HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész
  • ikke i drift: Kb. évente-kétévente én is visszatérek, és mindig könnybe lábad a szemem az olvasás során. Ez az ... (2019.07.07. 21:54) A zöld Merga titka
  • ketmolnarauto: ketmolnarauto.hu/ (2019.06.23. 12:18) Gyári vagy utángyártott alkatrész?
  • okleveles naiv: @mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vez... (2019.03.12. 20:56) Majdnem megölte egy kátyú

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Felmegy, átmegy, elakad?

2013.02.14. 13:50 Tcomment

Címkék: suv terep

A vajon a Dacia Duster, vagy a húszmilliós VW Touareg jobb terepen? Vagy más? Kipróbáltunk 9 SUV-ot, és meglepődtünk az eredményen.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr65080337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabi1983 2013.02.14. 14:03:07

Jó az összehasonlítás. Köszi

szabi1983 2013.02.14. 14:07:31

A Honda nem tudom ezt hogy képzelte. 16 cm-es hasmagasság és amatőr összkerékhajtás. Lehet, hogy tévedek de nekem ugy tünt mintha a Mitsu a hosszú egyes fokozatának köszönhette volna, hogy feljebb jutott. Ugy tünt mintha nagyobb sebességgel jött volna mint a többiek és a lendület ugye...
A Duster csudajó azt tudom mert használok terepen egy pont ilyet.
A Nissan az egyik legjobb a kategóriában.
A Volvo meglepett. Nem gondoltam, hogy ilyen ügyes.

szabi1983 2013.02.14. 14:09:30

Én Nissant választanék ha nem lenne épp kifutó model és nem kellene emiatt nagyobb értékvesztésre számítani. Bár szerintem a következő X-trail sokkal gömbölyübb és személyatósabb lesz sajnos.

kewcheg 2013.02.14. 14:18:35

a Jimny és az itt nem szereplő grand Vitara a király.Igaz hogy rém puritán mindegyik,igazi munkagép, de a Grand Vitara pl. kb. a hűtőrács alja vonaláig vízhatlan. Vagyis méteres gázlón átmegy és a belseje nem lesz vizes.....

Tizenkettő 2013.02.14. 14:27:34

Én dustert próbáltam, és tényleg baromi jó.

Carisma001 2013.02.14. 14:42:46

& the winner is: The New MITSUBISHI Outlander! :)

THX TC!

szabi1983 2013.02.14. 14:43:36

@Tizenkettő: Én meg voltam győzödve, hogy a Duster terepen veri az egész bagázst kivéve talán a Nissant. De valamiért annyira nem remekelt. Talán a gumik miatt. Mi Mischelin téligumival használjuk most.

srank 2013.02.14. 14:54:26

én sem értem miért nem tudtak egy új vitara-t kunyerbálni a teszthez, mondjuk a honda helyett, valószínűleg egy a háromajtós grand vitara is best buy lett volna ár/használhatóság tekintetében ;)

Tabulator 2013.02.14. 14:55:35

Az L200 hólánccal tepert fel a végén vagy nélküle?

jarics 2013.02.14. 14:55:56

Az égéstérre vonatkozóan dugjátok már fel a robogómániátokat valahová. A mai adásban 3 perc volt kb. autókról.

jarics 2013.02.14. 14:57:12

@kewcheg: az egyszerű nagyszerű.

BBSTi 2013.02.14. 15:00:51

Menyasszonyom csak rá-rápillantva nézte a tesztet, őt nem igazán érdeklik az autók, de az Outlanderre felfigyelt, majd kijelentette, ha alkalmunk lesz rá, ő olyat szeretne. Ehh, erre az az szemét Mitsu nem agyonveri a teljes mezőnyt :D :D

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.02.14. 15:03:00

@szabi1983: Duster-t gyárilag "4évszakos"-sal adják, lehet hogy azzal ment, mert említették a cikkben hogy a "gyártó által javasolt" gumikkal mentek...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.02.14. 15:03:33

@srank: én még egy Yeti-t is megnéztem volna....

- Szerzet - 2013.02.14. 15:08:58

Nagyon jó kis teszt, már rég vártam egy ilyenre, köszönjük! Amúgy egy Duster boldog tulajdonosa vagyok.

Autó-motor doktor 2013.02.14. 15:11:05

Van egy felspécizett Lada Niva Pickup-om,ha terepről van szó,akkor csakis arra esküszöm.

Ha már SUV kategória,akkor a facelift előtti X3 az über az X Drive összkerékhajtásával és a tesztben szereplő Touareg.Ebben a tesztben igaz nem nyert,de 50.000 Forintból olyan átalakításokat lehet rajta végrehajtani,amivel verné a mezőnyt.(ECU programozás...stb.)

Erdei osonó 2013.02.14. 15:16:24

Én azért etalonnak bevettem volna egy UAZ 452-es SUV-t is a tesztbe. :D

saxos 2013.02.14. 15:22:21

jó autónak tartom a dustert de a többi autók jövőbeni tulajdonosai nem biztos hogy használnák terepen is vagy inkább soha

jarics 2013.02.14. 15:25:59

Szerintem meg a T-34-es. Ár/kg arányban is verhetetlen. A fogyasztása az talán lehet problematikus. :-)

solidaxle 2013.02.14. 15:44:44

Bocs, de terepjárósként HANGOSAN HAHOTÁZTAM, amikor Omm osztotta az eszet, h az a kicsoportos, kézenfogós terep azért a Nivát és az UAZ-t is megizzasztotta, blabla volna (mondom ezt úgy, hogy japóval járok)... Csendben kéne maradni terepjárós témában (ez már a sokadik alkalom amikor a Totálkár hüjjét csinál magából a témában), vagy a meghívott "szakértőkre" bízni a beszédet... Mindenesetre köszi a víg percekért! :-))

Globetrotter2014 2013.02.14. 15:52:01

A Haldexet sosem néztük sokra, amikor pl a Volvo V60 (ill hivatalosan a Passat) elvert mindekit az autobild összekrekes tesztjáben én inkább a tesztre gyanakodtam.

De tény, a legújabb haldexre a svédek is nagyon büszkék voltak.

Ugyanakkor, itt a feladatok elenyésző részét vették figyelembe nem is feltételenül a legrelevánsabbakat. Egy xc60as vagy X3ast nem fognak soha ennél komolyabb terepre vinni, sőt megkocákztatom hogy ilyet sem fognak látni.

Az osztrák síút lesz a legterhelőbb pálya nekik.

Ugyanakkor vagy egy csomó dolgo amire viszont tényleg használják majd (sima közúti forgalom), fekvőrendőrátkelés és sárvédőgyilkos járdaszegélyek, és ebben legalább annyira kelle majd brillirozniuk.

Én pl meglepődtem azon hogy aszfalton a volvók között az Xc60 mennyire élvezetes darab, hiába a magasság.

Lehet azzal jönni hogy a jimny milye cuki és jó terepen de minden másban valszeg nem lesz ott a szeren.

papptibi 2013.02.14. 15:59:56

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Téli Barum volt rajta. A lehetőségeink korlátozottak, 9 autót is nehéz már mozgatni, Yeti pedig egyszerűen nem volt az importőrnek. Egyébként alacsony is.
@Tabulator: lánccal. de fel is ment mindnehová.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2013.02.14. 16:12:12

@papptibi: "Egyébként alacsony is."

mármint a hasa? igaz hogy nem egy duster, de azért magasabb mint a crv-jé.

De ha nem volt, hát nem volt, azza nincs mit tenni...

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.02.14. 16:37:02

Párszor elhangzott a lényeg: "ezekkel a gumikkal"!
Egészen más eredmények születtek volna ha a terepviszonyoknak megfelelő gumik lettek volna a suvokon. Persze akkor nem lett volna életszerű a teszt úgyhogy jó volt ez így.
Személyes tapasztalatom van igazi terepjáróval. Döbbenet, hogy egy kissé átépített valódi terepjáró (G merci, defender, land cruiser, patrol, pajero, galloper, níva, samurai stb) mennyire képtelen fealdatokkal is sikeresen megbirkózik!
Egy difizár(vagy több), emelés, haspáncél, snorkel, csörlő és elsősorban a jó terep gumik megközelíthetővé tesznek szinte bármit a földön!

Invinoveritas 2013.02.14. 16:43:14

Érdekes teszt. Aki SUV-ot vesz, az nem megy ilyen helyekre, inkább havas út, sítúra, stb. Aki ilyen havas, saras helyen szerencsétlen haldex lamelláit égeti... na. Nem erre való. Hanem utazni. A Jimny meg pecázni járni, mert kb. Pécs-BP. útvonalon belegebedsz a komfortba, ill. annak hiányába a kőkemény kis terepesben.
A reklám jó ezeknek a SUV-oknak, sőt, meglepő helyeken el is mennek! De a leendő tulajokat nem érdemes erre buzdítani, mert annak horror szervízszámla lesz a vége - túlbonyolított és agyonelektronizált alkatrészek halálozhatnak el. (kollega pl. a Freelanderét gyepálta szét, mondván Land Rover az!) A Duster tényleg egy jó gép földutakon, de homok- valamint tőzegbányák felügyelőinek nem rendszeresíteném szolgálati használatra.

- Szerzet - 2013.02.14. 16:51:36

Ha jól értem, akkor minden autón más gumi volt, így a teszt eredménye nem tükrözi a valós képességeket. Kirívó példája ennek a Jimny, ami mind közül a legjobb terepjáró, és mégis elvérzett a kaptatón. Szerintem az Outlander sikere is a Pirelli téli guminak tudható be. Azt tudom, hogy a Duster négyévszakossal jön a gyárból, ez igaz lehet a többiekre is.

Faby 2013.02.14. 17:13:41

Videókat nem tudom megnézni, ha esetleg abban lenne a válasz. Valaki elmagyarázná, hogy miért kritikus a lejtőn feltolatni, miért nem jön össze ez az autók egy részének. Köszi.

NanD 2013.02.14. 17:23:22

Ha már ott volt az L200-ast végigzavarhattátok volna lánc nélkül. Csak úgy,miheztartás végett. Kíváncsi lennék hogy a pickupok hol vannak a suvokhoz képest.

Asztra 2013.02.14. 17:23:52

Vályi István kicsit jobban felkészülhetne Mitsubishiből: Ez az Outlandernek nem a második generációja; illetve azt mondja hogy a márka sosem volt nagy újító. Sokak szerint a GDI motorral viszont ők tették meg az első lépést a közvetlen benzin-befecskendezésű motorok populárissá tételének útján, és ez abban az időben elég nagy szám volt, még ha nem is ők találták fel azt.

Globetrotter2014 2013.02.14. 17:28:46

@Asztra: nézd meg a 91 körüli Mitsu kínálatot, és hogy mi mindent tudott pl a 91/92ben bemutatott Galant.

ezlegyen 2013.02.14. 17:31:07

Jó a teszt, igazán lehetne folytatása. AZ egyik képen hátul látható egy régebbi Captiva is. Érdekelne, hogy az mit tud, vagy például egy Sorrento.

Asztra 2013.02.14. 17:34:33

@ZF2: OK, egyetlen dolgot ragadtam csak ki, számos más ilyen van, nem akartam mindent előhozni :) (Pl 3000GT megoldásai)

Globetrotter2014 2013.02.14. 17:36:15

@Asztra: kár hogy így behaltak. Utólag Mitsu-Chrysler csoport sokkal ütősebb volt mint a Daimlerchysler. De ezt leginkább a nagybajuszúnak lehetett köszönni...

pheeroy 2013.02.14. 18:21:03

Hosszú hetek óta ez a legjobb és legizgalmasabb TC-s videó, gratula!

De, csak, hogy tisztában legyünk a fogalmakkal, ez nem OFF-Road-ozás volt, csak "sima" kemény terepen mentetek. Az OFF-Road: erdőben fák közt kijáratlan aljnövényzeten, vízmosáson, dagonyán, patakokon, kidőlt fákon át autózás. Oda bizony kissé átalakított, de minimum terepgumikkal felszerelt Suzuki Samurai-ok, rövid tengelytávú, régi G-s Mercik, Pajero-k, Defenderek, Uazok valók. És nem árt, ha visz magával az ember egy jópofa csörlőt is.

- Szerzet - 2013.02.14. 18:28:46

@Faby: Mert van olyan (elektronikusan vezérelt) összkerékhajtás, ami a hátrafelé kipörgő kerékre nem kapcsolja be a másik tengely hajtását. Ámbár ilyen volt az első generációs Golf Syncro is, ott a drága központi difi helyett szabadonfutó volt a hátsó tengely előtt, az hátramenetben szintén nem hajtott.

pheeroy 2013.02.14. 18:29:55

@anyahajókabinajtóhajtogató:

kell egy jó snorkel, és vasad mindenhol átkel! :))

csunyadiszno 2013.02.14. 18:36:00

@pheeroy: Én szereltem snorkelt a suzukimra de nem javult tőle a terepképessége.

Sailing 2013.02.14. 18:43:29

T tesztelők
nem szerepelt a teszten a terepezés ikon autója a Land Rover. Sem a Freelander2, sem a Discovery. a tesztelt autókkal körözzenek a városligetben.

Faby 2013.02.14. 18:43:38

@- Szerzet -: kösz.
De ez akkor nem lejtő specifikus, ugye? Értem ez alatt, hogy sík úton sem hajt hátramenetben, csak esetleg ez nem akkora gond, mint lejtőn/emelkedőn.

csunyadiszno 2013.02.14. 18:45:49

@Sailing: Freelander 2? Viccnek sem elég jó.

poháralátét 2013.02.14. 18:57:50

Én is megnéztem volna, hogy ugyanezekkel a feltételekkel egy terepjáró meddig megy..

De így se volt rossz! ;)

Autopeti 2013.02.14. 19:03:36

A háttérben álló sárga Praga szippantó a Hyppolit a lakáj c. filmben játszott. Csak hogy róla is essen néhány szó.

pheeroy 2013.02.14. 19:03:47

@csunyadiszno:
örülj neki. nagyot néztél volna! :DDD

- Szerzet - 2013.02.14. 19:08:09

@Faby: Persze, sík úton ugyanez a helyzet.

csunyadiszno 2013.02.14. 19:10:18

@pheeroy: Lehet, hogy az volt a gond, hogy egy swift volt az alany.

263 2013.02.14. 19:14:59

@- Szerzet -: A golf II. Syncrora gondolsz? Azt nem ismerem, de a 3-as Golf Syncro hajt hátrafelé is, ha nem hibás. Van több darabom, tudom. Pedig abban sincs központi difi, a hátsó difi előtt van egy viszkókuplung, és a hátsó tengelyhajtásban egy zárható szabadonfutó.Ha hátramenetbe teszed záródik. Én úgy tudtam eddig, hogy a 2-esé is pont ilyen. Egyébként a 3-asról is hallottam ezt a történetet, hogy nem hajt hátrafelé, pedig igen.

Bazsa81 2013.02.14. 19:19:29

Nagyon jó teszt, ekkora flottával még nem láttunk itthon (kint sem nagyon) hasonlót.
Objektív, jó terepválasztás. Saját tapasztalatom az,hogy a kamera soha nem adja vissza a valós meredekséget. A másik,hogy egy 2,5T feletti komoly terepjáró sem ment volna fel tovább ilyen gumikkal.

2 dolgot tanultam másként:
1 ha húznak ki valahonnan, nem nyomom a féket.
2. ha nem megy fel a kocsi, beteszem rükibe és abban engedem le a kocsit motorfékkel. de Lehet, hogy itt a felező hiánya miatt, nem sok értelme lett volna.
Összességében gratulálok a teszthez!

csunyadiszno 2013.02.14. 19:23:20

@Bazsa81: Fix összkerékkel és hátsó zárral se?

- Szerzet - 2013.02.14. 19:30:02

@263: 2-es Golfot próbáltunk és az nem hajtott. Viszkokuplungot nem is láttam benne.

Bazsa81 2013.02.14. 19:34:21

@csunyadiszno: Sőt, szerintem elsővel sem.
Korábban volt egy hasonló teszt egy sípályán és a nehéz terepjárók nem jutottak el addig, mint a 4x4-es személyautók. Hangsúlyozom, gyári gumikkal.

xfile 2013.02.14. 19:42:28

Hi!
Egyik szemem sír,a másik nevet...
Miért nem próbáltatok ki egy lada niva-t is,ami a mezőny belépőmodellje lett volna,legalábbis ár szempontjából?
Sztem a mitsu l200-as messze van a mentőjármű megnevezéstől,nem más mint egy kapcsolható összkerekes platós suv...legtöbbször egy régi samurai több helyre eljut,mint az agyonajnározott l200.Sok múlik a gumikon is,ez nagyon igaz,de akkor miért van külön at,és mt gumi,ha leszóljátok a jimny at gumiját????Hogy értitek azt,hogy a sima téli gumi jobb,mint az at???Érdekes...
Tényleg nagyon jó lenne ,ha egy alapáras zsír új niva-t is kipróbálnátok ezen a pályán!

xfile 2013.02.14. 19:46:18

@Autopeti: A praga legalább jó terepen,persze megvannak a korlátai,és viszonylag keveset fogyaszt...De akkor még nem említettük a 344dcsepzon-t.

misinator 2013.02.14. 19:49:36

A teszt remek volt! Tetszett. Életszerű, mert az ügyvezető igazgató úr nem fog rá más gumit szerelni, amikor kimegy vendégként az első vadászatra...

Egy mondatért kár volt Pista: Tudod... UAZ, Niva...
Most akkor Te vagy nem vezettél katonaként UAZ-t - a szintén gyári gumival :-))) - harckocsik által tereprendezett lőtéren, vagy AHHOZ nincs érzéked. /Én meg száraz aszfalton húzom magam nagy tempónál/
Én akkor döbbentem le eskü előtti kopaszként, amikor "végre" elakadtam az UAZ-zal, s kapcsolni akartam az összkereket: A "tulaja" vigyorogva közölte, hogy még az első kardántengelyt is leszerelte a parancsnokin, mert ő csak országúton jár vele:-)))
Terepszög, hasmagasság, rugóút, hangolás.
Ezekben a számokban a SUV-ok sehol nincsenek.
Ezt próbálják kompenzálni a meglepően jó - de nem biztos, hogy strapabíró - hajtásrendszerekkel.
Képzeld el, ha az UAZ-on lenne még hátsó difizár is...

xfile 2013.02.14. 19:50:50

@pheeroy: diffizár mindkét tengelyre,vagy központi torsen,felező és odavaló gumik kellenek ahhoz,hogy egy autónak nevezett terepjáró vagy suv elboldoguljon vhogyan,és persze némi vezetői tudás,tapasztalat!

tonyika1 2013.02.14. 19:59:17

Egy 5 ajtós Land Crusiert jó gumikkal szívesen megnéznék, hogy mennyivel jobb ezeknél..
Valóban nem hiszem, hogy a 10 milla körüli autó csodákkal valaki ki járna terepre pl. vadászni..

xfile 2013.02.14. 19:59:57

@srank: @misinator: Vadőrünk a 452-es uaz-zal akadt el egy tavalyi januári éjszakán,mégpedig úgy,hogy a két baloldli kerék alatt beszakadt egy kb.:felniközépig érő pocsolya(jégkása),és a jobb oldali kerekek a három centis havon kapartak volna,tehát csak a balos kerekek forogtak,az se mindig...Ha lett volna diffizár,ami nincs,akkor simán kijön.

tonyika1 2013.02.14. 20:05:23

Nekem volt dobozos UAZ-om orosz terepgumikkal..
Mindenhol elment, ahol nem akadt fel a hídja.
sima bála zsinórral le lehetett vontatni..

xfile 2013.02.14. 20:06:04

@tonyika1: Jól gondolod,mert az osztrák vadász is leteszi a sokmilliós terepjáróját,és a vadőr szakadt niva-jával megy ki a terepre...
Természetesen nem csak azért,mert az benne van az árban,hanem azért is mert az elmegy mindenhol,és nem kell sajnálni,ha meghúzzák a gallyak,faágak.

misinator 2013.02.14. 20:06:26

@xfile: Ezért írtam én is; a harckocsipályán szívtuk meg utána mi is időnként, amikor egyoldali kerekek kapartak el...mert egyszerűen nem volt lehetőség máshogy helyezkedni bizonyos szituációkban.
Akkor beszélgettük, hogy 3 difizárral csak különös kegyetlenséggel lehetne elakasztani:-)

xfile 2013.02.14. 20:12:46

@- Szerzet -: Abból az időből véleményem szerint nagyon igényes volt a személyautók között a mercedes 4matic rendszere.

263 2013.02.14. 20:16:13

@- Szerzet -: Most néztem képeket 2 esről, azokon olyan mint a 3-as. A visco a difi elejében van, arra csatlakozik a kardán. Na mindegy, amit próbáltál nem hajtott, de szerintem csak hibás volt.

xfile 2013.02.14. 20:16:25

@misinator: A gond csak annyi,hogy a levegős diffizárak tudod jól mibe kerülnek egy tengelyre,és már nem is érdemes számolni a két zárat...Mennyit is ér az uaz???
Ezért mennek vagyonokért a régi G osztályos mercik is...(többek között)

xfile 2013.02.14. 20:21:30

@pheeroy: Nagyon igaz,és a lényeget leírtad,hogy RÖVID tengelytáv!

xfile 2013.02.14. 20:25:08

@NanD: A pick up-ok összkerék nélkül olyanok mint egy ZSUK!

- Szerzet - 2013.02.14. 20:28:06

@263: Lehet, mert a tag hibásan vette, de megcsinálta, előre legalábbis hajtott. Te, ha viszko van benne, akkor minek a szabadonfutó?

xfile 2013.02.14. 20:28:38

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem hallottam még semmit a Snorker-ről, tényleg olyan jó?

xfile 2013.02.14. 20:35:57

@solidaxle: 96-97 körül volt a Csikósnak egy cikke az összkerékhajtásokról,szíves figyelmetekbe ajánlom,sztem nagyon tanúlságos!

xfile 2013.02.14. 20:36:56

@xfile: Lehet hogy később,nemrégen olvastam,bocs.

misinator 2013.02.14. 20:37:50

@xfile: Abszolút jogos.
Na igen, a közgazdaságtan kemény dolog:-)
S még így is a nagykirály terepjárók között van!

NanD 2013.02.14. 20:38:22

@xfile: Igen, pontosan azért lettem volna kíváncsi hogy pl az l200-as téli gumival, összezárt 4kerékkel, ugyanott mit teljesít.

srank 2013.02.14. 20:42:28

az összes orosz "csoda" azért kerül ammyiba amennyibe mert olyan amilyen , a tesztben szereplő 14 éves jimny 1,5M ft, egy 14 éves niva 0,5Mft úgy hogy még a gáz is benne van :DDD
de a suzuki az szar mert suzuki a régi orosz meg jó mert "amikor katona voltam ..." :D

263 2013.02.14. 20:47:23

@- Szerzet -: Gondolom hogy kevesebbet fogyasszon, és ne terhelje állandóan a viszkót. Lejtőn, jégen motorféknél jobb lenne, ha nem lenne, mert csak gurul utána a hátulja, mint egy első hajtásúnál.

Luighi 2013.02.14. 20:52:17

NÓÓÓÓRMÁLIS!?

A Duster és a Suzukik, meg az emlegetett Uaz, Niva és társaik kivételével egyik sem való a susnyásba!

Főleg nem a 20 milliós VW. A sajátodat kivinnéd? Pláne rendszeresen? Naugye. Akkor maradhatunk is abban, hogy ezek ilyen terepet többnyire SOHA nem látnak. Ha pl. a friss "buxával" a gazdi letér csak egy földútra,mezőre akkor már el is érte a járművel a "csúcsra járatást". Ott meg még egy fürdőszobás, mozis LIMÓ is elboldogul.Szerintem.

Ada 2013.02.14. 20:56:10

Omm Bácsi, köszönöm, ez most jól esett. Remélem, lesz folyatás, mert a Négykarikást és a Fiastyúkot hiányoltam a tesztből...

pheeroy 2013.02.14. 20:56:11

@xfile:

Snorkel. L-el. Az a nagy fekete légző cső, ami magasra nyúlik az a oszlop mellett. Ha méteres folyókon kelsz át, jól jön. :)

xfile 2013.02.14. 21:06:32

@srank: Az orosz gépek újonnan is töredéke árban pl..a jimny-nek,de akármelyiknek.Ez igaz.
De nézd meg a való életben, a youtubeon,vagy bárhol,hogy ki mit tud,mibe kerül az alkatrész,stb???Az a VALÓ VILÁG.

xfile 2013.02.14. 21:09:46

@pheeroy:Légszűrő kivezetés,kösz!

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.14. 21:12:06

Többen emlegették a G mercit, hasonló körülmények között a múlt héten:
youtu.be/7qaGA3y4AlQ

Fontos hogy ezen az autón is A/T gumi volt, ami tényleg nem ideális ilyen viszonyok között.

misinator 2013.02.14. 21:22:37

@srank: Szidta itt valaki a Suzukit? /Azonkívül, hogy Te kisbetűvel írtad a nevét?/

Az meg miért baj, ha valaki katonai körülmények között vezetett terepjárót, kifejtenéd?

papptibi 2013.02.14. 21:22:51

@Luighi: pont ezért csináltuk meg, hogy meglássuk, mennyi igaz az autók körüli dumából. Például a Hondáé tökre igaz volt :)

papptibi 2013.02.14. 21:24:17

@xfile: Sajnos nálunk már nem kapható a Lada Niva, úgy egy-két éve zárt be az utolsó Lada-importtal próbálkozó cég.

papptibi 2013.02.14. 21:25:32

@Sailing: Azért nem, mert nem valódi terepjárókról volt szó, a Suzuki is csak referenciaként szolgált.

Szabványok 2013.02.14. 21:26:36

Saját tapasztalataim:
UAZ: Nem az a jó benne, hogy mindenütt elmegy, hanem az, hogy mindent kibír. Elég megnézni, hogy néz ki az első tengely..

Panda 4x4: Városban, télen zseniális. Terepen nem baj, ha elakad, mert könnyen ki lehet emelni a sárból.

KIA Sportage: Aránylag egyszerű szituációban elakadt. Viszont, ha az elektronikát (ESP, kipörgésgátló) kikapcsoltam, 4x4 be, akkor egész jó.

pheeroy 2013.02.14. 21:31:02

@Terepjárós: Szép videó. Nekem személy szerint mind közül a G a kedvencem. Nagy Német Romboló! :)

young-old pkw 2013.02.14. 21:48:52

@Autó-motor doktor: régebben egy külföldi tv műsorban láttam ilyen tesztet.A BMW X 3 állt meg legelőször,már a hegy alján.Nevetséges volt.
Ott a Nissan X-Trail nyert magasan.

Ferror Ferror 2013.02.14. 21:49:45

SUBARU forester h maradhatott ki??? 4x4ben elméletileg tudja a tutit

xfile 2013.02.14. 22:01:06

Igaz suv-okról volt szó,de sztem. a niva már nem az.
Jó lenne látni egy aro10-et vagy 244-et vagy 320-at és a nivát vmint az uazt ezen a pályán retro címmel...

Rocko- 2013.02.14. 22:47:31

azt hittem a Duster szarabb lesz.
aztán átláttam a koncepciót: fapados autó, ott spóroltak a beltéren ahol tudtak (ebben nincs nagy szó), ellenben tudatosan a balkáni piacra szánták, balkáni körülmények közé, ezért amit tudtak, azt a képességeirek öltötték.

kisbergics 2013.02.14. 22:55:33

Én egy Hyundai Santa FE-t hiányoltam a sorból, (akár a sajátommal is szívesen jöttem volna) de öröm volt nézni a tesztet, köszönöm. (:

Cobra. 2013.02.14. 23:30:39

Lehetett volna valami meghívó terepjárótulajoknak, akkor több tesztautó lett volna. Ha esetleg rendeztek még ilyesmit, akkor elvinném a GC-t (ha már volt a Jimny magánkézből).

csunyadiszno 2013.02.14. 23:47:20

@Bazsa81: Igazad is lehet, tapasztaltam már ezt a jelenséget.

csunyadiszno 2013.02.14. 23:53:05

@xfile: Azért szólják le az at gumit, mert havas,jeges úton sehol sincs egy téli gumihoz képest. Ha szilárd burkolatú út van lefagyva vagy behavazva, akkor egy at vagy mt gumival meg sem lehet rajta mozdulni. A kapcsolható összkerekes suv (l200) pedig sajnos hajtásban semmivel nem marad el a nivától, csak a terepszögei és a tengelytávja jobb ebből a szempontból de ne feledkezz meg arról, hogy egy niva egyik tesztelt autónak sem az alternatívája és arról sem, hogy nem mindenki tud fizetni egy szerelőt, aki folyamatosan vele utazik az anyósülésen:)

csunyadiszno 2013.02.15. 00:01:56

@xfile: Nem a you tube a való világ. A való világ tényei egészen mást mutatnak. A niva felépítése és képességei kiválóak és tökéletes autó volna ha mondjuk egy japán vagy német cég rakná össze saját alkatrészekből. Az meg hogy olcsó addig igaz, amíg a vételárat fizeted, utána meg mehetsz a bankba jelzálogért a házadra ha havonta pár napot használni szeretnéd. Ritka megbízhatatlan autó.

Tóth Ágas 2013.02.15. 00:16:40

Tényleg szívás havas-jeges időben az AT gumi terepjárón. sajnos elveszi az autó képességeinek a javát. de még AT gumival is szívesen kipróbáltam volna ezt a pályát egy Terránóval, igaz, tudom, nem SUV. attól sokkal jobb.. :))

Tomcy 2013.02.15. 00:18:00

Jó volt a teszt, mondjuk egy SX4 és egy Forester még elfért volna a sorban, főleg az SX4-re lettem volna kíváncsi, mivel a Duster mellett ez a másik "elérhető" árú 4x4-es kocsi nálunk.
Esetleg ha kaptok egyszer egy összkerekes SX4-et azt is kivihetnétek ide, mert nagyon kíváncsi lennék rá.
Most még elég szar is az idő hozzá. :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.02.15. 00:49:26

@xfile: www.offroadcentrum.hu/termekeink/safari.html

nemrég jártam másfél méteres vízben, snorkel nélkül nem sikerült volna

Georgexy 2013.02.15. 01:32:24

Egy Subarut is szerezhettetek volna. Annak teljesen más a hajtásrendszere mint itt az összesnek. Erre volt 2x2 egyforma. Szerintem valamikor ezt a tesztet iamételni kellene az itteni első kettő-hárommal és egy Landroverrel, BMW-vel, Subaruval, Toyotával, Mercedes-el. Csak, hogy a legnagyobb autógyár is képviselje magát meg amelyik csak öszkerekes autókat gyárt. Üdv.

Caymans 2013.02.15. 02:21:31

Nagyon jó a teszt, a cikk elolvasása után a videó nézésekor eszembe jutott hogy azért kellene a Lada Niva, erre isteni sugallatra pont odaért ahol ezt megemlítitek :D

Ha tanácsolni lehet valamit az az lenne, hogy egy hardcore terepen ugyanígy ki lehetne próbálni a Navarát, Pajerot vagy a Patrolt és a hasonszőrű teremtményeket. Bár lehet értelme nem lenne lévén pont ilyen körülményekhez gyártják őket.

DrSzoke 2013.02.15. 02:54:11

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem olyan egyszeru kerdes ez.A "hagyomanyos" 4x4 rendszerekkel a mai sajnos mar kotelezo elektronikus istenheregjak nem mukodnek egyutt.Innentol a gyarak ezt nyom- jak.Viszont az is biztos,hogy a hegyekbe horgaszni ahol 50km-en belul nincs mobilon terero,a legkozelebbi farm szinten kb ugyanennyi km,egyikkel sem mennek ki.Murphy ota tudjuk,ott szarik be ugyis ahol legkevesbe kene.Ott csak a jo oreg letravaz,3 difi a zarakkal jattszik.

Liquid_Night 2013.02.15. 06:42:43

Mindebből ami engem, mint "a nép" egyik tagját érdekli, az ez:

A legolcsóbb autó (Duster) a legszarabb gumikon (Barum, minden fórumon fikázzák) bőven elöl van...

Azért a miheztartás (és a nördség) végett tán illene leírni az adott autókon használt gumik típusát, még azzal a rizikóval is, hogy abrocsháború lesz.

Mert téli és téli között is óriási különbség van...

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 06:53:12

@pheeroy: Köszi-köszi, még a videóról annyit, hogy itt már mind a három zár be volt zárva

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 06:55:18

@Cobra.: csatlakozom, én is viszem szívesen a G Mercit !

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 07:03:59

@csunyadiszno: az M/T -s gumihoz: nekem a másik terepjárón BFG M/T van, amikor lefagyott a három méter hosszú kapubejárónk, összkerék, hátsó zár,lendület kell a beálláshoz, a szomszédok meg röhögnek rajtam :)
ugyanitt a honda civiccel téli gumival lazán bejövök.
Tehát tényleg amennyire jó a M/T gumi mély sárban, mély hóban, fagyott kemény havon borzasztó, de pl. már homokban sem ideális, mert nagyon ás

szabi1983 2013.02.15. 07:44:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Gyárilag Continental négyévszakos van rajtuk. Mintha említettek volna valami Barum téligumit a tesztben.

szabi1983 2013.02.15. 07:47:15

@Erdei osonó: Én is. Aztán második versenyszámnak betenném, hogy ki ér hamarabb Madridba családdal, kutyával csomaggal. Ezek az autók SUV-k vagyis helyt kell állniuk autópályán is. Az UAZ-nak lenne ezzel gondja. Illetve nemis az UAZ-nak, hanem a családnak aki benne ül.

szabi1983 2013.02.15. 07:48:44

@Tóth Ágas: Mi nem egyszer terepeztünk már terranó 2-essel és Dusterrel és a Duster nagyon veri terepen. Országuton meg...

szabi1983 2013.02.15. 07:55:32

@Terepjárós: Én most Bfgoodrich At-ben gondolkodom a navarára. Nem tudom az milyen lenne. Persze szigoruan nyárra. Télre van Continental crosscontact.Vagy valami ilyesmi

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 08:19:38

@szabi1983: nagyon jó gumi, ami az előnye, az a hátránya is egyben: "mindenhova" jó, azaz igazából sehol sem tökéletes, de minden terepen elfogadható kompromisszumot jelent, én az előzővel 90.000 mentem, akkor még jórészt aszfalton, és 9 mm barázda mélységgel el tudtam még adni (újonnan 13.4 mmm)
Tehát én merem ajánlani.
Még talán annyi: a tesztben szereplő jimnyn is A/T van, de valami sokkal zártabb mintázat, nem a BFG A/T mert a BFG A/T-s gumija is nyitottabb, jobb öntisztulással

szabi1983 2013.02.15. 08:25:26

@Terepjárós: Köszi. MT-t nem merek venni mert az nagyon nagyon hangosnak tünik aszfalton. Remélem az AT nem annyira hangos és néha kisegít a sárban is. Persze sárban nem várhatjuk tőle az MT teljesítményét.

Cobra. 2013.02.15. 08:39:38

Letaposott jeges havon vagy tiszta jégen az AT meg MT gumik nem tapadnak, mivel sokkal keményebb a gumikeverékük és nincs vagy alig vannak apró barázdák, mint a téli gumikban, amik megfogják a havat. Cserébe ha saras az út (a videóban elég keménynek tűnt a fellazult föld is), akkor a télik azonnal eldugulnak és nulla lesz a tapadásuk (na jó, nem nulla, valahogy sikerült kievickélnem a Pirelli télikkel egy erősen felázott agyagos talajról, de megizzadtam vele).
A Duster nagy előnye egyébként a tesztben a többinél (kivéve Jimny) kisebb súly. Sík terepen 20+ cm friss hóban valószínűleg más eredmények születtek volna.

Cobra. 2013.02.15. 08:43:18

@szabi1983: Milyen használatra kellene egyébként a gumi? Ami jó terepen, az ugye nem jó aszfalton, ami meg jó aszfalton, az nagyrészt használhatatlan rendes terepen. Illetve számít a terep anyaga is, megint más jó kavicsos, homokos talajra és más sáros, laza talajra.

szabi1983 2013.02.15. 08:53:39

@Cobra.: Hát ez az. Vegyesen kellene aszfalt + terep. Terepet ugy értem, hogy mezőre(néha szántóföld) és erdei utakon. Somogybabodra nem szándékszom menni. Mostanig nyáron a gyári gumikkal egyszer akadtam el egy saras emelkedőn. Akkor határoztam el, hogy ha annyira lekopnak a Continental gyári gumik, akkor veszek valami AT-t legalább.

Tóth Ágas 2013.02.15. 08:56:11

@szabi1983: a munkám miatt gyakran járok terepen Somogyban, 3 ajtós Terrano II-vel. szimpatikus a Duster, de ha nincs nagy eltérés gumiban és a sofőrök képességeiben, nagyon kétlem, hogy a Terránót elverné..

korzo 2013.02.15. 09:12:36

@- Szerzet -:
Akkor miért vágták ki a filmből a Discovery I.-t meg a TLC90-et? :-)
(nekem ez utóbbi van ;)

Bazsa81 2013.02.15. 10:22:24

@anyahajókabinajtóhajtogató:
hol jártál 1,5m mély vízben és főleg milyen autóval, ha nem titok? (pl. céges autó :D )

pheeroy 2013.02.15. 10:47:05

@- Szerzet -:
Azért a látottak alapján itt elég pancser sofőrökről is beszélhetünk. Mintha néhány betintázott Fritz elment volna mókázni a hétvégén, kb. ahogy minden évben Somogybabodon. Magunk alá szoktunk vizelni a röhögéstől, hogy legtöbbjük mennyire balfasz.
Jó, én is tettem már rá fára hosszú tengelytávú Defendert úgy, hogy egy óra alatt se feszegettük le. :))

Azért respect a Nivának, de tényleg lehetne megbízhatóbb.
Ja, és a Pinzgauer az télleg durva!

Cobra. 2013.02.15. 13:58:04

@szabi1983: Ha nem vagy nagyon ritkán jársz autópályán és biztosra akarsz menni, akkor Continental Cross Contact AT vagy Yokohama Geolandar AT, esetleg az új Cooper Discoverer AT3. Aszfaltosabb, de terepre is jó: General Grabber AT, GoodYear AT/SA, talán a Michelin Latitude Cross is ide fér. A többi inkább csak könnyű terepre jó és sárba nem igazán.
Minél tagoltabb a mintázat, annál jobb laza talajon, cserébe annál rosszabb aszfalton.

csunyadiszno 2013.02.15. 15:37:52

@szabi1983: Nekem Bfg-mt gumim van nyárra és sokkal halkabb a Bfg winter slalom téli garnitúránál.

csunyadiszno 2013.02.15. 15:39:26

@Terepjárós: Ugyan így jártam, mt gumival. A kapun nem tudtam kiállni, gyakorlatilag sík havas, kicsit jeges talajon.

Autó-motor doktor 2013.02.15. 16:58:52

Én is beszállok a Nivaval,akár kettővel is.Van egy 2007-es spéci Off Road-osított pickup és van egy 2011-es gyári Niva is(nem pickup).

xfile 2013.02.15. 19:22:47

@Autó-motor doktor: Végre vlaki aki elismeri,és ismeri a niva-t szemben a megbízhatóságát fikázókkal.Tény,hogy nem a legmegbízhatóbb,szerelni kell gyakran a faék egyszerű szerkezetét,filléres gyári cuccokból,és nem is suv,de ennek ellenére tényleg nagyon jó terepen,pedig ha jól tudom,akkor 1978-ban mutatták be...
A Tata talán megbízhatóbb?Nyugatabbra élő ismerősöm vadászni új niva-t vett, és Németből hozatott bele diffizárat,ami egy nagyobb vagyonba került(nem árulta el az összeget)
Egyébként nekem is a szívem csücske a G Merci...

xfile 2013.02.15. 19:31:08

@csunyadiszno: A youtube egy hasonlat,bármit fel lehet tölteni,a gyakorlat amiket láttam,és tapasztaltam,az a valóság.A jelzálog egy kicsit tulzó,ugyanis egy niva új ára kb.:3 millió ft.Ezért még egy szaros garzont sem kapsz pl.:a dunántúlon,ismertebb városban...
Amit időközben ráköltesz anyag és munkadíj meg sem közelíti a japcsi pajtások alkatrészárát...(ez tény),max.vmivel gyakrabban hibásodik meg.

w a s d 2013.02.15. 20:46:52

@xfile:
"új niva-t vett, és Németből hozatott bele diffizárat,ami egy nagyobb vagyonba került(nem árulta el az összeget)"

Amit hirtelen mutat a google, az tényleg nem olcsó:

www.ladaworld.com/product_info.php?products_id=111

De ugyanitt önzáró is van, amit elvileg a sima Ladákhoz is ajánlanak:

www.ladaworld.com/product_info.php?products_id=47

csunyadiszno 2013.02.15. 21:20:47

@xfile: Most komolyan mondod, hogy egy japán terepjárót szerinted több pénz fenntartani mint egy nivát? Nem fikázom azt az autót, sőt nekem rettentően tetszik, vezettem is párszor és azt vettem volna ha nem megy tönkre valami benne hetenként. Ha szerelő vagy és ez nem gond, akkor oké de egy "civilnek" garantált idegroham.

madbalee 2013.02.15. 21:21:46

Le a kalappal, tényleg biztos elég komoly feladat volt ennyi SUV-ot összeszervezni, de én titkon a beharangozókból reméltem, hogy nemcsak az alja a kategóriának, hanem nagyragadozók is lesznek. Cayenne, Q7, X5 hiányoztak nekem.

Tényleg egy ilyen VW házi Q7/Cayenne/Tuareg verseny érdekes lenne, hogy ugyanaz a plattform milyen pepitában, meg színesben.

csunyadiszno 2013.02.15. 21:24:14

@xfile: Neked is mondom, nem fikázom a nivát. Sok helyen elmegy ahol egy G a súlya miatt nem. Az lenne a tuti ha olyan lenne mint a csörgő-zörgő kalasnyikov, ami azért a végtelenségig működik.

csunyadiszno 2013.02.15. 21:27:11

@xfile: Majd elfelejtettem, egy haverom nemrég vett egy 75ezer kilóméteres nivát, minden gyári állapotú benne gyakorlatilag, aztán kb 150 km. használat után darabjaira esett a váltó. És az ilyesmi sajnos nem egyedi eset.

Autó-motor doktor 2013.02.15. 21:54:26

Igen,ismerős a sztori: a havernak a szomszédja hallotta a kocsmában a Lalitól,hogy a Pistinek azt mondták a Ricsiék,hogy a szomszéd faluban a Pali bácsi szerint szar a Niva és ez a Szentírás.

A másik röhej meg ".. a youtube a való világ.. "-féle felszólalás.Egy öt percet minimum sírva röhögtem ezen. :) És akkor jönnek a példa linkek,hogy nézzük ahogy a csávó nem bírta kiszedni a G Mercit a sárból és akkor HOPPPPPÁ!!! (csak példa volt,nem kattintottam a linkre) :) Ez vicc komolyan. :)

Autó-motor doktor 2013.02.15. 21:58:40

Aúgy meg tényleg veszélyesek a Nivák 150 ezer km környékén,ez sajnos konstrukciós hiba.Ahogy átugrik a km számláló,abban a pillanatban egy nagyobb létfontosságú alkatrész szétszáll benne.Mi profi Nivások ezért szoktuk 149.999,9 km-nél egy 20 méteres kötéllel IFA után kötni és üresben húzni egy 70-100 métert,hogy a detonációban ne sérüljünk meg.

csunyadiszno 2013.02.15. 22:21:15

@Autó-motor doktor: Közvetlen barátomé a széthullott váltójú gép, amikor pedig fontolgattam egy ilyen gép vásárlását pár éve, egy másik ismerősöm maga beszélt le az eladó nivájáról. Nem hobbiautónak kellet, hanem egy olyan terepjárót kerestem, mi napi használatban helytáll megbízhatóan és a szabadidőmben pedig lehet vele komolyan terepezni.

- Szerzet - 2013.02.16. 02:14:38

@Autó-motor doktor: De ha 149,999-150,001-ig kötélen húzzátok, akkor onnantól megint megy gond nélkül egész 299,999-ig?

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.16. 07:37:32

@csunyadiszno: igen, ilyenkor nagyon örülnek a szomszédok :)

madbalee 2013.02.16. 08:41:32

A Nivának mi köze ezekhez a SUV-okhoz? Az terepjáró nem?

Autó-motor doktor 2013.02.16. 12:16:57

@- Szerzet -: Gyakorlatilag igen.Azért húzzuk kötélen sofőr nélkül,hogy egy alkotóelemeire robbanó váltó,vagy AC pumpa miatt meg ne sérüljünk. :)

- Szerzet - 2013.02.16. 12:32:46

@Rocko-: Örülök, hogy észrevetted!

Rocko- 2013.02.16. 12:41:26

@- Szerzet -: és te észrevetted? szerinted mennyire relevánsak a terepjárók a SUV-ok területén?

xfile 2013.02.16. 22:03:47

@Autó-motor doktor: Előfordul,de nem törvényszerű,a váltó is filérekből pótolható...

xfile 2013.02.16. 22:04:47

@xfile: Bocs fillérekből,de talán 5 gangos fiat váltó is ok.

xfile 2013.02.16. 22:10:48

@csunyadiszno: a kalasnyikovot Izsevszkben gyártják, és ott is van összkerekes izs pl.: az oda 2126.Én sem ismertem,csak youtubeon láttam,ezek az oroszok mire képesek.
Egyébként tényleg nem védem a niva-t,de el ismerem a képességeit,és az árakat,de igaz a tény,hogy egy öreg l200 lehet hogy csak 250-300ezer km után adja meg magát,addig a niván már túl vagy a váltó cserén,és egyéb apró cseprő nyalánkságokon...

xfile 2013.02.16. 22:16:08

@w a s d: Valószínűleg ezért nem mondott árat,csak célzott arra,azáltal,hogy majdnem annyiba került,mint az autó.Mellesleg a fickó tele ven zsével mégis egy teljesen felújított 91-es évjáratú 300td 4matic-ja van,amitől semmi pénzért nem válna meg.Vajon miért???

xfile 2013.02.16. 22:23:51

@Autó-motor doktor: ha van tapasztalatod az a valóság,nekem van láttam,tapasztaltam,ha nincs az csak képzelet és kitaláció,ne értsétek félre a lényeget,nem ez volt a cél,csak egy békés hangulatú beszélgetés,és véleménycsere!!!

xfile 2013.02.16. 22:27:39

@Autó-motor doktor: Amúgy nehéz feltölteni egy nem létező,nem élethű videót!Vagy talán tévedek tisztelt motordoktor???
Mégegyszer hangsúlyozom:békés,baráti eszmecsere,beszélgetés,nem fikázás,stb!!!

xfile 2013.02.16. 22:31:00

@Autó-motor doktor: a sírva röhögést hogy csinálod, talán így. "gyere ide,takarodj"(louis de funes)

xfile 2013.02.16. 22:50:48

@Autó-motor doktor: Mégegyszer mondom 4x4-ről,suv-okról,autókról beszélgetünk,ne legyünk egymás ellen,nem ez a cél szerintem!!!

peta33 2013.02.17. 00:00:09

Tisztelt Szerkesztők!!!
Jó a teszt,de még pár verdát kellett volna kérni,összefogva a grandiózusság,és profizmus kedvéért,más autós kereskedőkkel,és konkurens médiákkal.
Mazda CX5,Merci GLK,Subaru Forester és VX,talán hozzák a Volvó szintjét!?!? Na és még,Ford Kuga,Nissan Juke,Mini Contryman,Opel Mokka, a fő hiányzók,Ők még érdekesek lettek volna,ha már az időjárás ennyire jól jött ki.
De talán a most lemaradottak ,egy következő tesztben,esetleg pár pik-upal kiegészítve???
P.

- Szerzet - 2013.02.17. 00:44:19

Talán inkább egyforma gumikkal kellett volna, és akkor nem az van, hogy a terepjáró lent ragad, a plázajárót meg a hegyimentők hozzák le.

Rocko- 2013.02.17. 11:23:24

@madbalee: de. sokaknak fogalomzavar van a fejében (és ezen a nem autós újságírók se segítenek), hogy a SUV az nem terepjáró. a SUV az SUV, a terepjáró az terepjáró.

Autó-motor doktor 2013.02.17. 12:05:08

@xfile: Én ne vagyok ellened.Csak azt írtam,hogy arar hivatkozni,hogy egy jútúb videóban mi történi nem feltétlen jelenti a "való világot".

De nem azért írtam,mert bárkit is utálok,vagy valami,csak olvastam és megakadt a szemem rajta.

kaRFiol 2013.10.24. 08:56:46

Kedves Papp Tibi!

Köszönjük az írást, érdekes volt. Én éppen most gondolkozom egy XC60-as beszerzésén, ezért sajnáltam nagyon, hogy a kanyargós, huplis, billegős pályavideóból mintha kivágtátok volna. Hogy szerepelt ott az autó, láthatunk esetleg videót a mozgásáról?

köszönettel: kaRFiol

peta33 2013.12.30. 17:13:52

Tisztelt Szerkesztő Urak!!!!
Nagyon hiányzott a Ford Renger!!!!! Azt is be kéne vetni a legmagasabb emelkedőre,valamikkel,összevetve!!
Nagyon jó volt az előző Dáciás terepes SUV teszt is.
Sok hasonlót szeretnénk látni!!!! Minden ami 4x4,,irány Piliscsév!!! A SS Rekxtont is!
Kérlek,légyszi,,és videót,totalcar tv,terepest sokat!!!!
B.U.É.K...mindenkinek.

Üdv..Peta