HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Akkor is a Ferrari a legjobb, és kész!

2012.11.08. 05:49 Tcomment

Címkék: audi r8

Enzo Ferrari kétségkívül zseniálisan építette fel a márkaimidzset, hiszen mégoly komoly gyártónak is nehéz kibújni a Ferrari árnyékából, mint az Audi. Pedig…

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

246 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr214896504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luighi 2012.11.08. 14:45:33

@Pitzu: Nagyon jól kaptad el! Ha erre saját márkát csináltak volna (meg persze semmmi széria VW-hez beazonosítható alkatrésszel!!!) és pl. egy külön sportautó "gyárocskával" akkor azzal nagyot baxtak volna az asztalra, akarom írni a ferka(de a lambo is!) szeme közé :-)

victor vacendak 2012.11.08. 14:47:39

@ommm: milyen oda felkészített autók? az amerikai modelleken még a gumi is utcai! Ez a külön csomag a zöld pokolra dolog maximum a németeknél meg a japóknál divat. nem tudnak veszíteni.

egyébként egyetértek azokkal, akik túl azon, hogy minden mutatóban (teljesítményben) jobb a Ferrari, inkább az olaszt favorizálják, mint ez a túlárazott szappantartót. mondom úgy, hogy az összkerekes (de nem SUV) audikkal amúgy semmi bajom. sőt.

victor vacendak 2012.11.08. 14:53:30

@Luighi: nem tudom, hogy nálad mi számít elégnek, de szerintem a VW-knek van elég (2x konstrüktőr, 3x egyéni) F1 trófeája. Konkrétan a Porsche-nak a McLarennel partnerségben.

tiramiska 2012.11.08. 14:54:42

@aFx: de, mi a kérdés? nem értelek....
Egyiket sem fikáztam, csak megjegyeztem hogy ott sem volt gond, hogy az 512tr,348 vagy akár az f40-ben fiat kapcsolók voltak....
Az Audi, meg még nagyon sokáig nem lesz Ferrari.... ;)

kabelbarat (törölt) 2012.11.08. 15:09:51

Egyszerűen túl visszafogott a kinézete. Az átlagot úgyis csak ez érdekli, mert ő nem vezetni akarja, hanem kirakni háttérképnek/poszterként a falra, ahhoz viszont ez a kinézet nagyon-nagyon kevés.

Lord heckman 2012.11.08. 15:39:21

Gyönyörű ez az autó, és biztos sok szempontból odaver a ferrarinak.. De komolyan ommm, ha te egy kőgazdag aranyifjú lennél, anyagilag mindened meglenne, és már figyelne a garázsodban több tucat fasza kocsi, és épp azon agyalnál, hogy milyen szupersport kocsit egyél 50-100 milláért, te Audit vennél?

Hurri Kán 2012.11.08. 15:41:38

@1kutya:
Végül is... A 105/120 motra is hátul vót :)

Dandie (törölt) 2012.11.08. 15:43:05

Az volt már, hogy a hangmérnököt, aki képtelen normalizálni egy hangsávot, azt ne engedjük már félkilós kalapácsnál bonyolultabb dolgok közelébe? De legalább szar zenét tett a pocsék hangosítás után 4x-es hangerővel.

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 15:49:36

@kabelbarat: Sajnos nagyon rossz 'fényképarca' van. Élőben nagyobbat üt sokkal.
Mellesleg a mai kisrácok bizony istenítik az r8-at. Szintén személyes tapasztalat.

+ egy dolgot nagyon nem értek : ha már fertkóval hasonlítgatjátok, nem a 458-al kellene, hanem az f430-al. Esetleg a scuderiával. A 458 vadonatúj fejlesztés, ez meg csak egy facelift. A váltó az egyetlen igazi változtatás rajta. Ellenben ha belenézel a 430 belsejébe az nagyon elmarad az audiétól.
Azzal sem értek egyet, hogy a 4 karika kommerszé teszi. Ez egy újabb, technokratább forma, amire az emberek nagy többsége csak egy nagy "O" betűvel a száján néz. Számomra is meglepő volt, de nagyobb 'sikere' van, mint a 430-nak.

Béla, tudod a Béla 2012.11.08. 15:52:37

@ommm: " Nem tudom, miért okozna gondot helyes kormányfogással 90 fokban elfordítani egy kormányt"
Miért? Csak 90 fokig lehet forgatni a kormányt? Meglepne. Tehát ha lehet 180 fokig, netán tovább forgatni, és minden bizonnyal lehet, akkor ne már 90 fok legyen az etalon.
Mondok egy egyszerű példát, tolod a szerpentinen (egyesbe) kettesbe és nem látod mi jön a kanyar után aztán attól függően hogy erősödik a kanyar, vagy kiegyenesedik váltasz fel vagy vissza. Na váltásnál kanyarba lesz a gond, de gondolom érted, ha nem úgy is jó, kár róla többet írni, mert ha nem akarod megérteni akkor nem magyaráznám tovább.
Mint fentebb írtam volt ilyen kormány váltós autóm, és a kanyarokban igencsak szívatott.
Mellesleg én nem értem ezeket az 500+ lóerős autókat, szerintem ezek közúton éppoly használhatatlanok mint pályán, ezekkel kizárólag férfiasságot lehet hosszabbítani, másra nem jók egy olyan világban ahol naponta fut az ember 5 traffiba, és pályán ahol ezek az autó nehezek mint a sár.

Globetrotter2014 2012.11.08. 15:54:50

"sok köze nincs a valósághoz"

Már pedig érdekes, hogy nem tud platfomrot adni a Quattro conceptnek ami formailag pont azt hozza ami kellene az Audinak a lassan megfáradó TT koncepció helyére.

Lehet itt elvakultan szövegelni a VWről de szerintem gyakorlatiasabb a magyarázat.

Készül az új TT Golf platformon Haldex hajtással. MErt más választsa nioncs a VWnek. Egy quattro kupé elég furán hatna Haldex hajtással.

A VW gruppénak viszont nincs a jelenlegi 4.7mes Aesnél kisebb platfromja "igazi" QUattro hajtással.

Szal amit ti írtok szerintem a hivatalos kifogsá minden kritika nélküli átvátele.

Semmi baj vele, nem az adolgotok hogy oknyomozó riporterként mzutassaatok rá minden gyártói féligazságra, de azért nem árt nem tényként bemutatni olyan dolgot ami esetleg nem teljesen kerek...

ommm 2012.11.08. 15:56:58

@Béla, tudod a Béla: Nem tudom, ha neked ezzel gondod volt, az nem biztos, hogy másnak is az. Jellemzően az ilyen kategóriájú autóknál ritkán kell már átfogni a kormányt. És ha 180 fokot fordítva is gond, hogy melyik a jobb-bal kezed, hááát...nem tudom, na.

OstobaBMWs 2012.11.08. 16:00:43

gagyi nemet audi. Az igazi az olasz marad, Ferrari-val az elen.

butschq 2012.11.08. 16:07:25

na én meg gyalog vagyok...
:D

Béla, tudod a Béla 2012.11.08. 16:12:46

@rashy729: "gyanítom erre az esetre vannak a füleken a kis "+" és "-" jelölések."
Minden bizonnyal, és este gondolom meg is világítják, hogy észrevedd, és simán 1-2 másodperc alatt le is esik, hogy ki-kivel van, ráadásul sem az összetekeredett kezeid, sem a kormányküllők, sem a karima nem takar be, a baj csak az hogy ideális esetben is 30 métert tettél meg ameddig kerested a +-t :)

Lord heckman 2012.11.08. 16:13:09

@Hurri kán: Pessze hoty van! kicióccó! szánghálminőszég!

butschq 2012.11.08. 16:24:18

Amúgy megfigyeltem már, hogy ha tegyük fel ugyanolyan indexkapcsoló vagy bármilyen alkatrész kerülne egy olasz autóba, az hú de van benne lélek meg az olasz forma. De ha egy németbe, milyen szar lelketlen undorító dolog már.
Ferrkát szeretjük mert megteheti, hogy Fiat Tipo légbeömlőket épít be, de Audit nem, mert Polo indexkapcsolót? Röhejes :)

Váltótémába is beleugatok :) Bajlódtok itt, hogy forog nem forog, 1500 ft-ba kerül ilyen kormánygörgő (amit a kamionosok is használnak), felcsavarod, bal kezeddel tekered a kormányt, jobbal meg a váltón a plusz mínuszt :)

ja és még valami:
Tudjátok mi az Audi? Az ami a márkajelzése, négy darab nulla :D:D

Béla, tudod a Béla 2012.11.08. 16:25:57

@ommm: "Jellemzően az ilyen kategóriájú autóknál ritkán kell már átfogni a kormányt."
Tudom, persze, itt a kanyar is egyenesebb,
aztán, pedig, ha ritkán is kell átfogni, mint írtad ritkán de KELL, és ha olyan az út hogy sűrűn kell akkor meg sűrűn kell, és akkor ez a koncepció megbukik. Persze az autobahnon lehet vele hasítani, arra biztosan ideális.

ommm 2012.11.08. 16:31:07

@Béla, tudod a Béla: Gondolom nem AKAROD megérteni, hogy egy szupersport-autónál a kormányáttételt kicsit máshogyan választják meg, mint egy ezres Corsánál. Ezzel van a baj, vagy veled? Mondom, ha neked gondot okoz kormányon tartott kézzel váltani ott, ahol - haladós tempónál - nem javasolt (kanyar közepén, ráadásul 180 fokkal elfordítva) azért ne én legyek már a hibás. Ez privát probléma.

Luighi 2012.11.08. 17:34:46

@victor vacendak: A Porsce mióta is a vw group része!? 2-3-éve(max4). Akkor miért is dicsekedhetnek F1 "karrierrel?

Beszariak ezek b+! Ha "kis senkik" (Koenigsegg,Gumpert, Pagani,Zagato) tudtak NAGYON jó nevű szupersport autógyárakat alapítani, ezeknek meg akkor miért "nem ment"? Ha ezt a kütyüt nem audinak hanem b+-nek hívnák,már a ferkaverő b+ ként 1000x ekkora hírverést kaptak volna gratisz, és akkor a nagyok közé tartoznának. Így meg: vegyen népautót a f...om annyiért! Nemde?

Ha mez xy, b+plus lenne a neve akkor nem 50M HUF hanem 2x-2.5x annyit kérhetnének érte EZEK a "lúzerek". Pont.

ommm 2012.11.08. 17:42:51

@Luighi: Olyannyira, hogy 1938-ban Ferdinand Porsche finanszírozta az első Volkswagen gyártócsarnokot Wolfsburgban...

Narzis 2012.11.08. 17:45:13

@NyúlBéla: Fogalmad sincs arról amiről beszélsz.

Egy példa: Az ebben az R8-ban lévő V10 audi fejlesztés, ez a motor van az r8-ban és a többi audiban is (pl.: RS6 V10), illetve ez van a v10-es lamborghini gallardo-ban. Nem mellesleg Győrben készítik őket.

Luighi 2012.11.08. 17:51:30

@c: "Monica Belucci vagy Jessica Biel?" Hát ha igaz ez könnyen eldönthető: a rutin meg az évek... És akkor a ferka marad a top-on továbbra is. De akkor meg a kisördög felhozza, hogy de a megszokás... és akkor meg a régi rutinból összerakott Ferrari leég meg beég.

Luighi 2012.11.08. 18:03:09

@ommm: Az amit írtál színigaz, de a Porsche csak most került VW tulajdonba a 2008-as válság, és a hatalma tőzsdei Porsche vs. VW speki után. Tehát amit a Porsche ért el F1-ben, ahhoz a VW-nek semmi köze/tudása, "csak" a szerzett tulajdonának köszönhetné, az meg miért is ér?

TaaT 2012.11.08. 18:05:00

@Luighi: Ez tisztán üzlet, egy új sportautó márka vevőket szívhatna el a lámbótól... a házon belüli konkurencia sem jó... ezért van bajban a konszern a seat vs skoda kérdésben...

Béla, tudod a Béla 2012.11.08. 18:14:10

@ommm: "Gondolom nem AKAROD megérteni, hogy egy szupersport-autónál a kormányáttételt kicsit máshogyan választják meg, mint egy ezres Corsánál."
Biztos hogy a Ferrarinál és a -konszerntárs- Lambonál is ezres Corsa áttételeket használnak, valószínűleg ezért fix a váltófül is ;)
Kár hogy csak az Audi ért a szupersportkocsikhoz :))
"nem javasolt (kanyar közepén, ráadásul 180 fokkal elfordítva"
Mondjuk azt is megnézném hogyan fordítja el valaki 180 fokkal a kormányt átfogás nélkül.

Béla, tudod a Béla 2012.11.08. 18:24:36

@ommm: Egyszóval az Audinál valószínű hogy ez inkább bug mint feature, azért hogy, nehogy vevőket szipkázzon el az igazi szupersport kocsiktól, védhetetlen a mozgó váltófül, ha a két autosportban legelismertebb márka nem alkalmazza, kár a gőzért ;)
A Veyron is fix füleket használ, kell még több bizonyíték?

Luighi 2012.11.08. 18:38:58

@TaaT: Ez szerintem csak a gyakran bevetett marketing rizsa. Ha nekem LAMBO KELL, (pl. egy Miura nagyon bejönne, de az már régesrég nics)akkor ha a Porsche vagy a Ferrari de még a Pagani is ha a feje tetejére áll akkor sem kell a "cuccosa".
Még mennyezetre szerelt pót váltófülekkel sem :-).

A vw a seatnak a minőségbiztosításán(korrekt alkatrészeket tudó beszállítókon!) dolgozzon inkább (pl. koreai mérnökökkel!) akkor nem kell majd ilyen márkaszipkázó hazudozás(mellébeszélés). :-D

Rocko- 2012.11.08. 18:41:20

@Luighi: "Mennyi F1 trófea is van a VW group vitrinjeiben!?"
miért, melyik utcai Ferrarival nyertek F1-et?
kb. ennyi köze van egymáshoz.

Rocko- 2012.11.08. 18:45:28

@Hurri kán: ja, magyar.
meg hát nyilván az Audi gagyi.

@tiramiska: "Az Audi, meg még nagyon sokáig nem lesz Ferrari.... ;)"
valóban. de az a legszebb hogy nem is akar az lenni.

@butschq: igen-igen, olaszoknál mindig ez a "lelke van" dolog jön elő.
no, hát az ilyenek mehetnek pszcihológushoz, ha egy gépet összekevernek egy élőlénnyel.

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 18:54:24

@Rocko-: ...ellenben az audi hányszor is nyert LeMans-i 24 órást ezzel az fsi motorral ? ÖÖöööö ötször :)

Hurri Kán 2012.11.08. 18:57:59

@xtremetuning:
Az Fsi dízelmotorra gondolsz? Merthogy tudtommal azzal mentek LeMansban.

Hurri Kán 2012.11.08. 19:24:53

@Rocko-:
Mindegy, hárombetűs oszt kész. :D

Stomi 2012.11.08. 19:42:06

Egy ilyen cikket kommentálni pont hozzá nem értőknek kell. Lehetett volna jobb, alaposabb a teszt, de nekem úgy tűnik inkább a tömegek felpaprikázása volt a cél. Akkor lett volna jó, ha meg sem említi, le sem írja a Ferrari szót. Mindkét autó gyors, más közük nincs is egymáshoz. Ez padló gázon jó autó, a Ferrari 40-el araszolva is az. Audiban gazdag rohadék furikázik felvágósan ugye, a Ferrariban gyönyörű autót vezető stílusos tulaj. :) Eddig a 911 volt a leggyorsabb autó amit pályán vezettem, ez az Audi szarrá verte volna. Csak 1 fillért sem adtam volna érte, akkor is a Porsche kulcsért nyúlnék újra.

merida001 2012.11.08. 20:01:01

Ez az R8 olyan mint a VW Phaeton és az Audi A8 esete... Árban nem olcsóbb igazából egyik a másiktól, de még sincs rá igazán szükség a Phaetonra. Józan ész ezt diktálja, hogy nincs rájuk szükség, mert ugye akkor az ember választja az Audi A8-at, meg a Lambot ezek helyett. Viszont más szemszögből nézve van egy alternatíva mégis csak a réteg választóközönség előtt, plusz egy kis játék is van a konstruktőrök, gyártók esetében is, hogy fejleszthettek (koppinthattak) házon belül ezt-azt egy másik köntösbe csomagolva...

<3.vw.mk3.vr6.<3 2012.11.08. 20:02:08

Annyit tennék hozzá, hogy a "szartalicska" jelző erős volt utánna elis ment a kedvem a posztol :|

<3.vw.mk3.vr6.<3 2012.11.08. 20:04:59

ja és nem az audiban van polo kapcsoló hanem a poloban audi és már jobban is hangzik! :)

abipook 2012.11.08. 20:11:37

Kimondottan tetszik a cikk stílusa, hogy odaszúr azoknak, akik egy mondattal képesek mások munkáját porba alázni, mert halvány lila fogalmuk sincs arról, hogy még a "legputribb" autó megtervezése is hány ember (mérnök, designer, közgazdász, marketinges, stb.) kemény munkáját takarja.

amaro 2012.11.08. 20:14:13

Előbb utóbb VW -né lesz a Ferrari és az Alfa mert már megvennék.

kabelbarat (törölt) 2012.11.08. 20:20:31

@xtremetuning: Számomra az álmot az extravagáns szupersport autók jelentik. Zonda F, Countach, TVR-ok, Alfa 8C.

Ha meg ésszerűség akkor egy M5 közútra, egy Ariel Atom pályára.

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 20:27:37

@Hurri kán: nem. 6szor indultak fsi közvetlenbefecskendezéses benzinmotorral. Abból az első hármat megnyerték Audiként. Ezek után jött a Bentley éra egyszer majd még kétszer Audi fsi, és csak ezek után következett a Tdi korszak.

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 20:36:05

@kabelbarat: Érdekes én meg azokat nem tartom annyira nagyra... :( Elismerem őket, de valahogy sosem volt instant get érzésem.

Walnuts 2012.11.08. 20:41:18

@kabelbarat: "Ha meg ésszerűség akkor egy M5 közútra"

Hát haver ez tényleg nagyon ésszerű:D

@xtremetuning:
Ott a pont!

kabelbarat (törölt) 2012.11.08. 21:11:20

@xtremetuning: Gondolom te a technikai tökéletességet értékeled. Számomra pont az őrült mivoltuk teszik kivánatossá ezeket a kocsikat. Tudom, hogy lerobbannak, kigyulladnak, egy rossz mozdulattól leesnek az útról, de ha milliárdos rocksztár lennék, akkor egy Gumball-on tuti valami ilyesmivel indulnék.

@Walnuts: Szerintem a maga árkategóriájában egy ésszerű kocsi. Megbízható, 5 ember kényelmesen elfér benne csomagokkal. Ha nem kapcsolod ki az elektronikáját, akkor nem próbál megölni. Kiviheted pályázni is, ha épp olyanod van.
Ha lenne 50-100 millám kocsira, akkor is ezt venném hétköznapi autónak.

butschq 2012.11.08. 21:42:02

@Stomi:
"Audiban gazdag rohadék furikázik felvágósan ugye, a Ferrariban gyönyörű autót vezető stílusos tulaj"

ööö, ja persze...

"Csak 1 fillért sem adtam volna érte, akkor is a Porsche kulcsért nyúlnék újra. "

én meg egy bmw kulcsért, ha nídforszpídezni akarok veszek egy sportmotort :)

de ezen autók tulajdonosa nagy részben nem egymást fórumokon gyilkolászó fanatikusok, hanem sok pénzzel rendelkező manuszok, akiknek valószínűleg a 458 mellett ott lesz a garázsban ez az r8 is. vagy a rokonának...

Shadowbull 2012.11.08. 21:53:10

@Béla, tudod a Béla: "szerintem ezek közúton éppoly használhatatlanok"

Dehogy. Kivaloan lehet kozuton hasznalni az ilyen eros autokat....

Shadowbull 2012.11.08. 21:55:19

@Béla, tudod a Béla: en sem tartom idealisnak a kormannyal egyut forgo fuleket.

De azert nem akkora gond ez, ha elkeveredtel, akkor jobbal csapsz egyet a valtobotra es maris ugrott a fokozat.

Ilyen eros kanyarodas kozben az ember amugy sem valt, csak ha elotte benezett valamit.

Shadowbull 2012.11.08. 22:00:12

@Walnuts: "Hát haver ez tényleg nagyon ésszerű:D"

Az M5 idealis utcai auto, megvan benne minden ami kell :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.08. 22:00:43

@Mazzzzu: Én meg annyit, hogy amikor előre írtál, akkor nem biztos, hogy tudtad miről lesz szó, érhetett volna nagyobb meglepetés is.

@velocista: Nem ez a baj. De a sok helyen leírt kritikámat nem akarom megismételni itt is :) Volt már pár TC cikk kommentjében, de máshol is megírtam, stb

@k.o.d.i.: Nem ezért jobb. Nagyon sokan gondolkodnak azon, hogy milyen a jövő autója. Én is. Írtam is róla:

kalandmester.com/content.php/351-A-2060as-%C3%A9vek-aut%C3%B3ja

És bizony most is fontosnak tartom azt, hogy bár az autó sokaknak nem praktikus közlekedési eszköz, az autóval mást is veszel. Mindazt az élményt, érzést, stb. ami tapad hozzá. Feltételes reflexként a részeddé vállt, hogyha meglátod, megérzed az autót, máris sokféle képzetet társítasz hozzá magadban, legbelül.

Igen. Látva, megérintve, beülve, stb. is jön az Adrenalin, s a többi hormon, az autó hat. Kialakul bennünk egy érzés az autóról, a következő élményről, a tulajdonosáról.

És igen, az egyik hozzá társított élmény, az akkor dolgozó hormonok agresszívebbé tesznek... A másik pedig megnyugtat, boldogságot sugároz. A beltér, a miliő nem csak a kopogós vagy puha műanyagon, a színeken, szöveteken múlik. Hanem azon, hogy mindezt hogy éljük meg.

Ne fonódna össze az Audi neve a sporttal? Hogyne fonódna. Ott a Quatro (mai RS 6-tal együtt). És ha nem igazi sport kell csak vágyott és unalomig ismert sportos utcai gép (beépített pinamágnessel)? Ott a TT. Csakhogy ugye sem a Quatro (összkerékhajtás), sem a TT (front vagy 4*4) nem egy hátsókerékhajtású, középmotoros verda.

És bizony mivel mind a 4 kerék kapar, ezért az R8 sem. Igen gyors, versenyzésre érett luxusautó. Nem ultrafapad mint egy Caterham, vagy egy Ariel Atom, mert te ragaszkodsz a kényelemhez. De a nagyobb, pazarlóbb motorral közel olyan köridőt mész.

A sikeres ember megvette vele a sikert a nyílt napokon, a pályán, a jó kanyarsebesség miatt akár verheti is a Ferrari-t. Pontos, gyors, kényelmes... Precízen lehet vezetni. És hamar úgy érzed (még akkor is, ha lassabb vagy a többieknél) hogy kb az autó határán teljesítesz.

Csakhogy Ferrari-t nem ezért tart sok vásárlója. A Ferrari nem ezért volt vágyott cikk akkor, amikor a sportban sem teljesített jól, és az olaszos összeszerelés miatt lehetett meglepetés.

A Ferrari, azzal, hogy csak hátul kapar, stb. nem elsősorban sebességet és könnyű sikerélményt szállít, hanem adrenalint. Mert nem magától értetődő hogy beveszi gyorsan a kanyart. Mert a saját határaidhoz is kerülhetsz közelebb. Egészen más fajta sikerélményt ad.

De nem kell, hogy megvédjen. Éppen az adja az élményt, hogy nem az autó, hanem a saját határaid érvényesülnek. És hogy ma gyorsabb voltál mint tegnap, holnap pedig még gyorsabb lehetsz. Nem egy végtelenül megbocsájtó Audi. Hanem teljesen más élmény. Naná, hogy lassabb is leszel vele.

Az, hogy gyors azért kell, hogy gyorsan történjenek a dolgok, érezd a versenytempót, meglegyen az érzés. De úgyis a te tempódat lehet vele menni. Hogy? Az Audi jobb köridőt megy? És?

És a sok kommentelő belülről nem látta a különbséget, de amit lát, és amit lát a tulajdonosokon, stb. az alapján valahogy érzi a két márka más-más érzést kell, hogy kiváltson az emberből.

Az "Audival én is gyors vagyok mint mindenki" érzésért ülni Audiba, más mint meghajtani egy kicsit vadabb Ferrari-t.

Az Audi pocsék lenne Ferrarinak. A Ferrari pedig pocsék lenne Audinak.

Szerencse, hogy egyik sem akar a másik lenni. :)

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 22:14:24

@TheElf: Azt hiszem leírtál mindent. Talán annyit hozzátennék, hogy kikapcsolt esp-vel az r8 is megpróbál kinyírni. Az az előre küldött 15% nem véd meg semmitől... Pedig 11 év gokartozás után azt hittem nem fog meglepni. Meg tud. A ferka mégjobban. Én szerelmes lettem. Először a scudériába, aztán az r8-ba. :)
Mindkettő szerethető. Csak másképp.
És ha most idevennék a rögvalósághoz ragaszkodó tényeket, akkor a fenntartása minimum az ötöde a ferkóénak. Számomra, aki csak hosszasan kuporgatva szedném össze rá a lét, ez is szempont. Plusz az is, hogy nem kell a Warm Up-ba betolnom, ha valami nyűgje van, hanem megoldanám saját magamnak.

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.08. 22:27:29

@kabelbarat: Igen, jól látod :) . Az r8 nekem nem csak a menetteljesítménye és a kinézete miatt jön be. Mivel 16 év autókkal foglalkozom, nagyon tetszik a logikussága is. Amikor a ferkót szedtem szét, 'picit' meglepett, hogy 4 burkolat csavar négyfajta méret volt :DDDD
Mindenhova elég lett volna 25-ös, de volt ahonnan 75-öst tekertem ki :DDD

kabelbarat (törölt) 2012.11.08. 23:41:01

@xtremetuning: Úgy mindjárt más, ha az ember nem csak álmodozik róla.
Viszont akkor meg Ford GT, mert teljesítményben kb ugyanott van, viszont árban aláver mindkettőnek.
Ráadásul nagyon markáns, stílusos formája van, és talán az értékét is jobban tartja.

35up (törölt) 2012.11.09. 00:16:24

@Shadowbull: "en sem tartom idealisnak a kormannyal egyut forgo fuleket."

Ne hulyeskedj, igy (majdnem) barmilyen kormanypozicioban tudsz valtani. A fix paddle sokkal szarabb lenne. Mint a Citroen fix kormanykozepe a multikormanynal.

Az F1-ben regen hasznaltak a fix valtozatot, mert olcso volt es egyszeru. Nezz meg egy mai kormanyt:
www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5287.html
Kozelebbrol:
img.tomshardware.com/de/2005/07/01/it_in_der_formel_1_besuch_bei_ferrari_und_amd/sauber_steeringwheel2_page6.jpg

mis 2012.11.09. 02:23:35

Tök jó, ahogy itt rágódtok!!! :)
A monitor mögött mindenkinek nagy a tudása.
Úgy látszik, hogy 10 millió politikus és 10 millió fociszakértő mellé még lett Magyarországnak 10 millió autós szakértője is. :)
Aki ült mindkettőben, annak nem hiszünk, lefikázzuk. Én örülnék annak, ha bármelyikkel mehetnék egy kört, biztos, hogy nem fikáznám.

Sorry, ha egy kicsit trollosra sikerült a hangvételem...

mis 2012.11.09. 02:24:33

@mis: ha valamit fikázni akartok, akkor ott a blogmotor...ggggrrrrr

tiramiska 2012.11.09. 07:08:28

@Rocko-: Minden sportautó Ferrari akar lenni...különben, mi lenne a mérce? ( Audiból is lehet pirosat rendelni) :)
Valószínűleg, ez az autók közt a Coca-Cola. Az emberek 80%-a ismeri. ;)

Rocko- 2012.11.09. 07:11:02

@tiramiska: dehogy akar. nem tudom miért hiszed ezt.

Shadowbull 2012.11.09. 07:13:03

@35up: Az F1-ben sohasem fognak at masik pozicioba a kormanyon. Meg Monacoban sem, ahol a legnagyobbat kell kanyarodni a szezon soran.

Utcai autoban meg gyakran kenytelen vagy, es olyankor nem egyszeru megtalalni a kormanyra rogzitett megfelelo fulet.

Nyilvan ilyenkor nem kene mar valtani, mert a kanyar elott mar a megfelelo fokozatban kene lenni, csak ezt nem mindig talalja el az ember.

Fix valtofulnel ez nem lep fel. Ott meg nyilvan az a gond, hogy egy adott kormanyzasi szog felett a kezed egyszeruen nincs pozicioban, bar ezt hosszu fulekkel orvosolni lehet:

3.bp.blogspot.com/-G9roERQhp9A/TmMDUQ7WlMI/AAAAAAAAED4/caTdGMA4CmE/s1600/2011-Anderson-Germany-Ferrari-458-Black-Carbon-Edition-Cockpit.jpg

Nyilvan van olyan helyzet amikor ez sem teljesen idealis.

tiramiska 2012.11.09. 07:53:38

@Rocko-: talán, mert az egyik legjobban menő sportautó gyár.... s, mindenki szeretne egy kis szeletet ebből a piacból....(de, lehet hogy az Audi, csak jóindulatból van ott :D ) egyébként, nem vagyok Ferrari fun, de el kell ismerni az eredményeiket....

35up (törölt) 2012.11.09. 08:23:11

@Shadowbull: De kozuton is baromi ritkan fogsz at, meg az ilyen helyeken sem kell:
i.imgur.com/RQ4aC.png
Varosban, ott igen. Na de a fenenek van ott kedve minden utcasarkon csettegtetni, beloki automataba, es kesz.

Egyebkent egy elorenyulo paddle-lel vakon is vissza tudsz valtani kanyarban, mindegy milyen iranyba mesz, az egyik huvelykujjad ugyis ott van, atfogasnal is:
i.imgur.com/SYRjJ.png
Szerintem inkabb az a kiosztas problemas, ahol egyik oldallal csak fel, a masikkal csak vissza tudsz valtani.

Schütii 2012.11.09. 08:36:18

Én nem mondom hogy azt, hogy a Ferrari a legjobb, de mondd Pistä, miért nem az olaszok szerveztek be téged egy Ferrari tesztre? Vagy olyan nincs is?

Shadowbull 2012.11.09. 08:58:18

@35up: igy van, ritkan jon elo, ott is inkabb az ember sajat balfaxsagabol, de most a hosszu hetvegen is beleszaladtam parszor...

kepfeltoltes.hu/view/121109/M5_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az egyazon oldalon oda-vissza valtogatosokbol a Panamerat probaltam, az sem igazan jott be :)

35up (törölt) 2012.11.09. 08:58:27

@Schütii: Mi ertelme lenne? Gondolod, hogy akik Ferrarit akarnak venni, autosujsagbol tajekozodnak? :)

Rocko- 2012.11.09. 09:01:11

@tiramiska: én is elismerem az eredményeket, de ettől még a szupersportautógyártó vagy a sikeres szupersportautógyártó szinonímája nem a Ferrari.
a legjobbam neő dologra, hát őőőő, a Ferrari 2,2 milliárd eurot ér, az Audi meg 44-et. ha innen nézem akkor a Ferrari akar Audi lenni. ;)

tiramiska 2012.11.09. 09:39:26

ez csupán számháború... azért ha valki azt mondja nekem hogy sportautó, akkor az Audi neve fog utoljára beugrani.... hiányzik belőle az amitől igazi sportautónak tartanám.... ez lehet csak az én beteg elmémben van így....de nagyon steril márka, nem vált ki érzelmeket... minden akar lenni és semmi sem...

35up (törölt) 2012.11.09. 09:43:04

@Rocko-: "de ettől még a szupersportautógyártó vagy a sikeres szupersportautógyártó szinonímája nem a Ferrari."

Meg ahogy azt Moricka elkepzeli. Mondj meg egy gyartot a szupersport kategoriaban ilyen eladasokkal:
www.torquenews.com/1081/what-recession-ferrari-reports-revenue-and-sales-records-2011
2010: 6573
2011: 7195

Meanwhile in Sant'Agata Bolognese:
carscoop.blogspot.com/2012/03/lamborghini-sales-surge-23-percent-to.html
2011: 1602

"ha innen nézem akkor a Ferrari akar Audi lenni"

Mert a Ferrari aztan olyan marha sok modellt gyart az A4-kategoriaban. Miert kell fogyatekosnak lenni?

Hurri Kán 2012.11.09. 09:47:02

@Rocko-:
Cégérték ebből a szempontból teljesen irreleváns. Azért ne felejtsd el, az Audi egy tömeggyártó, a Ferrari relatíve kisszériás gyártó, értelemszerűen nem tud akkora értéket előállítani egy évben, mint az Audi.
Továbbra is az a véleményem, mindkét autó nagyon jó, csúcs a maga nemében, csak egész egyszerűen "máshogy" jók. :)

Rocko- 2012.11.09. 10:06:22

@Hurri kán: nem mondanám hogy irreleváns, olyan szempontból fontos hogy mennyi pénz van fejlesztésre.
de abban határozottan egyetértünk, hogy nem ez az egyetlen, sőt, nem ez a legfontosabb mércéje egy autógyártónak.
és igen, mindkettő más. írta ezt Pista, mondom én is. ezért nem kell összehasonlítani.

Hurri Kán 2012.11.09. 10:10:14

@Rocko-:
"nem mondanám hogy irreleváns, olyan szempontból fontos hogy mennyi pénz van fejlesztésre."
Cégértékhez még csak ennek sincs különösebben köze. Engem, mint vevőt, amíg megkapom azt a minőséget, és érzést a pénzemért, amit elvárok, pont nem érdekel, hogy mennyit költ a cég fejlesztésre. :)

Rocko- 2012.11.09. 10:14:07

@Hurri kán: közvetlenül nem.
közvetve igen: jobb, biztonságos technológiát, kisebb fogyasztást szeretnél kapni a pénzedért.

Dr. GGG77 2012.11.09. 19:12:17

Ez egy kiváló autó.
Ettől még ezerszer előbb vennék egy Ferrarit, vagy Porschet, vagy egy GT-R-t.
Limuzinnak viszont jöhet egy S8.

35up (törölt) 2012.11.10. 11:03:10

@Shadowbull: Pl. a 335i DKG mindket oldalon valtogatos, meg az automata "sport"dizelek is. Hogy a motorsportban miert a kulonoldalas kiosztast preferaljak, sosem ertettem, szerintem borzalom. Azokat mindig automataba lokom.

Legjobban az SMGt utaltam, annak nemcsak a paddlekiosztasa volt rossz, de meg idegesen is valtott. Ott meg annak is nagyobb haszna lett volna, ha indexre kotik oket :)

Béla, tudod a Béla 2012.11.10. 18:49:32

@Shadowbull: www.youtube.com/watch?v=Dwnc3c9LWEA
Ezen a felvételen azért látszik, hogy igen gyakran kell váltani kanyarodás közben.

NperA 2012.11.10. 19:24:00

@Béla, tudod a Béla:

Nem tudom miként definiálod a kanyart, de nekem az jött le, hogy szinte egyáltalán nem vált kanyarban. Kanyar bejáratánál fékezéskor (faroltatás megkezdésekor) igen, kanyarból kigyorsítva szintén váltogat. De kanyarban nem. Ott tartja a fokozatot.

Béla, tudod a Béla 2012.11.10. 19:49:24

@NperA:"Nem tudom miként definiálod a kanyart"
Nem konkrétan a kanyar a lényeg, inkább az hogy a kormány nem középen áll. Amikor a kormány nem középen áll akkor elég nagy feladat megtalálni a füleket ha nincsenek fix helyen.
A legnevesebb sportautó gyártókban -már akiknek van tapasztalatuk a versenysportban- fel sem merült, hogy változó helyzetű váltófülekkel sokkolják a pilótát.

s.benegúz 2012.11.11. 18:27:43

Szerintem a Ferrarik sem hibátlanok (erről a ferrariszubjektiv.blog.hu-n írogatok), de ha egy parkolóban egymás mellé állítjuk az R8-at és egy 458-at biztos az utóbbit lepik majd el nagyobb számban az érdeklődők. Bizonyos dolgok már itt eldőlnek, a Ferrari egyszerűen kívánatosabb.
Szerintem ebben az árkategóriában másodlagos az a kérdés, hogy melyik a jobb sportkocsi, ennyi pénzt emóciók alapján adnak ki azok akik ezt megtehetik (józan ésszel sosem költenénk ennyit autóra). Az R8 ugyan az audik között nagyon sportos, de a sportkocsik között nagyon Audi.

Globetrotter2014 2012.11.11. 20:27:25

@ommm: a cikk kijött de nem magyarázza el hogy miként lenne pl a Quattro conceptnek műszaki alapja az MQB Alapján.

Sőt konkrétan még midnig nem látom hogy miért éri meg a VW nek (amely lassan az egyik legnagyobb márkagyűjteménnyel bír, tehát szinergia lenne bőven) egy ilyen platformot erőltetni.

Rocko- 2012.11.11. 21:35:50

@ZF2: közös alap = olcsóbb gyártás.

Globetrotter2014 2012.11.11. 22:24:56

@Rocko-: de az már megvolt a korábbi közös platformoknál is (pl Oktáviától Turnaon át - Audi TT ig Golf platform).

Nem látom hogy mitől lesz jobb az MQB, és hogy miért lenen értelme pl az AUdinak áttérni ide, ahogy be volt ígérve...

Ahogy korábban írtam nem látom hogy megoldott lenne pl az MQB alapn Torsen hajtás integrálása, ami nélkül a quattro concept értelmetlen.

Rocko- 2012.11.11. 22:37:04

@ZF2: "de az már megvolt a korábbi közös platformoknál is (pl Oktáviától Turnaon át - Audi TT ig Golf platform)."
nem ekkora mértékben.

"Ahogy korábban írtam nem látom hogy megoldott lenne pl az MQB alapn Torsen hajtás integrálása, ami nélkül a quattro concept értelmetlen."
ez számomra se világos, és elképzelhető hogy nem minden autó épül így, megmarad pár autó másnak.
nem hiszem hogy a hosszmotoros, középmotoros Audikat, vagy a faros Porsche-kat át lehet vagy érdemes ide ültetni.

TaaT 2012.11.11. 23:18:37

@ZF2: "de az már megvolt a korábbi közös platformoknál is"

Pont neked írták ezt a cikket ma :)

totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/11/11/vw_minden_vagy_semmi/

Shadowbull 2012.11.12. 07:05:59

@ZF2: Az MQB az a keresztmotoros plattform. Q=Quer.

Nyilvan lesz hosszmotoros plattform is (mondjuk MLB).

Shadowbull 2012.11.12. 07:34:43

@Rocko-: na, feltalaltam a hideg vizet :)

Rocko- 2012.11.12. 07:37:53

@Shadowbull: :)))
van ilyen hogy az ember nem naprakséz, én is rákerestem, "hátha", és mégis van. :)

Globetrotter2014 2012.11.12. 10:48:35

@Shadowbull: akkor viszont az A6-A8 lesz egy alapon az A4gyel?

Nem lenne akkor már értelmesebb egy RWD platformot fejleszteni?

Globetrotter2014 2012.11.12. 10:49:39

@TaaT: igen erre hivatkoztak a szerkesztők a korábbi kommentben.

És nem sikerült maradéktalanul eloszlatni a homályt :)

Shadowbull 2012.11.12. 10:58:02

@ZF2: Akar.

RWD mindenkeppen dragabb mint az FWD. Aki hajtasra gyur, annak ugyis ott a Quattro, aki meg nem az leszarja hogy hol hajt az auto.

Rocko- 2012.11.12. 11:20:36

@ZF2: @Shadowbull: sztem nem lenne érdemes, mert ha jól emlékszem nincsen tisztán FR layout autója a konszernek. vagy közép/farmotor és RWD, vagy FWD (+ opcionálisan AWD), ezért felesleges kifejezett RWD platformot létrehozni.
vagyis inkább visszafelé érdemes nézni: az FWD verzió az AWD butított változata.

Hurri Kán 2012.11.12. 11:25:08

@Rocko-:
Tán pont itt, a TC-n írták, az Audinál volt/van egy olyan elképzelés, hogy a következő A8-nak lesz sima, hátsókerékhajtású változata is. Ilyen hajtáslánca amúgy meg a Bentley-nek van, ha jól tévedek. ;-)

Rocko- 2012.11.12. 11:32:51

@Hurri kán: na, ez az A8 dolog elkerülte a figyelmemet.
Bentley: jogos, nem ism elékeztem rá. mondjuk ha már platformosítanak, akkor tényleg értelmesebb a fenti felállás, hogy (nagy vonalakban) egy A8 quattro jellegű padlólemeznél kihagyják a fronthajtást, és voálá, kész az olcsóbb, de VW konszerben beillő Bentley. tán még életben is maradhat így.

NperA 2012.11.19. 18:20:52

Elkezdtem nézni a videót, de annyira idegesített a recsegősre túlvezérelt zene és a pocsék mikrofonszint, hogy kikapcsoltam.

Legközelebb nem is kell mikrofon, elég lesz valami ordító zene és vezéreljétek még jobban túl a zenét. Tuti siker lesz...