HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Robogóblog

  • Hibás feed URL.

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Bűnronda és nem ez a baj

2012.08.09. 08:17 ommm

Címkék: bkv busz taxi bkk buzikék

Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is.

Mai cikkünk blogposztja.

317 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr824702795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MoriaRT 2012.08.09. 22:28:03

Istenem, hanyszor latom, amikor a Batyin toltogetik fordulonkent a buszokba a kanna csapvizet hutesnek. Tudom en, hogy olcsobb.... De a jofajta budai kemenyviz egy akkora motornak is aldas. :)
Alul mar omlik is ki belole 2 perc utan....
Az, hogy a Kolozsin a vegallomason tobb az olaj, mint a kozeli kuton.... Noss....

cso zsi 2012.08.09. 22:37:38

@Banaúr: Utaztál már rajta?
Ezek világoskék romhalmazok.

kalandfereg 2012.08.09. 22:38:24

Nem értem ezt a feszkót a szín körül. Ízlés és megszokás kérdése.
Ha ez a középkék lenne a megszokott, és azzal jönne a BKV, hogy sötétkékre fest három ferde zöld sávval, ugyanennyi ember utálná.
Az meg milyen kezdetleges felvetés már, hogy nem kérék ki az emberek véleményét (by VEKE). Ha minden igényt ki akarnának elégíteni, a szivárvány minden színében pompázhatnának a buszok.
Ez a színkérdés akkora egy műprobléma, csak figyelemelterelésre jó.
Az a valódi probléma, hogy állandóan lerobbannak a buszok, mert a pénz a nokiás dobozokban van, ahelyett, hogy karbantartásra költenék.

Vargapál (törölt) 2012.08.09. 22:41:46

Mi az, nem tetszett a skodás hasonlatom, hogy ki tetszett moderálni, kedves cikkszerző?

HugePunchInYurFace 2012.08.09. 22:42:52

A TC hivatalos PR-ese és szóvivője ismét egy röhejes cikket hozott össze, de nem baj. Olimpia nézés közben még éppen elmegy. Mire eljutottam a végére, már el is felejtettem az elejét. Ja igen, nekem tetszik az új szín, még ha a szerző rendkívül kifinomult és kényes ízlését nem is nyerte el. Persze ez nem is érdekel senkit...

poiuz429 2012.08.09. 22:45:51

@dhrbikes:

"...nem klasszikus meg hagyományörzõ."
Azért 80 év az már valami a motorizáció alig több mint 100 éves történetében

"Csak azért kell rinyálni, mert megváltozik valami?"
ha szarabb lesz valami mint volt, akkor inkább ne változzon

"...legalább valami változás történik abban a posztkommer pénznyelõben"
Nem vagy valami jó töriből mi? Ezt a színt 1932-ben vezették be, épp ez az, ami még a komcsi időket is túlélte, úgy látszik a mai időket már az sem fogja. Attól meg nem lesz senkinek jobb, hogy átszínezzük a -jelenleg- szart, maximum parasztot lehet vele vakítani (és tényleg elég vakító ez a meleg kék :).

HugePunchInYurFace 2012.08.09. 22:45:52

@Vargapál: A TC-nél csak azok maradhatnak állandó kommentelők, akik látványosan nyalják a szerzők seggét, a többieket keményen cenzúrázzák. Nem tudtad?

ommm 2012.08.09. 22:49:33

@HugePunchInYurFace: Olvasd végig a cikket szerencsétlen troll.

poiuz429 2012.08.09. 22:56:44

@lgt99:
Gyakorlatilag a '90 óta tartó magánosítás (közvagyon szétlopása) tette tönkre az országot Most pénzünk sincs és tulajdonaink sem.

Yamboo 2012.08.09. 23:20:19

Elolvasva a cikket, és a hozzászólások nagy részét, nekem a következők jutottak eszembe:

- Teljesen szubjektív, hogy egy színárnyalat valakinek tetszik, vagy nem. Olyan még nem volt (erre mifelénk meg főleg nem), hogy valami mindenkinek tetszett volna, itt a cirka 10 millió lakos legalább 100 millió individuumot képvisel egyszerre, ha az egyetértésről van szó. Sebaj. Van haszna, és hátulütője is egy ilyen színnek, leírta már mindenki, melyik miért. A költői kérdés részemről (is) az, miért olyan fontos mindent átfesteni? Egy ilyen kiadás a "felújítás" lista utolsó tételei között kéne, hogy szerepeljen. Első körben talán oda kéne eljutni, hogy ami még menthető, az visszaálljon a dízel üzemre (a motorolaj helyett), ne gyulladjon ki, ne rohadjon le/el, legyen ÉS működjön a légkondi vagy legalább nyithatóak legyenek a (tető-)ablakok. Ha ezek megvannak, jöhet a festés, legalább a nagyérdemű tudná, hogy egy adott jármű túl van a nagy szervizen. Ami meg nem menthető, azt minek festegetni? Kicsit olyan "namá'megin'valakinagyotkaszálezen" érzése van az embernek. Legyen égkék, bánja a fene, de akkor legyen az, ha megy is. Az utazóközönség (autólopás okán - Mo. én így szeretlek) lelkes tagjaként én ezt tartanám fontosnak, a 20 éve a buszok színe miatt Bp-en kallódó turisták már nagy valószínűséggel kaptak letelepedési engedélyt.

- Kedves "Ommm"! A cikkeidet, mint a TC bármelyikét eddig szívesen olvastam, ha informatív, ezután is fogom. Mégis érdekel, hogy te, mint aki akarva-akaratlanul írsz olyan közönségnek, ami azért a társadalom elég széles spektrumából kerül ki, miért teszed a blogposzt címkék közé (is), hogy "buzikék"? Persze, minden buzis, ami színes, egyértelmű, a szürke-fekete autóbelterek is, amik miatt annyit bőgtök, hogy árad a Duna, csak azért nem színesek, nehogy buzisak legyenek. Meg tudod nekem mondani, mi köze van a melegeknek a Budapesten a jövőben közlekedő tömegközlekedési eszközök színéhez? Kurva kíváncsi vagyok, mert engem nem kérdeztek meg róla. (...és le is szarnám, ha nem lenne az az érzésem, hogy már megint valakinek leszakad a zsebe a sok deákferencestől). Ja, a legnagyobb felhasználói számmal rendelkező meleg társkereső oldala BKV kék, de a részleteket akkor majd ott megírom. Ehh...

azekezetnelkulitelseolvasom 2012.08.09. 23:24:00

Vagy a képen látható 181-es rendszámú v. a 187-es okádja a kékes füstöt. Ez az igazi probléma, és nem az hogy milyen színű a busz. Mivel nálunk a klíma luxus, valóban célszerű a világosabb szín, bár a tetőnek vagy fehérnek v. ezüstnek kellett volna lennie.
Én azt látom bármerre járok, hogy egy város-egy szín feltéve hogy a társaság is egy. De már itthon is ilyen pl. a GySev, más kérdés, hogy a zöld-sárga, két erős szín párosítása nem igazán szép.

redriot77 2012.08.09. 23:27:20

@Ninjaboy: "Nem az az ordenáré, kommunizmusból ránk rohadt, undorító, lehangoló sötétkék szín (mert akkor ugye nem volt más). "

A sötétkék szín nem a kommunista időkből ered, hanem a háború előttről, őfőméltósága vitéz Nagybányai Horthy Miklós kormányzó úr idejéből.

- Szerzet - 2012.08.09. 23:27:52

Valaki felolvashatná azt a sok mocskot, amit Vitézy nyilatkozott hétről-hétre az előző ciklusban. Pont ugyanúgy igaz lenne.

Pierr Kardán 2012.08.09. 23:28:07

Azért a poszt írója elmagyarázhatná nekem, hogy a "villanybusz" mitől nulla emissziós????

Tessék már megtanulni, hogy a dízel busz az Pestek fújja a füstöt, a "villanybusz" meg Gyöngyösvisontán!!!

Sőt, tovább megyek, a "villanybusz" Pakson csinálja az ezer év felezési idejű rádióaktív anyagot tartalmazó kiégett fűtőelemeket :-((

dhrbikes 2012.08.09. 23:34:45

A kék-ezüst valóban lehet szép de a mostani szmogszürke- neolux liláskék valami ocsmány. A kommer pénznyelõ meg független a színtõl. Töribõl valóban nem voltam jó de arra emlékszem, hogy a bkv színei nem részei a tananyagnak, egyes wikipedia zsenik viszont nagy arccal osztják az észt. A szín szerintem pont ízlés kérdése, felesleges rajta vitatkozni. Én a megújulás bármely lépésének örülök, ez mondjuk igen apró lépés, de legalább valami történt.

D4D 2012.08.09. 23:36:19

@Rocko-: Majd az Alba fordakönyvét átírják, hogy kék kocsival nem lehet Pestre jönni.

Egyébként a kék Alba kocsi jár Pestre.

Rocko- 2012.08.09. 23:38:18

@D4D: "Egyébként a kék Alba kocsi jár Pestre."
tudom, reggel láttam Goldmannon, onnan jutott eszembe. ;)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.09. 23:38:30

@hpapagaj: Lazítsál, majd legközelebb neked teszek szmájlikat is.

D4D 2012.08.09. 23:39:26

@1kutya:

még szerencse, hogy ezt a Dávidkát nem a honvédség élére nevezték ki:-DDD

- szerintem ez a szín nagyon jó lett volna a tengeralattjáróinkon....

McKinney 2012.08.09. 23:45:54

a teljes motorgenerált a 315 ösön vegyük inkább 800e helyett másfél millóba, de a napi 20 liter motorolaj horrorisztikus. szeretném hinni, hogy inkább hazaviszik, mert akkor nem mindet szivjuk be elfüstölve. übergáz az egész.

D4D 2012.08.09. 23:52:07

@Steppenwolf:
igazat kell adni ebben Vitézynek, valóban jobban beazonosíthatóak messziről az égszínkék buszok, mint sötétkék-szürkék.

Ezzel egyetértek.
Ám az egyik indok az volt, hogy a jelenlegi 6 vagy 7 féle festést felváltsa egy egységes.

Rendben.

Viszont a színcsere évekig tart majd.

Akkor viszont csak plusz egy színt hoztunk a rendszerbe.

Rocko- 2012.08.10. 00:52:49

@Schütii: nem ez volt a színe, de legalább nem lehet vele tömegközlekedést szervezni.
amúgy stimmel a hasonlatod.

Rocko- 2012.08.10. 00:58:20

@D4D: "szerintem ez a szín nagyon jó lett volna a tengeralattjáróinkon...."

A második világháborúban Magyarország hadat üzent az USA-nak. Magyarország nagykövete bement a washingtoni külügyminisztériumba, majd átadta a hadüzenetet. Ezután a következő beszélgetés zajlott le:
USA Külügyminiszter: - Mi az Önök államformája?
Magyar nagykövet: - Királyság.
- És ki a királyuk?
- Nincs királyunk, hanem kormányzónk van.
- Ki a kormányzó?
- Vitéz Horthy Miklós tengernagy.
- És van Önöknek tengerük?
- Az nincs.
- Értem. Van az USA-val szemben területi követelésük?
- Nincs.
- Van valamilyen országgal szemben területi követelésük?
- Igen. Ausztriával, Csehszlovákiával, Romániával...
- Értem. És azokkal szemben is hadat viselnek?
- Nem, ők a szövetségeseink.

Rocko- 2012.08.10. 00:59:30

@D4D: "Ám az egyik indok az volt, hogy a jelenlegi 6 vagy 7 féle festést felváltsa egy egységes."
csak azt felejti el Vitézy, hogy a 6-7 színt ők hozták be ezekkel a használt felvásárlásokkal.

öt görög 2012.08.10. 02:41:02

@dhrbikes: látom, a történelem- és a - jelek szerint - a rajzbéli (vagy esztétikai/vizuális nevelés vagy fene tudja, hogyan kell ma hívni, ha van még olyan) hiányosságaid pótlása nem okoz számodra gondot némi arroganciával, nem csodálom, hogy tetszik ez a vitézy-féle eljárás neked. Elvégre hasonszőrű a metódus.
de nem adom fel, tedd egymás mellé képzeletben a kettőt
1. az ominózus buzikék példány
2. phototrans.hu/14,190499,0,Ikarus_180_GA_96_00.html

Nem kérdem, melyik tetszik, mert az ilyen hülyegyerekek egyik alaptulajdonsága a dac.

Hugh Hefner 2012.08.10. 07:39:50

"A nem budapestiek talán nem érzik át ennek a súlyát, pedig ott sem túl rózsás a helyzet a buszok technikai állapotát illetően,"
Kedves posztíró!
Előbb talán illene informálódni, mint így általánosítani!Tessék Debrecenbe eljönni és megtekinteni a világ legtisztább üzemű közösségi közlekedés gépparkját. Aki nem hiszi, járjon utána.

Roy 2012.08.10. 07:48:46

Az átfestés egy darabig elfedi a rengeteg rozsdát. Az meg nem gond, hogy az Ikarusokon kerékdobokon lévő ülések egyszer ráesnek a kerekekre. A kerékdobok körbe vannak rohadva, elválva a padlólemeztől.

froton 2012.08.10. 07:56:26

A tisza volános buszok színe is hasonló....Nekem amúgy semmi bajom a színnel, de nincs jobb dolguk? Tényleg ez a legfontosabb? Meg ha már mindenképp festegetnek, akkor az legyen normális, minőségi munka....

solat 2012.08.10. 07:59:17

Nem tudom mit károgtok a bilikék szín miatt. Szegeden is dettó ugyan ezt a színt használják a buszok 1 részén és a kutyának sincs baja vele.

kepfeltoltes.hu/120810/110622_tisza_volan_05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az a baj, hogy ha a BKV megpróbál újítani valamit, azonnal rácsap a közvélemény és elkezdődik a fújolás, mert a BKV-ról van szó. Tök mindegy mi az: új buszok, beruházás, tuljdonaik(buszok, villamosok,stb) védelme, stb.

Astra44kW 2012.08.10. 08:04:15

"...az új szín a járművek beazonosítását segíti..."
Ha-ha. Tegnap Bp-n pont ilyen színű Alba Volán távolsági buszt láttam.

Egyébként ez az egész szín-ügy egy újabb hülye trükk, hogy eltereljék a figyelmet a tényleg fontos problémákról, amiket a cikkíró is szépen fölsorolt.

Schütii 2012.08.10. 08:21:38

@froton: A Tisza Volános arculatszín(ek) nagyon jó(k). Az öreg 200-as Ikarusok is úgy néznek ki mintha 1-2 éve jöttek volna a szalagról, igaz műszakilag is topon vannak tartva, persze nem a 100 éves MAN-liszensz motorokról van szó. (Az "új" Volvók, Mercedesek sokkal jobban kormolnak...) Egy szó, mint 100, jó vezér (gazda) a Szeri Pista.

D4D 2012.08.10. 08:23:38

@Schütii: Szerintem nem a szinük miatt voltak menők.......

brand_boy 2012.08.10. 08:29:36

Asszonta Vitéz László,hogy ez egy ilyen fiatalos dizájn a XXI. sz. BKV-nak.
Pedig tartok tőle,hogy ez a szín azért van,mert ilyenben vettük meg valakik levedlett szarját,és baromira nincs pénz átfeseni. Ahogy a belgáktól átvett buszok is ilyen fehérek,sárgák vegyesen.

uniball 2012.08.10. 09:07:20

Nekem is tetszik. Az egész várost ki kellene színezni, hogy az emberek is kicsit vidámabbak legyenek, mert búval b*szottabb nép nemigen van a budapestinél.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.10. 09:23:06

Szerintem menő.

Polestar Volvo busz.

Még a svédeknél sincs ilyen :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.10. 09:46:55

Egyébként még mindig nem értem azt a fajta sírást, hogy milyen szar a BKV.

Akárhányszor Budapesten járok, szinte a vécéig el tudok jutni tömegközlekedéssel. Hajnalok hajnalán is. Kisebb városban vidéken este 9 után hívj taxit, vagy gyalogolj.

Ha külfölddel hasonlítom össze, még akkor is nagyon jó, árképzésben is, meg lefedettségben is. Aki járt pl. Angliában (nem Londonban), az tudja.

is 2012.08.10. 09:47:15

@poiuz429: Szerintem tegyük vissza a köpőcsészéket is az intézményekbe, aluljárókba, mert az is milyen szép hagyomány volt, hogy nem a földre kellett köpni. és a lóvasutat miért is kellett kiírtani? Hát nem sokkal szebb volt egy omnibusz ("Éjjel az omnibusz tetején..."), mint most egy rusnya, vezetékes troli? És a hídpénz! hát az egy sok évtizedes hagyomány volt a Lánchídon, az is mekkora ökör volt szerinted, aki azt eltörölte!

A csótány is ember 2012.08.10. 09:59:54

Ha olyankor festik amikor amúgy is kellene festeni, semmi gond vele.
A színnel semmi bajom, igaz élőben nem láttam, de vannak sokkal rosszabb színek.
Hogy rosszak a buszok, az nem ide tartozik, nincs köze a színhez.
Kicsit úgy tűnik, fikázásra jött megrendelés, akkor hát fikázzuk...

Bórembukk 2012.08.10. 10:23:04

A budapesti tömegközlekedés (járatszám, járatsűrűség, utaskilométer-költség) Európa más városaival összehasonlítva valóban kiemelkedően jó.

Csak a járművek állapota nagyon rossz.

Ezért azonban nem a BKV, hanem a BKV-t fenntartó főváros és kormányzat a felelős, mivel olyan sok járatot rendelnek meg a BKV-tól, amit már nem tudnak megfizetni.

Ezért adósodott el a BKV.

Tehát egyrészt a járatok drasztikus racionalizálására, másrészt pedig a megrendelt járatok teljes bekerülési költségeinek garantált kifizetésére van szükség ahhoz, hogy a BKV gazdasági helyzete normalizálódjon, és megfelelő minőségű járműveket tudjon beszerezni.

Az alvállakozók bevonása viszont hülyeség, mivel azok csak a BKV-nál sokkal drágábban tudják ugyanazt a feladatot ellátni.

Az alvállakozói tenderen kínált fix kilométerdíj pedig nyilvánvalóvá teszi azt, hogy a BKV-nál jelenleg alkalmazott részleges költségtérítés tarthatatlan finanszírozási modell.

Az első lépés tehát az kell legyen, hogy a főváros (vagy a BKK) a BKV-tól megrendelt összes közlekedési szolgáltatás teljes bekerülési költségét fizesse ki a BKV-nak.

Ha pedig nincs hozzá elegendő pénze, akkor rendeljen kevesebb járatot a BKV-tól.

Ez annyira egyszerű, hogy még a magát feltűnően retardáltnak mutató VD is elsőre megérthetné.

Éhes_ló 2012.08.10. 10:23:42

Dávidka és a bandája egy patkánycsalád.
Érdemi különbség nincs a demszkíj-hagyó féle patkánycsaládhoz képest.

A bolt (nekik) megy, a többi le van szarva.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 11:03:43

@Bórembukk: Azért ez nem ilyen egyszerű. A BKV jelen állapotában alkalmatlan ilyesmire.
Én abban látok rációt, hogy a BKK, mint közszolgáltató attól rendelje meg a buszszolgáltatást, aki olcsóbban adja. Akár a szanált BKV-től. Voltak olyan kimutatások, higy a BKV alapjáraton sokkal drágábban működik, mint az egyéb cégek (km-re vetítve).

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 11:06:02

@is: Persze, meg az is egy állatság, hogy a pasik hagyományosan nem járnak szoknyában.
Te ugye nem vagy okos?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 11:09:58

@Gee Halen: Lehet, hogy neked nem tűnt fel, de a poszt nem erről szól. Ezzel ugyanis viszonylag kevés baj van. Eltekintve az egyre gyakoribb járatkimaradásoktól, ill. műszaki hibáktól (amik viszont nem függetlenek az alulfinanszírozottságtól- mint, valaki írta feljebb).

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 11:14:05

@uniball: Hát, te se lehetsz egy túl összetett lélek.

uniball 2012.08.10. 11:19:10

@agresszív kismalac: Grat. a következtetéshez, de legalább írtál valamit, még ha hülyeség is. Csinálj inkább valami hasznosat a helyett, hogy mindenkinek megmondod a frankót.

Rocko- 2012.08.10. 11:24:13

@Gee Halen: használd gyakrabban, akkor látni fogod a hibáit is.
illetve a hálózati lefedettség csak egy tényező a sok közül, amik jóvá teszik a tömegközlekedést.

dhrbikes 2012.08.10. 11:59:08

@öt görög: Nézd, az hogy ismeretlenül lehülyézel, az a szellemi színvonaladról igen nyilvánvaló bizonyítvány.
Sajnos az általad belinkelt színkombináció ma nem létezik, így hiába hozod fel te és mások is ellenpéldaként. Ha létezne, akkor nyilván szebb lenne, csak akkor meg az lenne a gond, hogy miért kerül +2 millába darabonként a fényezés a metálszín miatt, micsoda pazarlás, stb.

konrada 2012.08.10. 12:02:22

Túl van ez kérem lihegve. Azzal nem lehet vita, hogy a buszoknak egységes legyen a színük, így ha roncsokat hoznak vidékről, külhonból, azokat le kell festeni arra.
Így az a demagógia kilőve, mely a pénzre hivatkozik.

Az, milyen színre, már más kérdés. A régi valóban elegánsabb szerintem is, de az is tény, hogy aki közlekedik hajnali-esti szürkületben - s ez az általános közlekedési időszak az év felében -, az igen sokszor szívta a fogát amiatt, mert csak pár lépést kellett volna kocogni, de a sötét busz beolvadt a háttérbe, így mire észrevette, már késő.

Így ha ennyivel lesz jobb ez a feltűnőbb szín, hát pont hogy les...om, kinek mekkora fájdalom azt néznie....bár amikor tisztán esztétikai tárgyként kell nézni, a régi jobb...csak hát ezzel közlekedni kell.

(Egyébként nem véletlen cserélték le a mentők színét sem, pedig nekem a fehér hagyományos jobban tetszett: az fontos, hogy sokan vegyék észre. ...ez meg fontos a tömegközlekedési eszközöknél is.)

konrada 2012.08.10. 12:17:52

@Bórembukk:

Igazad is lehetne, ha nem a BKV-ről lenne szó.

Mert az úgy tökig el van adósodva és úgy túl van szervezve, hogy emiatt sokkal rosszabb hatékonysággal képesek működni egy kisebb cégnél.
Hiszen a tartozásai miatt sem saját tőkéje sincs, se olyan hitelezője, aki normális kamatra adna neki pénzt, és nem valószínű az se, hogy ha kapnának is hitelt buszbeszerzésre, nem repülne arra rá valamelyik olyan cég,akinek tartozik.

...mindez megspékelve egy akkora vízfejjel, mely zabálja a pénzt, miközben a hatékonysághoz köze sincs.
Az meg sajnos valós tapasztalat, hogy ilyen vízfejet csak akkor lehet optimalizálni, ha kiszervezik alóluk a feladatot, mert a racionalizálásban érintettek saját fontosságuk jelzése okán is sikeresen tudják szabotálni azt.

...szóval könnyen lehet, hogy jobb kiköltözni az épületből és a felújítás idejére bérelni valamit, mint abban lakva végig csinálni.

gigabursch 2012.08.10. 12:19:55

Ami a festést illeti, teljesen jól passzol Vejsz Dávidka (ja bocs, Vitézy) származási anyaországához.

A többi már csak sallang...

Szakadás 2012.08.10. 12:36:23

Ez nem bugyikék. Ez bilikék, kérem szépen :)

Halál Bika 2012.08.10. 12:46:18

@Pierr Kardán: "Azon meg mindig jót röhögök, ha férfiak a színekről beszélgetnek, ennél jobban csak a rizsfőzésben vagyunk profik :-))"

Nem azért, de én még magyar nőt, jó rizst főzni nem láttam.

Színekről: Én nem értek hozzá, pusztán analitikai vonalon elindulva: a festők ugye színeket használnak.

Nem léteznek híres férfi festők???

hauptrichter 2012.08.10. 13:00:53

Jó cikk, de tegyetek már be egy SZAVAZÓBLOKKOT, hadd adjunk hangsúlyt a cikk mondanivalójának.
Az eddigi busz-szín teljesen rendben volt, az új kitalálóját ilyen bilikékre festeném telibe, azt szaladgáljon úgy a városban...

NperA 2012.08.10. 13:19:51

"Úgyhogy hiába vannak bajban a hazai gyártók, hiába felelnek meg buszaik Los Angelesnek is, az átlátható verseny megköveteli, hogy ne részesítsék őket előnyben..."

Az USA szabvány +50 mm szélességben. EU-n belül nem lehet típusengedélyt kapni ilyen széles járműre.

Megnéztem az elektromos buszra hivatkozó cikket. Link itt:

index.hu/belfold/2012/07/09/ujra_elektromos_buszt_tesztel_a_bkv/

Hát ez egy rossz vicc. A megadott 250 és 160 km-es hatótáv a több órás töltési idővel azt eredményezné, hogy kellene egy csomó tartalék busz ami éppen friss töltéssel tud elindulni. Máskülönben megállna valahol a város közepén a mutatvány.

Az akksik élettartama egy nagy kérdés. A Prius különféle generációi elég jó mutatókkal rendelkeznek, de nem is a legputribb akksi cellákat teszik bele.

Ugyanúgy, mint a laptopok esetében léteznek különféle minőségi szintek. Egy olyan cella, ami az Apple Macbook Pro notikba kerül képes 3000 töltési ciklust is támogatni racionális kapacitáscsökkenés mellett. Egy kommersz cella pedig bedájol már 1000 töltés után is.

Fontos ezen kívül a kisütés mélysége is. Az eredeti kapacitás 70%-át kihasználva csökken valamilyen ütemben a kapacitás. 80%-ot kihajtva már drámaian növekszik az elhasználódás. 90%-nál még több kapacitás veszik el. Tökig lemerítve az akksit pedig nem is szabad. De ezt nehéz biztosítani ilyen röhejesen alacsony hatótáv mellett.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy az ilyen buszokat melegvizes körön kell tartani a remizben, hogy fűtve legyenek az akksik télen. Menetben viszont hűteni kell őket, mert terhelésre melegednek rendesen.

Szóval az elektromos üzem nem olyan egyszerű.

Sbence 2012.08.10. 13:28:15

Isten kegyelmezzen annak aki ezt a színt kitalálta, mert hogy Puzsér nem fog az 100..

lobster thermidor 2012.08.10. 14:22:20

A fentiek szerint itt mindenki színképelemző, de legalábbis colorista.

Bár szerintem inkább a színtévesztők kommentelnek ide tömegesen, ugyanis jó az a kék!

NperA 2012.08.10. 14:42:41

Teljesen rendben van szerintem. Már csak egy ütőképes tisztán EU6 vagy jobb emissziós szintű buszokból álló flotta kellene a szín alá. És megfelelő karbantartás a jövőben is.

Bórembukk 2012.08.10. 15:15:25

agresszív kismalac
"Voltak olyan kimutatások, higy a BKV alapjáraton sokkal drágábban működik, mint az egyéb cégek (km-re vetítve)."
-------------
Csodálnám, ha akárcsak egy ilyen kimutatást is tudnál mutatni.

Olyan kimutatás viszont van, ami szerint az EU-tagok fővárosai közül a BKV produkálja a legalacsonyabb utaskilométer-költséget.

Gondolkodj már egy kicsit, öregem.

Ha a BKV valóban rosszabb hatékonyságú volna mint a magáncégek, akkor miért tiltotta meg a BKK, hogy a BKV is induljon a tenderen?

A BKV hatékonyságával semmi gond nincs.
Azzal van a gond, hogy a főváros nem fizeti ki a BKV-nak az általa megrendelt járatok költségét.

Ha a BKV is olyan magas kilométerdíjat kapna a járataiért mint a VT Transman, akkor a BKV vastagon nyereséges volna.

Bórembukk 2012.08.10. 15:37:59

konrada 2012.08.10. 12:17:52
"Igazad is lehetne, ha nem a BKV-ről lenne szó.
Mert az úgy tökig el van adósodva"
------------

Ha a főváros rendesen fizetne a BKV-nak a szolgáltatásokért, akkor a BKV adósságai simán kezelhetőek volnának.

Itt kizárólag az a gond, hogy a BKV nem kapja meg a szolgáltatásokért neki járó pénzt.

És pont az a felháborító, hogy miközben a BKK az alvállalkozóknak hajlandó teljes költségtérítést fizetni, a BKV-nak viszont csak a költségei kb. felét térítik meg, a többit a viteldíjbevételből kéne kitermelnie.

Ha az alvállakozók esetében a BKK számára természetes, hogy a szolgáltatás teljes árát kifizeti, és magára vállalja a viteldíjbevétel kockázatát, akkor a BKV esetében ugyanez miért nem természetes?

Ha a BKK az alvállakozóktól csak annyi járatot rendel, amennyit ki is fizet, akkor a BKV-tól miért rendelt több járatot annál, mint aminek a bekerülési költségére fedezete van?

Szerintem ez az ellentmondás - és a belőle következő nyilvánvaló rosszhiszeműség - még egy dedós óvodás előtt is nyilvánvaló kell legyen.

És az a tény, hogy a BKK kitiltotta a BKV-t az új busz pályázatról, azt bizonyítja, hogy a BKK nyíltan elismeri, hogy a BKV volna a legolcsóbb.

Tehát a BKK nem a legolcsóbb, hanem a legdrágább megoldást keresi.

A BKV hitelképtelensége egyből megszűnne, ha a BKK a BKV-vel is olyan szolgáltatási szerződést kötne, amiben garantálja a megrendelt járatok teljes bekerülési költségének kifizetését.

Mert ha nem tudnád, az alvállakozókat is pont egy ilyen szolgáltatási szerződés teszi hitelképessé.

És a BKV jelenleg kizárólag csak azért hitelképtelen, mert a főváros nem garantálja neki azt, hogy a megrendelt szolgáltatások teljes bekerülési költségét kifizeti.

Srácok, én egyszerűen nem hiszem el, hogy ezt ennyit kell magyarázni, hogy valaki megértse.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 15:47:31

@Bórembukk: Pontosan akkor születtek ilyen kimutatások, mikor az alvállalkozóknak kiadtak járatokat, mondván, hogy így olcsóbb, mint a BKV saját buszaival/személyzetével. Ha rákeresel, biztos találsz.
Én veled ellentétben nem vagyok benne biztos, hogy a BKV olcsón/hatékonyan működik. A karbantartás elhanyagolása pl. hosszútávon pont az ellenkező irányba hat.
Plusz a szocialista monopolvállálatra jellemző felépítés, plusz a mindenfelé (még mindig) elszivárgó pénzek...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 15:50:23

"Olyan kimutatás viszont van, ami szerint az
EU-tagok fővárosai közül a BKV produkálja
a legalacsonyabb utaskilométer-költséget."
Ez nem pozitívum, ui. a beszerzések mellőzéséből, a karbantartás hiányából, és az alacsony fizetésekből adódik. Fenntarthatatlan.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 15:57:02

@Bórembukk: Pont a versenyhelyzet kialakítása miatt nem indulhatott a BKV, hiszen a cél a többszereplős szolgáltatás.
Hogy emelett a BKV-val valamit csinálni kell, abban egyetértünk. Kérdés, hogy mit.

Georg1979 2012.08.10. 15:57:22

@hpapagaj: Nálunk Debrecenben már 20 évvel ezelőtt is CNG-s Ikarusok rótták az utakat. Saját töltőállomással. Most rendkívül környezetbarát, biztos nagyon olcsón fenntartható diesel Volvok vannak helyettük. Bár legalább a színük rendben van.

Georg1979 2012.08.10. 16:09:15

@Pierr Kardán: Ezt ugye te is a diszkó veri csanellről tanultad? Mert akkor ki kellene kapcsolnod a számítógéped is, nehogy Paks atomhulladéka túltermelődjön miattad.

Georg1979 2012.08.10. 16:18:25

@ommm: Nem érdemes foglalkozni vele, velük. Az írásod jó. A legtöbb okos meg arra sem veszi veszi a fáradozást, hogy végig olvassa. Ismered ezt a számot?: "Agyarország". Hát ennyi. Köpni volna kedvem, de a saját monitoromat azért mégse... Na további szép napot!

Rocko- 2012.08.10. 17:12:28

@Bórembukk: ""Voltak olyan kimutatások, higy a BKV alapjáraton sokkal drágábban működik, mint az egyéb cégek (km-re vetítve)."
-------------
Csodálnám, ha akárcsak egy ilyen kimutatást is tudnál mutatni."
simán lehet. elég sok múlik azon hogy beleszámolod a vízfejet, vagy pedig csak a valós üzemeltetést.

Pas de probleme 2012.08.10. 17:14:27

Be kene festeni a Vitezy meg a Tarlos autojat ilyenre, es egy honap mulva ujra megkerdezni oket a szinrol.

vinyi 2012.08.10. 18:27:56

Münchenben is égszínkékre kenik a buszokat, csak náluk nem ebből a témából élnek meg a firkászok...
Aki úgy érzi rágódjon még rajta, vagy kérdezzen meg pár bajort, hogy mennyire nem sz@rja le a buszok színét a fővárosában.

Csak a yamaha 2012.08.10. 18:39:48

Szerintem jó az a kék,ami itt jár(VT-é)nincs semmi gond a fényezésében.
Ja és vajon ha tönkre megy a BKV,vajon kié lesz??Mert valszeg a tönkre tétel a cél...

Csak a yamaha 2012.08.10. 18:47:20

Most mi is van!A nyugati bevett rendszer nem müxik?!!Mert ez amit itt ír az az ám..

"a régi, szocialista nagyvállalatokra jellemző csapnivaló belső logisztika és rossz kialakítás a felelős azért, hogy egy-egy alkatrészre egy évet kell várni, amíg az ország egyik raktárából Budapestre érkezik.

Szó szerint: Spórolásból nincs megfelelő raktárkészlet és mire egy megrendelés végigmegy a hat szervezeti körön és közbeszerzésen, addig eltelik egy év. Nem jól szervezettek a folyamatok, a garázs művezetőjének semmi ráhatása nincs arra, mikor és milyen alkatrészek állnak rendelkezésére, nincs érdekeltségi rendszer a meghibásodások számának csökkentésére, senki nem felelős ha ugyanaz a busz egymás utáni napokon sokszor lerobban, stb."

EZ totál nem igaz!Kéne már egy statisztika hogy a cocialista rendszerbe mi mennyibe került,és meddig tartott!!

Rocko- 2012.08.10. 19:50:24

@Pas de probleme: ne félj, van az a pénz amiért még az anyjukat is.

Bórembukk 2012.08.10. 20:41:16

agresszív kismalac
"Pontosan akkor születtek ilyen kimutatások, mikor az alvállalkozóknak kiadtak járatokat, mondván, hogy így olcsóbb, mint a BKV saját buszaival/személyzetével."
--------------

Erről van szó.

Egyetlen ilyen kimutatást sem tudsz mutatni.
Ahogy Vitézy sem tud.
Nem is láttatos soha ilyet.
Csak dumáltok a nagyvilágba.

Vitézy pedig 22 évvel a rendszerváltás után szocialista nagyvállalatról hablatyol.

Ennél azért egy kicsit komolyabb választ vártam volna tőled, kedves Kismalac.

Start Gomb 2012.08.10. 21:11:05

Tényleg ez a legnagyobb gondja ma a BKV-nak, és a BKK vezérének, hogy milyen színűre fessük az összes BKV buszt? Az eszem megáll.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 21:37:23

@Bórembukk: "A vállalkozók biztosítják a BKV-s átlagnál jóval korszerűbb járműveket és a sofőröket, felelnek a karbantartásért és a javításért, míg a viteldíjbevételből "futásteljesítményként" kapnak vissza.
Tavaly ez átlagosan 518 forint volt egy
járműnél - utassal megtett -
kilométerenként. Ezzel szemben a BKV saját
üzemeltetésű buszainak fajlagos költsége
2009-ben 595 forint volt."

ommm 2012.08.10. 22:52:12

@vinyi: Vicces volt, köszi!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.10. 23:29:20

@vinyi: Speciel a müncheni buszok színét én is pont. leszarom.

NperA 2012.08.11. 16:33:28

Asszony most volt egy hetet Magyarországon, majd megkérdezem látott-e ilyen buszt. A metróba nem mer lemenni, amióta állandóan tűzveszély van, így csak a felszínen mozog.

Ma láttam több ilyen színű buszt is Göteborgban, nem jutott eszembe sem a női bugyi, sem a strandkorlát. Tök jól látszik a forgalomban, a kosz sem feltűnő rajta. Egyszerűen semmi olyan vizuális bántalmat nem okoz, ami elrontaná a napomat.

A 9-literes soros 6-hengeres hangjától sem kapok fejfájást.

alte trottel 2012.08.12. 17:43:03

Én is vastagon, hogy Gőte Burkában milyen színű a halpiac bejárata és miből van a kilincsed. Igaz, én legalább nem is reklámozom, hogy a nejemnek milyen fóbiái vannak.

(amúgy Vitéz Ypszilon, vagy Tapló elvtársak mely rokonát tisztelhetjük Önben?)

P.S.:Ha egyszer egy adott városban nemzedékek óta egy bizonyos egységes színösszeállítás a megszokott a tömegközlekedés járművein, akkor az illendőség minimuma a nagyközönség véleményét _ELŐZŐLEG_ kikérni, mielőtt valamely csókos cimborát kitömünk lóvéval, buszfestészeti ürüggyel. Biztos lenne legalább tíz százalék ujjongó, bármilyen színt terveznek, Q.E.D.

NperA 2012.08.12. 18:31:20

@alte trottel:

Arra célzol, hogy buzi vagyok és zsidó? Akkor kérdezd meg szóban, ne kerülgesd a témát. Ez a fajta kostolgatós farokbehúzott alázni próbálás elég gyenge.

Mennyiben releváns egyébként a hovatartozásom? Ha azt írnám, hogy lezbikus vagyok és negyed részt mexikói, akkor mit mondanál? Valami frappánsat találj ki :-)

Asszonyt megkérdeztem a buszokról. Szerinte vidám a színe, hasonló a göteborgihoz. A buszok rendben működtek, friss benyomást keltettek. Ő örült a friss járműveknek, nem a hibát kereste benne. Ez is egy hozzáállás.

A Metró jelen állapotában nem biztonságos. Lehet, hogy megfelelő propagandával és az ott dolgozók áldozatos munkájával azt a látszatot lehet kelteni, hogy minden a legnagyobb rendben van, de nincs.

Megpróbálhatod számon kérni akár rajtam is, hogy miért nem kérdezték meg a Köz véleményét. Nem tudom. Én örülök annak a pár busznak is, a színük szerintem (!) jó, a régi szétdeprimált sötétkék például nekem nem tetszett sosem. De hát nem vagyunk egyformák. Talán nem is baj.

alte trottel 2012.08.12. 21:38:58

@NperA:
Té beszelni mátyár kicsi-kicsi?

"Ha egyszer egy adott városban nemzedékek óta egy bizonyos egységes színösszeállítás a megszokott a tömegközlekedés járművein, akkor az illendőség minimuma a nagyközönség véleményét _ELŐZŐLEG_ kikérni, mielőtt valamely csókos cimborát kitömünk lóvéval, buszfestészeti ürüggyel."

Ha nem elég világos, akkor ismerek szakfordítókat, akik jutányos áron átteszik neked akár svéd, akár norvég, akár dán, finn vagy óhajod szerint tarahumara vagy szuahéli nyelvre is. Azt nem tudom garantálni, hogy legyen avagy ne legyen zsidó, netán homokos közöttük, mert az én ismeretségi körömben ez szigorúan a "nem érdekel, mert magánügy" kategória.
Megnyugszol ennyiben vagy perelsz?

NperA 2012.08.13. 17:40:32

@alte trottel:

Most komolyan ennyit sikerült? Úgy próbálsz alázni, hogy közben kifinomult és "értelmiségi" próbálsz maradni? Hát, ez így nehéz lesz. Kerülgeted a forró kását itt...

Perelni? Mit pereljek? Hogy valami fórumhuszár azt hiszi, hogy megmondta a frankót? Ugyan már...

Maradjunk ennyiben szerintem, kár erőlködnöd. További szép napot.

alte trottel 2012.08.13. 18:38:57

@NperA:
Ha azt írnám rólad, hogy debil hímivarszerv, az méltatlanul túlhabzó laudáció volna uraságod intellektusáról.

Tehát még egyszer, de utoljára, az egész kérdésről _EZ_ a véleményem:

"Ha egyszer egy adott városban nemzedékek óta egy bizonyos egységes színösszeállítás a megszokott a tömegközlekedés járművein, akkor az illendőség minimuma a nagyközönség véleményét _ELŐZŐLEG_ kikérni, mielőtt valamely csókos cimborát kitömünk lóvéval, buszfestészeti ürüggyel."

És magasról teszek rá, hogy buzi vagy-é avagy zsidó, netán e két halmaz metszetének a tagja, pontosan ennyire érdekelnek a fél-negyed- vagy nyolcadrészt "lezbikus" mexikóiak, valamint a kőfaragók, a balett táncosok, a surstrőmming és mélyen tisztelt nejed közlekedési preferenciái.

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a (beteg)tájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, pszichiáterét netán asztrológusát!

NperA 2012.08.13. 20:34:26

@alte trottel:

Csak ismételni tudnám magamat:

"Megpróbálhatod számon kérni akár rajtam is, hogy miért nem kérdezték meg a Köz véleményét. Nem tudom."

Kikérhették volna a város véleményét, sajnos nem kérték. Azok a bizonyos választott vezetők pedig azt csinálják a magyarokkal, amit a magyarok megengednek nekik.

Méltathatnám az újabb beszólási próbálkozásodat, de nem teszem. A barokk körmondatok nem hoznak izgalomba, bár láttam már olyat aki nagyon bele tudta lovallni magát ezekbe. Ahogy tetszik...

alte trottel 2012.08.13. 20:45:51

Rendben.
Elfogadom a bocsánatkérésedet.

NperA 2012.08.13. 21:06:51

Egy magas kék, nagyon zavarja az utasokat:

r-almroth.se/rolle/wp-content/uploads/Buss-100.jpg

Ez meg kék-fehér és hosszabb is. Ettől konkrétan hisztériás rohamot kapok, ha meglátom. Teljesen összezavarják az embert vele.

bus-and-coach-photos.com.s3.amazonaws.com/3706.jpg

NperA 2012.08.17. 19:55:54

Megszokta mindenki a színt most már? Nagyon befulladt a topik.

Rocko- 2012.08.17. 23:59:02

@NperA: de legalább nem magyarok. :(

NperA 2012.08.18. 11:09:48

@Rocko-:

A magyar buszgyártást elég sokáig gyilkolták és mára gyakorlatilag elvérzett. Biztos lenne még most is valami ígéretes busz, de ha a politika sem karolja fel őket akkor tényleg vége lesz mindennek.

Én sem értem miért nem lehet feléleszteni, mivel csak a budapesti igény elég sok embernek adna munkát. Nem kell újra az egész keleti blokk ellátásában gondolkodni, mint "az aranykorban", de ha "csak" a budapesti buszokat magyar gyártmányra cserélnék az is sok-sok száz jármű lenne hosszú időn keresztül. Egy kormányokat átívelő fejlesztési tervvel pedig az egész állományt le lehetne cserélni magyar buszokkal. A vidéken is, mert aki egy buszt látott az látta mindet kábé.

De ehhez tényleg kormányokon átívelő összefogás kellene.

Ha újra lenne magyar busz, akkor felőlem lehetne akár a szomorkás sötétkék is, csak legyenek munkahelyek és tartsák is tiszteletben őket.

Rocko- 2012.08.18. 11:43:27

@NperA: kapásból 5 gyártó van itthon.
aki ebből nem tud választani, az szándékosan teszi, direkt ölik az ipart. csak tudnám miért.

NperA 2012.08.18. 20:41:24

@Rocko-:

A magyarság legnagyobb erőssége egyben a tragédiája is. Mindenben meg tudjuk találni a lehetőséget, a kiskaput, kreatívak vagyunk. Van egy mondás a magyarokról: mögötted megy be a forgóajtón, de előtted jön ki.

A tragédia az, hogy páran ezt a fajta kreativitást simán használják a saját honfitársaik ellen is, hogy ők előrébb jussanak.

Az érdek, az önzés, a szűklátókörüség simán visz mindent, onnantól pedig magyar magyarnak lesz farkasa.

Ritkán látni összefogást. A másikra irigykedés és a másik lehúzása viszont nagyon megy. És ez nem hungarikum. A magyarok ezt simán megvalósítják külföldön. Getttósodnak, aztán egymást nyúlják le simán. Gátlás nincs.

Tengermély tiszteletem a kivételnek természetesen.

D4D 2012.09.11. 20:54:19

iho.hu/hir/forgalomban-az-elso-vilagoskek-bkv-busz-120911

"..szeptember negyedikén mutatkozott be az Örs vezér teréről induló járatokon. Forgalomba állása óta sajnos többször is meghibásodott, ezért ritkán látható az utakon. "

- Akkor most lefestjük a szart?

Rocko- 2012.09.11. 22:06:15

@D4D: le hát. csak ilyen tereléses duma volt hogy a régit nem.
ott van az a 20 millió köbméter festék, valahova el kell locsolni azt.

kocsis0910 2012.09.23. 20:27:11

Vitézy Dávid..... A neve is echte zsidó nem csak a viselkedése....

torcipepe 2013.01.10. 15:56:05

vajon mennyire lesz nem összetéveszthető ez az új szín néhány volán társaság ugyanilyen világoskék távolsági buszával?
pl a jászkun volán volvói vagy a hajdú volán régebbi gépei.