HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Pénzért nem kapható

2012.04.18. 10:41 Tcomment

Címkék: volkswagen bogár vw

Korábban a japánok, most a kínaiak mindent lemásolnak, ha kell, hivatalosan, ha kell, törvényen kívül. Anyagminőség, mérnöki terv, nem lehet kérdés, ha elég pénz áll rendelkezésre. Van azonban, ami nem kapható.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr234458134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2012.04.18. 10:52:25

Élőben tényleg nem annyira gáz, mint az előző kísérlet.

Knorbi 2012.04.18. 10:54:30

A második túl csajos volt (bocs hölgyek) de a harmadik nem tűnik rossznak. De sajnos a magyar piacon nem lesz helye max butikosné autónak :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.18. 11:02:10

Ezt a vw markekingesei írták?nem rossz a forma de valahogy valami hiányzik.A játékosság,az ötletek stb,ez egy 6os golf más lemezzel.
A legjobb tényleg a mini lett,az 500 as sem rossz formailag.

Inner Circle 2012.04.18. 11:08:59

Nekem a Bogár kiskoromban "bogárhátú" volt, mindenkitől ezt hallottam (olvastam, filmben így hangzott el stb.). Pár éve hallom a "bogárhátas" verziót, amiről egy gyerekkönyv jut eszembe, mondjuk Mojziról, a hős bogárvitézről, akinek bogár-hátasa egy ugrálós kedvű szarvasbogár, az ő hátán repül a csatába... szóval a "hátas" honnan jött, valaki már harminc éve is így ismerte, vagy új lelemény? Szerintem a tigris is kardfogú, nem kardfogas, és a delfin is kardszárnyú, nem kardszárnyas :-)

mjehuric 2012.04.18. 11:12:09

Ez a cikk, kiváló írásmű, amennyiben a VW marketing irodája rendelte. Szerintem csiszolhatják a formát amíg akarják, s hogy jobban vagy kevésbé hasonlít az egyéni vélemény. A KONCEPCIÓ hiányzik mögüle ami a "bogarat" ikonná tette. Például, lehetett volna újragondolni egy népautó koncepcióját a 21. században, s ezt öltöztetni "bogárnak" . . .

Csé 2012.04.18. 11:13:04

A harmadik generáció már-már a modern porschékra hajaz kinézetben. Hiába no, a gyökereket nehéz feledni :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.18. 11:13:42

Szerintem viszont a második próbálkozás gyengébb lett, mint az első.

Knorbi 2012.04.18. 11:14:48

@mjehuric: Ez egy szubjektív dolog. A cikkírónak bejött neked meg nem :)

és hát igen ami ikonná tette......olcsó volt egyszerű és jó. Na ma ilyet nem gyártanak.

Leadfoot 2012.04.18. 11:15:03

Kivételesen nem értek egyet. Szerintem az előző New Beetle is éppen eléggé hasonlít a régire.

Az arányokkal kapcsolatos dolgot meg végképp nem értem. Az utolsó képen látni, hogy mennyivel szélesebb, laposabb hatást kelt a legújabb generáció. Nekem már-már a korai 911-esek jutnak szembe róla.

Szerintem formára nem volt gond az első retro generációval. Inkább az alapokkal volt gond. A vérszegény motorokkal, a külsőhöz képest (meg úgy magában is) vérszegény és "retrótalan" beltérrel, a béna futóművel.

A legújabb formája számomra semmivel nem tűnik jobbnak, egyszerűen jobbak az alapok (pont annyira, amennyire egy Golf VI jobb autó egy IV-nél).

Motordoktor 2012.04.18. 11:23:22

@mjehuric: Ebben igazad van, de a UP-ot nem akarták bogárnak öltöztetni, pedig abban ez volt a koncepció. Ez az ő döntésük, a marketing irodáé, akik megrendelték, lefizettek és kényszerítettek is a cikk megírására. A modell sikerét pedig meglátjuk pár éven belül. Vagy nem.

vladek 2012.04.18. 11:24:51

Szerintem azzal van a probléma, hogy nem a Polo padlólemezére épült. Az "eredeti" bogár érzéshez valahogy hozzá tartozik a viszonylag kis méret, keskenyebb építés, ez nem jön ki sem a második, sem a harmadik generációnál. Ha meg jópofa, élményautót készítünk, nem tök mindegy, hogy mekkora a csomagtér meg a hátsó lábtér, meg hogy elől összeér a sofőr válla a kedvesének a vállával?

Motordoktor 2012.04.18. 11:26:15

@Leadfoot: Megjelenésekor nem volt ez annyira problémás autó. Volt tdi motor is, és volt erős benzines is. A futómű a kor színvonalán állt és volt egy elfuserált retró vonal is a belsejében. Mégsem lett sláger. Az anyagok minősége pl. kimondottan rossz volt, de nem sokkal rosszabb, mint a Golf IV esetében.

Gomulka Béla 2012.04.18. 11:35:49

Ha már torténelem, emlékezzunk meg a csehekrol is. Az alapotlet tudniillik az ovék volt - csak ezt nem annyira tudja a világ, így az új bogár miatt nekik nem kell szégyenkezniuk.
(Nekem a második új bogár tulajdonképpen tetszik. Valahogy kevésbé erolkodos, mint az elso. Mintha elfogadták volna, hogy úgysem lesz olyan, akkor viszont hadd legyen másmilyen.)

protézisesh 2012.04.18. 11:36:34

@Motordoktor: erős benzinesnek a 2.0 - 115LE ásatagot kell érteni?

Az én szememben egyik újbogárnak sincs semmi köze a régihez. És nem csak azért, mert nagyobb, hanem ránézek és nem áll össze.

A mai forgalomban egy mini, vagy egy 500as ugyanúgy a kisautó a többi között, mint anno az akkori volt az akkoriak között. A régit az új mellé állítva persze látszik, hogy a régi mini/500 mellett egy új egy órmótlan nagy elefánt, de ha csak úgy standalone ránézel, azt mondod: jé, ez ugyanolyan, mint a régi.

A Camaro, vagy a Mustang egy másik vonal, ott tökre átjön a hangulat, a lélek, bár egy modern forma született.

A VW ezt nagyon nem érzi, a régi/új/legújabb bogár egymás mellett kb olyan, mint a Kadett D-E-F változatai egymás mellett. Valami van, de se a szellem, se a stílus (nekem) nem jön át.

szóval nekem: nótenksz.

Leadfoot 2012.04.18. 11:36:46

@Motordoktor: Utazni utaztam olyanban, de nem vezettem, úgyhogy nem tudom. Mindenesetre úgy emlékszem, korabeli tesztekben ilyesmiket olvastam.

Mindenesetre szerintem a belsejében viszonylag kevés retro elem volt. Persze, a nagy, kör alakú műszer, a kapaszkodó meg a virágváza, de ezektől (meg még pár apróságtól) eltekintve simán lehetett volna Polo belső, annyira sok egyen-VW elem volt benne.

Egyébként rosszul emlékszem arra, hogy Amerikában azért elég jól vitték?

És talán itt kaptak észbe az autógyártók, hogy jó lenne tolni a retro-vonalat: jött a Mini, a C3 (amin ha reszelnek egy egész picit, és eladják 2CV-utódnak a C3-éhoz hasonló áron, simán lehet, hogy sokkal nagyobb siker lett volna), a FIAT 500...
Legalábbis nekem nem ugrik be hasonló koncepció alapján készült autó korábbról.

ata2k6 2012.04.18. 11:38:10

a Typ1 népautó volt - egyszerű, olcsó
Ezek nem azok, annó a bogarat nem a formája tette népszerűvé, hanem az egyszerűsége, olcsósága, könnyű javíthatósága.
Ha fel akarják támasztani a bogarat, akkor most is erre kellene faragni, olcsó de jó minőségű kisautóra, formától függetlenül. mondjuk a volksvagen nevet valahol a III-as golf óta át kellett volna nevezni reichwagennek.....

I3aldrick 2012.04.18. 11:39:14

Sosem tetszett a 98-as bogár, de a legújabb mellett nekem bogarasabbnak hat. Sokkal jobban érezni inkább ezt az új szögletes egyen arcot (golf, passat). Oldalról meg előbb jut eszembe a pobjeda, mint a bogár. :) Viszont az új beltér tényleg jól sikerült. A minivel meg az 500-al szemben van egy elég nagy hátránya: nagy malac, egyáltalán nem praktikus, erről persze nyilván az ős formai alapjai, arányai tehetnek.

nem mondom meg 2012.04.18. 12:10:29

Nekem az előző beetle jobban bejön, mint a mostani. Az igazi bogár hangulatát valahogy jobban visszaadja. A "műszercsoport", a belső viszonylagos egyszerűség egy még szerethető/elfogadható műszaki tartalommal, ami azért már súrolja a guruló számítógép fogalmát.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.18. 12:10:34

Jó hát a sok atomrobbantgatás miatt el kezdett mutálódni a bogár. :)
Ezt csak a "nem is ugyanolyan" és társai kedvéért :)

MAti 2012.04.18. 12:14:55

Jobb, de még mindig lehetne csiszolni... az eredeti bogár arányokhoz képest hosszú és lapos, legalábbis az érzet, és valahogy túl modernül simák a felületek helyenként még mindig.

Üljenek le az olaszokkal beszélgetni. Ők a Fiat 500-assal megcsinálták, amit kell.

MAti 2012.04.18. 12:16:53

@I3aldrick: Nem látok adatokat, de nekem az az érzetem, hogy ez az új bogár érezhetően hosszabb az eredetinél. És ettől nagy, kevésbé praktikus, és az arányokon is ront...

FPeter 2012.04.18. 12:17:43

egyszerűen nem értem ezt az "arányozást"... még az előzőnél is távolabb került a régi bogár alakjától... egy előző generációsra ráültettek egy elefántot, lett belőle egy még laposabb tepsi aminek az arányai végképp messze kerültek az őstől...

Komment Elek 2012.04.18. 12:30:39

Fogadni mernék, hogy ha a régi bogarat egy az egyben úgy ahogy van bedobnák újra a piacra mindenféle hókusz pókusz nélkül. Maximum a kaszni anyagán, illetve a motort, váltót, egyéb belső részeket cserélnék le modernebb és takarékosabb, környezetbarátabb egységekre, úgy vinnék mint a cukrot. se a 98-as se ez a túlsúlyos mutáns nem tudna mellette labdába rúgni. Sőt, inkább elektromos megoldásban is kellene gondolkozni, de sem a kaszni formájához, sem a belső térhez nem kellene nyúlni. Még a rádióhoz sem.

lanciabacci 2012.04.18. 12:34:50

@mjehuric: "A KONCEPCIÓ hiányzik mögüle ami a "bogarat" ikonná tette" +1
@protézisesh: +1

Mindkettőnek ugyanaz a baja szerintem, és ez pont nem a külsőségeken múlik. Épp attól giccs az egész, hogy csupán a külsőségekkel operál (oké, kicsit minden retro autó giccs, de vannak fokozatok). Ráadásul, hogy fokozzam, ha csak a dizájnt nézem, sokkal inkább az első New Beetle, mint a mostani a lökhárítóba csempészett egyenarccal meg a kidekázott szálkásításával. Pedig esküszöm szeretném kedvelni, reménykedtem is hogy most majd összejön, ez messze nem márkaellenszenv a részemről.

Egyszerű lenne a szokásos tipizálás alapján azt mondani, hogy a németekkel van a baj, de vegyük észre, hogy közben a Rover, a Mini, a Bentley, a Rolls és a Lamborghini is német kézben virágzott fel újra. Kicsit aggódom ugyan még a Ducatiért, de talán annak sem fognak ártani. Azt viszont nagyon nem szeretném, ha az Alfát végül mégis meg tudná venni a VW, ahogy pedig nagyon szándékozik. Ez a spanyol temperamentum sem igazán jött össze nekik, ugye...

kickers 2012.04.18. 12:38:14

A történelem már sokszor bebizonyitotta, hogy hagyományból, dícső múltból soha nem lehet megélni.

debrejo 2012.04.18. 12:44:11

A New Bettle-ben az veszett el ami az ősben a hatalmas eladásokat generálta: egyszerűség, olcsó ár és alacsony fenntartási költségek. Ezek miatt vitték annó a bogarat és nem mert "hűdekurvatrendi, szarokazárra-nekemkellilyen" feeling fogta el az embereket.
Rejtély hogy az új miniből és a Fiat 500-ból miért fogy ennyi (nekem legalábbis), bár azok sem közelítik meg az ősök eladott mennyiségét.

Tizenkettő 2012.04.18. 12:45:44

Az előző new beelte szerintem egy olyan korban született, amikor a retro mánia még nem volt ennyire kibontakozva, és még úgy gondolták hogy elég egy azonos név esetleg pár hasonló ív a sikerhez. De ez édeskevés. És ahogy nézem ellenben a többi feltámaszott retró autóval a vw még mindig nem érzi azt hogy mitől lesz hasonló. Pont a karakterét felejtették el átemelni, éz még most is messze áll az eredeti bogártól. Nagyon nem vették az adást. Elsőre inkább tűnik a new beetle ráncfelvarrásának mint az eredeti retró változatának. Arról nem is beszélve hogy egyik ilyen retró autónak sem sikerült az eredeti autót még csak megközelítenie sem, mivel mindegyik teljesen más filozófia alatt készült mint az eredeti, de valahogy a többieknek ez a feladat még így is jobban sikerült. Pedig szándék is volt rá meg pénz is........

Tizenkettő 2012.04.18. 12:47:25

Eltűnik az újkori csillogás tök ugyanolyan szürke jelenség lesz idővel ez is mint az előző próbálkozás.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.04.18. 12:53:36

Én nem értem, miért erőltetik rá egy modern autóra egy réginek a ruháját.
Ez az autó ezt a ruhát rég kihízta. Nem áll jól neki.
Értem én, hogy megpróbálják meglovagolni a régi sikeres modell népszerűségét, de ez így sosem fog sikerülni.
Ahogy fentebb írták, épp a koncepció hiányzik a dolog mögül. És a forma is szar.

Megfigyeltem már, hogy egyre több termék esetén kezdenek visszanyúlni a régi formavilághoz. Szerintem ennek a fejlődéshez semmi köze, egyszerűen arról van szó, hogy az emberek kezdenek kifogyni az ötletekből.

Azért a 4 kerékre, 4 lámpára meg egy pár ajtóra összeszedhető formai variációk száma véges, gyökeres újításra itt nem lehet számítani, a tervezők elfogytak az ötletekből, a régi nagy ötleteket próbálják meg kamatoztatni. Szarul.

Ahogy a zenében is ezt figyeltem meg. A fogyasztásra gyártott zenékben sincsen már semmi új. Nagy részük feldolgozás. Nem véletlen. Az egymás mögé rakható hangok és harmóniák variációja matematikailag véges. Azok a változatok, amik jól is szólnak, már rég fel lettek használva ezerszer.
Aki pénzt akar keresni vele, az megnézi, ki mivel keresett már sok pénzt és leutánozza.

Nagy szar lett az egész világ. És pontosan az ilyen dolgoktól, mint ez az új bogár és társai.
Semmi nem az, aminek látszik, minden és mindenki másnak akar látszani, ami.

Minden hazugság, minden mű és műanyag.

Ahogy a túltermelési válsággal küszködő világ próbálja eladni a hitvány termékeit a hitvány embereknek. Hitvány módszerekkel, olcsó hazugságokkal.
Az eredmény ez.

eFDeniel 2012.04.18. 12:54:53

Szerintem a mostani és az előző is csak egy gyenge próbálkozás.Nekem egyáltalán nem adja a feelinget,amit a régi tud/tudott.Egyszerűen túl nagy,széles..egy kisebb de gömbölyübb kocsit kellett volna alkotnijuk,véleményem szerint.

szabi1983 2012.04.18. 13:04:18

Ezzel az autóval is ugyanaz a probléma mint az előzövel volt. A lényeg hiányzik belőle. A régi bogarat azért vették és azért volt népszerű, mert egyszerű volt, olcsó volt és könnyen szerelhető. És nem azért mert mert bogárformája volt. Én nem értem azt a sok embert a volkswagen miért fizeti, akik a piackutatást végzik és akik a leendő vásárlók igényeit kutatják? Egyszer már mellényultak és most ujra. Hát könyörgöm mekkora siker lett volna, ha egy dacia árkategóriás bogárral jelentek volna meg a piacon. Igen, mert a valamikori bogárnak az volt a mondanivalója mint a mai daciának. És ha ezt még németes minőséggel is megspékelték volna...

Flak 2012.04.18. 13:12:09

Hülyeség az egész. A bogárhátú Volkswagen azért lett népszerű és retró kultuszautó, mert sok készült belőle és egyszerű, olcsó volt. Hasonló járgányok, hasonló későbbi sorssal: Citroen kacsa, Mini, Fiat 500, Trabant, (Kispolszki). Ezek olcsó, egyszerű, mindenki, vagy legalábbis a kisebb pénzűek számára elérhető autók voltak, amelyeket lyukas fillérekből fenn lehetett tartani és ezért tényleg tömegessé váltak. Most ilyen (volt) a Suzuki Swift is (inkább csak az első generáció). Lehet valamikor abból is retró autó lesz, ha máshol nem, hát nálunk. Ezek a retrós dizájnnal ellátott modern kocsik viszont már nagyon nem a szegények tömeges közlekedési eszközei, hanem kevesek (tehetősek) villantós autói lettek. Éppen ezért soha nem érnek a nyomába az elődeiknek. Inkább csak karikatúraként értelmezhetőek. Ha meg tudnák oldani, hogy olcsón, mondjuk Dacia-szerű árfekvésben gyártsák őket, akkor talán lenne esély hogy felnőjenek a nagy elődökhöz. Így viszont semmi esélyük. Én személy szerint a Wartburgos vagyok és örülök, hogy eddig egyik olyan kísérlet sem vált valóra, ami a Wartburg márka felélesztését célozta volna. Vagy a Trabantét. Jó eséllyel csak táncoltak volna vele egyet a régi emlékeken. Sajnálatos, de ez van.

lanciabacci 2012.04.18. 13:15:45

Azt egyébként látni vélem, hogy az első New Beetle-t túl buzisnak érezhették, hiszen látványosan férfiasították a mostanit. Kicsit talán olyan lett a típus, mint az Abba; eleve besorol, haszontalan, de legalább kedves.

Én nem kérném számon az egyszerűséget rajta, ez ma már irreális sajnos. Ugyanakkor sok olyan apró részlet van, ami nagyon karateres volt az eredetin és talán át lehetett volna menteni. A Mininél ezeket a részleteket hosszasan tesztelték a rajongókon, ami nagyon jó kontrollt adott a tervezőknek szerintem. Ilyen lehetne mondjuk a hátsó ülés mögötti jól pakolható üreg (tudom, farmotor, de mégis), a sík (vagy legalább azt közelítő) szélvédő, a körbe rajzolható sziluett, az indexek a sárvédőn, a középső dupla kipuffogó, a kiálló rendszámtábla-világítás, vagy akár a rácsozás a motor fölött, csak hogy pár kézenfekvő példát említsek.
És hogy ne csak negatívumokat soroljak: belül legalább megjelent az ős fém műszerfalának imitációja.

Az viszont egyenesen röhej, hogy odadomborítják az egykori, különálló lökhárítót és ennek az élét variálgatják. Az ilyesmivel éppenhogy hiteltelenítik az egészet. Szerintem.

kickers 2012.04.18. 13:25:01

A VW pontosan tudta, hogy az új bogár soha nem lesz sikeres, beárazták kiemelt áron. A márkanévnek viszont jót tett. Ebből sokat tanultak és a későbbi retro autók ára már sokkal versenyképesebb.

h4z4rd 2012.04.18. 13:31:43

Volt nekem anno egy képeskönyvem a Bogárról, talán Clive Prew volt a szerző/szerkesztő. Még a New Beetle előtt jelent meg.
A típusvariánsok taglalása után külön fejezet foglalkozik az átépítésekkel, tuninggal. Na, abban a részben szerepel egy bogár, amit valami angol fószer álmodott meg üvegszálból, dolgozott is rajta elég sokat, de a közönségnek valahogy nem "ment át"; -gyakorlatilag mindenki kiröhögte.
Emberünk el is tüntette a torzszülöttet hirtelen, állítólag azóta sem látták...

Nos, az a Quasimodo pont úgy néz ki, mint az új bogarak, a hasonlóság kísérteties. Amelyek között amúgy semmi lényegi különbséget nem látok. Főleg nem találok rajtuk olyan részletet, amitől a rokonság egyértelmű volna az öreggel, az emblémát kivéve persze. Harminc méterről, két falon át érződik belőlük az izzadtságszag. Nincs az a "marketing-parfüm", ami ezt elnyomná. Szerintem.

Persze ez csak a folytatása a rég elkezdett trendnek: számomra az egyik leggusztustalanabb reklám volt eleddig, amivel a VW a bogár sikerével próbálta rásózni az emberekre a Golfot... emlékeztek ugye? Kovács úr eladta élete első autóját...

Minden elismerésem a German Engineering részére, de a formavilágot tényleg ésszerű volna valami mediterrán népre bízni, akikben van lélek, hogy az efféle próbálkozások giccs-faktora legalább ne közelítse meg a kertitörpék tradíciójának szintjét. Mert ugye az is hagyomány.

lanciabacci 2012.04.18. 13:43:36

@kickers:
Talán az elsőnél még tényleg nem, de mostanra azért elég szépen kiderült, hogy néhány más gyárat azért szépen felvirágoztatott egy-egy retro modell, messze nem csak marginális haszonnal. Ha ezek után sem gondolták, hogy érdemes lenne a jelenkori VW konszernt megalapozó, közel fél évszázadon át gyártott, kulturális ikonnak számító, a világon mindenki által ismert eredeti modelljüket eladható koncepcióval és formában újrateremteni egy olyan retrolázban, ahol egyébként az egykor csóró tulajok mára megtollasodva és könnyekig hatódva vásárolják a hanyatló világban az aranykorra emlékeztető összes tárgyat, szóval akkor szerintem nettó hülyék.

Szerintem még űrhajóból is el lehetne adni bogárhátút, ha rendesen ki lenne találva.

Tizenkettő 2012.04.18. 13:46:08

Egyébként érdekes, hogy a bogár milyen sokáig életben volt, rengetegszer frissítették, és ott pl nem sikerült elrontani a karakterét. (Persze nyilván az olcsó megbízható technikája is segíette ebben, hogy ilyen sokáig fent tudott maradni.) Pedig akkor is rengeteg próbálkozás volt a leváltására teljesen sikertelenül. Hányszor "csomagolták" át és a végén a kutyának sem kellett az új koncepció. Szóval tudhatták jól, hogy mi a recept a sikerhez. Csak hogy házon belül maradjak a Porsche sem tud megválni a 911-estől pedig hányszor megpróbálta. pl 928...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.04.18. 14:02:08

Valaki mondja el, hogy a Bogár az miért "dudu" a köztudatban. Én is Dudusként emlékszem rá gyerekkoromból, de honnan jön ez a név?

ecodrive 2012.04.18. 14:15:48

Köszönöm, hogy beszámoltatok erről az autóról, és köszönöm, hogy egyáltalán van a TotalCar és a blog. Viszont lenne egy kérésem: ezzel a képmegjelenítővel nem tudnátok valamit csinálni? Nagyon lehangoló, ahogy a képek megjelennek: vánszorognak, a felirat szürke csíkja betakar, egyáltalán rossz a képernyő kihasználása, a tudósításaitok ennél sokkal jobbat érdemelnének.

csubakkapákó 2012.04.18. 14:24:04

hát, nekem még mindig nem must have, mint egy mini vagy egy 500...nem tudom, de lehet, hogy a méretével van baj, talán túl nagy az őshöz - és a minihez, 500-hoz képest - nem tudom, de talán valahol itt lehet a kutya elbökve.

vwbogaras 2012.04.18. 15:18:11

@Yooha:
Mi a mai napig dudunak hívjuk:
- Mivel megyünk?
- Duduval.

Állítólag valami meséből. :)

coord 2012.04.18. 15:49:40

@ata2k6: Reichwagen :D
Nagyon jó!
A legújabb kicsit porschés, szögletes és lehet hogy pont emiatt tetszik.

siriuswhite 2012.04.18. 16:20:40

A motor hangja miatt lett dud a tudtommal! A léghűtés jellegzetes orgánuma...

rolls 2012.04.18. 16:27:09

Szerintem a Beetle új imidzsénél sokkal karakteresebb Winkler stílusváltása!
:)
(elsőre rá sem ismertem, h Ő ül a régi VW kormányánál!)
:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.04.18. 17:21:29

@Csumpi Hálidéj: >Értem én, hogy megpróbálják meglovagolni a régi sikeres modell népszerűségét, de ez így sosem fog sikerülni.

De, csak nem itt. Ez nem válságautó(na jó, népautó), mint az eredeti volt, hanem retro. Nettó bukás az előző Beetle se volt, az új pedig simán sikeres lesz. Nem káeurópában, hanem Amerikában és Nyugat-Európában, ahova eleve szánták. Az, hogy itt fintorognak rá, az a VW-t kurvára nem érdekli, amíg a tengerentúlon minden tinilány ilyet akar vezetni. Csak azért kellett morcosítani, hogy a férfi sofőrjét ne nézzék kapásból buzinak, ahogy teszik azt az új Fiat 500-asnál. Ámerikában olcsó is, asszem valami 3 milla. Itt egy Kia Ceed-et nem kapsz ennyiért. Így nem nehéz nagyot durrantani egy retróval se..

hátezgáz 2012.04.18. 17:21:41

Javítva: Augenblick. Bocs.

rolls 2012.04.18. 17:25:07

úgy látom a rendszáma volt DU-DU.
foto:
imcdb.org/vehicle_41341-Volkswagen-1303-Typ-1-1973.html

csak kivonatosan:
"14.45 Dudu a csodabogár
NSZK tévéfilm
Dudu egy bogárhátú Volkswagen, ám távolról sem hasonlít egyetlen testvéréhez sem. Különös tuljdonságai egyedülállóvá teszik. Inkább lehetne kaszkadőr, szuperzsaru, a bűn üldözőinek mindenkori legjobb segítője, mint egyszerű kiskocsi. Tulajdonosa -gazdája- él is a csodabogár adta lehetőségekkel..."
info:
inex fórum:
"Gyerekkorom legjobb filmsorozatai"
Vuk 120 (940.sz.) hsz.
webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Ey1wJDVzQfkJ:forum.index.hu/Article/showArticle%3Fgo%3D91867903%26t%3D9024204+kicsi+kocsi+dudu&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.18. 19:03:25

Hát, amúgy karakteresebb a mai krumpliformáknál, az biztos, de ha a Bogár mellé tesszük, észre se veszem.
Nagy, kövér, és nem aranyos az ős mellett.
Egyáltalán, egy kisautó vonalait kisautóval kéne idézni, nem egy ekkora döggel. Mondjuk Polóból kellett volna csinálni.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.18. 19:07:39

Khm, különben nekem is beugrott, hogy "az ős Bogár nem tudott soha tesztet nyerni" - ugye-ugye, hogy aztán mégis sikeres lett? Nem minden szar, ami nem csillog.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.18. 19:18:12

@protézisesh: A Mini se annyira kicsi. De az valahogy legalább hasonlít az ősre, meg valahogy kicsit jópofa.
Mondjuk mikor élőben megláttam, megijedtem, hogy mekkora.

sto 2012.04.18. 19:23:14

régen Hitler mondta meg, hogy mi lenne jó a tömegeknek és mivel valóban azt akarta, hogy jusson a technikából a népnek, hát jutott is. Most a pénzügyesek mondanak meg mindent, hogy a cégnek mi lenne jó. Közben majmolják a náluk gyártott életérzést egykor adó külsőt, hogy az életérzés koptatásával még begyűjthessék a maradék profitot.
Ez gyakorlatilag életérzés amortizáció pénzért :-) ebben jeles a mai világ. Olyan is.
szép, technikás, drága és lélek szempontjából egy majmolás.
extrapolálnék :
Che Guevarás inget vajon mikor fog piacra dobni louis vuitton, arany szövéssel, 5000% os profittal, csak, hogy növelje a profitot :-)

V12 Power 2012.04.18. 20:02:07

Emlékeim szerint az előző generáció az első éveiben - különösen az USA-ban - kifejezetten sikeres volt, nem-VW kereskedések is állítottak ki belőle vevőcsalogatónak egy korabeli cikk szerint. Csak aztán nagyon hamar elmúlt a hype, és maradt egy semmireseigazánjó műanyag szappanosdoboz. Ez még a mostanival is megeshet 1-2 év múlva. A bogár az ősbogár és pont.

herkó 2012.04.18. 20:03:30

Sosem értettem ezt a bogár mizériát,se régit,se újat ,se semmilyet.

Nick Leeson 2012.04.18. 21:28:01

Szerintem ott cseszi el a Fócvágen, hogy a legelső széria egy MINIMÁL koncepció alapján készült! Olcsó legyen, de időtálló és megbízható. Mindemellett Egyéniség volt az első széria.

Az utóbbi két verzió már csak egy drága divathóbort, aminek nincs igazi egyénisége. Számtalan olcsóbb autó volt kapható, sokkal érdekesebb, egyedibb stílussal.

Az első generációnak ez a két tulajdonság adta a sikert! Olcsó és stílusos!

A stílust hiába erőltetik, nem igazán sikerül a régi feelinget összehozni. Az ár pedig megöli az egész projektet. Mennyi volt itthon a második széria újonnan? 5 milka körül? Ne vicceljünk már! A legújabb mennyibe fog kerülni? Mint 1,5 alap golf? A kutyának sem fog kelleni a "bogár"...

Schütii 2012.04.18. 22:32:33

@protézisesh: Nem csak. Hanem 1.8T, 2.3 V5 is. Talán ha jól rémlik akkor még a VR 6-os is elérhető volt (R32).

Schütii 2012.04.18. 22:35:02

@ecodrive: ne tűzrókával nézd a képeket és nem fognak "vánszorogni".

Merida001 2012.04.18. 22:39:23

@Inner Circle:

Valóban a "Bogárhátú VW" volt a legelterjedtebb neve, meg talán a kiejtés szerint leírva a: "folkszi" is. De ez a "bogárhátas" relatíve új keletűbb kifejezés, nálam is kiverte a biztosítékot olyan idióta megnevezés - valami tudat alatti szó, amely ellenszenvvel fűszerezve hallatja magát: "bogárhátas.." mint valami betegség lenne, mint a dongalábú helyett dongalábas-t mondanának...

Egyébként ez a 3. Bogár a második 4-es Golf padlólemezére épített Bogár vonalát követi, de véletlenül sem az eredeti elődöt... Ezek az új bogarak valóban női autóra sikeredtek. Valaki írta, hogy a Mini jól sikerült. Tényleg így van, de az sem hasonlít úgy az elődjéhez, de mégis minőségében meg formavilágában is egy új, de tartós terméket értek el vele, amely páratlan a piacon.

Merida001 2012.04.18. 22:42:42

@ColT:

Ez mekkora ötlet!!! Polóból kellett volna csinálni!! Mert ez az új bogár valahol réteg modell, ergo nem az a lényeg hogy 50literes csomagtartója legyen..hanem az hogy saonlítson az eredetihez modern köntösben
ennyi!

Merida001 2012.04.18. 22:50:29

javítva: hasonlítson :)

Vu, de ja vu 2012.04.18. 23:18:13

Bocsánat, de szvsz a kereslet anno a "KAfer" bogárra izgult, a "new wawe"is azt élteti, a nóvumok meg felejtsék el a a hagyományos formát: azon agyaljanak, hogy a retrót mibül kelleme készíteni!!!

2-es Volvo kapcsán vannak vitáim, sokak szerint nem kifizetődő... hahhh, majd megtudnád ötscge, ha félmillát futott autódban terpesztenél, hátul - kombiban fhandsziaágy - és az úton rádtörne az álmosság:-)))

Biztosan más autóba is befér a kettes matrac, de hogy azok nem 100 ropiba kerülnek, az is tuti:-)))

MrKiraly 2012.04.19. 01:40:08

A formarol lehet vitatkozni, de a retro vasat hajto emberek lemaradnak a legfontosabb Bogaras elmenyrol es ez a hatulrol erkezo duruzsolo Boxer hang. Ezert nem lesz olyan az uj mint a regi volt. Hiaba a sok dizajn elem ha soros 4 hengeres vagy eppen diesel hajtja. Nagyon hervaszto tud lenni. Ezert lesz az uj model is csak 1 reteg auto mint a '98-ban bemutatott elodje. Ehhez nem kell nemet mernoknek lenni hogy az ember ezt eszre vegye. Meg kellett volna kerdezni par Bogarast mint ahogy ezt a Mini tette anno. Amugy en is bele tennem a seggem, csak nem kene Bogarnak hivni.

MrKiraly 2012.04.19. 01:51:02

@Szabi83: Teljesen igazad van!

- Szerzet - 2012.04.19. 02:10:01

Hulladék ez is, mint az elődje. Formailag.

Tizenkettő 2012.04.19. 07:40:49

@MrKiraly: A fiat 500-as is farmotoros volt. Mégis jobban átjött a dolog az új modellnél.

007 turbozva nem keverve... 2012.04.19. 07:50:14

ha valami különleges nem történik,nem lesz ez se nagy siker, ha nem egymás melett látom a 2 új modelt hanem az utcán jön szembe fel sem tünik hogy egy új model...
nekem retróaútó az olyan 20-30as évek stilusa tetszik,valaki gyárt ilyet.

NGA 2012.04.19. 14:06:36

Zsolt!

Nagyon jó a cikk! De van egy szarvashiba:

"1985-ös mexikói modell, aztán leálltak a gyártással... ...Majd ismét beindult a gyártás egy rövid időre Mexikóban. Katalizátorral, befecskendezővel."

Nem álltak le a gyártással akkor.
1974-ben leállt wolfsburg, majd 1978-ban emden, és 1978-1986-ig mexikóból hoztak vissza bogarat. 1986-ban a Letzte Kafer-el a Jubi-val leállt a forgalmazás európában. De Mexikóban a gyártás folyamatos volt 2003-ig.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.19. 15:19:06

Nem megy ez a Vw-nek.
Nekem még az elozo generáció jobban is tetszik mint ez. Csajosnak csajos, de hát nem is egy Ford Mustangot remakeltek.
Az egész Vw filozófia tok más már azóta, hogy az osbogár kijott. Ha a célkozonség a NÉP lenne, akkor minimum le kéne felezni az árát, hogy el is terjedhessen. Az meg nem fog menni.
Szóval Helló új bogár és viszlát új bogár.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.19. 15:30:36

Wish list:
-boxer motor
-hátsókerék hajtás
-bogár hát
-gombolyded sárvédok
-kilépos kuszob
-olcsó ár
-egyszeru konstrukció
Vw:
-a sárvédoket megoldjuk

SdKfz234 2012.04.19. 17:41:38

Ezekkel az új bogarakkal több baj is van. A motor nem boxer, ráadásul rossz helyen, elöl van.
Az igazihoz képest teljesen elkefélt arányai vannak, és nagy is.
Plusz még marha drága is, köze nincs egy népautóhoz.

Siker akkor lenne, ha lenne mondjuk 1,5 mill, három villáskulccsal meg két csavarhúzóval meg lehetne reparálni az út szélén, valamint gombokért lenne az alkatrész hozzá. Az nem baj ha hasonlít a régire egy kicsit.
Elektronika a gyújtáson - ablaktörlőn - lámpákon kívül nem kell bele, éljen a karburátor és a megszakító! :)

Tulajdonképpen kár volt abbahagyni az eredetit, elég lett volna kicsit faragni rajta, hogy a törésteszt és ncapcsillag-fetisiszták is megnyugodjanak...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.04.19. 18:49:57

@Csé: Igen, én is nézegetem, nézegetem: talán hunyorítva jobban hasonlít a bogárra, mint az előző, de nem valami más még inkább ott motoszkál bennem hátul: és igen, valóban Porsche! ;-)

@Gyurma73: Nekem a Mini annyira nem jön be, de a Fiat 500 telitalálat lett! Tökéletesen visszaadja ezt a mai giccses-negédes retró-világot (ez negatívumként hangzik, de igazából pozitívum, mert pontosan eltalálták azt a mértéket, amit akartak, és elfogadható.

@Leadfoot: "a C3 (amin ha reszelnek egy egész picit, és eladják 2CV-utódnak a C3-éhoz hasonló áron, simán lehet, hogy sokkal nagyobb siker lett volna)"
Tökéletesen egyet értek! Mikor sok C3-ast láttam, és jött be ez a retró-vonal, számomra egyértelmű volt, hogy tökéletes új-Kacsa lehetett volna belőle. Én még ma is ezt látom benne, kár, hogy a Citroennél ezt nem látták meg, remélem nem csinálnak egy Bitlihez hasonló torzszülöttet Kacsa gyanánt...

ccvv 2012.04.19. 18:51:06

@Csumpi Hálidéj: Üdv!

Elég logikus a levezetés, de azért nem teljesen igaz. Időről időre jönnek olyan sztártervezők,sztárirodák, akik mernek újat csinálni. Bang&Olufsen, Alessi, Starck, de az autóknál maradva Bangle is tudott új dolgokat rajzolni. Régebben meg ott volt például az Olivetti tervezőcég, hogy ne csak kortársakat mondjunk. De a felgyorsult világban tényleg bejön az, hogy 'hagyományos' formákat rajzolnak, mert tudják, hogy bejön; az embereknek nagy rá az igénye, hogy ne veszítsék el maguk alól a talajt.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.04.19. 19:10:16

@hátezgáz: Ha láttál volna igazi Trabantot nem mondanád ezt ;-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.04.19. 19:19:55

@ccvv: De mi lesz 20on akárhány év múlva - ha nem is ennyire "retró", de legalább emlékezetes autó a mai autók (tömegautók) közül?

hátezgáz 2012.04.19. 22:49:50

@vadász2: Hogy láttam-e? Volt nekem olyan. Na az tényleg nem így nézett ki. :) Bárcsak elfelejthetném... :S