HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Elgázosodott és elillant álmok

HHO generátor

2012.04.12. 05:57 Tcomment

Címkék: hidrogén generátor hho black cell

Nem hittünk benne, de adtunk neki egy esélyt, mert tudományosan hangzott. Az eredmény majdnem mindenkit meglepett…

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

180 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr554387221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mohawk 2012.04.12. 10:55:30

Nem vagyok fizikus, de. Hogy vehetek ki ebből a rendszerből bármilyen plusz energiát, ha a motorban gyakorlatilag a vizet alkatóira bontom, majd visszaalakítom őket? Ha minden veszteségtől el is tekintek most, akkor is úgy tűnik nekem, hogy a hatásfoka a rendszernek valahol 100% fölött kellene lennie... perpetuum mobile?

DrSzoke 2012.04.12. 10:57:44

@Psziho: az meg szegeny sirva fakad a legkisebb emelkedotol is.Az 1kzt 3 literes td az tuti.

gg630504 · http://gg630504.atw.hu 2012.04.12. 11:04:52

Újra sikerült bizonyítani a Hülyeségmegmaradás Törvényét.
Nekem tanították az energiamegmaradás törvényét. Másoknak nem tanították, vagy úgy gondolták, a tanár hazudik, vagy az csak feleléskor igaz, a való életben az iskolán kívül hatályát veszti.
Még több ilyen teszt kell, hadd fogyjon a butája.

Stump András 2012.04.12. 11:12:04

@ColT: A rendszer _tudja_, ha a vártnál több vagy kevesebb üzemanyag kerül be a motorba. Pontosan erre való a lambdaszonda.
@Q-match: Kiszámoltuk az első cikkben, érdemes elolvasni.
@mufflinca: Ha 130% üzemanyagot kapna, és ezt nem korrigálná a lambdaszabályozás, azt láttuk volna az emissziómérésnél.
@andand: Ott a pont, köszönöm. Legalább valaki érti a lambdaszabályozás működését.
@metal, @Pierr Kardán: A rossz hatásfok miatt kicsit melegedett a cella, ezért a kelleténél több volt a párolgás. Innen a víz-túlfogyasztás.
@mindenki: Ez egy darab teszt volt, amiből előítéletek nélkül arra következtethetünk, hogy benzines, egyszerű lambdaszondás motoron nem működik a cucc. Ahogy azt többen megjegyezték, több flottában is használják a kütyüt, állítólag sikeresen. Ezért is jártunk utána, és megpróbálunk összehozni hamarosan egy dízel-tesztet is.

Snowboarder88 2012.04.12. 11:19:11

Nagyon vártam már ezt a cikket ! Kicsit csalódtam, valahol a lelkem mélyén reménykedtem hogy mégis hátha... ui. én is majdnem megvettem ezt a 21.századi "perpetum mobile"-t. Viszont a fizika nem hazudik: az energiamegmaradás törvénye örök és megdönthetetlen. Kis szépséghiba hogy nem használtatok lambda szonda korrekciót, de biztos vagyok benne hogy ettől sem lett volna jobb... Kb 20 éve valaki előjött azzal hogy párás időben jobban megy az autó. ergo VIZET kell direktbe vezetni a motorba ! Én kipróbáltam: szerencsére nem tettem tönkre, de miután abszolute SEMMI hatása nem volt, 1 év után kirángattam az összes vezetéket. Csodák nincsenek, ill. vannak, de csak valaminek az árán... 1990-ben 198Ft volt 1 palack gáz, amivel 230km-t tudtam annak idején megtenni... igaz akkor ez még nem volt legális - viszont hatáso és olcsó.. Ez a HHO cella jó hangzik, de tartok tőle hogy tényleg kamu.. Ha nem így van, kérem olyan írjon, válaszoljon aki tényleg használja és valós adatokkal tud szolgálni...

ne most 2012.04.12. 11:24:53

Miért nem alakítják át LPG-sre? Egy csomó ember szeretné tudni mi az igyazság az autógázzal! Ja, nincs sponzor.
Akkor a súlycsökkentés mennyit számít? Milyen hatása van a keréknyomásnak POV? Mi van ha 30000km-enként cseréljük a szintetikus olajat? Hogyan építsünk be olajminőség figyelőt? Mire jó az ELM327?

AzHofi 2012.04.12. 11:27:48

Aki a lambada korrekció mellett érvel az azt hagyja figyelmen kívül, hogy a gáz az nem tiszta hidrogén, hanem a vízbül a zokszigént is kiveszi, és a motorba küldi. Ezen nincs mit lambadakorrekciózni, egy teljesen, minden esetben sztöchiometrikus gázkeveréket kap pluszban a motor.

PITTA 2012.04.12. 11:29:09

@ne most: Autógázzal kapcsolatban ha kérdezel a tapasztalataimat szívesen megosztom, vagy ott az autógáz fórum az indexen.

troll that shit 2012.04.12. 11:33:15

na embörök.......lehet rohanni a vatera-ra mert biztosan előbb utóbb adnak egy kis kedvezményt a HHO generátorra :D :D szegény ördögök akik képesek voltak 30 ezer ft-ot kifizetni egy kb max 3-4 ezer ft anyagköltségű semmire.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.12. 11:48:38

hehe, a hazai forgalmazó akár be is csukhat, vagy bízhat abban, h kevesen olvassák a cikket.
szép munka!

Frankye_budapest 2012.04.12. 11:58:14

Aki gondolja annak a pénzéről leveszem a rontást. Most akciósan 10% -ért. Ékszereket is vállalok az 12%

kawa550 2012.04.12. 11:59:10

Nem szokásom a TC seggét nyalni, de ezért most sokan hálásak lehetnek nektek. Nagy respect.
Hihetetlen sok barom benyeli ezeket a szar dumákat, és a legszebb hogy valami placebo hatással még érzi is azt ami nincs.
És nagyon kíváncsi lennék, hogy erről is cikkeznek-e majd az ujságok meg a tv-k, hogy átbaxás az egész.

Frankye_budapest 2012.04.12. 12:02:39

@kawa550: A tv2 és társai biztos nem mert őket olyanok pénzelik akiknek érdekük, minnél hülyébb legyen a magyar.

szamok embere 2012.04.12. 12:05:35

"PC hűtő ventillátorából akarnál turbofeltöltőt csinálni"

Erről volt egyszer egy cikk itt a Totalcaron, nézzetek utána az archivumotokban.

hopptarisznya 2012.04.12. 12:09:01

semmi értelme felnyitni a szemét ezeknek az embereknek. Holnap jön egy újabb baromság, és ők abban fognak hinni rendületlenül.
Elég megnézni, hogy mi megy a facebookon. Az idióta körlevelek, hogy rák ellen egyél szódabikarbónát, vagy hogy az osztrák Pick olcsóbb mint a magyar. Ezek a debilek arra nem képesek (ha már a net előtt ülnek), hogy a google-ban rákeressenek a dologra. Nem bazzeg. Észnélkül megosztja, hozzászól, okoskodik. Az ilyet le kell húzni az utolsó fillérig! Addig is irányítottan költi a pénzét, lefoglaljuk a hülye agyát amíg barkácsol otthon. Ha az első 10 percben felvilágosítanánk, akkor a sok szabadidejével órási károkat tudna okozni ez a fajta embertípus.

Rocko- 2012.04.12. 12:24:46

@gyvy: most már csak az elvakult fanatikusok maradtak.

@Shadowbull: :DDD

Q-match 2012.04.12. 12:31:11

Itt két dolog vizsgázott egyszerre:
egy elmélet, és annak egy valamilyen gyakorlati megvalósítása. Sőt, inkább ez utóbbi.
Az, hogy a durranógáz munkára fogható, vitán felül áll. Az, hogy mekkora energia befektetéssel állítható elő kellő mennyiségben - nos ennek van egy, a dolog kémiájából adódó energia igénye. Ezt az energia igényt a tökéletlen vízbontó eszközzel csak felülmúlni lehet...de ha az eszköz akár 100% hatásfokkal működne, akkor is csak annyi energiát termelne, mint amennyit befektettünk - nem maradna energia az autó mozgatására.
Valaki írta feljebb, és teljesen igaza volt, miszerint egy olyan kémiai kötést kell felbontanunk, ami aztán újra létrejön, miközben energia szabadul fel. Nem számoltam utána, de belátható, hogy ezt a felszabaduló energiát a vízbontásnál be kell fektetni.

Gondolkodásra javaslom: egy liter benzin előállításához mekkora enrgia kell? - bányászás, szállítás, finomítás együttvéve. ez az össz-társadalmi-szintű hatásfok, ami valszeg nagyon rossz. Mert ezenközben , ugye, nem történik semmi energia hozzáadás, hiszen alapvetően a régmúlt idők Napeneriáját hasznosítjuk a benzin égetése során.

Psziho 2012.04.12. 12:40:23

@Gyurma73:

nem értem mi ez a marea?

Gomulka Béla 2012.04.12. 12:48:48

@hopptarisznya: Szemben azokkal a nézetekkel, hogy a vadonatúj SUV az jobb, a sikerszakácsok által éppen felkapott ételek finomabbak, a celebritások érdekes emberek, és az ország kétharmada mindig ugyanazt akarja. Ez ugyanis mind igaz, az utolsó vesszoig.
Reklámoznak, elhisszunk, és attól jó nekunk. Megszoktuk. És szeretjuk a Nagy Testvért.

PITTA 2012.04.12. 12:51:44

@Pierr Kardán: Létezik tisztán dízel motor LPG-sítve. Targoncákon. Mazda dízel motor, adagoló helyére gyújtásvezérlés, szívótorokba bele a gáz keverővel, izzítógyertya helyére gyújtógyertya és kész :-) Faterom ilyeneket szerel...

Neurotoxin 2012.04.12. 12:54:40

@PITTA: "- 5 év garancia (a mágnes erejére)" Ez tetszett a legjobban:DD

Cpt. Flint 2012.04.12. 12:58:59

@Aszi: "Ilyen real-life tesztből már sok van, ezek nem érnek semmit. Nem értem, miért nem végeztetek szakszerű mérést műhelyben, fékpadon."

Pont a real life teszt ér valamit. A real life-ben kell a dolognak működnie, nem a fékpadon! Vagy te fékpadon használod az autót? Kifenét érdekel, hogy a laborban esetleg kimérheted a 60 W (azaz mondjuk 1 ezrelék) teljesítménynövekedést, ha a valóságban ez nem ér lepkefingot se??? (Főleg a befektetéshez képest.)

maci_laaci 2012.04.12. 13:20:27

@Pepejoe: Én meg megkövetlek, mert teljesen igazad van, bár én a mérnököt a mérnökre értem nem pedig a diplomás majomra akinek ugyan van papírja de... :)
Sajnos nekem is tapasztalatom, hogy itthon az akinek diplomája van más kasztba tartozónak érzi magát, az esetek kilencven százalékában persze indokolatlanul. Aztán ha be kell csavarni egy villanykörtét akkor szaladnak segítségért, épp a minap tapasztaltam. És ez nem vicc!

vasgyuszi 2012.04.12. 13:20:59

@Snowboarder88: A vízbefecskendezést nem használták/használják a rallyautók motorjainál? Ha jól emlékszem, mintha olvastam volna errol valamit.

igyszeretlek 2012.04.12. 13:36:56

Köszi hogy rászántátok az időt, bár biztos vannak akiket még ez sem győz meg az egész vacak értelmetlenségéről.
Ami viszont működhet, az az ülésszellőztetés rákötése a szívóoldalra. Ez sem másik dimenzióból venné az energiát, hanem csak újrahasznosítana.

Zsebtelep (törölt) 2012.04.12. 13:45:41

@Snowboarder88: Egy pillanat, vízbefecskendezés az volt és van. Persze megfelelő motor kell hozzá, főleg repülőgépeknél alkalmazták. A vizet alkohollal keverik. A víz hűt és a nagyobb nyomást lehet elérni vele, az alkoholtól meg nem fagy meg a cucc a magasban sem, meg az alkohol is éghető.
en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engines%29

007 turbozva nem keverve... 2012.04.12. 13:45:59

@Swind: Lehet hogy neked fluxus-kondenzátorod van és nem is tudsz róla... :)

flamer 2012.04.12. 13:46:06

@EddieCivic4g:
"Olyan kevés hidrogént állít elő a készülék, hogy az nem tudja befolyásolni a keverék összetételét."

Ott vannak a számok: alapjáraton percenként 1,4 liter gáz. A motor ilyenkor (800-as alapjárattal meg 3 literes motorral (most lusta vagyok előkotorni a pontos számot) számolva) 2400 liter levegőt szív be percenként, vagyis a durranogáz komoly 0,058%. Hááát...

Swind 2012.04.12. 13:49:45

Vajon a pukigáz is lehet fogyasztáscsökkentő tényező? Ha igen, akkor az új, "pukimentes" autók többet fogyasztanak, persze idővel orvosolható :)

lutria 2012.04.12. 14:21:15

A generátort gyártó cég mit reagált hogy nem jött be a ingyenreklám?

Tíz:59 2012.04.12. 14:21:58

@Hurrá Torpedó: 12mp alatt te nem fogsz 1 litert hugyozni az biztos!!!

Tíz:59 2012.04.12. 14:27:34

Egyébként a legnagyszerűbb fogyasztás csökkenés,ha az ablakon kiköhögünk,mert akár 800km/h sebességgel is köhöghetünk. A letekert ablaknál való köhögés hátrafelé az pillanatnyi, pozitívan befolyásolja a menet sebességet, és mint tudjuk sok kicsi sokra megy.

Kori401 2012.04.12. 14:34:43

@Zsebtelep: Pont mostanában olvastam egy cikket a témában, el is küldtem levélben a tc stábnak, nem tudom, hogy van-e reális előnye ennek a vízbefecskendezésnek, de elméletben tényleg működhet, itt is a gyakorlat döntené el, hogy működik-e. Le is tesztelhetnétek, ha már sorozat lesz az ilyen real-life tesztekből :)
www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=184

unclesam2 2012.04.12. 14:53:08

Nem tartozik ide, de leírom és ez tényleg igaz hogy a B52-es bombázók korai verzióiban felszálláskor teljesítménynövelés céljából felszálláskor a hajtóművekbe vizet fecskendeztek.

unclesam2 2012.04.12. 14:54:15

Engem a Metabond, Spuri, Prolong háromszög rejtélye érdekelne még :-)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.12. 15:00:02

A benzinben nem az a jó, hogy olcsó hanem az, hogy elég. Ha majd spórolni akarok, akkor felulok egy buszra, de most inkább csapatok egy kort a Subarummal és kozben le se fogom sz@rni, hogy mennyit spórolhatnék. A vezetés egy élmény, nem pedig egy szukséges rossz dolog az életben. Ha valakinek mégis az, akkor változtasson az életén okoskodás helyett.
Szerintem.

1Zoli. 2012.04.12. 15:03:19

Ki ölte meg az elektromos autót?

www.youtube.com/watch?v=qNEKJKkoXSI&feature=related

A film arról szól, hogy a General Motors kifejlesztette az elektromos autót a 90-es években, az autót EV1-nek hívták, az Electric Vehicle szóból ( elektromos jármű, 1996-1999 között gyártották őket ).Rossz hatásfokú elektromos autót szerettek volna építeni, bebizonyítva ezzel a benzines autók kizárólagosságát, ahogy ez a film végére ki is derül.Pechjükre hírességek is vették őket, mint pl. Tom Hanks, Carol Alt, Mel Gibson és mások, és nagyon meg voltak vele elégedve.
Az autókat licenszbe adták ( a tulajdon használat jogát kell kifizetni apránként, és ha kifizeted a kocsi vételárát, tied lehet az autó ),és késöbb mindenféle okokra hivatkozva visszavonták az elektromos kocsikat, és újra hasznosítás nélkül a teljesen ép kocsikat bezúzták.A Toyota, a Honda és a Nissan ugyanezt tette a saját elektromos autóival.Az elektromos autók 2002-ben 4 ezer dollár állami támogatást kaptak. 2003-ban a 2,7 tonnás járművek pedig 100 ezer dollár állami támogatásban részesültek.
A film ugyan választ keres arra, hogy ki a bűnös, de ha GM az olajosok hatására döntöttek így, akkor az azt jelentené, hogy a GM és a többi autógyár és az olajosok kartellben működnek ( Több egymással konkurens cég szó vagy írásbeli megállapodása az azonos árakban, és vagy a piac egymás közti felosztása a magasabb profit, vagy más a kartellben nem résztvevő cég(ek) tönkretétele érdekében. ).
Valójában a tulajdonosaik nagyjából a GM-nek, a többi autógyárnak és az olajiparnak is ugyanazok, így látszat szerint az olajlobbi győzte meg a GM-et, a többi autógyárat, a Kaliforniai Levegő Miőségi Tanácsot valamint a szövetségi kormányt ( Washington ).A GM-nek és a konkurenseinek és az olajpiacnak a tulajdonosai ( nem az arabok irányítják az olajárakat, hanem a OPEC, rájuk pedig a finomítók tulajdonosai és a felvásárlók, és ezek nagy részvényesei [ főleg ők ] gyakorolnak hatást ) azok akik a profitjukat államoknak kölcsönzik ki ( lásd görögország ).
Emlékszik még valaki az Ucar márkájú elemre? 1992-1995-ig lehetett kapni, a fordító gépemben 1992-től 2008-ig működött, és átlag 2 évig bírta a kerékpár lámpákban,télen-nyáron.Azóta több helyen, külföldön is jártam, de sehol se láttam Ucart.Szerencsére a mostani tölthető elemek szuperek, pl. a fejhallgatóm 1 hétig bírja 2 eneloop mikro elemmel, a fogkefém is 2 tölthető ceruza elemmel megy,ők 2 hétig bírják.

Psziho 2012.04.12. 15:04:30

@Gyurma73:

ha jól emlékszem 4 runner-ről szól a cikk,abból is van 2.4 td nem?

benzinmotorral járjon a Winkler neki belefér

Psziho 2012.04.12. 15:08:39

@Gyurma73:

és nem azt írtam hogy az igazi hanem azt hogy a megoldás

látom neked is csak az írás megy az olvasás már nem

p10s 2012.04.12. 15:20:34

@kovi1970: Nahát!! Megnéztem, de az általad linkelt oldalon található termékek 100%-a botrányos!! Szemfényvesző parasztvakítás/lehúzás, de rendesen! :(

Nem tudom elképzelni, hogy épeszű ember olyanokat vásárol, már csak az áruk miatt is...

Stump András 2012.04.12. 15:25:36

@flamer: Ennyire azért nem vészes a helyzet, mert van egy fojtószelep is a levegő útjában, vagyis egy hagyományos benzines terhelés nélkül csak a lökettérfogat pár százalékának megfelelő levegőmennyiséget szív be. Emellett akár számottevő is lehetne percenként 1,4 liter HHO.

IQLight 2012.04.12. 15:49:06

Sajnálom, hogy így alakult. Milyen szép lett volna, ha kiderül, hogy a megtermelt HHO -aminek energiatartalma ugyan csak egy kóláskupaknyi benzin energiatartalmával ér fel, mégis- litereket hoz a fogyasztáson az égésjavító, vagy akárbármilyen hatása révén. Így jártunk, a csodára még egy kicsit várni kell. :S

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.12. 16:07:09

@PITTA: @w a s d: Igen, de mit mér a lambdaszonda? Honnan tudja a vezérlés, hogy a benzinen kívül más energiahordozó is van a beszívott keverékben? Sehonnan.

Akkor sem biztos, hogy működne a dolog, ha bekötötték volna a korrekciót (egy ellenállás a szonda elé ;) ), de lehet, hogy más lenne az eredmény.

NEXUS6 2012.04.12. 16:08:21

Csak az energiamegmaradásba gondoljunk bele és kiderül, hogy a rendszer működik!

Plusz fogyasztóként bekerült a rendszerbe a vízbontásra fordítandó elektromos energia, amit, ha nem úgy vittek be, hogy a lemerült akksit minden hétvégén legalább egyszer fel kellett tölteni, akkor a benzinből fedeztek.

Vagy is ha ugyan olyan benzinfogyasztást akarunk elérni, akkor a veszteségeket is figyelmbe véve, a durranógáz elégetésésből még plusz extra energiát kellett biztosítani, ami lehet mágikus ZPE energia megcsapolásból, vagy hatásfok növelésből.

A kísérlet tehát igen is pozitív eredménnyel zárult!!!
;DDD

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.12. 16:09:58

@Stump András: Ez egy visszacsatolás. Tudja, milyen lambda értéket kell tartania, és tudja, mennyi _levegő_ megy be az égéstérbe (MAF jel). Ebből számítva nyom be benzint. A hidrogénről nem tud, pedig az nem levegő.

Nem mondom, hogy teljesen rossz volt a teszt, de lehet, hogy lambdakorekcióval más eredmény jön ki.

Tiltott Lally 2012.04.12. 16:30:37

Csak ismételni tudom magamat: 2,5 liter durranógáz a Tehén légnyeléséhez képest picsa. De legalább ártani nem használ.

Stump András 2012.04.12. 16:52:03

@ColT: A MAF (Mass Air Flow) szenzor a beszívott levegőt méri, a lambdaszonda a kipufogógázban jelen levő oxigént. Két külön dolog. A mi esetünkben a beszívott levegőhöz kevertünk HHO-t, amit egyébként a levegőmennyiség-mérő látott is. Ha ez változtat az égésen, mondjuk ha elég lenne szegényebb keverék is, akkor a lambdaszonda ezt "észrevenné" a kipufogógázon, és rákorrigálna. Ha viszont a lambdaszonda jelét eltoljuk, azzal (HHO-val vagy anélkül) szegény keverékes égést idézünk elő, ami egyrészt árthat a motornak, másrészt komolyan elrontja a katalizátor működését.
Aki a "lambdakorrekcióban" hisz, javasolom, hogy az átalakítást ezzel kezdje, mert szegény keverékkel el lehet érni fogyasztáscsökkenést, más kérdés, hogy milyen áron. Aztán hogy ezután mit lehet még kihozni pluszban HHO-val, azt rá is bíznánk. Mi sem a károsanyag-kibocsátást nem szeretnénk fokozni, sem a motor, illetve a katalizátor épségét nem tennénk kockára.

p10s 2012.04.12. 16:58:59

@Stump András: "vagyis egy hagyományos benzines terhelés nélkül csak a lökettérfogat pár százalékának megfelelő levegőmennyiséget szív be. Emellett akár számottevő is lehetne percenként 1,4 liter HHO."

Ez akár igaz is lenne, ha terhelés nélkül a HHO-ból sem arányosan kevesebbet szívna be, nemde? Az arány nem változik!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.12. 17:01:19

De most komolyan: Hogy végezte el az általános iskolát, aki a durranógáz elégetésével több energiát akar termelni, mint ami az előállításához szükséges? Bakker, ilyen alapon csak méretezés kérdése, és benzin sem kéne a kocsiba! Tegye fel a kezét, akinek ilyen van, és működik!!!
Még nagyobba kiválthatna erőműveket. De nem tud, mert fizikai képtelenség.

Mi lesz a következő? Kössünk egy villanymotorra egy generátort?????
Leülhet, elégtelen!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.12. 17:11:04

@Stump András: Igen, ezt elég sokan csinálják is, hogy egy poti a lambdaszonda elé, és kevesebbet eszik (meg kinyírja a katalizátort...)

Az mondjuk tényleg furcsa, hogy a hidrogéntől semmit nem változott a kipufogógáz összetétele.

p10s 2012.04.12. 17:11:48

@newtehen: Há nem hallottá még a zuránróó? :)
Egy öklömnyi kb 15kg-os darabbal egy egész tengeralattjáró mindenféle energiaszükségletét, meghajtását, oxigéngenerátorát, tengervíz sótalanítóját, stb, stb... 2-3 évig fedezni lehet!

Há atomot a légszűrő elé minden járműbe! :)

Jajjj!

Stump András 2012.04.12. 17:51:51

@p10s: A HHO-termelés független a motor terhelésétől, a fordulatszámtól is csak azért függ, mert alapjáraton nem képes a generátor elég áramot előállítani. Vagyis változik az arány, alapjáraton jelentős a HHO-hányad, padlógázon elhanyagolható.

Gera 2012.04.12. 19:07:33

@Stump András: Szerintem meg alapjáraton is jelentéktelen.

Snowboarder88 2012.04.12. 19:50:12

@vasgyuszi (hurrá, újra komm-elhetek a TComment-en):
nem tudom, lehet hogy volt/ van ilyen, mindenesetre fogyasztáscsökkentésre egy utcai autóban 1990-ben nem volt alkalmas és nem a csoda kategória... (lehet hogy a rally autókban teljesítménynövelés céljából OK)

gigabursch 2012.04.12. 20:07:42

A magam részéről megköszönöm amit sokunkért tettetek.
A negatív eredmény is eredmény, és nincsen kár haszon nélkül.

még1× köszi.

abcd1234 2012.04.12. 21:29:13

@bucbuc: Pedig így van. Autó HI-FI gyártásában szükség lett volna egy kb. 3cm-es szigetelő szalagra, hogy ne kopjon ki a szalagkábel. A cég nem fogadta el a bevezetését, mert nem tudta a költséget kire hárítani. 300ezer Ft-os készülék esetén az 1Ft-os ragasztó szalagot! Ne legyenek illúzióid, az autókon is spórolnak :)!

adrozoo 2012.04.12. 21:30:07

@Snowboarder88: Szia!
A néhai távközlési szolgáltatónál '87-'97 között 3 Nívát hajtottam. Ezekből 2őbe bejáratós időszakuk után be lett szerelve a "vizes" rendszer. Eredetileg a pótkerék alá installálták a víztartály, de kényelmetlen volt kb. minden tankoláskor utántölteni. Ezért beraktam az anyósülés lábterébe egy 5 literes müa.kannát.
Igaz , hogy veszettül szörcsögött, de 2,5-3l /100km megtakarítást jelentett. Mindkét Níva karburátoros volt. Országúton 100-110km/h-val utaztam. Terepen, ha menni kellett, hát mentem. 10-es skálán 6-8 szintű terephasználat.
Én meg voltam elégedve + még utasom se sűrün volt tekintettel a szörcsögésre.
Annak idején utána jártam ennek a megoldásnak. Úgy tudom, a SAAB valamelyik az idő tájt futó modelljébe opcióként lehetett kérni.
Üdv !

ameda 2012.04.13. 03:41:49

Gratulálok a cikkekhez, nagy élvezet volt az olvasásuk a rengeteg hozzászólással együtt. Én azért a helyetekben írnék még egy cikket, ami nem a HHO generátor tesztjéről, hanem a hidrogén motorban való felhasználásának az elméleti lehetőségeiről szólna. Lehet, hogy a hozzászólásokban fellelhető tárgyi tévedéseket is sikerülne egy picit megvilágítani.
Lehetne beszélni a következőkről:
1. Energiatartalom:
A benzin fűtóértéke 32000 kJ/liter ezzel szemben a hidrogéngáz fűtőértéke mindössze 9,84 kJ/liter. Ha feltételezzük, hogy a "tehén"
8 l-t fogyaszt 100-nál 100 km-en és a készülék, ahogy írtátok, 2,5 liter H2-t termel percenként, akkor 8/60*32000 azaz 4267 kJ benzinből nyert energia áll szemben a 2,5*9,84
azaz 24,6 kJ hidrogénből termelt energiával. Úgy gondolom az arányok jól érzékelhetők. Tehát hiába a hidrogén iszonyatosan nagy 120000kJ/kg-os fűtőértéke (majdnem 3X-osa a benzinének) az elképesztően kicsi sűrűség akadályozza a felhasználást. Ha jól emlékszem a 7-es BMW-k hidrogénüzemű változatainál 7 kg H2 volt az egy "tankolás" mennyisége nagyon speckó tartályban iszonyú nyomáson.
2. Égési folyamatok a motorban
A gyártók tényleg milliókat költenek erre a témára, aminek szerintem sokan érzékelik a jótékony hatásait. Ezeknek a kutatásoknak köszönhetjük pl. a közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat is (ezzel a témával azt hiszem már a benzinmotor feltalálása óta foglalkoznak, csak régen "réteges töltésű" motoroknak hívták őket), de ott vannak a turbók, a kompresszorok régebben a Comprex-töltó stb. De lehetne az üzemanyagok adalékolásáról is beszélni, így hátha sokaknak leesik már végre, hogy mérnökök ezrei agyalnak naponta az égési folyamatok tökéletesítésén, nem megy az úgy hogy csak rákötünk egy kütyüt a motorra aztán minden meg van oldva.
3. Összeesküvés-elméletek
Elhiszem, hogy van olajlobbi és leszarom magasról, de egyet tudok: ha sikerül feltalálnom valamit, ami tényleg csökkenti a fogyasztást mondjuk 20%-kal eladom a szomszédaimnak, aztán szomszéd utcákban lakóknak is, akár a tervrajzokkal együtt, és garantálom, hogy semmilyen olajlobbi nem fog ebben megakadályozni...
4. Alternatív üzemanyagok (csak őrülteknek)
Van például az ammónia (NH3), közönséges gáz, amely kis nyomáson cseppfolyósítható levegővel keverve éghető (16-25%), égésterméke víz és nitrogén. Igaz, hogy büdös, mint a rossebb, meg mérgező is, de egy próbát megérne a sufniban. Vagy például a hidrazin (N2H4), amely alapból folyadék és kiváló rakéta-hajtóanyag. Igaz, hogy maró hatású, meg rákkeltő de hát nem inni akarjuk. Otthon könnyen előállítható hypóból és szalmiákszeszből, csak ki kéne próbálni ezt is.
Égéstermék szintén víz és nitrogén, abszolút környezetbarát.
Tehát azt gondolom, hogy tényleg sok alternatíván agyalhatnánk, akár a hidrogénen kívül is csak kéne egy kis elméleti oktatás részetekről, (nekem mindenképpen, hiszen én építész vagyok), aztán lendíthetnénk egy kicsit ezen az iparágon... :)

ameda 2012.04.13. 04:20:47

Ja és egyes hozzászólók tényleg kiszámolhatnák, hogy mennyi elektromos energia (és mennyi víz) kell az általuk emlegetett 70-30 százalékarányú benzin-hidrogén keverék előállításához. Mert a tesztben ez az arány 500:1, ha a 100-nál 8/100km-es fogyasztással számolunk. 100 g benzinhez 0,2 g H2-t égetünk.

Különben nem értem (vagy csak nem figyeltem), hogy miért is kell a deszt.víz, miért nem jó a lágy csapvíz, hiszen úgyis vezetővé tesszük a nem kis mennyiségű kálium-hidroxiddal.

ameda 2012.04.13. 05:19:23

Még valami. Megint csak számok:
38 A áramfelvétellel a cella 38*12 azaz 456 W teljesítménnyel dolgozott ez 1 perc alatt 60*456
azaz 27,36 kJ elfogyasztott energiát jelent. Így megtermeltünk 2,5 liter hidrogént, amely ugye 24,60 kJ energiatartalommal bír. Tehát az elméleti hatásfok 89,9%! Ha égéshőt számolnánk a fűtőérték helyett akkor még több lenne... tehát nem értem milyen "rossz hatásfokról" beszélt a kedves cellaszakértő...

ameda 2012.04.13. 05:52:36

@cirmoskutyamacs:
A normális chiptunning nem parasztvakítás! Évekkel ezelőtt megcsináltattam a 2 literes B Vectra-ba, leteszteltem, éjszaka, állandó 90km/h tempomatos sebesség mellett, kútnál számolva az addigi 5,75l-es rekord fogyasztás lement 5,36l-re. Minden körülményre figyeltem: hőmérséklet, forgalom, útprofil, azonos benzin stb. És a teljesítmény 135 LE helyett már 147 LE volt. Aztán berakattam a Lexmaul vezérműtengelyeket, a max. teljesítmény felment 168 LE-re, a fogyasztást meg azóta sem tudtam 6,5 l/100km alá letornászni. Igaz senki nem is mondta, hogy kevesebb lesz a fogyasztás.
A chiptunning (chip hangolás), ahogy az ATC-nél magyarázták, optimalizálja a motor szabályozható paramétereit egy jóval szűkebb tartományra mint a gyárban megadott értékek. Ezáltal a hangolt tartományon belül tényleg jobb lesz a motor hatásfoka viszont szélsőséges helyzetekben (pl. végsebesség közelében) növekedhet a fogyasztás, vagy ha pl. rossz minőségű benzint sikerül tankolni.

Shadowbull 2012.04.13. 06:33:40

@ColT: miert kene hogy valtozzon?

bemegy ket egyseg hidrogen, egy egyseg oxigen pluszban. Nyilvan nem tehet semmi mast, mint az egesterben megint osszeall vizze. Sem plusz hidrogen, sem plusz oxigen nem kerul a kipufogoba.

Eppen ezert hulyeseg es parasztvakitas eltolni a lambdaszonda jelet.

OmegaMale 2012.04.13. 07:24:01

"Talán fontosabb, hogy a lambda érték változatlanul 1,00 és 1,01 között ingadozott, ami igazolja, hogy a lambdát (az üzemanyag-levegő keverék eltérését az ideálistól) nem tolja el a motorba bevezetett HHO."

Ez nyilvánvaló annak, aki ismeri és érti a lambda szondák működését (félreértés ne essék, nem a TC-nek kritika!). A lambda szonda nem keverési arányt, hanem LAMBDÁT mér, meglepő módon. Sztöchiometriánál (ideális égéskor) mindig 1-es lambdát fog mutatni, akár benzint, akár etanolt, vagy akár tűzifát égettünk el (a lambda szonda karakterének megadásokar is mindig valamilyen gázt használnak fel, nem benzin stb.)!
A keverési arány a felhasznált üzemanyagtól függ, de a lambda nem!

A csodabugyorgó gyártója vagy tudatlanságból, vagy szándékosan vezeti félre az ügyfeleit. Nyilván, ha elszegényítem a keveréket, akkor kevesebbet fogyasztok. Plusz Terhelem a környezetet (plusz CO és NOx) és nagy hőfokú égéssel a motort is ki lehet secperc alatt csinálni. Nem véletlen, hogy a kezdeti nagy lelkesedés után az összes új direktbefecskendezős benzinmotornál elhagyták a réteges, szegénykeverékes befecsekendezést és mindenhol csak a homogén 1-es lambdára szabályzott keverékképzést tartották meg.

Refuse/Resist! 2012.04.13. 10:41:53

@Motordoktor: @Stump András:
fos a számítás, 25A áram sose fog 1.4 l/perc H2-t csinálni

Egyébként még a nyomorék egyenes arányosság sincs meg a 25A-1.4 és 38A-2.5 között.

F=96500C/mol
25A 1 perc alatt 25A*60s=1500C töltés jelent
ez 1500C/96500C/mol=7.8 mmol H2
ami standard állapotban 0.19 liter/perc
ami 11.4 liter/óra
Ez a Faraday törvény alapján az elméleti maximum, a valós hatékonyság jó, ha 50%, de simán lehet a végeredmény 1.4 liter/_óra_.

Ez bolhafing az 1 liter/h benzines alapjárati fogyasztáshoz képest.

most nézzük a vizet:
1 liter/200 km

1 liter víz: 55.5 mol víz, ugyanennyi H2, ami 1360 liter
tehát 100 km-enként 680l gáz

az amperből számolt elméleti maximális mennyiség ugye 11 liter/h alapjáraton, legyünk nagyvonalúak, és legyen 10l/h
Ebből az következne, hogy 68 óra alatt tett meg 100 km-t, ami nyilván képtelenség.
Nyilván a víz nagy része (több mint 90%) elpárolgott, mivel a motortérben meleg van, és az elektrolízis is tovább melegíti a rendszert.

Schütii 2012.04.13. 11:27:00

@OmegaMale: De akkor meg mi az értelme a közvetlen befecskendezésnek? Azzal ugyanis rosszabb a keverékképzés, ennek betudhatóan jól mérhető koromkibocsátás is megjelent. (nem véletlenül kapott értéket az EU V norma a benzines rovatnál is, ami történetesen megegyezik a dízelekével)

Schütii 2012.04.13. 11:46:14

@Tíz:59: Jó lesz az 160km/órának is. Mármint a tüsszentés légsebessége.

bounty123 2012.04.13. 11:50:57

@Gyurma73: A fogyasztás viszont ponthogy mérhető, amit nem csökkent a cucc - ellentétben a pénztárcád vastagságával, amit a csaló kókler forgalmazónak fizetsz.

bounty123 2012.04.13. 11:56:28

@Gera: Ezt én se értettem. Ponthogy a leginkább várható eredmény született. Kit és miért lepett meg ez?

mondeo_v6 2012.04.13. 14:42:56

@ne most:

az elm 327 az egy ECU hibakód és adat olvasó.
Van bluetooth-os verziója, én használom, nekem folyamatosan be van dugva a kocsiban, egy androidos programmal a kiolvasható értékeket tudja megjeleníteni, hibakódot olvasni/törölni.

Amit használok az kalkulál pillanatnyi fogyasztást, és el sem hinné az ember hogy mennyit leet spórolni 1mm gázpedál visszaengedés vagy beljebb nyomás segítségéval :)

vasgyuszi 2012.04.13. 15:19:21

@Tíz:59: mivel vizuális típus vagyok, fossá röhögtem ezen magam.

We make the world a better place 2012.04.14. 19:19:30

Egy ötlet:

kössétek rá a külső áramforrásról üzemeltetett vízbontót egy 50-es négyütemű motorra(YAMAHA VINO?), és mérjétek meg, mekkora elektromos teljesítményfelvétel szükséges a motor fordulatszámának emelkedéséhez.
A HHO-t a karbi és a henger közé vezessétek be, a bontónak vákuum alatt kellene lennie.

2012.04.15. 17:54:53

Energiamérleg, fincsi mi?

HHO elégetésével annyi energiát kapsz, amennyi a H2O bontásához kell. Ennek töredéke alakul át mozgási energiává, hiszen a motor hatásfoka nem 100%-os. Nem kapsz vissza annyit, mint amennyit a generátoron keresztül elfogyasztottál.

Ennyi, tesztelni sem lett volna érdemes.

A katalizátor hatás persze más tészta, abból működik a dízelt elgázosító verzió itt viszont erről szó sincs.

Snowboarder88 2012.04.15. 18:18:58

@adrozoo: ez szupr és hiteles is, de sajnos nekem akkoriban nem jött be... :-) igaz az csak 1.4 Renault 9-es volt... amúgy sem evett túl sokat...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.04.16. 13:56:09

Van egy olyan verzió, ami autógázt enged be szabályzott mértékben így a Diesel és benzines motorba, csökkentve a befecskendezett benzin vagy diesel mértékét. Ezzel a rendszerrel VALÓBAN lehet spórolni, de csak az autógáz és a benzin/diesel árkülönbözete miatt, és nem a valós fogyasztáson.
Gondolom az első kóklernek ez alapján pattant ki az okos fejecskéjéből ez az egész HHO-s faszság.

Tamás-Golf 2 2012.04.16. 23:31:07

Nagy izgalommal olvastam a cikket, de már menet közben le esett az állam hogy mi ez? Ezt nevezik vízbontónak? Az ára magában foglalja a vele járó minőséget. Hol a felszerelés, a védelmi rendszer, a vezérlő elektronika?
Úgy gondoltam valakinek képviselnie kellene az ellenkező oldalt is ezért írok. Nekem van HHO rendszerem. Az enyém 5x ennyibe került de teljes felszereléssel és beépítéssel és 3 éves garival ami magában foglalja az évi többszöri átvizsgálást/karbantartást. Előre bekevert folyadékkal lát el a gyártó. A felszerelés több lépcsős védelemmel van ellátva. Nem folyik sehol.
A kémiai/fizika részét nem követtem, valószínűleg tényleg bele lehet kötni de a kíváncsiság hajtott ezért belevágtam. Nekem egy 1985-ös Golf 2 1.3 benzines Wartburg karburátoros autóm van. Nagyrészt városban járok. Télen építettem be a szerkezetet. Akkor hho nélkül városban 12litert evett, autópályán 10-et. Beépítés után városban 10liter,autópályán 8,5liter. A beépítés után 1 héttel már nem láttam a koromcsíkot magam után. Egy hónap után 10%-al csökkent a motorhő (és azóta az átlag hőmérséklet 10 fokkal nőt.)
Jövő hónapban fogok egy hosszabb autópályás útba belevágni, annak az eredményére nagyon kíváncsi vagyok.
Az egyetlen dolog amiben egyet értek teljesen a cikkel az a generátor terhelése. Az enyém is 25A megeszik ami azért nem semmi, de már dolgozom a megoldáson hogy csökkentsem a terhelést.
Na ennyi írogatás elég mára ha bármi jó avagy rossz tapasztalatom lenne akkor írok ide mert még én is kísérletezem és tévedhetek. De remélem azért lendít a témán hogy a másik oldal is beleszól :)

Suttora 2012.04.17. 18:19:33

@Tamás-Golf 2: Annyiért már miért nem LPG?

ratsche (törölt) 2012.04.17. 21:41:16

@Suttora: Mert a bizonyítottan működő dolgoknak nincs varázsa :)

Tamás-Golf 2 2012.04.17. 22:22:42

@ratsche: Teljesen igazad van, ez nagyon jó szólás :) Amúgy van rá ISO tanúsítvány is. Ha jól emlékszem Gróf Spanyol Zoltánnak van is rá Németországi szabadalma is, mondjuk Ő továbblépett és vízplazmával foglalkozik most.

Tamás-Golf 2 2012.04.17. 22:33:56

@Suttora: Sokan javasolták, de a hátránya hogy ott nincsen felülről kenés és pár év után fel kell fúrni a motort. Több ismerősöm van akiknek 5-7 év után felfúrás lett a vége.
Mondjuk a hho LPG-vel is működik. A következő fokozat biztosan az lenne :D .
Most mondjuk először a világítást váltom LED-re. Az nálam 300rpm-et csökkent. Persze így jár akinek régi autója van :P

metal · http://electric.blog.hu 2012.04.18. 08:42:18

@Tamás-Golf 2: Aha, persze! És azért regisztráltál, hogy ezt elmond, és nem te árulod ezt az átverést ugye?

ratsche (törölt) 2012.04.18. 10:20:20

@Tamás-Golf 2: Spanyol egy kuruzsló idióta, akinek semmiféle találmánya nincs, egy orosz plazmapisztollyal szokott hadonászni:
szkeptikus.bme.hu/spanyol/

A szabadalmát egyszer majd olvasd el, egy vicc az egész.

Tamás-Golf 2 2012.04.18. 22:13:07

@metal: Már vártam ezt a kérdést.
Egy barátom facebook-on megosztotta ezt a cikket és azt mondta kenjem a hajamra. Ezek után persze végig olvastam és meglepett az eredmény. Persze ahogy többször átolvastam rájöttem hogy több dologban is eltér az én készülékemtől. És ha már itt voltam gondoltam bele olvasok a hozzá szólásokba mert abban reménykedtem hogy lesz egy kis pro-kontra benne a felhasználok és a kétkedők között, de csak azt láttam hogy egy oldalú a téma mert senki nincsen itt akinek tapasztalata is lenne róla. Ezért úgy gondoltam megbolygatom a csevegést egy kis ellen érvel. Jelzem én még sosem jártam kémia órára ezért elméleti tapasztalatom nulla. Ezért csak azt tudom megosztani amit tapasztalok azóta, vagy legalábbis annak vélem.
De válaszolva a kérdésedre jelenleg logisztikus vagyok egy Jysk bútor üzletben. Hobbiból robotokat építek és nagyon érdekel az alternatív energia. A hidrogén meghajtás Egely György Vízautó könyve óta érdekelt. Amikor meghallottam a pécsi történetet azonnal ráharaptam. Először felhasználás szintjén, azóta már megfordult a fejemben hogy kereskedni is kéne vele. Szeretnék egy céget csinálni ami robotikával foglalkozik, de ha tényleg minden oldalról úgy látom hogy működik az autóban a hho akkor azzal is szeretnék kereskedni, de jelenleg még nincsen elég pontos mérésem és tapasztalat ahhoz hogy biztos legyek benne. Nem vakultam el teljesen, ha a kocsi kellő átalakítása után nem hoz pontosan mérhető eredményt akkor leteszek a kereskedésről mert nem kockáztatnám a kapcsolataim szemfényvesztésért.
A szerkezet nem tökéletes, több átalakítás is kell ahhoz hogy tényleg olyan eredményt hozzon amiben és is 110%-al higgyek.
Szívem szerint oda adnám a TC-nek hogy próbálja ki mert akkor én is biztosabb lennék az állás pontomban. Mert jelenleg nincsen több tapasztalat mint hogy minden bútor szerelés után megtankolom 10 literrel és megyek amíg bírok..és hát most az kicsit több mint a szerkezet előtt volt. Ja meg egy rongy amit a kipufogó elé tartva jobb látszatot kelt. Egyszer voltam kereket cserélni és rámértek a káros anyag kibocsájtásra kérésemre, gyorsba megnézték és azt mondták láthatóan csökkent, de jobban örülnék ha egyszer szépen ütemesen mindent végig mérhetnék.
Na de vissza térve nem vagyok hho-val házaló de ha meggyőz teljesen akkor szerintem az leszek. És most azért is vagyok itt hogy az írottakból okuljak.

Tamás-Golf 2 2012.04.18. 22:26:26

@ratsche: Na látod az ilyenekért éri meg vitázni veletek. Ez nekem teljesen új, köszönöm. Ez a link nagyon érdekes mert hittem az emberben. Az ilyen pro-kontrákban lehet sokat tanulni. Magamtól biztosan nem találtam volna rá. Mondjuk ha a szerkezete el is vetendő, a vízplazma akkor is érdekes téma lehet. Elvégre az általa vagy oroszok által bemutatott szerkezet micsoda jó dolog :)Nem kell nagy hegesztő felszerelés (tartály meg sisak), hanem elég egy kis kacat védőfelszerelés és macera nélkül dolgozhatsz.

Amúgy az én nagy álmom ez lenne:
honda-auto.hu/honda-fcx-clarity-.html

Ilyen technológiával már találkoztam és nagyon érdekes. Már fejlesztenek mobil aksikat is ezzel a mechanizmussal.

ratsche (törölt) 2012.04.18. 22:57:01

@Tamás-Golf 2: Apró szépséghibája a dolognak, hogy az általa demózott plazmavágó 230V-os hálózatról mûködik: a mozgó autóra majd hosszabítót teszünk, az energiamérleg meg le van szarva :)

Itt a szabadalmának szövege, semmiféle találmányt nem ír le, csak üres blabla általános elvekrôl, hogy hogyan mûködhetne:
www.patent-de.com/20090604/DE102007057634A1.html
Elég csapongó, és olyan hülyeségeket is odakever, amiknek egy szabadalomban semmi helyük (pl a nézetei a bekövetkezô világkatasztrófáról).

A fószert amúgy még a kurucinfó is cikkben hajtotta el a búsba, pedig azt aztán tényleg nem atomfizikusok szerkesztik.

z20090710 2012.04.21. 06:49:02

Komolyan nincs egyetlen olyan HHO-s sem, aki csak annyit megcsinálna, hogy leveszi a gázfejlesztőről az áramat és kipróbálja, menyit eszik úgy? Lenne meglepetés! Esetleg kiderülne, hogy még a HHO emléke is fogyasztáscsökkenést okoz!

egy autós 2012.09.02. 00:28:14

Ma beszéltem az egyik értékesítési vezetőjükkel... Kár, hogy nem vettem fel a hanganyagot... Állítólag gépészmérnök, de nem tudta , hogy a hidrogén elégetésével víz keletkezik, és állította, hogy ugyanannál a sebességnél még a fordulatszám is csökken!

Háááát...nem tudott meggyőzni...igaz eddig sem hittem benne, de itt a kommenteket olvasva igazolva látom a saját elképzeléseimet.

Már abban is kezdek kételkedni, hogy vízbontás egyáltalán történik-e? (Vagy csak a víz párologtatása ??? ) Valaki legalább ezt meg tudná erősíteni? (Legalább ennyi igazuk legyen már :) )

A gróf Spanyol úr videójában a plazmáról is beszél, de ha jól tudom a plazmaállapothoz 10.000 C.fok kell?

Zsuffa Béla 2013.03.18. 15:22:31

sziasztok
-első lépésben szeretném közölni, hogy HHO rendszereket gyártok, és építek autókba.
-Amit el rontottatok, hogy elhittétek a mesés 50%-os dumát. Ez közel elérhető egyébként, nagyon gazdaságtalan hagyományos dieselnél, esetleg a karburátoros modelleknél. A "tehén" esetében 18-25% fogyasztás csökkenés lenne az ideális.
-Az első műszaki probléma az az, hogy az általatok vásárolt cella nem képes kielégíteni egy 3000ccm-es motort.
-A második, erre már ti is rá jöttetek, hogy nem volt impulzus generátor (+30% gáz)
Abban az esetben, ha megfelelő gáz mennyiséget termelsz, és nem avatkozol be egy efi által vezérelt motorba, akkor majdnem az eredeti fogyasztás 1.8-szorosát kellett volna fogyasztani az autónak. Az olvasatból kiderült, hogy ezt nem értétek el. Mérhettetek itt bármilyen gázmennyiséget, ha ez nincs, akkor a motor nem veszi észre a megjelenő gázt.

-tehén esetében nem elég sima lambdaszonda moduláció, ide direkten erre a célra készített EOBD csatlakozón keresztül kommunikáló egységre lett volna szükség. ez egy amerikai cucc, egy elég intelligens kütyü, ami minden változó értéket figyelembe véve manipulálja a
befecskendezési értéket.

Azok figyelmét szeretném felhívni, akik az energia megmaradás törvényével érvelnek. Senki sem tudja ezt kikerülni, még ÉN sem. Az alap probléma, hogy mindenki ebből az irányból közelíti meg a kérdést. A megoldás ott van, hogy a hagyományos szénhidrogén láncból álló üzemanyag robbanási sebessége (lassúsága) miatt a munka fázisban nem tudja leadni a teljesítményt, ezért az üzemanyagunk 30-60% a kipufogóban ég el. Sajnos ez az OTTO motor átka. Viszont ha az égéstérbe bejuttatunk olyan gázt, ami 3000-szer ég gyorsabban mint a benzin, akkor a "levesbe" szánt üzemanyagunkat is munkára tudjuk fogni.
FONTOS. nem KIVÁLTÓ üzemanyagot állítok elő, hanem egy égés gyorsítót adagolok a rendszerbe.

NEM ÉRTELMEZHETŐ EBBEN AZ ESETBEN, de tekintsünk rá fél szemmel, mintha nitroznánk, vagy oktánszámot növelnénk.

egyébként mondhattok bármit, senkivel sem fogok vitatkozni. részemről szakmai kielégítést ad az a számtalan működő autó, ami hozza a megadott százalékokat.

Egyébként a HHO rendszerrel az a fő probléma, hogy sokan hirtelen felindulásból, azt képzelik magukról, hogy ha már amatőr nőgyógyászok, akkor már egy ilyen rendszert is össze tudnak rakni. HÁT NEM. Nézzetek magatokba, a hozzá nem értésetekből kifolyólag elindítottatok egy olyan lavinát, ami nagyon sok embernek, aki kicsit is figyelt erre a dologra, elvettétek a bizalmát. Arról nem is beszélve, hogy a hozzá értő műhelyektől, riasztottátok el a megrendeléseket.

További jó benzin pocsékolást kívánok minden hitetlennek.
tisztelettel: Zsuffa Béla

Shadowbull 2013.03.18. 15:31:27

@Zsuffa Béla: "Arról nem is beszélve, hogy a hozzá értő műhelyektől, riasztottátok el a megrendeléseket"

Nagyon helyesen. Legalabb nem cseszik el a penzuket kuruzslokra az emberek...

"A megoldás ott van, hogy a hagyományos szénhidrogén láncból álló üzemanyag robbanási sebessége (lassúsága) miatt a munka fázisban nem tudja leadni a teljesítményt, ezért az üzemanyagunk 30-60% a kipufogóban ég el. Sajnos ez az OTTO motor átka. Viszont ha az égéstérbe bejuttatunk olyan gázt, ami 3000-szer ég gyorsabban mint a benzin, akkor a "levesbe" szánt üzemanyagunkat is munkára tudjuk fogni."

Blabla.

tudod mi az a kopogasos eges?

A eleg szar lenne ha a benzin a kipufogoban egne el. Van ilyen uzemallapot, amikor szandekosan futik a katalizatort, hideginditas utan, de akkor be is dusitanak hozza.

Ez az egesz HIHO egy nagy kamu, csalas, sarlatansag.

Rák Szabolcs 2013.04.18. 09:49:39

@Zsuffa Béla:Szép napot!Érdeklödnék menyibe fájna egy 2500 köbös toyota hiace td-be a hho szett vez.elektronikával.Semmilyen elektronika,lambda szonda sincs
benne bovdenes adagoló.Üdv Rák Szabolcs. pigifarm@gmail.com

cSo 2013.11.05. 19:29:33

azt valahogy mindenki elfelejtette hogy ha nincs rákötve a hho generátor a generátorra akkor az az energia egyszerűen megy a levesbe, szóval hiába az energia megmaradási törvény....

AZ MEG HOGY VALAKI EZT HIDROGÉN CELLÁNAK HÍVJA AZ A TUDATLANSÁG NETOVÁBBJA, ILYEN EMBER NEHOGY MÁR ITT OKOSKODJON....