HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Autóink gyarapodása – jó ez vagy rossz?

2014.08.13. 06:53 Tcomment

Címkék: méret gyarapodás

Brutálisan nagyok lettek az autóink, és nem a BMW X6-osokra és egyéb, a kulturált együttélésre alkalmatlan szörnyekre gondolok, csupán a köznapi dobozkákra. Hol rontottuk el?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

212 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr346599589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2014.08.13. 16:07:04

@Inner Circle: Azert a Panda, Duster fogy rendesen a Lajtatol nyugatra is.

bigpond 2014.08.13. 16:10:12

@Shadowbull:

"A maiak meg meg errol is egy nagysagrenddel jobbak. Aki nem latja a fejlodest, ill. nem erti hogy mivel jobb ez mint egy regi, az szerintem vagy vak, vagy szandekosan tetteti hbulyenek magat. "

Szerintem fuss neki megegyszer a cikknek, le van irva , hogy minden nagyon fasza,jok az autok, csak hat ennek vannak arnyoldalai.

"Onmagaban a biztonsag novekedese minden egyeb szempontot felulir. Az a szazezres nagysagrendu halalos aldozat, ami NEM tortenik meg evente az utakon, minden egyeb szempontot lazan felulir."

Ezt majd magyarazd el a gyerekeidnek is modjuk 30 ev mulva. Kezdheted pl igy:
Hat azee kerul most a benya 1500Ft-ba mer regen apad meg a tobbiek kenyelemben, csendben , gyorsan es meeg annal is nagyobb biztonsagban voltak csak hajlandok utazni , ennek pedig ara volt. Az olcson kitermelheto koolajbol mara nem sok maradt mer hat az kellet a a nehez autok mozgatasahoz. Mondjuk en le@zarom mert nincs gyerekem, szoval nekem mindegy.
Persze nem csak az autozas lesz problemas , hanem tobbek kozott a kaja termeles is.

Masreszt a halalos aldozatok csokkenese sokminden masnak is betudhato, ezt nem tudom elfogadni ervnek.

Arisztogatya 2014.08.13. 16:29:05

Tudja valaki hogy hol lehet megatlalni az autok homlokfeluleti es legellenaalsi adatait? Koszi

Inner Circle 2014.08.13. 16:30:39

@madbalee: De ezek már messze nem minimálautók, különösen nem a Panda. Valamikor 2000 körül volt a Fiatnak egy tanulmány-minimálautója, amit tényleg szuperolcsóra raktak össze (egy civilizált Tata Nanót kell elképzelni), nem lett belőle semmi.

Inner Circle 2014.08.13. 16:37:47

@bigpond: "Masreszt a halalos aldozatok csokkenese sokminden masnak is betudhato, ezt nem tudom elfogadni ervnek. "

Érdekes lenne az autós halálos balesetek arányainak változását összevetni a motoros halálos balesetekével. A motorozás körülményei is változtak: több az autó, másfélék az utak, gyorsabbak a motorok, jobban fékeznek, másra használják őket stb., mint ahogy az autózás körülményei is. Viszont a passzív biztonságot az autóban össze sem lehet hasonlítani a negyven évvel ezelőttivel, a motoros meg a legújabb gépeken sem sokkal különb kuglibábú, mint egy Pannónián volt. (Nyilván van valami változás, de az autóhoz képest eltörpül.)

evil. 2014.08.13. 16:42:22

@Vajda Gábor (Gabor_V): de a fordnál nem kell annyira visszamenni szeritem :D Pont a múlt héten néztem egy piros lámpánál, hogy egymás mellett az aktuális fiesta és az első focus között nem nagyon volt érzékelhető különbség, méretben.

K.Jani 2014.08.13. 16:42:42

Amerikaban meg ep hogy osszefele mentek a kocsik a '70-es evekhez kepest! :)
Legalabbis javareszt. Itt a legjobban a 2. Vh. Elotti es utani kocsikon latszik, a koncepcio beli kulonbseg.

Gubo77 2014.08.13. 17:23:26

Az öregek többsége azért sírja vissza a szocializmust, mert akkor volt fiatal. Tehát nem a rendszer hiányzik nekik. Én mostanában Csikós úr cikkeiben kezdem ugyanezt az analógiát érezni, ami finoman fogalmazva nem minden témában szerencsés egy autós újságírónál! A fiatalkori szerelgetős visszaemlékezések kiválóak és roppant hangulatosak, ám az objektivitást háttérbe szorító kesergős rovat nem jön be. Mi az, hogy kiemeljük az A oszlop szélességét, mint az aktív biztonságra veszélyes elemet? A széria ABS és a lassan széria légkondi hányszor többet nyom a mérleg másik oldalán, könyörgöm. A zajszigetelésről és a (tömegből is adódó) lengéskényelemről és úttartásról ne is beszéljünk, valamint arról a számos ergonómiai elemről, ami a komforton keresztül szintén az aktív biztonságra van jótékony hatással. Továbbá költőien megkérdezem, hogy egy élektől és kiálló alkatrészektől mentes, akár elütéskor felpattanó vékony alu géptetőn szeretne-e jobban átbucskázni a cikkíró, vagy jobb lenne inkább egy kockalada? Ha már gyalogosvédelem...
A passzív biztonságról meg álljon itt egy videó a 90-es évek elejéről. Nem kell hozzáfűzni semmit, úgy érzem, a 2-3 mázsa mínusz igancsak hiányzik bizonyos kocsik teherviselő elemeiből.

www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk

UI: Azért az érdekes, hogy a Volvo ablaka még csak be sem reped, miközben a Croma bábuját a tűzoltók feszegetik ki a műszerfal alól.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.13. 17:33:15

@Tizenkettő: Ennyi.

@fedél nélkül: Nana, azért nem akarnál tartós 160-at menni mert a futóműve nem olyan jó. Azok javulásával semmi bajom nincs, mert biztonságosabb.
Amúgy sem mehetsz 160-nal sehol, csak a német autópályák _egyes_szakaszain_. És akkor erre vannak optimalizálva autók.

@Csikós Zsolt: Neki ez vörös posztó, szerinte minden jobb lett :)

uki 2014.08.13. 17:38:03

@Gubo77: úgy látom nem teljesen értetted meg a cikket.Sehol nem írja Csikós hogy minek van légkondi meg ABS meg gyűrődő zóna.
Arra fogni hogy emiatt lett 2x akkora a 7-es Golf mint az 1-es, nem fedi a valóságot. Nézz meg egy Polo Mk5-öt meg a méretben hozzé illő Golf 2-t. Ugyanaz a méret és a Polo mindenben megfelel a modern autó követelményeinek. (kivéve súly, de ha kidobálnánk belőle az extrákat akkor simán hozná a Golf 2 súlyát, úgy hogy ahhoz képest egy trezor merevségével rendelkezik)

Gubo77 2014.08.13. 17:47:31

@uki: Tökéletesen megértettem a cikk lényegét. A "hol rontottuk el" és a "szükség volt-e erre" kérdésekre ez volt a válaszom.
Továbbá kevesen tudják, mennyibe kerül az autóiparban 1 kg megspórolása, ha az ugyanolyan jó megoldás a követelmény (tehát nem "kispórolás" a cél).

fedél nélkül (törölt) 2014.08.13. 17:51:37

@ColT: Nem csak a futóműve szarabb, de a hangszigetelése és a kormányműve is. Továbbá a motorja is hangosabb, és a beltere is kényelmetlenebb. Hadd ne soroljam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.13. 18:02:01

@fedél nélkül: Különben erről volt kevésbé szó a hozzászólásomban. Régebbi autók között is volt, ami halk volt 160-nál, most is van ami hangos. Nem ezen van a hangsúly.
Most vannak olyan autók, amikben szépen tudsz beszélgetni 160 és 200 között is.
Hol tudod kihasználni? Hol szabad?

Gubo77 2014.08.13. 18:11:45

@uki: Még egy rövid gondolat, immár a te kommentedre reagálva. Mindegy, hogy hogyan hívják az adott modellt. Akkor is voltak 5 méter feletti kocsik és most is lehet kapni három és fél méteres városi futkosót. Annyi a különbség, hogy a "családi autó" immár valóban olyan méretű, amiben egy család kényelmesen tud utazni. Ez baj? Ez jó!
A Mondeo nagyobb, mint az utolsó Scorpio? Így van, talán át is vette a helyét. Bár nem tudom, mi most a korabeli Fiesta megfelelője, mert nagyon nem érdekel, de valószínűleg nem hagytak űrt a konkurenciának, tehát az is létezik. Ford Ka esetleg?

Shadowbull 2014.08.13. 18:11:57

@nyelv-ész: "simán lehet nagyobb, biztonságosabb, egyben könnyebb is egy autó."

Nem tudok teljesen egyet erteni. Egyreszt azt hogy konnyebbek tudnak lenni az autok a tervezesei es szimulacios eljarasok fejlodese, valamint anyag- es gyartastechnologiai fejlesztesek tettek lehetove, azaz ami ma lehetseges, az 10 eve meg nemk volt az.

Masreszt nehez eldonteni hogy egy konnyebb autonal valoban jobban terveztek jobb anyagokbol, vagy egyszeruen olyan kompromisszumokat hoztak meg amit masok nem.

cso zsi 2014.08.13. 18:13:30

A dolog ott kezdődik, hogy a járművek először összementek.
Lovashintó, konflis, és ezek gépesített változata igen nagy utastérrel bírt.
Majd jött a "fejlődés", és mindent miniatürizáltak, isten tudja, minek a nevében.
A Topolino, a kispolszki, nem négy embernek való.
Egy WagonR-be hiába raknak hátra három övet, ott csak két ember fér el. (eredetileg is csak két öv volt, típusmódosítás tán lett három.)
Egy Audi 100-asban (a maga korában luxusautó) is 2 1/2 öv van, de középen a lehajtható kartámasz két ember utazását teszi kényelmessé. A ma kapható legújabb Ford Mondeoban sincs másképp. 3 teljes öv, 2 1/2 ülőhely. De legalább olyan tér van a vezetőülésben, mint egy furgonban.
A furgongyártók s elmehetnek a bánatba a spórolással, az utasülésen rövid a combtámasz, és görnyedve lehet ülni a mozdíthatatlan támlaszög miatt. Sofőrcserekor, aki pihenne, az nem fog.

Shadowbull 2014.08.13. 18:14:52

@bigpond: "Hat azee kerul most a benya 1500Ft-ba mer regen apad meg a tobbiek kenyelemben, csendben , gyorsan es meeg annal is nagyobb biztonsagban voltak csak hajlandok utazni , ennek pedig ara volt."

Nincs ilyen osszefugges.

"Masreszt a halalos aldozatok csokkenese sokminden masnak is betudhato, ezt nem tudom elfogadni ervnek."

Nyilvan forgalomszervezesi okai is vannak, az utakat is biztonsagosabba tettek, de kozben a forgalom is nott.

Az autok aktiv es passziv biztonsaga oriasi mertekben jarult hozza a halalos aldozatok szamanak toredekere csokkeneseben.

Shadowbull 2014.08.13. 18:16:29

@ColT: "Amúgy sem mehetsz 160-nal sehol"

barhol mehetsz ennyivel.

kkn 2014.08.13. 18:18:08

AZ csak a szoci rendszer tőkést lejárató üzelme volt, hogy a Ford gyárról azt ítrták, míg a béreket felvitte, a sokba kerülő dolgozókat elküldték, majd kezdőként töredék bérrel újra felvették. Aki rutinos volt, azt addig terhelték, amíg már neki is sok volt. Sokszor ők maguk leléptek. De kellett a munka, majd visszajöttek, ha z új hely rosszabb volt. Így valóban volt magas órabér, meg egyebek, de az csak a dolgozók kis hányadát érintette, mert a kezdőbér alacsony volt.

Ami ezt számomra hihetővé teszi, az az, hogy ugyanezt láttam a Suzuki gyárban is egy időben. Meg is mondták, nem éri meg tapasztalt dolgozókat drágán fizetni, amikor az újak kevesebbért is megcsinálják. Ott is ment ez, hogyha nem tetszett a képed, sokat járt a szád, annyi tételt kaptál, hogy inkább leszámoltál. Igaz, a fenti tézis hibája, hogy az újak hibáznak, kevés állást tudnak. De mindegy, a költséghatékonyság volt a cél.

Szóval lehet, hogy Ford nem volt az a nagy jótevő, inkább csak imidzsépítésben jeleskedett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.08.13. 18:18:29

@Shadowbull: Törvényesen.
De nem megyek bele ebbe mengint, jobb dolgom is van.

Shadowbull 2014.08.13. 18:19:15

@ColT: A valtozas a teljes sebessegi tartomanyban erezheto. Tehat a mai modern autok 130-nal is nagysagrenddel kenyelmesebbek, csendesebbek es komfortosabbak mint a regiek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.13. 18:26:52

@Csikós Zsolt: ha kevés adat elég itt a svéjci katalógus a neten,nem kell keresgélni:-)
www.osszesauto.hu

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.13. 18:51:46

@Csikós Zsolt: érdekes lenne egy 50 es évekbeli Cadillacet összehasonlítani egy maival.

V12 Power 2014.08.13. 19:00:18

@Csikós Zsolt: Köszönöm a cikket, nagyon erdekes volt olvasni. Ami meg engem erdekelt volna, az az, hogy hogyan valtozott a fogyasztas, akar realis, akar norma szerinti, bar nem tudom, a mostani normat mikor vezettek be, gyanitom, vagy 30 eve. Abbol a szempontbol erdekelne, hogy lathatjuk-e a benzinmotorok hatekonysaganak fejlödeset? Az ezredfordulo elejen emlekszem, az volt a velemenyem, hogy egy 1,6-os Astra atlag autot alapul veve 10 eve is kb ugyanugy gyorsult, es ugyanannyit evett, tehat hol a fejlödes? Akkoriban ifjun es bohon nem gondoltam bele, hogy a suly mennyit gyarapodott ez idö alatt?

Shadowbull 2014.08.13. 19:52:30

@V12 Power: egyertelmuen latszik, a fogyasztas atlagosan mintegy 20-30%kal csokkent az elmult 20 evben, bizonyos esetekben jelentosen tobbet.

dukeekud 2014.08.13. 20:07:25

Az autogyartok evtizedek ota elavult kornyezetszennyezo roncsokat gyartanak. Ezen csak az elektromos meghajtasu robotjarmuvek segithetnek.

Hurri Kán 2014.08.13. 20:17:34

@Shadowbull:
Inkább úgy fogalmaznék, a teljesítmény arányában csökkent jelentősen.

srank 2014.08.13. 20:26:36

a legidegesítőbb az az ajtókárpitra integrált könyöklő a sok b*zi gombjával, ablakemelő meg zár, stb, ami átagban 3 ujjnyi helyet vesz el a beltér széltéből oldalanként, tehát hiába lett szélesebb 12cm-rel a villanyablakos kisautó a beltere szélessége nem nőt sz*rt sem a kurblis ablaktekerőshöz képest ...

bigpond 2014.08.13. 20:28:39

@Shadowbull:

"Nincs ilyen osszefugges."

De van.

Csikós Zsolt 2014.08.13. 20:33:44

@helyközi ember:
Már írtam kétszer feljebb: vasárnap.

@Inner Circle:
Ez okos gondolat. Igen, használt autók nem voltak, azaz csak romokban, tényleg csak az újat választhatta az ember. Vagy a motort. Naja, ez öli meg ma a pénztelen országokban az újautó-eladásokat.

@Gubo77:
Árnyalt gondolkodás, nem a marketing nyomatása, ez az újságíró dolga, már amennyire megy neki, de itt senki se zseni. Egy szóval nem mondtam, hogy nem kéne ABS, ESP és az összes hárombetűs, sőt, kiemeltem, hogy túlnyomórészt jobbak is az új autók. Csak árnyaltam a képet azzal, hogy születtek közben újabb problémák a tömeggel, mérettel, kiláthatatlansággal. Ezek elég objektív dolgok. Az olyat pedig leírni, hogy minden, az összes téren jobb lett, nem modern gondolkodás, hanem bértollnokság - ez itt azonban a Totalcar.

@V12 Power:
A fogyasztás egy sokkal komplikáltabb kérdés. Kezdve ott, hogy a mai normák köszönőviszonyban sincsenek a valós használat során ébredő fogyasztással és emisszióval.

gumifust 2014.08.13. 20:34:32

Igazan jo cikk volt. Jo gondolatokat pedzegetett benne Csikos úr . Es igazabol de sincs. Tenyleg erdemes elgondolkozni azon hogy mennyit aldoz az ember a mai kozlekedo edenyek vasarlasara az eletebol.
A szennyezes kedeset nem hiszem hogy sikerult volna javitani common rail rendszerekkel, a nano koromrol nem kene megfeledkezni de kit zavar ugy se latszik. Meg aztan a legtobbet ugy se az autok szennyezik. A negyet elore es egyet aranyban se vagyok biztos hogy all .
Biztonsagot tekintve hamar ki mond nagyobb versenyt tartunk en egy nascar-ra becsovezett vagy rally homologos bukokeretes autoban uldogelnek a leg szívesebben hansal a nyakamban. Szinte a motor tiplus mindegy is, 5 pontos biztosagi ov versenyules bazi eros cso keret mi kell meg?

gumifust 2014.08.13. 20:43:51

@V12 Power: ott a fejlődés hogy a súly növekedésel maradt ugyanannyi a fogyasztás ,de szerintem is ugyan annyit esznek.

gumifust 2014.08.13. 20:59:49

A benzin ára rég is kb annyi volt a fizetéshez hasonlitva mint ma. Csak régen nem lehetett ennyi fele cukisagra költeni kezdve az internet elo fizetéssel a rengeteg különböző bolti terméken keresztül........... bezárólag. nem nagyon volt mire költeni nagyon az átlagos embernek a zoldseg is megvol Ingyen a kertbol.

Szűcslaci 2014.08.13. 21:01:32

Én arra szeretném megkérni a Totalcar aktív csapatát, hogy a B125 kampány mintájára, pont a cikkben felvázolt trend okán indítsanak valamiféle aláírásgyűjtést annak érdekében, hogy a gépjárművek általános tömegnövekedése, illetve a motorteljesítmény fokozása, a fékhatásfok, továbbá egyéb biztonsági berendezések általánossá válása miatt a jogosítványok kategóriáinak súlykorlátozását is módosítsák. Lassan nem lesz személygépkocsi 3500 kg alatt, illetve nem látszik célszerűnek a könnyű pótkocsi 750- kg-os megengedett legnagyobb össztömege sem - hiszen a gumiabroncsok, fékek is fejlődtek - nem beszélve a vontatójármű műszaki feltételeiről.
Egy 600 kg-os Trabant, vagy alig 800 kg-os Wartburg esetében érthető volt a 750-es korlát - de egy 1600 kg-os AUDI miért is nem húzhatja fék nélkül saját tömegének ugyanakkora százalékát, mint azt a dobfékes elődei tehették? "B" kategóriás jogosítvánnyal miért is nem szabad vontatni egy 1200 kg-os lakókocsit egy 1600 kg-os, vagy nehezebb terepjáróval? Talán veszélyesebb, mint anno Ladával vontatni a Lajkát? Nem hinném.

w a s d 2014.08.13. 21:04:49

Ez sem valós használat szerinti fogyasztás mérés, de azért valami (2006- os cikkből):

www.autobild.de/bilder/was-kostet-vollgas--28601.html#bild9

nick papagiorgo 2014.08.13. 21:07:32

Nem lett itt elrontva semmi. Ez egy klasszikus háromszögdilemma.
A háromszög egyik sarka a vevői elvárás, hogy az autó minél olcsóbb legyen és kevesebbet fogasszon. A másik sarka a kormányzati elvárás, hogy minél kisebb károsanyag-kibocsátása legyen. A harmadik sarok a versenytársak, akinek 20 légzsákja van, míg a versenytársaknak 10, akinek több hárombetűs kütyüje van stb. az biztonságosabb(nak látszik) tehát "jobb", vagyis versenyelőnyre tesz szert, azonos feltételek mellett.

A gyártók ebben a háromszögben mozognak. Bármelyik felé is mozdulnak, távolodnak az előző kettőtől.

A több extra több tömeget jelent, az növeli a fogyasztást,meg a károsanyagibocsátást, amit lehet csökkenteni a drága anyagokkal, de attól drágább lesz stb. Ördögi kör.

Hurri Kán 2014.08.13. 21:21:21

@w a s d:
Ebből a képből nem derül ki, melyik 190-es, amelyikről szó van. Mert az alap benzines volt olyan 90 lóerő kb., a c180 kompressor meg tán 160, szóval közel a duplája. :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.13. 22:22:00

Először is, én nagy rajongója vagyok a fejlődésnek. Örülök, hogy masszívabbak az autók. Szerintem a súlygyarapodáshoz képest is aránytalanul biztonságosabbak a mostani autók.
Szépek a grafikák de szerintem nem csak a lineáris folyamat érdekes. Ott volt a B4 80as, igaz páncélszekrény. Némi korabeli egyedi biztonsági fejlesztés (pl en.wikipedia.org/wiki/Procon-ten), és mégis mennyire keveset ért az A4 az első NCAP teszten (www.euroncap.com/tests/audi_a4_1997/14.aspx). Pedig ott még nem címkékért adták a pontot…
És pl az 80ashoz képest annyit nem híztak az autók. Nyilván az A4 igen, de az A3 limo kb hasonló méret mint a 80as, és nem igazán nehezebb. Csak sokkal többet tud…

Csikós Zsolt 2014.08.13. 22:37:47

@Ződ2000:
Nagyon jó a VW melegen hengerelt lemeze - könnyű és nagyon erős. Szuper a kétszeres, háromszoros erősségű acél, bár drága, mert attól is erős és könnyű lesz az autó. Én most ebben látom a reményt, mostanában megint születnek érdekes autók, amik nem a végtelen egyszerű "növeljünk tömeget, hozzá lóerőt, aztán oldjuk meg valahogy a futóművet" receptúra alapján készülnek. Bizakodó vagyok.

Hurri Kán 2014.08.13. 22:39:53

@Csikós Zsolt:
"mostanában megint születnek érdekes autók, amik nem a végtelen egyszerű "növeljünk tömeget, hozzá lóerőt, aztán oldjuk meg valahogy a futóművet" receptúra alapján készülnek."
Melyik típusra/típusokra gondolsz?

Csikós Zsolt 2014.08.13. 22:43:31

@Hurri Kán: Mazda 2, Mazda 3, Mazda CX-5, Mazda 6, Clio, Range Rover, VW Golf és Passat, Peugeot 208, 308, Volvo V40, újabb Mercedesek... Van sok. Ez most az új trend és nagyon ígéretes.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.13. 22:45:08

Aztán pont a héten tesztelték itt a Grande Puntót ami az egyik legjobb példája a fejlődésnek. A GPunto nem egy csúcs-prémiumtermék, de akkoriban a kor abszolút élbolyába tartozott. Kitűnő NCAP, egy valag légzsák, de egyúttal olyan dolgok, mint a 2 zónás klíma, első-hátsó tolatóradar, Navi, mp3 képes hifi rendszer. élen járó JTD-k és az egyik legelső down-sized turbóbenya. És mindez 1000-1100 kg…

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.13. 22:49:07

@Csikós Zsolt: csak azzal kell vigyázni amikor olyan módszerekkel könnyítenek, mint az alapáras tank megfelezése (lásd C-klasse), vagy a pótkerék mellőzése. Aztán nem csak a vételár emelkedik szépen de a valós önsúly is...

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.08.13. 22:52:40

@Shadowbull: Öhm, írtam egy privátot, csak ezért regisztráltam.. Majd ha lesz időd, nézz már rá, köszönöm!

Hurri Kán 2014.08.13. 23:00:51

@Csikós Zsolt:
Az új Mazdák tényleg izgalmasak mind dizájn, mind technika (főleg motor) technika miatt, és talán tényleg szembe mennek az általános autó-elhízással. A Range szerintem az előző folytatása, egy terepjáró luxusbálna, amit lassan senki nem visz terepre, így ebben az értelemben nem tudom, mitől tartod izgalmasnak :) Ugyanígy az új Pug-ok, de a Golf és a Passat is tkp. az előző folytatása. Az új Mercikben meg a dizájnon kívül megint csak nem sok érdekességet látok, persze az is pont elég, hogy el tudják őket adni :)

ostvan2 2014.08.13. 23:52:29

@madbalee: A legtöbb alkatrész azonos. ami meg erősebb, abban csak a vas több, a megmunkálási ksg azonos. Szóval nem kerül többe. Én autógyártótól hallottam.

NEXUS6 2014.08.14. 01:59:23

Fordítsuk meg a logikát. Ha a kocsik általában nem nőnének, legalább tömegre, akkor értelemszerűen kisebb lenne a fogyasztás, alacsonyabb motorteljesítmény elég lenne, ami az emissziós értékeket azonnal javítaná, gyak extra fejlesztés nélkül. Mivel ütközésnél a kocsik impulzusát kell elnyelni (m*v) és az is kisebb lenne átlagban, a kocsik akár még biztonságosabbak is lehetnének, statisztikailag! Ettől függetlenül be lehetne zsúfolni minden extrát a kocsiba és ezért pénzt lehetne elkérni.

Azonban valójában a kocsik az intenzív motorfejlesztések ellenére sem fogyasztanak kevesebbet, vagy legalább is sokkal kevesebbet, mint 10, vagy akár 20 éve. Merthogy ez valójában senkinek nem érdeke! Ez is egyfajta következménye, vagy a konteóhívők szerint talán oka is a tömegnövelésnek. Az állam azzal, hogy szigorít bizonyos emisziós normákat nem takarékosabb/kisebb autók gyártására ösztönzi a gyártókat, hanem olyan kocsik gyártására, amelyek ezeket a normákat teljesítik. Ami akár még azt sem feltétlenül jelenti, hogy a kocsi környezetbarátabb (lásd dízelek megváltozott részecske kibocsátása). Ha többet fogyaszt az állam bevétele is nagyobb. A polgártól meg pont annyit kérnek a benzinért, amennyit az hajlandó kifizetni és nem annyit, amennyi annak az előállítása + adó + 10 % haszonkulcs.

Másik oldalról: A kocsik növekedése valójában ráadásul bizonyos nézőpontból látszólagos! Persze a Golf kihízta a kiskocsi kategóriát. De alulról, közvetlenül utána nyomult a Polo, majd amikor ez is már túl nagy lett a sor végére berakták a Lupo-t, majd az Up!-ot. Ugyan akkora tömeggel és 3 ajtós elrendezéssel, mint az első Golf!!!
Talán az a logika, hogy a pályakezdő úriember megveszi a kis Golf-ját, aztán mindíg kapott egy olyan ajánlatot a VW-től, ha 5 év múlva lecseréli az újra, akkor ilyen olyan kedvezményt kap. Jön az új Golf a kezdő mérnökből üzemvezető lesz, család gyarapodik, a kocsi 5 ajtós lesz, bejön a klíma, meg minden bizbaz kütyü, mert több a fizu is, meg az igények is nőnek. Stb. Stb.

Ez az egész nem más, mint szín tiszta marketing. Technikai fejlesztés, fogyasztás, emissziós értékek, biztonság?
Höhöhö. Persze! :)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.14. 03:45:19

Hah, nagyon jó cikk.A Wagyonőrt kiskocsinak nézni hiba.Én majdnem két méter vagyok, egyszer beültem egy ilyenbe és akkor fejtér volt, mint valami furgonba.Asszonynak néztünk autót (ő átlag-kicsi alkatú) hát inkább lebeszéltem róla, neki az egy hodály lett volna.Döbbenet.
A méret, meg a biztonság, hogy nőtt az nagyon nem baj, de a súly meg a kilátás télleg szopásh tud lenni.Ami a legdurvább viszont az az autók árának növekedése, főleg az utóbbi 10-12 évben.Nagyjából a rettenet.A fizetések még nyugat-európában sem nőttek ilyen ütemben.Magyarországon meg... hagyjuk is.Szomorú.

mehemed 2014.08.14. 03:59:54

"Ne feledjük: amikor Henry Ford bevezette a futószalagos gyártást és óriási profitot realizált, annak a pénznek a legnagyobb részét nem zsebre tette, hanem szociális juttatásokat vezetett be gyáraiban, csökkentette a munkaidőt és növelte a béreket. Mert akármennyire is lentről jött a csávó, belátta – ha időt, pénzt és nyugalmat ad az embereinek, azok fogyasztani fognak és örömmel termelnek."

szerintem telesírnád a világot ha olyan körülmények között kellene dolgoznod... vagy mondjuk dolgoznod kellene.

mehemed 2014.08.14. 04:08:56

hogy miért lettek nagyobbak az autók? a válasz egyszerű, ha egy az asztalon van két alma akkor te a nagyobbat és a pirosabbat fogod választani.

a nagyobb jobb. ennyi.

Pepejoe 2014.08.14. 04:22:36

Egyszer a madarasteszkóban sétáltunk és volt egy nagy kosárnyi plüss-kismalac, amolyan öklöm-méretű...azt vettük meg, amelyiknek hiányzott az egyik gombszeme és le volt félig szakadva az egyik lába, azon a résen pedig kicsit már lógott is ki a bele.
Asszonyom szépen megvarrta és kapott új szemet is. A pénztáros nézett egy kicsit. :D
Nem vagyunk mi jó fogyasztói társadalom-tagok.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.14. 05:10:01

@gumifust: "A benzin ára rég is kb annyi volt a fizetéshez hasonlitva mint ma. "

Hátőőő, ezzel vitatkoznék.A 80 as években 3000 forintból 20 forintos literrel számolva kijön 150 liter benzin.Mostanság mondjuk 100.000/400=250 liter.Azér' ez nagyon nem ugyanaz, majdnem a duplája.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.14. 05:11:44

@Szűcslaci: Igen, ezt mondjuk nem ártana módosítani, úgy összeurópai szinten...

Csikós Zsolt 2014.08.14. 07:52:42

@Ződ2000:
Régen is lehetett kisebb-nagyobb tankot venni a Mercedesekhez, 65-85 litert, a nagyobb modelleknél 85-105 litert.

Csikós Zsolt 2014.08.14. 07:55:09

@Hurri Kán:
Sok itt a szerintem, én viszont nem szerintemekre építem a mondandómat. Ezek az autók mind a korábbi szériánál könnyebb építésük miatt jelentenek új vonalat, a Range Rovert például érzelemből dobtad mellé, mert nem gondoltál arra, hogy ez most az első, teljesen alumíniumból készült SUV. És ennél valóban sikerült is érvényre juttatni az alus építést (ellenben a korai Audi A8-cal), itt 200 kiló a modellszéria mentén a könnyebbedés. Az nem kevés ám, és ezt baromira érezni is a kocsin, ahogy megy.

Csikós Zsolt 2014.08.14. 07:58:54

@Hurri Kán:
Ja, az új Golf, Passat sem az előző folytatása (az új Passatról még csak azt tudni, hogy a Golf-vonalat viszi tovább az MQB-platformmal). Ez az MQB-platform az egyik legzseniálisabb dolog ma az autóiparban, melegen hengerlik a lemezeket sajtolás közben, hogy tömörödjenek, ezáltal nagyobb legyen a merevségük. Értsd: olcsón kapod a nagyszilárdságú acélt, amit más márkák zokogva fizetnek ki, ez márpedig kell ahhoz, hogy ne ólomnehéz legyen az autó, mint pl. az Opelek manapság. Ne a felszínből ítélj, olvasd a cikkeinket, néha van ám bennük okosság, és akkor tudnád, hogy nem a levegőbe beszélünk, nálunk kevesebb a vélemény és több minden mögött van konkrét alap.

Csikós Zsolt 2014.08.14. 08:04:18

@geegee.:
341 cm hosszú, 875 kiló, egyliteres, háromhengeres szívó benzines hajtja. Nemhogy kiskocsi volt, hanem már a törpeautó mérethez közelít. Hogy széles és magas? Nem aszerint mennek a kategóriák. Mert kategorizálni sajnos muszáj, még az angolok is egyre inkább használják ezt a módszert, mert nem tudod összehasonlítani a mit kapsz mennyiért cikkekben. A kategória meg nem attól függ, minek nézzük az autót (ez amatőrség), hanem hogy hova sorolja a gyártó. Néha elrontják: a Fiat pl. sokáig küzdött azzal, hogy a Mareát eladják középkategóriásnak - hát összehasonlítottuk a Mondeóval és lebőgött. Ennyi.

Csikós Zsolt 2014.08.14. 08:08:09

@geegee.:
Itt sem kell véleményre hagyatkozni, van google, onnan pedig máris tudunk adatokat:

index.hu/chart/2010/10/26/benzinar_es_inflacio/

fedél nélkül (törölt) 2014.08.14. 08:27:03

@Csikós Zsolt: Hát, az olyan kijelentések, hogy a gyártók nem foglalkoznak a kiláthatósággal vagy a súllyal, konkrétan mindenféle alapot nélkülöznek. Úgy is mondhatnám, hogy hülyeség. Egyszer majd nézd meg azoknak a csapatoknak a munkáját, akik *csak* ezzel foglalkoznak egy gyártón belül.

Shadowbull 2014.08.14. 09:21:42

@Hurri Kán: abszolut ertekben is.

ma egy 2 tonnas, 560 lovas biturboval 12 liter korul el lehet maszkalni. 10 evvel korabban a hasonlo kategoriaju auto duplaennyit evett.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.14. 09:36:07

@Csikós Zsolt: én nna de egy C klasse 40 literes tankkal? Ezt muszály kibővíteni, senki se vesz olyan használatra C klassét hogy ennek értelme legyen. Ez szeriuntem nettó át***ás. Ilyenkor kellene az úsjágíróknak hasonló módn kikelni, mint a vevőjelölteknek a fórumokon...

Shadowbull 2014.08.14. 09:36:22

@Csikós Zsolt: "Kezdve ott, hogy a mai normák köszönőviszonyban sincsenek a valós használat során ébredő fogyasztással és emisszióval."

Dehogynem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.08.14. 09:37:31

@geegee.: ne felejtsd el hogy a benzint az oroszok akkor kéz alatt adták, némi "szivességért".

Shadowbull 2014.08.14. 09:52:19

@Aranyba mártogatott étnyúl: irj egyet inkabb direkt a shadowbull kukac totalcar pont hu ra.

Shadowbull 2014.08.14. 09:54:32

@geegee.: valojaban az autok a beepitet szolgatatasok es kepessegek aranyaban egyre olcsobbak lettek.

rezgaras 2014.08.14. 10:08:48

Minőségi, gondolatébresztő cikk! Nekem is feltűnt, amikor a nejem Jazz-ét vettük (1125kg) kint volt egy régi kis Honda képe a falon (875kg).

De ahogy a cikk is érinti, a megbízhatóság nagyot nőtt. Az 1960-as években még egy jobb autóval is kockázatos volt elindulni keresztül Európán - valami biztos betojott benne. Talán a Merci volt a kivétel. Még az 1980-as években is a Zsigulit mindig elvittem a szervízbe, mielőtt hosszabb útra indultam. Ma a legtöbb autóba beülünk és elmegyünk.

halszájú 2014.08.14. 10:27:51

amikor pár éve egy 1988-as diesel escortot vettem az ebayon 150 eur-ért, még benne volt az eredeti árcédulája: 9990 DM. 1988-ban.
mai megfelelője a focus diesel alapáron 14400 eur. azaz 28800 DM.
háromszor drágább.
lehet hogy a golf jobb példa lett volna, de arról nem volt árcédulám.

laci_52 2014.08.14. 10:42:16

Jó cikk, de néhány apróságot hozzátennék.

Aki kis autóra vágyik, ma is vehet Smartot. Ha valamelyik típusról úgy érezzük, hogy túl nagyra nőtt, váltsunk egy kisebbre.

Az autók súlyának növekedése a biztonság érdekében mindenképpen pozitív fejlemény.

Nem tartozik szorosan ide, de szerintem egyáltalán nem jó irány a dízelek térhódítása.

Shadowbull 2014.08.14. 10:49:15

@halszájú: infalciot kifelejtetted meg azt hogy egy mai focushoz kepest az escort egy fakordé.

Inner Circle 2014.08.14. 11:13:32

@Pepejoe: egyszer én is megvettem egy Lancia Delta S4 festős-ragasztós modellt a Tacskóban pár száz forintért, mert fel volt hasítva a doboz és úgy kellett összeszedegetni a darabjait, én meg úgy voltam vele, hogy ezt már úgyis csak kidobnák a legközelebbi polclesöprésnél, és egy ilyen autó nem ezt érdemli :-) most vettem elő a költözés után és visszakapta a helyét a vitrinben.

Inner Circle 2014.08.14. 11:19:56

@Csikós Zsolt: "Csak árnyaltam a képet azzal, hogy születtek közben újabb problémák a tömeggel, mérettel, kiláthatatlansággal."

Erről egyébként volt már egy cikketek:
totalcar.hu/magazin/kozelet/gaztettek/

srank 2014.08.14. 11:45:15

@laci_52:
az a baj, hogy a nevesebb gyártók akik már kisturbós benzinest adnak, annyiért adják őket, mint egy kisebb köbcentis dízelt, ami az utóbbi két TC-s tesztből is kiderült, 25%-kal kevesebbet eszik valójában a dízel a papíron ugyan annyit evő kisturbósbenyásnál , hát akkor minek venne az ember dízelt ?
meg minéll drágáább 1L üzemanyag annál kevesebb km alatt hozza be az árát ...

srank 2014.08.14. 11:53:07

@rezgaras: az, hogy te a zsigulit a 80-as években elhordtad a szervízbe egy hosszabb utazás előtt, az nem jelenti azt, hogy a zsiguli az a 80-as évek technikája lett volna , hanem akkoriban az egy 20 éves elavult szar volt, amit ráadásul egy olyan országban raktak össze , amihez képest az olaszok prémium minőségnek számítanak ...
de , hogy a cikkről is legyen szó, mekkorát nőttek a kocsik a 60-as évektől a 90-ig ???
kiindulva a te zsigulid ugyebár egy 64-es FIAT, mondjuk a nagyobbak közül, de a 80-as években már igen nagy hodálynak számító fiat croma-k voltak , a zsiguli meg kb akkora volt mint egy "kis FiatRitmo" csak utóbbinak nem volt csomagtartója, és köztudottan a világ legjobban rohadó fémjéből készült :D

Inner Circle 2014.08.14. 11:53:21

@Shadowbull: van egy '80-as autókatalógusom, egész oldalas hirdetés van benne, egyik oldalon egy kormos gyújtógyertya, alatta "12 l/100km", mellette egy csillivilli, alatta "10 l /100km". Ma már rendőrt hívnának arra a marketingesre, aki ki akarná tenni a tízes számot.
Viszont nem is jut eszébe senkinek gyújtógyertyával hirdetni. '80-ban egy autós még kábé tudta, hogy mi az, és mit tehetnek egymásért. Ma már fogalma sincs, mert nincs is rá szüksége, sőt, leharapja a gyár a kezét, ha piszkálni próbálná.

madbalee 2014.08.14. 12:09:57

@ostvan2: "A legtöbb alkatrész azonos. ami meg erősebb, abban csak a vas több, a megmunkálási ksg azonos."

Azert ahol nagyobb LE különbseg van ott a kuplung/valto nem ugyanaz. Van ahol több fokozat is van az erösebbnel, vagy mas az attetelezese. Ez mind-mind plusz költseg.

madbalee 2014.08.14. 12:12:52

@NEXUS6: "Azonban valójában a kocsik az intenzív motorfejlesztések ellenére sem fogyasztanak kevesebbet, vagy legalább is sokkal kevesebbet, mint 10, vagy akár 20 éve. Merthogy ez valójában senkinek nem érdeke!"

De igen az autogyartok erdeke, mert ha hiszed ha nem a kevesebb fogyasztassal tud vevöket nyerni.

dln449 2014.08.14. 12:20:07

Arról nem is beszélve, hogy ma már alap a 16-17"-os gumi.

conmorientes 2014.08.14. 12:33:22

@Shadowbull:

Bocs SB hogy beszólok, csupán a halálos baleset statisztikáva kapcsolatban, meg a cikkel kapcsolatban lenne néhány gondolatom....

Lehet ugyanis hogy a halálos balesetek statisztikája ma esetleg jobb, de azokban nem szerepel hogy milyen mértékben növekedett meg az autómennyiség Európában, távol Keletet nem is tekintve mert az horror, illetve hogy átlagosan hány km. megtételére jutnak azok a balesetek.
Ezek ha már statisztikázunk ugyanolyan fontos kérdések.

Egyébként meg Csíknek majdnem mindenben igaza van, csak abban nem hogy alapvetően jófelé megy ez az egész :)

Nekem már húsz éve az a bajom, hogy fogyasztóként nem vehetem azt amit szeretnék, mert már nem gyártják, holott hosszú a listája azon autóknak amiket mai technológiával néhány millióból le lehetne gyártani és el lehetne adni, vaamint használni gond nélkül huszon évekig. Ez persze nem célja senkinek sem, és ez az igazi baj.
Ameddig ez nem változik semmi sem fog változni és csak egyre rosszabb autókkal lehet járnunk, azaz erősen termelődik az ipari hulladék akár akarjuk akár nem.

w a s d 2014.08.14. 12:46:01

@Hurri Kán: Én arra az alap 90 LE- sre tippelnék, mert amennyire tudom, az a 190- es, a többi az 190E, meg 190D, meg 190E 2.3 16v, stb. Na meg elvileg végsebességnél mérhető fogyasztásról szól a cikk, és 170 km/h környékén vége a mérésnek az öreg esetében.
De annyira nagy különbség nincs a 90 LE- s változatot nézve sem pl. kg/LE arányban, mert a 190- es esetében elvileg 12, a C osztályos esetén 10,38 kg jut egy lóerőre.

ultimatespecs.com/car-specs/Mercedes-Benz/263/Mercedes-Benz-W201-190.html

ultimatespecs.com/car-specs/Mercedes-Benz/1361/Mercedes-Benz-W203-Class-C-180-Kompressor.html

Shadowbull 2014.08.14. 12:46:20

@conmorientes: valojaban a megtett kilometerek es az autok szamanak novekedese kedvezotlenul hatott a balesetek szamara. Aztan megis toredekere esett a halalos balesetek szama.

1970-ben 21.000 ember halt meg egy ev alatt Nemetorszagban az utakon.

Tavaly 3.290, a tendencia pedig tovabbra is csokkeno.

Es sokkal tobb auto van, sokkal tobb kamion, sokkal nagyobb az egyesult Europa miatti tranzitforgalom is.

Azt hiszem ez a szam onmagaban elegendo annak a kerdesnek a megvalaszolasara, hogy "mit rontottunk el?"

Semmit. Sot.

Benyoo95 2014.08.14. 12:57:28

A Clio alapmotorja nem alig egykettes, hanem éppen felül van 1.1-en, az sparmodel az 1108cm3-es Cleon motort használta. Nem kötözködésként, hanem mert ilyenem van. :)

w a s d 2014.08.14. 13:03:01

@halszájú: Az a 9990 DM az nem túl kevés?
Ebben a tesztben pl. az 1,8- as E Kadettra írnak 19.000 DM- es alapárat:

download.autobild.de/dl/733602/AB_1987_30_38-40.pdf

cso zsi 2014.08.14. 13:32:48

@geegee.: Az egy dolog, hogy a magassága jó. A beltere kicsi, a csomagtartó használhatatlan, mert a bevásárlás az ajtó nyitásakor vagy kiborul, vagy rekeszekbe kell pakolni.

Hurri Kán 2014.08.14. 14:10:16

@Csikós Zsolt:
"Ezek az autók mind a korábbi szériánál könnyebb építésük miatt jelentenek új vonalat,"
Ok., ezek szerint az érdekes autó fogalmát máshogy értettük :)

@Shadowbull:
Ezt elhiszem, csak a nagy átlag nem ilyen autóval jár. :) Ettől a fogyicsökkenés még tény.

uki 2014.08.14. 14:18:39

@Shadowbull: Ennek ellenére én nem fognám csak a biztonságra a méret növekedést, ugyanis a fentebb már az általam is említett Polo mk5 semmivel sem rosszabb biztonságú vagy minőségű mint egy Golf 6-7, miközben a Golf 2 külső méreteivel rendelkezik. (az persze igaz hogy nehezebb)

Sztem egyszerűen kényelemesebbek vagyunk mint 30-40 évvel ezelőtt amikor könnyebben elfogadtuk hogy mondjuk vállban vagy hátul lábtérben vagy csomagtartóban kicsit szűkösebb az autó. Legalábbis én gyerekként arra emlékszem hogy örültünk hogy autózhattunk, francot se érdekelte hogy 3-an kell hátul ülni. Nem tudom ez nyugaton hogy ment akkor, lehet ott már akkor is morogtak ezért az emberek. :-)

Iletve kegyetlen harc megy a piacon a vásárlóért és ha vevő azt látja xy márka autójában nagyobb a csomagtér/lábtér/fejtér, stb, akkor lehet inkább azt választja.

cso zsi 2014.08.14. 15:09:45

@uki: "Legalábbis én gyerekként arra emlékszem hogy örültünk hogy autózhattunk, francot se érdekelte hogy 3-an kell hátul ülni."

Gyerekként, akkor még gyerekülés, sőt, biztonsági öv nélkül.
Azóta felnőttünk, és akkorák lettünk, mint a felnőttek.
Lehet dél-olasz, japán, koreai a mérce, de a hazai átlag nem ez, ne akarjanak a dodzsemekbe belepaszírozni minket.

uki 2014.08.14. 15:44:03

@cso zsi: mielőtt félre érti valaki, nem mondom hogy hülyeség hogy megnőttek az autók, sőt! Egyszerűen csak azt akarom mondani hogy több különböző ok együttállása okozta ezt a folyamatot nem egyvalami.
Elkényelmesedtünk, biztonsgosabb autókat akarunk,tele kényelmi és biztonsági extrákkal amik keveset fogyasztanak, halkak és jól gyorsulnak. Illetve ha az átlag magasság nem is nőtt jelentősen, de a szélesség igen. (kinek has, kinek váll vagy mell :-) magasságban)

Pepejoe 2014.08.14. 22:22:30

Én nem látom, hogy az a király Ponton annyira meghúzná magát annak a jellegtelen és zöld, nem is tudom minek nevezzem-dolog árnyékában...

w a s d 2014.08.14. 23:08:43

A Wagon R+ szerintem a magassága miatt tűnik nagynak, ahogy a Winkler Róbert féle x5 tesztben is a két amerikai SUV a BMW- hez képest (mert azok sem sokkal nagyobbak széltében a BMW- nál, csak magasabbak, és hosszabbak):

totalcar.hu/galeria/totalcar/tesztek/2014/03/05/bmwx535i/

(Egyébként a Wagon R+ így belegondolva, hogy hosszra milyen kicsi, szerintem zseniális: 3,5 méteren elég hely 4 embernek + elég nagy csomagtartó.)

Joxy · http://gvk-egyesulet.hu/ 2014.08.16. 23:36:40

Amerikában mekkorák is voltak 30-40 éve az autók? ;)
Normal size 6*2 méter :)
Sehol se vagyunk....

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.17. 04:49:34

@Csikós Zsolt: Jó.Akkor mondjuk úgy, hogy különbözőképpen kategorizálunk.De ez nem hiba...
:-)

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.17. 04:50:46

@Csikós Zsolt: Ez is okés, csak épp se a 80-as évek, se a mai kori adatok nincsenek benne.De nem kötözködni akarok, ne érts félre...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.17. 04:52:17

@cso zsi: Nem tudom, volt már rosszabb kocsim is, én tudnék alkalmazkodni hozzá, ha kéne.Meg egy ilyen is jobb, mint gyalog... :-)))

cso zsi 2014.08.17. 08:45:45

@geegee.: Annál jobb. :))
De nem tudom, volt e kormányszervótlan verzió, vagy csak hibás volt, egy Csepel teherautóval könnyebb volt parkolni, mint azzal. Amikor abban a példányban ültem, azt hittem, elfelejtettem vezetni a másik kocsiból átülés után. :))))
Ha nem döntöttem le a hátsó ülést, akkor mehetett az egész család vásárolni, de akkor kiborult a vásárolt cucc érkezéskor.

conmorientes 2014.08.17. 15:43:35

@Shadowbull:

Rendben az általad szolgáltatott adatot teljesen elhiszem.
Arra kérnélek azonban, ha nem nagy megterhelés, hogy ugyanezt az adatot mondjuk 1997, vagy 1998-ra is add meg kérlek.
Az 1970-es években futott autók technikailag és balesevédelem szempontjából ugyanis valóban kőkorszakinak számítottak a maiakhoz képest, ezzel szemben a 90-es évek végére ez már egyáltalán nem igaz és szigorúan SZVSZ de ott ért véget számomra az értelmes fejlődés időszaka, ráadásul az már bő 15 éve, így a jelenlegi exponenciális fejlődést is ki lehetne mutatni.....

Köszönöm.

BATmobile 2014.08.18. 19:43:29

A cikk helyesen hivja fel a figyelmet egy tendenciara es enek okait is keresi, de asszem egy cikk nem eleg egy ilyen komplex dolgot megvilagitani. Sokkal nagyobb hordereju tudomanyos kutatas es statisztikai adatok, lehet inkabb bennfentes informaciok szuksegesek, hogy megertsuk mi megy vegbe az autok fejlodese teren. Gondolok itt az egeszen mas osszefuggesekre amik nem csak a meretek, hanem a biztonsag es a jovobeni iranyokrol szolnak. Peldaul hibrid meghajtasok, automatikus intelligens feladatok, pl savelhagyas jelzo, aktiv tempomat, magatol beparkolo autok, hangfelismeres.. Azt hiszem az autok azert ilyenek amilyenek, es azert lesznek egyre masszivabbak, tele kutyuvel, mert ilyen vilagban elunk es ezt almodjuk magunknak. Mindenki a neten logva eli az eletet, vasarol, rendel, intez, kapcsolatot tart, hat tenyleg nem szeretnenk a garazs elott, mikor a Balatonra indulunk meg samponozni es gyertyat cserelni. Az auto menjen el magatol a mosoba a GPS segitsegevel, vegye fel a gyerekeket az ovibol es meg egy "app" segitsegevel lassam is a telefonomon merre tart es mi a guminyomas vagy eppen a belso homersekletet allitgathassam. Ma mar nem attol meno valaki, ha hatsokerekes kocsija van sor hatossal az elejeben, ne adj Isten valami V8. Amikor a legujjabb James Bond is az uj Aston hybrid SUV-jabol ugrik elo szmokingban akkor leszunk igazan meglepodve. Az, hogy a 70-es evekben a varosokban annyi ures parkolohely volt, h keresni kellett az autokat az elegge magvaltozott. A forditottja van. Tobb ember is el a foldon, de tobben engedhetik meg maguknak, h legyen kocsijuk. Az epuleteket nem tettek arrebb azota sem, sot ujabbak epultek oda is ahol eddig nem voltak szoval, tobb doboz tolong kozottuk totymorogve mivel az "urvezeto" nem talal parkolohelyet, vagy tiz percig tart neki beallni mivel nem akarja lehuzni az oldalat. A forgalom meg csak notton no, de mindenki boldog, mert vett egy turbodizel Polot ami jobb mint az Apu Zsigaja volt.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.20. 07:24:54

@cso zsi: Nem tudom, mi amit próbáltunk az nem is Wagyonőr volt, hanem Agila.Vagy Aliga? :D
Szóval Opel.És csak egy 20 perc volt, de nem tűnt használhatatlannak.Persze ettől még a te eseted lehetett rossz.Ha kiborulós a csomagtartó, akkor raktam volna bele egy hálót, papírdobozt vagy ilyesmit.
De nem kellett, nem vettük meg, mert túl nagy lett volna az asszonynak...
süti beállítások módosítása