HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész
  • ikke i drift: Kb. évente-kétévente én is visszatérek, és mindig könnybe lábad a szemem az olvasás során. Ez az ... (2019.07.07. 21:54) A zöld Merga titka
  • ketmolnarauto: ketmolnarauto.hu/ (2019.06.23. 12:18) Gyári vagy utángyártott alkatrész?
  • okleveles naiv: @mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vez... (2019.03.12. 20:56) Majdnem megölte egy kátyú

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A xenonra utaznak, a gázért szívatnak

2012.10.18. 14:26 ommm

Címkék: nkh 38 égéstér


Az Égéstér 38. adásának kommentposztja.

Itt letöltheti.

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr534856310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glezmen 2012.10.18. 14:35:44

csak en nem tudom elinditani? :S
"Podcast lejatszo - nem tudod kattintani"
es tenyleg, csak egy sima kep

Cecan Basescu 2012.10.18. 14:36:15

Mit kommenteljek? Nálam csak egy kép van a player helyett... totalcar.hu/assets/images/podcast.png

Dragon.22 2012.10.18. 14:39:08

Nálam is ez a helyzet. :(

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.18. 14:40:26

Sziasztok!

Muszáj ide írnom, mert oda nem lehetett kommentelni. Óriási volt a TCTV! Végre tök olyan volt a hangulata, mint régen. Autók olyan kötelező izé celebfasság nélkül. Garatulálok, és köszönöm.

UI: van abban valami bűbájos, ahogy a negyven felé közelítő férfiak zsibbadt arccal kidülledt szemmel bámulják egy húszéves hamvas ...ci, szóval kiscsaj minden lélegzetét... :)

ommm 2012.10.18. 14:41:33

Már működik! Köszi a türelmet!

@novothauto: Nem lehet? Tibor, hát hogyne lehetne?! :)
De köszi!

Leadfoot 2012.10.18. 14:44:16

Én örülök, hogy rámennek a gagyixenonokra, mert a legtöbb ember nem azért és nem úgy szereli be, mint Winkler. A szabály meg tényleg szabály.

Csak az a vicc, hogy az ő műszaki vizsgájukon mennek át nemhogy a gagyixenonos autók, hanem az életveszélyes roncsok is.

zupa 2012.10.18. 14:57:18

@ommm: enDalamok (iTunes) is lesz?

Mondjuk estig raer, mert melohelyen mar nem merem hallgatni.
Furcsan neznek ram a kulfoldi kollegak, amikor fuldoklom az elfolytott rohoges miatt. :)

Leadfoot 2012.10.18. 15:00:14

MI lesz a szlovák adócsalókkal? Majd átveszik a magyar pénznyerő automatákat... :-D

zeddez 2012.10.18. 15:03:19

Azért van jobb oldalt a kipufogó, mert japán tervezésű autó, és ott a kocsi bal oldala van a járda felé, mert RHD rendszer van
A motor is azért volt sokáig fordítva a japán autókban, mert a motor mindig utasoldal felé van és ha frontálisan törik, akkor ne nyomja agyon a vezetőt, mert vezető mindig van egy autóban, de utas nem biztos.

ohhai 2012.10.18. 15:05:23

95-ben BMW-nél már lehetett kapni gyári xenont, szóval...

Venona project (törölt) 2012.10.18. 15:21:04

A mit lehet, meg mit nem lehet, meg hány darab tompított lehet a kocsin kérdéskörben tessék elolvasni a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről című jogszabályt, ott benne van a darab, centiméter, magasság, szélesség, hullámhossz.

Tükrös lámpatestben a xenon szórja a fényt, mint a fene, nem a szembe világítás a fő gond, lévén az ívnek teljesen más a geometriája, mint az ízzószálnak. Ezért valahogy mégsem öröm szembejönni egy ilyennel. Szerintem ne a kommentezőket kérdezzétek, hanem valami fényszórógyárat vagy kutatót. Engem komolyna érdekelne egy ilyen cikk. A kommentezők közül mindenki óvatosan állítja be, meg "sosem villognak rám".

Minden a matekon múlik 2012.10.18. 15:21:12

Ti mint a magyar autós társadalom képviselői egyértelműsíthetnétek az NKH-val, hogy lehet szabályosan tuningolni. Én akárhány műszaki vizsgabiztost megkérdeztem(kipufogó, ültetés, stb) mind mást mondott.Bejegyeztetni műszakiba, magyar nyelvű műbizonylat, EU-s Tüv is jó, stb, stb.

tailor13 2012.10.18. 15:35:53

Gratulálok az NKH-nak, az összes magyar gyártmányú Suzuki Swiftnek jobboldalt van a kipufogója, sőt, a Simsonomnak, és a robogóknak is :D

Rekspa 2012.10.18. 15:41:37

@tailor13: Ha van sapka, ha nincs. Lényeg, hogy büntetni kell. Haverom ADR-es cuccokat visz, ő tudna mesélni, miket kérnek és hogy. Kimondottan rájuk vadásznak.

tailor13 2012.10.18. 15:45:36

@Rekspa: Én azon csodálkozom, hogy másfél éve, mióta tárcsás a Simsonom, még nem kötöttek belém... :D

pit.stop.boys 2012.10.18. 15:51:06

Winkler Robihoz egy abszolút témába vágó kérdés: Mikor voltál a Garasinban tüzér? Amennyire ismerem az életrajzi adataidat, akár surranótársak is lehettünk...

PaOntan 2012.10.18. 16:03:03

Mennyivel jobb volt ezt hallgatni, mint Sixx tahosagat a Bukoterben.

satibi 2012.10.18. 16:05:58

re kipufogó:

És a dupla (jobb-bal oldalt) kipufogós európai autókkal mi lesz?? Ma már egy 150 lovas benzinest divatból is így gyártanak.
re xenon: nekem két (új, de halogénes) autómon is volt utólagos xenon, mindkettőt a márkaszervízben beállíttattam, egyik sem vakított jobban, mint egy gyári.

a kertész tömlővel 2012.10.18. 16:06:40

nekem 1 évet mondtak gázbeépítés és műszaki vizsga közti időszakra,mondjuk nekem bent van az egész 100oldalas papír (amin nincs dátum smile kupac a kocsiban,még felbontatlanul smile xenonom nincs,,meg nem állítanak csak 3 évben 1x ,még van 2 évem :):)

korzo 2012.10.18. 16:16:26

Én láttam élőben azt az aknavetős Vespa-t! Itt a bizonyíték:
indafoto.hu/korzo/image/10630647-5158c1a0/details/user#codehint-panel

füvészkertész 2012.10.18. 16:23:41

Gázért és kipufogóért a szívatás erős volt. De az utólagos xenonért jogos. Írtad Robi, hogy nem látsz este esőben macskakövön...hát még én mikor egy utólagos kendács xenon jön velem szembe...a nedves útfelület mint egy tükör dobja szét a fényt és nagyon vakít...vakrepülés míg el nem megy mellettem. Az elején talán beállítják de az UV szétszedi a lámpában lévő műanyagokat, és elkezd vakítani... Magasépítésű autóknál még rosszabb a tapasztalatom.

Lackó325 2012.10.18. 16:26:36

Hurcoljátok be a Csikós és Bazsó urakat, mert már szánalmas a szeretett műsor!!!!!!!!!!!!!

Leadfoot 2012.10.18. 16:28:34

@füvészkertész: Egy időben én se láttam éjszaka túl jól. Aztán csináltattam szemüveget. :-)

mennyi?husz! 2012.10.18. 16:36:35

Szerintem olyan autot amiben gyarilag nem letezett extrakent xenon lampa badarsag atalakitani. Meg lehet magyarazni, hogy jol van belolve de ez kb azt jelenti a szemebejovonek, hogy csak vakit es nem kurvara vakit. Max esetleg (bar ez is illegal) olyan tipust szabad es van ertelemi ami gyujtolencses. Ez alapfeltetel xenon izzohoz. Valszeg a tehen buraja meg van mattulva, karcos lehet a foncsor is kopottas lehet mar ilyen korban. Ujra kene festetni kell egy uj bura ra akar utangyartott es lehet bele tenni 100W-os H4-et ugy mar biztos normalisan fog latni vele es mast se vakit meg. A 100-as H4-ert meg nem veszik ki a rendorok mert senki se mondana meg ranezesre. Bar ezeket az izzokat kozuton szinten nem csak off road celra lehetne hasznalni.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2012.10.18. 16:42:09

@korzo: Aztak%rva, és egyébként tényleg :))

Labasmaz 2012.10.18. 16:55:47

Utólagos xenon és a "nem villognak rám": én sem szoktam ezekre rávillogni. Az ilyen tetűkre simán rányomom telibe a refit. Minek villogtatnék...? :-)

gonoszödönke 2012.10.18. 17:02:15

Tényleg nagymuter swiftjének is jobbos a kipöffentője. Nagymuter rákosítja a gyerekeket, meg is mondom neki.

abc 2012.10.18. 17:24:52

Pénz lehúzás az egész.
Most voltam épp a a postána rendorség által kiküldött határozatért, mistzerint megbírságolnak 8 000 Ft ra mert 5 helyett 59 el mentem(+-3km/h mérisi pontatlanság).
Én úgy tudom 50 nél 65 ig nem büntetnek legalábbis jogszabály szerint .
De szerintülk kisebb fokú szabálysértést követtem el .
5000 rugo a fellebezés.

Cecan Basescu 2012.10.18. 18:22:17

Motoros pályanap nem lesz valamikor?

Krutzifix 2012.10.18. 18:30:07

@füvészkertész: Ezt Te is tudod, hogy marhaság így általánosítani! Nekem 6 éve van bent az "utólagos", és még semmit nem szedett szét, nem "villognak", látnak nedves útfelületen is, stb. Persze lehet, hogy Veled még nem találkoztam szembe...

Krutzifix 2012.10.18. 18:33:12

@abc: 50-65 között szimpla szabálysértési bírság van, míg 65 fölött közigazgatási, ha jól tudom a szakszavakat. Tehát sajna 65 alatt is beszívható egy ilyen.

Hurri Kán 2012.10.18. 20:25:44

Igen, TcTV nagyon jó volt.

fotós p. 2012.10.18. 20:44:41

nekem nem ér annyit egy xenon, hogy a kpm-es elküldjön -jobb esetben- egy újabb vizsgáztatásra!

35up (törölt) 2012.10.18. 20:46:14

@mennyi?husz!: "Max esetleg (bar ez is illegal) olyan tipust szabad es van ertelemi ami gyujtolencses. Ez alapfeltetel xenon izzohoz."

Nincs, es soha nem is volt ilyen kovetelmeny. Egyarant leteznek lencses (D2S) es lencse nelkuli (D2R) xenon-rendszerek. Halogen lampatestbe nem azert tilos belekendacsolni a ciganyxenont, mert nincsen benne gyujtolencse, hanem mert a reflektorfelulet formaja alkalmatlan xenon fenyforras fogadasara. (Fun fact: nemcsak vakit, de szart se latni vele.)

35up (törölt) 2012.10.18. 20:53:21

@ohhai: Sot, 91 szeptembereben lehetett eloszor rendelni. Bar azokbol nem sok mukodhet mar, mert az os-D1 izzokat nem gyartja senki jopar eve, es hat eltelt 21 ev.

Rocko- 2012.10.18. 21:32:27

@Leadfoot: :DDD

@zeddez: "Azért van jobb oldalt a kipufogó, mert japán tervezésű autó, és ott a kocsi bal oldala van a járda felé, mert RHD rendszer van"
én a tanknyílást szoktam így keresni. :) persze nem mindig működik ez így.

"A motor is azért volt sokáig fordítva a japán autókban, mert a motor mindig utasoldal felé van és ha frontálisan törik, akkor ne nyomja agyon a vezetőt, mert vezető mindig van egy autóban, de utas nem biztos."
keresztmotornál oly mindegy. :D

@Minden a matekon múlik: "Ti mint a magyar autós társadalom képviselői egyértelműsíthetnétek az NKH-val, hogy lehet szabályosan tuningolni."
sehogyan.

@korzo: ez de beteg!

Leadfoot 2012.10.18. 21:45:35

@Krutzifix: "látnak nedves útfelületen is, stb."

Ilyen sokszor mész magaddal szemben? :-) Persze elhiszem, amit írsz, de önmagában az, hogy nem villognak, még nem jelent semmit.
Én is autóztam már úgy el 4-5-600 kilométereket éjszaka, hogy meg volt pakolva a kocsi segge, de a fényszórókon elfelejtettem állítani, és nem villogott senki.

Én se szoktam villogni a vakítós gagyixenonosokra, mert akkor mit csinálnak? Lekapcsolja a lámpát? Vagy belátja, hogy vakít, és kiszereli, mikor hazaér? :-)

Incho77 2012.10.18. 21:48:19

@korzo: Odab@sz!

Ezt tuti megallitana az NKH :D

nyikk 2012.10.18. 22:21:55

Fényszóró tuning Winkler mesternek: némi ügyességgel átalakítható vetítőlencsésre bármely fényszóró, fényévekkel jobb lesz:))

TaaT 2012.10.19. 00:35:15

3 alapkövetelmény a xenon legális használatához:

1. gázkisüléses izzóhoz tervezett lámpa
2. automata fényszóró magasság állító berendezés
3. automata fényszóró mosó berendezés

Ez a lámpa lehet jobban világítana Robi jelenlegijénél...

www.carid.com/1999-toyota-4runner-headlights/cg-headlights-euro-313466.html

vviktor1 2012.10.19. 00:48:18

Köbi konditerméről már többet tudunk mint az autókról (motorokról), mennyit fizetett a reklámért ??? Ő nem hiányzik, nem ezért hallgatjuk mi ezt... Csináljon magának podcastot azt hallgassa akit az érdekel.
Ellenben hol van már Karotta ??? Türelemmel vártunk eddig, de itt és most hívjuk, ne húzza ki magát az égéstérből ennyire. Jelenése van a következő műsorban különben irgumburgum lesz már !

Rocko- 2012.10.19. 07:14:58

@vviktor1: annyit fizet Köbi a reklámért amennyit te az adás meghallgatásáért.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.19. 08:13:33

Uh de kommunizmus van otthon meg husz evvel azutan is hogy allitolag elmentek az elvtarsak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.19. 08:14:54

Kobajker kollega tegyleg nem hianyzik, ude szinfoltnak kethavonta egyszer jo de ne legyen mar allando tag. Karotta viszont jarhatna tobbszor, meg coty zsolti is!!!

nagyiWRX 2012.10.19. 10:00:05

Nekem Carsimám van most azzal sem lehet semmit látni este kicseréltem a H4 es izzót egy növelt fényerejűre, annyit ért hogy egy hangyafasznyival jobban látni de csodát nem csinált, egy kicsit jobb...

PITTA 2012.10.19. 10:38:29

Nekem olyan kínai H7 Xenonom volt aminek a gyújtópontja nem egyezett a normál H7-el. Volt ereje, de emiatt a Fábia nagy fényszórója nagyon szórta a fényt és ki kellett vennem.

zupa 2012.10.19. 11:22:19

Felvetettetek, hogy motor-lampat raknatok az autora. Ha jol emlexem, (majd valami jogasz/google huszar megkeresi a hatalyos torvenyt) elol a kovetkezo lampak lehetnek:
- 2x helyzetjelzo
- 2x tompitott
- 4x tavfeny
- 2x kodlampa
Tehat ha motor-lampat raksz fel elore (ha egyaltalan megengedett), akkor ki kell iktatni a kocsi eredeti tompitottjat.

A gagyixenon meg mondjon le. Az esetek 99%-aban b@sznak rendesen beallitani, es szorja a fenyt mondenfele. De ezt majd megnezitek a GE-nel. Remelem lesz belole cikk.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.10.19. 12:45:15

A Xenonra szeretnék szólni:

Én több bautómban használtam kínai gagyi xenont. Egyiket sem lehetett beállítani, hogy ne szórjon jobban mint a gyári h4, ennek egyszerű fizika áll a hátterében: egyiken függőleges, másikon vízszintes a gyújtási vonal(pont). Kiszedtem mindből.

Ha valaki korrekt, egyetlen megoldás van, projektoros xenon. Ilyet Magyarországon fél éve még nem lehetett kapni, én freeshippinggel bevállaltam egyet egyenesen Kínából, és tényleg jó cucc. Egy Ducatiba raktam bele a motors verziót.
Ez az autós:
eshop.ktautopart.com/car-hid-projectors/headlamp-hid-projector.html
Drágább mint a gagyi, de működik. Csak sima, nem bordázott üvegesbe lehet beszerelni. Nem árt ha van műszakira sima lámpád is.
Még így is olcsóbb mint egy gyári szett, meg van hogy gyári nincs, pl legújabb twingo, DS3 stb...

Ha valaki esetleg rendelne, egy autós szettet lehet énis bedobnék, max postát osztanánk többfelé :) .

TaaT 2012.10.19. 13:13:15

@Lui_: ezért még ugyanúgy szopat az NKH, csak nem vakítod el a szembejövőket...

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.10.19. 13:21:01

@TaaT:
Igen ez így van.
Más kérdés, hogy az NKH mindenért szopat, pl nagyobb féket sem szerelhetsz legálisan az autódra.
Rendőr ezzel nem fog kiszedni, ha Angel eyet nem rakod bele, mert teljesen gyárinak tűnik egy nem régi autóban. Ha meg kiszed, vizsgán visszaszsereled a gyári lámpát mint a régiben.
A mentalitás nem mindegy, ezzel biztos nem vakítod a szembejövőt, ha jól van beszerelve, és még a gyári magasságállításod is megmarad.

TaaT 2012.10.19. 13:41:24

@Lui_: "pl nagyobb féket sem szerelhetsz legálisan az autódra."

Dehogynem, pl én simán felrakhatom az audi TT 312-es vagy még nagyobb fékét a négyesgolfomra...

"Rendőr ezzel nem fog kiszedni"

Nem a fenét nem :)

pit.stop.boys 2012.10.19. 20:11:37

@Winkler Róbert: 86-87? Akkor érettségi után vittek el? Én 89-90-ben voltam ott. Szóval kérek engedélyt meghunyászkodni. :-D

35up (törölt) 2012.10.19. 20:48:20

@TaaT: "Dehogynem, pl én simán felrakhatom az audi TT 312-es vagy még nagyobb fékét a négyesgolfomra..."

ESPs autoban hazilag feket buzeralni? Ugye ezt valami viccnek szantad?

TaaT 2012.10.19. 21:02:43

Egy ember ABS nélküli polo 9N-re rakott 312-es első féket ;)

Amúgy az én autómban nincs ESP...

gern 2012.10.20. 08:28:14

Rendőrként a következőket fűzném hozzá:

Föntebb nagyon helyesen írták be a 6-os KÖHÉM rendeletet, mint forrást, de nem lehet kihagyni az 5/1990-es KÖHÉM rendeletet sem.

Én a rokonommal annak idején egy Ford Counturt vizsgáztattunk a KPM-ben / ma NKH/ úgy, hogy a szimetrikus fényszórók mellé, egy tartó rúdon -lásd rally- volt a két traktor lámpa. Akkor még nem voltak ilyen motoros kiegészítők.
A hátsó piros irányjelzőt a tolatólámpába kötött és sárga izzóra cserélt trükkel váltottuk ki.
Állítottam meg már autót, bár már nem vagyok közlekedési rendőr, utólagos xenon miatt. fényes nappal majd kiesett a szemem a Vectra fényeitől. Villantottam, ő meg refit kapcsolt.Ekkor elgurult a gyógyszerem.:) De maradt a rendszám:)
Szóval normál beállításnál igen is vakít.
Visszatérő téma az EÜ doboz. Mikor először meghallottam, nem hittem el, hogy ezért valami agyhalott büntet. Nálunk senki!!! / Kelet MO megye/ De van egy presszió a járőrökön, hogy pénz, kell a főd alól is elvtársak..
Szóval kettős a nyomás, és fölfelé sosem felel meg a mennyiség.
A jobb oldali kipufról meg annyit, így van meg az autónak a tipus bizonyítványa ott náluk az NKH-ban! Mit akarnak még? Lapozzanak bele. Itt keleten ilyen problémák sincsenek. Az NKH vizsgasorán teljesen normális hangnemben, korrektül mennek a dolgok.

35up (törölt) 2012.10.20. 11:30:14

@TaaT: Akkor az valami korai evjarat, vagy kelet-europai piaci kivitel lesz. 99 szeptemberetol az osszes nemet piacos Golf 4-ben szeria volt az ESP.

TaaT 2012.10.20. 15:04:34

@35up: 2001 végi Edition kiadás (digit klíma, elektromos tükör-ablak, ABS)

"vagy kelet-europai piaci kivitel lesz."

Ezt úgy mondod mintha Magyarország nem keleteurópában lenne :)

TaaT 2012.10.20. 15:09:16

@35up: 2001 végi Edition kiadás (digit klíma, elektromos tükör-ablak, ABS)

"vagy kelet-europai piaci kivitel lesz."

Mintha Magyarország nem keleteurópában lenne :)

De kifejtenéd miért nem lehet ESP autóra nagyobb féket rakni?

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.20. 18:13:16

Ha nagyobb tárcsát teszel, másik féknyereg is kell. A másik féknyeregben valószínűleg nem ugyan olyan átmérőjű dugattyúk lesznek, megváltozik a hidraulikus áttétel,ez megzavarhatja az ESP működését. Rosszabb esetben, ha a menetsabilizáló rendszerek egy korszerűbb evolúciója van az autódban, pl egy féktárcsa tisztítás (fékbetét felfektetés) is galibát okozhat, mert nem olyan mértékű fékbetét elmozdulás tartozik egy adott nyomásnöveléshez, mint ani a natematikai modellben (jellegmezőben) el van tárolva.

Rocko- 2012.10.20. 18:39:30

@novothauto: nade mi van akkor ha gyárilag egyazon szériában létezik nagyobb nyereg is?
teszem azt nyilván az M5-ön nem ugyanaz a nyereg van mint az 520i-n van, akkor mindkettőhöz külön készül ESP szoftver (jellegmező)?

Rocko- 2012.10.20. 18:50:42

@novothauto: kösz. nem tűnik hatékonynak gyártás tekintetéből.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.20. 19:19:12

@Rocko-: Micsoda? Hogy másik szoftvert tesznek rá? Szerintem ez manapság nem gond egy gyártónak.

Rocko- 2012.10.20. 19:26:37

@novothauto: hogy több szoftvert kell fejleszteni, külön logisztikázni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.21. 16:23:04

@TaaT: Nyilván egy ilyen rendszer memóriája adaptív, hisz kopik a fék, változik a felületek minősége, stb... De csak egy bizonyos hihetőségi tartományon belüli változás után marad még tökéletes. Nem mondom, hogy nagyobb tárcsával nem fog beavatkozni az ESP-d, de hogy az olyan lesz-e, mint ahogy legördült a gyártósorról, azt kétlem.

Jó dolog a tuning, ha olyan csinálja, akinek megvan a háttere is hozzá. Én nem szoktam eltérni a gyári megoldásoktól a munkám során, maximum a szervizperiódusok gyakorisága tekintetében.

Buntmetall 2012.10.22. 17:20:31

Nekem nem lenne semmi bajom a sima (halogén) izzókkal, de az én autómnak (Audi A6) gyárilag vetítőlencsés a fényszórója. A vetítőlencse olyan szinten szétszórja a halogén fényét hogy semmit sem lehet látni. Én raktam bele kínai xenont, amivel végre látok. Ez csak szabálytalan nem látni viszont életveszélyes.

Buntmetall 2012.10.22. 17:27:13

@Leadfoot: "Egy időben én se láttam éjszaka túl jól. Aztán csináltattam szemüveget. :-) "
Bocsika akkor ott nem a lámpával volt a gond hanem a szemeddel. Egy szar lámpán nem segít semmilyen szemüveg, kivéve ha nem "éjjellátó" szemüveget vettél.

Leadfoot 2012.10.22. 17:31:00

@Buntmetall: Szerintem egyértelmű volt, hogy ezzel azt akartam mondani: a gagyixenonosoknak is inkább szemészhez kéne menniük. De sebaj.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.22. 20:57:41

szerintem penzbeszedes semmi mas. "van rajta sapka vagy nincs " szitu.

Cro166 2012.10.23. 09:51:35

A projektoros lámpák esetében nyugodtan engedélyezhetnék az utólagos xenont..senkit nem zavar sztem. (pl Alfa 166)
A legutóbbi műszaki vizsga után nem tettem vissza a xenont,ha olyan körülmények között megyek, amikor nem látok, marad a reflektor...

vojzi 2012.10.24. 11:56:22

Marha egyszerű. KÖHÉM rendelet alapján:
"Bármi ami az autó gyári kialakítástól eltér, az nem engedélyezett!"
Ez a lámpákra vonatkozó rendelet. Majd kiegészítésként hozzáteszi, hogy csak is kizárólag olyan típusú, színű, számú és teljesítményű izzó használható ami a gépjármű gépkönyvében szerepel.
Tehát ha nagyobb teljesítményű H4-es izzót teszel be ugyanazt a szabályt szeged meg mint a xenonnal. Max annyit nyersz, hogy a rendőr az út szélén nem szúrja ki!
Egyébként ugyanez a szabály tiltja a DRL lámpák felszerelését is.

dhrbikes 2012.10.24. 14:04:18

Japán autók nagy többségében akkor is jobb oldalon van a kipuffogó, ha a motor is jobb oldali (nem úgy :) )
Mondjuk a Peugeot 207-esemen is jobb oldalon van és az üzemanyag töltő a bal oldalon, úgy japánosan, holott a többi Peugeot-ban fordított mindkettő.

W.Robi! Telepíts fel a telefonodra egy Shoutcast lejátszót, ha a gyári zenelejátszó nem ismerné, és ott van egy Absolute Blues Hits rádió, amit egy közepes netcsomag adatforgalmával is lehet hallgatni egész hónapban.
Az autóval meg egészen biztosan össze lehet kötni valahogy (bluetooth, fm transmitter)

domeq 2012.10.25. 14:15:32

Zirig orrhangja háát...