HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Merci akarok lenni

2012.04.02. 06:05 Tcomment

Címkék: bmw

Veszített sportosságából a Hármas BMW? Elég lehet 8,5 liter városban egy 245 lóerős, benzines turbómotornak? És vajon hány kamera kell az ideális autóba?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

357 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr524355166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 00:08:25

@Shadowbull: Nem tudom, én is összeadtam, és 230 638 db. USA eladás összes Infiniti, ebből kb. 100 ezer lehet csak G35. Ez csak az USA eladás, nem gyártás. Úgy gondolom, hogy világszerte legalább a 2x G35 kelt el, ami nem nagyságrendileg kisebb, mint az 5-ös eladás. Ha nagyságrendileg lenne kisebb, az pl. a tizede. Mert az egy nagyságrend. Ahhoz képest, hogy akkor csak egyféle motorral gyártották, szép teljesítmény. Hányféle motorral készült az e39 2002-ben? Ismered egyáltalán, hogy az e39-es szám mit fed? Vagy te csak az e60 és afeletti számozásban vagy képben? És szerinted 2002-ben hány db. e39-et adtak el? 200 ezret? Megint megkérdem, hol a nagyságrendi különbség?

De tudod mit? Hagyjuk a fenébe. A nagy német hármason kívül nincs élet. Nem is szabad kritikával illetni őket, hiszen minden így jó, ahogy van. :-)

ratsche (törölt) 2012.04.03. 00:10:08

@dr. Szabványok: Nincs kérdésem, egy tekintélyelvű idióta vagy, aki baromi okosnak hiszi magát, és félinformációkból légvárakat épít, konkrétumokra válaszolni képtelen, helyette TL;DR-litániákat ír a semmiről.
Tisztelettel, végeztünk, mentél a filterbe.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 00:11:50

@Shadowbull: Találtam valamit. 2010-es, de nincs benne az Infiniti, vagy Lexus külön:

en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry.

Korábban egész jól saccoltam...

Globetrotter2014 2012.04.03. 00:12:14

@Csák Morritz AKA Alibiman: nézz meg filmeket a 80as lvek közepéből, mind arról szült hogy Japán átveszi a világuralmat és tönkevágja Amerikát és a szabad(kereskedelmi :)) világot.

Aztán pár év elég volt és úgy dőlt be a gazdasági csoda mint szél. Kína most produkélja Japán yrekbetegségeit, csak még nincs igaz nemzeti ipara. Ami van az jórészt vegyesvállalat..

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 00:21:22

@ZF2: Amit ma a kezedbe veszel műszaki cikket, ha az kicsit is értékesebb, akkor japán (esetleg koreai) gyártmány, ha nem, akkor kínai.

Tudtad, hogy japán eladósodottsága / GDP a legnagyobb a világon, de mégsem ideges senki miattuk?

Még1x le kell írnom,. a japán autógyártók ma több kocsit gyártanak, mint az európaiak. Sokkal többet. Figyelem, nem a japánban lévő gyárakról beszélek, hanem globálisan.

A koreaiakról pedig. A Hyundai a világ 4. gyártója, nagyobb, mint a Ford.

Globetrotter2014 2012.04.03. 00:27:30

@Csák Morritz AKA Alibiman: spec a volvo tracksnak nincs köze a Renault Nissan csoporthoz. Ők vásárolták ki a R trucksot abból a pénzből amit a Volvocars eladásásért kaptak a Fordtól.

Ettől függetlenül a renault Nissan tényleg komoly cégcsoport.

És az infiniti valahol a 2-300 évi eladott autó körül van. A Lexus 3-400, a volvo 4-500.

GTPeti 2012.04.03. 00:28:13

"van jó 4hengeres motor, ezzel alapvetően nincs gond. Csak ha választani lehetne egy ugyanazt tudó 4 és 6 hengeres között, akkor mire ugranál?"

SZVSZ van jó motor és nem jó motor. A hengerek száma indifferens. Ha anakronisztikusan "hengerszám = presztízs" gondolkodik valaki, az más.

Csak az én véleményem.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 00:28:29

@Csák Morritz AKA Alibiman: Éppen azzal foglalatoskodnak, hogy 2017-ig 500.000 darabra akarják háromszorozni a termelést:
www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/premium-autobauer-experten-zweifeln-an-infinitis-neuem-plan/4529122-2.html
Ergo jelenleg évi 160e körül vannak. Mindezt úgy akarják összehozni, hogy a legdinamikusabban növekedő piacon, Kínában 2% a piaci részesedésük a prémiumszegmensben - erre szokták azt mondani, hogy merjünk nagyot álmodni.

GTPeti 2012.04.03. 00:33:02

Hülyeséget írtam, görgetni is kéne néha. :)

ratsche (törölt) 2012.04.03. 00:33:57

@GTPeti: Sosem elérhető az összes motor a gyártás megkezdésekor, a kis benzinesek is hiányoznak még.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 00:41:06

@ZF2: Ezt én nézegettem annak idején. van egy Renyó prosim valahol (???) amiben a Volvo Trucks-ot a Renault Nissan SA részeként emlegetik. Ennek az az alapja, hogy valamilyen trükkös részvényvásárlást csináltak annak idején, hogy a Renault Trucks valóban a Volvo-hoz került a Mack-el együtt, de a Volvo tökömtudja milyen cégben meg a Renyó vásárolt be valahogy. Szóval nem tiszta ez nekem, nem is értem.

De a Rönyő-Nissan önmagában, ahogy írtad, méretes cég. Olyan 6.5 millió autót adnak el / év.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 00:43:16

@ratsche: Hát ja, ez lehet egy megoldás. De igazából a BMW a maga méretével bajban van. Lassan kicsinek fog számítani, ha nem tesz valamit. Pl. vagy megvesz valakit még, vagy összeáll valakivel egy cégbe.

Shadowbull 2012.04.03. 06:48:52

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Na ez a lebecsülés. Erről beszéltem."

Miert, szerinted mi annak a valoszinusege, hogy mondjuk a Lancia hirtelen osszehoz egy komplett versenykepes modellpalettat, es hirtelen beleszol a nagyok dolgaba?

Ha most elkezdenek, ontenek a penzt a fejlesztesbe, es minden dontest helyesen hoznanak meg, egy ilyen fordulat akkor minimum 10 ev, ha nem tobb.

Milyen lebecsulesrol beszelsz? Semmifele ertekiteletet nem mondtam ezekrol a markakrol.

"hosszútávon nem lesz IS, mert más padlólemez kell. A BMW ehhez kicsi."

Na latod, ez a megallapitas legbolkapott.

"Nem tudom, én is összeadtam, és 230 638 db. "

Akkor valamit elneztel SZVSZ. A harmadik oszlopot kene osszeadni, ha jol ertelmezem a tablazatot. Az meg 104e korul van. Annak kabe a fele a G. Ami egyebkent korrelal a wikis adatokkal.

A nagysagrendi kulonbseg nyilvanvaloan irodalmi jellegu tulzas pusztan az 5erre nezve, de globalisan akkor is tobbszorose elmegy 5er-bol, mint G-bol, es akkor a komplett modellpalettarol ne is beszeljunk.

Shadowbull 2012.04.03. 06:50:55

@ratsche: na, valami ilyesmi darabszam remlett.

Komplett termekpalettara nezve osszehuzott szemmel akar mondhatjuk is hogy nagysagrendi kulonbseg.

Shadowbull 2012.04.03. 06:57:27

@Csák Morritz AKA Alibiman: "De igazából a BMW a maga méretével bajban van. Lassan kicsinek fog számítani, ha nem tesz valamit."

De tesz, gondolj csak a mar vagy 10 eve mukodo BMW-PSA egyuttmukodesre, vagy a kozos beszerzesi projektekre mas cegekkel, motoreladasi bizniszekre, kozos kutatasi projektekre es hasonlokra.

A koltsegek optimalizalasanak nem csak az a modja, hogy esz nelkul felvasarol valaki valamit.

az a 90es evek slagere volt, jo kis bukta volt a Rover-kaland.

Ezt manapsag sokkal differencialtabban es celorientaltabban lehet es kell muvelni.

A BMW globalisan es a komplett autoiparra nezve nyilvanvaloan kis ceg. A sajat szegmenseben viszont piacvezeto, es a tulajdonosi struktura eleg komoly stabilitast es fuggetlenseget biztosit neki, akar hosszu tavon is.
Ha pedig az uzleti eredmenyeket nezzuk, a sikeresseget nem igazan lehet elvitatni.

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.03. 07:43:06

@Rocko-:
mi a fenének turbós motor a konzervdobozokba? belerakni a sugárhajtóművet oszt jó napot! :)

ratsche (törölt) 2012.04.03. 08:12:38

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Lassan kicsinek fog számítani"

Azt értsd meg, hogy a BMW nem a Puntókkal és a Fiestákkal versenyzik, ezért hogy ezekből mennyit adnak el, totálisan irreveláns. (Mint ahogy az is totálisan irreleváns, hogy a japánok 50 köbcentis rollerekből sokszázszor-sokezerszer annyit adnak el, mint a BMW az S1000RR-ből.)

A konszern saját szegmensében a legsikeresebb, és tavaly ismételten pénzügyi rekordot döntött.

Globetrotter2014 2012.04.03. 08:34:43

@Csák Morritz AKA Alibiman: sok olyan fejlesztés van ami a prémiumoknál kell, a tömegautóknál viszont értelmetlen. A Ford is vergődik hogy mit kezdjen a sok volvo által fejlesztett opcióval, nem hiszem hogy sok Mondeót adtak el távtartó tempomattal vagy motors hátsó ajtóval. A BMW sok drága autót el, köztük olyanokat amikben ezek a fejlesztések elmennek, plusz kiépített egy olyan renomát hogy az is midnegy ha csak másolja a többieket 1-2 év késéssel, nem lesz nagy gond belőle ha nem ő az első.

@ratsche: ugyanakkor látszik a trend hogy pl a Mercedes vergődik, egyre inkább lemarad a 4 hengeres fronton, túl nagy a 2.2es dízel hiába butítják le 136LE-re, számos piacon kevés az érvényesüléshez. Nagyon kell nekik a renault fejlesztései. Az Audi van egyedül annyira kényelmes helyzetben, hogy a VW révén mind a fejlesztési input mind a felhasználási output megsoszorozza a hatékonyságot.

Szabványok 2012.04.03. 08:36:05

@ratsche: "Helyette TL;DR-litániákat ír a semmiről."
Mi az a TL?

Shadowbull 2012.04.03. 08:40:53

@ZF2: azt ugye tudod hogy senki sem tud masolni 1 ev kesessel? De talan meg kettovel se.

Szabványok 2012.04.03. 08:45:22

@Shadowbull: :-)
De róluk. A kérdés az, hogy meddig tudják megőrizni kivételességüket. Vajon a fő áramlat előbb-utóbb őket is lenyomja, csak idő kérdése, mert a prémiumkategóriába lassabban lehet betörni?
Vagy a prémiumkategória örökre kivétel marad?
A jövőt nyilván nem tudjuk. De én inkább az előbbire tippelek. Lesz még 600ccm-s olcsó BMW kiskocsi, amit Kínába gyártanak milliószám! Megveszik az emblémát és mire elkopik a hírnév, megtérült.
De remélem csalódni fogok és nem lesz igazam!
Szeretnék 75 évesen is egy igazi BMW stílusú 335i-vel autózni!

Globetrotter2014 2012.04.03. 08:50:59

@Shadowbull: a surround view és a távtartó tempomat volt az több is...

Igaz, a többiek még másolni sem tudták az infinitit. Pedig mennyire zseniális dolog...

Rocko- 2012.04.03. 09:05:33

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: sugárhajtómű? nóóórmális? a sugár csak megy körbe-körbe körbe a kör középpontja és szélső pontjai közt. :)))

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.03. 09:11:33

@Rocko-:
gondolj bele, ha minden autón sugárhajtómű lenne akkor negyed óra alatt le lehetne jutni az Osztapenkótól a Balatonra. viszont már Fehérvárnál lehetne fékezni :D
no meg biztosan nyomulna senki szorosan mögötted :D

MilleMiglia 2012.04.03. 09:13:57

@dr. Szabványok: "Lesz még 600ccm-s olcsó BMW kiskocsi, amit Kínába gyártanak milliószám! Megveszik az emblémát és mire elkopik a hírnév, megtérült." Emeletes baromság, BMW márkanév alatt meg pláne.

mantorp 2012.04.03. 09:46:08

@dr. Szabványok: én hiszek neked,csak nekem is 2.0 turbóm volt/van (10éve) és az nem igazán fogyasztott gyárilag sem 11-12liter alatt városban! Persze biztos lehet produkálni ilyen fogyasztást tojásokon lépkedve egy hétvégi napon,de erősen kétlem,hogy egy hétköznapi délután ennyit produkálna az autó,de ha mégis,akkor a bajorok nagyon tudnak valamit!

mantorp 2012.04.03. 09:47:16

@esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm: Az nem sugárhajtómű,hanem sukárhajtómű,Győzike azzal nyomja ;)

Szabványok 2012.04.03. 09:54:24

@mantorp:
Ma reggel indultam a II. Pusztaszeri útról és szép kényelmesen jöttem ki Szentendréig.
A kertből való kiállást, melegedést, Szébvölgyi úti dugót is beleszámítva 7,4L/100km mutatott a komputer. (Többször ellenőriztem, hosszú távon pontos.) Ebben persze nem volt száguldozás, a Szentendrei úton 80-90-nel jöttem. (A 70-s tábláknál...) Amikor szabadabb lett az út kipróbáltam, ha a pillanatnyi fogyasztásmérő 5l/100km-t mutat, akkor 88km/h egyenletes sebességgel megy.
3l-s benzines autó 221LE-vel, nem 320d ED kivitel.
Tudnak valamit a fiúk!

w a s d 2012.04.03. 10:01:44

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Még1x le kell írnom,. a japán autógyártók ma több kocsit gyártanak, mint az európaiak. Sokkal többet. Figyelem, nem a japánban lévő gyárakról beszélek, hanem globálisan."

Az előbbi automotive industry- s wikipedia- s link

( en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry#By_manufacturer )

alapján kb. 19,5 millió az európai gyártók (jobban mondva európai "fő vállalat" vezette csoportok) össz darabszáma (benne a buszok, kis haszonjárművek, teherautók is a személyautók mellett, de pl. a kínai- svéd Volvot, vagy a VAZ- t ebbe nem számoltam bele), Japáné kb. 22,5. Azért annyira nem sokkal több az. Több, igen, de nem egy olyan meccsnek tűnik, ahol biztos a Japán győzelem.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 10:50:56

@w a s d: Hát nem tudom, nekem a 3 millió különbség azért elég sok, az kb. 15%. Ez még gombócból is sok. :-) De úgy is nézhetjük, hogy egy kb. 120 milliós náció VS ~550-700 millió. De ezt csak én gondolom így.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 11:09:42

@Shadowbull: "Akkor valamit elneztel SZVSZ..."

A táblázat az USA Infiniti értékesítésről szól. Ergo a "Total sedans sold" oszlop nem lehet kevesebb. Azt adtam össze. Azonban lehet, hogy igazad van, mert találtam egy másik forrást:

www.autoobserver.com/2010/05/infiniti-counting-on-2011-version-to-spark-sales-of-qx56-suv.html

Az nagyon érdekes, hogy csökkent a nagy benzines (?) SUV-ok eladása. Azonban az is érdekes lehet, hogy az Infiniti végül is 2010-re kevesebbet esett, mint a konkurencia.

Ez azonban még érdekesebb, és gondolom a BMW-től elfogadod a számokat:

www.bmwusa.com/standard/content/experience/newsfeed/post/2011/01/04/BMW-Group-US-Reports-December-2010-Sales.aspx

Ha azt mondom, hogy az Infiniti csak 100 ezer kocsit adott el az USA-ban 2010-ben, akkor sem beszélhetünk nagyságrendi különbségről. Kb. fele annyit adott el. Annak tekintetében, hogy sokkal kisebb motor és modell palettáról beszélünk, és egy marginális kis gyártó az Infiniti, ezt a számot nem tartom rossznak. Kisarkítva azt is mondhatnám, ha Renault - Nissan SA bezárná az Infiniti gyárat, szinte észre sem lehetne venni az árbevételükben. :-)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 11:30:45

@Shadowbull: Na ez már egészen jó áttekintést ad az USA piacról a prémium szegmensben:

www.autospies.com/news/Sales-Figures-Aren-t-All-Alike-What-To-Compare-And-What-To-Believe-51655/

Ugye kérdezted, hogy ugyan melyik földrész az, ahol több Lexust adnak el, mint BMW-t. Kihagytam a felsorolásból az USA-t. :-) A Lexus overall volume-ban még a Mergát is lehagyja. Ami viszont megjegyzendő, hogy mekkorát nőtt a Merga 2009 januárihoz képest.

A táblázatból az is kiderül, hogy jó közelítés volt azt állítani, hogy a Infionit, egy marginális kis gyártó kb. fele annyi kocsit ad el, mint a BMW.

Szóval nem kéne a BMW eladásokból legendákat gyártani. Amúgy sincs rá szüksége, mert - egyetértek veled - szépen adnak el mostanában. Én pusztán aggódom, hogy a földet érés nagyon fog fájni. Mindenkinek, nemcsak a gyárnak, hanem annak is, aki szereti a BMW márkát.

Azt próbálom hangsúlyozni, hogy a BMW kezd olyan termékeket gyártani, amiben egyre több az elektronika + szoftver kütyü. A sok extrával teszi kívánatossá a kocsit. Ebben a kategóriában hosszútávon nehéz dolga lesz, mert Japán, Korea és Kina jobb ebben az iparágban. Arról nem beszélve, hogy onnan szerzi be ezeket a cuccokat.

Azt a süket dumát meg nem kell elhinni, hogy egy pl. távolság tartó tempomat, vagy egy sávtartó jobban működik egy BMW-ben, mint egy Fordban, VW-ben, vagy Hyundai-ban.

A BMW feladta a 10 évvel korábbi utat, és - szerintem - veszíteni fog. Csak remélni tudom, hogy tévedek.

Shadowbull 2012.04.03. 12:15:11

@Csák Morritz AKA Alibiman:

a 2011-es USA-szamok, premium szegmens:

1. BMW 247.907
2. Mercedes 245.231
3. Lexus 198.552
4. Cadillac 152.389
5. Acura 123.299
6. Audi 117.561
7. Infiniti: 98.461

forrasok:

www.bimmertoday.de/2012/01/05/usa-2011-bmw-group-groster-premiumhersteller-vor-mercedes/#more-48759

www.marketwatch.com/story/toyota-reports-december-2011-and-year-end-sales-2012-01-04

www.goodcarbadcar.net/2012/01/us-auto-sales-by-brand-2011-year-end.html

"A táblázatból az is kiderül, hogy jó közelítés volt azt állítani, hogy a Infionit, egy marginális kis gyártó kb. fele annyi kocsit ad el, mint a BMW."

Meg az USA-ra sem igaz, globalisan plane nem.

"Szóval nem kéne a BMW eladásokból legendákat gyártani. "

Senki nem gyart legendakat, a BMW szerencsere atlathato modon kozzeteszi az eladasait.

"A BMW feladta a 10 évvel korábbi utat"

Bovebben?

Szabványok 2012.04.03. 12:20:07

@Csák Morritz AKA Alibiman: "Azt próbálom hangsúlyozni, hogy a BMW kezd olyan termékeket gyártani, amiben egyre több az elektronika + szoftver kütyü."
Kedvenc mondásom, hogy az autó nem olyan mechanikus szerkezet, amiben az informatika a szükséges rossz, hanem az autó egy informatikai termék, amiben a mechanika a szükséges rossz.
És a BMW ennek megfelelően tevékenykedik.

"Azt a süket dumát meg nem kell elhinni, hogy egy pl. távolság tartó tempomat, vagy egy sávtartó jobban működik egy BMW-ben, mint egy Fordban, VW-ben, vagy Hyundai-ban."
Pedig igen. Kevésbé költségoptimalizáltan terveznek. Konkrétan Ford-dal, Mitshuval, KIA-val összehasonlítva ugyanaz a kütyü nem ugyanaz, hanem egy magasabb kategóriájú.
Például tolatóradar tényleg jobb, mint amit én eddig más autókban láttam, a kihangosító tényleg jobb, mint amit én eddig más autókban láttam, stb.
Lehet, hogy a jövőben más lesz, de ma még én azt tapasztalom, hogy a KIA _minősége_ nem érte el a BMW-t. (A Fordot már igen...)
Nem, nem arra gondolok, hogy milyen a tapintása, vagy kinézete, hanem a műszaki tartalomra.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 13:04:27

@Shadowbull: Ez rendben is van. Ezek szerint a BMW szépen nőtt 2011-ben. nagyon helyes, örülök neki. :-) Annak is, hogy a Merga is nőtt, mert európai gyártó nőjön, ne a japán vagy az amerikai.

Ugye arról beszélgetünk, polemizálunk :-)hogy a te állításod szerint a BMW nagyságrendekkel ad el több autót, mint pl. az Infiniti. Ezzel szemben én azt állítottam, hogy az nagyságrend az túlzás, én inkább jó közelítéssel a felére gondolok. Fenntartom az állításomat, hogy ez közel áll az igazsághoz, mert 98 461 nem a tizede, sem nem a harmada a 247 907-nek. Közelebb van szerintem a feléhez, tehát jó KÖZELÍTÉS volt. Ráadásul én a 2009/2010-es számokból indultam ki, ahol pláne ült az állításom. De azt is elereszted a füled mellett, hogy az Infiniti (most már 3x-ra írom le) sokkal-sokkal kisebb modell és motor palettával rendelkezik, szóval - ahhoz képest - ezek igen szép eredmények.

"Bővebben"

Már többször leírtam, ha érdekel, olvass vissza. De fogalmazzunk úgy, hogy a régebbi BMW-k NEKEM jobban tetszenek. Úgy kb. az e39/e46-ig. Utána olyan változások történtek, amik nem tetszenek. És ezzel nem vagyok egyedül. Na most, azért a "nem tetszenek"-hez az is hozzátartozik, hogy ez nem jelentette azt, hogy nem vettem az újabb BMW-kből. Jobb híján nem volt más választásom. De azért mert mondjuk valaminek a birtokosa valaki, attól még kifejezheti a nem tetszését azzal kapcsolatban, nem? Pl. azért, mert ezt első kézből teheti. :-)

Shadowbull 2012.04.03. 13:13:20

@Csák Morritz AKA Alibiman: "a te állításod szerint a BMW nagyságrendekkel ad el több autót, mint pl. az Infiniti."

igen, de en globalisan ertettem. most meg kivettuk onkenyesen az Infiniti legnagyobb piacat, es az ottani szamokbol probalunk altalanos kovetkeztetest levonni.

"De azt is elereszted a füled mellett, hogy az Infiniti (most már 3x-ra írom le) sokkal-sokkal kisebb modell és motor palettával rendelkezik"

ha kizarolag az USAra gondolunk, akkor ez nem teljesen igaz, globalisan valoban igy van.

"Utána olyan változások történtek, amik nem tetszenek. "

Kerdes hogy ezek a valtozasok mennyire voltak onallo dontesek, es mennyire a kulso kenyszerek hatasa.

Az hogy nincs szivo hathengeres a fenti autoban, azt koszond pl. az EU-nak es a CO2 hiszterianak.

w a s d 2012.04.03. 13:15:42

@Csák Morritz AKA Alibiman: Ahhoz képest nem annyira nagy különvség, hogy pl. ugyanazon az oldal adatai szerint a VW 2006- ban még "csak" 5.684.603 autót gyártott le, 2010- ben meg 7.341.065- öt.
5-10 év alatt az a 3 milliós különbség akár eltűnhet, vagy megduplázódhat.

Persze, ha a lakosság számát is nézzük, akkor már sokkal nagyobbnak tűnik a különbség.

Ha meg azt nézzük, Európát mennyire hódították meg a Japán gyártók az elmúlt évtizedek alatt(mert azért az Eu autópiaca a legnagyobb 3-4 európai gyártót azért csak el tudná tartani), akkor annyira azért nem kell félni az összes európai márka eltűnésétől.

Márkák eladásai Európában:

henk-bekker.suite101.com/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475

w a s d 2012.04.03. 13:24:27

Az Infiniti- t meg nem biztos, hogy jó hasonlítani más gyártókhoz, mert mintha Japánban mindegyik modell simán Nissan név alatt menne.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 13:25:48

@dr. Szabványok: Informatikával, hardver tervezéssel és szoftver fejlesztéssel foglalkozva azt kell mondanom, hogy az elektronika + szoftver önmagában öncélú lenne. A végeredmény sok esetben valamilyen interfészen keresztül egy mechanika megmozdítása lesz. Hiszen nem tudunk pusztán elektronika és szoftver segítségével helyet változtatni. Csak például. Én nem cserélném fel a szerepeket, azt mondanám, hogy általában az elektronika / sw kombó szolgálja ki a mechanikát. Nyilván vannak fordított esetek is.

De ez csak filozofálás, amiről jó sokat tudnánk beszélgetni, hiszen (úgy érzékelem) hasonló az érdeklődésünk.

A KIA szerintem nem fogja elérni a BMW-t, mert nem egy ívásúak, és nem is cél. Amikor azt állítottam, hogy bizonyos elektronikai elemek nem szükségképpen működnek jobban egy BMW-ben, mint sok más márkában, akkor azt a tapasztalatim alapján mondtam el. Mert áll itt nekem az udvaron nem csak BMW, hanem Toyota is, amiben (ha már megemlítetted) sokkal okosabban van kitalálva a parkoló radar, legalább olyan jó a BT funkció, a tolató kamerája meg határozottan jobb a gyári BMW-től. Jobb a képe, sötétben is részletgazdagabb, stb. De kár lenne ebből kiindul, hiszen pro és kontra lehetséges funkciótól függően. Másképp közelítem meg:

Egyetértünk abban, hogy amiben a BMW az elmúlt 20 évben kiemelkedett a tömegből, az az eszméletlen jó futómű, a kiváló kormányok, nem beszélve a sor6 / V8 / V12 motorokról. A beltér általában németesen letisztult, feltétlenül ergonomikus volt.

Miben volt jó pl. egy Toyota? Most egy-két termékét leszámítva, ahol tényleg komolyat villantott a Toyota, ezeket a kocsikat nem az elképesztően jó futóművükért, vagy vérpezsdítő motorjaikért szeretjük. Ellenben jó japán módra sokszor raktak különösen a drágább modellekbe sok-sok kütyüt. Azt gondolom senki nem vitatja, hogy elektronikában a távol-keletiek igencsak jól nyomják. Jobban, mint mi, hiszen gyakorlatilag az elektronikai ipart is felszámoltuk.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 13:32:59

@Shadowbull: Nem önálló döntések voltak, hanem a piac egy szegmense (is) kényszerítette ki, amikor a BMW más vevő kör felé kezdett kacsingatni, amikor megérezte a vér szagát.

Meg ahogy írtad, a környezetvédelmi előírások. De állítom, hogy sor6-os motorral is lehet környezetbarát motort építeni. Csak nem annyira nyereséges. Azt próbálom egyfolytában kifejteni, hogy majd amikor a BMW-ben 3 hengeres 2-3 turbós motorok lesznek tömegével, meg elektromos szervó, elől MacPershon, hátul valami egyszerűbb multilink, akkor mitől fog eltérni a hasonló Hyundai-tól? Abban is ez lesz.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 13:34:14

@w a s d: Ja, most hogy mondod, nekem is ez rémlik. Az Acura meg csak az USA-ban Acura, ha jól tudom.

Szabványok 2012.04.03. 14:46:46

@Csák Morritz AKA Alibiman:
Alapjában egyetértek Veled.

Az idézett mondatot egy közlekedési konferencián hallottam és frappánsan jellemzi a mai autófejlesztést.

"A KIA szerintem nem fogja elérni a BMW-t,"
Akkor sem, ha a BMW is közeledik feléje? :-)

"A beltér általában németesen letisztult, feltétlenül ergonomikus volt."
Hááát.
Amikor beültem a barátom Toyotájába egyetlen kérdés nélkül elvezettem. Amikor kiszálltunk már arra sem emlékeztem, hogy melyikünk vezetett. Viszont az E90-t igencsak ki kellett ismerni. Ja, ha ezt így, akkor az úgy! Ha egyszer megnyomom, akkor elindul, ha kétszer, akkor csak a rádió szól, de mi van ha háromszor? Én nem találtam különösebben ergonomikusnak. (Sajnos a mai autók általában kevéssé ergonomikusak.)
Lehet, hogy öregszem, de nekem az E46 volt a fordulópont ebben a tekintetben.

A "letisztult" fogalmat nem tudom műszakilag értelmezni. Szépen sorban vannak a kapcsolók?

Phrascarica 2012.04.03. 16:37:21

@Shadowbull: Nem semmi energia mindenfelé keresélni, irogatni, csak azt nem értem hogy a BMWnél nem kell dolgozni? Egész nap van idő blogolni, én is szeretnék ilyen állást :)

Phrascarica 2012.04.03. 18:11:11

@Shadowbull: :DD, nah, ezért tart itt a BMW, mert a portás is besegít.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 18:12:55

@dr. Szabványok: "Akkor sem, ha a BMW is közeledik feléje?"

Hát ja, erre van esély.

Letisztult alatt azt értem, hogy nincs túl sok gomb, minden a megszokott helyén. Igen, sajnos ebben is van már változás. Nekem is kicsit zavaró néha.

Igen, az e46 / e39 volt az utolsó, ahogy mondod. Ez van sajnos.

Ciri 2012.04.03. 19:04:38

Igazából ezt a tesztet nem Gyulavitéznek kellett volna leírni.
Neki a hülyegyerek autók valók, mint például egy Swift Sport, hiszen célközönség.
Bár lehet, hogy az is magas léc.

Ciri 2012.04.03. 19:05:24

@Ciri:

"kellett volna leírni."
kellett volna megírni...

ratsche (törölt) 2012.04.03. 19:09:07

@MilleMiglia: Ne idegeld magad az ostobaságain, dobd fe a filterbe és kész.
userscripts.org/scripts/show/55919

ratsche (törölt) 2012.04.03. 19:16:30

@Csák Morritz AKA Alibiman:
" De egy tömeg termék, ami egy kínai fos eredetileg, ami arra sem képes, hogy a Bp. - Békéscsaba útvonalat 197 km-re számolja ki, azt nem kéne ennyiért adni."

Fingod nincs, miről beszélsz. 2012t írunk, az összes aktuális BMW modellben 100%os a magyar térkép lefedettsége. (Hogy Kína hogy jö ide, az végképp rejtély.)

"A tolató kameráról, tempomatról, fényre sötétedő tükörről ne is beszéljünk. Indokolatlanul magas az ára. Ezt nem lehet megmagyarázni.§

Esetleg te bemutathatnád nekünk, hogyan is kell ezeket olcsón előállítani.
Az a baj, hogy halvány segédfogalmad nincs, mi a különbség pl egy gyári kihangosító, és a párezer forintos homasitás hulladék között.

"Szerintem idő kérdése, és az emberek rájönnek, hogy a király meztelen."

A fotelból nézve egyszerű a világ, ugye.
A valóság viszont ezzel szemben az, hogy a trend az integrált rendszerek felé meg, a gyári navik/kihangosítók/kényelmi extrák beépítési aránya töretlenül növekszik, az aftermarket fejegységek, szelvédőre cuppantható játéknavik, utólagos kihangosítók piaca folyamatosan zsugorodik.

2012re eljutottunk oda, hogy már a Suzuki is saját infotainment rendszeren dolgozik:
www.engadget.com/2012/04/02/garmin-suzuki-in-dash-gps/

A Suzuki, bakker.

Phrascarica 2012.04.03. 19:31:21

@ratsche: az egyébként igaz, hogy a 16d-18d-és a 20d motorok 100%-ig hardware azonosak, és kizárólag a software az ami más?

akira2 2012.04.03. 19:46:41

@Shadowbull:

"Az hogy nincs szivo hathengeres a fenti autoban, azt koszond pl. az EU-nak es a CO2 hiszterianak."

Nekem jobban tetszett volna, ha a 335i helyett marad a 330i szívó hathengeres, mert aki a szívó hathengerest szeretne, esetleg leszokik a bmw-ről...

Tényleg nem olyan rossz ez a négyhengeres 328i turbóval, de közelébe sem jön egy szívó hatosnak. Kár érte, hogy nem hagyták meg a világ legjobb sorhatosát...

Nem tudom, mi a stratégia, de remélem megmarad a BMW a hátsókerekes platformnál és a sportos limuzin-ra épített termékpalettánál...

A CO2 kibocsájtáson pedig teljesen felesleges rugóznia az eu-nak, jön egy nagyobb vulkánkitörés, és annyi CO2-t és kormot lövell a légtérbe, amennyit az emberiség 1000 év alatt sem lenne képes, még akkor sem, ha szándékosan ez volna a cél...

Az egyéb mérgezőanyagok kibocsájtáscsökkenése, mint pl. a dízelkorom, sokkal fontosabb volna...

akira2 2012.04.03. 19:47:57

@Phrascarica:

"az egyébként igaz, hogy a 16d-18d-és a 20d motorok 100%-ig hardware azonosak, és kizárólag a software az ami más?"

Nem vagyok benne bizonyos, lehet, hogy a turbo méretben is van különbség, mint ahogy a 25d és 30d között is...

akira2 2012.04.03. 20:01:59

@Csák Morritz AKA Alibiman:

Az elektronika pont olyan megbízhatóan működik minden mai autóban, mint a másikban. Amiben különbség lehet, az a felhasználói élmény, azaz a felhasználói felület tervezése. Az, hogy a user interface mennyire esik kézre, mennyire magától értetődő, mennyire szolgálja a vezető és az utasok kényelmét.

Erre mondom én azt, hogy nem kell nagy navi, meg bt kihangosító egyik autóba sem, bőven elegendő lenne egy iPhone dokk a navi képernyő helyén... pont úgy, ahogy korábban a kivehető előlapú autórádiók működtek... de a milliós árú gyári fejtámlába épített képernyőnél is sokkal többet nyújt pl. egy iPad-dock...

Phrascarica 2012.04.03. 20:02:51

@akira2: lehet, de lehet hogy nem ;)
Az pedig külön érdekes hogy pl. egy 316d az kb akkor autó mint egy Hyunday i40 és a 115le-s motorjával automata váltóval minden paraméterben jobb mint a 136 le-s I40. Pl gyorsulás, végsebesség, fogyasztásban pedig ég-és föld.

Phrascarica 2012.04.03. 20:04:32

@akira2: "de a milliós árú gyári fejtámlába épített képernyőnél is sokkal többet nyújt pl. egy iPad-dock... "
ez igaz, de mégis hogy nézne ki egy 7-es BMWben a fejtámlához gumizva ?? :)

akira2 2012.04.03. 20:05:23

@Csák Morritz AKA Alibiman:

"Igen, az e46 / e39 volt az utolsó, ahogy mondod. Ez van sajnos."

9 évig volt E46, 3 évig E60, 2 éve e92, de nem mondanám, hogy az E46 bármiben is jobb lett volna, mint az E92. Talán csak annyiban, hogy az benzines volt, ez utóbbiak meg dízelek...

akira2 2012.04.03. 20:08:38

@Phrascarica:

Szerintem más a turbó mérete is, de holnap megyek szervizbe, majd rákérdek... :)

nekem nem kell bizonygatnod, hogy egy 316d BMW jóval nagyobb élmény, és nagyobb technikai bravúr mint egy Hyundai, 9 évig 316i E46-osom volt, és minden percét élveztem... :)

akira2 2012.04.03. 20:10:14

@Phrascarica:

Nem is arra gondoltam, hogy a fejtámlára kellene gumizni, csakis arra, hogy gyári minőségű dokkoló lenne beépítve a fejtámla hátuljába...

ratsche (törölt) 2012.04.03. 20:25:59

@Phrascarica: A kisdízelek bizonyos modellekben csavarra azonosak - csak éppen a körülötte levő összes cucc (turbó, kipufogórendszer, hűtőrendszer, stb) - nem. Vagyis kurvára nem fog senki házilag a 1.6d-ből 2.0d-t építeni szoftveres úton. (Meg aztán van egy csomó olyan finomság, hogy pl ha a szoftverben 100 barral csökkentik a befecskendezési nyomást a gyengébb motorban, akkor az a változat "gyengébb" porlasztócsúcsokat is kap, mert minek pazarolni a pénzt, ugye.)

Ezt egyébként gondolom valami fórumon hallottad, és iskolapéldája a féltudáson alapuló faszságnak: pistike meglátja az alkatrészkatalógusban, hogy a motor(blokk) cikkszáma ugyanaz, ebből a sok eszével kikövetkezteti, hogy akkor csak a szoftver a különbség - aztán hordozza körbe a "bizonyítékot", a többi laikus meg elhiszi neki, hogy jé, tényleg.

De ahhoz, hogy ezekben a hülyeségekben kételkedjen az ember, nem kell szakinak lenni: ki venne szerinted 2 literes dízelt, ha házilag az 1.6osból is ki lehet faragni ugyanazt? Azért a gyártó sem hülye.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 20:31:14

@akira2: Az 1.8d és a 2.0d általában közelebbi rokonok, emlékeim szerint pl a 116d-ben még kiegyensúlyozó tengely sem volt.
Asszem erre szokták mondani, hogy "gépszerűbb volt az élmény" :D

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 20:36:00

@ratsche:

"Fingod nincs, miről beszélsz. "

Neked nincs fingod, már ne haragudj. Pontosan tudom, hogy van magyar térkép (minden évben frissítem) csak szar lehet az algoritmus, amivel számol. Mind a két kocsimban, és a haverom e60-asában is. Bárhogy próbáljuk beállítani (az aktuális, a 2012/01 térképpel is) csak a hosszabbik útvonalat hajlandó (vagy még hosszabbat Szerbián keresztül, 380 km) megadni. Ülj be egy kibaszott BMW-be, és próbáld beállítania Budapest Békéscsaba vonalat, aztán beszélj ebben a stílusban velem. Elvárom tőled, hogy megtedd, és visszaírj, hogy igazad van vazze, ez tényleg hülye.

Ha short route-t jelölsz, akkor a 4-esen akar menni, ha dynamic, vagy fast, vagy use motorways, az 5-ösön megy (ami még jó is lehetne, de rossz helyen akar lemenni, btw) változóan 226 és 265 km közöttit hoz ki. Számtalan kombinációt kipróbáltam már. Nagyon sok esetben elrontja más relációban is. Nekem High van, de mondom, ez az e60 Pro-ra is igaz. Érdekes, hogy elsőre kiszámol egy 170 km-es utat, ami működhet is, aztán kb. 5 mp múlva meggondolja magát, és 200 km felettit dob be. De az egyik kocsimmal sokat jártam németeknél, ott is rendszeresen hülyeséget csinált, hosszú úton megy, rossz úton megy, stb.

Egyszer Nagymarosnál beütöttem neki Bp. pesti címet. Mindenáron át akart kelni a komppal a Dunán, pedig ott volt az orra előtt az 2-es út. Amikor kikapcsoltam a kompot, akkor meg közölte, sajnálja, de komp nélkül nem megy. Anyád! A Toyota szintén Navteq alapon működik, az ki tudja számolni rendesen.

"Esetleg te bemutathatnád nekünk, hogyan is kell ezeket olcsón előállítani"

Ha elkezdesz böngészni a VW, Opel, Ford, Volvo, stb. autók között vásárlási szándékkal konfigurálsz, meglepően nagy eltérítéséket találsz a különböző extrák között. Pl. a Fordnál nézd meg a Navi árát, vagy pl. máshol a xenon árakat. Igen nagy a szórás. Ez hogy van? Ott vagyok a véres hurka készítésénél, tudom miből, hogyan néz ki egy kocsiba integrált navi. Indokolatlanul magas az ára.

"Az a baj, hogy halvány segédfogalmad nincs"

De van, az egyik BMW-ben Nokia BT kihangosító volt, a másikban gyári BT, a harmadikban meg saját teló. Tudom miről beszélek. Az szégyen, hogy ha az embernek pl. Nokia telefonja volt, hamar lukra futott az (fészliftes) e60 BT-vel, de sok más teló márkát is mondhattam volna. A listát le lehetett tölteni a BMW-től, hogy melyik teló megy vele. Hát rövid volt. Aztán sokszor volt gond az ékezetes betűkkel, amit a (megint) a Toyota egyből jól kezelt. A Nokiáról ne is beszéljünk, mert az végképp gondmentes. Csak azon ugye - természetesen - nem megy az A2DP. Persze a BMW-nél is időközben megoldottak pár problémát, de sok Nokiával, Sonyval, Samsunggal továbra sem műxik. De az embere lenyeli a békát, vesz olyan telót ami működik ,hiszen ez a gomb, a kocsi meg a kabát, ugye.

Nincs semmi gond az integrált rendszerekkel, ha valaki, én igazán csak üdvözölni tudom. De néha az az érzésem, mintha az autóiparban a lehető legrosszabb (infotainment) szoftverfejlesztőket alkalmaznák. És ez márkától független. Minden kocsinak vannak nagy hülyeségei.

Úgy általában fingom nincs a BMW-ről, bár volt, hogy egyszerre 4 állt itt az udvaron. Meg úgy egyébként is hülye vagyok az egészhez, ezért szoktam a haveroknak programozgatni a kocsijukat, upgradelni, legózni (SA kód átírással) stb. Meg ráncba szedtem két autót az elmúlt 2 évben. Olyan szinten, hogy még SABC is tisztelettel beszél a projektről. Ő csinálta egy jó részét. Bár kétlem, hogy még1x ilyet bevállal. :-)

Aki személyesen ismer, és elolvasta mit írtál, biztosan gurul a röhögéstől.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 20:46:13

@akira2: Elsősorban az belső anyagokról beszélek. Szar a minőségük, mármint nem tartósak. Az e90 kétségkívül modernebb autó, mint az e46. A külső forma, belső dizájn tetszése meg ízlés kérdése, amiről ugye tudjuk, hogy nem tűr vitát. Ettől függetlenűl volt már olyan, hogy egy újabb termék csúnyább lett. Itt van pl. az e65. Finoman szólva megosztó. :-)

De beszélhetnénk arról is, ha az ember vágyik egy 320i-re, mert neki elég a 150-170 paci, csak a sor6 kell, akkor az e90-nél lukra fut. Az utolsó lehetőség az e46 volt.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 20:56:38

@Csák Morritz AKA Alibiman:
"Ha elkezdesz böngészni a VW, Opel, Ford, Volvo, stb. autók között vásárlási szándékkal konfigurálsz, meglepően nagy eltérítéséket találsz a különböző extrák között. Pl. a Fordnál nézd meg a Navi árát, vagy pl. máshol a xenon árakat. Igen nagy a szórás. Ez hogy van?"

Talán úgy, hogy az egyes rendszerek pontossága / funkciói / kiépítettségi szintje között kurva nagy különbségek vannak?

A szoftverfejlesztőkről szóló nagyívű elméleted is vicces, mert bár az "algoritmus" szót már megtaláltad a szótárban, de a térképanyag hibái és a szoftver hibái közötti különbségekről gőzöd nincs. Mint ahogy arról sem, hogy Navteq és Navteq adatbázis baromira nem egyforma.

És te magyarázol szakértelelemről, mert 4 autó áll az udvarodon? Átírtál néhány SA-kódot az NCS-ben, és insidernek érzed magad, mert megkapargattad a jéghegy csúcsát? Höhöhö.
Tipikusan az az ostoba ember vagy, aki ha csavarkulcsot vesz a kezébe életében először, másnap már tervezőmérnönek érzi magát.
(Az is tipikus proli érvelés egyébként, hogy azzal próbálsz szégyenérzetet kelteni valakiben, hogy a játszótársaiddal kinevetitek. Csak szólok.)

ratsche (törölt) 2012.04.03. 21:04:36

@Csák Morritz AKA Alibiman:
mapreporter.navteq.com/?lang=hu
Légy jó kisdobos, és meséld el az adatbázis készítőjének, hol szorít a cipő, hogy mások is profitálhassanak belőle.

Phrascarica 2012.04.03. 21:12:58

@ratsche: "Ezt egyébként gondolom valami fórumon hallottad"
Nem, de majdnem, BMW értékesítők próbáltak "bennfentes" infóval szolgálni :)
Azt sem gondoltam hogy a 16d-ből -még ha ugyanaz is lenne- lehetne 20d-t készíteni, mert biztos voltam benne, ha a hardware ugyanaz is esetleg a software tutti biztos hogy nem enged "upgradelni" egy chip tuning árán.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 21:20:38

@Phrascarica: "Nem, de majdnem, BMW értékesítők próbáltak "bennfentes" infóval szolgálni"

Lehet, hogy kicsit tovább kellett volna lapozgatniuk az alkatrészkatalógust :)
Egyébként a fórumokon tobzódó, magát jólinformáltnak gondoló, de a legjobb esetekben is csak félinformációkkal rendelkező archetípus a valós életben is előfordul, így a kereskedésekben is. Vannak emberek, akik borzasztóan szeretnék, ha mások okosnak gondolnák őket, kerüljön ez bármibe.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 21:24:16

@ratsche: Ez igen! Ez aztán az érvelés ostobának nevezni a másikat. Gratulálok! Nem kéne önmagadat minősíteni ezzel a stílussal, ez biztosan nem te vagy. :-)

De nem sértődöm meg, beszélgetek veled, hát ha tanulsz valami jólneveltséget. :-) Prolitól is lehet tanulni, hidd el!

"Talán úgy, hogy az egyes rendszerek pontossága / funkciói / kiépítettségi szintje között kurva nagy különbségek vannak?"

Tapasztalataim alapján nem feltétlenül van összefüggés. Nem raknak szarabb navigációt egy Renaultba, hiszen egy iGo (asszem azt implementálták) végül is mitől lenne szar?

"szoftverfejlesztőkről szóló nagyívű elméleted is vicces, mert bár az "algoritmus" szót már megtaláltad a szótárban..."

Gugli szótárból dolgozom. :-) Egyébként tudom, hogy nem dolgoznak egyforma térképből, viszont adott esetben azok az utak rajta vannak (már vagy 10 éve) azon a Pro és High térképen, amire utaltam. Szóval a térkép alapján akár jó is lehetne. Ezért írtam azt, hogy algaritmikai problémára gyanakszom. De ha van jobb 5leted, oszd meg velem! nem szégyen a tanulás.

"Átírtál néhány SA-kódot..."

Feltételezem, hogy tudod, az SA kód átírása általában csak azért történik, hogy szép legyen, ha valaki komolyan belenéz a kocsiba. Az olyan trehánynak tűnik, ha van pl. Navi a kocsiban, de az SA kód erre nem utal. Mert funkciója nincs. Hiszen amikor az memóriás ülést bele-legózód a kocsiba, attól még menni fog (ha felprogramoztad persze) mert az SA kódban nincs rá utalás.

Amúgy meg az NCS-t nem szeretem (nem is tudom, hogyan működik) az INPA-t is csak akkor használom, ha nagyon muszáj, van jobb eszköz. Inkább lehúzom binárisan, szépen átírom az SA kódot, két helyen, ugye, checksumot kiszámolva, majd visszatöltöm. Öreg vagyok már, én jobban szeretem bitek szintjén kezelgetni a dolgokat. Azt még átlátom valahogy.

Csavarkulcsot mostanában elvétve veszek a kezembe. Talán kicserélek 6-8 gyertyát, levegőszűrőt, de ez sem most volt. Én inkább kitalálom, hogy támasszunk fel rendesen egy kocsit, aztán a megfelelő szerelő haverral valahogy összehozzuk. Vagy bele-legózok egykét motyót a kocsiba, sk. Persze volt időszak, amikor egy autót teljesen kibeleztem, újrakábeleztem, motorgenerál, lakatolás, miegymás, de az márt olyan régen volt, hogy már nem is emlékszem rá. És ugye akkor a csóróság miatt kellett, a mostani bütykölgetés meg hobbi.

Nem kívántam semmilyen szégyenérzetet kelteni benned, nem is értem, mi a bajod ezzel. A nevetés nem rólad, hanem a szituációnak szólna. Nem kiröhögést mondtam.

Ez a "csak szólok"... hm, olyan fenyegetően hangzik. Vagy üldözési mániám van? :-)))

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 21:25:29

@ratsche: Na, most tanultam valamit. De ahogy utaltam rá, nem térkép problémára gyanakszom.

Shadowbull 2012.04.03. 21:39:26

@Ciri: Nade nem irhat minden BMWs cikket a Valyi Pista.

Mondjuk azt szemelyes sertesnek vettem, amikor az M3-at "nagypapás"nak titulalta :)

Phrascarica 2012.04.03. 21:41:03

@ratsche: igen ez így van, és ezzel az áltudálékossággal inkább ártanak a márkának mint használnak.

Shadowbull 2012.04.03. 21:44:02

@akira2: "A CO2 kibocsájtáson pedig teljesen felesleges rugóznia az eu-nak, jön egy nagyobb vulkánkitörés, és annyi CO2-t és kormot lövell a légtérbe, amennyit az emberiség 1000 év alatt sem lenne képes, még akkor sem, ha szándékosan ez volna a cél...

Az egyéb mérgezőanyagok kibocsájtáscsökkenése, mint pl. a dízelkorom, sokkal fontosabb volna..."

Tokeletesen egyetertek, de az autoipari cegeknek az eppen aktualis torvenyi kornyezetben kell helytallniuk.

A BMW es masok sem egyszeruen nem tehetik meg, hogy ignoraljak a torvenyalkotoi szandekot, megha nem is ertenek vele egyet. Meg kritizalni sem kritizalhatjak, mert az politikai ongyilkossag lenne. Egy dolgot tehetnek: jo kepet vag hozza, es megprobalni neki megfelelni.
Ez az egyetlen lehetoseguk.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 22:08:52

@Phrascarica: Ez csak azért szomorú, mert ők aztán elég részletes oktatóanyagokat kapnak, dehát tudod, hogy van ez: van, aki szakmájának tekinti és érzi az értékesítést, és van, aki csak ott dolgozik.
(Áll ez ugyanúgy bármelyik munkakörre.)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 22:15:14

No itt egy újabb rivális a prémium szegmensben (habár az amerikai terminológia szerint ez inkább executive lehet). Ez csak az USA-ra vonatkozik egyelőre:

totalcar.hu/magazin/hirek/2012/04/03/mondeo_a_mercedes_ellen/

Nem mondom, hogy nem szagolnám meg közelebbről.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 22:43:06

@Csák Morritz AKA Alibiman: Tisztelettel: tekintve, hogy tudod, hogyan működik, tökmindegy, mire gyanakszol. A kompos sztori a klasszikus hiba, mikor két mapnode nincs összekötve egy úton belül, ezért hiába látod a térképen a 2-es utat, nem tud rajta tervezni, mert "zsákutca".

"Az olyan trehánynak tűnik, ha van pl. Navi a kocsiban, de az SA kód erre nem utal. Mert funkciója nincs."

Hogy a rákba ne lenne, a Fahrzeugauftrag/ZCS alapján kerül legenerálásra az összes coding flag értéke az összes vezérlő számára, ez határozza meg, hogyan vannak konfigurálva, vagyis hogyan működnek, mit hogyan vezérelnek ki, milyen üzenetekre hallgatnak.
Nem arcoskodásból vagy sértegetésből írtam, hogy a jéghegy csúcsát kapargatod, ez egy nettó tény. Ezzel amúgy semmi gond nincs, csak emellé kicsit több szerénység, és kicsit kevesebb kijelető módú kinyilatkoztatás kéne.

A további üzekedéshez sajnos nincs sem időm, sem kedvem, húztam nyaralni, mindenkinek kellemes kikapcsolódást, engedjétek ki a gőzt.

Shadowbull 2012.04.03. 22:50:44

@ratsche: Osterferien, mi?

Az a jo dontes, meg ma elmenni. Nekem van egy sanda gyanum, hogy a csutortok delutan nem lesz tul idealis az utazasra, de nincs mit tenni, ez a portasok keseru kenyere.

Szabványok 2012.04.03. 23:08:12

@Csák Morritz AKA Alibiman:
"De beszélhetnénk arról is, ha az ember vágyik egy 320i-re, mert neki elég a 150-170 paci, csak a sor6 kell, akkor az e90-nél lukra fut. Az utolsó lehetőség az e46 volt."
Mi bajod az E90 325i-vel? Igaz, 218LE papíron, de nem érződik ennyinek. (Na jó, ha 6000 fölé pörgeted II.-ben, akkor húz rendesen.) Annyira zavar a +60LE? Tegyél a gázpedál alá valamit, programozd le 5000-re a max. fordulatszámot.

Miben lenne jobb egy S6 320i, mint az E90 S6 325i-je? (A fogyasztásáról az előbb írtam, arra nem lehet panasz.)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 23:12:56

@ratsche: Na, na! Ez nem egészen így van. Pontosabban az e60 / e65 előtt, a MOST előtt, I/K/P/stb-buszos motyókon nem így van. Utána nem tudom, mert azzal nem foglalkozom.

A perifériák bejelentkeznek az I-buszon (ha éppen azon lógnak). Tudok neked dumpot adni, mert írtam rá egy szoftvert, hogy pontosan ki tudjam deríteni, ki, mikor, mit csinál. Mi tömi el buszt néha, amitől kicsit hülyén viselkedik a kocsi, stb. Mert ugye a LIN a baromi lassú.

A memóriás ülést meg berakod, ajtó modult kicseréled (de pl. az X3-nál ezt sem kell, mert az ülésben van a cucc), P-buszt ugye bekötöd, aztán gyí. SA átírás nélkül is megy. Két kocsiban is megcsináltam már. A memóriás tükröt viszont fel kell tanítani, különben nem megy. Sőt, még azt is megtapasztaltam, hogy SA átírás nélkül is bevágja a hibát, ha a memóriás tükör vacakol. Ez most így van az egyik kocsimon, mert azon lusta voltam átírni. Akarsz egy demonstrációt?

Nem arcoskodsz, csak úgy gondolod, hogy rajtad kívül ha valaki beszél ezekről a dolgokról, csak hülye lehet. Kicsit előítéletes vagy, nem? Az még eszedbe sem jut, hogy amikor még egy pajzán gondolat sem voltál a szüleid fejében, az ilyen "hülyék" esetleg már CAN buszos rendszerhez gyártottak debuggert. Azt meg nem kell félreérteni, hogy azért mert nem megy bele az ember egy ilyen nem szakmai jellegű kommentelős helyen a részletekbe, az nem azt jelenti, hogy nem ért hozzá. Azt jelenti, hogy nem akarja azokat fárasztani, akiket nem érdekli, vagy nem érti. Már így is túlzásba vittük.

Bocsánatot is kell kérnem azoktól, akik véletlenül idetévedtek, és ennyi marhaságot olvashatnak. De megszólítottak, tehát válaszolok. Mindig. :-)

Szabványok 2012.04.03. 23:19:28

@Csák Morritz AKA Alibiman:
"Amúgy meg az NCS-t nem szeretem (nem is tudom, hogyan működik) az INPA-t is csak akkor használom, ha nagyon muszáj, van jobb eszköz. Inkább lehúzom binárisan, szépen átírom az SA kódot, két helyen, ugye, checksumot kiszámolva, majd visszatöltöm."
Számomra ez nagyon érdekesnek hangzik!
Ha megengeded két kérdést felteszek:
* Milyen programmal írod át a kódot, CSC-t?
* Ehhez a folyamathoz szükséges információkat, (pl. mi hol van, melyik érték mit jelent, stb.) honnan szerezted?

"Öreg vagyok már, én jobban szeretem bitek szintjén kezelgetni a dolgokat. Azt még átlátom valahogy."
:-)
Én is öreg vagyok, én is jobban szeretem a biteket, mint az UML-ből generált kódot. De amikor használom a BMW UI-ját, akkor nekem nagyon kilóg belőle, hogy ezt bizony UML-ben specifikálták és ahhoz tesztelték. (Nem a józan észhez.)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 23:20:09

@dr. Szabványok: Abszolút igazad van. Egy sor6 320i-től csak egy sor6 325i jobb, de még jobb a 330i. :-)

Ez ellen nincs érvem. Azonban eljutottam odáig, hogy adó / biztosítás / stb. optimalizálás miatt meg kell gondolni, hány pacit tartok az istállóban. Ha csak egy kocsim lenne, "bármi" beleférne. Meg ha van már egy erős kocsi, amivel lehet rendesen gyorsulni (na jó, ez relatív, kinek mi a rendes) akkor talán elég egy szerényebb is.

Azt szoktam mondani a haveroknak, ha nyernék a lottón, vennék egy hangárt, és teleraknám kocsikkal. Lenne ott e24, e32, e46, eIzé, meg fIzé is, meg Nissan, meg Subaru, meg Kamaz, mert anélkül nem lehet élni. De addig sajnos más a helyzet. Szegényház van, na.

ratsche (törölt) 2012.04.03. 23:25:58

@Csák Morritz AKA Alibiman: De, a régieknél is így van. E31 óta a ZCS/FA alapján vannak felkódolva a vezérlők, ez dönti el hogyan viselkednek, és ezért is nem elég a ZCS/FA szerkesztése, utána a teljes autót kódolni is kell. Továbbá a diagnosztikánál a ZCS/FA alapján keresi az autóban a vezérlőket a teszter - vagyis a ZCS/FA *NEM* dísznek van.

Az, hogy ki, mivel, mióta foglalkozik valamivel, semmit nem jelent. A lényeg az, hogy mennyire mélyre jut. (Ismerek embereket, akik 10 év nyelvtanulás után sem bírnak megszólalni.)

És hogy lásd, nem te vagy az egyetlen, aki I/K-BUSt piszkált régi BMWkben:
tinypic.com/view.php?pic=1zoak4g&s=5
Szintén nem arcoskodásból, de veled ellentétben én az összes IBUS üzenet összs bitjéről tudom, mit jelent.

De most tényleg mennem kell, idő van.

Szabványok 2012.04.03. 23:30:51

@Csák Morritz AKA Alibiman:
"Azt szoktam mondani a haveroknak, ha nyernék a lottón, vennék egy hangárt, és teleraknám kocsikkal."
Hidd el, nem lenne jó!
Nekem eddig három autó volt a maximum. De azzal se nagyon bírtam. Három műszaki jár le, három zöld kártya, három autóra két garnitúra gumi, melyik mikor fog elkopni. Melyiken milyen szerviz kell most éppen, ebben ilyen olaj van, még elmegy, a másikban viszont eltömődött a pollenszűrő. Most sózzák az utat, inkább a másikkal megyek. Erre megvan az éves magyar matrica, de arra nem. Melyik csomagtartójában van ez vagy az. (Most épp ásó, kapa és egy fűnyírógép van a BMW csomagtartójában...)
Háromnál több autóhoz már egy főállású gépkocsielőadó kell!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 23:38:36

@dr. Szabványok: No, akkor ismerős dolgokat fogok mondani. Ugye először van a szoftver gyűjtögetés, vásárlás. Van, amikor célirányosan, mert valamit meg kell oldani, van amikor csak véletlenül beesik egy kis utility, ami csak úgy nyugszik valahol, míg rá nem jön az ember, hogy mire jó. Ezzel párhuzamosan persze szaporodnak a kérdések, amit netes böngészéssel igyekszik az ember megoldani. Jó angol tudás kell hozzá (SZVSZ a német jobb lenne a BMW esetén) és persze a műszaki fajtából. Konkrétan:

Van ugye a BMW Scanner, amivel ügyesebben lehet a kocsit bizgélni. Ez támogatja azt is, hogy sok modulnál letöltsd az Eprom tartalmat sima raw formában, majd visszaírd. Aztán fogod a FAR managert, mert mi vén fütyik még ezt használjuk, F4 aztán F3 hogy hexában lásd a raw fájlt, és kutató szemed a képernyőre tapad, amíg meg nem találod, hogy hol az SA kód. Hogyan találod meg, ha nem tudod a címét? Meg mit keresel? No itt egyszerre több kérdésre fogok válaszolni. Mert az is egy fontos kérdés pl., honnan tudod, mire kell átírni. Az SA kód egyébként egy bit pattern, ahol (most pongyola leszek) 1 adott bit van bebillentve, attól függően, hogy mi van a kocsiban. Természetesen ha az adott helyen az adott bit 1, az sokszor jelent mást egy e46-ban és ez e38-ban. Ezt is tudni kell. Na de honnan? Van egy német (?) szoftver, úgy hívják, hogy SA kóding. Itt ha beírod a pattern-t, bekapcsolja az extrákat, vagy ha beírod az extrákat, megadja a pattern-t. Azonban ez nem tökéletes, szóval néha más kocsiból kell kilopni, hogy melyik biten, mi lehet. Szóval amolyan szoft. reverse engineering. De ez más kérdés. Itt arra is rájöhetsz, hogyan kell a checksumot kiszámolni (sima xor, vagy ovr add, etc). No, mondjam tovább, vagy mindent értesz? Szerintem az emilem publikus, ha folytatni akarod, dobj egy mélt. Szívesen segítek, hiszen nekem is sokat segítettek, meg mit lehet tudni, mit tanulhatok tőled. :-)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.03. 23:49:11

@ratsche: Ez persze biztos a tanfolyamokon állítják, de gyakorlatban (mondom, akarsz demót?) nem így van. Meg kell jegyeznem, ha tanfolyamon sajátítottad el ezt az infót, akkor (nem gúnyolódom!) legalább te figyeltél, magadba szívtad a tudást.

A buszt meg nem azért vizslatom, mert arra vagyok kíváncsi, hogy melyik bit mit jelent. Azt egy idő múlva lehet tudni. Hanem azt kell tudnom, melyik mocskos periféria pofázza tele a buszt, hogy pl. a sebesség infó nem megy át az IKE-ba időben. A link meg amit küldtél egy I/K busz interfész PChez. Ez olyan, mintha képet küldtél volna egy fandliról, mondván: látod milyen fasza kőmíjes vagyok? Az a szerkentyű meg valami őskövület lehet soros porttal. Bár igaz, ami igaz a sebessége több, mint elég. Na jóccakát!

Rocko- 2012.04.03. 23:52:47

@ratsche: kösz az infot, akartam kérdezni.

Rocko- 2012.04.03. 23:55:58

@Shadowbull: azért a portásnak ne sírjon a szája, most lendül fel a sonka téma. ;)

Szabványok 2012.04.04. 00:33:49

@Csák Morritz AKA Alibiman:
:-)
Kösz, marha rendes vagy!

Szakmailag annyit, hogy a gyűjtögetést jó régen elkezdtem, össze is gyűlt egy csomó sw, információ, interface. Már az is jó sok idő volt, amíg a speciális BMW terminológiát többé-kevésbé elsajátítottam, de ha éjjel felkeltesz álmomból végig nem sorolom, hogy mi az ISID, ISTA/P, ISTA/D, ISIS, ISSS, ISAP, ICOM/a, ICOM/B, ICOM/C, IMIB és az INPA között. És akkor ez még csak az I betűvel kezdődőek voltak! Ezek nem normálisak!

(Hogy egy régebbi felvetésre reagáljak: a próbákhoz egy 20A-s 5mV-s zajú tápegységet kötök az autóra, 13V-ra állítva. Ha ez nem jó neki 80Ah órás akkuval, mint pufferrel, hogy 5V-t csináljon róla a kontrollereknek, akkor dögöljön meg!)
Sajnos az én BMW már "korszerű", így mindenféle nehézségek vannak, ráadásul sok pletyka kering, hogy mit nem lehet már ezzel.

Eddigi legnagyobb sikerem, hogy a DIS-t sikerült üzembehelyeznem, OPPS interfésszel. Diagnosztikára jó, de én nem diagnosztikát akarok, mert az autó jó, hanem modifikálni.

Nagy nehézség, hogy egészen friss az autó sw-e (Ezek a hülye szervizek bármi van, rányomják a legújabb förmvert.) és ha jól értem a rendszert "sikerült" olyanra megcsinálnia a BMW-nek, hogy nem logikai, hanem fizikai címmel történik a kódolás, ezért program számára ismeretlen förmvert nem tud kódolni.

Kösz a biztatást!
Ha van megfelelő info, eszköz, csak kitalálok valamit. (Én még 1702-s EPROM-mal kezdtem nagyon-nagyon régen (35 éve), igaz az autó csak hobbim, nem szakmám, de azért CAN buszt már kezeltem pár félét.)

MilleMiglia 2012.04.04. 08:15:53

@ratsche: Nem működik, majd nyaralás után linkeld be légyszi újra, tényleg jó lenne. Jó pihenést!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.04. 10:28:52

@dr. Szabványok: BMW Scanner. Most már levitte a csóka az árát. A 2-es a MOST-hoz jó. Nekem csak 1.4-es van, mert a MOST-os kocsikkal nem foglalkozom. Azokat egyelőre bottal se piszkálnám meg. :-)

Szabványok 2012.04.04. 10:46:11

@MilleMiglia: Addig használd a humorérzéked!

Szabványok 2012.04.04. 10:49:31

@Csák Morritz AKA Alibiman:
Kösz.
Néztem a 2-st, de nem vettem meg, mert nem voltam benne biztos, hogy jó az enyémhez. De akkor meg fogom próbálni.

Ez a "Media Oriented Systems Transport" nekem nagyon nem tetszik (különösen általános használatra), de ez másik kérdés.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.04.04. 11:04:08

@dr. Szabványok: Írj levelet a csókának. Mindig válaszol. Szerintem a legjobb kombó ha MOST-oos vagy egy Scanner 2 és SSS / Progman. Ez utóbbival vigyázni kell, vannak rossz másolatok, amiben a binary rossz, pl. updatelni akarod a váltót, és belerohad az update közben, kocsi onnantól kezdve nem mozdul. Az azért mindent elmond, hogy a rákban lehet így megcsinálni egy rendszert - függetlenűl attól, hogy milyen a binary, hiszen akár a gyáriban is lehet egy fájl sérült. Abba nem rohadhat bele. Pontosabban nem rohad bele, csak közli, hogy az update nem sikerült és kabbe.

Ahogy korábban írtam, én is kételkedem abban, hogy a legjobb szoftvereseket alkalmaznák a gyártók. Mintha ezt olyan szükséges rossznak tartanák. Ennél ziláltabb, kesze-kuszább áttekinthetetlenebb rendszert, mint amit ezek kitaláltak, elképzelni sem tudok. A diag szoftverek meg a világ legbarátságtalanabb felületeivel rendelkeznek. Mintha el akarnák riasztani a sokszor amúgy is megrettent autószerelőt, aki örül, ha nem kell a gép közelébe menni. Borzalmas.

Szabványok 2012.04.04. 14:14:45

@Csák Morritz AKA Alibiman: Ismételten kösz.

Egyetértek a szoftveresekkel kapcsolatban. Látom, hogy megy ma a szoftverfejlesztés Németországban, hogy megy multiknál.
Látom, hogy történik a specifikáció, a tervezés, kivitelezés, tesztelés üzemeltetés.
Mikor meghallom a modell alapú kódgenerálást és tesztelést, a hajam minden szála égnek áll. Az észt nem lehet metodikákkal, metrikákkal, QM-mel, matematikával helyettesíteni.
Legjobb szoftversek? Olyan nincs! Itt bérmunkában specifikálnak, ott bérmunkában terveznek, amott bérmunkában kódolnak, emitt bérmunkában tesztelnek, stb. Az embereknek helyettesíthetőek kell lenniük.
Próbálnak kitörni ebből, pl. az agilis metodikák, extreme programing ilyesmi kitörési irány, de nem nagyon megy. A hülye QM-esek meg hajtják az automatikus kódgenerálást, mert akkor szerintük nem 100 csak 20 hiba lesz 10000 soronként. A félrespecifikált programban.
(Irodalmi adat, hogy a biztonsági(!) szoftverekben üzemeltetés közben manifesztálódott hibák 60%-a specifikációban van benne!)
Amit a BMW-nél látunk, az ráadásul egy folyamat eredménye.

MechanicGod 2012.04.04. 14:15:16

Bár nem az eredeti cikkhez tartozik de a komment vitában azért előkerült a téma. Azért arra én is kíváncsi lennék, hogy az audi Q7 hátsó olvasó lámpájában (2db) mi kerül 304.800 forintba. De most komolyan, k*rva jó lámpák lehetnek ennyiért :)
(mondjuk igaz a q7 célközönsége nem is én vagyok, szóval hülyeség ilyeneken agyalnom)

akira2 2012.04.04. 20:26:42

@MechanicGod:

Elektronikus extrát nem kérünk premium autóba, mert egyrészt qrva drága, másrészt úgyis az fog először elromlani, de úgy, hogy szerencsétlen esetben még a motorelektronikát is tönkreteszi...

A mechanikát pedig illene megfelelően karbatartani, szervizelni... ugyanis a balkán ott kezdődik, ahol a karbantartás végződik (értsd: elmarad)....

MechanicGod 2012.04.04. 21:36:03

@akira2: Persze, de ebben van valami groteszk. Nem csupán az, hogy több mint 300.000 2db szirszar lámpa, mert ez tényleg -ahogy írtad - qrva drága, hanem ha már veszek egy prémium autót, akkor ne fapados legyen és ha valaki Worthsworthöt akar olvasni a hátsóülésen miközben a sofőr 180-al megy az autobahnon akkor legyen már benne egy lámpa :) (arról nem is beszélve hogy az oldallégzsák 110k HUF, a 4zónás klíma 210k HUF, miközben egy 1000forintos lámpa meg 300).

A második bekezdéssel teljesen egyetértek.

ratsche (törölt) 2012.04.17. 00:01:32

@MilleMiglia: Amit belinkeltem, azon tekergettem azóta, felraktam az aktuális változatot ide:
userscripts.org/scripts/show/130119
(Primitív tákolmány, de működik.)

Ez amúgy sokkal profibbnak és kényelmesebbnek tűnik, de még nem próbáltam:
userscripts.org/scripts/show/89243