HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tuningolni a tökéletest? Butaság

2012.04.20. 06:10 Tcomment

Címkék: tuning bioetanol e85

A tanulság: száz japán mérnök megfeszített munkájánál, ötven japán tesztelő több százezer kilométernyi próbájánál nem ér többet a spájz hokedliján dolgozó félművelt barkácsoló tudása.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr24461179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomnemtom 2012.04.20. 11:29:44

@novothauto: biz ezért van a Cessnában bárányszőr, hogy ne fázzon a pilóta ajtó hiányában. egyébként meg sosem értettem, minek kiugrálni, hiszen egyetlen repülőgép sem maradt még fent a levegőben. hüje klausztrofóbok.

jameg pont jókor jött az Astra-s írásod, egyik barátom hetek óta küzdött a problémával, ezúttal is köszönet érte.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 11:30:34

@Shadowbull:

"A BMW javitashoz meg nem tudok hozzaszolni, mert nem javitok BMWket. "

- ezek szerint te a Toyotanal dolgozol mar, hogy ennyire ismered az ugy reszleteit.

Maxi- 2012.04.20. 11:30:43

@Doubledecker:
Ez mikor volt? Nekem 2004 környékén volt az első gondom az autóval - konkrétan otthagyott az út közepén és a motor lehűléséig el sem lehetett indítani - vicces módon pont a szerviz előtt. Akkor is ügyesen kiolvasták a hibakódot, megpucolták a gyertyákat és jó egy évig nem is volt gond. Igaz akkor még használtam autópályán is.

Utána pedig kezdődőtt az 1 - 1,5 évenkénti tortúra EGR tisztítás, EGR csere, EGR tisztítás, trafócsere, gyertyacsere próbálkozásokkal.

A kérdésedre a válasz amúgy engem is érdekelne.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 11:32:00

@tomnemtom: Állítsad oda a kipufogó végéhez, és ha hallod, hogy prüszköl, valószínűleg ez a baja. Vagy hívj fel, és tartsd oda a telefont...küldök egy átutalásos számlát...

prérikutya 2012.04.20. 11:32:39

@Doubledecker: Olvass utána az E39 530d-nek a népítéleten. Ott is van pár adat, hogy a BMW megbízhatatlan szar. Aztán mégsem az. Vagy mégis?

Maxi- 2012.04.20. 11:32:53

@tomnemtom:
Én pedig azt nem értettem soha, hogy miért kell működő gépből kiugrani.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:34:22

@Maxi-:

A körül 2005- 2006 környékén lehetett.

Akkor már rögtön mondták a srácnak, hogy a kipufpgó szelepekkel van gond, és gyárilag szar. De arra nem emlékszem, hogy azt igérték-e, hogy később nem lesz probléma, a srác meg már nem dolgozik nálunk, nem tudom mi lett a géppel.

DE a lényeg neki automatikusan ajánlották a cserét, és neki nem is volt komolyabb gondja, csak időnként égett a MIL.

Mérges 1234 2012.04.20. 11:36:49

@prérikutya:

Én a volvórol beszélek, ami tényleg szar. Én is Volvo tualha vagyok, bár nekem még sok gondom nem volt, csak a szokásos, de tagja vagyok a volvowiw közöségnek is, ott is úgy tűnik van baj bőven.

Persze midnen relatív, eleve egy öszetettebb autó, bonyolultabb motrovezérlővel, VVT-kerékkel, kerekekkel, nagyobb teljesítményel, miliónyi apró elektromos szarral, jóval több hibalehetőséget hordoz magában, mint egy egyszerű szerkezet.

Shadowbull 2012.04.20. 11:41:36

@midnignt se - kitiltotta az ommm: mindenki ismerheti, aki megtanult olvasni.

karlmann 2012.04.20. 11:47:58

Az EcoTec problémával küzdőknek elmesélnék egy történetet: amikor az első saját kocsimat megvettem 2003-ban, az előzetes műszaki átvizsgálás során megkérdeztem a szerelőt, hogy mit gondol az adott típusról, mik a hibái mire vigyázzak. Azt mondta, a kocsi megbízható, kevés hibája van, de mint mindent ezt is el lehet rontani nem megfelelő használattal.

Azt mondta a következő lehetőségeim vannak: 1. a kocsit tötymörgősen használom, ez kevesebb fogyasztást jelent, de cserébe a motor el fog koszolódni, ezért a szervizszámlák magasak lesznek. 2. nem tötymörgősen autózok, később váltok fel, jobban pörgetem és így tovább, ez esetben a fogyasztás nagyobb lesz, de a szervizek ritkábbak lesznek, kevesebbet is fogok fizetni, illetve a kocsi megbízhatóbb lesz. 3. harmadik út nincs! Vagy ez, vagy az, viszont az összköltség a két esetben gyakorlatilag azonos lesz.

Gondolom, mindjárt jönnek majd az okosok, akik szerint van harmadik út, hát szerintem nincs, de sok sikert nekik a kereséshez! Ja az első kocsim egy 1991-es Opel Vectra volt.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.20. 11:51:50

Nem akarok okoskodni,de Need For Speed Underground 2-ben is az ECU dobja meg legjobban a teljesítményt.

Rocko- 2012.04.20. 11:51:59

@midnignt se - kitiltotta az ommm: dehogy hülyeség.
vannak technikai előnyei is, pl. alacsonyabb hőfokon ég. már mondjuk aki tényleg tuningként használja.
az LPG valóban jelentősen olcsóbb, mégse szeretik sokan.
ezért mondom, hogy a teljesen E85-re felkészített autó a jó, ott nincs is többletfogyasztás. az árkülönbségről pedig nem az üzemanyag tehet, hanem a kormány...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 12:00:29

@Doubledecker: mindenki azt hisz, amit akar. En azt hiszem iszok egy froccsot, aztan megyek le a muhelybe.

Shadowbull 2012.04.20. 12:02:57

@novothauto: nem, csak ez egy olyan tema amit szerintem nem lehet felvalrol venni, es a jelentoseget lekicsinyiteni.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.20. 12:03:29

@Rocko-: en ugy ertettem, hogy a bukszad szempontjabol semmi elonye nincs az egvilagon. Akkor meg mi szukseg arra, hogy sufnimuhelyek belezavarjanak a gyar altal kifejlesztett, tesztelt, munkaorak 100-ain, 1000-ein at finomitott rendszerbe?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 12:03:51

@Csikós Zsolt: Ezt megosztom a népekkel: úgy másfél éve, amikor elindult az "újságírói" karrierem - neked köszönhetően - figyelmeztettél, hogy kapok majd hideget-meleget. Észre sem veszem, ha szidnak, talán a "fosteknikus" megszólítás volt, amin valamennyire felkrenkoltam magam.

szamok embere 2012.04.20. 12:33:40

Szerintem lehetne még fokozni: ha beletennék a vízbontó kütyüt, akkor megemelkedne ugyan az alkoholfogyasztás, viszont benzint termelne a motor. De tényleg.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 12:44:31

@Montuain Bike RWD Kompressor: ...de csak azért, mert az NFS-ben nincs vízbontó bödön.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.04.20. 12:48:06

@Montuain Bike RWD Kompressor: Nekem meg a Test Drive 1. ben a Quickshot botkormány turbo gombja....

bobbafet 2012.04.20. 12:48:23

@Lacko77: Inkabb vegyel biciklit.

lono981 2012.04.20. 12:50:32

@novothauto: Szia!
Nekem egy nem Opel szívó benzines autóm van.
Naon sokat használtam rövid távokra és akkor jobban ette az olajat is.
Pontosan melyik Wepp termékről van szó?
Itt a lista. Elég csak a számát megírni, hogy ezt használjam majd a májusi olajcserénél.
Üdv:
Nonó

Littlerock 2012.04.20. 13:00:26

@novothauto: Tibi! hülyék mindig voltak, lesznek, de nem hiszem, hogy ezt magyaráznom kell neked... amúgy komolyan gondolkodom, hogy kérek tőled ilyen mérési eredményeket háttérkép gyanánt :)

Littlerock 2012.04.20. 13:01:57

@lono981: fentebb a WEPP-2033-ról volt szó

lono981 2012.04.20. 13:03:49

@Littlerock: Köszi!
Akkor ez lesz.
Üdv:
Nonó

Maxi- 2012.04.20. 13:05:02

@bobbafet:
Vagy ahogy írtam járjunk mindjárt gyalog.

Tizenkettő 2012.04.20. 13:13:15

@novothauto: Nem lehet hogy ez a sok opel megbetegedés esetleg rosszul megválaszott olajra (vagy akár rossz gyári specifikációra, a Saaboknál is hullottak emiatt a 2 literes motorok és az is GM) vagy az egyébként is a típusra jellemző nagyobb olajfogyasztásra vagy akár az előző topicban is megemlített hibás pcv szelep miatt az égéstérbe jutott olaj miatt szarik be ilyen gyakran? Tuti kell lennie valami okának, hogy egy 50-60e km után ilyen történik több azonos motornál is.

Littlerock 2012.04.20. 13:21:31

@Tizenkettő: rengeteg autónál van hasonló alapjáraton jelentkező torpanás. Ha nincs visszajelzés róla, a legtöbb tulaj nem is gondolja, hogy valami nem kóser... az F Astrám is torpant, az Octaviam is néha hasonló tüneteket produkál, de nálam már ez a második hengerfej felújítva, a második motorblokkon. A mechanikai hibát kizárnám (repedt volt a blokkom a hengerfej meg elvetemedett).

Visszatérve az fenti problémára az Opelnál, az üzemeltetési körülmények, a nem megfelelő olaj választása, meg még pár dolog előidézi a problémát, és ha egyszer elkezdődött, akkor elindul a lavina...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.20. 13:24:15

@Littlerock: Az enyém hidegen torpan MAP szenzor csere óta. Bemelegedés után frankó. (Korai elektronikus motorvezérlés átka...)

Tizenkettő 2012.04.20. 13:28:45

@Littlerock: Na de azért egy motoron ne kelljen már 50 ezer után a hengerfejet leszedni, főleg pont egy kímélő vezetési stílus mellett.(tudom tudom kormolódik stb stb, és nem biztos hogy pont az a legideálisabb a motornak) Azért ez elég bosszantó dolog. Az nem egy olyan hatalmas futásteljesítmény, még egy gagyi zsiguli motor is minimum kétszeresét megfutja bontás nélkül mostoha körülmények közt, és hát azért elvileg nem egy kategóriának kéne lennie.

Grifter 2012.04.20. 13:35:03

Elég furán 'zárul' az első téma és csap át hirtelen valami teljesen másba ...

Szkotti 2012.04.20. 13:44:38

Azért a kipufogócső végén oszcilloszkóppal kimutatott szelepkoszolódás...engem kicsit a Nagy Durranás-beli multipupiloptómiára emlékeztet...
Csak lesek, odabasz, na! ;o)

Rocko- 2012.04.20. 14:04:11

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "bukszad szempontjabol semmi elonye nincs az egvilagon."
mármint hogy ugyanannyit tankolj, de olcsóbb üzemanyagból? ja, ennek az ég egy adta világon semmi értelme. :)
"sufnimuhelyek belezavarjanak "
arra semmi. lásd fent. de nem csak ilyen etanolos átalakítás van.

gn 2012.04.20. 14:34:07

Jó a cikk. Ezt a WEPP-2033 -t nem ismertem, de miért olajcsere előtt kell? Nekem is az említett típus van. Néha spurit szoktam tölteni, de egyébként lpg-s.

objekt 2012.04.20. 14:46:31

Toyota tulajdonos lennék, de annyira nem büszke a márkára, mint itt egyesek. (Avensis,2.0 2005-ös) Most van benne 90.000 Km és csak nálam volt. Márkaszerviz eddig. Most cserélték 260 ezer pénzért a közös benzin ellátó hidat. Kotyogtak benne az injektor fejek, ömlött a benzin. Az alapjárat, már az első 30000 után ingadozni kezdett megálláskor. Semmit nem tudnak vele kezdeni. A cikkben említett jelenség szóról-szóra lejátszódik nálam minden bemelegedésig, már egy éve (25000 Km tavaly). A Xenon fényszórók minden Avensisen 3 éves alatt megvakulnak, elhomályosodik a foncsor, zseblámpával jobban látsz. Most elkezdte zabálni az olajat, szó szerint. Utánaolvastam a fórumokban és kiderült, hogy nagyon sok autót érint, hetven ezer kilóméter után kezdődik. Akinek szerencséje van 5 év alatt ennyit menni, annak állítólag még cseréli a gyár szavatosságból. Van aki azt mondja, hogy beragadnak az olajlehúzó gyűrűk a városi tökölődés miatt.

Mondjam még? Nagyon hosszú a lista. Ez a Toyota, már nem az a Toyota.

megint 2012.04.20. 14:50:56

Az opel eco motorjai zabálták az olajat, havernak volt és bármilyen leharcolt dízelnél több olajat fogyasztott, picit is hosszabb utakra nem lehetett elmenni pár liter olaj nélkül.
Megjegyzem, hogy némelyik benzines bmw is sok olajat zabál, a szerviz szerint ez normális

Szabványok 2012.04.20. 15:17:03

@Doubledecker: "A mostani ecuk tényleg kurva jók, komoly teljesítményűek hardveresen is, és k. jó szoftverek vannak bennük...."
Ez igaz. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy mire készültek, milyen célra optimalizálták őket.
A környezetvédelemre, alacsony fogyasztásra, adott élettartamra, adott karbantartásra, alacsony gyártási költségekre, adott üzem- és kenőanyagokra.

Ha valaki más optimumra vágyik, akkor még az is lehet, hogy műhelykörülmények között jobbat ér el.
(Ilyenkor szokták azt mondani, hogy akkor miért nem vett eleve olyat. Mert használtam vette. Mert újonnan sincs. Mert később jött rá, hogy mi is kell neki. Mert csak az idő 10%-ban akarja így használni. És még lehet egy tucat ok.)

Ha valaki pl. évente kétszer pályára indul, akkor neki nem érdekes a fogyasztás, kevésbé érdekes az élettartam és a környezetvédelem. Olyan olajat, üzemanyagot használ, ami a pályára jó, nem a legolcsóbbat, leguniverzálisabbat, legtöbb helyen beszerezhetőt.

Ha megígérem az autómnak, hogy csak 99-s benzint veszek bele, nagyobb hőmérsékletre optimalizált olajat teszek bele, elviselem, hogy fele akkora az élettartama, zajosabb, Euro8(:-) helyett, csak Euro-s, ésszel vezetem, nem kell foolproofnak lennie, elviselem a 2l/100km többletfogyasztást, megveszem a fele élettartamú, kétszer drágább gyertyákat.
Viszont a legfontosabb, hogy 3333fordulaton a lehető legnagyobb legyen a nyomatéka, akkor nem optimális a gyári csodaszoftver.

Tehát én elvben nem vetném el a (csip)tuningot.

Nekem szerencsém volt, több, mint 100ekm-t mentem csiptuning után az autómmal végig teljes megelégedésemre. Jobban ment, jobb volt a gázreakció, 240ekm után tökéletes a motor, nem fogyasztja az olajat, csökkent(!) a fogyasztás. Viszont csak 98-100-as benzint vettem bele, 5-50-s jó olajat a gyári csereperiódusnál gyakrabban, tunning gyertyákat.

Részemről egy saját pozitív tapasztalat a csiptuning mellett.

karlmann 2012.04.20. 16:33:42

@Tizenkettő:

A Zsiguli motorját és egy EcoTec motort nem kéne összehasonítani mert nagyon nem azonos elvek alapján tervezték őket. A Zsiguli motorja megy petróleummal is, ha muszáj, az EcoTec be sem indul, mert a számítógép nem engedi és még sorolhatnék, vagy ezer különbséget.

A kímélő vezetési stílust meg bontsuk már ketté, mert van autókímélő stílus és "pénztárcakímélő" stílus. Az utóbbi, mint fentebb írtam nem azonos az előbbivel. Az autót nem úgy kell vezetni, ahogy szerintem jó, vagy az okos ismerős szerint jó, hanem ahogy le van írva, ha nincs kedved olvasni, kérdezz meg egy, a típust jól ismerő szerelőt.

Az autókímélésről annyit még, hogy a keresztapámnak volt egy 1.6 16V-s első szériás Octaviája. Nem ez volt az első új kocsija, de ez volt az első 16 szelepes. Úgy kezdte el bejáratni, mint a korábbiakat. Aztán az elő szerviznél úgy leb..ták, mint a pengős malacot, mert tötymörgősen használta, nem pörgette eléggé. Több alkatrészt gariban cseréltek ugyan, majd közölték, hogy még egyszer nem fogják.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.20. 16:35:41

azt a krrva.. már nézegettem én is a trafókat a G Astrára, de a miénk 2007-es. nagyon nagyon ritkán tapasztalok csak 1-1 nemtudomhovatenni rándulást (olyan 3-4000 kilométerenként), de nem használjuk sokat városban, inkább messzire, városinak másikat használunk. és max 70000 van benne. kb mennyibe kerül egy ilyen hengerfej javítás?

karlmann 2012.04.20. 16:38:41

@megint:

Az a motor elég szar lehetett. Sok kocsi fogyaszt valamennyi olajat, ez a gyári leírásában is benne van. Pl. a régebbi VW benzines és dízel motorok is fogyasztották az olajat, mint ahogy az EcoTec és még sok más típus. A lényeg a mennyiségen van. Ha egy ciklus alatt (20-30 ezer km) belemegy pluszban 0,5-1L az rendben van, ha több akkor az a motor szar, nem az összes Opel, vagy VW, vagy akármilyen motor.

Littlerock 2012.04.20. 16:45:34

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Sokba... a felső tömítéskészletet illik megvenni, ha magra-gyengített a hengerfejcsavar, akkor abból is kell egy készlet. A hengerfej le-felszerelés erősen típusfüggő, de személy szerint egyszerűbb típusnak sem állnék neki 3+3 munkaóra alatt. A hengerfej javítása külön tétel (ha már lent van a legtöbb esetben síkoltatni kell, de pl Bp-n a szelepbecsiszolást, és a síkolást 20 000-ért csinálták több mint egy éve).

LAPoska 2012.04.20. 16:50:59

Lehet, az en feliciamnak is ez a baja? 1,3mpi, hidegen, szivatoval megy jo, aztan bemelegszik oszt 2000-es forgulatig nem megy 1-2henger, meg kihagyogat a motor...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.20. 17:52:40

@karlmann: Sajnos túl sokan panaszkodnak erre az Ecoteceknél.

Ciri 2012.04.20. 18:18:56

@novothauto:

"Nem vagyok Toyota fun, csak azt látom, hogy nem látok egyet sem a műhelyben"

Az fel sem merült benned Tibi, hogy esetleg nem hozzád viszik?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:21:45

@Ciri: Általánosságban értettem. A Bosch szerviz sem volt tele akut hibás Toyotákkal.

Ciri 2012.04.20. 18:26:31

@novothauto:

"Nem vagyok Toyota fun, csak azt látom, hogy nem látok egyet sem a műhelyben"

Az fel sem merült benned Tibi, hogy esetleg nem hozzád viszik?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:30:44

@Ciri: Mégegyszer nem válaszolok. Beragadt az enter? :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:56:14

@ratsche: Nyilván nem vezetek nyilvántartást szervizről-szervizre járva.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 18:58:39

Ja, és a benzines 1.4-es G Astrához mondjuk a benzines Corollát hasonlítsuk, ha már kukacoskodunk.

papa33 2012.04.20. 19:00:58

@Avatar: a spórt meg elvitte a szűrőcserék és javítások, több kollégám áttért, kitért hitéből és visszatért szigorúan a benzinre.

papa33 2012.04.20. 19:08:13

Csak a sevinél hallottam ezt a kipufszelep gondot, havernak 10 ezer km-nél jött elő, de T márkaszervíz alig tudott a végén életet lehelni bele, annyiért Astrát vehetett volna mellesleg.

Sem Opel, sem más kezelésije nem írja, mennyire kell pörgetni, én nem találtam legalábbis. Meg hogy városba ne használjuk.
Egyet viszont 1-2 gyártó: 1 liter/1000 km még nem hiba...

ratsche (törölt) 2012.04.20. 19:29:22

@novothauto: Na látod. A nem létezô "Denso-szerviz" csak finom utalás akart lenni arra, hogy egy japán márkát - ami nincs feltétlenül dugig tömve Bosch cuccokkal - nem feltétlenül a Boschdienst-hez visz az ember.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 19:43:19

@ratsche: Az autósok 98 százalékának fogalma nincs, hogy mi az a Bosch, vagy Denso befecskendező rendszer. Nem hiszem, hogy ez alapján választanak autószervizt.

ratsche (törölt) 2012.04.20. 19:48:16

@novothauto: Ha köcsög lennék, kérnék tôled most egy statisztikát az autótulajdonosok szervizválasztási preferenciáiról márka szerint lebontva, te meg megállapítanád, hogy citromot ettem ma.
Egyezzünk ki abban, hogy nem tudjuk, te mekkora szeletét láttad a hibás Toyotáknak.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 20:02:05

@ratsche: Ezt nem is vitattam. Azt írtam, hogy én ezt látom, hisz az én kezemmel gépeltem az én véleményemet. Nem értem, hogy mi olyan bonyolult ezen?

Littlerock 2012.04.20. 20:08:10

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

Littlerock 2012.04.20. 20:09:18

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

Littlerock 2012.04.20. 20:10:21

@ratsche: ratsche! nem tudom, te mivel foglalkozol, de a legtöbb szakmában van egy információáramlás. Az orvosok orvosokkal beszélgetnek, az autószerelők autószerelőkkel. A katonáknál van egy mondás: Ha pár egyenruhás összeverődik, és pár perc múlva nem a nők, vagy a sereg a téma, akkor azok hazaárulók, vagy b*zik... Mivel az autószerelő múltam miatt a mai napig beszélgetek autószerelőkkel, így bár nem dolgozok már a szakmában, még mindig van rálátásom pár dologra. Tibi, ha emlékeim nem csalnak nem is (autó)márkaszervizben húzza az igát, hanem olyan helyen, ahova mindent bevisznek, ami még gurul. Nem értem minek kell kukacoskodni, és miért nem lehet elfogadnod, azt amit ebben a témában valószínűleg nálad jártasabb ember mond. Lehet, hogy nincs igaza, de igen kicsi a valószínűsége.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.20. 20:14:43

A Pékné csülök finomabb a rántott karfiolnál.
Én így gondolom, de egy vegetáriánus (szegény) nem biztos.

Littlerock 2012.04.20. 20:16:23

hát a blogmotor jól van-e ? kicsit utógyújtásos a lelkem...

ratsche (törölt) 2012.04.20. 20:43:25

@Littlerock: Te viszont azt nem érted, hogy ezek a szakmák hatalmas területeket fednek le. Egy Porsche-szerelô nem feltétlenül van képben a Peugeot-k nyûgjeivel kapcsolatban, és egy fül-orr-gégész sem feltétlenül ismeri a modern érsebészet vívmányait.

Egyvalaki ismeri a teljes igazságot: a gyártó, akinek a kezében a hibastatisztika van - meg persze egy kisebb szeletét azok, akik a szervizeikben dolgoznak és olvassák a service bulletin-jeiket.
Fájdalom, de nem fogjátok egy sör mellett kisakkozni a frankót.

Littlerock 2012.04.20. 20:59:55

@ratsche: Akkor ezt vesézzük ki egy picit. Van ismerősök által kapott tapasztalatom Mitsubishi-ről, VW-ról, Skodáról, Peugeot-ról... Annyiban igazad van, hogy az életben nem érünk a dolgok végére, de a semminél ez is több.

A gyártó a hibastatisztikái fabatkát nem érnek, ha épp a márkáért felelős szerviznek nincs információja arról, hogy Herr Majdnemschickerülth anno nem gondolt valamire tervezéskor, ezért a típus 20%-ánál komoly gondok jelentkeznek... Innentől csak annyit lát az ügyfél, hogy a szerelő már sebesre vakarta a fejét... nos ezen a vakaráson már nem keveset enyhíthet, az, hogy rácsörgök valakire, és szimplán rávágja, hogy melyik lambdaszonda típus vált be, vagy épp elvetemedett a termosztátház, vagy melyik vákumcső lehet sérült, és hol.... mert ilyennel már ő is szívott...

Az alatt az idő alatt, amíg márkaszervizben dolgoztam, csak a tapasztalatból éltünk, és a fejtágításokon is csak az újdonságokat mutogatták, de a sz*rosvödröt nem borogatták...

A hibastatisztikákat pont a szerelők nyomán készítik... azok után, akik sörözés mellett ezt el is mesélik...

Rocko- 2012.04.20. 21:12:52

@novothauto: "talán a "fosteknikus" megszólítás volt, amin valamennyire felkrenkoltam magam"
engedelmeddel ezen felnevettem.
tudván, hogy mennyire nem igaz.

Tizenkettő 2012.04.20. 21:19:36

@karlmann: Már ne haragudj, össze kell hasonlítani. Nem a technológiáról van szó, nyilván van köztük lejobb esetben is minimum 40 év, hanem hogy ez a 40 éves technika felénél megadja magát holott pont az ellenkezőjét várná el az ember. Ez lenne a fejlettség? Nem hiszem. Az az autó ami 50e km-t nem bír ki vezetési stílustól függetlenül az már megbocsáss de az egy fos. Nehogy már folyton azt kelljen figyelni egy agyonelektronizált kocsiban ami elvileg minden paraméterét minden pillanatban teljes mértékben ismeri, hogy mikor váltok és, meddig forgatom, mert egyébként elkokszolja a motort, és leragad az egyik szelep. Nyilván van eltérés a különféle vezetésí stílusok mellett vezetett autók élettartama közt, de ezt a témát 3-400e km felett tárgyaljuk. Az új motorokat meg teljesen felesleges járatni, pont az előbb említett 40 év miatt. A megmunkálás minősége és a felhasznált anyagok ezt feleslegessé teszik, és amennyit kell járatni azt a gyárban beépítés előtt megteszik. Persze sokan akkor érzik jó gazdának magukat ha a bevett eljárást követik, és nyilván nem tesznek vele rosszat, de sokat nem számít.

ommm 2012.04.20. 22:26:48

@Doubledecker: Van olyanom, kutya baja. Ja, csak 297 ezer van a motorjában...

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 22:54:37

Akkor lett volna az igazi,ha az egyik szondára kötik a lambda-korrektort a másikra meg az etanol átalakítót. :D
Mert ugye mindegyik a lambda feszültségre ad ellenállást,így dúsít a keveréken.
De szerintem széles-sávú szondával már amúgy is tudnak 0.86-0.9 lambdával menni a motorvezérlők nyélgázon,nem? Ezért gondolom tejesen felesleges időszakosan több anyagot biztosító dobozok beépítése ilyen rendszerekbe.
Esetleg egyvezetékes egyszondás rendszereken javíthat valamit szvsz.
De amúgy chip tuninggal mit csinálnak valójában? Mert szerintem kiolvassák,bizonyos terhelés,fordulat alatt több anyag,több előgyújtás (ilyenkor közlik,hogy min98-assal lesz jó) esetleg kitolják a leszabályzási határt.Aztán a jobban pörgő motorból több LE is jön egy darabig....szal erős öngól csiptunyingólt autóból tyuningboxost köpködni.

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 23:02:36

Ja az milyen lehetett amikor a beszerelőműhelyben meglátták a forrasztós gyerekek a két szondát és mindkettőt a katalizátor előtt. :D
Csak nem hajthatták el az ügyfelet azzal,hogy bocsi,mi ezzel nem igazán tudunk mit kezdeni. Inkább bekötötték,ügyfél megkapta a "tuningot",pénzt elrakták. Ügyfél mailjét azóta is teleszemetelik mindenféle általuk forgalmazott hasznos dolog reklámjával, profitot..még..mééég..méééég.

Mérges 1234 2012.04.20. 23:05:43

@Polly-pudli-pötty:

Olyan fajta "tuning mühely" lehetett, ahol a turbo extra hiper boost gázpedálelektonikákat is szerelik.

Dehát mindig lesznek legyek.....

ne most 2012.04.20. 23:07:53

Ha a kipufogó szelep később zárna, akkor nem lenne fekete. A szívó szelep pld azért fekete, mert kisebb a hőmérséklete, nem ég le róla a koksz. Kipufogás alatt zárva van.
Leginkább a szelepemelő mechanizmus miatt. Nem emel ki rendesen. A hidrotőke adja meg magát. Ettől még megy a motor, mert a másik szelep működik. A kompresszió is jó. Abszolút nincs beégve.
Ha szelepek megszorulnának azonnal belevernének a dugattyúkba, ami a motor végét jelentené.

Ismét szép példája annak, hogy teljesen illogikus okoskodással is meg lehet találni a hibát, ha valaki szorgalmas.

Kipufogó végén nyomást mérni? Mit lehetne ebből leszűrni, katalizátor, hangtompító dobok, esetleg túrbó után? Ambiciót a keres továbbhoz.

Mérges 1234 2012.04.20. 23:12:07

@ne most:

A nyomáshullámok változásán alapuló mérési módszer teljesen bevett szokás, már olyannál, akik érenek az autokhoz, illetve nem ragadtak meg 20 évvel ezelőtt agyban.....

Egy szelep úgyis megragadhat, hogy csak 1 mm-re van nyítva, azaz csak nem fekszik fel rendesen a szelepülésen.

De persze ez mind illogikus okoskodás.....

Te biztos valami márkaszervízes alkatrészcserélgető szakiparos vagy.

Polly-pudli-pötty 2012.04.20. 23:13:27

@Doubledecker: A doboz logo-ja alapján telitalálat! :)

ne most 2012.04.21. 00:00:16

@Polly-pudli-pötty: "Mert ugye mindegyik a lambda feszültségre ad ellenállást". Hát ez egyes.
A E85-tel van néhány apró probléma, most itt csak a üzemanyag ellátás motorvezérlőt érintő részeit felsorolva:
1. Több üzemanyag kell, tehét módosítani kell a befecskendezők jelét, hosszabb ideig tartják nyitva.
2. Hideg indításnál erősen meg kell dúsítani. Ezért vannak a lamba szondák bekötve, hogy az autó számítógépe ne érzékelje, ne tiltson.

A fentiekből is látszik a lamba szondákból csak az egyik bekötése a teljes mekkmesterséget mutatja. A motor persze menni fog, néha nem indul, furcsa hibakódok, fogyasztás stb. Miután felmelegedett a motor a lamda szonda jelét békén hagyják, igy akkor már sokkal jobb a helyzet.

ne most 2012.04.21. 00:18:08

@Doubledecker: "A nyomáshullámok változásán alapuló mérési módszer"
hát igen de itt a kiufogó végén mérik, talán valami szép hangot szerettek volna.
Bármilyen szépen megfogalmazhatod, a lényeg számodra, hogy a kedves kuncsaft benedvesítse tőle a bugyiját. Itt a fórumon ez nehezen fog működni.

"Egy szelep úgyis megragadhat, hogy csak 1 mm-re van nyítva, azaz csak nem fekszik fel rendesen a szelepülésen." 1mm-es egyenetlenség van? 1mm-re nyit ki? 1 mm-nél jobban nem zár le? Egyáltalán mit akarsz mondani?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.04.21. 03:11:53

@Tizenkettő:
3 hete adtam el az asszony mr2-esét. Persze, hogy szeretnek bonyolítani a japánok a vvti-vel, meg a dupla szonázgatással, de osszességében egy komolytalan kocsi volt. Pl. 74000 volt benne amikor hajtókar csapágyakat kellett cserélni. Volt már jobb Ladám.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.21. 06:29:00

@ne most: Miért, te hol méred? :D Leveszed a kiput?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.21. 06:30:09

@JohnyG: Hogy volt hajtva? Mert lehet, hogy nem kímélve :)

karlmann 2012.04.21. 08:38:41

@Tizenkettő:

Értem, nos akkor használd úgy, ahogy gondolod és szerinted helyes. A szervizben meg fizess, mint a katonatiszt, aztán terjeszd minél szélesebb körben, hogy az EcoTec mekkora szar. Véletlenül se keresd magadban a hibát, és vezess minden autót egyformán, ahogy eddig is tetted. Sok sikert!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.21. 08:56:28

@ne most: Gratulálok. Az nem úgy van, hogy ha valamiről nem tudunk, akkor az nincs is. Egyszer gyere el oszcilloszkóp tanfolyamra Tatabányára. Most ki "okoskodik"?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.04.21. 08:58:28

@ne most:
"Kipufogó végén nyomást mérni?"

Ez nem nyomásmérés, hanem nyomásHULLÁM mérés.

Mérges 1234 2012.04.21. 09:12:36

@ne most:

Azt írtam, hogy 1 mm-nél jobban nem tud zárni, vagy nem rendesen zár.

A nyomáshullámot meg majd mindegy hol méred.

De mindegy én nem vitatkozom veled az ethanolról írt lambdás írásod is szakmai szarság.

Schütii 2012.04.21. 09:46:23

A hiba javítása során a szelepvezetők belső átmérője ugye "megnő"? Ha nem, akkor a következő meghibásodásig lesz csak jó az autó.

DrSzoke 2012.04.21. 10:47:53

@objekt: ezert imadom a soha el nem romlo japanokrol szolo kommenteket

DrSzoke 2012.04.21. 10:49:17

@novothauto: ugyanmar Tibor,azert ismerd el hogy van aki jobban vagja ezt nalad. -DDD

w a s d 2012.04.21. 13:24:17

@novothauto: Nincs eleve sokkal kevesebb Toyota? Mert akkor már ha %- osan ugyanannyi autó romlik el, akkor is sokkal kevesebb kerül szervizbe.

henk-bekker.suite101.com/top-20-best-selling-car-manufacturers-and-brands-in-europe-2010-a334475

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 14:41:05

Én csak az Underground 2-es Supráról tudok véleményt írni.Viszont a "trap" motorháztetőn kívül(mert az még Civic-re ment) full tuning és az összes "Uniqe" cuccost is rá kértem.Viszont sosem hagyott még az út szélén!Pedig taposom mint a hülye,a fordulatszámmérő mindíg a maximum közelében van.Szélesítve van,szarrá karbonozva,ültetve.Sokszor 6. tiltás környékéről kézifék,vissza 3-asig,padlógáz.Se a váltója nem ugrott szét,se a sok tiltatástól nem lett semmi baja.vagy van olyan is,mikor 5-6-dikból vissza tudom vágni egyesbe,attól sem lesz baja.Az ECU-ra sem volt panaszom ezidáig...És pedig Japán,de komolyan mondom,hogy elpusztíthatatlan! :)

Littlerock 2012.04.21. 17:00:25

@Montuain Bike RWD Kompressor: már meg sem kérdezem, te melyik kapszulát nyalnád be Morpheus tenyeréből...
Én ott Eclipse- fan voltam, a Most Wanted-ben pedig az EVO volt a nagy kedvenc... de ugye az utóbbi esetben a karosszéria is nagyon ott volt a szeren... csak az abroncs kapott defektet, nem kellő körültekintés esetén:)

Trainer2000 2012.04.21. 22:59:26

To Littlerock,
A gyártó a hibastatisztikái fabatkát nem érnek, ha épp a márkáért felelős szerviznek nincs információja arról, hogy Herr Majdnemschickerülth anno nem gondolt valamire tervezéskor, ezért a típus 20%-ánál komoly gondok jelentkeznek...Ez szamárság.Olyan nincs,hogy a szerviz nincs értesítve a behozótól.Importon dolgozom,pontosan tudom ,hogy megy ez.Csak ostoba szerviz fonokség van akik nem olvassák az infókat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 02:27:07

A "logikus gondolkodasu szerelo" egyszer megkereste nekem a nyolcvanas evekben a Barkas on melyik henger nem megy, Erden a viragpiactol kijove kethengeres voltam igy surgossen valami local herot kellett keressek - lehuzta a ket hengerrel alapjaraton ketyergo barkaszrol az elso pipat... Ugyanugy ment tovabb. A masodikat is lehuzta ... Leallt, ugye egy hengerrel nem ment. 'aszonta erre: - na itt kell kutakodni, itt lehet a baj!!! Visitva rohogve mondtam neki ha hozzanyul letorom a kezeit!!! :D gyertyacsere es jo volt....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 02:27:56

Szaz es ezer japan mernok sem olyan okos mint aki a csodaszereket arulja.... Lasd eladasi statisztikak :)))

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.22. 12:44:19

@Littlerock: Igen,az Eclipse is jó benne :) Gymkhana-zni szoktam vele,meg amikor rám jön a driftelhetnék,akkor minden kis kanyart kézifékkel veszek be. :)

ne most 2012.04.23. 20:41:35

@visszakettopadlogaz: A mérnöknek általában nehezítik a feladatát. Pld
- Tervezzetek vízből autót, mert a víz olcsó.
- _:?-#&@@&##&&###
- Elég a sírásból, pozitív hozzáállást akarok látni.

vagy
Ügyészi kihallgatás USA:
- Sokkolná önt, hogy a beszállítótól 2 dollárért vásárolt alkatrész után az ügyfelekhez 200 dollárt számítanak fel.
- Nem, nem sokkolna.
- Milyen összeg sokkolná?
- Azt mondanám, ha 10200 dollárt számítanánk fel az sokkolna.

Littlerock 2012.04.24. 16:04:14

@Trainer2000: A végeredmény tekintetében igen sok az elégedetlen Opel tulajdonos, akinek a cikk írója által feltárt, és ismertetett hibától szenved az autója. A XI. században a nyakamat teszem rá, hogy a gyár által ismert hibáról van szó, akárcsak az Octavia- Golf 98-02- es váltója... Csakhogy mindenki lapít mint sz*r a fűben... így viszont maradunk annál, amit leírtam. Ha az összegyűjtött információ halmaz nem szolgálja a vevő érdekeit, akkor ennyi...

Az Opel tervezési bakiját lehet, hogy szelepvezető, és szelep cserével lehetne orvosolni... (csak feltevés) Amennyiben bizonyítható, hogy a hiba már a garancia időtartamában jelentkezett, akkor nagy gond van...