HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

300-am van, mit vegyek elsőre?

2012.03.25. 10:27 Tcomment

Címkék: 300 ehuf

Ez az az árszint, ami valószínűleg tömegeket érdekel majd. Autók kezdőknek, mindenféle igényhez, mindenféle spektrumban. Nagy tanácsadónk második része.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

264 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr244338112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WSzabi 2012.03.25. 21:48:59

Mondjuk nem az elso autom, mar a masodik Merci , igy szerelok, bonto, es alkatresz bazis ismert volt, elso autosnak ijeszto opcio lehet.

papa33 2012.03.25. 21:49:04

@bonifac: csak az elektronikus vezérlésére.

Mellesleg arról sem beszéltek, hogy ha 300 ezer is, nem árt a vezérműszíj cseréje... van ami nem olcsó. Ezt nem lehet halogatni mint az olajcserét, mert megbosszulja magát kegyetlenül, lehet az első pályázás alkalmával. Mintegy hozomány az órapörgetésnek.

etwas kultur muss sein 2012.03.25. 21:53:57

@Agr3ssor: Én tudok egy escortról, aminek a 2 hátsó sárvédőjét kellett lakatolni, de ezen kívül rozsdamentes. Igaz nagyon megkímélt és garázsban is áll.

etwas kultur muss sein 2012.03.25. 22:03:33

@MrTinkertrain: Szerintem a Golf árazását tekintve egy eléggé különc kocsi.

ommm 2012.03.25. 22:11:38

@MrTinkertrain: Te tényleg bárkit is szemrebbenés nélkül rábeszélnél egy NG 900-as Saabra? Nem semmi :) Sok sikert!

ommm 2012.03.25. 22:13:42

@siriuswhite: Nyilván. Csak Csikós írása a háromkilós kategóriával foglalkozik. Abban pedig vegyen dízel Alfát akinek (minimum) két anyja van :) Ezért javasolja sokkal inkább a benzinest.
Béke!

ommm 2012.03.25. 22:15:15

@MrTinkertrain: Ja, még valami. Ha te a cikket felületesnek nevezed, akkor nézz utána még a GM-platformstratégiájának. Főleg az A-Vectra-NG vonalon...

butschq 2012.03.25. 22:16:14

az a baj, hogy én az 5. kategóriába tartozom, és mondhat nekem akárki akármit is, nem tud lebeszélni semmiről. Ellenben én sem magyarázom meg a hülyeségem, fogadják el, hogy egy valag pénzt öntök a semmibe, és legyen mindenki hepi:)

Ennek fejében, ha lenne 300-am, vennék egy ladát, és kicsit megokosítanám.
Vagy egy szakadt e30-ast, és elmondhatnám, hogy volt x ideig ilyenem, esetleg eltárolom, és mikor plusz zsé jön a házhoz, szépítgetem.

De mint mondottam volt, én pont egy nagyon rossz kategóriába tartozom
:)

etwas kultur muss sein 2012.03.25. 22:17:25

A cikkhez: ha 300K van egy sima futkosós kocsira (tehát a 300-on felül megvan a szükséges pénz az átírásra), akkor szerintem valami olyan típust érdemes kinézni, aminek 300-ért a javát adják. Fontos szempont, hogy faék egyszerűségű legyen, és lehetőleg takarékos. Vagyis 300-ért nagyjából ugyanazokat érdemes megnézni, amit 150-ért, csak a kínálatból lesz lehetőségünk a jobbját választani.

Sokan nem gondolják végig, hogy mit is jelent tankolni a kocsit. Nem mindegy, hogy 6 vagy 8 litert kajál. Évi 10 ezer km futás mellett a 2 liter fogyasztáskülönbség 90 ezer Ft. 3 év alatt (mai benzinárak mellett) 270e Ft. Ha 3 év múlva bekakál a kotla, ez a megtakarított pénz épp elég lehet arra, hogy vegyen egy új kotlát a user. :-)

ommm 2012.03.25. 22:18:37

@James009: Klasszikus rémhír: MINDEN autónak SOKKAL könnyebben törik az eleje, mint a hátulja. A programozott gyűrődési zónák és a szanaszét szóródó, alkatrészek (gyengített lámpatestek stb.) mind-mind energiát nyelnek el. Szóval az a jó, ha törik, így nem te veszed fel mindet.

etwas kultur muss sein 2012.03.25. 22:21:19

Sok cikk említi, hogy figyelni kell a franciák hátsó hídjára, de csak nagyon ritkán látom leírva, hogy konkrétan mit és hogyan kell rajta nézni, hogy kiderüljön, ha hibás...

gss 2012.03.25. 22:25:38

tisztelem Zsoltit,de Puntóból megbukott.

Nem a HÜTÖventilátor högomba szokott megdögleni,hanem a FÜTÖventilátor szabályzójának a höbiztije.
...és még illene megemliteni a hütö és fütöradiátor lukadását,a generátorház repedését,esetleg a hátsó lengökarcsapágyat,meg az alacsony fogyasztást.

Gubo77 2012.03.25. 22:26:53

300-ból "autót"? :)))
Az vagy szét van rohadva, vagy szét van esve, vagy egy nagy nulla volt már újkorában is. Ha mégsem így lenne, akkor a maradék esetek egyike a napi használatra megindokolhatatlan korabeli legenda. Ez arról ismerszik meg, hogy a gyerekszobád falát díszítette anno, de mostanság, mire a neveden a forgalmi és tele a tank, a vételár a legkisebb tétel az exceltáblában :)

Wolfram 2012.03.25. 22:30:14

@SzélsebesVelorex: "A Peugeot 405-ös talán legtöbbet emlegetett és legköltségesebb típushibája a tűgörgős csapágyak berágódása a hátsó hídnál, amelyet ha elhanyagol az ember, csak egy kb. 80e Ft-os komplett hátsó híd felújítással és cserével lehet orvosolni. Azonban ez megelőzhető, ha évenként és/vagy 10e km-enként ellenőrzésnek vetik alá ezt a kényes pontot, és szükség esetén - jóval olcsóbb megoldásként - csak a tűgörgős csapágyakat cserélik le. Az elhanyagolt hátsó híd kívülről a szétterpesztő hátsó kerekek látványában érhető tetten. Érdekesség, hogy egy az egyben csereszabatos a Peugeot Partner / Citroën Berlingo páros hátsó hídjával is, vélhetőleg ez utóbbi robusztusabb."
totalcar.hu/magazin/szerelem/p405/2/#szoveg

B.GY. 2012.03.25. 22:31:30

@SzélsebesVelorex: Ezen a tankolás témán már én is elgondolkoztam,csak egy baj van vele.Nem dobom egy malacperselybe azt az évi 90 ezret amit megspórolok 2 literen évente.Úgyhogy ha 3 év múlva beszarik a kocsin valami nem lesz 270 ezrem.Akkor sem lenne ha 4 liter gázolajat fogyasztana a kocsim,nem pedig 10 liter benzint.Elköltöm ugyanis másra.Ugyanilyen dolog a dohányzás is.Soha nem dohányoztam és nem is fogok.40 éves vagyok amit elköltöttem volna cigire az sincs meg:)

nbcee 2012.03.25. 22:37:10

Ez a topic most pont kapóra jön a magamfajta első autójára ácsingózó arcnak. Így nem is írok majd a nepperűzőre :P (na jó, lehet h megvárom a következő részt, mert 300-nál azért többet fogok rá szánni, de nem sokkal)

Abfangjaeger 2012.03.25. 22:53:03

@Gubo77: erre ne vegyél mérget. Most vettem 100000-ért. 60000 a névre kerülés, 50000 a műszaki, de abból 20000 a vonóhorog. Ha mindent a szám íze szerint megcsinálok rajta, akkor lesz talán 300000. És jó egészségnek örvend.

etwas kultur muss sein 2012.03.25. 23:02:43

@B.GY.: Elköltöd más (talán) hasznos dologra a különbözet. Az is egyfajta haszon.
A szomszédom alkoholista. Kb. 2 dologra költ: cigi, pia. Nemrég kötötték ki nála a villanyt. Most sötétben iszogat. Így is lehet. :D

Wolfram 2012.03.25. 23:16:01

@Balázska19: én nagyon szeretem a fordokat, van is, de sokkal inkább vennék egy jó sierrát, scorpiot, egyszerűen azért, mert a 90-es évek gömbölyű dizájnja (bálna escort, farkas szemű mondeo, béka scorpio) nem tetszik. olcsón fenntartható, racionális autóknak tartom.

a scorpio turnier-emhez 60 e Ft-ért vettem bécsből donor autót 190e km-el. (plusz egy tízesért áthozták a határon). nem hinném, hogy valaki egy második gazdás autóban (Brief), mielőtt kivonatja a forgalomból és leadja a bontóba tekergetné az órát... (különösen nem árverezés előtt egy nappal, ahogy ennek a tulaja járt - by google). két éve állta a bontóban, olaj bele, akksi, másodikra indult. ennél olcsóbban nincs alkatrész.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.25. 23:23:24

@ColT: És tévészékház-ostromnál is kiválóan visszaverhető az azonosító nélküli rendőrhordák támadása is...De ez nagyon off, be is fejeztem...

Wolfram 2012.03.25. 23:31:51

@geegee: most nem azért, csak a pontosság miatt: a székház ostromnál még volt rajtuk azonosító, a riadt kis arcuk is jól látszott. csak amikor békés tüntetőkre, sétáló járókelőkre, külföldi turistákra támadtak, akkor nem volt. de spongyát rá(juk).

papa33 2012.03.25. 23:39:30

Escort hátsó hossztartó kipufogódobnál szokott lyukadni.Láttam Corsát, kívül-belül guszta, alulközépső tartó vagy hogy mondjam majdnem mint trabi hattyúnyak annyi, hihetetlen volt, és nem is öreg. Szóval lehet gond ami nem látszik elsőre.

hartyi 2012.03.25. 23:44:38

@ben1988: Hajlok rá én is erősen, bár a Civic sokkal család-barátabb méret. Tudsz esetleg valami szakit aki rendelkezik annyi típusismerettel, hogy be merne vállalni egy vétel előtti átvizsgálást?

siriuswhite 2012.03.25. 23:54:47

@bonifac: amiről te beszélsz az a D.i.d az 88-as
a közvetlen befecskendezéses motor az először a Lancia Thema-ba került 1984/85 ben !

innen a kavar!

Kicsit visszacsatolva az Opel remek duplaturbós dízeléhez, amit "az opel fejlesztett ki"
tessék megnézni a 2.0 nál! :) a számok már a cikk kiadásakor sem hazudtak!

en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

siriuswhite 2012.03.25. 23:58:49

illetve a D.i.d '87-es (Fiat)
'89 (audi 100)
'89 (montego)

Darien 2012.03.26. 01:30:47

Én 3 éve 1.3-as Stiftet(2002) vettem első autómak igaz nem 300-at, hanem 700-at adtam érte, de tényleg jó állapotú volt kevés km-el, és a "neppert" is jól ismerte apu. Megbízható és olcsó, másra tényleg nem ez a jó választás. Idült autóbuzériára meg pláne nem :( , de első autónak, a mai magyar valóságban nincs ésszerűbb.

MrKiraly 2012.03.26. 03:04:23

Mennyi most egy atlag fizu M.O.-on hogy 300-ert autot venni tetel? Meg hogy ez a kategoria tomegeket vonz? Tenyleg csak kivancsisagbol. A 450-es benzin meg csak vicc ugye?
Erdeklodesem oszinte, es semmi rosszindulat nincs mogotte.

Wolfram 2012.03.26. 03:24:14

@MrKiraly: mondjuk egy tanár hazavisz 150 ezret egy hónapban, akkor jól keres. ebből fizet albérletre 50-t, rezsire még 25-t. ha lakást törleszt, akkor ez mondjuk 80+25. a napi étkezés 1000 Ft-ból abszolut basic. akkor marad neki max 45 ezer egy hónapban extrákra, mint mozi, könyv, bérlet, ruha, autó és hasonló extra dolgokra. ha van családja, akkor ketten fizetik az lakást, viszont költenek gyerekre, ami szintén nem olcsó. a 450 nem vicc, az a benzin ára literenként.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.03.26. 06:52:20

@MrKiraly: Jó neked, hogy nem tapasztalod :D Én nagyon jól keresek (nagyváros, nem BP), 150e kézbe. Ebből nem kevés idő lenne, mire összehozok egy autóra valót.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.26. 06:54:21

250+ áfáért vettem tavaly a 2001-es Fiesta Van 1.3 benzines autómat 78000 kilométerrel Székesfehérváron az Acélcápa autókereskedésben.
Köszönet nekik! Azóta tízezrenként olajcsere, Bosch, és Mannfilter szűrőkkel. Kellett bele egy fagydugó, meg két stabszilent (600 ft/db a gyári, benne van a kesztyűtartóban). Imádom, keveset fogyaszt, és szerintem nagyon SZÉP autó.

Nancsi 2012.03.26. 07:01:01

@Mr. Fáradtság: Van egy 94-es - vagyis 1-el későbbi Galantom - az kb 400-at ha ér. Igaz, 2.5 éve küszöbcsere, alja telibe lakatolva - nagyon olcsón, öreg szaki, 120eFt vagy mennyi volt. 1.5 éve meg vezérmű szíj szakadt (sose csináltasd ismerőssel az autót, nem cserélt szimeringeket, és ráfojt az olaj) - a javítás+esedékes vizsga szűk 300eFt volt, de végül is ez egy kisebb motorgenerál (össz szelep, szelepszárszimering, meg mittomén még mik). Kipufogó csöveit 1 hónapja hajtogatta újra le egy vidéki szaki, szóval az is tart pár évig.

Mondjuk eladni marhára nem akarom, mert ha minőségi cserét szeretnék, akkor 1.5 mila alatt nem kapnék semmi hozzá foghatót (méret, fogyasztás, megbízhatóság), és valószínűleg többet kéne rá költenem, mint erre - de az értéke akkor se sok.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.03.26. 07:29:16

@siriuswhite: Amiről én beszélek, az a motor kétliteres. A Themában sosem volt kétliteres dízel, csak 2.5-es, és egyik sem volt direkz befecskendezéses.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2012.03.26. 07:31:44

@siriuswhite: Leírtam fentebb részletesen, forrással.

Add meg a tieidet, vagy azt kell mondjam tévedsz. (A Crománál SEHOL nem láttam 1987-es évszámot.)

Látod, ez lehet az általam említett kavar egyik forrása. Hogy a MOTORt hamarabb mutatták be, de autóba később került be. Én pedig azon az elsőségen vitatkoztam, hogy melyik AUTÓ volt hamarabb közvetlen befecskendezéses turbódízellel.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 07:44:15

Igazából a vevőnek sokmindent el kell döntenie, városban használja majd, vagy hosszabb utakon, egy évben kb. hány km-t menne vele stb. A Swift városban remek választás, ahogy elnézem ezzel mindenki egyetért, a kis mákdaráló olcsó is. Ha valakinek viszont vidékre hazajárni kell autó, akkor már nem választanám.
Nemrég vettem autót hasonló kategóriában, ha megláttam egy szimpatikus példányt vittem is a szerelőhöz, akik 1 órán át kivesézték, ezért 6000 krajcárt kértek, a végén kaptam egy hibalistát árajánlattal. Biztosnak ez sem biztos, de több, mint a megérzés. Én 350-ért vettem autót, a keret 500 volt, így szépen meg lehet csináltatni a maradékból. Végül f astra lett, kombi, persze itt-ott kezd kivirágozni a kasztni, de szépen nyáron meg kell fogni, aztán nincs gond.

mallac 2012.03.26. 08:27:36

@pantomimes: Mennyi idős f astrát kaptál ennyiért? És melyik motor? Hibalista? Már csak azért, mert én is ilyet fogtam,kíváncsi lennék másnak milyen jutott.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.26. 08:48:31

Vigyétek el az enyém: www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/sunny/nissan_sunny_1.4_slx_magyar_rendszamos._koltsegment-5593165
Azért a kommenteket olvasva vannak itt álomautók is első autónak! Gyönyörűek az e30-sok, de ha egyszer elkezdesz rákölteni, akkor egy vagyon, másrészt rengeteget eszik! Ha már ladázunk, akkor gondolkodj ésszerűen! Csakis 100 körül gondolkodj! Mikor fogsz tudni egy ladát továbbadni 300 -ért?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.26. 08:51:19

Valakinek csak hobby az e30-as, de nem ajánlom szükségautónak!

Parajpuding 2012.03.26. 08:56:13

Ismerősöm most vett ismert előéletű, garantáltan 100 ezer kilométerrel, karbantartott és megkímélt ötajtós swiftet 300 alatt. Gyakorlatilag az átíráson felül semmi költség. Az is igaz viszont, hogy ilyenhez csak ismeretséggel, vagy nagy szerencsével lehet hozzájutni, hirdetésekből kifogni szinte esélytelen.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 08:56:48

@mallac: 97 decemberit, 1.4 16v, 2 légzsák, elől elektr. ablak, fehér. Az előző tulajnál 1,5 évig volt, az előtte lévő tulaj nagyon szépen rendben tartotta, excelt vezetett mindenről, mikor mennyiért tankolt mennyi volt az átlagfogyasztás, mikor mit cserélt, emiatt a 200000 km az órában hihető, a táblázatban le van vezetve minden. Az előző tulaj viszont hanyag volt, az ő elmaradásait kell bepótolni. 350 volt a kocsi, jobb első talpast, műszerfalban izzókat, szűrőket, olajat, hátsó fékeket kellett cserélni. Sajnos nyáron vár rá egy kuplung csere is és a lambdaszonda is szarakodik. Van mit csinálni rajta, de szépen be lehet osztani és a kuplungon kívül a többi nem drága. Szépen megy, a szerelő is azt mondta egész jót sikerült kifogni, a kasztni nem tetszik, lóg az ajtó, a csomagtérajtót nehéz jól beállítani. Nekünk ez az első autó, 1 hónapja van meg, de már nagyon megszerettük, tágas, jól megy és majd idővel jobb lesz mint új korában. Apró rozsdapöttyök itt-ott vannak, azokat házilag is lehet javítani, sajnos a szélvédő tetején és a csomagtérajtón na meg a hátsó sárvédőíven enyhén kezdődik a rozsda, de meg kell fogni időben és nincs gond.

Gubo77 2012.03.26. 09:03:31

@Abfangjaeger: Ne viccelj már. Neked mekkora "legendád" van ennyiből?
Amikről én beszélek, azokat 150-200 átíratni, 30-40 teletankolni, 100 alatti zsebpénzzel szó szerint kiröhög a gumis, 30 bele pl. egy akku (mert a "gombelem" el nem indítja), és akkor még nem szervizelted le a vásárlás után, mondjuk egy vezérléscserével egybekötve. Szögezzük le: szó nincs arról, hogy főnixmadár lett volna a gép valaha is, vagy motorgenerálra szorulna - nagyon is ép-szép példány lehet a korához képest! Mindössze a tulaj alig várja, hogy lekerüljön a nevéről a mai viszonyok együttálása miatt. Mert ezekkel az a baj, hogy hiába kétszer nagyobb a tank (legalább), akkor is ugyanazt a kilómétert lehet vele megtenni (legfeljebb), mint mondjuk egy Matizzal, a kW alapú KGFB + adó pedig szinte csak kerekítési hiba lesz a végére. Ja igen. Jellemzője még a kategóriának, hogy elbontogatva többszörösét érné, de helyhiány miatt, vagy sajnálatból nem így dönt a tulaja.

MrTinkertrain 2012.03.26. 09:09:37

@ommm:
1. Rábeszélni? Eszem ágában sincs. Vagy arról szólt a kommentem, hogy ajánlom bárkinek? Egy ilyen autóhoz legalább annyi kell, hogy ismerd a kissé belterjes szervizeket, stb. Nem mondtam én ilyet, olvasd csak el.
2. "a Vectra A-val kvázi megegyező technikájú GM-900-as" és a padlólemez azonossága nekem nem szinonimák. Vagy rosszul értem?
Lehet, hogy rosszul esik nektek amit írtam, de megosztottam a saját, és ami lényeges: empirikus tapasztalatomat. Nekem ez a véleményem ami nincs kőbe vésve persze. Elnézést kérek, hogy ezzel fennakadást okoztam.

Üdv

Mr. Fáradtság 2012.03.26. 09:10:46

@Nancsi:

Nyam, nekem 2.0 GTIm van a 90-es szériából, ECS kivételével full extra (beraktuk a rendes futómívet, Bp kinyírja hamar). Szerelőkkel csak a szopás van, nem értenek hozzá, nálam feszítőpatront nem cserélt a barom, erre összeugrott a vezérlés, most motorgenerál előtt vagyok. Hálistennek a Mitsufórumon vannak azért megbízható arcok, jó árban jó minőségben lesz meg. A 146 lovas motorhoz valaki hosszú váltót tett fel, így a fogyasztás sosem ment eddig 9 fölé, pályán volt, hogy gurulva 5,5-t evett a kocsi:D. Az ára... 120 volt jóbaráttól. Ha nincs a motorprobléma, a mai napig szaladok vele.

Wolfram 2012.03.26. 09:11:13

@pantomimes: páromnak volt Astrája, a kis motorhoz képest (1.4) jól ment és jól is fogyasztott. egyetlen baja, a rozsdásodás. azon ritka autók egyike, amelyik nem csak élek és sarkok mentén kezd el rohadni, hanem tulajdonképpen bármeny lemezfelületen átüthet a pörsenés.
tipikus hibája, hogy a váltórudazat szeret széthullani, egy rutinos szerelő úgy emlékszem egy tízes alatt megcsinálta tartósra. van állítólag 1-2 trükk, amire oda kell figyelni a szegecselésnél.

ikke i drift 2012.03.26. 09:13:47

@Hurrá Torpedó:
A 2107-et és a Feliciát azért ne említsük egy lapon. A Felicia általában tényleg rohad és időnként kell bele egy új temosztát, de minőségérzetre kifejezetten kellemes.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 09:15:47

@Wolfram: köszi a tippet, legközelebb meg is kérdezem ezt a szerelőtől. Igen, borzasztó, hogy mennyire tudnak rozsdálni, mindig nézem a többi astrát és még a szépeken is látni, amit elhanyagoltak az meg gyakorlatilag épphogy nem esik szét.

Carfan 2012.03.26. 09:16:28

Nem értem miért kell dobálózni a milliós km futásokkal. Egy W124es Mercedes pár céges Vectra, Passat esetleg eljut 1 millió km közelébe, de ne hülyítsük már a népet, hogy egy átlag Swiftben, Astraban, Clioban ennyi km van. Maximum 350-400e km, de vidéken akár 150-200e km körülit is ki lehet fogni. Másrészt nem értem, ha (nagyon helyesen) többször is elhangzott a cikkben, hogy állapotot veszünk és nem típust (évjáratot), akkor hogyan kerülhetnek képbe 300e Ft-ért viszonylag fiatal típusok (Saxo VTS, Fiat Barvo stb.) amiből 100%, hogy ennyi pénzért egy bontószökevényt lehet kapni. Az sem teljesen világos, hogy a Golf II miért elavultabb, mint pl. egy Tipo? 300e Ft-ért már használható Golfokat kapni, és relatíve stílusos "kult" autó, ha szép állapotban van.

ikke i drift 2012.03.26. 09:26:47

@Csabby:
Szerintem nem így van, csak le kell adni az igényekből. Anno pont egy low budget tanulóautót kerestünk a nagy mellé, egyrészt szaladósnak, másrészt bejárni, és 400-ért kaptunk egy öregbácsi-Nexiát 31 ezer km-rel (akkor volt 13 éves). Négy sárvédőből 3 picit húzva, de belül hihetetlenül makulátlan állapotban. Semmi mást nem tudott, mint a tudásához képest egy picit nagyobb fogyasztással elvinni A-ból B-be, de tűrhető helykínálattal, és a benzinen kívül semmi nem kellett bele.

Kevés pénzből gondmentes autóhoz szerintem ezek kellenek:
- türelem
- folyamatos keresés
- annak elfogadása, hogy kevés pénzből fapados _és_ alacsony népszerűségi indexű autó keressünk
- emberismeret (nem csak állapotot veszünk, hanem eladót is).

ikke i drift 2012.03.26. 09:29:02

@ikke i drift:
Az utolsóból következik, hogy szerintem ebben a kategóriában a kereskedésből vásárlás kilőve, mert tisztességesen ezeken nem nagyon lehet megkeresni a hideg vízre valót sem.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 09:34:43

@ikke i drift: mikor életemben először elmentem nemrég egy kereskedésbe, vártam a nagy dumát, a rábeszélést. Nem ezt kaptam. Gyakorlatilag le voltam sz@rva, az autóról semmit sem tudott mondani, akármit kérdeztem nem tudta a választ, aztán mondtam, hogy mi lenne ha elvinnénk az autót a 2 sarokra lévő szerelőhöz átnézetni, azt mondta jó, de akkor egy tízest adjak neki, ennyi az ára ha ki akarjuk vinni az autót, kiröhögtem és otthagytam.

deak.atti 2012.03.26. 09:43:32

@ikke i drift:

Szia!

Azért a Felicsita elég csúnyán el (illetve le) tud pusztulni. Annyira gondozásigényes a belseje (műanyagok, kárpitok), hogy ha nem foglalkozol vele heti szinten, egy éven belül menthetetlenné silányul. A műszerfalát még egy elcsúszó szúnyog is meg tudja karcolni ... ;o) Volt nekem céges autóként (egy Pick-up), állandóan suvikszolni kellett, hogy valahogyan kinézzen. Ráadásul az elődje egy Favorit Pick-up volt, azzal szó szerint kevesebb gondom volt, mint a Feliciával. A zsírúj 1.3 MPI-nek 35 ezernél megszólalt a féltengelycsuklója, a mezei, porlasztós Favoritot 80 ezernél cserélték erre, ilyen baja nem volt. Fojtószelep csere 75 ezerért (1000 és 2000 között ugrált az alapjárat), egyéb apró nyűgök, szóval, visszasírtam a Favoritot, na!

Mondjuk, 300-ért ez is lehet titkos tipp: Favorit vagy Forman Black Line, vagy Silver Line, lehetőleg injektoros, alufelnis, GLX felszereltséggel. 200 körül már szépek vannak, marad pénz átíratni, meg egy gyors olaj-szűrők-gyertya-fékbetét szervizre is, aztán gyí! Az 1994-esek még csak nem is rohadósak, bár a metálfényük az valami horror-gyorsasággal mattul.

Mert itt most mindenki csak az autót számolja ám a 300-ba, a plusz költségeket már nem ...

DA

Верховина 2012.03.26. 09:53:51

Pont jól jött a poszt. Viszont nálam az első Toledo a favorit. Arról valaki valamit?

Rocko- 2012.03.26. 10:14:11

@K.teknőc: miért takartad ki a rendszámot?

Wolfram 2012.03.26. 10:35:18

@pantomimes: Veresegyházon van egy jó szerelő, neki hosszú évekig volt egy 1.7D kombija, ismeri a típust. már telefonba mondta, hogy..."Ó, ez tipikus Astra betegség..."
@Верховина:
nem akarlak lebeszélni, de én mintha sok évvel ezelőtt egy német újság használt tesztjén nagyon rosszakat olvastam volna róla. ahhoz képest, hogy VW ég és föld, ez volt a summázata. de ennek már van vagy 8 éve... hátha azóta jobb lett :DDD

ikke i drift 2012.03.26. 10:45:23

@deak.atti:
én sem mondom, hogy hibátlan (nekem saját nem volt, csak a rokonságban). Az esztétikai oldal egy dolog, de műszakilag kevés tipikus hibaforrása van. Az általad említett fojtószelepegység sajnos valóban nem egy szuper dolog, ez minden típusban megadja magát egy idő után, függetlenül attól, hogy Skoda, VW vagy Seat van körülötte, de 50 alatt kapható ma már gyári belőle; ezen kívül a termosztáthalál tipikus. Viszont egyikkel sem maradsz állva az út szélén :)
Való igaz, hogy a költségekre is kell hagyni, tképpen 300-ból felső hangon is 270 körül marad az autóra.

mallac 2012.03.26. 11:09:31

Ebben lehet valami hogy nem csak állapotot vesz az ember hanem eladót is hiszen általában van párhuzam az eladásra kínált jármű ,illetve a tulaj állapota között.

AciDuzzu 2012.03.26. 11:11:12

Három kilóért tip-top kocka pandát vennék, vagy kocka ötszázas sportingot, de a legjobb lenne valamelyiket vászontetővel.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 11:23:04

@AciDuzzu: ezek szuper kis autók, viszont megint csak azt tudom mondani, hogy az első kérdések között kell, hogy legyen a vásárlónak maga felé az, hogy mire akarja használni az autóját. Városban el lehet lenni ezekkel, de ha már le kell menni Miskolcra, akkor már ne ajánlanám. Persze ott a régi 3-as, azon viszont Miskolc 4 óra, pályán 2 háztól házig, kényelmes 120-130-al.

AciDuzzu 2012.03.26. 11:40:11

@pantomimes: Aki 7/24 autópályázni akar az nem valószínű, hogy 300-ért vesz autót, vagy ha mégis akkor megérdemli a sorsát. Hollandiába, vagy Hamburgba járásra én sem ajánlanám, de azért nem mert baromi fárasztó a zajterhelés miatt, a 130-at egy Cinque minden dráma nélkül tartja.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 11:47:26

@AciDuzzu: nem 7/24-re gondoltam, hanem pl. nekünk szülők vidéken laknak, havonta egyszer-kétszer hazamegyünk, városban nagyon nem használjuk az autót, max hétvégén.

130-at elbír a kis fiat meg a suzi is, de nem éreznéd jól magad benne az tuti :)

HUN_Sector 2012.03.26. 11:54:36

@Prosztó: Egy kis hazafiság legyen bennünk, vegyünk magyar autót: 39M CSaba
media.photobucket.com/image/39M%20csaba/Polar_73/39M%20Csaba/kepno38.jpg
Ráadásul ez közút-kompatibilis
:D

AciDuzzu 2012.03.26. 12:34:03

@pantomimes: Pedig hidd el, hogy jól érzem magam benne :)

Egyébként tényleg mindenkin azt érzem, hogy paráznak a kis fityóktól, hogy jaj istenem ez autópályán szétesik, mind itt halunk. Pedig teljesen stabil, nem lötyög, nem kóvályog, elpusztíthatalanul megy-megy-megy, csak mivel nincs benne hangszigetelés, hangos. És fülig ér a szád benne állandóan.
Az F Astra ha egyben van akkor teljesen racionális és jó döntés volt. Sok szép élményt hozzá!

Der_rosarote_Panther 2012.03.26. 13:11:20

@hartyi: Vidd el a legnagyobb hazai Mitsuguruhoz, Doma Károlyhoz Érdre: nipponauto.hu/ Amit ő nem tud a Mitsukról (és főleg a Lancerekről), az nincs is talán, a fórumon is őt kérdezi mindenki, ha problémája akad: www.mitsubishiklub.hu/forum (McElek16V usernév alatt). A bajuszLancert nem ismerem, de a gömbölyűt tudom ajánlani, az méretre akkora, mint a belinkelt Civic, de az 1.6 113 lóerővel erősebb a Honda alap 1.6-osánál (nem VTI), és a boyracerek megkímélték a típust, pedig vagány kinézetű autó még ma is (ez szubjektív persze). Motorikusan maximálisan megbízható, 4000 km-es külföldi túrára vitt minket tavaly, gond nélkül. Rozsda ugyanúgy van rajta, mint a korabeli japánokon. Én 3-400-ért mindenkinek ezt ajánlanám.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 14:37:26

@Der_rosarote_Panther: nekem még 97-es almera volt a nagy kiszemelt, megbízható, csudajó váltó, fék, motor, sajnos a kasztni nem annyira, tipikus hibája a küszöb, a motortér a hátsó kerékjárati ívek rohadása. A mitsu is nagyon tetszett, de valahogy a feleségem nagyon ellene volt.

Sznefru 2012.03.26. 15:32:51

pantomimes: Én most keresek autót 3-400 körül. Én is az Almerát néztem ki. Vettél végül? Ha nem, miért nem?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.03.26. 15:51:34

@Sznefru: végül nem, sajnos ebben az árkategóriában csak szétrohadtakat találtam, amit talán már javíttatni sem érdemes, vagy olyat, ami javítható, de akkor tényleg 500-600 lesz a vége. A küszöböt, a motortartó bakokat, hátul a csomagteret és alulról mindent alaposan meg kell nézni, ennek az autónak ez a nagy hibája. Amiket néztem azok mind rohadtak, az egyiknek volt valami elektromos dilije is. (állítólag az is elképzelhető, hogy szintén a rohadás miatt, valami oda van földelve, de ehhez én nem értek)

Ezt semmiképp ne vedd meg:

www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/almera/nissan_almera_1.4_lx_p5-5469417

Rohad szanaszét, már 2 hónapja minimum fent van a hirdetés, emellett a teljes futómű lóg, lyukas a szélvédő, borzalmasan néz ki.

Abfangjaeger 2012.03.26. 16:01:54

@Gubo77: Egy szóval sem mondtam, hogy legenda. Csupán azt, hogy ennyiért is lehet használható autót venni. A családim se legenda, mégis 30000 teletankolni, amivel mondjuk 420-450 km-t megy el.

Fantomász 2012.03.26. 16:25:30

Az árakról annyit, hogy a szokásos escort problémáktól nem teljesen mentes autómat (buborékos kerékjárati ív), motorikusan gatyába rázva (~200e huf) se tudtam eladni 320ért vagy két hónapig. Úgyhogy inkább kilakatoltatom és használom én még jópár évig. Nepperek persze körbedöngicséltek, de 250ért hagy ne adjam már oda...

Der_rosarote_Panther 2012.03.26. 16:26:24

@Sznefru: Egy próbát megér, ha megnézed a gömbölyű ('92-95) Lancereket is. Ha esetleg felhívod a Nipponautót, és ők tudnak javasolni neked egy eladó példányt, azzal nem foghatsz mellé. Ha karban tartották őket, akkor nagyon jó dinamikájú, kis fogyasztású (átlag 7l), remek váltójú, gazdag felszereltségű, nem kényes motorú autók ezek az 1.6 glxi-k, amelyek az utolsó, valóban Japánban gyártott Lancerek. Próbálj ki egyet!

Fantomász 2012.03.26. 16:27:07

98, 1.6 zetec, clx mellesleg.

Верховина 2012.03.26. 16:50:10

@Wolfram:

Köszi a választ! De inkább ez, mint egy VW.. És ki tudja... a pálinkának is jót tesz az idő.. :D

etwas kultur muss sein 2012.03.26. 17:27:47

@Fantomász: Megkérdezhetem, hogy mennyit kajál ez a kocsi városban/közúton/vegyesben? Köszi.

Fantomász 2012.03.26. 18:42:57

@SzélsebesVelorex: Gyakorlatilag két éve csak városban használom. Téli fogyasztásom 20km-es távon 8.5. Szerintem teljesen rendben van.

Mpower 2012.03.26. 21:42:25

Üdv mindenkinek!
Volt már pár autóm,egyiket sem használtam sokat,de tavaly októberben vettem egy frissműszakis e34 525i 24v-t 300ezerbe került pont! 517ezer km van benne,a motor a gyári kompressziót tudja még mindig,egy dificserén kívűl semmit nem költöttem rá ami 5ezer ft volt mert elég sok ilyet bontanak.Persze egy ilyen autóhoz ész is kell 192paci alapból az enyémben 2004óta van chip üres rendszer végig 1dobbal,így tud 208pacit,210el gondolkodás nélkül tud menni sőt többet is de nem mertem,városban 10,5 országúton 140él 8liter/100km,nem rossz adat és nemmellessleg ottvan a tengernyi extra! :) ha merünk e34et venni akkor csak benzinest,és eséllyel kellemes járműre teszünk szert!

apamacko 2012.03.26. 21:44:19

@Wolfram: Annyira, hogy melóhelyen kiálltam az udvarból és még visszamentem bezárni céget, oszt akkor meg már nem indult :-)
25 pénz egy bontott (lutri meddig jó) vagy 80 pénz egy új ami 100.000 km+sok.
Az enyémet 270.000km-el vettem most 325.000 lesz nemsokára. Ez a DI panel meghalás volt vele, meg egyszer a generátor (10.000Ft volt a felújítás), meg egy ékszíj ledarálás (az ékszíjtárcsa gumir ezgéscsllapítója elfáradt, kellett egy bontott ékszítárcsa 10.000Ft)volt, szóval össz 3 alkalom mikor megállt. A többi normál karbantartás. 3 év alatt 2 műszaki vizsgával együtt is max. 150-200.000Ft volt minden.
Ez leosztva 55.000km-re asszem nem rossz!
És ebben klímajavítás/töltés stb is benne.

Mpower 2012.03.26. 21:48:43

És a belépőszint az 525i! 12szelepesek szervizigényesebbek a vezérműszíj miatt,a 24szelepesek már láncosok,azokból is a VANOS nélkülit érdemesebb venni

apamacko 2012.03.26. 21:53:55

@Wolfram: Alkatrészforrást és márkaértő szerelő Szigetszentmiklóson tudok.
Rendes korrekt ember, maguk bontanak és csak SAAB-al foglalkoznak.
Írj privátban az apamacko75 kukac gmail pont com-ra és küldök telefonszámot hozzá.
Az én gépemről meg sokat írtam az autofilia.hu ra :-)

Ulrich von Lichtenstein (törölt) 2012.03.26. 21:55:20

Üdv! Volkswagen Ka:fer (Bogár) szóba jöhetett volna a kínálatban?

fezoGT 2012.03.26. 22:18:49

A gömbölü lancerról írtakat én is csak megerősiteni tudom mivel jelenleg is egy ilyet hajtok. Könnyebb kifogni egy jó példányt még ma is mivel ezeket nem gyorsulták és nem driftelték széjjel...

Ami baj van vele:

- leér minden nagyobb huplin
- hajlamos az ember rákölteni
- és a legfájóbb: a MiVEC változatából nem hoztak anno Eu-ba pedig ahogy az megy...

Wolfram 2012.03.26. 23:32:10

@apamacko: Ok, írtam mailt. Köszi!

Wolfram 2012.03.26. 23:43:33

@Верховина: a pálinkának igen, de az embernek nem. ezért megissza idő előtt (a klasszikus mondás: "ha lenne pálinkám, már nem lenne pálinkám")
amit írtam, azt az első szériás Toledorol olvastam (91-től), a későbbiek nem hinném, hogy rosszak.
de utánanéztem, a németek itt pl egész jókat írnak róla
www.autoplenum.de/Auto/SEAT/Toledo
ez egyfajta ottani népítélet. 78% ajánlja.
főleg a második generációról (98-):
www.autobild.de/artikel/gebrauchtwagentest-372329.html
www.cityszerviz.hu/fooldal/tesztek/Seat/51/

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.27. 02:03:54

"300-am van, mit vegyek elsőre?

Nagy elsőautó-tanácsadó II."

Nagy levegot! Ne vicceljunk mar, 300bol elegans, stilusos, ... fel kene ebredni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.27. 04:07:06

Off leszek-

A forma 1-es kotetlen beszelgetes jo volt, az altalam ismerletlen uriember akinek a laikus szerep jutott kicsit tuljatszotta a szerepet ( agyat?) de jo volt. Komolyan mondom megszeretem ujra a radiozast! :)

laci_52 2012.03.27. 10:52:51

@visszakettopadlogaz: "Nagy levegot! Ne vicceljunk mar, 300ból elegáns, stilusos, ... fel kéne ébredni."

Nem erről szól a cikk! 300-ból kellene venni egy verdát, ami még néhány évig megbízhatóan működik.

Nem könnyű, de nem is lehetetlen.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.03.27. 12:29:27

"300-am van, mit vegyek elsőre?"

Szerintem ennyiből a premium gumigyártók bármelyikét választhatod szinte bármilyen méretben.

Bocs :)

kantorlaszlo 2012.03.27. 13:12:06

Ha harmincezer, akarom mondani háromszázezer forintod van, ajánlom, hogy ne vegyél autót, szépen menjél ki dolgozni külföldre, ez pont elég az útra meg kezdésnek, és spórolj össze pár ezer eurót, és azt veszel amit akarsz. De 300 ezerért ne vegyél kocsit.

James009 2012.03.27. 14:25:17

kantorlaszlo: "Ha harmincezer, akarom mondani háromszázezer forintod van, ajánlom, hogy ne vegyél autót, szépen menjél ki dolgozni külföldre, ez pont elég az útra meg kezdésnek, és spórolj össze pár ezer eurót, és azt veszel amit akarsz. De 300 ezerért ne vegyél kocsit. " Kac-kac ez a 100 000éves Árpádos kezdés nagyon megnyerő,gratulálok! Esetleg saját poén? Vagy az nincs? Itt senki sem efféle tanácsokat kért,mennyél ki dolgozni...Nekem is lett volna lehetőségem erre többször is(de nem léptem meg,nem hagyom itt a családom,barátaim,biztosan sokan vannak így),ha vki elmegy és elég sokmindent feláldoz a pénzért hát tessék...A pénz nem minden! Ugyanakkor a témához térve, szerinted mennyit kellene autóra költeni? Az ár voltaképp lényegtelen, szerintem! 150ért is kapsz pl gyárias,kevesett futott favoritot,ami ugyan úgy elvisz A ból B be,mint egy SEL merci, bár vezetéstechnikailag fejletlenebb, valóbban nem akkora élmény vezetni és "égőbb" is stb stb,lehetne ragozni! Ugyanakkor ha tegyük fel van 5millám ,abból is tudok ugyan úgy sz@rt venni! Számomra az autó szerintem egy tárgy és aként is kezelem,számomra nem okoz sem élményt,sem hobbit- se semmit, motoroztam pár évig,na az egész más azt szerettem,vártam ha nekiindulhattam a terepnek...de az autó....EGy példával azért hagy éljek,egy barátomnak volt egy 80as audija(84es évj), nagyon megvigyázott autó volt, szép,gyorsan eladta helybe,vágyott egy újra,ami már kevésbé szervízigényes(sokan ezért adják el a régit,no majd az újabb megbízhatóbb lesz és talán olcsóbban fenntartható(na ez nem igaz,én abból a pénzből amit manapság sok új autónál vezérlés cserére költenek,akár veszek egy papíros komplett motort bele(passat b3 1,8)) a lényeg, vett egy szép 2004es évj. 1.5dci megane kombit(akkoriban 1.8 millioért,több év összekuporgatott pénzen),fél év alatt 400 000ft-t költött csak rá azóta nagyon megbánta váltást...jó ez csak egy példa,vannak ellenpéldák is...ezt csak azért írom,mert mért ne lehetne 300ért is szép(ez ugye szubjektív,de állapotra gondolok) és jó autót venni,ha valakinek megfelel)? Nem mindenkinél az a szempont,hogy minnél újabb legyen és a szomszédnak is tetszen...Illeve akik ennyiért vesznek autót nem feltétlen azért teszik,mert csak ekkora keret van rá( én pl 2 havi fizumból megvettem,műszakilag rendbetettem,átírattam)...Gondolkoztam én is mit lehetne venni "drágábban" ami olcsón fenntartható és akad 1-2 kiszemelt áldozat,de még nem döntöttem érdemes e cserélnem, még van 1,5év műszaki is,addig biztosan nem variálok!

berecz20 2012.03.27. 16:27:45

300 ezerért vegyen az ember inkább egy 25-30 éves Ladát!!!!
Kiforrott, igénytelen, megbízható filléres autó. Ráadásul még a szereléseket is meg lehet oldani házilag, vagy éppen a parkolóban, a téli örömökről meg nem is beszélve.
A fogyasztása miatt meg nem kell aggódni, ha egy benzin-gázost vesz a leendő tulaj. Nálam 10 liter főlé nem megy a fogysztás gázból ami ugyebár 5 liter benzinnek felel meg lassan.
Ja... és ezt a márkát is szivesen megnézik a disco előtt, vagy éppen a városi dugóban. (Persze csak ha gazdája van.)
De persze kinek mi tetszik, kinek mi az igénye, álma, szerelme...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.27. 16:49:54

@laci_52: Ertem en, de akkor majd e gondolatmenetet kovetve lesz " Hogyan fozzunk 6 szemelyre vasarnap csaladi ebedet 100Ft bol?"

Szerinted akinek "harom kiloja" van egy kocsira az befizeti a biztositast, a parkolasokat, es nem okosba' muszakiztat? ( es akkor meg nem leszek demagog es nem jovok azzal a szoveggel hogy uzembiztossan uzemelteti e a jarmuvet -" egy haromszazezres vetelaru jarmu csapodott az ovodascsoportba/buszmegalloba/vetlen nyugdijasok koze" Blikk focim stb f@szsag )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.27. 16:54:03

@Rocko-: Neha ugy vettem eszre hogy jobban konyit a f1 hez mint ahogy eloadta de nem ment tul a "ciki" hataron. Rendben volt.

Az adas jo volt, laikusoknak szolt, nem csak annak aki tudja a KERS kapcsolasi rajzat es fejbol nyomja Fangio tol Perez ig a versenyzoket.

Rocko- 2012.03.27. 17:04:47

@visszakettopadlogaz: sixxet gondolom a médiaoldalról hívták, lásd ő csinálja a comment:comot.
amúgy igen, olyan féllaikus szerepet töltött be.

és nekem is tetszett.

laci_52 2012.03.28. 00:19:46

@visszakettopadlogaz: Nem erről van szó! Aki 3 kilóért akar autót venni, annak(ha nem hülye) 4-5 kilója van, mert át is kell íratni az autót és vétel után(az ilyeneknek már nincs vezetett szervizkönyve!) néhány karbantartási munkát el kell végez(tet)ni rajta: vezérműszíj csere, olajcsere szűrőcserével, levegőszűrő csere, fékbetétek vizsgálata, esetleg cseréje, benzinesnél gyertyacsere, fagyálló csere stb.

Aki ért az autóhoz, ezeket házilag, de szakszerűen csinálva sokat spórolhat.

Ha már közel az újabb vizsga, arra is kell lóvé.

Aki a kötelezőt nem fizeti, az hülye, egyszerűen nem éri meg, mert könnyű lebukni és súlyos a büntetés. Parkolást nem fizetni is sokba kerülhet.

Typeir 2012.03.28. 22:47:37

Hát megmondom oszintén,én nem olvastam végig az osszes hozzaszólást,mert a végen átment már politikába,amit nagyon nem szeretek.Peugeot 106-ot szeretnék vásarolni 1.0 benzinest.450-ért.Most akkor az a legalja vagy nem?Van másik autó,Accord Type-R,ami ugye az enyem,és nem nagyon szeretném eladni.Friss jogsis élettársamnak szeretném venni a kisautót,mi a véleményetek róla?Az építo jellegu hozzászólásoktól kíméljetek meg,kérek erre mindenkit!Csak az épeszu hozzászólásokra vagyok kíváncsi!Autó kell,olcson,torni-zúzni,nem érdekel!Accord marad,amíg nem jon a gyerekáldás,erre gondoltam.Ha meg jon,akkor eladom mindkettot,aztan lesz helyette egy...Ja,hozzáteszem,33 éves vagyok,9 éve vagyunk egyutt.Es ház is van,nem hitelre,az enyem!Meg ami van most az se hiteles,hanem az enyem.Koszonom mindenkinek aki segíteni tudna ebben!

Adameus 2012.03.29. 11:50:31

@Typeir: Inkább gömbölyű micrát vegyél neki, megbízhatóbbnak hírlik... :)

gangstagavino 2012.04.02. 22:03:48

Nagyon ötletesnek és hasznosnak tartom a cikket, csak 1 problémám van vele, hogy ezek közül az autók közül szerintem csak a peugeot-ot a citroen ax-et és a puntót lehet ennyiért venni...Opel astra f olyan 400 kilótol indul használható, puntó szintén.
3as Golf 450 től, esetleg az e30 as bmw-ből ki lehet fogni jót ennyiért.
Calibrárol csak rosszat hallotam, tapasztalatom nincs róla.
Én most vettem egy 2es Golfot, IMÁDOM=) 1.6 td nagyobb turbóval, nincs is jobb első autó:)
És 300 körül lehet kapni egész tűrhető állapotuakat.

rATdrAgOn 2012.05.11. 12:15:23

... csak halkan jegyzem, meg hogy a 405 tesója a BX, nem a Xantia. A Xantiával közös platformon a 406 létezett.

Más egyebet nem tudok mondani, leülök én magamtól is.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.01.12. 22:42:47

Én egy régi swiftet vennék, ha valami gondja van akkor is bagóért van alkatrész hozzá, fogyasztása is 4- 6,5 liter, lábfüggően.