HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról
  • spocis: www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive (2018.08.04. 17:14) Miért hazudnak az autósiskolák?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Jövő 0.9 beta

2012.05.29. 06:10 Tcomment

Címkék: mazda cx5

Szédületes műszaki megoldások, hihetetlen fogyasztás és fura félreértések egy teljesen átlagos édesvízi élőlényben.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr884551917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.05.29. 07:30:33

Az a 8 liter azért nem semmi. Minden más a "na és" kategória, ahogy elnézem az autót.

Rocko- 2012.05.29. 07:43:31

komoly ez az oldaltörés? az első oldalon négy bekezdés, kevesebb mint egy bemutatónál, a második oldal pedig 1,5 oldal terjedelmű.
ez szándékos?

Hurri Kán 2012.05.29. 07:49:25

Az a rozsdás kipufogódob komoly egy pár hónapos autón?

Trainer2000 2012.05.29. 08:12:01

@gyvy: Igen ,lényegében az egész kipufogó rendszer berozsdál..s utána bírja min. 300 ezer kilométeren keresztül.Nem egy autón láttam már.Föleg amelyek újonnan vannak tengeren szállítva.

Majdénmegmondom 2012.05.29. 08:13:59

Aki egy ilyen autóval kanyarokat akar betámadni, meg kiélni a gyorsulási hajlamait, az nem normális.
A fogyasztás tényleg elképesztő egy ekkora dögnél, kíváncsian várom, a normál méretű autókkal mit tud villantani ez a motor.

1kutya 2012.05.29. 08:18:19

egy felfújt nissan kaskáj (ami egyébként szintén tudja ezt a fogyasztást, az 1.6 115ló a hétvégén 4 személlyel, csurig pakolva simán hozta a 7.9-et 1000km autópályázásnál).

Ironpen 2012.05.29. 08:19:53

Végre egy autó, ami közlekedésre és nem "önmegvalósításra" alkalmas. Igaz ilyen gépről cikket írni nem túl boldogító feladat az újságíróknak :P

Cobra. 2012.05.29. 08:24:11

A cikkírónak remélhetőleg igaza lesz és meglátjuk egyszer mennyit "fogyaszt" a 2L-es Skyactive a Mazda2-ben :)
Ettől függetlenül jónak tűnik az autó, remélem lesz egy automata váltós teszt is valamikor.

Trainer2000 2012.05.29. 08:27:38

@Majdénmegmondom: Tíz pont.Okos észrevétel.Szerintem sem mind reálisak az újságíró úr elvárásai..Egy Qashqaitol,Captivától sokkal jobb autó.A BMW meg egy etalon,prémium osztály...Inkább a VW Tiguan hoz hasonlítható gép a CX5...persze csak szerintem.

Frick László Emlékzenekar 2012.05.29. 08:30:06

Kösz, akkor veszek egy jahreswagen Tiguan-t, amiben a Porsche Hungaria összes fáy utcai édes popsikája párállott már, a műanyagokon a fincsi emberzsírok és az maxx hat litert fogyaszt, megy így viszont unalmasabb, ám egyszerűbb a szervizelése de főleg olcsóbb és nem kell benne óhajtanom az asszisztens[KIKAPCS]gombok hiányát, mert olyanok sincsenek. De a 4 milla az négy milla, amivel olcsóbb.

Plumper 2012.05.29. 08:32:26

budagyöngyébe-járók, fontoskodó budai anyukák, végkielégítő szőke pitschák, máris lehet rohanni a hülye"terep"járóért.:-D

Trainer2000 2012.05.29. 08:33:15

@1kutya: De ez a nem felfújt CX5 a 2,0 160 ló tudja a 7,2 is..A kollégám kocsija (Mazda importör),most 2 hónapos...ja,és nem is autópályázunk..Ez van.

willyneumann 2012.05.29. 08:34:58

A mi 2001-es 2,0 szívó benzines RaV4-ünk 150Le-val visszafogottabb vezetési stílussal hozza a 8-8,5L fogyit.

Schütii 2012.05.29. 08:38:06

Szóval, ha jól értem, ez az autó egy nagy rakás szar, úgy ahogy van?!

Trainer2000 2012.05.29. 08:38:46

@Frick László Emlékzenekar: Egyszerübb a szervizelése? Miért? Nincs ebben a Mazdában semmi extrém.Egy kétliteres benzinmotor,ahol 100 000 km alat egyszer kell levegöszüröt cserélni,kétszer fékolajat,kétszer pollen filtert ötször meg olajat.(5w-30)ennyi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 08:42:45

@1kutya: és városban?
Mert autópályán én is eljárok 8 literrel egy 2,6 os kocsival.
Igaz jobb a légellenállása,viszont 20 éves ,igaz a csomagtartója jóval.nagyobb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 08:46:00

@Frick László Emlékzenekar: az bizony rozsda ,mert ha megnézed a hegesztéseket ott látszik.
De ha nem rohad ki 1 év alatt akkor jó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 08:50:06

Ezek a magasépítésű autók autópályán viszonylag sokat fogyasztanak a magas építés miatt.
Én ezért inkább kombit tartok.

Trainer2000 2012.05.29. 08:53:49

@Gyurma73: Ez igaz..Az év végén jön az új hatos...lesz kombi is.Naggyonn szép kocsi.

vidéki suzukis 2012.05.29. 08:58:22

"Érthető egyébként, ha valaki kikapcsolja, mert a CX-5-ösben tébolyító a szüntelen pittyegés. A holttérfigyelőé meg a többi asszisztensé még védhető, bár lehetne kellemesebb, de hogy a fedélzeti számítógép tájékoztató oldalainak lapozgatásáért miért büntet csipogással, rejtély."

Tudomásom szerint ezt le lehet némítani. Mármint az ámítógép pittyegését.

mica-r 2012.05.29. 09:03:21

@Trainer2000:
100ezer km alatt egyszer kell légszűrőt cserélni?
Ilyet magyar viszonyok között nem kéne...

Frick László Emlékzenekar 2012.05.29. 09:06:15

@Gyurma73: Namostakkor megtanultam végre, hogy az alumíniumrozsda milyen és hogy a csarakötés az hegesztés, köszönöm a tanítást.

@Trainer2000: Azt is hozzá kell tenni ezekhez a meseszerű adatokhoz, hogy NEM-MAGYAROSZÁGRA érvényes, tehát pl egy por-és sármentes Ausztriára vagy NSZK-ra
Játékos feladat: menj el egy autótemetőbe és nézd meg a kicsontozott autókat: amelyik egészéletében Németföldében futott, az utastérszőnyeg alatt és mindenütt hótiszta, fényes lakkfelület, ép viasz satb.
A magyar autó hóttdzsuva sárpor retek miondenütt.
És még egy: a hiperszuper elektronuikás agyonkompkuterezett autók csatlakozói sár azaz sós-sár-lepték lesznek 2-3 év alatt korrodálnak és fals hibaüzeneteket kapnak a kompjuterek, amik letiltanak. Lásd pl a Szuper FordTramsitok eseteit.

Ráadásul az üzemanyag is vacakabb nálunk.
Én bárkit is arra intenék: ezt ne higgye el, még az se biztos, hogy 30ezeret kibir az a légszűrő.

Autós forumoökon elképesztő fogyasztási adatokkal még DICSEKSZENEK is egységsugarú felhasználók. Név Nélkül 1.8-as motorját, mint a tenyerem ismerem, javítom is (benzines) és ilyenekkel dicsekszenek, hogyaszonyga 8 literes fogysztás, ha kádvágó csákánnyal lyukat vágok az enyém tankjába, akkor se fogyaszt annyit. Az ok:
Hordja a barom a szervízbe, ott ikszelik a cseréket

de nem végzik el.
Ki merem jelenteni:
Megveszekedett butaság nem cserélni AKKOR AMIKOR KELL (tehát amikor a por-kosz megeszi) azt a légszűrőt.

Az olajra ugyanez érvényes, aki városban 600 méterekre használja az autót és soha nem melegszik föl üzemmelegre, az sűrűbben cserélje.

És az is, aki csúcsrajárratja és "megégeti" az olajat a motorban.

Ezek "számok"

és nem a Szentírás részei

Iránymutatóak, de nem héccencségek

Nem minden 15w-40 és nem monden 0w-30-as ésígytovább olaj egyforma.

És a benzinkutak háromféle 95-ös benzint rendelhetnek filléres árréskülönbségekkel, de így még a benzin se egyforma!!!

Természetesen kedves Trainer2000 ne hallgass rám, sőt! Te csak hidd el, hogy magyar utakon is elmegy egy légszűrő 100ezret.

Trainer2000 2012.05.29. 09:07:22

@vidéki suzukis: Bizony,igazad van.Ha valakit zavarnak,el lehet öket némítani-kikapcsolhatóak örökre .Persze azt azért nem írták meg,hogy akkor pittyog amikor index nélkül váltasz sávot,elözöl stb.A holttérfigyelö azonban beszol ha épp készülsz besorolni valaki elé aki töled joval nagyobb sebességgel közlekedik..Ami szerintem inkább elöny..

Frick László Emlékzenekar 2012.05.29. 09:10:57

@Trainer2000: Még nem találkoztam olyan autóval az enyéimen kívül, amiben magyar szervíz cserélt volna fékolajat, ha kértem és fizettem, akkor se cseréték le azzal, hogy hát a fékcsőcserekor úgyis cserélődik (így persze a féknyeregbe 4-6 év után már csak víz van jóformán. Akkor van kicserélve a fékolaj, ha kicserélem én magam. Két ÉVenként kéne egyébként, mert független a futásteljesítménytől, habnemugya a fékolaj fölveszi a légvízpárát is . Ezért kéne kétévente cserélni. Aki nem hiszi, nézze meg egy 10-15 éves autó fékolajtartályát: fekete benne az "olaj". ha nem, akkor kintről hozták be

victor vacendak 2012.05.29. 09:10:58

Leszarom a fogyasztási adatokat, amúgy sem égbekiálltó, nem tudom miről beszél a szerző. Ellenben sajnálom, hogy a CX-7 2,3 DISI-je már a múlté. Inkább az faragták volna bele a CX-5-be, ha már "akkora" autó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 09:12:00

@Frick László Emlékzenekar: kipufogó aluminiumból?
Hol van csavarkötés,a dob meg a cső összehegesztésénél baloldalt?
A küslő burkolat is ponthegesztéssel van rátéve a dobra.

1kutya 2012.05.29. 09:12:41

@Gyurma73: 7.2 a nagyátlagom (70% város, 30% közút, az ilyen autópályás hétvége ritka, mint a fehér holló).

@Trainer2000: az megvan, hogy az 1.6-os gyösznek 1700 kilósra pakolva pályatempónál már őrjöngve húznia kell, ez meg kényelmesen veszi.

Trainer2000 2012.05.29. 09:14:23

@Frick László Emlékzenekar: barátom,tudom hogy a légszürönek nem mindegy hol jár a kocsi.de tudod mit? Cseréld ki 5 ször.Akkor sincs baj.A fogyasztást illetöleg-minden gyári adat ra 10-15% ot rá lehet,kell számolni-mások a körülmények.Egyetlen egy bibi van-A Tiguant nem biztos hogy reggel megtalálod a parkolóban...lopják mint a cukrot..Miért? Alkatrésznek...legalább is itt Szlovákiában.

Trainer2000 2012.05.29. 09:17:08

@1kutya: Na ná hogy megvan..Épp ezért: szemben a konvenciókkal..Ellenben egy iciri piciri felfújt,oszt majd belerokkan a nyári Horvátországi nyaralásba..

Trainer2000 2012.05.29. 09:21:16

@Frick László Emlékzenekar: Én meg találkoztam,söt nap mint nap találkozom.minden 40 ezer km után van elöírva a fékolajcsere-Egy év kb 20 ezer km (már akinek,persze)-tehát egyetértek veled a csereintervallumot illetöen.

Trainer2000 2012.05.29. 09:23:05

@Frick László Emlékzenekar: Bocsánat-magyar szervizt írtál.Ezt nem tudom megítélni,ugyanis Szlovákiában lakom,és itt is dolgozom.

Trainer2000 2012.05.29. 09:24:24

Na,mennem kell.További szép napot.Sziasztok.

Vamos 2012.05.29. 09:45:40

Mekkora formai nyúlás ez??ha Ford emblémát teszünk rá oldalról és hátulról senki nem mondja,meg,hogy nem egy Kuga..

vidéki suzukis 2012.05.29. 10:04:42

@Trainer2000:
Tudom, hogy működnek a ketyeréi, vezettem ilyet, többször is. A gombnyomogatást kísérő pittyegés kikapcsolható benne. Továbbá minden vezetést támogató elektronika egyesével kikapcsolható benne, leszámítva az ESP-t (ami Mazdául DSC). Annak csak a kipörgésgátlási része iktatható ki.

pefe 2012.05.29. 11:30:27

Lehet, bennem van a hiba, de nekem nyolc liter nagyon sok. Én egy 11 éves Jazz-t hajtok, de nagyon morcosan húzom össze a szemöldökömet, ha 6 liter közelébe kúszik a fogyasztás. Tegnap pl. országúton 4,5 litert fogyasztott. Mégha a Jazz 1 tonnáját fel is szorzom másféllel, akkor sem egy huszáros adat, pláne nem egy segreülés. Nem is beszélve arról, hogy az autótervezés elvileg arról is szólna, hogy praktikusan használható, ezért kisebb és könyebb autókat készítsenek. Így első ránézésre ebben az autóban sem több hely, sem nagyobb csomagtartó nincs, mint egy átlagos kb 1 tonnás autóban. Tehát, bár lényegesen többet fogyaszt, nem nyújt sokkal többet. Szóval szerintem a 8 liter igenis baromi sok.

Abfangjaeger 2012.05.29. 11:49:20

Imádom, mikor jön a sok megmondóember, hogy az ő ilyen-olyan autója mennyit fogyaszt. 2012-t írunk, EUROV a norma. Az olyan nagyon keveset fogyasztó autókat tessék átalakíttatni a megfelelő euro-normákra, és utána örömmel várom az alacsony fogyasztási adatokat.
Esetleg belerakatni a plusz súlyokat is, mert ugye kell az öt csillag az NCAP-teszten...

Rocko- 2012.05.29. 12:02:37

@Ironpen: "Végre egy autó, ami közlekedésre és nem "önmegvalósításra" alkalmas."
egy SUV-ról beszélsz.

furo80 2012.05.29. 12:12:24

@pefe: Ezt hogyan gondolod, hogy egy miniautót bármilyen téren is, össze akarsz hasonlítani egy SUV-val?

keptelenseg 2012.05.29. 12:24:07

4-5 személy, 500 liter körüli csomagtartóval elszállítása kényelmesen, országúton 8 liter benzinnel igencsak gyatra fogyasztás.

Persze, ha építünk egy, a szükségesnél nagyobb, divat alapú kasznit, akkor relatíve nem rossz.

Csak épp teljesen elfelejtődik, hogy a bumfordi forma, a mesterséges nehezítés és a böhömnyi homlokfelület olyan energiapazarlás, amelyre kizárólag a divatmajmolás miatt kerül sor.

Ezért nem kellene olyan nagyon elájulni a fogyasztástól.

megint 2012.05.29. 12:33:46

Jól látszik a képen ahol az érintőképernyőt birizgálja a cikk írója, hogy miért fóbiások a németek erre, hozzátenném, hogy a nem túl német lexus is fóbiás lett.

karlmann 2012.05.29. 12:44:31

Ma reggel jöttem fel Pestre Debrecenből egy 1,6-os THP motoros Peugeot 508-al, ami majdnem 1500kg és négyen ültünk benne. A fogyasztásom 6,4 liter volt 140km/h mellett. A kocsi vegyes átlagfogyasztása 7,8 liter. Március óta van meg, most majdnem 9000km van benne.

Abfangjaeger 2012.05.29. 13:03:02

@karlmann: na akkor az 1,6 turbó azt tudja Peugeotnál, mint a 2,0 szívó a Mazdánál.

Ironpen 2012.05.29. 13:05:40

@Rocko-: Igen, egy SUV-ról, egyébként ezt a kategóriát eredetileg praktikus járműnek találták ki, de a legtöbb gyártónak ez nem jött össze, ezen kívül kishazánkban valamilyen (számomra)érthetetlen módon sokan vakul gyűlölik ezeket. Használható: nagy beltér, magas, jól belátható üléspozíció a sofőr számára, de nem túl magas a mélygarázsokba, keveset fogyaszt, jól pakolható, a beszállás nagyságrendekkel kényelmesebb, mint egy alacsonyabb autóba. Vannak más kategóriákban is jól használható, praktikus közlekedési eszköz, ebben a kategóriában is van most már példa ilyesmire. Szerintem.

Rocko- 2012.05.29. 13:14:09

@Ironpen: így van, kontextusban kell kezelni: hazai viszonyok közt a SUV a hivalkodás jelképe. akarva-akaratlanul.
azért ezt a kis fogyasztás érvet kivenném belőle. :)

debrejo 2012.05.29. 13:16:24

@karlmann: sokkal inkább egy 2.0 szívó mint egy 1.6 turbó. Már csak ha a fenntartását nézem is megéri.
Jó ez a kocsi, jó a fogyasztása, punktum. Kéne, nem kicsit. Honda Jazzet hasonlítani ehhez?! Jézusom... Várom mikor hoz fel valaki egy Lupo 1.2 pumpedüset...

Ironpen 2012.05.29. 13:30:57

@Rocko-: Azért a méreteihez, teljesítményéhez képest mindenképp alacsony a fogyasztása, a hazai viszonyok, úgy mint az egész világ változó, nem kellene befolyásoljon senkit, hogy mások mit szólnak miben járok, mivel járok, milyen zenét hallgatok stb.

tamaska 2012.05.29. 13:43:31

Mindig elgondolkodom, hogy közlekedhet az aki sajnál egy ekkora böszme jószágtól 8 liter naftát...

Itt mindenkinek termeli a benyát a verdáje, az án 1,4-es fiestám 6,7-et eszik basszus... Lehet, hogy bennem van a hiba? :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 13:47:59

@Ironpen: egy kombi ,tehát hosszú lapos,mindig kevesebbet fog fogyasztani mint egy rövid magas ,ugyanakkora légtér mellett.
Azt sem gondolnám hogy egy V70 es kevésbé biztonságos mint ez.

w a s d 2012.05.29. 13:56:11

@Gyurma73: Pont ez az szerintem, amit pozitívumnak tartanak itt is páran az SUV- ban, hogy rövidebb és magasabb ugyanakkora légtérrel. Magasabb, így könnyebb ki- be- ülni, pakoláskor sem kell olyan mélyre hajolni. Rövidebb, ezért kisebb helyre befér, szűk helyen könnyebb vele mozogni (pl. szűk parkolóban beállni a helyre, vagy kijönni onnan).

Abfangjaeger 2012.05.29. 14:11:32

@w a s d: bármilyen hülyén hangzik, ismerős azért cserélte le a személyautóját Wagon R+-ra, mert lebetegedett az öreg apukája és nehezen tudott mélyre ülni. Az R+ meg pont jó volt ülésmagasságban.

fda 2012.05.29. 14:13:02

Jól látom, hogy csupa rozsda a tesztautó kipufogója? Na, ezt sem az örökkévalóságnak csinálták, hanem hogy 3 év múlva megvehesd az új modellt.

Ironpen 2012.05.29. 14:20:43

@Gyurma73: A Volvo V70 9 millától indul, tehát más (ár)kategória praktikus járműve. Lapos, nehézkes beszállás, forgalomban (gyakori eset) nehézkes kilátás.

magyar-magyar szótár 2012.05.29. 14:46:11

@Trainer2000: F.L. e.z. vagyok, csak azt a nickem kitiltották innen
szóval:
Csak hülyéskedtem (ez olyan indexes stílbrav volt a részemről :D ) a Tiguán-nal, II-es Golf papírokra spórolok, hozzá a großvaterwagen már megvan.

De komolyra fordítva a szót, pl Budapesten is lehet autót javíttatni, pl tudok olyan mesterről, aki nem vágja le a parasztot, ha az 1.3-as Suzukijának már dízel-hangja van hengerfej és vezérműtengely cserére, csak annyit javall, futtassa meg tőgáz-negyedikben az autópályán 10 km-en kikormolás végett. De Alsó-Magyarországban, ami olyan Kelet-Szlovákia szerűség itt, akkor is levágják a parasztot nagymunkára, ha 3 hét alatt egy se esik be. A változatosság az, ha az ügyfelet buzinak nevezik, esetleg köcsögnek. Alsó_Magyaroszágomn a szervizeknek jó nagy udvaraik vannak, telepakolják roncso9kkal, hogy úgy nézzen ki, mintha lenne munka:
"Tessék itthagyni és a jövőhéten telefonálni, majd akkor megmondjuk, mi van. " Az internetkorszakban méhg mindig 1994-es alkatrészárakat akarnak lapjára fogott ácsceruzával berajzolni a számlára és amikor az ügyfél azt sápítozza, hogy ő Sachs komplet kulungkészkletet tud a neten újat garanciával 55ezerért, akkor mutatják a táblát, sok iylen tréfás táblát tuudok:
"Hozott és lopott anyagból nem ddolgozunk!"

Egyszerűen képtelen arról az 1992-es gyakorlatról leszokni, hogy egy 4500 Ft-os toronycsapágyat ne 14500 ért számoljon föl.
Kedvencem az, amikor trapézgömbfej cseréhez futóműállítást is felszámol, de persze elő se vették a madzagokat

atomtudós 2012.05.29. 14:51:39

mi ebben a fogyasztásban az egetrengető? A 13 éves, 2 literes, 1400 kilós, benzines Vectrám is 8 literes átlagot produkált az (autópálya 130-140 között - budapesti mászkálás) kombinációban.

Zsozé_ 2012.05.29. 15:07:44

Bírom mikor megjelennek "az én autóm csak 4,57238 litert eszik" típusú emberek. Nézzük már meg a konkurenciánál hasonló teljesítményű SUV-ok hány literből jönnek 100 km-en aztán lehet pampogni, hogy ez jó vagy rossz fogyasztás. Nem a levegőbe kéne beszélni. Nekem egy 1,4es mezei G Astrám van, az is kb 7 liter eszik átlagban. Ha azt nézem ez mennyivel nagyobb kocsi, nagyobb teljesítményű: nem sajnálom tőle ezt a 8 litert vegyesben.

Zsozé_ 2012.05.29. 15:13:39

@Gyurma73: igazad van, de valamit valamiért. Van akinek fontos szempont, hogy nem mélyre ül le (főleg idősebbek akiknek esetleg még anyagi háttér is megvan), élvezi hogy magasabban ül, kamionok nem világítanak a pofájukba este. Ezenfelül meg nem érdekli őket hogy pár literrel többet eszik. Ezt majd akkor fogod értékelni, ha idősebb leszel és sokat szállsz ki-be a kocsidba.

Rocko- 2012.05.29. 16:24:26

@fda: tehát ha te veszel egy autót, ami 3 év alatt tönkre megy, akkor utána mész ugyanoda autót venni.
értem.

KaWaSaKi 2012.05.29. 16:27:36

Mi olyan szenzációs ezen a fogyasztáson? Egy gyenge átlagosnak elmegy. Mondjuk én dízel párti vagyok, 5 liter feletti fogyasztás az már szar, de tekintettel arra, hogy benzines elmegy kategória.
Nem nagy durranás ez a kocsi, de akinek ez tetszik vegyen belőle sokat, nagyon csinos és egyedi a finoman, szolidan rozsdásodó kipufogó. Igazán bizalomgerjesztő egy új autón az ilyen látvány, és szép hosszú gondtalan éltet vetít elő az autóval...

poiuz429 2012.05.29. 16:57:50

Másik cikkben az automata váltósra 9,6-os gyorsulást írnak és kizárólag városban használva 8,2-es fogyasztást (www.origo.hu/auto/teszt/20120517-mazda-cx5-20-awdteszt.html?pIdx=1)
Most vagy valamelyik adat hamis vagy végleg leáldozott a kéziváltók kora...

kohabitállak 2012.05.29. 16:57:58

"Ha hihetünk a szónoklatoknak – és a CX-5 után azt hiszem, hinni fogunk – mostantól új filozófiával közelítik meg az autóépítést." Higgyünk...?! Belsőégésű motorral? Amit imádok-unk! Ez lenne egy új filozófia? Ugyan már, max egy új lap.

Rocko- 2012.05.29. 17:10:38

@poiuz429: utóbbi.
az áron kívül nem tudsz olyat mondani amiben jobb a kézi.

siriuswhite 2012.05.29. 18:33:56

Az autó orráról azonnal ez ugrott be:

www.italiaspeed.hu/hir.php?id=450

ennyit az önálló és egyedi formatervről! :)

unclesam2 2012.05.29. 19:07:04

Szerintem az nem rozsda, hanem hőhatástól elváltozott a fém színe, de ha mégis akkor mea culpa.
Nem rossz autó ez.
Fogyasztásról meg úgy kellene beszéljünk ha valaki elmegy egy teljes naptári évet és azt összesíti.

katyilka 2012.05.29. 19:40:45

Én személy szerint vállalom az SUV-os ellenszenvet, ugyanis a következő verdám majdnem tuti, hogy az lesz, s mivel mazdás vagyok, lehet, hogy CX5! Ha a kedvem ($,€,HUF) is úgy akarja! Az olvasott tesztek, meg az ismerősök, kollégák használati tapasztalatai szerint, ebben a kategóriában hasonló motorral, teljesítménnyel egyik se poroszkál tíz alatt vegyesben. Az enyém is másfél tonna, Diesel, lapos, áramvonalas(a képen), vegyesben mégis behúzza a hetet. A kipuff meg megtévesztő szerintem. Az öcskös m6-osa 6 éves, 140000-rel a recsegő egybefüggő rozsda, de még nem lyukas. Az enyém kb féléves korára lett tök rozsdás, de a három és fél év alatt szinte nem változott semmit. Ez persze csak az én tapasztalatom. Már alig várom, hogy teszteljem a
CX5-öst, amiről ilyen sok rosszat írnak, az csak jó lehet!

montecavallo (törölt) 2012.05.29. 19:56:22

@mica-r: "100ezer km alatt egyszer kell légszűrőt cserélni?
Ilyet magyar viszonyok között nem kéne..."

Miert, miben kulonbozik a magyar levego osszetetele teszem azt a nyugat-europai levegoetol?

@vidéki suzukis:
DSC = Continental
ESP = Bosch

A Mazda TomTom-ja ha erdekel valakit:
www.tomtom.com/en_gb/products/built-in-car-navigation/mazda-navigation-system-nb1-live/

Rocko- 2012.05.29. 20:16:36

@katyilka: "Én személy szerint vállalom az SUV-os ellenszenvet, ugyanis a következő verdám majdnem tuti, hogy az lesz, s mivel mazdás vagyok, lehet, hogy CX5!"
mi alapján döntöttél emellett?

katyilka 2012.05.29. 21:15:52

@Rocko-: Nem tartom magam elfogultnak egyik márkával kapcsolatban sem. Az eddigi autóimmal meg voltam elégedve, pedig sok fajta volt(Audi,Nissan,Volkswagen,Skoda,stb). Most lesz négyéves a Mazda 6-osom,és eddig ez a részemről legtöbb pozitív jelzővel illethető autó, valamint gerinc problémáim miatt magasabb üléspozíciójú alternatívaként egy SUV habitusú DÖG lebeg a szemeim előtt. A CX7-est szemeltem ki, de itt jön a képbe a CX5. Folytatom az okfejtésem, a VW dizájn kapásból nem jön be, az audi részben, de az áruk eltántorít. Az Opel, Ford, Chevrolet, Mitsubishi, Nissan, Renault vonalon nincs ami tetszene, mert tudniillik rólam, hogy csak olyan autót veszek, persze a korlátaimon belül, ami tetszik, és jól érzem benne magam. Ha a kettő közül bármelyik nem teljesül, inkább járok busszal! Eddig több lebecsült típusnak adtam bizalmat és nem csalódtam. Remélem nem túl zavaró a hosszas ömlengésem.

Rocko- 2012.05.29. 21:17:09

@katyilka: nem, inkább az érdekel, hogy mi vezet rá egy SUV-ra, mik az érvek mellette.

fda 2012.05.29. 21:20:28

@Rocko-: Nem pontosan érted. De mehetsz máshova is, ha az is szétesik. Ha nem hiszed, kérdezz meg egy autószerelőt erről.
A tartós cuccok ideje lejárt. a helyzet hasonló mosógép, fényképezőgép vagy tévé ügyében is.

Rocko- 2012.05.29. 21:23:28

@fda: aha.
tehát minden autógyár érdeke, hogy szétessenek az autóik.
te ezt komolyan elhiszed?

montecavallo (törölt) 2012.05.29. 21:39:31

@fda: Sajnos ez hulyeseg. Nem kenyszerit ra senki, hogy ocska szarokat vegyel, lehet am Miele mosogepet, Wiha szerszamot, Canon fenykepezot, Sony tevet is kapni a mai napig.

Pampogas helyett ki kell nyitni a penztarcat, a minoseg nincs ingyen.

katyilka 2012.05.29. 21:53:17

@Rocko-: Teljesen jogos a célirányos kérdésed! A történet kb harminc éve kezdődött. Volt egy Nissan Cherry háromajtós kisautóm, mikoris a céges vadiúj transportert adták a kezem alá. Az üléspozíció akkor engem elvarázsolt és ez rögzült bennem. Természetesen akkor alakult ki egy vágyakozás ez felé, amikor többször vezettem pl. Kashkai-t, X3-ast, Kia Sorento-t. Persze mind másé volt. Azon emberek közé tartozom, akiket lenyűgöz a méret, a masszivitás, az erő, a megjelenés. Ez valszeg emberi gyengeség, de engem is megfertőzött. A valódi válaszom egy érzésre való hívatkozás lehet, amit ahhoz lehet hasonlítani, amit akkor éreztem, mikor Maranellóban teszteltem egy Ferrari California-t, utána egy Italia-t! Fél havi fizetésem úszott, de megérte! Nem tudok semmi komoly érvet felhozni mellette! Kell és kész! Le akarok tolni minden kisautós proletárt az útról! Na ez csak vicc volt! George Cloney mondta: ha ötven felett nem fáj semmi, biztosra veheted, hogy meghaltál! Hát, az én derekam fáj!

Schütii 2012.05.29. 22:00:51

@montecavallo: Európában gyakrabban takarítják az utakat mint nálunk, illetve kevesebb a föld(es) út. És általában több csapadék hullik, mint itt a Kárpát-medencében. Ergo, kevesebb porral kell megküzdenie a levegőszűrőnek.

fda 2012.05.29. 22:04:40

@Rocko-: "tervezett avulás" - hallottál már ilyet?

Dolgoztál már olyan cégnél, ahol komoly műszaki cikkeket terveztek? Én igen.

Rocko- 2012.05.29. 22:06:22

@fda: jah, hallottam róla.
buta emberek hangoztatják, bizonyítva a saját butaságukat.
tények nélkül ugye, nehogy legyen valami valóságtartalma.

fda 2012.05.29. 22:09:36

@montecavallo: "Sajnos ez hulyeseg. Nem kenyszerit ra senki, hogy ocska szarokat vegyel, lehet am Miele mosogepet, Wiha szerszamot, Canon fenykepezot, Sony tevet is kapni a mai napig."

Aha, és tudod-e, mennyi a sony tévéd tervezett élettartama? A szüleim 25 év után dobták ki a tévéjüket, mert elromlott. Ezalatt hány mai modern tévét fogsz venni? Persze, a dolognak vannak előnyös oldalai is, de itt arról beszélünk hogy megveszel valamit és pár év múlva mehetsz a boltba.

Igen, én is szeretem a canont, és 12 éve vettem az első digitális fényképezőmet, és azóta is épp mindig canont. Szerinted egy mai új gép ugyanolyan tartósra van tervezve, mint a régi filmes gépek? Olyanom is volt. Neked volt?

fda 2012.05.29. 22:16:58

@Rocko-: Bár ismeretlenül lebutáztál, de a többiek között hátha van értelmes beszélgetésre vágyó ember is.

Konkrét tény? Dolgoztam gép/autóiparban pár évet. Sokat láttam, de konkrét tényeket most nehéz lenne ideírni, bizonyíték nélkül.

Egy olyat mondok, aminek bárki utána nézhet könyvtárban vagy az interneten.

Edison villanykörtéi a 19. század (!) végén 1500 órát tudtak, aztán feltornászták ha jól emlékszem 2500-ig. Most vegyél egy ilyen hagyományos villanykörtét és olvasd el a dobozát: 1000 óra. Aztán csak gondolkozz azon, hogy ki a buta tervezett avulás témában.

Épp erről van egy jó kis film is, a címe:

Villanykörte összeesküvés a címe, bárki megtalálja a youtube-on.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.29. 22:17:51

@w a s d: @Ironpen:
Igen valakinek.fontos ki beszállás.
Nálam még nem :-)
Az 10 másodperc,a vezetés meg sok óra:-)

Shadowbull 2012.05.29. 22:18:23

na, elkezdjuk megint?

(asit)

Rocko- 2012.05.29. 22:19:35

@fda: tel van ferdítéssel az a szar, most se mondtál semmi tényt, ezzel csak engem igazolsz.

másrészt a piacot kell kiszolgálni, senki nem fog neked 5000 forintot adni egy villanykörtéért.
aminek az ég egy adta világon semmi köze nincs egy autóhoz.

Shadowbull 2012.05.29. 22:19:55

@fda: "Dolgoztam gép/autóiparban pár évet."

vs.

"Épp erről van egy jó kis film is, a címe: Villanykörte összeesküvés "

Na most ez a ketto uti egymast.

Rocko- 2012.05.29. 22:21:15

@Shadowbull: megint.
de valahogy én az ellentettjét látom, nem Edison körtéje gyullad ki egyesek feje fölött, hanem kialszik.

montecavallo (törölt) 2012.05.29. 22:28:42

@fda: "Aha, és tudod-e, mennyi a sony tévéd tervezett élettartama?"

Stacionarius eszkoznek, szobahormersekleten? Elobb fogom inkompatibilitas vagy magas fogyasztas miatt kidobni, minthogy tonkremenne. Nem is tudok hirtelen olyan szorakoztatoelektronikai eszkozt mondani, ami tonkrement volna, mielott kidobtam/elajandekoztam.

"A szüleim 25 év után dobták ki a tévéjüket, mert elromlott."

Nekunk a Trinitron a mai napig megvan a pinceben, es mukodokepes.

"Ezalatt hány mai modern tévét fogsz venni?"

Nem tudom, van 25 eves modern teved, ami alapjan ilyen kovetkezteteseket tudsz levonni?

"Persze, a dolognak vannak előnyös oldalai is, de itt arról beszélünk hogy megveszel valamit és pár év múlva mehetsz a boltba."

Van, akinek ez kell. Es van, aki kicsengeti a Miele mosogepre az 1200 eurot, mert 20 ev mulva is hasznalni akarja. De olcso szart venni, es utana a minoseg miatt reklamalni, az nem opcio.

"Igen, én is szeretem a canont, és 12 éve vettem az első digitális fényképezőmet, és azóta is épp mindig canont. Szerinted egy mai új gép ugyanolyan tartósra van tervezve, mint a régi filmes gépek?"

Igen. Szinte minden nap hasznalok fenykepezogepet a munkahelyemen, a legutobbit (egy Ixust) 5 ev napi hasznalat utan ajandekoztam el, mert teljesen ossze volt karcolva a haza. De tokeletesen mukodott, meg akksit sem kellett cserelni benne, az illeto azota is hasznalja. A 10 eves Ricoh kameram is tokeletesen mukodne, de egen-foldon nem lehet bele SmartMedia kartyat venni. A 2005os iPod-om is az eredeti akksijaval megy a mai napig, ugy, hogy folyamatosan a kocsiban van, durva hoingadozasoknak kiteve.

"Olyanom is volt. Neked volt?"

Nemcsak volt, de a mai napig megvan. Nyilvan nem hasznalok mar filmes gepet, de kidobni kar lenne. Bar nem igazan vilagos szamomra, hogy az a teny, hogy volt-e filmes gepem, mennyire befolyasolja a mai kamerak tartossagat.

montecavallo (törölt) 2012.05.29. 22:37:10

A mai szorakoztatoelektronikai eszkozokkel egyebkent pont nem a minoseg a legnagyobb gond.

Aki nem villanykortes okorsegeken szeretne lovagolni, hanem erdeklik a valodi okok, az olvasson:
www.heise.de/ct/artikel/Editorial-1574230.html
Konkret pelda, okostelefonok:
theunderstatement.com/post/11982112928/android-orphans-visualizing-a-sad-history-of-support

Ironpen 2012.05.30. 08:52:05

@Gyurma73: A ki- és beszállás mindenkinek fontos, csak legfeljebb nem tud róla, nincs gond a derekammal, de mióta magasabb járművekbe és hagyományos laposakba is van szerencsém gyakorolni a ki- és beülést, nagyon feltűnt a különbség, és ha a praktikumot vesszük, akkor a magas üléspozíció nyer. Hosszútávú üldögélés, vezetés is kellemesebb tapasztalatom szerint egy fotelhez közel álló pozícióban, mint a közel a padlón üldögélve.

Ironpen 2012.05.30. 08:57:52

@fda: Ha tartós fényképezőre vágysz, ne gagyi kompkatot, bridge-t, vagy alsó kategóriás tükörreflexeset vegyél, hanem legalább középkategóriás tükörreflexes javallot (200-500e HUF) egy jó optikával (70e HUF-tól). Az nem fog tönkremenni, az élettartama legalább annyi, mint egy filmes tükörreflexesé volt/van. Igaz anno nem igen gyártottak olcsó tükörreflexeset, ezért is butaság a mai olcsó gépeket a régebbi és drágább gépekkel összehasonlítani.

montecavallo (törölt) 2012.05.30. 14:09:50

@Ironpen: A vicc az, hogy meg a gagyi kompaktokat is nehez elpusztitani.

Ironpen 2012.05.30. 16:42:16

@montecavallo: Na igen, de könnyű megunni, elég sok helyzetben használhatatlanok, egy sima szoba nappali fényviszonyok között is iszonyatosan pixeles lesz a fotó, záridőt meg a legritkább esetben választhatod meg, ami gyakran elég lenne az üdvösséghez...

rolleros 2012.05.30. 19:20:17

szerintem is roppant gyenge a 8 literes országuti fogyasztás, bár gondolom küldték
neki rendesen. Ha 6-ot irtak volna,talán még én is megdicsérném, mert kb.annyinak kellett volna lennie, egy ilyen modern motornak

montecavallo (törölt) 2012.05.30. 20:49:03

@Ironpen: Lehet, hogy felreertheto volt a "munkara hasznalom": en nem vagyok fotomuvesz, kabeleket, alkatreszeket, hibakat fenykepezek vele. Az a gep eleteben nem latott manualis uzemmodot, igy zaridot sem allitottam rajta soha.

montecavallo (törölt) 2012.05.30. 20:55:07

Mégane CC galeriaban a tetoszerkezetnel:
"Ööö, ezt franciák gyártják"

Ööö, azt leginkabb a Karmann gyartja, az emlegetett 308cc tetoszerkezetet meg a CTS Dachsysteme. (A 307cc-et a Magna, a 207cc tetoszerkezetet pedig az Edscha).

Tenyleg nem lehetne hanyagolni ezeket a gorcsosen menonek latszani probalo "nem bizom benne" dumakat, mikor meg azt sem tudjatok, ki gyartotta az adott komponenst?

Ironpen 2012.05.31. 08:04:43

@montecavallo: Rendben, arra amire használod valóban elegendő, sőt inkább használható a kompakt a tükörreflexessel szemben, de én sem fotóművészetre gondoltam. Nem vagyok fotós, csak sokat használom a fényképezőgépet :). Szóval egy sima szoba belsőben lámpafénynél, vagy ablakon át beszűrődő napfénynél kategóriákkal jobb fotót lehet készíteni egy kézi beállításra kihegyezett géppel, mint bármelyik csili-vili kompakttal, vagy "neagyisten" egy telefonnal...

montecavallo (törölt) 2012.06.02. 11:35:53

@Schütii: Eletemben nem lattam, hogy pl Nemetorszagban lesoportek volna a port az utrol. Magyarorszagon sem lattam tanyakon/faluszelen kivul foldutat sehol.

w a s d 2012.06.04. 14:44:51

Vége a tcommentnek? Valamit lehetne tudnia az olvasóknak arról, mi történik éppen?