HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Sosem lesz a barátod

2012.04.11. 05:50 Tcomment

Címkék: skoda octavia

Az egyik népítélkező pontosan megállapította, hogy ha lámpától lámpáig csakis 6500-nál kapcsol fel, akkor a városi fogyasztás szigorúan 22 liter.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

195 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr64382252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlerock 2012.04.11. 10:25:11

@Roll1983: Amennyiben itt néha elolvasod Novoth Tibi cikkeit, akkor megérted mire gondolok. Van olyan hiba - és a torpanás ilyen - amit nem mond meg a hibatároló... a legtöbb márkaszerviz tudománya eddig tart. Esetleg érdemes lenne egy próbát tenni egy erre szakosodott diagnosztikai műhelyben, még ha a a márkaszerviz viszi is oda. Ehhez be kéne látniuk saját korlátaikat.

Apósom céges Boráját százezrekért javítják a nagy mindenható Márkaszervizben, de a néha torpanó alapjárat miatt megint benzinpumpát akarnak cserélni, mint tették ezt 80000 km-mel ezelőtt. Általában jó véleménnyel vagyok a márkaszervizek szerelőiről mint emberekről, nem vagyok annak a híve, amikor a direkt lehúzásokról szállnak a városi legendák, és ezzel sározzák a normálisan dolgozó embereket, de amikor a hozzá nemértés súlyosan vágja a kuncsaft zsebét, az elfogathatatlan dolog.

barumka 2012.04.11. 10:27:28

@Roll1983: Azért egy suzuki és egy alfa alkatrész árai között van különbség. Nem vagyok hülye a kocsikhoz, de ilyen hangot még nem nagyon hallottam kocsiból. Így ez a két tapasztalat után rájöttem, szép az lafa, de nekem kocsi kell, és az, hogy nyugodtan ébredjek reggel, mert nem fogok elkésni melóból, mert beindul, és menni is fog a kocsim. Mellesleg, ha valakinek egy kocsi a szerelme lesz, az már gáz. Egy kocsi azért van, hogy kiszolgálja a gazdáját, akitől cserébe megkap mindent. Nekem a kocsi nem mutogatni kell, hanem közlekedésre. Kicsit másképpen gondoljuk ezeket, na de ezért nem lesz nekem alfám soha....

Atcsi 2012.04.11. 10:27:31

@Majdénmegmondom: Én nem értelek. Ha izgalmat akarsz menj moziba, vagy dugj meg egy útszéli leányzót gumi nélkül. Milyen izgalom kell neked egy kocsiba amit nap mint nap használsz? Én pont arra vágyom, hogy nyugodtan ülhessek bele, ne kelljen azon izgulnom, hogy megáll-e alattam. Több mint egy éve van (R)octavia-m, és teljesen meg vagyok vele elégedve. Ha versenyautót akarsz valóban nem az Octavia a legjobb választás.

Refuse/Resist! 2012.04.11. 10:31:12

Octavia I kombiban ez a motor 5.5 és 8 közt fogyasztott, 5.5 szabályos max. tempó mellett összejött országúton.
Autópályán, valódi 120-130 között 7.5-öt evett.
130 fölött és városban eléggé zabál, ez tény.
Ezek szvsz teljesen elfogadható értékek.

@BeeTm: egr szelep tisztítás megvolt?

barumka 2012.04.11. 10:31:59

Jaj. Majdnem kiment a fejemből. Anno, a résgi szép időkben, hoztunk be osztrákiából egy alfa 33 4x4 est, de nem volt hosszú életű a történet, mert aki megvette tőlünk, bement az árokba vele télen, és annyira el volt rohadva a kocsi nem látható helyeken, hogy nem volt értelme léábra tenni. :-)

butschq 2012.04.11. 10:33:32

@BeeTm: nekünk az 1.4 16V csinált néha ilyeneket, bár nem volt vészes a megtorpanás, de érezhető volt.
Egy egr szelep tisztítás eddig végett vetett ennek a jelenségnek, igaz, csak azután tisztítottuk ki, hogy elkezdett ugrálni az alapjárat.
Azóta ment majdnem 10ezer km-t, kop-kop, de nem jelentkezett azóta.
ha mégis fog, beállok a sorba
:)

barumka 2012.04.11. 10:34:49

@Roll1983: nem kulcsos kocsi volt, a vezér járt vele. Kicsit furi is volt mikor nem látszott őszintének a válasza mikor megkérdeztük miért adja el ilyen korán. De rájöttünk, hogy a francia és az olasz kocsikat akkor adják el, ha rosszak.. A 8 szelepes skoda mellesleg jobban fogyaszt, mint a 16 szelepes, de szerintem ez így van minden típusnál.

Szobadísz 2012.04.11. 10:40:51

Ezt most a Weltautó íratta, vagy a Skoda?
Mert arra, hogy a Malév, gondolni sem merek!

ommm 2012.04.11. 10:45:29

@Az_Ákos: "Az én 2008-asomhoz NINCS előírva csereintervallum. Engem is meglepett. 90 ezrenként kell ellenőrizni az állapotát, de nem cserélni!"

Ne is cserélj akkor soha, minden bizonnyal TUTIRA így van. Gratulálunk!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 10:47:35

@butschq: EGR-t még nem tisztítottam,de ha sűrűbben előjön akkor nekiállok,addig marad a 130-nál kiégetés. :)

Nagyon alkalmanként produkálja,olyan mintha egy 2-3mp-re nem kapna benzint.

Egyébként kímélve és óvatosan vezetek,de úgy látszik néha meg kell hajtani.

P12_dCi 2012.04.11. 10:48:57

RS változathoz volt szerencsém, az elég kellemes. Nekem tetszik a facelift előtti külseje is, szóval akár még el is fogadnék egyet. Magamtól nem vennék ilyet, annyira nem tetszik, de megértem, ha valaki ezt választja.

Jól összerakott, megbízható autó.

Littlerock 2012.04.11. 10:50:44

@barumka: a 8v kontra 16 v fogyasztás kérdésében ennyire nem vagyok biztos, mert az 1.6-os Bora 5,9-et produkált átlagban 800 km-en, úgy, hogy após tette bele az első 100-at, én meg elkezdtem "játszani" 90-es 100-as tempóval 4,7-4,9-es pillanatnyi fogyasztási értékeken közlekedtem, illetve autópályán 115-nél jobban nem nyomtam. A saját Octavia kombimtól a legjobb értékem a 6,22 volt.

Roll1983 2012.04.11. 10:52:31

@barumka: Biztos hideg volt és a dízelmotor kattogott. :) Na viccet félre téve, én nem szeretnélek meggyőzni, hogy vegyél Alfát, mert nekem addig tetszik, amíg a tesco parkolóban könnyen megtalálom a sajátomat. Az autómat pedig nem mutogatni vettem én sem, hanem közlekedni, viszont én közben élvezem is.

Nem Penny hajója 2012.04.11. 10:53:45

Papp Tibi régen füllbevalót hordott?

Roll1983 2012.04.11. 10:55:03

@Littlerock: Igen, olvastam már olyan cikket. A probléma nem olyan gyakori, hogy átlépje az ingerküszöbünket. Ráadásul már 1 éve sincs hátra és cserélve lesz, nemsokára betölti az 5-öt, és a cégeknél ez egy kocsinak a végét jelenti, egyébként 60000 km került ez idő alatt bele, ezen kívül más nyűgje nincs.

butschq 2012.04.11. 10:56:00

@ommm: nyugi, az én államat is a padló fogta meg, mikor a Skoda szerviz azt mondta, hogy 90 ezernél csak állapot ellenőrzés van :O
De mivel akkor már rég nem volt garanciás, 100-nál szépen lecseréltettem a helyi szerelőműhelynél, biztos ami biztos..:)

@BeeTm: a szaki nálunk azt állapította meg, hogy a túl sok rövid táv miatt lerakódott kosz okozta a jelenséget, és az alapjárat ingadozást. Ami igaz, hétköznap nagyon rövid távokon megy.

És hibajelzés nem volt, még akkor sem, mikor már az alapjárat ugrált, szóval a gép semmit nem jelzett..

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 11:03:41

@butschq: alapjárat stabil,csak néha ez a torpanás jelentkezik.

ja és 136.000km van benne vezetett,leinformált szervizkönyvvel.

Pepejoe 2012.04.11. 11:07:11

A gond az, hogy minden technikai hókuszpókusz ellenére is lényegében ugyanannyit zabálnak az autók mint 1-2 évtizede.
Én mindig 12 lityót tankolok, hogy ne lopják ki a benyát a kocsiból éjjel. Ezzel 150 km. környékét megyek el városban és vegyesben, viszonylag elviselhető forgalomban. Mindezt egy 22 éves 2 literes benzinessel. A másik verda egy 1.4-es, ugyanennyit eszik. Mindkettő BC és számológép alapján is 7.8-8 liter.
Amúgy jó volt a pár mondatnyi Toyota és Citroncs összehasonlítás! :D
EGYETÉRTEK.
Amúgy röhögnöm kell, hogy még mindig állítják: a mai üzemanyagárak mellett a dízel az egyetlen alternatíva. :D Mennyibe is van...? Ugyanannyi. Pár hónapja 30-40-el drágább volt. Még 10-15 évvel ezelötti matek alapján is azt számolták az okosok, hogy 10 év és évi 20.000-30.000 alatt lesz nullszaldós a vételár-különbség, addigra meg pont beleszaladsz egy pár százezer Ft.-s, dízelekre jellemző javításba.
Na, minden jót.

Roll1983 2012.04.11. 11:07:24

@BeeTm: Nálunk sincs baj az alapjárattal. 60000 km van benne, amit mi raktunk bele, rövid távokon van használva.

butschq 2012.04.11. 11:16:32

@BeeTm: @Roll1983: nekünk olyan 70-80 ezer körül kezdte a megtorpanást, de hibajelzés nem volt. A nagyokosok meg azt mondták (mivel nincs hiba..), hogy én vagyok túl fiatal, és valszeg nehéz a lábam, a kocsi meg nem arra való... Apa is érezte...

105ezernél elkezdett ugrálni az lapjárat, hibajelzés nuku. Leviszem a helyi szerelőhöz, beálltam a műhelybe, hallotta az ingadozó alapjáratot, és mondta, hogy vagy egr, vagy pillangó szelep. Gép nála sem jelzett semmit. Kitisztította, azóta nincs ilyen. Most van benne majdnem 115 ezer.
én meg besoroltam az epic fail kategóriába, jelentsen bármit is:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 11:22:27

@butschq: nekem se dob hibát,de a szerelőm mondta,hogy nem mindegy melyik programmal olvasod ki.
A VAG-COM/VCDS nem biztos hogy mutatja, az AUTOCOM már valszeg igen.

Na majd kiderül,ha elviszem hozzá...

ö_cs 2012.04.11. 11:22:58

3 éve vezetek egy 1.6 mpi-t, 150 ezer km-t tettem bele, az autó meg sem szólalt, teszi a dolgát. Az 1.6-os motor megfelelő, nem versenyzek vele, megy, amennyire kell. A feleségemnek ugyanígy Octaviája van, az 1.4 tsi. Sokkal jobb ez a motor, eleve hat sebességes, kevesebbet forog, de pl. fogyasztásban alig jobb, úgy fél literrel.

Ami a lényeg: egy nagyon jól felszerelt (duál klíma, tolató radar, fulle elektronizált, tempomat, stb.) 1.4 tsi-t meg lehet kapni 5 millióért. Aki ennél jobb ajánlatot tud családi nagy autónak, az szóljon.

papptibi 2012.04.11. 11:23:48

Egyelőre a vezérműszíj-csereperiódus nyomozás alatt, inkriminált mondat ideiglenesen törölve. Valószínűleg változott az évek során.

KKZZ 2012.04.11. 11:23:57

Sosem értettem az ilyen jellegű benzin/dízel meg japán/német stb. vitákat. Mindenki azzal jár, ami tetszik/meg tud fizetni, nem más autóját kell szeretni, hanem olyat venni, ami minden szempontból megfelel a saját igényeknek/lehetőségeknek.

2007-es 1,9 PDTDI Octavia II GIFT a családi verdánk. Gyakorlatilag 1/2 éves korától (20ekm, Weltautó, listaár mínusz 1,3 M Ft) használom és évi 20.000 km.et megyek vele. Ezzel a motorral a legjobb barátommá vált, annak ellenére hogy addig csak benzineseim voltak és sosem gondolkodtam olajosban, de ott és akkor jó vételnek tűnt. Azóta sem bánom, sőt kifejezetten szeretem a dízel mormogását, ami egyáltalán nem zavaró számomra. A beletett 80.000 km-re 4,9 és 5.4 közötti átlagaim vannak és ez nem nagyon változik, akár tél van 185-ös gumikon, akár nyár van klímával, 225-ös tappancsokon. Az éves olajcseréken kívül még eddig semmi egyéb gond nem volt vele és nem is lesz, remélem.
Imádom a nagy vasat, ami körülvesz és érzem, hogy van benne anyag rendesen. Tetszik az 5 ajtós formája, felszereltsége és a kidolgozás minősége is megfelel az elvárásaimnak. Nekem az Octavia-tól még jó ideig nem kell több.

papptibi 2012.04.11. 11:27:22

@Nem Penny hajója: Ilyen jó felbontású a videónk? Merje csak szidni bárki is az Indát:)

froton 2012.04.11. 11:28:42

octavia forevör..:)

Én/mi közel 2 éve használjuk a jóöreg 1.9 pd tdi-t. 250 ezer km-el vettük, most 285 ezer van benne. Eddig semmi. Ja, de...PD elem stekker kontakt hiba, leállt egy henger, javítás 7 ezer ft....No meg a kötelezők 270 ezernél (szíjak, görgők, szűrők, olaj....), ja egy stabilizátor kar kellett még műszaki előtt, az kb 15 ezer ft...Sztem nem rossz egy 270 ezer km-t futott autótól.
Amúgy eladó....Jön a 3. gyerek és hátulra nem fér be 3 gyerekülés, pedig megtartanám...A csomagtartó mérete több, mint elég, pláne, hogy kombi....Átlag fogyi 4,5-5 közt, általában közúton használom 90-100-as tempóval, + egy kis város, de az 7-8%-a az utaknak...

2012.04.11. 11:30:52

jönnek itt a csoda 5-6 literes fogyasztások, aztán valahogy kiderül, hogy ez 80km/h-s tempót jelent. a tipikus gyökerek, akiket kerülgetni kell az országúton. :D
meg ez a telepakolva 130-140nel 6-7 liter. aha, persze. az 1.9-es pdtdi eszik akkor annyit, nem ez a krisztus előtti 1.6-os 8 szelepes förmedvény.

froton 2012.04.11. 11:38:58

@ruskyy: Nekem a tádé előtt épp 1.6 8V volt egy seat toledoban. Én is eljártam vele 6,2-6,5-el ugyanabban a stílusban, mint ahogy a tádével 4,5. Vegyesben pl jött ki úgy 6,8-as átlag, hogy 220 km (oda vissza) fele pálya 130-al, másik fele normál közút, mindenhol tartottam a sebességhatárokat, tehát 50-90-130.
Egyébként 5,5-el beéri a tádé pályán 130-al, nem eszik 6-7 litert....

butschq 2012.04.11. 11:40:49

na én meg elsiklottam a videó felett valahogy:) így az első kommentem második fele nem aktuális, visszavonom, nagyjából én is hasonlókat tudok róla mondani:)

igaz nekünk fabia van, de az is hasonló, annyi kivétellel, hogy a helykínálat sokkal kisebb.

viszont az ülésmagasság állításnak, és a jó kormányállításnak köszönhetően remekül lehet fetrengeni a kocsiban (hátul ülők nem számítanak:D )
meg teszi a dolgát, aránylag kevés és nem vészes hibával. Meg nem én vettem, csak hajtom, de egy jó alap autó.
Csajozni meg Ladával a menő, nem nyugati kocsikkal, meg jó szöveggel:D

2012.04.11. 11:46:08

@froton: akkor az enyém gyári hibás lehetett, mert gps szerinti 130-140es tempónál megpakolva simán kajált 6.5-7et az 1.9-es pdtdi, Golf V kaszniban... persze virsli gumikon, szignifikáns szembeszél nélkül 4.3-at is produkáltam vele, de az 100-110es poroszkálás volt.

pagab 2012.04.11. 11:46:33

Egyszerűen én nem hiszem el ezeket a csoda fogyasztásokat. Ezeket tényleg csak tötymörgéssel lehet elérni, nem normális autózással.
Max a kamion mögött tudom elképzelni a pályán
Miért van az, hogy Mo-n mindenki ért a focihoz és 6 litert fogyaszt a kocsija városban?

Polly-pudli-pötty 2012.04.11. 11:47:28

@Roll1983: Múltkor láttam egy nagyon szép 75ös alfát,egyben volt,nagyon. BBS rs felnikkel vagy turbo volt vagy V6. Instant get érzésem lett,gondoltam ááá egy 20éves benzint szerető Alfából a nagyon szépek mennek 4k-ért. Hogyne,hulladék van 500ért,szépek 1.5m még a mobile.de-n is.

Littlerock 2012.04.11. 11:48:03

@ruskyy: a 130-140 es tempónál, fullra pakolva maximum 8 körül kért enni az autó, 77000 km-es korában Párizs oda- vissza alatt. Sőt kifele menet amikor stabilan ügyeltem arra, hogy 120 legyen az átlag az osztrák, majd a német autópályán, akkor 6,7-6,8 volt a tankolás, mivel 300km-nként megálltam, megtankoltam, keréknyomást néztem stb... ez amolyan szokássá vált nálam, hogy ne érezzem magam a bezárva a kocsiba. Nincs ebben semmi trükk.

csintapala (törölt) 2012.04.11. 11:52:49

Tök ugyanilyenem van, csak kicsit jobban felszerelve, az elején VW logó van, a hátulján meg jetta felirat.

Ésszel vezetek, de nem figyelek különösebben a takarékosságra, így 3 évre visszamenőleg az átlagom 7 liter (tankolásokkal mérve). Országúton megyek a legtöbbet, ott simán lehet 5,8-6,4 liter között közlekedni (óra szerint ~100-as tempó).

Littlerock 2012.04.11. 11:53:03

@pagab: azért a hülyeséget nem kell generálni... itt senki nem beszélt a 6 literes városi fogyasztásról.

Nem tötymörgök a kocsival én sem... rengeteget lehet olyan trükkökkel spórolni, ha ismered az utat, hogy egy dombre felérve, ha tudod, hogy kanyarodni fogsz, már lassan elveszed a gázról a lábad. Nem motorfék, hanem amolyan kigurítás kell. Nem kell olyan intenzíven fékezni sem...

Autópályán előre tervezve vezetek, és nem az előttem haladót bámulom, hanem lehetőleg minél messzebb, és a sávváltásoknál ügyelek arra, hogy ne kelljen tempót veszítenem...

DOKKOLÓ 2012.04.11. 11:53:16

Tál bablevest nem adnék érte... Ennyiből már autót lehet venni!!!

Abfangjaeger 2012.04.11. 11:58:13

Hihetetlen, mennyien közlekednek 80-nal, lakott területen kívül az Octaviájukkal. Csak a fene megeszi, hogy a napi munkába ingázásnál én 85 km/h körül haladok és sorra előzgetnek le. Igen, az Octaviák is...

Polly-pudli-pötty 2012.04.11. 11:59:42

@BeeTm: "Nagyon alkalmanként produkálja,olyan mintha egy 2-3mp-re nem kapna benzint."

Hibalámpa gondolom nincs.
Egy astra motor játszotta velem ugyanezt.Kölcsönalkatrészekkel mindent kipróbáltam,aminek benzinhez és szikrához köze van.
Az irány jó volt,hogy nem kap benzint ilyekor,de levegőt sem,mert az egyik szívószelep hidrotőkéje elengedte nagy fordulaton előzés közben az olajat. Ki lettek cserélve,hiba elmúlt.

pagab 2012.04.11. 12:00:49

@Littlerock:
Figyelj, túlzás volt, de itt olyan városi átlagokat írnak, amiket csak hajnali 3-kor lehet 0 forgalom mellett elérni hátszéllel.
A realitás tényleg más itt pesten.
Az általad leírt trükkök biztos már a véredbe ívódtak, de a "normális" autózástól messze vannak.

Rocko- 2012.04.11. 12:01:15

@papptibi: pedig nemrég fogalmazódott meg bennem, hogy az indavideo tökélyre fejleszette azt a tulajdonságát, hogy ha elfogy a memória, akkor pont a leglényegesebb részt hagyja ki lejátszásból.
profi! :)

Roll1983 2012.04.11. 12:01:37

@Polly-pudli-pötty: Nekem egy Montreal kéne a régiek közül.

csintapala (törölt) 2012.04.11. 12:02:52

@papptibi: "Egyelőre a vezérműszíj-csereperiódus nyomozás alatt, inkriminált mondat ideiglenesen törölve. Valószínűleg változott az évek során."

Nekem ugyanez a motor van jettában, BSE motorkód, a szervizkönyvben az vagyon, hogy 90e Km-nél ellenőrzés, aztán minden további 30eKm-nél ellenőrzés, így a végtelenségig, mert konkrét csere nincs előírva. Ez alapján akár 10 millió Km-t is elmegy a gyári szíj a gyári vízpumpával.
A szervizben meg azt mondják, hogy mivel ránézésre semmit lehet megállapítani, ezért biztos ami biztos, ha 90-nél még nem is, de 120-nál cserélik (én 90-nél cseréltettem saját szakállamra).
Szóval elméletileg nem kell sosem, gyakorlatilag meg 90-120E Km-nél mindenki kicserélteti.

cliffbarnes2 2012.04.11. 12:04:06

sztem olyan folosleges kardoskodni az egyik vagy masik tipus mellett, gyozkodni a masikat, sertegetni pl alfa megbizhatatlan vagy octavia unalmas...mindenki olyat vesz, ami tetszik neki, amire penze van, amit szeretne, amitol boldog! le kell irni a tapasztalatokat es ennyi.

2012.04.11. 12:04:34

@Littlerock: mit lehet az autón 300km-ént nézni? :DDD
amikor előkapom a nyári garnitúrát a garázsból kora tavasszal, akkor van benne 3-4-5 hónap állás után a 2.2bar helyett 2.15 bar.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 12:11:51

@Littlerock: @pagab: így van,itt senki nem beszélt 6-os városi fogyiról,sőt az enyém télen -15 fokban 10-12l-t mutatott a fedkomp amíg el nem érte az üzemi hőfokot,aztán lement 9l környékére.

Télen.

Most tavasszal, 15 fok környékén a városi fogy. 7-8 között mozog attól függ mennyit motorfékezek és gurulok,mennyire huzatom ki a gépet.

Polly-pudli-pötty 2012.04.11. 12:12:31

@Roll1983: Háát azok már 308 (magnum) ferka áron mennek.De a ferrari azokhoz képest egy népautó,az eladó példányok számát tekintve mindenképpen.

Littlerock 2012.04.11. 12:14:16

@pagab: baráti hangnemben kérdezem: mit jelent a normális autózás? Számomra azt, ha nem kell, nem nyomom neki, ha percekkel, tíz percekkel előre gondolkodok, attól még haladok. Most húsvétkor kissé fáradt voltam, ezért választottam olyan kanyarsebességet, aminél jobban oda kell figyelni. Az abroncsaimnak hála, elég jól tapad a paripa. Anno én 220 km-et ingáztam oda-vissza hetente. inkább volt 120 felett, mint alatt a mutató közúton... Nem gyorsulok a lámpáig, ha ismerem a helyi zöldhullámok létét/nem létét... lehetne az okosságokat sorolni napestig... Tény, csak a dízel, vagy a hibrid tud a dugóban "nem enni". Egy ismerősöm (idősebb úr) Insight-ja 7,6 -ot eszik Budapesten én ma már ugye gázzal árban ugyanezt tudom produkálni a több mint 12 éves öreg ócsárolt 1.6-ossal...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 12:18:13

@Polly-pudli-pötty: Köszi,majd mondom a szerelőmnek ezt is.

Se EDC lámpa, se csekkendzsin lámpa nem ég ilyenkor.

Egyébként 16V az astra?

Littlerock 2012.04.11. 12:22:26

@ruskyy: Hogy őszinte legyek, inkább mozogtam, és elfoglaltam magam, akkoriban még csak kezdtem a hosszútávú vezetést. maximum 200 km-eket mentem mindig egy szuszra, és tartottam az elalvástól, (már aludtam el kormány mögött, szerencsére nem volt baj belőle) meg feszélyezett volna a kötöttség érzése, hogy menni kell, menni kell...

Azóta az is felderengett, hogy épp édesapámmal veszekedtem az ideális guminyomás értékén.

Ami azóta megmaradt, hogy 2-300 km-enként megállok, levegőzök, teázok, sétálok, szélvédőt mosok stb... Nekem így jobb, mindenki nyugodtabb a kocsiban. Senki nem panaszkodik, legfeljebb az elején értetlenkedik kicsit, de olyan ember még nem volt a kocsiban, akit ne győztem volna meg...

tonalcar 2012.04.11. 12:39:56

@Roll1983: Nekem kár volt az Alfakat mentegetned>én csak tréfáltam>3 db 25 és 40 év kor közötti Alfat üzemeltetek. :-)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.11. 12:40:54

@papptibi: Tisztelt Papptibi!

Légyszives forgassatok arról anyagot,hogy kell defenzíven és takarékos,kímélő módon autót vezetni!

Úgy látom sokan ezt nem tudják,pedig sokat lehet vele spórolni még városban is.

Üdv!

valerossi46 2012.04.11. 12:55:56

nagyon jó autó az Octavia, főleg evvel a motorral használtan 2-3- milláért.

Polly-pudli-pötty 2012.04.11. 13:12:31

@BeeTm: Nem az konkrétan 8 szelep volt.
De az a tapasztalatom,hogy ha nincs check lámpa,akkor általában nem is a jeladók,szondák..stb környékén van a hiba.
Sőt a golf IV.nek szerintem már annyira okos motormanagementje van,hogy még az esetleg eldugult szűrő miatt kisebb benzinnyomásra is szólna.
De ismerek szenyóbb hibát is,ami szintén opel motoroknál fordul elő: 16V 1.2-es x12xe. Volt B corsában meg korai g astrákban is.
Láncos,amit az olajnyomás feszít. Rendszeresen előforduló hiba főleg nyáron,hogy jól átmelegszik az olaj,ettől aztán alacsony fordulaton poroszkálásnál néha nagyokat ránt,mert olyankor kicsit elmegy a vezérlés. Szoktak azoknál is egr-től kezdve,széles sávú lambdán keresztül,légtömegmérőig mindent cserélgetni,persze eredménytelenül.

Ciri 2012.04.11. 13:20:49

@papptibi:

Gyakorlatilag kis túlzással modellévente változik a gyári utasítás akár ugyan annál a motortípusnál is.
Te sem mondtál butaságot és azok sem akik az ellenkezőjét állítják.

intubátor 2012.04.11. 13:38:52

a szamozas nem jo, az egyes okti a hatvanas evek vegere volt jellemzö!!

PeteSK 2012.04.11. 13:44:53

+ nagy és jól használható csomagtartó
+ elegendő hely hátul

- dízel motorok kerregnek, és a keveset futott példányoknál is meglepően sokat fogyasztják az olajat (a két csereperiódus közötti 1 liter utántöltés normális)
- kényelmetlen hátsó ülések
- rossz, műszálas anyagválasztás az üléseken (szúrnak is)
- rossz hangszigetelés (főként a kerekek gördülési zaja zavaró)

ccvv 2012.04.11. 13:50:25

@Az_Ákos: Üdv. Azt, hogy ki mennyire ért a motorokhoz, nem firtatom. A fogyasztásról viszont engedtessék meg egy rövid eszmefuttatás: 2 literrel kevesebbet eszik a dízel - 100 km-en 900 Ft, évi 25.000 km-en évi 250.000 Ft - én bevállalnám...

KKZZ 2012.04.11. 13:51:29

@froton: Igazat szóltál márkatárs.
Húsvét hétvége 4 személlyel, csomagokkal Bp.-Szatmár-Bp.= 700 km
Ebből 490 km M3 oda-vissza 140 tempomat, többi főút 90-100-al és falvak 50-60-al. Átlagfogy.= 5,3liter/100 km.

sutpet 2012.04.11. 13:54:57

Jó autó ez, 1 hónapja vettem a másodikat (2005-ben használtam 45 ekm-t) dízel, DSG-vel meg egy csomó extrával.
Ami nagyon jó és kevesen írják: a hátsó fűtés-hűtés, a két első ülés háttámlája között.
Ahogy már előttem írták: Tisztességes Iparosmunka.
Az 5 ajtós, 560 literes csomagtartót napi szinten használom, nem kell puzzlézni a berakodáskor.

Littlerock 2012.04.11. 13:56:14

@PeteSK: kis gonoszkodás némi egyetértéssel:
- a hátsó ülés kényelmét a 181 cm-es magasságommal is elbírom hosszabb távon, de lehetne jobb.
- az üléshuzat már 12 éve bizonyít a kocsiban... méretpontos, és nem drága
- a hangszigeteléssel nincs bajom, a kerekek zaja a jó abroncsválasztással kiküszöbölhető.
- ha kerreg a dízel, akkor benzinest kell hajtani, gázzal...
- az olajfogyasztásra sok esetben a Mobil olaj voltak a gyógyszer. A benzines esetében szó szerint összezuhan a dugattyú. Felső holtponton nagyot billen ezek után, és az "SR" motoroknál nem ritka az 5000 km-enkénti egy liter olaj utántöltésének szüksége.

Roll1983 2012.04.11. 14:12:34

@tonalcar: Na még egy normális ember. :D

tonalcar 2012.04.11. 14:23:43

@Roll1983: Nem, elvi meggyőződésből nem klubolok sehol.

szpidro 2012.04.11. 14:44:31

Sziasztok! Bár én utálom azokat a kocsikat, amiből 3-4 darab áll egy közlekedési lámpánál, véleményem szerint egy Octavia szép és jól sikerült autó! Az a baj, mintha elfelejtenétek, hogy Daciával és Zsigulival mozogtatok 20 évvel ezelőtt.. akkor még talán volt fogalmatok az autózásról.. de most hülyeségeket beszéltek! Próbáljatok ki minél több autót, nem csak bölcsebbek lesztek.. hanem meg is fiatalodtok!

üdv! :)

Roll1983 2012.04.11. 15:25:15

@Rocko-: Igen, pont rád gondoltam. ;)

Rocko- 2012.04.11. 15:26:25

@Roll1983: ahahaha, hogy mennyire nem ismersz.

Elektomos V8 2012.04.11. 15:26:35

Na megírtam egy hosszú szöveget de valahova eltűnt :)

Röviden csak annyit nagyon sok az elfogult ember a saját autónk mindig is jobb mint barmi más legyen az Suzuki vagy Porsche. Még egy két autós újságírónál is előfordul hogy egy bizonyos markát jobban preferál és ez néha az írásából ki is tűnik. De nincs mit tenni emberek vagyunk. Van akinek a nagy csöcsű lányok jönnek be én viszont a kis cicikre gerjedek :) valahogy így vagyunk az autókkal is és ezt legjobban a hozászolások tükrözik.

Szép napot!

Roll1983 2012.04.11. 15:34:45

@Rocko-: ezt én is írhatnám, mert én sem iszok.

ata2k6 2012.04.11. 15:38:56

Nekem ez az "őskövület" motor van az ugyancsak lassan őskövületnek számító 95-ös A4-esemben. Olajat nem eszik, csak benzint, azt nagyon, de nagyon lábfüggő, csináltam már 6,2-es átlagot is, meg 10-est is. Sokévi átlagom 8 liter, 1/3 város, 2/3 országút, autópálya nélkül.
És a lustaságát leszámítva meg vagyok elégedve vele, olajcsere 10,000 ként, vezér csere 60,000 nél, egy izzó kiégett. Ennyi.

protézisesh 2012.04.11. 16:33:14

Aki még egyszer a szájára veszi az Alfásokat, Hondásokat, meg BMW-seket, annak rálépek a szájára.

Ez a százhatvan komment 90%ban arról szól, hogy mennyire éhenkórász ez a motor. Hát én is hozzáteszem a magamét: a sok hülye összekeveri a Golf IV alapú Octavia 1-ben futott 1.6-8V (74kW=)102LE motort a Golf V alapú Octavia 2-ben létezett 1.6-16V (77kW)=105LE változattal. Nekem volt szerencsém kizárólagos használatú cégautóként mindegyik motorral 80+40ezer km-t együtt élni (igaz, Bora/Toledo kaszniban), a következő tapasztalatokkal:

1. 8v: lusta dög, zabál, alul nyomatékos, kis fordulaton szépen megy, de 4000 fölött kimondottan kelletlen, bőgdenemmegy. Odafigyelve 8l/100km, taposva 10 fölött (vegyes Bp-autópálya-országút-vidékiváros) Szerintem ez a motor kettes Octaviában nem is volt.

2. 16v: az előbbivel névleg szinte ugyanakkora teljesítmény, egy kerek literrel kisebb fogyasztás, ez már összecseng a cikkben szereplővel. A 6-tal kezdődőeket csak a hódmezővásárhely-féle álmos vidéki kisvárosokban tudom elképzelni, ahol 70 fölött már szédülnek a sofőrök. Nem baj az, csak máshol máshogy közlekednek és akkor máshogy eszik az autó, viszont egy lámpaváltáson nem 2 autó bír átvánszorogni...
a 16v miatt ez szeret pörögni, viszont autóval annyiszor nem fulladtam le, mint ezzel a döggel. Alapjárat környékén erős, mint az ötéves lányom maratonfutás után.

maga az autó egyébként a családi autó méret (nem pedig a swift!), csendes, jön, megy. Az íves lámpás facelifttel szerintem is elb*ták az összképet, kár vót.

richie_d 2012.04.11. 16:35:41

erdeklodessel olvastam a kialakult fogyasztasi vitat. nekem nincs sokam, de egy kedves jo baratomnak van es sokat beszelunk rola. En egy masik tipusu autot vezetek 80%-ban orszaguton es autopalyan szalyokat betartva, es nekem a fogyasztas 8,5 es 8,8 kozott van, ami mar csak azert is erdekes, mert az en autom kozel 2 tonna, 2,5L turbo benzines motor van benne es 210Le.

Az enyembol kiindulva, a kis motornak harmatparaval is be kene ernie, de meglepetesemre csak par decivel, vagy talan literrel fogyaszt kevesebbet, holott autokategoriakkal kissebb.

szemely szerint en nagyon szeretem az oktaviat, de a fogyzstasatol tenyleg nem vagyok elajulva.

Lookie 2012.04.11. 16:39:12

Hááát ezek a 5.8-6.5%-os fogyasztások természetesen ha lehet pályatemponál a vicckategoria illettve az utakon mozgó akadályok kategóriája aki képesek 50-ben 5-ik fokozatban kínozni a motrot 1 deci megtakarított benzinért és 100 kilométereket megtenni úgy, hogy a 100-ast meg sem közelíti a sebességmérő. Aztám meséli a haveroknak, hogy milyen jókat autózik erre meg arra. Ez konkrét példa, egy ismerősőm esete akinek eladtam volt Seat Toledomat amiben szinten 1.6mpi motor volt. Nálam biza 6.5-8 között mozgott az átlagfogyi kint attól függően, hogy mennyire nyomtam neki és mennyit autópályáztam. Errefel mióta nála van a kocsi 5.2 és 6.3 fogyasztásokról beszél de mikor 6% főlé megy már siránkozik hogy jaaaaj itt már sok volt. Én hittem is meg nem is amig egyszer nem mentem vele egy útra: hát életem legunalmasabb és könnyfakasztóbb élményem volt...szinte megsirattam szegény autót!!! Végig helységekben 50-ben 5 fokozatban 1100 as fordulaton...a motor remegett haldoklott de mind hiába(kegyelemért könyörgött de a vaskezű faszari gazdi oda se neki)...az iparos se nem lát se nem hall ha benzint lehet megtakarítani, kint 80 a max...de azt is 5-ben elérve...szinte az összes létező autó megelözött az utón...TIReket előzni??? Igen ők minket...Hát uraim akik jönnek ezekkel a mesefogyasztásokkal csak tegyék nyugodtan...de kár a motraikért és a mi idegeinkért akik nem száguldozni, sem versenyezni csak normálisan közlekedni szeretnénk!!! Ez pont olyan extrém mintha valaki minden egyes fokozatnál 6500-nál váltana, arról nem beszélve, hogy nem egyszer hosszú kocsisorok keletkeztek mögöttünk és a pofám sűlt le úgy szégyeltem magam mikor megelőztek és jól megnézték maguknak azt a két balfaszt aki abban a kocsiban űlt...Soha többet nem kérek ebből!!!!

Szuttty 2012.04.11. 17:46:24

@Kleroo:
2012.04.11. 08:23:38 -as írásoddal tökéletesen egyetértek. Nekem is 1.9PDTDI Octavia II-m van, de eszméletlenül tetszik a fogyasztás/teljesítmény aránya. Érződik benne az erő, pedig "csak" 105 táltos bújik benne, meg X nm. Kívül-belül megvett kilóra ennyi pénzért...:)

Elektomos V8 2012.04.11. 18:17:05

@Lookie: És az ilyen típusú emberek szoktak beautókázni a falutól 20-30 km-re levő tescoba vásárolni mert ott olcsóbb a kötözött sonka 150 forinttal mint a sarki boltba. Hazamegy és meséli a szomszédnak, hogy biza az ő autója csak 5.5-ot fogyasztót 100-on. Csak az eszébe sem jut hogy annyit nem spórolt a vásárláson mint amennyit elköltött benzinre.

Z o z ó 2012.04.11. 18:17:18

@közlekedési bűnöző:
Számolt.De azt figyeltem meg hogy a fedkomp is mindig ugyanúgy számol...csak kb.4 decivel kevesebbet mint a valóság:D a kis mocsok...de egyszer már volt hogy ugyanannyit számolt mint én, de az nem itthoni benzinnel volt.(Németo.)

ne most 2012.04.11. 18:41:00

Szép nagy autó mig meg nem fogod a kormányt és azonnal érzed kevés lesz. Városban a 12-et benyelte. Autópályán reménytelen.

Zolikám 2012.04.11. 19:02:12

@protézisesh: Errol csak annyit hogy ha egy kicsit is ertenek hozza akkor tudnad hogy Octaviaban (se az egyesben se a kettesben soha nem volt 16v-s motor csak FSI valtozatban de az is csak a kettesben! Azert kicsit fura hogy akinek nincs skodaja az lehuzza fikazza nem hiszi szarozza a tpiust es a fogyasztast akinek van az meg megirja a valos adatokat. Bar mint tudjuk a tulajok a hulyek, viszont azok mind mind sokkal okosabbak tapasztaltabbak a tipusbol mint azok akik olvastak rola vagy a szomszednak van vagy csak hallotta ettol meg attol es akkor az a tuti.. Szanalom

Lookie 2012.04.11. 19:59:37

@Elektomos V8: Ez így van...de az illető csinálja is ezt...pont az álltalad említettek miatt...

átaludtammindent 2012.04.11. 20:10:28

én nemtom, volt nálam egy hétig egy jetta csereautó ugyanezzel a motorral, nekem 7,5-es átlag jött ki, pedig nem sajnáltam:). Az igaz, hogy kifordulni kereszteződésben 2-ban halálos volt. Aztán már ment...

csintapala (törölt) 2012.04.11. 20:36:31

@Lookie: "Végig helységekben 50-ben 5 fokozatban 1100 as fordulaton...a motor remegett haldoklott"

Ugyanilyen motorom van jettában, gondolom az 5-ös váltó is ugyanaz. Óra szerint 50-nél (ami valójában mondjuk csak 45) 1500-at pörög a motor, és ha ilyen fordulaton nem is virgonc, azért nem is haldoklik, sík úton még klímával is vígan elmegy, a falu végén pedig ki tud gyorsítani anélkül, hogy anyáznának mögöttem. Mondjuk én picit efölött szoktam menni falvakban is, óra szerint 55-60.

Országúton meg óra szerint 100-as tempóval szoktam közlekedni, különösebben nem figyelek a fogyasztásra, de ha nem muszáj nem pörgetem feleslegesen, és nem gyorsítok padlógázzal, mert minek, nem érdekel, hogy a 100-at 12 vagy 16 sec alatt érem el. Nem tartok fel senkit, és így simán hozható a 6 liter.

Lookie 2012.04.11. 20:50:24

@csintapala: Én elhiszem...megmondom az igazat amig nálam volt a kocsi sosem próbáltam ki ezt amig nem láttam...az biztos hogy 1000 fölött volt valamivel a fordulatszámmérő ahogy a jobb elsőből láttam...nem szóltam hagytam nyagassa a kocsit de hogy remegett és nem tetszett a motornak az biztos. Én nem is azt akartam kihozni , hogy netalán nem lehet így is vezetni, de a forumokon oly jól mutató szuper fogyasztások háta mögött mindig is egy extrém fogyasztásra kihegyezett vezetési stilus és tempó húzódik meg, nem egy normális laza hétköznapi vezetés. Én is legtöbb esetben betartom a sebességhatárokat, helységeken kívűl egy kicsikét túllépem de csak azért, hogy a mostani kocsimnál(Octavia 1.4TSI) normális módon használhassam a 6-ik fokozatot. De hát nem produkál egy 50-ben 4-es fokozat annyival nagyobb fogyasztást 5-el szemben és a motornak biztosan jobbat teszel. Na kellemes estét kívánok mindenkinek. Szerintem az Octavia egy normális családi életet élő embereknek egy jó választási lehetőség tud lenni, megfelelő tudással. Hogy ki milyen motorral szereti használni az már rajta és a zsebe mélységén múlik.

Littlerock 2012.04.11. 21:06:24

@protézisesh: köszönöm, hogy felnyitottad a szemem, csak azt nem tudom, hogy a 100km-enként minimum 250-450 ft-s többletet ki fizette ki helyettem? Ki tekerte vissza a benzinkút számlálóját, csak nekem?
Esetleg nem jól mér a km órám, sőt, görbítem a téridőt, amikor közlekedek... Asszem küldök egy levelet a NASA-nak, mert olyan dolgot tudok, amire szükségük lehet...

Miért van az, hogy az ős 8-szelepes nyugodtan beleteker a 200-ba, pl az Iregszemcse utáni egyenesben? ahhoz pedig 6000 körüli fordulat kell.

kisqtya 2012.04.11. 21:19:21

Hagyjuk már ezt az "átlagot". olyan mint az átlagfizu a statisztikában: semmit nem mond. Válasszuk szét városi és országúti fogyira. HA valaki megkérdi mennyit eszik, nem az érdekli hogy mennyi az átlaga, hanem hogy kint meg bent mennyit eszik. Legalábbis én így vagyok vele. Ui nem mindenki ugyanúgy használja, valaki többet kint mint bent vagy fordítva. Éppen ezért én minden nagyobb országúti menet előtt lenullázom a fogyimérőt. Egyébként nekem mindig 6 liter jön ki :) 1-2 tized eltérésekkel, sima országúton. 1.6os Corolla. És még csak nem is száguldok. Igaz, ebben van 30% E85, meg most tél volt. Nyáron kevesebbet eszik.
Viszont sztem semmivel sem jobb mint egy Octavia. Lehet hogy Octavia lesz a következő autóm. De sztem turbós kéne. De még nem tudom be merjem e vállalni majd használtan. Benyásat persze, mivel keveset megyek.

vmaast 2012.04.11. 22:17:00

@közlekedési bűnöző: Unalmas, közhelyes, és igen cizelláltan fogalmazva is hülyeség amit írsz ;-)

Az Octavia meg egy remek munkagép. Nem több, és nem kevesebb. Élményfaktor nulla, szerethetőség max. a funkcionalitás miatt.

trappolda 2012.04.11. 22:21:11

Lassan 2.5 éve hajtok (újonnan) egy octi II. 1.6 mpi business-t. Fogyasztás országúton 7 körül, pályán 7.5 - 8 között, városban nem mérem -:)))
Ezek vagy 4 személy és tele csomagtartó, vagy tempós utazás során mért adatok 80.000 km alapján. (10 éve van autóm, évi 30-40.000 km-t vezetek a sajátommal -:)

Gumicsere után (205/55R16-ról 195/65/R15-re) lement a fogyasztás 7 alá is országúton. Üresen, egyedül 6.1 l /100 km tartósan 120 km/h esetén, de pályán.

Egyelőre a benzin amit tankolok kb 220 HUF/liter jön ki, ami nem rossz -:))), így a fogyasztás kissé mellékes...

Szervízköltség, biztosítás (köt és casco), üzemanyag összeadása és visszaosztása kilométerre számítás alapján még mindig jobban megéri, mint a dízel. 30.000 kilométerenként van long life olajcseréje, hiba semmi. Előző 1.6 hdi 20.000ként ment szervízbe, igaz 5 litert evett ha nyomtam, vagy ha nem, fenntartása azonban (szervíz) jóval költségesebb.

A hely, a kényelem és a felszereltség első osztályú, az összeszerelési minőség is (tőlünk keletre hajtom, nagyon vegyes vagy rossz min utakon), semmi nem nyekken, pedig kapott szegény. Nagyon nagy hidegben is társ marad -:))).

Szerintem első osztályú autó, az ára regadó és áfa nékül 3.2 millió huf volt 2009-ben.

üdv,

papa33 2012.04.11. 23:43:21

Szerintem is elfelejtettük, mikkel autóztunk a 80-as években: akkor a Zsiguli volt a minden, mindenki arra vágyott, már hogy reálisan.
Fiataloknak: nem volt szervo kormány és fék, automata öv és jobb tükör.
70-es megjelenése előtt a Moszkvics 412 volt a zsaruautó.
Még volt a nagyPolski kormányváltóval, a többi autó igazi ős: Trabant-Wartburg, Zaporozsec, 407-8 mokvics, Volga és persze a faros Skodák (itt már volt tárcsafék!),

és előtte: az Octavia.

papa33 2012.04.11. 23:47:43

Na megvárom az új Skodát, nem a picit, hanem amit Vision D néven emlegetnek még...
www.youtube.com/watch?v=7MbSU0WHBNM

Sosevót 2012.04.12. 03:24:51

A kollégám (taxi) 1.6os vasa 25-30ezres csereperiódusokkal 544 000 km futás után még patent mind motorikusan, mind egyéb mód. Költeni semmi komolyat nem kellett.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.04.12. 08:36:21

@vmaast: Látom Alfa rajongó vagy, érzékenyen érint a véleményem! :-)

vmaast 2012.04.12. 12:22:10

@közlekedési bűnöző: ;-) Nem vagyok rajongó, csak Alfát használó. Úgy cirka 16-18 éve... Talán emiatt, meg a munkám miatt van egy apró rálátásom a témára. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy szinte bármilyen cikkre is lehet kommentelni, 24 órán belül megjelenik valaki, aki szóba hozza az Alfát, és többnyire nem a rajongók/használók, hanem a kibicek. Ez azért van, mert bárki bármit mond, vagy vall be, titkon mindenki szeretne legalább egyszer egy olyan autót, amit a fanatikusok ennyire tudnak szeretni, védeni. Viszont a többség a barátok (jobban kellene megválasztani őket talán...), meg a barátok ismerősei, akik hallottak valakiről, aki látott már olyat... nyomása miatt nem elég bátor, hogy belevágjon. Ők maradnak a fikázók ;-). Aki meg nem a népmesékre hallgat, az esetleg szerez saját tapasztalatot is. Ennyi...
Én nem dobálózom azzal hogy hány Alfával hány éve járok hibamentesen, mert nem fontos.
A fontos az lenne inkább, hogy önmérséklettel, és picit szerényebben kommenteljen mindenki ;-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.04.12. 13:25:48

Nézd, elismerem, hogy gyönyörű autókat gyártanak Alfáék, meg azt is, hogy amíg új, addig fasza, kényelmes és gyors, meg élményteli. Azt is elismerem, hogy az információim másodkézből származnak, hiszen sohasem volt Alfám, valamint örülök annak is, hogy te boldog vagy az autóiddal.

Azonban szerintem nem lehet véletlen, hogy a közvetett információim túlnyomó többsége lesújtó az említett márkával kapcsolatosan, hiszen más gyártók termékeiről is kapok másodkézből származó információkat és feleannyi Vw, Opel, BMW, Renault - és a többi - tulaj sem szidja a saját maga által használt márkát, mint akinek van/volt Alfája.

Ennyi.

PS: még annyit, hogy információforrásaim között van 33-as, 155-ös, 156-os tulaj is, a 159-ről nem tudok semmit. Lehet, hogy az jó.

golya80 2012.04.12. 14:09:10

@butschq: Minden szavaddal egyetértek:D De szerintem minden józanul gondolkodó ember egyet kell, hogy értsen veled

nikó 78 2012.04.12. 22:57:48

Sokkal jobb autó, mint aminek az alapjaira készült.Az egyetlen autó ami kéne a konszern kínálatából.Hihetetlen, miért nincs belőle épkézláb benzines verzió.Dízel RS-t vezettem, nagyon erős de eszméletlenül hiányzik alóla az összkerékhajtás.

papa33 2012.04.13. 17:31:49

Én is elismerem, kibicként, vezetném egyszer az Alfát, de nem kell, mint ahogy Peu sem.
Akit ez sért: 1: azt nem veszek, amit én nem akarok, 2: ezzel mások számára, akik ezeket akarják venni, átengedem sok szeretettel a terepet.

Azt hiszem az 1.2 TSI csak jó motor, jó kompromisszum. Nyilván csodák nincsenek, nem fog ekkora autó 4 liter benzinnel elmenni.

Plumper 2013.07.09. 20:27:12

@papa33: azért örülök, hogy már nem ilyen lélekvesztőkben kell a családomat furikázni.
tudom, régen is születtek gyerekek.
csak éppen 100-ból 30 simán meghalt 1 éves kora alatt, ma pedig sokkal kevesebb.
nem mindig a régi a jó.