HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész
  • ketmolnarauto: ketmolnarauto.hu/ (2019.06.23. 12:18) Gyári vagy utángyártott alkatrész?
  • okleveles naiv: @mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vez... (2019.03.12. 20:56) Majdnem megölte egy kátyú

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ki gyártja a legjobb autókat?

2013.01.31. 08:17 ommm

Címkék: 4 2013 égéstér


Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

236 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr445054252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

etwas kultur muss sein 2013.02.01. 14:48:02

@bonitao: @BenFranklin:

Jelenleg benyás Focus 1.6, 323F, béka Corolla közt vacilálok, de a 4* törésteszt ill. a nagyobb választék (és talán jobb alkatrészellátás) a fóka felé hajt.

ommm 2013.02.01. 15:09:52

@édeslajos: Lajos, lefordítom nekem egyszerűen a VTi-motor dolgot: a franciák tkp. vettek a BMW-től egy motort ill. beszálltak a fejlesztésbe. Sok közük nem volt hozzá műszakilag, anyagilag annál inkább. Béke

@rekspeiler: Nem terheled a remegésig alacsony sebesség mellett magas fokozatban a motort. Nem rugdosod a gázt hirtelen és folyamatosan, a motorfékkel is csínján bánsz. Mindig képzelj el két - egymáshoz kicsi spirálrugókkal kapcsolt - tányért. Ahogy az egyikkel bánsz, úgy próbálja meg a rugókon keresztül fordítani a másikat. A felhasználó nagyon sokat tehet annak érdekében, hogy ne szívja meg a költséges cserét.

Kámasuka 2013.02.01. 15:19:09

@SzélsebesVelorex: Mind3 jó választás, én még 2t tennék mellé: vasaló Civic 2001-05 és a nagy választék miatt G Astra(Classic). Sőt a magyar helyzet miatt tulképp utóbbi a jolly joker. Ilyenról is van saját tapasztalat, meg Fóka2ről is.

etwas kultur muss sein 2013.02.01. 15:37:29

@BenFranklin: Honda kicsit drágább kategória (1,2-1,4M). G Astra is fenn volt a listámon sokáig, de kicsit félek az Ecotec olajfogyi miatt. Nem is az zavar (annyira), hogy eszegeti, hanem arra nincs semmi garancia, hogy az előző tulaj odafigyelt erre, és töltögette rendesen.

Kámasuka 2013.02.01. 15:58:36

@SzélsebesVelorex: A mi Astránk nem eszik semmi olajat. 1.4 16v twp 2005

Előnyök:

- legolcsóbb szerviz + alkatrészellátottság
- legaktívabb fórum/opelforum/
- legnagyobb kínálat
- legtovább gyártották(2010)

A fórumot azért javaslom, mert a 12 évnyi G Astra alatt 3 féle ecotec volt 1,4ben és 1,6ban(ésígytovább). A fórumosok pontosan tudják melyik motorok rizikósak, melyikek nem, motorkód szerint.
Ráadásul ebből veheted a legújabbat, mert a hahu-n valaki árul egy rakat 2005-07es szép állapotú cégautót 12 hónap garival. Igaz, ezeknek a futásteljesítménye 200-350 közötti, indokolt az alacsonyabb ár, de szerintem aki a jövőben mondjuk évi 10et tervez menni 8-10 évig annak pont ez a jó vétel.

etwas kultur muss sein 2013.02.01. 16:18:49

@BenFranklin: köszi, akkor elmélyedek az Opel fórumban

bonitao 2013.02.01. 16:57:41

@BenFranklin: ez jogos, nem is számítunk rá, hogy hipp-hopp elmegy

bonitao 2013.02.01. 17:00:27

@35up: Rendben, hogy nem két fillér a 4ws helyreállítása, de ha nem állítod helyre akkor is tuti, szóval érted attól még királyul működő autó, csak hiányzik az a kis plusz amit még gyárilag tudott, ennyi

fabia1,9 2013.02.01. 17:03:18

Utóbbi idők legjobb adása volt. Egyet kell értsek, hogy nincs szar gyártó csak típus. Nálunk a családban volt francia meg német is, illetve van mindkettő. Dízelesek, igaz a legfiatalabb is 12 éves, ami az udvarban állt.

Így ha a fiatalembernek pénztemetőt kell ajánlani, akkor szigorúan Opel Vectra B, dízel, de nem az Isuzu motoros:) Saját tapasztalat.

Azt én sem értettem, hogy egy olcsón fenntartható Suzukit egy CTDI-s Opelre lecserélni. Támogatni meg főleg nem kellene:) Kit érdekel, hogy unalmas. Hiába vettem meg életem első autóját, ami tetszett, a sok nyűg miatt majdnem megutáltam. Előtte eladtam:)

édeslajos 2013.02.01. 17:15:16

@ommm: Megnyugodtam, kedves ommm, főleg hogy magadnak magyarázod - olvasd el újra mit írtál, esetleg javíts bele, nem gond- nem nekem. Igy most már teljesen egyértelmű, hogy nemetautofetisiszta vagy, ami önmagába még nem baj. Gond csak akkor van, amikor azt hiszed, hogy ez nem fetisizmus, hanem tudományos álláspont.

édeslajos 2013.02.01. 17:50:47

German-made cars are not as reliable as many believe, according to new research. Warranty Direct has studied its claims data to compile a list of the manufacturers with the most reliable engines - and Audi, BMW and Volkswagen all finished in the bottom 10 out of a total 36 makers.

In fact, the only firm whose cars had a worse engine failure rate than Audi was MG Rover. MINI wasn’t much better, finishing third from bottom, while its parent company BMW came seventh from bottom. And, despite its reputation for rock-solid reliability, Volkswagen came ninth from bottom.

Honda scooped the gold medal – the study found that just one in every 344 Honda engines failed, compared to one in every 27 Audi engines. Despite its recent recall woes, Toyota came second and Mercedes managed to outperform its fellow German brands with a respectable third-place finish.

Duncan McClure, Warranty Direct Managing Director, said that engine failures are the worst for motorists as they’re the repairs that can lead to the highest costs because of the parts and hours of labour required to fix them: “The nuber of failures may be low compared to areas such as axle and suspension damage but engine repairs almost always result in costs reaching the thousands for motorists who aren’t covered by a warranty.”

An engine failure on a Range Rover Vogue recently led to Warranty Direct’s highest ever claim of £13,000.
Top 10 manufacturers
Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
1 Honda 0.29% 1 in 344
2 Toyota 0.58% 1 in 171
3 Mercedes 0.84% 1 in 119
4 Volvo 0.90% 1 in 111
5 Jaguar 0.98% 1 in 103
Bottom 10 manufacturers
Manufacturer Failure rate (%) Failure rate (1 in x)
1 MG Rover 7.88% 1 in 13
2 Audi 3.71% 1 in 27
3 MINI 2.51% 1 in 40
4 Saab 2.49% 1 in 40
5 Vauxhall 2.46% 1 in 41

What’s your view? Do you think German manufacturers still

Read more: www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/62383/german-cars-among-worst-engine-failures#ixzz2JfPhjBH1

norisz01 2013.02.01. 17:54:50

@merida001: látom te is feltudod sorolni sorba a legproblémásabb autokat,
japán és kész.

merida001 2013.02.01. 18:31:11

@Schütii: Lapozd végig, nincs minden! :)

merida001 2013.02.01. 18:32:25

@norisz01: A problémád az, hogy nincs neked "problémás" autód és így legalább nyugodt szívvel fikázod...

merida001 2013.02.01. 18:33:54

@w a s d: Lapozd végig a repertoárt és hiányos lesz a németekhez képest...

Ciri 2013.02.01. 19:22:45

@édeslajos:
Muszály folyamatosan hülyét csinálnod magadból? Nem unod még?

édeslajos 2013.02.01. 19:28:37

Muszáj. Melletted öröm hülyének lenni.

rapchee 2013.02.01. 19:53:43

@Rocko-: pontosabban egy hidrogén molekulának nagyobb az energiatartalma, mint a benziné vagy az lpg-é, viszont x köbméterbe kevesebb fér, mert könnyebb

a hidrogént pedig nyilván nem menet közben kellene készíteni, hanem otthon (teszem azt napelemmel, szélerőművel), vagy a villamos erőművek fölös áramtermelését lehetne ráfordítani (az erőművek egész nap úgy "mennek", hogy a reggeli és esti csúcs igényt ki tudják elégíteni, de napközben és éjszaka nincs akkora igény, viszont nem lehet őket csak úgy leállítani, úgyhogy "üresben" járnak)

rapchee 2013.02.01. 20:03:48

@w a s d: heh tényleg fordról el is feledkeztem, bár amennyire tudom az európai fordoknak nem sok köze van az amerikaiakhoz

uh nem hiszem hogy a hidrogén szivároghat egy tartályból, az rettentő veszélyes lenne. úgy tudom hegesztésnél szokták használni, szóval nagyon könnyen begyulladhatna, ha csak úgy kiszökik

csak az egyértelműség kedvéért, én is a hidrogén elégetése pártján vagyok, nem az üzemanyagcelláén

Mazzzzu 2013.02.01. 23:24:34

@Tie: Disco II az erősebbik 2,5 TDI vel, öö 140 ló? vagy vmi ilyesmi.. megy mint a dög és városban 9-10 litert eszik, apám autója, nagyon szereti csak nehézkesen száll föl :D, de még hozzá kell tennem, én imádom a kocsit, de véletlenül se "kultúr" jármű beindul írtozat nagy fekete füstfelhő és jó hangosan kerregve zakatol, de tény, hogy dög erős, hívővé tett ez a kocsi :)

az adás nagyon jó volt, jó ez a nepperűzőrovat érdekes hallani a véleményeket :)

úristen mennyi komment :D Sajnos nem tudtam teljesen végig hallgatni hamarabb hazaértem mint, vége lett :P úgy hogy nem tom pontosan, szerintem Hidrogén autó üzemanyag cella módon, a hidrogént tankolsz és vizet pöfögsz a jövő, de nem értek hozzá, meg tévedhetek is :)

Mazzzzu 2013.02.01. 23:28:13

@rapchee: egyszer láttam valami alap autós műsorban, TV2 szombat este ment, Magellán talán, a lényeg az, hogy mutatták, 4-5 évvel ezelőtt, hogy a BMW által fejlesztett Hidrogén tartályt, üzemanyag tartályt, MEGGYÚJTOTTÁK, konkretice lángolt a tartály és szökött ki vastag sugárban, mint az aerosolokbóél az anyag, ugye a hidrogén és nem gyulladt meg meg semmi, óvatosan lefostam a bokám :D

35up (törölt) 2013.02.01. 23:59:35

@rapchee: "uh nem hiszem hogy a hidrogén szivároghat egy tartályból"

Sajnos rosszul hiszed. A H2 a legkisebb es legkonnyebb molekula, gyakorlatilag barmilyen anyagu tartalybol el tud diffundalni, nagy nyomas alatt es magas homersekletnel akar par napon belul is. A tarolasa nem trivialis feladat:
en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_storage

A hegesztopalackoknal egyreszt szigoruan szabalyozva van a tarolas (zart terben csak folyamatos szelloztetes mellett tarolhatod, szabad levegon meg nem tudod meggyujtani a kiszivargott hidrogent), ill. ugy tudom, a palackok nyomasa is limitalva van.

rapchee 2013.02.02. 00:41:13

@35up: kösz a linket, örülök hogy ezzel ilyen szinten foglalkoznak ezek szerint.
végigpörgettem a hondás tanulányt, ami alapján annyira nem néz ki vészesen a dolog, bár nyilván jobb lenne ha egyáltalán nem diffundálna

összességében szerintem valószínűbb hogy megoldást találnak erre, mint hogy kitalálnak hirtelen egy hasonló szinten használható aksit

@Mazzzzu: hm azt megnézném, bár ez elég durván hangzik, kicsit inkább szenzációhajhásznak, mint reálisnak

Mazzzzu 2013.02.02. 09:28:01

@rapchee: megvaan :D nem gondoltam, hogy megtalálom, de sikerült :) tv2.hu/musoraink/magellan/40654_hidrogenautok.html#

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.02.02. 09:46:55

@Mazzzzu: Jaja, a TD5 jó kis motor. Van egy-két apró típushibája, meg ugye 300 körül a PD elemek drágák tudnak lenni, de amúgy nagyon jó kis motor. Mechanikailag megölhetetlen, 2.5-ös létére 2.5 tonnás bódéval képes eljárni 10 literből, jó kis gép. Az, hogy induláskor füstöl, az normális, gyári fícsör, indítózáskor kegyetlenül túldúsítja, hogy pöccre induljon. Ettől aztán amikor beindul, pöffen egy fekete pamacsot. De utána semmit. :)

Mazzzzu 2013.02.02. 10:31:20

@Tie: persze persze, de nekem az a fícsör, hogy pöffen egy nagyot, eltakarja a napot stb :D de hadd kérdezzek valamit, elvileg ez a motor a miénkben 4 hengeres, de ezt is TD5-nek hívjuk? ez a 2.5ös csak nem 115, hanem erősebb motor :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.02.02. 12:38:31

@Mazzzzu: ???

A TD5 azért TD5, mert öthengeres PD motor.
Ha 4 hengeres, akkor az nem TD5, hanem 200tdi, vagy 300tdi. Az viszont nem 140 lóerő. (hacsak nem tuning van benne). Amúgy a 300tdi is pöffen. Ezek ilyenek, így vannak jól. :)
Mikori évjárat?

rapchee 2013.02.02. 13:17:47

@Mazzzzu: ja, most értem, azt hittem azt mondtad, hogy a tartályt be lehetett gyújtani, annyira szivárgott a gáz, de ugye nem, alágyújtottak, hogy teszteljék mi törpénik, és ha jól értelmezem a tartály kieresztette a gázt mielőtt felrobbant volna a nyomás miatt, feltételezem valami okos rendszer.
eléggé vadul volt vágva a műsor mellesleg, "hidrogénes bmw, automata fékezés van váo, hű de még önjáró kocsik is, ja és még a hidrogénes bmw-ről eszembe jutott" O_O omg kategória hehe

rapchee 2013.02.02. 13:18:25

@Mazzzzu: ja és köszönöm hogy előbányásztad!

Mazzzzu 2013.02.02. 14:10:26

@Tie: www.osszesauto.hu/prg/autoinfo5.kk?fnMID=36017 96-os a miénk, 2.5 TDi négyhenger XS felszereltség, a mi forgalminkban csak 96 KW szerepel, de ez a linkelt motor:) Tuningról nem tudok teljesen minden gyári rajta, de mert ritka ez a motor ezért kérdeztem rá :)

@rapchee: nagyon szívesen, magam is kíváncsi voltam rá

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.02.02. 14:30:17

@Mazzzzu: Na, akkor az egy 300TDi, és egyes Discovery, nem Disco II, a 96kw pedig el van írva.
És amúgy a leggyakoribb motor az egyes Discokban a 300-as. :)

Mazzzzu 2013.02.02. 14:34:39

@Tie: okéfőnök, kösz a helyre rakást én azt hittem ez kettes :D mind1 köszi :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.02.02. 14:47:03

@Mazzzzu: A kettesnek hosszabb a csomagtartója (meg más a motorja, a váltója, stb), leginkább arról ismerni meg. :)

Mazzzzu 2013.02.02. 15:18:46

@Tie: meg kicsit más a lámpája, pl a miénknek lent van a lámpája hátul, de álló ugye, aztán a kettesnek meg följebb van meg ilyenek az a kettes amit valamikor régi TCTV-ben a Winkler tesztelt és fennakadt vele és hívták a traktorost de elszakadt a vontató kábel :D mind1 vmiért azthittem a miénk a kettes, de nem :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.02. 22:11:19

@merida001: jo pick up truckot nem gyartanak. Az amarok egy vicc, kiprobaltam, de hat nem is szamit full size nak. Szoval okfejtesed truck vonalon hibadzik ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.02. 22:12:39

Ellatogattam az automotor.hu ra - a totalcar utan mintha egy nepszabadsag ot olvastam volna a brezsnyevi pangas fenykorabol. A totalcar ban az a lenyeg hogy szubjektiv.

Rocko- 2013.02.02. 23:42:35

@visszakettopadlogaz: az Amarok pickup, ha a heavy duty kell, akkor keresd a konszern tehergépjárműveit. ;)
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Commercial_Vehicles#Current
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Trucks_and_Buses
valamint a MAN SE és a Scania AB-ben is többségi tulajdonsok. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:19:54

@Rocko-: koszi a linket :) en meg ezeket nem lattam soha kozuton! Az a baj a vw vel hogy kb par eve latta meg az oriasi usa piacot, a jetta meg a passat most kezdett el fogyni igazan. Eddig is voltak vw k az utakon, de a bogar ota elenyeszoen. Az uj bogarat itt terveztek californiaban es lam lam viszik mint a cukrot.

Rajott arra a vw amire a japanok vagy husz eve: itt kell tervezni erre az igenyekre, pl a toyota is akkor tort be a truck piacra mikor kijott a tacuma/tundraval. Az amarok: vicc. Half size nak draga, full size nak kicsi es gyenge. Ha lenne egy amarokom, nem tudnam mire hasznalni. Holnap reggel pl ra kene akasszam az rv m, utanna meg a krosszmotorszallito utanfutom. El se tudna indulni, nemhogy a Patterson passon atvigyen. ( 11% grade ) itthonra meg egy MAN TGA 500 kicsit nagy lenne, nem tudnak beadni a forro csokit a McDonaldsban :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:31:23

kepfeltoltes.hu/130203/706231268image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

@Rocko-: most koszos, de ez egy f250, a kep kulonlegessege hogy ez az enyem, most csinaltam. Nekem ez jobban tetszik mint egy amarok, ez szubjektiv, de a tenyek: ezzel 15500 lbs -t huzhatsz. Az amarokra 6600lbs a limit. No comment :)

Rocko- 2013.02.03. 00:33:41

@visszakettopadlogaz: az észak-amerikai VW-ről nem tudok mit mondani
dél-amerikában jelen vannak, durván, van pár saját típus, fejlesztés, meg jócskán ezek a szállítóeszközök amiket mutattam. mondjuk az valami elképesztően brutális hogy kamion, rajta meg méteres VW jel, nem is értem hogy miért nem vett még valaki valami régi, '80-as évekbeli pöttöm kockára, Polora vagy Jettára.

ottani piacra tényleg nem igazán való a famarok, inkább szerintem európai (és ázsiai?) piacra van. bááár, Argentínában most kezdték el gyártani, gondolom az is a dél-amerikai piacra kerül.

Rocko- 2013.02.03. 00:36:03

@visszakettopadlogaz: akartam mondani hogy az F650/750 se kisebb mint a MAN, de miután 20 perc alatt se találtam mindkettőhöz konkrét méreteket, inkább feladtam. :D
(ne várd hogy azt mondjam: szép. :D )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:37:50

@Rocko-: itt sok mexicoi van, neha latok mexicoi rendszamos vw gol t, ( nem golf, gol, szerintem a chikanositott polo ) meg sharan(7seater) meg golf ( nem rabbit!)

Jah, gondolom a vw konszernnel inkabb raktak a vw jelet a man okra mint a frank birodalom cimerallatat :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:40:20

@Rocko-: az F series 450 felett mar nem jo - abban az ertelemben hogy azok mar legfekessek, nagyon raznak, stb ezzel lehet ugy jarni mint egy szemelykocsival. Szerintem meg amugy szep :P :)

Rocko- 2013.02.03. 00:41:40

@visszakettopadlogaz: igen, vágom a Golt, meg úgy nagyjából képben vagyok a dél-amerikai piac perverzségeivel. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:44:50

@Rocko-: amugy a del amerikai autozasban azt nem ertem hogy pl a benzin olcsobb mint itt( extrem olcso pelda venezuella) miert megis toyota echo meg vw gol meg minden amibe kis fillerb@szo motor van? Azert akkora csorosag nem lehet. Ha magyarban kb 100ft/liter lenne, ki venne haromhengeres kocsit?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 00:51:25

@Rocko-: ott lax? Ha igen merre? Ha karibi allamot mondasz ugy legy atkozott! :D

Rocko- 2013.02.03. 01:05:45

@visszakettopadlogaz: nem, én még óhazában lakozom. :P
csak valamikor elkezdtem beltúrni a déli vw témába, és van pár érdekesség (pl. SP02, Taro, Parati, Fox).

és de, csórók, Argentína 574, bolívia 92, Brazília 331, Chile 386, Kolumbia 318, Ecuador 292, Paraguay 320, Peru 301 USD a minimálbér.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 01:09:36

@Rocko-: ertem. Pontosabban nem ertem. Vesznek egy kocsit jo dragan es nem mennek veke mert draga a benzin. Balin ( asia ) a benzin mint otthon, de nem is vesznek kocsit hanem mindenki robogoval/triciklivel/50ccm negyutemu hondaval nyomja, meg mindennel ami pofog. Na mindegy, elkanyarodtunk. Otthon is jo lakni, nem a relativ szegenyseggel van a baj hanem hogy mindenki meg akarja folytani egymast... De ez mar egy masik blog temaja.

Rocko- 2013.02.03. 01:14:14

@visszakettopadlogaz: gondolom más kultúrkör, ázsiában a 2-3 kerék a menő, Kínában a szedán, Európában a dízel, ott meg a kisautó.

cukkorborsó 2013.02.03. 02:20:23

@Shadowbull: nem ez lenne az első eset, sőt!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.03. 07:55:37

Ez a "wankel motort hajtunk hidrogennel" ez valami olyasmi hogy egy tobbszorossen leszerepelt megbizhatatlan technikat otvozunk egy nem kiforrott kitudja milyen technikaval. Nem tul biztato.

Rocko- 2013.02.03. 10:04:27

ez így van, de még frodulhat a kocka. :)

jeguska 2013.02.03. 18:52:06

üdv Működik már ez a Jármüazonosító Adatok,autó előélete,vagy Előélet,Kártörténet,címeken adatszolgáltatás használt autókról.Kell-e kódot kérni valamilyen intézményből a be lépéshez hogy itthonról is be léphessek. segítsetek köszi

Agr3ssor 2013.02.04. 08:54:45

@BenFranklin: Óriási baromság... Ezt te honnan vetted??
Renault Klubosként csak úgy 4 tucat rönó fenntartását van módom figyelemmel kísérni...

Olyan jópofa, mikor az típust legkevésbé sem ismerők osztják az észt...

Ja, mielőtt megkapom... A BMW-kről is tudnék mesélni!

w a s d 2013.02.04. 11:47:58

@visszakettopadlogaz: Lehet, hogy drágább a többi hasonló méretűhöz képest az Amarok, de csak annyival, mint a VW általában, legalábbis az itthoni árak szerint így látom. Nagyobb pickupot meg nem is nagyon árul itt senki. Meg mintha itt a TC- n azt írták volna, hogy nem egy, hanem két átlagos raklap fér fel a platójára, mert felmegy keresztben is, amit a legtöbb versenytárs nem tud. Nyomatéka meg azért van 420 Nm a csúcsmotornak benne, ami ott van, ha minden igaz, ahol az Ford F belépőmotorja is. Ha úgy nézzük, hogy kisebb teherautó eleve, akkor azért nem rossz.

Akinek meg nagyobb platós kell, az vehet itt VW Craftert (ami kb. ugyanaz, mint a Mercedes/Dodge Sprinter), platóval, duplakabinnal, 4wd- vel, talán még nyerges is. Vagy van hasonló méretű Iveco az olaszoktól, Renault Master a franciáktól. Persze ezek gyengébbek, vontatni se vontathatnak akkora tömeget, és teherautók kinézetre is egyértelműen a pickupokhoz képest a különálló lemez platójukkal, de elég nagyok, és pl. az Iveco Daily 4x4 szerintem azért jól is néz ki:

www.italcamion.hu/WEBSET_PICTURES/218/IVECO_Daily_4x4_mp165_pic_53977-kicsi1.jpg

méretei a nem 4x4- es Dailynek:

www.iveco-levantex.hu/letolt/daily/alvaz/65c18.pdf

Valószínű, amerikai mércével rendes pickupra itt kicsi lenne a kereslet, meg vontatni se nagyon akar hobbijából kifolyólag túl sok ember akkora tömegeket, másképp csak árulná már valaki, ha mást nem az ottani pickupokat.

Rocko- 2013.02.04. 13:51:19

@w a s d: "Meg mintha itt a TC- n azt írták volna, hogy nem egy, hanem két átlagos raklap fér fel a platójára"
na erre kíváncsi voltam, vegyük alapul az EUR raklapot, ami 1200x800 miiliméter.
blogs.timeslive.co.za/wheeldeal/files/2010/09/VW-Amarok-Dimensions.jpg
ide csak nyitott platóajtóval megy fel.
viszont pormofotón felférne kettő is: www.volkswagen.co.nz/media/country/nz/x/models/amarok.Par.0069.Image.jpg/am0040.jpg
persze promofotó, azon általában az Eiffel torony is felfér a paltóra. :)
szóval dupla fülkénél kisebben fülkeméretnél hihető.

merida001 2013.02.04. 19:18:43

@visszakettopadlogaz:

Te kipróbáltad és szerinted nem jó...ez a vicc!! :))))))))) Egy nagy vicc vagy, hogy ezt így kimered jelenteni. Kategóriájában ott van a toppon az új Ford Rangerrel karöltve! Nézd meg jobban - komolyan mondtam "nagy tesztmester" :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 19:26:13

@merida001: azt nem tudom hogy vicc vagyok e, ahhoz nem tudok hozzaszolni, de az amarokot kiprobaltam, es vicc. Nem az aminek mondjak. Az elobb belinkeltem mennyit huzhatsz vele, ja meg nincs is lehetoseg 5th wheelt ratenni... ha azt mondanak hogy egy jo kis kocsi nagy ulessel nemi latoval es energia takarekos ( ertsd gyenge ) akkor azt mondom hogy oke, de mint truck: vicc. Gyenge, mint az alvaza mint a motorja, a fekei kb fele akkorak ranezesre mint a ford f250-n, ( de irhattam volna a chevy 2500 vagy ram 2500 is ) ez egy light truck, mint a toyota tacoma vagy dodge dakota, semmi tobb. Olyan mintha azt irnak hogy Dzsudzsak Balazs vilagsztar. Nem az, csak profi focista, ami nagy kulonbseg. Szemelyeskedesbe meg ne csusszunk at, maradjunk az autoknal.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 19:32:17

@w a s d: itt nincs mas valasztasod, egy rendes lakokocsi 21feetnel kezdodik kb 5000lbs sulynal. Egy 40feetes toy hauler 18.000lbs, de egy atlag 28feetes rv ( ami utan kell huzz utanfutot mert a 5th wheel elveszi a helyet a platorol es nem tudsz feltenni krosszmotort, jet ski, quadot, stb ) az 10.000lbs korul van. En ossz guruloban kb 20k felett vagyok, na arra kivancsi lennek hogyaqn huzna fel egy emberes hegyre a vw. Ezert kene a vw nek ( mint a toyotanak ) tervezni ide egy rendes truckot, sokan vennek ( lehet en is )

"torpeben kicsi a jo ". Truckban meg az eros.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 19:38:35

@w a s d: a szervize tobb mint ketseges egy iveconak, talan csak a beszerzese lenne bonyolultabb :) fordot meg minden sarkon kapsz, HenryFord foldjen meg szerintem nincs muhely ahol ne tudnanak csinalni mindent egy fordon, foleg ha szogegyszeru truck. Egyszer lattam egy osszetort F350 HD kabelkotegeit kiszedve, talan annyi se volt mint egy honda civicnek. A merev hatsohid, letraalvaz, 60 eves hajtaslanc ezerszer kiprobalt es bizonyitott, hirtelen nem is tudok olyanrol akinek baja lett volna vele. ( 4 uj lengescsillapito $112, otthon kicserelni fel ora, az enyemen ki kellett cserelni mert meg lett emelve a kasztni es kellett bele hosszabb )

a vw nek kene gyartani egy hasonlo egyszeru autot, de szerintem ok bonyolulta tennek - nekik mar szerintem derogal a merev hid+letra alvaz combo.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 19:42:31

www.ford-trucks.com/forums/index.php

itt olvashatsz erdekes dolgokat, 800.000miles egy enginnel, ( 7.2L ) vagy egy baromrol aki szerelt egy v8-ast a platora is just in case for a better 4wd experience :D

ide barki irhat barmit, azt erdemes elhinni ahol van fenykep.

Ciri 2013.02.05. 09:32:12

@visszakettopadlogaz:
"Az a baj a vw vel hogy kb par eve latta meg az oriasi usa piacot, a jetta meg a passat most kezdett el fogyni igazan. Eddig is voltak vw k az utakon, de a bogar ota elenyeszoen."

A Jetta generációk (nálunk Jetta, Bora, Vento) még népszerűbbek voltak, mint európában. Piacvezető helyezésről is rémlik valami az egyik szériánál.
Anno a Vento-ból volt kupé is (kabrió is?), kizárólag az usa piacon árulták, illetve ha megnézed az aktuális modellt, ott már elérhető a hibrid, európában még be sem vezették. A Golf (F-el) is elég sikeres évtizedek óta.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.05. 18:43:44

@Ciri: ugyan. Sokat eladtak belole, de labdaba nem rugott a japan kocsik mellett. Iden husz eve hogy amerikaba jottem eloszor, az utcakep resze sosem volt a vw ( vw kisbusz, bogar kivetelevel )

Ciri 2013.02.06. 04:01:09

@visszakettopadlogaz:
Hát nem tom, te élsz ott. Ha nem leszek lusta keresek valami forrást a Jettákkal kapcsolatban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.06. 04:22:48

@Ciri: a vw kisbusz/bogar az nepszeru volt nagyon regen, olcso volt gyenge de azert jo. Amikor felemeltek 55 re a sebesseget az autopalyan ( tehat 70 ert nem szolt a rendor ) gyakorlatilag fenysebesseggel eltuntek az utakrol, nem birtak a tartos padlogazat es ugye itt vannak nagy hegyek. Amugy belegondoltam, mi egy kb harminc eve megvehetetlen autorol beszelunk, es ehhez kepest most ossze tudnal az utcan szamolni belole vagy tizet Friscoban - ez valami felelmetes.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 00:02:14

@visszakettopadlogaz: Jó, oké, csak egy baj van vele; kell hozzá egy saját benzinkút, vagy eltéríteni egy tankerhajót...Legalábbis itt, Európában.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 00:53:55

@visszakettopadlogaz: Mi ez az 5th wheel?A pótkerék?Vagy mire mondják?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 03:46:28

@geegee.: ha akarsz huzni nehez lakokocsit, ( kb 25 meter hosszut ) azt nem tudod hagyomanyos modon, mint europaban, mert felborit. A nagyobbakat csak ugy tudod huzni mint eu ban a kamionok a potkocsit, van egy forgozsamoly a platon es arra akasztod ra a lakokocsit. Na az a forgozsamoly a 5th wheel. ( angliaban is igy hivjak, de ott csak a kamionoket ertik alatta. )

a suly igy itt jobban a tryck ket tengelyenek kozepebe esik, nem a hatso tengelyek moge, sokkal stabilabb a vontatas.

a masik elonye ennek a megoldasnak az hogy igy a lakokocsi utan tudod huzni egy masik "utanfuton" a krosszmotorod, jetskid, quadod, horgaszcsonakod, stb, ezt a megoldast hivjak triple towing nak vagy tri tow nak, tandem towingnak. ( a keleti allamokban tilos, ott nincs hely a benzinkutakon ilyen hosszu es "tolathatatlan" szerelvenyeknek )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 03:50:46

ilyen egy 5th wheel rv ( recreation vechicle , RV , lakokocsi ) ez csak 32feet hosszu, van a weekend warriortol 42ft hosszu is

mondjuk ez pont "toy hauler", tehat be tudsz allni a motoroddal stb a belsejebe mint egy garazsba, igy nem kell huzz semmit magad utan, az en lakokocsim nem ilyen, az hatul zart, nincs benne garazs igy utannam huzom a motort )

peldanak viszont tokeletes ez az rv, de ha beutod a googlebe hogy 5th wheel rv biztos kiad par millio kepet :)

sfbay.craigslist.org/nby/rvs/3546212633.html

Shadowbull 2013.02.13. 06:56:43

@visszakettopadlogaz: sose ertettem a lakokocsizast, hogy mi abban a jo... plane egy ekkora nagy disznot huzigalni mindenhova.

Gondolom Amerikaban is ismerik az apartman meg a hotel fogalmat :)

Ezeket lehet egyebkent sima jogositvannyal is vontatni?

Rocko- 2013.02.13. 07:29:33

@Shadowbull: noja: az a lakókocsi lényege, hogy magaddal viszed az otthonodat.
na de akkor minek megy el az emebr, ha otthon akar maradni?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 07:40:34

@Shadowbull: lehet sima jogsival, akkora lakobuszt is lehet mint otthon az ikarus - ha max 5 en utaztok vele.

Nekem egy 23 feet hosszu van,

kepfeltoltes.hu/view/130213/1113237191image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

csak arra hasznalom hogy minden heten kimegyek a krosszpalyara es ott motorozok, ( gyerekkorom ota krosszozok) ha nem is alszok kint de tudsz atoltozni meg a hutobol inni meg van wc ( tartalyos, white tank az ivo viznek, grey tank ami a konyhabol jon, black tank ami a wc bol jon, aztan leengeded az rv dump nal )

Ha messze megyunk akkor berlek egy 40 feetest ( 4 napos motorozas pl vagy nyaralas, kutyaval egyszerubb mint a hotel, az en draga kiskutyam csinalt mar $700 as szamlat egy pet friedly hotelban ) tudsz berelni $79 ert naponta, evi negy ot alkalomra nem veszek $100.000 ert rv t.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 07:42:42

@Rocko-: ha elmesz st louisba megnezni a gateway archot akkor azert a par oraert utazol 7-8 napot, jobb ugy hogy viszel egy konyhat, egy wct zuhannyal meg ott alszol ahol akarsz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 07:47:19

@Shadowbull: ja, a kepen az enyem van, $800 ert vettem ket eve, ( gyakorlatilag ingyen vannak ilyenek ) 23 eves de makulatlan. A celra - amit az elobb leirtam - teljessen jo.

Shadowbull 2013.02.13. 07:57:16

@visszakettopadlogaz: mondjuk 800 dolcsiert tenyleg ajandek, plane ha van hova is tenni, es van mivel elhuzni :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 08:05:03

@Shadowbull: ezt mondom en is :) tele van a craiglist ilyenekkel, gombokert van! Mindig kacerkodok a gondolattal hogy veszek egy nagyobbat/jobbat/szebbet de nem visz ra a lelek, nincs erv ami mellette szol. Az auto/motor az mas, ott az esz ervek nem szamitanak, ott az ember hamar beleszalad egy " hirtelen felindulasbol elkovetett vasarlasba" :)))

Shadowbull 2013.02.13. 08:10:34

@visszakettopadlogaz: az USA azert nagyon mas, mint az EU.

Itt egy ilyen szerelvennyel meg kozlekedni sem tudnal, mert beszorulnal az elso keresztezodesbe :)

Mi minden nyaron az olasz tengerparton lazitunk, de ott inkabb berelek egy apartmant, es letolom 160-nal az autopalyan a tavot. Meg is bolondulnek, ha egy ilyennel kene 90-nel docognom 500 kilometert:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 08:23:33

@Shadowbull: oh, paras szemmel gondolok a 160km/h ra, itt 65mph a limit... Igen, eu ban wc-s parkolo minden tizkilometeren, itt a 80-ason 100miles ra vannak egymastol :/ a midwesten lattam tablat hogy next gas 250miles... ha nemetben mondjuk a nem korlatozott reszen megfaradsz a folyamatos ketszazas tempotol akkor csak kiallsz es iszol egy jo olasz kavet ! Na itt ilyen nincs, nincs limit free autobahn, nincs 200-as tempo, a jo olasz kavet meg szoba se hozzuk.....

Egesszen mas.

Shadowbull 2013.02.13. 08:44:58

@visszakettopadlogaz: 65mph, asszem tokon is szurnam magam :)

Itt altalaban 130km/h a hatar ~81mph, de az olaszoknal siman lehet 150 korul tolni, osztrakoknal 145 alatt meg sem mernek, es 160ert is csak moderaltan kell fizetni.

Mi lenne ha feletek lekapcsolnanak mondjuk 100mph-val? Mennyibe kerul?

Rocko- 2013.02.13. 08:45:40

@visszakettopadlogaz: mondjuk ezt az alacsony speed limitet nem értem, akkora ország, mi baj a 130-cal?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 08:46:07

@Rocko-: ahol ott tudsz aludni es meg kedves sem kell lenni a haziakkal mert fizetsz? :DD az otlet jo, eszembe jutott mar nekem is :D de tobbet latsz az uton, hiaba lakok itt miota, ez az orszag mindig ujat tud mutatni nekem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 08:51:01

@Shadowbull: 100-110mph felett nem kerdeznek, bevisznek kerdes nelkul. Komolyan. Van kivetel de az elenyeszo. ( extra udvariasnak kell lenned, mar ha egyaltalan szohoz juthatsz ) buncselekmeny, veszelyeztetsz masokat. Meg gondolom olvastal olyan hireket hogy valahol elveszik a kocsit amivel "elkovetted a kozveszely okozasa buncselekmenyt.." Rohej szerintem. Amugy vannak reszek texasban meg utah ba ahol 80 a limit, sajnos szo sincs arrol hogy megemelnek :(

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 09:02:06

@Shadowbull: mondok valami erdekeset: belegondoltam, igazabol nincs is igeny ra. ( nagyobb sebesseg ) nem emlekszem hogy - foleg szuletett amerikai - mondta volna barati korben hogy keves a 65. Mi magyarok szoktunk errol beszelgetni hogy keves, de nem emlekszem hogy mas errol beszelt e volna. Elso felesegem amcsi volt, szerinte pont jo ez, mert a nyugdijasoknak ez is sok, a fiataloknak a 100 sem lenne eleg, aki meg versenyezni akar ugysem kozuton teszi ( mondjuk eziranyban en mast gondolok ) szoval igazabol nincs is igeny a nagyobb limitre.

Rocko- 2013.02.13. 09:24:06

@visszakettopadlogaz: nem kell kedvesnek lennie, te vagy az ügyfél, ők legyenek kedvesek veled. :)

Rocko- 2013.02.13. 13:14:35

@visszakettopadlogaz: jó, de hát azért nagyon nem mindegy hogy átugrani másik államba 5 óra vagy 3. oké, nyuggernek sok, ne menjen annyival, nem kötelező. de aki meg szeretne?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 15:38:10

@visszakettopadlogaz: Aham, értem, köszi."Amerikás" (akik jártak már kint...) cimboráim meséltek ilyen szerelvényekről, de azt nem tudták, hogy hogyan van megvalósítva.Mert csak mozgásban látták.De nagyon frankó lehet, azt elhiszem... :-)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 15:40:18

@visszakettopadlogaz: Fantasztikus.Ezt itt már simán nyergesvontatónak hívnák... :D

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 15:59:58

@visszakettopadlogaz: Basszus, hihetetlen olcsóság van az usákoknál, becsüld ezt meg...Itt a svédeknél kb 1000 sek (olyan 140USD)-be kerül egy napra egy fiat ducato/ford transit alapú lakóbusz amibe nagyon szűken férel 5 ember, jó, ha 6-7 méter hosszú a vezetőkabinnal együtt.Vagyis dupla áron fele akkora...Fotós oldalakon is azt látom, hogy usa-beli emberek ilyen félmillió forintos fényképezővel készült képeket raknak ki.Csak épp lehet a 3.-ába sem kerül nekik...Fax kivan...És nem az a bajom, hogy ott olcsó, hanem, hogy itt miért nm annyi.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 16:15:12

@Shadowbull: Ja, ez a másik.Főleg, ha megyek 150-180 kmh val valahol a semmi közepén...ott is vannak zsaruk, mondjuk a sivatag belsejében?Ez a Svédország is elég néptelen tud lenni az északi régiókban a tengertől (botteni öböltől) távolodva a norvég határ felé szinte alig látni élő embert, csak a fenyő, meg a tundra.Nem hogy rendőr, még jávorszarvas se nagyon van... :D Szóval ott simán lehet száguldozni, ha egyébként rajta tudsz maradni az úton.Ha meg lecsúszik valaki, akkor ott helyben meg is halhat, annyira nincs forgalom, pláne este.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.13. 16:16:09

@visszakettopadlogaz: Az előbbit tőled kérdeztem volna, csak elcsúszott...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.13. 17:49:17

@geegee.: rendorbol jut mindenhova :))) arra figyelnek mindenhol a vilagon :)

becseit 2013.02.15. 21:28:06

@BenFranklin: Ha KBT-s rendszámú, akkor vagy BM-es, vagy MÁV-os.

w a s d 2013.02.16. 13:46:52

@visszakettopadlogaz: "igazabol nincs is igeny ra. ( nagyobb sebesseg ) nem emlekszem hogy - foleg szuletett amerikai - mondta volna barati korben hogy keves a 65."

Az a vicces, hogyha meg egy autótesztnél megnézi az ember a hozzászólásokat, akkor kis túlzással a 200- 250 LE alatti autókat leszólják, hogy azzal nem lehetne tartani az autópálya tempót.:D

w a s d 2013.02.16. 13:49:37

@w a s d: Na persze gondolom ott is inkább az autók iránt nagyobb érdeklődést mutató emberek foglalkoznak ilyesmivel, hogy autókról olvasnak, aztán még a véleményüket is elmondják róla.

kisörDög 2014.02.14. 03:04:00

Ki gyártja a legjobb autókat.Szerintem olyan nincs hogy ,,legjobb autó,, De nem azért mert ma keverednek a gyártók,közös tervek,stb.stb..hanem mert nem a ,,minőségről,, szól a dolog.A francia milyen? Szeret próbálgatni,ha veszteséges is belemegy egészen extra változtatásokba.Aki ezt szereti,francia autót fog venni.A német,precíz,minőséget szereti.Aki ilyen,az német autót fog venni.Az olasz,... az az autó szét is eshet a sofőr alatt,kit érdekel,az olasz művész,elegáns forma,lelke van egy olasz formának.Ezért veszik az olaszt.És fojtathatnám......... Semmi köze szerintem egy gyár sikerességéhez nincs a minőségnek.Megkockáztatom.Ha a föld nagy része a minőséget kéri,akkor a német megél belőle.De amiatt az olasz nem fogja abahagyni a gyártást.Jó,kisebb lessz a cég,bukdácsol,lehet meg is szünik itt-ott egy-egy,de nem fogja mégha a Jézus jön is le a keresztről az eszméjét,az ,,álmát,, feladni.... Hogy van az hogy a Skoda ma sikeres,a Seat meg jó hogy nem csődöl be (pl. Toledo) Mindkettő,ugyanazt a minőséget használja.Viszont a Skodánál nagyon jól belőtték a célcsoportot.A Seatnál ez teljes csőd,és ma ott tart hogy eszeveszett gondolatmenet folyik arról,merre is vezet a kiút............ Mégegy,talán nem idevaló: Nem mindig tetszik nekem hogy felvásárolják az autómárkákat.Lamborghini.. Lehet hogy sikeres,de nekem ez nem kóser akkor sem,mert egy olasz autó nem a német ,,hideg,, vonalakról szól.Ha vasalóval átmennék azon az autón talán több változást vennék észre,mint amit ma látok.Nem erről szól egy olasz autó,megölik a lényeget a németek.

kisörDög 2014.02.14. 03:15:04

@kisörDög: a ,,kit érdekel,, kritikának hangozhat,ugy szerettem volna írni ,,nemfogja túlzottan érdekelni,,