HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) Égéstér (5) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Csak olajat cserél? Motorgyilkos!

2014.05.09. 06:15 Tcomment

Címkék: dízel turbó olajcsere motordiagnosztika novoth tibor

Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

280 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr106124883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prérikutya 2014.05.09. 22:23:00

@Opel P1: Ha a kényelemről, extráról van szó, akkor valóban az, mert a java részük fapados, a karosszéria meg tud rohadni, nem is gyengén.

Ettől eltekintve valóban egy faék az autó, a rendőr edition meg kifejezetten jó volt belőle.

Amúgy én is Opeles vagyok, 2 benzines Vectra után most egy H Astrám van 1.9 CDTi automata (1,5 tonna). Tudom, hogy fájni fog, ha majd eljön az ideje a cseréknek, de az még valószínűleg messze van. Az 5 liter alatti fogyasztás az autópályán tetszik, a 280 Nm még inkább....

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.09. 22:29:35

Nekem sosem volt bajom a komfortjával, vele egykorú Mazda, Nissan, ugyanannyit tud kényelem terén, mint az F Astrám. Autópályán soha nem használom, az első tulajnál csak ott ment, én a 10 év alatt mentem vele háromszor pályán. 6 fölött még nem fogyasztott országúton, figyelembe véve, hogy mennyit kellett ráköltenem, szerintem lényegesen jobb véltelt nem csinálhattam volna 10 évvel ezelőtt.
A H Astra sosem tetszett különösképpen, de a G sem. A J viszont annál inkább, de az nekünk még nagyon távoli...

Szabványok 2014.05.09. 22:29:52

@e1: :-) Végre egy gondolkodó ember!
98%-ig egyetértek Veled.

Az olajcserét szeretem magam végezni.
Igen alaposan leengedem a régi olajat, hagyom sokáig kifolyni, közben megmozgatom az autót, akkor zárom le, amikor már az új tiszta olaj megjelenik. (Régen még mosóolajat is használtam, meg leszedtem a kartert és kipucoltam.)

A gyárak az olajcsere-periódust úgy optimalizálják, hogy a motor átlagos használat mellett kibírja a tervezett élettartamot. Ha többet szeretnénk menni az autóval, ha nem átlagosan használjuk, ha azt szeretnénk, hogy ne fogyassza az olajat, akkor bizony sűríteni kell az olajcsere-periódust.

Amivel nem értek egyet, az az, hogy minden határon túl kell növelni a TBN-t. Ha gyakrabban cserélem az olajat, akkor kevesebb TBN-nel sem lesz még savas.
Másik, hogy Európában nincs olyan sok kén az
üzemanyagban, mint máshol. (USA). Jellemző, hogy a BMW az alacsony TBN-ű LL-04 olajat tiltja Európán kívül.
A katalizátor kímélése, és egyebek miatt én mindig prémium, kénszegény üzemanyagot tankolok, nem a legolcsóbb 95-öst.
Ezért aztán nekem nem olyan fontos a TBN az olajban.

Az viszont igen, hogy a viszkozitás széles hőmérséklet tartományban ne változzon sokat. Sír a lelkem, amikor télen reggel elindulva a városi forgalomba -10cfokos az olaj, majd fél óra múlva 110cfok felett.

Laresz 2014.05.09. 22:31:14

@Opel P1: csatlakozom az igniszemmel :-)
~350ezer km, ~11 év. Gyári motor váltó, sosem bontva. Olajak szűrők cserélve a gyári előírás szerint, nem sűrűbben. Kutya baja :-) bizony...

prérikutya 2014.05.09. 22:31:55

@novothauto: Azért én szívesen beülnék egy 550d-be, és nagy valószínűséggel ki sem szállnék belőle.:-)

A kutya ott van elásva, hogy dugózzák, meg herélik. A gyárban nem úgy tervezték az autót, hogy majd így szervizelik. Ja, hogy így olcsó, vagy nincs rá lóvé? Akkor tessék olyan autót venni, amit fenn tud tartani az illető.

De a magyar cifranyomorúság más. A 7-es BMW nyári gumival a havas úton, meg a múltkori kérdés az olajdokinál, hogy a 6 éve lezárt gázolaját beleteheti e az 1 éves 520d-be? Na ezeken szoktam kiakadni, nem kicsit.

Benzines kabrió BMW, meg napi 2 doboz cigi, ez jobb? :-)

zerge44 2014.05.09. 22:33:21

@petegunn: Még mielőtt kettéharapnál minden dízelest, azért gondolkozz el rajta mennyi az üzemanyag adótartalma, kik határozzák meg ennek hányadát, és miért kényszerül dízelkoromköpőre az átlagember ha véletlenül nem a főváros kétpercenkénti BKV járattal teletömött belvárosában ingázik..vagy leegyszerűsíted primitívre azzal, hogy minden dízel tulaj egy rohadék, és a te gyerekedet akarja megölni..

Szabványok 2014.05.09. 22:57:56

@prérikutya: A legközelebbi szmogriadónál figyeld meg, hogy a városban miből van sokkal több, mint az egészségügyi határérték!
Aki ezek után Budapesten dízelt használ, az gyilkos. Aki meg kiüti a dízeljéből a DPF-t, tuningolja a dízelt az még inkább.
Mást sem csinálok, mint figyelem az előttem haladókat és kapcsolgatom a belső keringetést.
A legrosszabb, amikor valaki dízellel nagyon nyomja. Tán még jóindulat is van benne, mert gyorsan be akarja fejezni az előzést, hogy ne zavarjon. De szinte hallom, amikor koppan a pedál a padlón, mert akkor a dízelek elég nagy részéből látható mennyiségben dől a korom.

Másik, amit utálok a dízelben, az az NOx. Ha megérzem a jellegzetes szagát, tudom, hogy valahol elől dízel megy.

Ettől eltekintve tőlem akár járhatna is valaki dízellel, engem nem érdekel én benyással járok. Amíg lehet szívóval.

12csab 2014.05.09. 23:00:04

@e1: Érdemes minden olajnál rendszerben gondolkozni, ha pl az edge 5w30-as olajhoz képest a motulnál eleve 1%-al magasabb a szulfáthamu tartalom akkor hiába jobb az olaj megkötőképessége, amit itt nyersz ott elveszted..

Szabványok 2014.05.09. 23:01:39

@zerge44: Igaza van a dízelesek nem egyszerű bűnözők. Ők megélhetési bűnözők.

zerge44 2014.05.09. 23:09:19

@Szabványok: Szerintem lőjünk le minden dízelest, az a tény hogy a benya az adótartalmával horror összegbe kerül, lényegtelen. Még több adót a benzinbe, még többet a gázolajba! Járjon a paraszt szamárháton, a döntéshozóknak meg amúgy is JÁR a szolgálati autó az adófizetők pénzéből!

e1 · http://beszoltam.hu 2014.05.09. 23:39:45

@Szabványok: Én általában sima 95-öst tankolok, és mivel szagról nem tudom megállapítani a tankolt üzemagyag minőségét és kéntartalmát, inkább a magasabb TBN értékű olajakat választom, annak ellenére hogy én is nagyon sűrűn cserélek olajat.

@12csab: Mivel benzin üzemű motorom van, számomra a szulfáthamu tartalom másodlagos. Más tészta lenne, ha valami modern, részecskeszűrős kerregőm lenne, akkor én is a low/mid-SAPS olajakból válogatnák. Így én a hidegoldali viszkozitás, a HTHS viszkozitás és a gyulladásfok mellett inkább a TBN értéket lesem a konkrét SAPS értékek helyet, illetve kerülöm ACEA Cx olajakt is (egyelőre még sikerrel).

zeddez 2014.05.10. 00:52:28

@zupa: nem ertem miert kell belelatni minden 5 eves dizel autoba 200k km-t

azert, mert -szerinted- nyilvan minden dizel az cegauto volt, nem?
ha magadnak tankoltad volna azt bele sajat zsebbol, akkor pusztan kedvbol nem hinnem beletoltal volna ennyit ennyi ido alatt, mert ugyan minek is jarnal ennyit...?

atlag juzer megy 15 max 20k-t per ev, annak telsjen jo lesz a 12 eves auto 200k km-l

egyszer szamold ki, hogy a Te cegautos futasteljesitmenyed az egy atlag magyar keresetnek a mennyi szazaleka is
na privatban azt a penzt ugyan ki fujna bele egy autoba?
pedig megis van egy csomo magantulajdonu dizel auto a forgalomban, amire meg a munkaltato sem fiezt havi bejarasra "benzinpenzt" se, nemhogy uzemanyagkartyat kapjon melle

zeddez 2014.05.10. 01:01:53

@novothauto: oo persze csak egy mai lassan alsohangon 1400kg-s atlag autoba egy ~130-150 loeros, jellemzoen felul (4000+ rpm-rol) huzos szivo benzin motor annyit eszik varosban kruzolgatva, hogy a kuton kigorditik eled a pirosszonyeget meg free kave jar az automatabol

a dizel meg ~1500-rol mar megindulva siman csak nyomatekbol elvisz 2/3-d fogyival, a 30%-l nagyobb hatasfoka miatt

amugy nem ertem sosem mit porognek egyesek a dizelek nagyjabol 2500pm szeles "hasznalhato" rpm savjan, mert a benzineseke sem szelesebb kb semmivel sem, csak az feljebb kezdodik
sot, ha azt nezem, hogy a motor mukodesi rpm tartomyananak (alapjarat->revlimit) hany szazalekban van a "jo" savban a motor, akkor a dizel meg jobb is

zeddez 2014.05.10. 01:14:19

@novothauto: ja 13M-ért a Prius állati tökéletes választás

egy Jazz, vagy akármi hasonlo méretű autó 8-9M-val olcsóbb csak benzin/dizel motorral, ami ugyanúgy megy is
abból pénzből a Prius-hoz képesti többlet fogyasztását azoknak 10-12évig lehetne tankolni minimum

aztán egyszercsk befigyel egy akkucsere garidőn túl, mint egy 8gen Civic Hybrid-nél 750-800k-ért, és máris baromi olcsó lesz a dizelre inkább turbót venni, amiból kb kiscsillió forrás lehetőség is van, szemben pl a hybrid akkuval

TaaT 2014.05.10. 01:21:30

@novothauto: Cukrásznak és péknek csúfolja egy fórumtárs azokat az autószerelőket akik pl egy ABS-es autón nem tudják rendesen lecserélni a fékolajat.

Remélem így már világos mit próbáltam kifejezni az előző hozzászólásomban. :)

Elmúlt az az idő amikor az átlagember valamilyen alap szinten értett (akart vagy muszáj volt) az autóhoz. Egy másik fórum autós topikjában olyan kérdés is felmerült nemrég hogy a 17-es felnire fel lehet-e rakni a 16-os gumit, merthogy az majd nyúlik annyit és amúgy is olcsóbb. A kérdezőnek természetesen volt jogosítványa...

Fura de bennem valamiért csak a turbós cikkek maradtak meg. Bár az is igaz hogy csak az elmúlt kb 2évben kísérem figyelemmel a TC-t és az azon található tartalmakat.

Zoltan Csorosz 2014.05.10. 05:19:46

@novothauto:
Szia.

Itt nem arról van szó, hogy rossz amit irsz, hanem arról, hogy nem biztos, hogy minden apsektusban pontosan igaz. :)
Lnézést, hogy pontosan fedi a valóságot. :)
Konkretizálok.
Odaadó, körültekintő gazdája vagyok egy PSA 1,6 dizel motorral szerelt autónak. 2010 óta mentem vele 130e km-t. A gyári húszezres szerzizeket revizáltam, és megállapodtam 10-12e km-es csereintevallumokban. Go szűrőt minden 3. olajcserekor cserélek. 60e kilóméterenként kap egy Protec ua rendszertisztitót a gép.
Első 3e km után után olajcsere, majd 10e -nél is. De ott már azért mert ki is fingott a turbó. Gariban cserélték. NC.
Olajat felváltva használtam, mindig a gyártónak megfelelől minőségüt, általában Castrolt és Ford gyári 5W40-et.
Mivel a forgalmazó elfelejtette közölni, hogy a kocsi majd két éve a szalonban áll forgalomba helyezve (nem tudták eladni) és alig van rá gyártó garancia, a turbócsere után minden szerviztevékenységet én vagy megbizható barát (van ilyen, higgyétek el :) ) csinált. Aztán persze tönkre is ment a forgalmazó márkaképviselet, hogy ne lehessen őket perbe fogni, de ez egy másik történet.

Akkor tehát a lényeg: Az eredmény?
113e km-nél minden előjel nélkül ( se olajnyomás hiba, se rendellenes hangok) nekem is a cikkben emlitett módon állt meg a turbó, kokszolódott el az olajszűrő, mnet el az alapjárati olajnyomás.
2006 óta hajtunk családdal egy Mondeo kombit, most már 400e felett van benne. Mindig gyári Ford A1-es olajjal gyári turbó van rajta, megy mint a veszedelem, nem füstöl, pedig egy szakajtónyi csúcsból szereltünk hozzá össze 4 darabot (na jó vettünk pár kapcsolószelepet hozzá, de ez is más sztori...)
Szóval csak azt akarom mondani, hogy az 1.6 PSA dizleket inkább nem kell megvenni. Tök nyolc, milyen olajat használsz, mikor cserélsz, kokszolni fogja, szopni fogsz, csak idő kérdése a dolog.
Nekem már nincs benne a motorban az előszűrő...
És ezt már nem saját felelőségemre tettem,a hiba feltárását, a turbócserét, bevizsgálást, a teljes szakszerű szerivizt egy bp-i márkaszervizben végeztettem el.
Szóval nem minden a maximális törődés, és odafigyelés sajnos.
Minden egyéb dologban maximálisan egyetértek veled.

vasgyuszi 2014.05.10. 06:18:29

@Zoltan Éliás: "...1.6 PSA dizleket inkább nem kell megvenni..."

Viszont a 2.0 PSA díezelktol nem kell ódzkodni, ugye? Mivel a Mondeodban is olyan van (vagy 1.8TDCi?).

12csab 2014.05.10. 08:24:15

@zeddez: "a dizel meg ~1500-rol mar megindulva siman csak nyomatekbol elvisz 2/3-d fogyival, a 30%-l nagyobb hatasfoka miatt"
Ha azt is figyelembe veszed, hogy a 1,5-szer nagyobb kompresszió miatt és a városban alapjáraton hörgetéstől milyen terhelés kap a főtengely, hajtókar..stb a 3,8-4,2-es fogyasztás
ajándék ugyan, de az élettartam rovására..

zerge44 2014.05.10. 09:04:39

@12csab: Bezzeg a benzinesek pont arról híresek, hogy csillió kilométert mennek bontás nélkül.(szerintem meg 300ezer után gyűrűzés jön motorbontással, vagy marad a reggeli hidegcsörgés meg a leszarom tabletta lakomázása)

stmodell 2014.05.10. 09:28:08

@kewcheg: Hát a DPF azért csodát nem tud tenni. Nekem 1.5-ös Merci motoros dízel, DPF-es Mitsubishi Colt-om van. 74 ezer van benne, és a dízeles "nagykönyv" szerint vezetem. Nem erőltetem, nem pörgetem hidegen, rendesen kiégetem havonta 1-2 alkalommal pályán (az autó hibátlan, soha semmilyen baja nem volt az elmúlt 7 évben). 0W30-as Shell Helix Ultra Extra olajat használok, a gyári 20 ezres periódus helyett 12-14 ezrenkét cserélek olajat, és szűrőket. A kipufogó belülről korom fekete. Normál használatnál nincs koromeregetése de ha úgy emberesen odalépek neki, finom por, és koromfelhőt ereszt magából.

prérikutya 2014.05.10. 10:29:39

@Szabványok:
"Aki ezek után Budapesten dízelt használ, az gyilkos."

Akkor az első legyen a BKV. A régi szívódízel Ikarust hány új részecskeszűrős dízel váltaná ki?

A második legyen a MÁV a Szergejekkel...

Amíg ezek mellett még valaki a környezetvédelem mögé bújva a dízel autósokat kezdi el üldözni, addig pont nem érdekel a dolog.

Engem meg pont nem izgat, ki mit mond, nem fogok 100 kilométerenként 4-800 Ft-tal többet fizetni. Ráadásul nem fogom 5000-ig pörgetni a motort egy előzésre készüléskor...

Mindenesetre azért kíváncsi lennék, mekkora a káros anyag kibocsátása egy dízelnek, meg egy benzinesnek ugyanolyan tempónál... Lehet, hogy meglepő eredmények születnének...

Ja, és hogy fokozzam, az én autómból is kivették a DPF-et. Műszakin meg simán átment, a minimális megengedett értéket produkálta mindenből. Akkor minek is van?

0rdas 2014.05.10. 11:15:51

@zeddez:
2014.05.10. 01:14:19

"ja 13M-ért a Prius állati tökéletes választás"
1. tévedés. Prius ára: 8-9m. Amiről te beszélsz a Plugin hibrid
www.toyota.hu/Images/arlista_main_tcm266-1244619.pdf

De minek Priust venni? Amikor ugyanatzt az Auris hibrid is tudja 7m Ft-ért? Ennyi extrával, ami ezt kap egy Golf dízel bőven 8m Ft.

"egy Jazz, vagy akármi hasonlo méretű autó"

2. tévedés. A Jazz egy Yaris méretű autó. A Yaris hibrid meg 5,5m Ft. A Prius egy Corolla/Golf/Astra nagyságú gép.

"aztán egyszercsk befigyel egy akkucsere garidőn túl,"
3. tévedés. Nincs akkucsere. Az első Priusok 17 évesek, nincsen akksi cseréjük komplett. A 288 db vcellából max. 1-1 db, ami filléres tétel (mint egy normál akku). Egyszerű az oka: a Prius az akksiját sosemmeríti 20% alá és soem tölti fel 80% fölé... kíméli és van puffer.

0rdas 2014.05.10. 11:19:26

@0rdas:
Enyhe reklámszagú, de az én tapasztalataim az excéges autómmal is hasonlóak:

totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/04/03/prius-taxik_tomegevel/

0rdas 2014.05.10. 11:21:26

Szerencsére a nagyfokú hibrid árletörés (még csak épphogy elkezdődött) meg fogja ölni a dízeleket. És ez így helyes.

A hibridben sokkal nincsenek olyan kéynes alkatrészek, mint:
- váltó
- turbó
- nagynyomású befecskendezés

nem kell csilli-villi adalékot beletölteni, nem kormol és a vvérosi dugóban nem kell a kéziváltóval szopni.

Szabványok 2014.05.10. 11:33:04

@prérikutya: BKV-val igazad van. Nem ritkán tapasztalom, hogy busz mögött menni lassú öngyilkosság. Valóban a BKV-nak a belvárosba sokkal környezetkímélőbb buszokat kéne használnia, mert sokszor az egy utasra jutó veszélyes (PM, NOx) emisszió magasabb, mint egy egyfelhasználós Suzukié.
De attól hogy a BKV rosszat csinál, elítélem, még nem következik az, hogy "joga van" másnak is szennyezni a környezetet. Ha esik az eső, nyugodtan önthetek Rád egy vödör vizet? Ha Istennek szabad, akkor nekem is? Ha a BKV-nek "szabad", akkor Neked is? Óvodás védekezés: ha Pistike a sarokba szart, akkor nekem is szabad.

"Mindenesetre azért kíváncsi lennék, mekkora a káros anyag kibocsátása egy dízelnek, meg egy benzinesnek ugyanolyan tempónál... Lehet, hogy meglepő eredmények születnének..."
Kérdés, mi a "káros anyag"? Ha a ma divatos ellenség a CO2, akkor a dízel nyer -10...-30-kal.
De ha az egészségkárosító, városokban tényleges gondot (rák, allergia, stb.) okozó PM és NOx, akkor a dízel nagyságrendi hátrányban van.

A modern benzines más kérdés.
Közvetlen befecskendezés (turbó), stb.-vel létrehoztak egy félig "dízel", félig "Otto" motort. Ami egyik nézetben a kettő előnyeit egyesíti, a másikban a kettő hátrányait. Papíron inkább az előnyeit, használatban inkább a hátrányait.

"Ja, és hogy fokozzam, az én autómból is kivették a DPF-et. Műszakin meg simán átment, a minimális megengedett értéket produkálta mindenből. Akkor minek is van?"
Nekem van lelkiismeretem is. Én akkor is karbantartom az autómat, kicserélem a katalizátort, ha nem megy műszakira. Pl. ha nem elég hatékony már a katalizátor, akkor kicseréltetem.

Rocko- 2014.05.10. 11:37:53

@0rdas: azért érdemes szerintem hozzátenni a dízel kipufógázai vs akkumulátor újrahasznosítása témát.

0rdas 2014.05.10. 12:00:00

@Rocko-: Igen, ez is egy szempont.

Mi történik a lejárt akksikkal?

Rocko- 2014.05.10. 12:22:54

@0rdas: igen, nekem is ez a kérdésem.

0rdas 2014.05.10. 12:27:14

@Rocko-: Bidámbidmok kiolvasszák belűle az ólomot :)

hu.wikipedia.org/wiki/Akkumul%C3%A1tor-%C3%BAjrahasznos%C3%ADt%C3%A1s

Amúgy azt írják visz. jól újrahasznosítható. Szóval az akksik olyan arányban visszaforgathatók, mint az autó egyéb alkatrészei. Akkor ezek szerint nagyrészt ez is megoldott.
Nyilván még javítható és törvénnyel kell a visszavásárlást motiválni.

0rdas 2014.05.10. 12:30:30

Tényleg hálistennek nem sokára a dízelautózásnak vége lesz :)

totalcar.hu/magazin/technika/2011/05/26/a_mai_dizelek_vege/1/

Addig "csak" ciki... fillérbaszó, de közben szervízben kifizetik a különbözetet duplán.

Bálint Domina 2014.05.10. 12:45:29

Hali! Ez az olajelőszűrő hol található az autóban, vagy ez egy és ugyanaz mint az olajszűrő?

Agr3ssor 2014.05.10. 13:07:20

Nagyjából az első száz kommentet olvastam el! Jó, magyarosra sikerült fiúk!!!

Itt ez a Novoth Tibi! Hát még is mit képzel?? Közérthető, hasznos, életszerű tanácsokat osztogat? Okosabbnak hiszi magát, mint a mérnökök? Arról nem is beszélve, hogy a szemétje olcsó olajdekni takarításokat javasol, aminek van úgy egy órás munkadíja, meg a kb. 2-4000 forintos teknőtömítésen még megfoghat úgy 20%-ot?? De szemét. Ahelyett, hogy hátradőlne, és ő is csak a turbót cseréné szemrebbenés nélkül 6 óra alatt, aztán a 120ezres turbó árának landolna a 20%-a a zsebében. Egy ügyfélen!
Igazatok van, pont ilyen a kritizálható szerelő! Veletek meg minden rendben van, hogy olyan embert fikáztok, aki valahol a saját érdekei ellen beszél, és jót akar...

zerge44 2014.05.10. 13:24:09

@0rdas: Nagyszerű, addig a pár évig amíg előretörnek majd utazom öszvér hátán! A nagy csoda eljöveteléig adakozom a szegény államháztartásnak, jó érzéssel tölt el ha minden gázadásra marékkal dobálhatom a pénzt a kuka...akarommondani államkasszába.

0rdas 2014.05.10. 13:31:40

Még egy utolsó szó a fillérbaszó dízelesekről. Van egy útvonalam, amit 3 céges és 1 saját autóval tehettem meg. Ez a Budapest-Pécs-Kaposvár-Budapest útvonal. Van benne város, országút és pálya.

Résztvevők és a kb. mért fogyasztási értékek

saját:
Toyota Corolla, 2005, 1.4 benzin, 97 LE

Ford Focus 1,6 TDCI, 2010, 90 LE
Opel Astra H 1,3 CDTI, 2010, 90 LE
Toyota Prius III, 2009, 136 LE

1300ccm-es dízelmotor bűn, főleg 6 sebességes kéziváltóval
Prius nem érződik 136 LE-nek

Fogyasztások
Corolla (1,4 benzin): 6,5l/100km
Astra (1,3 dízel): 5,8-6
Focus (1,6 dízel): 5,3
Prius (hibrid): 4,5

Tehát a dízeles fillérbaszók a kb. 400 Ft-os üzemeanyagárakkal az én őskövület Corollámhoz képest kb. 2-5 Ft/km árelőnyben vannak. Ezért én nem venném két hasonló speckójú autóból a drágábbat (amit drágább karbantartani). Egyből kijön, hogy összességében a dízel a drágább.

SzEnd 2014.05.10. 13:41:17

@Bálint Domina:
Hali!Nem,ezt az alkatrészt az olajteknő leszedése után találod meg. A m.blokk alján találod olajpumpáját és annak a végén található az úgynevezett durvaszűrő. Ahogy a neve is mutatja,a célja megvédeni az olajpumpát a nagyobb szennyeződésektől.
Én mindenképp javaslom egy nagy szervizelésnél a dekni leszerelését,a durvaszűrő tisztítását.Fontos,hogy a motor a megfelelő minősítésű olajat kapja illetve pl egy jobb minőségű szűrőt (mann filter),amit szerintem minden 10e max 15e km-enként cserélni illik. Én az olajcserét csak és kizárólag saját magam végzem,nem merem másra bízni.
Konklúzió: Az én véleményem az,hogy rengeteg meghibásodás (EGR,Olajpumpa) megakadályozható/megelőzhető egy kis odafigyeléssel (akkor is leszereled,kitakarítod ha nincs rá különösebb indok).

prérikutya 2014.05.10. 15:27:19

@0rdas: Azért ne zavarjon, hogy az Astrám 1.9 automata, 1500 kg, és simán 6 liter alatt eszik egy ilyen távon.

Szóval az 1.3-ra 5,8 kicsit sok, jó az 4,5-5 liter körül is, nem kell túlozni. És akkor a különbség már 800 Ft/100 km. Vagyis 100 ezer km alatt spórol a "fillérbaszó" dízeles 800.000. Ft-ot. :-)

Pepejoe 2014.05.10. 17:32:07

Sőt, ha nem 4.5-öt, hanem csak 4.4-et eszik Andersen autója, akkor az az 1dl. ismét 41000ft. megtakarítást jelent 100.000km.-re...az mondjuk 5 évente egy nagybevásárlás, egy fél tanévkezdés a gyereknek vagy egy eksönös bicaj a Hervisben. Sőt, 4 hónap ingyen van a BKV-n. Vagy kicsit hozzátéve egy családi hétvége egy olyan hegyi campingben, ahol nincs dízelkorom.
Azt már nem is nézem, ha csak 4.3-at eszik. Áh.

Hamurabi 2014.05.10. 18:58:24

Namost jól belém lett állítva az ideg. 4 évesen, használtan vettem a 317 SW-met ilyen dízellel.
Nulla bajom volt vele, most 138e kilómétert vitt és 7 éves.

Kezdjek el fosni? Nincs esetleg ilyen megelőző vizsgálat kevésért? Szívesen odaviszem az autót, szakértsék meg, de ha párezerből kihozható a dolog, akkor hozzák ki, mert ez az 1.6 diesel más dimenzió mint az eddigi benzineseim.

Kontaktot kérek!

Hamurabi 2014.05.10. 18:59:18

307 az a 317, csak a cikktől 2 centit remegnek az újjaim :-(((

Bálint Domina 2014.05.10. 20:28:02

@SzEnd:
Köszönöm a gyors választ! Kérdésem még az lenne, h ilyet hol lehet venni, mert nem találom?

20agh 2014.05.10. 20:54:14

Rendszeres 10e km-es olajcsere gyári szűrővel, vagy házilag vagy ha szerelővel, akkor kizárólag úgy hogy ott állok felette ( amelyik márkaszervízben ez jattal se megy, az kiesik a látókörömből, mert arra nincs szükségem hogy 10e nél vigyem olaj cserere ami csak be van írva...a másik az üzemanyag, kanna/gyártelep kiesik... ).Ezzel a megoldással diesel 1,9 passat 380e km, diesel 1,6 citroen egyenlege a kopó alkatrészeken kívül szinte 0 Ft. Hozzáteszem, fele pálya, de úgy, hogy nem hajtom orrvérzésig, 140-150-es tempo, illetve ha megállok a pihenőben, akkor nem az a gyakorlat hogy azonnal kihúzom a kulcsot és rohanok a wc-re, aztán a turbó haljon meg...én azt mondom hogy ODAFIGYELVE simán jó a diesel, az meg az eddig levezetett 1,5 millio km alatt számoljam ki vajon mennyit spóroltam 6-7L-es fogyasztással 9-10 helyett?Azt meg hagyjuk már, hogy nagy egyterűvel valaki benzinesből 6L-el jár, naja, 80-al, amíg tesztel. Viszont én is tudok menni pályán 80-al, csak akkor 3.8 a fogyasztás...

20agh 2014.05.10. 20:55:45

Most vissza olvasva az kimaradt hogy a citrom 1.6-os most jár 140e km-nél és még semmi nem purcant ki rajta a biztosíték táblán és a légrugón kívül, annak meg vajmi kevés köze van ahhoz hogy benzin vagy diesel

20agh 2014.05.10. 20:57:06

Hozzáteszem, 6-8 év után inkább eladom a kocsit, szenvedjen vele más, ha diesel ha benzines...viszont 6 év alatt spórolok annyit, hogy mehet a következőbe a zsé

0rdas 2014.05.10. 21:06:40

@prérikutya:

"Azért ne zavarjon, hogy az Astrám 1.9 automata, 1500 kg, és simán 6 liter alatt eszik egy ilyen távon.

Szóval az 1.3-ra 5,8 kicsit sok, jó az 4,5-5 liter körül is, nem kell túlozni. És akkor a különbség már 800 Ft/100 km. Vagyis 100 ezer km alatt spórol a "fillérbaszó" dízeles 800.000. Ft-ot. :-) "

Lehet, hogy a te vezetési stílusod is fillérbaszó :) Én autóúton 100 körül, pályán 130-140, városban ahogy jön.

Nos, azt se feledd, hogy az 1,3-as dízel az Astrába szánalmasan kevés, ergo sokat kell pörgetni. Tehát simán fogyaszthat többet az 1,3, mint az 1,9. És harmad annyi ideig tart majd.

Azért az érdekes, hogy nálam kb. azonos módon, mennyire jól fogyasztanak a benzinesek.

És azért az is elgondolkodtató, hogy a csilli-villi dízel is többet fogyaszt a hibridnél és kb. azonos árban van.

Szervíz költség: egy Prisunak a kötelező kb. 20-30e, az én régi Corollám 30-40. A céges Astráé ált. 80-100e.
Fikuszról nincs infóm.

0rdas 2014.05.10. 21:08:10

@20agh: Azt te csak hiszed. Legnagyobb bukó 5-6 évente új autót venni. Motortól függetlenül.

20agh 2014.05.10. 21:12:49

@0rdas: 2 évesen vettem meg, garantált 20e km-el.Az új ára 4 milla volt, ( a 0 km-esek mentek akkor 7-be ezzel a fullos felszereléssel, tehát az első tulaj bukott rajta 3 millát, ez tény, de nem én... ) a kocsi most 6 éves, és eladható lenne ebben a szalon állapotában kb 2.8-3 ért. Akkor számoljunk, vesztenék rajta 1,2 millát 4 éves használatból, miközben gyak. csak tankoltam bele.1,2 milla osztva 4-el, az 300e/év, durván havi 25e Ft. Ez a nagy bukta? Ne röhögtess

]{udarauszkasz 2014.05.10. 21:29:10

Be kell epiteni az autokba egy viszonylag nagy teljesitmenyu KERS rendszert. Villanymotor/generator az elso kerekre (fekezeskor/visszatolteskor az kapja a nagyobb erohatast), energiatarolonak egy nagykapacitasu szuperkondenzatortelep (a litiumos ramatyoknal sokkal tobbszor toltheto, millioszor is akar) mindez egy teljesen fuggetlen aramkoron. Foleg egy bedugult, lampazgatos pesti pentek delutanba belearaszolgatva. Szerintem a fogyasztason is segit:)

]{udarauszkasz 2014.05.10. 21:31:13

a legjobb lenne egy zoccseges mercibe belepakolni egy ilyen KERS rendszert, masfajta auto nem is kene:)

kvp 2014.05.11. 01:12:16

En azt latom, hogy ezek a modern motorok sokkal erzekenyebbek mint a regebbi valtozatok, ugyanakkor csak a tesztekre optimalizaltak oket, nem a normal hasznalatra.

Velemenyem szerint jelenleg varosba egy benzin elektromos hajtaslancu auto lenne az idealis. Viszont hosszu tavon a cseppfolyos foldgazos (metanos) turbogeneratoros jarmuvek lennenek ar/ertek aranyban a legjobbak, nem beszelve arrol, hogy egy gazturbina (turboshaft-es) mennyivel kevesebb meghibasodasi lehetoseget jelentene es mennyivel konnyebb karbantartani. A technika adott, de a gyartok megsem tamogatjak.

tailor13 2014.05.11. 01:33:59

Érdekes olvasni, hogy a sok xar diesel így, meg úgy...

Volt nekünk 406 HDi-nk, üzemanyagrendszer baja volt, de turbó, meg kenési probléma nem, pedig több, mint 400 ezer volt benne, amikor eladtuk. Nyilván rákkeltő, meg hasonlók, meg "fújPSA", de a 400Nm, meg a 135 LE azért kellemes volt.

És kövezzetek meg, Novoth Tibivel az élen, én diesel autóban érzem jól magam, pedig mentem eleget benzinessel is, a W123 240D-m köszöni, jól van, és akkor is menni fog, amikor ezek a common rail izék már a történelemkönyvekben sem lesznek benne :) :P

vasgyuszi 2014.05.11. 07:16:22

@Zoltan Éliás: Akkor mögnyugodtam (kecskemétiesen szólva ;)

prérikutya 2014.05.11. 11:23:40

@0rdas: "Lehet, hogy a te vezetési stílusod is fillérbaszó :) Én autóúton 100 körül, pályán 130-140, városban ahogy jön."

Nálam autóút 100, autópálya 100-130. Ezen nem tudom mi a fillérbaszóság.:-) Múltkor Füzesabony-Nyíregyháza (M3)-Eger(főút, lakott terület) jött ki 5,1 l/100 km-re. Eger-Bp. a 3-as főúton 5.5 l. volt.

"Nos, azt se feledd, hogy az 1,3-as dízel az Astrába szánalmasan kevés, ergo sokat kell pörgetni. Tehát simán fogyaszthat többet az 1,3, mint az 1,9. És harmad annyi ideig tart majd."

Beszélgess tulajdonosokkal és rájössz, hogy meddig tart és mennyit fogyaszt. Persze más a céges autó, ahol csak kinyomják a szemét, meg naponta más vezeti, nem számít a fogyasztás, sietni kell, meg megint más a 0 km-es szalonautó, amibe beletesznek 10-15 ezret évente. 90 LE és 200 Nm nyomaték még pont elég oda. Egy kis chiptuninggal, meg egész kellemessé lehet tenni.

Egyébként autópályán minek pörgetni? Ott a tempomat és ennyi. Kicsit okos stílusban gyakorlatilag gázadás és fékezés nélkül végig lehet vezetni 100 km-t az autópályán.

130 felett már hülyeség menni, állandóan lassítani, gyorsítani kell, ezért ugrik fel a fogyasztás.

"És azért az is elgondolkodtató, hogy a csilli-villi dízel is többet fogyaszt a hibridnél és kb. azonos árban van."

Ezt azért gondold át, mert egy Astra 1.7 CDTi és egy Prius között kb. 5-600 ezer Ft. különbség van.

Ráadásul azt is megnézném, hogy az 1.5-ös benzinmotor milyen fogyasztást produkál 130-as autópálya tempónál. Biztos többet eszik, mint az 1.7-es dízel. Én, ha megyek, csak autópályán, szinte kaputól kapuig, így nálam csak a dízel a nyerő. Ha zömében városban járnék, akkor nyilván előnyösebb volna egy hybrid.
Azért meg ne köpködjön senki sem, mert valaki az igénybevétel és a pénztárca függvényében választ autót.

0rdas 2014.05.11. 14:12:39

@20agh:
kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/

/Bár én új autó vételről írtam nem 2 évesről/

Szóval új autót venni és 15 évig használni. Ez az okos dolog (ha nem akarsz meglepit). Ha mindenki 2 éves jól informált autót keres és nem újat, akkor elfogynak a használt kocsik :)

0rdas 2014.05.11. 14:20:12

@prérikutya:
"Ezt azért gondold át, mert egy Astra 1.7 CDTi és egy Prius között kb. 5-600 ezer Ft. különbség van."

Prius árat bettettem már, 8-9m, de akkor jobb ugyanazt Aurisként megvenni 6,8 milláért.
Nos Astra J 1,7 CDTI 130 lóval 6,4m. Nekem ez a különbség vállalható lenne, mert kb. 2 év szervíznél visszajön.

"Ráadásul azt is megnézném, hogy az 1.5-ös benzinmotor milyen fogyasztást produkál 130-as autópálya tempónál."

A Prius IIImár 1,8-as és 130 körül autópályán 5,3-5,5-t hoz, 150-160-nál már 6-6,5

90-100-nál meg 4-4,3. Városban meg 3,6-4,3

Az 1,3-as dízel astra nem nyomatékos. Egy 30-ra visszalassulásnál, hogy utol lehessen érni a kigyorsító benzineseket, vagy bárkit egészen 1-be kell visszaváltani!

SzEnd 2014.05.11. 16:38:50

@Bálint Domina:
Szia!Persze,h nem találod,mert ezt az alkatrészt nem szokták cserélni,ugyanis fémből van. Karbantartása nem igényel semmi többet,csak kiszerelést,majd pl:parafinban, vagy etanolban való áztatás,majd fogkefés pucolást, szárítást.

A pontost típust nem említetted,de mellékelek egy képet,a további gondolathoz: seatalkatreszek.cegvalaszto.hu/fotok/JPG/101/08700.jpg
A lényeg,hogy a szűrőt valószínűleg csak a csővel együtt lehet kiszerelni,tisztítani.Visszaszerelésnél a csavarokat a megfelelő nyomatékkal kell meghúzni.

SomethingWild 2014.05.12. 11:19:10

@0rdas: Nekem épp egy ilyen említett 1.6 TDCi Focusom van (2009, kombi), és nagyságrendileg egyet tudok érteni a 5,3l/100 km fogyasztással. A fillérbaszással viszont nem: ha 5 ft/km előnyt számolunk, akkor az évi 20.000 km-nél 100.000 Ft.
Évente.
Ha 10 évig használom a gépet, egy millát takarítok meg veled szemben. Neked ez nem pénz? Sokaknak ez egy vagyon.

Ugyanakkor én is tartok az említett hibáktól. Eddig egy 2.0 TDCI Mondeom volt (2002-es), de épp a rengeteg, részben diagnosztizálatlan motorhiba miatt váltam meg tőle. Már úgy vagyok vele, hogy "mindegy, mit veszel, úgyis találsz egy cikket, ami szerint pont az a legszarabb a világon."

Balthazor Hellman 2014.05.12. 13:34:22

@lyken: én nem akartam okosnak tűnni, egyszerűen azt mondom, hogy az autógyártók szó szerint fapofával nézik végig, ha az ügyfelek az autó értékének jelentős hányadát költik alkatrészre. Egyértelműen gyártási hiba egy magától leváló szegecsfej, de Vegyél új váltót, ha nem tetszik... Egyértelműen tervezési hiba a Tibi által is vizsgált Opel hengerfej (szelepvezető) hiba, és meg sem rándítják a vállukat a forgalmazói oldalról. Nem ritka a 130-160.000 km-es BMW vezérműlánc szakadás, ami "gyári alkatrészekkel" akár 4 M huf-ra is rúgnak...
A Suzuki szerint is jók a váltóban a csapágyak, de a tulajdonosok másként vélekednek.

Az autógyártók "diganosztizálhatatlanra" terveznek motorvezérlő rendszereket,mert így egyszerűbb, de egy -egy rángatás, hirtelen leállás, esetleg egyenetlen járás szinte felderíthetetlen, és ez "így van jól"...

A sok ügyes mérnök a gyárakban néha mégsem dolgozik elég jól, akár tervezés, akár gyártási folyamat a területük...

Erre bizonyíték a való élet és az interneten olvasható típus fórumok...

0rdas 2014.05.12. 22:02:00

@SomethingWild: azaz 5 Ft/km a max. Inkább 3,5 körül lehet.

De további szempont: a kettősömegű lendkerék élettartama kb. 150-200e km, cseréje meg úgy 200e Ft optimistán nézve. Tehát kapásból 1 Ft/km plusz költség benzineshez képest.

99LE 1,3-as benzines Auris Live csomaggal 4,75m Ft, 90 LE-s 14-es turbódízel meg - Live csomaggal - 5,4m Ft.
Ez máris a benzines javára dönt.

A kötelező szervíz 50-70%-os feláráól nem is beszélek,

Összességében olcsóbb egy szívóbenzines!

SomethingWild 2014.05.12. 22:07:22

@0rdas: Ezeket a számításokat úgy végezted, mintha a benzines motoroknak soha nem lenne meghibásodása.
De van. Én az autóim sorát egy Fiat Bravaval, majd egy Skoda Octaviaval kezdtem. MIndkettőben csattogott a hidrotőke, nem is túl sok használat után, és ez csak egy volt a számos hiba közül. Nos, annak a javízása sem 2 forint volt.

Elhiszem, hogy karbantartás szempontjából olcsóbb a benzines, de maradjunk annyiban, hogy a nap végén mindkét motortípussal ugyanoda lyukadsz ki.

grease monkey (törölt) 2014.05.12. 23:15:54

@Balthazor Hellman: "Nem ritka a 130-160.000 km-es BMW vezérműlánc szakadás, ami "gyári alkatrészekkel" akár 4 M huf-ra is rúgnak..."

Hülyeség. Ha ez általános és tömeges probléma lenne, rég csődbe ment volna a gyártó. Egyedül az N47-nél volt ilyen 2007-11 között, de ott sem volt mindennapos.

"Az autógyártók "diganosztizálhatatlanra" terveznek motorvezérlő rendszereket,mert így egyszerűbb"

Ez meg főleg. Meg kéne venni az adott gyártó diagnosztikai rendszerét, és nem az eBay-ről guberált 10 eurós OBD interfésszel bohóckodni, és akkor ki lehet mérni mindent.

petegunn 2014.05.13. 08:51:40

@0rdas: Persze. 150-200e km. LOL. Maradjunk a 100-120e km-nél, több dízeles ismerősöm van, egyik se (na jó, egy Hondás igen, de ő újonnan vette a kocsiját, és gyakorlatilag csak pályázott vele) tudott 120e-nél többet beletekerni a koromfosójába dual mass flywheel csere nélkül, illetve gyorsan eladta a vasat, mikor már bizonyos fordulatszámon úgy rezonált a motor, mint a Hajdú Energomat centrifugálás közben. Egy utángyártott lendkerék ára úgy 100-120e Ft-nál kezdődik, a gyári "eredeti" ennél lehet jóval drágább is. BMW meg Merci árakat pl. nem ismerek, de egy barátom 1.9-es Vektorába 106e Ft volt "baráti" áron. És persze tuti nem megy el vele 100e km-t, valódi "gyári minőségű" alkatrészt csak másik kocsiból bontva kapsz. Na és akkor jön a munkadíj, ami szerelő és típusfüggő, hogy mekkora szívás cserélni. Szóval az a +5 Ft / km az nagyon óvatos becslés. A benzinnél jóval olcsóbban előállítható gázolaj nevetségesen magas áráról meg ne is beszéljünk (itt most együtt érzek, b@szódjanak meg az illetékesek, kb.). Maradok a benzinesnél, köszönöm szépen.

petegunn 2014.05.13. 09:28:26

@SomethingWild: Az az 1 milla szerintem sok, de legyen annyi. De inkább havonta "részletekben" fizetem azt a pár ezer forint többletet, minthogy a szerelő egyszer csak közölje, hogy fúvókasor csere, szivattyú felújítás, turbó felújítás, kettős tömegű lendkerék csere, és EGYBEN kell kifizetni több száz ezer forintot javításra / alkatrészre, vagy ÁLL a kocsi. Szerintem.

SomethingWild 2014.05.13. 09:39:55

@petegunn: Én nem akarok senkit rábeszélni a dízelre. Továbbmegyek, nekem az autóvásárlásnál mindegy volt, hogy dízel vagy benzines - egyszerűen a többi, nem túl magas kívánalomnak nem felelt meg egyetlen benzines kocsi sem:
- 2 milla alatt (átíratással)
- 2007-nél fiatalabb
- kombi
- jó állapotú
- nice to have: elektromos ablakok, digitklíma

Körülbelül 60 (nem túlzok) kocsit válogattam ki, eleve alig 10 volt közülük benzines. Így kötöttem ki a dízel Focus mellett, és nem bántam meg.
Ja, általában az üzemanyagon megspórolt pénzt (és egy picit többet) havonta félreteszek a "kocsialapba", ha netán javítani kell. Mert, ezt hangsúlyozom, a benzinest is kell javíttatni (a fent említettem a hidrotőkét, ami csak egy a lehetséges hibaforrások közül).

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 10:40:59

@0rdas: Kapaszkodj meg, a benzinesekben is van kettősömegű lendkerék.

2014.05.13. 10:56:47

@grease monkey: Természetesen turbó is, ami ugynúgy döglik. Meg lassan talán részecskeszűrő is lesz.
A THP motor kokszosodása megvan? Pedig az benzines. Mégis fossa a kormot.

petegunn 2014.05.13. 11:16:27

@grease monkey: Egyébként valóban van, bár pontosan nem tudom, melyik típusokban és mióta. Az enyémben nincs, az tuti. Az élettartamát valószínűleg a pilóta(-ták) vezetési stílusa is eléggé erőteljesen meghatározza, a digitálisan vezető fkalapok (padlógáz, padlófék) és a falábbal leugrálósan kuplungolók valszeg hamarabb számíthatnak a cserére.

THP (nem HTP?), TFSI, stb. kokszosodás... Van. Nem is kicsit, és nagy problémákat tud az is okozni. Sajtos odafenn a Júnióban ahol a döntéseket hozzák... nos csak és kizárólag többdiplomás járműmérnökök ülnek, és az ésszerűség és a fizikai lehetőségek biztos tudatában hozzák meg a döntéseiket arról, hogy az autógyáraknak milyen emissziós értékeket kell produkálniuk az új fejlesztésű autóikkal. A vevők meg elvárják, hogy pöcsköszörű motorral is odaverjenek a Ferrariknak, ja és persze KEVÉS üzemanyaggal, mert hát SOKAT tankolni egyik sem szeret. A szemlélettel van a gond. Ezért is tisztelem, becsülöm a Mazdát, aki folyamatosan szembemegy a konvenciókkal és nagy köbcentiből, TURBÓ NÉLKÜL hozza ki azt, amit a többiek kis köbcentiből, turbóval bohóckodnak ki. Alacsony emissziós érték, alacsony fogyasztás, korrekt teljesítmény, TARTÓS motor! Megnézem, hogy az 1200-1400-as pöcsköszörű dízel vagy benzines turbós motorok meddig fogják bírni komplett felújítás nélkül. Mert azoknak tolni kell, ha tempót akar az ember.

petegunn 2014.05.13. 11:24:52

@tailor13: Namost a W123-as előkamrás dízelét örök élet + 1 napra tervezték a germán mérnökök, amikor még nem volt megkötve a kezük a költségkerettel és az idióta Júniós szabályozásokkal. És csak hogy tudd, nem mindegy, hogy nagynyomású vagy alacsony nyomású az üzemanyag rendszer, mert a mai "modern" dízelek kipufogógáza 1000x károsabb, mint a régi, láthatóan kormoló dízeleké (ideértve a leütött budapesti Ikarusokat is). A gugli megmondja, miért, de a szénrészecskék vízben oldhatóságával van valami csízió. Szal annyira ne érezd magad szarul abban a Mergában, tartsd szépen karban, és vigyázz rá nagyon!

0rdas 2014.05.13. 11:43:34

@grease monkey: hát az egyszerű szívó benzinesben nincs.

"Ma már szinte minden dízelautóban és néhány benzinesben megtalálható"
totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/

Persze, tejednek a kis köbcentis benzinmotorok turbóval. na az épp oylan szar, mint a turbó dízel. Szóval azokban terjed.

De egy normális szívó benzinesbe nem kell.

0rdas 2014.05.13. 11:45:59

@SomethingWild: "Ezeket a számításokat úgy végezted, mintha a benzines motoroknak soha nem lenne meghibásodása."

Nem. De csak pár oylan alkatrészt vettem elő, ami sz. benzinesekben jobbára nincs, de t. dízelbe igen.
És nem is beszéltem arról, hogy a mai dízelek befecskendző rendszerében kb. 10x akkora nyomás van, mint a benzinesekben. Újabb hiba forrás.

Azért a gyertyákkal annyi baj nincs, mint a dízelek kényes alaktrészeivel.

0rdas 2014.05.13. 11:46:50

@0rdas: Plusz a normál kötelező szervíz, ha semmi baj sincs, akkor a szívó benzines jóval olcsóbb.

0rdas 2014.05.13. 11:48:21

@petegunn: na látod, én még a jó saját biztonságom irányában tévedte, Te tapasztalataid szerint akkor már 2-3 Ft/100km-rel drágább a költsége a dízelnek.

Szóval örülök én is a dízel imádatnak, mert a benzines motor annyival olcsóbb :) És jobban tartja az árát, mert kevés van belölük a használtautó piacon.

hummel8 2014.05.13. 12:23:39

@0rdas:
kar hogy pl a VW mar nem arul szivo benzinest...
sajnos a trend a turbos benzinesek fele halad, ami eppolyan erzekeny es kurva draga javitani mint a dizelt... te az almat hasonlitod a körtevel.. a hagyomanyos szivo benzinest, ami kihaloban van egy uj generacios dizellel.. a szivo benzines költsegeit akkor tessek egy hagyomanyos TDI-vel összehasonlitani... es azert egy teljesitmenyben összehasonlithato, hasonlo nagysagu auto fogyasztasa eg es föld dieselben es benzinesben.... nezz meg egy 1.6-os A4-et es egy 1,9 TDI-t... ott a különbseg 2L/100 km de inkabb 2,5L, es akkor azert elgondolkodsz, ha mondjuk evi 70-et mesz :-) En regen evi 100e mentem sajat költsegböl 6 even keresztül... na akkor szamolj... Ok most leredukalodott 20e-re, de nagyreszt palyan megyek, igy a benzines meg mindig nem jöhet szoba...
nyilvan aki varosban jar evi 5e km-t, annak baromsag a dizel...

LM ér (törölt) 2014.05.13. 12:45:09

@hummel8: És nem csak a VW nem árul szívó benzinest.
Ki árul? Ok, Mazda. Az egy. Tudja valaki folytatni a sort? Sima hétköznapi, megfizethetö kategóriában, mert ugye feljebb továbbra is szokás szívó benzinest használni, de attól még nem vesznek a népek Porsche-t.

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 12:47:02

@0rdas: De van jó ideje, nézz utána bátran. Még egy mezei Puntóban is van kettőstömegű.
Szívó benzinest meg nem nagyon kapsz ma már. A turbósban meg szinte ugyanazok a cuccok vannak, piezo-injektor, turbó, magasnyomású pumpa, EGR-szelep - csak az üzemanyagnyomás alacsonyabb.

A mai benzinmotorok kis túlzással benzines dízelek, csak kerregés helyett ciripelés van (a piezo miatt).

madbalee 2014.05.13. 14:02:48

@LM ér: Es sajnos az EU a Porschet is a turbo fele terelte:(

0rdas 2014.05.13. 15:19:03

@grease monkey: Koreai, japán autók még bőven kaphatók szívó benzinesként. Mást nem mondjak: Toyota, Mazda pont most fejleszt erőteljesen.

Igen, sajnos a kis ccm-es turbós benzines divat lett (Ford Mondeo 1000 ccm, 3 hengeres benzinmotorral???). ezért nem fogok ipari hulladék VW és Opelt venni.

Sajnos autógyártók is olyanok, mint a videókártyák esetén. Játékhoz szar volt, de a teszteken virított. Turbós benzines is csak a szabvány szerinti körön fogyaszt keveset, való életben annyit, vagy többet, mint a hasonló erős, anygobb köbcentis szívó.

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 15:20:18

@LM ér: Ott sem sokáig. A Mazda 2020-ig diesotto motorokra akar átállni.

0rdas 2014.05.13. 15:21:32

@grease monkey: Igen, turbós benzinesben sok olyan szerkentyű van, mint turbódízelbe.

A mai Toyotákban, hibridekben nincsenek illenek, így ezé az átmeneti jövő (amíg az akkumulátor technika, vagy a üzemanyagcella nem fejlődik fel)

De egy hátránya akkor is lesz a turbódízeknek: a sokkal nagyobb üzemi nyomás, ami hamarabb kinyírja a technikát.

De tény: turbós benzinest sem vennék soha!

LM ér (törölt) 2014.05.13. 15:23:08

@0rdas: A hibridben meg van egy csomó más helyette, ami még annyira se kiforrott, én attól is félnék.

0rdas 2014.05.13. 15:30:31

@LM ér: Mint pl.?

Nincs benne pl. váltó, turbó (még... mert leginkább szívóval készítik).

Van helyette egy bolygómű, ami a csoda dízeles kütyükhöz meg mint a faék.

Akksiról meg írtam már, hogy a 17 ves Priusokban sem kell cserélni
totalcar.hu/tesztek/2009/11/04/tobb_a_tragyanal/

Vannak még normális gyártók
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/04/11/szuperhatekony_motorokat_fejleszt_a_toyota/

Ezért mondom: lassan, de biztosan ki fog halni a dízelautózás. Ill. visszakerül oda, ahová való: a teherautókba

0rdas 2014.05.13. 15:31:28

@0rdas: és az Atkinson ciklusú benzin motor jobb ahtásfokú, kisebb a terhelése.

Csak ak atalógus huszárok kinevetik az 1800 ccm-ből a 99 LE-t. Igen, csak ez 3x annyi ideig tart.

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 15:32:14

@0rdas: Nem éppen. A kis turbós szarok meglepően takarékosak, nem utolsósorban azért, mert nyomatékosabbak, jobban gyorsulnak, ezáltal kevesebbet mennek teljes terhelésen, mint egy szívó.

LM ér (törölt) 2014.05.13. 15:59:59

@0rdas: Elméletileg a turbó meg a kettöstömegü is faék egyszerüségü alkatrész :)

grease monkey (törölt) 2014.05.13. 20:24:58

@0rdas: "De egy hátránya akkor is lesz a turbódízeknek: a sokkal nagyobb üzemi nyomás, ami hamarabb kinyírja a technikát."

Az megfordult már a fejedben, hogy a dízelmotorokat eleve sokkal nagyobb üzemanyagnyomásra méretezik?

0rdas 2014.05.13. 22:08:13

@grease monkey: Ez nem igaz. A turbó kis fordulaton, amíg nem pörög fel, inkább akadály, mint segítség. Ebben sokkal jobb a kompresszor, amit ugye nem gáz, hanem a főtengely hajt.

És bíz egy autópálya szakaszon, erős gyorstáskor a turbós nem úgy fogyaszt,mint egy 1,2-es benzin motor, hanem mint egy 150 LE-s gép. Elvégre teljesítmény (még) jórészt benzinből van. Egyszerű fizika

0rdas 2014.05.13. 22:10:33

@LM ér: Ja csak azért a turbó üzemi fordulatszáma vhol 20e 1/percnél van. És amiylen illesztések vannak ott inkább finommechanikai preciziós gép. Nem hiába nem az autógyár gyártja maga, hanem veszi pár speckó cégtől (Garret, KKK, stb.)

A kettőstömegűbe meg ugye rugó van, ami elhasználódik. Mint bármi más. Egyel több dolog, ami tönkre mehet

0rdas 2014.05.13. 22:11:25

@0rdas: egy nulla lemaradt a fordulatszámból...

0rdas 2014.05.13. 22:14:56

@grease monkey: Pont a mai autógyártásról beszélsz? Ahol mindent próbálnak egyszerűsíteni, elhagyni a duplikált gyártás. Elég sok közös alkatrész van már egy benzin és dízelmotornál. És ne gondold, hogy a benzinmotort majd annyira túltervezik, hogy a dízellel közös alkatrészek tovább bírják.

Na meg 10x akkora terhelés el tudod képzelni mennyi plusz költség? 10x-nél több. Senki sem vállalja.

A VW konkrétan a végig szakszervízben javíttatott autót visszavásárolja és szétszedi darabokra és megnézik mely alkatrészek bírnák még és azokat a köv. modellben kisebbre veszik. És nem csak a VW csinálja szerintem.

Shadowbull 2014.05.14. 06:53:59

@0rdas: "Elég sok közös alkatrész van már egy benzin és dízelmotornál"

na sorold oket.

"A VW konkrétan a végig szakszervízben javíttatott autót visszavásárolja és szétszedi darabokra és megnézik mely alkatrészek bírnák még és azokat a köv. modellben kisebbre veszik."

Baromsag.

thisisnotsound 2014.05.14. 09:47:28

@novothauto:
Tibor, Ön egy széles látókörű, intelligens és műszakilag képzett ember, ne tegyen ilyen kategorikus kijelentéseket.

Évi 40-60 ezer km-t megyek jellemzően autópályán, általában >100 km-t egy menetben, tempomattal. (Bevásárlás, ovimenet egy másik, benzin-gázossal.) Nekem sem való dízel személy?

hummel8 2014.05.14. 15:49:44

@Shadowbull: Viisza privattol nem vasarolja..

De van sajt flotta, ami vegig szervizelt, amit szetszed.. a Vorserienmodelleket nem adjak el, hanem hasznaljak dolgozok 30-50-80e km-ig cegautonak es aztan megy szetszedesere.. Azt hogy utana az alaktreszeket kisebbre veszik-e nem tudom, de a mai mindenaron költsegtakarekos idöben siman elkepzelhetö.e

Balthazor Hellman 2014.05.14. 20:52:05

@grease monkey:

Több márkaszervizes ismerősöm van, aki rendszeresen tanul, fejlődik és ők 10-20 éves típustapasztalatokkal rendelkeznek. Én is ilyen közegben dolgoztam elég sokáig.

Rengeteg hiba van ami nem a márkaszervizben derül ki, mert az embereknek ugye drága.

De hogy rövidre zárjam ezt a dolgot, éppen az autóm is márkaszervizben van és nem tudni mi a hiba, ugyanis a gyári diagnosztikai rendszerrel nem mutatható ki a hiba. Nekem is csak elképzelésem van mi lehet a gond, pedig vannak szakkönyvek, amik ezeket a rendszereket ismertetik. Még mindig jók valamire pl az egyetemi könyvtárak... Ha gondolod, menj oda,ismertesd az itt leírtakat azokkal a szakemberekkel, akik tényleg lelkiismeretesen dolgoznak a problémákon, majd mutasd meg nekik amit nem tudnak. Ígérem megfizetem...

Szerintem húzd ki a fejed a kényszerű tagadás ködéből, és vedd észre, ez üzlet és nem éri meg beismerni a hibákat.

Számtalan példa van arra, hogy addig élvez megbecsülést a vevő, amíg kifizeti a számlát.

Anno "egy japán márkánál" meg volt adva az importőr által, hogy mekkora százalék lehet a beszerelt alkatrészekből a garanciában cserélt. Ez kb 20%-volt. Nos mégis mi köze a szerviznek ahhoz, hogy mit rontottak el a gyárban?

Zárjuk ezt le, másképp látjuk ezt, és addig örülj, amíg nem kell többhavi fizetést azért kifizetned, mert valaki 0,1 $-t spórolt a te autódon a gyártás során.

0rdas 2014.05.14. 22:07:24

@Shadowbull: nem a befecskendezésre értettem.

www.origo.hu/auto/20100716-uj-motorgeneracio-bmw-1-es-bmw-3.html
erre mondják, hogy kussoljáááá'? :)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.05.14. 22:53:18

@SomethingWild: Csakhogy ez a cikk nem arról szól, hogy ez a legszarabb a világon, a kommentek kanyarodtak el fura irányba.

Shadowbull 2014.05.15. 06:50:23

@0rdas: mondtam hogy sorold a kozos alkatreszeket, ne hireket linkelgessel, arra minden hulye kepes.

ONF 2014.05.15. 17:41:35

@0rdas: Huh itt több Ordas is van? :)

0rdas 2014.05.16. 23:05:51

@Shadowbull: Tessék:
lefújó szelep, motorblokk, főtengely, dugattyú (a dugattyútető nélkül). Szóval ezeknél simán van rá példa.

seahawks 2014.06.12. 14:30:21

@abcd1234:
Az 1.6-os dízellel nagypapásan autózva, 5,5 literes fogyasztással 430 ft-os gázolajjal: 550 x 430=236500 ft
1,6 benzinessel: 7 literes fogyasztással 405 ft-os benzinnel: 700x405=283500 ft

Ez 47 ezer ft előny a dízelre, a 600 ezer ft-os szervizköltséget 12,76 év alatt hozza vissza a dízel.

Tanulj meg számolni.