HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ki ölte meg a magyar ralit?

2012.04.05. 06:04 Tcomment

Címkék: magyar rali unalmas

Egy rakás Mitsubishi, amikről tíz éve álmodni sem mertünk volna, de arra senki sem gondolt, hogy unalmasak lesznek, mint a bűn.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr954364634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.05. 06:41:08

"de közgyűlésre már akkor sem mennének el, ha pénzt kapnának érte. "

Ennyi... ha a művelőit nem érdekli valami, akkor mit várunk?

kisvagány 2012.04.05. 06:59:00

Szomorú, de nem csodálkozom rajta, hogy ilyen helyzetbe került a magyar ralisport. Nincs rá remény, hogy a közeljövőben változzon a helyzet. Majd járunk külföldi versenyekre... :(

porchmonkey (törölt) 2012.04.05. 07:08:26

Mit is lehetne ezekre mondani?Én személy szerint már rég letettem a Magyar Rallyról,talán azóta amióta mindenféle Lengyel,Belga,Francia vidéki összefoglalókat először elnézve eltűnődtem:Na,így kellene nálunk is egy versenyautóval menni!Ott valóban kitapossák az autók belét is,azután ha nem adja ki,akkor,így jártam.De legalább a végsőkig küzdöttem!Nálunk meg... Orrtolósan szerencsétlenkedik egy összkerekessel a kanyarokban,de legalább óvatosan,nehogy elkopjon a gumi!Nehogy máá valami megsérüljön valami,mer' nincs pénz a cserealkatrészre,szánalom!Az MNASZ meg olyan mint a FIA,mindenféle értelmetlen szabályokkal ellehetetlenítenek mindent amiben egy kis szórakozása lenne az embernek!

abdulesmia 2012.04.05. 07:20:58

Miért is nem meglepő, hogy ezt is szétba*ták az évek alatt, mint oly sok mindent itt nálunk. A vezetők természetesen.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.04.05. 07:42:58

Ezt egy fórumon találtam:
"Én nagyon nagy rally imádó voltam. Úgy 2000-től benne voltam eleinte sportbíróként, majd 2004-től navigátorként az ORB 1-ben, 2008-től már én vezettem rally 2-ben.
Na már most ezen előélet után oda kellett jutnom, hogy 2012-re most először nem váltok liszenszet és nincs semmi kedvem elmenni egy ORB versenyre sem. Indulni is csak sprinten az éven 2-3 alkalommal a feeling kedvéért. Az autót is most szeretném adni, mert felesleges.
Mindez azért, mert olyan sikeresen, több év komoly munkája révén tönkretették ezt a sportot is. Alig van néző, induló, a feeling már sehol nincs.
Amikor beültem először navigálni, az csoda számba ment, hogy egy jó autóba volt hely. Most navigátort sem találsz....
Ezért a rallyért felesleges lelkesedni. Az igazán jókezű pilóták már nem is indulnak, mert nekik nincs cégük és nem mosnak el sok-sok pénzt a versenyzéshez."

Szűcslaci 2012.04.05. 07:45:00

@abdulesmia: Nem "csak" a vezetők. Csodálkozom is, hogy ilyen őszintén írtak erről a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy közgyűlésre, vagy szakággyűlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselők választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyűlést megelőző héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetőt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezőny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szőkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmiről. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran.

Claja 2012.04.05. 07:45:32

Sokkal izgalmasabbak azok az amatőr rally, vagy ügyességi versenyek, ahol saját maguk összeeszkábált autókkal teljesítik a kijelölt pályát, és látni közöttük tehetséges versenyző fiatalokat. Sajnos Magyarországon egyenlőre nem az a trend, hogy alkalmas és tehetséges fiatalokat szeretnének kiválasztani és a szponzorok autóival egy nagyszerű és nézhető versenyt rendezni, hanem minden féle anyagi javakkal ellátott fakezű falábú kontárok vezetnek több tízmilliós autókat. A tehetségük roppant szerény az autóversenyzésben, de az egójukkal próbálják kompenzálni bődületes hozzá nem értésüket. Megjelennek fiatalok is, ahol apuka tehetségtelen fiába táplált roppant egójával gyalázza le a pályát olyan szintem, mint egy agresszív vadkan tenné a kifutóján. Élő példa amatőr ügyességi versenyen megjelent Fakezű Ego Jocóka és adott a pályának olyat, hogy a pályajelzők szanaszéjjel repültek, és a fiatalok otthon reszelgetett Zsigulikkal nagyságrendekkel jobb időket autóznak. Ezek után ki nézi meg a fakezű team nevetséges egymás élvezetére rendezett rallyversenyeket.

protézisesh 2012.04.05. 08:08:40

Ez is olyan, mint ebben az országban bármi. Mocskos, átpolitizált pénzmosoda. Mit várunk? A magyarországi ralisport már az átkosban is a kegyeltek sportja volt. A volán öntötte a pénzt, volt egy-két Ferjáncz-féle "bezzeg"gyerekünk, akiket tömtek, hogy menjenek.

A mezőny meg a pestitaxis-mentalitású emberekből (maszek autószerelőkből, gumisokból) állt, akik többsége már akkor is ügyeskedett, lopott-csalt-hazudott.

Mivel nincs reklámpiaci értéke, nincs valódi szponzor (gyári csapatról ne is álmodjunk), így marad az ügyeskedés, autóféltés.

A szövetség meg Mo.-on szinte minden sportban a kiöregedett versenyzőkből áll, akik valaha sikeresek voltak, de a 70es évek edzés- és irányítási módszerei egyszerűen NEM MŰKÖDNEK 40 évvel később. Ezt kellene belátni. Ahogy a vívőink is lebőgtek, ahogy a rali beállt, mi lesz a következő? A kajak-kenu?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.04.05. 08:11:35

Kiváló írás, abszolút egyetértek. Elég "öreg" vagyok, és még láttam a széria Ladákat, Skodákat, Ferjánczot Urquattro-val menni, akkor tényleg volt vívás. Mindig volt valaki, akiért lehetett lelkesedni, jöttek tehetségek, Cigány, Bútor, Balázs Öcsi, Kőváry Barna, a Strázsahegy tele volt egész nap, ha jó helyen akartunk állni már hajnalban vagy előző este kimentünk. A rally-s hétvége olyan volt, mint a szent mise, kötelező volt menni, akárhol volt verseny. És megérte! A Bútor Robival beszélgettünk a közelmúltban, kérdezte, hogy miért nem járunk már versenyre? Minek, hogy megnézzem, ahogy te és még három ember elfordul nyélen, aztán a rengeteg Mitsubishi vállalhatatlanul, utcai tempóban próbálkozik, megijednek a kanyartól, és öblögetnek.

Az utolsó versenyen, ahol voltam, álltunk egy féktávnál és néztük ki, hol fékez. Ahol a Mitsubishi armada nagyot fékezett, ott a Bútor még beleváltott egyet a Citroennel, picit megrúgta a féket, és üvegen a sodródás által fékeződve elfordult. Aztán még jött a Balázs Öcsi Ladával, kicsi fék, és a tempótól sodródva lobogósan bekanyarodott, gyorsabban, mint a Mitsuk, és aznapra annyi volt. Na akkor volt elég, azóta csak amatőrön voltam párszor.

Shadowbull 2012.04.05. 08:19:01

@becsületesnepper: amikor öblöget, akkor mit csinal?

Nem vagyok egy rally-fan, de okosodni akarok :)

Pinabajusz 2012.04.05. 08:25:57

Hogy trollkodjak is.

Ugy tizenegynehany eve voltam egy ralin kivancsisagbol, mert egy cimboram elhivott es jo mokanak tunt.

Mar akkor sem ertettem, hogy ki a tokom jar ilyesmire, par szogletes rajongon kivul.

Lehet itt temetni ezt a sportot, de nem lehet, hogy egyszeruen csak nem erdekli az embereket? Most mar eleg szeles lehetosegek vannak egy-egy hetvegi kikapcsolodasra, hogyha az ingerszegeny kornyezetbol ki akar az ember szakadni, es valoszinuleg egy unalmas rally, amihez esetleg messzire is kell menni, nem alternativa.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.04.05. 08:26:42

@Shadowbull: megijed a kanyartól, elveszi a gázt, aztán rájön, hogy elfér még egy kicsi, gázt ad, megint megijed, megint elveszi. Nem biztos magában, a kocsi többet tud, mint ő, fosik és pöckölgeti a gázpedált.

belabacsi123 2012.04.05. 08:45:19

Több összetevős ez a történet, a cikkben majdnem minden összetevő szerepel.
Álltam sokáig a "nézőtéren" is aztán versenyeztem jó pár évet túrában. A végére mindkettő szar volt. Pedig akkor még H1-ben 20-30 lada is összejött egy versenyre. akkor tényleg kellett küzdeni, most jó ha 10-15-en neveznek, ha végiggurulsz már pontszerző vagy. Éz ez az egyik legnépesebb kategória még mindig...
Túrában is sok a nagyautó, a kicsik egyre inkább kikopnak, mert ők tényleg "konyhapénzből" mentek/mennek. Így a fiatalok nem is mernek nagyon odamenni a túra környékére sem, mert a sajáterős zsiguli már sehova sem jó a Bodnármotoros szörnyek ellen. Emlékszem mikor az első osztályban megszünt az A6 és a H-s vfts-eket evo-ra cserélték. Következő évben az összes ex I. osztályú lada túrában versenyzett. Már akkor feltettük a kérdést: mit keresünk itt?
Aztán itt vannak a "van pénzem autóversenyző vagyok" felfogású emberek nagyautóval. Ha evo-val megy a ladák verik meg őket, ha bmw-vel a suzukik. Túrába még talán belefér, na de I. osztályba?
Megújjulás meg nem lesz addi amíg pártvonalon tutajosokat neveznek ki a szövetség élére, aki se nem volt benne, se nem ért hozzá...

tiramiska 2012.04.05. 08:50:24

Szép írás! De, jó lenne, ha azokat akik furkálódnak megnevezzétek! Savaznám őket egy picit......nagyon!
Viszont felhívnám egy aprócska tényre a figyelmet! Sokan el sem jutnak egy versenyre, mert azt sem tudják hogy létezik ez a sport...-az ok Mo.n szar-de szeretni való kis technikai szakág! Nem csoda! Bekapcsolod a TV-t és ömlik az F1, ami engem személy szerint hidegen hagy... de vannak akik perverz módon arra izgulnak, hogy 1 ezreddel gyorsabban vette a tudomisénki a kanyart, s még csak nem is látványos....viszont, nagyon jól lehet rajta aludni- lelkük rajta. Amire ki akarok lyukadni, az hogy AMEDDIG NINCS EMBERI IDŐPONTBAN WRC, ADDIG CSODÁKRA SEM KELL SZÁMÍTANI! S, mikor ismétlik?! Csak a fanatisták maradnak fent, vagy töltik le a futamokat.... A fiatalok, és a gyerekek előtt teljes mértékben láthatatlan, ez a sport-legalábbis nálunk. Ha felnőnek, ki fogja nézni a rallyt, ha nem is tudják hogy van-létezik?!
Ha, F1 Blog lenne, akkor már vagy 500 hozzászólás lenne....

yenoee 2012.04.05. 08:52:38

OFF: aztaqrva, de sietnek azzal a 412-es Moszkviccsal a cikk vége felé... meg jó a rajtszáma is :)

newnt55 2012.04.05. 09:04:08

Kicsit közelebb kell hozni az emberekhez a ralit. Csinálni városi versenyeket, mittudomén.
Attól már senki nem esik hanyatt, hogy üttyömfüttypusztán de jól megy az Asi megy a frici meg a józsibácsi.
Emlékszem Fehérváron milyen tömeg volt a városban amikor bejöttek az autók, és ott durrogtak a közúton.

TomT 2012.04.05. 09:08:21

Érdekes cikk, bár alig találtam le rajta anélkül, hogy megdőlnék a sok unfrankó kifejezésen. ;)
Kedvencem volt ez a sport vagy 25 évig. De jó ideje már nincs ilyen _sport_. Hiszen annak feltételei pl. szabályok, sportvezetés, sportolók - ez mind nincs már. Hogy kik és mik vannak helyettük, azt leírta a cikk, Szűcslaci és becsületesnepper.

Egy dologgal viszont nem értek egyet: "pénzember" aztán pont nem hiányzik a rendszerből. Egyrészt az nem a szakmáért jön, hanem a pénzért. Másrészt viszont lehet, hogy nem egyre gondolunk. Én itt, magyarországon a pénzember hétköznapi jelentését úgy ismerem, mint korrupt csirkefogó, gazdasági bűnöző, gazember. De lehet, hogy az én tudásom felszínes. Aki pedig ilyeneket hiányol, az nézzen szét kicsit jobban, meglesznek azok.

Peetee 2012.04.05. 09:08:25

Itt az a gond, hogy a legtöbben pénzt akarnak kivenni belőle. Többek között a Mecsek-IRC is ezért marad el. Tavaly ottvolt 200.000 ember, az utolsó koszos szalmabálát is kiadták a szállásadók, rogyadoztak a pécsi éttermek....stb.
A szervezők megszámolták magukat idénre: "hú, csak 1-2millió maradna fejenként, akkor hagyjuk a picsába..." És nem lesz IRC; ennyi.

A csapatok nem elhanyagolható része is tk. egy nagy pénzmosoda: van szponzor, van támogatás csak add vissza a zsebembe a 10-30%-át.
Aztán megy a számlágyártás: 4versenygumi egymilliókettő plusz áfa, két lengőkar hatszázötven ezer....ésatöbbi, csak legyen nullán a "cég" az év végére, meg érjünk célba pár versenyen.

megint 2012.04.05. 09:12:32

Mivel rohadt drága ez a fajta sport(gumi, alkatrészek...stb) ezért pénzt mosni tisztára is tökéletes megoldás lehet, hiszen így lelehet papírozni a dolgokat. Természetesen a rajtuk lévő hirdetésekről beszélek, és az ezen keresztül "kivehető" összegekről. Persze lehet, hogy csak túl színes a fantáziám.

hofi601 2012.04.05. 09:19:31

Huhh, itt nagyon okos lesz mindenki...
Egy kicsit szembe mennék a közhangulattal: nem kellene temetni magát a ralit. Ami a rali1-ben mára kialakult az tényleg egy szemétdomb, sok kiskakassal. De ugyanakkor nézzétek meg mennyi sprint, sőt sprint bajnokság van ma: rengeteg. Markó Tibi féle, BAZ, SRT stb. Az RTE is köszöni, jól van: van bajnokságuk, naptáruk, versenyzőjük, nézőik, és nincs az a sz*rdobálás, mint a nagyoknál.
Szóval vannak versenyezni akaró/szerető/tudó emberkék, vannak autók, és van közönség is, csak össze kellene terelni őket. És törekedni kellene az olcsó kategóriák bevezetésére. Amennyire semmit nem vártam pl. a telefonfülke (Ignis) - kupától, annyira kellemes meglepetést okozott. És beigazolódott, hogy nem csak a WRC-re kíváncsiak az emberek: az Ignis-eseken látszott az akarás, öröm volt nézni, hogy milyen küzdés ment ott.
Az a gond, hogy ma nincsenek lépcsők, fokozatok: ha van pénzed mehetsz rali1-ben, nem számít a tehetség.
Vissza kellene hozni a régi feljutási rendszert, életet lehelni a kis kategóriákba, és szerintem lenne rá kereslet minden oldalról. És nem kellene annyira majmolni az FIA-t. Kiírhatnának akár rali1-ben is egy E30/E36 kupát, lehetne újra Ignis vagy egyéb kupa. Nem FIA homológ? Na és? Olcsó. És had' menjenek a helyükön, ne kelljen a mezőny végén menni csak azért, mert más az autó alvázszáma.

RemekElek 2012.04.05. 09:20:20

Sajnos a rally nagyon eltávolodott az átlag embertől. Régen sokkal nagyobb volt az összes autóshoz viszonyítva azok aránya akik szerették az autózást. Ma a többségnek az autó nem egyéb mint helyváltoztatási eszköz. Bevallom manapság már nem is szeretek pusztán közlekedés céljából "vezetni". Valamikor kis mellékutakon élvezet volt két kanyar közt trabanttal a kigyorsítás majd a következő kanyar lendületes bevétele is. Ma a főutakon autózva ezt az élményt csak egy "sportkocsival" lehetne átélni bőven a szabályos korlátokat túllépve. Fiatal koromban édesapám révén volt szerencsém belekóstolni a rallyba. Nem tudom ki ismeri ki nem de létezett és valamennyire még ma is létezik a "tájékozódási" rally amit mezei autósok normális autókkal közúton és kisebb részben zárt pályán (ügyességi szakaszok) zajlik. Valamikor ilyen versenyeket évente tucatszám rendeztek és volt közönsége is. Városi utakon zajlik a közlekedési szabályok betartása mellet szintidő betartásával kell trükkösen megfogalmazott térkép szerinti útvonalat bejárva teljesíteni a pályát. Volt, van nevelő hatása és a jobbak és tehetősebbeknek jó lehetőséget biztosított a "komolyabb" rally formák irányába. Sajnos ennek a "kultúrája" úgy érzem teljesen kikopott köztudatból. Mintha ma már csak pár fanatikus autószerető ember öregfiús találkozójává vált volna. Az ilyen események nagyobb promotálásával lehetne talán újra kulturális hátteret teremteni a komolyabb rally-s versenyformáknak is. Arról nem is beszélve hogy a közúti autózási kultúrának is jót tehetne.

Boschzo 2012.04.05. 09:23:50

A cikk tartalma egy állapotot tükröz, de véleményem szerint nem segít senkit. A jelenleg még próbálkozó versenyzőket, a korrekt (mert van ilyen)szponzorokat, és az elkedvetlenedett szurkolókat sem. Aki ennyire jól belelát vehetné a fáradságot arra,hogy szarozás helyett mást tegyen. Elgondolkozhatna a jővőben milyen cikket írjon azért, hogy ez a helyzet javuljon. Mivel tudná segíteni ezt a sportot. Természetesen nem gondolom, hogy ez megváltozik azonnal, de ez a cikk biztosan nem segít. Ez egyszerű sárdobálás, összefoglalása a rossznak ami történt az elmúlt időkben. Szerintem történtek jó dolgok is, arról hallgatunk. Aki belefáradt az ne romboljon tovább egy ilyen cikkel, hanem álljon horgásznak vagy sakkozónak.
Sok komment nagyon jó, különösen az tetszett aki azt írja, hogy megváltozott a világ. Régen minden sport népszerübb volt, mert az volt csak. Ma repülhetsz, hajózhatsz, síelhetsz, holdra is mehetsz ha van elég pénzed. De a tréfát félre téve sokkal több lehetősége van az embereknek a szabadídő eltöltésére ez sem segít a mi kis sportunkon. Hallottam egy javaslatot valahol, hogy rendezvény szervező céggel kellene szervezni a rallyt mert nekik van gyakorlatuk abban, hogy mivel csalják ki a nézőt. Ez is csak egy ötletelés,de talán...

mennyi?husz! 2012.04.05. 09:27:08

@IV. (Parkoló) Béla: Na igen, par hete levo postban en is le irtam a velemenyem dihejban, h miert nem fog hianyozni mikor unatkzo, vezetni nem tudo etterem es benzinkut tulajok bohockodasa es mosodaja evek ota mar ez. De legyen, leszarom csak akkor adjon lehetoseget annak a 20-on evesnek aki igazan veretne is neki, erzi az autot, magat meg nevezzi ki csapatfonoknek vagy vmi.

mennyi?husz! 2012.04.05. 09:52:18

@Boschzo: Ez inkabb egy torold ki a csipad nyisd ki a szemed cikk azoknak akik eddig nem lattak tisztan. Nagyon sok buta ember van es bocs de tobbnyire ilyen emberek jartak ki a rallyra is. Eleg volt ha elkaptal egy ket "beszelgetest" a publikbol a palya szelerol...

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.05. 09:58:55

A kilencvenes évek eleje-közepe. Az a hangulat hiányzik a raliból.

Rali túrában versenyről-versenyre ismerős arcok, ha kellett egy Zsiga kardánkereszt, vagy kuplungtárcsa, puszira adott valaki, és a következő versenyen visszakapta.

Ez hiányzik szerintem.

coord 2012.04.05. 10:05:01

Ha rally, akkor amatőr. Az még legalább izgalmas, a lelkes srácokat sokkal jobb nézni még akkor is, ha Ladákkal meg egyebekkel nyomják, nem pedig méregdrága csúcsgépekkel.
Az F1 meg egyenesen érdektelen dögunalom.

adam_hun 2012.04.05. 10:15:12

Ez a cikk felhivja a figyelmet a problemara,de sokkal inkabb rombolo hatasu mint hasznos.valoban szukseg van ebben a sportban olyan emberekre akik ertenek ahoz hogyan kell egy sportot,egy szakagat menedzselni sportszakmailag es ami nagyon fontos marketing szempontbol.en nem temetnem el ilyen konnyen mert hatalmas benne a potencial.en igyekszem azert hogy ez a sport ujra a regi fenyeben tundokoljon,mert en akkor voltam gyerek amikor a viragkorat elte,akkor szerettem bele es azota is fertizott vagyok.mire oda jutok hogy vegre en is csinalhatom elhal?azt nem fogom hagyni!ha valaki a kritikakon tul otlettel is rendelkezik az nyugodtan keressen!en dolgozom rajta,es dolgozom azon hogy legyen siker a magyar rally sportban!
adammatok.com
facebook.com/adam.matok.racer

Eclect 2012.04.05. 10:31:25

@RemekElek: Régi vágyam részt venni egy általad említett közúti "veresenyen", de a szigorúan oldtimer-jellegű kupákon (pl. Mercedes Csillag-túra) kívül nem találtam semmilyen lazáb, elérhetőbb árú eseményt.
Esetleg titkos tipp? :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.04.05. 10:33:49

Egyetértek az írással, unalmas, hogy ugyanazokon a gyorsokon mennek. De nagyon válogatni se tudnak, rengeteg a magánterület, tiltakoznak a zöldek is, az aszfaltos utak nettó szarok, a honvédséggel is nehéz leszervezni már a lőterek használatát. De az igazán durva tényleg az, hogy óvás, anyázás, bunyó, etapon szerelés, a másikkal kibaszás és csalás megy mindenhol. Meg lehet nézni a lengyel/cseh bvagy épp a skandináv amatőr versenyeket, ott telitalppal nyomják a versenyzők. Itt meg tényleg az megy, hogy elmegy a mezőny eleje, 5-6 versenyző, aztán jönnek az utcai tempós kőgazdag "versenyzők", akik zsebből teszik le az autó árát, de nem nyomják a gázt, mert nem akarják odacsapni sehol, egyenesben megküldik tempóval, de a kanyar előtt 100 méterrel már állnak a féken, és csak ott emberkednek, ahol 30-nál több szurkoló van egy csapatban.

Nem mellesleg majdnem minden környező országban olcsóbb a rali. Talán a cigány beszélt arról, hogy az itteni nevezési díjból -amiért pont lófaszt se kap- simán legurít két autót Olaszországba, kifizeti a szállását és kajáját mindenkinek és benevez a versenyre. Hát ezért nincs értelme az ORB-nek.

*azta* 2012.04.05. 10:38:58

ebből akár cikksorozat, vagy inkább interjúk is születhetnének. ezt a témát bővebben is ki lehetne fejteni - vagyis vitaindítónak a cikk tökéletes, csak ki is kellene szépen bontani. az újságíró adott, a feladat adott...

Boschzo 2012.04.05. 10:40:24

mennyi?husz! igazad lehet, ebből a szempontból nem vagyok jártas.
Én mégis egykicsit inkább a adam_hun-ra szavaznék. A megoldás érdekelne...

Én azokból a fiatal de hozzáértő generációból raknék össze egy vezetést mint pl: CselényiBalázs, Vörös Gabi, Pénzes Zsolti stb.
Akikbe még van erő, és elzavarnám ezt a mutyizó, politizáló társaságot. Nekik ezzel csak az a céljuk,(szerintem) hogy kezükbe tartsák az irányítást. A F-1 virágozzék (semmi bajom az F-1-el)Rally hallgattasék el. És keményen ott a politika mögöttük, amikor meghallottam hogy ősi rally-s család sarjaként V.kerületünk polgármestere bekerült a vezetésbe, a sírás kerülgetett.

zsg? 2012.04.05. 10:40:40

Autóbuziként van/volt pár jó autóm, sokat költöttem a piszkálgatásukra. Ennek kapcsán elég sok olyan emberrel találkoztam, akik magukről sokat gondolva és sokat állítva, építenek motort, váltót, kipuffogót, bódét, importálnak JDM cuccokat, stb. Elmondhatom, hogy annyi rongy emberrel sehol másutt nem találkoztam, mint ebben a környezetben. Felvette a pénzt, majd lopott alkatrészt épített be, felvette az előleget és eltűnt, a megrendelt és kifizetett JDM váltómat a haversrác járatta be a Veszprém ralin, sorolhatnám a sztorikat. Nyilván ugyanezek a történetek megvannak a csapatok, vagy a szponzorok háza táján is. Nincs abban semmi meglepő, hogy az egész ralis miskulancia szép lassan szétrohadt és ma már ép elméjű ember nem megy a közelébe sem.

adyz 2012.04.05. 10:49:26

Nem a magyar rali halt meg, hanem az ORB. Ki kell menni egy RTE, SRT, BAZ RS, vagy bármi hasonló szintű versenyre. Na, ott vannak autók, ügyes kezű pilóták, rengeteg néző. Az ORB már nagyon régóta csúszik lefelé, el kell szépen felejteni.

mennyi?husz! 2012.04.05. 10:53:19

@Boschzo: Keves ahoz egy ember nincs olyan aki megmondja a tutit. En 20070ben voltam utoljara az ominusos Eger Rally-n nem hianyzott eddig se de ha tobb ev kene ha vmi csoda tortenne, h ujra kinezzek. Amugy meg az F1-et kar ide keverni. En szemely szerint ha kozelrol akarok latni vmit akkor most itt a lehetoseg a WTCC-re. Izgalmas, jo, kuzdenek mert sok auto festest cserel. Ahogy volt beharangozo itt is, ki mehet az ember a szomszedba utana meg Mogyorodra es a 3000-forintos jegy arat ki birja mindenki szerintem. Van helyett mas sokkal jobb.

2012.04.05. 10:56:53

"Azt akarom látni, hogy 130 kilométer után, az utolsó gyors rajtjába még három-négy versenyző áll be esélyesként. Nézőként gladiátorokat akarok látni, aki odajönnek, és életre-halálra, határon autózva megverekszenek a stopperrel és egymással."

Akkor ez nem a te sportod kedves cikkíró. A valóságshowk meg a Forma1 pont neked vannak kitalálva.
Ha mégis nagyon ragaszkodsz hozzá, akkor lehet nézegetni hőskori versenyösszefoglalókat. Ja, a külföldi mezőny tényleg jobban odateszi magát és nagyobb sportélményt nyújt, ez nem vitás. De a sport már megváltozott, az meg nem kell hogy arról szóljon hogy egekig magasztalunk egyes versenyzőket mint mondjuk a már említett F1-ben. Igenis kell hogy ez egy emberközeli sport maradjon.
Az utánpótlás-filozófiáddal sem teljesen értek eggyet. Jó lenn ha lenne, ez nem vitás, a hiánya elszomorító, de az nem megy hogy minden egyes fiatalnak odatoljuk a feneke alá a 300 lóerős gépeket. Nagyon ritka hogy valaki olyan teljesítményt tudjon nyújtani amivel ezt kiérdemelheti, 5 évente egyszer, mint mondjuk a Bútor Robi vagy a Demjén Martin. A legtöbb vezető európai bajnokságban is az élmezőny (top10-20) nagy részét a 30-40 esetleg 50-es korosztály teszi ki.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.04.05. 10:58:00

A magyar rali kicsit olyan lett, mint Palik Laci Dakarja. Végig lehet menni 90-el ott is de minek?

mennyi?husz! 2012.04.05. 11:08:33

@chipanddale74: Na ja :D Sose felejtem mikor defekt miatt ilyen lassu temponal a sivatag kellos kozepen ahol sehol egy padka felborul mert ellenkormanyzas helyett rakormanyoz(lol?) aztam azzl problja mosni magat, h valojaban 160 volt mert mph -ben volt az. Es kb amugy ilyen ugyes emberek mentek a orb-on is.

RemekElek 2012.04.05. 11:14:42

@Eclect: Most hogy így rákérdeztél ezt az oldalt találtam amin találni lehet valami hasznos infót a témával kapcsolatban 3x w pont georallye pont hu

hofi601 2012.04.05. 11:27:06

@RemekElek: @Eclect: Nem is tudtam, hogy ilyen még létezik. Anno indultunk mi is 1-2 ilyen versenyen, akkor cityrallye néven futott. Nagyon jó kis móka volt.

RemekElek 2012.04.05. 11:29:28

@hofi601: Valamikor én is részt vettem egy páron de a rendszerváltás után sok minden változott és kimaradtam belőle... Talán ha több helyen lenne...

bendix21 (törölt) 2012.04.05. 11:31:33

@Boschzo: A felsorolt listádban szereplő neveknek már lett volna lehetőségük újítani még sem tették, a Balázs jó elméleti szakember de gyakorlatban működésképtelen. A Pénzes meg ügyeskedő semmi több!

deak.atti 2012.04.05. 11:46:54

Sziasztok!

magam is próbálkoztam 1993-1995 közt utcai Wartburggal amatőr túrákon és szlalomokon (Szilveszter Rallye, még Hévizgyörkön, Rakparti szlalom, Skoda Klub-os sorozat, satöbbi), de aztán annyira elszaladtak a költségek, hogy szép csendben átvedlettem nézővé. Valamikor pár éve tűnt fel, hogy egyre soványabb a nevezői lista. Amikor a 2000-es évek elején még szorgosan jártunk egy baráti társasággal versenyekre, akkor még 120-130 autó volt csak ORB-ben, és még vagy 70 autó R2-ben. De komolyan, a R2-es kamikézékat jobban vártuk, mint az ORB-t. Emlékszik még valaki a Magyar Suzuki Kupára? Széria Swift 1.3 (csak az ötajtós volt homológ!), bukócső, öv, ülés, esetleg keményebb gátló, nagyon maximum slick gumi a széria alufelnin, és hajrá! Látványos volt, bevállalós volt, élvezetes volt. Nem mentek túl gyorsan, de volt, hogy léptünk egyet hátra az erdőbe, ahogyan eljött előttünk néhány Swift. De az már akkor (2000-et írunk!) 3-5 millió forint volt egy évadra, ami sok embernek két évi tiszta jövedelme volt. Azóta a költségek megsokszorozódtak (az ominózus 307 WRC gázolajos esetnél hivatalosan kijelentették francia részről, hogy 13 millió forint volt a 307-es bérleti díja EGY versenyre), a kis kategóriák kihaltak, utánpótlás nagyon esetleges, úgyhogy úgy látom, lassú és hosszabb idejű haldoklás következik a magyar rallye esetében. Főleg úgy, hogy most már 300 ezres nevezésekről beszélgetnek ORB szinten. Ki a fene tudja ezt megfizetni zsebből? Rallye2-ben 24 autó nevez? Vicc ... Rá kéne jönniük a rendezőknek is, hogy a kevesebb néha több lehet. A Rallye Dream topicjában már leírtam a két évvel ezelőtti esetet: a Historic EB-re akartak benevezni a Mecsek Rallye rendezői, ezért fontos volt a minél több induló, hogy lássák a FIA-nál, hogy van idehaza Historic Rallye. A versenyzők írtak egy beadványt, hogy 70 + ÁFA nevezési díjért garantálnak 20 autót. Annyi lett a nevezés, ott volt a 20 autó, tavaly megvolt az EB futam a Mecsekben. Ha nem engedik le, lehet, hogy csak 8 autó van ott, és nincs tavaly Historic EB itthon. Körülöttünk minden országban 200-300 euró körül van egy nevezés, és kijönnek belőle a rendezők. Itthon meg lassan 1000 EUR, és csodálkozunk, hogy nem jönnek a külföldiek. Szóval, én itt is látom a gondot. Még egyszer monom, a kevesebb ez esetben több lenne.

DA

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.04.05. 11:55:28

@deak.atti: Haha, a dízeles 307-es WRC! Ott végül kiderült, hogy ki töltött 10 liter gázolajat a tankba, hogy megálljon a gyorson az autó Janika alatt?

m.o.p. 2012.04.05. 12:05:29

RIP, de ez a sport itthon olyan régen, halott, hogy a műanyag virág is elszáradt. Ami igazán elszomorít, hogy az új autós sportok is követik a belterjes "majd én előre eldöntöm ki nyeri az évet (az aki eleget fizet a trófeáért)" szervezést. Ki érdekelt, hogy ettől jobb legyen? A "sportoló" aki el sem megy a gyűlésre, a szponzor, aki ott mossa a pénzt, vagy a szervezők, akiket szintén a versenyzők szponzorai tartanak el? Ugyan már! Azt ami most van, hagyni kell a mai formájában és mellé kell nyitni egy új szériát. Majd szép lassan átcsorognak, akik komolyan gondolják a sportot.

gabesz7004 2012.04.05. 12:44:38

Asi még mindig mehet? Ez mindent elmond arról, hogy milyen mocskos, szar, korrupt az egész!

xm95 2012.04.05. 12:47:33

@Shadowbull: Bazz, Shadow,ez ütött! De hogy még meg is köszönted....? Az ippont ért, tatamit fogtam. Ti nem ismeritek egymást? izé.. B.nepper még nem olvasott tőled?

Shadowbull 2012.04.05. 12:53:48

@xm95: mer mér?

total hulye vagyok a rallyhoz, nem erdekelt igazabol sose.

tudtommal nem ismerjuk egymast Bnepperrel.

Tizenkettő 2012.04.05. 13:09:55

Tavaly kint voltunk az utolsó RTE futamok egyikén Tatabányán. Gyötrelmes volt. GYÖTRELMES!!! A helyijáratos busz gyorsabban ment és ezt minden túlzás nélkül mondom. Komolyan. Egy vicc volt az egész. Szégyen.

Tizenkettő 2012.04.05. 13:14:25

És tényleg az a legnagyobb baj, hogy nincs megfizethető kategória, mindenki csak az űrtechnikában meg a gigantikus költségekben tud gondolkozni. Egy nagy lehúzás lett ez is tele értelmetlen bürokráciával sarcokkal. Olyan magyar módra. Így nem is lesz utánpótlás.

barumka 2012.04.05. 13:29:43

Sorolnám. 1. mnasz. Ők a hozzá nem értésükkel, és a pénzéhességükkel tették tönkre. Rengeteget repiztek közben meg semmit nem tettek a rallysportért.
2: Versenyt rendezők. Sorolhatnék nyugodtan neveket is. mnasz közeli rendezők és mnasz távoli rendezők. Nem azért rendeznek versenyeket hogy a pilóta és a néző jól érezze magát, hanem azért, mert megélnak belőle rendesen. ERzt el is mondták, igaz nem most régebben. Tojnak arra, hogy látványos versenyek legyenek, minden kanyar elé lassítót tesznek, gumiznak, majd ezt hazugságokkal megmagyarázzák, amit a laikusok el is hisznek. Ha nincs meg az elvárt bevétel egy-egy versenytől, akkor törlik a meccset. Új pályákat nem találnak, nem keresnek, mert a bevált, régi, agyon rallyzott gyorsokat már ismeri mindenki, ezért sokkal biztonságosabbak az új gyorsoktól. Ne védekezzenek azzal, hogy nem adják oda az új gyorsokat, mert hazugság, nem is kerestek... Egyszerűbb egy olyan csíkon rendezni, ahol már a lassítók helye is kb 10 éve megvan, és soha nem volt még borulás, vagy beesés. Sajnos egyes rendezők ki is nyilvánították már hangosan, hogy a nézők a szükséges rossza a rally versenyen. Egy magára valamit is adó szövetség, az ilyen rendezőt amerikáig zavarta volna.. Persze itt megjegyzem, vannak kivétel rendezők, és azt is megjegyezném, hogy egyik sem a haverom a barátom meg ilyenek, csak az akarat látszik rajtuk, hogy váltani szeretnének.
3. versenyzők. Igen ők, akik a rallyból, és nem a rallyért versenyeznek, és élnek. Ezek a pilóták rengeteget keresnek a rallyból, ezért nem nagyon engednek a közelébe esetleges tehetséges fiatalokat. Alibiznek, elindulnak de nem szeretnének nyerni, és egy jóval kisebb kategóriájú kocsival perceket adnak nekik. Hogy miért gáz ez? Azért mert ezek vannak sokan, és ezek miatt elmarad a rallyból a látvány, ergo elmaradnak a nézők. Hiszen sínautózást az m7 es autópályán is látni. Szomorú, de vége a rallynak. Lehet hogy pár verseny erejéig életre keltik, de a szív akkor is döcögve jár már. Teljes komplett csere kell, profi gárda. Mint más országokban.... A rally csak nálunk nem megy, máshol, igaz kevesebbet keresve, de megélnek belőle, és máshol jó üzlet, mert nem hirtelen szeretnének meggazdagodni.Máshol a nézőket is embernek tekintik, hiszen ha nincs néző, akkor a sponzor mi a rákért támogatja a pilótát? Nem nézik le a versenyzőket, ha nincsen mód új gyorsokra, akkor legalább megfordítják azokat, vagy hosszabb útvonalon jelölik ki. Rendesn informálják a nézőket, nem órák múlva jönnek a gyorsokról az eredmények. Szóval hosszú dolog ez. Na várom a fenyegetéseket, a támadásokat!!!

barumka 2012.04.05. 13:32:24

@Tizenkettő: Az a baj, hogy egy kotvány lada is már 4-5 millába kerül, és a csoro megépíti, már nem fog vele gyorsan és látványosan menni, mert félti. A micsukról ne is beszéljünk.... Kellene egy olyan kategória, ahol tiltva van a versenygumi, csak utcai, és csak ülés meg öv lehetne a kocsiban. Lenne látvány azonnal, és persze eredményfüggő feljutás. Sajnos nálunk a versenylada már már státusszimbólum, a csajozási alap. Ez itt a baj.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.05. 13:32:58

Én 3 rallyversenyzot ismerek személyesen.
1.Teherautó kereskedo Afa visszahúzó.
2.Cigicsempész
3.Teherautó kereskedo (afgán, afrikai kupec)
Az életuk a rally, de csak azért tehetik meg, hogy versenyeznek, mert a kápét valahogy csak el kell kolteni. Azt meg Magyarországon nem is olyan egyszeru.

barumka 2012.04.05. 13:36:06

@deak.atti: Naggyon jó volt a suzuki kupa. Ott lépett be Asi, Keller, Nagyváradi meg a többi sok jó pilóta...

CSÖRR-CSI££ 2012.04.05. 13:40:42

Nagyon jó a poszt, tényleg.

A címben szereplő kérdésre pedig ugyanaz a válasz, mint arra, hogy ki vagy mi okozta azt, hogy ma Mo.-on az emberek többsége már régen nem jár szinte semmilyen sporteseményre, színházba, étterembe, de igazából már moziba, meg kocsmába sem.
Utóbbit azért említettem, mert nem a lerészegedést pártolom, hanem egyszerűen arról van szó, hogy egy baráti társaság sörözés közben el tud beszélgetni bármiről, és az némi felszabadulást, megkönnyebbülést okoz, oszt' annyi.
Ha viszont már ott tart az ember, hogy a közüzemi számlák kifizetése után alig marad arra zsé, hogy kaja kerüljön az asztalra, a krimóban meg néhány rundó annyiba kerül, amiből a havi vízszámlát, meg a kukadíjat ki lehetne fizetni, ráadásul a sörözőben, kocsmában már rá se lehet gyújtani, akkor itt valami nagyon el van b*szva.
A ralisport mitől lenne kivétel?
De említhetnénk a ralikrosszt, vagy "vasszöcskéket", az autocrosszt is, ami sokkal kisebb költségvetésből megvalósítható és lebonyolítható, viszont iszonyú látványos (szintén), mégis behalt.
Pedig a nyolcvanas évek közepe táján egy péceli autokrossz-versenyen 25-30 ezer ember érezte piszkosul jól magát kevés pénzből.

Vajon ki, vagy mi ölte meg ezeket is, és miért?
Szerintem a válasz adott, csak éppen nem sokat tehetünk ellene, és ez a baj.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.04.05. 13:41:32

sírás-rívás. Ennyit tud a cikk szerzője. Nulla marketing mellett mit akarsz? A csalókat meg örökre kitiltani, a nézők nem hülyék.

Tizenkettő 2012.04.05. 13:56:10

@barumka: Tiszta sor, de pont ez a gond. Ott is mindenki vfts-t akar építeni egyedi váltóval motorral futóművel minden egyedi cuccal. Rengeteg pénz. Abszolút nem kezdő kategória. Kategóriákat kellene teremteni szabályokkal (természetesen normális szabályzatra gondolok) ahol nem az átalakítások számától és a pénztől függ a siker, és ahol tényleg mezei autókkal KIS PÉNZBŐL minimális átalakítással (ami a biztonsághoz kell) elérhetővé tennék a versenyzést mindenki számára. Az épített átalakított autókat meg felsőbb kategóriákba kellene száműzni. Ez az a dolog ami itthon nincs meg, pedig számtalan példa van a rally történelmünkben, hogy családi autókkal kezdték hétvégenként a versenyzést. És ebből is mint sok mindenből üzletet csináltak amivel meg is ölték a varázsát.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.05. 13:58:36

@CSÖRR-CSI££:
Ezaz. Nincs itt már pénz nagy hobbizgatásra és kovetkezo években mindíg csak kevesebb lesz valószínuleg.
Én szerintem nem keresek rosszul, de mondjuk tudok venni egy hobbiautót 200-ért aminek nem sajnálom nyomni. A szomszéd gázos Bandi becsovezi, teszek bele ulést meg ovet és ennyi.
Van 10000-em egy nevezésre, elhúzom egy kutyával a kocsit a versenyre és kész.

Tizenkettő 2012.04.05. 14:03:48

@Tizenkettő: Egyébként ez a financiális felfogás nem csak a rallyra igaz, meg lehetne említeni a veterán versenyeket is. Ott is elképesztő nevezési díjak vannak. Nyilván mindennek vannak költségei, de nem hiszem el hogy nem lehet egyszerűbb esetleg kevésbé puccos versenyeket rendezni. (és nem vagyok benne biztos hogy ésszerű nevezési díjak mellett ha több résztvevő indul kevesebb a bevételük)

CSÖRR-CSI££ 2012.04.05. 14:15:24

@JohnyG:
Igen, mi pedig szívesen meg is néznénk a pálya mellől, hogy mit művelsz vele, de kisebb gondunk is nagyobb annál.

Az egésznek, amit írtam az a lényege, hogy nem azért nem járunk étterembe, sörözőbe, mert időközben megutáltuk az éttermi kaját, a sört meg a zunikumot, mint ahogyan raliversenyre sem azért nem járunk, mert már nem érdekel.
Ja, és az is lényeges, hogy ha a pénztárcám megengedné a kocsmai sörözést, akkor sem mennék már, amióta a törvényhozók elintézték, hogy ne cigizhessünk sörözés közben.
Ezzel pedig a vendéglátósoknak is rendesen keresztbe tettek.
A harmadik pedig az, hogy az emberek nem azért nem engedhetik meg maguknak ezeket a "kedvteléseket" úgy mint régebben, mert akkor még szorgalmasan dolgoztak, ma meg már büdös nekik a munka, hanem általában még többet is dogoznak, és ennek ellenére...

Így mennek ezek mifelénk.

McK (törölt) 2012.04.05. 14:38:39

@Shadowbull: Amikor öblöget,akkor el-el kapja a lábát a gázról,és teszi vissza,olyan helyen,ahol teli gázzal elférne..

McK (törölt) 2012.04.05. 14:51:18

A cikk sajnos teljesen igaz,és valós!

Phh 2012.04.05. 14:55:49

Sajnos, a cikkben leírt (legtöbb) dologgal kapcsolatban csak helyeselni tudok. Hibákat tudnék kiemelni de ezt én most nem teszem.
Az elmúlt néhány évben azt tapasztaltam (habár egyre kevesebbet járok), hogy minden verseny egy divatbemutatóval egybekötött majomparádévá alakult...ha nem Gucci cipőben és Ralph L pólóban korzózol a szervízparkban akkor ne várd, hogy a "csapatfőnök" (vicc:)!) ránézzen a Breitlingra és megmondja, hogy mikor indul a következő gyors. :))
Sajnos (megint sajnos és még sokszor) az ORB tehetségtelen "kényszervállalkozók" pénzmosodája lett. Ugye, senki nem gondolja komolyan, hogy értelmes szponzor több tízmilliót szór bele egy rekámértékekkel (jelenleg) nem igazán rendelkező sportba!?...hacsak nem kap vissza valamit belőle.

McK (törölt) 2012.04.05. 15:00:21

A cikk sajnos teljesen igaz,és valós!

indapass90210 2012.04.05. 15:21:35

Lehet, hogy az sem használ a ralinak, amikor raliversenyzőkkel megegyező nevű (micsoda véletlen) figurák mindenféle cégtemetőkön keresztül ellopják a zemberek pénzét.

Alfonz83 2012.04.05. 15:50:02

@Boschzo: Tisztelem az optimizmusodat ( vagy a naivitásodat ), de én annak idején navigáltam, amíg a zsebem bírta és 20 évig bíróskodtam, de 2000-re tele lett a hócipőm az MNASZ intézményével, így kiszálltam.Egy percig nem bántam meg. A cikk azoknak próbálja bemutatni a helyzetet, akik nem ismerik belülről ezt a világot, és elég jól sikerült. A javaslatoddal az a baj, hogy döglött halakkal (ami ugye a fejétől bűzlik) egy rendezvény szervező sem fog horgászversenyt szervezni, mert eleve bukó a buli. Ha Te láttál jó dolgokat az elmúlt években, gratulálok a jó szemedhez és tényleg kívánok Neked sok sikert és kitartást a magyar rallye sport felvirágozatásához!

Traktoros Z 2012.04.05. 16:17:03

Csak nézőként követem a magyar rallyt 1996 óta. Mostanra a marketingje és marketingértéke egy nulla, amit jól mutat, hogy a rendező szerint nem éri meg megrendezni itthon egy IRC futamot (!!!), bár biztos a sportpolitika erősen tolja a ringet.
Másik amit nem értek, h sok országban van nemzeti homologizáció olyan gépekre is amik nem 20 éve levetett vasak: lásd: MAXI Rally, XRC. Ez nálunk nem megoldott, pedig gondolom, korrekt (ha létezik itthon ilyen) szabályozás mellett lehetne elérhető, relatíve gyors biztonságos autókat építeni, akár még az első osztályban is. Mert nagy gond az, h a pálya szélén állva a 22. evo nem hoz lázba, pláne úgy ahogy néhány menő pilóta közlekedik velük!

Grifter 2012.04.05. 16:37:26

Magyar rögvalóság kicsiben? Csak pár szót kéne kicseérlni és politikai publicisztika is lehetne ^^

STi 2012.04.05. 17:00:38

Az R2 meg R3 azért sántít mert egy újszerű R2-es kocsi annyiba kerül, mint egy közepes 9-es Mitsubishi. Az R3 a top Evokkal van egy árban. Magyar pályákon egyértelműen a Mitsubishi a jobb.

Zsíros B.Ödön 2012.04.05. 17:34:00

Valaki tudna neveket is írni? Mert olvasom, hogy ez így mutyizik, az úgy, de név nélkül ez csak üres szóhalmaznak tűnik.

pizo 2012.04.05. 17:51:43

@zsg?: Nagyrészt ez megy veterános vonalon "restaurálás" címen is.

Zoli

pizo 2012.04.05. 18:03:53

@Zsíros B.Ödön: Nem fog, mert abból kaphat egy szép becsületsértési ügyet a nyakába, és ezekről a dolgokról bár szinte mindenki tud, de elég nehéz konkrétan bizonyítani.

Zoli

Traktoros Z 2012.04.05. 18:08:28

@pizo: ha mindenki tudni véli, h csal a másik, de nem lép ellene és marad de nem küzd ellen akkor az szimplán bolond, vagy ő is mutyizik, de közben mutogat a másikra?

pizo 2012.04.05. 18:19:13

@Traktoros Z: Én nem vagyok a rallyban érdekelve, így erre nem tudok érdemben válaszolni. Az autós szakmámban is hasonló a helyzet, mint az ORB-ben, én pl. küzdök ellen, és kapom is a pofonokat (képletesen) rendesen.

Zoli

Izé69 2012.04.05. 18:54:25

Köszönöm a cikket! Mélységesen egyetértek! Sajnos.

Rocko- 2012.04.05. 19:09:23

@McK: Tőled azért kicsit bővebb véleményt várnék. :)

V12 Power 2012.04.05. 19:49:27

Szomorú, de reális. Szép összefoglalása a mételynek.

Apropó, elmagyarázná nekem valaki, hogy mire jó a sportrendszám, ha közúton úgysem használható?

V12 Power 2012.04.05. 20:31:53

@B. Capelluti: Köszi. Tudsz ehhez valami linket adni, mert ahol én olvastam (már nem tudom, hol), ott az volt, hogy közúton nem használható, és innentől nem értettem.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.04.05. 20:42:22

@V12 Power: Az SP betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott járműnek a közúti forgalomban való részvételéről a közlekedési igazgatási hatóság által hitelesített indítási naplót kell vezetni.
Az SP betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott versenyjárművel a közúti forgalomban részt venni verseny alkalmával, valamint a versenyre felkészülés és a verseny helyszínére történő közlekedés céljából szabad.
(Hasznos olvasmány: a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet)

Izé69 2012.04.05. 21:10:42

Aha, és akkor mi van ha külföldről bérelt a vas?

V12 Power 2012.04.05. 21:11:21

@B. Capelluti: Köszi! Akkor így már értem, mitöbb meglepő, hogy végre egy értelmes ötlet! Ez olyan szokatlan mostanság.

Izé69 2012.04.05. 21:12:31

Ja és még ráadásul nem magyar licencel indul?

bendix21 (törölt) 2012.04.05. 21:32:52

@V12 Power: Azért nem ilyen egyszerű a történet, egy MNASZ-ben érthetetlen funkciójú ember intézi az SP rendszámot és nem lehet bármikor utcán használni csak egy adott intervallumban, viszont remek pénzbeszedési lehetőség lesz ha egyszer bevezetik.

hugsz 2012.04.05. 22:50:51

Asztaa
monológözön
magyarrally-->béke poraira

spapda 2012.04.05. 22:54:15

Baromi jó összefoglaló a szomorú valóságról. Még egy részletet kiemelnék, amivel a kommentelő kollégák nem foglalkoztak: a nézők. Sajnos a sport minőségével együtt a közönség minősége is olyan hanyatláson ment át, hogy a jelenlegi futamokra kilátogatók (tisztelet a kivételnek) értelmi, erkölcsi és kultúrális szinten nagyjából egy NB1-es focimeccs közönségével (keménymag) állnak egy szinten.

Nem csodálom, hogy tisztességes apuka nem viszi ki a srácokat rallyt nézni: nem hiányzik az a sok igénytelen, agresszív, már délelőtt mattrészeg, trágár, útra vizelő, szemetelő paraszt senkinek. Egy-egy szakaszon a futam után még napokkal meg lehet mondani, hogy hol voltak nagyobb nézői csoportosulások, annyi a szemét, üres és törött üveg az út szélén.

Szóval a színvonal a béka segge alatt, az országot meg sok más front mellett itt is égetik rendesen, az elmaradó IRC után nem hinném, hogy mostanában komolyan vennének minket. Pedig tavaly nagy buli volt, a város megtelt a sport szerelmeseivel, igazi ünnep volt. Persze a közönség viselkedése miatt törölt szakasz megint a fent említett problémát veti fel...

McK (törölt) 2012.04.05. 23:42:54

Részletesebben? Ennél részletesebben nem megy. Egyrészt tökéletes összefoglalás a a véleményemnek. Másrészt régóta az a véleményem,hogy rossz felé megyünk Ennek sokszor,sok helyen adtam hangot,meg is kaptam érte a magamét. Valamikor az volt az álmom,hogy egyszer egy R1 futam előtt előfuthassak a Mecsek Rally előtt..IGEN SZOMORÚ,hogy mára mindez nem érdekel,mert miután beleharaptam a szép fényesnek tűnő almába,belülről az igen rohadtnak,és férgesnek tűnik..
Nagyon nagy igazságok vannak a cikk minden részében..magam is ismerek több olyan gyereket,fiatalt,akik úgy tudnak menni egy kis kategóriás autóval,hogy áll a szőr a nézők minden testrészén..mégsem jutnak lehetőséghez..mert nem a tehetségen múlik,hanem a kapcsolatokon.
Egy időben ez nem Úri hobbisport volt,hanem baráti társaságok összefogásának eredményeként tömegsport. Ennek örökre vége.

elyras 2012.04.06. 02:38:01

Kedves BECSULETESNEPPER!
Rendkivul tisztellek, es nagy elvezettel olvasom irasaid , de amit fentebb irtal annak egy kis reszevel nagyon nem tudok egyeterteni. Nevezetesen azzal, hogy Kovari B "autoversenyzot" a tehetsegek kozott (egy sorban Butor Robival aki valoban kiveteles tehetseg) emlitetted. A nevezett ekes peldaja az onreklamozo, minden onkritikanak hijjan levo magato elajult tehsegtelen majomnak.
Azert mert allandoan a palyak bohoca volt (es..) attol meg koze nincs az igazi versenyzokhoz, foleg nem a tehesegekhez!
Udvozlettel:Rimely Andras
Albuqueraue NM.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.04.06. 07:12:23

@bendix21: Amit írsz, az nem következik a jogszabályból. Meg van határozva, hogy milyen célból lehet használni. Nem lehet vele diszkóba járni vele, de ez szerintem nem baj. (de elvileg P rendszám is korlátozottan használható)
@elyras: Láttam Kőváryt Ford Pumával, és Clioval menni, azóta máshogy látom a tehetségét. A bohóckodást én sem bírom.

Rocko- 2012.04.06. 07:27:42

@McK: értem, köszi a választ.

bendix21 (törölt) 2012.04.06. 09:37:12

@B. Capelluti: "Minden sportrendszámos autó kap egy indítási naplót, amit vezetni kell. Ha valaki benevez egy versenyre, akkor azzal igazolja, hogy azon a versenyen indult. a verseny hivatalos idôpontja elôtt és után két nappal szabadon használhatja az autót közúton is. ezenfelül lehetôség van tesztelésre, amelyet 30-45 nap közötti idôben szeretnénk meghatározni." mondta Csepela T. Ha te azt mondod, hogy a jogszabályban nem így van elhiszem, de szerintem te sem fog nagyon meglepődni ha egy magát kinevező ember a szövetségben a saját elképzelései szerint csavargatja a dolgokat.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.04.06. 09:53:32

@bendix21: az álmok/vágyak és a valóság között van szakadék. Indítási napló lesz, azt a rendőr is fogja ellenőrizni. A +/- 2 nap, illetve a tesztelés ilyetén meghatározása amellett, hogy hülyeség, nem is kivitelezhető. (Ha azt nézed, a teszteléshez nem is kellene az SP rendszám, mert legálisan csak lezárt - ilyenkor pedig nem közút - útszakaszon lehet.) Arra én is kíváncsi lennék, hogy Csepela milyen felhatalmazás alapján mond Sportrendszám ügyben bármit is.

bendix21 (törölt) 2012.04.06. 10:08:40

Végül ha ügyesen matekozol a 30-45 nappal és benevezel a "versenyre" (arról nem szól,hogy mit nevez versenynek, és elindulnod sem kell) egész évben használhatod az autódat. Más kérdés ha tényleg versenyautóról beszélünk 45 nappal a verseny előtt mi francot keresel vele az utakon.

metalex 2012.04.06. 10:27:03

@elyras: Lehet, hogy számodra csak egy "bohócnak tűnik", de ne felejtsd el, hogy amikor beült a trabiból a Ford Pumába, egy számára teljesen ismeretlen tecnikába, rögtön az első versenyen ment egy abszolút időt.
A nagy vasak között.
Azért mert nem volt rá pénze és nem tettek a feneke alá drága autót és nem csak magának, hanem a közönségnek is autózott nem kellene ismeretlenül ledegradálóan szólnod.
Sajnos rengetegen csücsülnek régi és elavult technikában a támogatottság hiánya miatt. Pedíg lenne sok olyan versenyző, aki versenyképes autóval átrendezné a mai mezőnyt.
Ha elkezdenénk listázni, hosszú lenne a felsorolás- viszont símán indíthatnánk velük egy új és tiszta bajnokságot :-(
Aki ismeri a rallyt az tudja miről beszélek.
Szóval, ha esetleg nem kaptál Barnától autógrammot és emiatt vagy frusztrált, azt ne ilyen kommentek beírásával próbáld kompenzálni.
Hozzászólásod, csak hozzá nem értésed bizonyítéka, semmi más.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.04.06. 17:12:38

@elyras: Nem baj, ha nem értesz velem egyet, kulturáltan leírtad, minden OK. Ügyes gyerek a Barna, hidd el, ahogy többen is írták a Puma-val és a Clio-val is meglepően ügyesen közlekedett. Sokan huhogtak, hogy mit fog ez a bohóc csinálni a Ford Puma-val, aztán a Barna elég hamar befogta a szájukat. Az első gyors után voltak táguló szemek. A Trabant-tal sokat nem lehetett mutatni a nyilvánvaló műszaki korlátok miatt, de lelkesedni lehetett érte. A nézőknek autózott, és a nézők hálásak voltak érte. Esztergomban én is toltam őket a porban az utolsó gyors utolsó néhány kilométerén. Nagyszerű pillanatok voltak ezek, amíg élek nem felejtem, és a Barna sem fogja elfelejteni, hogy a nézők szeretete juttatta őket célba.