozom.

Rocko- 2012.03.22. 11:04:52

@novothauto: akkor miért nem lehetett lecsukni a tetőt? :)))))

Rocko- 2012.03.22. 11:05:40

@novothauto: egészen biztosan. úriember biztosra nem fogad: én nem játszottam, mert vesztetem volna. :)

The Good Boy ! 2012.03.22. 11:05:45

@novothauto: = Boschtechnikus? vagyis ex boschtechnikus?:D

csak kérdezem:)

Rocko- 2012.03.22. 11:07:10

@FJPO: "Igazi szakember maradtál ebben az elektronikus gépészvilágban!"
dehogy maradt. ez nem egy kiiindulási állapot, ilyen szakemberré fejlődni kell. sok és nehéz munka árán.

@The Good Boy !: ő az.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:09:10

@The Good Boy !: Persze, csak azzal a névvel törvénysértést követtem el, mint az kiderült.

Manatwork (törölt) 2012.03.22. 11:22:01

Persze az is megesik időnként, hogy a márkaszervizben gyári alkatrészt számláznak ki, de utángyártottat raknak be. Nagyon ajánlott mindig elkérni a beépített alkatrész üres dobozát is :) Ha nem akarják odaadni a szervizben akkor az már igencsak gyanús....

Dzsafar 2012.03.22. 11:34:27

Sziasztok!!!Nos,az Opel G Astrára felkaptam a fejem,hátha.......Az enyémben 12 évesen van 100000km,garantáltan,sosem ütve-rúgva,de azért vigyázva rá!Az elektromos hibákat HEGYEKBEN HORDTA ÖSSZE,volt már egr szelep javítás,(aztán egy lemez segítségévek kiiktatva),majd komplett elektronkia cseréje,mert először háromhengerezés,majd kéthengerezés,majd egyhengerezés,és végül NEM HENGEREZÉS!!majd Kb.10000km után kezdődtek a trafócserélgetések,ez is rendezve,három a magyar igazság,egyszer sem bontott,nem utángyártott!!Kb.két éve világit a légzsák lámpája,és!!plusz 7 fok után,ha egyszer visszaveszem a lábam,a gázról,kigyullad a sárga szopáslámpácska!!Vittem jobbra-balra,azt tanácsolták,hiba nincs,járjak vele inkább télen,akkor sosem világít!!Szóval,maread a Golf 2,vagy az F Astra,sima nyolcszelepes csodája,mert ezek csak azért vannak túlbonyolítva,hogy ne merjen vele az ember messze menni!!

karlmann 2012.03.22. 11:35:58

@Morgó Muki:

Persze világos, csak az a durva ebben, hogy a hiba elég régen ismert, ám mégsem foglalkozott vele senki, nem javították ki.

Littlerock 2012.03.22. 11:37:49

@Manatwork:

Anno egy Mitsubishi vezérműszíj feszítőgörgő esetében lehet, hogy elkövettük ezt a hibát, ugyanis amikor a raktáros a kezünkbe adta a gyári, és az "utángyártott" alkatrészeket senki nem tudta megmondani melyik melyik, fennáll a veszélye a cserének, mert lehet, hogy összekevertük.
Volt olyan is, hogy egy váltó akkor kezdett akadni, amikor jött érte az új tulaj, egy raktáron lévő autóról szedtünk le egyet, hogy az ügyfél elégedett legyen. A váltócserét le kellett játszani garanciába, de erről az ügyfél mit sem tudott...

Az általad említett esetek veled hányszor történtek meg?

A márkaszerviz mit csinál majd a megmaradt alkatrésszel? A vaterán árulja?

Biztos, hogy történt már hasonló eset, de az általánostól igen messze van...

Gubo77 2012.03.22. 11:40:27

Na végre egy bonyolultabb hiba ebben a cikksorozatban.

Manatwork (törölt) 2012.03.22. 11:50:48

@Littlerock: Az nem gond természetesen, ha az ügyféllel egyeztetve utángyártott alkatrész van beépítve. Az a problémás amikor a gyári vagy kiszámlázva de nem az van beépítve. Ez legtöbbször szinte ki se derül, max. akkor ha ugyanazzal az alkatrésszel gond van és más szervizben javítják újra. Egy ismerősöm járt igy amikor az ország más részén lerobbant és az ottani közeli márkaszervizbe vitte be a kocsi és mondta nekik, hogy gyári alkatrész van benne és kiderült hogy a pár héttel gyáriként kifizetett alkatrész bizony utángyártott. Abban a szervizben hívták fel a figyelmét arra a doboz dologra amit írtam.
De természetesen én elismerem, hogy a márkaszervízek alkalmazottai egytől egyig ügyfélcentrikus grál lovagok.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 11:51:22

@Gubo77: Nehéz kitalálnom, hogy mi az az eset, amit még az átlag autós esetleg kétszeri elolvasásra megért. A TC olvasóinak szerintem csak kis hányada autós szakember, ezért dilemma, hogy mi fér még be ide, és mit tudok ha felületesen is, de átlagember számára érthetően elmagyarázni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.03.22. 11:54:33

Kedves kartársak!

Még egyszer leírom, h hova szerettem volna kilyukadni, mert lehet, h nem voltam világos és szeretném elkerülni a félreértéseket.

Nem hibáztattam egy szóval sem a poszt szerzőjét. Ez fontos, sőt, elismerem a munkáját. Számomra is világos, hogy egy már beépített alkatrész esetében nagyon nehéz kitalálni, h melyik láncszem a ludas, és hála az égnek ez sikerült.

Én annyit mondtam, h ha elmegyek a boltba és szeretnék venni egy szép zöld almát mert én azt szeretem, akkor nem veszek pirosat, csak azért, mert a kereskedő szerint ez ugyanolyan finom és ráadásul olcsóbb is.

Más példával illusztrálva a dolgot: Ha van egy hiper-szuper tintasugaras nyomtatóm és abba kifogy a patron akkor két dolgot tehetek. Vagy megveszem a gyárit 10 ezerért, vagy veszek egy utángyártottat 900-ért, de akkor nincs panaszkodás, hogy csíkosan nyomtat a printer, mert hopp, a millió kis érintkezőből nem mind érintkezik és/vagy a 100 fúvókából a 20 nem megy. Az pont annyit tud, ezért sem a nyomtató, sem az nem felelős, aki beletette a nyomtatóba a rosszat.

A cabrió kérdéshez: Az lehet, h egy majd 10 éves cabrió astra nem értékes, de az alkatrészárakat sajna nem így számolják, h mit ér az autó. Aki nem hiszi, az próbáljon felújítani egy 20-25 éves Jaguárt. Piaci értékékéhez képest az alkatrészek árait nagyon aranyáron fogják mérni.

Én jelen helyzetben a tulaj helyében annyit tennék, h megkérném a szerelőt, h írja le, h ez nem ebbe a kocsiba való, ez és ez a baja és szépen visszavinném a boltba, azzal, h ezt adták de nem jó. Nekem, mint laikusnak baromira nem kell tudnom, h melyik alkatrész a jó, vagy a rossz, de azt továbbra is fenntartom, hogy ha ott van a kezemben mindkettő és látom, h nem egyezik a lábszám, akkor nekem hiába mesélik, h de higgyem már el, h ez jó nem fogom elhinni a fentiek miatt.

Mindenkinek minden jót, szép napot!

Littlerock 2012.03.22. 12:00:29

@Manatwork: Értem én az iróniát, de én is csak voltam "grál lovag"... Amúgy ha benne van az ember egy szakmában, akkor látja ki kicsoda ott valójában...

Nehéz ügy az is, amikor egy ügyfél melldöngetve, ajtótcsapkodva akarja kifolyatni a véredet, aztán kiderül, hogy bár téged megalázott, de ő volt hülye...

@novothauto:

Tibi! te akkor vagy felületes, ha én királykisasszony (mondjuk annak csúnya lennék)

Littlerock 2012.03.22. 12:02:18

@klarky:

Szerintem már felfogtuk... aki meg később jön, az nem biztos, hogy mindent végigolvas... ne rugózz ezen, mert felesleges.

Rocko- 2012.03.22. 12:16:31

@Manatwork: "Nagyon ajánlott mindig elkérni a beépített alkatrész üres dobozát is
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/10/19/gyari_vagy_utangyartott_alkatresz/"

evil. 2012.03.22. 12:16:42

@vojtech:
"der Kunde ist König"
és sajnos erre nagyon rá tudnak játszani...nem egy szimpatikus népség ebből a szempontból :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.03.22. 12:19:35

@ratsche: Nem hiszem azt, hogy okosabb vagyok.
Kb. azt akartam válaszolni, amit novothauto már megtett helyettem.

Amúgy eddig szerencsére csak normális boltosokkal találkoztam, akik amikor odamegyek, hogy kell ez-az, és többféle van, akkor visszakérdez, hogy melyiket, és ha nem tudjuk eldönteni, akkor nem tukmálja az egyiket, hogy biztos jó lesz. Meg nem ad oda/rendel be találomra "valamit", hogy majd az.

zuulululu 2012.03.22. 12:25:04

@gergo: "Az Opel alkatrészüzlet adatbázisa hibás volt ebben az esetben, mint ahogyan az előttem javítást végző márkaszervizé is, hiszen ők is egy hasonló utángyártottat építettek be. ""

Hat ezert mondom mindig: utangyartottbol csak tomor vasdarabot, azt nem(?) lehet elrontani...

Bele se merek gondolni ha nem hozzad viszi, menyit gomboltak volna le rola ugy, hogy nem tudjak "javitani"

tailor13 2012.03.22. 12:37:11

@tlacka: Már miért ne lehetne műanyagból? :) Emlékeim szerint PSA csoportban a 2.0HDi már 2000-ben is műanyag szelepfedéllel ment, sőt, úgy emlékszem a Volvo D5 is olyan. :) Én is csak lestem először, hogy az ott most mégis mi, de igencsak műanyagnak tűnt. (nem próbáltam megolvasztani, hogy tényleg olvad-e, de kopogtatásra határozottan műanyagnak tituláltam)

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.22. 12:42:36

Nem akarok be OFF-olni az a helyzet.Ezért nem is OFF-olok be :)

Nani24 2012.03.22. 12:51:16

Ismét egy tanulság: a szakszerviznek mondott márkaszervizekben szinte soha nem a képzettebb szerelők dolgoznak(tisztelet a kivételnek), ők anyagilag jobban járnak ha egyénileg szerelnek. Eddig valahogy csak a lenyúlási képességét láttam a szervizeknek :(
Jó hogy van még olyan szaki aki nem csak azt érti hogy gőzmozdony de tudja azt is mitől megy xd.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.03.22. 12:58:26

Hogy a fészkes francba' van az, hogy egy autószerelő bácsi ért ahhoz, amit csinál???!
Mi lesz így ebből az országból?
Húzzál el gyorsan vízügyesnek, vagy elletőkanásznak!

Legközelebb a kőműves boltívet fog építeni???!

Szal csitulás!

traxx 2012.03.22. 13:45:39

Jártam már úgy, hogy az autómhoz rossz alkatrészek érkeztek, illetve rossz értékbeállítások miatt cserélnem kellett alkatrészt. Az ok: Anno amikor egy új típus érkezik hazánkba, akkor az első regisztrációért fizetni kell. Az importőr azon spórolt, hogy "hozzácsapta" az autót ugyanazon márka másik típusához(tipusváltozatként, mint a sedan/kombi). De a két autó csak 90%-ban eggyezik meg. Szerencsére többé-kevésbé megvan a maradék 10%, de sajna még így is küzdenem kell néha, mert az eladók szerint ":-De hát nem ezt hozza a katalógus!"

W123qp 2012.03.22. 14:28:21

Minden tiszteletem a szakié!!! Elismerésem.

Alkatrész:
Most vettem a Golfhoz, amit használok egy első zárhidat. Gondoltam, mivel erre van felszerelve minden alkatrész ez legyen gyári, mert különben lógni fog minden, mint tehénen a gatya. A gyári 5x annyiba került, mint az utánbontott. Minden fasza, illeszkedik minden, az összerakásnál a 2 utolsó csavart akartam bekapatni, de beestek a helyülre, gondoltam de hülye vagyok, rossz lyukba dugtam, előfordul ez! :-) De nem a lyuk az jó volt csak a gyári alkatrészből, ennél 2 pontnál kihagyták az beöntött anyákat!

Szóval nem jellemző, de ilyen is előfordul.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2012.03.22. 14:31:42

A seal sem véletlenül szokott más színű lenni a csatlakozókon, ez is afféle színkód. Mégha a terminálok stimmeltek is volna, lehet, hogy beázott volna. Ránézésre két különböző alkatrész, ezt tényleg nagyon elnézte valaki :O

Morgó Muki 2012.03.22. 15:17:55

@klarky: Mi értjük, te mit mondasz, de az alábbi mondatod alapján te nem érted, amit mi mondunk.

"Nekem, mint laikusnak baromira nem kell tudnom, h melyik alkatrész a jó, vagy a rossz, de azt továbbra is fenntartom, hogy ha ott van a kezemben mindkettő és látom, h nem egyezik a lábszám, akkor nekem hiába mesélik, h de higgyem már el, h ez jó nem fogom elhinni a fentiek miatt."

Tehát veszel egy fekete dobozt, aminek a neve: sortrafó. Ezen van egy kilenc lábas csatlakozó. Jól látható helyen, a külsején. Ám a fekete dobozt szétszerelve találsz egy elektromos egységet, aminek a lábszámai nem stimmelnek. DE ezt nem látod, amíg szét nem szeded! És szétszedni TILOS, mert elvész a gari! Ha veszel egy TV-t, ami egy villásdugóban végződik, még nem ellenőrízted le, hogy a TV-ben is stimmel-e minden csatlakozó és nem is kezded szétszedni a TV-t a Media Markt-ban, hogy ezt ellenőrízd! Itt most pontosan ez trötént. Egy a terméken kívűl nem látható csatlakozó volt rossz!

mtk001 2012.03.22. 15:22:52

Megint egy szépen, érthetően levezetett hibajavítás. Bár a szakszervizekben hallanánk ilyen világos, érthető magyarázatokat !

kewcheg 2012.03.22. 15:43:49

Ilyen szakemberből sokat, s a haza fényre derül...:)

Polly-pudli-pötty 2012.03.22. 16:31:56

Nekem olyan okkult hibás autóm van,amihez egyre inkább körvonalazódik,hogy ördögűző kell,nem diagnosztikai szakember.
x16sz központi injektor,DIS gyújtás. 4000 fölé nagyon keservesen pörög,de csak néha. Torpan. Mintha elvenném a gázt,pedig nem.Mindenféle durrogás,remegés nélkül. Hibakódnak nagyon örülnék,de nincs. Szerelőm próbakörön akárhogy taposta semmi hiba,sosem ment olyan jól,ahogy ez lenni szokott ilyenkor. :)
Kölcsönalkatrészekkel játszottam már:
-gyertyák,kábelek,trafó,nullpont jeladó
-lambdaszonda,map szenzor,kopogásérzékelő ezek lehúzásával vész üzemben is ugyanaz,de cserélve is.
-ECU,benzinpumpa szűrővel,az aktívszéntartályban szétesett a szén,ennek cseréjéhez nagy reményeket fűztem,komplett vákuumrendszer tisztítás,benzincsövek átfújkálása.
-injektorfej csere kompletten,de befecskendező,fojtószelep poti több is meg lett próbálva.
-utoljára benzinpumpa relét is cseréltem,amivel 200km-ig boldog voltam,hogy megtaláltam,de a harmadikkal és az eredetivel is pont olyan gyakran torpan,szóval ez sem.
-egr-t lefalazva és szabadon is próbáltam.
-légszűrő is új, természetesen.
Motorhőfok jeladót még nem próbáltam,de szvsz az keveréket szegényíteni nem tud üzemi hőfokú motoron csak dúsítani. Tudtommal már mindent kicseréltem aminek szikrához és benzinhez köze van.
Ha nincs hibakód,akkor mi látszik a Tech 2-n? Maximum,hogy kicsit szegény a keverék ilyenkor,de az én is tudom.

GRX 2012.03.22. 17:06:03

Kedves Tibor, lenne egy régi elektronikus jellegű problémám, amin eddig minden szervíz elvérzett, de esetleg Te tudnál segíteni, el tudlak érni mailben? Tudom, hogy látatlanban, távgyógyítással nehéz bármit is monddani, de hátha...
Előre is köszi.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.03.22. 17:29:22

Erdekes, erdekes.
A megfelelo alkatresz hasznalata fontos. :)

tn@ 2012.03.22. 17:32:45

Ismét egy remek cikk!

papa33 2012.03.22. 17:43:27

Komplikáltak az autók, nem mi kértük.
Még a márkaszevizeknek is komplikáltak, itt kezdődik a baj.

Littlerock 2012.03.22. 17:43:50

@Polly-pudli-pötty:
@GRX:

A lehetőség adott. Írtok neki egy mailt, a gúgli megmondja a címet...

a verda önmagától ritkán gyógyul...

B.GY. 2012.03.22. 17:49:35

@karlmann: Nekem is ilyen autóm van csak 90-es évjárat.A Csergő még eddig mindig jó alkatrészeket adott.

Bubu82 2012.03.22. 18:11:41

@tailor13: Hát a D5 az bizony alu! De jah sok muanyag van ami nem biztos hogy jo!

powerup 2012.03.22. 18:45:35

Tapasztalatom szerint Opelhez elektromos cuccokból csak a gyárit szabad megvenni, esetleg bontott gyárit kell megpróbálni szerezni. Utángyártottal sose lesz jó, vagy csak rövid ideig. A fillérbaszás mindíg megbosszulja magát..:-)

tn@ 2012.03.22. 20:22:22

@novothauto: A Bosch fenyegőzött, vagy mi a szösz a jogsértés tárgya?

Mérges 1234 2012.03.22. 20:29:57

@Polly-pudli-pötty:

Lehet alacsony üzemanyag nyomás is.

Ha szegényedik a kevrék annak oka van!

De itt jön a lényeg ezt cserélgetős módszerrel nem tudod kiszúrni, tec-2 vel taln, ha írja az injektor nyítási időket.

Ha azt tapasztalod, hogy a keverék szegényedésekor az nyítási időnem csökken sőt nőm akkor az elektronika jól dolgozik, mert pont szeretné dúsítani a keveréket.

Ha a nytási idő csökken (nagyobb gáz ellenére is) akkor elektromos problémával állsz szemben.

De itt jön még olyan para, hogy a kevrék összetételét külső cuccal kellene mérni, mert lehet a lambdaszona is fideszes....

tailor13 2012.03.22. 20:46:35

@Bubu82: Ez esetben rosszul tévedtem, köszönöm a javítást :)

Solaren 2012.03.22. 20:56:06

Fantasztikus a cikk,öröm ilyet olvasni és gratulálok a megoldáshoz!:

Én is ilyen vagyok,csak az én szakterületemen a számítógép javításban.:)

Az autósboltokról,meg annyit,hogy világosan elmondtam hogy egy darab 2000-es W210-es faceliftes Mercedes-Benz típusú autóhoz kérek egy darab jobbos első ködlámpát.Megadtam a gyári kódot is a töröttről,biztos ami biztos.Erre hoztak egy facelift előttit. Nem sok esély volt,hogy elszúrják mégis sikerült.:D

Polly-pudli-pötty 2012.03.22. 21:40:58

@Doubledecker: Kösz az iránymutatást!
Nos vagy a keverék szegényedik vagy az előgyújtást veszi el,ami azért kevésbé valószínű,mert lehúzott kopogásérzékelővel is ugyanúgy torpan. Knock szenzorjel nélkül meg nem tudja ha kopog szvsz. De amúgy is csúnya lenne ha a 100-as benzin elkoppanna.
Lambda szondából volt benne három is. :) Mind1,holnap kicserélem a kopogásérzékelő erősítőjét is meg a vízhőfok jeladót is aztán gondolom ez sem fog segíteni rajta.De akkor már tényleg MINDEN cserélve lett. Ezért elviszem egy diag. szakihoz,akinél azzal indítok,hogy mindent kicseréltem már miérttorpantessékmondani. Azért viszek magammal egyet mindenből opel bontós havertól,ha kezdődik a higgyeelazleszaz. Gondolom valami test,kontakt probléma lesz,ami szép feladványnak néz ki.

Mérges 1234 2012.03.22. 21:55:46

@Polly-pudli-pötty:

rendban van, hogy szegényedik a keverék csak tudni kellene, hogy az elektronika miatt vagy, más probléma van.

Aztán gasz se tudja, kollégámnak, a fordja nem ment nha fordulaton meg rőtlen lett, de nem volt baja különben, és nála egy új trafó oldotta meg a problémát.

Szoval a cserebere nem segít (tudom én is jétszottam már ilyet autón), kell szisztéma és sok sok mérés közben.....

Sok sikert azért, ajánlom az inyektor.hu bár nem éppen olcsóak, de végső soron lehet olcsóbb lesz.

Kopogás szenzor nem hiszem komoly változást okozna.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.22. 21:58:45

Hölgyek-Urak!

Ismét köszönöm mindenkinek, aki időt szánt rá, és elolvasta a cikket. Örülök, hogy sok embert érdekel a téma.

NT

ne most 2012.03.22. 22:25:28

"rossz a trafó testelése, ezért a beszerelt elektronikán keresztül veszi fel a primer áramot." Te jó ég, de azért ügyes vagy.

A földelésen is jól látszik milyen tervezési nyomorból nőtte ki magát az Opel mára.

ratsche (törölt) 2012.03.22. 22:57:55

@novothauto: "Amit én vásároltam, azt is Opel gyári adatbázisból választották ki"

Tisztelettel, te nem aktuális adatbázisból dolgozó márkakereskedésnél vásároltál, hanem egy független alkatrészboltban, akik *valamilyen* adatbázisból dolgoztak. A nevüket felesleges közzétenned, a kutya nem akarja bántani őket, nyilván nem direkt adtak rosszat.
Ha egy Speedsterhez rendeltél volna küszöbpatentet, és rosszat köp ki a gyári adatbázis, simán elhittem volna - ritka autó, ritka alkatrész, évekig lappanghat ott egy cikkszámhiba anélkül, hogy bárki észrevenné.
Egy ilyen gyakori autó gyakori alkatrészénél viszont kórusban ordítana többezer márkakereskedő egy ilyen hibánál - biztos lehetsz benne, hogy nem az Opel gyári adatbázisa a hibás, hanem az az adatbázis, amiből az alkatrészkereskedőd dolgozott. A kettő nem feltétlenül ugyanaz.

Ha nem nagy fáradtság, dobd már át légyszíves a hibás és a jó cikkszámot, valamint az autó alvázszámát:
pulsewidth1 (kukac) gmail
(Nevemre hiába nyomsz, nincs mögötte mail.)

ne most 2012.03.22. 23:12:43

@ratsche: Utángyártott, a gyári adatbázis nem játszik.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2012.03.23. 00:34:10

@novothauto:
Már századik alkalommal emelem kalapom. Ha egyszer Pest felé járok, biztosan megállok egy alapos oszcilloszkópos mérésre. :-)
Szerencsére autópályán BP nincs messze.

ratsche (törölt) 2012.03.23. 08:42:42

@ne most: Igazad van, ráadásul konkrétan az előző versenyző is utángyártottat rendelt, valószínűleg ugyanabból a hibás, de nem gyári adatbázisból:
"Az Opel alkatrészüzlet adatbázisa hibás volt ebben az esetben, mint ahogyan az előttem javítást végző márkaszervizé is, hiszen ők is egy hasonló *utángyártottat* építettek be."

A hiba a független adatbázis gyári/utángyártott cikkszámhozzárendelésében lesz. Ennek fényében elég hatásvadásznak érzem a címet. Pláne hogy a végén a gyári lett a jó.

kverti 2012.03.23. 13:16:15

Még egyet árulj el a megoldás mellé. A Te bolygódon milyen a klíma..? ;)

Szomjas77 2012.03.23. 21:08:48

Az nem lehet,hogy a fedélzeti számítógép öntudatra ébredt? 8-o