HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

  • Hibás feed URL.

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Felmegy, átmegy, elakad?

2013.02.14. 13:50 Tcomment

Címkék: suv terep

A vajon a Dacia Duster, vagy a húszmilliós VW Touareg jobb terepen? Vagy más? Kipróbáltunk 9 SUV-ot, és meglepődtünk az eredményen.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

161 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr805080337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2013.02.14. 20:06:26

@xfile: Ezért írtam én is; a harckocsipályán szívtuk meg utána mi is időnként, amikor egyoldali kerekek kapartak el...mert egyszerűen nem volt lehetőség máshogy helyezkedni bizonyos szituációkban.
Akkor beszélgettük, hogy 3 difizárral csak különös kegyetlenséggel lehetne elakasztani:-)

xfile 2013.02.14. 20:12:46

@- Szerzet -: Abból az időből véleményem szerint nagyon igényes volt a személyautók között a mercedes 4matic rendszere.

263 2013.02.14. 20:16:13

@- Szerzet -: Most néztem képeket 2 esről, azokon olyan mint a 3-as. A visco a difi elejében van, arra csatlakozik a kardán. Na mindegy, amit próbáltál nem hajtott, de szerintem csak hibás volt.

xfile 2013.02.14. 20:16:25

@misinator: A gond csak annyi,hogy a levegős diffizárak tudod jól mibe kerülnek egy tengelyre,és már nem is érdemes számolni a két zárat...Mennyit is ér az uaz???
Ezért mennek vagyonokért a régi G osztályos mercik is...(többek között)

xfile 2013.02.14. 20:21:30

@pheeroy: Nagyon igaz,és a lényeget leírtad,hogy RÖVID tengelytáv!

xfile 2013.02.14. 20:25:08

@NanD: A pick up-ok összkerék nélkül olyanok mint egy ZSUK!

- Szerzet - 2013.02.14. 20:28:06

@263: Lehet, mert a tag hibásan vette, de megcsinálta, előre legalábbis hajtott. Te, ha viszko van benne, akkor minek a szabadonfutó?

xfile 2013.02.14. 20:28:38

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem hallottam még semmit a Snorker-ről, tényleg olyan jó?

xfile 2013.02.14. 20:35:57

@solidaxle: 96-97 körül volt a Csikósnak egy cikke az összkerékhajtásokról,szíves figyelmetekbe ajánlom,sztem nagyon tanúlságos!

xfile 2013.02.14. 20:36:56

@xfile: Lehet hogy később,nemrégen olvastam,bocs.

misinator 2013.02.14. 20:37:50

@xfile: Abszolút jogos.
Na igen, a közgazdaságtan kemény dolog:-)
S még így is a nagykirály terepjárók között van!

NanD 2013.02.14. 20:38:22

@xfile: Igen, pontosan azért lettem volna kíváncsi hogy pl az l200-as téli gumival, összezárt 4kerékkel, ugyanott mit teljesít.

srank 2013.02.14. 20:42:28

az összes orosz "csoda" azért kerül ammyiba amennyibe mert olyan amilyen , a tesztben szereplő 14 éves jimny 1,5M ft, egy 14 éves niva 0,5Mft úgy hogy még a gáz is benne van :DDD
de a suzuki az szar mert suzuki a régi orosz meg jó mert "amikor katona voltam ..." :D

263 2013.02.14. 20:47:23

@- Szerzet -: Gondolom hogy kevesebbet fogyasszon, és ne terhelje állandóan a viszkót. Lejtőn, jégen motorféknél jobb lenne, ha nem lenne, mert csak gurul utána a hátulja, mint egy első hajtásúnál.

Luighi 2013.02.14. 20:52:17

NÓÓÓÓRMÁLIS!?

A Duster és a Suzukik, meg az emlegetett Uaz, Niva és társaik kivételével egyik sem való a susnyásba!

Főleg nem a 20 milliós VW. A sajátodat kivinnéd? Pláne rendszeresen? Naugye. Akkor maradhatunk is abban, hogy ezek ilyen terepet többnyire SOHA nem látnak. Ha pl. a friss "buxával" a gazdi letér csak egy földútra,mezőre akkor már el is érte a járművel a "csúcsra járatást". Ott meg még egy fürdőszobás, mozis LIMÓ is elboldogul.Szerintem.

Ada 2013.02.14. 20:56:10

Omm Bácsi, köszönöm, ez most jól esett. Remélem, lesz folyatás, mert a Négykarikást és a Fiastyúkot hiányoltam a tesztből...

pheeroy 2013.02.14. 20:56:11

@xfile:

Snorkel. L-el. Az a nagy fekete légző cső, ami magasra nyúlik az a oszlop mellett. Ha méteres folyókon kelsz át, jól jön. :)

xfile 2013.02.14. 21:06:32

@srank: Az orosz gépek újonnan is töredéke árban pl..a jimny-nek,de akármelyiknek.Ez igaz.
De nézd meg a való életben, a youtubeon,vagy bárhol,hogy ki mit tud,mibe kerül az alkatrész,stb???Az a VALÓ VILÁG.

xfile 2013.02.14. 21:09:46

@pheeroy:Légszűrő kivezetés,kösz!

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.14. 21:12:06

Többen emlegették a G mercit, hasonló körülmények között a múlt héten:
youtu.be/7qaGA3y4AlQ

Fontos hogy ezen az autón is A/T gumi volt, ami tényleg nem ideális ilyen viszonyok között.

misinator 2013.02.14. 21:22:37

@srank: Szidta itt valaki a Suzukit? /Azonkívül, hogy Te kisbetűvel írtad a nevét?/

Az meg miért baj, ha valaki katonai körülmények között vezetett terepjárót, kifejtenéd?

papptibi 2013.02.14. 21:22:51

@Luighi: pont ezért csináltuk meg, hogy meglássuk, mennyi igaz az autók körüli dumából. Például a Hondáé tökre igaz volt :)

papptibi 2013.02.14. 21:24:17

@xfile: Sajnos nálunk már nem kapható a Lada Niva, úgy egy-két éve zárt be az utolsó Lada-importtal próbálkozó cég.

papptibi 2013.02.14. 21:25:32

@Sailing: Azért nem, mert nem valódi terepjárókról volt szó, a Suzuki is csak referenciaként szolgált.

Szabványok 2013.02.14. 21:26:36

Saját tapasztalataim:
UAZ: Nem az a jó benne, hogy mindenütt elmegy, hanem az, hogy mindent kibír. Elég megnézni, hogy néz ki az első tengely..

Panda 4x4: Városban, télen zseniális. Terepen nem baj, ha elakad, mert könnyen ki lehet emelni a sárból.

KIA Sportage: Aránylag egyszerű szituációban elakadt. Viszont, ha az elektronikát (ESP, kipörgésgátló) kikapcsoltam, 4x4 be, akkor egész jó.

pheeroy 2013.02.14. 21:31:02

@Terepjárós: Szép videó. Nekem személy szerint mind közül a G a kedvencem. Nagy Német Romboló! :)

young-old pkw 2013.02.14. 21:48:52

@Autó-motor doktor: régebben egy külföldi tv műsorban láttam ilyen tesztet.A BMW X 3 állt meg legelőször,már a hegy alján.Nevetséges volt.
Ott a Nissan X-Trail nyert magasan.

Ferror Ferror 2013.02.14. 21:49:45

SUBARU forester h maradhatott ki??? 4x4ben elméletileg tudja a tutit

xfile 2013.02.14. 22:01:06

Igaz suv-okról volt szó,de sztem. a niva már nem az.
Jó lenne látni egy aro10-et vagy 244-et vagy 320-at és a nivát vmint az uazt ezen a pályán retro címmel...

Rocko- 2013.02.14. 22:47:31

azt hittem a Duster szarabb lesz.
aztán átláttam a koncepciót: fapados autó, ott spóroltak a beltéren ahol tudtak (ebben nincs nagy szó), ellenben tudatosan a balkáni piacra szánták, balkáni körülmények közé, ezért amit tudtak, azt a képességeirek öltötték.

kisbergics 2013.02.14. 22:55:33

Én egy Hyundai Santa FE-t hiányoltam a sorból, (akár a sajátommal is szívesen jöttem volna) de öröm volt nézni a tesztet, köszönöm. (:

Cobra. 2013.02.14. 23:30:39

Lehetett volna valami meghívó terepjárótulajoknak, akkor több tesztautó lett volna. Ha esetleg rendeztek még ilyesmit, akkor elvinném a GC-t (ha már volt a Jimny magánkézből).

csunyadiszno 2013.02.14. 23:47:20

@Bazsa81: Igazad is lehet, tapasztaltam már ezt a jelenséget.

csunyadiszno 2013.02.14. 23:53:05

@xfile: Azért szólják le az at gumit, mert havas,jeges úton sehol sincs egy téli gumihoz képest. Ha szilárd burkolatú út van lefagyva vagy behavazva, akkor egy at vagy mt gumival meg sem lehet rajta mozdulni. A kapcsolható összkerekes suv (l200) pedig sajnos hajtásban semmivel nem marad el a nivától, csak a terepszögei és a tengelytávja jobb ebből a szempontból de ne feledkezz meg arról, hogy egy niva egyik tesztelt autónak sem az alternatívája és arról sem, hogy nem mindenki tud fizetni egy szerelőt, aki folyamatosan vele utazik az anyósülésen:)

csunyadiszno 2013.02.15. 00:01:56

@xfile: Nem a you tube a való világ. A való világ tényei egészen mást mutatnak. A niva felépítése és képességei kiválóak és tökéletes autó volna ha mondjuk egy japán vagy német cég rakná össze saját alkatrészekből. Az meg hogy olcsó addig igaz, amíg a vételárat fizeted, utána meg mehetsz a bankba jelzálogért a házadra ha havonta pár napot használni szeretnéd. Ritka megbízhatatlan autó.

Tóth Ágas 2013.02.15. 00:16:40

Tényleg szívás havas-jeges időben az AT gumi terepjárón. sajnos elveszi az autó képességeinek a javát. de még AT gumival is szívesen kipróbáltam volna ezt a pályát egy Terránóval, igaz, tudom, nem SUV. attól sokkal jobb.. :))

Tomcy 2013.02.15. 00:18:00

Jó volt a teszt, mondjuk egy SX4 és egy Forester még elfért volna a sorban, főleg az SX4-re lettem volna kíváncsi, mivel a Duster mellett ez a másik "elérhető" árú 4x4-es kocsi nálunk.
Esetleg ha kaptok egyszer egy összkerekes SX4-et azt is kivihetnétek ide, mert nagyon kíváncsi lennék rá.
Most még elég szar is az idő hozzá. :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.02.15. 00:49:26

@xfile: www.offroadcentrum.hu/termekeink/safari.html

nemrég jártam másfél méteres vízben, snorkel nélkül nem sikerült volna

Georgexy 2013.02.15. 01:32:24

Egy Subarut is szerezhettetek volna. Annak teljesen más a hajtásrendszere mint itt az összesnek. Erre volt 2x2 egyforma. Szerintem valamikor ezt a tesztet iamételni kellene az itteni első kettő-hárommal és egy Landroverrel, BMW-vel, Subaruval, Toyotával, Mercedes-el. Csak, hogy a legnagyobb autógyár is képviselje magát meg amelyik csak öszkerekes autókat gyárt. Üdv.

Caymans 2013.02.15. 02:21:31

Nagyon jó a teszt, a cikk elolvasása után a videó nézésekor eszembe jutott hogy azért kellene a Lada Niva, erre isteni sugallatra pont odaért ahol ezt megemlítitek :D

Ha tanácsolni lehet valamit az az lenne, hogy egy hardcore terepen ugyanígy ki lehetne próbálni a Navarát, Pajerot vagy a Patrolt és a hasonszőrű teremtményeket. Bár lehet értelme nem lenne lévén pont ilyen körülményekhez gyártják őket.

DrSzoke 2013.02.15. 02:54:11

@anyahajókabinajtóhajtogató: Nem olyan egyszeru kerdes ez.A "hagyomanyos" 4x4 rendszerekkel a mai sajnos mar kotelezo elektronikus istenheregjak nem mukodnek egyutt.Innentol a gyarak ezt nyom- jak.Viszont az is biztos,hogy a hegyekbe horgaszni ahol 50km-en belul nincs mobilon terero,a legkozelebbi farm szinten kb ugyanennyi km,egyikkel sem mennek ki.Murphy ota tudjuk,ott szarik be ugyis ahol legkevesbe kene.Ott csak a jo oreg letravaz,3 difi a zarakkal jattszik.

Liquid_Night 2013.02.15. 06:42:43

Mindebből ami engem, mint "a nép" egyik tagját érdekli, az ez:

A legolcsóbb autó (Duster) a legszarabb gumikon (Barum, minden fórumon fikázzák) bőven elöl van...

Azért a miheztartás (és a nördség) végett tán illene leírni az adott autókon használt gumik típusát, még azzal a rizikóval is, hogy abrocsháború lesz.

Mert téli és téli között is óriási különbség van...

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 06:53:12

@pheeroy: Köszi-köszi, még a videóról annyit, hogy itt már mind a három zár be volt zárva

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 06:55:18

@Cobra.: csatlakozom, én is viszem szívesen a G Mercit !

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 07:03:59

@csunyadiszno: az M/T -s gumihoz: nekem a másik terepjárón BFG M/T van, amikor lefagyott a három méter hosszú kapubejárónk, összkerék, hátsó zár,lendület kell a beálláshoz, a szomszédok meg röhögnek rajtam :)
ugyanitt a honda civiccel téli gumival lazán bejövök.
Tehát tényleg amennyire jó a M/T gumi mély sárban, mély hóban, fagyott kemény havon borzasztó, de pl. már homokban sem ideális, mert nagyon ás

szabi1983 2013.02.15. 07:44:00

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Gyárilag Continental négyévszakos van rajtuk. Mintha említettek volna valami Barum téligumit a tesztben.

szabi1983 2013.02.15. 07:47:15

@Erdei osonó: Én is. Aztán második versenyszámnak betenném, hogy ki ér hamarabb Madridba családdal, kutyával csomaggal. Ezek az autók SUV-k vagyis helyt kell állniuk autópályán is. Az UAZ-nak lenne ezzel gondja. Illetve nemis az UAZ-nak, hanem a családnak aki benne ül.

szabi1983 2013.02.15. 07:48:44

@Tóth Ágas: Mi nem egyszer terepeztünk már terranó 2-essel és Dusterrel és a Duster nagyon veri terepen. Országuton meg...

szabi1983 2013.02.15. 07:55:32

@Terepjárós: Én most Bfgoodrich At-ben gondolkodom a navarára. Nem tudom az milyen lenne. Persze szigoruan nyárra. Télre van Continental crosscontact.Vagy valami ilyesmi

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.15. 08:19:38

@szabi1983: nagyon jó gumi, ami az előnye, az a hátránya is egyben: "mindenhova" jó, azaz igazából sehol sem tökéletes, de minden terepen elfogadható kompromisszumot jelent, én az előzővel 90.000 mentem, akkor még jórészt aszfalton, és 9 mm barázda mélységgel el tudtam még adni (újonnan 13.4 mmm)
Tehát én merem ajánlani.
Még talán annyi: a tesztben szereplő jimnyn is A/T van, de valami sokkal zártabb mintázat, nem a BFG A/T mert a BFG A/T-s gumija is nyitottabb, jobb öntisztulással

szabi1983 2013.02.15. 08:25:26

@Terepjárós: Köszi. MT-t nem merek venni mert az nagyon nagyon hangosnak tünik aszfalton. Remélem az AT nem annyira hangos és néha kisegít a sárban is. Persze sárban nem várhatjuk tőle az MT teljesítményét.

Cobra. 2013.02.15. 08:39:38

Letaposott jeges havon vagy tiszta jégen az AT meg MT gumik nem tapadnak, mivel sokkal keményebb a gumikeverékük és nincs vagy alig vannak apró barázdák, mint a téli gumikban, amik megfogják a havat. Cserébe ha saras az út (a videóban elég keménynek tűnt a fellazult föld is), akkor a télik azonnal eldugulnak és nulla lesz a tapadásuk (na jó, nem nulla, valahogy sikerült kievickélnem a Pirelli télikkel egy erősen felázott agyagos talajról, de megizzadtam vele).
A Duster nagy előnye egyébként a tesztben a többinél (kivéve Jimny) kisebb súly. Sík terepen 20+ cm friss hóban valószínűleg más eredmények születtek volna.

Cobra. 2013.02.15. 08:43:18

@szabi1983: Milyen használatra kellene egyébként a gumi? Ami jó terepen, az ugye nem jó aszfalton, ami meg jó aszfalton, az nagyrészt használhatatlan rendes terepen. Illetve számít a terep anyaga is, megint más jó kavicsos, homokos talajra és más sáros, laza talajra.

szabi1983 2013.02.15. 08:53:39

@Cobra.: Hát ez az. Vegyesen kellene aszfalt + terep. Terepet ugy értem, hogy mezőre(néha szántóföld) és erdei utakon. Somogybabodra nem szándékszom menni. Mostanig nyáron a gyári gumikkal egyszer akadtam el egy saras emelkedőn. Akkor határoztam el, hogy ha annyira lekopnak a Continental gyári gumik, akkor veszek valami AT-t legalább.

Tóth Ágas 2013.02.15. 08:56:11

@szabi1983: a munkám miatt gyakran járok terepen Somogyban, 3 ajtós Terrano II-vel. szimpatikus a Duster, de ha nincs nagy eltérés gumiban és a sofőrök képességeiben, nagyon kétlem, hogy a Terránót elverné..

korzo 2013.02.15. 09:12:36

@- Szerzet -:
Akkor miért vágták ki a filmből a Discovery I.-t meg a TLC90-et? :-)
(nekem ez utóbbi van ;)

Bazsa81 2013.02.15. 10:22:24

@anyahajókabinajtóhajtogató:
hol jártál 1,5m mély vízben és főleg milyen autóval, ha nem titok? (pl. céges autó :D )

pheeroy 2013.02.15. 10:47:05

@- Szerzet -:
Azért a látottak alapján itt elég pancser sofőrökről is beszélhetünk. Mintha néhány betintázott Fritz elment volna mókázni a hétvégén, kb. ahogy minden évben Somogybabodon. Magunk alá szoktunk vizelni a röhögéstől, hogy legtöbbjük mennyire balfasz.
Jó, én is tettem már rá fára hosszú tengelytávú Defendert úgy, hogy egy óra alatt se feszegettük le. :))

Azért respect a Nivának, de tényleg lehetne megbízhatóbb.
Ja, és a Pinzgauer az télleg durva!

Cobra. 2013.02.15. 13:58:04

@szabi1983: Ha nem vagy nagyon ritkán jársz autópályán és biztosra akarsz menni, akkor Continental Cross Contact AT vagy Yokohama Geolandar AT, esetleg az új Cooper Discoverer AT3. Aszfaltosabb, de terepre is jó: General Grabber AT, GoodYear AT/SA, talán a Michelin Latitude Cross is ide fér. A többi inkább csak könnyű terepre jó és sárba nem igazán.
Minél tagoltabb a mintázat, annál jobb laza talajon, cserébe annál rosszabb aszfalton.

csunyadiszno 2013.02.15. 15:37:52

@szabi1983: Nekem Bfg-mt gumim van nyárra és sokkal halkabb a Bfg winter slalom téli garnitúránál.

csunyadiszno 2013.02.15. 15:39:26

@Terepjárós: Ugyan így jártam, mt gumival. A kapun nem tudtam kiállni, gyakorlatilag sík havas, kicsit jeges talajon.

Autó-motor doktor 2013.02.15. 16:58:52

Én is beszállok a Nivaval,akár kettővel is.Van egy 2007-es spéci Off Road-osított pickup és van egy 2011-es gyári Niva is(nem pickup).

xfile 2013.02.15. 19:22:47

@Autó-motor doktor: Végre vlaki aki elismeri,és ismeri a niva-t szemben a megbízhatóságát fikázókkal.Tény,hogy nem a legmegbízhatóbb,szerelni kell gyakran a faék egyszerű szerkezetét,filléres gyári cuccokból,és nem is suv,de ennek ellenére tényleg nagyon jó terepen,pedig ha jól tudom,akkor 1978-ban mutatták be...
A Tata talán megbízhatóbb?Nyugatabbra élő ismerősöm vadászni új niva-t vett, és Németből hozatott bele diffizárat,ami egy nagyobb vagyonba került(nem árulta el az összeget)
Egyébként nekem is a szívem csücske a G Merci...

xfile 2013.02.15. 19:31:08

@csunyadiszno: A youtube egy hasonlat,bármit fel lehet tölteni,a gyakorlat amiket láttam,és tapasztaltam,az a valóság.A jelzálog egy kicsit tulzó,ugyanis egy niva új ára kb.:3 millió ft.Ezért még egy szaros garzont sem kapsz pl.:a dunántúlon,ismertebb városban...
Amit időközben ráköltesz anyag és munkadíj meg sem közelíti a japcsi pajtások alkatrészárát...(ez tény),max.vmivel gyakrabban hibásodik meg.

w a s d 2013.02.15. 20:46:52

@xfile:
"új niva-t vett, és Németből hozatott bele diffizárat,ami egy nagyobb vagyonba került(nem árulta el az összeget)"

Amit hirtelen mutat a google, az tényleg nem olcsó:

www.ladaworld.com/product_info.php?products_id=111

De ugyanitt önzáró is van, amit elvileg a sima Ladákhoz is ajánlanak:

www.ladaworld.com/product_info.php?products_id=47

csunyadiszno 2013.02.15. 21:20:47

@xfile: Most komolyan mondod, hogy egy japán terepjárót szerinted több pénz fenntartani mint egy nivát? Nem fikázom azt az autót, sőt nekem rettentően tetszik, vezettem is párszor és azt vettem volna ha nem megy tönkre valami benne hetenként. Ha szerelő vagy és ez nem gond, akkor oké de egy "civilnek" garantált idegroham.

madbalee 2013.02.15. 21:21:46

Le a kalappal, tényleg biztos elég komoly feladat volt ennyi SUV-ot összeszervezni, de én titkon a beharangozókból reméltem, hogy nemcsak az alja a kategóriának, hanem nagyragadozók is lesznek. Cayenne, Q7, X5 hiányoztak nekem.

Tényleg egy ilyen VW házi Q7/Cayenne/Tuareg verseny érdekes lenne, hogy ugyanaz a plattform milyen pepitában, meg színesben.

csunyadiszno 2013.02.15. 21:24:14

@xfile: Neked is mondom, nem fikázom a nivát. Sok helyen elmegy ahol egy G a súlya miatt nem. Az lenne a tuti ha olyan lenne mint a csörgő-zörgő kalasnyikov, ami azért a végtelenségig működik.

csunyadiszno 2013.02.15. 21:27:11

@xfile: Majd elfelejtettem, egy haverom nemrég vett egy 75ezer kilóméteres nivát, minden gyári állapotú benne gyakorlatilag, aztán kb 150 km. használat után darabjaira esett a váltó. És az ilyesmi sajnos nem egyedi eset.

Autó-motor doktor 2013.02.15. 21:54:26

Igen,ismerős a sztori: a havernak a szomszédja hallotta a kocsmában a Lalitól,hogy a Pistinek azt mondták a Ricsiék,hogy a szomszéd faluban a Pali bácsi szerint szar a Niva és ez a Szentírás.

A másik röhej meg ".. a youtube a való világ.. "-féle felszólalás.Egy öt percet minimum sírva röhögtem ezen. :) És akkor jönnek a példa linkek,hogy nézzük ahogy a csávó nem bírta kiszedni a G Mercit a sárból és akkor HOPPPPPÁ!!! (csak példa volt,nem kattintottam a linkre) :) Ez vicc komolyan. :)

Autó-motor doktor 2013.02.15. 21:58:40

Aúgy meg tényleg veszélyesek a Nivák 150 ezer km környékén,ez sajnos konstrukciós hiba.Ahogy átugrik a km számláló,abban a pillanatban egy nagyobb létfontosságú alkatrész szétszáll benne.Mi profi Nivások ezért szoktuk 149.999,9 km-nél egy 20 méteres kötéllel IFA után kötni és üresben húzni egy 70-100 métert,hogy a detonációban ne sérüljünk meg.

csunyadiszno 2013.02.15. 22:21:15

@Autó-motor doktor: Közvetlen barátomé a széthullott váltójú gép, amikor pedig fontolgattam egy ilyen gép vásárlását pár éve, egy másik ismerősöm maga beszélt le az eladó nivájáról. Nem hobbiautónak kellet, hanem egy olyan terepjárót kerestem, mi napi használatban helytáll megbízhatóan és a szabadidőmben pedig lehet vele komolyan terepezni.

- Szerzet - 2013.02.16. 02:14:38

@Autó-motor doktor: De ha 149,999-150,001-ig kötélen húzzátok, akkor onnantól megint megy gond nélkül egész 299,999-ig?

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2013.02.16. 07:37:32

@csunyadiszno: igen, ilyenkor nagyon örülnek a szomszédok :)

madbalee 2013.02.16. 08:41:32

A Nivának mi köze ezekhez a SUV-okhoz? Az terepjáró nem?

Autó-motor doktor 2013.02.16. 12:16:57

@- Szerzet -: Gyakorlatilag igen.Azért húzzuk kötélen sofőr nélkül,hogy egy alkotóelemeire robbanó váltó,vagy AC pumpa miatt meg ne sérüljünk. :)

- Szerzet - 2013.02.16. 12:32:46

@Rocko-: Örülök, hogy észrevetted!

Rocko- 2013.02.16. 12:41:26

@- Szerzet -: és te észrevetted? szerinted mennyire relevánsak a terepjárók a SUV-ok területén?

xfile 2013.02.16. 22:03:47

@Autó-motor doktor: Előfordul,de nem törvényszerű,a váltó is filérekből pótolható...

xfile 2013.02.16. 22:04:47

@xfile: Bocs fillérekből,de talán 5 gangos fiat váltó is ok.

xfile 2013.02.16. 22:10:48

@csunyadiszno: a kalasnyikovot Izsevszkben gyártják, és ott is van összkerekes izs pl.: az oda 2126.Én sem ismertem,csak youtubeon láttam,ezek az oroszok mire képesek.
Egyébként tényleg nem védem a niva-t,de el ismerem a képességeit,és az árakat,de igaz a tény,hogy egy öreg l200 lehet hogy csak 250-300ezer km után adja meg magát,addig a niván már túl vagy a váltó cserén,és egyéb apró cseprő nyalánkságokon...

xfile 2013.02.16. 22:16:08

@w a s d: Valószínűleg ezért nem mondott árat,csak célzott arra,azáltal,hogy majdnem annyiba került,mint az autó.Mellesleg a fickó tele ven zsével mégis egy teljesen felújított 91-es évjáratú 300td 4matic-ja van,amitől semmi pénzért nem válna meg.Vajon miért???

xfile 2013.02.16. 22:23:51

@Autó-motor doktor: ha van tapasztalatod az a valóság,nekem van láttam,tapasztaltam,ha nincs az csak képzelet és kitaláció,ne értsétek félre a lényeget,nem ez volt a cél,csak egy békés hangulatú beszélgetés,és véleménycsere!!!

xfile 2013.02.16. 22:27:39

@Autó-motor doktor: Amúgy nehéz feltölteni egy nem létező,nem élethű videót!Vagy talán tévedek tisztelt motordoktor???
Mégegyszer hangsúlyozom:békés,baráti eszmecsere,beszélgetés,nem fikázás,stb!!!

xfile 2013.02.16. 22:31:00

@Autó-motor doktor: a sírva röhögést hogy csinálod, talán így. "gyere ide,takarodj"(louis de funes)

xfile 2013.02.16. 22:50:48

@Autó-motor doktor: Mégegyszer mondom 4x4-ről,suv-okról,autókról beszélgetünk,ne legyünk egymás ellen,nem ez a cél szerintem!!!

peta33 2013.02.17. 00:00:09

Tisztelt Szerkesztők!!!
Jó a teszt,de még pár verdát kellett volna kérni,összefogva a grandiózusság,és profizmus kedvéért,más autós kereskedőkkel,és konkurens médiákkal.
Mazda CX5,Merci GLK,Subaru Forester és VX,talán hozzák a Volvó szintjét!?!? Na és még,Ford Kuga,Nissan Juke,Mini Contryman,Opel Mokka, a fő hiányzók,Ők még érdekesek lettek volna,ha már az időjárás ennyire jól jött ki.
De talán a most lemaradottak ,egy következő tesztben,esetleg pár pik-upal kiegészítve???
P.

- Szerzet - 2013.02.17. 00:44:19

Talán inkább egyforma gumikkal kellett volna, és akkor nem az van, hogy a terepjáró lent ragad, a plázajárót meg a hegyimentők hozzák le.

Rocko- 2013.02.17. 11:23:24

@madbalee: de. sokaknak fogalomzavar van a fejében (és ezen a nem autós újságírók se segítenek), hogy a SUV az nem terepjáró. a SUV az SUV, a terepjáró az terepjáró.

Autó-motor doktor 2013.02.17. 12:05:08

@xfile: Én ne vagyok ellened.Csak azt írtam,hogy arar hivatkozni,hogy egy jútúb videóban mi történi nem feltétlen jelenti a "való világot".

De nem azért írtam,mert bárkit is utálok,vagy valami,csak olvastam és megakadt a szemem rajta.

kaRFiol 2013.10.24. 08:56:46

Kedves Papp Tibi!

Köszönjük az írást, érdekes volt. Én éppen most gondolkozom egy XC60-as beszerzésén, ezért sajnáltam nagyon, hogy a kanyargós, huplis, billegős pályavideóból mintha kivágtátok volna. Hogy szerepelt ott az autó, láthatunk esetleg videót a mozgásáról?

köszönettel: kaRFiol

peta33 2013.12.30. 17:13:52

Tisztelt Szerkesztő Urak!!!!
Nagyon hiányzott a Ford Renger!!!!! Azt is be kéne vetni a legmagasabb emelkedőre,valamikkel,összevetve!!
Nagyon jó volt az előző Dáciás terepes SUV teszt is.
Sok hasonlót szeretnénk látni!!!! Minden ami 4x4,,irány Piliscsév!!! A SS Rekxtont is!
Kérlek,légyszi,,és videót,totalcar tv,terepest sokat!!!!
B.U.É.K...mindenkinek.

Üdv..Peta