HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész
  • ikke i drift: Kb. évente-kétévente én is visszatérek, és mindig könnybe lábad a szemem az olvasás során. Ez az ... (2019.07.07. 21:54) A zöld Merga titka
  • ketmolnarauto: ketmolnarauto.hu/ (2019.06.23. 12:18) Gyári vagy utángyártott alkatrész?
  • okleveles naiv: @mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vez... (2019.03.12. 20:56) Majdnem megölte egy kátyú

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Majdnem megölte egy kátyú

2013.02.21. 05:45 Tcomment

Címkék: baleset renault kátyú scenic

Háromszor átpördült a tetején a Renault, mielőtt megállt. A tulajdonost megbírságolták, az autón hitel volt.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

683 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr845095398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

colonel pondró 2013.02.22. 08:35:07

@Szabványok: Mondjuk ez azért 100%-ban nem igaz. Nálunk rosszabb utak vannak nyugatabbra is. Próbáltad már a cseh autópályákat? Azon is meglepődtem, hogy számtalan német vendégünk(hotel) dícsérte a myagyar autópályát az osztrákhoz hasonlítva.Márpedig nekik van mihez viszonyítani bőven.

rushman 2013.02.22. 08:38:56

@rushman: És mi van akkor, ha az ok-okozati összefüggés valójában a fordítottja a jelenleg elképzeltnek?
Vagyis a sofőr - tudatában annak, hogy kátyús az út - szeretett volna a kanyaer előtt 70-ről tovább lassítani, elkerülve az autó kátyúk miatti károsodását. De pont a lassulás miatt történt a megcsúszás. A kanyarba csúszva a tökéletes minőségű aszfalt pedig elvégezte a munka oroszlánrészét.

Végülis mindegy, a közúkezelő szent és sérthetetlen. Nem érdemel büntetést, hiszen az utakat tökéletes minőségben tartja fenn, eleve nonszensz, hogy felmerült a felelőssége. Egyébként is a kátyúk értünk vannak! Ha nem lennének, mindenki életveszélyes sebességgel száguldozna. Tehát, ami van, az okkal van ott. Balesetmegelőzési célból. Javaslom, a sofőr fizessen kártérítést a közútkezelőnek, mert felelőtlen viselkedésével megrongálta az aszfalt mérnöki precizitással kialakított biztonsági megoldását.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 08:49:50

@rushman: ez eleg szar demagog duma. az utkezelos felelos az utak minosegert. de balesetekert a kozlekedok a felelosek. nem az utkezelo. balfaszjanko majdnem megolte a csaladjat, tetorte tette a svajcifrankspekulacionban veszeteseges autojat es most megprobal gerinctelen, szarember modjara magyarazkodni. ez a sztori.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 09:00:35

@rushman: " És akkor az a konklúzió, hogy a közútkezelő kivételes munkát végez, a magyar utak minősége több, mint biztonságos, a sofőr pedig felelőtlen."
ha a kozutkezelo bombatolcserwekkel es tankcsapdakkal szorja tele az utat, akkro is az autos felelos azert, hogy a korlemnyekhez igazitsa a sebesseget. ha a korulmenyek nem teszik lehetove az autozast, akkor hasznalja a labat setara, vagy vegye igenybe nala felkeszultebb, rutinosabb, biztonsagosabban vezeto soforok segitseget pl. taxi vagy busz formajaban.

vasgyuszi 2013.02.22. 09:01:35

OFF, de az úgynevezett "Hírszerkesztő" sokadszori hanyagsága felb.ta az agyamat:

"...a hajtáslánc pedig benzin-elektromos rendszerű. A 47 lóerős, 800 köbcentis kéthengeres TDI dízelt egy 27 lóerős villanymotor és egy 5,5 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomag egészíti ki."

Az ilyen ne írjon már autós témában, jó? Bár az is igaz, hogy hozza a szokásos indexes színvonalat...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 09:05:37

@ColT: akkor miert vezet tul a sajat kepessegein, ha csak egy kis amator?

mert a znyilvanvalo, ha nem relativ gyorshajt, azaz a klepessegeinek es az utviszonyoknak megfeleloen vezet, akkor nem tortenik baleset es boldogan fizethetne a francia szarja tobbszoros artat:-)

megjegyzem, ennek az embernek egyebekent nem csak azert nem lenne szabad autot vezetnie, mert nem tud, hanem mert penze sincs ra...

Mallorca 2013.02.22. 09:26:37

@Buntmetall: rosszul tudod. 5000 Ft. a legkisebb birsag, az kb. 17 euro. De lehet figyelmeztetni is, az 0 euro.

somewhat damaged 2013.02.22. 09:30:13

@dRiver: "Arcod van b+ agyad nincs az tuti...
Áruld hogy kínkeserves kurvba istenbe kellene azt tudnod hogy egy kanyarban az út fele hiányzik? ki volt táblázva?"

Onnan, hogy kiváló helyismerettel rendelkezett a sofőr, ott lakik a szomszéd településen. Olvass is, ne csak írj.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 09:40:10

@dRiver: "Arcod van b+ agyad nincs az tuti...
Áruld hogy kínkeserves kurvba istenbe kellene azt tudnod hogy egy kanyarban az út fele hiányzik? ki volt táblázva?"

nem kell tudni:-)
ugy kell vezetni, ha hianyzik, meg tudj allni, mert ha tuleled, megbasz a hatosag erte, mert a te felelosseged, te vinnyogo kutyakolyok:-)

benne van a kreszben. mennyiert vette apukad a jogositvanyodat?:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 09:46:15

@Buntmetall: gyorshajtasert

es relativ gyorshajtassaal okozott eletveszelyert mennyi a bunti? fuggetlenul az ut minosegetul, ugye. mert nem az utnak kell alkalmazkodni a soforhoz, hanem a sofornek az uthoz.

ugyhogy jo lenne, ha nem beszelnel melle:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 09:48:43

@Sautós: "A sok okostojásnak meg ajánlom, hogy induljon hosszú útra, és lassítson vissza (persze lehet náluk 70 az utazótempó) 50-re rendszeresen, aztán majd oadér egyszer estefele céljához."

es mi oda is fogunk erni, szemben ezzel a sutyerakkal, aki nem ert oda vegul:-)
es meg mindig jobb sotetben erkezni, mint mentoben, vagy tepsiben.

ez pont uganolyan alapigazsag, mint a biztonsagi ov kenyelmesebb viselet, mint a kerekesszek.

HakapesziM 2013.02.22. 09:55:40

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem egy olyanról hallottunk, akinek kártérítést fizettek kátyú miatt keletkezett gumi vagy futómű kárért. Ez hogyan lehetséges, ha kizárólag a vezetőnek kell alkalmazkodni az úthoz? Ha pedig nem ők feleltek kizárólag, akkor elképzelhető olyan is - hiszen a gumi vagy futómű kár okozhat ilyet - hogy a balesetért sem 100 % - ig a sofőr felelős. A gumiszabály attól gumiszabály, hogy minden belefér. A legkönnyebb azt mondani, hajtsunk akkora sebességgel, hogy bármilyen akadály előtt meg tudjunk állni. De a napi tapasztalatból tudjuk, senki nem hajt így.
Kamionosként láttam én már olyan úthibát is - nálunk elhanyagoltabb úthálózatú országokban - amibe bárki belemenne és leszakadna a fél kocsija. Láttam én olyan körgyűrűt, ahol egy ló belefeküdhetett volna a gödörbe.
Tehát kell lenni egy határnak amire kell számítanom, és lehet egy úthiba olyan mérvű, amire már nem. Mert ha nincs ilyen, akkor az autópályán is 20 - szal kellene menni, mert ki tudja?

Zsoltifiú73 2013.02.22. 09:59:14

@Akos74: Egyetértek!
Nagyon sajnálom a családot, biztos nagy érvágás az életükben ez a baleset, és szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem történt nagyobb bajuk. Együttérzek, de:
Az út felülete megfelelő szélességben jó minőségű volt, ez látszik a képeken. A családfő sajnos vmilyen ok folytán levágta a kanyart, és a padka megdobta a kocsit. Egyébként a sávszélesség láthatóan szélesebb volt a szabványban rögzített szélességnél, azaz ha az aszfalton tartotta volna a kocsit a vezető, és kellő sebességgel halad, nem történik baj. Valóban úgy van, hogy nem a KRESZ szerinti max. sebességhatárt KELL betartani, hanem ezen szabályzat mellett az út- és időjárási viszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet. Lehet fikázni az útkezelőt, de itt nincs saruk.Pl. autópályán sem mész 130-cal, ha tejfölköd van. De ha igen, és balesetet szenvedsz / okozol, akkor te vagy a hibás.

Schütii 2013.02.22. 10:12:08

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Az igen! Győzöd még nyomni? :)

Egyébként meg akkor vissza a gyökerekhez! Mindenki lakjon barlangban, vadásszon, gyűjtögessen, műveljen földet, szóval lássa el magát, mert az mégiscsak olyan felnőttes dolog. Na de ha már mégis ilyen piszok modern világban kell (Ó, dehogy kell.. miket mondok) élnünk, akkor legjobb ha mindenki magának épít utat, azon meg úgy töri össze magát, avagy nem, ahogy akarja.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.22. 10:27:28

most olvastam az oromhirt

Szent Lazarka nem bunos, igaz ott meghalt egy ember, mert toltak agyatlanul, azaz a latasi viszonyoknak nem megfeloen valasztottak meg a sebesseget mert a gombnyomogato lezerjaninak eppen valamilyen extra gombot kellett megnyomni idoben, hat ott nem tortent semmi, senki sem felelos
oruljetek akkor

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 10:33:51

@Schütii: szoval neked a modernitas azt jelenti, hogy egyre eletkeptelenebb, ostobabb es hulyebb leszel?:-)

tolem...:-)

csak aztan ne lepodj meg, amikor a fagyi visszanyal csak azert, mert vallasos revuletbe estel amodernitastol es azt hiszed mas fog helyetted vigyazni rad:-)

a fent emlitett pelda mutatja, csunyan ra lehet baszni az ilyen thagetos-pozitiv gondolkodasra...:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 10:37:30

@HakapesziM: "Tehát kell lenni egy határnak amire kell számítanom, és lehet egy úthiba olyan mérvű, amire már nem. Mert ha nincs ilyen, akkor az autópályán is 20 - szal kellene menni, mert ki tudja?"

te allapitd meg a hatart a maximum limiten belul es a te felelosseged, hogy ne legyen belole baj.
amit te szeretnel, az jon hamarosan a google es apple autok formajaban, amikor nem szolsz bele a vezetesbe es igy nem is a te felelosseged. ha viszont te iranyitod az autot, akkor a te felelosseged ami tortenik.

HakapesziM 2013.02.22. 10:59:15

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Rendben. Mégis, már volt aki kártérítést kapott kátyúkár miatt. Hogyan lehetséges ez, ha ez - belehajtás a kátyúba - kizárólag a sofőr felelőssége?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 11:39:20

@HakapesziM: mert gondolom ott a sofor nem csuszkalt, nem rangatta akormanyt, nem gyorshajtott relative sem, mint pl az egyik ismerosom egy 2.5 tdi bmw-vel, aki ment egy keresztezodesben, katyu, elotte fekeztek, o is fekezett es a billenes miatt a katyuban pont leert az olajtekno. nem hetvennel probalta keresztbe abszolvalni a keresztezodest, hanem minden tole elvarhatot megtett es ennek ellenere kovetkezett be a kar. nem ugy, mint a leveliro, aki elbaszta. nem kicsit, nagyon. barmennyire is sir, p[anaszkodik, ez az allat egy eletveszelyes barom, aki majdnem kinyirta a csaladjat.

tehat akkor nem a sofor felelossege, ha a sofor minden tol e elvarhatot megtett azert, hogy ne tortenjen baj. a fenti esetben nem ez tortent.

McZozo 2013.02.22. 12:03:27

@pedaz:
Csak a devizahiteles felvetesedre mondanam, hogy en pl mikor felvettem arra szamoltam hogy elszal a forint es tobb lesz a frank (Gondolkoztam elore) de mondjuk arra mar nem szamoltam hogy az arfolyam valtozast meghalado mertekben novelik meg pluszba meg mindenfele himi humi idokra hivatkozva a torlesztoket. Szoval nem kell sajnalni minket de azert nemi igazsagtetel benne lehetne a pakliban, CSak peldanak anno kb 140 en vettem fel havi 40000 torlesztore erre felment a svajci frank 185 re es lett a torlestom 90 000 szoval ez volt a gond fokepp nem az arfolyam. es mai napig nem magyarazza meg nekem senki hogy mirefel emeltek mikozbe a svajci jegybank alapkamata stagnalt vagy meg csokkent is nalunk meg minden felevben emeltek a koltsegeket. Amugy nem azert sirom mert igyis mar visszafizettem csak azert en ezt nyomknam jobban nem magat az arfolyam reszet a dolognak hanem hogy abankok ugyan meseljek mar el hogy hogy lett egy 30% os arfolyamingadozasbol 120% os torleszto emelkedes

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 12:11:04

@McZozo: igy megy ez a valutaval spekulalos sztori...

semmi sincs ingyen. ami jo uzletnek latszik, ott magas a riziko, ami betonstabil, alig hoz valamit. so it goes...

uarempty 2013.02.22. 12:44:41

@HakapesziM: Ne etessétek már a trollt :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 12:47:15

@uarempty: tudom
es zsido, cigany es buzi is..:-)

de ugye egyelore meg senkinek nem sikerult erdemben cafolni az altalam leirtakat, csak a morgas van, hogy "nem jo ez igy"..:-)

ilyenkor szoktak trollozni, a sarokbaszoritott veszett patkany utolso rohamahoz hasonloan..;-)

uarempty 2013.02.22. 13:02:05

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: mar cafoltak, csak azt nem olvasod es nem reflektalsz ra, vmilyen kulonos okbol kifolyolag :) Ha meg szolnak, h hagyd abba a hulyeseget, akkor sertodotten lepatkanyozod a masikat.Csak gratulalni tudok ;)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 13:07:31

@uarempty: nem cafoltak.
elkepzeleseik vannak, tudas, ervek, cafolat az nincs.

de ha megmutatod nekem azt a jogszabalyt, ami ellentmond az en allitasaimnak, akkor szivesen veszem. de ugye ilyet senki nem tudott felmutatni. azt meg leszarom, hogy a maga kis introvertalt, egocentrikus vilagabol ki milyen vagyait bufogi fel, hogy hogyan lenne jo kolbaszbol a kerites. erted...:-)

es nem nagyon vagyok megsertodve, mert ennyi agyatlan barom kozott paran nagyon kiralyok vagyunk es tudod lehet, hogy kisrtilusegre vall, de jo latni, hogy ennyivel intelligensebb vagyok az atlagnal:-)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.22. 13:12:31

@Arisztogatya: o is az autoban volt es miatta kellett csapatni, ergo bunos
tudod, amikor mi anno jartunk melozni autoval en masodik utaskent felelosnek ereztem magamat a vezetoert, az hogy o ez alol kibuji azt jelenti hogy gerinctelen alak...
amugy mehetett volna vonattal is

uarempty 2013.02.22. 13:27:24

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nezopont kerdese.Rendben van, h 1x elmondod, h szerinted a kialakult helyzetert a sofor is bunos.Ez ok, de a kozutkezelo ugyan annyira bunos, hisze o eleget tett karbantartasi kotelezettsegeinek?Pontos infokat nem tudunk, de biztos vagyok benne, h nem tortent erdembeli valtozas a javasolt idohatarokon belul.Marpedig akk a kozutkezelo is felelos ezert.Ettol meg lehet balfaxnak mondani a sofort (bar 50edjere latni ezt mar unalmas), de ebben a szituban a mulasztas miatt a kk is ugyanugy benne van.Nem minden csak fekete es feher.
Igen valoban kisstilu a patkanyozas, igy nem fogsz kiemelkedni a "tobbiek" kozul.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 13:29:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: na ez azert egy faszsag..

ha en sofor lennek es azt mondana nekem egy pocs, hogy csapassuk, mert siet, akkor megmondanam, hogy nem lehet. inkabb felmondok, minthogy gyilkos legyek, mint a sofor.*

mondom ezt ugy, hogy szivesen latnam lazart racsok mogott, a kurva kolykenek eltett svajcifrank alapu beteteket meg ujra akoltsegvetesben, de nem igy, hanem LEGALIS keretek koztt, azaz fuggetlen vizsgalat, vademeles, targyalas, jogeros biroi hatarozat. nem pedig fideszkommunista stilusban, "keressunk valamit, kossunk bele, csinaljuk ki!" modszerekkel. ugyanis a modszerek hataroznak meg. ha a fidesz modszereit alkalmazod, magad is fideszesse valsz....

*megjegyzem, remek pelda a jelenlegi levelhez. igen. akkor is a sofor a hibas, ha egy fideszes politikus utasitasara hajt gyorsan es okoz balesetet ezzel.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 13:37:39

@uarempty: mar regen kiemelkedtem:-)

nem fogok. majd valamikor. mar megtortent:-)

es semmikeppen nem lesz a kozutkezelo a felelos a vezetestechnikai hibakert. mert nem a kozutkezelo vezette le az autot az utrol, nem a kozutkezelo csuszott meg a relativ gyorshajtas miatt, nem a kozutkezelo volt keptelen visszakeveredni az aszfalttal burkolt reszre es nem a kozutkezelo porditette meg haromszor az autot. majd ha a kozutkezelo beul a volanhoz, akkor lesz felelos. egyelore meg mindig fekete-feher szabaly, hogy akarmi is van az uton, a sofornek vagy kotelessege alkalmazkodni, vagy ha nem tud, TILOS beleulnie az autoba es azzal elindulni.

a kozutkezelon szmaon lehet kerni az elvegzett munka minoseget, de a balesetet nem akozutkezelo okozza. en elhiszem, hogy a level irojanak komoly lelki problemat okoz, hogy majdnem megolte a sajat csaldjat es az amugyis befurdott autojat szarra torte sajat hibajabol, de az onamitas, hazudozas nem a fejlodes es tanulas utja, a gyerekes dac es hiszteria meg annyira sem. a sajat felelosseg el- es felismerese az, ami megtanit arra, hogyan ne kovesd el ugyanazokat a hibakat. ez csak gerinctelen picsogas, semmi tobb. en az ember helyeben befizetnem magam vezetestechnika orakra, mielott megolok valakit es a sitten nezegetem sirva a lanyom fenykepet. mert az ne legyen kerdes, hogy ha meghal a gyerek, apuka most elozetesben. es lehet, hogy kurvara igazsagtalannak hangzik, de jogilag meglehetosen jol le van definialva az autovezetok felelossege, amit tudni kell, mielott valaki autoba ul es a tudatlansag, dac, nagy pofa es gerinctelenseg nem mentesit senkit a gepjarmuvezetessel jaro extra felelosseg alol.

clior 2013.02.22. 14:26:33

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
amit irsz, nem igaz! Jogallamokban (USA, FRancia, Nemet, Angol...) az ilyen esetert boven perelheto a fenntarto es nyero a karosult! Az ideiglenes tablakkal lehetosege lenne a fenntartonak az ilyen esetekre vedenie magat, de valljuk meg, hogy a rossz ut tablat szinte a hatarokon kellene kitenni. Ami meg most jo is, az is 3 ev alatt megy tonkre, ez pedig nem masbol adodik, mint a kilopott es visszaadott penzek hianyoznaka kivitelezeskor.

uarempty 2013.02.22. 14:41:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ha ez igy lenne, akkor soha nem lenne szukseg : perre, targyalasokra, birokra es ugyvedre.Nem azt mondtak, h a kk okozta a balesetet, hanem, h kozvetetten o is felelos erte.Abban az esetben lenne igazad, ha a kknek 0db azaz semmi kotelezettsege nem lenne az ut allapotanak ellenorzeseben,helyreallitasaban.De ez nem igaz.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 15:00:36

@uarempty: ne mellebeszelj, hanem mutasd meg azt a jogszabalyt, ami ellentmond az en allitasomnak. a kodositesre, suket dumara, a "szerintem igy van"-okra nem vagyok vevo. annal okosabb vagyok, tehat ha te mar nem tudod, akkor idezz okosabbtol. mint mondottam tobszopr, ballisztikus ivben szarok a wishful thinkingre.

bizonyitsd, hogy maskent van.

de mivel a jogszabalyok es a kresz is azt irja elo, amit en leirtam, ez nem fog mukodni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 15:03:11

@clior: ez megint az az eset, amikor hiszed, de nem tudod, lattal valami filmet, hallottal valami urban legendet es azt hiszed, az tudas. nem. az pletyka. szerintem nem kellene felulni neki. a nalunk szabadabb orszagokban ugyanis meg nagyobb az egyen felelossege. ugyanis a szabadsag pontosan a felelosseg vallalasabol adodik.

idezz te is jogszabalyokat, precedenseket, forrassaal alatamasztva. addig ez nem mas, mint pletyka es hangulatkeltes.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 15:04:44

@uarempty: mellesleg az en allitasom nem azt jelenti - elmagyarazom, ha mar mas nem tanitott meg rendesen magyarul - hogy nincs felelossege az ut allapotaval kapcsolatban az uzemeltetonek. azzal kapcsolatban van.

a balesettel kapcsolatban viszont nincs. az ugyanis egyertelmuen a vezeto hibaja es felelossege es a hatosagok altal kiszabott birsag is ezt tamasztja ala.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.22. 15:25:02

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: mi lenne? az hogy autoban a masodik is odafigyel? es beszol hogy ugyan mar vakon vezetsz...
kar hogy nem egy villastargoncat kaptak el...

uarempty 2013.02.22. 15:36:05

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Latom nem birod ki, h ne szemelyeskedj, ilyen kisstiluen.Amig nem vagy kepes normalisan reflektalni, addig hanyagolj legy oly szives.Attol, h leirod x-szer, h milyen okos vagy, meg nem leszel az :D ;) !Foleg igy.A balesethez a kk is "hozzajarult" a javitas mulasztasa miatt.A te allotasodon nincs mit cafolni, mert egy lazalmon alapul.

poiuz429 2013.02.22. 15:45:39

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

én ezt úgy értelmezem, hogy -ahogy rendszerint, úgy most is- egy szembejövő miatt kellett lemennie a padkára (különben miért is ment volna le?), de most már kíváncsivá tettél. Te ezt hogy értelmezed?

uarempty 2013.02.22. 16:03:16

@poiuz429: Mert egy lazalmot kerget, ahol se a szembejovonek, se a kknek nincs kotelezettsege a baleset elkerulesere, csak a svajcifrankos autosnak.Neki kell mindent megtennie 100%ban, h ne oljek meg.

etwas kultur muss sein 2013.02.22. 16:23:25

Ennyi hozzászólást elolvasni képtelenség, ezért biztos, ami biztos alapon leírom, hátha más még nem tette: szarjon sünt a közútkezelő! Hihetetlen fosvihar utak vannak ebben az országban! Az ember a forgalom helyett az útburkolatot nézi, nehogy 50-el belehajtson egy lövészárokba, és kettészakadjon a kocsi. Undorító balkáni állapotok! A lengéscsillapítókat meg persze én fizetem, rohadjanak meg.

pedaz 2013.02.22. 16:35:37

@McZozo: Az általad vázolt eljárás tényleg ordas nagy szemétség.

Csak hogy körbeérjen a történet: PPP konstrukcióban felújítják a bankok az utakat az így beszedett pénzből. Persze ez meg sose lesz így :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 16:41:57

@poiuz429: nem volt szembejovo. ez egyertelmuen kiderul a levelbol.

de kivancsi vagyok ra, hogy te mibol szurted le ezt a fals informaciot.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 16:44:59

@uarempty: leszarom azt is, ha megsertodsz, hiszen vegeredmenyben nem tudtad az allitasodat semmivel alatamasztani, siman belemkotottel:-)

es igy ennyi:-)

tolem ugy martirkodsz ahogy akarsz, nem az en jellememet minositi, hogy mindenfele hulyesegeket idecitalsz ervek es tenyek helyett:-)

ami engem igazol az pedig megtalalhato magaban az irasban is. szurke keretben.

olvasgsd, ertelmezd. bocsanatot nem szukseges kerned utana.

nem szamit semmit:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 16:47:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: igen, kar
de sajnos lazar semmikeppen nem felelos. a sofornek kotelessege megtagadni az olyan utasitast, ami szabalyszegesre kotelezne. egyedul rendortol fogadhatja el. lazar "szar" janko pedig nem rendor, csak egy felkapaszkodott, szaros kis bunozo.

ugyhogy - ha kovetkeztes akarok lenni a fenti allitasaimhoz, es miert ne akarnek az lenni..? - azt kell mondanom, hogy egyertelmuen a sofor a hibas.

poiuz429 2013.02.22. 16:54:34

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

én a levelet nem is olvastam. Te hol olvastad?

Én ebből gondoltam, hogy volt szemből jövő: "...rendszerint levágnak a szembejövők. Ezért volt kénytelen..."

Szó szerint tényleg csak annyit jelent, hogy, azért ment le, mert szoktak jönni szembejövők, de ennek viszont semmi értelme. Ha tudatosan ment le a padkára (amelyet ismert is), akkor valóban rosszul választotta meg a sebességet...az eredeti levélre azért én is kíváncsi lennék.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 17:03:31

@poiuz429: bocsanat, valoban nem a levelre gondoltam, hanem erre a sorra.

szo szerint ertelmezz. ha belekepzelsz gondolatokat egy mondatba, amik nincsennek ott, akkor tevutra visz. mellesleg megjegyzem, ha o is es a felesege is tanusitotta volna, hogy egy szembejovo miatt szorultak le a padkarol, most korozes lenne kiadva a szmbejovore es oket nem buntettek volna meg, hiszen o abban a pillanatban azt tette volna, amit eloirt a kresz, azaz mindent megtett annak erdekeben, hogy egy frontalis utkozest elkeruljon. aldozat lenne.

de nem ezt tette, sehol mashol nincs szo rola, hogy barki jott volna szembe, csak az, hogy "rendszerint szokott". ez pedig az un. "rutinbol vezetes" klasszikus hibaja. igy viszont felelos.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 17:06:17

@uarempty: "Mit mond a szakjogász? (dr. Schönek Béla véleménye)
Gépjárművel közlekedni veszélyes üzem. A forgalomban résztvevők számára ez a tény fokozott figyelmet és odafigyelést igényel. Különösen igaz ez a magyar utakon közlekedők esetében. A cikkben szereplő és az ahhoz hasonló esetekben is könnyen elháríthatnánk a felelősséget magunkról és kárunk megtérítését követelhetnénk a közút kezelőjétől, mert elmulasztják a közutakat karban tartani, a kátyúkat eltüntetni. A helyzet azonban ennél bonyolultabb. A polgári jog szabályai szerint aki fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytat, köteles az ebből eredő kárt megtéríteni. Csak abban az esetben mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt olyan elháríthatatlan ok idézte elő, amely a fokozott veszéllyel járó tevékenység körén kívül esik.

Nem kell megtéríteni a kárt abban az esetben, amennyiben a károsult felróható magatartásából származott. Ezekhez a szabályokhoz társul a KRESZ vonatkozó rendelkezése, amely szerint a járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra. Amennyiben a járművezető ennek a szabálynak a megsértésével a közúti közlekedés szabályait megszegi és ezzel másnak vagy másoknak életét, testi épségét vagy egészségét gondatlanságból közvetlen veszélynek teszi ki vagy könnyű testi sértést okoz, szabálysértést követ el, és számíthat a felelősségre vonásra.

Összefoglalva, minden kedves autóstársunk a téli időszakban különösen ügyeljen a kátyúkra, úthibákra, mert ha az ilyen útszakaszon olyan sebességet választ, aminek következtében balesetet szenved vagy okoz, az abból eredő felelősség legyen az polgárjogi, vagy büntetőjogi, őt fogja terhelni."

bizony, kicsirigo, jol mondod. a csavonak kell mindent megtennie, mint veszelyes uzem uzembentartojanak.

hazudozni meg kar. nem volt szembejovo:-)

Kencsuszi 2013.02.22. 17:11:19

@poiuz429:

"..van egy kanyar, amelyet rendszerint levágnak a szembejövők. Ezért volt kénytelen az eleve visszafogott tempó ellenére az út szélére húzódni"

Ebből nem derül ki hogy mi történt. Az, hogy rendszerint szembe levágják a kanyart nem jelenti, hogy most is levágta valaki. Én úgy értelmezem, hogy mivel "rendszerint" levágják a kanyart, ezért a scenic-es elővigyázatosságból eleve lehúzódott. Csak kicsit benézte és túlságosan lehúzódott. És innentől mindenki felelős, csak ő nem.

A másik dolog, hogy ha konkrétan leszorította volna valaki, akkor biztos nem arról született volna a cikk, hogy milyen az út széle. Hanem arról, hogy leszorította egy barom.

Az egész homályos és próbálja maszatolni a felelősséget. Leírja hogy ismeri az utat, tudja, hogy szar, tudja hogy szemből le szokták vágni a kanyart, ráadásul tél van és még saras is szokott lenni az út. És mindezen ismert és sokszor tapasztalt körülmények ellenére 70-nel veszi a kanyart. 70 az nem olyan húde kevés ám ilyen körülmények között. Mi van ha 70-nel megy és tényleg jön szembe egy kamion félig a sávjában? Ugyanez történt volna, csak akkor rá lehetne fogni a kamionosra.

Persze, kurva anyját a közútkezelőnek, mert szarok az utak. Undorító állapotok vannak. Ez egy dolog. Pont. De ha TUDOM hogy szar az út amin megyek, és még ilyen veszélyes is az adott kanyar, akkor nem megyek 70-nel sem. Hanem mondjuk csak 40-nel vagy 30-cal. Ésakkor ha véletlenül tényleg le kell menni az útról egy szembejövő miatt, akkor nem borulok fel.

clior 2013.02.22. 17:32:16

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Sem a stilusod, sem az eszed nem gyozott meg. Gyanusan hatosag oldali a megkozelitesed.
Valoban nem tudom a vonatkozo jogszabalyokat egyik orszagban sem, sot elarulom neked, meg a hazait sem.
Onmagadnak adsz KO-t, amikor az egyen felelossegerol irsz. Az egyen felelos, de ugyanezen felelosseg vonatkozik az uzemeltetore, fenntartora. Barki akadalyozza a masikat, akkor felelosseg terheli.
Mar megbocsass, de mivel harom orszagban elek, nemi gyakorlati tapasztalatom akad. Nincs meg egy olyan orszag, ahol buntetlenul lehet veszelyeztetni masok testi epseget:
az utminoseggel, az autok muszaki allapotanak veszelyeztetesevel, az autok muszaki parametereinek modositasaval..., sorolhatnam napestig es kiderulne hogy ebben az orszagban az ugyeskedok es gazemberek elhetnek a jogszabalyok adta kiskapukkal, de a jogkovetoknek semmi eselye, hogy az altaluk elszenvedett karert barhonnan kartalanitast esetleg vedelmet kapjon.
Csak az elso lepest kellene megtenni ebben az orszagban, a rendorsegnek egyszer kellene ilyen esetben a kamionokat/tulajdonosukat felelossegre vonni, egyszer kellene az utfenntartot felelosnek kiallitani, utana rogton mindenhol maskent kezelnek ezeket az eseteket. Sajnos, a hatosagok osszejatszanak, mert egy kisembert a birosag is konnyebben elmeszel, semmint egy "cimborat". Mashol, ez eppen forditva mukodik.
Ajanlanam, hogy lej kicsit rendezettebb orszagban es talan sikerul elgondolkodnod, hogy miert menekul innen mindenki aki teheti es akinek nem a hatalomnal van biztos szeke.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.02.22. 17:45:46

@clior: mellebeszelsz. terelsz. maszatolsz.

eloletek menekulok en is, felelotlen, gyermeklelku, ontorvenyu kis hungarikumok:-)

eloletek menekult el hugom, eloletek menekulnek a barataim:-)

oda, ahol ugy mukodik a vilag, hogy az egyen felelos az eleteert es sorsaert es nem mindig masra mutogatas van. ahol az emberek a hibaikbol tanulnak es nem, hazudnak maguknak, aho, megkosoznik ha oszintek veluk es nem beszart fejhangon vonyitsanak, mint ti, ha nem tetszik a valosag es nekirontanak a tenyek ismetlojenek:-)

a stilusom meg ilyen. igazabol leszarom, hogy a hozzatok hasonlo felelotlen, picsogo, szervilis kiskolykoket megsertem-e, vagy nem. egyszeuren nem vagytok azon az emberi es szellemi szinten, hogy erdekeljen:-)

a mellekelt abra is mutatja, micsoda szar banda vagytok, hiszen ahelyett, hogy megertenetek es felfognatok, hogy bajba kerultok ezzel a hulye gondolkodassal, meg szerintetek en vagyok az ellenseg, elbaszott kis hulyegyerekek.

fujhattok egy kilo tollat a seggembe, beszelo majmok:-DDD

kellemes hetveget, remelem mind ugy vezettek a hoban hazafele, hogy jogotok van gyorsan menni es megdogoltok a gecibe, de legalabb megnyomorodtok egy eletre es fizethetitek a rokkantnyugdijbol a frankihiteles autoitokat es a birsagot:-))))

uarempty 2013.02.22. 18:17:43

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Nem igazán adnék korrumpáló jogászokra.Mindez szép és jó, hogy teljesen rátolja a közlekedőkre a felelősséget és ecsetelgetni.A kk felelősségéről gyorsan kitér, mennyit kaphatott érte?

A legnagyobb baj, amit a frankósautós elkövetett, hogy nem jelentette be a hibát a kk-nek (elsőre, mikor észlelte).Tessék, már becopyztam egy részét, de itt van egy másik részlet is a jogszabályból :

"Közútkezelési szolgáltatási osztályok
Burkolathibák
fokozatai I. II. III. IV. V. VI.-VII.
az észleléstől vagy bejelentéstől függően legkésőbb
2. fokozat 1 nap 2 nap 3 nap 10 nap 30 nap 30 nap"

Tehát a legapróbb hibákra van maximum 30 napja, ha bejelentette volna, akkor most tudna védekezni könnyebben.De van egy indokolt ellenörzési gyakorisága az utaknak :

"
Közútkezelési szolgáltatási osztály Útellenőrzés gyakorisága legalább
I. naponta
II. kétnaponta
Szintbeni közúti-vasúti kereszteződésekben vasúti fővonalakon naponta
Szintbeni közúti-vasúti kereszteződésekben vasúti mellékvonalakon, iparvágány és egyéb vasúti kereszteződésekben kétnaponta
Tömegközlekedési útvonalakon* hetente kétszer**
III-IV. hetente**
V. hetente**
VI-VII. negyedévente**
"
Emellett sűrűbb ellenörzés is indokolt lehet.Azon az úton, ahol ezt történt, szépen megkérdezném, h melyikhez tartozik, és nem volt-e esetleg mulasztás, az ellenörzésben?Ha pedig észlelték a hibát, akkor miért is nem javították a megadott, határidőkön belül.

Egyébként ez az autózás veszélyes üzem egy vicc kategória.Bármit be lehet így definiálni, a közútkezelés egy veszélyes üzem, és ennyi.Emberek halhatnak meg a trehányság miatt.

poiuz429 2013.02.22. 19:13:52

@Kencsuszi: ez így ok, ha nem volt szembejövő.

Gondolom a cikk a leendő ártatlan áldozatok érdekében íródott. Egy ilyen veszélyes kanyarban, ahol gyakran jönnek át a szembejövő sávba (erre senki sem számíthat, csak a hatóság akinek a baleseti adatok a birtokában vannak), a minimum lenne a rendezett padka, kitáblázás, pl.: csúszós úttest, Egyenetlen úttest, sebességkorlátozás, egyáltalán a minimum kellene legyen a felfestés középvonal, út széle. Ez viszont a közútkezelő felelőssége.
A minimum lenne a sárfelhordás tisztítása is (vagy tisztíttatása, kifizettetése a felhordókkal), teherautók számonkérése a szabálysértésért.
Stb... Azért van a közútkezelő, hogy a vezető hibalehetőségeit/hibái következményeit a minimálisra csökkentse. Mert nincs olyan ember aki ne hibázna.
Itt még hibázni sem kell, elég, ha jön a "szokásos szembejövő"(akiről a hatóság pontosan tud, mert nem először történik ott ilyen, de nem tesz semmit, sőt az ilyen veszélyes helyeken elvárható minimum követelményeket sem biztosítja) és egy arrafelé ismeretlen simán fejreáll.

A cikk apropója kérdéses, de a cél helyes. :)

Mercel 2013.02.22. 19:37:28

@Szabványok:

"Amikoris az embereknek nagy szabadsága, de ezzel együtt nagy felelőssége is van."

Lécci léccci ezt a mondatot országszerte kérem elhelyezni óriásplakátokon sok sok helyen!
Így kéne, hogy legyen a fejekben is.
Akkor sokkal sokkal élhetőbb világban élnénk.

"Frigyes"

Mercel 2013.02.22. 19:41:52

@clior:

Jahh ez kb. olyan mint az utcanévtáblák kihelyezése. Sokszor kilómétereket mehetsz utcanévtábla nélkül.

Kinek a felelőssége lenne kitenni az utcasarkokra?
Az önkormányzaté.

Kinél tehetsz panaszt?
Az önkormányzatnál.
Ha nem pótolják az önkormányzatnak meg kéne büntetni az önkormányzatot.

Érdekellentét-e?:))

"Frigyes"

uarempty 2013.02.22. 19:42:49

@Mercel: De valamilyen érdekes módon, aki így gondolkodik, az úgy gondolja, h ez nem mindenkire vonatkozik ugyanúgy..legalábbis a felelősség, ahogy elnézem.

2102 2013.02.22. 19:48:31

Szarházi ez a magyar jog!
Még engem büntetnek meg, ha szembe jönnek, leszorítanak és ott szar az út és e miatt felborulok?
Szarjon sünt a jogalkotó és a közútkezelő!

Mercel 2013.02.22. 19:51:02

@uarempty:

Most felhozhatnám az elcsépelt közhelyt, és nem szó szerinti idézetet, hogy minden népnek olyan kormánya van amilyet érdemel dehát minek.
Ráadásul meggyőződésem, hogy ennél azért mégiscsak jobbat érdemeltünk volna:))

Azt gondolom amúgy, hogy az élhető demokráciák sehol sem csak úgy egyik napról a másikra keletkeztek. Azok az országok amikre irigykedve nézünk, többnyire viharos történelmükkel megküzdöttek azért, hogy rend és béke, normális közösség legyen.
A viharos történelmünk már megvóna..:D

Nincs kizárva, hogy ha nem őrli fel magát az ország, - illetve mivel nem látunk a jövőbe nem tudhatjuk, hogy külső körülmények nem törlik el a fenébe úgy ahogy van, - akkor azért egy-két emberöltő múlva ?Magyarország ismét (végre) jó hely lesz.

Az másik kérdés, hogy akik addig inkább elmennének azokat nem tudom hibáztatni mert mindenkinek csak egy élete van, és azt ha lehet, nyilván nem egy morálisan és gazdaságilag lepukkant helyen akarja leélni. (A szüleiről és a gyerekeiről nem is szólva.)

"Frigyes"

Mercel 2013.02.22. 19:55:04

@uarempty:

Szerintem a mondat kerek és egész.
Nyilván ha leírta így is gondolja.

Azt most hagyjuk, hogy ki prédikál vizet és iszik bort mert elég sok és sokféle ember érintett lenne, a kocsmatöltelékektől, az aktuális miniszterelnökig.

Azt mondtam/ mondom, hogy igen, ez tökéletes gondolat és e szerint kéne élnünk. (többek között)

"Frigyes"

uarempty 2013.02.22. 19:57:50

@Mercel: Egyetértek, erre mást nem tudok.Csak még annyit, h MO. sosem volt az a "jó" hely, és sosem tudott a népből kiválni olyan csoport vagy személy, aki előremutatóan és ha nem is önzetlenül , de a népet segítve vezette volna az országot.Ahogy látom egyébként, nem is lesz soha ilyen itt.Ez van...ilyen nép ez.Bár nem becsülöm le teljesen, de minimális %-okat látok erre.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.22. 21:48:46

@Kencsuszi: "Mi van ha 70-nel megy és tényleg jön szembe egy kamion félig a sávjában? Ugyanez történt volna, csak akkor rá lehetne fogni a kamionosra."

akkor valoszinuleg nem tortenik semmi mert befekez korabban
ez egy vicc, hogy lefut az utrol, ahol egy kamazzal el lehet menni es nem kepes visszahozni az auto vagy lekezelni a helyzetet es akkor mas a hibas...

Jozeph Pelikahn 2013.02.22. 22:59:34

Tényleg ennyire bonyolult ez az ügy?

Sofőrünk egy borulékony szarral akart sumáherkedni és padkára téve bevenni a kanyart. Nem jött össze, de szerencsés volt, megmaradtak.
A többi csak önmosdató magyarázkodás.

A gyereknek volt nagyban igaza: apukája alaposan megijesztette, majdnem meg is ölte.

Jozeph Pelikahn 2013.02.22. 23:03:29

A közút kezelője meg abban felelős, hogy nem lehet rendes sebességgel használni az utakat és ezért az utazók később érnek oda a céljukhoz, plusz hamarabb elromlik a futómű.
(de ennyi és nem több!)

becseit 2013.02.23. 06:11:00

A tranzit kamionokat nyomják fel Ro-La-ra, mindjárt nem lenne akkora aszfaltterhelés.
A vasúti mellékvonalakat csinálják meg normálisan/nyissák meg, + összehangolt, ütemes helyközi tömegközlekedést; rögtön kiesne a 16 tonna tengelyterhelésű csuklós autóbuszok jelentős része is.
Szerintem ezekkel 2 évet kapásból be lehetne hozni az említett éves lemaradásból.

Alice Ilas 2013.02.23. 09:55:04

uarempty 2013.02.22. 18:17:43
"
Tehát a legapróbb hibákra van maximum 30 napja, ha bejelentette volna, akkor most tudna védekezni könnyebben.De van egy indokolt ellenörzési gyakorisága az utaknak : "

Erre a lehetosegre en is gondoltam, mar as sok irka firka elejen, de gondoljuk vegig ha eez igy totent volna, bejelenti akar naponta is, hiszen arra jart. Most a balesete reven azt mondana neki mindenki /a rendor lenne az elso/ HISZEN MAGA TUDTA, HOGY MILYEN AZ UT ALAPOTA! Es nem 20 ezer lenne a buntetes. Tehat elene fordulna a bejelentes. A korrupt penzehes ugyvedekre meg nem szamithatna.

-rendben az lenne ha a rendorseg hivatalbol koteles lenne az ut hibakat foleg ilyenkor bejenteni es a kk feljelenteni /minimum azert mert nem tett ki tablat/
- rendben az lenne ha a rendor utana nezett volna, honnan kialtal kerult a sar a kozutra és miert nem lett eltakaritva /csak vegig kellene menni a sar nyomon/es hivatalbol feljenteni.
-De mint tudjuk /valahol ertheto is /a rendor is csak valamifele ember es o sem szeret birosagra jarni, tanuskodni stb.
- de az is benne van a lehetosegekben, hogy mind ez megtortent es az ugynek egeszen mas vege lesz...mert meg nincs vege. En nagyon remelem, hogy az autost felmentik -de ehhez valoszinuleg mas ugyvedet kellene keresni, mert hat a mostani... nem biztos hogy megfelelo.
Roviden mivel minimum 3 faktor is befolyasolta a kialakult helyzetet igy alaposabban es korultekintobben kellene eljarni. Ez is lehet, hogy megvan a kozel 50 oldalas jegyzokonyvbe es a rengeteg votoban /aminek sok ertelme a baleset elozmenyeit illetoen nem sok ertelmet latom/
Nehe szokott Magyarorszagon is sikerulni az valosagot kideriteni...

Rocko- 2013.02.23. 10:07:32

@Alice Ilas: emelkedő üzemanyagárak, elektronikus útdíj.

Alice Ilas 2013.02.23. 10:10:58

@Rocko-: Kivalo kilatasok meg tobb Brummi az utakon, nesze neked utak, nesze neked környezet.
Remelhetoen meg ki is tuntetnek vagy premizalnak is valakiket a megtakaritas elismereseul.

Rocko- 2013.02.23. 10:14:55

@Alice Ilas: majd utána elmondják hogy nincs elég bevétel.
ha bírja a szíved, akkor ülj le egy számológéppel, nézd meg mennyi az üzemanyag adótartalam (segítség: kep.index.hu/1/0/36_cbb6a3b884f4f88b3a8e3d44c636cbd8/546869_84bff5667f0211277f1ea98397a3d5b7_wm.jpg ), majd nézd meg mennyi üzemanyag fogy egy hónapban (segítség: www.metropol.hu/cikk/988746-kevesebb-uzemanyag-fogyott-tavaly ).

Szabványok 2013.02.23. 12:24:53

@colonel pondró:
Óh, igen a cseh 'dumdumdum' autópályák tőlünk keletre vannak! (Nem azért, de 15 éve az M7-s épp ilyen 'dumdumdum'-os volt.)
A magyar autópályák különben tényleg nem rosszak. Csekély vigasz azért, hogy aránytalanul drágán épülnek. Sokat járok rajtuk és elégedett vagyok velük. (Vesd össze pl. a görög autópályákkal!)

Szabványok 2013.02.23. 12:28:49

@Mercel:
""Amikoris az embereknek nagy szabadsága, de ezzel együtt nagy felelőssége is van."
Lécci, léccci ezt a mondatot országszerte kérem elhelyezni óriásplakátokon sok sok helyen!
Így kéne, hogy legyen a fejekben is."

Amennyire tudom, terjesztem ezt a véleményemet.
Csak az a baj, hogy egyesek felismerik, hogy ez nem más, mint a liberalizmus. Amiről ugye köztudott, hogy az ördögtől való és máglyára mindenkivel, akit megszállt.

Szabványok 2013.02.23. 12:38:07

@2102:
Próbáld meg felfogni, hogy nem olyan egyszerű a világ, hogy mindenért egy felelős van!
1)A kamionos hibás, aki leszorít az útról.
2)Az útkezelő felelős az út jó állapotáért.
3)A vezető felelős azért, hogy tegyen meg mindent azért, hogy ne ölje meg a gyerekeit. Ha kell, vezessen 10km/h-val!

Egyikük sem védekezhet azzal:
"A többiek is bűnösek! Tehát én ártatlan vagyok!"

becseit 2013.02.23. 14:25:57

@Rocko-: Azt hiszem egy előző (Turbo vs szívó )fórumon már megvitattuk azt, hogy alapjában véve, a profiton kívül minden le van ****va.

becseit 2013.02.23. 14:30:20

@Szabványok: Őszintén, én nem éreztem olyan egetverően nagy differenciát. A görögök nagy frászok, oda tették a fizetőkaput ahonnan 800m-re van a lehajtó a nyaralóhelyre (Paralia, NeiPori, stb.)

becseit 2013.02.23. 14:35:06

@Rocko-: Sok-sok éve volt szerencsém olvasni egy olyan felelős műszaki jelentést, amiben hasznosnak tartották a Ro-La kocsik kiselejtezését, mert: "...a normál vasúti kerékmérethez viszonyított kis kerekek miatt a csapágykopás jelentős...." :)))

becseit 2013.02.23. 14:35:39

@Rocko-: Úgy gondolom, nem. Legalábbis nekünk nem.

Szabványok 2013.02.24. 12:00:08

@becseit: Pedig van különbség.
Autópályában kisebb, mert az autópályákat Mo.-n igen magas követelményeknek megfelelően készítik és nem is oly régen. Fejlettebb országokban 20-30-40-50-60 éve építették, még régi standardokkal, sok autópályájuk van ezért kevesebb jut karbantartásra. De azért van különbség. (Érdekes, hogy szerény USA-beli tapasztalatom alapján az USA autópályák európai szemmel nézve, európai autóval használhatatlan.

Amiben nagyobb különbség van, az a kisebb utak. Egy kis osztrák faluban, a napi két autónak olyan utak vannak, hogy nálunk egy kis város is megirigyelné.

becseit 2013.02.24. 12:10:20

@Szabványok: Csak a példaként említett görög autópályára gondoltam.

Az elavult minőségű, harmincas évek elejétől épült német autópályák átlagos betonozási vastagsága 70cm, mai egy nagyobb fajta Boeing utaztatására is alkalmassá teszi. Nálunk ez mennyi? Komolyan érdekelne. Mármint a papír szerinti érték.

Magas minőség: volt szerencsém sk. látni az egyik építkezést ahol pont a nemzeti ünnepünk ideje alatt történt a magas minőségű betonozás. Az ünnep alatt "elfelejtették"* meglocsolni és egy az egyben felégett az egész, a szép augusztusi napsütés miatt. Utolsó információim szerint jelenleg ezen a magas minőséggel megépített autópálya szakaszon jelentős sebességkorlátozás és leállósáv lezárás van érvényben.

*bocs, a betonozáshoz nem értek, lehet, hogy ez a minőségi technológia része

Persze a kivétel erősíti a szabályt. :)

Szabványok 2013.02.24. 12:34:34

@becseit: A görög autópályáknak nem a burkolatával van a baj (ott jó az idő!), hanem azzal, hogy semmiféle szabványnak nem felelnek meg, időnként olyan utat is autópályának számítanak, amit nembalkánon csak huszadrangú segédútnak.

A régi betonkockás autópályákkal az a bajon, hogy hiába aszfaltozzák át 10 évente, előbb utóbb az eredeti betonlapok ritmusa átüt.

Az útépítés nálunk a csókosok biznisze. Épp ezért többszeres áron készül minden. Láttam megépíteni csomópontot 2003-ban, majd 2007-ben teljesen átépíteni, mert akkor már EU szabványok voltak életben és nem 10t/m2, hanem 13t/m2 terhelésre kell méretezni. Nosza, gyorsan felbontották a még tökéletes burkolatot és rettenetes pénzért átépítették. A többi út meg maradt olyan, amilyennek Kádár idejében építették.

becseit 2013.02.24. 12:46:44

@Szabványok: Ja, ahol az aszfalt repedésekből nem libahúr, hanem leander virágzik..

D4D 2013.02.24. 21:29:33

@becseit:

Van az ominózus kép a beszakadt M1-ről. Azon láthatod, hogy a teljes útszerkezet nincsen 70 cm.

www.mixonline.hu/Kepek/m1.jpg

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.02.25. 08:21:54

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Tök jó, hogy ítélkezel valaki felett, akiről azt sem tudod kicsoda.

Amúgy miért vezetne a saját képességein felül? Előre nem látható probléma volt. A nevében benne volt, hogy a legnagyobb gondossággal sem látható előre.

Ekkora kibaszott kretént még a viág nem hordott a hátán bazmeg, ha ennyit nem képes valaki megérteni, akkor nem tudok vele mit csinálni...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.02.25. 08:24:58

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "oda, ahol ugy mukodik a vilag, hogy az egyen felelos az eleteert es sorsaert es nem mindig masra mutogatas van"
Jaja, mert ott legalább működik, tehát ha baj van, azt te csináltad.
Itt a legkevésbé sem magadnak okozod. Okoz eleget az állam.
Hogy másra mutogatás, ha kicsit nyugatabbra egy szar út miatt valaki majdnem meghal, akkor 99%, hogy kap kártérítést.

D4D 2013.02.25. 19:08:07

A Budakeszi út (nem csak az) tele van életveszélyes kátyúval. Reggel volt, ahol megálltam, és mikor a szembe oldal üres lett, kikerültem. Nem érdekel, hogy dudáltok.

35up (törölt) 2013.02.28. 09:08:40

@D4D: Abbol, hogy a magyar utak papirbol vannak, nem kovetkezik egyenesen, hogy ez mashol is igy van. A nemet utak reteges felepitese, centimeterben:
i.imgur.com/AaQz0mg.png
Rovid magyarazat a kategoriakhoz:
SV/I: autopalya, gyorsforgalmi ut
II: mellekut, fout
III: varosi utak buszforgalommal
IV: belvaros/setaloutcak, aruszallitassal
V: utcak atmeno forgalom nelkul
VI: gyalogutak, bicikliutak

Ott sem varazslok epitik am az utat, meg nem mindenki talpig becsuletes, csak ott a helyi simicska megelegszik azzal, hogy o kapta a megbizast, es nem lopja ki meg az anyagot is.

dave30 2013.02.28. 11:10:07

@colonel pondró: ok, igaz. akkor a söfőrt vagy a fuvarozó céget. TÖKMINDEGY, de nehogymár egy ilyen nyilvánvaló dolgot meg lehessen úszni ebben a következmények nélküli országban..
én tuti ott állnék minden nap és venném videóra, ahogy hajtanak rá a saras teherautók a közútra. valami tárgyalási alapot csak adna a kártérítésre...

D4D 2013.03.01. 09:47:27

@35up:

Kösz a táblázatot!

Honnan van? Azt is tudnád linkelni?

35up (törölt) 2013.03.10. 17:10:53

@D4D: Barmelyik nemet nyelvu ut- es melyepitesi tankonyvben megtalalod "Bauklasse" cimszo alatt.

D4D 2013.03.12. 14:07:31

@35up:

Rákeresek majd, köszi!

okleveles naiv 2019.03.12. 20:56:06

@mizie: Nem. Ha törik a tengely, akkor nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett, azaz ő a hibás. Ez mogyoróország.