HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így olcsó az autózás

2012.04.19. 06:15 Tcomment

Címkék: skoda fabia

Ne kérdezd, mi mást tud, nem számít. Ez a mi népautónk, legalábbis ennek kéne lennie.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

156 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr474459798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somewhat damaged 2012.04.19. 10:08:56

kéne, főleg ilyen festéssel :)

Schütii 2012.04.19. 10:12:37

@rekszem: Áh, ne ne.. csak annyit mondj hogy nem neked szánták.

Hurri Kán 2012.04.19. 10:13:27

Ha nem is a legspártaibb felszereltséggel és alapmotorral, hanem mondjuk az 1.4-essel szaladgálós autónak teljesen jó.

Stump András 2012.04.19. 10:16:37

@Schütii: A lökhárító állítólag nem felel meg a mai gyalogosbiztonsági előírásoknak, és mivel eddig nem volt forgalmija, ez első forgalomba helyezésnek számít, vagyis ugyanazt kellene tudnia, mint egy új autónak.

Rocko- 2012.04.19. 10:16:47

"Nekem nem fáj kurblizgatni az ablakokat elöl-hátul sem, sőt, mindig arra kell gondolnom, egy dologgal kevesebb, ami tönkremehet."
fájni nem fáj, csak zavaró. meg mondjuk menet közben tekerni ablakot nem túl biztonságos dolog.
amúgy mi az, hogy eggyle kevesebb dolog amit tönkremehet? az ablaktekerő kurbli nem törhet el? a mechanika nem foshatja magát itt össze? de.

"harmincezer kemény, kifutópályás kilométer után? "
akkor ezt előre fogák tekerni?

"Igaz, ezt a Fabiát is vélhetően kezelésbe veszi majd valaki, hogy a szépséghibáit eltüntetve, matricáit lenyúzva továbbadja némi haszonnal"
lehet valaki pont így szeretné. vagy ha fizetni kéne érte, akkor már elmúlik a Malév love? Malove.

rekszem 2012.04.19. 10:20:05

@Schütii:

nekem tök mindegy mit gondolsz, a valóság attól nem fog megváltozni, mert te nem akarod elfogadni

Dixhorn 2012.04.19. 10:21:00

@Rocko-:

Szerintem te ne vezess, ha nem biztonságos az ablaktekerés nálad.

nem tudom mennyi kocsid volt már, de nekem a kurblissal még semmi gondom nem volt, míg az elektromossal többször is.

De kétségkívül kényelmesebb.

PITTA 2012.04.19. 10:25:02

@Dixhorn: Hamár kurbli vagy elektromos, Nekem már mindkét első elektromos ablak mechanikája bemondta az unalmast és leestek, bár mint említettem 2003-as Fabia, 196e km alatt volt tekergetve jópárszor...

igazi hős 2012.04.19. 10:28:25

@Schütii: Ha @PITTA: számaival számolok, akkor még átlagos használat mellett (amikor 2/3-ad részben gázzal megy) sem érte meg.
Legtisztább forrásból merítve (totalcar.hu/tesztek/octaviadual/2/#szoveg):
"A sima Octavia 1.6i Ambiente ára 4 962 400 forint, a Dual 250 000 forinttal kerül többe, és a Skoda számításai szerint nagyjából 36 000 kilométer alatt hozza vissza az árát."

Schütii 2012.04.19. 10:28:35

@rekszem: ugyanez áll rád is. :)

Dixhorn 2012.04.19. 10:29:31

@PITTA: Mondjuk ha választani kell, inkább az elektromosra szavazok én is. Kb 15 kocsimnál ami volt 3x volt az elektromossal gond, kurblival semmi. Max hogy szar helyen állt és nyomta a térdemet.

Schütii 2012.04.19. 10:29:56

@igazi hős: lehet, csakhogy közbejött egy csőd.

Schütii 2012.04.19. 10:34:59

@Stump András: Köszi! Nagyjából ez a cikkből is lejött. Azt gondoltam (-tuk) hogy tudsz valami bővebbet erről. De nem baj ha nem, a gugli meg nem tud autótesztet írni. :)

rekszem 2012.04.19. 10:35:36

@Schütii:

tehát akkor csak álmondtam a dolgokat? :D

igazi hős 2012.04.19. 10:35:41

@Dixhorn: Nekem kurblis is romlott már el, mert a fém fogaskerék gyártási költségét nem tudta vállalni a gyártó, a műanyag meg csak 8 (vagy 9) évet bírt.

igazi hős 2012.04.19. 10:37:38

@Schütii: Ha nincs csőd, akkor is lecserélték volna 5 évesen, nem gondolod?

Dixhorn 2012.04.19. 10:40:47

@igazi hős: Akkor nekem mákom volt velük. :)

De nem is azt mondom , hogy nem romlik el. Csak nehogy már a kurblis ablakemelővel ne legyen biztonságos autózni. :D

Lassan 8 légzsák nélküli autót már nem is javasolják az utcára. :D

Schütii 2012.04.19. 10:42:16

@igazi hős: Hányféle autót láttál te a Malév flottából? Szerintem nagyon keveset.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 10:44:06

@ommm: Nem lehet, hogy az Le, vagyis a kínai változatra gondol?Ti is írtatok róla... :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.04.19. 10:45:38

Olyan, hogy "reptéri autó", sajnos nincs, úgyhogy ha valaki ilyenre vágyik, akkor nézzen meg belőle kb. sokat, és úgy válasszon. Ugyanis többféle használat létett/létezik.
- Repülőgép kiszolgálásnál a dolgozó tényleg beül, megy 200 métert, leáll. Viszont sokszor nem állítja le a motort, ott pöfög alapjáraton negyed-fél órát. Nem mondodm, a futómű nem kopik, de a futtot kilométer és az üzemóra köszönőviszonyban sincs egymással.
- Aztán ott is van olyan, hogy ugyanez az autó kint áll éjjel a fagyban, reggel fél hatkor a -15-ben a rampás bepattan, indít, majd padlógáz, fordulatszám rögtön 6000-en, és rohanás a géphez, hogy a pilcsi még időben magkapja a papírokat, és mehessen.
- És kifoghatsz olyat is, amivel a karbantartók jártak T1 - B-bázis - T2 közt, ami minimum 5 km, de keringésekkel sokszor több, ráadásul egész nap rohangáltak, tehát gyakorlatilag nem hűlt ki a motor.
zóval ha eléd kerülnek ezek az autók, csak válogatni, mint tót a vadkörtében, és lehet szerencséd is.

bigpond 2012.04.19. 10:49:01

"Nekem nem fáj kurblizgatni az ablakokat elöl-hátul sem, sőt, mindig arra kell gondolnom, egy dologgal kevesebb, ami tönkremehet."

Ezzel en is egyet ertek! Mar kommentben is irtam korabban. Aztan azon kaptam magam, hogy kurblis mechanikat javitok , mindjart kettot is mert a muanyag gorgok eltortek benne.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 10:56:13

@geegee: oppárdon, szóval "Li" változat...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.19. 11:01:18

@Stump András: esetleg meg kéne próbálni, hogy "második" típusú forgalombahelyezés működhet-e?Tudjátok, mint a cipőknél, az első héten mindig szorít, akkor csak a második héttől kezdem el hordani... :P

KKZZ 2012.04.19. 11:09:18

A cikkíró látnok, vagy mifene? :-)
Nekem (is) a verdám van a monitoron háttérnek, csak az egy Octi II., szerencsére még facelift előtti.
A Fabia is hasonló cipőben jár. Az első kasztnival maga volt a kedvenc a családban. Apáméknak a varrógépmotoros, nekem egy 100 lovas kombi. Mindkettőt vezettem, és mindkettőt szerettem. A kis rövid Fabia városban érezte jól magát, vérbeli szlalomos volt. Jól ugrott, elfért mindenhol. Azért megtettünk vele 6-700 km-es utakat is, ott sem volt semmi probléma és jól is fogyasztott. Az enyémet 5 évesen 70ekm-rel adtam el, addig csak kötelező szervizek, olajcsere. Szerettem a 100 lovast, a kombi formája pedig maga volt a tökély számomra. A faceliftes verzió már egyikből sem tetszik, nagy visszalépés szerintem, nem venném meg. Az octi cseréjénél bajban is leszek, azt hiszem.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 11:10:26

@Szkotti: Bármi. A NKH bármit nem fogadhat el, ahogy a környezetvédelmi besorolást is vagy átírja, vagy nem :D

igazi hős 2012.04.19. 11:21:44

@Schütii: Sose figyeltem, de ha valaki megvesz egy ilyen autót, először leszedi róla a matricát nem? Vagy azt akarod mondani, hogy a Malév 10-15 évig (vagy tovább) megtartja a személyautókat? (Nem a munkagépeket, bár azok inkább a reptérhez tartoznak.)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 11:30:11

@igazi hős: Minden el tud romlani, de a fogaskerék valszeg nem kerül ennyiba, mint a vellanymotor, és nem is olyan macerás cserélni.

Rocko- 2012.04.19. 11:33:12

@Dixhorn: amennyiben úgy gondolod, hogy kormányt elengedve, ablaktekerésre koncentrálva, esetleg még az utat sem látva biztonságos a vezetés, úgy te ne vezessél autót.
a kurbilisnak is beszarhat a mechanikája.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 11:34:30

@Rocko-: Miért kell ahhoz elengedni a kormányt?

igazi hős 2012.04.19. 11:35:18

@ColT: Nyilván a fogaskerék ára közel 0, de a szerelésé messze nem annyi. Ennek ellenére a villanyablakot drágább fenntartani, de ilyen alapon klíma se legyen az autóban, az se a működéshez kell, csak a kényelem miatt és drága meg elromlik.

Dixhorn 2012.04.19. 11:35:28

@Rocko-: Nem mondtam hogy nem szarik be.

Én egy kézzel azért fogom a kormányt és nem koncentrálok egy sima ablaktekerésre. ;)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 11:49:44

@igazi hős: A szerelést ügyes ember megoldja otthon, de amúgy megfelelő helyen az sem hiszem, hogy drága lenne.
Másrészt azért egy autónál számolni kell karbantartási költségekkel, ez eléggé piszlicsáré hiba.

(Nekem mondjuk 22 év alatt annyi baja volt az ablakoknak - kurblisak - hogy az egyik tekerő - műanyagból :S - eltört. 400Ft volt a bontóban egy másik, az fémből van. Ráhúztam tengelyre, amire kell mennie, és azóta rendben.)

Klíma? Néha jól jönne, de nem baj, hogy nincs az autóban, mert 2x évesen már nagyon durva hibaforrás lenne. Igazából az a 2 nyári hónap, amikor durván meleg van, akkor hiányzik nagyon :D

Schütii 2012.04.19. 11:51:21

@igazi hős: Állami cég lévén, eléggé kaotikusak voltak a viszonyok az autóflottát illetően (is), de az biztos hogy nem követték szigorúan a multik receptjét, miszerint ahogy letelik a lízing megy a háztól az autó. Ami még használható volt, azt nemigen cserélték le. Egyébként nagyon helyesen. De mint valaki leírta, nagyon különböző volt a felhasználási terület. De hogy egy példát is mondjak, tavaly még láttam 15-20 éves Toyota Corollát is.

Göndör 2012.04.19. 11:55:23

A megérte - nem érte meg a gázszett kérdéshez csak annyit, hogy amikor vették malévék, akkor nem hiszem, hogy tervben volt 3 év múlva csődbe menni, az eredetileg tervezett futásidő alatt meg valszeg visszahozta volna bőven az árat.

Rocko- 2012.04.19. 11:58:42

@ColT: miért, mivel tekersz ablakot, foggal?
ha ablakot tekersz, akkor egy kézzel elengeded a kormányt.

@Dixhorn: tehát nem koncentrálsz rá, csak úgy letekered az ablakot.
aha. valameddig. aztán jó lesz vagy nem. akkor minek tekered le az ablakot ha nem is érdekel?

egyébként klasszikus baleseti forrás, hogy matat az emebr valamit lent, majd a másik kézzel húzza a kormányt valamerre.

PITTA 2012.04.19. 11:59:33

@Göndör: ha nincs forgalomban odabent kellett megtankolni. Csináltak csak ezért odabentre egy LPG töltőállomást???

KKZZ 2012.04.19. 12:11:46

@PITTA: Miért furcsa ez ott, ahol bazi nagy repülőgépeket meg száz egyéb más járművet tankoltak naponta x alkalommal? Nagy cégeknél, ahol 100-as flotta van, előfordul saját töltőállomás, CNG és LPG is akár. Láttam már rá páldát nem egy helyen.

butschq 2012.04.19. 12:13:34

@Rocko-: azd meg Rocko, ezen sírok:D:D

a mi fabianknak is tekerős elől, de még egyszer sem tekertem volna le úgy az ablakot, hogy figyelem.
1 Jobb kezem leveszem a könyöklőről a kormányra
2 balt vakon a kurblira (mert 7 év alatt azért megtanulja az ember, hogy hol van)
3 azért a periferikus látókörbe befér az, hogy látod az ablak körülbelüli helyzetét

de akinek oda kell néznie egy sima ablak tekeréshez, hát az kb. az a szint, mint az az ismerősöm aki nézi a váltót, hogy hanyadikba teszi

tényleg, akkor a manuális váltó is veszélyes
:)

rekszem 2012.04.19. 12:18:26

Rocko-

Az elektromos ablak gondolatvezérelt?

Knorbi 2012.04.19. 12:34:13

@KKZZ: Ugyanmár. Ekkora különbséget nem csináltak rajtuk a faceliftnél.Ezek célszerű autók nem designikonok. Ráadásul az Octavia belseje még igényesebb lett.Előtte sem volt gáz de jobb lett.

Knorbi 2012.04.19. 12:36:46

@butschq: Ugye nem nagyon szoktál ülni az mellett az ismerősöd mellett? :))))) kb merre autózik mert akkor arra nagyon figyelek :)

De igen ez hatalmas hülyeség.Akkor veszélyes a fűtés meg a váltó és még kicsit az index is.:)

Dixhorn 2012.04.19. 12:36:54

@Rocko-: nem sokat vezethettél még életedben, vagy lehet más képességekkel van a gond. Egy kezdő nőtől még elfogadható, hogy arra húzza a kormányt amikor tekeri, meg lenéz a váltóra stb, de amúgy...

butschq 2012.04.19. 12:43:08

@Knorbi: hál' isten ritkán vezet, meg azóta lehet már nem csinálja, mint mikor ültem mellette, de komoly volt.
Mondtam neki, hogy ezt vakon kéne, de azt válaszolta, hogy nem tudja, hol vannak a fokozatok, a váltó ikonja alapján vált:)
egy pofozós váltóval gondba lenne:)

igaz a tempó sem volt halálos, én meg félelem érzet helyett csak röhögtem:D
ez a kurblis ablak szerintem ugyanaz a kategória

Knorbi 2012.04.19. 12:48:40

@butschq: Két hasonló ismerősöm is volt.
Egyik ráadásul jó haverom de szegény nagyon bénán vezet. Nem való naki na. Meg egy nő is volt az a tiédhez hasonlóan a vicc kategória :)
Ő nem nézett le hanem mintha levest merne úgy kavart a kezével hogy megtalálja.Mire megvolt és egyesből kettesbe váltott szinte megint nullára lassult az autó :)

Rocko- 2012.04.19. 12:54:05

@Dixhorn: noja, más képességekkel van a gond.
sajnos nekem oda kell néznam ha bal vagy jobb hátra kell nyúlnom a kurbliért. :(
meg azt is megnézem, hogy résnyire vagy teljesen lenyitottam az ablakot.
de örülök, hogy neked ezekre nem kell figyelned.

Dixhorn 2012.04.19. 12:55:38

A csajom nekem is félelmetes mit produkál a kocsiban, köze nincs az egészhez. Inkább kötöttem cascót is a kocsijára, jobb félni alapon. :D

butschq 2012.04.19. 12:56:47

@Knorbi: olyan ez, mint sötét szobában takaró alatt a bugyiban/gatyában (kinek mi) matatás

rá kell érezni:)

Knorbi 2012.04.19. 12:57:02

@Dixhorn: akkor már csak egy magas összegű életbizti kell persze úgy hogy te vagy a kedvezményezett :)

Knorbi 2012.04.19. 12:58:26

@butschq: Igen így van :) kell hozzá egy kis rutin :)

butschq 2012.04.19. 13:01:28

@Rocko-: ja hátul? Azt nem szabad letekerni:)
100%-os sötétítés, kurblit leszerelni, elektromos ablakot kikötni, a kocsi csak úgy mutat jól:D

@Knorbi: ahogy mondani szokás, az évek meg a rutin:)

Dixhorn 2012.04.19. 13:04:31

@Knorbi: nem, szerencsére nem hajt gyorsan és beköti magát. Egyik nap mondjuk pont dicsekedett, hogy 80-al hasított. :D De szerintem 5.-be még nem kapcsolt fel soha.

@Rocko-: Szard le, használj klímát. ;)

Knorbi 2012.04.19. 13:05:31

@butschq: Bizony ez mindkettőben számít :)

Kihagytad a RACCCCsing matricát :)

Na további jó szórakozást én elhúztam dolgozni!

Knorbi 2012.04.19. 13:07:19

@Dixhorn: Jaja az enyém sem száguldozós aztán egyszer cseréltünk kocsit és hát esküdözött hogy ő márpedig nem sietett mégis azzal előbb hazaért vagy fél órával. :)))

Neked is további jó szórakozást én elhúztam dolgozni!

butschq 2012.04.19. 13:27:24

@Knorbi: jogos, matrica plusz lóerő:D

Minden jót:)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 13:30:41

@Rocko-: Sokan amúgy is egy kézzel fogják :)

Rocko- 2012.04.19. 13:31:51

@butschq: pl. hátul.
szellőtetésre jó az ha hátul van nyitva és nem a pofádnál. :)

@Dixhorn: nincs klíma a kocsiban. ;)
egyikben semmi, a másikban csak tetőablak. ;)
az is kurblis. ;)

@rekszem: nem gondolatvezérelt, de nem kell odanyúlnod fizikailag a kurblihoz. érted.

coord 2012.04.19. 13:31:53

@ColT: Különben is, aki nem bír letekerni egy ablakot, az mit akar még az élettől. Szerintem egyáltalán nem gáz a kurbli. Sőt.
Csak hát az ótós újságírásban nagyrészt úgy jelenik meg, hogy hú de gáz, kurbli.

Rocko- 2012.04.19. 13:32:35

@ColT: megnézem hogyan csinálnak éles helyzetben kikerülési manővert egy kézzel. :)

butschq 2012.04.19. 13:35:20

@Rocko-: ez ilyen ahányan vagyunk dolog, mert én nem szeretem ha hátul le van húzva. Ott süvít meg minden, inkább az első kettőt szoktam lehúzni. Olyankor még kicsit olyan érzésem is van, mintha motoroznék (a pofába fújás:D )

Rocko- 2012.04.19. 13:40:00

@butschq: miután az elmúlt két nyáron eléhgé érzékeny lettem rá, így nem igazán szeretem ha süvít a szél.
jobban örülnék a klímának. ha vóna.

butschq 2012.04.19. 13:44:25

@Rocko-: a klíma nekem is jó lenne, azt nagy butaság volt anno nem megrendelni...
na majd a sajátomban:)

DOKKOLÓ 2012.04.19. 13:47:48

Világ legjellegtelenebb autója ez a Fabia, még egy 2-es Swiftbe is több stílus szorult..

járási batman 2012.04.19. 14:07:55

Rocko!

Bevásárló kocsinál komolyabbal sztem ne vezess:-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 14:09:10

@Rocko-: Hát, evvan. Ez már mindenki maga baja, de mondjuk aki sűrű forgalomban (amikor oda kell figyelni) tekergeti az ablakot, az is hülye.

Tényleg, vaze, hogyan lehetett létezni a Ladás időszakban, amikor nem is volt elektromos ablak? :D

papa33 2012.04.19. 14:10:35

Akinek kevés a pénze és viszonylag normálisat akar ezzel nem jár rosszul. Azért az a kalaptartó-kesztyűtartó az fillérb. T VW.

Sokan fröcsögnek csak a bömös az autó, nem baj ám hogy tizen-huszonéves fos. (Akkor az is fosvágen.)

Megint kérdem: a németeknek mért volt jó a Dacia?

Anno a Trabit nem szidták azért mert nem megy, aki tudta erről hogy 1,2-es, az ezt se szidja. Mit vár tőle? Városban, országúton kímélve elmegy 5 és féálből, ezt nem biztos hogy egy 2000-res gép tudja, a benzin meg nemsoká 500 lesz. Ja igaz, akinek nem számít a pénz... én senkinek sem mondom hogy a V8 Ódit erre cserékje le...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 14:18:16

@papa33: Meg a 2 lityis gépekkel is megvágnak, ha 120-szal mész közúton, ezzel is csak 90 a megengedett... Pályára is épphogy nem felel meg, de pl. én szinte egyáltalán nem megyek autópályán.

papa33 2012.04.19. 14:25:48

A szavazáshoz nem lehetett hozzászólni: már 4. autónkon, immár 3-an vezetjük, egyszer beállítottuk és sosem kellett a tükröt, szóval a motoros és fűtött (ez sosem kellett) tükör, pláne beépített indexel, esetleg állandóan behajlóan tök felesleges.
Mint ahogy a motoros ablak is. Mivel nem volt, idegen autóban szokatlan és baromi utálatos, hogy megállok, az első a motor le, kulcs ki. Utána vissza az egész, mert az ablak lentmaradt... mert a motorok megvannak, a kp zár is, de hogy bezáráskor felmenjen, az ritka.
Meg ugyanúgy kell lesni, meddig ment le, mert soxor csak kicsit kellene lehúzni. Sosem tartottam veszélyesnek a kézit, amellett kiélezett helyzetben nem kurblizok és gombot sem nyomnám.

A klímát, hosszabb utakra, nélkülözhetetlennek tartom, és kívánom mindenkinek, legyen, amikor kint 40 bent 70 fok van, a szemből jövőnek is...
Persze utólag derül ki, hogy bírja-e valaki, sokszor évek múlva hozza meg gyümölcsét.

Mindez a fapadról jutott eszembe.

VAG. 2012.04.19. 14:27:09

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Szerinted honnan tudom? Mivel nincs forgalomba helyezve, csak belterületi rendszám volt rajta, amivel nem lehet elhagyni a reptér területét, tehát a legnagyobb távolság, amit egyszerre megtett, az a két terninál közötti 3 km. A reptér területének 80%-át egy sima Malévos autó nem is használhatja, tudnád, ha egyszer is lettél volna bent.
A lökhárítók meg azért olyanok, mert a Malév járműosztály kendácsolja össze a havi koccanások után. Nekem 6 év alatt 4 autót sikerült megtörni, volt, hogy derékszögben oldalról nekem jött az előteres Transporter. Visszakaptuk az autót. Tehetséges kollégám nekiment a falnak a Fabia pickup-al, kiszakadt a motor és a váltó, visszakaptuk. Ugyanilyenből alul (!) kiszakadt az ülés, visszakaptuk. Hóban pörgés, esőben rali a skanzen melletti kiserdőben, esetleg végsebességpróba a 31R pálya melletti szervizúton. Gazda nélkül, aki kapja marja alapon.

Dixhorn 2012.04.19. 14:29:40

@ColT: Én a haverom 1,2 -es VW szarával is jártam ki osztrákba. 170-et elvitte és viszonylag halkan,pedig a piros mellett állt már a mutató. Nem egy erőgép az tuti. Szerintem a kis motorokkal csak egy baj van, hogy befosnak a klíma alatt és még előzni is kínkeserves. Amúgy meg éppen ezzel is lehet 130-140-el simán menni. Semmi baja nem lesz. De nem erre találták ki az biztos.
Én is bevállalnám ha úgy lenne,pedig sokat megyek.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.04.19. 14:40:07

@VAG.: Ja hát akkor mondd azt, hogy konkrétan te amortizáltad le ezt az autót. Nem? Ha nem akkor honnan tudod pontosan a történetét ennek a konkrét autónak?

kitiltott, de seráfütty 2012.04.19. 14:52:12

Félig off, de három hete, mikor leszállt Dublinban a gépem, a kifutón guruláskor feltűnt nem is egy Malév gép oldalt kipakolgatva. Pedig arról volt szó, hogy nem Dublin, hanem Shannon reptér és hogy onnan is már több hete visszarepítették őket az amcsi bérbeadónak. Ennek ellenére ott álltak, teljes harci díszben, Malév festéssel a hangár előtt.

papa33 2012.04.19. 14:57:35

ŐŐőőőőőő a reptéren a repcsinek ugye nem illik nekimenni?, mert van nagyobb autó is, pl tanker, vontató, a futómű meg a szárny érzékeny,
ezekre is vigyáztak?

Mellesleg sajnálom a Malévet. Vagy nem is tudjuk az igaz történetet.

VAG. 2012.04.19. 15:39:22

@anyahajókabinajtóhajtogató:

Feladom. Vegyél egy ilyet, jól jársz.

VAG. 2012.04.19. 15:41:14

@papa33:

Rendszeres a ground damage. Üzemanyagos kocsi, lépcső, földi áramforrás, poggyászrakodó szalag, utashíd, minden játszik.

- Szerzet - 2012.04.19. 16:28:59

A négyszelepes döglött madár, ez az alaptíus meg alul nyomatékos a hengerenkénti két szeleppel. Sokkal jobb vezetni, élénkebb autó. Meglepő, de így van.

valerossi46 2012.04.19. 16:55:06

legalább már tudom, hogy a HTP ezt jelenit-High Torque Performance:)

biztos jó vétel ez a Fabia, de én inkább vennék egy F Astrát vagy egy II-es Golfot negyed ennyiért.

KKZZ 2012.04.19. 16:56:22

@Knorbi: Az lehet, hogy igényesebb lett, csak nekem nagyon nem tetszik. A Fabia formai változásairól ne is beszéljünk, de az Octavia sem jön be evvel az új, felhúzott lámpákkal.
Nem vagyunk egyformák. :-)

Index Elek 2012.04.19. 18:26:56

Amennyire szép kisautó dizájn volt a régi kockaszemű Fabia, annyira undorító az új. A legrosszabb Mini koppintás, szánalmas és undorítóan aránytalan formaterv, nem méltó a Skodához.

Ennél jobban már csak az igen harmónikus Octavia formatervet vágták haza a cicaszemű fényszóróval. Iszonyat. Szerencsére a "bumerángos" hátsó lámpát nem nyírták ki, hátulról még mindig jó látvány.

zsolti_ 2012.04.19. 19:06:39

Ilyen felszereltséggel max a 2-300k körüli autók között nézelődnék, de lassan már ott is jobb a választék. Szal nagyon nem kéne ez a full fapad verzió. Tudom h azon az árszinten sokkal öregebb autókat árulnak, de kb akkor volt még elterjedt ez a fapad mánia.
Többen írtak három cuccot is az autóba ami kell/nem kell. Egyel régebbi autómba nem volt klíma, elektromos ablak és elektromos tükör se. A mostaniba van mindhárom és már nem igazán vennék olyan autót amelyikbe bármelyik is hiányzik. 1 milla alatt-körül is rengeteg eladó autó van, amikbe ezek benne vannak, szal manapság már nem egy nagy cucc, így nem csoda ha megköveteli őket az ember.
Kíváncsi vagyok mennyiért fognak ezek elmenni. Lehet alkatrésznek többet érnének.....

andand 2012.04.19. 19:17:56

Bal hátsó ablakot simán tekergetem anélkül, hogy odanézzek. A jobb oldalikkal már gondjaim vannak, nem elég hosszú a kezem. :)

Kényelmes az elektromos ablak, de nem nélkülözhetetlen.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 19:31:12

@zsolti_: Ja, csak a 2-300k-s autóknak nem a felszereltség a legnagyobb baja, hanem hogy szét vannak hajtva, és rohadva...

zsolti_ 2012.04.19. 19:39:48

@ColT: Jogos, csak nekem azon korból származó autók jutottak eszembe róla. Kb az első swift ugrott be elsőként, aminek asszem a fapad verziójába még kalaptartó se volt. Most megnézegettem hahun az ilyesmi fabiakat és hát nah mind1. Rakásban pl nincs zárható kesztyűtartó se(!!!). Erről meg pl a trabant ugrott be nekem és nem egy 4 éves autó. :D
Tehát én pénzt ezekért nem igen adnék, de hát akinek kell vigye. Mondjuk látszik, hogy 4-5 évesen 1 millától indulnak a fabiak. Így céges gépnek lehet megfelel, de privát használatra azért legyen már kissé jobb szerintem manapság.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 19:45:27

@zsolti_: Szerinted... Akinek meg nincs autója, az szerintem örömmel venne egy ilyet, mert a BKV-nál még így is jobb. És inkább egy 4 éves fapad verda, mint egy 10x éves extrázott - a 4 évesnek hosszabb a várható élettartama.
Különben az én autómban sem zárható a kesztyűtartó, de sok érteme amúgy sem lenne, mert ha már az autót feltörték, akkor a kesztyűtartó fedelét letépni 0 erőfeszítés :D

zsolti_ 2012.04.19. 20:00:32

@ColT: Jah, csak amíg nem törik fel, addig nem látják mi van benne és ha tárva nyitva lenne lehet, hogy nagyobb vonzerő lenne a tolvajok számára. Az meg nem állapot, hogy minden kiszállásnál fullra kiürítem az autót.
Persze, hogy jobb, mint a tömegközlekedés, de azonos áron, akár 1-2 évvel öregebb, de jobb felszereltségű autókat lehet kapni. Ott meg 1-2 év nem sokat számít már. Nah de a másik dolog, hogy valaki ezt újonnan vette. Most komolyan, akik ezt vették azokat sztem nem pont az a pár, de nagyon hasznos "extra" ára választotta el a tömegközlekedéstől. Szal őket se nagyon értem.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 20:02:51

@zsolti_: Nemtom, nekem semmi gondom az ilyen felszereltséggel, reális áron.
Az én kocsimban amúgy is csak a papírok vannak a kesztyűtartóban, szóval semmi érték...

Ha me be van csukva a nem zárható kesztyűtartó fedele, az sem látszik, ami abban van...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 20:22:00

@zsolti_: Ja, hogy arra gondolsz, hogy fedele sincs a kesztyűtartónak? Az tényleg gáz, de azzal is együtt lehet élni.
Nem mindenki úgy használja az autót, ahogy te, szóval van, akinek az is megfelel.

valerossi46 2012.04.19. 21:39:45

@ColT: ez nem igaz. pár éve egyik ismerősömnek kerestem autót 3-500 ezerért és olyan szép állapotú Feliciákra, Corollákra és Astrákra találtunk, hogy nem nehéz volt választani.
az hogy meg van karcolva, horpadva, kifakult, itt-ott kicsit rozsdás nem akkora probléma.
ha belegondolsz fél milláért kaphatsz olyan autót ami semmivel nem tud kevesebbet mint ez a Fabia, amit legjobb esetben is egymillióért árulnának. aki ebben a árkategóriában keres autót annak ez az összeg sokat számít.
egy dolog van ami a Fabia mellett szól, az a biztonság.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.19. 22:17:28

@valerossi46: Hát, akkor mákotok volt. VAgy csak jónak látszottak.
Az én autómban sem látszott, hogy halott a diffi, amikor megvettem...

A Fabia mellett meg az szól, hogy ha nem törték össze, akkor sokáig fog rohadni. A 300 ezres autók meg valahol már rohadnak.
Nem arról van szó, 300-ért autót venni kompromisszum mindenképp, semmi gond, de 1M körül ha lehet választani, akkor minél fiatalabb, nem baj, ha fapados, mert annál kevesebb dolog fog benne elromlani -> ugyanakkor még sokáig autó lesz, hosszú távra gondolkodva meg az a fontos.
Persze az átlagos "két év alatt szétb*om, aztán veszek másikat" hozzáálláshoz ez nem passzol.

Knorbi 2012.04.20. 07:58:07

@KKZZ: A Fabiát értem az tényleg nem lett túl szép meg olyan magas is.Vagy ha azt mondod hogy nem tetszik a Jetta vagy a Honda Civic azt megértem!
De az Octavia nem változott olyan nagyot,kicsit másak a lámpák aztán ennyi szerintem ennyi belefér.Nem mondom hogy nagyon szépek de nem is vészes.
Kicsit nézegesd még hátha megbékélsz vele :)))
Szerintem még így is talán a leghagyományosabb kinézetű autó.Lassan az összes márkánál csak agyondesignolt autók lesznek.

- Szerzet - 2012.04.20. 16:46:49

Na szóval, ha ilyen 1.2-es Fabiát láttok, akkor a gyengébbiket kell megvenni. Az olyan, hogy alapjáraton leugrasz a kuplungról és megnyikkan a gumi.

A 12 szelepes változat meg hiába 10 lóerővel erősebb, nem tudsz olyan finoman kuplungolni, hogy alapjáratról ne fulladjon le. Városban megőrülsz vele, a dugóban pörgetni kell, hogy előrébb araszolj vele három métert. Katasztrófa. Az így összehozott városi fogyasztásról nem beszélve.

Sajnos kombiból csak négyszelepes van, bár sohase cseréltük volna le!

Onnan lehet felismerni, hogy a négyszelepesen a HTP (HiábaTaPosod) felirat P betűje piros. Keeüld el!

A sima 1.2 6V viszont takarékos és erős, ezt tök komolyan mondom.

A Skoda által fejlesztett motor a kategóriájában "Az Év Motorja" volt, aztán a VW fejlesztett rá egy négyszelepes hengerfejet.

Kiegyenlítő tengely mindkettőben van, szóval a rezgés elhanyagolható, a hangja olyan háromhengeres purrogós, más gond nincs vele. A gyári katalógus szerint a vezérműlánc élettartama megegyezik a motoréval. Bármit is jelentsen ez.

Isgyu 2012.04.20. 22:33:45

Gyújtótrafók szeretnék még elszállni a kis 3 hengeresnél :)

Aztán idézek még a három hengeres bajaira innen a TC-ből :D

"Ha már... a skodánál az 1,4-ek gyűrű cseréjét( vajpuha gyűrű ezért eszegeti az olajat) és az 1,2-ek láncfeszítő (átugró vezérlés)cseréjét sem csinálták maguktól. És persze a mai napig mélyen hallgatnak az egészről..
AZQ motorkódos 1.2 12V, hogy a gyári lánc-szettel át tud ugrani a vezérlés. Nem kaszabol össze semmit, csak ugrál az alapjárat (500-1200 közt), és nincs benne erő. A pótalkatrész-szetten már módosítottak, azzal ez nem fordul elő. Céges szinten használunk kb. 50 darabot, és az állomány felénél már megtörtént a probléma.

...ugyanez volt az 1.2-es HTP motorokkal... ha a trafó miatt, vagy a kifogyó üzemanyag miatt berángatott a motor, akkor átugrott a vezérlés... rendbe is tett mindent odabenn... csöndben kicseréltek párat aztán kussoltak..."

papa33 2012.04.21. 00:09:18

4 hengeresnél, legyen akár Golf is elszáll a trafó.Meg a Renaulton.

Túl jó dolgunk van, tizenéve a fapad Favoit Felicia is jó volt.

voroseltolodas 2012.12.11. 21:31:20

" kövér gázzal útjára indítom a négy férfiemberrel terhelt bódét."
P-s rendszámmal négyen....?