HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Égéstér. A századik adás!

2014.01.01. 06:34 ommm

Címkék: 100 jubileum égéstér

Ez az Égéstér 100. adásának kommentposztja.

És ha netán kíváncsiak rá, itt a horgászdal!

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr225718281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 07:35:26

vegre :)

amugy meg boldog uj evet annak is aki csinalja, annak is aki olvassa a TC-t.

beni4 2014.01.01. 07:52:54

2014-ben is isszuk szavaitokat,boldog új évet TC

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.01. 08:36:01

Az adásban nem hangzott el, a végén jutott eszünkbe: NAGYON KÖSZÖNJÜK A TORTÁT, NAGYON FINOM VOLT! Én legalábbis befaltam egy kisebb kétkilós szeletet.

korzo 2014.01.01. 08:36:51

Novoth Tibinek: rendes SAABból ki se veszed úgy a kulcsot, hogy nem rükvercben van.

Matiz2121 2014.01.01. 08:42:56

Köszönjük a 100. adást! A jézuskától(de inkább a nyúltól, mert ő hamarabb jön) kérjetek már mikrofont ennek a szerencsétlen rádiónak!
Hihetetlen hogy csak három van egy stúdióban!

Leadfoot 2014.01.01. 08:56:17

Winkler és Dani Breaking Bad nézők? Szívmelengető. :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.01. 08:57:41

@korzo: Az nem ée, mert egy SAAB-osnak általában van annyi esze, hogy előbb behúzza a rögzítőféket.

Knorbi 2014.01.01. 09:19:36

Jó korán keltetek :) meg az ide írók sem alszanak délig.:)

B.Ú.É.K.

Mazzzzu 2014.01.01. 09:21:04

szívesen trollkodni, hogy a beígérthez kurtára sikerült... de kinem tojja le, újév van,
Boldog Új Évet minden készítőnek és olvasónak!

Ciri 2014.01.01. 09:30:38

@korzo:

Olyan nincs, hogy rendes Saab :)

Buék mindenkinek!

Motordoktor 2014.01.01. 10:13:56

www.youtube.com/watch?v=MCqiYU9uU1Y

Itt egy kis kiegészítés a Porsche IMS (Intermediate Shaft) csapágyhoz, fémreszelékkel, szétvert golyópályával.

BÚÉK

Leadfoot 2014.01.01. 10:37:49

@Make Valamit: Na jó, de végig lehet nézni az eredményeket, és megállapítani: inkább buzi legyen az ember, mint halott. :-))

Schütii 2014.01.01. 10:52:16

Winkler nem buzi, csak sakál. (The Jackal)

evil. 2014.01.01. 10:55:08

Búék! Köszi,meglesz az esti program :)

holysmoke0523 2014.01.01. 11:00:29

Nektek is BÚÉK! Video formában véleményem szerint kicsit élvezhetőbb volt. Ezzel persze nem azt akarnám sugallni,hogy ha csak hang,akkor az szar,mert nem igaz.

Leadfoot 2014.01.01. 11:15:14

Juteszembe: És mi a véleményünk azokról, akik a gombot benyomva húzzák be a kéziféket?

Fairmelós 2014.01.01. 11:16:34

Jó lenne nem akadozva látni hallani a videót,(így csak azt tudni ki kivel van minimum)mert ez a indasz@r..(asszem volt már ez itt probléma "néhány kommentelőnek" korábban).

Kérem?

Nem Penny hajója 2014.01.01. 12:19:10

- A videó jó ötlet volt.
- Kőbájkert és novotibit nem így képzeltem el a hangjuk alapján. :D Kőbájkert kopasznak gondoltam, arra pedig most jöttem rá, hogy novotibit kevertem Prokee-val. :)

Ami nem tetszett:
- A 100. adásra azért már rutánotokká válhatna, hogy a mikrofonba beszéljetek.
- Szerintem nem volt túl jó ötlet, hogy adás közben elkezdtetek a tortát majszolni.
- Épp arra az olvasói kérdésre nem válaszoltatok, ami a legtöbb lájkot kapta a Facebookon.
- Nagyon kedvelem Karottát, de ez az általa elindított porschés téma kábé annyira volt érdekes és izgalmas, mintha a hangyászról kezdett volna hosszasan beszélni.

+1 dolog:
- Ha az inforádiósok arra nem képesek, hogy 2 órás időtartamot biztosítsanak (meg úgy általában is visszatérő elem, hogy rátok szerveznek valami hűdefontos politikust), akkor oldjátok meg máshol a felvételeket. Semmi olyan extrát nem ad ez a stúdió, amit ne lehetne megoldani másképpen. Beruháztok 4-5 mikrofonba és felveszitek a szerkesztőségben az adást. A webrádiók sem profi stúdióból működnek.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.01.01. 12:22:09

Pista egy perfekt trollkodási lehetőséget hagyott ki amikor valaki rákérdezett, hogy mi Csík kedvenc Mercedese - hát a 6.3 SEL :)

malacparipa 2014.01.01. 13:06:24

rohadt jót adás!!!! gratula! kalap emelés, meghajlás! Vidám és vicces!

Rocko- 2014.01.01. 13:14:56

BÚÉK a TC szerkesztőinek és minden kedves olvasónak!

wolfnet 2014.01.01. 13:29:06

Nagyon jó műsor. A sebességben hagyáshoz kommentelnék egy rövidet csak, hogy a kresz is úgy tanítja már hogy üres rögzít leállít. Régen meg úgy tanította, hogy egyesben hagyás. Változnak az idők, a szokások nem. Én üresben hagyom a gépet rögzítő fékkel, édesapám egyesben és hiába mondom neki hogy mi a módi, ő sok tíz éve így csinálja, nem fogja máshogy csinálni. Szerintem valahol ott lesz a kompromisszum hogy az autógyáraknak gondolniuk kell mindenre, többek között erre is, és bírnia kell a kocsinak ezt a használatot is. Üdv buék!

Pufibá 2014.01.01. 13:38:13

Elektromos kézifékről kérdezzük meg Kővári Barnát!Nála 100km alatt leégne az elektronika az állandó használattól. :-)
Novoth Tibor!:Nano Energizerről vélemény?

Leadfoot 2014.01.01. 13:40:36

Remélem, a politikusoknak nem hagytatok ott tortát vagy alkoholt. :-)

dave00 2014.01.01. 13:58:17

BUEK es koszi a musort!

-roy- 2014.01.01. 14:14:07

A videó itt nem szaggat. (előbb írta vki.)
Jó lesz most már, hogy több hanghoz tudok arcot rendelni ezek után, mivel nekem sem volt meg mindenki.

Garp 2014.01.01. 14:16:51

BUEK mindenkinek!
Igen, tamogatom h az eddigieket megkoszonve hgyjatok a f@szba az inforadiot, egy sarkot elkeritetek valahol es meg lehet csinalni az adast ugy, h a hangminoseg nem latja karat (nagyon). 1db mikrofonnal megoldhato, de a reszletekbe nem megyek bele megint mert Winkler lelo.;)

@Zach Dani: koszi a motoros emlitest, elnek majd a felkinalt lehetoseggel es megkereslek majd egy emaillel. Kobajker velemenye is erdekelne, de elso sorban a tried (meg a Csikose, o turazik talan ugy ahogy en tervezem).

@Karotta: a lenyeg h minel tovabb irj es forgass nekunk, lassits ember! Remelem lesz meg Porsched. (Az azert sziven utott h mas Porsche emlitesre sem melto - vagy ilyesmi - a 928 es 944 pl szerintem kivalo kispenzu alternativa, raadasul kevesbbe tapasztaltaknak talan hulye biztosabb. Mondom ezt ugy, h volt szerencsem mindharomhoz es a 911 a favorit.)

@Rocko-: 1 honap, mi? :)

Rocko- 2014.01.01. 14:24:37

@Garp: Belsőségen. ;)

inforádió azért van, mert egy épületben vannak, kvázi csak egy másik szintre kell átmenni, meg gondolom a stúdióbérlés is így olcsó (ingyen van), bal zseb - jobb zseb szindróma.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.01. 14:46:00

@Pufibá: Rá kéne gugliznom, mert nem tudom mi az.

.Anonim. 2014.01.01. 14:48:21

Nagyon jó volt a műsor, de lököttek Csikósnál nem arra voltam kíváncsi, hogy az összes Merci közül mi a kedvence, mert az egyértelmű, hogy az állólámpás, hanem az újak közül melyiket szerette a legjobban? :) Még több sikerekben gazdag Boldog Újévet, így tovább és lehetne gyakrabban is videó! :)

Térspecialista 2014.01.01. 15:00:00

Sosem érdekelt egy Porsche sem különösebben, de kedvet kaptam egy 911-est kipróbálni. Egy 1975-ös Cadillac Eldorado jobban lázba hoz. Na nem mintha fenyegetne bármelyik vezetésének a veszélye... :)

Ommm! Mi lett a shitgun-al? Sikerült összerakni a múlt héten? Kanyarodik már? :)

Ja és buék mindenkinek!

Ivanits · www.insigniaclub.hu 2014.01.01. 15:12:36

B.U.É.K Minden Totalcarosnak !!

Scaleo 2014.01.01. 16:00:28

Pista, a versenytárs-analízis nem titok. :)

www.youtube.com/watch?v=MAkO37piIwg

A fokozatban hagyás meg egy érdekes dolog, a váltózár miatt sokaknak csak a rükvercben hagyás a lehetséges, lopáskár esetén ugyanis a biztosító csak ebben az esetben fizet (casco). Viszont a kéziféket mindig be kell húzni mellé, ez alap, elvileg még jogosítványt sem kéne kapnia annak, aki ezt nem tudja, mert definíció szerint a parkolási művelet befejezése az, hogy üres + kézifék. Aztán nyilván ha leállt a motor, be lehet tenni valamilyen fokozatba, váltózár használata esetén jellemzően rükvercbe.

Úgyhogy valóban az a gond, hogy nem használják az emberek a kéziféket, pedig nem forgalmi okból történő megállás esetén mindenképpen célszerű használni, sokszor kényelmesebb is, mint adott esetben akár percekig állni a féken. Kézi váltós autóban nem is tudnám elképzelni az életet kézifék nélkül. :) Mondjuk ha csak pár percre állsz meg valahol, pl. benzinkúton tankolni, csak nem teszed már sebességbe... Számomra esszenciális a rögzítőfék használata, nem forgalmi okból történő megálláskor alap, csak utána szállok le a fékről. Berohadt kéziféket pedig még az életben nem láttam, még hetekig a téli mínuszokban mozdulatlanul álló, halottra merült akkumulátorú autó esetén sem volt errefelé soha semmi probléma a behúzott kézifékből. Igenis tessék használni, mert azért van. Emelkedős elindulásnál is jól jöhet, főleg meredekebb emelkedők és a fenekünkbe beálló autóstársak esetén. :)

DBandesz 2014.01.01. 16:03:38

Tetszett a jubileumi adás, kifejezetten informatív volt. Néha vissza kellett hallgatnom többször egy-egy részt, mert az egymásszavábavágós pillanatokban az elnyomott ember szövege érdekelt, de sebaj.

@novothauto: Úgy látom tetszett az általam adott ragadványneved. Üdvözlet!

Pufibá 2014.01.01. 16:17:05

@Scaleo: De,berakom 1-be tankolás alatt is,hisz elindulásnál is be kell rakni-(nekem már nem) :-)
Viszont kéziféket akkor nem húzok-így kiengedni sem kell.

nyikk 2014.01.01. 16:22:53

Megnéztem, jó volt,de rövid, ráadásul józanok maradtatok, máskor húzzatok bele.:)Máskor is megnézném a műsort élőben.Amúgy BÚÉK!
Egy ötlet:én szívesen látnék a tc.hu-n egy olyan rendezvénynaptárat, amelyen szerepel az összes autós-motoros esemény, amelyet terveztek látogatni, vagy fontosnak tartotok.
Például nem vagyok annyira kétkerekű-BMW, hogy észben tartsam az éves összejövetelüket Münchenben, vagy akárhol, de ha véletlenül arrajárnék, benéznék, ha tudok róla előre, stbstbstb.

dgt_ 2014.01.01. 16:26:39

@novothauto: Kitől kaptátok a tortát?

Passat1.9 2014.01.01. 16:37:23

Ez volt az első Égéstér amit meghallgattam/néztem, de úgy érzem a régebbieket is pótolnom kell. Nagyon tetszett. Boldog Új Évet Kívánok nektek!

RS4 2014.01.01. 16:50:17

BUÉK mindenkinek a Totalcaron!

amúgy Kőbájkert én is másképp képzeltem el:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 16:51:06

jelzem, a google inteligens kereso, tehat amire SOKAT rakeresel ahhoz "idomitja" az altalad bevinni szandekozott keresest.

tehat:

en sokat keresek ra a BUEK szora, akkor ha en beirom hogy WINKLER B.... akkor BUEKra egesziti ki.

Szoval meg kell allni es el kell gondolkozni ki az akinek a B -t buzira, az M-et melegre egesziti ki.............................................................

Scaleo 2014.01.01. 16:56:21

@Pufibá: 1-esbe külön be kell rakni, a kézifék behúzása nem bonyolultabb. A kézifék kiengedése meg egy mozdulat, és biztonságosabb is így.

Na meg ne feledjük, hogy ez a szabályos! :) Akit rendesen megtanítottak vezetni, az úgyis ismeri azt, hogy SIKK, ahol az egyik K a kézifék kiengedésére utal. :) Egy idő után úgyis automata mozdulat lesz.

Megjegyzem, én nagyon ritkán indítózom úgy, hogy sebességben van az autó, mert igyekszem mindig a lehető legkevesebb ideig nyomni a kuplungot, a motor beindítása után pedig még lehet, hogy nem azonnal indulok el, hanem mondjuk 10-15 másodperc múlva.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 17:09:41

az mennyire jellemzo a magyar allapotokra hogy nem lehet kimondani egyenessen: ENNYI VOLT A KOCSI.

miert ne vehetne Karotta egy kocsit akar 8millioert is? Kinek mi koze hozza?

Ez a zsebbe turkalos igazi magyar mentalitas. A feljelentos vilag azert zsigereiben el otthon az emberek tobbsegeben.

tiger1342 2014.01.01. 17:18:05

Jó volt az adás, bár ahogy az lenni szokott, nem egyenlő mértékben szólaltak meg az emberek.
Egy gondolat nem hagy nyugodni már tavaly óta: BELSŐSÉG TALÁLKOZÓRA AKAROK MENNI!!!
Porsche kulcson besírtam! :DD
Korrekció: Nincs 208-as Babetta! A nagykerekű a 228-as, röviden 28-as. Utána a kiskerekű lemezvillás 207.008-as, amit idehaza csak 206-ként emlegetnek. Utána jött a kiskerekű össztelós 207 és a kétsebességes 210. Amiből valóban létezett gyárilag egysebességes, de szerintem nem a váltó a legnagyobb baja, hanem az alulméretezett fékek. (Megjegyzem létezik Bernardi alukerekes Domino fékkaros, azzal nincs ilyen gond.)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.01.01. 17:20:59

BÚÉK mindenkinek!

A videó remek ötlet, lehetne rendszer belőle, pláne ha nem 8-9 ember szorong egy feleannyira méretezett lukban tortákkal és sörrelpálinkával, akkor nem lenne ez az őskáosz sem, de egyébként még így is mókás volt. Nyilván több vele a meló, de megéri.

A sokadszorra visszatérő "fontosember érkezik mennikell" motívum gondolom nem véletlen, gátat szab a vég nélküli dumapartinak, más értelmes okot én nem látok rá, miért kell stúdióba vonulnotok, ilyen szinten tényleg bőven elég lenne pár mikrofon, aztán tetszőleges helyszínen el lehet követni ugyanezt. Főleg, ha már van kép, indokolt a változatosság! :)

A "kompresszorosnak írtam meg" ütött, hát ez a szakújságírás ilyen, én jól mulatok, ezért olvasunk titeket.

A Porsche eladás okát értem, de nem lennék a Karotta helyében, élete végéig kísérteni fogja, az tuti.

Lejtőn parkolásnál menetirány szerinti fokozat ÉS kézifék alap, meg ha indokolt, padkának kormányzott kerék. Bár ez lenne a legnagyobb marhaság, amit emberek az autójukkal vagy az autójuk ellen elkövetnek...

Köszi az eddigi 100-at, remélem lesz még pár centenáriumi adás - addig is, maradok hű hallgatótok és nézőtök, így tovább!

uarempty 2014.01.01. 17:52:51

@visszakettopadlogaz:
Ez a zsebbe turkalos igazi magyar mentalitas. A feljelentos vilag azert zsigereiben el otthon az emberek tobbsegeben"

Hogy is mondjam, azt sem mondanám, h jó, azt sem, hogy rossz, ez emberi természet.
Elítélni egyáltalán nem ítélném el.Nagy mélységebe nem szeretnék belemenni, de egy kommersz példa, csak úgy :
Miből épül a felcsúti stadion?Senkinek semmi köze hozzá, maradjon nyugodtan kussoljál, milyen bunkó már számonkérni ezt?
Vagy miért is van a gyerek rákintézet vezetőjének annyi pénze erre-meg arra, mikor a bejövő összegek 1%-ka megy a gyerekeknek, a többi saját zsebbe.Millió egy példát tudnék, volt most is az áfa csalás, és a tisztelt magyar pógárok sem a tisztaság minta példái, ahogy kedvenc vezetőik sem, kinek-kinek oldal szerint.
.
Úgy gondolom, hogy ez a fajta hozzáállás nem alaptalan az emberektől, főleg egy balkáni országban, és én semmiképp nem mondanám azt, h sok esetben nem jogos.
.
Nyugaton azért nem foglalkoznak annyira ezzel, mert az átlagparaszt kap elég pénzt a megélhetéshez (sok esetben), így hát nem nézik, h ki mennyit sikkaszt,adótcsal,lop stb el, innen-onnan, akár a közösből.De ne képzeld azt, hogy ha ugyan ez lenne a szitu nyugaton is, akkor másabban regaálnának dolgokra emberek.Nem, mivel nem marslakók ők sem, mi sem, tehát emberek vagyunk, neked sincs 6 lábad (jobb esetben) a viselkedés kultúra pedig sokszor ösztönös, és nincs releváns eltérés.
Én inkább azt mondom, hogy boldoguljon mindenki úgy ahogy tud, de csaljon minél kevesebbet, hogy egy jobb ország legyen, ennyi.Kicsi is, nagy is.

BTO11 2014.01.01. 17:59:42

BUÉK!
fene a sok faszt 1/3 adásnál megállt a betöltés.
képpel akarom nem csak a hangot!

BTO11 2014.01.01. 18:01:17

kopaszok gyülekezete!
D:)))))
kivéve a néhány coffos indián.
D:))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 18:04:40

@uarempty:

csak arra akartam ravilagitani hogy sok ember nem tanult, nincs ambicioja es van egy rosszul fizeto munkahelye ami jo neki "mert elvan ott" de turkal a zsebeben annak aki elvegzett egy-ket egyetemet, hajnalig dolgozik es AKAR.

ezert (is ) utalom a magyar uram-batyam mutyi vilagot mert pl nem mondhatja ki egy Karotta kaliber nyugodtan a nyilvanossag elott hogy IGEN< vettem egy autot x millioert, mert megtehetem es kesz.

ez a baj.

az hogy Kadar van, Horn van, Orban van az ettol fuggetlen, ahogy a mostani helyzetert es az elmult dolgokert is a megalkuvo beletorodo atlag ember a hibas - amikor 89-ben lehetett volna tenni valamit akkor tobben voltak becsben gorenjet venni mint ahanyan kimentek a Kossuth terre elzavarni OROKRE a kommunistakat.

EZ a baj.

Ne nyugatra nezzunk, ne masra, keressuk magunkban a baj forrasat.

uh, de azert ne politizaljunk sokat.

thebigben 2014.01.01. 18:08:08

Nagyon jó adás, ezt a videós dolgot szerintem lehetne még erőltetni, mert ettől sokkal élőbb, közvetlenebb. Az is érthetőbb, aki elhajol a mikrofontól.

Túl sok a cikk a címlapra? Legyen hosszabb címlap! Elbírja az internet. Lehet csinálni külön rovatot tegnapelőtti cikkeknek, amiket még olvasnak, nézett videóknak, több elemet bevenni a listákba, stb.

Aki folyamatosan lóg a TC-n, az a hardcore rajongótábor, akiket nem is csak az autók érdekelnek, hanem titeket is kedvelnek. A stílust, a kiszólásokat, a véleményeket. A Totalcar ilyen szempontból az Indexet és az Inforádiót is kinőtte, az írott szövegnek arcai, hangjai vannak, akiket önmagában is lehet kedvelni. Erre szerintem lehetne építkezni.

Schütii 2014.01.01. 18:16:12

Körülbelül a felétől volt csak valamelyest érdekes a "műsor". A drága időt elb@sszátok azzal hogy becihelődtök a stúdióba, rángatjátok a mikrofonokat ide-oda, meg megy az értetlenkedés mintha a világűrben találnátok magatokat egyszercsak és azt kéne először megállapítanotok hogy merre van a fent és a lent.
Kőbájker tök feleslegesen volt/van ott, teljesen irreleváns amiket mond. Szegény Novoth Tibi is majdhogynem csak dísznek ült ott most, mondjuk ez nem az ő baja, ő szakember, nem médiabohóc, ezért ha már az idejét veletek tölti, többször hozhatnátok helyzetbe, hogy több szakmaiság legyen a műsorban.
Ja.., Buék!

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.01. 18:16:48

@uarempty:

Azt hogy a politikusok szétlopják az országot milliárdos szinten a sameszeikkel, hogy jön ahhoz, hogy néhány srác áldoz a hobbijára párszázezer forintot éves szinten.

A TC stáb nagyobb része kettő-három munkahelyen dolgozik, vagy éjjel-nappal. A Bazsó Gáborral nem egyszer találkoztam a Gyömrői úton hazafelé, jött szembe hajnali kettőkor melóból.

Valamelyik okostojás írta, hogy a Vályi Pistáék is mennyi lét tolnak a Shitgun-ba... Éppen a szemem láttára raktak bele egy kb négyezerhétszáz forint értékű bontott alkatrészt, meg tízér olajat, gondoltam fel is kéne kúpolni az apehnél...

Amit látsz amögött munka van barátom, meg tehetség valamihez, amivel meg tudták "csinálni magukat". Ezt nem kell irígyelni, ha valaki vágyik rá, nosza rajta.

GERI87 2014.01.01. 18:19:51

A videó adásnak sok értelme nincs, az hogy most nézhetjük a fejeket semmi pluszt nem ad...

(Mondjuk Csíkós jó volt:) )

Fejmikrofonotok nincs?

Ennyi emberrel meg olyan volt mint a buli amire meg van hívva 40 ember, a fele jön el, az is 5 percre mert máshova is megvan hívva, és aki marad annak is a fele a falat támasztja...

A kézifék:
hajlamos befagyni ha hosszabb ideig áll és be van húzva...

Rükvercbe meg azért teszik az emberek a váltót - vagyis az oka az lehet - hogy "hátha elindul az autó ha mégis valahogy megszalad". Hiszen ha hátramenetbe van, akkor nem abba az irányba forog a motor és az jó...de hát ugye nem az.
Más értelmét nem látom.

Tudom mindenki leszarja, de kevésbé szétesett és egymás szavába vágósan jobb lenne az adás, amin segítene ha mindenkinek lenne mikrofon (biztos van az indexnél pár kocka aki épp nem multizik és kölcsön ad párat) és Winkler meg Pestá nem "trollkodna" bele állandóan a másik szavába (reménykedtem hogy Kőbájker azért jelent meg az adásokban hogy leverje aki közbevág..) főleg ha már idő és stúdió van ennek az egésznek szánva.

Rocko- 2014.01.01. 18:26:00

@visszakettopadlogaz: a választ le is írtad magad is.
nézd meg, Belsőségen valamelyik tapló Karotta zsebében turkál, tudod, kicsinyesek az emberek, el se tudják képzelni, hogy ha valaki sokat dolgozik, magas pozícióban, akkor az sokat keres.

@thebigben: "Legyen hosszabb címlap!"
legyen! csak épp nem fogják nézni az emberek.

Juhdzsin 2014.01.01. 18:49:43

Jó volt az adás, bár kicsit hosszabbra számítottam az előzetes beharangozó szerint.

Ez az a stílus, ami miatt szeretem a Totalcart.

A kézifékes témához: Egy alföldi városban lakom, ahol a legtöbbször sík felületen hagyom az autót, kézifék nélkül, 1-esben.
Az én szabályom a kézifékre nagyon egyszerű: ahol megállok, és magától el akar gurulni az autó, ott behúzom és sebességbe teszem, ahol nem, ott elég a sebességbe tett váltó.

Egyébként hallottam, hogy (állítólag) pl. Franciaországban az út szélén parkoló autókat nem rögzítik sem fékkel, sem sebességbe tett váltóval, és ha valaki be akar parkolni elé vagy mögé egy kisebb helyre, egyszerűen finoman nekimegy, és arrébb tolja a már ott álló autót...

Gomulka Béla 2014.01.01. 18:52:35

Csikós úr, mi lett azzal a két tic-tac-kal?

Gomulka Béla 2014.01.01. 18:54:40

@Leadfoot: Rólam, mármint? Utálom a hangját, mit recsegjen, ha nem szukséges?

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2014.01.01. 18:55:19

Méltatlan, hogy semmi Jön a Joci feldolgozást nem halhattunk... pedig végig az vártam, hátha... :D

Engem is meglepett, hogy a videó annak ellenére ad az élményhez, hogy lényegébe semmi nem történik ami indokolná a kamerákat, de jó így (is).

Gomulka Béla 2014.01.01. 19:01:51

Az Kiskastély a Záray-Vámosi hátterében? Most oruljek, vagy fogjam a fejem?

(Az lehet: a színpad mogott látni a platánt.)

Schütii 2014.01.01. 19:06:49

@Rocko-: " "Legyen hosszabb címlap!"
legyen! csak épp nem fogják nézni az emberek. "

Kamuszagú a dolog, amit a Pista mondott. Egyszerűen nem termel az ipar, és a TC se, elég újdonságot ahhoz hogy naponta friss, ropogós legyen a címlap. Ha lenne viszonylag bőven közölni való, akkor hülyék lennének nem beszerkeszteni. Ezzel szemben például már hetek óta ott eszi a penész a TCTV-s blokkot a Mazda RX7-tel.

Rocko- 2014.01.01. 19:08:48

@Schütii: szerintem bőven termel autós híreket a világ, még ha nem is iparági híreket.

Schütii 2014.01.01. 19:17:55

@Rocko-: Áh. Elég megnézni más oldalakat, ott is nyomják inkább a sok bulváros faszságot. Jó, mondjuk olyan sok oldalt nem nézek rendszeresen. Talán épp ezért..

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:21:38

@Rocko-:

motortrend,
caranddriver,

abbol up-to-date az ember, a TC meg 'just for fun! :D

@Schütii: a kat masik oldalon naponta rengeteg info van. Lenne mit kozzetenni, a baj ott van hogy Pistaenkat nem eppen versenykepes fizetesert allitjak csatasorba - en merem allitani hogy ha a TC gardaja kapna egy havi 6-8000euros fizetest es benzinkartyat meg a teszt autokert nem konyorogni kene hanem MEGVENNE a TC es utanna eladna mert a reklamokbol telne ra akkor egesz mas lenne a TC. Magyarorszagon a reklampiac ezt teszi lehetove. A TCMagazine lelkes de szerintem bevetelben gyenge probalkozas.

huspotyolo 2014.01.01. 19:23:35

@Leadfoot: Én inkább fordítva kérdezném: Mi élvezet van a recsegő racsnis mechanizmus hangjában? :) Szerintem sokkal kulturáltabb az 1-2 kattanás a megfelelő rögzítési helynél. Ráadásul én forgalomban is gyakran használom a kézifékes indulást.

@Gomulka Béla: +1
Bár próbáltam elkerülni, de sajnos autósiskolában oktató megkövetelte a recsegtetést. Sőt a fekvőrendőrön is telibe kellett átmenni, hiába lehetett volna féloldalasan, kisebb huppanásokkal átsiklani. De szerencsére már a kemény rózsaszín műanyag kártya ezekre feljogosít. :D

Mivel motorkerékpárokról is volt 1-2 szó: Hogyan parkoljuk velük dombon, ha nem lehet/érdemes egyesbe rakni? Mert előfordulhat az az eset, hogy a menetiránnyal szemben kellene letenni a motort, ha kímélni szeretném a technikát.

Juhdzsin 2014.01.01. 19:23:54

@visszakettopadlogaz: Megvenne?!!!! Ezt komolyan gondolod? Ilyen szerintem a világon sehol sincsen...

Rocko- 2014.01.01. 19:24:15

@Schütii: nalátod, van téma. csak nem biztos, hogy akar az ember mindent olvasni.
nepperűző, ágazati hír, dashcam, kémautó, új autó, használtautó, közéleti témák, egzotikus autók, tuning, lokális hírek, tematikus tartalom találkozó, sport, technikai írások, és ez még csak felsorolás volt.
szóval rengeteg tartalom van, amit át lehet küldeni, aztán mindenki eldönti, hogy melyik szűrőt (oldalt) választja.

Leadfoot 2014.01.01. 19:24:22

@Scaleo: Biztos én vagyok a hülye, de ha ellopják az autót, honnan tudja a biztosító, hogy be volt-e zárva a váltózár, és hogy melyik fokozatban volt a váltó?

Egyébként nekem a talán legelterjedtebb fajta váltózáram van, és akárhányas sebességi fokozatban lehet hagyni a váltót a zárás előtt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:26:25

@Schütii: muszaj bulvarosra venni a figurat, lasd lejebb ugyan az a hirertekkel biro kozlemeny ket stilusban:

hir1:

Kijott az uj golf. 120-190LE, 1500kg, feher zold piros szinben van es tartos

hir2:

Megerkezett Volfsburg uj udvoskeje egyenlore feher zold piros szinban, mar jotteben tarolja a piacot a slagerauto, Gigi DeapSwallow pornosztar uj filmjet ( Ket Irdatlan mell + egy kosarlabdacsapat ) oralis jeleneteit egy uj golf motorhaztetejen veszik fel, ami alatt 120-190LE dobog, az dinamikusan hajtja az 1500kg-os autot.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.01. 19:26:37

@Juhdzsin: Én is sebességbe teszem az autót, de csak azután, hogy behúztam a rögzítőféket. Vannak olyan típusok, amiknek a vezérlésére kifejezetten ildomos vigyázni. Ezek jellemzően a vezérműlánccal, és hidraulikus láncfeszítővel szerelt autók.

Igazából én elmondom a véleményemet/tanácsomat az ügyfeleimnek is, vagy akár TC olvasóknak, de nem szentírás. Mondjuk ma fejeztem be az említett átugrott láncú motor szétszerelését, holnap meg hoznak traileren egy másikat ugyanezzel a hibával, egyikben sincs még 60 000 kilométer. Ezért gondolnám, hogy érdemes mindent elkövetni annak érdekében, hogy óvjuk.

calamites 2014.01.01. 19:29:00

@Leadfoot: Politikusnak nem kell alkohol, a pálfi mindig részeg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:29:02

@Juhdzsin: jaj dehogynem. Szerinted egy 3-4Billio dollar netto arbevetelu medianal mekkora tetel egy $30.000es auto? Ha a nezo/olvaso meglatna a tesztauton egy dealer matricat akkor hiteltelen lenne az egesz.

Juhdzsin 2014.01.01. 19:33:57

@novothauto: Akkor hál'Istennek engem nem érint: vezérműszíjas motor, semmi extra. Mondjuk eddig arra én sem figyeltem, és ez lehet, hogy hiba, hogy pl. ha egy kapubejáróba állok be, ahol hátrafelé akarna gurulni az autó, akkor hátramenetbe tegyem. Csak berántottam a kéziféket, 1-es és kész.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:35:03

@Juhdzsin: en automata, nyomorudas vezerlesu autoval meg se szolalok :)))

calamites 2014.01.01. 19:35:45

Amúgy pedig jók vagytok sok sikert a jövőben!!!

-roy- 2014.01.01. 19:36:30

@novothauto: A felvételen nem árultad el hogy milyen típusról van szó.
Esetleg most?

Scaleo 2014.01.01. 19:38:41

@Leadfoot: Szvsz sehonnan, de a saját érdeked is, hogy használd a váltózárat.

Most ennyi erővel otthagyhatod nyitott ajtóval, járó motorral is az autót, aztán ha ellopják, letagadhatod az egészet, mondván, ha már nincs ott az autó, úgysem lehet megmondani.

Nyilván nem csak egyféle váltózár van. Nekünk pl. Defend Lock van, és csak a rükverc játszik.

Schütii 2014.01.01. 19:40:01

@visszakettopadlogaz: Én az autocart nézegetem, van ott is pár érdekes dolog, de herótom van már a sok Aston-Martin meg Jaguar teszttől. Meghát azért annyira nincs a kisujjamban az angol nyelv, mint mondjuk neked. Szóval jobb lenne nekem magyarul és ehhez nem kéne nagy csoda, meg 6-8000 eurós fizetésű újságírók. Na, de ez egy elég hosszú téma, nem is mennék bele. Maxium sör mellett, nem itt pötyögve.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:41:11

@novothauto: egy kerdes: elektromos kezifeku autonal mi van ha lemerul az akksi? El tudna gurulni?

Schütii 2014.01.01. 19:42:58

@Rocko-: Jah, hát ez így felsorolva jól mutat, de külön-külön nézve csak csurog-csöpög a téma, főleg ha még le is válogatja az ember.

Leadfoot 2014.01.01. 19:43:48

@Scaleo: Szintén DefendLock, és a 7 sebességfokozat + üres bármelyikében lehet hagyni. Persze abból is többféle van, és lehet, hogy a beépítés módja se mindegy.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 19:46:52

@Schütii:
arra akartam ravilagitani hogy teljesitmenyt csak rendessen megfizetett emberektol lehet varni. PL az egesterert sem hiszem hogy kapnak extra juttatast.

Szoval en teljessen elegedett vagyok a TC vel, ezert is latogatom rendszeressen, es ezert nem az a5 meg egyeb olyanokat akik nem tetszenek.

Amugy nem iszok alkoholt, alkohol mentes sor az meg olyan mint a 4hengeres hibrid mustang: szep munka de a lenyeg pont nincs benne :D

Schütii 2014.01.01. 19:48:07

@visszakettopadlogaz:

Hír 3: X.Y. rapper ma lezúzta az Aventadorát, de még a zselé sem pergett ki a hajából. Sőt a fészbúkon most tette közzé, hogy "bekaphatjátok".

Schütii 2014.01.01. 19:54:37

@visszakettopadlogaz: Na de ha ez a gond, akkor minden más csak duma.

Térspecialista 2014.01.01. 19:54:52

@Schütii: Még ha rapper lenne... rosszabb: futballista. :)

whale 2014.01.01. 19:57:24

Minden fasza volt, köszi, meg minden. De tényleg ne púposkodjatok már az Infonál!
Vesztek akár egy ilyet kevés pénzért, oszt' jóvan. Asszem ez tud olyat, hogy körbeülitek egy asztal körül, leteszitek középre, 'oszt mindenfelé hall.

www.hangszeraruhaz.hu/studio/pc/hordozhato-felvevo/diktafon/zoom-h-2n/P26016

Biztos van nálatok valami tárgyaló, vagy valamilyen hely, ahol le tudtok ülni 4-5-6-an, magatokra csukjátok az ajtót és mehet a dumcsi.

Schütii 2014.01.01. 20:00:30

@visszakettopadlogaz: Nem nekem szólt a kérdés, de szerintem nem old a kézifék ha "áramszünet" van, annál is inkább mert nem nagyon lehet áramfelvétele a parkolás alatt, mert lemerülne az akksi. Tehát kell hogy legyen valami mechankius retesz, amit áram híján valami rafinált manuális módszerrel lehet oldani.

Schütii 2014.01.01. 20:06:13

@visszakettopadlogaz: Na, szóval autós oldalon ilyen nekem nem kell. ;)

Térspecialista 2014.01.01. 20:14:12

Egyébként meg szerintem is teljesen felesleges ez a stúdiós dolog. Nem hiszem, hogy bármi pluszt adna hangzásba vagy bármibe.
Kell két kamera, pár mikrofon, középre a sörfőző berendezés (alap), néhány merőkanál, és készek a feltételek. :)

Rocko- 2014.01.01. 20:26:29

@visszakettopadlogaz: no igen, a Top Gear is csak kölcsönkapja a kocsikat. :))))

"4hengeres hibrid mustang: szep munka de a lenyeg pont nincs benne"
látom nagyon érzékenyen érint a téma. :)))

@Leadfoot: gondolom ha megvan a kocsi, akkor keresnek sérülést a záron.

@Térspecialista: csak annyi pluszt ad, hogy nincs háttérzaj.
így is sokan felróják a zacskózörgést, köhögést, evést, akármi, gondold el ezt tetézve az index irodaházzal.
segítség: lh3.googleusercontent.com/_hylMyfLYJ9k/TbnkR8767bI/AAAAAAAAAto/202DArjVKpU/s800Index.hu%2520Iroda%2520Budapest-53.jpg

RS4 2014.01.01. 20:41:44

@Juhdzsin: ez Olaszországban is így van. 2007-ben Savonaban a szemem láttára tolt el a új Polo egy E36-ot parkolásnál.

RS4 2014.01.01. 20:45:58

Ha már szó volt az összkerekes 911-esről, pont ma jelent meg egy összehasonlító teszt az AMS-on;

www.sportauto.de/vergleichstest/porsche-911-carrera-s-vs-carrera-4s-im-vergleich-allrad-oder-heckantrieb-6742000.html

Térspecialista 2014.01.01. 20:55:09

@Rocko-: Elvileg igazad van, de abban a stúdióban az egy főre jutó mikrofonok száma jó esetben tizedekben volt kifejezhető. És még erre jöttek a zajok, evés, ivás, trollkodás... Szerintem ha kimentek volna a felüljáróra, az sem lett volna helyenként sokkal szarabb. :)

Patás 2014.01.01. 21:03:41

Én speciel örülök annak, hogy van ez az égéstér, s úgy jó, ahogy van.
Viszont egy kérdésem lenne Karottához, hátha olvassa (bár amennyi dolga van...de azért hátha): legalább kipróbáltad a Porschét, vagy féltél tőle, hogy utána nem lesz erőd eladni?

Rocko- 2014.01.01. 21:08:54

@Térspecialista: ezt az esetet leszámítva (amiből nem kéne általánosítani), max. 4-5 ember szokott lenni. arra épp elég, csak közel kell hajolni hozzá.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 21:19:04

@Rocko-:

a top gear citroen tesztjet - aminek a vegen beleugrattak a tengerbe vele :D - a TC nemigen csinalna meg, epp az elobb emlitett okok miatt :)

ja, erzekenyen erint. A v6 VVTI motoros az meg ok, de 4 henger..... amugy lehet merevhidat tenni az uj ala, mar van ceg aki csinalja, $2500korul van :)))
@Schütii:

@novothauto: adnak a kocsihoz csepptoltot, azt ra kell dugni ha tobb mint egy hetet all, a kulcsot is be kell olyankor rakni a helyere ( a konyoklobe a helyere, gondolom tolteni azt is ) a user's man azt irja nagyon korultekintoen es perelhetetlenul hogy " ha tobb mint egy hetig all a kocsi akkor gondoskodni kell a park brake rol".

na erre varjal gombot.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 21:20:13

@Schütii: a lambotoresre ez passzolt, nem akartam elrontani az uj evedet egy magyar focihoz kotheto memmel, teljessen megertelek es bocsanat :)

Rocko- 2014.01.01. 21:21:26

@visszakettopadlogaz: a Top Gear nagyon sok autóval nagyon sok mindent csinált. :)
sztem amennyit ők elköltöttek kocsira, abból simán lehetne cserélni az itthoni járműparkot.
de ez más liga.

Mustang: hát ne vegyél olyat! :P

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 21:22:18

@whale: "Biztos van nálatok valami tárgyaló, vagy valamilyen hely, ahol le tudtok ülni 4-5-6-an, magatokra csukjátok az ajtót és mehet a dumcsi."

utolso magyar munkahelyemen volt ilyen, de akkor nem magno kerult elo hanem sok soproni aszok sor es nemi egetett szesz :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 21:27:28

@Rocko-: jah, de ne felejtsuk el a TOP GEAR a BBC csoporthoz tartozik - nem reklambevetelbol hanem koltsegvetesbol el, az azert mas. ( Aki dolgozott koltsegvetesi szervnel az tudja hogy egesz mas mint a versenyszfera ) Angliaban van tv ado, amikor en ott eltem akkor fekete feher tv re 45font, szines tvre 60 font volt egy evre - ezt fizeti a 11millio haztartas, ebbol ( is ) garazdalkodnak Clarkssonek.

Gomulka Béla 2014.01.01. 21:32:56

@novothauto: A Micra K11 ilyen? Juj!
Azt tudom, hogy lánca van, mert azt látni: olyan, mint a biciklilánc, csak tiszta. És hogy hidraulikusan feszített, hát az is lehet, mert néha indítás után csorog négy-ot másodpercet, talán amíg felépul a nyomás, ahol fel kell neki épulnie. De ez csak sejtés. Mindenesetre eztán kézifékkel ÉS sebességgel rogzítem, ha lejton állok meg. (Bár néha az se számít, a lejto mármint: itt olyan szelek tudnak lenni, hogy egy ismeroso Seicento-ját szabályszeruen kifújta a szél a helyérol.)

venturaea 2014.01.01. 21:41:58

szerintem gyenge lett, alig lehet hallani egyes embereket, valaki az elején körbejár egy fényképezővel mintha Mandela temetésén lenne és a mondandó is egy nagy katyvasz lett. Remélem Karottának sikerül megoldania a vérnyomás problémáit. Sajnos igaz, hogy bármennyi pénzt keresel ha küzben rámegy az egészséged akkor aszhatot a pénzt...

1kutya 2014.01.01. 21:58:43

ommm-nak üzenném, hogy én söröztem a Bullcsival ;-)))

Tizenkettő 2014.01.01. 22:37:21

BUÉK mindenkinek. Köszönjük a műsort. Ami meg a kézifékes dolgot illeti, mióta egy éve kigurult a kocsim egy parkolóból azóta mindkettőt használom. Szerencsére senkit nem zavart, semmit nem veszélyeztetett, egy viszonylag elhagyatott parkolóban volt, de egy örök lecke volt nekem.

Gomulka Béla 2014.01.01. 22:41:06

@venturaea: Sokan voltak, nem tudták másképp kezelni a helyzetet. Az Égéstér legfeljebb ot emberrel mukodoképes, de akkor kell legyen legalább két hallgatag típus, mint Novoth vagy a Doktor. Szegény Omm, például, egy kicsit frusztrált volt, és nem kicsit agyonhallgatott: ahhoz túlságosan jó ember, hogy nyomuljon (kisebb létszám esetén megteszi, de itt és most azt akarta, hogy mindenkinek jusson szerep). A stabil pont, Winkler értheto professzionalizmusa mellett, Sipos úr volt. Ha én volnék a média, már gondolkoznék hogy hogyan és hol állítsam alkalmazásba.

Ami Bazsó egészségét illeti: hogyan derulhet ki valakirol, egyik napról a másikra, hogy tíz éve magas a vérnyomása? És nem tudom: ha valakinek olyan állása van évek óta, hogy egy Porschét, akár egy Dacia áráért (az is legalább tizenotezer euró, az meg azért sok pénz), csak úgy meg tud venni - az engedje már meg magának azt is, hogy egy kicsit kevésbé meredeken íveljen a karrierje. Ha már úgy alakult, hogy gyereke van, akit valakinek fel is kell nevelni. Adja el még azt a Datsunt is a fenébe, és menjen vissza újságot írni a Totalcarhoz. O is jól jár, meg mi is.

Tizenkettő 2014.01.01. 22:41:50

@visszakettopadlogaz: Ugyanaz a kézifék van az elektromosban is csak egy motor húzza meg a bowdent helyetted. Ha behúzva maradt és lemerül a kocsi az a csöcs kategória.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 22:49:07

@Tizenkettő: koszi az ertekes infot. Na ez nincs leirva a manualban.

Tizenkettő 2014.01.01. 22:51:44

Babetta meg nagy királyság. Főleg a régiek. Nekem is van egy restaurált 207-008-asom. Leginkább dísz jelleggel. Persze inkább már csak nosztalgia értéke van, de valahol tényleg egy csodabogár.

Tizenkettő 2014.01.01. 22:53:51

@visszakettopadlogaz: Amiről én tudok az így működik, persze lehet van több esetleg ettől eltérő megoldás is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.01. 22:54:10

@Gomulka Béla: hat ez azert nem igy van. Ha egy nagy cegnel vagy es latjak hogy tobb eszed van mint amennyi penzt fizetnek akkor kapsz tobb melot es tobb penzt. A tobb penz oke, de a tobb melo az tobb ido. Ha tobbet dolgozol akkor megjobban kitunik a tobb elvegzett munkan keresztul hogy tehetseges vagy es ertesz ahhoz amit csinalsz igy meg tobb munkat kapsz. ( az meg tobb penz de az mar csak a felesegednek erdekes ) Ez addig megy amig A/ csinalsz egy sajat ceget B/belerokkansz.
A/ esetben magad lassan kivonod a napi munkakbol es elkezdesz kolteni ( nyaralas, nagyobb haz, veszel csupa olyan dolgot amit sosem fogsz hasznalni )
B/ egy "rokkant" senkinek nem kell, mesz a lecsoba a tudomanyoddal egyutt.

Szerintem Karotta a B pont bekovetkezte elott elkezdett gondolkodni.

toce 2014.01.01. 23:18:45

Tudom troll vagyok, de szerintem ez így elég gyenge lett. Sorry de szvsz kár volt megnézni.

Néha szólhatna a műsor autókról is...

hofi601 2014.01.01. 23:22:18

BUÉK mindenkinek! A műsort megnézését inkább holnapra hagyom, "munkaidőre". :)

Rocko- 2014.01.01. 23:40:39

@Gomulka Béla: "hogyan derulhet ki valakirol, egyik napról a másikra, hogy tíz éve magas a vérnyomása?"
évenkénti orvosi vizsgálat? :)

uarempty 2014.01.02. 00:46:38

@visszakettopadlogaz: Rendben, nem is akarok politizálni :D Csak egy egyértelmű példát akartam, noha még sarkított is egy kicsit akár.

Azért mondtam azt amit, amúgy ezt lehetetlen megállapítani, hogy ki,hogyan szerzett és mit..most vagy senki sem szól semmit és kuss van (így a csalók is nyugodtabbak), vagy mindenki beszól valakinek valamit, hogy na..miből telt erre meg arra.A 2. szerintem a jobb verzió, mert, ha valakinek tisztességesen van és beszólnak rá, ki a fenét érdekel?Tőlem egyébként elmondhatja, nekem aztán 8 amúgy.Nem 30-40 milliós kocsikról beszélünk kp-ra tulajdonképpen.Szóval ez alatt szerintem simán el lehetne mondani :D Az irigység pedig butaság, nem irigység van bizonyos emberekben, inkább frusztráltság és van, aki nem tud már ítélni (akár azért is, mert ismeretlen az illető) és simán csak sztereótipiákon alapszik a véleménye.Én megtudom érteni mind a 2 oldalt, de van aki nem :D

uarempty 2014.01.02. 01:22:15

@novothauto: Ki beszélt itt konkrétan rólatok? Én nagy általánosságban próbáltam levezetni a dolgot, h miért alakulhatott ki ez a nézet.A példáim nyilván maiak, de régen is ugyan ez volt, és sztem ez is közre játszhatott.
.
A sok munka jó, ha jól is dolgozik az ember.Bár azért, itt helyben nem szeretném szentté avatni a tc teamet.
.
Egyébként attól, hogy valaki esetleg, nem milliárdokat "okosít meg", még nem mentesíti semmi alól, erkölcsileg (és törvényileg is) ugyanz.Ezt is csak általánosságban mondom nyilván, akinek meg inge, nyugodtan vegye magára :D én ebből nem csinálok problémát, meg sértődési hadjáratot.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.01.02. 02:20:35

@novothauto: "holnap meg hoznak traileren egy másikat ugyanezzel a hibával" - azt lehet tudni, hogy álló motorral ugrott át a lánc? Tehát reggel ráindított és csatt, meglepődés, vagy esetleg lefulladás és csatt, mert ugye a lefulladó motor is ~50% valószínűséggel tekeri valamennyit visszafelé a főtengelyt. Azért az nagyon durva konstrukciós gebasz, ha erre nem gondolnak a mérnökök.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.01.02. 02:38:22

@novothauto: jobban belegondolva, sima leállításnál is üzemszerű a retrográd forgás, nagyon leegyszerűsítve ugye egy sima sornégy két hengere mindig sürített közeget fog tartalmazni (egyik sürít, másik munka), gyújtás már rég nincs, ha a lendület a sürítő dugó félút és felső holtpont közötti állásánál fogy el, az bizony visszaforgatja, saccra 30-40 fok simán elképzelhető.

Ekkor talán még van némi nyomás az olajkörben, bár erre alapozni egy hidraulikus feszítővel egyrészt a kopás miatt megnövekedő veszteségek miatt is necces húzás, másrészt a visszafelé forgó mechanika a szivattyút is fordítva hajtja pont a kritikus pillanatban. Tényleg érdekes, hogy ez a probléma létezik. Erről érdemes volna egy jó kis tényfeltáró műszaki cikket összehoznod, örömmel fogadnám :)

TaaT 2014.01.02. 02:51:46

Teljesen egyet értek novoth tibi ajánlásaival. És többnyire alkalmazom is őket:

- nem lépek le a zebrán ha nem biztonságos.
- autó leállít, kézifék, 1-es (alföldön ez több mint elég)
- nívópálca, na ezt sokszor elfelejtem bár még sosem volt belőle bajom hogy több mint egy évig nem pillantottam rá. kepfeltoltes.hu/120907/P1050504_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.02. 06:00:46

@Rocko-:

A 240Z ára mindössze 3500 dollár volt. Akkoriban egy VW bogár kétezret kóstált, nem véletlenül kapták fel sokan a fejüket "a japán MG" hallatán. Komolyabb, Porsche-kvalitású autókkal is szembe lehetett ugyanis az újdonságot állítani. Hathengeres motorja 150 lóerõt pumpált ki. Kezdetben kettõvel kevesebb hengere volt, és eredetileg a Mercedes-Benz '60-as évek elején gyártott hathengeresének lemásolásával született.

a cikk 2001. február 3. szombati totalcar.hu :)))

Tizenkettő 2014.01.02. 06:56:02

Egyébként kíváncsi lennék, hogy ezek az átugrott szíjak valóban a konstrukció miatt tudnak átugrani, vagy mert az autószerelő elvtárs nem tartotta be a gyári előírást a feszítésre. A hidraulikus feszítőkben meg amit én eddig láttam volt egy racsnis mechanika ami utánament a nyúlásnak, és az olajnyomás gyakorlatilag csak pár mm-t feszített még rajta. Szóval az képtelen átugrani csak mert esetleg visszafele forog. Egy extrémen megnyúlt láncnál ugye megint más a szitu. Szóval én nem hiszem el, hogy ezzel nem számolnak tervezéskor. Nem vagyok meggyőződve hogy ezek nem valamilyen karbantartásra vagy hanyagságra visszavezethető problémák.

BUBISBUBLEK 2014.01.02. 07:44:28

@Tizenkettő: elugrik az ha eppen benan all a cucc .

Schütii 2014.01.02. 07:55:33

@visszakettopadlogaz: Ó, dehogy! Nem rontottál el semmit. Igaz, a bulvár nem az én világom, de alapvetően örülök annak, ha értelmes beszélgetést folytathatok, még ha néha be is csúszik a témába ilyesmi. Sajnos nem lehet 100%-ig kiszűrni ezt az életünkből ma már. :)

Schütii 2014.01.02. 08:08:41

Én már régóta figyelek erre a dologra, hogy ha parkoláskor az autó előre gurulna akkor egyesbe tegyem a váltót, ha hátra, akkor meg rükibe. De nem abból a megfontolásból hogy ne ugorjon át a vezérlés, csupán azt okoskodtam ki, hogy ha ellentétesen akarna forogni a motor, akkor a szíj a feszítőgörgőt terhelné, ami elvileg nem üzemszerű az ő számára.

Gomulka Béla 2014.01.02. 08:25:11

@Rocko-: Akkor nem tíz év után derul ki.

@visszakettopadlogaz: A kivonást értem. A koltést nem. Bazsót nem azért kerulgette a Kaszás, mert keveset koltott, hanem azért, mert keveset nem nyúzta magát.

Garp 2014.01.02. 08:32:35

@visszakettopadlogaz: a gyerek mellett rajott h csak egy elete van. Mondjuk csak amennyi a nagykozonseg szamara lathato, az is abnormalis mennyisegu tekenyseg amit csinal(t). Kivancsi vagyok, vissza tud-e venni, remelem igen. Bar az is sejtheto h nem a manageri oldal lesz az ahol visszavag es nem is a hobbija, hanem az iras sajnos. Pedig mindenki jobban jarna ha inkabb "csak" ujsagirna-tvzne.
30 ev folott a stressz (a test es elme kizsakmanyolasa) a leheto legrosszabb dolgokra kepes. Sajat es rokoni tapasztalat.

venturaea 2014.01.02. 08:45:23

@visszakettopadlogaz: nálunk is ajánlanak több munkát több pénzért de dugják fel maguknak. Szombaton 6 óra munkáért 10,5-öt fizetnek de nekem a szombat a családdal vagy a haverokkal erdőben terepjárózni, vadászni vagy horgászni többet ér.

Rocko- 2014.01.02. 09:36:21

@Gomulka Béla: elég ha egy év után kiderül, és nem "végső stádiumban".

@Garp: sajnos így van.

@Tizenkettő: (lánc.)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2014.01.02. 09:51:54

Annyira, de annyira nehéz volt megállnom, hogy szilveszterkor oda ne menjek a lovin Zách Danihoz és kérdezzem meg, hogy nem ő szerkesztette-e a motorkatalógust 15 éve, illetve hogy a tőle 10 méterre helyet foglaló fekete pakoval együtt jöttek-e és terveznek-e közös dalt?

Sajnos a jólneveltség és a kevés bevitt alkohol győzött:)

Tizenkettő 2014.01.02. 10:06:57

@Rocko-: Az elejét szíjról, a második felét láncról írtam, nyilván szíjat nem feszítenek hidraulikus feszítővel.

Tizenkettő 2014.01.02. 10:08:33

@Rocko-: De valóban kicsit zavarosra sikerült.

Erdélyi 2014.01.02. 10:09:29

....Winklernek igaza volt a Note-tal kapcsolatban, ugyanis az egy "supercharged" motor.

Garp 2014.01.02. 10:57:23

@scheerti: sejtettem h nem iszol eleget :))
Kar volt kihagyni :))).

Negrogo 2014.01.02. 11:22:51

Vagy nem ittatok eleget vagy nem tudom de mintha meglettek volna szeppenve a szereplok... en tobbet vartam ettol az egestertol joval.

venturaea 2014.01.02. 12:42:49

@Tizenkettő: valójában de, a csládban 3 autó van és mindháromnak hidraulikus szíjfeszítője van. Nézz utánna: 1AZFE, 6G74 DOHC és 6G74 SOHC

Szabványok 2014.01.02. 13:04:40

@wolfnet:
Én mindig, minden autómat sebességben hagyom, a kéziféket nagyon ritkán használom. (Ezért is nem nyúlik meg, nem kopik.)
Sebességben hagyom, mert rükvercben rögzít a sebváltózár.
Sebességben hagyom, mert ezzel két kuplungolást, váltást megspórolok.
Sebességben hagyom, mert hegyvidéken lakom, lejtős utcában.
Sebességben hagyom, mert a kézifék nem exakt, nem kétállapotú, most mennyire tépjem meg? Ha kicsit húzom be elgurulhat, de mi a nem kicsi?

Csak akkor nem szoktam sebességben hagyni, ha ismeretlen, vagy olyan ember ül bele, akiről tudom, hogy nem szokta sebességben hagyni, mert volt már rá példa, hogy indítózáskor elugrott neki az autó.

Tapasztalatom szerint minden autó bírja a sebességben hagyást. Ha esetleg, netán mégis tönkremegy valami, akkor majd megjavíttatom.

Szabványok 2014.01.02. 13:09:32

@huspotyolo: "Én inkább fordítva kérdezném: Mi élvezet van a recsegő racsnis mechanizmus hangjában? :) Szerintem sokkal kulturáltabb az 1-2 kattanás a megfelelő rögzítési helynél. Ráadásul én forgalomban is gyakran használom a kézifékes indulást."
Semmi élvezet nincs a recsegésben.
Én általában nem használom a kéziféket, se az autó rögzítésére, se a forgalomban, se az emelkedőn való elinduláshoz.
Sőt még forduláshoz sem, mert csak évente egyszer-kétszer van alkalom rá, hogy a kézifékes fordulást próbálgassam.

Szabványok 2014.01.02. 13:12:53

@huspotyolo: "Sőt a fekvőrendőrön is telibe kellett átmenni, hiába lehetett volna féloldalasan, kisebb huppanásokkal átsiklani."
Én inkább teliben megyek át az ilyen akadályon, mert féltem a keresztstabilizátorokat. Szerintem nem szeretik az egyoldalas terhelést, mármint a szilentjeik, de ahogy elnézem, hogy egyes autóknál milyen filigrán alkatrészekből van összerakva, akár más baja is lehet.
Fekvőrendőrön ezért én merőlegesen, lassan, már nem fékezve és még nem gyorsítva megyek át.

Szabványok 2014.01.02. 13:27:13

@novothauto: "Mondjuk ma fejeztem be az említett átugrott láncú motor szétszerelését, holnap meg hoznak traileren egy másikat ugyanezzel a hibával, egyikben sincs még 60 000 kilométer."

Számomra az átugrott vezérműlánc eléggé scifi kategória, el nem tudom képzelni mit kell csinálni, hogy ez történjen. Mindig is láncos autóim voltak, soha nem használtam kéziféket, pedig sokat álltam lejtőn. Az utolsó láncos autómmal most hagytam el a 60ekm-t és semmi baja.

Pedig én azt a kínzást is elkövetem, hogy amikor a dugóban állok a lejtőn és lekapcsolom a motort, mert minek, akkor (az elment szervójú) nehéz nyomni, ezért úgy rögzítem az autót, hogy I.-be teszem és felengedem a kuplungot. Ha kell gurulni egy kicsit, akkor benyomom a kuplungot.
Sőt, még azt is szoktam, hogy ha lejtőn lefelé indulok, akkor nem önindítózom, hanem begurulok: II., majd megfelelő sebességnél óvatosan fel a kuplung.

Tucatnyi autóval, sok százezer km-rel vajon nekem miért nem volt soha semmi bajom a vezérléssel?
Csak szerencse?

Szabványok 2014.01.02. 13:31:12

@TaaT:
"- nem lépek le a zebrán ha nem biztonságos."
Ez az egy amit betartok.

"- autó leállít, kézifék, 1-es (alföldön ez több mint elég)"
Kéziféket nem használom, hegyes vidéken is elég a sebesség, na jó nagyon meredek lejtőn még a kéziféket is behúzom.

"- nívópálca,"
Nincs is az autómba nívópálca.

huspotyolo 2014.01.02. 14:19:14

@Szabványok: Igazad lehet ebben. Valóban ezekkel a tankcsapdákkal csak a környékünkön találkozom, ahol különösen gyilkos (min 20cm magas és 3/4 méter hosszú) miniugratót készítettek. Kb 5km/h-val lehet "normálisan" átmenni rajtuk. Még így is majdnem feldob az ülésből ha teliben megyek át, ezért választom az egy fokkal komfortosabb, egy oldallal merőleges áthaladást. Az olajteknők, egyéb alacsonyan lévő alkatrészek már hornyokat martak az aszfaltba utánuk, a figyelmetlenebb társak jóvoltából. :D B-s mercivel merőlegesen nem lehet úgy átmenni rajtuk, hogy középen ne érjen le az alja.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.02. 15:19:17

@Szabványok 2014.01.02. 13:27:13

Nem tudom, most mihez kezdjek ezzel, vagy milyen választ vársz erre?

Egészségedre, ennyi.

Tizenkettő 2014.01.02. 15:23:53

@venturaea: De ebben is kell lennie valamilyen rugós előfeszítésnek, meg valamilyen utánállító mechanikának, ha nem megy a motor nem tér vissza alaphelyzetbe. A szíj itt is minden esetben valamennyire feszített marad pont mint a lánc esetében.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.02. 16:07:20

@Tizenkettő: Nézd meg itt 40 másodperc környékén, mennyire feszes a lánc. Faszául elő van feszítve. Ennél a konstrukciónál pl. egy rugó van a feszítőben, plusz az olajbyomás nyomja járó motornál. Viszont nincs valamiféle kilincsszerkezet, vagy racsni, ami ne engedné vissza a feszítőt egy bizonyos pont után, csak a rugó tart, ha nem jár a motor. Ebben a motorban sincs sok kilométer.

auto.indavideo.hu/video/PSA-Mini_16_turbo_benzinmotor_vezermlanc_csereje

Tizenkettő 2014.01.02. 17:11:48

@novothauto: De ez nem normális, hogy ennyire megnyúljon egy lánc. Nem hiszem, hogy ilyen mértékű változásra méretezik a feszítőt benne. Így biztosan nem tesz jót neki egy sebességben hagyás kézifék helyett, de igazából ha az nem a parkolás akkor valami más úgyis végez vele, idő kérdése. Az meg, hogy csak egy rugó előfeszíti és nincs benne semilyen határoló mechanika ami nem engedi teljesen vissza alaphelyzetbe az meg szerintem kimeríti a konstrukciós hiba fogalmát. Tudom, hogy te szereted ezt a motort, de amit én eddig láttam meg hallottam róla én biztosan nem választanám semmiben sem. Ritka nagy..... Én elhiszem, hogy high tech meg stb, de ennél 30 évvel ezelőtt tartósabb motort tudtak csinálni ami szerintem szégyen egy ilyen gyártóra nézve, aki erre szintén képes volt. Miért van az, hogy ilyen láncos konstrukció számtalan más motorban mindenféle probléma nélkül üzemel km százezreken keresztül? Itt meg 60ekm után lóg mint a gatyamadzag. És vezérműlánc téren nem történt forradalmi áttörés, ugyanolyan mint 100 éve. Erre a gyártónak volt valami magyarázata? Nyilván tudják ők is milyen, már csak az alkatrész eladásokból is. Kíváncsi lennék mivel magyarázzák. És kíváncsi lennék a valós okra is. Vajon nem kap rendesen olajat és azért nyúlik meg ennyire azaz kopik el, vagy egyszerűen az anyaga nem bírja, vagy a fogaskerekek fogynak el, esetleg alulméretezett az egész? Egyszer ha ráérsz de lehet már tudod is a választ, jó lenne összemérni egy új szettel minden részét.

Schütii 2014.01.02. 18:25:29

@Tizenkettő: Ráadásul még csak arra se lehet ráfogni hogy nem cseréltek olajat, vagy szar olajat használtak, mert amúgy tiszta a motor belül mint a patyolat, olajsár mutatóban sincs benne. Egyébként a BMW beleszaladt már a 20d motorokkal (N47) is ebbe a lánc-mizériába, tele van a net a panaszosok sirámaival.

yoz-cb 2014.01.02. 19:37:42

Ki lakik Szigetszentmártonba, vagy mi a kapcsolódási pont, hogy a Stefánia cukrászdából rendeltétek a tortát?

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.02. 20:31:58

Egy olvasó, fentebb meg is köszöntem, mert az adásból kimaradt...

BUBISBUBLEK 2014.01.02. 20:45:12

olcsositas . a vezermulancok is belepottyantak a pixisbe . mint sok mas gyartonal . a gyartok is tudjak ezt de valahogy ki kell jonni a profitbol bele kell fernie a koltsegvetesbe . szamtalan munka ora a tervezok vert izzadnak hogy a fentrol kapott parancs szerint olcsositsanak ahol tudnak mert kell . a gyartosori technologusok feje is hasonlo parancsoktol viszhangozhat es sok sok egyebb teruleten . en sem csinalnam maskeppen ha autogyarto lennek . szerivben meg lecsapodik ugy is munka abbol is szepen csopog . naphosszat lehetne errol agyalni de felesleges . fogyasztoi tarsadalom vagyunk .... az auto is dezodoros doboz csak tobb van benne nem sokkal dragabb .

Tizenkettő 2014.01.02. 21:01:17

@BUBISBUBLEK: Nem azzal van a gond, hogy esetleg ez a lánc csak 60 ezret bír, hanem hogy ez sehol nincs feltűntetve, semilyen leírásban, karbantartási ciklusban. Te meg megveszed használod, elviszed szervízbe majd összefossa az egész magát annak ellenére, hogy be volt tartva a gyártói előírás. Persze ha ezt leírnák bármilyen karbantartási ütemtervben vagy tudom is én miben, hogy hát igen 60ezernél késztheted a malacperselyt, a kutya nem venné meg. És ha ez a dolog meg egy tudott dolog akkor meg nem túl etikus, hogy tudják amikor eladják, hogy ez a része be fog szarni csak idő kérdése, vagy mondjuk 60 ezres cserére még kapsz egy kis extra költséget amiről elfejetettek szólni.

Tizenkettő 2014.01.02. 21:11:21

A lényeg ez nem azért ugrik meg mert esetleg valaki sebességbe teszi parkoláskor, hanem mert ilyen a minősége vagy a konstrukciója. A sebességbe rakástól max hamarabb bekövetkezik az ami egyébként is bekövetkezne idővel egy ilyen laza lánc esetén. Kíváncsi lennék, hogy erre mondjuk egy kezelési utasítás mennyire tér ki, esetleg tiltja.

BUBISBUBLEK 2014.01.02. 21:22:49

@Tizenkettő:
jogos . masok sem nagyon regelnek errol hogy vagy hasonloan bosszanto dolgokrol . peldanak lehetne sok mas gyarto gyenge megoldasait sorolni . nyilvan nem fognak ezekrol beszelni . persze en sem tudok azonosulni az ilyen problemakkal de megis csak ez van meg lesz is . a kornyezetvedelmi eloirasok biztonsagi fejlesztesek stb. es az ezzel jaro fejlesztes rengeteg penzt emeszt fel ezt aztan valahol meg is kell sporolni . valami ilyenre tudok gondolni . pl. az uj ford motor olajban futo vezermu megoldasa ahol nem lanc van , kivancsi leszek mennyit fog birni . lehetne ragozni hogy mekkora fejlesztest hajtott vegre a vegyipar az olaj allo anyagok teren de hat na . kiderul.

venturaea 2014.01.02. 21:29:35

@Tizenkettő: de, az a baj, hogy egy lánc csak 60.000-et bír ki! A Peugeot 3.0v6-nak a kb 3m hosszú szíját csak 240.000-ként kell cserélni akkor minek a lánc???

venturaea 2014.01.02. 21:31:11

@novothauto: mond azt, hogy köszönöd szépen az ilyen hülyékből élsz.

Tizenkettő 2014.01.02. 21:44:31

@venturaea: Persze ebben igazad van, szerintem is gyötrelmes, hogy valaki ilyet képes kiadni. Én nem vagyok Suzuki rajongó, de pl onnan sem hallottam soha sem semilyen hasonló problémát. Rengeteg Opel is láncos, és ők sem problémáznak, stbstb. De ha már ez ilyen akkor legalább tennének valamit, hogy ne csesszen rá egy csomó ember aki megvette, még ha az a cselekedet annyiban ki is merül, hogy beírnak rá egy 60ezres csereintervallumot. De ez így egy elég aljas dolog. Gondolom tagadnak is, és soha nem is hallottak a problémáról. :) És ennek nem az a megoldása, hogy senki ne tegye sebességbe parkoláskor, mert akkor majd utána mondjuk piros lámpától induláskor fog átugrani, és akkor majd az lesz, hogy akinek ilyen motor van az autójában az ne álljon meg a pirosnál csak lassítson. Ez egy szar nem motor.

dhrbikes 2014.01.02. 23:12:14

Srácok, kb 50 égésteret hallgattam, azok közül ez sikerült legkevésbé, a tartalom kezdett fejlődni 30 perc után, de a résztvevők felét nem lehet hallani, a belepofázás meg most kimondottan bunkó módon ment néha.
Ne erőltessétek a nagyobb létszámot, mert ez így a rádiónak is ciki.
Na sebaj, legalább várom a 101., normális adást!

e1 · http://beszoltam.hu 2014.01.02. 23:42:17

Köszi a választ srácok! :)

e1 · http://beszoltam.hu 2014.01.03. 00:14:55

Hoppá, másodszor is meg lett említve szerény személyem (most hallgattam/néztem végig az adást), és azért itt szeretnék korrigálni. Ami idézve lett tőlem az egy várható reakció volt részemről Pista válaszára. Az oldal amit én írtam az szerintem nem az amiről Winkler beszélt, mivelhogy én egy cseh autós webet hoztam fel és tudtommal a TC szerkesztőségben Pistán kívül más nem érti és beszéli azt a nyelvet. Más magyar autós webbel pedig nem hasonlítottam össze a TC-t, mivel más magyar autós oldalt nemhogy nem olvasok, de még csak nem is ismerek. :-)
Ami viszont fontos, az az, hogy végülis Papp Tibi válaszolta meg a kérdésem. Egyszerűen a legtöbb olvasó tényleg nem ül egész nap a számítógép előtt és ezért nekik a napi 1-2 komolyabb cikk bőven elég. Én mondjuk jobban örülnék ha több lenne akár a Nepperűző, vagy a Hiteldoktor és hasonló rovatok kárára, de valószínűleg nem én vagyok a reprezentatív olvasói tesztcsoport átlaga. :)

Shadowbull 2014.01.03. 10:12:19

Boldog Uj Evet mindenkinek.

(Amugy iszik az, csak akkor nem ha vezet :))

madbalee 2014.01.05. 12:37:24

911-est aki teheti próbálja ki, ha még inkább teheti birtokoljon is egyet. Aki nem vezette annak lehet tényleg unalmas lehet nézegetni akár 50 éve "ugyanazt" a formát, de aki akár csak ült is benne, és hallotta hátulról a mély boxerhangot felpörögni menet közben, az érti miről beszélt itt azt hiszem Csikós úr. :)

Nekem amúgy a mostani 991-es a kedvencem igaz nem vezettem mindegyik 911-et:)

madbalee 2014.01.05. 12:40:43

Én sem értem a cikkeket (nem híreket, meg rövid posztokat) keveslő arcot. Szerintem nem kevés a nagy cikk. Ami kicsit jobb lehetne az az áttekinthetőség. Szerintem pl. jó lenne ha lefelé görgetve meg lehetne találni egymás alatt mondjuk a legutóbbi 20 nagy cikket. ugyanabban a sávban.

Meg úgy általában fix helye lehetne a témaköröknek.

Ne legyen ennél rosszabb évetek! BUÉK

Antenna 2014.01.06. 12:32:36

Ha már gyúrás is volt téma, a következő adásban kifejthetné az illetéskes a véleményét erről:
mspepperpotts.tumblr.com/post/72432491519/tiszta-szerencse-hogy-elore-tisztazta-hogy

:D

szeri13 2014.01.07. 09:35:49

igenis befagy a kezifek a fabiat telen. tavaly ketszer megtortent a baratomnak. tehat nem, nem fogom felhuzni a kezifeket :)

fabia1,9 2014.01.07. 19:54:56

Jó adás volt. Kérünk cikket Csikós Zsolti új Mergájáról:)

ujpistolpete 2014.01.11. 00:13:37

horgászdal - OMFG
Blanche de Namur rulezzz
süti beállítások módosítása